Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:29
TRaSH schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:45:
SubZero zal verdwijnen uit Plex wat ik begrepen heb.
Of je moet Plex niet meer updaten.
SubZero is geen plugin (het is een agent), dus volgens mij blijft die gewoon werken.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:55
Ik heb vernomen dat er een grote kans is dat dat gaat verdwijnen.
Dat je externe add-ons, agents etc kan gebruiken.
Bron een developer die samen met hem werkt.
En je bent verplicht om plex te gebruiken.

Sinds vandaag is er bij Bazarr nog een developer erbij gekomen om te komen helpen met het project,
naast panni developer van SubZero gaat Rato helpen hij heeft gewerkt aan guessit en subliminal.

TRaSH wijzigde deze reactie 13-02-2019 17:37 (32%)
Reden: Info toegevoegd Extra Developer voor Bazarr.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Is er toevallig hier iemand die weet wat de devvers doen om over te stappen op Python 3
Dit omdat Python 2.7 bijna EoL is

Check dit en help mee!

• TRaSH
Er naar kijken, _O-
Wat er veranderd moet worden in de code.
Voor sommige is het een complete rewrite van de code.
En sommige zullen er niks aan doen.
Omdat ze daar geen zin meer in hebben.
Maar verwacht niet dat ze binnenkort allemaal overgestapt zijn.
Veel zullen pas op het eind met iets komen of er naar.
Hoeveel mensen/bedrijven draaien nog op Windows 7 ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:20
Het is natuurlijk niet zo dat python 2 applicaties ineens niet meer werken.

Er wordt alleen niet meer ontwikkeld aan python 2.7, maar dat is al heel lang zo.
De enige toevoegingen die nog aan 2.7 zijn gedaan zijn wat backports vanuit python 3 voornamelijk bedoelt om de overgang naar python 3 majkkelijker te maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DaMoUsYs
@Ben(V) en @TRaSH
Nee dat snap ik, was gewoon benieuwd.
Houd er altijd wel van om supported software te draaien
Bedankt voor de reactie iig

Check dit en help mee!

• Ben(V)
Snap ik, maar dat is eigenlijk alleen correct als de applicatie ook actief onderhouden wordt.
Stel dat je een python applicatie hebt die gebouwd is voor python 2.4 en die niet goed onderhouden wordt, dan heb je een kans dat hij onder python 2.7 niet goed functioneert.

Er zijn heel veel statische python 2 applicatie die prima functioneren, maar waar nooit meer aan ontwikkelt word
Die zijn alleen maar gebaat bij een bevroren python 2.7

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DaMoUsYs
Ja daar zit wat in natuurlijk
Maar Sonarr, Radarr en Autosub worden toch nog wel actief ontwikkeld ?

Check dit en help mee!

• Ben(V)
Ja hoor, maar alleen autosub is in python geschreven die andere twee niet.

• DaMoUsYs
O ja das waar ook

Check dit en help mee!

• KontI
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 30-09 06:25
DaMoUsYs schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:18:
Is er toevallig hier iemand die weet wat de devvers doen om over te stappen op Python 3
Dit omdat Python 2.7 bijna EoL is
Medusa develop branch draait op python 3.

Py3 presteert ook over het algemeen beter.

KontI wijzigde deze reactie 16-02-2019 12:18 (6%)

• Ben(V)
Dat laatste is volkomen onzin, er is geen enkele performance winst van python 3 ten opzichte van python 2.

Sterker nog doordat in Python 3 alles unicode is, zal het geheugen gebruik meestal toenemen, want elk karakter is dan twee bytes in plaats van een byte zoals in Python 2

• KontI
Ben(V) schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:54:
Dat laatste is volkomen onzin, er is geen enkele performance winst van python 3 ten opzichte van python 2.

Sterker nog doordat in Python 3 alles unicode is, zal het geheugen gebruik meestal toenemen, want elk karakter is dan twee bytes in plaats van een byte zoals in Python 2
Sterker nog het is geen onzin. Aangezien veel py2 applicaties (zoals medusa) vol zitten met utf-8 encode/decodes. Wat veel meer van de cpu kost dan die paar extra bytes.

Plus de develop branch van medusa verbruikt ook niet meer geheugen. Eerder het tegenovergestelde. Er zijn gebruikers welke op een bepaald os een memory leak tegen kwamen op py2 welke niet zichtbaar is op py3.

Er is met name veel performance optimization gedaan in py3.7.

Ff snel een bron gezocht voor je: https://hackernoon.com/wh...on-of-python-2ae7c61a6b2b

• Ben(V)
Blijkbaar ken je het verschil tussen unicode en utf-8 niet.
Als er encoding/decoding van utf-8 nodig is dan is die in python 2 net zoveel nodig als in python 3.
En dat is uiteraard helemaal niet cpu intensief, want dat zijn gewoon lookup tables.

En medusa is een py2/py3 applicatie die dus op beide platformen draait.

Maar het verschil zit erin dat strings in Python 2 acht bits per karakter zijn en in Python 3 zestien bits (want unicode).
Als je dus een weinig data intensieve applicatie hebt dan merk je dat verschil nauwelijks.

En memory leaks in python 2 is een fabeltje.

Als er memory leaks zijn dan zitten die in gebruikte site-packages.
Python 2 is al zo ontzettend lang stabiel dat daar echt geen memory leaks in zitten.

Bijna alle performance optimaliseringen die ontwikkelt zijn, zijn voor python 2 ontwikkelt en ook in python 3 gebruikt.

Ze gebruiken namelijk dezelfde interpreter en alleen de bytecompiler is verschillend en dat wordt maar een keer gedaan als je het programma voor de eerste keer draait.(hij maakt dan de .pyc code aan).

Wat je ziet in de marginale verschillen die je leest in jouw link is dat python 3 iets beter scored doordat er juist veel unicode gebruikt wordt en dat is de eeuwige afweging tussen iets betere performance en meer memory gebruik.

Verder zijn dit soort benchmarks heel erg afhankelijk op welke machine zoiets laat draaien.
Deze test is duidelijk op een intel machine (waarschijnlijk Windows), maar als je zoiets op een Arm processor draait krijg je hele andere cijfers.
Aangezien de bytecompiler van python stack georienteerd taal maakt en de python interpreter dus een stack georienteerde interpreter is (zoal bijvoorbeeld Forth), maakt de cpu waar hij op draait heel erg veel uit.

Onderstaande link laat je zien welke verschillen er kunnen ontstaan op verschillende cpu's
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=183829

Ben(V) wijzigde deze reactie 17-02-2019 18:42 (4%)

• BeSTRaaR
  • Registratie: oktober 2016
  • Nu online
Kan iemand mij helpen met Bazarr (laatste versie) op een DS218+ (laatste DSM) via Docker (laatste versie)? Ik kom er niet uit namelijk :?

