Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:53
SickRage doet natuurlijk niets illegaals want het download helemaal niets, dat doet de downloader.

Maar het public domain software onder een GPL licentie en mag dus helemaal niet voor commerciele doeleinden gebruikt worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-02 14:02

roeleboel

en zijn beestenboel

Ben(V) schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:08:
SickRage doet natuurlijk niets illegaals want het download helemaal niets, dat doet de downloader.
Maar de software faciliteert auteursrechtenschending, en dat is voldoende voor een gigantische rekening via het amerikaanse gerecht :) (en heel goed mogelijk dat dat in veel andere jurisdicties ook voldoende is voor een veroordeling, zei het dan met een iets minder hoge boete dan de amerikanen er van maken)

Edit:
Maar het public domain software onder een GPL licentie en mag dus helemaal niet voor commerciele doeleinden gebruikt worden.
Fout, dit mag wel degelijk, het enige dat je moet doen om aan de gpl te voldoen is de gebruikte sources beschikbaar stellen aan je klanten.
Dat het commercieel gezien niet handig is om op die manier software te verkopen is iets anders, maar dat is het probleem van de verkoper, het is perfect toegestaan binnen de gpl. Meteen ook de reden dat bedrijven zoals Red Hat en Suse vooral support verkopen en geen/amper software.

roeleboel wijzigde deze reactie 11-10-2018 14:07 (40%)

• Ben(V)
Misschien niet goed geformuleerd, maar ik bedoelde eigenlijk dat hij recht op auteur bescherming of trademarks kan laten gelden wat hij probeert te doen.

En als het echt niet volgens de Amerikaans wet zou mogen kan ik je garanderen dat programma's als Radarr, Sonarr, Couchpotato, SickRage, Medusa enz enz allang een process aan de broek gekregen hadden.

Dat is ook de reden waarom de Kodi software niet aangepakt wordt, maar de verkoop van Kodi boxen wel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:33
roeleboel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Maar de software faciliteert auteursrechtenschending, en dat is voldoende voor een gigantische rekening via het amerikaanse gerecht :) (en heel goed mogelijk dat dat in veel andere jurisdicties ook voldoende is voor een veroordeling, zei het dan met een iets minder hoge boete dan de amerikanen er van maken)

Edit:

[...]

Fout, dit mag wel degelijk, het enige dat je moet doen om aan de gpl te voldoen is de gebruikte sources beschikbaar stellen aan je klanten.
Dat het commercieel gezien niet handig is om op die manier software te verkopen is iets anders, maar dat is het probleem van de verkoper, het is perfect toegestaan binnen de gpl. Meteen ook de reden dat bedrijven zoals Red Hat en Suse vooral support verkopen en geen/amper software.
En dat is exact de reden dat Miigotu en wij tot de conclusie zijn gekomen dat een naamswijziging nu misschien toch wel handig is. In zijn TradeMark aanvraag geeft hij namelijk aan dat hij al sinds 2014 handel drijft met Sickrage... Als de MPAA ergens een hekel aan heeft is het wel geld verdienen wat in hun zakken hoort te komen. Hij gooit zichzelf nu echt voor de leeuwen. Om te voorkomen dat wij daarin worden meegezogen is besloten de naam te wijzigen. Wel met een verkapte FU naar Echel0n met de ondertitel:
SickChill - Less Rage, more Chill.

Overigens heeft hij sickrage.github.io niet 'gehackt', maar misbruik gemaakt van een maas in de code van github. Wanneer je een repo hernoemt, dan wordt de originele naam van de repo doorgelinkt naar de nieuwe.
De repo van Sickrage is hernoemt naar Sick-Rage om het onderscheidt wat te vergroten zonder een complete naamswijziging te doen (SickRage of SickRageTV, of Sick-Rage of SickRageTV lijkt op elkaar maar is makkelijker uit elkaar te houden door de -). sickrage.github.io verwees toen automatisch naar sick-rage.github.io... Alleen heeft Echel0n toen snel zijn repo hernoemt naar SickRage, en die wijziging heeft de redirect naar onze nieuwe reponaam weer verwijderd.

Github is hiervan op de hoogte gesteld (van zowel de bug als het bewust omzeilen van de redirect door Echel0n), dus we wachten daar nog op antwoord.

Hij graaft zijn eigen graf, en wil niet leren.
Ook het Paypal account van Miigotu heeft ie laten blokkeren, en daarom is er op dit moment alleen een donatie in BTC mogelijk.

Oh well. Wordt ongetwijfeld over anderhalf jaar opnieuw vervolgd. Ben benieuwd welke wetten hij dan weer denkt te kunnen misbruiken om alles wat geforked is van 'zijn' SickRage de das om proberen te doen.

• Ben(V)
Tja en hij is zelf ooit begonnen als een fork van "Sickbeard the Piratebay" van Mr-Orange dat op zijn beurt weer een fork was van "Sickbeard" van midgetspy.

Hoe ziek kun je worden? (zou het door de naam komen?)

Overigens kun je het wel een bug noemen, maar ik vind het persoonlijk misbruik van een bug wel degelijk een hack.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Weet niet of dit het juiste topic is, maar sinds de upgrade van DSM 5.2 naar 6.0 kan ik Sonarr, CP en SABnzb niet meer starten. Iemand een idee?

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-02 18:32
Ik heb nu Sickrage (Sickchill) en Sonarr geprobeerd, maar is er ook een fork ofzoiets waarin ik bestanden zelf kan namen, of die matched mbv hashes ofzo? Ik wil mijn eigen naming scheme aanhouden waarbij de CRC32 in de filename staat, maar dat is incompatible met de automatische naming van deze tools. En na de postprocessing kan ik de naam niet meer makkelijk veranderen.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-02 01:48
shoombak schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:54:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar sinds de upgrade van DSM 5.2 naar 6.0 kan ik Sonarr, CP en SABnzb niet meer starten. Iemand een idee?
Ik had dit probleem ook met CP, autosub en Sickrage. Ik heb de packages uiteindelijk gewoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ik had van te voren gelukkig wel de nodige backups gemaakt zodat ik deze makkelijk terug kon zetten.

• Ben(V)
k heb het nieuwe package voor SickChill voor de Synolgy Nassen gereed
Het is hier te downloaden:
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.0.spk

Zoals tevoren zijn de "python2.7" -en "git" packages van de SynoCommunity nodig voor deze installatie.
Die moeten dus aanwezig zijn.

Als je een SickRage of sickbeard-custom package hebt draaien moet je die eerst stoppen (niet verwijderen!).

Als een van deze packages op je Nas staat zal het SickChill package tijdens de installatie de config en de databases importeren.
Ook zal er voor gezorgd worden dat de config weer naar de juiste github verwijst en niet meer naar die van Echel0n.
Tijdens de installatie wordt ge laatste versie van de github van SickChill opgehaald
Belangrijk!!!
Het SickChill package zal de port 8899 gebruiken en niet meer een van de oude poorten.
Als je een melding krijgt dat die poort al in gebruik is door je oude sickrage installatie moet je hem even ontkoppelen met het volgende commando op de commandline te geven:
sudo servicetool --remove-configure-file --package sickrage.sc
Als na de installatie alles goed draait kun je de oude packages verwijderen.

