Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
De afgelopen week bezig geweest om alles weer netjes in te stellen op mijn schone server. Nu heb ik ook maar meteen v3 van Sonarr geinstalleerd. Kom het nergens tegen, maar als ik de phantom versie als zip download van Sonarr zelf via het forum, dan krijg ik in Windows meteen een virus melding van de Windows virusscanner.
Kom er niets over tegen op hun forum, maar wil de programma's in een specifieke map hebben staan wat niet gaat met de installer.

Ga er nog wel een bericht op het forum over wagen. Maar is iemand dit al tegen gekomen?

Volgens de virusscanner zit het in Sonarr.Console.exe en gaat het om Win32/Bearfoos.A!ml.
Nog niet eerder meegemaakt eigenlijk, maar kan ook gewoon een false positive zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 01-05-2019 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

TRaSH schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:54:
Torrents gaat ook prima met Sonarr en Radarr.
CP word naar mijn weten niet meer door ontwikkelt.
Er is ook nog Medusa, SickChill
1 ding wat ik wil weet met Sonarr is dat het wat lastiger met anime kan omgaan.
Maar het schijnt te kunnen.
Als dat je ding niet is probeer het uit.
En ja Sonarr en Radarr zijn wel totaal anders dan CP of Sickxxxx
Dus er zit wel een kwestie van wennen in.
Ik heb als eerste CP getest en na een maand een schop gegeven en er zelf voor gekozen om toen handmatig het op te zoeken.
Dus test ze en gebruik degene die jij het fijnst vind werken.
Lopende anime is bij sonarr hier niet echt een probleem. Gaat als een tierelier. Maar als je oude anime en volledige oude seizoen gaan invoeren, daar doet die vaak lastig op.
Omdat meeste anime geen seizoensaandoeding gebruikt. Dan moet je hem ofwel helpen door de seasonen in de filenames erbij zetten, of met sonarr v3 kan je nummering aan afleveringen toevoegen of veranderen. (Weet niet of dit in v2 al zit)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Arunia schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:04:
De afgelopen week bezig geweest om alles weer netjes in te stellen op mijn schone server. Nu heb ik ook maar meteen v3 van Sonarr geinstalleerd. Kom het nergens tegen, maar als ik de phantom versie als zip download van Sonarr zelf via het forum, dan krijg ik in Windows meteen een virus melding van de Windows virusscanner.
Kom er niets over tegen op hun forum, maar wil de programma's in een specifieke map hebben staan wat niet gaat met de installer.

Ga er nog wel een bericht op het forum over wagen. Maar is iemand dit al tegen gekomen?

Volgens de virusscanner zit het in Sonarr.Console.exe en gaat het om Win32/Bearfoos.A!ml.
Nog niet eerder meegemaakt eigenlijk, maar kan ook gewoon een false positive zijn.
Wat zegt Virustotal over het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Pistolebob Die geeft overal Clean op. Ook op de Microsoft scanner blijkbaar. Erg apart dat ik er een melding over krijg op mijn systeem.
Maar hij is dus gewoon veilig blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Ben(V) Daar heb ik dan overheen gekeken. Maar ze hebben hem gesloten zonder dat ze dus gezien hebben wat het probleem werkelijk is. Lijkt me inderdaad dat mijn issue exact dezelfde is als wat ze daar hebben. Dank je!
Heb de map uit de scan gelaten en nu werkt het zonder problemen. Dat bestand wordt automatisch door Windows virusscan verwijderd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien kun je beter alleen dat bestand uit de virusscan halen en niet de hele map.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Ben(V) Had die optie nog niet gezien, maar is wel in idee inderdaad. Gaan we nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Senaxx schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:05:
[...]

Ikzelf gebruik denk ik nu al een 1,5 jaar (misschien wel 2) een combinatie van Sonarr, Radarr, Jackett, Rutorrent, Bazarr. Heb alles in op zichzelf staande dockers staan op een Synology NAS.

Process hoe het bij mij loopt:
  1. Door middel van de download directory die je in Sonarr en Radarr aangeeft worden tv en films in de download map netjes in 2 verschillende mappen gedownload. Aan rutorrent hangt ook het unpack script dat als de torrent compleet is hij deze unpacked.
  2. Sonarr of Radarr doet vervolgens de post-processing en kopieert (niet verplaatst) deze uiteindelijk naar de filmmap toe.
Welk unpack script gebruik jij? Ik heb daar vorig jaar echt uren ingestopt,maar kreeg het nooit lekker werkend met rutorrent en ben toen noodgedwongen naar Deluge overgegaan, omdat ik daar wel een (redelijk) werkend script voor heb kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pelt schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Welk unpack script gebruik jij? Ik heb daar vorig jaar echt uren ingestopt,maar kreeg het nooit lekker werkend met rutorrent en ben toen noodgedwongen naar Deluge overgegaan, omdat ik daar wel een (redelijk) werkend script voor heb kunnen vinden.
Geen script voor nodig. Gewoon zien dat unrar geinstalleerd is en dat die unrar optie aanstaat in rutorrent.

Simpler kan het niet. Wordt gewoon uitgepakt en geimporteerd in radarr/sonarr.

Op windows geen idee, maar op linux is echt eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:39
pelt schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Ik gebruik daarvoor de standaard unpack optie in rutorrent. In de docker zit standaard de unpack plugin er al in. Maar naar mijn idee komt de unpack plugin tegenwoordig standaard mee met rutorrent. Hiervoor moet je in opties dan nog wel even de optie aanzetten met:

"Enable autounpacking if torrentlabel matches filter:"

Bij het filter vul ik dan in: /.*/ (standaard).

En de unpackdir krijgt hij op basis van het label en de instelling bij je Download client instelling in Sonarr / Radarr. Hiervoor moet je wel de advanced opties aanzetten voordat je het schermpje opent om een Download Client toe te voegen, dan komt deze optie ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik laat hem gewoon unpakken in de folder waar de rars staan. Radarr en sonarr zijn slim genoeg om deze dan te zien en gewoon te moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
SadisticPanda schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:27:
[...]

Geen script voor nodig. Gewoon zien dat unrar geinstalleerd is en dat die unrar optie aanstaat in rutorrent.

Simpler kan het niet. Wordt gewoon uitgepakt en geimporteerd in radarr/sonarr.

Op windows geen idee, maar op linux is echt eitje :)
Senaxx schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:16:
[...]

Ik gebruik daarvoor de standaard unpack optie in rutorrent. In de docker zit standaard de unpack plugin er al in. Maar naar mijn idee komt de unpack plugin tegenwoordig standaard mee met rutorrent. Hiervoor moet je in opties dan nog wel even de optie aanzetten met:

"Enable autounpacking if torrentlabel matches filter:"

Bij het filter vul ik dan in: /.*/ (standaard).

En de unpackdir krijgt hij op basis van het label en de instelling bij je Download client instelling in Sonarr / Radarr. Hiervoor moet je wel de advanced opties aanzetten voordat je het schermpje opent om een Download Client toe te voegen, dan komt deze optie ook beschikbaar.
Thanks. Delete rutorrent ook daarna de gerarde bestanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pelt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:43:
[...]

[...]

Thanks. Delete rutorrent ook daarna de gerarde bestanden?
Nope, unrar is unrar only. Autodelete los,ik op met rarios meestal (ook opdat ik,de dingen die ik terug meestzl ook tijdje terug seed :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
SadisticPanda schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:34:
[...]

Nope, unrar is unrar only. Autodelete los,ik op met rarios meestal (ook opdat ik,de dingen die ik terug meestzl ook tijdje terug seed :p )
Ik gebruik af en toe dit script https://github.com/ntv1000/rtorrent-cleanup om bestanden en mappen uit de downloads-map te verwijderen die niet (meer) bij een torrent horen die actief is in rTorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:39
SadisticPanda schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:34:
[...]

Pistolebob schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Ik gebruik af en toe dit script https://github.com/ntv1000/rtorrent-cleanup om bestanden en mappen uit de downloads-map te verwijderen die niet (meer) bij een torrent horen die actief is in rTorrent.
Daar zou ik nog wel eens naar kunnen kijken. Maar momenteel ruim ik zelf ongeveer 1x in de maand een beetje op. Ik sorteer op ratio, en alles onder de 2.0 (of 1.5 en niet meer actief) verwijder ik dan met de optie "Remove and Delete data"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Senaxx schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:11:
[...]

[...]

Daar zou ik nog wel eens naar kunnen kijken. Maar momenteel ruim ik zelf ongeveer 1x in de maand een beetje op. Ik sorteer op ratio, en alles onder de 2.0 (of 1.5 en niet meer actief) verwijder ik dan met de optie "Remove and Delete data"
Vergelijkbaar hier. 3 weken of ratio 5 of hoger. Wat het eerste tegenkomt, dat gaat torrent/data weg. Geen opkuis echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zag ineens vanochtend dat Sonarr de melding geeft dat een bron: No files found are eligible for import in X:\Downloads\yada.mkv etc.

Daarnaast onder System krijg ik de melding dat de map X:\Video\series niet gevonden kan worden. Wat gek is, want die folder bestaat wel gewoon.
Alles blijft na downloaden dus staan onder de download map en verder gebeurd er niets meer.

A:\ is de drivepool drive van stablebit drivepool en eerlijk, heb echt nooit problemen gehad met dat programma. Daarnaast heb ik de server ook opnieuw opgestart, maar beide meldingen blijven.
Het is ook niet 1 aflevering, maar eigenlijk alles. Daarnaast ook bij andere series. Dus moet het iets in het programma zijn.

Iemand een idee wat het kan zijn. Via Google kom ik niet echt iets tegen.

Radarr geeft dit probleem dan weer niet. Heb net ook de service gestopt en weer gestart, maar de melding blijft.

Lidarr geeft hetzelfde probleem en Radarr lijkt geen probleem te zien, maar voor hetzelfde geldt, pakt hij de bestanden ook niet. Zie dat aanpassingen niet doorgevoerd worden.
Zou het een rechten ding zijn? Lidarr meldt dat hij die map niet kan zijn. Heb laatst wel de mappen gedeeld, maar dat was met het admin account. Dan lijkt het er op dat ze niet met admin geopend worden.
Denk dat ik die kant eens op moet kijken.

