Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Dat plaatje kan gewoon op die telefoon geplakt worden hoor. Dat kan elke fotoshopper.
Kijk eens naar de belichting, schaduw, glasplaat et cetera. Nee dat kan niet elke photoshopper zo natuurgetrouw krijgen. Zo kun je overigens alles wel in twijfel trekken. De Nubia heeft al aangetoond dat het kan. En waar Elephone wel goed in is is het nadoen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:47:
[...]

Kijk eens naar de belichting, hand et cetera. Nee dat kan niet elke photoshopper zo natuurgetrouw krijgen. Zo kun je overigens alles wel in twijfel trekken. De Nubia heeft al aangetoond dat het kan. En waar Elephone goed in is is het nadoen van anderen.
Op het scherm van die telefoon zie ik helemaal niets wat niet geshopt kan worden.
Tot nog toe heeft Elephone alleen maar bewezen de bezels altijd kleiner te maken in marketing foto's dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Kasj schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:55:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Volgens mij zetten sommige shops er roms met bloatware op. Ik had ook allerlei random popups met een redmi Note 2 van GeekBuying. Opgelost door een andere ROM te flashen.
Ik heb hem via een Nederlandse reseller op MP gekocht. Zij haalt ze zo uit China geloof ik. Ik heb nu 3 corrupte apps gevonden die ik niet kan wissen zonder root ! O.a. KK browser, één of andere zoek app en nog een trojan achtig appje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:49:
[...]

Tot nog toe heeft Elephone alleen maar bewezen de bezels altijd kleiner te maken in marketing foto's dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Op renders ja, met 3d modellen. Dit is natuurlijk niet te vergelijken. Maar goed, het komt over een aantal maanden uit en dan kan een ieder zelf daarover oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Meike29 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Ik heb hem via een Nederlandse reseller op MP gekocht. Zij haalt ze zo uit China geloof ik. Ik heb nu 3 corrupte apps gevonden die ik niet kan wissen zonder root ! O.a. KK browser, één of andere zoek app en nog een trojan achtig appje. :(
Over welke telefoon gaat het in godsnaam?

[ Voor 42% gewijzigd door Momus op 19-10-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerboat schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:48:
[...]

Hoe bevalt deze phone, verder in gebruik is hij volledig uit 1 stuk gemaakt ? Ik heb hem ook besteld via geekbuying maar daar krijgen ze hem pas komende week binnen.
Mooie snelle luxe phone, bevalt goed maar moet mij eens gaan verdiepen in rooten enzo om de 1.34 rom erop te krijgen.
Het scherm is ontzettend mooi, geluid is goed, accu valt een beetje tegen maar ligt volgens mij aan de rom versie icm hidden bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Meike29 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Rare vraag wellicht, maar waarom root je het toestel dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:47:
Kijk eens naar de belichting, schaduw, glasplaat et cetera. Nee dat kan niet elke photoshopper zo natuurgetrouw krijgen. Zo kun je overigens alles wel in twijfel trekken. De Nubia heeft al aangetoond dat het kan. En waar Elephone wel goed in is is het nadoen van anderen.
Dat is poepsimpel en gebeurt constant, de Chinezen zijn erg goed in photoshoppen. Meestal klopt het design van de telefoon wel maar wordt er over het scherm een ander plaatje gelegd. Het feit dat er op deze foto geen enkel icoontje of balk op het scherm staat doet dit alleen maar meer vermoeden. Elephone heeft in het verleden al 100 van dergelijke plaatjes in de wereld gestuurd dus ik geloof het ook niet meer tot ik een hands-on zie.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
Kasj schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:56:
[...]

Rare vraag wellicht, maar waarom root je het toestel dan niet?
Omdat ik niet precies weet hoe het moet :/
*Het gaat dus om de Lenovo K3..

Ik ben nu een tutorial van RootJunkies aan het kijken. Waar ik bang voor ben is dat ik het verkeerd doe en ik met telefoon zit die het niet meer (goed) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Meike29 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:58:
[...]

Omdat ik niet precies weet hoe het moet :/
*Het gaat dus om de Lenovo K3..

Ik ben nu een tutorial van RootJunkies aan het kijken. Waar ik bang voor ben is dat ik het verkeerd doe en ik met telefoon zit die het niet meer (goed) doet.
Het stikt van de Custom Roms: http://www.needrom.com/category/lenovo/serial-k/k-50/

Ik zou er daar 1 van installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
Maar als ik ga rooten zoals in zo'n tutorial en ik doe wat verkeerd, dan kan ik nog wel terug? Ik hoef niet bang te zijn dat ik met onbruikbare telefoon kom te zitten?

Ik heb nu deze gevolgd en deze lijkt me opzich wel duidelijk ? https://www.youtube.com/watch?v=y3TQH-zHvwo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Meike29 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:06:
Maar als ik ga rooten zoals in zo'n tutorial en ik doe wat verkeerd, dan kan ik nog wel terug? Ik hoef niet bang te zijn dat ik met onbruikbare telefoon kom te zitten?

Ik heb nu deze gevolgd en deze lijkt me opzich wel duidelijk ? https://www.youtube.com/watch?v=y3TQH-zHvwo
Ja, lijkt me een prima tutorial. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
Laatste noob-post.. Moet ik bij het rooten mijn sim of sd card verwijderen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Meike29 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:35:
Laatste noob-post.. Moet ik bij het rooten mijn sim of sd card verwijderen of niet?
Nee, dat hoeft niet. Het enige wat je doet is zorgen dat je rechten krijgt over bepaalde handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:18:
Ik heb net een ZTE V5 pro in gebruik, echter zit er ontzettend veel bloatware op en slim_ap_daemon zuigt mn batterij leeg.
Rooten schijnt niet te kunnen. Iemand ervaring met een alternatieve ROM voor dit toestel?
DIe wil ik ook! Maar schijnt pas 31-10 weer op voorraad te komen? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Waaruit zou het moeten blijken dat het een render is. Een render dat zo levensecht is bestaat (nog) niet.
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/9vu82yg97/Bezels.jpg
Nou, dit is dus de echte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verstoor Achillias zijn droom nou niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Zo flauw dat het grappig is. _O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:11:
Verstoor Achillias zijn droom nou niet...
Dat een smartphone deel uitmaakt van jouw dromen wilt nog niet zeggen dat het voor anderen ook moet gelden Momus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet nog heel erg hard werken aan je photoshop skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:47:
[...]