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-10-2018 17:14 (11%)

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-02 01:48
Ben(V) schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:57:
[etc...]
Je kunt ook gewoon een backup maken (met de standaard functionaliteit die in SR zit) en vervolgens de package verwijderen en opnieuw installeren (sickbeard-custom) waarbij je direct naar de juiste github locatie verwijst?
Vervolgens hoef je daarna alleen je backup weer terug te zetten. Of mis ik iets waardoor het handiger is om nu echt voor een aparte package te gaan?

• Ben(V)
Inmiddels kan dat, omdat ze bij SickChill de restore hebben aangepast die ongeveer hetzelfde doet als wat mijn package doet en de config die in die backup zit aanpast na de restore.
Voor die aanpassing kreeg je na de restore weer gewoon de config terug die naar de SickRage github verwijst in plaats van naar de SickChill github.

Dus als je een nog correct werkende versie hebt draaien die enkel naar de verkeerde github verwijst is een backup maken en dan een restore doen ook voldoende.

Maar als je al geupdate hebt waardoor je een niet meer werkende versie hebt kun je geen backup meer maken, terwijl mijn package dan gewoon de database en config van die foute installatie pakt en aanpast.

Ben(V) wijzigde deze reactie 19-10-2018 12:09 (29%)

Ik gebruik de watchlist van IMDB om zodoende films in Radarr te krijgen. Maar ... als de film eenmaal in Radarr staat, dan mag ie wmb van de watchlist van IMDB af. Bestaat deze optie? Ik kan hem niet vinden.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

pven schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:56:
Ik gebruik de watchlist van IMDB om zodoende films in Radarr te krijgen. Maar ... als de film eenmaal in Radarr staat, dan mag ie wmb van de watchlist van IMDB af. Bestaat deze optie? Ik kan hem niet vinden.
Volgens mij gaat dat niet.

Heeft iemand trouwens notifications werkend in Bazarr? Er gebeurt van alles en ik ben van mening dat mijn Telegram configuratie goed is maar toch werkt het niet.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-02 21:50

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
@Ben(V) super, bedankt voor de package. Ik krijg mijn SB-Custom niet meer aan het updaten, ondanks het gebruik van de juiste repo dus ik ga dit vanavond maar eens uitvoeren.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Volgens mij gaat dat niet.

Heeft iemand trouwens notifications werkend in Bazarr? Er gebeurt van alles en ik ben van mening dat mijn Telegram configuratie goed is maar toch werkt het niet.
Werkt het bv wel in Radarr? Met Bazarr heb ik geen ervaring.

pven schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

Werkt het bv wel in Radarr? Met Bazarr heb ik geen ervaring.
Radarr werkt het wel en deze heeft ook een test knop maar voor Bazarr werkt het net wat anders, zie ook foutmeldingen in de log.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:24
schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:29:
[...]
Ik gebruik pushover en dat werkt zonder problemen.
Telegram gebruik ik zelf niet kan ik dus niet testen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Ik heb het al gevonden, een / teveel. |:(

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-02 18:55
Ben(V) schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:57:

Zoals tevoren zijn de "python2.7" -en "git" packages van de SynoCommunity nodig voor deze installatie.
Die moeten dus aanwezig zijn.

Als je een SickRage of sickbeard-custom package hebt draaien moet je die eerst stoppen (niet verwijderen!).

Als een van deze packages op je Nas staat zal het SickChill package tijdens de installatie de config en de databases importeren.
Ook zal er voor gezorgd worden dat de config weer naar de juiste github verwijst en niet meer naar die van Echel0n.
Tijdens de installatie wordt ge laatste versie van de github van SickChill opgehaald

[...]

Als je een melding krijgt dat die poort al in gebruik is door je oude sickrage installatie moet je hem even ontkoppelen met het volgende commando op de commandline te geven:

[...]

Als na de installatie alles goed draait kun je de oude packages verwijderen.
Bedankt voor de package, hij werkte tot gister goed, de bug waardoor hij niet meer opstarte is gefixed maar hoe krijg ik jouw package ge-update?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Ben(V)
Het package hoeft nooit geupdate te worden.
Updaten van SickChill gebeurt vanuit SickChill zelf.

• gielie
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:44:
Het package hoeft nooit geupdate te worden.
Updaten van SickChill gebeurt vanuit SickChill zelf.
Dat snap ik, er is gister een update geweest met een bug waardoor sickchill niet meer start. Die bug is geplet en ik moet sickchill updaten alleen gaat dat niet vanuit sickchill zelf omdat die niet meer start.
Dus; hoe kan ik sickchill handmatig updaten?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Ben(V)
Ik heb gisteren ook geupdate en bij mij start hij nog prima, maar misschien is er tussendoor een buggy versie geweest.
Mijn package heeft nog geen update mogelijkheden, maar ik zal hem aanpassen zodat je gewoon een manual install kunt doen en hij zelf ziet of het package moet updaten.

In dat geval zal hij de config en de database saven, een nieuwe versie van github halen en de config en database weer terug zetten.
Zal het vandaag nog even aanpassen en hier melden als hij gereed is.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
Wanneer was die update dan @gielie? Ik heb gisterenavond jouw package erop gezet (@Ben(V)) en alles werkt naar behoren. SickChill gaf aan dat 'ie al up2date was. Ik ging er eigenlijk van uit dat jouw package de repo als input gebruikte maar dat is dus niet zo?

• gielie
TommyGun schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:28:
Wanneer was die update dan @gielie? Ik heb gisterenavond jouw package erop gezet (@Ben(V)) en alles werkt naar behoren. SickChill gaf aan dat 'ie al up2date was. Ik ging er eigenlijk van uit dat jouw package de repo als input gebruikte maar dat is dus niet zo?
De “foute” update was gister middag, gisteravond was hij alweer gefixed. Reminder to self “Dus geen auto update aanzetten”

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-02 16:10
gielie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:53:
[...]

Bedankt voor de package, hij werkte tot gister goed, de bug waardoor hij niet meer opstarte is gefixed maar hoe krijg ik jouw package ge-update?
@benv Waarom sickchill gebruiken en niet Sonarr?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
Gebruiksvriendelijker.

• Ben(V)
Waarom Sonarr gebruiken en geen SickChill?

Sonar is een .net applicatie en die heeft een .net emulator nodig genaamd mono.
Dat alles bij elkaar vreet resources en beide applicaties doen gewoon hetzelfde.
Het enige verschil is een andere gebruikers interface.

• wvkreg
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:16:
Waarom Sonarr gebruiken en geen SickChill?

