• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:23
Ben zelf na de Mlais Mx Base weer terug naar mijn Moto G (2013). Batterijduur valt nu tegen maar dat was te verwachten, maar ben er toch wel uit dat dit formaat mij beter ligt.

Jammer dat er zo weinig gebeurt qua betaalbare basic Android telefoons van 4.5-4.7 inch..

Xiaomi is wellicht nog de beste optie maar ik wacht nog even af of 5.1 nog naar de XT1032 komt. Die geluiden hoorde ik wel namelijk.

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
I beg tot differ... Ik heb de OPO nu al een jaar. Top apparaat! Goede camera (met name met de oppo camera app) en is zeer solide gebouwd met een aangename accuduur. De snapdragon 801 icm 3 GB ram en 64gb geheugen is een verademing! Ik kan em zeker aanraden!
John Rambo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:27:
[...]

Heb je zelf nog gesleuteld aan EMUI? Hier kwam de Meizu M2 mini ook met Lollipop 5.1 met het Flyme OS. Even wennen aan Flyme maar ik denk dat het voor de vrouw prima gaat zijn. Ziet er allemaal lekker basic en eenvoudig uit.
De OnePlus One is volgens mij ook nogal een buggy apparaat. Ben benieuwd hoe je nieuwe apparaat gaat bevallen.

• Shoarma1998

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
ZTE V5 PRO N939St gekocht.
Hun ROM update beleid is dan wel net zo goed als SONY....maar dat mag de pret niet drukken...

Wilde perse een Snapdragon hebben om mee te tweaken.
In deze had tenminste een acceptabele batterij.
Mist de 800Mhz 4G band; dus een mooie tweak in het verschiet.
Benieuwd wanneer die aankomt.

[ Voor 18% gewijzigd door kwakzalver op 30-09-2015 18:41 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
Geïnspireerd door de xiaomi Note denk ik :P

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
kwakzalver schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:37:
ZTE V5 PRO N939St gekocht.
Mist de 800Mhz 4G band; dus een mooie tweak in het verschiet.
Valt die er dan bij te tweaken? Ik begreep een tijdje geleden dat dat bij de OPO bv. nooit is gelukt ondanks een paar vage berichten dat het mogelijk was. Zou interessant zijn voor m'n Lenovo Vibe Shot. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-09-2015 20:43 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
Over de Lenovo Vibe Shot gesproken: na voor mijn gevoel mijn Jiayu G4A wel opgebruikt te hebben was het tijd voor een nieuwe toestel. Dus heb ik laatst de Vibe Shot besteld in Maleisie voor iets meer dan 250 euro. Het leek er namelijk op dat er een nieuwe versie van uit is buiten china (z90a40) die wel de 800mhz band heeft en zelfs ook de 900 mhz. Nu is het me nog niet gelukt via apps te zien welke banden er nu echt gebruikt worden, maar ik heb binnenshuis best goede 4G ontvangst met KPN.

Heb verder helaas geen tijd voor een hele mooie goede review, maar ik ben voorlopig erg tevreden met het toestel. Batterij gaat lang mee (na een dag op de helft met gemiddeld gebruik) en de foto's zijn ook vele malen beter dan van mijn G4A. Nadelen die ik heb gevonden zijn dat de notificatie led nog steeds niet werkt, zit geen NL Android op (al vind ik zelf engels veel prettiger) en zijn de instellingen voor foto's niet altijd zo professioneel als je zou hopen (zo heeft resolutie 2 standen: normal en max, gewoon MP selectie mist). Maar voor dat geld hoor je mij niet klagen :)
Hyp Hyper schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:43:
[...]

Valt die er dan bij te tweaken? Ik begreep een tijdje geleden dat dat bij de OPO bv. nooit is gelukt ondanks een paar vage berichten dat het mogelijk was. Zou interessant zijn voor m'n Lenovo Vibe Shot. :P
Nee op een enkele telefoon na waar het wel kon en softwarematig uitgezet is kan dat over het algemeen niet, zo ook bij de OPO en waarschijnlijk deze ook niet, omdat de antenne daarvoor gewoonweg ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 16:13
John Rambo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:42:
[...]

Wellicht morgen Vroot proberen. Het probleem is een beetje dat de M2 mini ondergesneeuwd wordt door de M2 Note, er is weinig voor te vinden maar dat zal ook komen doordat hij nog niet zo lang uit is en dit het meest budget toestel is van Meizu.
Plus dat de m2 (mini) helemaal op de chinese markt gefocust is. Bij de m2 note worden bijvoorbeeld nog international firmwares uitgebracht met meer taalondersteuning, voor de m2 hoef je dit niet te verwachten. Wat zal resulteren in een kleinere westerse userbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
VERNederlander schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:49:
[...]

Plus dat de m2 (mini) helemaal op de chinese markt gefocust is. Bij de m2 note worden bijvoorbeeld nog international firmwares uitgebracht met meer taalondersteuning, voor de m2 hoef je dit niet te verwachten. Wat zal resulteren in een kleinere westerse userbase.
Is toch gewoon een internationale Flyme voor de te downloaden vanaf de Meizu site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Momus schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:52:
[...]

Is toch gewoon een internationale Flyme voor de te downloaden vanaf de Meizu site?
Voor de m2 note wel, voor de m2 niet. Dat betekent niet dat engels niet ondersteund wordt in de algemene A versies.

http://www.flyme.cn/en/firmware

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 01-10-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
VERNederlander schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:55:
[...]

Voor de m2 note wel, voor de m2 niet. Dat betekent niet dat engels niet ondersteund wordt in de algemene A versies.

http://www.flyme.cn/en/firmware
De M2 mini is volgens mij later uitgekomen, vrij recent. Ik verwacht eigenlijk nog dat dit gaat komen. Ook omdat er een internationale rom versie op staat. Volgens mij is Meizu sowieso niet zo heel China-only.

M2 mini bevalt overigens uitstekend, erg mooi scherm. Enige probleem is dat sinds het rooten de browser (chrome / firefox) geinfecteerd lijken met iets wat steeds vage websites opent. Mocht iemand tips hebben dan zijn deze welkom.

[ Voor 19% gewijzigd door John Rambo op 01-10-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adblock installeren en even de apps nalopen en wat niet deugt verwijderen, dat kan door middel van root acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dutchgio schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:12:
Adblock installeren en even de apps nalopen en wat niet deugt verwijderen, dat kan door middel van root acces.
Probleem is alleen dat ik dan weer opnieuw moet rooten, ik zal even een paar andere programma's moeten proberen en kijken of ik daarmee root kan krijgen.

