Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
ASW1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:32:
[...]

Hoezo "ook"?
Is er ook een variant met single sim?

Lijkt er trouwens op dat ook Xiaomi het concept van uitbreidbaar intern geheugen compleet verlaten heeft.
Xiaomi brengt al zo lang het bestaat veel toestellen uit zonder uitbreidbare opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:18
Jammer van het ontbreken van B20, zoals altijd bij Xiaomi ...

Dat en MIUI zijn voor mij toch reden genoeg om verder te kijken. Het zal dus of de Honor 7 of de Nexus 5 worden denk ik. Jammer want ik vind de Mi4c wel een zeer mooi toestel voor de rest, ook perfect van grootte.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Largamelion schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:00:
Jammer van het ontbreken van B20, zoals altijd bij Xiaomi ...

Dat en MIUI zijn voor mij toch reden genoeg om verder te kijken. Het zal dus of de Honor 7 of de Nexus 5 worden denk ik. Jammer want ik vind de Mi4c wel een zeer mooi toestel voor de rest, ook perfect van grootte.
Want EMUI is beter dan MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Momus schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:03:
[...]

Want EMUI is beter dan MIUI?
Dat zeg ik niet, maar de Honor 7 ondersteunt wel B20 en een SD-slot. Hij is ook hier te koop met een actieprijs van 299€ en 2 jaar garantie dus je moet 'm niet importeren met kans op extra douanekosten. Je moet ergens inleveren want de perfecte telefoon bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
Bij iBuygou voor 250,-, toch vrij netjes zo'n prijs.
Dat is dan de 3/32GB variant.

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 22-09-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Momus schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:57:
[...]

Xiaomi brengt al zo lang het bestaat veel toestellen uit zonder uitbreidbare opslag.
Ik bedoel dat ze als een van de weinige Chinese fabrikanten meegaan met de officiele androidkoers waarbij uitbreidbaar geheugen vaarwel is gezegd.

Maar jammer, weer geen 4G 800/900mhz en geen NFC (zal wel weer hotknot o.i.d. hebben?)
Duidelijk niet voor de Europese markt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:12:
[...]

Ik bedoel dat ze als een van de weinige Chinese fabrikanten meegaan met de officiele androidkoers waarbij uitbreidbaar geheugen vaarwel is gezegd.

Maar jammer, weer geen 4G 800/900mhz en geen NFC (zal wel weer hotknot o.i.d. hebben?)
Duidelijk niet voor de Europese markt gemaakt.
Ja, dat doen ze dus niet. Ze brengen al tijden toestellen met SD mogelijkheid en zonder SD mogelijkheid uit.
De Redmi Note 2 heeft het bijvoorbeeld wel, in lijn met de voorgangers. Net als dat deze MI het niet heeft, in lijn met de voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 11:32
Wat vinden jullie zo kut aan MIUI dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 20:50
pelt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:17:
Wat vinden jullie zo kut aan MIUI dan?
wablief?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Chocoball schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:34:
Gisteren de Doogee F3 Pro in wit/bamboe binnengekregen. Met 170 gram best wel zwaar maar de rand is van metaal en de toetsen ook. Bamboe achterkant is niet afneembaar en lijkt van echt bamboe en niet van kunststof. De rest volgt nog in een review.
Je bent denk ik 1 van de weinige die hem heeft. Elke verkoper op AliExpress zegt dat ie nog niet Is uitgebracht. Of iig niet bij hun op stock.
Een enkele aanbieder heeft wel de witte.

En hoe bevalt ie tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Reden van ontbreken van SD slot is volgens Xiaomi niet om de besparing te doen, maar omwille van de problemen en vertragingen die je kan krijgen door low quality sd kaartjes erin te proppen.

Mooie uitvlucht, is volgens mij gewoon goed commercieel gezien dat iedereen gewoon direct de grootste versie zou kopen om te voorkomen dat ze snel ruimte te kort komen.

Ik Vind Emui niet slecht, is uiteindelijk een gelijkaardige ui als Miui, Vind miui iets handiger werken, maar vind niets zo goed als een stock AOSP of CM.

MI4C is een kanshebber voor mij, maar wil op zen minst 32 of 64GB dan, gebruik men sd toch amper voor iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
Kitser schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:05:
[...]

Je bent denk ik 1 van de weinige die hem heeft. Elke verkoper op AliExpress zegt dat ie nog niet Is uitgebracht. Of iig niet bij hun op stock.
Een enkele aanbieder heeft wel de witte.

En hoe bevalt ie tot nu toe?
DealeXtreme heeft een goede relatie met Doogee. Vorig jaar kreeg ik de DG310 Voyager2 terwijl deze nog nergens beschikbaar was. Verder dan wat eerste indrukken ben ik nog niet gekomen omdat ik nog aan de Elephone P7000 review werkte. Zal morgen overstappen op de F3 Pro maar vandaag ook een ander juweeltje binnengekregen, de Huawei P8 max.

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Op 2 uur volledig opgeladen?
Welke oplader gebruik je dan, want hier met een 2.1 Amp haal ik dit zeker niet
ralphkeb schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:33:
Erg goed om te horen, kan niet wachten totdat de mijne er is :9~ maar mag momenteel met mijn Xiaomi Note ook niet klagen, alleen geen 4G en retezwaar en dik!

[...]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Chocoball schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:18:
[...]

DealeXtreme heeft een goede relatie met Doogee. Vorig jaar kreeg ik de DG310 Voyager2 terwijl deze nog nergens beschikbaar was. Verder dan wat eerste indrukken ben ik nog niet gekomen omdat ik nog aan de Elephone P7000 review werkte. Zal morgen overstappen op de F3 Pro maar vandaag ook een ander juweeltje binnengekregen, de Huawei P8 max.
Ik heb toch maar een witte besteld. Die Was bij een Ali shop op voorraad (ongeduldig). Hij wordt vrijdag of zaterdag verscheept.
Het lijkt me (zeker voor die prijs) een prachtig toestel.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier op FOK een 'review' van de Doogee X5 (niet de pro). Voor dat geld kun je eigenlijk geen buil vallen.
http://forum.fok.nl/topic/2250460/1/25

• FJP84
  • Laatst online: 08:01
Kitser schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb toch maar een witte besteld. Die Was bij een Ali shop op voorraad (ongeduldig). Hij wordt vrijdag of zaterdag verscheept.
Ik blijf proberen geduldig te wachten op de zwarte Ebony variant.....Ik hoop dat geduld een schone zaak blijkt te zijn ;) . Even met Paypal gebeld en kan binnen 180 dagen altijd nog geld terug eisen, dus wat dat betreft safe genoeg!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

van de Doogee site:
Apology for the shipping delay of DOOGEE F3 / F3 Pro
Dear customers:
F3/F3 ProWe write this letter to offer our sincere apologies for delayed delivery of the DOOGEE F3/F3 Pro.
Due to difficulties in the manufacturing process, this inconvenience has been caused to you. We are also flooded with a large number of orders this month and all this has led to this delay.
We are trying our best to minimize the delay as much as possible to reduce your trouble. We have expanded our production lines and equipped our departments with more staffs. Your shipment shall be dispatched for delivery within this month.
To ensure that this crisis does not take place in the future again, we have taken all precautionary steps. Once again we apologize to you for all the troubles caused because of us. We would appreciate your support on this matter.
http://www.doogee.cc/info2-detail.php?InfoId=3

zowaar begrijpbaar Engels :)

• FJP84
  • Laatst online: 08:01
Dikke Prima!