Niet zo zuur chef, was geintje. Niet mijn foto btw, de bezel-discussie was ergens anders ook al los. Verder geen idee over het toestel, hoop dat het ook zonder bezels zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:47:
[...]

Tot dusver alleen renders van Elephone. Als ik deze renders bekijk, en dan vooral de zij-, boven- en onderaanzichten dan zie je dat er een metalen rand omheen loopt die je bij het vooraanzicht niet terug ziet. Wel bij het achteraanzicht. Vooraanzicht is ook smaller dan de boven/onder/zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/10/Elephone-P9000.png?resize=1163%2C800

Wellicht dat ze deze render in de foto gesoept hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/10/Elephone-P9000-1.png?resize=640%2C440

Edit: Bij deze render wel ineens bezeltjes:

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2015/09/Elephone-P9000C1.png?resize=957%2C637

[ Voor 9% gewijzigd door John Rambo op 20-10-2015 08:28 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Op het boven- en onderaanzicht van die eerste foto kan je inderdaad zien dat het scherm de rand niet volledig overlapt, die zou dus zichtbaar moeten zijn in het vooraanzicht. Dat is voor mij bewijs genoeg dat er weer is geknoeid met de foto's.

Die onderste render is ook een andere versie denk ik (toestel komt in 3 versies, alleen de duurste versie is zogezegd bezelless) want die heeft wel meerdere afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:26:
[...]

Tot dusver alleen renders van Elephone. Als ik deze renders bekijk, en dan vooral de zij-, boven- en onderaanzichten dan zie je dat er een metalen rand omheen loopt die je bij het vooraanzicht niet terug ziet. Wel bij het achteraanzicht. Vooraanzicht is ook smaller dan de boven/onder/zijkant.

[afbeelding]

Wellicht dat ze deze render in de foto gesoept hebben:

[afbeelding]

Edit: Bij deze render wel ineens bezeltjes:

[afbeelding]
Je kunt geen smartphone produceren zonder een rand te hebben. Met bezelless wordt bedoelt dat de randen bij het vooraanzicht niet te zien zijn. Het glas moet ergens steun vinden, dus heb je een steunpunt nodig. Overigens is het verschil tussen renders en echte foto's makkelijk te zien. Zolang het tegendeel nog niet bewezen is dat de foto nep zou kunnen zijn, blijft het bij speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:46:
Op het boven- en onderaanzicht van die eerste foto kan je inderdaad zien dat het scherm de rand niet volledig overlapt, die zou dus zichtbaar moeten zijn in het vooraanzicht. Dat is voor mij bewijs genoeg dat er weer is geknoeid met de foto's.

Die onderste render is ook een andere versie denk ik (toestel komt in 3 versies, alleen de duurste versie is zogezegd bezelless) want die heeft wel meerdere afwijkingen.
Ooit de Nubia Z9 of de Samsung Galaxy S6 edge gezien? Precies hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobileburn.com/media/zte/nubia9/page_ztenubiaz9aam.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn01.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/07/ZTE-Nubia-Z9-18-840x560.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn02.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/07/ZTE-Nubia-Z9-15-840x560.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn04.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/07/ZTE-Nubia-Z9-7-840x560.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ik zou er vanuit gaan dat het idd een soort Edge/Xiaomi Note achtig ontwerp wordt. De Edge is wel wat extremer, zal meer zoals de Mi Note zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Wat zijn jullie ervaringen met Bluboo? Zie het merk wel eens voorbij komen? Is het vergelijkbaar met de Doogees en de Elephones? Zo niet, dan ziet die Bluboo Touch X500 er wel heel cool uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:09
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:54:
[...]

Mooie snelle luxe phone, bevalt goed maar moet mij eens gaan verdiepen in rooten enzo om de 1.34 rom erop te krijgen.
Het scherm is ontzettend mooi, geluid is goed, accu valt een beetje tegen maar ligt volgens mij aan de rom versie icm hidden bloatware.
Mag ik vragen, waar jij hem besteld heb ? ik kreeg net een mailtje of ik um niet wilde omruilen. Voorraad was alweer op omdat ut een populair toestel is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
vingibson schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:51:
Wat zijn jullie ervaringen met Bluboo? Zie het merk wel eens voorbij komen? Is het vergelijkbaar met de Doogees en de Elephones? Zo niet, dan ziet die Bluboo Touch X500 er wel heel cool uit!
Indeed! goed prijsje ook! 't is dat ik momenteel al dik anderhalve maand wacht op de doogee f3 pro ebbenhout. En dat oneplus snel met een nieuw toestel uitkomt (ws. ook 5 inch)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 12:25
Meizu Note metalen smartphone is zojuist gepresenteerd in China en de geruchten kloppen over de specs.

- 5.5 inch Full HD LTPS scherm met 2.5D glas (450nits)
- volledig metalen body (dus aan de buitenkant ook van metaal)
- Helio X10 chipset
- 2GB RAM
- 16GB ROM of 32GB ROM geheugen (uitbreidbaar met microSD kaartje tot 128GB)
- fingerprint scanner (zelfde als in de Meizu MX5)
- 5MP camera voorkant / 13MP f2.2 PDAF achterkant
- verkrijgbaar in 5 kleuren
- dual sim (als je geen microSD kaartje inzet, anders kun je maar 1 simkaartje inzetten).

Prijs: 1099 yuan voor de 16GB versie, dat is ongeveer 176 US Dollar in China. 1299 yuan voor de 32GB versie, dat is ongeveer 208 US Dollar in China.

Tel daar 40-50 US Dollar en je hebt de reseller prijzen bij Chinese webshops. Nu al te reserveren in China, echte verkoop/uitlevering is in begin/midden November.

[ Voor 16% gewijzigd door Gsus86 op 21-10-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Gsus86 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:21:
Meizu Note metalen smartphone is zojuist gepresenteerd in China en de geruchten kloppen over de specs.

- 5.5 inch Full HD LTPS scherm met 2.5D glas (450nits)
- volledig metalen body
- Helio X10 chipset
- 2GB RAM
- 16GB ROM of 32GB ROM geheugen (uitbreidbaar met microSD kaartje tot 128GB)
- fingerprint scanner
- 5MP camera voorkant / 13MP f2.2 PDAF achterkant
- verkrijgbaar in 5 kleuren

Prijs: 1099 yuan voor de 16GB versie, dat is ongeveer 176 US Dollar in China. 1299 yuan voor de 32GB versie, dat is ongeveer 208 US Dollar in China.