Dat was hem dus inderdaad. Local Service account toegevoegd op die plekken en nu gaat het wel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 06-05-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Sinds twee dagen in het bezit van een Synology 218+ met als bedoeling er een plex server van te maken waar ik ook m'n series/films op kan binnenhalen. Heb nu Jackett + Sonarr draaiende en gebruik Deluge voor Torrents maar dat loopt nog niet helemaal soepel. M'n gedownloade bestanden zijn nergens te vinden, maar m'n schijf loopt wel vol. Alles is gericht op dezelfde map, dus waar hij heen aan het downloaden is, ik heb geen idee. RuTorrent kreeg ik al helemaal niet verbonden met Sonarr. Andere aanraders voor Torrents? Of is het uberhaupt beter te verdiepen in nieuwsgroepen en daar mee verder te gaan? Ik draai alles via Docker containers (opgezet via de GUI van DSM en niet via terminal verder).

De UI van Sonarr is niet bijster lastig, maar is er misschien nog een ander pakket of een of andere schil die ik er overheen kan draaien zodat mijn vriendin zonder mijn hulp wat kan kiezen om binnen te harken? Zelfde vraag voor Radarr ook al heb ik dat nog niet draaiende. Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle pakketten.

[ Voor 4% gewijzigd door TheDMW op 10-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

TheDMW schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:10:
[...]
De UI van Sonarr is niet bijster lastig, maar is er misschien nog een ander pakket of een of andere schil die ik er overheen kan draaien zodat mijn vriendin zonder mijn hulp wat kan kiezen om binnen te harken? Zelfde vraag voor Radarr ook al heb ik dat nog niet draaiende. Ik zie door de bomen het bos niet meer met alle pakketten.
Wellicht is Ombi iets voor je.

Je kunt inlogs maken, waarmee de users vervolgens verzoeken kunnen indienen (en evt. een e-mail/push/etc krijgen als de download gereed is).

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:37
TheDMW schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:10:
Sinds twee dagen in het bezit van een Synology 218+ met als bedoeling er een plex server van te maken waar ik ook m'n series/films op kan binnenhalen. Heb nu Jackett + Sonarr draaiende en gebruik Deluge voor Torrents maar dat loopt nog niet helemaal soepel. M'n gedownloade bestanden zijn nergens te vinden, maar m'n schijf loopt wel vol. Alles is gericht op dezelfde map, dus waar hij heen aan het downloaden is, ik heb geen idee. RuTorrent kreeg ik al helemaal niet verbonden met Sonarr. Andere aanraders voor Torrents? Of is het uberhaupt beter te verdiepen in nieuwsgroepen en daar mee verder te gaan? Ik draai alles via Docker containers (opgezet via de GUI van DSM en niet via terminal verder).

Als je ziet dat jouw downloads wel worden uitgevoerd (dit zie je in de GUI van je torrent client neem ik aan?) dan ga ik er van uit dat je geen correcte mapping hebt gemaakt voor deze docker container.
De schijf loopt vol omdat de gedownloade bestanden binnen de docker container worden opgeslagen. Door een volume te mappen aan de downloadlocatie zorg je ervoor dat de gedownloade bestanden beschikbaar worden op een "fysieke" locatie op je NAS.

Ik gebruik wel rutorrent. In de Docker config heb ik de "media/torrentseed" map gekoppeld aan ¨/downloads". In rutorrent is /downloads mijn downloadlocatie. Deze bestanden komen in mijn geval fysiek dus in de media/torrentseed map.

Binnen de sonarr container heb ik exact dezelfde mapping aangemaakt. Zodra rutorrent de download klaar heeft verplaatst sonarr deze naar de map die ik heb gekoppeld aan /tv. In mijn geval is dit de fysieke locatie media/series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
4k Tv vandaag binnen gekregen. Is er een optie binnen Radarr om meerdere films tegelijk op de Ultra HD quality te zetten? Kwam het wel als script tegen.

EDIT moest net aan de Movie Editor denken, daar zit het dus in!

[ Voor 18% gewijzigd door trekker22 op 11-05-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
chielmi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Als je ziet dat jouw downloads wel worden uitgevoerd (dit zie je in de GUI van je torrent client neem ik aan?) dan ga ik er van uit dat je geen correcte mapping hebt gemaakt voor deze docker container.
De schijf loopt vol omdat de gedownloade bestanden binnen de docker container worden opgeslagen. Door een volume te mappen aan de downloadlocatie zorg je ervoor dat de gedownloade bestanden beschikbaar worden op een "fysieke" locatie op je NAS.

Ik gebruik wel rutorrent. In de Docker config heb ik de "media/torrentseed" map gekoppeld aan ¨/downloads". In rutorrent is /downloads mijn downloadlocatie. Deze bestanden komen in mijn geval fysiek dus in de media/torrentseed map.

Binnen de sonarr container heb ik exact dezelfde mapping aangemaakt. Zodra rutorrent de download klaar heeft verplaatst sonarr deze naar de map die ik heb gekoppeld aan /tv. In mijn geval is dit de fysieke locatie media/series
Thanks, even goed gekeken naar m'n mapping en had inderdaad ergens een foutje gemaakt waardoor m'n container vol liep in plaats van m'n download map op de NAS zelf. Nu een combo van Plex/Radarr/Sonarr/Jackett/Ombi/Deluge (rutorrent bleef errors gooien) opgezet en het loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
meh hopelijk wordt t snel wat met sabnzbd op python3.. want de 2.x build krijgt hier steeds meer vage fratsen :(

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Vage fratsen op een vage manier op python 2 schuiven is een beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
simpel omdat die nu met regelmatig gewoon "crashed" zonder reden te kunnen ontdekken... alle aanverwante onderdelen die nodig zijn, zijn ook gewoon keurig aanwezig en up2date..

terwijl het voor de updates van python (en aanverwante stukjes) het foutloos werkte..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27
Denk dat je je probleem toch ergens anders moet zoeken.
Of ze zijn nu bezig met het omzetten naar python 3 en dat het daardoor crasht bij jouw.
Genoeg applicaties die jaren en nog steeds prima draaien op python 2

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:32:
meh hopelijk wordt t snel wat met sabnzbd op python3.. want de 2.x build krijgt hier steeds meer vage fratsen :(
Waar loop je precies tegenaan dan? (Kijk bv eens in de log, of in de log van je OS.)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 23-05-2019 12:23 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
pven schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Waar loop je precies tegenaan dan? (Kijk bv eens in de log, of in de log van je OS.)
OS logs laten niks zien ( freebsd 11.2 )