Gisteren trouwens een Doogee X5 besteld voor schoonmoeders! Ik ga hem zelf ook een dagje testen.

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
Ik vind hem niet mooi, maar anders was de Doogee F5 met zijn specs wel interessant voor een prijs van E90,-
Mis ik iets of is dit gewoon een belachelijke aanbieding voor een 6753/3GB/400PPI toestel?

http://www.geekbuying.com...uch-ID---Gray-353211.html

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Review van de Xiaomi Mi Note Pro geplaatst: productreview: Xiaomi Mi Note Pro 64GB Wit review door Adipose.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 00:34

Daytona

Autoracen is voor watjes

sprintkanon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:07:
Ik vind hem niet mooi, maar anders was de Doogee F5 met zijn specs wel interessant voor een prijs van E90,-
Mis ik iets of is dit gewoon een belachelijke aanbieding voor een 6753/3GB/400PPI toestel?

http://www.geekbuying.com...uch-ID---Gray-353211.html
Alleen niet leverbaar voor de geadverteerde prijs?

• ASW1
ZTE V5 pro vandaag in de aanbieding voor 160 dollar:
http://www.aliexpress.com...90009.1998718163.1.Z7YHCt
Ziet eruit als een interessant toestel voor deze prijs, zou tenminste een ZTE verre prefereren boven de Doogees en Oukitels van deze wereld...

Prijzen en levertijden horen thuis in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 25-09-2015 13:27 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:14
iemand ervaringen daarmee?
is het een leuk toestel voor 160 dollar?

• pelt
ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:12:
Ziet eruit als een interessant toestel voor deze prijs, zou tenminste een ZTE verre prefereren boven de Doogees en Oukitels van deze wereld...
Via de app moet ik gewoon €195,- betalen.

Prijzen en levertijden horen thuis in \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 25-09-2015 13:27 ]

• Aggressor
over 15 minuten gaat de aanbieding in ... 9.00

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 16:01
ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:12:
Ziet er goed uit qua specs, maar heb al de Xiaomi Redmi Note 2 besteld.

• Aggressor
ik heb zonet een filmpje bekeken van de zte5pro .. maar ook weer lelijke zwarte randen(bezels) om het scherm heen.

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:23
Na een aantal jaar gebruik te hebben gemaakt van een Moto G (2013) onlangs via Tweakers een MX Base besteld. Prima telefoon op zich, alleen ik kan niet wennen aan het formaat. Blij dat ik eerst een wat goedkoper toestel heb gekocht om eens te kijken of een groter toestel iets is. Reden om over te stappen was vooral de opslagruimte van de Moto G (8GB, niet uitbreidbaar).

Pluspunten vind ik de accu, scherm is ook prima, geluid over het algemeen ook. Snelheid is vergelijkbaar met de Moto G denk ik, maar ik ben geen veeleisende gebruiker dus dat kan ik niet helemaal oordelen.
Grootste reden om voor de MX Base te gaan was echter de mogelijkheid tot uitbreiding met SD-kaartje (64GB) en 2GB werkgeheugen.

Minpunt vind ik dan vooral het formaat (kom niet linksboven in de hoek met één hand, en als het me een keer lukt dan lijkt het of het scherm niet goed reageert, met twee handen geen probleem). Denk dat ik het toestel niet al te lang ga houden vanwege het formaat, maar er zijn weinig toestellen van 4,5-4,7 inch volgens mij die 64GB ondersteunen en 2GB werkgeheugen hebben.

Wat mij te binnen schiet zijn de Z compacts van Sony, de Xiao Mi Red 2 Pro (32GB ondersteuning SD-kaart) of het oude toestel van mijn vriendin een Huawei P6. Staat er nog iets op de planning dat de moeite is om te wachten? Heb een beetje zitten zoeken op kimovil maar daar kun je niet selecteren op schermdiagonaal volgens mij. Ook gezocht via Tweakers maar daar staan maar weinig Chinese telefoontjes tussen.

Neig nu naar toestel + SD-kaartje verkopen en dan voor de Xiao Mi gaan, volgens mij zijn alle Z compacts nogal valgevoelig en ik ken mezelf (plus dat onze kat een afkeer heeft voor telefoons, of nou ja, mijn telefoon, die op de armleuning van de bank liggen en ze er dus afwerkt). ;)

Edit: ik wil niet echt aankoopadvies, maar wilde vooral mijn ervaring delen met de MX Base, en eventueel tips voor een vergelijkingssite. Zelf zoeken is toch het leukste :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dagion op 24-09-2015 09:32 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dagion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:29:
Na een aantal jaar gebruik te hebben gemaakt van een Moto G (2013) onlangs via Tweakers een MX Base besteld. Prima telefoon op zich, alleen ik kan niet wennen aan het formaat. Blij dat ik eerst een wat goedkoper toestel heb gekocht om eens te kijken of een groter toestel iets is. Reden om over te stappen was vooral de opslagruimte van de Moto G (8GB, niet uitbreidbaar).

Pluspunten vind ik de accu, scherm is ook prima, geluid over het algemeen ook. Snelheid is vergelijkbaar met de Moto G denk ik, maar ik ben geen veeleisende gebruiker dus dat kan ik niet helemaal oordelen.
Grootste reden om voor de MX Base te gaan was echter de mogelijkheid tot uitbreiding met SD-kaartje (64GB) en 2GB werkgeheugen.

Minpunt vind ik dan vooral het formaat (kom niet linksboven in de hoek met één hand, en als het me een keer lukt dan lijkt het of het scherm niet goed reageert, met twee handen geen probleem). Denk dat ik het toestel niet al te lang ga houden vanwege het formaat, maar er zijn weinig toestellen van 4,5-4,7 inch volgens mij die 64GB ondersteunen en 2GB werkgeheugen hebben.

Wat mij te binnen schiet zijn de Z compacts van Sony, de Xiao Mi Red 2 Pro (32GB ondersteuning SD-kaart) of het oude toestel van mijn vriendin een Huawei P6. Staat er nog iets op de planning dat de moeite is om te wachten? Heb een beetje zitten zoeken op kimovil maar daar kun je niet selecteren op schermdiagonaal volgens mij. Ook gezocht via Tweakers maar daar staan maar weinig Chinese telefoontjes tussen.

