Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Ben(V) Toch iets over hoofd gezien. Mappen waren toch niet geconverteerd naar ACL :X De wiki werkelijk 3x doorgenomen en dan nog het voor elkaar krijgen dit over het hoofd te zien |:(

Radarr loopt nu als een zonnetje. Downloads worden afgehandeld zoals het hoor en het logboek laat ook geen enkele waarschuwing of error zien. Sonarr heeft nog één probleempje lijkt het. Na het downloaden van een afleveringen krijg ik nog steeds deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Unable to apply permissions to: /volume1/media/series/serienaam/Season 3/bestandsnaam.mkv: Error setting file permissions: EPERM

Exception:
NzbDrone.Mono.Disk.LinuxPermissionsException: Error setting file permissions: EPERM
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask) [0x0003d] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask, System.String user, System.String group) [0x00000] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaFileAttributeService.SetMonoPermissions (System.String path, System.String permissions) [0x0002d] in <f8c4a2c9e6194b509efc6018724d76df>:0

Met google kom ik hier uit https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3185 met uiteindelijk weer een verwijzing naar dezelfde wiki. Optie 2, alle folders nagelopen en sc_download/media heeft op alle folders lees en schrijfrechten :? Is dit dan toch een eigenaars probleem (dat is sc_nzbdrone namelijk)?
Ben(V) schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:23:
chmod moet je zeker niet aan beginnen dan verziek je de boel alleen maar en met de eigenaarschap moet je ook niet knutselen.
Daarom vraag ik het nu ook eerst }:O Kan zijn dat ik in het verleden zelf iets heb aangepast wat nu problemen geeft :? Het enige wat ik nog herinner is dat ik een enkele keer via CLI machtigingen heb moeten wijzigen. Ging destijds niet anders voor zover ik weet. Maar meer dan chmod op de betreffende folders is het volgens mij niet geweest.

Vermoed zelf het volgende: sc_nzbdrone is eigenaar en heeft dus beheer. Sonarr valt nu onder sc_download als ik het goed begrijp, maar doordat sc_download geen eigenaar is (en dus geen beheer) kan Sonarr geen machtigingen wijzigen. Zit ik warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:17
Nee in de verste verte zit je niet warm.

Vergeet nu dat eigenaarschap eens en laat het met rust.
En verwar niets steeds een user met een groep.
De bestanden krijgen als eigenaar een hidden user die je niet in de GUI van DSM kunt zien.
In het geval van Sonarr is dat "sc-nzbdrone", want Sonarr is de nieuwe naam voor Nzbdrone en dus heet package nog steeds zo om compatible te blijven met oude installaties.

Dus de eigenaar is "sc-nzbdrone" en die is door het package toegevoegd aan de groep "sc-download".
Hierdoor kun je vanuit de DSM gui rechten uitdelen via de groep, want de eigenaar van de bestanden zit in die groep.
Dat is ook de reden waarom je niet aan het veranderen van eigenaar moet beginnen, want die zit dan niet in die groep.

Wat jouw probleem is, is dat je waarschijnlijk ooit Sonarr hebt ingesteld om de permissies te wijzigen en dat werkt niet meer, zoals ik al zei, want de rechten gaan nu via ACL's en dat snapt Sonarr niet.

Je kunt aan de melding die je krijgt zien dat Sonarr rechten probeert te veranderen en dat moet je niet doen.
De files moeten gewoon de rechten krijgen van de folder waarin hij geplaatst wordt en er daarna moet Sonarr (of de commanline of winscp) er vanaf blijven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
Freakster86 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:17:
@Ben(V) Toch iets over hoofd gezien. Mappen waren toch niet geconverteerd naar ACL :X De wiki werkelijk 3x doorgenomen en dan nog het voor elkaar krijgen dit over het hoofd te zien |:(

Radarr loopt nu als een zonnetje. Downloads worden afgehandeld zoals het hoor en het logboek laat ook geen enkele waarschuwing of error zien. Sonarr heeft nog één probleempje lijkt het. Na het downloaden van een afleveringen krijg ik nog steeds deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Unable to apply permissions to: /volume1/media/series/serienaam/Season 3/bestandsnaam.mkv: Error setting file permissions: EPERM

Exception:
NzbDrone.Mono.Disk.LinuxPermissionsException: Error setting file permissions: EPERM
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask) [0x0003d] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask, System.String user, System.String group) [0x00000] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaFileAttributeService.SetMonoPermissions (System.String path, System.String permissions) [0x0002d] in <f8c4a2c9e6194b509efc6018724d76df>:0

Met google kom ik hier uit https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3185 met uiteindelijk weer een verwijzing naar dezelfde wiki. Optie 2, alle folders nagelopen en sc_download/media heeft op alle folders lees en schrijfrechten :? Is dit dan toch een eigenaars probleem (dat is sc_nzbdrone namelijk)?

[...]

Daarom vraag ik het nu ook eerst }:O Kan zijn dat ik in het verleden zelf iets heb aangepast wat nu problemen geeft :? Het enige wat ik nog herinner is dat ik een enkele keer via CLI machtigingen heb moeten wijzigen. Ging destijds niet anders voor zover ik weet. Maar meer dan chmod op de betreffende folders is het volgens mij niet geweest.

Vermoed zelf het volgende: sc_nzbdrone is eigenaar en heeft dus beheer. Sonarr valt nu onder sc_download als ik het goed begrijp, maar doordat sc_download geen eigenaar is (en dus geen beheer) kan Sonarr geen machtigingen wijzigen. Zit ik warm?
Ik heb ook dezelfde foutmelding.
Met deze erbij:

code:
1
Unable to apply permissions to: /volume1/Video/Temp/Complete/Film mapnaam: Error setting file owner and/or group: EPERM

code:
1
2
3
4
NzbDrone.Mono.Disk.LinuxPermissionsException: Error setting file owner and/or group: EPERM
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetOwner (System.String path, System.String user, System.String group) [0x00056] in <3d1ef52e51074ec497fda5283f6054e6>:0 
  at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask, System.String user, System.String group) [0x00008] in <3d1ef52e51074ec497fda5283f6054e6>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaFileAttributeService.SetMonoPermissions (System.String path, System.String permissions) [0x0002d] in <d622740c3f6a4ed084b707bca6d9b562>:0

Maar een aantal minuten later is de error eruit en de film verwerkt met status 'Downloaded'. Misschien dat het toch iets tijdelijks was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Ben(V) Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik het (verborgen) probleem heb gevonden.
Sonarr > Settings > Media Management > show advanced > Permissions > Set permissions

Dat stond dus blijkbaar op Yes en de machtigingen stonden ook anders dan in Radarr (welke net geïnstalleerd is). Heb dus de settings overgenomen uit Radarr en nu lijkt het probleem over te zijn.

Set Permissions =No
File chmod mask = 0644
Folder chmod mask = 0755

Kan even niet zo snel nagaan of dit ook de juiste/originele instellingen zijn van Sonarr, want Sonarr.tv ligt eruit. Maar goed, na wat testen lijkt de melding weg te zijn en dus probleem opgelost?

@Binnetie Check ook even bovenstaande instellingen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij mij stonden ze al op No, dat was het eerst wat ik uitzette toen ik alles mbt de rechten ging resetten en opnieuw ging instellen.

