Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tijntje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:49:
In welke taal maken jullie dan gebruik van de subs?
Ik download tegenwoordig alleen nog maar 1080p web-dl en die hebben 99% van de tijd al Engelse subs aanwezig.
Daarna laat ik automatisch met SubtitleEdit de HI uit de subs strippen.
HI?

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-04 20:39
Hearing impaired

Pistolebob wijzigde deze reactie 03-01-2019 14:46 (23%)

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:41

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:14:
Nederland voor mijn vrouw,
Anders kan ik het net zo goed zonder subs kijken.
Wat ik zelf persoonlijk erg fijn vind. Omdat je meer geconcentreerd op de film bent dan de subs.
Wij enkel Engelse subs in een klein font, is handig als de dialogen niet goed verstaanbaar zijn.
Inderdaad Hearing Impaired

Tijntje wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:05 (17%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Tijntje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Wij enkel Engelse subs in een klein font, is handig als de dialogen niet goed verstaanbaar zijn.

[...]
Volume harder zetten _O-

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Wij kijken alles al op standje Bioscoop >:)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ahzo oké. Nouja, ik download ook enkel Engelse subs omdat ik soms iets niet versta.. bijvoorbeeld als iemand een zak chips opentrekt of als ik er zelf op loop te kauwen als een malle :P Maar webdl's zijn wel ideaal, daar zitten de subs idd altijd al ingebakken. Alleen jammer dat Plex de internal subs negeert en de externe automatisch laadt. Zal ook wel een oplossing voor zijn, maar heb er nog niet naar gekeken.

i7 3770k + XSPC Raystorm | Asus Maximus V Formula | GTX1080 EK | Samsung 850 Pro 256GB | 2x8GB DDR3 2400Mhz | Seasonic Platinum 660W | Coolermaster Cosmos S | Liang DDC-1T + XSPC top | Thermochill PA120.3 | Dell Ultrasharp U2713HM | M-Audio AV40

• Mirx_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Ben(V) schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:27:
Sonarr en/of subzero haalt echt nergens anders informatie vandaan wat bij het sub matchen bruikbaar zou zijn.
Dat is namelijk onmogelijk, elk programma is dus afhankelijk van wat de ondertitelaar aanlevert.
Dat ben ik toch echt niet met je eens. Sonarr heeft info genoeg die met de matching kunnen helpen welke niet op filename gebaseerd zijn.

Onderstaande kun je allemaal uit de series api trekken.

"title": "Marvel's Daredevil",
"alternateTitles": [{
"title": "Daredevil",
"year": 2015,
"tvdbId": 281662,
"tvRageId": 38796,
"tvMazeId": 1369,
"cleanTitle": "marvelsdaredevil",
"imdbId": "tt3322312",

Allemaal items waar je tegenaan kunt matchen als de subtitle provider deze waarde in zijn API ondersteund.

Zo kan je volgens mij bij opensubtitles ook het imdbId gebruiken om de serie te selecteren ipv de title.
Een zoekopdracht uitbreiden met de alternative title of een jaartal toevoegen kan ook andere resultaten opleveren.

Voorbeeld:

Shadowhunters - https://www.opensubtitles...guageid-all/idmovie-12840

Shadowhunters: The Mortal Instruments (2016) - https://www.opensubtitles...uageid-all/idmovie-405711

De scene noemt de 2016 versie toch echt gewoon Shadowhunters en een platte namesearch komt dus ook bij de verkeerde uit.
Zijn allemaal items waar je helemaal niets aan hebt bij het matchen.
Dat is allemaal informatie over de video en dat is voor elke sub van die aflevering gelijk.

De kunst is echt niet om op de juiste aflevering te matchen maar op de juiste sync en dat heeft helemaal niets met serie/aflevering informatie te maken.
En als het heel soms eens voorkomt (zoals in je voorbeeld), dat namen lastig te matchen zijn voor een serie dat los je dat met een namemapping op.

Als die programma's nog niet zo ver zijn dat ze nog moeite hebben met het identificeren van een serie/aflevering dan vrees ik dat hun sync matching ook niet veel voorstelt.

Ben(V) wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:50 (34%)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mirx_NL
Je haalt wat dingen door elkaar. Ik zeg dat ze serie mapping niet op orde hebben. Jij linkt dit zelf aan episode/sync mapping.

Voor serie mapping kunnen ze door hun setup dit op een andere manier oplossen wat minder handwerk betekent dan een losse namemapping.

Je hoeft niet altijd je kindje te verdedigen. Daardoor lees en reageer je imho met een gekleurde bril.

Ik ben een dankbare gebruiker van auto-sub, en bevestig juist dat deze op dit moment van bazarr een beter alternatief is.

Echter, een tool die zowel films als series kan handlen heeft zijn charmes. En Sub zero heeft mapping ook prima op orde, zowel voor serie als voor episode/sync. Dus na de merge is het pas een verstandig ijkmoment.
Natuurlijk heb ik gekleurde bril, maar daarom weet ik nog wel waar ik het over heb.
Maar gelukkig verdien ik nergens iets aan dus echt van belang is het niet.

Maar ik kan je echt verzekeren dat het niet om de mapping van de source gaat want dat is echt het simpelste deel en als Sonarr een serie niet goed herkent haalt hij ook gewoon de verkeerde info op die jij in je lijstje zet.

En ik kan je garanderen dat Sonarr daar ook regelmatig mis zit, maar dat zie je niet want dan download hij die gewoon niet omdat hij hem niet goed herkent

Ik hoop voor je dat ze het prima voor elkaar krijgen, maar subs voor films heb ik me nooit aan gewaagd omdat het nauwelijks te doen is.
In te tegenstelling tot series is er namelijk geen enkele standarisatie voor de benodigde informatie.
Je krijgt dat alleen goed voor elkaar voor de hele populaire films vrees ik.

Ben(V) wijzigde deze reactie 03-01-2019 23:17 (29%)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mirx_NL
Zijn uiteraard allemaal factoren die meespelen. Welke film, welke source, welke release groep. Als je allemaal obscure, oude films, landspecifiek (dl german, deens, etc), of vreemde formaten gaat downloaden gaat de slagingskans significant naar beneden.

Maar met radarr en een fatsoenlijke indexer heb je meestal (een van) de breedst verspreide release(s), dus de kans dat de sub daar in sync mee neemt toe.

Sinds we niet meer verwend worden met in sync in elkaar gemuxte releases en ik ben overgestapt, heb ik met de sub zero plugin in Plex nog geen enkele misser te pakken.

Had het zelf veel erger verwacht...