Neig nu naar toestel + SD-kaartje verkopen en dan voor de Xiao Mi gaan, volgens mij zijn alle Z compacts nogal valgevoelig en ik ken mezelf (plus dat onze kat een afkeer heeft voor telefoons, of nou ja, mijn telefoon, die op de armleuning van de bank liggen en ze er dus afwerkt). ;)

Edit: ik wil niet echt aankoopadvies, maar wilde vooral mijn ervaring delen met de MX Base, en eventueel tips voor een vergelijkingssite. Zelf zoeken is toch het leukste :)
Meizu M2 Mini. Ga je qua kwaliteit ook een stap omhoog vergeleken met de Mlais.

• Dagion
Kenzi schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:35:
[...]

Meizu M2 Mini. Ga je qua kwaliteit ook een stap omhoog vergeleken met de Mlais.
Die moet nog uitgebracht worden of niet? Zie her en der wel wat staan over m2 mini op Russische sites maar dat is dan volgens mij nog steeds een toestel met 5 inch scherm. En dat is dan volgens mij weer de gewone m2 om het makkelijk te houden.

• pelt
Jammer dat er nog geen reviews zijn voor die ZTE V5 Pro. Antutu score van ~34000 is niet echt hoog (hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt).

Voor mij valt ie sowieso af omdat een van de twee simslots dienst doet als je er een SD card in wilt doen.

En die zwarte bezels zijn idd wel heel erg aanwezig.

[ Voor 28% gewijzigd door pelt op 24-09-2015 10:29 ]

• ASW1
Aggressor schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:10:
ik heb zonet een filmpje bekeken van de zte5pro .. maar ook weer lelijke zwarte randen(bezels) om het scherm heen.
Sja, die bezels...
Eigenlijk alle toestellen hebben er "last" van, ook de duurdere, tenminste de witte en zilveren modellen, bij de zwarte zijn ze er ook maar valt het simpelweg niet op.
Die ZTE v5pro ziet er verder wel heel sjiek uit. Jammer weer van het ontbreken van 4G 800mhz.

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 20:22

BPP

Had graag de ZTE Axon Elite willen kopen die vandaag is uitgekomen. Maar helaas alleen beschikbaar in bepaalde landen. Er is wel een internationale link, maar verzenden kan tot een maand duren en er kunnen invoerkosten bij op komen. Jammer, lijkt killerspecs te hebben voor een hele mooie prijs. En wil wel minimaal een 5.5 inch scherm.

• ASW1
BPP schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:37:
En wil wel minimaal een 5.5 inch scherm.
Ja, jammer dat dat formaat tegenwoordig nauwelijks te krijgen is. :X

• BPP

BPP

ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:22:
[...]

Ja, jammer dat dat formaat tegenwoordig nauwelijks te krijgen is. :X
Dat zeg ik voordat mensen gaan roepen dat je voor dat geld ook bijna een S6 kunt kopen. Maar als jij een telefoon met dezelfde specs voor 420 kunt vinden. _/-\o_

• ASW1
BPP schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:24:
[...]

Maar als jij een telefoon met dezelfde specs voor 420 kunt vinden. _/-\o_
Er zijn denk ik wel wat toestellen met een MTK helio soc die in de buurt komen.

Ik krijg er trouwens geen warm gevoel bij wanneer ik dit soort reviews lees: http://www.techradar.com/...axon-elite-1303379/review

• Momus
BPP schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:24:
[...]

Dat zeg ik voordat mensen gaan roepen dat je voor dat geld ook bijna een S6 kunt kopen. Maar als jij een telefoon met dezelfde specs voor 420 kunt vinden. _/-\o_
Kijk eens naar een OnePlus 2. Om maar iets te noemen.

• BPP

BPP

Momus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:35:
[...]

Kijk eens naar een OnePlus 2. Om maar iets te noemen.
Ja die is dan inderdaad vergelijkbaar, alleen mist die NFC.
ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:32:
[...]

Er zijn denk ik wel wat toestellen met een MTK helio soc die in de buurt komen.

Ik krijg er trouwens geen warm gevoel bij wanneer ik dit soort reviews lees: http://www.techradar.com/...axon-elite-1303379/review
Ja, niet alle reviews zijn top. Maar bij de UI vind ik er wel ok uit zien. En het heeft een aluminium behuizing, dus dat zal wel goed zitten denk ik? :+

[ Voor 52% gewijzigd door BPP op 24-09-2015 11:41 ]

• ASW1
NFC is vrij zeldzaam in Chinaphones...
Is een asus zenfone anders niets voor je?
Maar open anders een topic in "aankoopadvies"

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:06:
NFC is vrij zeldzaam in Chinaphones...
Is een asus zenfone anders niets voor je?
Maar open anders een topic in "aankoopadvies"
Die snap ik niet helemaal. Als ik om me heen kijk zie ik zat telefoons hier met NFC. Soms bij de duurdere uitvoeringen (zoals mijn Honor 6+) maar er zijn er toch echt zat.

Tuurlijk mist het bij de <$150 Chinaphones maar dat is dan ook logisch. Die chip moet toch ergens van betaald worden.

• Largamelion
Dagion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:29:Heb een beetje zitten zoeken op kimovil maar daar kun je niet selecteren op schermdiagonaal volgens mij.
Op Kimovil kan je perfect filteren op schermdiagonaal, dat zit in de linkerkolom onder 'design & materials', eerste optie ;).

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dit is geen helpdesktopic. We verwachten eigen initiatief en daarnaast hoort je vraag hier niet thuis.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 24-09-2015 12:14 ]

• ASW1
Kenzi schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:09:
[...]

Die snap ik niet helemaal. Als ik om me heen kijk zie ik zat telefoons hier met NFC. Soms bij de duurdere uitvoeringen (zoals mijn Honor 6+) maar er zijn er toch echt zat.

Tuurlijk mist het bij de <$150 Chinaphones maar dat is dan ook logisch. Die chip moet toch ergens van betaald worden.
Honor is dan ook (onder andere) op de Europese markt gericht.
Zie steeds vaker dat NFC weggelaten wordt bij toestellen voor de Aziatische markt en i.p. daarvan van hotknot voorzien.

• pelt
Zijn er uberhaupt MTK telefoons met NFC?

• Momus
pelt schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:54:
Zijn er uberhaupt MTK telefoons met NFC?
De Jiayu S3 Advanced om maar een voorbeeld te geven.

• ASW1
Yup, maar dat is echt de uitzondering.

• Momus
ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:06:
Yup, maar dat is echt de uitzondering.
Welnee. Bij Kimovil even filteren op NFC en Mediatek en de keuze is reuze.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:50:
[...]

Honor is dan ook (onder andere) op de Europese markt gericht.
Zie steeds vaker dat NFC weggelaten wordt bij toestellen voor de Aziatische markt en i.p. daarvan van hotknot voorzien.
Honor doet Europa erbij, het blijft een merk gericht op de Aziatische markt.
En met toestellen die op de Aziatische markt gericht zijn:

Meizu MX 4 /5 Pro, Samsung Galaxy S5 / S6, Oppo Find 7, LeTV Max S1, Huawei Mate 7, ZTE Nubia Z7, Asus Zenfone 2.
De lijst is te lang om op te noemen. Er zijn zat toestellen met NFC hier in China te krijgen.