Ik had al alle vage apps eraf gegooid maar dan ben ik ook m'n root dus kwijt en de pop-ups blijven komen, in chrome, firefox en whatsapp nu. :(

Geen VRoot meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-10 23:01

raq

Yavaris schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:57:
Over de Lenovo Vibe Shot gesproken: na voor mijn gevoel mijn Jiayu G4A wel opgebruikt te hebben was het tijd voor een nieuwe toestel. Dus heb ik laatst de Vibe Shot besteld in Maleisie voor iets meer dan 250 euro. Het leek er namelijk op dat er een nieuwe versie van uit is buiten china (z90a40) die wel de 800mhz band heeft en zelfs ook de 900 mhz. Nu is het me nog niet gelukt via apps te zien welke banden er nu echt gebruikt worden, maar ik heb binnenshuis best goede 4G ontvangst met KPN.

Heb verder helaas geen tijd voor een hele mooie goede review, maar ik ben voorlopig erg tevreden met het toestel. Batterij gaat lang mee (na een dag op de helft met gemiddeld gebruik) en de foto's zijn ook vele malen beter dan van mijn G4A. Nadelen die ik heb gevonden zijn dat de notificatie led nog steeds niet werkt, zit geen NL Android op (al vind ik zelf engels veel prettiger) en zijn de instellingen voor foto's niet altijd zo professioneel als je zou hopen (zo heeft resolutie 2 standen: normal en max, gewoon MP selectie mist). Maar voor dat geld hoor je mij niet klagen :)
Ik ben erg benieuwd naar je 4g bevindingen, dat was voor mij de reden om het origineel niet te kopen. Hoe waar heb je hem in Maleisië aangeschaft?

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 12:10
zojuist ook de Zuk Z1 besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Largamelion schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:
[...]
Ik overweeg de Honor 7 te bestellen nu de prijs en specs van de N5X zo tegenvallen maar ik merk ook dat er op XDA amper leven is in het forum van dit toestel. Bij Honor kan je dus niet rekenen op custom roms veronderstel ik en ben je volledig afhankelijk van Huawei/Honor zelf voor updates ... en daar zijn ze niet al te snel mee dacht ik. Mss toch maar de Xiaomi Mi4c nog eens bekijken dan.
Volledig mee akkoord, ik heb het zelf met de honor 6 ondervonden, er is zo goed als geen community voor custom roms voor de honor 6 L12 varriant, Misschien wel voor de andere types, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd, als je de GSM voor puur normale taken gebruikt is die Honor 6 en of EMUI perfect in orde. Ikzelf mod graag vanalles aan men android, en heb liever een kale android.

Vroeger was ik een Emui fan omdat deze op de 4.4 (emui 2.3) versie beter draaide dan MIUI V5 (is nog 4.2 denk ik)
Emui 3.0 en 3.1 daren tegen zijn enorm resource gericht, en is beetje sluggisch vind ik persoonlijk (wel nog lang niet zoals een Samsung Touchwiz of HTC ofzo)

Miui V6 en v7 heb ik nog geen ervaring mee, dus is moeilijk te zeggen, ik vind het spijtig wel ergens, een Honor 6 is een goed toestel, ook hardwarematig, zou vele meer uit te halen zijn met een goede CM12.1 of AOSP erop.

Mi4C gaat vele meer kans op roms maken omwille van de chipset, maar ook weer hopen op een toffe stabiele CM12 terwijl Xiaomi (nog) niet hun sourcecode vrijgeven, hier zijn wel plannen voor heb ik onlangs gelezen.
Als dat gebeurd gaat het een heel populair merk worden (is het nu al wel)

MI4C is in elk geval een betere keuze als een MI4I snappy 615 word lekker warm, en en.mui.com staat vol van de problemen hiervan.

ik heb de gok niet gewaagd en heb een toestel genomen met out of the Box CM ondersteuning, dan kan ik daarna men gang gaan zoals ik wil, tis wel zo, ZUK moet zichzelf nog bewijzen, en tis ook men eerste grote GSM, dus wie weet slaagt me dat dik tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 19:12
John Rambo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Probleem is alleen dat ik dan weer opnieuw moet rooten, ik zal even een paar andere programma's moeten proberen en kijken of ik daarmee root kan krijgen.

Ik had al alle vage apps eraf gegooid maar dan ben ik ook m'n root dus kwijt en de pop-ups blijven komen, in chrome, firefox en whatsapp nu. :(

Geen VRoot meer dus.
Ik heb kingroot gebruikt op mijn M2. Daarnaast scheelde het bij mij in Chinese meuk apps door even de orginele rom er op te zetten (geen idee waarom er meer op stonden). Dan ben je ook meteen helemaal up2date (als je dat nog niet bent).
Daarnaast is het niet waarschijnlijk dat er een internationale firmware komt voor de M2, Die is er namelijk ook niet geweest voor de M1. Dus support voor de Nederlandse taal zal er waarschijnlijk niet komen. De m2 is trouwens van eind juli dus nu twee maand op de markt.

Ben wel benieuwd hoeveel er waar is van dit bericht: https://meizufans.eu/the-lie-part-2-2/ iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
michiel_hc schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:06:
[...]

Ik heb kingroot gebruikt op mijn M2. Daarnaast scheelde het bij mij in Chinese meuk apps door even de orginele rom er op te zetten (geen idee waarom er meer op stonden). Dan ben je ook meteen helemaal up2date (als je dat nog niet bent).
Daarnaast is het niet waarschijnlijk dat er een internationale firmware komt voor de M2, Die is er namelijk ook niet geweest voor de M1. Dus support voor de Nederlandse taal zal er waarschijnlijk niet komen. De m2 is trouwens van eind juli dus nu twee maand op de markt.

Ben wel benieuwd hoeveel er waar is van dit bericht: https://meizufans.eu/the-lie-part-2-2/ iemand die daar meer over weet?
Heb jij de m2 mini of m2 Note? De rom van de Note staat wel online maar die van de mini niet op de flyme site. Ik heb overigens gewoon de Nederlandse taal er op staan, internationale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
John Rambo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

Heb jij de m2 mini of m2 Note? De rom van de Note staat wel online maar die van de mini niet op de flyme site. Ik heb overigens gewoon de Nederlandse taal er op staan, internationale versie
Ik heb de mini. Ik vind het raar dat jij de internationale firmware van de M2 hebt wat staat er bij "about phone" in de instellingen voor versie nummer dan? De m2 mini staat niet op de Engels flyme site wel op de Chinese. Daarnaast is de firmware ook de vinden op meizufans.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Zijn er meer mensen met een mlais MX Base die problemen hebben met de spreadsheet App van Google?

Zodra ik een document wil openen of een nieuw wil maken sluit de app met de opmerking dat er een fout is opgetreden.

Mijn vrouw is momenteel niet blij, en ik dus ook niet.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
michiel_hc schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:25:
[...]