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Caveman

whahoehaha

SickChill vraagje;
Waar checkt sickchill voor ondertitels, maw in welke map kijkt die bij welke series nog subs nodig zijn. Toe nu toe zegt die dat er geen subs nodig zijn, terwijl ik zeker weet dat dat wel zo is. Ik heb zomaar het vermoeden dat die in de libarymap kijkt ? Maar die gebruik ik niet, ik doe niet aan post-processing.
Is dat evt. in te stellen waar die moet zoeken ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

In radarr is bij mij de folder MediaCover net geen GB groot. Iemand een idee of het verstandig is om die folder op te schonen?

https://github.com/Radarr/Radarr/issues/2426 ... laat maar :X

pven wijzigde deze reactie 13-01-2019 08:33 (23%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Heeft er iemand een goede manier om MPLS (Bluray rip) te excluden via Radarr?
Ik heb de volgende Quality Profile

De Bluray-1080P geeft af en toe MPLS rips die radarr weer niet fatsoenlijk kan verplaatsen aangezien het niet 1 bestand is.

Het lijkt er op dat de scene niet heel strikt is met de naamgeving.

@Tijntje
Aangezien zulke programma's zich nogal richten op plex gebruikers word dat niet ondersteund en ook geen iso's.
Dus de enigste manier omdat echt te doen is eigenlijk meteen richting de remuxes te gaan.
En zeker met gebruik van de custom formats gaat dat vrij goed.
ik zie dat je prefered tags gebruikt ik neem aan dat je die ook aangemaakt hebt ?
anders schijnen ze niks te doen.

Mijn setup
custom formats

x264/x264-nl voor de films waar de rips voldoende voor zijn.
bluray voor de echte bluray disc dus die kan je beter niet gebruiken.
remux voor het beter filteren van de remuxes
en de audio formaten spreken voor zich

dan de main quality profiles

let op de volgorde van de custom formats onderaan en vink ze ook aan,
voorkeur uiteraard de remuxes, dan truehd en anders dts-hd

Voor de rips

Custom format cutoff is mijn voorkeur,

1080p of 720p (die 720p waren vooral voor wat oudere disney/pixar films)

daaronder weer de custom formats op volgorde.
mijn voorkeur gaan naar de x264-NL wegens de NL subs en met disney/pixar vaak de extra NL audio track.
is die er niet dan de gewonen x264 rips maar wel van bepaalde groepen.
je kan de audio formaten ook aanvinken maar dat zal niet werken aangezien de x264-NL groups amper tot nooit DTS-HD audio toevoegen.

Daarnaast heb ik nog een aantal groepen en dingen in mijn global ignore staan,
de groepen die ignore zijn vaak groups die hardcoded/forced subs in hun eigen taal hebben of zelf hun eigen audio formaat er in.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TRaSH schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:36:
@Tijntje
Aangezien zulke programma's zich nogal richten op plex gebruikers word dat niet ondersteund en ook geen iso's.
Dus de enigste manier omdat echt te doen is eigenlijk meteen richting de remuxes te gaan.
En zeker met gebruik van de custom formats gaat dat vrij goed.
ik zie dat je prefered tags gebruikt ik neem aan dat je die ook aangemaakt hebt ?
anders schijnen ze niks te doen.

Mijn setup
custom formats
[Afbeelding]

x264/x264-nl voor de films waar de rips voldoende voor zijn.
bluray voor de echte bluray disc dus die kan je beter niet gebruiken.
remux voor het beter filteren van de remuxes
en de audio formaten spreken voor zich

dan de main quality profiles

[Afbeelding]

let op de volgorde van de custom formats onderaan en vink ze ook aan,
voorkeur uiteraard de remuxes, dan truehd en anders dts-hd

Voor de rips
[Afbeelding]

Custom format cutoff is mijn voorkeur,

1080p of 720p (die 720p waren vooral voor wat oudere disney/pixar films)

daaronder weer de custom formats op volgorde.
mijn voorkeur gaan naar de x264-NL wegens de NL subs en met disney/pixar vaak de extra NL audio track.
is die er niet dan de gewonen x264 rips maar wel van bepaalde groepen.
je kan de audio formaten ook aanvinken maar dat zal niet werken aangezien de x264-NL groups amper tot nooit DTS-HD audio toevoegen.

Daarnaast heb ik nog een aantal groepen en dingen in mijn global ignore staan,
de groepen die ignore zijn vaak groups die hardcoded/forced subs in hun eigen taal hebben of zelf hun eigen audio formaat er in.
Top, dank je wel.
Was ondertussen zelf ook nog verder aan het zoeken en heb het kunnen oplossen met de Categories via Jackett en Radarr

Niet iedere Indexer die ik heb (6 stuks totaal) heeft net uitgescheiden categories maar de gene met de Remux HD en 4K wel.
Nu gaat het een stuk beter.

• Mirx_NL
Kan nu even niet bij mijn Radarr, maar in Sonarr kan je ook gewoon de max filesize voor bluray aanpassen. Cap je die op 30GB, dan vallen alle 40+ full blurays er buiten.

Edit:

Onder Quality in de settings:

https://tweakers.net/ext/f/msDPmpfL4CNcr2UAAluotcs2/thumb.jpg

Let wel op, de max size is gebaseerd op de runtime van respectievelijk 90 en 140 minuten. Heb je een film van 180 minuten dan is het dus (max/140)*180. Bij instellen op ~30GB betekent dat dan:

~38GB voor een 180 minuten durende film.
~21GB voor een 100 minuten durende film.

Beetje spelen met de waarde dus...

Mirx_NL wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:45 (134%)
Reden: Extra info

• Asterion
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:50
Ikzelf ben onlangs overgestapt van Sickrage naar Sonarr.
Mede doordat ik dit alles op een Rpi installeer mbv Dietpi.

Zij hebben nu Sickrage uit hun installatiepakket verwijderd omdat deze zou veranderd zijn qua installatiemethode en Dietpi wilt dit niet in hun pakket inbouwen.

Ik was zelf een tevreden gebruiker van Sickrage omdat deze ook ondertitels zocht in download.
In Sonarr kan ik hier niet echt een optie terug vinden?

Bestaat er trouwens een handleiding om sonarr optimaal in te stellen?
Ik vind Sonarr moeilijker in te stellen dan Sickrage, dat werkt naar mijn gevoel intuïtiever..

• ndthien
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-04 00:18
Asterion schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:39:

Zij hebben nu Sickrage uit hun installatiepakket verwijderd omdat deze zou veranderd zijn qua installatiemethode en Dietpi wilt dit niet in hun pakket inbouwen.

Ik was zelf een tevreden gebruiker van Sickrage omdat deze ook ondertitels zocht in download.