Klopt het dat Sonarr niet zelf opnieuw gaat downloaden als je een ander profiel kiest? Ik had een serie in WEB-DL 1080P maar vond de afleveringen best wel groot en zag dat ik de rest van deze serie (via andere manier) in 720P had. Ik heb het profiel van de serie veranderd naar WEB-DL 720P, maar het verwijderen van de afl en het handmatig op het zoeklichtje klikken gaat hij zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 14-09-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
*verkeerde topic*

[ Voor 95% gewijzigd door miicker op 14-09-2018 21:43 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Zie eigenlijk niet waarom je die vraag in dit forum plaatst.
Dit forum gaat over applicaties en niet over DSM en al helemaal niet over Xpenology.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:24
Binnetie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:49:

Klopt het dat Sonarr niet zelf opnieuw gaat downloaden als je een ander profiel kiest?
Ja en nee,
Staat in de wiki van Sonarr.
Sonarr doet geen backlog search automatisch.
Dus als jij het aanpast + de cutoff veranderd dan download hij pas als hij weer op Usenet gepost word of in jackett komt.
En anders handmatig.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:46:
Zie eigenlijk niet waarom je die vraag in dit forum plaatst.
Dit forum gaat over applicaties en niet over DSM en al helemaal niet over Xpenology.
Had meerdere topics open staan, verkeerd topic inderdaad, excuus

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik op de een-of-andere manier aangeven dat Sonarr bepaalde directories niet hoeft te scannen? Ik heb geprobeerd om een bestandje .ignore toe te voegen, maar dat doet niets.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@pven
Je opbouw van je directories logischer maken voor Sonarr etc misschien ?
Wat is je idee er achter waarom je dat wilt (voorbeeldje) ?
Ik zie zulke vragen wel eens voorbij komen en dat komt dan omdat personen dan de download/unpack/series directories in dezelfde locatie hebben staan.

Maar naar mijn weten heeft Sonarr geen .ignore optie (misschien omdat het multi OS is)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:48:
@pven
Ik heb een wat oudere serie. Hierbij heb ik bv Seizoen 1 tm 3 als DVD (ISO/whatever) erop staan, en S4 bestaat dan uit losse bestanden. Over S1 tm S3 klaagt Sonarr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@pven
Ja das lastig ik raad mensen altijd aan om met bv makemkv de dvd te rippen naar losse afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:19:
@pven
Ja das lastig ik raad mensen altijd aan om met bv makemkv de dvd te rippen naar losse afleveringen.
Dat is eigenlijk ook nog best een goed idee. Eens kijken hoe mijn Synology daarover denkt.

Dank! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je kan ook per seizoen aangeven dat sonarr Er niks mee hoeft te doen. Of hernoemen
TRaSH schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:48:
@pven
Ik zie zulke vragen wel eens voorbij komen en dat komt dan omdat personen dan de download/unpack/series directories in dezelfde locatie hebben staan.

Maar naar mijn weten heeft Sonarr geen .ignore optie (misschien omdat het multi OS is)

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDudez schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:53:
Je kan ook per seizoen aangeven dat sonarr Er niks mee hoeft te doen. Of hernoemen
[...]
Maar dan scant ie volgens mij nog steeds de directories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Volgens mij kan je dat ook uitzetten. Ik zal even kijken als ik thuis ben.
pven schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:49:
[...]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Op dit moment werk ik op de volgende manier:
- ik zet een serie erin en download de afleveringen die ik nog mis (ik heb een map Serie waarin alle definitieve bestanden zitten die read-only zijn voor de mediaspeler)
- de gedownloade afleveringen die verwerkt zijn vink ik af in Sonarr en verplaats ik naar de serie map.
- Sonarr download nog wel de nieuwe afleveringen maar ik gebruik het verder niet meer om mijn series bij te houden

Misschien is dit een omslachtige manier hoor.
Ik werk ook met Radarr op ongeveer dezelfde manier, nadat een film is binnengekomen en verwerkt haal ik hem uit Radarr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pven schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:49:
[...]

Je kunt gewoon per serie, seizoen, aflevering instellen of deze gemonitord moet worden of niet (omgekeerd vlaggetje)

https://github.com/Sonarr...oring-Series-and-Episodes

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 17-09-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:49:
Op dit moment werk ik op de volgende manier:
- ik zet een serie erin en download de afleveringen die ik nog mis (ik heb een map Serie waarin alle definitieve bestanden zitten die read-only zijn voor de mediaspeler)
- de gedownloade afleveringen die verwerkt zijn vink ik af in Sonarr en verplaats ik naar de serie map.
- Sonarr download nog wel de nieuwe afleveringen maar ik gebruik het verder niet meer om mijn series bij te houden

Misschien is dit een omslachtige manier hoor.
Ik werk ook met Radarr op ongeveer dezelfde manier, nadat een film is binnengekomen en verwerkt haal ik hem uit Radarr.
Hier snap ik werkelijk niets van? Dit gaat toch helemaal voorbij aan het automatiseren van alles? Waarom zou je überhaupt zelf iets moeten verplaatsen? En wat is het nut van na het downloaden de aflevering/film weer uit Sonarr/Radarr te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik begrijp de reactie. Ik kan de outputfolder ook in mijn film of seriemap laten uitkomen, maar dan weet ik nooit of er ondertiteling bij zit als ik een serie ga kijken. De mediaspeler heeft een optie om automatisch ondertiteling erbij te zoeken via internet maar dat werkt lang niet altijd goed. Of de release is anders dan de beschikbare ondertitelingen.
Als ik de aflevering niet uit Sonarr haal dan wordt deze opnieuw gedownload.

Daarnaast zit ik nog in het proces om alles te onderzoeken en te doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Binnetie Als Sonarr iets opnieuw download, dan betekent dat of de cutoff niet is gehaald of dat er een proper versie uitgekomen is. Als je dat niet wilt, kun je dat uitzetten. Met betrekking tot ondertitels kun je Autosub (series) en Subliminal (films) op je nas installeren. 1x instellen en niet meer naar omkijken. Gaat allemaal automatisch. Als fallback kun je dan nog binnen kodi de autosub addon installeren en instellen dat als er geen NL ondertitel aanwezig is bij het kijken hij eerst gaat zoeken naar een juiste ondertitel. Kwestie van scrollen en selecteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dankjewel. Met Autosub werk ik nu, dat gaat wel aardig. Voor films heb ik Subliminal, maar die wil niet starten op mijn DS214. Ik snap dat niet helemaal. Deze komt uit de Synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Binnetie Correctie, Subliminal werkt niet onder DSM 6. Heeft het bij mij eigenlijk ook nooit goed gedaan. Denk dat films en ondertitels matchen moeilijker is dan met series. Autosub op Synology werkt namelijk perfect. Heb Subliminal ook niet meer geïnstalleerd. Gebruik voor films dus de autosub addon binnen kodi. Kost je hoogstens een paar seconden om even de juiste sub te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:49:
[...]

Je kunt gewoon per serie, seizoen, aflevering instellen of deze gemonitord moet worden of niet (omgekeerd vlaggetje)

https://github.com/Sonarr...oring-Series-and-Episodes
Ik heb het denk niet goed uitgelegd :)

Ik heb een series-folder, met daaronder per serie een folder per seizoen. Deze folders worden allemaal door Sonarr gescanned, ook als het monitor-vlagje niet gezet is. Vermoedelijk is Sonarr op zoek naar ... uh ... naar wat eigenlijk? Of heb ik misschien ergens anders iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb het denk niet goed uitgelegd :)

Ik heb een series-folder, met daaronder per serie een folder per seizoen. Deze folders worden allemaal door Sonarr gescanned, ook als het monitor-vlagje niet gezet is. Vermoedelijk is Sonarr op zoek naar ... uh ... naar wat eigenlijk? Of heb ik misschien ergens anders iets verkeerd ingesteld?
Ow dat zou ie niet moeten doen volgens mij.
Als ie niet monitored is dan hoort hij het bij mijn weten gewoon over te slaan.
Wat zegt de debug log hierover en anders een issue aanmaken bij Sonarr team.

Ik zal wat unmonitored zaken bij mij in de gaten houden of daar niet het zelfde gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Volgens mij scant die gewoon of er bestandswijzigingen zijn in je media library. Monitored wil zeggen dat die ze moet gaan downloaden, maar blijft in ieder geval de oude files in het oog houden.

Zou kunnen verklaren waarom bij een backup sync regelmatig bijna alle nfo files worden vervangen....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13
Zijn hier mensen die al ervaring hebben met Elementum? Prachtige, legale addon voor Kodi. Quote van GitHub hieronder.