Ik heb de mini. Ik vind het raar dat jij de internationale firmware van de M2 hebt wat staat er bij "about phone" in de instellingen voor versie nummer dan? De m2 mini staat niet op de Engels flyme site wel op de Chinese. Daarnaast is de firmware ook de vinden op meizufans.eu.
Is de firmware van meizufans zonder Nederlandse taal? Ik had ook al Google play en Google services geïnstalleerd staan.
Nu even kingroot geïnstalleerd en aan het scannen met malwarebtyes, al 2 bedreigingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
John Rambo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:31:
[...]

Is de firmware van meizufans zonder Nederlandse taal? Ik had ook al Google play en Google services geïnstalleerd staan.
Nu even kingroot geïnstalleerd en aan het scannen met malwarebtyes, al 2 bedreigingen gevonden.
Alle firmwares die ik tot nu toe heb gevonden hebben geen Nederlandse taal (echter heb ik er nog niet gericht naar gezocht).

[ Voor 5% gewijzigd door michiel_hc op 01-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
michiel_hc schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:47:
[...]

Alle firmwares die ik tot nu toe heb gevonden hebben geen Nederlandse taal (echter heb ik er nog niet gericht naar gezocht).
Mbam crasht tijdens scan.

Flyme versie is 4.5.3.1U

U zou wel een Chinese versie moeten zijn als ik het zo zie. Wellicht heeft de verkoper er nog wat aan geinstalleerd ofzo. Op Meizufans zie ik alleen de A versies van de firmware.

[ Voor 22% gewijzigd door John Rambo op 01-10-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavaris
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
raq schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je 4g bevindingen, dat was voor mij de reden om het origineel niet te kopen. Hoe waar heb je hem in Maleisië aangeschaft?
Voorlopig (heb hem nu een week) niks te klagen over 4G. Altijd ontvangst en lekker snel ook, ook op kantoor of in de kelder. Maar zit wel in Amsterdam, dus een echte uitdaging heeft het toestel volgens mij nog niet gehad. En de band waarop hij het doet heb ik dus nog niet kunnen achterhalen. Als iemand daar nog tips voor heeft, hou ik me aanbevolen :).

Heb het toestel gekocht bij Superbuy.my. Kende het verder niet, dus was een beetje een gok, maar had binnen een week met DHL op de deurmat en kreeg er netjes een track&trace bij. Vond het zelf vooral opvallend dat hij daar goedkoper was dan in de Chinese webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
michiel_hc schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:25:
[...]

Ik zit me net te bedenken, welke FlyMe versie draai je? Er was namelijk een moment ergens in de 4.5 range dat ze talen begonnen te verwijderen in de A versie. Tot die tijd had de A versie vrij veel talen. Als je net in de oude blijft hangen heb je waarschijnlijk geluk. :) En als je about phone mist, dan is zoals zovaak de firmware niet bepaald goed en dus bugs, zoals zo vaak bij Meizu helaas. :/ :/

[ Voor 13% gewijzigd door VERNederlander op 01-10-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
puntje013 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:28:
Zijn er meer mensen met een mlais MX Base die problemen hebben met de spreadsheet App van Google?

Zodra ik een document wil openen of een nieuw wil maken sluit de app met de opmerking dat er een fout is opgetreden.

hiere ook, die firmware van die gsm is echt dikke troep, deze week tijdens gps'en liep de boel opeens vast, daarna geen enkele gps meer bruikbaar, alle apps lopen vast of wat dan ook.

Ik denk dat die hardware wel in orde, is, mor moet een degelijke rom voor gebouwd worden ;)
Moest ik zeen van tijd hebben begon ik er zelf aan, een port van een andere mtk ofzo proberen op te bouwen, maar is niet zo makkelijk effe snel tussedoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Dan had je beter op safe kunnen gaan in plaats van een gok-modelletje als Mlais.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Momus schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:36:
[...]

Dan had je beter op safe kunnen gaan in plaats van een gok-modelletje als Mlais.
Flamebait-alert?

Met een dergelijke mentaliteit zouden we nu allemaal een iPhone of een Samsung hebben.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar dat die Mlais een gok is geweest hoef je niet onder banken of tafels te schuiven.
Heel goedkoop, maar dan krijg je dus dat soort fratsen op de koop toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:46
Dergelijke opmerkingen voegen ook geen donder toe. Ipv dat de vragensteller ermee geholpen wordt..

@puntje013, heb je al een andere app geprobeerd die met spreadsheets om kan gaan? Geeft dat hetzelfde resultaat of werkt het daar wel mee?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:23
Ik had hiervoor de Mlais, geen Google spreadsheets maar Polaris Office, dat werkte voor mij prima. Nu weer naar een kleiner toestel dus heel uitgebreid heb ik het niet kunnen testen. Overigens kan ik me ook niet helemaal vinden in de reactie over de GPS,werkte bij mij ook prima? Beter dan bij mijn Motorola Moto G in ieder geval, over prutnavigatie gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo

Wellicht even deïnstalleren, cache wipen en weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Laatst online: 05-10 11:27
MX Base issues: hebben jullie de 0819 firmware (download via mlais site) los geflasht of een oudere versie via OTA geupdated? Ik had wat vage issues met een oudere + OTA update, maar na de 0819 ROM in zijn geheel met Flashtools geflasht te hebben werkte alles naar behoren, en de GPS zelfs beter dan mijn LG G2 (Snapdragon 800)! Maar hij gaat de G2 toch niet vervangen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 02-10-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
robin-sips2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:52:
[...]

Volledig mee akkoord, ik heb het zelf met de honor 6 ondervonden, er is zo goed als geen community voor custom roms voor de honor 6 L12 varriant, Misschien wel voor de andere types, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd, als je de GSM voor puur normale taken gebruikt is die Honor 6 en of EMUI perfect in orde. Ikzelf mod graag vanalles aan men android, en heb liever een kale android.

Vroeger was ik een Emui fan omdat deze op de 4.4 (emui 2.3) versie beter draaide dan MIUI V5 (is nog 4.2 denk ik)
Emui 3.0 en 3.1 daren tegen zijn enorm resource gericht, en is beetje sluggisch vind ik persoonlijk (wel nog lang niet zoals een Samsung Touchwiz of HTC ofzo)

Miui V6 en v7 heb ik nog geen ervaring mee, dus is moeilijk te zeggen, ik vind het spijtig wel ergens, een Honor 6 is een goed toestel, ook hardwarematig, zou vele meer uit te halen zijn met een goede CM12.1 of AOSP erop.