Sonar is een .net applicatie en die heeft een .net emulator nodig genaamd mono.
Dat alles bij elkaar vreet resources en beide applicaties doen gewoon hetzelfde.
Het enige verschil is een andere gebruikers interface.
Sonarr op Synology is geen resource vreter.

• gielie
Ik krijg sonar niet fatsoenlijk aan de praat op mijn 415play vandaar

• Ben(V)
Het feit alleen al dat je dit resource plaatje laat zien bewijst dat je er echt geen kijk op hebt.
Geheugen gebruik op een Linux systeem zegt al helemaal niets en CPU gebruikt vliegt de lucht in op het moment dat Sonarr iets gaat doen.

• Ben(V)
gielie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

De “foute” update was gister middag, gisteravond was hij alweer gefixed. Reminder to self “Dus geen auto update aanzetten”
Ik heb een nieuw SickChill package voor Synology gemaakt.
Als je hiermee een manual install doet terwijl je oude SickChill package nog geinstalleerd is zal hij een update doen en met behoud van config en databases een nieuwe clone vanaf github halen.

Je kunt het package hier downloaden.
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.1.spk

• wvkreg
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:50:
Het feit alleen al dat je dit resource plaatje laat zien bewijst dat je er echt geen kijk op hebt.
Geheugen gebruik op een Linux systeem zegt al helemaal niets en CPU gebruikt vliegt de lucht in op het moment dat Sonarr iets gaat doen.
So what met een quad core en 8 GB RAM?

wvkreg wijzigde deze reactie 31-10-2018 15:22 (9%)

• Ben(V)
Niet iedereen heeft een overprized/oversized Nas.

Maar waarom maakt jij je zo druk?
Als mensen liever SicKChill gebruiken moeten ze dat toch zelf weten.
Functioneel gezien doen ze precies het zelfde en SickChill doet het zonder Windows emulatie (.net).

• wvkreg
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:28:
Niet iedereen heeft een overprized/oversized Nas.

Maar waarom maakt jij je zo druk?
Als mensen liever SicKChill gebruiken moeten ze dat toch zelf weten.
Functioneel gezien doen ze precies het zelfde en SickChill doet het zonder Windows emulatie (.net).
Je bent niet vriendelijk. Autosub is ook een resource vreter dus ik vind je opmerkingen nogal bot.

• Ben(V)
O dus iets constateren is onvriendelijk?
Jij begon toch door te roepen dat mensen Sonarr moesten gebruiken in plaats van SickChill, zonder enige onderbouwing.

En dat autosub een resource vreter zou zijn is al helemaal een domme opmerking.
Hoe zou jij dat weten, zo'n resource vreter gebruik jij toch zeker niet.

• gielie
Ben(V) schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Ik heb een nieuw SickChill package voor Synology gemaakt.
Als je hiermee een manual install doet terwijl je oude SickChill package nog geinstalleerd is zal hij een update doen en met behoud van config en databases een nieuwe clone vanaf github halen.

Je kunt het package hier downloaden.
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.1.spk
Tnks voor de moeite, ik ga het vanavond even proberen.
_/-\o_

En het werkt weer, bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Welles nietes welles nietes. Ajb back on topic beiden @wvkreg @Ben(V) :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:21

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Oeps, hier al een heel tijdje niet gekeken, mijn SickRage geupdate en ja hoor, niet meer opstarten. Zie nu pas dat hele verhaal met Echelon.

Maar goed, ik heb dus mijn SickRage (iets te snel) eraf gemieterd. Wel de sickbeard.db bewaard. SickChill geinstalleerd op mijn Windows bak. Dat draait prima, heb al wat bestaande media erin geplaatst.

Maar hoe kan ik eventueel toch nog ff die sickbeard.db database openen?

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• blinded
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 31-01 15:18
Kan ik I sickchill het default download pad in downloadstation laten gebruiken of gaat dat vloeken? Zo nee in welk format moet dat pad?

Bv in dsm is het : /Downloads/downloadstation/sickchill
Kan dat gewoon of moet er volume1 voor?

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:42
Weet iemand nog hoe het zit?
Ik heb lang Sickbeard gebruikt, die van midgetspy. De tijden daarop zie ik Sickrage, SickrageTV , sickgear,sickchill. Maakt het er niet makkelijker op. :?
.

Dacuuu wijzigde deze reactie 02-11-2018 09:12 (3%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• blinded
  • Laatst online: 31-01 15:18
Dacuuu schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:10:
Ik heb lang Sickbeard gebruikt, die van midgetspy. De tijden daarop zie ik Sickrage, SickrageTV , sickgear,sickchill. Maakt het er niet makkelijker op. :?
.
ik denk dat het sickchill is nu :)

anyway wat is de beste oplossing voor ondertitels ?
sickchill kan het, plex kan het, en dan heb je nog andere packages voor dsm die ook subs downloaden..

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-02 12:07
Ik heb voor ondertiteling in Sonarr en Radarr een scriptje lopen voor Filebot, en daarnaast check ik in Plex nog met de SubZero plugin.

Soms heb ik wel 5 of 6 subtitles per item, maar liever dat dan te weinig :)

LoeWn wijzigde deze reactie 02-11-2018 10:52 (3%)

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Even een Sonarr vraagje: ik heb bij de indexers een tweetal entries bij de restricties. Een algemene waarin ik heel veel afkeur waaronder HEVC en x265. Deze heeft geen tag. Daarnaast heb ik een tweede restrictie waarin ik HEVC en x265 juist toe sta en heb dit gekoppeld aan de tag x265.

Wanneer ik nu de tag x265 aan een serie toevoeg dan krijg ik na zoeken bij een release zonder HEVC de melding dat verplichte velden HEVC of x265 ontbreken maar bij een release met HEVC de melding dat de velden HEVC of x265 niet mogen.

Hoe kan ik dit netjes oplossen?

• TRaSH
@kdbruin
De andere ook een tag geven,
En die gebruiken.
Aangezien de ene waar je dus x265 ignored is global dus altijd,
Dus wil je de ene keer wel en de andere keer niet x265 dan moet je de andere ook een tag geven en gebruiken.
@LoeWn
Zie het nut niet van 6 ondertitels,
Liever meteen de juiste.
Oorzaak van verkeerde subs is vaak het teveel strippen van de bestandsnaam.
Ipv verschillende programma's.
Probeer eens bazarr die werkt ism met Sonarr en Radarr.
Laat je je door die programma's ook je bestanden renamen schijnt hij daar ook mee overweg te kunnen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb de afgelopen 4 jaar een N54L ( microserver ) gedraaid, met daarop XPenology.
Ik ergerde me al bijna een jaar aan de 'update' die maar niet geïnstalleerd kon worden ;) van het OS.

