Ik laat mijn Sonarr docker container alleen gedurende de nacht een aantal uur draaien.jos707 schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:00:
Ik gebruik al enige tijd naar alle tevredenheid Sonarr op mijn Synology.
Enig minpunt(je) waar ik vooralsnog geen oplossing voor heb kunnen vinden is dat Sonarr op de achtergrond een aantal processen draait die elke xx seconden de schijven gaat aanspreken, ook wanneer er geen download activiteiten zijn.
Ik neem aan dat dit is om logs weg te schrijven of om folders scannen op downloads. Het grote nadeel hiervan is dat de schijven altijd aan het spinnen zijn en dat hierdoor de Synology nooit in hibernate kan gaan. Iemand dit dit herkent en hier op iets gevonden heeft ?
ulTimaS schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:53:
[...]
Dit is die van mij:
code:
1 {Series.CleanTitle.}S{season:00}E{episode:00}{.Episode.CleanTitle}{.Quality.Full}{.MediaInfo.AudioCodec}{.MediaInfo.AudioChannels}{.MediaInfo.VideoCodec}{-Release.Group}
Series.Title.2010.S01E01.Episode.Title.1.720p.HDTV.Proper.DTS.5.1.x264-RlsGrp
Ik heb wel de titel van de aflevering er in gezet, dit kan wel leiden tot lange bestandsnamen.
Anime:
code:
1 ({Release.Group}) {Series Title} - E{absolute:000} - {Episode Title} ({Quality.Full})
(RlsGrp) Series Title (2010) - E001 - Episode Title (1) (720p.HDTV.v2)
Ik wil eigenlijk blokhaken gebruiken, maar dit werkt niet met Sonarr/Radarr
Thanks, daar heb ik wat aan.drfruit schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:52:
[...]
Ik gebruik in Sonarr ongeveer dezelfde regel voor Standard Episode Format, alleen vervang ik dan:
code:
1 {Movie.CleanTitle}{.Release Year}
door:
code:
1 {Series.CleanTitle}.S{season:00}E{episode:00}
en bij Daily Episode Format door:
code:
1 {Series.CleanTitle}.{Air.Date}
maar dan zonder
code:
1 {.EDITION.TAGS}
Voor Anime gebruik ik dezelfde regel als voor Standard, maar ook zonder
code:
1 {.EDITION.TAGS}
Ik gebruik geen Docker maar dit lijkt mij een goede reden om mij hierin een beetje te gaan verdiepen. Heb je toevallig ergens een linkje hoe je Docker opzet voor Sonarr ?loyske schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:33:
[...]
Ik laat mijn Sonarr docker container alleen gedurende de nacht een aantal uur draaien.
jos707 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:19:
[...]
Ik gebruik geen Docker maar dit lijkt mij een goede reden om mij hierin een beetje te gaan verdiepen. Heb je toevallig ergens een linkje hoe je Docker opzet voor Sonarr ?
Psvtje10 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:43:
Voor diegenen die twijfelen om docker te gebruiken, ik zeg doen!Ik twijfelde ook maar ik heb gisteren alles in een paar uurtjes ingesteld. Met de tutorials van Dr_Frankenstein's Tech Stuff is het zo gepiept. Daarna kan je de packages gewoon instellen zoals je doet wanneer deze native zijn geïnstalleerd.
Ik draai Sickrage op mijn Windows 10 HTPC en ik kijk eigenlijk 99,9% anime en daar werkt Sickrage super voor.
Wat ik graag zou willen is dat in plaats van dat de normale TV shows bovenaan staan dat mijn Anime bovenaan staan.
Is hier een manier voor al dan niet door wat in de source te veranderen?
Ik kan wel iets qua code maar ik zou niet weten waar ik moet begonnen wat betreft python.
Wat ik graag zou willen is dat in plaats van dat de normale TV shows bovenaan staan dat mijn Anime bovenaan staan.
Ik kan wel iets qua code maar ik zou niet weten waar ik moet begonnen wat betreft python.
Grrr. Hier crasht sonarr elke dag. Nuja crashen. Niet volledig. Het hangt ergens -_-
Geen fouten in de logs. Enkel de service herstarten fixt het probleem voor 1 dag
kut mono op linux
Geen fouten in de logs. Enkel de service herstarten fixt het probleem voor 1 dag
kut mono op linux
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
wtf voorheen had je volgens mij een folder voor sickrage in: /volume1/@appstore/sickrage/var/SickRage
Als ik nu op de NAS zoek naar sickrage krijg ik alleen dit:
Als ik nu op de NAS zoek naar sickrage krijg ik alleen dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/backup/sickrage-20170331170921.zip ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/backup/sickrage-20170331070818.zip ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/gui/slick/images/sickrage.png ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/gui/slick/images/sickrage-shark-mascot.png ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/tests/sickrage_tests ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/sickrage ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log.4 ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log.2 ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log.1 ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log.3 ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log ./volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/Logs/sickrage.log.5 |

Ik heb gister geprobeerd om de Linuxserver.io Sonarr docker image te deployen op mijn Synology NAS. Ook de guide van Dr Frankenstein gecheckt en de requirements van linuxserver.io zelf. Ik doe niks anders, maar de applicatie zelf kan ik niet bereiken op poort 8989, of een andere poort (8980 -> 8989, 8980 -> 8980 (veranderd in config.xml) of 18989 -> 8989. Volgens de logs start de container gewoon goed op en luistert de applicatie gewoon op poort 8989 (*:8989)
Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen of zijn gelopen?
Ik heb overigens al Sickrage, Radar, NzbGet en Transmission draaien onder Docker op mijn NAS naar volle tevredenheid.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen of zijn gelopen?
Ik heb overigens al Sickrage, Radar, NzbGet en Transmission draaien onder Docker op mijn NAS naar volle tevredenheid.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Je kan proberen de regels 744 en 745 in %sickrageinstall%\sickbeard\webserve.py om te draaien...QinX schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:03:
Ik draai Sickrage op mijn Windows 10 HTPC en ik kijk eigenlijk 99,9% anime en daar werkt Sickrage super voor.
Het gaat om de regels:
code:
1
2
3
4
| sortedShowLists = [ ["Shows", sorted(shows, key=lambda mbr: attrgetter('sort_name')(mbr))], ["Anime", sorted(anime, key=lambda mbr: attrgetter('sort_name')(mbr))] ] |
Let er op dat de komma wel moet blijven staan tussen de Anime en Shows regels.
Edit: Dit gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat je niet automatisch meer kunt updaten via Git. Die moet je voortaan forceren, en dan aangeven dat je de wijzigingen van de bron wilt overnemen. (je krijgt namelijk de melding dat jouw versie en die van origin niet meer overeenkomen).
[ Voor 13% gewijzigd door TagForce op 06-04-2017 14:16 ]
Ik wil een issue aanmelden op https://github.com/CouchPotato/CouchPotatoServer, maar de bekende knop zit daar niet. Iemand een idee waar ik het dan aan kan melden?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De hele issues pagina is gewoon wegpven schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:49:
Ik wil een issue aanmelden op https://github.com/CouchPotato/CouchPotatoServer, maar de bekende knop zit daar niet. Iemand een idee waar ik het dan aan kan melden?
https://github.com/CouchPotato/CouchPotatoServer/issues/new
Deze geeft een 404.
Als je geen issue tracker hebt, heb je ook geen issuespven schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:49:
I see red pixels.
wwwhizz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:56:
[...]
Als je geen issue tracker hebt, heb je ook geen issues
Maar dit schiet zo niet op natuurlijk. Of is het project misschien gestopt, zonder dat iemand het heeft gemerkt?
RuudBurger heeft het gehad met de vele issues en dus dat hele overzicht weggehaald.pven schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:03:
[...]
Maar dit schiet zo niet op natuurlijk. Of is het project misschien gestopt, zonder dat iemand het heeft gemerkt?