Mi4C gaat vele meer kans op roms maken omwille van de chipset, maar ook weer hopen op een toffe stabiele CM12 terwijl Xiaomi (nog) niet hun sourcecode vrijgeven, hier zijn wel plannen voor heb ik onlangs gelezen.
Als dat gebeurd gaat het een heel populair merk worden (is het nu al wel)

MI4C is in elk geval een betere keuze als een MI4I snappy 615 word lekker warm, en en.mui.com staat vol van de problemen hiervan.

ik heb de gok niet gewaagd en heb een toestel genomen met out of the Box CM ondersteuning, dan kan ik daarna men gang gaan zoals ik wil, tis wel zo, ZUK moet zichzelf nog bewijzen, en tis ook men eerste grote GSM, dus wie weet slaagt me dat dik tegen ;)
Je krijgt nog wel een lolly op je Honor: http://www.gizchina.com/2...d-honor-6-plus-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
kheb hem al een weekje ;) is al proper aant draaien op men honor 6, maar blijft emui, en is buiten de lock screen niet veel gewijzigd aan de omgeving.

Als ik de ZUK Z1 heb, post ik wel men eerste indruk ;) na een weekje weet ik snel of iets goed werkt of niet ;)

Mlais mx base bv, hardwarematig is die gsm misschien ok, maar softwarematig is dit de grootste ramp die ik al vast gehad heb, zelfs doogee en elephone hebben het nog niet zo erg gemaakt, de gsm is gewoon niet bruikbaar voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ZUK Z1 komt ook in Nederland/België te koop via een online shop, betaal je wel meteen 80 euro meer. ;)
Dan ook meteen niet zo interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 12:10
gewoon in het buitenland bestellen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Bij gizchina maak je kans op een volledige refund voor de ZUK Z1 + ze worden verzonden vanuit Slovenië
http://www.gizchina.com/2...zuk-z1-during-pre-orders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja kans op refund heb je ook maar weinig aan. ;)
Als het goedkoop is + verzending vanuit Slovenië wellicht wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Volgens mij verkopen ze hem op de prijs die de meeste andere webshops ook hanteren, dus wellicht interessant. Plus een kans om jezelf weer 320 dollar te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 00:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

robin-sips2 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:32:

Mlais mx base bv, hardwarematig is die gsm misschien ok, maar softwarematig is dit de grootste ramp die ik al vast gehad heb, zelfs doogee en elephone hebben het nog niet zo erg gemaakt, de gsm is gewoon niet bruikbaar voor normaal gebruik.
Vreemd, mijn vrouw heeft hem nu 5 weken in gebruik. Op een incidentele vastloper na, wat uiteraard niet goed is, geen problemen. Wi-Fi, GPS, camera en bellen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 20:07
iisworks schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:54:
MX Base issues: hebben jullie de 0819 firmware (download via mlais site) los geflasht of een oudere versie via OTA geupdated? Ik had wat vage issues met een oudere + OTA update, maar na de 0819 ROM in zijn geheel met Flashtools geflasht te hebben werkte alles naar behoren, en de GPS zelfs beter dan mijn LG G2 (Snapdragon 800)! Maar hij gaat de G2 toch niet vervangen. :)
oudere versie geupdated via OTA, voordat ik de 0819 versie met flashtools ga flashen, wat waren je vage issues met de telefoon?

Mijn (irritantste) issues met de Mlais MX Base:

- M'n scherm (dus niet de telefoon zelf ;) ) trilt soms als een gek, gebeurt ook vaak zodra er iemand belt, het is dan vrijwel niet mogelijk om de telefoon te beantwoorden.

- Scherm loopt ook vaak vast tijdens navigeren.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosken
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-03 14:34
John Rambo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:46:
Bij gizchina maak je kans op een volledige refund voor de ZUK Z1 + ze worden verzonden vanuit Slovenië
http://www.gizchina.com/2...zuk-z1-during-pre-orders/
Het scheelt hem een kleine 10€ meer met verzending vanuit Luik & 2 jaar garantie (maar hier geen kans op refund :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Daytona schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Vreemd, mijn vrouw heeft hem nu 5 weken in gebruik. Op een incidentele vastloper na, wat uiteraard niet goed is, geen problemen. Wi-Fi, GPS, camera en bellen zonder problemen.
heeft bij mij ook perfect gewerkt voor een weekje, tot ik tijdens het navigeren een vastloper had, nu kan ik vrijwel geen enkele gps meer werkend krijgen, de meeste apps starten gewoon niet, en als ze starten zijn er fouten in het beeld.

Ook wel wat hitte problemen vind ik, dat ding word lekker warm als ie crasht en vastloopt, maar zoals gezegd, is volens mij allemaal te wijten aan software problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Hier ook totaal geen problemen met de Mlais MX Base. Ik heb 'm sinds 10 augustus en nog geen vastloper of niks ermee gehad. Prima scherm, WiFi werkt prima, ook op 5GHz., en GPS is net zo goed als de MI3 die ie vervangt (geen 4G op die Xiaomi). Voor een telefoon van $99,- geen klagen hoor. En geen gezeur meer dat de accu leeg is, 4,3A is erg fijn :) Bovendien is het de eerste phone die ik heb die het goed doet op m'n JVC autoradio via Bluetooth.
Via T-mobile op 4G 50Mb/s., lekker hoor.
Wel Nova launcher erop gezet, de stock-Android is wel wat erg kaal.
Daytona schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
effe een vraag ertussen door. Weet iemand of mediatek ook gaat overstappen naar android 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

maxh22 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 01:45:
effe een vraag ertussen door. Weet iemand of mediatek ook gaat overstappen naar android 6.0?
Zou er niet op rekenen voor de MTK675x serie. Soms volgt er een interne beta build (met 4.1 destijds het geval geweest). Maar meestal is er de nieuwe chipset die de upgrade wel krijgt (en de oudere niet).
De Heilo chipsets maken wellicht nog wel een kans, maar we moeten afwachten ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-10 15:34
RobertowNL schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 03:12:
[...]