Ik ontdekte het omdat de Yatse app het ondersteund. Je kan dus een magnet link op je Android phone delen naar je Kodi media center en dan wordt het gewoon afgespeeld :) net zoals je vanuit de YouTube app video's kan afspelen op Kodi door het te delen via Yatse.

Voor magnet ondersteuning heeft Yatse app wel de Yatse helper addon in Kodi nodig maar dat is sowieso een goede om te installeren.
Elementum is a torrent finding and streaming engine. It doesn't go on torrent websites for legal reasons. It calls specially crafted add-ons (called providers) that are installed separately. They are normal Kodi add-ons, and thus can be installed/updated/distributed just like any other add-on.

Elementum is centered around media: it browses media from TheMovieDB and Trakt.tv. And so, when you decide you want to watch a media (i.e. given an TMDB ID), here's what Elementum does:

Enumerate the installed providers
Call each provider to find the media you want to watch (in parallel)
Each provider returns a list of BT links they found
Collects and de-duplicates all the links
Goes on the BitTorrent network to find out the number of seeds and peers in real time (i.e. not provided by the provider)
Finds out of which quality are the different links (thanks to their name)
Ranks the links by quality and availability (Elementum privileges quality over availability, but it's not dumb. However, you can get a full list to choose from manually if you want, or disable 'Choose stream automatically' to always choose manually)
Sends the chosen link to the BitTorrent streaming engine

All of this is done in less than 10s depending on your platform and timeout settings. Elementum is around 95% Go, and thus, it's fast. Very fast, actually.

The BitTorrent streaming engine is very resilient (or at least it's designed to be). It's built on top of anacrolix/torrent package.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier.

• Binnetie
Ik heb iets opvallends met een serie in Sonarr
Van deze serie download hij de eerste beschikbare 1080P release, dit is een webrip. Vorige week ineens een melding dat hij een een AMZN.WEB-DL heeft gedownload. De grootte van het bestand was een stuk groter, maar dat maakt niet uit.
Het vreemde is dat bij de tweede aflevering een webrip wordt gedownload, maar niet de AMZN.WEB-DL. Toen ik handmatig zocht kwam ik deze wel tegen. Maar geeft het rode uitroepteken aan:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/quality_zpsu3ljhttb.jpg
Ik vraag me nu even af waarom hij dit nu aangeeft terwijl de eerste aflevering wel goed ging. Of zal ik dan een filter aan moeten maken met. must not contain 'webrip'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Als je geen webrips wilt moet je dat aangeven.
https://github.com/TRaSH-...Different-WEB-DL-Releases

Of wachten op v3 of de test versie gebruiken.
Daar is het wel mee mogelijk om eindelijk web-dl te scheiden van webrips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TRaSH schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:19:

Nette uitleg zeg _/-\o_

Die moet eigenlijk in de startpost komen als je niet erg vind zal ik meteen eens kijken of wie die eens onderhanden kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Staat er nog 1 tussen,
Kijk maar of je die ook wil gebruiken.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:30:
[...]

Nette uitleg zeg _/-\o_

Die moet eigenlijk in de startpost komen als je niet erg vind zal ik meteen eens kijken of wie die eens onderhanden kunnen nemen.
Heb mijn 'exclude' lijstje weer kunnen bijwerken, kwamen de laatste tijd nogal vaak de verkeerde bestanden mee binnen ( H265 en nét niet HDkwaliteit )

• TRaSH
H265,x265 moet de opvolger van 264 worden maar op compare basis kan 265 meestal niet tippen aan 264.

Dit is vooral met series,
Over films zit er ook nog vaak verschil in.
En dat je wat krachtiger hardware nodig hebt voor het afspelen.

Vandaar dat je amper P2P/Scène releases ziet als 265.

• Binnetie
TRaSH schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:19:

Die link heb ik 2 weken terug ook gezien en op basis daarvan mijn filter bijgewerkt. Echt een top handleiding!
Ik had geen tag ingesteld voor AMZN.WEB-DL bij deze serie. Maar het ging blijkbaar wel goed bij de eerste aflevering.

Hoe doen jullie dat als je een serie toevoegt? Want als ik een serie zoek weet ik niet of er een NF of AMZN versie van beschikbaar kom en of ik die tag mee moet nemen. Kijken jullie eerst welke online aanbieder hem beschikbaar stelt of wat is jullie manier?

• TRaSH
Als je hem toevoegt kan je zien of het een Netflix serie is.
De rest is allemaal op Amazon binnen te halen.
ITunes word amper nog gebruikt omdat dat achter loopt op kwaliteit tegenover Amazon.
En de kosten.
Daarnaast heb ik zeg maar via via vooraf al info wie wat doet.

• Binnetie
Slim inderdaad om te kijken van welke zender/maatschappij de serie is. Ga het in de gaten houden.
Wat betreft de x265 releases ben ik het met je eens, bij series zie ik echt wel verschil tussen x264 en x265 helaas. Qua ruimte scheelt het wel maar het oog wil ook wat.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ziet er veelbelovend uit, goed uitgelegd inderdaad. Wel even werk, maar zo te zien een stuk beter dan een simpel tbs/bamboozle-filter.

Is het denkbaar dat deze filters ooit automatisch worden toegevoegd als je een serie toevoegt in Sonarr? Of is dat te ingewikkeld?

Ik gebruik vaak de Chrome plugin Add to Radarr (/Sonarr) om een serie vanuit bijv imdb toe te voegen. Dan kun je Sonarr ook meteen episodes laten zoeken als de serie al loopt. maar dan moet je toch eerst weer naar Sonarr om de filters aan te passen. Zou mooi zijn als het automatisch kon.

(Ik denk dat het laatste plaatje niet klopt, dat lijkt een duplicaat van het plaatje erboven.)

• TRaSH
Klopt van het weekend ga ik dat fixen! 8)7 |:(

Helaas gaat het niet automatisch.
In v3 kan je wel onderscheid gaan maken tussen web-dl en webrip zonder tags.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

even in het rijtje van indexeren .. wie gebruikt wat voor Stripboeken / Comics?

voor Calibre gebruikte ik voorheen COPS, maar ben nu overgestapt naar Calibre-Web, alleen dat vind ik voor Comics nou niet echt je van het..

Iemand?

There are no secrets, only information you do not yet have

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36
TRaSH schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:51:
Klopt van het weekend ga ik dat fixen! 8)7 |:(

Helaas gaat het niet automatisch.
In v3 kan je wel onderscheid gaan maken tussen web-dl en webrip zonder tags.
V3 is er nog niet of wel ?
Zit nu op:
Sonarr Ver. 2.0.0.5250
Radarr Ver. 0.2.0.1120
Bij mijn weten de laatste versies

Check dit en help mee!

• Ben(V)
Eigenlijk worden er een paar dingen door elkaar gegooid.
NF, HULU, HBO, STARZ, BRAVO en BYUtv enz zijn producenten van series en geen release kwaliteiten.
Je kunt bijvoorbeeld een NF release in HDTV vinden en ook als AMZN versie.

AMZN, WEB-DL, WEBRIP en HDTV zijn distributies en die bepalen de kwaliteit
En eigenlijk zouden die nooit gelijktijdig in de bestandsnaam horen te zitten.
Een WEB-DL is een itunes release met bijbehorende kwaliteit en is nooit gelijk aan de AMZN kwaliteit.

Dus dat een AMZN release een WEB-DL genoemd wordt is gewoon fout.
AMZN releases worden te pas en te onpas WEB-DL of WEBRIP genoemd en dat zijn het geen van beiden.

Helaas hebben door deze inconsistentie programma's als Sonarr en SickRage het erg moeilijk want ze kunnen alleen op de naamgeving afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
DaMoUsYs schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:25:
[...]