Vorig weekend alle files eraf gehaald naar een USBhdd, en de boel opgeschoond
( rigoreus ... alle 4 de hdd's leeg en opnieuw ingedeeld, Ubuntu 18.04 LTS op een SSD )

Ik was dit tegen gekomen namelijk :

DockSTARTer

https://github.com/GhostWriters/DockSTARTer

Een installer die de hele configuratie uit handen neemt.

Een kleine greep uit de beschikbare programma's :

Je voert je wensen in, en de docker-containers worden geinstalleerd, en gestart

Na installatie

Mijn setup momenteel, je kan ook zelf containers toevoegen, ik heb Airvideoserver bijgeplaatst, welke mijn media serveert aan de iDevices.

Toevoegen van nieuwe containers kan je dmv de docker.hub adressen toe te voegen, en de enviroment/data/ports aan te passen.

Ik ben begonnen met een lege 18.04 install, en na wat uitzoekwerk draaide de basis al binnen een dik uur.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

FreshMaker schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:44:
Ik heb de afgelopen 4 jaar een N54L ( microserver ) gedraaid, met daarop XPenology.
Ik ergerde me al bijna een jaar aan de 'update' die maar niet geïnstalleerd kon worden ;) van het OS.

Vorig weekend alle files eraf gehaald naar een USBhdd, en de boel opgeschoond
( rigoreus ... alle 4 de hdd's leeg en opnieuw ingedeeld, Ubuntu 18.04 LTS op een SSD )

Ik was dit tegen gekomen namelijk :

DockSTARTer

https://github.com/GhostWriters/DockSTARTer

Een installer die de hele configuratie uit handen neemt.

[Afbeelding]

Een kleine greep uit de beschikbare programma's :

[Afbeelding]

Je voert je wensen in, en de docker-containers worden geinstalleerd, en gestart

Na installatie [Afbeelding]

Mijn setup momenteel, je kan ook zelf containers toevoegen, ik heb Airvideoserver bijgeplaatst, welke mijn media serveert aan de iDevices.

Toevoegen van nieuwe containers kan je dmv de docker.hub adressen toe te voegen, en de enviroment/data/ports aan te passen.

Ik ben begonnen met een lege 18.04 install, en na wat uitzoekwerk draaide de basis al binnen een dik uur.
Heel gave find, ik vraag me wel af waar nu de echte winst in zit als je dit zegt: "Toevoegen van nieuwe containers kan je dmv de docker.hub adressen toe te voegen, en de enviroment/data/ports aan te passen.". Dat is namelijk ook het enige wat ik doe met Docker. Download image in registry, install via image, verander mapping/environment/poorten e.d. en klaar.. :)

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• FreshMaker
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:59:
[...]

Heel gave find, ik vraag me wel af waar nu de echte winst in zit als je dit zegt: "Toevoegen van nieuwe containers kan je dmv de docker.hub adressen toe te voegen, en de enviroment/data/ports aan te passen.". Dat is namelijk ook het enige wat ik doe met Docker. Download image in registry, install via image, verander mapping/environment/poorten e.d. en klaar.. :)
klopt, iets wat ongelukkig weggezet ;)
Maar voor een beginner is het een prettige frontend ( portainer ) zodat je niet op d ecli hoeft te prullen.
* FreshMaker kan het wel, maar luiheid overwint het ;)

De installer pakt allerlei packages al aan, dmv de standaar settings, hoef je niet overal /media/dat/download/tv in te lopen voeren, en de mee-geinstalleerde 'watchtower' houd alle dockers up2date

FreshMaker wijzigde deze reactie 05-11-2018 20:19 (3%)

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 16:37
FreshMaker schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:05:
[...]

klopt, iets wat ongelukkig weggezet ;)
Maar voor een beginner is het een prettige frontend ( portainer ) zodat je niet op d ecli hoeft te prullen.
* FreshMaker kan het wel, maar luiheid overwint het ;)

De installer pakt allerlei packages al aan, dmv de standaar settings, hoef je niet overal /media/dat/download/tv in te lopen voeren, en de mee-geinstalleerde 'watchtower' houd alle dockers up2date
Ik gebruik Openmediavault daarvoor, ook een fijn stukje software. Daar kun je via docker alles installeren.

• FreshMaker
  • Niet online
Incolumis schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:04:
[...]

Ik gebruik Openmediavault daarvoor, ook een fijn stukje software. Daar kun je via docker alles installeren.
dat ziet er gelijk wat gelikter uit :)

Ik heb hier nu mijn zooi op de 4 HDD's staan ( SDA - SDD ) en het OS / Home op de SSD
Die Harddisks zijn EXT4 en één btrfs, kan ik die openmediavault straffeloos op de SSD zetten, en daarna die 4 hdd's weer aankoppelen ?

Ooit eens gestoeid met freenas, maar dat was niet echt een succes ;)

edit : gok gewaagd .. eerste stappen bevallen prima .... weer fora afstruinen voor howto's :+

FreshMaker wijzigde deze reactie 06-11-2018 21:00 (7%)

• Incolumis
FreshMaker schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:36:
[...]

dat ziet er gelijk wat gelikter uit :)

Ik heb hier nu mijn zooi op de 4 HDD's staan ( SDA - SDD ) en het OS / Home op de SSD
Die Harddisks zijn EXT4 en één btrfs, kan ik die openmediavault straffeloos op de SSD zetten, en daarna die 4 hdd's weer aankoppelen ?

Ooit eens gestoeid met freenas, maar dat was niet echt een succes ;)

edit : gok gewaagd .. eerste stappen bevallen prima .... weer fora afstruinen voor howto's :+
Kijk hier eens, het is een ontzettende cliché nerd, maar hij legt het wel makkelijk uit. Gewoon eerst een paar filmpjes kijken en dan lekker meeklikken :)

• 0.5liter
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-02 11:01
Ik heb de volgende uitdaging:
Bestanden en mappen die worden aangemaakt door sickchill hebben niet de juiste rechten; alleen lees en schrijf rechten, maar geen uitvoer rechten wat resulteert dat Plex de bestanden niet kan inlezen en afspelen.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken of kan aanpassen in sickchill?

Rustig aan hè

• FreshMaker
  • Niet online
Incolumis schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:40:
[...]

Kijk hier eens, het is een ontzettende cliché nerd, maar hij legt het wel makkelijk uit. Gewoon eerst een paar filmpjes kijken en dan lekker meeklikken :)
Vandaag al wat gekloot .. ( altijd leuk, een job met veel 'eigen' tijd )
Maar wel wennen, ACL's en diepere access-permissies :|

Voorlopig even op de spare laten staan, ipv in productie te nemen ;)
0.5liter schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
Ik heb de volgende uitdaging:
Bestanden en mappen die worden aangemaakt door sickchill hebben niet de juiste rechten; alleen lees en schrijf rechten, maar geen uitvoer rechten wat resulteert dat Plex de bestanden niet kan inlezen en afspelen.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken of kan aanpassen in sickchill?
Al het een synocommunity package is, moet je dat in de sc-download en sc-media gebruikers zoeken
Verder kon je in Sonarr en Medusa ergens in de (advanced) instellingen permissies ingeven, ik zette die altijd op 755.
( maar met een naar buiten bereikbare server, moet je je afvragen of je dit wel wilt ;) )

FreshMaker wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:30 (40%)

• Ben(V)
Als eerste moet je zoals hiervoor al geschreven en zoals je had kunnen lezen toen je SickChill installeerde de rechten uitdelen via de groep sc-download.