SABnzbd log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
2019-05-24 10:50:50,838::INFO::[SABnzbd:1193] SSL version = OpenSSL 1.0.2o-freebsd  27 Mar 2018
2019-05-24 10:50:50,866::DEBUG::[SABnzbd:1207] Available certificates: {'x509': 154, 'x509_ca': 154, 'crl': 0}
2019-05-24 10:50:50,867::DEBUG::[SABnzbd:1214] My local IPv4 address = <REMOVED>
2019-05-24 10:50:51,189::DEBUG::[SABnzbd:1220] My public IPv4 address = <REMOVED>
2019-05-24 10:50:51,189::DEBUG::[SABnzbd:1228] Could not determine my IPv6 address
2019-05-24 10:50:51,389::DEBUG::[SABnzbd:1234] CPU Pystone available performance = 42666
2019-05-24 10:50:51,407::DEBUG::[SABnzbd:1239] CPU model = FreeBSD-11.2-RELEASE-amd64-64bit-ELF
2019-05-24 10:50:51,408::INFO::[SABnzbd:1241] Read INI file /<USERNAME>/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2019-05-24 10:50:51,409::DEBUG::[misc:1631] Applying permissions 0777 (octal) to /smb/downloads/incomplete
2019-05-24 10:50:51,497::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.rss.__init__] Loading data for rss_data.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2019-05-24 10:50:51,498::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.bpsmeter.read] Loading data for totals10.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/totals10.sab
2019-05-24 10:50:51,500::DEBUG::[bpsmeter:180] Read quota q=0.0 l=0.0 reset=0
2019-05-24 10:50:51,501::DEBUG::[downloader:164] Initializing downloader/decoder
2019-05-24 10:50:51,502::INFO::[postproc:100] Loading postproc queue
2019-05-24 10:50:51,503::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.postproc.load] Loading data for postproc2.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/postproc2.sab
2019-05-24 10:50:51,504::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for queue10.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/queue10.sab
2019-05-24 10:50:51,505::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_nGX8a0 from /smb/downloads/incomplete/Download censuur/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_nGX8a0
2019-05-24 10:50:51,531::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_yLraIs from /smb/downloads/incomplete/Download censuur2/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_yLraIs
2019-05-24 10:50:51,541::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_IRm8Av from /smb/downloads/incomplete/Download censuur3/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_IRm8Av
2019-05-24 10:50:51,551::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_E0TOaZ from /smb/downloads/incomplete/Download censuur4/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_E0TOaZ
2019-05-24 10:50:51,560::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_dyTn4V from /smb/downloads/incomplete/Download censuur5/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_dyTn4V
2019-05-24 10:50:51,586::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_eVBvNC from /smb/downloads/incomplete/Download censuur.2/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_eVBvNC
2019-05-24 10:50:51,611::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.dirscanner.__init__] Loading data for watched_data2.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/watched_data2.sab
2019-05-24 10:50:51,612::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.rating.__init__] Loading data for Rating.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/Rating.sab
2019-05-24 10:50:51,613::INFO::[__init__:985] [sabnzbd.rating.__init__] /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/Rating.sab missing
2019-05-24 10:50:51,614::DEBUG::[scheduler:180] Scheduling RSS interval task every 60 min (delay=2)
2019-05-24 10:50:51,614::DEBUG::[scheduler:192] Scheduling VersionCheck on day 3 at 13:10
2019-05-24 10:50:51,614::INFO::[scheduler:207] Setting schedule for midnight BPS reset
2019-05-24 10:50:51,615::DEBUG::[__init__:598] PAUSED_ALL inactive
2019-05-24 10:50:51,615::INFO::[__init__:349] All processes started
2019-05-24 10:50:51,616::INFO::[SABnzbd:285] Web dir is /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/interfaces/Plush
2019-05-24 10:50:51,616::INFO::[SABnzbd:285] Web dir is /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/interfaces/Config
2019-05-24 10:50:51,628::INFO::[config:853] Writing settings to INI file /<USERNAME>/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2019-05-24 10:50:51,690::INFO::[SABnzbd:409] SABYenc module (v3.3.5)... found!
2019-05-24 10:50:51,691::INFO::[SABnzbd:428] Cryptography module... NOT found!
2019-05-24 10:50:51,691::INFO::[SABnzbd:431] par2 binary... found (/usr/local/bin/par2)
2019-05-24 10:50:51,692::INFO::[SABnzbd:441] UNRAR binary... found (/usr/local/bin/unrar)
2019-05-24 10:50:51,692::INFO::[SABnzbd:449] UNRAR binary version 5.70
2019-05-24 10:50:51,693::INFO::[SABnzbd:454] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
2019-05-24 10:50:51,693::INFO::[SABnzbd:459] 7za binary... found (/usr/local/bin/7za)
2019-05-24 10:50:51,693::INFO::[SABnzbd:465] nice binary... found (/usr/bin/nice)
2019-05-24 10:50:51,694::INFO::[SABnzbd:471] ionice binary... NOT found!
2019-05-24 10:50:51,697::INFO::[SABnzbd:1397] Starting web-interface on 192.168.178.2:80
2019-05-24 10:50:51,697::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:50:51] ENGINE Bus STARTING
2019-05-24 10:50:51,991::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:50:51] ENGINE Serving on http://192.168.178.2:80
2019-05-24 10:50:51,992::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:50:51] ENGINE Bus STARTED
2019-05-24 10:50:51,993::INFO::[SABnzbd:1435] Starting SABnzbd.py-2.3.9
2019-05-24 10:50:51,993::DEBUG::[__init__:360] Starting postprocessor
2019-05-24 10:50:51,994::INFO::[postproc:187] Completed Download Folder /smb/downloads/complete is not on FAT
2019-05-24 10:50:51,995::DEBUG::[__init__:363] Starting assembler
2019-05-24 10:50:51,997::DEBUG::[__init__:366] Starting downloader
2019-05-24 10:50:51,999::DEBUG::[scheduler:219] Starting scheduler
2019-05-24 10:50:52,001::DEBUG::[__init__:371] Starting dirscanner
2019-05-24 10:50:52,004::INFO::[dirscanner:330] Dirscanner starting up
2019-05-24 10:50:52,004::DEBUG::[__init__:376] Starting urlgrabber
2019-05-24 10:50:52,006::INFO::[urlgrabber:82] URLGrabber starting up
2019-05-24 10:50:52,040::DEBUG::[__init__:1186] Test IPv6: Cannot reach IPv6 test host. Disabling IPv6
2019-05-24 10:50:52,041::DEBUG::[downloader:410] External IPv6 test result: False
2019-05-24 10:50:52,155::DEBUG::[downloader:414] SSL verification test: True
2019-05-24 10:50:52,161::DEBUG::[newswrapper:53] Retrieving server address information for eu.newsdemon.com
2019-05-24 10:50:52,165::DEBUG::[misc:705] Checked for a new release, cur= 2030999, latest= 2030899 (on https://sabnzbd.org/downloads.html), latest_test= 2030982 (on https://sabnzbd.org/downloads.html)
2019-05-24 10:50:52,183::INFO::[zconfig:63] No Bonjour/ZeroConfig support installed
2019-05-24 10:50:53,190::INFO::[downloader:490] 1@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,381::INFO::[happyeyeballs:138] Quickest IP address for eu.newsdemon.com (port 119, ssl 0, preferipv6 True) is 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,383::DEBUG::[happyeyeballs:140] Happy Eyeballs lookup and port connect took 15 ms
2019-05-24 10:50:53,383::DEBUG::[downloader:131] eu.newsdemon.com: Connecting to address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,387::INFO::[downloader:490] 2@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,387::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,388::INFO::[downloader:490] 3@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,389::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,390::INFO::[downloader:490] 4@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,390::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,391::INFO::[downloader:490] 5@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,392::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,393::INFO::[downloader:490] 6@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,394::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,395::INFO::[downloader:490] 7@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,395::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,397::INFO::[downloader:490] 8@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,397::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,398::INFO::[downloader:490] 9@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,399::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,400::INFO::[downloader:490] 10@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,400::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,402::INFO::[downloader:490] 11@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,402::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,404::INFO::[downloader:490] 12@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,404::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,405::INFO::[downloader:490] 13@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,406::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,407::INFO::[downloader:490] 14@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,408::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,409::INFO::[downloader:490] 15@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,410::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:50:53,411::INFO::[downloader:490] 16@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:50:53,412::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.148
2019-05-24 10:51:25,670::INFO::[__init__:1068] Restarting because of crashed downloader
2019-05-24 10:51:25,670::INFO::[__init__:772] [__main__.main] Performing SABnzbd shutdown
2019-05-24 10:51:25,671::INFO::[__init__:385] SABnzbd shutting down...
2019-05-24 10:51:25,671::INFO::[directunpacker:472] Aborting all DirectUnpackers
2019-05-24 10:51:25,672::DEBUG::[__init__:398] Stopping URLGrabber
2019-05-24 10:51:25,672::INFO::[urlgrabber:77] URLGrabber shutting down
2019-05-24 10:51:25,672::DEBUG::[__init__:405] Stopping rating
2019-05-24 10:51:25,784::DEBUG::[rating:156] Stopping ratings
2019-05-24 10:51:25,784::DEBUG::[__init__:412] Stopping dirscanner
2019-05-24 10:51:25,785::INFO::[dirscanner:321] Dirscanner shutting down
2019-05-24 10:51:26,758::DEBUG::[__init__:420] Stopping downloader
2019-05-24 10:51:26,758::DEBUG::[__init__:423] Stopping assembler
2019-05-24 10:51:26,759::INFO::[assembler:67] Shutting down
2019-05-24 10:51:26,760::DEBUG::[__init__:430] Stopping postprocessor
2019-05-24 10:51:26,763::INFO::[nzbqueue:260] Saving queue
2019-05-24 10:51:26,764::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_nGX8a0 in /smb/downloads/incomplete/Download censuur/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,789::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_yLraIs in /smb/downloads/incomplete/Download censuur2/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,799::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_IRm8Av in /smb/downloads/incomplete/Download censuur3/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,808::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_E0TOaZ in /smb/downloads/incomplete/Download censuur4/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,817::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_dyTn4V in /smb/downloads/incomplete/Download censuur5/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,842::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_eVBvNC in /smb/downloads/incomplete/Download censuur.2/__ADMIN__
2019-05-24 10:51:26,865::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.nzbqueue.save] Saving data for queue10.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/queue10.sab
2019-05-24 10:51:26,866::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.bpsmeter.save] Saving data for totals10.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/totals10.sab
2019-05-24 10:51:26,868::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.rss.save] Saving data for rss_data.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2019-05-24 10:51:26,869::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.dirscanner.save] Saving data for watched_data2.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/watched_data2.sab
2019-05-24 10:51:26,869::INFO::[postproc:94] Saving postproc queue
2019-05-24 10:51:26,870::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.postproc.save] Saving data for postproc2.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/postproc2.sab
2019-05-24 10:51:26,870::DEBUG::[scheduler:257] Terminating scheduler
2019-05-24 10:51:26,871::INFO::[__init__:449] All processes stopped
2019-05-24 10:51:26,871::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE Bus STOPPING
2019-05-24 10:51:26,927::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE HTTP Server cherrypy._cpwsgi_server.CPWSGIServer(('192.168.178.2', 80)) shut down
2019-05-24 10:51:26,927::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE Bus STOPPED
2019-05-24 10:51:26,928::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE Bus EXITING
2019-05-24 10:51:26,928::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE Bus EXITED
2019-05-24 10:51:26,929::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:26] ENGINE Re-spawning python2 SABnzbd.py
2019-05-24 10:51:34,662::INFO::[SABnzbd:1164] --------------------------------
2019-05-24 10:51:34,662::INFO::[SABnzbd:1165] SABnzbd.py-2.3.9 (rev=unknown)
2019-05-24 10:51:34,662::INFO::[SABnzbd:1166] Full executable path = /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/SABnzbd.py
2019-05-24 10:51:34,663::INFO::[SABnzbd:1176] Platform = posix
2019-05-24 10:51:34,663::INFO::[SABnzbd:1177] Python-version = 2.7.16 (default, May 21 2019, 20:38:03) 
[GCC 4.2.1 Compatible FreeBSD Clang 6.0.0 (tags/RELEASE_600/final 326565)]
2019-05-24 10:51:34,664::INFO::[SABnzbd:1178] Arguments = SABnzbd.py
2019-05-24 10:51:34,664::INFO::[SABnzbd:1183] Preferred encoding = US-ASCII
2019-05-24 10:51:34,664::WARNING::[SABnzbd:1190] SABnzbd was started with encoding US-ASCII, this should be UTF-8. Expect problems with Unicoded file and directory names in downloads.