Tel daar 40-50 US Dollar en je hebt de reseller prijzen bij Chinese webshops. Nu al te reserveren in China, echte verkoop/uitlevering is in begin/midden November.
Link? Een regelrechte Redmi Note 2 concurrent dus, slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:14
Ik ben mij aan het orienteren op het kopen van een smartphone in china.
De beginpost heb ik doorgenomen met betrekking tot frequenties etc..

Nu kom ik het volgende tegen:
2G: GSM B2/3/8 3G: WCDMA B1/2/5/8 3GTD-SCDMA B34/39 4GTD-LTE B38/39/40/41 4GFDD-LTE B1/3/7

WCDMA betekent dat ik hier gewoon kan internetten ermee. Maar bij het GSM gedeelte staat B2/3/8, weet iemand wat dit betekent? Volgens mij moet je 900 en 1800 mhz hebben om hier te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
John Rambo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:30:
Dat was ook onmiddellijk mijn gedacht, de Xiaomi is wel wat scherper geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 12:25
John Rambo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Ik volgde de persconferentie direct van een Chinese tech blog, je kunt deze info binnenkort vast ook vinden op gizchina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
champion16 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:34:
Ik ben mij aan het orienteren op het kopen van een smartphone in china.
De beginpost heb ik doorgenomen met betrekking tot frequenties etc..

Nu kom ik het volgende tegen:
2G: GSM B2/3/8 3G: WCDMA B1/2/5/8 3GTD-SCDMA B34/39 4GTD-LTE B38/39/40/41 4GFDD-LTE B1/3/7

WCDMA betekent dat ik hier gewoon kan internetten ermee. Maar bij het GSM gedeelte staat B2/3/8, weet iemand wat dit betekent? Volgens mij moet je 900 en 1800 mhz hebben om hier te kunnen bellen.
900 [8], 1800 [3] en 1900mHz [2]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XfHLVa5.jpg

Bron: http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Hoe is je X550 met de laatste versie?
http://www.needrom.com/download/bluboo-x550-2/
Schijnen inderdaad in vorige versies heel wat bugs te zijn gefixt.
Ook het kunnen togglen op je 2e slot naar 4G bijv.
Was benieuwd of GPS, Camera etc. verbeterd zijn. vind het wel een interressant toestel.
fatje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Ik gebruik de x550 nu een aantal dagen en ik moet zeggen dat ik toch wel positief verrast ben (voor €135 :o ). De bouwkwaliteit is dik in orde. Toestel ligt super in de hand, mede door het gewicht (grote accu). Beter dan mijn Galaxy note 1. Verder een mooie heldere scherm. Accuduur is super, ik haal makkelijk 11 uur screentime met frequent gebruik 4g, wifi, mail, etc).

Zo en dan nu de minpuntjes >:)
- Android 5.1 32bit
- geen compass
- 2de sim slot alleen 2g
- camera matig
- speaker matig
- GPS matig
- soft touch knoppen niet verlicht

Alhoewel er gezegt wordt dat de GPS en camera met de nieuwe update verbeterd is (zelf nog getest).

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08
Ik heb van de week de nieuwe OTA update op mijn Ulefone Be Touch 2 gezet en heb nu een draak van een telefoon. Hebben meer mensen hier last van?

Mijn grootste klacht:
- update was bedoeld om oa de battery drain te verhelpen maar die lijkt alleen maar erger geworden. Ik moet nu twee keer per dag opladen en het opladen gaat zeer traag.

Op meerdere fora is men ook niet blij met deze update maar ik ben even benieuwd naar de nederlandse ervaringen/oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
Zou hier eens kijken:
[Ulefone Be Touch 2] Ervaringen en Discussie

En proberen de oude ROM terug te flashen. Geen backup gemaakt??
Wel verstandig wellicht, Ulefone is alles behalve stabiel zo blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerboat schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:19:
[...]

Mag ik vragen, waar jij hem besteld heb ? ik kreeg net een mailtje of ik um niet wilde omruilen. Voorraad was alweer op omdat ut een populair toestel is. :(
Die van mij komt van Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:32:
[...]

Die van mij komt van Geekbuying.
Shit daar heb ik hem ook besteld :'( , dan wacht ik maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Er zijn nu een aantal telefoons met een batterij van 5000+ mAh in omloop, zijn er ook mensen op GoT die er toevallig eentje hebben en hun ervaringen kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Mensen 3 vragen?
1 iemand al een keer een lenovo K3 note van Row voorzien via Windows 8.1
2 zit er een beveiliging tegen download mode als accu niet vol genoeg is?
3 kun je de k3 ook forceren in download mode.
Heb diverse fora bezocht o.a. xda, diverse sp flash tools gebruikt, maar telefoon wil niet updaten.
Mijn IOcean was accu eruit en verbinden, maar de K3 note gaat niet aan zonder accu, en met accu niet in download mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
djcasl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:06:
Mensen 3 vragen?
1 iemand al een keer een lenovo K3 note van Row voorzien via Windows 8.1
2 zit er een beveiliging tegen download mode als accu niet vol genoeg is?
3 kun je de k3 ook forceren in download mode.
Heb diverse fora bezocht o.a. xda, diverse sp flash tools gebruikt, maar telefoon wil niet updaten.
Mijn IOcean was accu eruit en verbinden, maar de K3 note gaat niet aan zonder accu, en met accu niet in download mode.
Ik heb de Row rom via deze tutorial geflasht (Flashtool methode). Was echt doodeenvoudig en 10 minuten werk. ;)
Deed het zelf via Windows 10, maar ga er van uit dat het ook op 8.1 werkt.
Hoe kan de accu nu leeg gaan als hij aan de pc gekoppeld zit? Anyways, zo lang duurt het niet dus als ie helemaal opgeladen is, kan er niets fout gaan.
Weet niets van een "download mode" maar als je de instructies van die tutorial volgt heb je het in ieder geval niet nodig. Je hoeft dan ook niet te rooten.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
wikiwhy schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Ik heb de Row rom via deze tutorial geflasht (Flashtool methode). Was echt doodeenvoudig en 10 minuten werk. ;)
Deed het zelf via Windows 10, maar ga er van uit dat het ook op 8.1 werkt.
Hoe kan de accu nu leeg gaan als hij aan de pc gekoppeld zit? Anyways, zo lang duurt het niet dus als ie helemaal opgeladen is, kan er niets fout gaan.
Weet niets van een "download mode" maar als je de instructies van die tutorial volgt heb je het in ieder geval niet nodig. Je hoeft dan ook niet te rooten.
Succes!
Thnx deze tut had ik nog niet gezien, zal deze proberen. De telefoon kwam uit de doos en was na een 3 kwartier laden op 26%, was niet een hele sterkte lader, maar werkte.
Lenovo drivers installeren voor het apparaat was ook geen probleem. Maar zodra ik hem aansloot, ging die door naar opladen met een chinees teken op het beeld en een onscreen knop waar je hem blijkbaar mee aan kunt zetten.