Hij merged alleen nog pullrequests van mensen die zelf issues oplossen zover ik weet en ontwikkelt dus niks meer.
Oftewel... Beter naar andere opties kijken die nog wel actief ontwikkeld worden zoals Radarr.Pistolebob schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:20:
[...]
RuudBurger heeft het gehad met de vele issues en dus dat hele overzicht weggehaald.
Hij merged alleen nog pullrequests van mensen die zelf issues oplossen zover ik weet en ontwikkelt dus niks meer.
Radarr wil ik niet. Van CP bestaan toch verschillende releases op Github? Vanavond eens ff uitzoekenulTimaS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:29:
[...]
Oftewel... Beter naar andere opties kijken die nog wel actief ontwikkeld worden zoals Radarr.
Helaas is Radarr nog wat onstabiel op het moment maar als dat wat volwassener is ga ik denk ik ook wel overstappen.ulTimaS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:29:
[...]
Oftewel... Beter naar andere opties kijken die nog wel actief ontwikkeld worden zoals Radarr.
CouchPotato is niet meer wat het geweest is. Ruud heeft heel veel prachtig werk verzet en ik kan het hem niet kwalijk nemen maar sinds hij reclame en tracking aan CouchPotato heeft toegevoegd (al zijn die nu weer weg volgens mij) was ik we ook wel een beetje klaar mee.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Draait hier al een paar weken stabiel op een Asustor NAS. Het vraagt op het moment alleen wel iets meer van je systeem aangezien ze nog veel Sonarr code er in hebben zitten.Tijntje schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:14:
[...]
Helaas is Radarr nog wat onstabiel op het moment maar als dat wat volwassener is ga ik denk ik ook wel overstappen.
CouchPotato is niet meer wat het geweest is. Ruud heeft heel veel prachtig werk verzet en ik kan het hem niet kwalijk nemen maar sinds hij reclame en tracking aan CouchPotato heeft toegevoegd (al zijn die nu weer weg volgens mij) was ik we ook wel een beetje klaar mee.
Ik doe een poging om subliminal aan de praat te krijgen. Ik heb subliminal geïnstalleerd op een W2012 server met daarbij Python 2.7.12 en de versie van subliminal is 2.0.5. Installatie middels de PIP methode gedaan.
Ik gebruik het volgende script:
subliminal --addic7ed username password download -l nl -l en -p addic7ed -v "X:\series\SERIENAAM" >> C:\test.txt
Als gebruik maak van opensubtitles dan werkt het net zo goed niet.
Output van het script (maakt niets uit welke searchprovicder ik gebruik)
Collecting videos [####################################] 100% E:\series\Grey'
Collecting videos [####################################] 100%
29 videos collected / 6 videos ignored / 0 error
Some providers have been discarded due to unexpected errors: opensubtitles, addi
c7ed
0 subtitle downloaded for
ERS.mkv
subliminal --addic7ed username password download -l nl -l en -p addic7ed -v "X:\series\SERIENAAM" >> C:\test.txt
Some providers have been discarded due to unexpected errors: opensubtitles, addi
c7ed
ERS.mkv
[ Voor 27% gewijzigd door Meneer iCy op 07-04-2017 11:48 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Hoe heb je dit gedaan, via Task Scheduler? Zo ja, zou je je script willen delen alsjeblieftloyske schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:33:
[...]
Ik laat mijn Sonarr docker container alleen gedurende de nacht een aantal uur draaien.
Hebben mensen een FrontEnd draaien en zo ja welke? (screens graag). Ik wil namelijk ook een front end hebben, maar ik zoek nog een mooie.
Zullen we jou eerst een vraag stellen.Lanithro schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:55:
Hebben mensen een FrontEnd draaien en zo ja welke? (screens graag). Ik wil namelijk ook een front end hebben, maar ik zoek nog een mooie.
Wat wil je gaan draaien met een FrontEnd
Ik wil op mijn frontend een mooie interface voor mijn Sonarr, Radar, NZBGET en misschien nog wat info over mijn Synology NAS.
Je kunt beter autosub gebruiken.icy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:29:
Ik doe een poging om subliminal aan de praat te krijgen. Ik heb subliminal geïnstalleerd op een W2012 server met daarbij Python 2.7.12 en de versie van subliminal is 2.0.5. Installatie middels de PIP methode gedaan.
c7ed
ERS.mkv
Zie: [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 07-04-2017 17:08 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Inderdaad via de Task Scheduler.EmRuTToY schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:05:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, via Task Scheduler? Zo ja, zou je je script willen delen alsjeblieft?
1 taak om te starten met commando "docker start <containernnaam>"
1 taak om te stoppen met commando "docker stop <containernaam>"
Ik ben sinds vorige week overgestapt van Muximux naar Organizr.Lanithro schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:55:
Wat een verademing, Muximux werkte enkel met iframes. Bij Organizr worden pagina's die niet in een iframe werken in een nieuwe pagina geladen (bv pfSense, ESXi). Gedaan met bladwijzers alles is vlot bereikbaar vanuit de mooie frontend.

[ Voor 24% gewijzigd door Obscurax op 10-04-2017 09:46 ]
Mijn Radarr werkt niet meer naar behoren. Als ik deze wil benaderen krijg ik een melding dat de pagina niet meer bestaat hoewel ik de poort, die trouwens ook veranderd is, wel open staat. Iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen? Het draait op een Synology.
kill -9 <pid>Lanithro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:45:
Mijn Radarr werkt niet meer naar behoren. Als ik deze wil benaderen krijg ik een melding dat de pagina niet meer bestaat hoewel ik de poort, die trouwens ook veranderd is, wel open staat. Iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen? Het draait op een Synology.
Radarr weer starten en als dat niet werkt eventueel de data overschrijven met laatste nieuwe versie met bv WinSCP.
Ik zal zo de gegevens posten wat je dan nodig hebt.
/edit:
Of je download hier de stable linux tar.gz https://github.com/Radarr/Radarr/releases
Of develop build hier https://ci.appveyor.com/p...arr-usby1/build/artifacts
Uitpakken met WinRAR en de gehele inhoud (met uitzondering van de folder: NzbDrone.Update) kopiëren en oud overschrijven hier:
/volume1/@appstore/radarr/share/Radarr
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 18-04-2017 11:01 ]
Weet iemand toevallig hoe ik een cronjob in een docker container moet schedulen?
Is het echt zo makkelijk als een bestandje (spotwebretrieve.sh) met de onderstaande tekst aanmaken op het filesystem en deze task schedulen?
Is het echt zo makkelijk als een bestandje (spotwebretrieve.sh) met de onderstaande tekst aanmaken op het filesystem en deze task schedulen?
code:
1
| */15 * * * * docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1 |
ik gebruik gewoon de DSM taakplanner met de volgende opdracht:Hennie-M schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:03:
Weet iemand toevallig hoe ik een cronjob in een docker container moet schedulen?
code:
1 */15 * * * * docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1
code:
1
| docker exec [spotwebdockernaam] /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/volume1/docker/[spotwebconfigfolder]/retrievelog.txt 2>&1 |
Op die manier heb je telkens nog een log van wat de retrieve doet, en kun je via DSM bij de taak
[edit]: aangenomen dat je een Synology hebt natuurlijk.. anders idd zoals jij het beschrijft zou moeten werken
[ Voor 6% gewijzigd door BoardCrusher op 18-04-2017 20:35 ]
Ik maak gebruik van Sonarr samen met nzbtomedia scripts. Nu heb ik alles aan het werk alleen loop ik tegen het probleem aan dat hij de download map niet verwijderd. Hij kopieert het bestand wel naar mijn tv show folder and markeert hem in Sonarr al dowloaded.