2019-05-24 10:51:34,665::INFO::[SABnzbd:1193] SSL version = OpenSSL 1.0.2o-freebsd  27 Mar 2018
2019-05-24 10:51:34,692::DEBUG::[SABnzbd:1207] Available certificates: {'x509': 154, 'x509_ca': 154, 'crl': 0}
2019-05-24 10:51:34,692::DEBUG::[SABnzbd:1214] My local IPv4 address = <REMOVED>
2019-05-24 10:51:35,014::DEBUG::[SABnzbd:1220] My public IPv4 address = <REMOVED>
2019-05-24 10:51:35,014::DEBUG::[SABnzbd:1228] Could not determine my IPv6 address
2019-05-24 10:51:35,215::DEBUG::[SABnzbd:1234] CPU Pystone available performance = 42666
2019-05-24 10:51:35,233::DEBUG::[SABnzbd:1239] CPU model = FreeBSD-11.2-RELEASE-amd64-64bit-ELF
2019-05-24 10:51:35,234::INFO::[SABnzbd:1241] Read INI file /<USERNAME>/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2019-05-24 10:51:35,235::DEBUG::[misc:1631] Applying permissions 0777 (octal) to /smb/downloads/incomplete
2019-05-24 10:51:35,323::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.rss.__init__] Loading data for rss_data.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2019-05-24 10:51:35,324::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.bpsmeter.read] Loading data for totals10.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/totals10.sab
2019-05-24 10:51:35,326::DEBUG::[bpsmeter:180] Read quota q=0.0 l=0.0 reset=0
2019-05-24 10:51:35,327::DEBUG::[downloader:164] Initializing downloader/decoder
2019-05-24 10:51:35,328::INFO::[postproc:100] Loading postproc queue
2019-05-24 10:51:35,329::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.postproc.load] Loading data for postproc2.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/postproc2.sab
2019-05-24 10:51:35,330::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for queue10.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/queue10.sab
2019-05-24 10:51:35,331::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_nGX8a0 from /smb/downloads/incomplete/Download censuur/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_nGX8a0
2019-05-24 10:51:35,357::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_yLraIs from /smb/downloads/incomplete/Download censuur2/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_yLraIs
2019-05-24 10:51:35,366::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_IRm8Av from /smb/downloads/incomplete/Download censuur3/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_IRm8Av
2019-05-24 10:51:35,376::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_E0TOaZ from /smb/downloads/incomplete/Download censuur4/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_E0TOaZ
2019-05-24 10:51:35,385::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_dyTn4V from /smb/downloads/incomplete/Download censuur5/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_dyTn4V
2019-05-24 10:51:35,411::DEBUG::[__init__:924] [sabnzbd.nzbqueue.read_queue] Loading data for SABnzbd_nzo_eVBvNC from /smb/downloads/incomplete/Download censuur.2/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_eVBvNC
2019-05-24 10:51:35,437::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.dirscanner.__init__] Loading data for watched_data2.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/watched_data2.sab
2019-05-24 10:51:35,438::DEBUG::[__init__:982] [sabnzbd.rating.__init__] Loading data for Rating.sab from /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/Rating.sab
2019-05-24 10:51:35,439::INFO::[__init__:985] [sabnzbd.rating.__init__] /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/Rating.sab missing
2019-05-24 10:51:35,439::DEBUG::[scheduler:180] Scheduling RSS interval task every 60 min (delay=24)
2019-05-24 10:51:35,440::DEBUG::[scheduler:192] Scheduling VersionCheck on day 7 at 18:50
2019-05-24 10:51:35,440::INFO::[scheduler:207] Setting schedule for midnight BPS reset
2019-05-24 10:51:35,441::DEBUG::[__init__:598] PAUSED_ALL inactive
2019-05-24 10:51:35,441::INFO::[__init__:349] All processes started
2019-05-24 10:51:35,442::INFO::[SABnzbd:285] Web dir is /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/interfaces/Plush
2019-05-24 10:51:35,442::INFO::[SABnzbd:285] Web dir is /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/interfaces/Config
2019-05-24 10:51:35,453::INFO::[config:853] Writing settings to INI file /<USERNAME>/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2019-05-24 10:51:35,516::INFO::[SABnzbd:409] SABYenc module (v3.3.5)... found!
2019-05-24 10:51:35,517::INFO::[SABnzbd:428] Cryptography module... NOT found!
2019-05-24 10:51:35,517::INFO::[SABnzbd:431] par2 binary... found (/usr/local/bin/par2)
2019-05-24 10:51:35,518::INFO::[SABnzbd:441] UNRAR binary... found (/usr/local/bin/unrar)
2019-05-24 10:51:35,518::INFO::[SABnzbd:449] UNRAR binary version 5.70
2019-05-24 10:51:35,518::INFO::[SABnzbd:454] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
2019-05-24 10:51:35,519::INFO::[SABnzbd:459] 7za binary... found (/usr/local/bin/7za)
2019-05-24 10:51:35,519::INFO::[SABnzbd:465] nice binary... found (/usr/bin/nice)
2019-05-24 10:51:35,519::INFO::[SABnzbd:471] ionice binary... NOT found!
2019-05-24 10:51:35,522::INFO::[SABnzbd:1397] Starting web-interface on 192.168.178.2:80
2019-05-24 10:51:35,523::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:35] ENGINE Bus STARTING
2019-05-24 10:51:35,790::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:35] ENGINE Serving on http://192.168.178.2:80
2019-05-24 10:51:35,791::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:51:35] ENGINE Bus STARTED
2019-05-24 10:51:35,791::INFO::[SABnzbd:1435] Starting SABnzbd.py-2.3.9
2019-05-24 10:51:35,792::DEBUG::[__init__:360] Starting postprocessor
2019-05-24 10:51:35,793::INFO::[postproc:187] Completed Download Folder /smb/downloads/complete is not on FAT
2019-05-24 10:51:35,794::DEBUG::[__init__:363] Starting assembler
2019-05-24 10:51:35,795::DEBUG::[__init__:366] Starting downloader
2019-05-24 10:51:35,797::DEBUG::[scheduler:219] Starting scheduler
2019-05-24 10:51:35,800::DEBUG::[__init__:371] Starting dirscanner
2019-05-24 10:51:35,802::INFO::[dirscanner:330] Dirscanner starting up
2019-05-24 10:51:35,803::DEBUG::[__init__:376] Starting urlgrabber
2019-05-24 10:51:35,804::INFO::[urlgrabber:82] URLGrabber starting up
2019-05-24 10:51:35,836::DEBUG::[__init__:1186] Test IPv6: Cannot reach IPv6 test host. Disabling IPv6
2019-05-24 10:51:35,836::DEBUG::[downloader:410] External IPv6 test result: False
2019-05-24 10:51:35,947::DEBUG::[misc:705] Checked for a new release, cur= 2030999, latest= 2030899 (on https://sabnzbd.org/downloads.html), latest_test= 2030982 (on https://sabnzbd.org/downloads.html)
2019-05-24 10:51:35,956::DEBUG::[downloader:414] SSL verification test: True
2019-05-24 10:51:35,959::DEBUG::[newswrapper:53] Retrieving server address information for eu.newsdemon.com
2019-05-24 10:51:35,961::INFO::[zconfig:63] No Bonjour/ZeroConfig support installed
2019-05-24 10:51:36,974::INFO::[downloader:490] 1@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,162::INFO::[happyeyeballs:138] Quickest IP address for eu.newsdemon.com (port 119, ssl 0, preferipv6 True) is 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,163::DEBUG::[happyeyeballs:140] Happy Eyeballs lookup and port connect took 7 ms
2019-05-24 10:51:37,164::DEBUG::[downloader:131] eu.newsdemon.com: Connecting to address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,167::INFO::[downloader:490] 2@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,168::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,169::INFO::[downloader:490] 3@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,169::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,171::INFO::[downloader:490] 4@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,171::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,172::INFO::[downloader:490] 5@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,173::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,174::INFO::[downloader:490] 6@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,174::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,176::INFO::[downloader:490] 7@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,176::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,178::INFO::[downloader:490] 8@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,179::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,180::INFO::[downloader:490] 9@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,181::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,182::INFO::[downloader:490] 10@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,182::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,184::INFO::[downloader:490] 11@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,184::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,185::INFO::[downloader:490] 12@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,186::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,187::INFO::[downloader:490] 13@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,188::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,189::INFO::[downloader:490] 14@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,189::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,191::INFO::[downloader:490] 15@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,191::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:51:37,193::INFO::[downloader:490] 16@eu.newsdemon.com: Initiating connection
2019-05-24 10:51:37,193::DEBUG::[downloader:112] eu.newsdemon.com: Re-using address 81.171.118.147
2019-05-24 10:52:09,201::INFO::[__init__:1068] Restarting because of crashed downloader
2019-05-24 10:52:09,201::INFO::[__init__:772] [__main__.main] Performing SABnzbd shutdown
2019-05-24 10:52:09,202::INFO::[__init__:385] SABnzbd shutting down...
2019-05-24 10:52:09,202::INFO::[directunpacker:472] Aborting all DirectUnpackers
2019-05-24 10:52:09,202::DEBUG::[__init__:398] Stopping URLGrabber
2019-05-24 10:52:09,203::INFO::[urlgrabber:77] URLGrabber shutting down
2019-05-24 10:52:09,203::DEBUG::[__init__:405] Stopping rating
2019-05-24 10:52:09,630::DEBUG::[rating:156] Stopping ratings
2019-05-24 10:52:09,631::DEBUG::[__init__:412] Stopping dirscanner
2019-05-24 10:52:09,631::INFO::[dirscanner:321] Dirscanner shutting down
2019-05-24 10:52:10,636::DEBUG::[__init__:420] Stopping downloader
2019-05-24 10:52:10,636::DEBUG::[__init__:423] Stopping assembler
2019-05-24 10:52:10,637::INFO::[assembler:67] Shutting down
2019-05-24 10:52:10,637::DEBUG::[__init__:430] Stopping postprocessor
2019-05-24 10:52:10,667::INFO::[nzbqueue:260] Saving queue
2019-05-24 10:52:10,668::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_nGX8a0 in /smb/downloads/incomplete/Download censuur/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,693::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_yLraIs in /smb/downloads/incomplete/Download censuur2/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,702::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_IRm8Av in /smb/downloads/incomplete/Download censuur3/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,711::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_E0TOaZ in /smb/downloads/incomplete/Download censuur4/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,720::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_dyTn4V in /smb/downloads/incomplete/Download censuur5/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,747::DEBUG::[__init__:888] [sabnzbd.nzbstuff.save_to_disk] Saving data for SABnzbd_nzo_eVBvNC in /smb/downloads/incomplete/Download censuur.2/__ADMIN__
2019-05-24 10:52:10,770::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.nzbqueue.save] Saving data for queue10.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/queue10.sab
2019-05-24 10:52:10,770::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.bpsmeter.save] Saving data for totals10.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/totals10.sab
2019-05-24 10:52:10,772::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.rss.save] Saving data for rss_data.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2019-05-24 10:52:10,773::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.dirscanner.save] Saving data for watched_data2.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/watched_data2.sab
2019-05-24 10:52:10,774::INFO::[postproc:94] Saving postproc queue
2019-05-24 10:52:10,774::DEBUG::[__init__:959] [sabnzbd.postproc.save] Saving data for postproc2.sab in /<USERNAME>/.sabnzbd/admin/postproc2.sab
2019-05-24 10:52:10,775::DEBUG::[scheduler:257] Terminating scheduler
2019-05-24 10:52:10,775::INFO::[__init__:449] All processes stopped
2019-05-24 10:52:10,775::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE Bus STOPPING
2019-05-24 10:52:10,829::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE HTTP Server cherrypy._cpwsgi_server.CPWSGIServer(('192.168.178.2', 80)) shut down
2019-05-24 10:52:10,829::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE Bus STOPPED
2019-05-24 10:52:10,830::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE Bus EXITING
2019-05-24 10:52:10,830::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE Bus EXITED
2019-05-24 10:52:10,831::INFO::[_cplogging:219] [24/May/2019:10:52:10] ENGINE Re-spawning python2 SABnzbd.py
2019-05-24 10:52:18,557::INFO::[SABnzbd:1164] --------------------------------
2019-05-24 10:52:18,558::INFO::[SABnzbd:1165] SABnzbd.py-2.3.9 (rev=unknown)
2019-05-24 10:52:18,558::INFO::[SABnzbd:1166] Full executable path = /usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9RC2/SABnzbd.py
2019-05-24 10:52:18,559::INFO::[SABnzbd:1176] Platform = posix
2019-05-24 10:52:18,559::INFO::[SABnzbd:1177] Python-version = 2.7.16 (default, May 21 2019, 20:38:03) 
[GCC 4.2.1 Compatible FreeBSD Clang 6.0.0 (tags/RELEASE_600/final 326565)]
2019-05-24 10:52:18,559::INFO::[SABnzbd:1178] Arguments = SABnzbd.py
2019-05-24 10:52:18,560::INFO::[SABnzbd:1183] Preferred encoding = US-ASCII
2019-05-24 10:52:18,560::WARNING::[SABnzbd:1190] SABnzbd was started with encoding US-ASCII, this should be UTF-8. Expect problems with Unicoded file and directory names in downloads.