Zou misschien de SP Flashtool versie nog uit kunnen maken? Of was misschien de stroom op de poort van de laptop niet genoeg, dan moet ik hem thuis effe op mij PC proberen, was nu bij de buuf met een laptop aan het pielen aangezien het haar telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Whoohooo! Doogee F3 pro (ebbenhout) is vandaag verstuurd... eens kijken hoe lang de post erover doet en of het wel daadwerkelijk de ebbenhouten variant is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
djcasl schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

Thnx deze tut had ik nog niet gezien, zal deze proberen. De telefoon kwam uit de doos en was na een 3 kwartier laden op 26%, was niet een hele sterkte lader, maar werkte.
Lenovo drivers installeren voor het apparaat was ook geen probleem. Maar zodra ik hem aansloot, ging die door naar opladen met een chinees teken op het beeld en een onscreen knop waar je hem blijkbaar mee aan kunt zetten.

Zou misschien de SP Flashtool versie nog uit kunnen maken? Of was misschien de stroom op de poort van de laptop niet genoeg, dan moet ik hem thuis effe op mij PC proberen, was nu bij de buuf met een laptop aan het pielen aangezien het haar telefoon is.
Als je telefoon op dat oplaadschermpje staat werkt de flashtool inderdaad niet. Je moet de telefoon echt helemaal uitzetten. Uit mijn hoofd doe je dat door de aan/uitknop nogmaals kort in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoarma1998 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:02:
Whoohooo! Doogee F3 pro (ebbenhout) is vandaag verstuurd... eens kijken hoe lang de post erover doet en of het wel daadwerkelijk de ebbenhouten variant is... ;)
Nice! Waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
bigreep schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:38:
Ik heb van de week de nieuwe OTA update op mijn Ulefone Be Touch 2 gezet en heb nu een draak van een telefoon. Hebben meer mensen hier last van?

Mijn grootste klacht:
- update was bedoeld om oa de battery drain te verhelpen maar die lijkt alleen maar erger geworden. Ik moet nu twee keer per dag opladen en het opladen gaat zeer traag.

Op meerdere fora is men ook niet blij met deze update maar ik ben even benieuwd naar de nederlandse ervaringen/oplossingen.
Ik zou Ulefone echt helemaal links laten liggen. Bij elk nieuw toestel wat ze uitbrengen krijgen ze geen felicitaties maar boze berichten van eigenaren van hun 'oudere' toestellen. Ik moet zeggen dat ik Ulefone wat design betreft altijd best mooie toestellen vind afleveren. Ook wat specificaties en prijs betreft heel prima allemaal maar de software is zo ontzettend waardeloos.

Ik heb zelf ook de Be Touch 2 gehad, deze heb ik een tijdje getolereerd maar was er uiteindelijk helemaal klaar mee. Elke update deed naar mijn inziens gewoon helemaal niets. Er ontstond het vermoeden dat het ook helemaal geen updates waren maar een soort zoethoudertjes ;) Maar nu hebben ze dus een update uitgebracht die eigenlijk meer iets verslechtert dan verbetering brengt. Ulefone, wat een ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 10:21
Shoarma1998 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:02:
Ben ook erg benieuwd waar je hem gekocht hebt. Ik kom helaas ook al wat minder goede ervaringen tegen, maar mijn nieuwsgierigheid naar deze telefoon blijft hoog dus annuleren blijft een lastige keuze, zeker nu er uitgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
FJP84 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 02:07:
[...]

Ben ook erg benieuwd waar je hem gekocht hebt. Ik kom helaas ook al wat minder goede ervaringen tegen, maar mijn nieuwsgierigheid naar deze telefoon blijft hoog dus annuleren blijft een lastige keuze, zeker nu er uitgeleverd wordt.
Ik heb de Doogee bij Banggood besteld. Ik zie dat ze verwachten deze weer 27 Okt in stock te hebben... http://www.banggood.com/D...-Smartphone-p-987865.html

Maar nogmaals, heb nog nergens op internet gezien dat de ebbenhouten variant is uitgeleverd... Gezien de shipping time van Banggood gemiddeld op zo'n 14 dagen zit, duurt het ook dus nog even voordat ik uitsluitsel heb...

Mocht één van jullie ergens op het www een foto of filmpje anders dan een render en officiele plaatjes ziet, post die dan hier svp... Ben namelijk ook reuze benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de wat verder gevorderde tweakers (in ieder geval verder gevorderd dan ik ben) hier. Ik heb een ZTE nubia z5s, maar mijn volume knop is stuk. Ik heb hem inmiddels geprobeerd te maken, maar vooralsnog nog zonder succes. Volume is te regelen via een app, dus geen probleem verder, maar ik kom natuurlijk ook niet in recovery door op te starten met power-volume. Ik kom wel in recovery via rom manager.

Nu wil ik inmiddels toch wel graag een andere rom gaan flashen. Ik heb de telefoon nu een maand of 10, dus wordt het daar wel tijd voor. Stel nu dat het flashen via cwm op de een of andere manier niet gaat zoals het moet en ik moet in recovery komen om terug te gaan naar een back-up, dan kan ik toch via adb rebooten in recovery? Is er nog een andere manier?

Misschien een simpele vraag, maar ik wil het even zeker weten voor ik aan de slag ga. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
wikiwhy schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Als je telefoon op dat oplaadschermpje staat werkt de flashtool inderdaad niet. Je moet de telefoon echt helemaal uitzetten. Uit mijn hoofd doe je dat door de aan/uitknop nogmaals kort in te drukken.
Laptop USB dus te zwak. Op mijn PC in 10 min geflashed met jou tutoriallink. Updates komen ook binnen via OTA buuf helemaal blij. Dank voor de hulp.
Moet zeggen die Lenovo is wel een supertoestel. Mijn eerste indruk is zeer positief, maar geloof dat ie onder tweakers ook wel populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Hey allemaal

Vroeger was ik zo'n beetje bij, wat op dit moment de beste china phones zijn; maar nu ben ik het spoor een beetje bijster.