Vanuit Sickbeard/gear samen met nzbtomedia scripts ben ik gewend dat de download weer wordt verwijderd nadat de show wordt veranderd. Nu weet ik alleen niet meer wie dat regeld, was dat nzb2mediascript of sickbeard?
Of moet ik onder Sonarr -> Download Client -> Completed Download Handling -> Remove aanzetten? Dan doet die het namelijk wel verwijderen echter doet die ook meteen de history in nzbget verwijderen. Dat wil ik eigenlijk wel behouden.
Misschien dat ik iets over het hoofd zie
Vanuit Sickbeard/gear samen met nzbtomedia scripts ben ik gewend dat de download weer wordt verwijderd nadat de show wordt veranderd. Nu weet ik alleen niet meer wie dat regeld, was dat nzb2mediascript of sickbeard?
Of moet ik onder Sonarr -> Download Client -> Completed Download Handling -> Remove aanzetten? Dan doet die het namelijk wel verwijderen echter doet die ook meteen de history in nzbget verwijderen. Dat wil ik eigenlijk wel behouden.
Vziw heb je tegenwoordig geen nzbtomedia-achtige scripts meer nodig. Ik gebruik ze in elk geval niet en de combi NZBget/Sonarr werkt uitstekend samen, inclusief verplaatsen van bestanden en het behouden van de history in NZBget.Raven__NL schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:45:
Ik maak gebruik van Sonarr samen met nzbtomedia scripts. Nu heb ik alles aan het werk alleen loop ik tegen het probleem aan dat hij de download map niet verwijderd. Hij kopieert het bestand wel naar mijn tv show folder and markeert hem in Sonarr al dowloaded.
Precies, met Sonarr heb je niets van PP scripts meer nodig.BoardCrusher schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:49:
[...]
Vziw heb je tegenwoordig geen nzbtomedia-achtige scripts meer nodig. Ik gebruik ze in elk geval niet en de combi NZBget/Sonarr werkt uitstekend samen, inclusief verplaatsen van bestanden en het behouden van de history in NZBget.
Ik zou dit even doorlezen: https://github.com/Sonarr...mpleted-Download-Handling
En misschien dit: http://nzbdrone.readthedo...ed%20Download%20Handling/
Thanks! Ik heb ff zitten klieren (want met mijn docker user lukte het niet) maar nu werkt het!BoardCrusher schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:31:
[...]
ik gebruik gewoon de DSM taakplanner met de volgende opdracht:
code:
1 docker exec [spotwebdockernaam] /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/volume1/docker/[spotwebconfigfolder]/retrievelog.txt 2>&1
Op die manier heb je telkens nog een log van wat de retrieve doet, en kun je via DSM bij de taak
[edit]: aangenomen dat je een Synology hebt natuurlijk.. anders idd zoals jij het beschrijft zou moeten werken
Krijg nu alleen nog geen comments binnen dus ik ga dit weekend de database opnieuw bouwen
BoardCrusher schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:49:
[...]
Vziw heb je tegenwoordig geen nzbtomedia-achtige scripts meer nodig. Ik gebruik ze in elk geval niet en de combi NZBget/Sonarr werkt uitstekend samen, inclusief verplaatsen van bestanden en het behouden van de history in NZBget.
Ok helder.schumi2004 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:19:
[...]
Precies, met Sonarr heb je niets van PP scripts meer nodig.
Ik zou dit even doorlezen: https://github.com/Sonarr...mpleted-Download-Handling
En misschien dit: http://nzbdrone.readthedo...ed%20Download%20Handling/
Ik zie toch een service/task die elke minuut controleert of nzbget iets ready heeft te staan. Zorgt dit er niet voor dat de HDD's altijd aan blijven staan? Dit was juist een voordeel van de PP scripts.
Hoe zit het met hashed naming releases (43253jkdsfs39kjl2904821.mkv)? Worden die ook correct hernoemed naar de juiste file name?
Persoonlijk geef ik voorkeur om de originele release name te gebruiken. Mocht er ooit wat zijn dan weet ik tenminste welke release ik heb gehad en vooral met subtitles is het vooral aan te raden.
Als de filename gehashed is gebruikt hij bij mij de nzb naam die wel goed is.(renaming staat volledig uit aangezien ik gewoon de scène/p2p namen wil gebruiken.
Weet alleen niet meer of sonarr dat doet of nzbget
Weet alleen niet meer of sonarr dat doet of nzbget
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik meen dat dat alleen actief wordt als er daadwerkelijk iets naar NZBGet verzonden werd maar dat antwoord moet ik je even schuldig blijven.Raven__NL schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 06:42:
[...]
[...]
Ok helder.
Ik zie toch een service/task die elke minuut controleert of nzbget iets ready heeft te staan. Zorgt dit er niet voor dat de HDD's altijd aan blijven staan? Dit was juist een voordeel van de PP scripts.
Ik heb die voorkeur ook en vang ik af met PP scripts in NZBGet zelf.(Dus geen PP script van NZBGet naar Sonarr)Hoe zit het met hashed naming releases (43253jkdsfs39kjl2904821.mkv)? Worden die ook correct hernoemed naar de juiste file name?
Persoonlijk geef ik voorkeur om de originele release name te gebruiken. Mocht er ooit wat zijn dan weet ik tenminste welke release ik heb gehad en vooral met subtitles is het vooral aan te raden.
https://github.com/nzbget...f-post-processing-scripts
Ik zie dat jij hem hebt draaien echter een reverse proxy, klopt dat? Ik krijg hem namelijk niet lekker draaiend achter een NGINX reverse proxy.Obscurax schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]
Ik ben sinds vorige week overgestapt van Muximux naar Organizr.
Wat een verademing, Muximux werkte enkel met iframes. Bij Organizr worden pagina's die niet in een iframe werken in een nieuwe pagina geladen (bv pfSense, ESXi). Gedaan met bladwijzers alles is vlot bereikbaar vanuit de mooie frontend.
[afbeelding]
Daarnaast vroeg ik mij nog af of jullie een goede manier weten om SABnzbd een beetje in toom te houden. Als hij druk bezig is met uitpakken trekt hij mijn hele systeem naar beneden tot het punt dat ik niet meer de website kan bereiken.
Heb hem ook ff gecheckt, inderdaad erg strak,heb je toevallig ook bij instellingen Plex of iets anders ingevuld bij homescreen? Ik heb Plex met token toegevoegd maar zie er nergens verandering in,kom er niet uit wat nou daar de bedoeling van isObscurax schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]
[afbeelding]
virtua69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:25:
[...]
Heb hem ook ff gecheckt, inderdaad erg strak,heb je toevallig ook bij instellingen Plex of iets anders ingevuld bij homescreen? Ik heb Plex met een token toegevoegd maar zie er nergens verandering in,kom er niet uit wat nou daar de bedoeling van is, reverse proxy werkt trouwens perfect op nextcloud en spotweb na dan.
virtua69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:25:
[...]
Heb hem ook ff gecheckt, inderdaad erg strak,heb je toevallig ook bij instellingen Plex of iets anders ingevuld bij homescreen? Ik heb Plex met token toegevoegd maar zie er nergens verandering in,kom er niet uit wat nou daar de bedoeling van is
Heb je al eens gekeken wat hij dan aan het doen is ?Cyleo schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:10:
[...]
...
Daarnaast vroeg ik mij nog af of jullie een goede manier weten om SABnzbd een beetje in toom te houden. Als hij druk bezig is met uitpakken trekt hij mijn hele systeem naar beneden tot het punt dat ik niet meer de website kan bereiken.
Downloaden ? unrar ? par2 ?
Aangezien we ook niet je systeem specs weten zou het misschien verstandig wezen om het 1 en ander aan te passen.
zoals dat hij maar met 1 bestand tegelijkertijd bezig is en niet 3 downloaden en er naast nog 2 aan het uitpakken en par2 reparaties bv.