het idiote is.. het "lijkt" vooral in de soep te lopen als er wat incomplete data in zit..

laat ik hem alleen "downloaden" inclusief alle par2 recovery files.. doet die dat dus ook niet..
met "repair", "unpack" of "Delete" als instelling doet die exact het zelfde.. de log heeft het over een crashende downloader.. dat lijkt dus te kloppen..

sowieso download die ook niet alle par2 files, ondanks die optie wel aanstaat (¿?¿)
ook direct unpack aan of uit maakt geen verschil..

en het lijkt me sterk dat het door de US-ASCII vs UTF-8 komt dat de downloader al op zn muil gaat (en in de config special staat fsys_type nog steeds op 0.. ondanks de parameter op 2 ingesteld staat...

en de log loopt die zolang de taak niet afgerond kan worden (omdat die elke keer crashed) gewoon door..
elke keer exact het zelfde.. op de timestamp na dan :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat @Safihre een idee heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 24-05-2019 12:57 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Zo te zien heb je de locale niet goed staan op je freebsd.

Sabnzbd zegt het al, je start met codering US-ASCII op en dat moet op een linux systeem altijd UTF-8 zijn.
En dat het jouw sterk lijkt is prima, maar zou het toch maar goed zetten.

Heeft dus niets met python te maken maar met de configuratie van je OS en/of de user waarmee je SABnzbd draait.

Zou met python 3 exact hetzelfde probleem opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 24-05-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:15:
Zo te zien heb je de locale niet goed staan op je freebsd.

Sabnzbd zegt het al, je start met codering US-ASCII op en dat moet op een linux systeem altijd UTF-8 zijn.
En dat het jouw sterk lijkt is prima, maar zou het toch maar goed zetten.

Heeft dus niets met python te maken maar met de configuratie van je OS en/of de user waarmee je SABnzbd draait.

Zou met python 3 exact hetzelfde probleem opleveren.
UTF-8 fixed.. probleem blijft helaas :(

alleen nu crashen we op:
code:
1
2019-05-24 23:10:00,639::INFO::[__init__:1071] Restarting because of crashed assembler

ipv een downloader..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safihre
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 18:49
In je log directory staat ook een sabnzbd.error.log, daar staat de reden in waarom er een crash is opgetreden. Hopelijk geen bug in 2.3.9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Safihre schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:26:
In je log directory staat ook een sabnzbd.error.log, daar staat de reden in waarom er een crash is opgetreden. Hopelijk geen bug in 2.3.9!
exact t zelfde probleem met 2.3.8 en alle tussen liggende releases naar 2.3.9..
en de sabnzbd.error.log is gewoon leeg :?

maar misschien heb ik iets gevonden..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2019-05-25 10:57:57,051::INFO::[nzbqueue:784] [sabnzbd.nzbqueue.register_article] Ending job eventjes de filename hier weggehaald
Exception in thread Thread-8:
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python2.7/threading.py", line 801, in __bootstrap_inner
    self.run()
  File "/usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9/sabnzbd/assembler.py", line 87, in run
    filepath = get_filepath(long_path(cfg.download_dir.get_path()), nzo, nzf.filename)
  File "/usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9/sabnzbd/decorators.py", line 36, in call_func
    return f(*args, **kw)
  File "/usr/home/Danny/sabnzbd-2.3.9/sabnzbd/misc.py", line 1111, in get_filepath
    if os.path.exists(fullPath):
  File "/usr/local/lib/python2.7/genericpath.py", line 26, in exists
    os.stat(path)
TypeError: stat() argument 1 must be encoded string without null bytes, not unicode

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safihre
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 18:49
Duidelijk, een unicode probleem. Je moet sabnzbd starten met de juiste encoding. Check even hoe dat zit voor freebsd, moet geloof ik alleen een commando ervoor zetten die daarvoor zorgt.
Google op "freebsd set locale to utf-8".

[ Voor 10% gewijzigd door Safihre op 25-05-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Locale is al utf8 inmiddels..
Ook geen geeft die daar geen directe meldingen over..mgoed nog maar eens verder onderzoeken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ locale
LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_ALL=
$

lijkt me toch goed te zijn dan :?

Edit: FIXED

na toch de hele meuk naar python3.6 te hebben geschoven.. werkt ze weer feilloos *O*
alleen hebben we nu de US-ASCII vs UTF-8 fout wel terug... maar de downloads die eerder hem lieten crashen haalt die nu zonder enige moeite binnen..

[ Voor 76% gewijzigd door SMSfreakie op 26-05-2019 21:11 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je hebt nog steeds hetzelfde probleem dat je user waaronder SABnzbd draait de verkeerde locale heeft.
Alleen crashed python 3 daar niet meer op en zal de file waar dit problemen bij geeft waarschijnlijk gewoon negeren.

Ofwel draait SABnzbd onder een andere user of je hebt ergens bestanden die uit een zip komen die niet utf-8 zijn.
Je krijgt dan problemen met namen met speciale karakters erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:49:
Je hebt nog steeds hetzelfde probleem dat je user waaronder SABnzbd draait de verkeerde locale heeft.
Alleen crashed python 3 daar niet meer op en zal de file waar dit problemen bij geeft waarschijnlijk gewoon negeren.

Ofwel draait SABnzbd onder een andere user of je hebt ergens bestanden die uit een zip komen die niet utf-8 zijn.
Je krijgt dan problemen met namen met speciale karakters erin.
de user waar die onder liep had idd nog een foutje in de locale.. test user O-) nu draait die gewoon weer onder de goede user.. en is dat probleem ook weer opgelost..

nog wel even wat extra onderzoek gedaan... maar nog niet veel wijzer, serie die elke weer keurig gepost word, de aflevering waar die op onderuit ging had exact de zelfde naamgeving als de vorige welke die wel netjes afhandelde. :/ alleen s04e05 was dan s04e06

en de unrar module struikelde gister wel even over speciale tekens, taak werd keurig gedownload, gecheckt, gerepaired, en uitgepakt, en gefinisht volgens SABnzbd..

bestanden waren ook wel uitgepakt ( aantal klopte, grote klopte ) alleen inderdaad de namen kon je niks meer van maken :X :)

maar goed kernpunt is dat die het voor nu gewoon weer lief doet.. en dat is toch wel het belangrijkste :D

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 27-05-2019 18:02 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand ervaring met deze?

https://github.com/dockupdater/dockupdater

Kwam hem toevallig net tegen, heeft letterlijk in een paar minuutjes al mijn Docker containers geupdate (stuk of 15). Best impressive :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zo zie je maar weer wat een gepruts dockers zijn.
Niet alleen moet je DSM onderhouden maar ook nog eens het os per docker en dan nog een keer de applicatie zelf en maar blijven hopen dat deze laag op laag op laag contrictie met elkaar blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ben(V) schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:53:
Zo zie je maar weer wat een gepruts dockers zijn.
Ligt eraan wat je ermee doet :)
Niet alleen moet je DSM onderhouden maar ook nog eens het os per docker en dan nog een keer de applicatie zelf en maar blijven hopen dat deze laag op laag op laag contrictie met elkaar blijft werken
Het hele punt is juist dat je niet een compleet OS installeert voor elke applicatie, want je propt alleen de applicatie en een paar dependencies in een Docket Image :)
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:39:

Kwam hem toevallig net tegen, heeft letterlijk in een paar minuutjes al mijn Docker containers geupdate (stuk of 15). Best impressive :)
Kijk ook eens naar het volgende : Freee!! in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"
Misschien heeft het net wat voordelen in jouw geval!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Elke docker heeft weer een kopie van een Os aan boord, dus 15 dockers betekent 15 keer een Os plus een voor de host.
Over overhead gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ben(V) schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:09:
Elke docker heeft weer een kopie van een Os aan boord, dus 15 dockers betekent 15 keer een Os plus een voor de host.
Over overhead gesproken.
Als ze gebruik maken van zelfde base OS. 1 Os en 15 containers met de applicatie en eventuele libs erin. Overhead is dus minimaal....

