@Ben(V) Toch iets over hoofd gezien. Mappen waren toch niet geconverteerd naar ACL
De wiki werkelijk 3x doorgenomen en dan nog het voor elkaar krijgen dit over het hoofd te zien
Radarr loopt nu als een zonnetje. Downloads worden afgehandeld zoals het hoor en het logboek laat ook geen enkele waarschuwing of error zien. Sonarr heeft nog één probleempje lijkt het. Na het downloaden van een afleveringen krijg ik nog steeds deze melding:
Met google kom ik hier uit https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3185 met uiteindelijk weer een verwijzing naar dezelfde wiki. Optie 2, alle folders nagelopen en sc_download/media heeft op alle folders lees en schrijfrechten
Is dit dan toch een eigenaars probleem (dat is sc_nzbdrone namelijk)?
Kan zijn dat ik in het verleden zelf iets heb aangepast wat nu problemen geeft
Het enige wat ik nog herinner is dat ik een enkele keer via CLI machtigingen heb moeten wijzigen. Ging destijds niet anders voor zover ik weet. Maar meer dan chmod op de betreffende folders is het volgens mij niet geweest.
Vermoed zelf het volgende: sc_nzbdrone is eigenaar en heeft dus beheer. Sonarr valt nu onder sc_download als ik het goed begrijp, maar doordat sc_download geen eigenaar is (en dus geen beheer) kan Sonarr geen machtigingen wijzigen. Zit ik warm?

Radarr loopt nu als een zonnetje. Downloads worden afgehandeld zoals het hoor en het logboek laat ook geen enkele waarschuwing of error zien. Sonarr heeft nog één probleempje lijkt het. Na het downloaden van een afleveringen krijg ik nog steeds deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Message: Unable to apply permissions to: /volume1/media/series/serienaam/Season 3/bestandsnaam.mkv: Error setting file permissions: EPERM Exception: NzbDrone.Mono.Disk.LinuxPermissionsException: Error setting file permissions: EPERM at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask) [0x0003d] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 at NzbDrone.Mono.Disk.DiskProvider.SetPermissions (System.String path, System.String mask, System.String user, System.String group) [0x00000] in <cd50cb4f3a50490d80a10df172583553>:0 at NzbDrone.Core.MediaFiles.MediaFileAttributeService.SetMonoPermissions (System.String path, System.String permissions) [0x0002d] in <f8c4a2c9e6194b509efc6018724d76df>:0 |
Met google kom ik hier uit https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3185 met uiteindelijk weer een verwijzing naar dezelfde wiki. Optie 2, alle folders nagelopen en sc_download/media heeft op alle folders lees en schrijfrechten
Daarom vraag ik het nu ook eerstBen(V) schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:23:
chmod moet je zeker niet aan beginnen dan verziek je de boel alleen maar en met de eigenaarschap moet je ook niet knutselen.
Vermoed zelf het volgende: sc_nzbdrone is eigenaar en heeft dus beheer. Sonarr valt nu onder sc_download als ik het goed begrijp, maar doordat sc_download geen eigenaar is (en dus geen beheer) kan Sonarr geen machtigingen wijzigen. Zit ik warm?