Als je bedoeld merken zoals Elephone, Mlais, Doogee etc, die zijn niet gericht op de Chinese / Aziatische markt.

NFC is aardig populair hier, je kan in veel restaurants met NFC betalen, de metro etc.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:22

bloasfist

Slot-A Crew

Dagion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:29:
..
maar er zijn weinig toestellen van 4,5-4,7 inch volgens mij die 64GB ondersteunen en 2GB werkgeheugen hebben.

..
Ik ben zelf ook op zoek naar 4.5-4.7 inchers als vervanging voor m'n Jiayu g4c. Heb geen 64 GB eis, alleen sub 4.7inch en niet groter dan de g4c kwa dimensionering, 4G en verder vrij identiek aan wat jij wil. Mijn shortlist bestaat uit:Enig nadeel is dus dat deze allen nog niet verkrijgbaar zijn....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Largamelion schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:10:
[...]
Op Kimovil kan je perfect filteren op schermdiagonaal, dat zit in de linkerkolom onder 'design & materials', eerste optie ;).
Stom, ik dacht dat ik daar niet op kon klikken :) Dat scheelt wel een slok op de borrel, maar kom er op het moment niet veel verder mee aangezien elke telefoon wel een nadeel heeft in mijn ogen.

Eigenlijk zou ik gewoon een Moto G (2013) willen qua Android en formaat (misschien naar 4.7 inch), met 2GB geheugen en mogelijkheid tot 64GB SD-kaartje. Desnoods 32GB. En een iets snellere processor. En dan natuurlijk nog goedkoop ;) Ach ja, de zoektocht is de helft van de pret zeggen we dan maar..

Maar in ieder geval bedankt voor de tip, scheelt een hoop pagina's bekijken haha!
bloasfist schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:34:
[...]

Ik ben zelf ook op zoek naar 4.5-4.7 inchers als vervanging voor m'n Jiayu g4c. Heb geen 64 GB eis, alleen sub 4.7inch en niet groter dan de g4c kwa dimensionering, 4G en verder vrij identiek aan wat jij wil. Mijn shortlist bestaat uit:Enig nadeel is dus dat deze allen nog niet verkrijgbaar zijn....
Die Huawei ziet er wel goed uit, ben alleen bang dat die ook behoorlijk duur gaat zijn? Mijn Moto G doet het op zich nog prima, voor het geld wat ik ervoor heb betaald best bijzonder in mijn ogen.

[ Voor 43% gewijzigd door Dagion op 25-09-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
BPP schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:37:
Had graag de ZTE Axon Elite willen kopen die vandaag is uitgekomen. Maar helaas alleen beschikbaar in bepaalde landen. Er is wel een internationale link, maar verzenden kan tot een maand duren en er kunnen invoerkosten bij op komen. Jammer, lijkt killerspecs te hebben voor een hele mooie prijs. En wil wel minimaal een 5.5 inch scherm.
Vanuit China heb ik nog nooit invoerrechten hoeven betalen (ca. 90 zendingen ontvangen). Vanuit de VS wel 1 keer..

Die Axon Elite heeft ook mijn aandacht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Kitser schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:31:
[...]

Na 3 dagen gebruik even een kleine update. Bellen en gebeld worden gaat goed maar zodra mijn oor van de proximity/light sensor af gaat begint de haptische feedback eenmaal te trillen? Ook krijg ik spontaan de camera app tijdens het bellen? Ben er alleen nog niet achter hoe ik die geactiveerd krijg.

Batterijverbruik met redelijk veel bellen, Wi-Fi en data wel aan maar niet gebruikt haalt het zoals het nu er naar uitziet 2 dagen. Daarnaast even wat security dingen. Stagefright 5 van de 6 zijn groen. De ontgrendeling via emergency call door copy-paste lukt me niet.

Wel minder is dat Doogee een IMEI sticker op het bamboe geplakt heeft. De lijm is te sterk en er blijven resten achter en er is een licht kleurverschil ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 19:08
De Honor 7 zou voor mij het ideale toestel zijn, 5", grote batterij, NFC, fingerprint....,maar op de world 4G ( 800 Hrz) versie enkel 16GB en geen NFC :-( . Heb me al rot gezocht op een gelijkaardig china toestel maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Duupje1 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:45:
De Honor 7 zou voor mij het ideale toestel zijn, 5", grote batterij, NFC, fingerprint....,maar op de world 4G ( 800 Hrz) versie enkel 16GB en geen NFC :-( . Heb me al rot gezocht op een gelijkaardig china toestel maar helaas.
Klopt, zeer compleet toestel alleen jammer dat de EU 16GB versie geen NFC heeft. 4G op alle frequenties heeft bij mij toch prioriteit over NFC. Ik overweeg nog steeds om hem te kopen bij een volgende actie voor 299€ maar ik wacht nog even de Nexus 5 af. De nieuwe Nexus toestellen zouden toch zeker NFC moeten hebben aangezien Android Pay net gelanceerd is. Vind het een zo goed als perfect toestel voor de rest enkel jammer van de bloatware. CM heeft aangekondigd meer toestellen van o.a. Huawei te gaan ondersteunen maar de Honor 7 staat er jammer genoeg (nog) niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 19:08
Largamelion schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:09:
[...]
Klopt, zeer compleet toestel alleen jammer dat de EU 16GB versie geen NFC heeft. 4G op alle frequenties heeft bij mij toch prioriteit over NFC. Ik overweeg nog steeds om hem te kopen bij een volgende actie voor 299€ maar ik wacht nog even de Nexus 5 af. De nieuwe Nexus toestellen zouden toch zeker NFC moeten hebben aangezien Android Pay net gelanceerd is. Vind het een zo goed als perfect toestel voor de rest enkel jammer van de bloatware. CM heeft aangekondigd meer toestellen van o.a. Huawei te gaan ondersteunen maar de Honor 7 staat er jammer genoeg (nog) niet bij.
Inderdaad, kijk ook uit naar de volgende Nexus 5, maar ik vrees dat die batterij niet veel soeps zal zijn. :/

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 13:57
Ik denk dat ik de Meizu m2 Note ga kopen
Op Banggood is hij nu in de aanbieding. (voordeel bij Banggood kan je ook met Ideal betalen)
http://www.banggood.com/M...-Smartphone-p-983222.html

Alleen zit met een probleem er staat daar standaard geen Google Play services op. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijk te installeren en kan dit ook op een Meizu telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Ja hoor, google play services is makkelijk te installeren via de eigen meizu app center. Al je als zoekopdracht "google installer" invoert en deze installeert werkt google play store zonder problemen.
Ben zelf in het bezit van een meizu m2 note.

Ps. Let op, als je een meizu m2 note koopt zorg ervoor, dat je een internationale versie koopt, deze heeft wel nederlands als systeemtaal.
Ik kon mijn chinese m2 weliswaar flashen met een internationale rom, echter het is niet optimaal.