Rechten zetten vanuit paketten zoals Sonarr en Radarr wekt 90% van de tijd altijd verkeerd, dus blijf daar gewoon vanaf.

Verder is het zo dat de rechten die bestanden krijgen normaal gesproken gelijk zijn aan de rechten van de folder waar ze terecht komen.
Dus daar moet je de groep sc-download rechten geven.

En rechten die eenmaal uitgedeelt zijn veranderen niet zomaar, dus bestaande folder hebben meestal de verkeerde rechten zelfs nadat je rechten hebt gewijzigd in DSM.
Dit moet je aanpassen met behulp van FileStation.

• 0.5liter
Ben(V) schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 01:16:
Als eerste moet je zoals hiervoor al geschreven en zoals je had kunnen lezen toen je SickChill installeerde de rechten uitdelen via de groep sc-download.

Rechten zetten vanuit paketten zoals Sonarr en Radarr wekt 90% van de tijd altijd verkeerd, dus blijf daar gewoon vanaf.

Verder is het zo dat de rechten die bestanden krijgen normaal gesproken gelijk zijn aan de rechten van de folder waar ze terecht komen.
Dus daar moet je de groep sc-download rechten geven.

En rechten die eenmaal uitgedeelt zijn veranderen niet zomaar, dus bestaande folder hebben meestal de verkeerde rechten zelfs nadat je rechten hebt gewijzigd in DSM.
Dit moet je aanpassen met behulp van FileStation.
Thnx, ik had de rechten van de bestaande bovenliggende mappen niet goed staan.

Rustig aan hè

• Incolumis
Hmm heb een foutje gemaakt, ik had in Sonarr nog geen inlog gebruikt.
Deze heb ik dus net ingesteld, en Google Chrome stelde een eigen wachtwoord voor.
Ik heb deze gebruikt, in de veronderstelling dat ik hiermee kon inloggen in Sonarr.
Alleen krijg ik geen Auto-Fill hiermee, en dus kan ik niet inloggen.

Ik draai Sonarr in een container in Openmediavault, en nu wil ik via Shellinabox naar de juiste map om config.xml aan te passen, maar ik weet niet zo goed hoe ik daar precies kom.
Via Windows SMB kan ik wel naar \\192.168.2.29\AppData\Sonarr, maar heb ik geen schrijfrechten...

Iemand een idee?

Inmiddels gevonden, cd /sharedfolders/AppData/Sonarr

Incolumis wijzigde deze reactie 15-11-2018 17:22 (4%)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

.
Nadat de ontwikkeling van SickBeard stopte ben ik overgeschakeld op SickGear. Nog altijd heel tevreden over.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• KontI
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-02 11:02
.
Dan heb je ook nog pymedusa, wat tegenwoordig ook een populaire fork van sick* is.

Duckietv ziet er ook aardig uit, nog niet veel features, gebouwd rondom trakt en torrents, wat ik zo in 1 oogopslag zie. Mooie interface gebouwd mbv angular.

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
pven schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:56:
Ik heb mijn nas opnieuw ingericht maar het lukt mij niet meer om een IMDB watchlist in radarr werkend te krijgen, erg irritant |:(

Kun jij aangeven hoe je dat hebt staan? is het nu wel een rss link of is een "https://api.radarr.video/v2/" nodig in de URL? Ik kom met deze link niet verder: https://www.reddit.com/r/...imdb_watchlist_in_radarr/

En dat is de meest recente die ik kan vinden...
Als ik via preset een IMDB list wil toevoegen krijg ik deze: http://rss.imdb.com/list/YOURLISTID

Dit werkt bij mij niet...

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 11:22
vandermark schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb mijn nas opnieuw ingericht maar het lukt mij niet meer om een IMDB watchlist in radarr werkend te krijgen, erg irritant |:(

Kun jij aangeven hoe je dat hebt staan? is het nu wel een rss link of is een "https://api.radarr.video/v2/" nodig in de URL? Ik kom met deze link niet verder: https://www.reddit.com/r/...imdb_watchlist_in_radarr/

En dat is de meest recente die ik kan vinden...
Als ik via preset een IMDB list wil toevoegen krijg ik deze: http://rss.imdb.com/list/YOURLISTID

Dit werkt bij mij niet...

• vandermark
Tx! Wat voor list voeg je dan toe? Ik krijg onderaan alleen de optie: RSS Link
Radarr api url heb ik niet als optie?

Edit: Ik heb Radarr Version 0.2.0.596

vandermark wijzigde deze reactie 22-11-2018 14:30 (16%)

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 11:22
vandermark schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:21:
[...]

Tx! Wat voor list voeg je dan toe? Ik krijg onderaan alleen de optie: RSS Link
Radarr api url heb ik niet als optie?

[Afbeelding]

Edit: Ik heb Radarr Version 0.2.0.596

(Radarr Ver. 0.2.0.1217 develop)

Pistolebob wijzigde deze reactie 22-11-2018 14:31 (3%)

• vandermark
Ik heb toch echt andere (minder) opties... Hoe kan dat?

Edit, vergelijkbaar met dit geval dus: https://www.reddit.com/r/..._have_radarr_list_option/

Edit 2: Ik ben van stable naar develop gegaan en geupdate --> optie verscheen en is gelukt :)

vandermark wijzigde deze reactie 22-11-2018 14:39 (24%)

• sjaool
  • Laatst online: 20:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Goed ik heb dus een ReadyNAS met OS4 en zie dus dat de git van Sickrage niet meer werkt en dat ik nu dus Sickchill moet hebben.

NU loop ik dus tegen het probleem aan dat ik een klein beetje thuis ben in Linux maar dus geen idee heb hoe ik mijn Sickrage install omzet naar Sickchill. Zijn er dus mensen die dit al voor elkaar hebben gekregen op een ReadyNAS met OS4? Of wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen? Misschien scheelt het mij een paar avonden prutsen. :P

P.S. Sickrage op http://readynasxtras.com is al een tijdje niet meer geupdatet en de install op deze pagina https://apps.readynas.com krijg ik zo niet aan de gang.

sjaool wijzigde deze reactie 25-11-2018 18:24 (14%)

"When you grow up your heart dies"

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik heb Sickrage nu dus omgezet naar Sickchill. Niet helemaal relevant voor jouw (@sjaool) maar ik heb een nieuwe container gemaakt in Docker en dan de instellingen uit Sickrage geëxporteerd en daarna geïmporteerd.