Ik vind Sonarr moeilijker in te stellen dan Sickrage, dat werkt naar mijn gevoel intuïtiever..
Sonarr download geen subtitles. Je kan kijken naar Bazarr. Deze kan je naast Sonarr en Radarr installeren, deze regelt dan de subtitles.
https://github.com/morpheus65535/bazarr

Dat is lastig want wat ik optimaal vind vinden andere niks.
Ik stel iets hogere eisen en heb een lichte tik dat alles van 1 group moet zijn(seizoen).
Mijn voorkeur gaat uit naar Amazon web-dl en heb daar ook een speciale ignore\must have lijst voor gemaakt.
Verder stelt het algemene instellen niks voor.
Je kiest welk kwaliteit profiel je wilt
HDTV, WEB-DL, blu-ray of 4k.
Daarna welke resolutie en waar hij moet stoppen met zoeken.
Mocht je Engelse subs willen dan de web-dl downloaden daar zitten ze al in.
Nederlandse subs dan of autosub of bazarr (waar autosub tot nu toe wel een betere resultaat geeft mits je je files niet verminkt met renamen)) meteen zoeken na download van een nieuwe release heeft 0 nut die zijn er toch nog niet.
Mocht je net als mij een zeikerd van welke release je wilt kan ik je voor mijn uitleg een link geven.

TRaSH wijzigde deze reactie 15-01-2019 14:20 (6%)

• Asterion
TRaSH schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is lastig want wat ik optimaal vind vinden andere niks.
Ik stel iets hogere eisen en heb een lichte tik dat alles van 1 group moet zijn(seizoen).
Mijn voorkeur gaat uit naar Amazon web-dl en heb daar ook een speciale ignore\must have lijst voor gemaakt.
Verder stelt het algemene instellen niks voor.
Je kiest welk kwaliteit profiel je wilt
HDTV, WEB-DL, blu-ray of 4k.
Daarna welke resolutie en waar hij moet stoppen met zoeken.
Mocht je Engelse subs willen dan de web-dl downloaden daar zitten ze al in.
Nederlandse subs dan of autosub of bazarr (waar autosub tot nu toe wel een betere resultaat geeft mits je je files niet verminkt met renamen)) meteen zoeken na download van een nieuwe release heeft 0 nut die zijn er toch nog niet.
Mocht je net als mij een zeikerd van welke release je wilt kan ik je voor mijn uitleg een link geven.
ndthien schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Sonarr download geen subtitles. Je kan kijken naar Bazarr. Deze kan je naast Sonarr en Radarr installeren, deze regelt dan de subtitles.
https://github.com/morpheus65535/bazarr
Beiden bedankt voor de tips.
Ik ga even opzoeken hoe ik het het beste bazarr kan installeren de Rpi en dat even uitproberen.

Trash, je mag me altijd de link sturen. Zo kan ik er zelf ook nog wat uit leren.

Is er trouwens voor Sonarr iets gelijkaardigs aanwezig om nieuwe series te ontdekken?
Radarr en CP kunnen films voorstellen adhv je kijkhistorie.

Weer een slachtoffer van Echel0n die dit veroorzaakt heeft.
Het package van Echel0n is het enige dat de installatie methode veranderd heeft.
Sickchill was enkel gedwongen om van de ellende af te komen van naam en github te veranderen.
Bij Dietpi hebben ze dus het kind met het badwater weggegooid.

Ik las wel dat ze Medusa wilden gaan ondersteunen, wat ook een prima Sickchill clone is.

Als ik thuis ben zal ik de link plaatsen.
Volgens mij heeft die developer van de dietpi met zijn packages ook bazarr er tussen staan is namelijk aangevraagd door een andere gebruiker.

Ik wist niet dat Radarr die optie had,
Nog niet gezien.
Ik weet wel dat trakt dat heeft.

• Asterion
Ben(V) schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Weer een slachtoffer van Echel0n die dit veroorzaakt heeft.
Het package van Echel0n is het enige dat de installatie methode veranderd heeft.
Sickchill was enkel gedwongen om van de ellende af te komen van naam en github te veranderen.
Bij Dietpi hebben ze dus het kind met het badwater weggegooid.

Ik las wel dat ze Medusa wilden gaan ondersteunen, wat ook een prima Sickchill clone is.
Inderdaad, toen ze Sickrage gedropt hebben is er veel vraag naar Medusa, een nieuwe kloon welke zeer goed zou werken.
TRaSH schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:39:
Als ik thuis ben zal ik de link plaatsen.
Volgens mij heeft die developer van de dietpi met zijn packages ook bazarr er tussen staan is namelijk aangevraagd door een andere gebruiker.

Ik wist niet dat Radarr die optie had,
Nog niet gezien.
Ik weet wel dat trakt dat heeft.
Ok, bedankt!

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Vraagje over Bazarr.

Ik heb het net geïnstalleerd op mijn Qnap NAS en alles werkt zo te zien. Nu gebruik ik in Sonarr aparte paths voor alle series die geen subs moeten krijgen (daily shows, anime). Zo kan ik Autosub alleen naar de gewenste subs laten zoeken.

Is er een manier om dit ook in Bazarr voor elkaar te krijgen? Die neemt automatisch alle series in Sonarr over, ongeacht in welke submap ze staan.

(Ik heb Sonarr nu maar even uitgezet in Bazarr.)

drfruit wijzigde deze reactie 15-01-2019 15:39 (13%)

drfruit schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:32:
Vraagje over Bazarr.

Ik heb het net geïnstalleerd op mijn Qnap NAS en alles werkt zo te zien. Nu gebruik ik in Sonarr aparte paths voor alle series die geen subs moeten krijgen (daily shows, anime).
Is er een manier om dit ook in Bazarr voor elkaar te krijgen? Die neemt automatisch alle series in Sonarr over, ongeacht in welke submap ze staan.

Ja, je kan per serie volgens mij aangeven dat ie geen subs hoeft te zoeken. (Heb Bazarr nu even niet bij de hand.)

Hier toevallig mensen die Oscarr gebruiken? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. (Lees: is het de moeite. ;) )

pven wijzigde deze reactie 15-01-2019 15:54 (11%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• drfruit
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Ja, je kan per serie volgens mij aangeven dat ie geen subs hoeft te zoeken. (Heb Bazarr nu even niet bij de hand.)
Bedankt, ik zie nu inderdaad dat er zelfs een series editor is. Even in duiken dan maar. 8)
drfruit schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:32:
Vraagje over Bazarr.

Ik heb het net geïnstalleerd op mijn Qnap NAS en alles werkt zo te zien. Nu gebruik ik in Sonarr aparte paths voor alle series die geen subs moeten krijgen (daily shows, anime). Zo kan ik Autosub alleen naar de gewenste subs laten zoeken.

alleen per serie kan je het uitzetten

anders op hun github een verzoekje doen.

@Asterion
Onthoud ik ben nogal kieskeurig en houd niet van retagged/renamen releases !!!