Zit nu op:
Sonarr Ver. 2.0.0.5250
Radarr Ver. 0.2.0.1120
Je kan hem testen,
Meer info op het sonarr forum

@Ben(V)

Zelf nog nooit een Netflix HDTV gezien,
Maar dat kan aan mijn interesse liggen.
Dat ze Amazon en NetFlix releases nu ook web-dl noemen is omdat je die zoals de iTunes kan downloaden op 1 van andere manier.
Dat iTunes alleen recht had op web-dl is niet meer.

HDTV zijn in principe soort van opnames (correct me of i'm wrong)
En webrips zijn encodes,
Wat je gauw kan zien als je mediainfo gebruikt.
Als ze nu op Usenet releases niet zouden renamen maar origineel laten dan zou er niet zo een groot probleem wezen voor programma's als Sonarr en Radarr en consorten.

[ Voor 49% gewijzigd door TRaSH op 19-09-2018 21:09 ]

• Ben(V)
Formeel is web-dl enkel iTunes, maar die AMNZ releases worden te pas en te onpas web-dl, web en zelfs webrip genoemd.
Kortom een zooitje.

Formeel hoort het zo te zijn:

WEB-DL zijn "gevonden" iTune versies.
AMZN zijn 'gevonden' Amazon versies.
HDTV zijn captured video's van tv uitzendingen.
WEBRIPS zijn captured video van streaming diensten die zoals HBO en Netflix.

Die laatste twee varieren sterk in kwaliteit afhankelijk van de gebruikte bron en de kwaliteit van de capture hardware die ingezet is.
Ze geven ook de meeste subtitle sync problemen, omdat de start en stop momenten en het "reclame knippen" niet synchroon lopen over de verschillende releasegroepen.

Die eerste twee hebben een standaard kwaliteit waarbij AMZN duidelijk het beste is.
Uiteraard zwerven er ook mindere kwaliteiten rond, want er zijn altijd sukkels die gaan encoden om kleinere bestanden te maken, wat ten koste van de kwaliteit gaat.

• TRaSH
Ben(V) schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:51:
Formeel is web-dl enkel iTunes, maar die AMNZ releases worden te pas en te onpas web-dl, web en zelfs webrip genoemd.
Kortom een zooitje.
Let's start with P2P groups. Historically, on BTN, the WEB-DL tag was reserved for releases from iTunes
....
BTN has since then changed their rules to require WEB-DL instead of WEBRip for all untouched rips
...
New releases from reputable groups should be now clearly tagged, however there are sites like RARBG which still tag everything other than iTunes as WEBRip, and then there are many sites which just use the notation of whatever other site they got it from, so you may still need to look at the details to make sure. File names are now generally preserved so it should be easy to tell for new releases, but RARBG used to rename files.
...
As for the scene, starting from 2016, all untouched releases are tagged WEB, while captured/reencoded ones are tagged WEBRip

BRON: Release tags: WEB/WEB-DL and WEBRip
Ben(V) schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:51:

... want er zijn altijd sukkels die gaan encoden om kleinere bestanden te maken, wat ten koste van de kwaliteit gaat.
_O- _O- zoals -TBS
drfruit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:05:
(Ik denk dat het laatste plaatje niet klopt, dat lijkt een duplicaat van het plaatje erboven.)
Gefixt ook al is het een screenshot van V3

[ Voor 88% gewijzigd door TRaSH op 20-09-2018 19:47 . Reden: reply voor drfruit toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
ik heb vandaag utorrent weer eens gekoppeld aan Couchpotato naast NZBget,

Echter krijg ik het niet voor elkaar dat Couchpotato renamed en moved.
Ik denk dat alles goed staat ingesteld, zoals bron map en doelmap, echter gebeurd er niks..

uTorrent draait op de MacMini Server, en Couchpotato in Docker container op Synology NAS.
(alsmede NZbGet op Synology)

Ik heb debug aangezet, om wat te kunnen zoeken in de logs, maar heb hier nog niks nuttigs kunnen vinden..

Ik gebruik het volgende commando om handmatig de renamer.scan te starten, deze komt met een melding : {"success": true} naar boven.
Dit lijkt me dus in orde.. ?

Ik gebruik het volgende commando om hem handmatig te draaien :
http://ipadres:localepoort/api/apisleutel/renamer.scan

In dit voorbeeld commando, zijn mijn gegevens eruit gehaald..

weet iemand een oplossing voor dit probleem, of waar ik het wellicht kan zoeken.. ?

Zie bij deze een ljst van wat ik heb kunnen vinden als ik de ramer handmatig start, deze info komt uit het debug log :

(Het log is hier en daar wat aangepast, echter de technische informatie in takt gelaten..)

09-23 15:29:34 DEBUG
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: mamma mia 2008
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: 2 eng 2008
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: filmnaam: 2017
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: adrift 2018
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: 3 eng 2017
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: first reformed 2018
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on identifier: first reformed 2017
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on foldername: 2 eng 2017
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on foldername: eadir 2017
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on foldername: eadir 2008
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on foldername: eadir 2018
[tato.core.plugins.scanner] Grouping files on foldername: filmnaam:
[tato.core.plugins.scanner] Ignore file found, ignoring release: filmnaam:
[tato.core.plugins.scanner] Ignore file found, ignoring release: filmnaam: 2017
[tato.core.plugins.scanner] Ignore file found, ignoring release: filmnaam: 2018
[tato.core.plugins.scanner] Ignore file found, ignoring release: first reformed 2017 2018
[tato.core.plugins.scanner] Found no movies in the folder /torrent downloads/couchpotato
[core.downloaders.utorrent] Checking uTorrent download status.
09-23 15:29:35 DEBUG
[tato.core.plugins.renamer] Checking status snatched releases...
[tato.core.plugins.renamer] Found release by id: EEBE6F9BC17983A18CB1F341A2307342F00D5E59
[tato.core.plugins.renamer] Found filmnaam: : BUSY, time to go: 0:50:53
[tato.core.plugins.renamer] Found release by id: 6A2FFE6901D637C9CB636AD0F5FF88015C13A748
[tato.core.plugins.renamer] Found filmnaam: BUSY, time to go: 1:30:13

[ Voor 62% gewijzigd door FlorisVN op 23-09-2018 15:33 ]

• Binnetie
Hoe hebben jullie geconfigureerd dat animatiefilms worden meegepakt?
Bij mij wordt een animatiefilm niet gedownload omdat deze bij mij niet voldoet aan de minimale grootte van een bluray.
Een animatiefilm is vaak kleiner in qua omvang, mijn filter staat op minimaal 7,5GB. Als ik lager ga dan worden ook gewone films van minder kwaliteit gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

DaMoUsYs schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:25:
[...]

Zit nu op:
Sonarr Ver. 2.0.0.5250
Radarr Ver. 0.2.0.1120
At the moment v3 is considered an alpha, expect some issues, though in our testing there hasn’t been anything major. We will need help gathering logs and troubleshooting for issues, if that’s not for you, please wait for a future release.

What’s New
There is a ton of new stuff, see here for a mostly complete list of what has been closed in the v3 work.