Wat bestel ik best rond de 200 a 300 euro ter vervanging van mijn OnePlus One?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Mattehh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:47:
Hey allemaal

Vroeger was ik zo'n beetje bij, wat op dit moment de beste china phones zijn; maar nu ben ik het spoor een beetje bijster.

Wat bestel ik best rond de 200 a 300 euro ter vervanging van mijn OnePlus One?

Alvast bedankt.
Xiaomi Mi4C / Xiaomi Note 16Gb / Redmi Note 2 Prime / OnePlus X / Huawei P8 Lite / Honor 6 / Zenfone 2 enz. enz.

Ligt er aan wat je wensen zijn qua grootte, chipset, geheugen, opslag enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
John Rambo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:56:
[...]

Xiaomi Mi4C / Xiaomi Note 16Gb / Redmi Note 2 Prime / OnePlus X / Huawei P8 Lite / Honor 6 / Zenfone 2 enz. enz.

Ligt er aan wat je wensen zijn qua grootte, chipset, geheugen, opslag enz.
Bedankt; liefst goede camera in combinatie met 5,5 inch scherm en even hoge resolutie als de OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Mattehh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:01:
[...]

Bedankt; liefst goede camera in combinatie met 5,5 inch scherm en even hoge resolutie als de OPO.
Mi4C is 5" maar zou verder wel een goed toestel moeten zijn, Snapdragon 808. Xiaomi Note is 5,7", wellicht te groot voor je? Xiaomi heeft in 5,5" de Redmi Note 2, de camera van de OPO is wellicht beter.

Je kan nog kijken naar een Meizu MX5 / MX4 Pro, Zuk Z1, LeTV One.

OnePlus X is volgens mij ook 5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Shoarma1998 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Mocht één van jullie ergens op het www een foto of filmpje anders dan een render en officiele plaatjes ziet, post die dan hier svp... Ben namelijk ook reuze benieuwd!
De review is bijna af,nog even geduld
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KP1lC3BIXXyBy445CsbcSOtc/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SG5CBNhosAZllYQTnbDaEhYh/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
edit.

[ Voor 98% gewijzigd door stansfield op 26-10-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Aankoopadvies niet hier, zie ook de topic warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06
Zojuist een Doogee Y100 Pro besteld bij Gearbest voor 104 dollar inclusief verzenden. Ben zeer benieuwd. Heeft volgens de specs de 800 mhz band.

Iemand ervaringen met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FrankoNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:16:
Zojuist een Doogee Y100 Pro besteld bij Gearbest voor 104 dollar inclusief verzenden. Ben zeer benieuwd. Heeft volgens de specs de 800 mhz band.

Iemand ervaringen met dit toestel?
Ja.

productreview: Doogee Valencia 2 Y100 Pro Zilver review door Kenzi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 173 dollar met een full metal design. Indrukwekkend.
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/214675-image/letv2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/214663-image/2-bak-3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:54:
Maar 173 dollar met een full metal design. Indrukwekkend.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik wacht nog even om een meizu 5 pro of mx5 te bestellen.
deze letv lijkt me directe concurrent voor de meizu Metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Dat is de Chinese prijs voor het toestel dus reken maar +50€ voor reseller prijs wat op zich nog niet slecht is natuurlijk. Toestel biedt verder geen ondersteuning voor LTE band 20 en mist ook een SD-slot wat ik toch jammer vind maar ik ben wel fan van het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen het jaar heb ik nu 3 Chinese telefoons gehad. Ik zoek altijd een beetje het randje op qua prijs/kwaliteit. Ik vind het leuk om te kijken hoe het verder gaat met de software updates en kijken wat het me brengt. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met dat scherp op het randje zitten :) Reden hiervoor is toch dat de Chinese B-merken het niet voor elkaar krijgen om echt goede telefoons te maken IMHO.
Wellicht denk je dan over welke telefoons heb ik het dan?

Te beginnen de Inew V3. Het design vond ik heel mooi en de telefoon werkte best prima. Nadelen waren bluetooth en GPS die niet altijd wilde werken, bovendien was de batterij duur te kort voor mij.

De 2de telefoon was de Umi Zero. Een fantastisch design, het beste scherm dat ik ooit heb gezien, maar waar het (wederom) aanschorte was de batterij. Het management van dat ding was ruk en ik hield het er maar 3/4 dag mee vol. ook hier werkte GPS niet naar tevredenheid (maar al wel beter). En naarmate de tijd vordere werd de telefoon slechter. Zo heb ik problemen gehad met de Wifi radio en inmiddels werkt 3g niet meer. Zonde!

Nummer 3 dan: een Ulefone Be Touch 2. Op papier een goede telefoon. De batterij (waar veel mensen over klagen), vond ik best goed. Het batterij management wat minder, maar dat maakte wat minder uit. Het scherm werkte goed. GPS en connectiviteit was eindelijk geen issue meer! Maar.... de software updates waren een lachertje en maakte kleine ergernsissen alleen maar erger. Daarnaast was de touch respons niet geweldig en na 3 maanden gebruik bleek ineens de telefoon uit te vallen met als uiteindelijk resultaat een toestel wat totaal niet meer aan gaat. Inmiddels ben ik met de leverancier in contact, die me gemeld heeft dat ik hem mag terugsturen, maar als er ook maar een krasje opzit dan krijg ik me geld niet terug. Dat lijkt dus op een paypal claim uit te lopen.

En dan nu is de vraag....wat voor telefoon ga ik nu nemen? Voor mijn vriendin heb ik 2,5 jaar geleden een Xiaomi redmi gekocht. Deze is pas recentelijk vervangen voor een Redmi note 2. Beide top toestellen zonder ook maar enig mankement of kleine ergernis.