Sonarr-Restrictions-For-Better-Quality-Releases

En als je bv ook onderscheid wilt maken tussen tussen de verschillende WEB-DL verianten.
Amazon, iTunes, NetFlix

Sonarr-How-To-Seperate-Different-WEB-DL-Releases

Met de komt van V3 van Sonarr gaan er wel een paar dingen veranderen waardoor het makkelijker/anders kan.

TRaSH wijzigde deze reactie 15-01-2019 18:53 (26%)
Reden: links toegevoegd voor Asterion en evt andere.

• Asterion
@TRaSH Bedankt, ik kijk er even naar!

Met de nieuwe release van Dietpi is trouwens Medusa ook toegevoegd aan hun installatiepakket.
Dat kan ik ook even proberen wanneer ze de update vrijgeven.

• drfruit
  • Niet online
@TRaSH Thanks, was maar een paar minuten werk.

• Asterion
@TRaSH
Nogmaals dank.
Ik heb de gehele lijst overgenomen voor de slechte kwaliteiten eruit te filteren.

Het 2e lijstje is voor mezelf net iets te drastisch.
Ik maak geen onderscheid van waar het komt. als het maar een web-dl is. Dat heb ik zo ingesteld in sonarr.
En ik neem de populairste seed van de indexer (ingesteld op minimum aantal seeds). Zo heb ik ergens ook meer kans op de juiste ondertitels te vinden.

• rolex
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:36
Vandaag de overstap gedaan van CP naar Radarr. CP deed al een tijdje niet. Andere manier van werken heeft CP voor zover ik kan zien.

Radarr icm NZBget op een Synlogy

Het zoeken via een indexer en de nzb doorsturen naar NZBget werkt prima. De downloads worden doorgestuurd via categorie movies. Compleet download staat niet in de standaard download map van NZBget maar in een folder /volume1/dls/_cp

Afgronden movies staan /volume1/Movies

De downloaden lukt, de films komen te staan in de map /volume1/Movies maar het renamen lukt niet. In radarr op de activity tab staan de gedownloaden films met melding No files found are eligible for import in /volume1/dls/_cp/x1234567890x.

Wat doen we verkeerd?
Wat zegt de log ?
Als je naar je wanted active of history gaat zie je hem daar tussen staan als het goed is.
Ga met je muis er over en je kan lezen waarom hij hem niet doet.
Is het misschien een ISO ?
Blu-ray folder structuur ?

• JaymzHetfield
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-03 10:40
Ter voorbereiding van een overstap van Couchpotato naar Radarr, wil ik mijn huidige files hernoemen volgens een andere naamgevingsconventie.

Dit was ingesteld op: <thename>.<ext>
En heb ik nu veranderd in: <namethe>.<year>.<quality>.<source>.<video>.<group>.<cd>.<ext>

Dat wordt uiteraard keurig toegepast op nieuwe downloads, maar kan ik Couchpotato ook gebruiken om de eerder gedownloade files via deze naamgevingsconventie (opnieuw) te hernoemen?

Metal up your ass

Natuurlijk niet, die informatie is weg.

• JaymzHetfield
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-03 10:40
Ok, couchpotato onthoudt niet welke <year>.<quality>.<source>.<video>.<group> etc. het destijds gedownload heeft?

Metal up your ass

Geen idee,
Weet dat Radarr dat wel doet.

• rolex
https://pastebin.com/rPB6n1UD
TRaSH schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:13:

Als je naar je wanted active of history gaat zie je hem daar tussen staan als het goed is.
Ga met je muis er over en je kan lezen waarom hij hem niet doet.
No files found are eligible for import in
TRaSH schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:13:
Is het misschien een ISO ?
Blu-ray folder structuur ?
mkv

Heb even screenshots gemaakt van de configuratie. Misschien merk je iets.

Media Management
Profiles
Quality
Custom Formats
Indexers
Download Client
NZBGET > Categorie > Movies
De downloads worden doorgestuurd naar NZBget met de categorie Movies. NZBget zet de complete dowloads met de categorie Movies in een apparte map waar alleen radarr moet kunnen scannen en importeren.

Lists > niet actief
Connect > niet actief
Metadata > standaard

General
2 dingen vallen mij op in de log.
1. failed, path does not exist or is not accessible by Radarr:
2. Ik zie geen mkv maar andere extensies.

Draait je download cliënt op een ander systeem ?
Dockers ?
Dus zou eerst zorgen dat Radarr er bij kan.

@rolex
Je draait op een Synology dus je moet de groep sc-download lees/schrijfrechten geven op de folders waar de video's staan.
Zie:
https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

Dat was je overigens ook verteld toen je Radarr installeerde of gebruikt je zo'n onhandige Docker?

• sipaan
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-04 19:11
Hoe installeer je dit op een synology (geen docker support)? de subliminal package op de synocom is niet meer werkend te krijgen.
sipaan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Hoe installeer je dit op een synology (geen docker support)? de subliminal package op de synocom is niet meer werkend te krijgen.
Gewoon met git binnen halen en met python opstarten.

• rolex
TRaSH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 05:25:
2 dingen vallen mij op in de log.
1. failed, path does not exist or is not accessible by Radarr:
2. Ik zie geen mkv maar andere extensies.

Draait je download cliënt op een ander systeem ?
Dockers ?
Dus zou eerst zorgen dat Radarr er bij kan.
Ben(V) schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:22:
@rolex
Je draait op een Synology dus je moet de groep sc-download lees/schrijfrechten geven op de folders waar de video's staan.
Zie:
https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

Dat was je overigens ook verteld toen je Radarr installeerde of gebruikt je zo'n onhandige Docker?
Probleem verholpen. Ik heb bij mijn download client settings de categorie Movies verwijderd. Radarr leest de bestanden in de Compleet map van NZBget en dat werkt nu prima.

Werkt veel beter dan CP. Waarom ik niet eerder ben overgestapt.... 8)7 Nu nog Sickrage uit, en Sonarr erop.
@rolex
Blackhole gebruikt ?
Zou ik niet doen

• rolex
Iemand een goede IMDB lijst voor actie, drama, science fiction, thriller films?
TRaSH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:25:
@rolex
Blackhole gebruikt ?
Zou ik niet doen
Yep door te categoriseren. Maar nu werkt prima.
@rolex
in Sonarr willen ze de blackhole verwijderen dus grote kans dat ze dat ook met Radarr gaan doen,
ik zou zelf eerst kijken waarom hij het niet doet zoals hij het hoort te doen.

Denk zelf dat je ergens je instellingen niet goed hebt staan van je download client instellingen in radarr of nzbget.

Ik heb naar de lijsten gekeken maar vind dat persoonlijk niks,
aangezien ik zelf de keus wil hebben of ik die film wel of niet wil.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik draai al jaren Sickbeard op mijn Mac, en dacht ga voor de grap is proberen het op mijn nieuwe Nas te installeren.

Pakket toegevoegd, geïnstalleerd en volgens onderstaande screenshot is het "ingeschakeld" maar hoe launch ik nu het configuratie programma?