Zou er niet op rekenen voor de MTK675x serie. Soms volgt er een interne beta build (met 4.1 destijds het geval geweest). Maar meestal is er de nieuwe chipset die de upgrade wel krijgt (en de oudere niet).
De Heilo chipsets maken wellicht nog wel een kans, maar we moeten afwachten ;)
ooh oke.Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Wie snapt het volgende maffe verschijnsel?
Ik heb een Zopo zp999, fijne mobiel behalve als het op navigatie aankomt.
Heb al van alles geprobeerd maar doet het gewoon niet of heel even.
Nu het rare: als ik het scherm uitzet krijg ik perfecte aanwijzingen maar als ik dan het
scherm weer aandoe zie ik dat hij wel in de buurt zit, maar dan begint onmiddellijk in het beste geval de kreupele navigatie weer, scherm weer uit is instant fix.
Ik post dit niet op het zopo forum want dat ligt op zijn gat.
Is dit nou een grapje van mediatek? Er it een mt6595m Octa Core in, op 2 ghz met 3 gb ram, zou toch een beetje navigatie aan moeten kunnen.
Graag suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Eleni schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:33:
Wie snapt het volgende maffe verschijnsel?
Ik heb een Zopo zp999, fijne mobiel behalve als het op navigatie aankomt.
Heb al van alles geprobeerd maar doet het gewoon niet of heel even.
Nu het rare: als ik het scherm uitzet krijg ik perfecte aanwijzingen maar als ik dan het
scherm weer aandoe zie ik dat hij wel in de buurt zit, maar dan begint onmiddellijk in het beste geval de kreupele navigatie weer, scherm weer uit is instant fix.
Ik post dit niet op het zopo forum want dat ligt op zijn gat.
Is dit nou een grapje van mediatek? Er it een mt6595m Octa Core in, op 2 ghz met 3 gb ram, zou toch een beetje navigatie aan moeten kunnen.
Graag suggesties!
Je bent niet de enige, misschien even dit doorspitten: http://forum.zopomobileshop.com/thread-2975-1-1.html
http://forum.xda-develope...?p=58693238&postcount=351

[ Voor 3% gewijzigd door John Rambo op 04-10-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Tja.... dat had ik ook al gelezen en gedaan, lost niets op, probleem Is te weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik heb (sinds vrijdag) de Doogee F3 Pro. Ik ben er best tevreden over.
Alleen zie ik net dat Google + niet te installeren is. Google Play zegt dat m'n apparaat niet compatibel is.
Ik vroeg me af of dit met elke China Phone is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 23:23
Kitser schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:55:
Alleen zie ik net dat Google + niet te installeren is. Google Play zegt dat m'n apparaat niet compatibel is.
De mijne heeft het wel (Xiaomi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 16:28
De zoektocht voor een vlot 4.7 inch toestel voor m'n dochter ga ik opgeven. Er is gewoon geen (mooi) aanbod.

Ze vind de Ulefone Paris er mooi uit zien. Het blijft natuurlijk afwachten of het echt wat is, dus eigenlijk wil ik eerst een echte review zien. Aan de andere kant, op diverse sites is ie nu $130 in de pre-sale. Het zou zonde zijn als het over een week/twee weken een prima toestel blijkt te zijn, en hij dan ineens $30-40 duurder is...
Bij Pandawill voor 5% extra ook nog importtax protection.
Het enige andere waar ik nog over twijfel, is dat het voor een 5 inch een vrij groot toestel lijkt.

Twijfels, twijfels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
subwaysurfer schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:22:
De zoektocht voor een vlot 4.7 inch toestel voor m'n dochter ga ik opgeven. Er is gewoon geen (mooi) aanbod.

Ze vind de Ulefone Paris er mooi uit zien. Het blijft natuurlijk afwachten of het echt wat is, dus eigenlijk wil ik eerst een echte review zien. Aan de andere kant, op diverse sites is ie nu $130 in de pre-sale. Het zou zonde zijn als het over een week/twee weken een prima toestel blijkt te zijn, en hij dan ineens $30-40 duurder is...
Het enige andere waar ik nog over twijfel, is dat het voor een 5 inch een vrij groot toestel lijkt.

Twijfels, twijfels....
Da's een beetje de gang van zaken bij die kleinere spelers uit China, korting geven in de pre-sale om zoveel mogelijk toestellen te verkopen vooraleer de echte reviews opduiken waaruit blijkt dat het toestel niet zo mooi is als voorgesteld. Je kan er ook geluk mee hebben als je een goed toestel krijgt, maar het blijft altijd een gok. Ik wacht persoonlijk liever op uitgebreide reviews en dan betaal ik wel een paar tientjes meer.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Largamelion schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Da's een beetje de gang van zaken bij die kleinere spelers uit China, korting geven in de pre-sale om zoveel mogelijk toestellen te verkopen vooraleer de echte reviews opduiken waaruit blijkt dat het toestel niet zo mooi is als voorgesteld.
Heb zelf de Jiayu S3 en die is beter dan ik verwachtte. Ik heb volgens mij nog 2 of 3 dagen om te beslissen voor deze pre-sale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb het tot nu toe altijd zonder problemen weten te installeren op Chinaphones.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024

Twijfels, twijfels....
Ik zou persoonlijk niet zo snel voor een ulefone gaan. Hij lijkt overigens sterk op de ZTE blade s6 die ook voor €164 te koop is. Zelf lijkt me de Meizu m2 een prima low budget toestel overigens. Is dat niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 10:21
Je zou eens kunnen kijken naar de app Market Helper. Daar kun je je smartphone voor laten doen als een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kasj schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:11:
[...]

Ik zou persoonlijk niet zo snel voor een ulefone gaan. Hij lijkt overigens sterk op de ZTE blade s6 die ook voor €164 te koop is. Zelf lijkt me de Meizu m2 een prima low budget toestel overigens. Is dat niks?
Vooralsnog geen Nederlands, ik weet niet in hoeverre dat een belemmering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Kasj schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:11:
[...]

Naar die ZTE ga ik zo nog even kijken met haar. Meizu mist zoals al gezegd Nederlands, dat vind ze toch niet prettig.

[ Voor 0% gewijzigd door subwaysurfer op 04-10-2015 20:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24

Twijfels, twijfels....
ik heb al ongeveer 15 keer een telefoon bij pandawill besteld, en nooit die importtax protection betaald, en heb nooit importkosten betaald, natuurlijk niet dhl kiezen als verzendoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Vlizzjeffrey schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:12:
[...]

ik heb al ongeveer 15 keer een telefoon bij pandawill besteld, en nooit die importtax protection betaald, en heb nooit importkosten betaald, natuurlijk niet dhl kiezen als verzendoptie.
Ik heb al een paar keer pech gehad, zelfs op een klein tablet van 50 euro. Dan is ie toch ineens niet meer zo goedkoop. Dus als ik voor 5% dat kan afkopen, weet ik wel wat ik doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbetwee1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 13:19

Twijfels, twijfels....
Hier alvast een first look van de paris zie YouTube link YouTube: Ulefone Paris Unboxing & First Look - Nice Metal Frame Design + MTK 6753 Octacore \[4K]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08
Gizchina heeft ook een first hands van de Ulefone Paris. Collega van me heeft 'm ook net besteld en eerlijk gezegd had ik 'm ook graag willen hebben. Ik heb echter net het grote broertje gekocht de Ulefone B touch 2. Ben echt heel erg tevreden over dat ding maar ik vind 'm een beetje te groot (dit had ik van te voren kunnen weten natuurlijk.....). Batterij is was beperkt voor de b touch 2 maar aangezien de paris een kleiner scherm heeft verwacht ik dat je het wel een dag uit kunt houden met de Paris.

http://www.gizchina.com/2...n-with-the-ulefone-paris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:10
Die Paris ziet er heel netjes uit, ook de 800mhz band voor 4G.
Alleen de accu is aan de kleine kant maar als ie zuinig is dan zou het moeten kunnen.
Ben ook benieuwd naar de cameraprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitjoe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 20:12
subwaysurfer schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:48:
[...]