Op dit moment draai ik zowel Sonarr, Radarr als NZBGet succesvol via de SynoCommunity packages. Via dit topic kwam ik achter het bestaan van Bazarr en wil deze nu ook graag gaan gebruiken. Omdat er (nog) geen package voor is, ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met Docker. Met de diverse online guides als hulp erbij kom ik hier wel mee uit de voeten.

Bazarr lijkt echter niet helemaal goed te functioneren. De Docker draait succesvol en ik kan hem opstarten. Echter, bij elke serie en film staat onder 'Path' een driehoek met een uitroepteken (als ik er met mijn muis op sta geeft hij aan: "This path doesn't seems to be valid.") Het gekke is echter, dat het 'path' wat er vervolgens achterstaat, gewoon klopt (bijv: /volume1/mediaplayer/TV-Series/The Big Bang Theory). Ook als ik vervolgens doorklik op de serie vind hij gewoon de beschikbare afleveringen welke op de NAS staan.

Als ik vervolgens handmatig een ondertiteling zoek van een serie en deze probeer te downloaden, gebeurd er niks. Kijk ik in de log, dan geeft hij aan:

BAZARR Error saving subtitles file to disk for this file:/volume1/mediaplayer/TV-Series/The Big Bang Theory/Season 12/The.Big.Bang.Theory.S12E15.1080p.WEB.H264-AMCON.mkv

IOError: [Errno 2] No such file or directory: u\/volume1/mediaplayer/TV-Series/The Big Bang Theory/Season 12/The.Big.Bang.Theory.S12E15.1080p.WEB.H264-AMCON-Obfuscated.hu.srt\

Ik heb al van alles geprobeerd met de 'Path Mappings' onder settings, maar dat maakt geen verschil.

In de Docker settings heb ik mijn film en serie mappen gekoppeld aan '/tv' en '/movies' en zowel PUID als PGID toegevoegd aan de omgevingsvariabelen.
@BeSTRaaR Het klinkt alsof je docker-container niet bij je mediabestanden mag komen. Kan je via bv ssh inloggen op die container?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• TRaSH
Bazarr neemt de paths van Sonarr en radarr over,
Dus hij gaat via die path in de container proberen om bij je bestanden te komen.
Wat je dus moet doen is het linken/sharen van die path in je container.
Daarna kan je evt nog remote path mapping gebruiken als de path anders is in je container

• BeSTRaaR
  • Nu online
pven schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:12:
@BeSTRaaR Het klinkt alsof je docker-container niet bij je mediabestanden mag komen. Kan je via bv ssh inloggen op die container?
Hoe werkt dat precies? (docker is nieuw voor me en heb maar beperkte ervaring met SSH). Heb wel iets geprobeerd, maar weet niet of je dit bedoelt:

*********@NAS:~$ docker images
Got permission denied while trying to connect to the Docker daemon socket at uni x:///var/run/docker.sock: Get http://%2Fvar%2Frun%2Fdocker.sock/v1.29/images/jso n: dial unix /var/run/docker.sock: connect: permission denied
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:35:
Bazarr neemt de paths van Sonarr en radarr over,
Dus hij gaat via die path in de container proberen om bij je bestanden te komen.
Wat je dus moet doen is het linken/sharen van die path in je container.
Daarna kan je evt nog remote path mapping gebruiken als de path anders is in je container
Bedoel je dit?

• TRaSH
@BeSTRaaR
lijkt er op denk ik
als je dat gebruikt dan moet je dus remote path mapping gebruiken

code:
1
2
1. /volume1/mediaplayer/TV-Series/
2. /tv

• BeSTRaaR
  • Nu online
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:55:
@BeSTRaaR
lijkt er op denk ik
als je dat gebruikt dan moet je dus remote path mapping gebruiken
[Afbeelding]

code:
1
2
1. /volume1/mediaplayer/TV-Series/
2. /tv

Dat was ook mijn gedachte, maar dan krijg ik:
https://i.ibb.co/XsrWKWy/bazarr2.jpg

Terwijl het path wel klopt als ik de remote path in settings leeg laat:
https://i.ibb.co/T88CzH1/bazarr3.jpg

BeSTRaaR wijzigde deze reactie 18-02-2019 20:06 (12%)

• TRaSH
moet nog een slash achter zie ik

Tuurlijk klopt de path aangezien hij de path van Sonarr haalt,
maar de container kan niet via /volume1/mediaplayer/TV-Series/ bij die locatie komen
je hebt hem gemapped op /tv

• BeSTRaaR
  • Nu online
TRaSH schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:11:
moet nog een slash achter zie ik
[Afbeelding]

Tuurlijk klopt de path aangezien hij de path van Sonarr haalt,
maar de container kan niet via /volume1/mediaplayer/TV-Series/ bij die locatie komen
je hebt hem gemapped op /tv
Awesome, het werkt! Thanks! d:)b

Notifications (via Pushover) lijkt echter nog niet te werken. Klopt dat?

BeSTRaaR wijzigde deze reactie 18-02-2019 20:37 (7%)

• TRaSH
BeSTRaaR schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:36:
[...]
Notifications (via Pushover) lijkt echter nog niet te werken. Klopt dat?
Nee,
werkt gewoon bij mij.

Ik heb contact opgenomen met Synology support over mijn Python2-probleem op mijn DS214+. Volgens de maker van Bazarr is versie 2.7.13 nodig,op mijn DS staat 2.7.12. Maar .. Synology beweert dat ze alleen Pythion3 in hun software hebben zitten, en dat Python2 dus uit een custom package afkomstig moet zijn.

Hoe dan ook: ik draai een oude versie van Bazarr, dat werkt op zich prima. Maar mocht een van de ondersteunde sites iets zodanig wijzigen dat mijn Bazarr-versie er niet meer bij kan, dan werkt het dus niet meer.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-10 15:34
Ik had Sick Beard zo inregeld dat er alleen buiten het LAN om een username/password werd gevraagd. Zie onder. Dit was dus buiten Sick Beard om geregeld.

Omdat ik nu NZBGet via VPN laat downloaden moet ik Sick Beard via het WAN benaderen. Geen probleem maar dan moet ik wel username/password in Sick Beard zelf instellen (dus niet op de web server zoals voorheen). Anders werkt de NZBGet post processing naar Sick Beard niet (access denied).

Gevolg is dat ik nu ook binnen het LAN een username/password moet opgeven. Ik wil dit eigenlijk alleen buiten het LAN moeten opgeven. Is dit nog in Sick Beard zelf ergens in te stellen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

server_name sickbeard.xxxxxxxx.synology.me;

location / {
        proxy_set_header        Host                $host;
        proxy_set_header        X-Real-IP           $remote_addr;
        proxy_set_header        X-Forwarded-For     $proxy_add_x_forwarded_for;
        proxy_set_header        X-Forwarded-Proto   $scheme;
        proxy_intercept_errors  on;
        proxy_http_version      1.1;

proxy_pass http://localhost:8081;

satisfy any;
        allow  192.168.0.0/24;
        deny   all;
        auth_basic            "closed site";
        auth_basic_user_file  /volume1/web_passwd/.htpasswd;
    }
}

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-10 15:34
@pven
Klopt volgens mij niet wat Synology schrijft.
DSM komt nu standaard met Python 2.7.12. Zie onder. Dit is een schone installatie.

