Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste
Acties:

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:23
Wat is op dit moment de laatste versie?

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:19
De versie die je hebt en de laatste versie worden beiden getoond door autosub ( linksboven in de blauwe balk met gele letter).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Ik heb een probleem met de serie Bodyguard. Omdat ik eerst in de log een melding zag dat hij niet gevonden kon worden op addic7ed heb ik namemapping e.d. toegepast:

In het veld namemapping heb ik dit staan: Bodyguard = 7493974
In het veld Imdb Id = Addic Id heb ik dit staan: 7493974 = 6995

Hij pakt nu aflevering 1 met deze bestandsnaam mee: Bodyguard.S01E01.1080p.HDTV-MTB-postbot.mkv
Echter, aflevering 2 met deze bestandsnaam niet: Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-1-KETTLE.mkv

Ik vermoed dat dit komt omdat er kennelijk een -1- in de bestandsnaam staat tussen HDTV ven KETTLE)?

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:41 (11%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Ben(V)
Nee hoor.
Door die -1 zal hij matchen met een releasegroup die "1" heet en op een relasegroup die "KETTLE" heet.

Er is gewoon geen Nederlandse sub voor deze aflevering aanwezig en alleen een Engelse sub voor de releasegroup MTB maar zonder source informatie.

Opensubtitles heeft ook niets.

Er is wel iets vreemds met Addic7ed aan de hand want met de browser kan ik deze serie helemaal niet vinden maar autosub vind hem wel.

Namemapping voor Addic is voldoende, de IMDB vind hij zelf wel.
Ik zal hem toevoegen, heb door drukte de laatste tijd geen gelegenheid gehad de nieuwe series toe te voegen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Hobbykok
Thanks.
Ik had nog wel het probleem dat aflevering 2 helemaal niet in de wanted list kwam, maar ik heb hem hernoemd naar Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-KETTLE.mkv en dat werkte ook niet, maar toen ik het overtypte werkte het wel 8)7

Ik kreeg dit in mijn log:

Problem scanning file Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-KETTLE.mkv. Error is: %d format: a number is required, not unicode

Wat is er verkeerd, ik begrijp het niet helemaal. Is een 0 misschien vervangen door een O (letter O) door iemand die hem online gezet heeft?

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-08-2018 19:05 (47%)

• Ben(V)
Dat is enkel een bugje in de foutmelding.

Maar die foutmelding komt enkel als hij het AddicId niet kan vinden.
Dus ofwel je addicmaping is verkeerd gegaan ofwel je namemapping.
Haal ieder geval de namemapping eens weg want die kan autosub beter zelf vinden.

• Hobbykok
Ik heb de name mappings weggehaald, ik kijk het een tijdje aan, het is even wachten op nieuwe afleveringen. Voor nu lijkt het goed te gaan.

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-03 20:45
Nieuwe show wordt nog niet gevonden:
Mayans.M.C.S01E01.Perro.Oc.720p.AMZN.WEB-DL.DD.5.1.H.264-ViSUM
code:
1
IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Mayans M C, TvdbName: Mayans M C

Dus ik help AutoSub een handje:

Namemapping: Mayans M C = 5715524
Addic7ed ID = 5715524 = 6567

Melding blijft
code:
1
IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Mayans M C, TvdbName: Mayans M C

i5 - 4690 | Gigabyte G1.Sniper B5 | XFX DD 7950 | 16GB DDR3 1600 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Ben(V)
Hij vind het ImdbId niet zelf doordat die serie op Tvdb de naam "Mayans M.C." heeft.
Autosub haalt die puntjes eruit, omdat die normaal gebruikt worden als seperator tussen de verschillende onderdelen van de filenaam.
Als die puntjes er niet uitgehaald worden zou het nog niet goed gaan want dan zou hij zoeken naar "Mayans.M.C." en die vind hij dan ook niet.
Ik zal eens kijken of ik daar nog wat verbetering kan aanbrengen.

De namemapping heb je waarschijnlijk niet goed gedaan want bij mij gaat het prima.
Misschien een onzichtbaar controle karakter erin door het gebuikt van het numeriek keypad dat nog niet op numlock stond?

Ik heb dit als namemapping opgenomen.
quote:
Mayans M C=5715524
Een addicmapping in dan niet meer nodig.

• Hobbykok
quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:34:
Ik heb de name mappings weggehaald, ik kijk het een tijdje aan, het is even wachten op nieuwe afleveringen. Voor nu lijkt het goed te gaan.
Ik kan nu bevestigen dat het is blijven werken d:)b

• Ben(V)
Uiteraard blijft het werken.