Niet onnodig veel threads gebruiken tijdens het downloaden waarom 50 threads als je met 10 ook je max download kan halen.(De tele2 slogan komt hier slecht en onnodig uit de bus
Overstappen naar een source vriendelijker client zoals NZBGet,
Sabnzbd is volledig in python geschreven en kan vaak bij langzamere nassen veel resources vragen.
NzbGet heeft de optie om een aantal threads in te stellen voor par2 reparaties zodat hij niet je volledige systeem plat legt.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ben bezig opnieuw mijn Raspberry Pi 3 in te richten als server. Ik wil zoveel mogelijk in docker gaan draaien. Is het iemand gelukt om Spotweb in een docker-container te draaien? Deze komt dicht in de buurt, maar docker-compose is volgens mij outdated: https://hub.docker.com/r/erikdevries/rpi-spotweb/
Ik gebruik Organizr inderdaad icm nginx, waarbij alle services achter een reverse proxy draaien.Cyleo schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:10:
[...]
Ik zie dat jij hem hebt draaien echter een reverse proxy, klopt dat? Ik krijg hem namelijk niet lekker draaiend achter een NGINX reverse proxy.
Dit is mijn nginx config https://pastebin.com/8kzt7wKC
Sorry, Plex gebruik ik niet. Je kan dit best even op GitHub of Reddit vragen.virtua69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:25:
[...]
Heb hem ook ff gecheckt, inderdaad erg strak,heb je toevallig ook bij instellingen Plex of iets anders ingevuld bij homescreen? Ik heb Plex met token toegevoegd maar zie er nergens verandering in,kom er niet uit wat nou daar de bedoeling van is
ik draai hem ook van af een reverse proxy maar dan via dsm,alternatieve naam aan maken bij certificaten, en vervolgens instellen in dsm zelf,werkt perfect.
Bedankt voor de tip, binnenkort eens naar kijken ziet er goed uit met die uitgebreide feature list!Obscurax schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]
[afbeelding]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Ik ben hier ook naar aan het kijken. Ik snap alleen niet wat ze nu precies willen dat ik doe met het stukje over Usage (https://hub.docker.com/r/lsioarmhf/organizr/). Ik snap dat dit een manier is om een docker commando uit te voeren, dat je externe dependencies kan linken aan iets in de container, etc. Maar om nou iedere keer dat lange commando in te voeren... Dat moet toch te automatiseren zijn? Weet jij hoe ik dat kan doen? via Cronjob?Obscurax schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]
[afbeelding]
vraagje ik heb couchpotato geinstalleerd via community maar hij kan de pakketservice niet starten..
Anoniem: 738905
Vervelend.vegetto1983 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:39:
vraagje ik heb couchpotato geinstalleerd via community maar hij kan de pakketservice niet starten..
Wil je hulp? Op basis hiervan is dat niet mogelijk. Welk systeem, welk besturingsyssteem, wat is de foutmelding? We hebben geen glazen bol.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-04-2017 12:43 ]
Ik gok op een Synology met DSM 6.Anoniem: 738905 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:42:
[...]
Vervelend.
Wil je hulp? Op basis hiervan is dat niet mogelijk. Welk systeem, welk besturingsyssteem, wat is de foutmelding? We hebben geen glazen bol.
Waarschijnlijk bestaat user niet in shadow file en zal een reboot issue verhelpen of je moet met de CLI even wat doen.
Maar dit is even een wilde gok.
Sorry
DS214play
DSM 6.1-15047 Update 2
Hij geeft aan kon de pakketservice niet uitvoeren
DS214play
DSM 6.1-15047 Update 2
Hij geeft aan kon de pakketservice niet uitvoeren
Geen enkel package van de SynoCommunity is door hen geschikt gemaakt voor DSM 6
Synology heeft met DSM 6 de methode om users aan te maken gewijzigd en houd naast de standaard Linux admin(user, group en shadow files) een eigen database bij en alle packages die een user nodig hebben werken dus niet meer onder DSM 6.
Als het package al draaide onder DSM 5 en er is een upgrade van DSM 5 naar DSM 6 gedaan dan blijft het package werken omdat die user dan al bestaat.
Met de hand die user erbij zetten werkt ook niet want vanaf DSM 6 draaiende packages onder een "system internal user" die tijdens het instaleren van het package aangemaakt moet worden en ook in de Synology database moet komen.
Synology heeft met DSM 6 de methode om users aan te maken gewijzigd en houd naast de standaard Linux admin(user, group en shadow files) een eigen database bij en alle packages die een user nodig hebben werken dus niet meer onder DSM 6.
Als het package al draaide onder DSM 5 en er is een upgrade van DSM 5 naar DSM 6 gedaan dan blijft het package werken omdat die user dan al bestaat.
Met de hand die user erbij zetten werkt ook niet want vanaf DSM 6 draaiende packages onder een "system internal user" die tijdens het instaleren van het package aangemaakt moet worden en ook in de Synology database moet komen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Je kan ook couchpotato als root starten dit lost het op, niet netjes maar het werkt
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik gebruik Sickrage icm Spotweb maar ik heb het probleem dat er vanuit spotweb niks meer gevonden wordt en ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, in spotweb zelf of in Sickrage.
Spotweb draait onveranderd goed en ook de xml uitkomst met /spotweb/api?t=c is goed.
Weet iemand waar ik die read timeout limiet kan aanpassen naar bv 60 seconden?
code:
1
| [spotweb] :: Request failed: HTTPConnectionPool(host='192.168.1.160', port=80): Read timed out. (read timeout=30) |
Spotweb draait onveranderd goed en ook de xml uitkomst met /spotweb/api?t=c is goed.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik zit de hele avond om te proberen op mijn ds2415+ in docker sonarr in te stellen zodat deze sabnzb accepteert.
Ik heb aan de hand van de guides op https://drfrankenstein.co.uk zowel eerst sabnzb en dan sonarr geïnstalleerd.
Echter van zodra ik in sonarr sabnzb wil toevoegen krijg ik gewoon altijd de foutmeldingen;
NzbDroneErrorPipeline Invalid request Validation failed:
-- Unable to connect to SABnzbd
-- Test was aborted due to an error: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
-- Sabnzbd Test aborted due to exception: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
Sabnzbd NzbDrone.Core.Download.Clients.DownloadClientException: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings ---> System.Net.WebException: The request timed out at System.Net.HttpWebRequest.EndGetResponse (System.IAsyncResult asyncResult) [0x00052] in <5641e4edad4f4464ba58c620a7b8ea48>:0 at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse () [0x0000e] in <5641e4edad4f4464ba58c620a7b8ea48>:0 at NzbDrone.Common.Http.Dispatchers.ManagedHttpDispatcher.GetResponse (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request, System.Net.CookieContainer cookies) [0x000fb] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Common\Http\Dispatchers\ManagedHttpDispatcher.cs:63 --- End of inner exception stack trace --- at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdProxy.ProcessRequest (NzbDrone.Common.Http.HttpRequestBuilder requestBuilder, NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdSettings settings) [0x0003a] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\SabnzbdProxy.cs:186 at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdProxy.GetVersion (NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdSettings settings) [0x0000d] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\SabnzbdProxy.cs:71 at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.Sabnzbd.TestConnectionAndVersion () [0x00000] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\Sabnzbd.cs:356 : Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
Ik zou denken aan een authenticatie fout, maar ik zou niet weten waar ik fout zou kunnen zijn.
Ik heb ondertussen elke mogelijke combinatie van naam en poort geprobeerd.
(localhost, ip van nas) (poorten 8080/poort van sabnzb,sonarr)
De apikey van sabnzb zet ik er ook altijd in.
Firewall regel voor docker ook ingegeven.
Zowel normaal als met ssl wil hij niets accepteren.
Wat kan ik mogelijk over het hoofd zien?
Moet ik soms eerst een nzb indexserver toevoegen?