Via SynoCommunity kun je nog de volgende versies installeren:
admin@DS716V:~$ python --version
Python 2.7.12
admin@DS716V:~$ which python
/bin/python
admin@DS716V:~$ ls -l /bin
lrwxrwxrwx 1 root root 7 Oct 26 15:59 /bin -> usr/bin
admin@DS716V:~$ ls -l /usr/bin | grep python
lrwxrwxrwx 1 root   root       7 Oct 26 15:55 python -> python2
lrwxrwxrwx 1 root   root       9 Oct 26 15:55 python2 -> python2.7
-rwxr-xr-x 1 root   root    6160 Oct 26 15:55 python2.7
admin@DS716V:~$

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
pven schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:09:
Ik heb contact opgenomen met Synology support over mijn Python2-probleem op mijn DS214+. Volgens de maker van Bazarr is versie 2.7.13 nodig,op mijn DS staat 2.7.12. Maar .. Synology beweert dat ze alleen Pythion3 in hun software hebben zitten, en dat Python2 dus uit een custom package afkomstig moet zijn.

Hoe dan ook: ik draai een oude versie van Bazarr, dat werkt op zich prima. Maar mocht een van de ondersteunde sites iets zodanig wijzigen dat mijn Bazarr-versie er niet meer bij kan, dan werkt het dus niet meer.
Gewoon python van de SynoCommunity installeren.
Synology zet wel een oude versie van Python 2 op de Nas, maar die is enkel bedoelt voor hun eigen scripts en is geen formeel package.

Hoe kan ik in Radarr de Nederlandse benaming van een film krijgen? Ik heb het dan bv over Mees Kees: in het Nederlands is dat dus Mees Kees, maar Radarr maakt er Mister Twister van. 8)7

• TRaSH
Naar mijn weten niet,
Misschien alle je aangeeft dat het dutch is.
Verder als je een fatsoenlijke media player hebt die scrapt dan kan je die weer instellen dat hij originele bemanning met NL omschrijving moet gebruiken.
Zo heb ik het met de raspberry pi van mijn dochter met Kodi er op.

• nitrodesign
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 17:14
Hopelijk kunnen jullie mij ergens mee helpen, ik heb via mijn NAS (Synology) het volgende gëinstalleerd:

* Sickchill
* CouchPotato
* SABNZB
* Spotweb

Process gaat als volgt: Via SickChill (TV Serie) of CouchPotato (Film) aangeven wat je wil hebben --> dit gaat die zoeken via Spotweb of het er is --> als het er is wordt het binnen gehaald via SabNZB.

Het gedeelte met CouchPotato functioneert naar behoren, als ik daar iets vanaf wil halen pakt die wat ik wil en klaar.
SickChill hierin tegen functioneert half en ook weer niet.

Vandaag een test gedaan om "de luizenmoeder" binnen te halen. Aangegeven dat ik alles wil hebben (Seizoen 1 en 2) en hiervan alle afleveringen.
Nu heeft hij alleen aflevering 6 van Seizoen 1 en de rest kan die niet vinden. Als ik ga kijken naar de namen, dan komen deze overeen van aflevering 1,2,3,4,5,6,7,8,9.

Hierbij de logging wat die aangeeft in SickChill:
2019-03-04 15:36:02 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-340575 :: Unable to find a download for: [De Luizenmoeder - S01E08 - Kanjer-training]
2019-03-04 15:35:58 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-340575 :: [Spotweb] :: Performing episode search for De Luizenmoeder
2019-03-04 15:35:58 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-340575 :: Beginning manual search for: [De Luizenmoeder - S01E08 - Kanjer-training]

Als ik vervolgens kijk in Spotweb dan staan deze er wel in.
Hopelijk heeft iemand dit ook meegemaakt of dergelijke.

Alvast bedankt.

Dit betreft ook andere series die ik wil binnenhalen, alle statussen staan op "Wanted" maar daar blijft het bij.

nitrodesign wijzigde deze reactie 04-03-2019 15:43 (3%)

• TRaSH
Misschien niet genoeg info over welke kwaliteiten etc ?
Of de omschrijving niet voldoende.

TRaSH wijzigde deze reactie 04-03-2019 16:36 (24%)

• nitrodesign
TRaSH schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:35:
Misschien niet genoeg info over welke kwaliteiten etc ?
Of de omschrijving niet voldoende.
Ik heb aangegeven dat die elke kwaliteit mag gebruiken om er zeker van te zijn dat dit niet het probleem is.
En waar kan ik de omschrijving invullen?, kan niet herinneren dat ik daarvoor iets moet instellen.

• TRaSH
Sorry Bedoel de bestandsnaam,
Staat er bij welke seizoen en aflevering zoals het hoort sxxexx

• nitrodesign
Bedoel je bij Post Processing en dan naar het tabblad Episode Naming ?

Momenteel staat deze ingesteld op:
Show.Name.S02E03.Ep.Name
%S.N.S%0SE%0E.%E.N

• TRaSH
@nitrodesign
nee hoe het op dat spotnet staat beschreven.
Veel gebruiken bv ipv SxxExx iets onzinnigs als aflevering 10 of afl.10 etc.
echt weer van die nederlandse releases die moeten afwijken van de standaard.

• KontI
nitrodesign schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Ik heb aangegeven dat die elke kwaliteit mag gebruiken om er zeker van te zijn dat dit niet het probleem is.
En waar kan ik de omschrijving invullen?, kan niet herinneren dat ik daarvoor iets moet instellen.
Wellicht moet je een scene name exception toevoegen.
B.v. hij zoekt standaard op "De.luizenmoeder.S0xE0x". Maar er is een luizenmoeder NL en BE. Probeer deze eens toe te voegen: "De Luizenmoeder (Nederland)". Kijk even naar je spotweb resultaten voor eventuele andere exceptions. Blijft zo dat ze het format "[Scene Name / Exception] [SxEx]" moeten gebruiken.

Extra tip. sickchill kan alleen gebruik maken van shows op thetvdb. Probeer Medusa eens. Die kan ook shows op tvmaze en themoviedb gebruiken. Thetvdb kent van seizoen 2 nog maar 2 afleveringen. Terwijl ik zie dat iemand ze bij tvmaze allemaal al heeft toegevoegd.

Je kan zelf uiteraard ook die afleveringen toegevoegd krijgen op tvdb.

KontI wijzigde deze reactie 05-03-2019 05:00 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:29
nitrodesign schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:45:
Bedoel je bij Post Processing en dan naar het tabblad Episode Naming ?