Turlijk als ze allemaal verschillende baseos gebruiken dan heb je gelijk....

@Sp33dFr34k is er enig verschil met watchtower? Ik heb deze al heeeeel lang draaien en die houdt gewoon dockers altijd up to date zonder interventie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ook al zijn ze hetzelfde dan heb je nog steeds 15 kopieen van dat OS, in elke docker een.

En de overhead zit natuurlijk ook in al die lagen.
Als je een docker gebruikt, heb je een applicatie laag, een OS laag in de docker dan de docker applicatie laag op je host OS en vervolgens je host OS laag en tenslotte je fysieke laag (de hardware).

En al die lagen vereisen onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

SadisticPanda schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:04:

@Sp33dFr34k is er enig verschil met watchtower? Ik heb deze al heeeeel lang draaien en die houdt gewoon dockers altijd up to date zonder interventie....
nero355 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:58:

Kijk ook eens naar het volgende : Freee!! in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"
Misschien heeft het net wat voordelen in jouw geval!
Ik heb pyouroboros/ouroboros of Watchtower nooit gebruikt, maar van wat ik begrepen heb is dit een fork van ouroboros, met wat meer toegevoegde functionaliteiten.

https://github.com/dockup...11#issuecomment-469672402

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Heb even met een synology gepruts
Persoonlijk vind ik die packages echt een drama.
Je blijft maar achter de feiten aan lopen en hopen dat ze komen met een update.

Dan is dockers echt een uitkomst.
En op een niet nas systeem is het eigenlijk ook best handig omdat je totaal niks met depencies te maken hebt.
Zoals welke versie van python of wat dan ook.
En de zogenaamde overhead valt op een normaal systeem in het niets.
Mocht je het op Windows draaien dockers dan is de overhead vaak wel een stuk groter.
En bijkomend voordeel is dat je je main systeem (OS) niet vervuild met onnodige dingen.
Even verschillende applicaties testen in containers is ook heel prettig.
Is het niks verwijder je hem gewoon en evt je config.
En er blijft niks achter.
Een reinstall van je systeem met al je applicaties is een appeltje eitje met dockers.
Al je instellingen staan immers in de config folder.

Maar zoals ben aangaf kan het op een low powered nas waarschijnlijk een hoop overhead veroorzaken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Niet alleen overhead, maar door al die lagen is bij het optreden van problemen moeilijk te pinpointen waar het probleem zit en dan heb ik het nog niets eens over applicaties die met elkaar moeten communiceren en dan alleen werken als ze samen in een docker zitten.

Maar voor even een test omgeving opzetten is het natuurlijk wel heel handig.

En over Synology.
Een docker geeft natuurlijk precies hetzelfde probleem als een package, als een applicatie een nieuwe versie uitbrengt en niemand maakt daar een docker voor, dan geeft dat hetzelfde effect als een package op een Synology niet geupdate wordt.

Systeem vervuilingen is eigenlijk enkel een windows probleem doordat applicaties wel de hele registry volgooien, maar nooit meer opruimen bij een uninstall
Linux geeft daar nooit problemen doordat alles van een applicatie in z'n eigen folder wordt gezet en er niet in system partities gepruts wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben(V) schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:20:
En over Synology.
Een docker geeft natuurlijk precies hetzelfde probleem als een package, als een applicatie een nieuwe versie uitbrengt en niemand maakt daar een docker voor, dan geeft dat hetzelfde effect als een package op een Synology niet geupdate wordt.
Klopt, alleen worden Docker images veeeeeel beter up-to-date gehouden, zeker als je die van LSIO gebruikt ofzo. Packages moeten toch weer specifiek worden compiled voor CPU architecturen enzo, voor Docker images heb je daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben(V) schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:20:
Niet alleen overhead, maar door al die lagen is bij het optreden van problemen moeilijk te pinpointen waar het probleem zit en dan heb ik het nog niets eens over applicaties die met elkaar moeten communiceren en dan alleen werken als ze samen in een docker zitten.

Maar voor even een test omgeving opzetten is het natuurlijk wel heel handig.

En over Synology.

Systeem vervuilingen is eigenlijk enkel een windows probleem doordat applicaties wel de hele registry volgooien, maar nooit meer opruimen bij een uninstall
Linux geeft daar nooit problemen doordat alles van een applicatie in z'n eigen folder wordt gezet en er niet in system partities gepruts wordt.
Alleen kan je bij vrijwel alle linuxserver.io containers gewoon op de commandline inloggen, en apt update doen
Dan trekt het de nieuwe versie vanzelf binnen.
Regelmatig gedaan toen SABnzb wel geupdate werd, maar de door mij gebruikte container niet automagisch doorging. ( verkeerde publisher gebruikt )
Sinds ik LS.IO gebruik, is dat best verleden tijd.

Synology-packages zijn een niche, vergeleken met docker ( een véél grotere community die bijdraagt )
SadisticPanda schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:04:
[...] is er enig verschil met watchtower? Ik heb deze al heeeeel lang draaien en die houdt gewoon dockers altijd up to date zonder interventie....
Volgens mij zijn ze bij Waatchtower gestopt met actief te ontwikkelen, en is het ouroubourous 'geworden'
( stond tijdje geleden ergens een stukje over op reddit meen ik )

Aangezien ik DSstarter gebruik, ben ik bij een reinstall overgegaan, en heb met geen van beiden ooit iets 'gedaan'

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 29-05-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

FreshMaker schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Alleen kan je bij vrijwel alle linuxserver.io containers gewoon op de commandline inloggen, en apt update doen
Dan trekt het de nieuwe versie vanzelf binnen.
Regelmatig gedaan toen SABnzb wel geupdate werd, maar de door mij gebruikte container niet automagisch doorging. ( verkeerde publisher gebruikt )
Sinds ik LS.IO gebruik, is dat best verleden tijd.

Synology-packages zijn een niche, vergeleken met docker ( een véél grotere community die bijdraagt )

[...]

Volgens mij zijn ze bij Waatchtower gestopt met actief te ontwikkelen, en is het ouroubourous 'geworden'
( stond tijdje geleden ergens een stukje over op reddit meen ik )

Aangezien ik DSstarter gebruik, ben ik bij een reinstall overgegaan, en heb met geen van beiden ooit iets 'gedaan'
Yeah. Ook es zitten rondkijken. Watchtower werkte bij mij nog steeds dus had er nog geen onderzoek naar gedaan. Wordt precies eens tijd om over te stappen...of toch eens te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SadisticPanda schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Yeah. Ook es zitten rondkijken. Watchtower werkte bij mij nog steeds dus had er nog geen onderzoek naar gedaan. Wordt precies eens tijd om over te stappen...of toch eens te kijken
Zoveel moet dat niet doen
check update - stop machine - install update - start machine

If it works, it works ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
SAbNzb is een python applicatie en als je makers daarvan hun werk beter gedaan hadden dan zou die gewoon zichzelf kunnen updaten want python applicatie is gewoon een kwestie van de python code downloaden.

Want Python is ook een abstractie layer net als docker maar dan op applicatie niveau in plaats van OS niveau.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 29-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ben(V) schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:01:
Ook al zijn ze hetzelfde dan heb je nog steeds 15 kopieen van dat OS, in elke docker een.
Je moet je toch een beetje gaan inlezen hoe Docker werkt. Images die hetzelfde zijn worden door Docker maar één keer op je host opgeslagen dankzij het AUFS filesysteem. Zeker als het om read-only images gaat (zoals een OS) wordt dat deel dan ook maar één keer ingeladen, net als je host OS.

De gemiddelde base (OS) images zijn erg klein tegenwoordig: Alpine is 5MB groot, Busybox maar 2MB. Dit bestaat voornamelijk uit libraries die veel gebruikt worden door de applicaties.
En de overhead zit natuurlijk ook in al die lagen.
Als je een docker gebruikt, heb je een applicatie laag, een OS laag in de docker dan de docker applicatie laag op je host OS en vervolgens je host OS laag en tenslotte je fysieke laag (de hardware).
De runtime overhead van Docker is minimaal en zit heel dicht tegen bare-metal aan op CPU vlak. Docker geeft op netwerk niveau wel een stuk overhead als je gebruik maakt van het bridge netwerk. Gebruik je het host netwerk, dan is ook dat verschil niet of nauwelijks waarneembaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.percona.com/blog/wp-content/uploads/2016/01/dockeroverhead-1.png
En al die lagen vereisen onderhoud.
Alle software vereist onderhoud, maar een Docker omgeving een stuk minder dan een traditionele omgeving.

Dat begint al bij het host OS: dat hoeft enkel Docker te kunnen draaien en kan dus erg kaal zijn. Denk aan Ubuntu Core, DietPi of andere container specifieke OSsen als RancherOS of CoreOS.
Je hebt dus al veel minder bij te werken omdat het OS erg kaal is. En omdat je ook geen software installeert, heb je nog minder bij te werken, laat staan problemen met verschillende versies van libraries.

Het bijwerken van een Docker container is al helemaal iets simpels en kun je zelfs automatiseren...
Bijwerken is echter geen verplichting en je kunt daardoor ook meerdere versies van je software naast elkaar draaien. En als het moet kun je ook aan de hand van een dockerfile zelf een dockerimage maken als de auteur dat niet meer of niet snel genoeg doet.

De populariteit van Docker is echter zo hoog, dat van de meeste images altijd up-to-date Docker containers zijn te krijgen. Installeren van software is wat dat betreft een beetje 'uit' aan het raken.