In OSX wordt er na het instellen een browser gelanceerd of start ik het altijd op via terminal met:

cd /applications/sickrage/
python SickBeard.py

*knip* offtopic

Lustucru wijzigde deze reactie 20-01-2019 17:05 (6%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

@Unidentified Je moet met je browser naar je NAS navigeren, en dan de poort openen waarop je het geïnstalleerd hebt. Bv http://diskstation:8090

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit. Gelukt, zat binnen de Nas omgeving te zoeken, maar het moest dus buiten de Nas om, Na 2x googlen bij poort 8083 uitgekomen ;)

Ziet er vertrouwd uit, nog een goede reden om dit soort programma's op de NAS te laten draaien i.p.v. de Mac (behalve stroomverbruik)

Greatsword wijzigde deze reactie 20-01-2019 17:34 (191%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Sickbeard wordt al jaren niet meer onderhouden, als ik jouw was zou ik een meer recentere clone nemen zoals bijvoorbeeld SickChill

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
klopt maar sickbeard werkt op zich meestal goed. Kan iemand een overzicht maken van welke pakketten nu exact voor welk doel geschikt zijn want ik zie door de bomen het bos niet meer, sickrage, sickchill? Sonarr, Radarr . Ik zal vast niet de enige zijn die het overzicht een beetje kwijt is.

Couchpotato heeft trouwens bij mij nog nooit echt 100% gewerkt dus op den duur heb ik dat maar opgegeven.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-04 07:57

zeroday

Dream within a dream

Terrestrial schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:20:
klopt maar sickbeard werkt op zich meestal goed. Kan iemand een overzicht maken van welke pakketten nu exact voor welk doel geschikt zijn want ik zie door de bomen het bos niet meer, sickrage, sickchill? Sonarr, Radarr . Ik zal vast niet de enige zijn die het overzicht een beetje kwijt is.

Couchpotato heeft trouwens bij mij nog nooit echt 100% gewerkt dus op den duur heb ik dat maar opgegeven.
Dat is natuurlijk een beetje onzin dat wij wat moeten opschrijven omdat jij door de bomen het bos niet meer ziet. (staat toch erg goed beschreven in de topicstart op pagina 1 ?). Maar zal je een beetje helpen
ik gebruik sonarr voor mijn tv series, sonarr omdat ik de interface goed vind. en de wijze waarop de support geregeld is. Hiervoor heb je usenet en/of bittorrent nodig en accounts bij servers die je via een index iets kunnen laten vinden. Voor ditzelfde doel kun je sickbeard, sickrage, sickchill etc. gebruiken

Als indexer zou je een pakketje als Jackett kunnen gebruiker, daar kun je dan heel mooi index sites in zetten

Afhankelijk van wat je mooi vind kan je bazarr of autosub gebruiken voor subs die ook weer ergens vandaan gehaald worden.

Zoek je graag op usenet dan pak je bijvoorbeeld spotnet of spotweb ..

Met andere woorden: als je voor jezelf nu even opschrijft wat je wil en wat je doel is dan kan je daarmee dit forum onderwerp doorzoeken op software, functionaliteit. Je zal dan zelf moeten gaan expirimenteren of een bepaald pakket voldoet aan jou wensen en eisen. Werkt iets niet, dan zoek je een ander alternatief.
Zo heb ik jarenlang met Nzbget op een Nas gewerkt en daarna overgestapt op sabnzbd ..

dus meerdere wegen leiden naar Rome, maar je moet er wel zelf wat voor doen, kunnen wij niet doen.

zeroday wijzigde deze reactie 22-01-2019 07:49 (3%)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Terrestrial schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:20:

Een geheel overzicht kan ik je niet geven, ik kan wel aangeven wat ik gebruik:
Medusa voor series
Radarr voor films
Bazarr voor ondertiteling voor films (dit zit wel in Medusa maar niet in Radarr)
NZBGet voor het downloaden van films & series

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

miicker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Een geheel overzicht kan ik je niet geven, ik kan wel aangeven wat ik gebruik:
Medusa voor series
Radarr voor films
Bazarr voor ondertiteling voor films (dit zit wel in Medusa maar niet in Radarr)
NZBGet voor het downloaden van films & series
Ik volg de discussie hier niet zo, maar waarom Medusa voor series in plaats van Sonarr?

Ik gebruik overigens:

Sonarr (series)
Radarr (films)
SabNZB (download)
Plex (media player)

Het is alweer een poosje geleden dat ik het heb opgezet, maar het ging erg simpel geloof ik. Gewoon de API keys aan elkaar doorgeven en de apps regelen het onderling. Ben enkel nog op zoek naar een goede subtitle app. Volgens mij past dat Radarr er goed tussen als dat ik dat zo lees.

MrVegeta wijzigde deze reactie 22-01-2019 10:24 (29%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Ik volg de discussie hier niet zo, maar waarom Medusa voor series in plaats van Sonarr?

Ik gebruik overigens:

Sonarr (series)
Radarr (films)
SabNZB (download)
Plex (media player)

Het is alweer een poosje geleden dat ik het heb opgezet, maar het ging erg simpel geloof ik. Gewoon de API keys aan elkaar doorgeven en de apps regelen het onderling. Ben enkel nog op zoek naar een goede subtitle app. Volgens mij past dat Radarr er goed tussen als dat ik dat zo lees.
Bazarr, uit dezelfde setup/gui stal als Sonarr en Radarr, werkt geweldig ( wederom API's koppelen en klaar )

https://qfire.nl

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik overigens:

Sonarr (series)
Radarr (films)
SabNZB (download)
Plex (media player)

Geen idee, heb zelf altijd SickBeard gebruikt, daarna SickRage en nu Medusa, omdat ik er altijd tevreden over was en nog steeds ben (op wat kleine dingen na). Maar ik ben meer tevreden over Medusa dan over Radarr. Radarr moet ik regelmatig handmatig laten zoeken, waarna hij meteen begint te downloaden, soms is zo'n bestand dan al weken oud en had hij het dus al weken eerder kunnen binnen halen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FreshMaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Bazarr, uit dezelfde setup/gui stal als Sonarr en Radarr, werkt geweldig ( wederom API's koppelen en klaar )
Weet je zo of Bazarr alle subtitles download van een aflevering in een bepaalde taal? Ik heb wel een paar van die tools gebruikt maar vaak zoeken ze "iets" en als ze iets vinden vinken ze de aflevering af terwijl de ondertiteling helemaal niet klopt. Dus ik zou het wel fijn vinden als er gewoon een heleboel ondertitelingen van de aflevering worden gedownload

naamserie.aflevering.nl.1.srt
naamserie.aflevering.nl.2.srt
naamserie.aflevering.nl.3.srt
naamserie.aflevering.nl.4.srt

naamserie.aflevering.en.1.srt
naamserie.aflevering.en.2.srt

in dat format.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• FreshMaker
  • Niet online
Er wordt gekeken op score ( zowel op addic7ed als opensubtitle, als op naamvoering
Dus hoe completer de bestanden ( naam.afl.groep.kwaliteit ) hoe beter de subs matchen
Je kan instellen dat er opnieuw gedownload wordt als er nieuwe betere gevonden zijn, maar vooralsnog was het meestal prima in orde