Momenteel staat deze ingesteld op:
Show.Name.S02E03.Ep.Name
%S.N.S%0SE%0E.%E.N
Ignoring result De.Luizenmoeder.S02E04.(2019).x264.HQTV.720p.
Don't want this quality, ignoring found result for De Luizenmoeder S02E04 with quality Unknown

Uit mijn logs.
Dat komt omdat die nederlandse wannabe releasers zich niet houden aan de scene standaarden, en allerlei vage eigen dingen verzinnen om het automatisch zoeken onmogelijk te maken.
Had er in de bestandsnaam gestaan HDTV ipv HQTV, of helemaal niets, dan was deze gewoon opgepikt. Maar omdat HQTV een onbekende quality is wordt ie ook uit de lijst met "all qualities" gefilterd.

Waarschijnlijk staat in jouw logs hetzelfde. Oplossing is om in Spotweb (als je die juist geconfigureerd hebt) gewoon even handmatig op download te klikken. De Post-Processor pakt hem wel op namelijk omdat de bestandsnaam gewoon De Luizenmoeder S02E04.mkv is.

Dit gaat ook niet opgelost worden. Nederlandse releasers moeten gewoon de scene-standaard aanhouden qua release names, en dan is er niks aan de hand. Het jaartal van de serie verkeerd in de naam zetten is ook zoiets. Dan is het ineens De Luizenmoeder (2019).S02E03. Maar De Luizenmoeder komt uit 2018, dus die 2019 vindt ie niet op TheTVDB, en dan is het ineens niet meer jouw serie. Dat kun je inderdaad wel oplossen met een scene-exception, maar het is rete-irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaasDoosNL
  • Laatst online: 01-10 21:05
Wellicht interessant om te vermelden dat met een van de laatste updates van Bazarr nieuwe subtitle providers zijn meegekomen.
KaasDoosNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
Wellicht interessant om te vermelden dat met een van de laatste updates van Bazarr nieuwe subtitle providers zijn meegekomen.
Zitten er best veel in nu. :)

Heeft het zin om ze allemaal (muv de talen die ik echt niet wil) aan te vinken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KaasDoosNL
pven schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:35:
[...]

Zitten er best veel in nu. :)

Heeft het zin om ze allemaal (muv de talen die ik echt niet wil) aan te vinken?
Ja, als in NL & Eng.
Nadat ik de settings had aangepast werden er direct 6 nieuwe NL subs gevonden voor verschillende films.
(Deze waren gevonden dmv Subscene)

KaasDoosNL wijzigde deze reactie 12-03-2019 20:40 (4%)

• DarkAllMan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-10 15:28
Zijn er hier mensen die Sonarr V3 Beta draaien op SSL? Ik heb problemen om de laatste beta (master) via SSL te benaderen.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

DarkAllMan schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:21:
Zijn er hier mensen die Sonarr V3 Beta draaien op SSL? Ik heb problemen om de laatste beta (master) via SSL te benaderen.
Ikke, al draait de V3 achter nginx SSL proxy, niet op SSL rechtstreeks :) Werkt perfect....

• DarkAllMan
azz_kikr schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Ikke, al draait de V3 achter nginx SSL proxy, niet op SSL rechtstreeks :) Werkt perfect....
Ik draai op Windows 10, maar ik krijg daar SSL niet werkend, waar het met met Sonarr 2 op windows 7 geen probleem was. Ik ga nog ff verder puzzelen 8)
19-3-13 11:47:11.2|Debug|X509CertificateValidationPolicy|Certificate validation for https://192.168.1.118:3662/api/v2/app/preferences failed. RemoteCertificateNameMismatch
Ik heb een forum post gemaakt:
https://forums.sonarr.tv/t/ssl-not-working/21636/2

Ben benieuwd....

DarkAllMan wijzigde deze reactie 13-03-2019 12:00 (75%)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-10 14:48

zeroday

Dream within a dream

azz_kikr schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
[...]

In hoeverre is V3 al dusdanig stabiel dat je over kan gaan? Ik zie dat het al geruime tijd aan het ontwikkelen is, maar goed V2 draait hier ook gewoon goed, dus waarom zou ik overgaan op dit moment?

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

zeroday schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:30:
[...]

In hoeverre is V3 al dusdanig stabiel dat je over kan gaan? Ik zie dat het al geruime tijd aan het ontwikkelen is, maar goed V2 draait hier ook gewoon goed, dus waarom zou ik overgaan op dit moment?
Geen idee. Buiten de layout is er op het eerste zicht weinig veranderd. Alles werk gewoon als tervoren op v2.

Het voelt wel iets sneller aan maar dat kan gedacht zijn.
Geen idee of het iets v3 is of het ook v2 is, je kan releases plus en minpunten geven zodat ze voorkeur krijgen op elkaar...

• TRaSH
Dat is nieuw voor v3.
Je kan hiermee bepaalde tags/woorden als voorkeur geven op een soort punten score.

Hier een voorbeeld.
De screenshot is wat ouder is ondertussen bij mij al iets verder getuned

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

TRaSH schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:59:
Dat is nieuw voor v3.
Je kan hiermee bepaalde tags/woorden als voorkeur geven op een soort punten score.

[Afbeelding]

Hier een voorbeeld.
De screenshot is wat ouder is ondertussen bij mij al iets verder getuned
ben na wat gestoei met de upgrade van nzdrone naar sonarr waarbij er nothing nada werd gemigreerd zover dat ik er alles weer in heb zitten.
/opt/nzbdrone was bij mij nog de default en vanuit een hele andere user moesten dus dingen omgezet worden. Alas .

Heb ik het goed dat mocht ik de preferred optie aanzetten dat ie ALTIJD de preferred gaat downloaden?

Stel ik heb een 1080p whatever release en ik heb als preferred de Amazon staan dat ie nadat ie al 1080p whatever heeft gedownload dat ie dan nu ook nog de amazon gaat downloaden?
Dat doet ie nu namelijk niet. soms download ik handmatig een andere release omdat ik de serie bijv. nu wil kjken maar dan wil ik uiteindelijk toch graag hebben dat ie upgrade naar in dit geval de amazon release.
doet ie dat?

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• TRaSH
@zeroday
Upgrade ging bij mij zonder issues eigenlijk.

Even een nieuwe screenshot betreffend Sonarr V3

punt 1,2,3 moet je vergeten die zijn er puur voor test doel einden ingezet door mij.
dus uitgaande van alleen de punten score.

globaal wat de punten doen.
Hij zoekt naar de release hij vind alleen een TBS release dan download hij die,
mocht er in de tussentijd een amazon release uitkomen dan word hij geupgraded naar de amazon release.
zijn tijdens het zoeken beide aanwezig dan download hij degene met de hoogste score.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

TRaSH schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:43:
@zeroday

[Afbeelding]
punt 1,2,3 moet je vergeten die zijn er puur voor test doel einden ingezet door mij.

mocht er in de tussentijd een amazon release uitkomen dan word hij geupgraded naar de amazon release.
zijn tijdens het zoeken beide aanwezig dan download hij degene met de hoogste score.
duidelijk, wat doet ie met de restricties die je daar boven hebt staan? (niet in deze screenshot), maar
de optie: Must Not Contain ?
kun je die dan min of meer overslaan? want zoms wil je de TBS niet maar soms wel weer omdat er niets anders is ;)en dan wil je de 1080p tbs en daarna bijv. de amazon.