Als het een keer werkt dan kent autosub die serie en houd die gegevens bij in de cache database.
Maar zelfs als je de cache zou legen (niet verstandig) dan nog zou hij de serie voor een tweede keer natuurlijk ook weer vinden.

• Mickroz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-03 09:43

Mickroz

Mickroz#2491

kan het even niet zo snel vinden, maar als ik de engelse subs wil skippen als de nederlandse sub gevonden is, maar wel de engelse wil houden als die al gevonden is, hoe kan ik dat dan het best instellen, of kan dat niet en wordt dit een feature request ;)

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:47
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
kan het even niet zo snel vinden, maar als ik de engelse subs wil skippen als de nederlandse sub gevonden is, maar wel de engelse wil houden als die al gevonden is, hoe kan ik dat dan het best instellen, of kan dat niet en wordt dit een feature request ;)
Volgens mij door alleen nl aan te vinken met fallback naar engels ?

Check dit en help mee!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Maar wordt en dan nog wel naar nl gezocht als de engelse sub al binnen is?

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:47
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:30:
Ja bij mij wel

Check dit en help mee!

• Hobbykok
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:30:
wat je het beste kan doen:

bij languages zet je een vinkje bij dutch
bij options zet je een vinkje bij Fallback to English if Dutch not available
bij options zet je ALS JE DAT WILT een vinkje bij Remove English sub when Dutch sub arrives

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Top, thanks!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:59

Arfman

Drome!

Heeft iemand toevallig een idee wat de beste container is voor het draaien van Autosub in Docker op mijn Synology? :) Er zijn er een aantal maar ze zijn of heel oud en weigeren om te updaten of ze zijn nieuw maar zien (in mijn geval) maar 1 serie van de 32.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Ben(V)
Gewoon niet gaan knutselen met docker, is toch een onzin product.
Gewoon het package installeren op je Nas.

Hier te downloaden.
https://github.com/BenjV/...toSub%20DSM6%20noarch.spk

Wel even eerst Python van de SynoCommunity installeren.

• Hobbykok
d:)b

Als je dit eenmaal goed hebt ingesteld is het gewoon achterover zitten en genieten.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben(V) schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:00:
Wat?! :D Ben je nu serieus? 8)7

Ik wil liever niet mijn nas "vervuilen" met python en andere architectuur-afhankelijke packages. Altijd gezeik met DSM upgrades en security.

Iemand anders nog tips?

• Hobbykok
Ja, luisteren naar Ben(V)

• Arfman

Arfman

Drome!

Laat maar dan :') :P

Arfman wijzigde deze reactie 15-09-2018 19:14 (5%)

• Ben(V)
En wat zijn dockers images dan.
Een soort nep packages die vaak niet werken, outdated zijn en moeilijk met elkaar communiceren.

En dan ben je van docker images afhankelijk in plaats van packages wat nog veel beroerder is.
En als jij denkt dat je met docker niet meer architectuur afhankelijk bent heb je het helemaal mis.

Docker is gewoon een poging om het package model van Synology na te maken, want packages zijn ook bedoelt om de gebruiker van het OS te isoleren net als dockers.
Alleen het wordt laag op laag op laag en gaat steeds slechter werken.

En dan heb ik het nog niet eens over de problemen die regelmatig met docker opduiken en een hele Nas doen vastlopen.

• Hobbykok
Ben(V) zal het nooit ondersteunen, het komt hier elke 2 of 3 maand wel een keer voorbij en dan zegt Ben : Nee, ga ik niet doen.

Dus tja, je zou als alternatief auto-sub kunnen gaan draaien op je windows pc ofzo, dat werkt ook meer dan prima. Persoonlijk heb ik nooit last van problemen met packages en ik beheer meerdere synology's. Ik herken de problemen die je schetst echt niet, ik heb werkelijk al jaren nooit, maar dan echt nooit problemen en ik heb meerdere packages draaien en op verschillende typen Synology's. Auto-sub draait altijd prima, net zo goed als sabnzb en al dat soort spul. En security en uptime vind ik heel erg belangrijk, er is nog nooit een update in de afgelopen jaren geweest die heeft gezorgd dat een package niet meer werkte, enige wat er een tijd terug was (ik meen van DSM 5 naar 6) dat bepaalde packages even niet beschikbaar waren omdat ze aangepast moesten worden voor de nieuwe veiligheidsmethoden van Synology, maar dat is allemaal opgelost en Ben(V) heeft toen ook prima aangegeven (net als andere beheerders van packages): wacht even met updaten of gebruik deze workaround, we zoeken het uit wat we moeten aanpassen (zo geeft sabnzb nu nog steeds een waarschuwing dat je handmatig een user moet aanmaken onder DSM 6).