Dit gedeelte is gelukt alleen nu worden alle bestanden onder root opgeslagen en hierdoor dus niet meer benaderbaar via het netwerk. Ik kan uiteraard handmatig de rechten gaan aanpassen, maar dit lijkt mij niet erg handig.

Edit:
Er schijnt schijnbaar een Linuxserver.io-image beschikbaar te zijn van Sickchill alleen staat deze nog steeds onder de Sickrage naam. Handmatig de image bijgewerkt en nu hopelijk ook de permissies opgelost.

The_Worst wijzigde deze reactie 28-11-2018 23:22 (19%)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• sjaool
  • Laatst online: 20:59

sjaool

Every life should have 9 cats

@The_Worst Docker lijkt mij voor mijn oudere ReadyNAS OS 4 x86 niet te gaan werken. Ik hoop dat Whocares van readynasxtras nog een package maakt voor SickChill of dat er een stap voor stap handleiding komt om dat op een ReadyNAS met OS 4 x86 te kunnen doen. :)

Ik heb in de config trouwens wel dingen kunnen wijzigen naar SickChill in de hoop zo de nieuwe repo aan te spreken maar schijnbaar is er nog ergens een vermelding die naar Sickrage verwijst dus updaten vanuit Sickrage werkt bij mij helaas niet.

sjaool wijzigde deze reactie 29-11-2018 00:23 (32%)

"When you grow up your heart dies"

• The_Worst
Ze gebruiken Git, version control, om te updaten maar omdat waarschijnlijk Sickrage na de afscheiding van Sickchill is aangepast werkt het niet.

Zoiets: https://stackoverflow.com...-to-overwrite-local-files eerste antwoord, zou moeten werken maar dit is ook voor mij zeer onbekend terrein.

Als je zoiets probeert, wel een backup maken. Van de config (via backup en restore) en bestanden apart.

The_Worst wijzigde deze reactie 29-11-2018 01:27 (13%)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• KaasDoosNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-02 13:33
Ik loop de laatste tijd tegen het feit aan dat er geen ondertiteling beschikbaar is voor bepaalde films.

Zo wordt er een film binnengehaald die vervolgens maanden aan het wachten is op NL ondertiteling. En dan heb ik het over redelijk populaire films die geïmporteerd zijn vanuit bijv IMDb of Trakt.

*Voor bepaalde personen in huis is geen NL ondertiteling een no go, dus enkel films met NL ondertiteling komen op Kodi.

• TRaSH
@KaasDoosNL

Beetje afhankelijk wat jij populair noemt,
Maar ik moet zeggen dat ik praktisch elke sub kan vinden voor de versie film die ik heb.
Weet ook niet hoe jij je subs zoekt of dat het automatisch gaat.

TRaSH wijzigde deze reactie 29-11-2018 18:57 (55%)

• KaasDoosNL
TRaSH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:57:
@KaasDoosNL

Beetje afhankelijk wat jij populair noemt,
Maar ik moet zeggen dat ik praktisch elke sub kan vinden voor de versie film die ik heb.
Weet ook niet hoe jij je subs zoekt of dat het automatisch gaat.
Als voorbeeld, dit zijn o.a. films die al heel lang staan de 'wachten' op subs

Destination.Wedding.2018.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-FGT
eighth.grade.2018.1080p.bluray.x264-drones
Breaking.And.Exiting.2018.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-FGT

Hiervoor gebruik ik Bazarr die onderwater weer Subliminal gebruikt.
Wellicht dat ik iets verkeerd doe maar zie de fout zo niet in.

• TRaSH
Ja zoals ik al aangaf eerder.
"Het is maar wat je populair noemt"
Zeker met de WEB-DL kan het zijn dat je even moet wachten tot er fatsoenlijke releases van uit zijn voordat de Subs uitkomen.

Ik zelf gebruik ook Bazarr en bij mij pakt hij tot nu toe alle toch meer "populaire" film subs op.
Op 1tje na die er ook niet is maar die is dus ook minder "populair".

• 0.5liter
The_Worst schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
Edit:
Er schijnt schijnbaar een Linuxserver.io-image beschikbaar te zijn van Sickchill alleen staat deze nog steeds onder de Sickrage naam. Handmatig de image bijgewerkt en nu hopelijk ook de permissies opgelost.
Zijn de permissie problemen opgelost met deze docker?

Rustig aan hè

• The_Worst
@0.5liter Ja, gelukkig wel.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-02 21:06
KaasDoosNL schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:07:
[...]

Als voorbeeld, dit zijn o.a. films die al heel lang staan de 'wachten' op subs

Destination.Wedding.2018.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-FGT
eighth.grade.2018.1080p.bluray.x264-drones
Breaking.And.Exiting.2018.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-FGT

Hiervoor gebruik ik Bazarr die onderwater weer Subliminal gebruikt.
Wellicht dat ik iets verkeerd doe maar zie de fout zo niet in.
Ik gebruik op de pc Sublight, misschien kan je dat eens testen: https://www.sublight.me/welcome/ Die zoekt op meerdere sites naar de juiste ondertiteling. Ondertiteling die goed lopen worden aangevinkt. Ik gebruik dit voor nu bij films. Heb het in het verleden eerder gebruikt en kwam er achter dat ik nog een premium account had.

Ik zoek nog naar een automatische oplossing voor films, is Bazarr als als package voor Synologys welke geen docker ondersteunen?
Binnetie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:15:
[...]

Ik zoek nog naar een automatische oplossing voor films, is Bazarr als als package voor Synologys welke geen docker ondersteunen?
Voor zover is weet is het er niet als package maar is wel vrij eenvoudig in een virtualenv te draaien.

• KaasDoosNL
TRaSH schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:13:
Ja zoals ik al aangaf eerder.
"Het is maar wat je populair noemt"
Zeker met de WEB-DL kan het zijn dat je even moet wachten tot er fatsoenlijke releases van uit zijn voordat de Subs uitkomen.

Ik zelf gebruik ook Bazarr en bij mij pakt hij tot nu toe alle toch meer "populaire" film subs op.
Op 1tje na die er ook niet is maar die is dus ook minder "populair".
Ja akkoord, wellicht had ik het woord populair niet zou moeten gebruiken.
Meestal voeg ik ze toe vanuit 'trending' of 'populair' via Trakt
of
IMDB via In 'Theaters' of 'coming soon'.

In welk formaat anders dan WEB-DL zou ik wel moeten denken?
Binnetie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:15:
[...]

Ik gebruik op de pc Sublight, misschien kan je dat eens testen: https://www.sublight.me/welcome/ Die zoekt op meerdere sites naar de juiste ondertiteling. Ondertiteling die goed lopen worden aangevinkt. Ik gebruik dit voor nu bij films. Heb het in het verleden eerder gebruikt en kwam er achter dat ik nog een premium account had.