Ik heb aan de hand van de guides op https://drfrankenstein.co.uk zowel eerst sabnzb en dan sonarr geïnstalleerd.
Echter van zodra ik in sonarr sabnzb wil toevoegen krijg ik gewoon altijd de foutmeldingen;
NzbDroneErrorPipeline Invalid request Validation failed:
-- Unable to connect to SABnzbd
-- Test was aborted due to an error: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
-- Sabnzbd Test aborted due to exception: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
Sabnzbd NzbDrone.Core.Download.Clients.DownloadClientException: Unable to connect to SABnzbd, please check your settings ---> System.Net.WebException: The request timed out at System.Net.HttpWebRequest.EndGetResponse (System.IAsyncResult asyncResult) [0x00052] in <5641e4edad4f4464ba58c620a7b8ea48>:0 at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse () [0x0000e] in <5641e4edad4f4464ba58c620a7b8ea48>:0 at NzbDrone.Common.Http.Dispatchers.ManagedHttpDispatcher.GetResponse (NzbDrone.Common.Http.HttpRequest request, System.Net.CookieContainer cookies) [0x000fb] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Common\Http\Dispatchers\ManagedHttpDispatcher.cs:63 --- End of inner exception stack trace --- at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdProxy.ProcessRequest (NzbDrone.Common.Http.HttpRequestBuilder requestBuilder, NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdSettings settings) [0x0003a] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\SabnzbdProxy.cs:186 at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdProxy.GetVersion (NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.SabnzbdSettings settings) [0x0000d] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\SabnzbdProxy.cs:71 at NzbDrone.Core.Download.Clients.Sabnzbd.Sabnzbd.TestConnectionAndVersion () [0x00000] in M:\BuildAgent\work\b69c1fe19bfc2c38\src\NzbDrone.Core\Download\Clients\Sabnzbd\Sabnzbd.cs:356 : Unable to connect to SABnzbd, please check your settings
Ik zou denken aan een authenticatie fout, maar ik zou niet weten waar ik fout zou kunnen zijn.
Ik heb sinds vandaag overdag exact hetzelfde. Afgelopen nacht is er nog een episode goed binnengehaald maar sinds vanmiddag doet het niks meer als bovenstaande melding geven. Omdat jij het ook hebt hoop ik maar dat het een externe service is en dat er vanzelf een oplossing komt.gielie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:10:
Ik gebruik Sickrage icm Spotweb maar ik heb het probleem dat er vanuit spotweb niks meer gevonden wordt en ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, in spotweb zelf of in Sickrage.
code:
1 [spotweb] :: Request failed: HTTPConnectionPool(host='192.168.1.160', port=80): Read timed out. (read timeout=30)
Zo alle services nu achter een nginx reverse proxy gezet. Het lukte niet met apache. Dus we hebben in 1 klap spotweb, sonarr, nzget en couchpotatoe van een sslcertificaatje voorzien en geen rare poortnummers meer
Hoooo m'n server gaat naar versie 2.0. Ik voel me net als een klein kind dat bijna kerstkadootjes krijgt!
Huidige setup:
De volledige nginx config loopt via HiddenProcess VM, deze zorgt er dus ook voor dat alle andere VMs extern bereikbaar zijn. Dit alles is beveiligd met PlexAuth, echter moet ik er nog voor zorgen dat alles via PlexAuth gaat & mogelijk zelfs maar 1 inlog nodig heeft. (nginx kan hier mee om gaan met auth_basic. Alleen even uitvinden hoe).
Oooh zo'n zin in

PS: Voor iedereen die CouchPotato gebruikt, ik raad jullie zeer aan Radarr te gebruiken. Werkt al vele malen beter dan CP.
Huidige setup:
Setup volgende week:unRAID server - 13TB
2x e5 2660 ESXi server
ESXi server:
Exile VM -> Plex/Radarr/Sonarr/PlexPy/Ombi/ruTorrent
Seedbox VM -> (QuickBox)rTorrent
Exile0.5 VM -> Backup openFLIXR
Nog druk druk bezig met alles op z'n plek zetten. Hier en daar nog wat aanpassingen maken. God weet wat ik verder nog ga maken, heb nog zo'n 10vCPUs over. Echter zal ik wel wat ram erbij moeten stoppen, maar dat is gelukkig niet het duurste gedeelte!unRAID server - 19TB
2x e5 2660 ESXi server
ESXi server:
HiddenProcess VM -> Website - Organizr (Causefx![]()
![]()
)
Exile VM -> Plex/uBooquity/Mopidy/Mopify/PlexPy V2 (![]()
![]()
)
Mecha VM -> Radarr/Sonarr/Mylar/LazyLibrarian/Jackett/Lidarr*Headphones/Ombi/rTorrent*Deluge
Seedbox VM -> rTorrent
Nebula VM -> NextCloud
HiddenNet VM -> Home Assistant
Back-up VM -> Windows 8.1 met VEEAM die standaard iedere week snapshots van de gehele set-up naar google drive knalt.
Plex Cloud naar een 60TB Google Drive als Back-up, just-in-case mijn server er een keer uit ligt/internet eruit ligt.
De volledige nginx config loopt via HiddenProcess VM, deze zorgt er dus ook voor dat alle andere VMs extern bereikbaar zijn. Dit alles is beveiligd met PlexAuth, echter moet ik er nog voor zorgen dat alles via PlexAuth gaat & mogelijk zelfs maar 1 inlog nodig heeft. (nginx kan hier mee om gaan met auth_basic. Alleen even uitvinden hoe).
Oooh zo'n zin in

PS: Voor iedereen die CouchPotato gebruikt, ik raad jullie zeer aan Radarr te gebruiken. Werkt al vele malen beter dan CP.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris van der G op 01-05-2017 16:47 ]
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Zou je anders eens wat screenshots van je docker instellingen kunnen posten?masauri schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:19:
Ik zit de hele avond om te proberen op mijn ds2415+ in docker sonarr in te stellen zodat deze sabnzb accepteert.
<KNIP>
Bij mij werkt Sonarr en Sabnzbd prima namelijk samen.
Bij deze de screenshots:Buzzie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:23:
[...]
Zou je anders eens wat screenshots van je docker instellingen kunnen posten?
Bij mij werkt Sonarr en Sabnzbd prima namelijk samen.
Poortinstellingen:

Volume:

Zeer mee oneens. CP pakt bij mij alles op zonder dat ik -tig indexers moet opgeven. Radar werkt met indexers en het zoeken in de groepen (usenet) gaat op basis hiervan. De automation van CP werkt bij mij veel beter dan de zoekmachines van Radarr.PS: Voor iedereen die CouchPotato gebruikt, ik raad jullie zeer aan Radarr te gebruiken. Werkt al vele malen beter dan CP.
CP gebruikt anders ook indexers, het enige verschil hiertussen naar mijn weten is dat CP er een hoop voorgeprogrammeerd heeft staan.
Ziet er prima uit.masauri schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:59:
[...]
Bij deze de screenshots:
Poortinstellingen:
[afbeelding]
Volume:
[afbeelding]
Hoe maak je verbinding in Sonarr met Sab??
Ik op basis van het IP adres van de container van Sab icm de Api key
=== Zonder dat ik weet hoe het met usenet werkt, dit gebruik ik niet ===wvkreg schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:40:
[...]
Zeer mee oneens. CP pakt bij mij alles op zonder dat ik -tig indexers moet opgeven. Radar werkt met indexers en het zoeken in de groepen (usenet) gaat op basis hiervan. De automation van CP werkt bij mij veel beter dan de zoekmachines van Radarr.
CouchPotato werkt met precies dezelfde indexers, echter heeft CouchPotato veel meer voor geprogrammeerd. Met de juiste categories vind je meer dan op CouchPotato:
https://puu.sh/vDx6M/0b0f1e3231.png
(sommige hebben ook een 1000XX category).