Zelf neig ik nu ook een Redmi note 2 te halen, maar ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de Lenovo K3 of de Le TV X600. Of mis ik iets zijn er ook andere vergelijkbare toestellen die ik eens een kans kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 05-10 11:27
Misschine is een 2e hands LG G2 voor ca. 170 het overwegen waard. Ik kom er na wat Chinese uitstapjes en een boel pluiswerk steeds weer op uit dat dit nog steeds een ideaal toestel is. :)

- Snapdragon 800, meer dan snel genoeg en met alle sensoren en LTE!
- Ruim 5.2" scherm, in compacte en lichte behuizing
- Grote 3000 mAh accu
- Prima GPS
- Uitstekende camera

Nadeel: meeste die aangeboden worden zijn 16GB en niet uitbreidbaar, ik heb zelf uiteindelijk een 32GB model gescoord voor 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:03:
Zelf neig ik nu ook een Redmi note 2 te halen, maar ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de Lenovo K3 of de Le TV X600. Of mis ik iets zijn er ook andere vergelijkbare toestellen die ik eens een kans kan geven?
De kleine merken stellen vaak teleur. Uiteindelijk kom je toch uit bij een groot merk zoals Xiaomi. Je zou ook nog kunnen kijken naar een Meizu M2 Note. Ook prima toestellen maar minder support en roms dan bij Xiaomi. Meizu komt ook nog met een nieuw toestel, een directe XRN2 concurrent. Deze is wel iets duurder. Qua prijs / prestatie verhouding is de XRN2 moeilijk te verslaan op dit moment denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
iisworks schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:13:
Misschine is een 2e hands LG G2 voor ca. 170 het overwegen waard. Ik kom er na wat Chinese uitstapjes en een boel pluiswerk steeds weer op uit dat dit nog steeds een ideaal toestel is. :)

- Snapdragon 800, meer dan snel genoeg en met alle sensoren en LTE!
- Ruim 5.2" scherm, in compacte en lichte behuizing
- Grote 3000 mAh accu
- Prima GPS
- Uitstekende camera

Nadeel: meeste die aangeboden worden zijn 16GB en niet uitbreidbaar, ik heb zelf uiteindelijk een 32GB model gescoord voor 200.
Bij Fastcardtech verkopen ze de 32GB variant voor 104 eurootjes. Refurbished overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PeeFizz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:51:
[...]

Bij Fastcardtech verkopen ze de 32GB variant voor 104 eurootjes. Refurbished overigens.
Ik zou toch vooral ver weg blijven van Fastcardtech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Momus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Ik zou toch vooral ver weg blijven van Fastcardtech...
Die mening deel ik niet. Ik heb meerdere toestellen gekocht daar en nooit problemen gehad. Ik betaal altijd met Paypal voor het geval er problemen zouden zijn met de levering, dan is dat in ieder geval redelijk ingedekt. Hoe ze garantiegevallen afhandelen weet ik niet, maar dat ga ik bij geen enkele Chinese shop proberen. Als er een keer iets is, beschouw ik dat maar gewoon als pech. Met 100 euro voor een telefoon kun je je ook geen bult vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeeFizz op 27-10-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PeeFizz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Die mening deel ik niet. Ik heb meerdere toestellen gekocht daar en nooit problemen gehad. Ik betaal altijd met Paypal voor het geval er problemen zouden zijn met de levering, dan is dat in ieder geval redelijk ingedekt. Hoe ze garantiegevallen afhandelen weet ik niet, maar dat ga ik bij geen enkele Chinese shop proberen. Als er een keer iets is, beschouw ik dat maar gewoon als pech. Met 100 euro voor een telefoon kun je je ook geen bult vallen.
Staat geregeld foute informatie op de site, en problemen oplossen is ook geen specialiteit van ze.
Ik beschouw het maar gewoon als mazzel, dat het bij tot nog toe steeds goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
[b][message=45156585,noline]En dan nu is de vraag....wat voor telefoon ga ik nu nemen? Voor mijn vriendin heb ik 2,5 jaar geleden een Xiaomi redmi gekocht. Deze is pas recentelijk vervangen voor een Redmi note 2. Beide top toestellen zonder ook maar enig mankement of kleine ergernis.

Het is geen Chinafoon, maar misschien is de Wileyfox Storm interessant. https://www.wileyfox.com/

Technology GSM / HSPA / LTE
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G bands HSDPA 900 / 2100
4G bands LTE 800 / 900 / 1800 / 2600
Speed LTE CAT 4 up to 150mbps
GPRS Yes
EDGE Yes

Zit er zelf naar te kijken, omdat mijn IOcean x7 net is overleden.

[ Voor 22% gewijzigd door jerkitout op 27-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Shoarma1998 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Ik heb de Doogee bij Banggood besteld. Ik zie dat ze verwachten deze weer 27 Okt in stock te hebben... http://www.banggood.com/D...-Smartphone-p-987865.html

Maar nogmaals, heb nog nergens op internet gezien dat de ebbenhouten variant is uitgeleverd... Gezien de shipping time van Banggood gemiddeld op zo'n 14 dagen zit, duurt het ook dus nog even voordat ik uitsluitsel heb...

De youtube clipjes met de zwarte variant van de doogee f3 sijpelen langzaam binnen: YouTube: Doogee F3 PRO Black

Dus begin hoop te krijgen dat ik daadwerkelijk het juiste toestel krijg, gezien het frame dezelfde kleur is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 13:19
Iemand de LEAGOO Elite 1 al getest ziet er goed uit!!
specs :
Main Features:
LEAGOO Elite 1 Android 5.1 5.0 inch 4G Smartphone Corning Gorilla Glass 3 Screen MTK6753 64bit Octa Core 3GB RAM 32GB ROM 13MP + 16MP Cameras OTA HotKnot Fingerprint ID
Display: 5.0 inch FHD Corning Gorilla Glass 3 Screen
CPU: MTK6753 64bit Octa Core,1.3GHz
System: Android 5.1
RAM + ROM: 3GB RAM + 32GB ROM
Camera: 8.0MP (Interpolation To 13.0MP) front camera + 13.0MP (Interpolation To 16.0MP) Sony-IMX214 with AF
Bluetooth: 4.0
GPS: Yes
OTA: Yes
SIM Card: Dual SIM dual standby, dual micro SIM
Network:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

hands on filmpje YouTube: Leagoo Elite 1 (Hands-on) 5" FHD, Fingerprint ID, 32GB ROM - Video by s7yler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jerkitout schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:25:
[...]

Het is geen Chinafoon, maar misschien is de Wileyfox Storm interessant. https://www.wileyfox.com/

Technology GSM / HSPA / LTE
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G bands HSDPA 900 / 2100
4G bands LTE 800 / 900 / 1800 / 2600
Speed LTE CAT 4 up to 150mbps
GPRS Yes
EDGE Yes

Zit er zelf naar te kijken, omdat mijn IOcean x7 net is overleden.
De Wileyfox is gewoon een rebrand van een Chinese OEM ;)
John Rambo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:38:
[...]