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FreshMaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:26:
Er wordt gekeken op score ( zowel op addic7ed als opensubtitle, als op naamvoering
Dus hoe completer de bestanden ( naam.afl.groep.kwaliteit ) hoe beter de subs matchen
Je kan instellen dat er opnieuw gedownload wordt als er nieuwe betere gevonden zijn, maar vooralsnog was het meestal prima in orde
Hoe weet het programma dan welke release je hebt binnen gehaald? Dat moet je meegeven in de file? Group? Dat gaat dan niet zo goed werken voor die 8TB aan data die ik nu heb.

MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Hoe weet het programma dan welke release je hebt binnen gehaald? Dat moet je meegeven in de file? Group? Dat gaat dan niet zo goed werken voor die 8TB aan data die ik nu heb.
Voor zover ik weet haalt ie dat uit de bestandsnaam.

• FreshMaker
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Mijn downloader hernoemt niets, dus heb de directe scene-release er in staan
The.xxxxxxxxx.S06E04.720p.HDTV.x264-BATV

Aan de hand daarvan kan Bazarr de boel prima afhandelen.
Achteraf is die info niet terug te halen, als je post-processor het aangepast heeft ( of je moet met programma's als mediainfo gaan klooien ( handmatig )

FreshMaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Achteraf is die info niet terug te halen, als je post-processor het aangepast heeft ( of je moet met programma's als mediainfo gaan klooien ( handmatig )
Ik gebruik Deobfuscate.py van SABnzbd (zie https://sabnzbd.org/wiki/extensions-for-sabnzbd). Dat werkt prima voor mij.

• FreshMaker
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Ik gebruik Deobfuscate.py van SABnzbd (zie https://sabnzbd.org/wiki/extensions-for-sabnzbd). Dat werkt prima voor mij.
Klopt, die hernoemt de bestanden naar wat er in de par2 staat, maar voor Bazarr e.a moet je daarna nets meer aanpassen.
Veel mensen willen een mooie file-lijst, en gaan dan na download de boel renamen naar serie-s01e01.mkv
Dan werkt ook deobfuscate niet meer ;)

FreshMaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:04:
[...]

Klopt, die hernoemt de bestanden naar wat er in de par2 staat, maar voor Bazarr e.a moet je daarna nets meer aanpassen.
Veel mensen willen een mooie file-lijst, en gaan dan na download de boel renamen naar serie-s01e01.mkv
Dan werkt ook deobfuscate niet meer ;)
Hij doet meer dan dat. Als hij obv par2 niets kan hernoemen, doet ie wat aannames. Bij mij gaat dat eigenlijk altijd wel goed. Ik heb weinig films en/of series zonder ondertitels, en de ondertitels die er zijn zijn best goed. Eigenlijk boeit de bestandsnaam niet zo, als je schil er overheen (bv Plex) het maar goed doet. :+

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik hernoem mijn series (Medusa) als volgt en dat gaat prima, al trek ik bij 90% van de episodes tegenwoordig de embedded subs eruit om de te gebruiken.

code:
1
Season %0S/%SN - S%0SE%0E - %EN (%Q.N.%RG)

Dat geeft

code:
1
Season 02\Show Name - S02E03 - Ep Name (720p.HDTV.RLSGROUP).ext

Tijntje wijzigde deze reactie 22-01-2019 13:18 (20%)

• FreshMaker
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Hij doet meer dan dat. Als hij obv par2 niets kan hernoemen, doet ie wat aannames. Bij mij gaat dat eigenlijk altijd wel goed. Ik heb weinig films en/of series zonder ondertitels, en de ondertitels die er zijn zijn best goed. Eigenlijk boeit de bestandsnaam niet zo, als je schil er overheen (bv Plex) het maar goed doet. :+
Volgens mij hebben we het nu over twee heel andere dingen.

@MrVegeta heeft een lijstje met naamserie.ext waar hij ondertitels voor wil vinden
Dat gaat vaak mis als de basis info al weg is.

Jij hebt het originele downloadbestand, waar deobf* een rename overheen gooit van "onleesbaar" naar leesbaar.
Jouw workflow is al een stap eerder in orde, @MrVegeta heeft ooit die stap of overgeslagen, of later handmatig/automagisch laten renamen naar naam.ext

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denk dat dat inderdaad wel een goeie is @Tijntje . Zal vanavond even klooien.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:17:
Denk dat dat inderdaad wel een goeie is @Tijntje . Zal vanavond even klooien.
Bij Medusa kan ik dat later ook nog laten aanpassen
Heb het even geprobeerd door de () te vervangen voor [] en dat werkt

• TagForce
  • Laatst online: 17-04 16:26
Tijntje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Bij Medusa kan ik dat later ook nog laten aanpassen
Heb het even geprobeerd door de () te vervangen voor [] en dat werkt
[Afbeelding]
Volgens mij wordt die info niet opgeslagen in de database bij Medusa. Dus als die info al niet in de bestandsnaam staat kan ie dat ook niet gebruiken om de bestanden te hernoemen. Dat stukje blijft dan leeg of wordt vervangen door een placeholder (bijvoorbeeld release group wordt dan 'MeDUSA' of iets dergelijks).

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

TagForce schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:20:
[...]

Volgens mij wordt die info niet opgeslagen in de database bij Medusa. Dus als die info al niet in de bestandsnaam staat kan ie dat ook niet gebruiken om de bestanden te hernoemen. Dat stukje blijft dan leeg of wordt vervangen door een placeholder (bijvoorbeeld release group wordt dan 'MeDUSA' of iets dergelijks).
Wordt wel opgeslagen zo te zien, net even getest door er de scene release naam achter te zetten.

code:
1
2
Season %0S/%SN - S%0SE%0E - %EN (%Q.N.%RG) - %RN
Season 02\Show Name - S02E03 - Ep Name (720p.HDTV.RLSGROUP) - Show.Name.003.HDTV.x264-RLSGROUP.ext

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik dacht dat Bazarr bij mij prima zijn werk deed (in combinatie met Sonarr en Radarr op een Windows 10 systeem), maar het viel me wel op dat hij elke dag zo'n 900 subs download terwijl mijn wanted lijst maar niet afneemt.

Nu heb ik even wat verder gekeken dan mijn neus lang is, en volgens de history download hij wel van alles, maar vervolgens lijkt hij er dan niets mee te doen. De sub blijft net zo wanted als hij al was.