Ik heb al een paar keer pech gehad, zelfs op een klein tablet van 50 euro. Dan is ie toch ineens niet meer zo goedkoop. Dus als ik voor 5% dat kan afkopen, weet ik wel wat ik doe...
Import Tax & VAT Insurance:10% charge for Austria,Belgium,Bulgaria,Croatia,Czech Repubic,Denmark,Estonia,Finland,France,Germany,Greece,Hungary,Ireland,Italy,Latvia,
Lithuania,Luxembourg,Netherlands,Poland,Portugal,Romania,Slovakia,Slovenia ,Sweden,United Kingdom Vietnam;15% charge for Philippines; 20% charge for Serbia, Cyprus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Op gizmochina staat een afbeelding met toestellen die mogelijk Android 6 krijgen. Geen idee hoe betrouwbaar dit is:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/10/wpid-4ca1218c838541c7b9290fc143f67f44.jpg
According to the image, OnePlus will upgrade its OnePlus One and the OnePlus 2 models to Android 6.0 via new OxygenOS (international) and HydrogenOS (domestic) versions. As for Huawei, Ascend P8, Mate 7, Honor 6 Plus and more devices will reportedly get the upgrade. However, we will have to wait and see what this “more” represents (Honor 7?).
Xiaomi will naturally upgrade to Android 6.0 Marshmallow with a new version of MIUI. According to this leak, the first ones to get the upgrade will be Xiaomi Mi4, Mi 4i, Mi Note series, Redmi Note 2 and Redmi 2. Even the Redmi Note 4G model and 1S are expected to be upgraded. Finally, the Elephone P8000 is confirmed to receive the Android 6.0 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Welke variant heb je? Wit? Bamboo? En kan je er al wat over zeggen qua bouw, snelheid, multitasking e.d.?

Banggood heeft me aangeboden om de Bamboo versie te leveren (nu in stock) ipv de ebbenhouten... Krijg langzaam het vermoeden dat die versie er gewoon niet gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Oneplus mini ziet er veelbelovend uit qua leaks specs: 5 inch full HD 2.5d, USB type c (met quick charge), helio x10 2.2 ghz, infra rood, nfc, 2gb ram, 32gb, 3000 mah batterij, 13mp Sony sensor, 5mp wide angle front camera, fingerbang scanner, ip67 voor in totaal zo'n 250 dollar (zal wel 300 euro worden... 😉)

Klinkt bijna té mooi om waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helio X10 is minder, zie liever een Snapdragon. Desnoods een 801 om de kosten te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:02
Shoarma1998 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Welke variant heb je? Wit? Bamboo? En kan je er al wat over zeggen qua bouw, snelheid, multitasking e.d.?

Banggood heeft me aangeboden om de Bamboo versie te leveren (nu in stock) ipv de ebbenhouten... Krijg langzaam het vermoeden dat die versie er gewoon niet gaat komen...
Ebbenhout zal ook komen alleen hebben de China shops er last van dat Doogee niet uitlevert en het verkoopsucces van de F3 (Pro) onderschat hebben.

Alle Doogee medewerkers zijn ook eerder teruggeroepen van vakantie omdat er te weinig voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Chocoball schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

Ebbenhout zal ook komen alleen hebben de China shops er last van dat Doogee niet uitlevert en het verkoopsucces van de F3 (Pro) onderschat hebben.

Alle Doogee medewerkers zijn ook eerder teruggeroepen van vakantie omdat er te weinig voorraad is.
Ja dat zal het zijn. Nagenoeg elke telefoon van Doogee kwam met vertraging.
Die gasten moeten eens leren dat je beter wat voorzichtiger kunt zijn met verwachtingen wekken, dat werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Voor de geïnteresseerden een update over mijn Meizu M2 mini. Laatst dus bij DX EU een M2 besteld. Werd geleverd met de Chinese rom (U versie) met allerlei bloatware erop. Na rooten met iRoot nog meer bloatware erop en ongewilde pop-ups in browsers en whatsapp. Ook de boot animatie was veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4XGTjF6.jpg
Uiteindelijk de troep er niet af gekregen, bleef terug komen. Vervolgens de algemene (A) rom gedownload van meizufans.eu en deze met behulp van de stock recovery er op gezet. Dit werkte prima. De (A) firmware is veel beter, telefoon loopt nu als een zonnetje. De vrouw is ook weer blij :>

Geen Nederlandse taal in de (A) rom, telefoon staat nu op Engels. Op meizufans is er een Italiaan die beweert dat Amazon de M2 mini met internationale (I) rom levert. Ik heb gevraagd om een screenshot van de device info, even afwachten. Zou wel mooi zijn als de (I) ook voor de M2 mini beschikbaar komt.

De telefoon doet het verder prima, mooi scherm, prima foto's. Flyme is doet het ook prima, het is wat meer basic dan bijvoorbeeld MIUI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Momus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Ja dat zal het zijn. Nagenoeg elke telefoon van Doogee kwam met vertraging.
Die gasten moeten eens leren dat je beter wat voorzichtiger kunt zijn met verwachtingen wekken, dat werkt veel beter.
Via Facebook contact gehad met Doogee (denk ik ;) ). Over distributie Ebbenhout versie. Hun antwoord: "it won't be long"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Hoe is de accuduur van de F3 Pro?

En ik zou gewoon bamboo bestellen. Je kan altijd nog later een losse achterkant bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
vingibson schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:28:
Hoe is de accuduur van de F3 Pro?

En ik zou gewoon bamboo bestellen. Je kan altijd nog later een losse achterkant bestellen?
Volgens mij is de achterkant niet verwisselbaar. Daarbij ben ik zelf geen fan van witte telefoons en lijkt me wit met ebbenhout niet een geweldige combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Kan iemand met de doogee f3 eens kijken hoe het geluid (koptelefoon) presteert tov, laten we zeggen de Oneplus One? En is het mogelijk om Maxx audio te flashen? Of heb je daar bepaalde hardware voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke chinese telefoon is op dit moment de beste keuze? (budget 450)
zit te twijfelen tussen de LETV Le max en de Xiaomi mi note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 12:28
Shoarma1998 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:36:
Oneplus mini ziet er veelbelovend uit qua leaks specs: 5 inch full HD 2.5d, USB type c (met quick charge), helio x10 2.2 ghz, infra rood, nfc, 2gb ram, 32gb, 3000 mah batterij, 13mp Sony sensor, 5mp wide angle front camera, fingerbang scanner, ip67 voor in totaal zo'n 250 dollar (zal wel 300 euro worden... 😉)

Klinkt bijna té mooi om waar te zijn...
Zal aan mij liggen...maar dit zijn toch helemaal geen bijzondere specs voor deze prijs...?
Kijk eens naar xiaomi (note 2 of mi4c), beide dezelfde specs maar de helt goedkoper. Grootste verschil wat ik zie is usb-c en vingerprint ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
okio schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:05:
[...]