De kleine merken stellen vaak teleur. Uiteindelijk kom je toch uit bij een groot merk zoals Xiaomi. Je zou ook nog kunnen kijken naar een Meizu M2 Note. Ook prima toestellen maar minder support en roms dan bij Xiaomi. Meizu komt ook nog met een nieuw toestel, een directe XRN2 concurrent. Deze is wel iets duurder. Qua prijs / prestatie verhouding is de XRN2 moeilijk te verslaan op dit moment denk ik.
Zou Lenovo en LeTV toch geen kleine merken noemen. :?
Hier in China is de populariteit van Xiaomi telefoons hard aan het afnemen. De verkopen zijn er nog wel, maar hun toestellen worden links en rechts ingehaald, vooral op het budgetgebied. Meizu, LeTV, 360 bieden meer voor het geld dan Xiaomi op de Chinese markt. De prijzen bij resellers liggen iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Kenzi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 02:22:
Zou Lenovo en LeTV toch geen kleine merken noemen. :?
Hier in China is de populariteit van Xiaomi telefoons hard aan het afnemen. De verkopen zijn er nog wel, maar hun toestellen worden links en rechts ingehaald, vooral op het budgetgebied. Meizu, LeTV, 360 bieden meer voor het geld dan Xiaomi op de Chinese markt. De prijzen bij resellers liggen iets anders.
Nee ik doelde meer op de andere kleine merken die geregeld genoemd worden, Umi, Ulephone enz.

Kan je iets zeggen over de prijzen van een Redmi Note 2 die in China verkocht wordt vs. de directe concurrenten? Meizu M2 Note / Meizu Metal enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

John Rambo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:33:
[...]

Nee ik doelde meer op de andere kleine merken die geregeld genoemd worden, Umi, Ulephone enz.

Kan je iets zeggen over de prijzen van een Redmi Note 2 die in China verkocht wordt vs. de directe concurrenten? Meizu M2 Note / Meizu Metal enz.
Redmi Note 2 begint bij 799, 999 voor 2GB / 32GB model, Meizu M2 Note bij 668, Meizu Metal 1099. Nieuwe LeTV 1s (ook metaal, 3GB / 32GB) is ook 1099.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Kenzi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:47:
[...]

Redmi Note 2 begint bij 799, 999 voor 2GB / 32GB model, Meizu M2 Note bij 668, Meizu Metal 1099. Nieuwe LeTV 1s (ook metaal, 3GB / 32GB) is ook 1099.
Qua prijs valt de XRN2 dan niet heel erg tegen toch? Hij biedt meer dan de M2 Note maar heeft niet de metal body.

Ik heb even zitten kijken, de cijfers van Xiaomi qua verkoopaantallen vallen wel tegen geloof ik. 35 miljoen eerste helft van dit jaar tegen 100 miljoen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

John Rambo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:56:
[...]

Qua prijs valt de XRN2 dan niet heel erg tegen toch? Hij biedt meer dan de M2 Note maar heeft niet de metal body.

Ik heb even zitten kijken, de cijfers van Xiaomi qua verkoopaantallen vallen wel tegen geloof ik. 35 miljoen eerste helft van dit jaar tegen 100 miljoen vorig jaar.
Met de eerste toestellen waar Xiaomi mee uit kwam richten ze zich vooral op jongeren. Studenten etc. Die hadden toen weinig keus als ze een mobiel wilde kopen. De meeste waren aardig duur. Xiaomi was de eerste die onder de 1000 rmb zat eigenlijk met goede specs. Nu zijn er zoveel merken die hetzelfde doen. En die studenten van toen eisen een stuk meer nu. Vandaar dat Xiaomi zich nu heel erg nadrukkelijk op India richt. Daar is de consument nog niet zo verwend als in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Kenzi schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:11:
[...]

Met de eerste toestellen waar Xiaomi mee uit kwam richten ze zich vooral op jongeren. Studenten etc. Die hadden toen weinig keus als ze een mobiel wilde kopen. De meeste waren aardig duur. Xiaomi was de eerste die onder de 1000 rmb zat eigenlijk met goede specs. Nu zijn er zoveel merken die hetzelfde doen. En die studenten van toen eisen een stuk meer nu. Vandaar dat Xiaomi zich nu heel erg nadrukkelijk op India richt. Daar is de consument nog niet zo verwend als in China.
Duidelijk, thx :)

Ik las overigens dat ze bezig zijn de Redmi 2 Pro in de VS goedgekeurd te krijgen http://www.gizchina.com/2...-pro-shows-up-at-the-fcc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 19:12
Op de website van flyme India is nu de internationale versie van de firmware voor de Meizu M2 te downloaden: http://www.flyme.cn/in/firmwarelist-66-1.html. Zelf wacht ik nog even aangezien het om versie 4.5.3I gaat en ik versie 4.5.3.2A heb, Ben bang dat hier een aantal bugfixes nog niet inzit.Mis de Nederlandse taal ook niet. Mensen hier die het al geprobeerd hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door michiel_hc op 28-10-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
michiel_hc schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:00:
Op de website van flyme India is nu de internationale versie van de firmware voor de Meizu M2 te downloaden: http://www.flyme.cn/in/firmwarelist-66-1.html. Zelf wacht ik nog even aangezien het om versie 4.5.3I gaat en ik versie 4.5.3.2A heb, Ben bang dat hier een aantal bugfixes nog niet inzit.Mis de Nederlandse taal ook niet. Mensen hier die het al geprobeerd hebben?
Nog niet geprobeerd, ook niet echt behoefte aan. Bovendien is het vrij omslachtig om van (A) naar (I) te gaan.

Er gaan geruchten over een Redmi Note 2 Pro, met metalen body, fingerprint scanner en snapdragon 808.
Als dit klopt dan wordt de line-up van Xiaomi steeds vager en onoverzichtelijker imho. Ik vond de Mi4i t.o.v. de Mi4C al vreemd. Er komen steeds meer toestellen en versies uit. Dit toestel zou ook weer in 3 versies uitkomen (2 / 3 of 4Gb ram).

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/10/xiaomi-redmi-note2-pro-specs-leaked-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:34:
[...]

Nog niet geprobeerd, ook niet echt behoefte aan. Bovendien is het vrij omslachtig om van (A) naar (I) te gaan.