Als ik vervolgens in de folder waar de serie staat kijk, is er wel netjes een sub gedownload.
De filename lijkt ook goed te zijn, alleen staat er s01e01 in plaats van S01E01.

Er staat een series refresh gepland om 4:00 elke dag, dus hij zou die subs wel op moeten pakken. Om te testen of het aan de hoofdletters ligt heb ik die even zelf aangepast, en een refresh van een serie gedaan waarbij ik weet dat de subs er wel staan, maar niet opgepakt worden. En ja, dat hielp.

Bij sommige subs die gedownload worden is het wel gewoon goed, dan staat er S01E01. Het lijkt vooral bij de oude afleveringen fout te gaan. Ik vermoed dat er dan al een sub stond met de foute gegevens, en dat Bazarr die dus niet vindt, en vervolgend download en met dezelfde foute naam wegschrijft.

Is er iets te bedenken waarmee ik dit handig kan corrigeren?
Windows maak geen onderscheid tussen hoofd en kleine letter maar Bazaar wel daar zit je probleem.
Beginnersfoutje van de ontwikkelaars.

Ik als ik jouw was een bugreport inleggen bij Bazaar.

Ben(V) wijzigde deze reactie 22-01-2019 17:37 (33%)

FreshMaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:04:
[...]

maar voor Bazarr e.a moet je daarna nets meer aanpassen.
Bazarr kan prima omgaan met renamed files mits sonarr of Radarr dat doet.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:58
Ben(V) schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:32:
Windows maak geen onderscheid tussen hoofd en kleine letter maar Bazaar wel daar zit je probleem.
Beginnersfoutje van de ontwikkelaars.

Ik als ik jouw was een bugreport inleggen bij Bazaar.
Heb ik inmiddels ook gedaan :) Was alleen niet helemaal duidelijk geweest, en kwam er halverwege inderdaad ook zelf op dat Bazarr gewoon de subtitle zou moeten herkennen :)

Nu overschrijft ie elke dag de subtitle met een nieuwe subtitle, en kan hem dan vervolgens weer niet vinden, dus doet ie bij de volgende run weer hetzelfde.

https://github.com/morpheus65535/bazarr/issues/278

Blijkbaar wordt dit gefixt in 0.8.0 die binnen 1 a 2 weken op de Dev branch zou staan.

TheFes wijzigde deze reactie 23-01-2019 13:04 (6%)

• TagForce
  • Laatst online: 17-04 16:26
Tijntje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Wordt wel opgeslagen zo te zien, net even getest door er de scene release naam achter te zetten.

code:
1
2
Season %0S/%SN - S%0SE%0E - %EN (%Q.N.%RG) - %RN
Season 02\Show Name - S02E03 - Ep Name (720p.HDTV.RLSGROUP) - Show.Name.003.HDTV.x264-RLSGROUP.ext

[Afbeelding]
Weer wat geleerd :)

• Caveman
  • Nu online

Caveman

whahoehaha

Ik gebruik op het moment SickChill, best tevreden over maar de laatste tijd heb ik dat die veel series niet pakt. Na de uitzenddatum komt de status van unaired op unknown/unknown te staan, in het vakje airdate staat nog steeds wel de juiste airdate. Als ik dan manual download aanklik pakt die hem meteen. Er staat niets in de log, hebben hier meer mensen last van ? Erg lastig moet ik nog steeds dingen handmatig gaan doen.. heb al een keer een mass update gedaan, alle epi's gerefreshed maar helaas. Sommige series doet die wel goed, ik kan nog steeds niet uitvinden wat het verschil is tussen series die wel goed gaan en die niet goed gaan...

Het lijkt erop dat die ze niet op "wanted" zet, ik zie ze ook niet terug in de backlog.

[edit]
Het enige wat ik veranderd heb de laatste tijd is de date style, hij stond op retard units... maar dat zou toch niet uit moeten maken ? Ik durf hem niet zo goed terug te zetten, dan kan ik misschien alles wel handmatig doen :|

Heb al eens even gekeken naar Medusa, maar dat is gewoon een clone van sickbeard/rage/chill en zolang er geen package voor de syno is, wacht ik nog even. Sonarr ook al eens geprobeert, maar vond ik niet zo lekker werken.

Caveman wijzigde deze reactie 26-01-2019 11:24 (18%)

• Mr_Viking
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-04 15:39
Iemand enig idee waarom 1080p downloaden het niet doet?

Ik gebruik sickbeard op synology nas icm nzbgeek.info

Als ik daar in de browser zelf kijk zie ik 1080p bestanden
Sickbeard wordt al heel lang niet meer onderhouden, daar zal het probleem wel zitten.
Toen kenden ze nog geen 1080p.

• KontI
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:10
Caveman schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:33:

Heb al eens even gekeken naar Medusa, maar dat is gewoon een clone van sickbeard/rage/chill en zolang er geen package voor de syno is, wacht ik nog even. Sonarr ook al eens geprobeert, maar vond ik niet zo lekker werken.
Ik gebruik zelf medusa. Dit met medusa iig nog nooit meegemaakt. Medusa heeft toch wel een lading extra features tov sickchill. Zou dat dan toch een x proberen.

Iemand heeft wel een syno package gemaakt, maar die zit niet in de repo.

Ff voor je gezocht https://www.reddit.com/r/...ackage_for_synology_dsm_6

KontI wijzigde deze reactie 27-01-2019 11:00 (8%)

• Caveman
  • Nu online

Caveman

whahoehaha

KontI schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Ik gebruik zelf medusa. Dit met medusa iig nog nooit meegemaakt. Medusa heeft toch wel een lading extra features tov sickchill. Zou dat dan toch een x proberen.

Iemand heeft wel een syno package gemaakt, maar die zit niet in de repo.

Ff voor je gezocht https://www.reddit.com/r/...ackage_for_synology_dsm_6
Cool, ga ik gelijk testen (y)

• Mr_Viking
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-04 15:39
@Ben(V) ah 't lijkt nu wel weer te werken trouwens.. heb de hele database via SSH verwijderd.

ik gebruik overigens de volgende package: Sickbeard Custom van synocommunity. Is dit ook "depreciated"? Suggesties voor een andere PVR package?
Uiteraard niet, sickbeard-custom is enkel een package om elke Sickbeard clone mee te kunnen installeren.
Je geeft dan zelf de github op die je wilt gebruiken.
Werkt met Sickbeard, SickChill en Medusa.

Ik gebruik zelf SickChill.

@everyone FYI I've just merged the result from Sub-Zero integration to Bazarr in the development branch. There's still work to do to implement every functionalities of Sub-Zero but that a beginning. Have fun and report your issues!
Zelf nog geen resultaten binnen gehaald.