• TRaSH
De restricties zijn er echt voor als je ze niet wilt.
Aangezien alles wat ik interessant vind gewoon als echte web-dl uitkomt en niet die magere 2.0 aac releases van tbs.
En ik kijk pas een seizoen als hij compleet binnen is.
Dus ik hoef ze niet meteen te hebben ik kan best een paar uur wachten of evt een paar dagen.

• KaasDoosNL
TRaSH schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:43:
@zeroday

[Afbeelding]

Super nice, is iets waar ik op dit moment echt tegenaan loop met Sickchill.
Er worden dan bijv. 10 afleveringen binnengehaald waarbij er eentje een andere (niet bekende) release is.
Bazarr download dan leuk een ondertiteling die niet synchroon loopt, terwijl dit bij de overige 9 wel is.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:15

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vraagje over Plex. Plex herkent allemaal ondertitels die niet bestaan waarschijnlijk gedownload en verwijdert maar ik kan ze nog wel selecteren bij het afspelen waardoor de transcoders faalt. Weet iemand zo hoe ik een refresh kan forceren?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• van D
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 13:46
Handig als ik ben... zojuist zonder na te denken Mono package naar 5.18.0.240 geupdate op mijn Synology. Nu willen Radarr en Sonarr niet meer starten. In het log staat de volgende melding: mono_gdb_render_native_backtraces not supported on this platform, unable to find gdb or lldb.

Mono verwijderen en een oude installeren gaat niet gemakkelijk, hier dienen Radarr en Sonarr eerst te worden gedeïnstalleerd... heeft iemand hier ervaring mee of een mooie work a round?

• TRaSH
@van D
Je zal wel moeten updaten aangezien themoviedb TLS V1.0 niet meer supported.
dus er kan dan geen info meer van themoviedb gehaald worden
en voor V1.2 moet je een nieuwere mono gebruiken.
las ook dat je moet zorgen dat "MONO_TLS_PROVIDER=legacy" verwijderd word.

Even kijken of je ook meteen Radarr en Sonarr kan updaten en anders overstappen naar dockers als dat kan anders even zeuren bij de package makers dat ze eens moeten updaten.

van D schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:36:
Handig als ik ben... zojuist zonder na te denken Mono package naar 5.18.0.240 geupdate op mijn Synology. Nu willen Radarr en Sonarr niet meer starten. In het log staat de volgende melding: mono_gdb_render_native_backtraces not supported on this platform, unable to find gdb or lldb.

Mono verwijderen en een oude installeren gaat niet gemakkelijk, hier dienen Radarr en Sonarr eerst te worden gedeïnstalleerd... heeft iemand hier ervaring mee of een mooie work a round?
Bij mij stond er ook een update klaar voor radarr en sonarr. Dat heeft vast met elkaar te maken.

Heb je geen backup?

• van D
TRaSH schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:54:
@van D
Je zal wel moeten updaten aangezien themoviedb TLS V1.0 niet meer supported.
dus er kan dan geen info meer van themoviedb gehaald worden
en voor V1.2 moet je een nieuwere mono gebruiken.
las ook dat je moet zorgen dat "MONO_TLS_PROVIDER=legacy" verwijderd word.

Even kijken of je ook meteen Radarr en Sonarr kan updaten en anders overstappen naar dockers als dat kan anders even zeuren bij de package makers dat ze eens moeten updaten.
Ah oke, dat wist ik nog niet. Ik ga is kijken bij de ontwikkelaars. Docker onderteunt mijn Nas helaas niet.

• van D
pven schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:17:
[...]

Bij mij stond er ook een update klaar voor radarr en sonarr. Dat heeft vast met elkaar te maken.

Heb je geen backup?
Klopt, heb beiden ook geupdate... nee geen backup. Zal vast nog wel ergens een config kunnen opvissen. Maar het herinstalleren zal redelijk wat inspanning vragen ben ik bang.
(Ik had niet goed gelezen)

pven wijzigde deze reactie 25-03-2019 19:51 (94%)

Snapt iemand de optie 'Ignore Deleted Movies' in radarr? Onder het vraagteken staat 'Movies deleted from disk are automatically unmonitored in Radarr'.

Als ik die optie op No zet, blijven de films dan monitored?

van D schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:27:
[...]

Klopt, heb beiden ook geupdate... nee geen backup. Zal vast nog wel ergens een config kunnen opvissen. Maar het herinstalleren zal redelijk wat inspanning vragen ben ik bang.
Kan je misschien een oude branche downloaden via github en die gebruiiken met de database die je nu hopelijk nog op schijf hebt staan? Volgens mij herstellen radarr/sonarr zich best goed, mits je die database maar hebt.

pven wijzigde deze reactie 26-03-2019 09:34 (55%)

• van D
pven schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:33:
Snapt iemand de optie 'Ignore Deleted Movies' in radarr? Onder het vraagteken staat 'Movies deleted from disk are automatically unmonitored in Radarr'.

[...]

Kan je misschien een oude branche downloaden via github en die gebruiiken met de database die je nu hopelijk nog op schijf hebt staan? Volgens mij herstellen radarr/sonarr zich best goed, mits je die database maar hebt.
Ja dat is ook een optie. Heb inmiddels de backups van beide configs gevonden. Nu zaak Mono, Radarr en Sonarr te deïnstalleren. Dan de voorgaande versie van Mono te installeren en dan weer Radarr en Sonarr.

Edit: inmiddels ben ik er achter dat de laatste Sonarr en Radarr versie van 20-3 beide afhankelijk zijn van de laatste versie van mono 5.18.0.240-12 |:( Ik ga maar terug naar de versies voor de update :| Volgende keer maar wat beter opletten.

van D wijzigde deze reactie 26-03-2019 12:45 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
pven schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:33:

Wat die optie doet is het volgende,
https://my.jetscreenshot.com/13737/m_20190326-yi55-1kb.png
Als jij de file fysieke media verwijderd word hij automatisch op unmonitored gezet zodat hij niet weer gedownload word.

https://my.jetscreenshot.com/13737/m_20190326-mb8z-1kb.png
Als jij de fysieke media verwijder blijft hij op monitored staan en als hij weer tevoorschijn komt in een RSS search dan word hij weer gedownload.