Dat in combinatie met een aantal lists en je krijgt alles wat je wilt zonder Radarr ook maar aan te raken, precies hoe je het wilt. De development van CP is ook zwaar achteruit gegaan en "we" zitten al héél lang te wachten op een alternatief. Radarr is nog in beta en werkt nu al vele malen beter dan CP.
Natuurlijk, als je CP eenmaal goed heb ingesteld werkt het goed. Maar dan ben je ook een gehele reis verder.
Het is nu nog wachten tot Lidarr uitgewerkt word en er een LazyLibrarian alternatief komt in de vorm van Sonarr en we zijn klaar om te gaan!
Zelf heb ik dan 11 trackers lopen, maar met 1 juiste tracker en de goede categories kan ik alles vinden wat ik maar nodig heb.
Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED
Die verbinding krijg ik dus niet gemaakt, dat is dus mijn probleem.Buzzie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:59:
[...]
Ziet er prima uit.
Hoe maak je verbinding in Sonarr met Sab??
Ik op basis van het IP adres van de container van Sab icm de Api key
Om even te bevestigen; het ip adres van de container van sab is hetzelfde ip adres waarmee ik de webgui open?
Want dat ip en poort accepteert hij niet, noch het ipadres bij docker-> netwerk -> bridge.
EDIT: toen ik in sabnzb op zoek was naar de logbestanden bij "status en interface" op het eerste tabblad zag ik nog een ip staan dat ik nog niet eerder gezien had.
Die geprobeerd en nu werkte het direct

[ Voor 17% gewijzigd door masauri op 03-05-2017 08:26 ]
Er is ook nog een nieuwe categorie voor UHD: 2045.Chris van der G schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:50:
[...]
=== Zonder dat ik weet hoe het met usenet werkt, dit gebruik ik niet ===
CouchPotato werkt met precies dezelfde indexers, echter heeft CouchPotato veel meer voor geprogrammeerd. Met de juiste categories vind je meer dan op CouchPotato:
https://puu.sh/vDx6M/0b0f1e3231.png
(sommige hebben ook een 1000XX category).
Meer info hier. En hier is een (verouderde) lijst te vinden.
Ja daar kwam ik inderdaad achter! Ik denk echter alleen niet dat jackett dit ondersteund (?) - Ik zie het namelijk niet bij mijn Jackett categories staan. Ik gebruik alleen torznab en niet de pre-configured. Of hij moet betere private trackers gaan ondersteunen.drfruit schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:56:
[...]
Er is ook nog een nieuwe categorie voor UHD: 2045.
Meer info hier. En hier is een (verouderde) lijst te vinden.
Fijn om te horen dat het werkt.masauri schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:51:
[...]
Die verbinding krijg ik dus niet gemaakt, dat is dus mijn probleem.
Om even te bevestigen; het ip adres van de container van sab is hetzelfde ip adres waarmee ik de webgui open?
Want dat ip en poort accepteert hij niet, noch het ipadres bij docker-> netwerk -> bridge.
EDIT: toen ik in sabnzb op zoek was naar de logbestanden bij "status en interface" op het eerste tabblad zag ik nog een ip staan dat ik nog niet eerder gezien had.
Die geprobeerd en nu werkte het direct![]()
Docker heeft, tenzij je het zelf hebt aangepast, zijn eigen ip reeks in de 172.17.0.x reeks.
Hier draaien alle containers op.
Ben er zelf nog niet uit hoe je de IP adressen vast kan laten houden.
Begin een beetje moe te worden van deze meldingen de laatste tijd in sickrage "No processable items found in folder".
Manual processing werkt 9 van de 10 keer niet meer. zelfs al hernoem ik de files zelf en probeer ze dan met de processing te verplaatsen etc.
-_-
Manual processing werkt 9 van de 10 keer niet meer. zelfs al hernoem ik de files zelf en probeer ze dan met de processing te verplaatsen etc.
-_-
* schumi2004 mompelt iets met SonarrPaulus07 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:23:
Begin een beetje moe te worden van deze meldingen de laatste tijd in sickrage "No processable items found in folder".
-_-
Al een paar weken als test op sonarr/radarr. Alleen nu merk ik op dat radarr inmiddels wat updates heeft echter is die van mij niet up-to-date. Weet iemand hoe dat zit icm met synology / synocomunity?
Als ik radarr github controleer en dan met name de dev branche zie ik dat er 12u nog changes zijn uitgevoerd. Mijn radarr stond ook ingesteld op de dev brance echter heb ik de afgelopen weken geen enkele update mogen ontvangen. Ik gebruik dus nog altijd "0.2.0.654 - 18/04/2017 develop Installed" release.
Als ik radarr github controleer en dan met name de dev branche zie ik dat er 12u nog changes zijn uitgevoerd. Mijn radarr stond ook ingesteld op de dev brance echter heb ik de afgelopen weken geen enkele update mogen ontvangen. Ik gebruik dus nog altijd "0.2.0.654 - 18/04/2017 develop Installed" release.
Je kan altijd handmatig even pullen. Volgens galli is het geen belangrijke commit
Ik draai sinds kort Organizr in een docker container op mijn Rpi. Als ik inlog als admin en daar een tab aanmaak, dan verschijnt er niets aan de linkerkant van het scherm (daar waar de tabs moeten komen te staan volgens de manual). Ik kan alleen de naam van de tab opgeven, dan krijg ik de melding 'Tabs saved' en knippert de 'Apply changes' knop. Ik zie echter geen changes verschijnen als ik daarop klik en daarna reload. Hebben meer mensen dit probleem?
Settings > edit tabs > naam in tikken > enter > sla tabbladen op > pagina even handmatig verversen.Muncher schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:15:
Ik draai sinds kort Organizr in een docker container op mijn Rpi. Als ik inlog als admin en daar een tab aanmaak, dan verschijnt er niets aan de linkerkant van het scherm (daar waar de tabs moeten komen te staan volgens de manual). Ik kan alleen de naam van de tab opgeven, dan krijg ik de melding 'Tabs saved' en knippert de 'Apply changes' knop. Ik zie echter geen changes verschijnen als ik daarop klik en daarna reload. Hebben meer mensen dit probleem?
Meer dan dit zou het niet moeten zijn. Druk anders even op F12 en kijk of de console een foutje geeft? Ik zal zo trouwens even de rest van de pagina ook vertalen, wel zo netjes...
Dat snap ik maar gaat ook niet persee om deze commit.Chris van der G schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:42:
Je kan altijd handmatig even pullen. Volgens galli is het geen belangrijke commit
Zou toch graag willen weten van andere synology gebruikers of het wel mogelijk is om te updaten via de build-in update task.
Bij sickbeard/couchpotato kon ik via de synocommunity hem installeren en daarna nam de build-in update het over.
Manual update wat zegt die? (log file?)Raven__NL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:20:
[...]
Dat snap ik maar gaat ook niet persee om deze commit.
Zou toch graag willen weten van andere synology gebruikers of het wel mogelijk is om te updaten via de build-in update task.
Bij sickbeard/couchpotato kon ik via de synocommunity hem installeren en daarna nam de build-in update het over.
Anders kun je zelf ook recent versie downloaden en deze handmatig overschrijven.
schumi2004 in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 08-05-2017 11:02 ]
Ik krijg te vaak films binnen met hebsubs ...
Hoe kan ik dat nou voorkomen? In zowel SABzbd als CP vind ik geen optie om specifiek hierop te filteren. Of ik kijk er overheen,
Ik kan het overigens wel in NZBhydra opgeven, maar ik weet vrij zeker dat het in SABnzbd en/of CP ook moet zitten.
Help?
Hoe kan ik dat nou voorkomen? In zowel SABzbd als CP vind ik geen optie om specifiek hierop te filteren. Of ik kijk er overheen,
Ik kan het overigens wel in NZBhydra opgeven, maar ik weet vrij zeker dat het in SABnzbd en/of CP ook moet zitten.