Op mijn simpele Intel NUC (J3455 CPU) met 8GB RAM heb ik al zo'n 40 containers draaien die samen met het host OS 2GB RAM in gebruik nemen. Daar kan dus nog heel wat bij 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:39:

Hoe heb je die geïnstalleerd? Ik wil dit gebruiken voor docker op mijn Synology, maar na het starten blijft de container opnieuw opstarten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

miicker schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Hoe heb je die geïnstalleerd? Ik wil dit gebruiken voor docker op mijn Synology, maar na het starten blijft de container opnieuw opstarten.
Gewoon via de commandline die ze beschrijven in hun documentatie:
docker run -d --name dockupdater \
-v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock \
dockupdater/dockupdater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:36:
[...]

Gewoon via de commandline die ze beschrijven in hun documentatie:

[...]
Hmm oke, eens kijken of ik dat ook kan via SSH op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Sp33dFr34k ik heb zelf eerst Watchtower geprobeerd omdat ik online las dat die beter zou werken op Synology. Nu heeft die echter overal de environment settings verwijderd, waardoor veel containers het niet meer deden, gelukkig had ik back-ups :P

Weet jij hoe dockupdater hiermee om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

miicker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:24:
@Sp33dFr34k ik heb zelf eerst Watchtower geprobeerd omdat ik online las dat die beter zou werken op Synology. Nu heeft die echter overal de environment settings verwijderd, waardoor veel containers het niet meer deden, gelukkig had ik back-ups :P

Weet jij hoe dockupdater hiermee om gaat?
Watchtower is EOL, de hoofdreden voor mij om verder te kijken. Maar betreft je vraag, geen probleem want ik draai hem al sinds mijn post en er is niets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:37:
[...]

Watchtower is EOL, de hoofdreden voor mij om verder te kijken. Maar betreft je vraag, geen probleem want ik draai hem al sinds mijn post en er is niets fout gegaan.
Ik heb dockupdater geprobeerd en die lijkt het beter te doen inderdaad :)
Weet jij zo wat de default interval time is? Ik kan het op github niet vinden, daar staat
Push your image to your registry and simply wait your defined interval for dockupdater to find the new image and redeploy your container autonomously.
Ik heb alleen geen interval opgegeven, ik zou heb bijvoorbeeld plex draaien en zou het vervelend vinden als tijdens het kijken ineens de container geüpdatet wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

miicker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Weet jij zo wat de default interval time is? Ik kan het op github niet vinden, daar staat

[...]

Ik heb alleen geen interval opgegeven, ik zou heb bijvoorbeeld plex draaien en zou het vervelend vinden als tijdens het kijken ineens de container geüpdatet wordt
Het is een fork van Ouroboros, dus om hun documentatie maar even te quoten:
Interval
Type: Integer
Command Line: -i, --interval
Environment Variable: INTERVAL Default: 300
Example: -e INTERVAL=300

The interval in seconds between checking for updates. There is a hard-coded 30 second minimum. Anything lower than that will set to 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

miicker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:43:
[...]

[...]

De plex container wordt feitelijk zelden gewijzigd. Het is bij een herstart dat die laatste versie gaat draaien...maar met de docker veranderd er niks dus watchtower of de varianten ervan zien het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

SadisticPanda schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:25:
[...]

De plex container wordt feitelijk zelden gewijzigd. Het is bij een herstart dat die laatste versie gaat draaien...maar met de docker veranderd er niks dus watchtower of de varianten ervan zien het niet
Je bedoelt dat niet voor elke Plex update een nieuwe Docker image wordt gecompiled, en ja, dat klopt inderdaad. Net zoals bij heel veel andere software zoals Sonarr/Radarr etc.

Ik gebruik overigens meestal LSIO containers, die van Plex krijgt redelijk wat updates:

https://github.com/linuxserver/docker-plex/releases

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 08-06-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:03
Ik gebruik radarr voor films op een raspberry pi 3B+. Tot afgelopen donderdag altijd probleemloos gedraaid.

Maar nu opeens staat mijn CPU load grote tijden erg hoog. Patroon is dat CPU load steeds een uur normaal is (totale CPU load op mijn 3B+ is dan rond de 5%) , dan 1.5 uur lang naar > 50%, dan weer een uur laag, dan weer anderhalf uur hoog, en dit gaat continu door.

Het mono process waaronder radarr draait staat tijdens de hoge cpu load op 200% in 'top' (lijkt 2 cores volledige te gebruiken)

Dit is afgelopen donderdag spontaan ontstaan. Er zijn geen wijzigingen op het systeem geweest. Wel had radarr op dat moment net een film binnengehaald en blijft sindsdien dit gedrag vertonen. Die film heb ik daarom al weer verwijderd en ook uit de radarr database gehaald, maar gedrag blijft...

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:19
Ik krijg sinds vorige week onderstaand melding in Sickchill. Sinds deze melding kan ik niet meer updaten. Verder werkt hij nog steeds prima.

Deze melding staat op iedere pagina:
You're using the ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS64): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS64): ignored. master branch. Please use 'master' unless specifically asked
Deze error krijg ik indien ik zoek voor updates:
2019-06-17 13:33:35 CHECKVERSION :: [6bfdb22] Output doesn't look like a hash, not using it
Heeft iemand een gelijkaardig probleem gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door FuNnYf op 17-06-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FuNnYf schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:48:
Ik krijg sinds vorige week onderstaand melding in Sickchill. Sinds deze melding kan ik niet meer updaten. Verder werkt hij nog steeds prima.

Deze melding staat op iedere pagina:

[...]
Daar zit een fuckup met multiarch gebruik. De applicatie zoekt naar libraries die niet voor z'n architectuur is. Denk aan 64 bit libraries aanspreken terwijl 't een 32 bit applicatie is of andersom.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:03
Kammika schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:23:
Ik gebruik radarr voor films op een raspberry pi 3B+. Tot afgelopen donderdag altijd probleemloos gedraaid.

Maar nu opeens staat mijn CPU load grote tijden erg hoog. Patroon is dat CPU load steeds een uur normaal is (totale CPU load op mijn 3B+ is dan rond de 5%) , dan 1.5 uur lang naar > 50%, dan weer een uur laag, dan weer anderhalf uur hoog, en dit gaat continu door.

Het mono process waaronder radarr draait staat tijdens de hoge cpu load op 200% in 'top' (lijkt 2 cores volledige te gebruiken)

Dit is afgelopen donderdag spontaan ontstaan. Er zijn geen wijzigingen op het systeem geweest. Wel had radarr op dat moment net een film binnengehaald en blijft sindsdien dit gedrag vertonen. Die film heb ik daarom al weer verwijderd en ook uit de radarr database gehaald, maar gedrag blijft...

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
inmiddels zelf opgelost. Heeft me een avondje zoeken in forums gekost, maar het is kennelijk een bug in mono die in latere versies is opgelost. Waarom dit een half jaar goed gedraaid heeft en nu de mist in gaat is me onduidelijk, maar de oplossing werkt als een tierelier.

Mocht iemand in dit forum op deze fout gaan zoeken, dan bij deze de oplossing: Update naar de laatste mono versie (dus niet in de raspbian repository, maar echt de laatste stable op mono-project.com). Instructies staan hier: https://www.mono-project....le/#download-lin-raspbian

mooie bijvangst: De gehele radarr applicatie is stukken sneller geworden met deze nieuwe mono versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben al een aantal avonden aan het stoeien maar ik kom er niet uit.

Paar dagen geleden een aantal apps op mijn Synology geupdate naar de laatste versie waaronder php 5.6 en phpmyadmin. Ook de Firmware geupdate naar 6.2.2 ipv 6.2.1

Geen bijzondere updates lijkt me....echter is mijn spotweb nu stuk.
Daar is volgens de package center geen update voor.

Als ik nu handmatig de retrieve start dan krijg ik onderstaande melding :

/usr/local/bin/php56 /volume3/web/spotweb/retrieve.php
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

De stappen die ik ondertussen allemaal al meerdere keren gedaan heb:
Database verwijderd en opnieuw aangemaakt
gebruiker verwijderd en opnieuw aangemaakt
PHP 5.6 en PHPMyAdmin verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
MariaDB 5 geupdate naar laatste versie die ik vanmiddag zag....

Voor wat ik kan zien staat php op de goede plek en ook de spotweb map is aanwezig incl de retrieve.php
Heb ook een handleiding op internet van Birdy gevolgd en alle instellingen die daar naar boven komen staan allemaal goed

Iemand enig idee??

Ik plaats hem ook even hier omdat ik niet zeker weet of dit probleem Synology gerelateerd is....gaat lijkt me om combi van Php/Database/Spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als verbinden naar een niet-bestaande database of niet aanwezige database server (als in, verkeerd adres in je config). Kan je er met PMA wel bij? Vergelijk dat dan met de config in spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Hero of Time schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:15:
Klinkt als verbinden naar een niet-bestaande database of niet aanwezige database server (als in, verkeerd adres in je config). Kan je er met PMA wel bij? Vergelijk dat dan met de config in spotweb.
Dank voor je reactie.
Met PMA kan ik de database gewoon bekijken en openen inderdaad.

ik zou alleen niet weten waar ik het moet zoeken om het e.e.a. te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Buzzie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:59:
[...]

Dank voor je reactie.
Met PMA kan ik de database gewoon bekijken en openen inderdaad.

ik zou alleen niet weten waar ik het moet zoeken om het e.e.a. te vergelijken?
Er staat in Spotweb toch ergens ingesteld waar het heen moet voor een database, of niet? Kloppen die gegevens ook met wat je via PMA kan zien?

Zoek anders even op je foutmelding, want ik krijg heel veel resultaten terug hierop. Een hiervan heeft het over dat z'n applicatie schijnbaar via een socket de verbinding wil maken en dat niet wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
Hero of Time schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:48:
[...]

Er staat in Spotweb toch ergens ingesteld waar het heen moet voor een database, of niet? Kloppen die gegevens ook met wat je via PMA kan zien?