Dit geld ook voor Sonarr

Ik ben opzoek naar een alternatief voor Medusa omdat ik het helemaal zat ben dat Medusa maar blijft zoeken naar episodes die al gedownload zijn. Ik heb voornamelijk problemen met American Dad. Ik heb verschillende indexers geprobeerd (een gebruikt alternatieve scene numbering, de ander gebruikt de screne numbering zoals aangegeven door de makers (die wijkt af van de naamgeving van uploaders). De eerste optie (de indexer die dezelfde nummering gebruikt als uploaders) werkt beter. Maar ook daar heb ik problemen. Minstens 1 keer per week worden een hoop afleveringen opnieuw opgepikt en gemarkeerd als snatched, ook al heb ik die afleveringen al. Het maakt niet uit of ik ze markeer als gedownload of archived in welke kwaliteit dan ook.

Ik loop hier echt al heel lang mee te kloten en dit is volgens mij ook niet mijn eerste post hierover. Ik heb hier ook al op GitHub hulp bij gevraagd, maar het is nooit opgelost. Ik ben er nu helemaal klaar mee en ga daarom helemaal stoppen met Medusa. Nu heb ik Sonarr geïnstalleerd en in eerste instantie er alleen American Dad in gezet. Nu loop ik tegen het eerste probleem aan: ik gebruik een reverse proxy, dat werkt overal prima (ook bij Radarr, wat vrijwel hetzelfde is). Maar bij Sonarr werkt het alleen kort nadat Sonarr is opgestart. Ik kan naar sonarr toe gaan door naar een volgende soort URL te gaan:
sonarr.mijndomein.nl, dit wordt omgeleid naar https://sonarr.mijndomein.nl. Dan opent Sonarr (tenminste, als deze pas net aan staat). Als deze eenmaal eventjes draait (weet niet precies hoe lang, maar zal iets van een kwartiertje zijn), dan werkt het niet meer en wordt ik vanaf https://sonarr.mijndomein.nl doorgeleid naar https://mijndomein.nl. Heel vreemd.

Ik werk met een Synology NAS, ik heb Sonarr net zo ingesteld als iets van 6 andere zaken die ik heb draaien met een reverse proxy en alleen bij Sonarr loop ik tegen deze problemen aan. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Heeft daarna iemand nog tips op het gebied van een vervanger voor Medusa? Is Sonarr een goede keus, of zijn er betere alternatieven?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Ben(V)
Ik gebruik al jaren Chickchill tot grote tevredenheid.
Ze lopen misschien niet voorop met de nieuwste ontwikkelingen, maar misschien is dat wel juist een voordeel.

• TRaSH
Ik zelf draai Sonarr en ander met reverse proxy zonder problemen.
Enigste verschil ik draai hem niet op een synology,
Kan het zijn dat ze weer eens achter lopen met de packages ?
En ik gebruik subfolder optie.
Je zou eens in de logs van je reverse proxy kunnen kijken.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-10 20:34
volgens mij kun je in zowel Medusa als in sonar gewoon aangeven dat een al downloaded aflevering niet meer gedownload dient te worden...
maar het zou kunnen dat dit een handmatige handeling is...

• Folkwin
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-10 11:01
van D schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Ja dat is ook een optie. Heb inmiddels de backups van beide configs gevonden. Nu zaak Mono, Radarr en Sonarr te deïnstalleren. Dan de voorgaande versie van Mono te installeren en dan weer Radarr en Sonarr.

Edit: inmiddels ben ik er achter dat de laatste Sonarr en Radarr versie van 20-3 beide afhankelijk zijn van de laatste versie van mono 5.18.0.240-12 |:( Ik ga maar terug naar de versies voor de update :| Volgende keer maar wat beter opletten.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had 3 updates, te weten: Radarr, Sonarr en Mono naar respectievelijk versie 20190320-8, 20190320-15 en 5.18.0.240-12 via Synocommunity.

En toch wilde Sonarr en Radarr niet meer starten na de update. Ik heb dus de vorige versies teruggezet van allemaal.
Als jij een suggestie hebt om het toch werkend te krijgen na de laatste updates hoor ik het graag _/-\o_

• van D
Folkwin schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had 3 updates, te weten: Radarr, Sonarr en Mono naar respectievelijk versie 20190320-8, 20190320-15 en 5.18.0.240-12 via Synocommunity.

En toch wilde Sonarr en Radarr niet meer starten na de update. Ik heb dus de vorige versies teruggezet van allemaal.
Als jij een suggestie hebt om het toch werkend te krijgen na de laatste updates hoor ik het graag _/-\o_
Ja precies dat, nee helaas :). Ik heb het gelukkig nu weer draaiend. Heb Sonarr (nu v2.0.0.5322) en Radarr (nu v0.2.0.1293) beide wel nog geupdate via de webinterface. Voor de drie packages staat er voor ieder een update klaar in het Package Centre. Die durf ik voorlopig niet aan…

• Folkwin
van D schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Ja precies dat, nee helaas :). Ik heb het gelukkig nu weer draaiend. Heb Sonarr (nu v2.0.0.5322) en Radarr (nu v0.2.0.1293) beide wel nog geupdate via de webinterface. Voor de drie packages staat er voor ieder een update klaar in het Package Centre. Die durf ik voorlopig niet aan…
Haha. Ik haat die badges, maar deze laat ik inderdaad nog even staan.
Ben nog bezig de back-ups terug aan het zetten, wat een gedoe :)
[...]

Ik het eerst mono bijgewerkt, en daarna sonarr en radarr (dat leek me logisch). Misschien dat dat helpt?

• Folkwin
pven schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Ik het eerst mono bijgewerkt, en daarna sonarr en radarr (dat leek me logisch). Misschien dat dat helpt?
Heb ik ook geprobeerd (na nieuw installatie; want zonder Mono kan Radarr/Sonarr niet eens installeren). Geen succes :(.

• van D
Folkwin schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Heb ik ook geprobeerd (na nieuw installatie; want zonder Mono kan Radarr/Sonarr niet eens installeren). Geen succes :(.
Dat had ik de eerste keer ook gedaan...

• Ben(V)
Ik weet niet of jullie ook deze Nas architectuur hebben, maar zo ja dan zou ik deze thread eens volgen.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/3666

Uit nieuwsgierigheid: hebben jullie wel eens aan bv Radarr of Sonarr gedoneerd? Zo ja: komt dat dan ook daadwerkelijk bij de bedenkers uit? Of zit er nog ergens wat commissie tussen? Ik zie dat al dit soort dingen weer een andere manier van doneren gebruikt.

(Eens in de zoveel tijd doneer ik wat euro's aan dit soort initiatieven, omdat ze mijn leven nou eenmaal wat eenvoudiger maken en ik de bedenkers wil aanmoedigen.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
De meeste gebruiken beerpay via github.
Zitten helaas altijd een soort commissie kosten bij op een bepaalt moment.

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Hmmm... Hier ook mono, radarr en sonarr geupdate op mijn ds214play en sonarr is niet meer toegankelijk...