Ik heb Bazarr op mijn DS412+ draaien, dat werkt op zich prima. Het valt me wel op dat het CPU-verbruik van de DS opvallend hoger is als de webpagina van Bazarr open staat (en ik verder niets mee doe). Is dat toeval, of is dat meer mensen opgevallen?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TRaSH schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Bazarr kan prima omgaan met renamed files mits sonarr of Radarr dat doet.
Hoe dat zo dan?

pven schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:03:
Ik heb Bazarr op mijn DS412+ draaien, dat werkt op zich prima. Het valt me wel op dat het CPU-verbruik van de DS opvallend hoger is als de webpagina van Bazarr open staat (en ik verder niets mee doe). Is dat toeval, of is dat meer mensen opgevallen?
Schijnt een fix voor zijn geweest in de laatste versie begreep ik.
Iets met webhook.

@MrVegeta

Als je in Bazarr kiest voor use scene name dan gebruikt hij de info die Radarr/Sonarr in zijn database heeft toen het gezocht heeft naar dat bestand.
Dus voordat je het renamed hebt.

TRaSH wijzigde deze reactie 30-01-2019 00:15 (18%)

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-03 13:48

ulTimaS

Mayhaps

TRaSH schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:12:
[...]

Schijnt een fix voor zijn geweest in de laatste versie begreep ik.
Iets met webhook.

@MrVegeta

Als je in Bazarr kiest voor use scene name dan gebruikt hij de info die Radarr/Sonarr in zijn database heeft toen het gezocht heeft naar dat bestand.
Dus voordat je het renamed hebt.
Precies, zie voorbeeld (blauw is de huidige bestandsnaam, oranje de naam die radarr heeft doorgegeven als scene name):

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:46
Is Bazarr al beschikbaar als package voor een Synology DS214 die geen docker kan draaien? Kan er zo niks over vinden.
Heb zojuist de laatste updates van Sonarr en Radarr geinstalleerd via de ingebouwde update en het lijkt erop dat ze wat minder geheugen in beslag nemen. Dat is ideaal voor een nas met weinig geheugen.
Wie maakt die packages ?
Evt daar vragen of iemand hem wilt maken.

Kan je hem ook niet van de source installeren ?

@Binnetie Nee, helaas. Je moet hem van github halen, en daarna schumi2004 in "[Synology] Packages" lezen (is mij ook gelukt op mijn DS214+, met wat aanpassinkjes)

Laat maar weten als je vragen hebt :Y)

pven wijzigde deze reactie 08-02-2019 14:46 (9%)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

ik ben nog steeds niet blij met Bazarr, blijft maar keer op keer dezelfde sub van een serie ophalen.
ik dacht ergens te lezen dat iemand hetzelfde had .. maar kan het niet terug vinden.
Nog geen tijd gehad om er naar te kijken, dus bazarr maar even gekilled ;)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

zeroday schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:15:
ik ben nog steeds niet blij met Bazarr, blijft maar keer op keer dezelfde sub van een serie ophalen.
ik dacht ergens te lezen dat iemand hetzelfde had .. maar kan het niet terug vinden.
Ja, ik. Dat kwam doordat er ergens in een van de directory-namen bij de settings de naam van mijn Synology op was gedoken. Ik had een issue op github gemaakt (kan er zo snel niet bij). De oplossing was voor mij simpel: zorg dat de foldernaam juist is. :Y)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

pven schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:17:
[...]

Ja, ik. Dat kwam doordat er ergens in een van de directory-namen bij de settings de naam van mijn Synology op was gedoken. Ik had een issue op github gemaakt (kan er zo snel niet bij). De oplossing was voor mij simpel: zorg dat de foldernaam juist is. :Y)
uhm ..
TV\Homecoming\Season 1\Homecoming.S01E03.1080p.WEB.H264-iNSiDiOUS.srt

kan niet 1-2-3 zien wat hier verkeerd aan is.
zie je github issue ook maar ook daar zie ik in mijn config.ini niets vreemds aan.

We gaan maar eens debuggen ;)

oh dat was easy.

De sub die gevonden wordt is een NL sub, wordt gedownload en dan wordt er geraden dat het een Duitse sub is en wordt dan als duitse sub opgeslagen waardoor je dan in een loop terecht komt.
Errug apart..

zeroday wijzigde deze reactie 08-02-2019 15:43 (15%)

@zeroday
Zou daar even een melding van maken op de github.
Neem aan dat je wel de laatste versie draait ?

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

TRaSH schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:49:
@zeroday
Zou daar even een melding van maken op de github.
Neem aan dat je wel de laatste versie draait ?
Ja hoor, github melding gemaakt en maker heeft al gereageerd dat ie de sub graag wil hebben.. ;)
Waarschijnlijk een issue wat ze over het hoofd hebben gezien in een merge van de code.Lees ik zojuist.
in ieder geval acknowledged ;)

zeroday wijzigde deze reactie 08-02-2019 16:31 (16%)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:46
pven schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:38:
@Binnetie Nee, helaas. Je moet hem van github halen, en daarna schumi2004 in "[Synology] Packages" lezen (is mij ook gelukt op mijn DS214+, met wat aanpassinkjes)

Laat maar weten als je vragen hebt :Y)
Ik lees iets over Monit, wat is dit precies? Ik zal er eens in gaan duiken en kijken of het me lukt.
Binnetie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:31:
[...]

Ik lees iets over Monit, wat is dit precies? Ik zal er eens in gaan duiken en kijken of het me lukt.
Monit: uh, ik heb geen idee

Ik heb via git een clone gemaakt, daarna Python modules via DSM geïnstalleerd (anders krijg je meldingen dat het niet wil starten). En draaien maar.

Hm ... Is er een goed alternatief voor Bazarr? Tegenwoordig heb ik na iedere update problemen, ben er wel een beetje klaar mee. (Autosub valt af, want die kijk niet naar films.)

[ Voor nu heb ik de auto-update uit gezet... 8)7 ]

pven wijzigde deze reactie 10-02-2019 10:05 (13%)

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:05
pven schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:02:
Hm ... Is er een goed alternatief voor Bazarr? Tegenwoordig heb ik na iedere update problemen, ben er wel een beetje klaar mee. (Autosub valt af, want die kijk niet naar films.)

[ Voor nu heb ik de auto-update uit gezet... 8)7 ]
Ik maak zelf gebruik van de subzero plug-in en tot nu toe geen problemen daar mee gehad.
SubZero zal verdwijnen uit Plex wat ik begrepen heb.
Of je moet Plex niet meer updaten.

@pven
Wat voor problemen ?
Heb je daar een melding van gemaakt ?
Ik draai hem ook en merk juist met de updates dat het steeds beter gaat en steeds minder vaak de verkeerde subs.
Heb wel mijn score vrij hoog staan.

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True