Some highlights:

Uses .net 4.6.1 (previously 4.0)
New UI
Grouping of qualities in profiles
Remux and WebRip qualities
Language Profiles
Backup and Restore config/database from the UI
Manual Search is now Interactive Search (clarity between manually searching by pressing buttons and interactively selecting a search result)
Interactive Search filtering
Interactive Search for full seasons
Customize number of rows and columns for tabular data (series, queue, history, etc)
Series import
Debian package includes systemd startup script
Drone Factory has been removed, it will not be coming back, though we have plans to improve the import process outside of basic flow

There are no secrets, only information you do not yet have

• TRaSH
Binnetie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:26:
Hoe hebben jullie geconfigureerd dat animatiefilms worden meegepakt?
Bij mij wordt een animatiefilm niet gedownload omdat deze bij mij niet voldoet aan de minimale grootte van een bluray.
Een animatiefilm is vaak kleiner in qua omvang, mijn filter staat op minimaal 7,5GB. Als ik lager ga dan worden ook gewone films van minder kwaliteit gedownload.
even wat specifieker wat je precies bedoelt,
met animatie bedoel je anime of zeg maar de disney/pixar etc films ?
en welke programma gebruik je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TRaSH schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:58:
[...]

even wat specifieker wat je precies bedoelt,
met animatie bedoel je anime of zeg maar de disney/pixar etc films ?
en welke programma gebruik je.
Sorry, ik bedoel animatie films als Pixar/Disney etc. Anime kijk ik niet.
Ik gebruik hier Radarr voor. Ben wel ana het spelen geweest met de minimale grootte van een bestand en dat werkt. Maar dan loop je ook het risico dat voor gewone speelfilms versies worden uitgebracht met een lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Je kan natuurlijk al de release groepen die de lage kwaliteit uitbrengen in de ignore lijst zetten.
Dat heb ik ook.
Of alleen prefer van bepaalde groepen voor blu-ray rips.

• Binnetie
TRaSH schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:07:
Je kan natuurlijk al de release groepen die de lage kwaliteit uitbrengen in de ignore lijst zetten.
Dat heb ik ook.
Of alleen prefer van bepaalde groepen voor blu-ray rips.
Aan die mogelijkheid zat ik ook te denken, maar het ontbreekt mij aan de kennis welke release groepen lage kwaliteit uitbrengen (een enkele) en de paar release groepen die ik ken brengen lang niet alle films of series uit die ik wil. Nu is het zo dat je na een tijdje wel wat ervaring hebt hoe of wat.

Ik zit met een andere probleempje wat niet altijd speelt.
Ik voeg een nieuwe serie toe en de afleveringen worden gezocht en gedownload door NZBGet. Uiteindelijk zie je steeds meer afleveringen compleet zijn in het overzicht. Maar ik heb af en toe dat een aantal afleveringen de paarse voortgangsbalk laten zien maar deze niet meer word bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/send%20to%20NZBGet_zpsizscmsec.jpg
De aflevering is succesvol gedownload door NZBGet en staat in de folder.
Wanneer ik nu naar de 'Wanted' button ga, zie ik dit staan als reden:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/unable_zpsni5gxr7l.jpg

Kies ik voor 'manual import' dan zit Sonarr de aflevering wel en hoef ik hem alleen maar te selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/manual%20import_zpsx7bdfvqb.jpg

Overigens zie je hier 2 files staat, maar je ziet het ook bij 1 file gebeuren.
Zodra ik de aflevering selecteer en op import druk is alles goed. Maar waarom gebeurd dit niet automatisch?

In de log zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Unable to parse media info from file: /volume2/Series/Complete/serie aflevering.mkv: Access to the path "/volume2/Series/Complete/serie aflevering.mkv" is denied.

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "/volume2/Series/Complete/serie aflevering" is denied.
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access, System.IO.FileShare share, System.Int32 bufferSize, System.Boolean anonymous, System.IO.FileOptions options) [0x0019e] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access, System.IO.FileShare share, System.Int32 bufferSize, System.Boolean isAsync, System.Boolean anonymous) [0x00000] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access) [0x00000] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at (wrapper remoting-invoke-with-check) System.IO.FileStream..ctor(string,System.IO.FileMode,System.IO.FileAccess)
  at NzbDrone.Common.Disk.DiskProviderBase.OpenReadStream (System.String path) [0x0001b] in <8faeb593f49341d6a7a6d2c3c281887c>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaInfo.VideoFileInfoReader.GetMediaInfo (System.String filename) [0x0006e] in <f8c4a2c9e6194b509efc6018724d76df>:0

Lijkt een rechten probleem, maar waarom gaat hij bij de rest van de afleveringen van een seizoen dan wel goed?

• TRaSH
Binnetie schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:06:
[...]

Aan die mogelijkheid zat ik ook te denken, maar het ontbreekt mij aan de kennis welke release groepen lage kwaliteit uitbrengen (een enkele) en de paar release groepen die ik ken brengen lang niet alle films of series uit die ik wil. Nu is het zo dat je na een tijdje wel wat ervaring hebt hoe of wat.
is niet zo moeilijk je zoekt handmatig en je filtered daarmee al een aantal groepen,
daarnaast kan je ook even een paar berichten terug kijken daar zijn 2 links met wat info.
Binnetie schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:06:
Ik zit met een andere probleempje wat niet altijd speelt.
Ik voeg een nieuwe serie toe en de afleveringen worden gezocht en gedownload door NZBGet. Uiteindelijk zie je steeds meer afleveringen compleet zijn in het overzicht. Maar ik heb af en toe dat een aantal afleveringen de paarse voortgangsbalk laten zien maar deze niet meer word bijgewerkt.

[Afbeelding]
De aflevering is succesvol gedownload door NZBGet en staat in de folder.
Wanneer ik nu naar de 'Wanted' button ga, zie ik dit staan als reden:

[Afbeelding]

Kies ik voor 'manual import' dan zit Sonarr de aflevering wel en hoef ik hem alleen maar te selecteren:

[Afbeelding]

Overigens zie je hier 2 files staat, maar je ziet het ook bij 1 file gebeuren.
Zodra ik de aflevering selecteer en op import druk is alles goed. Maar waarom gebeurd dit niet automatisch?

In de log zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Unable to parse media info from file: /volume2/Series/Complete/serie aflevering.mkv: Access to the path "/volume2/Series/Complete/serie aflevering.mkv" is denied.

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path "/volume2/Series/Complete/serie aflevering" is denied.
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access, System.IO.FileShare share, System.Int32 bufferSize, System.Boolean anonymous, System.IO.FileOptions options) [0x0019e] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access, System.IO.FileShare share, System.Int32 bufferSize, System.Boolean isAsync, System.Boolean anonymous) [0x00000] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at System.IO.FileStream..ctor (System.String path, System.IO.FileMode mode, System.IO.FileAccess access) [0x00000] in <cb410c64c7fa4e8d9841a0cbe4173d66>:0 
  at (wrapper remoting-invoke-with-check) System.IO.FileStream..ctor(string,System.IO.FileMode,System.IO.FileAccess)
  at NzbDrone.Common.Disk.DiskProviderBase.OpenReadStream (System.String path) [0x0001b] in <8faeb593f49341d6a7a6d2c3c281887c>:0 
  at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaInfo.VideoFileInfoReader.GetMediaInfo (System.String filename) [0x0006e] in <f8c4a2c9e6194b509efc6018724d76df>:0

Lijkt een rechten probleem, maar waarom gaat hij bij de rest van de afleveringen van een seizoen dan wel goed?
Er is wel iets met je rechten dat kan je zien,
daarmee kan ik je niet helpen.
Maar de andere issue heeft te maken dat er in de mkv die je download 0 info staat omdat de bestandsnaam heel knullig is gehasht/scrambeld.
Wat zie je als je met je muis over die rode uitroep teken gaat ?

Staat de volgende optie op auto in nzbget ?
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180929-qhi2-11kb.png

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180929-gara-18kb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TRaSH schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:27:
[...]

is niet zo moeilijk je zoekt handmatig en je filtered daarmee al een aantal groepen,
daarnaast kan je ook even een paar berichten terug kijken daar zijn 2 links met wat info.

[...]

Er is wel iets met je rechten dat kan je zien,
daarmee kan ik je niet helpen.
Maar de andere issue heeft te maken dat er in de mkv die je download 0 info staat omdat de bestandsnaam heel knullig is gehasht/scrambeld.
Wat zie je als je met je muis over die rode uitroep teken gaat ?

Staat de volgende optie op auto in nzbget ?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze nu handmatig verwerkt. Nu is het seizoen groen en compleet bij mij. Kon dus niet meer op het uitroepteken klikken.

