Largamelion schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:23:
[...]
Ik overweeg de Honor 7 te bestellen nu de prijs en specs van de N5X zo tegenvallen maar ik merk ook dat er op XDA amper leven is in het forum van dit toestel. Bij Honor kan je dus niet rekenen op custom roms veronderstel ik en ben je volledig afhankelijk van Huawei/Honor zelf voor updates ... en daar zijn ze niet al te snel mee dacht ik. Mss toch maar de Xiaomi Mi4c nog eens bekijken dan.
Volledig mee akkoord, ik heb het zelf met de honor 6 ondervonden, er is zo goed als geen community voor custom roms voor de honor 6 L12 varriant, Misschien wel voor de andere types, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd, als je de GSM voor puur normale taken gebruikt is die Honor 6 en of EMUI perfect in orde. Ikzelf mod graag vanalles aan men android, en heb liever een kale android.
Vroeger was ik een Emui fan omdat deze op de 4.4 (emui 2.3) versie beter draaide dan MIUI V5 (is nog 4.2 denk ik)
Emui 3.0 en 3.1 daren tegen zijn enorm resource gericht, en is beetje sluggisch vind ik persoonlijk (wel nog lang niet zoals een Samsung Touchwiz of HTC ofzo)
Miui V6 en v7 heb ik nog geen ervaring mee, dus is moeilijk te zeggen, ik vind het spijtig wel ergens, een Honor 6 is een goed toestel, ook hardwarematig, zou vele meer uit te halen zijn met een goede CM12.1 of AOSP erop.
Mi4C gaat vele meer kans op roms maken omwille van de chipset, maar ook weer hopen op een toffe stabiele CM12 terwijl Xiaomi (nog) niet hun sourcecode vrijgeven, hier zijn wel plannen voor heb ik onlangs gelezen.
Als dat gebeurd gaat het een heel populair merk worden (is het nu al wel)
MI4C is in elk geval een betere keuze als een MI4I snappy 615 word lekker warm, en en.mui.com staat vol van de problemen hiervan.
ik heb de gok niet gewaagd en heb een toestel genomen met out of the Box CM ondersteuning, dan kan ik daarna men gang gaan zoals ik wil, tis wel zo, ZUK moet zichzelf nog bewijzen, en tis ook men eerste grote GSM, dus wie weet slaagt me dat dik tegen