Radarr wel trouwens! Heb hier alles via reverse proxy over https lopen en bij sonarr levert inloggen een '405 Not Allowed' error op...

Edit: sonarr was nog niet geupdate, net gedaan en het werkt weer :)

vandermark wijzigde deze reactie 29-03-2019 15:01 (12%)

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

Kan je in Radarr/Sonarr ook de Nederlandse naam van een film in je lijst krijgen? Ik heb nu de Engelse benamingen erin staan die op de tvdb staa, maar ik wil de Nederlandse (inclusief de naam van de folder).

• TRaSH
Naar mijn weten niet,
Ze zijn wel aan het kijken of het misschien mogelijk is met de nieuwe API van tvdb.
Maar ze lopen tegen veel problemen op zoals bv series in hun eigen taal gebruikt worden.

• simonr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 19:40
[...]

Ik zit sinds de laatste update van Sonarr/Mono ook met het probleem dat Sonarr niet meer opstart.
Weet iemand hoe dit te verhelpen? Is er al zicht op een bugfix?

Zo niet, kan iemand me vertellen hoe ik Sonarr opnieuw installeer, maar dan niet de laatste versie? (en eventueel een back-up kan maken van de relevante zaken?)

Mijn nas is een 212j, dus geen Docker.

• TRaSH
de fix moet van de package maker afkomen en komt niet van Sonarr vandaan.
Dus eigenlijk moet je daar ergens gaan zeuren dat ze er iets mee gaan doen

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Geen problemen hier met een DS216Play, heb ook mono/radarr/sonarr in 1 go geüpdate.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Ben(V)
De problemen doen zich alleen voor als je een realtek ArmV8 cpu hebt, zoals bijvoorbeeld de DS218 en de DS418.

• simonr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 19:40
Ok, voor zover ik het begrijp:
1. Het probleem zit hem in de nieuwste versie van het MONO package.
2. Deze werkt niet lekker samen met sommige ARM architectuur versies.
3. Dit probleem is bekend, maar wordt waarschijnlijk niet opgelost. Het lijkt erop dat deze ARM types in plaats daarvan 'niet langer worden ondersteund'.
4. De enige mogelijkheid tot een werkend MONO package voor deze gebruikers is het downgraden tot de voorlaatste versie.
5. Dit betekent dat ook SONARR en aanverwanten gedowngrade zullen moeten worden, aangezien ze met de laatste versie de nieuwste MONO vereisen.

Acties:
1. Back-up maken van SONARR.
2. Nieuwste packages (MONO, SONARR) deinstalleren in DSM.
3. Oudere packages (MONO, SONARR) handmatig installeren.
4. SONARR eenmalig uitvoeren om bestandsstructuur en database te creëren.
5. SONARR stoppen.
6. Back-up SONARR terugzetten.
7. SONARR uitvoeren
8. SONARR via de web interface nog even updaten naar de nieuwste versie, zodat er ook weer juist gecommuniceerd kan worden met de database, anders werken de indexers niet meer.

How-to's en bronnen:
https://github.com/Sonarr/Sonarr/wiki/Backup-and-Restore
https://synocommunity.com/packages

simonr wijzigde deze reactie 09-04-2019 20:46 (100%)

• Ben(V)
Het probleem schijnt te zitten in de gcc compiler (the GNU Compiler Collection).
Z'n compiler hoort bij de toolchain die Synology levert voor al z'n systemen.
Die compiler wordt gebruikt om de verschillende packages voor het desbetreffende systeem te bouwen.

Het probleem schijnt te zijn dat Synology een tamelijk oude gcc versie in die toolchains opneemt en mono gebruikt features die niet beschikbaar zijn in die versie van de compiler.
Dit betreft met name de compiler voor de ArmV8 cpu (de 64 bits versie).

Ze leveren versie 4.0 van gcc mee terwijl de huidige hoogste versie 8.3

De beste kans op wijzigingen is dat iedereen die dit probleem ondervind een ticket bij Synology inlegt met de vraag de gcc compiler te upgraden in hun toolchains.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

voor mensen met Sonarr en eventueel Rutorrent en een certificaat en versie 3.x van Sonarr (3.0.1.429)
als je hebt geupdate dan kan het zijn dat er geen communicatie meer plaats vind met rutorrent omdat er nu een check zit op de validiteit van je certificaat en op de een of andere reden wordt bijv. een letsencrypt certificaat niet meer gevalideerd waardoor de communicatie wegvalt

Dit valt in de instellingen uit te zetten zodat rutorrent weer kan werken binnen Sonarr
Kost even wat tijd en ergenis .. maar goed.. door al dat gedoe in ieder geval weer 500GB aan vrije ruimte (ik dacht namelijk eerst dat het lag aan de hoeveelheid torrents die in de lijst stonden .. (not) ..

Ter info dus..

• DarkAllMan
zeroday schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:59:
voor mensen met Sonarr en eventueel Rutorrent en een certificaat en versie 3.x van Sonarr (3.0.1.429)
als je hebt geupdate dan kan het zijn dat er geen communicatie meer plaats vind met rutorrent omdat er nu een check zit op de validiteit van je certificaat en op de een of andere reden wordt bijv. een letsencrypt certificaat niet meer gevalideerd waardoor de communicatie wegvalt

Dit valt in de instellingen uit te zetten zodat rutorrent weer kan werken binnen Sonarr
Kost even wat tijd en ergenis .. maar goed.. door al dat gedoe in ieder geval weer 500GB aan vrije ruimte (ik dacht namelijk eerst dat het lag aan de hoeveelheid torrents die in de lijst stonden .. (not) ..

Ter info dus..
Jep, ik moest nu ook idd mijn url aanpassen, naar de gecertificeerde :)

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat al mijn series nu een ander season formaat zijn gaan gebruiken
Waar voorheen alles stond in Season 01, zag ik dat series nu gebruik maakte van Season 1 ineens.
Dat is aan te passen door season format op {season:00} te zetten in de settings.

• TRaSH
Stond bij mij altijd al zo en is niet veranderd ook

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

DarkAllMan schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:41:
[...]

Jep, ik moest nu ook idd mijn url aanpassen, naar de gecertificeerde :)

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat al mijn series nu een ander season formaat zijn gaan gebruiken
Waar voorheen alles stond in Season 01, zag ik dat series nu gebruik maakte van Season 1 ineens.
Dat is aan te passen door season format op {season:00} te zetten in de settings.
Zover ik kan zien is dat bij mij niet aangepast. Ik gebruikte al een certificaat voor de rutorrent URL, die is valide maar waarom het dan niet werkt is me een raadsel, zal wel iets tussen Mono en Linux zijn ;)
dus toen ik de instelling gevonden had om het aan te passen draaide het weer als een tierelier.

• Folkwin
simonr schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:33:
[...]