[ Voor 32% gewijzigd door BionicBunny op 26-09-2015 19:38 ]

• lekrutes
Ik heb diegene van banggood gekocht. Ben benieuwd en bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een chinese versie. Het is raadzaam deze te flashen met een internationale rom als je geen chinese meldingen wilt zien.
Volg deze tutorial en laat het me weten als je vastloopt.

http://forum.xda-develope...national-devices-t3174496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:24
Kijk nou toch een ..
Weer een OTA update voor de Elephone P7000

Volgens sommigen hier dat o zo slecht ondersteunde en slecht gebouwde toestel krijgt nog steeds Updates . :)

P7000_Android 5.0_20150914 OTA update

https://mega.nz/#!JsIwEL6...1IXjyPy8-KUkvs4aBSNcewlaY

Accu ging al lang mee maar nu een optimizing voor een nog langere werking _/-\o_

Top werk van de Elephone makers ;)

Is in ieder geval 1 Tweaker erg blij mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:35
diquan2001 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:21:
Kijk nou toch een ..

Volgens sommigen hier dat o zo slecht ondersteunde en slecht gebouwde toestel krijgt nog steeds Updates . :)

Accu ging al lang mee maar nu een optimizing voor een nog langere werking _/-\o_

...
hier valt de accu heel snel naar beneden en valt soms al bij 40% uit...
en dat ligt niet aan de batterij...
want daarvoor hadden we al een nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dat is wel jammer om te lezen .

Ik gebruik mijn P7000 nu al een paar maanden 7.00 uur van de lader hoofdgebruik was Google navigatie hele dag door ,daarnaast wifi hotspot voor mijn laptop de hele dag door .en dan ook nog bellen .

Rond 21.00 in de avond nog steeds +/- 20% over op 1 lading .
Mischien heb ik toch een superversie gehad van Elephone 8)7
krissie100 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:23:
[...]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
OTA update maar vervolgens een Mega link? :+
En dat soort problemen is juist waardoor die sommigen het een slecht gebouwd toestel noemen, ondanks
OTA updates die je voa Mega moet downloaden klopt dat dus best wel, op een enkele superversie na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb dat meer voor de weinige P7000 gebruikers geplaatst die niet kunnen wachten op de OTA .

Dan is het toch makkelijker dat je het even zelf snel download en installeert :)
Je doet alsof het zo bijzonder is dat er een link geplaatst word voor een update ook al is het OTA.
dutchgio schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:18:
OTA update maar vervolgens een Mega link? :+
En dat soort problemen is juist waardoor die sommigen het een slecht gebouwd toestel noemen, ondanks
OTA updates die je voa Mega moet downloaden klopt dat dus best wel, op een enkele superversie na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
BionicBunny schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:18:
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een chinese versie. Het is raadzaam deze te flashen met een internationale rom als je geen chinese meldingen wilt zien.
Volg deze tutorial en laat het me weten als je vastloopt.

http://forum.xda-develope...national-devices-t3174496
Bedankt voor het aanbod. Ik ga het zien. Gezien hij door de aanbieding niet meer op voorraad was zal het even duren. Denk een week of 3 voordat ik hem hier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
diquan2001 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:21:
Kijk nou toch een ..

Mooi dat ze een update uitbrengen, prima. Overigens is het verder voor zover ik kan zien nog steeds huilen met de pet op. Ik heb even een blink geworpen op het forum maar het lijkt nog steeds een zelfde situatie als 1 of 2 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 08:16
John Rambo schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:38:
[...]

Mooi dat ze een update uitbrengen, prima. Overigens is het verder voor zover ik kan zien nog steeds huilen met de pet op. Ik heb even een blink geworpen op het forum maar het lijkt nog steeds een zelfde situatie als 1 of 2 jaar terug.
Mwa... Heb zelf een Elephone P8000 met een custom rom, geen gekke dingen. Geniale batterijduur... Geen gekke dingen met de bouw van de telefoon. Bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Razer schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:37:
[...]

Mwa... Heb zelf een Elephone P8000 met een custom rom, geen gekke dingen. Geniale batterijduur... Geen gekke dingen met de bouw van de telefoon. Bevalt prima :)
De huidige modellen van Elephone zien er een stuk beter uit, ik neem aan dat de kwaliteit beter geworden is. Hopelijk gaat de kwaliteit van de support ook vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
krissie100 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:23:
[...]

...
Na geen eerdere klachten ging bij firmware 20150807 de akku binnen een dag leeg. Op het Elephone forum had ik gelezen dat de vingerafdrukscanner de boosdoener zou zijn. Nadat ik de vingerafdrukscanner had uitgeschakeld en een cache wipe had gedaan ging het akkuverbruik van 1 dag naar 2,5 dag. Lees wel dat firmware 20150914 speciaal voor verbetering voor het akkuverbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Kan iemand mij vertellen of de recente developer roms van Xiaomi (+/- vanaf september) ook nog werken met een custom recovery? Ik meende namelijk ergens gelezen te hebben dat dit niet meer ging. Ik twijfel daarom of ik nog een update ga doen omdat ik niet echt weg ben van de stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Vandaag de mlais MX Base binnen gekregen voor mijn vrouw.
Deze gaat haar Sony xperia m2 vervangen, helaas moet ik vanavond nog naar een verjaardag dus lekker uittesten zit er vandaag niet meer in.

Wel even snel aangezet en gekeken, foto kwaliteit is een stuk hoger dan de Sony terwijl die toch ook een 8MP camera heeft en Sony geroemd wordt om haar camera's.

Nu al geen miskoop.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
John Rambo schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:01:
Kan iemand mij vertellen of de recente developer roms van Xiaomi (+/- vanaf september) ook nog werken met een custom recovery? Ik meende namelijk ergens gelezen te hebben dat dit niet meer ging. Ik twijfel daarom of ik nog een update ga doen omdat ik niet echt weg ben van de stock recovery.
Bedoel je het installeren van een developer rom via een custom recovery? Zo ja, dat werkt nog steeds. Ik heb TWRP op mijn Mi Note Pro staan en handmatig updaten (de update zelf downloaden) werkt gewoon. OTA's heb ik helaas niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik ben net terug naar miui v6 vanaf cm, maar installeren van miui ging niet via twrp. Geen idee waarin, maar via xiaomi recovery wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
YsWDesign schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:24:
[...]

Bedoel je het installeren van een developer rom via een custom recovery? Zo ja, dat werkt nog steeds. Ik heb TWRP op mijn Mi Note Pro staan en handmatig updaten (de update zelf downloaden) werkt gewoon. OTA's heb ik helaas niet uitgeprobeerd.
Download of OTA. Ik meende ergens op een xiaomi site gelezen te hebben dat de roms vanaf nu alleen nog via mirecovery geïnstalleerd konden worden.

@ sander : weet je zeker dat je miui 6 hebt geprobeerd en niet miui 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
John Rambo schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:03:
[...]

Download of OTA. Ik meende ergens op een xiaomi site gelezen te hebben dat de roms vanaf nu alleen nog via mirecovery geïnstalleerd konden worden.