Deze tool heb ik al eens geprobeerd. Bazarr maakt gebruik van ongeveer dezelfde subs aanbieders.
  • addic7ed
  • legendastv
  • opensubtitles
  • podnapisi
  • shooter
  • thesubdb
  • tvsubtitles
Nadeel van Sublight is dat het remote niet te benaderen is? Ik kan Bazarr nu via de webinterface benaderen zowel mobiel als desktop. Plus dat de batchmode betaald is, en dat is juist de kracht van het automatisch binnehalen van subs voor films.

KaasDoosNL wijzigde deze reactie 30-11-2018 09:35 (42%)

• TRaSH
Bazarr betaald ?

Persoonlijk zou ik minimaal de blu-ray rips nemen.
Die komen wel wat later maar daar heb je wel de grootste kans van subs.
En je moet gewoon rekening houden dat voor een aantal films geen custom of retail subs ter beschikking komen.
Zeker voor films waar hier weinig animo voor is. (Dat ze op IMDb of trakt als populair of tranding staat zegt niks dat er hier animo voor is)
Voor de zogenaamde Bock busters komen ze wel.
Plus als er geen subs voor zijn dan zal je ze ook niet vinden dan maakt het niet echt uit welke programma je gebruikt voor de subs.
(Alhoewel bazarr wel potentie heeft zeker omdat developer van SubZero zijn code er langzaam aan het inzetten is).

Persoonlijk selecteer ik mijn film keus door trailers te kijken en als die mij bevallen dan zet ik hem in mijn lijst om te gaan kijken.

• KaasDoosNL
TRaSH schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:21:
Bazarr betaald ?

Persoonlijk zou ik minimaal de blu-ray rips nemen.
Die komen wel wat later maar daar heb je wel de grootste kans van subs.
En je moet gewoon rekening houden dat voor een aantal films geen custom of retail subs ter beschikking komen.
Zeker voor films waar hier weinig animo voor is. (Dat ze op IMDb of trakt als populair of tranding staat zegt niks dat er hier animo voor is)
Voor de zogenaamde Bock busters komen ze wel.
Plus als er geen subs voor zijn dan zal je ze ook niet vinden dan maakt het niet echt uit welke programma je gebruikt voor de subs.
(Alhoewel bazarr wel potentie heeft zeker omdat developer van SubZero zijn code er langzaam aan het inzetten is).

Persoonlijk selecteer ik mijn film keus door trailers te kijken en als die mij bevallen dan zet ik hem in mijn lijst om te gaan kijken.
Oke check, misschien toch maar eens specifiek naar blu-ray rips gaan kijken dan.
Ik had het trouwens over Sublight die betaald is.

• vandermark
Ik kan geen nieuwe series toevoegen in Sonarr, na poosje zoeken komt de melding:
There was an error searching for 'better call'.
If the series title contains non-alphanumeric characters try removing them, otherwise try your search again later.
Log zegt dit
The request timed out: 'http://skyhook.sonarr.tv/v1/tvdb/search/en/?term=better call': The request timed out: 'http://skyhook.sonarr.tv/v1/tvdb/search/en/?term=better call'
Zie daar dat mijn nzb indexer ook niet werkt...
NZBFinder.ws server is currently unavailable. https://nzbfinder.ws/api?...moved)&offset=0&limit=100 Error: ConnectFailure (Connection timed out): 'https://nzbfinder.ws/api?t=tvsearch&cat=5010,5030,5040,5045&extended=1&apikey=(removed)&offset=0&limit=100'
Edit, weet niet wat fout was maar na herstart NAS werkt het weer :)

vandermark wijzigde deze reactie 06-12-2018 10:08 (4%)

• TRaSH
Als ik zo even snel naar je log kijk dan zou ik zeggen dat er geen verbinding naar buiten is
VPN ? DNS issue ?

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik vond dit wel even het delen waard, komt uit Medusa :P
37 Shows (23 Active) | 4444 / 4444 Episodes Downloaded (100.0%)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 16:07

coelho

VanTheManFan

miicker schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:07:
Ik vond dit wel even het delen waard, komt uit Medusa :P
37 Shows (23 Active) | 4444 / 4444 Episodes Downloaded (100.0%)
Ik ben blijkbaar niet de enige die eigenlijk een jaar vrij nodig heeft om alles bij te kijken :X

• style2k
  • Laatst online: 17-02 19:58
hoi ik wil ook een htpc manager instaleren , nu zijn er een aantal opties ik wou eerst heimdal in mijn docker op de synology nas zetten maar die kreeg ik niet aan de praat want kon em niet benaderen ,
toen geeken en vond ik organizr en minmux ofzo maar ik krijg ze gewoon niet werkend in docker op mijn synology 1515+ nas . welke ik ook aan heb staan ik kkan ze niet benaderen . blijkbaar gaat minmux bijv via port 80 en die andere ook maar met poort 80 kom ik gewoon op me syno startpagina ook na instellen andere poort van 1 van die 3 pakketten kom ik ern iet op en krijg ik pagina niet beschikbaar, wat doe ik fout ???

hmm

• chielmi
  • Laatst online: 23-02 17:25
style2k schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:13:
hoi ik wil ook een htpc manager instaleren , nu zijn er een aantal opties ik wou eerst heimdal in mijn docker op de synology nas zetten maar die kreeg ik niet aan de praat want kon em niet benaderen ,
toen geeken en vond ik organizr en minmux ofzo maar ik krijg ze gewoon niet werkend in docker op mijn synology 1515+ nas . welke ik ook aan heb staan ik kkan ze niet benaderen . blijkbaar gaat minmux bijv via port 80 en die andere ook maar met poort 80 kom ik gewoon op me syno startpagina ook na instellen andere poort van 1 van die 3 pakketten kom ik ern iet op en krijg ik pagina niet beschikbaar, wat doe ik fout ???
Om succesvol met Docker te werken zul je een poortmapping moeten maken voor (vrijwel) al je containers, zodat je de container via die specifieke poort kunt benaderen. Organizr heb ik gemapt naar poort 8008.
Nadat je een container hebt gestopt kun je in tabblad poortinstellingen de gewenste mapping maken.

• style2k
chielmi schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:02:
[...]

Om succesvol met Docker te werken zul je een poortmapping moeten maken voor (vrijwel) al je containers, zodat je de container via die specifieke poort kunt benaderen. Organizr heb ik gemapt naar poort 8008.
Nadat je een container hebt gestopt kun je in tabblad poortinstellingen de gewenste mapping maken.
dat lukt dus niet als ik de poort op bijv 8008 zet kan ik de pagin niet bereiken . ik kan de pagina bereiken met de lokale poort maar als ik de container uit zet en ik zet em aan dan veranderd die poort in docker steeds.

hmm

• chielmi
  • Laatst online: 23-02 17:25
style2k schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:32:
[...]

dat lukt dus niet als ik de poort op bijv 8008 zet kan ik de pagin niet bereiken . ik kan de pagina bereiken met de lokale poort maar als ik de container uit zet en ik zet em aan dan veranderd die poort in docker steeds.
Dus je hebt in het poortinstellingen tabblad van die container een 8008:80 mapping ingesteld, en na een herstart van die container wordt dat dan bijvoorbeeld 1234:80?