De settings in NZBGet staan hetzelfde als in jou screenshots. Behalve 'DirectRename', die staat op No bij mij i.v.m. de waarschuwing:
This requires some tricky handling of files and works only for healthy downloads.
.

Ik heb hem nu op Yes gezet. Kijken hoe dit gaat.

Wat betreft de groepen, ik heb de link met filters ook toegepast, maar heb hem iets gewijzigd.
In plaats van AMZN.WEB-DL heb ik gewoon AMZN ervan gemaakt, omdat ik zag dat er ook AMZN.WEB-RIP was van een serie en de releasegroep een aantal afleveringen beide benamingen door elkaar haalde en er zo een aantal afleveringen niet werden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ja er zijn helaas indexers/personen die releases retaggen/renamen.
Ik heb genoeg sources om die gewoon te vermijden.
Heb zelf een indexer uit mijn rss search gehaald omdat ze vaak renamen.
Alleen bij handmatig search worden die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TRaSH schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:28:
Ja er zijn helaas indexers/personen die releases retaggen/renamen.
Ik heb genoeg sources om die gewoon te vermijden.
Heb zelf een indexer uit mijn rss search gehaald omdat ze vaak renamen.
Alleen bij handmatig search worden die gebruikt.
Vanochtend 3 afleveringen van een andere serie gedownload. 2 gaan er helemaal goed. De derde niet, hetzelfde zoals gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/manual%20import_zps1khwuuet.jpg
De rode uitroepteken waar je om vroeg geeft aan dat hij niet kan bepalen of het een sample file is.

In de logging zie ik ook dit staan:
code:
1
2
3
DetectSample

Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available

Nu zag ik dat ik helemaal geen Mediainfo had draaien, terwijl ik ervan overtuigd was dat dit wel zo was. Deze heb ik nu geïnstalleerd en de nas even herstart, kijken of dit nu wel goed gaat.

Edit: de herstart heeft niet geholpen. Misschien dat het alleen geldt bij afleveringen na de installatie.
Ik heb versie 17.12-6 van Mediainfo.
Ik lees hier hetzelfde probleem: https://forums.sonarr.tv/...ming-moving-files/18860/3 maar heb zo geen idee hoe je die update.

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Bij mij op me linux vmware werd hij wel geïnstalleerd.
Issue is ook de bestandsnaam daar kan Sonarr niks mee.
Ik dacht dat er in nzbget een optie was dat hij de nzb naam zou gebruiken voor de bestandsnaam.
Maar kan ook zijn dat het 1 van de 2 scripts zijn die ik gebruik.
1 die reversed name en misschien dus ook een garbage file naam.
2. Van hier ergens die de fake release groups verwijdert zoals postbot etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
afgelopen maand is Medusa er mee opgehouden. iets in de database is corrupt. uiteindelijk nu besloten om te gaan kijken naar Sonarr (heb radar in gebruik) en t eerste uurtje bevalt me eigenlijk prima, vind de huidige series op de hardeschijven goed en vlot, instellen was ook niet echt moeilijk.
gezien ik in Plex de plugin sub-zero gebruik, en deze gebruik kan maken van de Api van sonarr/radarr was de overstap al helemaal snel gemaakt.
zit er nu nog even over na te denken om Medusa te repareren en als fail-over/backup te gaan gebruiken...

kom er nu wel achter dat ik in eens een aantal oude afleveringen kwijt ben, weet zeker dat ik die gisteren nog had, misschien heeft sonarr deze toch verwijderd...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TRaSH schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:41:
Bij mij op me linux vmware werd hij wel geïnstalleerd.
Issue is ook de bestandsnaam daar kan Sonarr niks mee.
Ik dacht dat er in nzbget een optie was dat hij de nzb naam zou gebruiken voor de bestandsnaam.
Maar kan ook zijn dat het 1 van de 2 scripts zijn die ik gebruik.
1 die reversed name en misschien dus ook een garbage file naam.
2. Van hier ergens die de fake release groups verwijdert zoals postbot etc.
In NZBGet zit een optie 'Filenaming'.
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/filenaming_zps0guqsn1k.jpg

Bij mij staat hij op AUTO.
Het vreemde is dat het bij sommige afleveringen wel goed gaat. Ik heb net de rechten op de folders goed gezet en ineens ging alles goed. Daarna weer getest met een serie en het was weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Kan het zijn dat het bestand tijdens het downloaden de verkeerde rechten heeft ?
User/group
Als je bv nu kijkt naar de bestanden die fout gaan welke rechten hebben die.
En naar wat verander je het om werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TRaSH schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:26:
Kan het zijn dat het bestand tijdens het downloaden de verkeerde rechten heeft ?
User/group
Als je bv nu kijkt naar de bestanden die fout gaan welke rechten hebben die.
En naar wat verander je het om werkend te krijgen.
Ik heb even gekeken bij een bestand die wel goed is binnengekomen maar verder niet wordt verwerkt door Sonarr.
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/rechten_zpscvtsuw4k.jpg

Wat ik instel als rechten is dat de groepen sc-media en sc-download lees en schrijfrechten hebben op
/volume2/Series/Complete (ook subfolders)

De rechten op de map 'Complete':
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/rechten%20complete2_zpsc3rktpxr.jpg

Zo heb ik het op gebruikersniveau ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/rechten%20series_zpskvf9kvhe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik heb helaas geen kaas hiervan gegeten,
Misschien dat @Ben(V) hiermee kan helpen die is iets meer op de hoogte van zulke NAS systemen met de rechten.
Of iemand anders.
Volgens mij heeft het echt daarmee te maken,
Zeker omdat je zegt als je de rechten aanpast dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het vreemde is dat het eerst gewoon werkte. En niet telkens gebeurd. Neem aan dat je de rechten maar 1x hoeft in te stelllen. Het viel me vandaag ineens op dat wanneer ik alsnog de rechten even instelde dat de files ineens verwerkt waren. Maar latere downloads niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik hoop dat je de zaken ingericht hebt volgens deze wiki.
Vergeet niet te controleren of je share geschikt is voor het gebruik van ACL's
https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

Bestanden krijgen de rechten van de folder waarin hij neergezet wordt.
Dus even met FileStation naar de topfolder gaan en daar rechten toekennen aan de groep "sc-download" en niet vergeten het hokje linksonder aan te vinken zodat alle subfolders en files ook gedaan worden.

[ Voor 75% gewijzigd door Ben(V) op 01-10-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben(V) schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:25:
Ik hoop dat je de zaken ingericht hebt volgens deze wiki.
Vergeet niet te controleren of je share geschikt is voor het gebruik van ACL's
https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

Bestanden krijgen de rechten van de folder waarin hij neergezet wordt.
Dus even met FileStation naar de topfolder gaan en daar rechten toekennen aan de groep "sc-download" en niet vergeten het hokje linksonder aan te vinken zodat alle subfolders en files ook gedaan worden.
Die heb ik destijds geraadpleegd. En zo ingesteld, zowel optie 1 als optie 2.
Bij optie 1 hebben ze het over lees-rechten, ik heb ze lees- en schrijf-rechten gegeven (hoofdmap Series):
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/gedeelde%20map%20series_zps59mdhbae.jpg
Bij optie 2 heb ik het ingesteld zoals in de wiki staat (/volume2/Series/Complete):
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/complete%20rechten_zpsvmeqlize.jpg
Ik had eerst overal de vinkjes gezet (alle vinkjes bij leesrechten en schrijfrechten).
Lijkt me geen kwaad kunnen als sc-media schrijfrechten heeft op de root folder (series) en de submap (complete).
Toch werkte het niet.

Toen heb ik het zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/complete%20rechten%20write%20sub_zpsbbwjv82j.jpg
Aangevinkt: submappen en onderliggende bestanden. En ineens werkte het weer.