Zal aan mij liggen...maar dit zijn toch helemaal geen bijzondere specs voor deze prijs...?
Kijk eens naar xiaomi (note 2 of mi4c), beide dezelfde specs maar de helt goedkoper. Grootste verschil wat ik zie is usb-c en vingerprint ding.
Ook een verschil is het stof en waterdicht zijn. Weet niet waar je die telefoons voor de helft van de prijs hebt gevonden... Maar waar ik kijk zie ik ze voor rond de 200-250 dollar, welke de laatste volgens gsm arena ook de prijs van de OPm gaat worden.

Oneplus heeft tot nu toe goede toestellen afgeleverd, met bijzonder goede bouwkwaliteit. En ik ben verheugd met het feit dat ze nu voor een 5 inch model hebben gekozen, met prima specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:41:
welke chinese telefoon is op dit moment de beste keuze? (budget 450)
zit te twijfelen tussen de LETV Le max en de Xiaomi mi note.
...

Edit: Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik voor de Xiaomi gaan. Puur om op safe te spelen qua support en software. LETV brengt volgens mij nog niet zo lang telefoons uit en dan is het altijd even afwachten hoe dat gaat qua support. Bij Xiaomi weet je zeker dat er veel gebruikers zijn, dus veel feedback en wekelijks rom updates.

Als ik zo kijk dan kom je met een LeTV Max ook nog ruim boven je budget uit. Alternatieven zijn nog een OnePlus 2, Meizu MX5 (Pro), Huawei Honor 7 (kleiner scherm). Uiteindelijk zou ik dan voor OnePlus / Xiaomi gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door John Rambo op 07-10-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
okio schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:05:
[...]
Wat Shoarma zegt + OnePlus heeft zo goed als stock Android en support voor LTE band 20 en dat zijn toch 2 van de belangrijkste redenen waarom ik nog geen Xiaomi heb en ook niet geneigd ben er een te kopen. De Mi4c is ook bijlange niet de helft goedkoper en kan alleen geïmporteerd worden met kans op nog extra kosten.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Momenteel heb ik de Xiaomi Mi-2s ongeveer 2 jaar gehad. Welke mij prima is bevallen,alleen de invoerrechten waren even jammer. Anders was het nog een stuk aantrekkelijker geweest.
Nu ben ik opzoek naar een opvolger en had al gekeken naar de Mi4 en de verschillende varianten. Helaas alleen ondersteunen deze telefoons niet de 800mhz band voor 4G in Nederland (ik heb vodafone). Ik vind 4g en wifi ac nu echt wel een must op een moderne telefoon. Op dit moment zijn er natuurlijk veel nieuwe telefoons uitgekomen ( nexus 5x en 6p, Oneplus two, Lumia 950), maar deze zijn allemaal meer dan €500 voor de 32Gb variant.( OPT is goedkoper, maar dan moet je een invite hebben)

Weet iemand een website waar een overzicht staat van chinafones, met een filter alla tweakers pricewatch? of kan iemand me een bepaalde telefoon adviseren die goed in Nederland werkt ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-10 23:01

raq

Kimovil.com is een goede site om een phone te zoeken.
Ik zat met hetzelfde probleem, veel leuke toestellen maar geen 800mhz. De nieuwe Nexus was mijn hoop maar deze is niet goedkoop en het design vind ik matig. Uiteindelijk de lenovo vibe shot bij gearbest besteld, deze heeft die band wel.

[ Voor 18% gewijzigd door raq op 07-10-2015 09:27 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
duk3n schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:10:
Momenteel heb ik de Xiaomi Mi-2s ongeveer 2 jaar gehad. Welke mij prima is bevallen,alleen de invoerrechten waren even jammer. Anders was het nog een stuk aantrekkelijker geweest.
Nu ben ik opzoek naar een opvolger en had al gekeken naar de Mi4 en de verschillende varianten. Helaas alleen ondersteunen deze telefoons niet de 800mhz band voor 4G in Nederland (ik heb vodafone). Ik vind 4g en wifi ac nu echt wel een must op een moderne telefoon. Op dit moment zijn er natuurlijk veel nieuwe telefoons uitgekomen ( nexus 5x en 6p, Oneplus two, Lumia 950), maar deze zijn allemaal meer dan €500 voor de 32Gb variant.( OPT is goedkoper, maar dan moet je een invite hebben)

Weet iemand een website waar een overzicht staat van chinafones, met een filter alla tweakers pricewatch? of kan iemand me een bepaalde telefoon adviseren die goed in Nederland werkt ?

Thanks
Op pandawill heb je ook een soort filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
duk3n schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:10:

Thanks
Hangt er totaal vanaf wat je eisen zijn. Als je het af laat hangen van de door jou genoemde connectiviteits eisen, dan heb je aan bijvoorbeeld de doogee f3 al voldoende... Maar idd kimovil is prima om mee te vergelijken... Als je een paar pagina's terug leest, kom je wel een paar modellen tegen die aan je eisen voldoen. Laat je niet gek maken door het uitnodigingen systeem van Oneplus... Er zij genoeg mensen die de uitnodiging niet verzilveren en zelfs aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:02
FJP84 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:13:
[...]

Volgens mij is de achterkant niet verwisselbaar. Daarbij ben ik zelf geen fan van witte telefoons en lijkt me wit met ebbenhout niet een geweldige combi.
De achterkant is niet verwisselbaar en Doogee levert alleen een zwarte case met omvouwbare flap die als standaard dienst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 23:23
raq schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:24:
Kimovil.com is een goede site om een phone te zoeken.
Ik zat met hetzelfde probleem, veel leuke toestellen maar geen 800mhz. De nieuwe Nexus was mijn hoop maar deze is niet goedkoop en het design vind ik matig. Uiteindelijk de lenovo vibe shot bij gearbest besteld, deze heeft die band wel.
Hartstikke bedankt voor je tip, tav kimovil.com. Perfect voor het filteren op de juiste telefoon.
Nu kwam ik deze tegen: http://www.kimovil.com/en...y-lenovo-k902-vibe-z2-pro

Deze heeft de 800 mhz band, dus zou het hier in NL goed doen met 4 G op het kpn netwerk. Heeft iemand misschien ervaring met dit toestel ? Is 4 G ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
bigreep schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

Gizchina heeft ook een first hands van de Ulefone Paris. Collega van me heeft 'm ook net besteld en eerlijk gezegd had ik 'm ook graag willen hebben. Ik heb echter net het grote broertje gekocht de Ulefone B touch 2. Ben echt heel erg tevreden over dat ding maar ik vind 'm een beetje te groot (dit had ik van te voren kunnen weten natuurlijk.....). Batterij is was beperkt voor de b touch 2 maar aangezien de paris een kleiner scherm heeft verwacht ik dat je het wel een dag uit kunt houden met de Paris.

http://www.gizchina.com/2...n-with-the-ulefone-paris/
Vind het net de Elephone 6000 Pro, die heeft alleen 3GB geheugen maar dan weer geen Gorilla Glas
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_213251.html?wid=3

Maar de meningen over Elephone zijn een beetje verdeeld in dit forum volgens mij.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 12:28
Shoarma1998 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:29:
[...]