@ sander : weet je zeker dat je miui 6 hebt geprobeerd en niet miui 7?
Ik kan het helaas niet uitproberen, mijn telefoon krijgt 9 Oktober pas een update. De laatste update (18 September) gingen echter wel gewoon via TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
YsWDesign schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:08:
[...]

Ik kan het helaas niet uitproberen, mijn telefoon krijgt 9 Oktober pas een update. De laatste update (18 September) gingen echter wel gewoon via TWRP.
Net geprobeerd met de download en ik kon gewoon de laatste multi lang installeren via mijn Philz recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
John Rambo schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:33:
[...]

Net geprobeerd met de download en ik kon gewoon de laatste multi lang installeren via mijn Philz recovery.
Goed om te horen. Het leek me al zo raar als het niet meer zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
YsWDesign schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:36:
[...]

Goed om te horen. Het leek me al zo raar als het niet meer zou kunnen.
Het ging om een opmerking op Xiaomi.eu
Installation script changed by Xiaomi.. no more support for old CWM... use stock MiRecovery...
Volgens mij is het toestel specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Aardig om alles naast elkaar te hebben staan qua goedkopere modellen...

http://www.gizchina.com/2...ones-you-can-buy-for-150/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Yes! Ik heb die top 25 van smartphones rond de 150 ook bekeken. Vooral de Zopo Speed 7 en de Oukitel K4000 leken me wel cool.

Iemand enige ervaring met Oukitel? Nog nooit van gehoord. Klein beetje ingelezen en zie dat de Oukitel U10 een aardig toestel is. Het merk klinkt in elk geval een beetje shady. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, die K4000 lijkt me wel echt een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 15:02
vingibson schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:15:
Yes! Ik heb die top 25 van smartphones rond de 150 ook bekeken. Vooral de Zopo Speed 7 en de Oukitel K4000 leken me wel cool.

Iemand enige ervaring met Oukitel? Nog nooit van gehoord. Klein beetje ingelezen en zie dat de Oukitel U10 een aardig toestel is. Het merk klinkt in elk geval een beetje shady. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, die K4000 lijkt me wel echt een fijn toestel.
Niet blind staren op specs. Ships after 20 okt. dus even reviews afwachten. Ziet er op papier inderdaad leuk uit, maar dat is het geval met meer chinezen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
vingibson schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:15:

Met de kleinere, nieuwe merken is het altijd afwachten. Goed inlezen en liefst betrouwbare (niet commerciele) reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
Gister een Doogee HomTom HT5 in de pre-order gekocht op GearBest - zonder eerst dit forum te lezen. Zou eind oktober verscheept moeten gaan worden, heb de 4-7 dagen optie gekozen.

Niet zo slim, als ik de posts hier goed begrijp, ziet ernaar uit dat
-Pre-orders bij Doogee vaak vertraagd worden,
-Doogee nogal eens liegt over specificaties,
-Doogee softwarematig niet supersterk is.

Gelukkig zie ik positievere reacties over GearBest.

Voor de geinteresseerden, hij is in GearBest in de "aanbieding" en kwam samen met een couponcode op €103 exc. verzending exc. verzendverzekering exc. BTW. Alles bij elkaar inc. BTW ben ik er denk ik max. €130 aan kwijt.

Niet slecht voor een 64 bit telefoon met 4G, 5" scherm en 6250mAh batterij.

Leuk om te vermelden:
Die batterij zou in 30 minuten 75% vol te laden moeten zijn.

Dat gelooft bijna niemand op het internet, dus ging ik op zoek.

Het blijkt te gaan om de Quick-Charge technologie van MediaTek, genaamd Pump Express / Pump Express Plus. Hierbij wordt het voltage dynamisch aangepast (tot 12V), en het vermogen kan laad-vermogen kan kennelijk oplopen tot 25W, max. rond de 2A dus. Helaas heb je er - begrijpelijk - wel een speciale lader voor nodig. Ik weet nog niet of het apparaat ook met standaard USB laders werkt.

Meer info over MediaTek snelladen:
[1] http://www.mediatek.com/e...-management/pump-express/
[2] http://www.dialog-semicon...ress-adapter-solution.pdf

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:35
John Rambo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:01:
[...]

Met de kleinere, nieuwe merken is het altijd afwachten. Goed inlezen en liefst betrouwbare (niet commerciele) reviews afwachten.
Ben zelf erg te spreken over Oukitel, goed design, goede software en een goede prijs met goede bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
kidde schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:28:
Gister een Doogee HomTom HT5 in de pre-order gekocht op GearBest - zonder eerst dit forum te lezen. Zou eind oktober verscheept moeten gaan worden, heb de 4-7 dagen optie gekozen.

Voor de geinteresseerden, hij is in GearBest in de "aanbieding" en kwam samen met een couponcode op €103 exc. verzending exc. verzendverzekering exc. BTW. Alles bij elkaar inc. BTW ben ik er denk ik max. €130 aan kwijt.

Leuk om te vermelden:

Het blijkt te gaan om de Quick-Charge technologie van MediaTek, genaamd Pump Express / Pump Express Plus. Hierbij wordt het voltage dynamisch aangepast (tot 12V), en het vermogen kan laad-vermogen kan kennelijk oplopen tot 25W, max. rond de 2A dus. Helaas heb je er - begrijpelijk - wel een speciale lader voor nodig. Ik weet nog niet of het apparaat ook met standaard USB laders werkt.

\[1] http://www.mediatek.com/e...-management/pump-express/
\[2] http://www.dialog-semicon...ress-adapter-solution.pdf
Batterij is 4250 volgens de specs en waarschijnlijk in werkelijkheid nog wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 08:22
Klopt, heb me vergist,

6250 mAh hoorde bij de 5,5" HomTom HT6.

Ik vond 5,5" inch te groot - dus heb ik drie seconden voor op de "betaalknop" te drukken toch snel nog gewijzigd naar een HT5 met 5" scherm.

Overigens, uit nieuwsgierigheid, wat vindt u van Nubia's?

Mijn vorige telefoon was een Nubia Z5S Mini, maar ik vond de bouwkwaliteit waardeloos. Originele scherm zat niet goed vast links. Er 'lekt' licht tussen schermrand / display. Superglad en valt de hele tijd uit je handen / broekzak. Bij de 1e keer vallen al de plastic achterkant gescheurd op de hoek. Omdat hij zo dun is buigt / tordeert hij als een tierelier. Met het scherm vervangen blijkt ook dat de bovenkant gelijmd is, waardoor de bovenkant in 1000 stukjes breekt als je hem eraf probeert te halen. Gelukkig is het scherm wisselen daarna wel snel en makkelijk te doen. 2x heb ik hem moeten openschroeven bij een vastloper om de niet-verwijderbare batterij toch te verwijderen. Ik vind hem ook erg heet worden bij lang Tweakers lezen ;) Pluspunt is wel dat de "power-module", waar de USB-stekker ingaat, een stuk beter is dan bij de Jiayu G4T.