Doe ik een machtigingscontrole, dan zie ik overal vinkjes:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/machtigingscontrole_zpsjdyguhj7.jpg

De vraag is alleen tot hoe lang dit werkt, want heb een paar keer gehad dat het ineens niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je plaats allemaal screenshots die niet zichtbaar zijn.
Heb je gelezen wat ik over bestaan de mappen zei?
Die vinkjes hebben namelijk alleen invloed op nieuw mappen en als je dus nog oude hebt dan moet je dat met FileStation aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De bestaande mappen had ik niet gelezen. Deze ben ik nu 1 voor 1 bij langs geweest.
Ik ga zo een nieuwe serie toevoegen om te testen.

De locatie van de map heb ik boven het screenshot gezet zodat je kunt zien hoe de rechten van desbetreffende map staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige ervaring met Radarr/Sonarr icm Trakt?
CP gaf mij altijd de mogelijkheid om het gedownload item toe te voegen aan de collectionlist en te verwijderen van de watchlist. Hetzelfde geldt volgens mij voor Sickrage.

Op dit moment wordt een item toegevoegd aan de collection list dmv de sync met Kodi nadat deze gedownload is met bij Radarr. Echter blijft het item in de watchlist staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu wil ik niet vervelend doen maar officieel horen Synology NAS gerelateerde vragen en issues ergens anders thuis.
[Synology] Nieuws en discussie
[Synology] Packages
[Synology] Vraag en antwoord - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:18:
Iemand enige ervaring met Radarr/Sonarr icm Trakt?
CP gaf mij altijd de mogelijkheid om het gedownload item toe te voegen aan de collectionlist en te verwijderen van de watchlist. Hetzelfde geldt volgens mij voor Sickrage.

Op dit moment wordt een item toegevoegd aan de collection list dmv de sync met Kodi nadat deze gedownload is met bij Radarr. Echter blijft het item in de watchlist staan.
Zover bij mij bekend is worden ze op Trakt pas van de watchlist verwijderd op het moment dat je de film een rating geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben(V) schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:06:
Je plaats allemaal screenshots die niet zichtbaar zijn.
Heb je gelezen wat ik over bestaan de mappen zei?
Die vinkjes hebben namelijk alleen invloed op nieuw mappen en als je dus nog oude hebt dan moet je dat met FileStation aanpassen.
Wat gebeurd er nu: Sonarr vind een aflevering en stuurt deze naar NZBGet. NZBGet download de serie naar: /Volume2/Series/Complete/Naam.Serie.releasgroep.etc/Bestandsnaam aflevering serie.mkv (er wordt dus per aflevering een nieuwe map aangemaakt in /Series/Complete

Als het goed gaat dan pakt Sonarr het weer op en verplaatst de aflevering maar: /Volume2/Series/Complete/Serienaam/Seizoen nr/Bestandsnaam aflevering serie.mkv

Wanneer het niet goed gaat: de map die NZBGet heeft aangemaakt is aanwezig, maar 'ziet' Sonarr deze niet omdat er geen rechten op zitten. Ga ik nu naar de map toe en geef sc-media rechten op de map dan wordt de aflevering ineens verwerkt. De bovenliggende map is 'Complete' hier heeft sc-media ook rechten incl. de submappen.

Ik voegde een nieuwe serie toe. Van de 10 afleveringen werden er 8 gedownload zonder problemen, netjes door Sonarr verwerkt en in de juiste map verplaatst, maar 2 afleveringen werden niet verder verwerkt.

Ik blijf het vaag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als Sonarr ze niet ziet dan bestond de bovenliggende map al voordat je de permissions aanpaste.
Wat je het best kunt doen vanaf de root map de permissions goed zetten.
Met FileStation op de map /volume2/Series gaan staan, rechtsklikken en voor properties kiezen en dan op "permissions" klikken.

Linksonder het vinkje setten dat hij alle subfolders en files moet meenemen en dan de groepen sc-media en sc-download toevoegen en lees/schrijfrechten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binkie88 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Zover bij mij bekend is worden ze op Trakt pas van de watchlist verwijderd op het moment dat je de film een rating geeft.
Klopt, of als je de film afspeelt. Maar dacht misschien dat iemand hier een optie voor heeft ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens ben ik van de week begonnen met Bazarr. (https://github.com/morpheus65535/bazarr)
Deze applicatie sluit aan op Radarr en Sonarr en kan dedicated naar subtitles zoeken.
Iets wat ik in CP volledig miste en wat Radarr volgens mij ook niet kan.

Software is vrij alpha maar wordt actief aan gewerkt.
Zo kan het de films of series overnemen van Radarr of Sonarr d.m.v. de API om vervolgens naar ondertiteling te zoeken via de bekende providers.

*Aanvullend
Onderliggende motor voor subtitles van Bazarr is subliminal

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:12:
Tevens ben ik van de week begonnen met Bazarr. (https://github.com/morpheus65535/bazarr)
Deze applicatie sluit aan op Radarr en Sonarr en kan dedicated naar subtitles zoeken.
Iets wat ik in CP volledig miste en wat Radarr volgens mij ook niet kan.

Software is vrij alpha maar wordt actief aan gewerkt.
Zo kan het de films of series overnemen van Radarr of Sonarr d.m.v. de API om vervolgens naar ondertiteling te zoeken via de bekende providers.

*Aanvullend
Onderliggende motor voor subtitles van Bazarr is subliminal
Dat klinkt heel goed. Ik zag zojuist een screenshot ervan. Het mooie is dus de koppeling met Radarr en Sonarr. Zou ook mooi zijn als er op termijn een package voor Synology kwam.

Ik zie overigens dat Bazarr ook zoekt bij een aantal sites die ik nog niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:43:
[...]

Dat klinkt heel goed. Ik zag zojuist een screenshot ervan. Het mooie is dus de koppeling met Radarr en Sonarr. Zou ook mooi zijn als er op termijn een package voor Synology kwam.

Ik zie overigens dat Bazarr ook zoekt bij een aantal sites die ik nog niet kende.
Tot nu toe werkt het heel goed.
Ondertiteling die ik met de add-on van VLC niet kon vinden had Bazarr binnen een paar minuten.

Het enige nadeel voor mij nu is dat verwijderde films uit Radarr nog in de lijst van Bazarr blijven staan.
Dit heeft er uiteraard ook mee te maken met dat Radarr de films wel moet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Heb er even naar gekeken ziet er gelikt uit,

zou misschien wel handig wezen als de wiki aangevuld werd met wat de opties zijn in de settings etc.
Ik mis eigenlijk ook de optie voor de voorkeur hoe de subtitle file moet namen bv moviename.nl.srt

Nu even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heeft iemand hier Sonarr in Docker draaien, waarbij de Synology indexer werkt?

Ik krijg het maar niet voor elkaar...Ik vond dit script, wat ik nog niet helemaal begrijp hoe ik dat aan moet roepen vanuit Sonarr:
https://github.com/racklin/simple-synoindex-server

Hier heeft iemand een handleidinkje getikt, waarna ik die ook gevolgd heb:
https://www.synology-foru.../sonarr-simple-synoindex/

Na een paar uur prutsen kom ik er nog niet uit, iemand die me hiermee kan helpen? :'(

Krijg de fout "[Error] synoindex: panic: Get http://172.17.0.1:32699/synoindex?args=--help: dial tcp 172.17.0.1:32699: getsockopt: connection refused"

Edit: of bijv. deze foutmelding:
synoindex returned an error: 10/4/2018 11:18:01 PM - Error - panic: Get http://172.17.0.1:32699/s...VDRip.XViD-LiGHTNiNG.avi: dial tcp 172.17.0.1:32699: getsockopt: connection refused