Ook een verschil is het stof en waterdicht zijn. Weet niet waar je die telefoons voor de helft van de prijs hebt gevonden... Maar waar ik kijk zie ik ze voor rond de 200-250 dollar, welke de laatste volgens gsm arena ook de prijs van de OPm gaat worden.

Oneplus heeft tot nu toe goede toestellen afgeleverd, met bijzonder goede bouwkwaliteit. En ik ben verheugd met het feit dat ze nu voor een 5 inch model hebben gekozen, met prima specs...
Ja precies nou dat scheelt dan ook weer een stukje...Ik wou maar aangeven dat je voor dit soort prijzen hele goede vergelijkbare telefoons hebt.
Nou bv de redmi note 2 koop je voor zon 130 dollar. Wat prijs/kwaliteit natuurlijk niet te verslaan is atm.

Wel 5.5 inch maar goed kan ook juist een voordeel zijn.

Design van de oneplus zal mogelijk wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
djcasl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:30:
[...]

Vind het net de Elephone 6000 Pro, die heeft alleen 3GB geheugen maar dan weer geen Gorilla Glas

Maar de meningen over Elephone zijn een beetje verdeeld in dit forum volgens mij.
Voor alles geldt goed oriënteren. Veel fora doorspitten op zoek naar veelvoorkomende problemen / bugs.

Heb zelf ooit zeer slechte ervaring gehad met elephone maar dat was nog in de tijd van de oude mediatek chips. Niet werkende GPS, geen netwerk ontvangst, brakke camera en waardeloze support van elephone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:08
djcasl schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:30:
[...]

Bij elephone kan het per model verschillen inderdaad hoe de ervaringen zijn. Voor mijn vrouw heb ik een Elephone 6000 en die is daar super gelukkig mee. Over de P7000 en de P8000 lees je inderdaad verschillende verhalen die wat minder positief zijn. Maar zelfs per chinees model kan het weer verschillen. Voor mijn zoon heb ik een mlais mx base en die is daar dolgelukkig mee en doet alles perfect. Maar ook over dat type is weer niet iedereen tevreden. Het blijft vaak een gok met de chinese speeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Ik heb men ZUK met CM (international version) vandaag aangekregen.

Eerste indruk: GROOT, mooi afgewerkt, lijkt wel een metalen/alu rand (kan ook heel sterke plastic zijn)
Cyanogenmod als stock rom maar heeft blijkbaar wel een hoop update's dat ik moet binnenhalen.
Is een beetje iphone 6 plus achtige look gemixt met wat Samsung rondingen en knoppen.

Camera schoot mooie foto's daarnet, word niet stikkend heet bij wat stevige belasting, en GPS had instant fix hier in de blok met dikke muren ;) De fingerprint werkt hier niet, herkent niets van input, is voor mij persoonlijk totaal niet belangrijk (is niet echt men ding zo van die tooltjes). Als hij stabiel loopt zonder reboots en crashes is het voor mij al dik ok :D

Ben er nog wat mee aan het spelen, ik geef binnenkort een korte samenvatting hoe hij me bevalt onder extreem gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
robin-sips2 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:41:
Ik heb men ZUK met CM (international version) vandaag aangekregen.

Eerste indruk: GROOT, mooi afgewerkt, lijkt wel een metalen/alu rand (kan ook heel sterke plastic zijn)
Cyanogenmod als stock rom maar heeft blijkbaar wel een hoop update's dat ik moet binnenhalen.
Is een beetje iphone 6 plus achtige look gemixt met wat Samsung rondingen en knoppen.

Camera schoot mooie foto's daarnet, word niet stikkend heet bij wat stevige belasting, en GPS had instant fix hier in de blok met dikke muren ;) De fingerprint werkt hier niet, herkent niets van input, is voor mij persoonlijk totaal niet belangrijk (is niet echt men ding zo van die tooltjes). Als hij stabiel loopt zonder reboots en crashes is het voor mij al dik ok :D

Ben er nog wat mee aan het spelen, ik geef binnenkort een korte samenvatting hoe hij me bevalt onder extreem gebruik ;)
Hij heeft een metalen body en rand. Dat maakt hem juist onderscheidend in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
okio schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:46:
[...]

Nou bv de redmi note 2 koop je voor zon 130 dollar. Wat prijs/kwaliteit natuurlijk niet te verslaan is atm.
Waar heb je dat gezien? Ik zie prijzen vanaf 130 euro en dat is dan nog bij Alie. De webshops waar je met Paypal kunt betalen beginnen pas bij 145 euro... :?

[ Voor 15% gewijzigd door Veenix op 07-10-2015 21:18 . Reden: initieel te veel geknipt in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:29
robin-sips2 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:41:
De fingerprint werkt hier niet, herkent niets van input, is voor mij persoonlijk totaal niet belangrijk (is niet echt men ding zo van die tooltjes).
Enig idee hoe dat komt? Hebben ze jou gewoon een defect toestel geleverd of wordt dit (nog) niet ondersteund door Cyanogenmod?

En wat voor versie can Cyanogemod draait er precies op? Tijdens de productlancering hadden ze het allemaal over Cyanogen OS maar de "hoop updates" waar jij het over hebt doet mijn vermoeden dat ze er gewoon de community version op hebben geflashed. Weet je daar het fijne van?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pimsaint schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 03:45:
[...]

Enig idee hoe dat komt? Hebben ze jou gewoon een defect toestel geleverd of wordt dit (nog) niet ondersteund door Cyanogenmod?
(hier volgt een grapje)

Misschien wordt de scanner geleverd door Elephone _O-

Afbeeldingslocatie: https://40.media.tumblr.com/e43fecd9ef1d140663b60d008e25b00c/tumblr_nt9t42pIc41uwa594o1_540.jpg

(einde grapje)

Pagina: 1 ... 23 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html