Ik zit sinds de laatste update van Sonarr/Mono ook met het probleem dat Sonarr niet meer opstart.
Weet iemand hoe dit te verhelpen? Is er al zicht op een bugfix?

Zo niet, kan iemand me vertellen hoe ik Sonarr opnieuw installeer, maar dan niet de laatste versie? (en eventueel een back-up kan maken van de relevante zaken?)

Mijn nas is een 212j, dus geen Docker.
Never mind.. zie nu je uitgebreide post.

Folkwin wijzigde deze reactie 12-04-2019 15:25 (13%)

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05:57
Ik had het verleden week al even gevraagd in het sabnzbd-topic, maar daar is blijkbaar weinig actie...

Heeft iemand die Sabnzbd van source draait het al aan de praat met python3?

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Fire69 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:13:
Ik had het verleden week al even gevraagd in het sabnzbd-topic, maar daar is blijkbaar weinig actie...

Heeft iemand die Sabnzbd van source draait het al aan de praat met python3?
Sab is geschreven in Python 2. Je kan niet zomaar even wisselen tussen Python 2 en 3, dat kost een complete rewrite.

Zo te zien zijn ze er wel mee bezig, je kan de py3 branch uitchecken en die proberen.

Omisys wijzigde deze reactie 15-04-2019 09:22 (9%)

• Fire69
Omisys schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:21:
[...]

Sab is geschreven in Python 2. Je kan niet zomaar even wisselen tussen Python 2 en 3, dat kost een complete rewrite.

Zo te zien zijn ze er wel mee bezig, je kan de py3 branch uitchecken en die proberen.
Ik weet dat ze er mee bezig zijn, daarom dat ik het hier vraag :P
Ik draai de develop-branch en krijg nu een warning dat ze binnenkort overschakelen. Meer info geven ze niet... Geen idee dus wat ik nu verder moet doen. Ik veronderstel dat die py3-branch binnenkort gemerged wordt met develop.

Fire69 wijzigde deze reactie 15-04-2019 09:45 (6%)

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Fire69 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:44:
[...]

Ik weet dat ze er mee bezig zijn, daarom dat ik het hier vraag :P
Ik draai de develop-branch en krijg nu een warning dat ze binnenkort overschakelen. Meer info geven ze niet... Geen idee dus wat ik nu verder moet doen.
Pak daarom ook de branch genaamd py3.

• Fire69
Omisys schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:45:
[...]

Pak daarom ook de branch genaamd py3.
Ja, had nog even een edit gedaan hierboven.
Ze gaan mergen veronderstel ik eens ze officieel overgaan, dus kan ik ook gewoon wachten tot dat gebeurd.
In de py3-branch staat ook helemaal niks van extra info, de Readme is de gewone van de andere branches...

[edit]
OK, lijkt te draaien met de py3-branch.
Dat stond hier dus niet bij vermeld: https://sabnzbd.org/wiki/extra/python3.html
Daarom dat ik het niet aan de praat kreeg :)

Fire69 wijzigde deze reactie 15-04-2019 14:00 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 11:17
Dus sonarr & radarr zijn nu de way to go? ( itt sickrage / couchpotato)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-10 13:46
Dat is een mening. Kijk voor jezelf wat je lekker vindt werken.
Ik gebruik zelf nog sickrage en couch potato.
Ik heb radar wel eens geprobeerd maar vond dat niks voor mij.

Ik download zelf via torrents. Ik denk dat als je via Usenet download dat je er dan iets anders tegenaan kijkt.

• TRaSH
Torrents gaat ook prima met Sonarr en Radarr.
CP word naar mijn weten niet meer door ontwikkelt.
Er is ook nog Medusa, SickChill
1 ding wat ik wil weet met Sonarr is dat het wat lastiger met anime kan omgaan.
Maar het schijnt te kunnen.
Als dat je ding niet is probeer het uit.
En ja Sonarr en Radarr zijn wel totaal anders dan CP of Sickxxxx
Dus er zit wel een kwestie van wennen in.
Ik heb als eerste CP getest en na een maand een schop gegeven en er zelf voor gekozen om toen handmatig het op te zoeken.
Dus test ze en gebruik degene die jij het fijnst vind werken.

Bij de settings van Bazarr heb ik dingen als Path for Sonarr/Radarr en Path for Bazarr ingevuld. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Volgens mij is dat pad ook te vinden in Radarr/Sonarr en kan Bazarr daar prima mee uit de voeten. (Ik ben bang dat als ik het nu aanpas, de hele handel weer opnieuw gescant wordt.)

Zie wiki: https://github.com/morphe...arr/wiki/Settings-General

pven wijzigde deze reactie 16-04-2019 09:05 (11%)

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14-10 18:16
*knip* Deze vraag heeft niets met het topic hier te maken. Stel je vraag in een apart topic in Netwerken nadat je zelf wat meer hebt uitgezocht.

Hero of Time wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:31 (76%)
Reden: Programma en vraag horen hier niet

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:15
vikdb schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:14:
Dus sonarr & radarr zijn nu de way to go? ( itt sickrage / couchpotato)
Ikzelf gebruik denk ik nu al een 1,5 jaar (misschien wel 2) een combinatie van Sonarr, Radarr, Jackett, Rutorrent, Bazarr. Heb alles in op zichzelf staande dockers staan op een Synology NAS.

Process hoe het bij mij loopt:
  1. Ik voeg een film of serie toe aan Sonarr of Radarr
  2. Als indexers heb ik Jackett ingevuld waarin ik 3 torrent providers heb.
  3. Deze stuurt de .torrent naar rutorrent toe
  4. Door middel van de download directory die je in Sonarr en Radarr aangeeft worden tv en films in de download map netjes in 2 verschillende mappen gedownload. Aan rutorrent hangt ook het unpack script dat als de torrent compleet is hij deze unpacked.
  5. Sonarr of Radarr doet vervolgens de post-processing en kopieert (niet verplaatst) deze uiteindelijk naar de filmmap toe.
  6. Bazarr scant 1x in de zoveel tijd de tv en film map om subtitles toe te voegen.
En voor het "consumeren" van de media:
  1. Plex server (ook een docker) die indexeert de TV en Film map en zoekt de covers en andere informatie erbij.
  2. Op mijn Nvidia Shield TV staat Kodi met de Plugin PlexKodiConnect die tegen Plex kan praten met een Kodi frontend.
Dit heeft als voordeel als ik weer eens teveel met mijn Kodi skins of instellingen aan het priegelen ben niet elke keer mijn database kwijt ben. En voor mij vind ik het stabieler dan een remote MySQL database. Daarnaast heeft Plex ook gewoon nog de mogelijkheid om het naar mijn mobiel te versturen mocht ik niet thuis zijn.

Senaxx wijzigde deze reactie 24-04-2019 18:37 (3%)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:02

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@coelho, je vraag hoort hier niet. Ik heb 'm daarom maar naar het Plex topic verplaatst voor je.

Spekkies | Commandline FTW

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True