Zoals ik had geblogd had ik er Cyanogenmod opgezet, maar dat was ook geen feest. Regelmatige vastlopers, en viel regelmatig zomaar uit. Scherm flikkerde ook soms. Weet niet of dat van het vallen kwam, misschien was het vervangende scherm toch geen originele, mijn onkundige vervanging, of softwareprobleem was.

In totaal de Nubia 6x laten vallen waarvan 2x digitizer kapot, in tegenstelling tot mijn oude Jiayu G4T die zeker meer dan 30x gevallen is en nooit een kapot scherm gehad. Verrek het maar, ik bestel geen nieuw scherm meer a €45, ik koop een nieuwe Doogee voor grofweg 3x zoveel.

Hopelijk is de Doogee een stuk steviger (dus ook dikker) dan de Nubia, voor mij nooit meer een ZTE! Ik zou de Nubia Z5S iedereen afraden.

Overigens was ik op zoek naar een nieuwe Jiayu, maar ik las dat het bedrijf in moeilijkheden verkeerde. Kennelijk zijn er nieuwe samenwerkings-verbanden gevonden, en Jiayu belooft nieuwe modellen in de toekomst. Dus dan maar een Doogee.

HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
kidde schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:54:
Klopt, heb me vergist,

6250 mAh hoorde bij de 5,5" HomTom HT6.

Ik vond 5,5" inch te groot - dus heb ik drie seconden voor op de "betaalknop" te drukken toch snel nog gewijzigd naar een HT5 met 5" scherm.

Overigens, uit nieuwsgierigheid, wat vindt u van Nubia's?

Mijn vorige telefoon was een Nubia Z5S Mini, maar ik vond de bouwkwaliteit waardeloos. Originele scherm zat niet goed vast links. Er 'lekt' licht tussen schermrand / display. Superglad en valt de hele tijd uit je handen / broekzak. Bij de 1e keer vallen al de plastic achterkant gescheurd op de hoek. Omdat hij zo dun is buigt / tordeert hij als een tierelier. Met het scherm vervangen blijkt ook dat de bovenkant gelijmd is, waardoor de bovenkant in 1000 stukjes breekt als je hem eraf probeert te halen. Gelukkig is het scherm wisselen daarna wel snel en makkelijk te doen. 2x heb ik hem moeten openschroeven bij een vastloper om de niet-verwijderbare batterij toch te verwijderen. Ik vind hem ook erg heet worden bij lang Tweakers lezen ;) Pluspunt is wel dat de "power-module", waar de USB-stekker ingaat, een stuk beter is dan bij de Jiayu G4T.

Zoals ik had geblogd had ik er Cyanogenmod opgezet, maar dat was ook geen feest. Regelmatige vastlopers, en viel regelmatig zomaar uit. Scherm flikkerde ook soms. Weet niet of dat van het vallen kwam, misschien was het vervangende scherm toch geen originele, mijn onkundige vervanging, of softwareprobleem was.

In totaal de Nubia 6x laten vallen waarvan 2x digitizer kapot, in tegenstelling tot mijn oude Jiayu G4T die zeker meer dan 30x gevallen is en nooit een kapot scherm gehad. Verrek het maar, ik bestel geen nieuw scherm meer a €45, ik koop een nieuwe Doogee voor grofweg 3x zoveel.

Hopelijk is de Doogee een stuk steviger (dus ook dikker) dan de Nubia, voor mij nooit meer een ZTE! Ik zou de Nubia Z5S iedereen afraden.

Overigens was ik op zoek naar een nieuwe Jiayu, maar ik las dat het bedrijf in moeilijkheden verkeerde. Kennelijk zijn er nieuwe samenwerkings-verbanden gevonden, en Jiayu belooft nieuwe modellen in de toekomst. Dus dan maar een Doogee.
Tja, telefoons die vallen en heel blijven is gewoon mazzel. Verder heb ik een Z7 mini gehad en was dat de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
En een Doogee DG350, maar dat was echt met afstand de aller- allerslechtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Mijn moeder heeft de Doogee DG800. Gebruikt die nu meer als een jaar zonder problemen.

Edit: Weet iemand waar ik een Cubot X6 scherm kan halen.
Mijn scherm is gebroken door een rit in de Robin Hood in Walibi.
Hierdoor werkt het touchscreen niet meer.
Op banggood.com en to2C kan ik het toestel en toebehoren niet meer vinden.

[ Voor 58% gewijzigd door lekrutes op 29-09-2015 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 11:57
Nou, op Aliexpress staan er zat, deze bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/otkbwc9
lekrutes schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:25:
Mijn moeder heeft de Doogee DG800. Gebruikt die nu meer als een jaar zonder problemen.

Edit: Weet iemand waar ik een Cubot X6 scherm kan halen.
Mijn scherm is gebroken door een rit in de Robin Hood in Walibi.
Hierdoor werkt het touchscreen niet meer.
Op banggood.com en to2C kan ik het toestel en toebehoren niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021

Leuk om te vermelden:

\[1] http://www.mediatek.com/e...-management/pump-express/
\[2] http://www.dialog-semicon...ress-adapter-solution.pdf
Doogee kan wel meevallen hoor! M'n vrouw ondertussen al meer dan 1 jaar trotse eigenaar van een Doogee DG350 Pixels... en er nog steeds tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Kheb mezelf een ZUK Z1 besteld, zou hem redelijk snel moeten hebben normaal gesproken, heb mezelf over men maximum afmeting van 140mm over gezet, nu hopen dat ik er geen spijt van krijg.

Al enkele mensen hier die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
robin-sips2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:47:
Kheb mezelf een ZUK Z1 besteld, zou hem redelijk snel moeten hebben normaal gesproken, heb mezelf over men maximum afmeting van 140mm over gezet, nu hopen dat ik er geen spijt van krijg.

Al enkele mensen hier die er ervaring mee hebben?
Waarschijnlijk heb je een pre-order toch? Deze is toch nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
John Rambo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:24:
[...]

Waarschijnlijk heb je een pre-order toch? Deze is toch nog niet uit?
idd, heb ook dat vermoeden, na alles eens te doorlezen, hij is al wel uit, maar niet de internationale versie met CM12.1, Khad gezien op Gizchinashop dat hij "in stock" stond, maar las daarnet het bericht over pre orders, dus ook niet echt proper vind ik, ach jah, dan is het wat wachten ;)

De Mlais MX base is een goede backup gsm, maar niet snel genoeg voor dagelijks gebruik met google spreadsheets etc, maar had ook geen hoge verwachtingen van dit speelgoedje ;)

En daar nog steeds een grote Xiaomi / Miui fan? ;) heb zwaar zitten twijfelen tussen de ZUK en de Xiaomi MI4C

ZUK is beetje goedkoper, en is maar 32bit ipv 64bit, maar in de praktijk merk ik hier weinig tot geen verschil mee (Oneplus one is zelfde cpu en nagenoeg dezelfde specs)