Dat herken ik echt totaal niet. De tientallen dockers die ik gebruik houden constant de juiste poortmapping.

• style2k
chielmi schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:12:
[...]

Dus je hebt in het poortinstellingen tabblad van die container een 8008:80 mapping ingesteld, en na een herstart van die container wordt dat dan bijvoorbeeld 1234:80?

Dat herken ik echt totaal niet. De tientallen dockers die ik gebruik houden constant de juiste poortmapping.
ja maar zag dat die op automatisch stnd heb em nu wel vast gezet , normaal gebeurt dat ook niet aar dit is een web dign en blijkbaar gebeurt dat daar wel , vreemd ja

hmm

In Sonarr heb ik bij Nederlandse series iets te vaak de melding 'Release Rejected: English is wanted, but found Dutch'. Maar Dutch is dus juist wel wenselijk. Iemand een idee of dat ergens in te stellen is?

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

pven schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:25:
In Sonarr heb ik bij Nederlandse series iets te vaak de melding 'Release Rejected: English is wanted, but found Dutch'. Maar Dutch is dus juist wel wenselijk. Iemand een idee of dat ergens in te stellen is?
Settings, Profiles?

En dan dat profile gebruiken voor je NL series, he.. ;)

Sangroid wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:33 (16%)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 07:22

zeroday

Dream within a dream

vanmiddag even de eerste ervaringen met Bazarr opgedaan, Vanavond even wat subs controleren.
Ik zie een paar leuke dingen tov Autosub maar zie ook wel wat dingen waar ik zelf even wat vraagtekens bij zit die ik nog verder moet uitzoeken en/of ontdekken (bijv. een 100% match geven en in de log toch zeggen dat het garbage is ;))

Telegram meteen ook werkend, da's ook handig. Vind op zich de UI wel ok. Radarr gebruik ik zelf niet, dus heb de film gedeelte niet in gebruik.

grootste voordeel: je kan manueel kijken of er een sub voldoet en deze dan toevoegen. Own choice .. Da's fijn.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Mirx_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-02 21:22
Je kunt beter even wachten tot sub zero gemerged is met bazarr.

De matching is nu nog ondergeschikt aan die van autosub.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mirx_NL schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:18:
Je kunt beter even wachten tot sub zero gemerged is met bazarr.

De matching is nu nog ondergeschikt aan die van autosub.
Heb ik ook al gemerkt ja, subs kloppen vaak niet. Had ik met autosub minder last van.

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

Sp33dFr34k schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Heb ik ook al gemerkt ja, subs kloppen vaak niet. Had ik met autosub minder last van.
Ik heb hier eigenlijk geen last van. Misschien dat dat door het rename-script komt.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

pven schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Ik heb hier eigenlijk geen last van. Misschien dat dat door het rename-script komt.
Verklaar u nader? :)

Toelichting op mijn post: ik gebruik Sonarr en laat deze de episodes niet renamen, dus de releasenaam blijft de bestandsnaam. Bazarr staat op minimaal 90% matchend maar toch blijf ik bij series als The Office US afwijkende ondertiteling krijgen. Lijkt erop alsof de matching niet streng genoeg is op 90%, misschien moet ik hem eens proberen wat hoger te zetten, maar ik heb geen zin om alle subs te gaan verwijderen en weer opnieuw te beginnen, call me lazy :P

• Ben(V)
Subs matchen is veel moeilijker dan de meeste applicatie bouwers denken.
Ze focussen op een sexy gebruikers interface maar de core business is het vinden van de juiste sub.

• Mirx_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-02 21:22
Sub zero heeft speciale modules die helpen om hem aan de juiste show te mappen, door ook op IMDB nummer etc te zoeken ipv alleen op naam. Bij subliminal maakt de juiste show al 50% van de matching op, dus als dat niet op orde is kun je het shaken.

Zelfde dat in autosub BenV al een standaard mapping meelevert en je die zelf kunt aanvullen.

Omdat dit nu in bazarr nog mist ga je al snel nat en vind je bepaalde subs gewoon niet voor de wat lastigere series waar bijvoorbeeld ook een oude versie van is.

In de toekomst heeft het wel potentie omdat vanuit bijvoorbeeld Sonarr veel meer info kunt halen dan alleen op basis van een filename, dus de variabelen waarmee je kunt mappen zijn uitgebreider.
Scène name blijft uiteraard het belangrijkst, vandaar dat autosub nog zeker niet afgeschreven is.

Op termijn zal ik denk ik wel overstappen, niet vanwege problemen met autosub, maar Sub zero heeft native wat functies die ik zelf in losse postprocessing scripts draai. En gezien het geheugen van mijn 412+ een steeds grotere bottleneck wordt is het consolideren van applicaties iets waar ik wel naar moet kijken.

• Ben(V)
Sonarr en/of subzero haalt echt nergens anders informatie vandaan wat bij het sub matchen bruikbaar zou zijn.
Dat is namelijk onmogelijk, elk programma is dus afhankelijk van wat de ondertitelaar aanlevert.

Het gaat namelijk niet om informatie die er over de serie aflevering beschikbaar is want die wordt gewoon via Tvdb opgehaalt, maar de informatie van de sub is van belang en dat is nergens op te halen dan wat de ondertitelaar zelf opgeeft als hij z'n sub op de websites plaatst.

Overigens als je te weinig geheugen hebt dan kun je beter SickChill gebruiken in plaats van Sonarr, want als er iets een resource vreter is dan is het wel Sonarr.

• TRaSH
Als je Sonarr laat renamen kan bazarr daar prima mee overweg,
Moet je in de instellingen use scene name aanvinken.
Aangezien de scène name in de database van Sonarr staat toen hij hem gevonden heeft.

Als je niet renamed kan dat uit blijven.

Maar omdat het nu nog de basis subliminal core gebruikt vind hij veel maar de match is niet altijd even goed.

Persoonlijk vind ik hem ook te vaak zoeken.
En zouden ze de optie dat hij oudere releases minder vaak gaat zoeken in de core van bazarr moeten zitten en niet als optie.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Tijntje

Hello?!

In welke taal maken jullie dan gebruik van de subs?
Ik download tegenwoordig alleen nog maar 1080p web-dl en die hebben 99% van de tijd al Engelse subs aanwezig.
Daarna laat ik automatisch met SubtitleEdit de HI uit de subs strippen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• TRaSH
Nederland voor mijn vrouw,
Anders kan ik het net zo goed zonder subs kijken.
Wat ik zelf persoonlijk erg fijn vind. Omdat je meer geconcentreerd op de film bent dan de subs.

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True