Help?
[ Voor 23% gewijzigd door pven op 08-05-2017 13:07 ]
Ignore words bedoel je?pven schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:03:
Ik krijg te vaak films binnen met hebsubs ...
Help?
Lang geleden dat ik CP geopend heb maar zit dat niet ergens onder categories? (advanced settings enabled)
Ah, zit dat daar. Gevonden. Dank!schumi2004 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:42:
[...]
Ignore words bedoel je?
Lang geleden dat ik CP geopend heb maar zit dat niet ergens onder categories? (advanced settings enabled)
Goed, volgende probleem
. Ik draai nu Radarr in een docker container. Download gaat nog NZBGet (nog niet in een container). Probleem is dat gedownloade zaken worden weggeschreven buiten de docker onder de root gebruiker. Vervolgens kan Radarr downloads niet importeren omdat deze niet bij de map mag. Dat geeft de volgende foutmelding:
Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr. Nu kan ik het eigenaarschap van de folder veranderen naar een andere user (bijv. Pi), maar dan heb ik volgens mij de volgende keer hetzelfde probleem. Weet iemand hoe ik dit permanent kan oplossen?
Edit: ik heb via de console even in de docker file gekeken. De mappings die daar staan, kloppen gewoon. Dat is het probleem dus niet (was ook al min of meer af te leiden uit de error message)
Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr. Nu kan ik het eigenaarschap van de folder veranderen naar een andere user (bijv. Pi), maar dan heb ik volgens mij de volgende keer hetzelfde probleem. Weet iemand hoe ik dit permanent kan oplossen?
Edit: ik heb via de console even in de docker file gekeken. De mappings die daar staan, kloppen gewoon. Dat is het probleem dus niet (was ook al min of meer af te leiden uit de error message)
[ Voor 13% gewijzigd door Muncher op 08-05-2017 22:25 ]
Heeft dit niet te maken met je UMask? nzbget heeft 0775 nodig als ik het mij goed herinner.
En je moet even kijken onder welke user je docker draait. met PUID en PGID kan je zeer eenvoudig te rechten instellen.
[ Voor 23% gewijzigd door Punkbuster op 09-05-2017 07:31 ]
automation fanboy
Zie steeds meer Docker oplossing en vragen voorbij komen, is dit niet gewoon een Docker dingen ipv Radarr , NZBGet of wat dan ook?
Zal vast iets metr rechten te maken hebben en heeft mijn inziens niets met de apps te maken welke hier besproken worden.
Zal vast iets metr rechten te maken hebben en heeft mijn inziens niets met de apps te maken welke hier besproken worden.
Ik denk inderdaad dat het een combinatie is van permissions en/of verkeerde user.schumi2004 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:25:
Zie steeds meer Docker oplossing en vragen voorbij komen, is dit niet gewoon een Docker dingen ipv Radarr , NZBGet of wat dan ook?
docker-radarr van linuxserver.ioSometimes when using data volumes (-v flags) permissions issues can arise between the host OS and the container. We avoid this issue by allowing you to specify the user PUID and group PGID. Ensure the data volume directory on the host is owned by the same user you specify and it will "just work" ™.
In this instance PUID=1001 and PGID=1001. To find yours use id user as below:
$ id <dockeruser>
uid=1001(dockeruser) gid=1001(dockergroup) groups=1001(dockergroup)
Misschien is het praktisch om een extra topic te maken voor specifieke docker vragen (als deze er niet al is)? Zo behouden we't overzicht.schumi2004 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:25:
Tja, ergens heb je wel een punt. Maar gaan we dan ook alle vragen rondom package managers, NAS packages, etc. niet meer behandelen? Want die invalshoek is min of meer hetzelfde.schumi2004 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:25:
Ja eigenlijk wel, dat was destijds de insteek van de moderators.Muncher schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:57:
[...]
Tja, ergens heb je wel een punt. Maar gaan we dan ook alle vragen rondom package managers, NAS packages, etc. niet meer behandelen? Want die invalshoek is min of meer hetzelfde.
Nee, dat was het niet. Ik ben achter het probleem, maar nog niet achter de oplossing. De container is gemount met als args:Chris van der G schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:35:
[...]
Ik denk inderdaad dat het een combinatie is van permissions en/of verkeerde user.
[...]
docker-radarr van linuxserver.io
-v /home/user/nzbget/completed:/downloads \
-v /home/user/radarr:/config \
-v /home/user/movies:/movies
-e PGID=1000 -e PUID=1000
Stel: er word iets gedownload met als naam Film.mkv. NZBget haalt hem binnen en zet hem in /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv.
Ik verwacht dat Radarr dan kijkt in /downloads/Filmnaam/Film.mkv. Echter, Radarr zoekt in /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv. Vervolgens geeft Radarr de foutmelding dat deze /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv niet kan vinden. En dat klopt, want hij moet kijken in /downloads/Filmnaam/Film.mkv.
Ik heb met docker exec -i -t bash gekeken in de container en de mapping werkt (als ik /downloads in de container open, dan gaat hij naar de goede map toe). Ik denk dat er dus iets mis gaat tussen Nzbget en Radarr. Maar wat? Alles staat wel goed ingesteld voor zover ik kan zien (categorie aangemaakt in NZBget voor Radarr, post processing staat uit, verplaatsen van files ook).
Ik weet zeker dat ik iets super makkelijks over het hoofd zie. Maar geen idee wat. Wie heeft het verlossende antwoord?
Zou niet zo moeilijk moeten zijn nee.Muncher schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:34:
[...]
Nee, dat was het niet. Ik ben achter het probleem, maar nog niet achter de oplossing. De container is gemount met als args:
-v /home/user/nzbget/completed:/downloads \
-v /home/user/radarr:/config \
-v /home/user/movies:/movies
-e PGID=1000 -e PUID=1000
Stel: er word iets gedownload met als naam Film.mkv. NZBget haalt hem binnen en zet hem in /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv.
Ik verwacht dat Radarr dan kijkt in /downloads/Filmnaam/Film.mkv. Echter, Radarr zoekt in /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv. Vervolgens geeft Radarr de foutmelding dat deze /home/user/nzbget/completed/Filmnaam/Film.mkv niet kan vinden. En dat klopt, want hij moet kijken in /downloads/Filmnaam/Film.mkv.
Ik heb met docker exec -i -t bash gekeken in de container en de mapping werkt (als ik /downloads in de container open, dan gaat hij naar de goede map toe). Ik denk dat er dus iets mis gaat tussen Nzbget en Radarr. Maar wat? Alles staat wel goed ingesteld voor zover ik kan zien (categorie aangemaakt in NZBget voor Radarr, post processing staat uit, verplaatsen van files ook).
Ik weet zeker dat ik iets super makkelijks over het hoofd zie. Maar geen idee wat. Wie heeft het verlossende antwoord?
Hoe is je folder structuur in nzbget? Zo ziet de mijne eruit (redelijk default):
MainDir=/volume1/downloads
DestDir=${MainDir}/dst
InterDir=${MainDir}/inter
NzbDir=${MainDir}/nzb
QueueDir=${MainDir}/queue
TempDir=${MainDir}/tmp
En hoe zien je categorieën eruit?
hier heb ik namen als: series, movies, movies2 etc
Waarschijnlijk heb je hier een DestDir ingesteld? Zoja, haal die maar weg.
Vervolgens geef je een nieuwe movie op in Radarr met daarin de DestDir (voor de uiteindelijke film locatie),
bv /volume2/movies/
Radarr vind een release pushed deze naar NZBget en die doet zijn ding, NZBGet plaatst deze als hij klaar is in : /volume1/downloads/dst/<moviename>/<moviefile.ext>
Radarr pikt deze op en processed hem en uiteindelijk (afhankelijk van je rename opties) komt deze in :
/volume2/movies/<moviename>/<moviefile.ext>
En de cirkel is rond
MainDir=/home/pi/nzbgetschumi2004 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:47:
[...]