Edit2: fixed, taak handmatig gestart en dan werkt het prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-10-2018 16:02 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik Sonarr heb gekoppeld als tussenstation voor Sickrage en Bazarr zijn er veel meer subtitles gevonden.
Radarr haalde binnen een kwartier ~90 missende subtitles binnen voor zowel EN als NL.
Deze subtitles had Sickrage dus nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:27:
Nu ik Sonarr heb gekoppeld als tussenstation voor Sickrage en Bazarr zijn er veel meer subtitles gevonden.
Radarr haalde binnen een kwartier ~90 missende subtitles binnen voor zowel EN als NL.
Deze subtitles had Sickrage dus nooit gevonden.
Sinds wanneer zoeken Sonarr/Radarr naar subtitles? Ik gebruik hier Autosub voor..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Sinds wanneer zoeken Sonarr/Radarr naar subtitles? Ik gebruik hier Autosub voor..
Niet. Ik gebruik Bazarr als add-on op Sonarr/Radarr voor subtitles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

Thanks, ga ik ook eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

Kun je mij eens helpen met de path mappings? Heb in de docker container zelf tv, movies en config gemapt zoals gewoonlijk. Maar krijg het nog niet werkend. Kan ik de path mappings in Bazarr zelf leeg laten of moet ik daar ook nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:13
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Kun je mij eens helpen met de path mappings? Heb in de docker container zelf tv, movies en config gemapt zoals gewoonlijk. Maar krijg het nog niet werkend. Kan ik de path mappings in Bazarr zelf leeg laten of moet ik daar ook nog iets mee doen?
Bazarr ook via Docker geïnstalleerd? Als je in de Radarr en Bazarr docker je film map gemapt hebt naar /movies zou het moeten werken zonder path mappings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Riessie85 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Bazarr ook via Docker geïnstalleerd? Als je in de Radarr en Bazarr docker je film map gemapt hebt naar /movies zou het moeten werken zonder path mappings.
Yes. Heb inmiddels series werkend maar films niet, heel raar dit. Connecties met de API keys zijn in orde.

Ik heb nu deze mappings:

video/tv -> /tv
video/movies -> /movies

Zou volgens mij gewoon correct moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Welke path gebruikt Radarr om bij je films te komen ?
En welke path moet Bezarr gebruiken om in de film map te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben nog nieuw met Docker, dus please bear with me..

Bazarr moet movies, tv en config hebben volgens de github.

Ik heb voor zowel Radarr als Bazarr nu deze mapping onder volumes:

video/movies -> /movies

Die werkt niet.

Voor Sonarr en Bazarr gebruik ik onderstaande, en dat werkt wel:

video/tv -> /tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Uhhh ik maak geen gebruik van docker of uberhaupt Linux oid
Ik heb voor Radarr als Bazarr hetzelfde path, en voor Sonarr dus ook.
Ik snap dan ook niet helemaal het idee achter deze twee verschillende invulvelden.

In mijn geval is het c:/map/map/map/movies bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zal wel gewoon een bug zijn, ik zie echt niets verkeerds, meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, geen verschil. Ben net pas bezig met Docker, maar krijg er al aardig grijze haren van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Jij wilt dockers gebruiken.
In het eerste vak vul je de path in van wat Radarr gebruikt om bij je films te komen.
In het tweede van de path wat bazarr moet gebruiken om bij de films te komen.
Zijn ze gelijk dan hoef je niks in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TRaSH schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:27:
Jij wilt dockers gebruiken.
In het eerste vak vul je de path in van wat Radarr gebruikt om bij je films te komen.
In het tweede van de path wat bazarr moet gebruiken om bij de films te komen.
Zijn ze gelijk dan hoef je niks in te vullen.
Ik hoopte dat het makkelijk was :)

Ze zijn beide gelijk, net als voor Sonarr. Dus of ik ze leeg laat of allebei invul, het werkt allebei niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:13
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Ik hoopte dat het makkelijk was :)

Ze zijn beide gelijk, net als voor Sonarr. Dus of ik ze leeg laat of allebei invul, het werkt allebei niet helaas..
Heb hetzelfde gehad en dat lag aan de rechten in de map video. Heb nu in de Radarr en Bazarr container op het tabblad 'environment' (in NL. versie 'Milieu') PGID en PUID ingesteld en nu werkt het.

[ Voor 0% gewijzigd door Riessie85 op 06-10-2018 14:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Riessie85 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Heb hetzelfde gehad en dat lag aan de rechten in de map video. Heb nu in de Radarr en Bazarr container op het tabblad 'environment' (in NL. versie 'Milieu') PGID en PUID ingesteld en nu werkt het.
Fixed en ik zal toegeven dat het iets heel achterlijks was. Er stond overal dat ze toegang moeten hebben tot dezelfde map/share dus daar heb ik op zitten focussen. Had niet in de gaten dat ik Sonarr geïndexeerd had, maar Radarr nog niet. Dat was het probleem dus... |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ben(V)
Echel0n heeft de github van SickRage hijacked en die verwijst nu naar zijn eigen github.
Als je nu een update doet van SickRage krijg je de software van Echel0n of je krijgt een melding dat je een nieuwere versie hebt dan die op github staat.
Op een Synology Nas wil Echel0n's versie in ieder geval niet runnen en die bitcoin miner die hij ingebouwd had zit me persoonlijk ook niet lekker.

Iedereen die dit wil voorkomen moet de config.ini van SickRage weer naar de juiste github laten wijzen.
Ik heb dat beschreven hoe zoiets voor een Synology Nas moet, maar mensen die op een ander OS draaien kunnen de info gebruiken.
zie deze post.
https://www.synology-foru...el0n/msg257410/#msg257410

De nieuwe github is overingens hier te vinden:

https://github.com/SickChill/SickChill/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:02
Zie ook het verhaal er achter op: https://github.com/SickChill/SickChill/issues/4984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ben(V) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:36:
Echel0n heeft de github van SickRage hijacked en die verwijst nu naar zijn eigen github.
Als je nu een update doet van SickRage krijg je de software van Echel0n of je krijgt een melding dat je een nieuwere versie hebt dan die op github staat.
Op een Synology Nas wil Echel0n's versie in ieder geval niet runnen en die bitcoin miner die hij ingebouwd had zit me persoonlijk ook niet lekker.

Iedereen die dit wil voorkomen moet de config.ini van SickRage weer naar de juiste github laten wijzen.
Ik heb dat beschreven hoe zoiets voor een Synology Nas moet, maar mensen die op een ander OS draaien kunnen de info gebruiken.
zie deze post.

Ah... vandaar.

Ik had https://github.com/SickRage/SickRage handmatig gecloned maar dat leverde ook alleen maar problemen op.

Vanavond eens proberen te fixen adhv jouw post, thanks.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je zelf cloned dan moet je https://github.com/SickChill/SickChilll gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben(V) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:36:

zie deze post.

Wat is dat toch met die gast, die spoort niet hoor! Houdt ie nu nooit eens op?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Hij heeft in ieder geval niets van het principe van Public Domain software bergrepen.

Maar ik vrees dat hij dacht om op een gegeven moment commercieel te gaan of SickRage te verkopen of zo iets.
Net zoals er bijvoorbeeld met uTorrent gebeurd is, maar hij vergeet dat uTorrent nooit public domain software was en SickRage gewoon een fork van good old SickBeard is.

Hij heeft ook al eens geprobeerd een bitcoin miner in te bouwen

Maar ik ben het met je eens hij spoort echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ben(V) schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:49:
Hij heeft in ieder geval niets van het principe van Public Domain software bergrepen.

Maar ik vrees dat hij dacht om op een gegeven moment commercieel te gaan of SickRage te verkopen of zo iets.
Net zoals er bijvoorbeeld met uTorrent gebeurd is, maar hij vergeet dat uTorrent nooit public domain software was en SickRage gewoon een fork van good old SickBeard is.

Hij heeft ook al eens geprobeerd een bitcoin miner in te bouwen

Maar ik ben het met je eens hij spoort echt niet.
Zodra je het gaat verkopen ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen van de software en die zij niet mals aangezien er geen legaal gebruiksdoel aankleeft, iets dat uTorrent wel heeft.
Pagina: 1 ... 37 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)