Zoek anders even op je foutmelding, want ik krijg heel veel resultaten terug hierop. Een hiervan heeft het over dat z'n applicatie schijnbaar via een socket de verbinding wil maken en dat niet wordt ondersteund.
In Spotweb staat dat niet.....maar ik heb de oplossing al gevonden.
Voor een ander die er wellicht tegen aan loopt :

https://gathering.tweaker...message/59138598#59138598

thanks again

[ Voor 5% gewijzigd door Buzzie op 19-06-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
Hero of Time schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:32:
[...]

Daar zit een fuckup met multiarch gebruik. De applicatie zoekt naar libraries die niet voor z'n architectuur is. Denk aan 64 bit libraries aanspreken terwijl 't een 32 bit applicatie is of andersom.
Ik heb SickChill draaien op een Synology DS216play met DSM 6.2. Ik de package ook reeds van verwijderd en daarna terug opgezet. Ik heb de package van BenjV gebruikt: https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.1.spk

Ik zie nog steeds deze fout:
You're using the ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. master branch. Please use 'master' unless specifically asked

[ Voor 25% gewijzigd door FuNnYf op 21-06-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FuNnYf schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:13:
[...]

Ik heb SickChill draaien op een Synology DS216play met DSM 6.2. Ik de package ook reeds van verwijderd en daarna terug opgezet. Ik heb de package van BenjV gebruikt: https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.1.spk

Ik zie nog steeds deze fout:
[...]
Dat is een andere fout. Eerst had het de verkeerde architectuur. Nu is het bestand dat het wil laden corrupt of domweg leeg.

Als je met SSH op je machine kan komen, kijk dan eens hoe groot het bestand is (ls -l /usr/local/lib/libkk.so) en wat je terugkrijgt met 'ldd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Verkeerde architectuur is natuurlijk onzin.
Sickchill is een python applicatie en is dus onafhankelijk van de architectuur.

Vermoedelijk zit er iets fout in de python installatie.
Verwijder python 2 eens en installeer die opnieuw.
Wel die van de SynoCommunity uiteraard, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
Ik heb Sickchill, Autosub en Deluge verwijderd, hierna ook Python.
Vervolgens DSM herstart. Python van SyncoCommunity geïnstalleerd versie 2.7.14-19 is actief.
Hierna de SickChill noarch V1.1.spk terug geïnstalleerd.

Ik krijg nog steeds de foutmelding:
You're using the ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. master branch. Please use 'master' unless specifically asked
Autosub en Deluge, die ook gebruik maken van Python werken normaal.
Kan ik nog iets proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FuNnYf schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:22:
Ik heb Sickchill, Autosub en Deluge verwijderd, hierna ook Python.
Vervolgens DSM herstart. Python van SyncoCommunity geïnstalleerd versie 2.7.14-19 is actief.
Hierna de SickChill noarch V1.1.spk terug geïnstalleerd.

Ik krijg nog steeds de foutmelding:

[...]

Autosub en Deluge, die ook gebruik maken van Python werken normaal.
Kan ik nog iets proberen?
Kijk even iets hoger, daar is hetzelfde issue genoemd en mijn gedachte erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hero of Time schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Kijk even iets hoger, daar is hetzelfde issue genoemd en mijn gedachte erover.
Dat is natuurlijk een onjuiste gedachte, het heeft niets met een fuckup van de multiarch te maken, dan zou het namelijk op elke Synology Nas voorkomen en op mijn twee Nassen is er geen enkel probleem met SickChill.
SickChill is een python applicatie en die gebruikt zelf natuurlijk geen enkele library, dat doet alleen de onderliggende python laag.

Dus zoals ik al zei heeft het niets met de applicatie te maken maar met python die een library wil gebruiken die er niet is.

Ik zou een issue aanmaken over dit python 2 probleem bij de SynoCommunity.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 26-06-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben(V) schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:40:
[...]

Dat is natuurlijk een onjuiste gedachte, het heeft niets met een fuckup van de multiarch te maken, dan zou het namelijk op elke Synology Nas voorkomen en op mijn twee Nassen is er geen enkel probleem met SickChill.
SickChill is een python applicatie en die gebruikt zelf natuurlijk geen enkele library, dat doet alleen de onderliggende python laag.

Dus zoals ik al zei heeft het niets met de applicatie te maken maar met python die een library wil gebruiken die er niet is.

Ik zou een issue aanmaken over dit python 2 probleem bij de SynoCommunity.
De gedachte is prima. De applicatie, in dit geval dus SickChill, heeft een dependency die een fuckup heeft gemaakt. De hele keten moet je bekijken als je met multiarch errors te maken krijgt.

Het is iets wat ik vanzelfsprekend vind en daarom niet had genoemd. Het is echter voor sommige mensen niet altijd zo vanzelfsprekend. Mijn fout om daar geen rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je zet met jouw verhaal de mensen op het verkeerde been en dan gaan ze het probleem in de applicatie zoeken wat hier nooit het geval kan zijn.
Het zit duidelijk in de python interpreter die waarschijnlijk niet helemaal goed gelinkt is met de juiste toolchain voor deze Synology Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Het is een fork van Ouroboros, dus om hun documentatie maar even te quoten:

[...]
Als het een fork is zou de crontab optie een betere keus wezen.
Dan worden de containers upgedated als er geen gebruik van gemaakt word.

Waarom deze fork en niet gewoon ouroborus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
ik heb inmiddels een issue aangemaakt bij de SynoCommunity

[ Voor 15% gewijzigd door FuNnYf op 27-06-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
Hero of Time schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:07:
[...]

Dat is een andere fout. Eerst had het de verkeerde architectuur. Nu is het bestand dat het wil laden corrupt of domweg leeg.

Als je met SSH op je machine kan komen, kijk dan eens hoe groot het bestand is (ls -l /usr/local/lib/libkk.so) en wat je terugkrijgt met 'ldd'.
Dit is mijn resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VvMbP7k/putty.jpg

Edit:
Aangezien de libkk.so grootte 0 had, heb ik het laden hiervan uitgeschakeld door de /etc/ld.so/preload aan te passen. Resultaat, foutmelding verdwenen in sickchill, kan terug updaten.

bedankt voor het meedenken

[ Voor 18% gewijzigd door FuNnYf op 27-06-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:52
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3leVoTr.png

Heeft iemand enig idee wat ik hier moet kiezen met mijn Sickrage update? Welke folder ik ook selecteer, ik word iedere keer weer teruggeleid naar dit scherm.
C:\Program Files (x86)\Python37-32
C:\Program Files (x86)\Python37-32\Lib
C:\SiCKRAGE\Python
C:\SiCKRAGE\Python\Lib

Ook willekeurige andere folders pakt ie niet.

offtopic:
En een mooie typo in het setup scherm ook "to you're Python 3..."

Edit
Opgelost. Alles verwijderd, Python installatie verwijderd, setup opnieuw gestart en nu lijkt 't allemaal wel te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 07-07-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je Python 3 wel geïnstalleerd? Ik weet dat Python 2 installatie als standaard naar C:\Python wilde installeren, omdat spaties in paden niet altijd even lekker werken voor sommige cross-platform programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de reacties over Spotweb afgesplitst, want dit is niet het topic ervoor en uitgebreidere issues passen beter in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik had onlangs dat de lijst met afleveringen niet geupdate werd. Er waren al 2 aflevering bekend maar die kwamen niet in de lijst, na een full-force update wel. Is dat een instelling ergens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Hoe kun je nu een reactie verwachten als je niet eens vertelt over welke applicatie je het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ben(V) schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:34:
Hoe kun je nu een reactie verwachten als je niet eens vertelt over welke applicatie je het hebt?
.... oops. Gaat om sickchill op een synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Can be anything, from a bad internet connection, to a daily search frequency that was set very high.
Look at the log to see whether the daily searcher gave an error or a clue.

I am using SickChill on a Synology too and do not get such issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben(V) schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:49:
Can be anything, from a bad internet connection, to a daily search frequency that was set very high.
Look at the log to see whether the daily searcher gave an error or a clue.

I am using SickChill on a Synology too and do not get such issue.
Vanwaar Engels? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry was ook op een Engels forum bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

(Uptodate) SickChill (op Windows) geeft opeens "Unknown current version number: If you've never used the SickChill upgrade system before then current version is not set." ?!?!?!

Edit: afsluiten en opnieuw opstarten python script lost dit weer op.

[ Voor 16% gewijzigd door Stormtrooper op 23-07-2019 15:39 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb de reacties Welke muziekspeler / jukebox software? afgesplitst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Iemand heeft bij ons een Synology python 3 package gedeeld voor pyMedusa

https://github.com/pymedusa/Medusa/issues/7089

Echter heeft geen van de devs Synology dus we kunnen het zelf niet testen. Iemand hier die het kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Vraagje: wat betekent deze melding:
code:
1
Initialisatie van 4@news.extremeusenet.nl mislukt, vanwege: can't start new thread

Ik krijg deze als ik een nzb in sabnzb toevoeg. Betekent dit dat de link ‘dood’ is? Of gaat het dan ergens anders om? Ik begrijp hem niet helemaal.. dat cijfer voor de @ veranderd ook telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
lijkt er op dat je teveel connecties hebt naar de USP

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
TRaSH schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:34:
lijkt er op dat je teveel connecties hebt naar de USP
Tja zou kunnen ja, maar hoe dat ineens zo kan..
Heb de firmware van de NAS geüpdatet, en ook SabNzB een update gegeven en alles maar eens goed opnieuw opgestart. Nu werkt het ineens veel.

Thnx anyway.

• TRaSH
als je van je USP bv 30 connecties krijgt moet je nooit de max gebruiken
beste is minimale te nemen en dan nog je max snelheid
moet je alle connecties gebruiken zou ik uitkijken naar een andere USP

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Weet iemand hoe je SickChill een folder over kan laten slaan? Heb een aantal series op de bekende manier opgeslagen op mijn NAS maar als het een serie is waar ook een film van bestaat, dan zet ik in een eigen folder bij die serie. SickChill verzint er dan soms een episode of zelfs seizoen bij.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je kunt beter de postprocessor van SickChill de gevonden video's naar een andere locatie te laten verplaatsen.
Daar kun je dan bijzetten wat je wilt want daar doet SickChill niets meer mee.

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)