Zou niet zo moeilijk moeten zijn nee.
Hoe is je folder structuur in nzbget? Zo ziet de mijne eruit (redelijk default):
MainDir=/volume1/downloads
DestDir=${MainDir}/dst
InterDir=${MainDir}/inter
NzbDir=${MainDir}/nzb
TempDir=${MainDir}/tmp
DestDir=${MainDir}/completed
InterDir=${MainDir}/intermediate
NzbDir=${MainDir}/nzb
TempDir=${MainDir}/tmp
3 categorieenEn hoe zien je categorieën eruit?
hier heb ik namen als: series, movies, movies2 etc
Waarschijnlijk heb je hier een DestDir ingesteld? Zoja, haal die maar weg.
1. Series
2. Films (voor voormalige couch potato)
3. Radarr
Unpack staat op yes. Extensions: FakeDetector.py, FailureLink.py
Staat ingesteld op /downloads in de container, welke doorlinkt naar /home/pi/nzbget/completedVervolgens geef je een nieuwe movie op in Radarr met daarin de DestDir (voor de uiteindelijke film locatie),
bv /volume2/movies/
En dat doet ie dus niet... Foutmelding: Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr: /home/pi/nzbget/completed/XX.XX.XRadarr vind een release pushed deze naar NZBget en die doet zijn ding, NZBGet plaatst deze als hij klaar is in : /volume1/downloads/dst/<moviename>/<moviefile.ext>
Radarr pikt deze op en processed hem en uiteindelijk (afhankelijk van je rename opties) komt deze in :
/volume2/movies/<moviename>/<moviefile.ext>
En de cirkel is rond
Het lijkt er dus op dat hij zoekt naar /home/pi/nzbget/completed ipv /downloads.
[ Voor 6% gewijzigd door Muncher op 11-05-2017 21:30 ]
Dat klopt ook dat ie daar zoekt, dat is namelijk de destination dir van NZBGet!. Ik zou alleen verwachten dat hij hier zoekt: (Doe even aanname dat je gebruik van categorie aan heb staan)Muncher schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:28:
[...]
MainDir=/home/pi/nzbget
DestDir=${MainDir}/completed
InterDir=${MainDir}/intermediate
NzbDir=${MainDir}/nzb
TempDir=${MainDir}/tmp
[...]
3 categorieen
1. Series
2. Films (voor voormalige couch potato)
3. Radarr
Unpack staat op yes. Extensions: FakeDetector.py, FailureLink.py
[...]
Staat ingesteld op /downloads in de container, welke doorlinkt naar /home/pi/nzbget/completed
[...]
En dat doet ie dus niet... Foutmelding: Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr: /home/pi/nzbget/completed/XX.XX.X
Het lijkt er dus op dat hij zoekt naar /home/pi/nzbget/completed ipv /downloads.
/home/pi/nzbget/completed/Radarr (Categorie naam)/<moviename>/moviefile.mkv
Daar plaatst NZBget zijn films. Wat jij nu doet is de destination dir (de final dir waar je alle films wilt hebben) ook de destination dir maakt van Radarr, dat is niet goed.
Not accessabel zou misschien ook nog een rechten ding kunnen zijn maar dan nog is het niet goed.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 12-05-2017 08:25 ]
Probleem heb ik vannacht opgelost: het zit hem in het mappen van folders buiten de container, naar binnen de container. Ik heb dit met het -v commando wel steeds gedaan, maar Radarr begreep het nog steeds niet. Gelukkig kan je in Radar zelf (onder Download client) een remote mapping path aanmaken. Host is dit geval de machine waarop alles draait, remote path is het pad buiten de Docker container en local path is het pad in de container. Voorbeeld:schumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:13:
[...]
Dat klopt ook dat ie daar zoekt, dat is namelijk de destination dir van NZBGet!. Ik zou alleen verwachten dat hij hier zoekt: (Doe even aanname dat je gebruik van categorie aan heb staan)
/home/pi/nzbget/completed/Radarr (Categorie naam)/<moviename>/moviefile.mkv
Daar plaatst NZBget zijn films. Wat jij nu doet is de destination dir (de final dir waar je alle films wilt hebben) ook de destination dir maakt van Radarr, dat is niet goed.
Not accessabel zou misschien ook nog een rechten ding kunnen zijn maar dan nog is het niet goed.
Host: 192.168.1.100
Remote path: /home/pi/nzbget/completed/Radarr/
Local path: /downloads/Radarr
Werkt nu zoals het hoort
Top dat het opgelost is maar ik blijf erbij dat het gebruiken van je NZBGet destination folder als destination folder in Radarr niet helemaal goed is, zo ziet het er nu namelijk uit.Muncher schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:36:
[...]
Probleem heb ik vannacht opgelost: het zit hem in het mappen van folders buiten de container, naar binnen de container. Ik heb dit met het -v commando wel steeds gedaan, maar Radarr begreep het nog steeds niet. Gelukkig kan je in Radar zelf (onder Download client) een remote mapping path aanmaken. Host is dit geval de machine waarop alles draait, remote path is het pad buiten de Docker container en local path is het pad in de container. Voorbeeld:
Host: 192.168.1.100
Remote path: /home/pi/nzbget/completed/Radarr/
Local path: /downloads/Radarr
Werkt nu zoals het hoort
Is er een speciale reden voor dat je het zo doet?
Ik heb het altijd zo gedaan en het heeft altijd gewerkt totdat ik Radarr in een docker stopte. Elke categorie heeft zijn eigen destination folder, die voor Radarr heet toevallig ook Radarr. Had hem ook Schumi2017 kunnen noemenschumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:37:
[...]
Top dat het opgelost is maar ik blijf erbij dat het gebruiken van je NZBGet destination folder als destination folder in Radarr niet helemaal goed is, zo ziet het er nu namelijk uit.
Is er een speciale reden voor dat je het zo doet?
Volgens mij is de werking nu zo dat er in je destination dir nu ook data kan staan die niet helemaal okay is.Muncher schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Ik heb het altijd zo gedaan en het heeft altijd gewerkt totdat ik Radarr in een docker stopte. Elke categorie heeft zijn eigen destination folder, die voor Radarr heet toevallig ook Radarr. Had hem ook Schumi2017 kunnen noemen. Wat is je reden om het eventueel te veranderen?
Mijn ervaring is dat het wel eens voorgekomen is dat de completed release van NZBget niet per definitie 100% in orde is.
Als je dan bv ook nog eens in Kodi (ik gebruik Kodi jij mogelijk niet?) deze dir als movie dir gebruikt kun je wel eens vreemde verschijnsels krijgen.
Ik gebruik Kodi. Uiteindelijk folder (na alle postprocessing) voor alle films is ~/Multimedia/Movies. Dus denk dat we langs elkaar pratenschumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:28:
[...]
Volgens mij is de werking nu zo dat er in je destination dir nu ook data kan staan die niet helemaal okay is.
Mijn ervaring is dat het wel eens voorgekomen is dat de completed release van NZBget niet per definitie 100% in orde is.
Als je dan bv ook nog eens in Kodi (ik gebruik Kodi jij mogelijk niet?) deze dir als movie dir gebruikt kun je wel eens vreemde verschijnsels krijgen.
Ja idd en ik vermoed door deze reactie hier:Muncher schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:29:
[...]
Ik gebruik Kodi. Uiteindelijk folder (na alle postprocessing) voor alle films is ~/Multimedia/Movies. Dus denk dat we langs elkaar praten
Muncher schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:28:
[...]
Staat ingesteld op /downloads in de container, welke doorlinkt naar /home/pi/nzbget/completed
Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)