Waar zou je die 64bit snelheid moeten in voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
robin-sips2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:31:
[...]
En daar nog steeds een grote Xiaomi / Miui fan? ;) heb zwaar zitten twijfelen tussen de ZUK en de Xiaomi MI4C
Hier nog altijd <3 Xiaomi / MIUI. Ben na een jaar gebruik nog altijd verliefd op mijn Redmi Note 4G, wat een toptoestel. Als ik hem nu had moeten vervangen dan was het waarschijnlijk een Mi4C geworden. Redmi Note 2 is ook erg interessant maar ik geef toch de voorkeur aan een Qualcomm om praktische redenen. Zoals het er nu uitziet kan ik me niet voorstellen dan ik nog ga switchen naar een ander merk :P

Ik heb vandaag wel de Meizu M2 mini binnen gekregen, de vrouw wilde weer eens wat anders dan de Redmi 2. Erg leuk toestel, degelijk en een mooi scherm. Helaas wel erg veel Chinese bloatware. Rooten is nog niet gelukt, er zit in ingebouwde root functie in Flyme maar om een of andere reden werkt deze niet. Wellicht morgen Vroot proberen. Het probleem is een beetje dat de M2 mini ondergesneeuwd wordt door de M2 Note, er is weinig voor te vinden maar dat zal ook komen doordat hij nog niet zo lang uit is en dit het meest budget toestel is van Meizu.

Edit: Is de Huawei nog steeds alive and kicking?

• Robinator
John Rambo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:42:
[...]

Hier nog altijd <3 Xiaomi / MIUI. Ben na een jaar gebruik nog altijd verliefd op mijn Redmi Note 4G, wat een toptoestel. Als ik hem nu had moeten vervangen dan was het waarschijnlijk een Mi4C geworden. Redmi Note 2 is ook erg interessant maar ik geef toch de voorkeur aan een Qualcomm om praktische redenen. Zoals het er nu uitziet kan ik me niet voorstellen dan ik nog ga switchen naar een ander merk :P

Ik heb vandaag wel de Meizu M2 mini binnen gekregen, de vrouw wilde weer eens wat anders dan de Redmi 2. Erg leuk toestel, degelijk en een mooi scherm. Helaas wel erg veel Chinese bloatware. Rooten is nog niet gelukt, er zit in ingebouwde root functie in Flyme maar om een of andere reden werkt deze niet. Wellicht morgen Vroot proberen. Het probleem is een beetje dat de M2 mini ondergesneeuwd wordt door de M2 Note, er is weinig voor te vinden maar dat zal ook komen doordat hij nog niet zo lang uit is en dit het meest budget toestel is van Meizu.

Edit: Is de Huawei nog steeds alive and kicking?
Yeps draait op Lollipop sinds enkele dagen, is nog best snel en dik in orde (zelfs nog geen krasjes) maar ik heb eergisteren met een Oneplus One gespeeld, was eerst wat naar de Oneplus 2 aan het kijken, heb deze maar laten vallen wegens de vele mankementen, maar die Oneplus One was geflashed met CM12.1 en dat werkt toch veel aangenamer voor mij persoonlijk dan een MIUI of een EMUI.

Wat ik wel altijd gevonden heb van de Honor 6 is dat hij bij veel zonlicht niet goed leesbaar is, voor de rest top gsm, Goede Camera, Goede GPS, en redelijke batterijduur (voor 3100mah).

Software vind ik wel spijtig genoeg te weinig community voor, misschien omdat de stock software niet slecht kan genoemd worden. Dit is bij de Xiaomi en zelfs Lenovo toestelletjes over het algemeen beter.

CM hebben ze proberen te porteren maar is dus geen succes, hopen bugs in, dusjah, kom je ook niet verder mee ;)

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
krissie100 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:28:
[...]

Ben zelf erg te spreken over Oukitel, goed design, goede software en een goede prijs met goede bouwkwaliteit.
Welke ervaringen heb je met Oukitel?

• John Rambo
Ik heb de Meizu M2 mini kunnen rooten met VRoot, de meeste bloatware kunnen verwijderen.
Tot nu toe nog steeds een positieve indruk. Enige nadeel tot dusver is dat je in Flyme voor zover ik weet de volgorde van je homescreens niet kunt veranderen en ook geen lege pagina's kunt maken, je kunt alleen een nieuwe screen maken als er ook daadwerkelijk minimaal 1 app icoon op staat.

• Chocoball
HomTom is een een submerk van Doogee waarbij de hele lijn gericht is op smartphones met een grote akku. Hun HT8 model lijkt alleen erg sprekend op de Doogee Titans2 DG700 en die had een 4000mAh akku.

Ook ben ik door HomTom gevraagd mee te helpen en staat het in de planning dat ik de HT6 zal ontvangen voor een review.
krissie100 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:28:
[...]

Doogee is ook aandeelhouder in Oukitel. Zelf komt Oukitel met de K10000 een smartphone met een 10.000mAh akku.

• John Rambo
robin-sips2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:06:
[...]

Yeps draait op Lollipop sinds enkele dagen, is nog best snel en dik in orde (zelfs nog geen krasjes) maar ik heb eergisteren met een Oneplus One gespeeld, was eerst wat naar de Oneplus 2 aan het kijken, heb deze maar laten vallen wegens de vele mankementen, maar die Oneplus One was geflashed met CM12.1 en dat werkt toch veel aangenamer voor mij persoonlijk dan een MIUI of een EMUI.

Wat ik wel altijd gevonden heb van de Honor 6 is dat hij bij veel zonlicht niet goed leesbaar is, voor de rest top gsm, Goede Camera, Goede GPS, en redelijke batterijduur (voor 3100mah).

Software vind ik wel spijtig genoeg te weinig community voor, misschien omdat de stock software niet slecht kan genoemd worden. Dit is bij de Xiaomi en zelfs Lenovo toestelletjes over het algemeen beter.

CM hebben ze proberen te porteren maar is dus geen succes, hopen bugs in, dusjah, kom je ook niet verder mee ;)
Heb je zelf nog gesleuteld aan EMUI? Hier kwam de Meizu M2 mini ook met Lollipop 5.1 met het Flyme OS. Even wennen aan Flyme maar ik denk dat het voor de vrouw prima gaat zijn. Ziet er allemaal lekker basic en eenvoudig uit.
De OnePlus One is volgens mij ook nogal een buggy apparaat. Ben benieuwd hoe je nieuwe apparaat gaat bevallen.

• Largamelion
robin-sips2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 00:06:
[...]Wat ik wel altijd gevonden heb van de Honor 6 is dat hij bij veel zonlicht niet goed leesbaar is, voor de rest top gsm, Goede Camera, Goede GPS, en redelijke batterijduur (voor 3100mah).

Ik overweeg de Honor 7 te bestellen nu de prijs en specs van de N5X zo tegenvallen maar ik merk ook dat er op XDA amper leven is in het forum van dit toestel. Bij Honor kan je dus niet rekenen op custom roms veronderstel ik en ben je volledig afhankelijk van Huawei/Honor zelf voor updates ... en daar zijn ze niet al te snel mee dacht ik. Mss toch maar de Xiaomi Mi4c nog eens bekijken dan.

Pagina: 1 ... 22 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html