Er gaan geruchten over een Redmi Note 2 Pro, met metalen body, fingerprint scanner en snapdragon 808.
Als dit klopt dan wordt de line-up van Xiaomi steeds vager en onoverzichtelijker imho. Ik vond de Mi4i t.o.v. de Mi4C al vreemd. Er komen steeds meer toestellen en versies uit. Dit toestel zou ook weer in 3 versies uitkomen (2 / 3 of 4Gb ram).

[afbeelding]
die Redmi Note 2 Pro willen we meer op westerse markten mikken denk ik? ik dacht ergens gelezen te hebben dat het full 4G support zou bieden met de SD808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
michiel_hc schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:00:
Op meizufans staat nog een thread over deze rom https://meizufans.eu/forum/topic/3171/flyme-os-4-5-3i-m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
HomTom is nu in de laatste fase en maandag schijnt de definitieve versie van de HT6 uit te komen. Ook hebben ze een unboxing video gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
OnePlus X: YouTube: OnePlus X Impressions: Super Budget!

Geen fan van een glazen achterkant (zorgt ervoor dat je beide zijden moet zitten kuisen) en voor de rest ook niet echt een wow gevoel. Op zich geen verkeerd toestel voor die prijs. Ondersteunt ook al de nodige 4G banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Mijn Doogee F3 Pro toch maar weer geannuleerd bij gearbest, werd niet echt vrolijk van de eerste reviews en geluiden...

Nu maar kijken of de Bluboo Xtouch de verwachtingen wel waar kan maken...op de welbekende youtube filmpjes na nog weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 18:39
Ik zit te twijfelen tussen de aanschaf van een xiaomi redmi note 2 prime en een xiaomi mi4c. Wat zouden jullie mij adviseren en waarom. Het prijsverschil is bekend. Graag reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
zuukie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:34:
Ik zit te twijfelen tussen de aanschaf van een xiaomi redmi note 2 prime en een xiaomi mi4c. Wat zouden jullie mij adviseren en waarom. Het prijsverschil is bekend. Graag reacties
Wil je een 5" toestel of een 5,5" toestel? Mediatek vs Qualcomm. De Mi4C is een iets meer premium toestel dan de Redmi reeks. De Mi4C heeft naar verluidt een 3D/Force touch functie die nog niet geactiveerd is maar dat misschien wel gaat worden (of misschien niet). De 32Gb versie heeft 3Gb ram geheugen vs 2Gb. Ligt er helemaal aan wat je er aan uit wilt geven en wat je er mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heeft iemand al een idee of Doogee F5 al aangevuld is? Ik had hem 23/10 besteld bij Gearbest daar stond hij in stock van het magazijn uit CHina. Dus betaald en al maar daarna zag ik al snel dat hij uitverkocht was. Ik dus een ticket aangemaakt om te vragen of hij wel leverbaar was. Kreeg netjes een antwoord dat hij zal worden verzonden binnen 5 dagen, op maandag dus nu even afwachten. Ben ook erg benieuwd naar de telefoon. Heeft iemand hem van hier al toevallig? Dan kan ik hem nog annuleren als het waardeloos is.

Mvg Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uit eindelijk toch maar de Redmi note 2 besteld. Miui 7 erop en hopen dat batterij en camera gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

NightHawk4 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:46:
Mijn Doogee F3 Pro toch maar weer geannuleerd bij gearbest, werd niet echt vrolijk van de eerste reviews en geluiden...

Nu maar kijken of de Bluboo Xtouch de verwachtingen wel waar kan maken...op de welbekende youtube filmpjes na nog weinig over te vinden.
veel verschil ga je niet merken tussen een doogee f3 pro of een xtouch. Bluboo en Doogee telefoons komen bij dezelfde soort OEM's vandaan.

Mensen blijven dit soort telefoons pre-orderen terwijl er nog geen goede reviews van zijn. Dat is waar die fabrikanten van leven. Zoveel mogelijk pre-orders binnen halen.
En specs die blijven maar veranderen.

Toevallig vandaag nog een mailtje van Bluboo. Het scherm blijkt niet stevig genoeg te zijn dus zijn ze overgestapt naar ander scherm. De eerste lading gaat dus een scherm krijgen waarvan ze al weten dat het niet goed is. :|

Zelfde als met de Doogee F5, wel Gorilla Glass, geen Gorilla Glass. Tot ze het zelf niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Chocoball schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:40:
HomTom is nu in de laatste fase en maandag schijnt de definitieve versie van de HT6 uit te komen. Ook hebben ze een unboxing video gemaakt.
[video]
Heb de HT6 besteld in de pre-order een paar weekjes geleden, ben zeer benieuwd naar het toesstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Ik zat te twijfelen om de Gionee Elife E8 te bestellen als die leverbaar zou zijn.
Nu zag ik ook de Blu Pure XL. Exact dezelfde telefoon voor de helft van de prijs.
Iemand die weet hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bluboo xtouch ziet er wel erg aantrekkelijk uit voor het geld. Maar is dus niet een goed merk, als ik de reactie hierboven lees?

Met welke snapdragon kan ik de MTK6753 ongeveer vergelijken?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:11:
Die bluboo xtouch ziet er wel erg aantrekkelijk uit voor het geld. Maar is dus niet een goed merk, als ik de reactie hierboven lees?

Met welke snapdragon kan ik de MTK6753 ongeveer vergelijken?

alvast bedankt
Snapdragon 615?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen, voor mama (die haar vorige telefoon kaputt heeft laten vallen) ben ik opzoek naar een telefoon van rond de 150 euro. Omdat ik zelf erg tevreden ben over mijn xiaomi mi3 dacht ik aan een Chinese telefoon. De Redmi 2 pro lijkt een goede keuze, maar is qua prijs net op het randje. Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eerder Snapdragon 410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:17:
Hallo beste mensen, voor mama (die haar vorige telefoon kaputt heeft laten vallen) ben ik opzoek naar een telefoon van rond de 150 euro. Omdat ik zelf erg tevreden ben over mijn xiaomi mi3 dacht ik aan een Chinese telefoon. De Redmi 2 pro lijkt een goede keuze, maar is qua prijs net op het randje. Hebben jullie suggesties?
Redmi 2 pro op het randje? Te goedkoop bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Moet kunnen binnen die 150 euro zou je zeggen ja, ook met eventuele import erbij. ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html