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-09-2018 22:57 (36%)

• Ben(V)
De SynoCommunity heeft inmiddels alle packages geschikt gemaakt voor DSM 6 dus handmatig een user aanmaken is niet meer nodig.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hobbykok schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:54:
[...]

Auto-sub draait altijd prima, net zo goed als sabnzb en al dat soort spul. En security en uptime vind ik heel erg belangrijk, er is nog nooit een update in de afgelopen jaren geweest die heeft gezorgd dat een package niet meer werkte, enige wat er een tijd terug was (ik meen van DSM 5 naar 6) dat bepaalde packages even niet beschikbaar waren omdat ze aangepast moesten worden voor de nieuwe veiligheidsmethoden van Synology, maar dat is allemaal opgelost
Klopt Auto-sub draait prima al package.
Bij de overgang van 5->6 bleef alles wel gewoon werken. Maar zodra je een nieuwe install deed werkte er bijna niets meer. Of de ene helft wel en de andere helft niet. Afhankelijk van welke volgorde je gebruikte bij het installeren. Dit omdat er dan namen en rechten door het ene packege werden gezet die door de andere werden gebruikt.
De tijdelijke 'oplossing' van de community was dat je alles maar onder admin moest draaien. Dan ging het wel weer goed. En je zegt dat alles is aangepast? Dingen zoals sabnzb? Die misschien wel. Maar NZBget werkt nog steeds niet goed. Na al die jaren niet. Er is een 16.4 versie van die comunnity die aan de praat te krijgen is met wat kunst en vliegwerk. Maar de nieuwste verste is inmiddels 21.0. Die draait vlot in een Docker container op de syno. En is vanuit daar ook gewoon te upgraden.
Een professioneel pakket zoals Resilio Sync werkte pas na ruim een jaar goed. En dat nog alleen omdat hier ook dingen stiekem met een verplicht inschakelen van het admin account worden gedaan. Dat is nog steeds niet opgelost. Resilo geeft wel aan hoe je een package op de Syno kan draaien, maar het bedrijf zelf geeft gewoon een docker uit die gewoon als vanzelf werkt zonder een veiligheidsrisico als dat admin account.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ben(V)
Er was helemaal geen tijdelijke oplossing van de SynoCommunity, dat was gewoon geknutsel van goed bedoelende eindgebruikers.

Er zijn na het uitkomen van DSM 6 een aantal mensen bij de SynoCommunity wegevallen, zodat er ruim twee jaar niemand was die de packages onderhield en werden de packages ook niet voor DSM 6 aangepast.

Toen zijn er weer een paar nieuwe mensen gekomen die wel alles nog moesten leren.
Ik heb toen een nieuwe structuur voor package ontworpen die met de nieuwe security inzichten van Synology overweg kon en daar is een volledig nieuwe spkrsc mee opgebouwd.

Nu dat gereed is zijn de meeste packages daar naar omgezet en nu is er pas weer tijd om bezich te zijn met het updaten van de applicaties zelf.

En vergeet niet dat de SynoCommunity een unieke bron van packages is met een eenduidige structuur terwijl de meeste docker images her en der vandaan komen zonder enige vorm van structuur en alles draait lekker makkelijk als root in die dockers.
En dat alles is weer laag op laag op laag, het begint zo op Windows te lijken met z'n eeuwege resource honger

@Ortep
PS Het Nzbget package van de SynoCommunity bevat versie 20.0 van NZBget en dat is de laatste stable release van NZBget en is zonder problemen te gebruiken.
De NZBGet versie 16 waar jij het over hebt is een heel oud package dat nog niet geschikt is gemaakt was voor DSM 6.
En Risilio is een van de meest crappy software applicaties die ik ooit tegen gekomen ben, net zulke rotzooi als SyncThing.
Dan doet Synology zelf dat toch een stuk beter met CloudSync.

Ben(V) wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:34 (17%)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:15:
@Ortep
PS Het Nzbget package van de SynoCommunity bevat versie 20.0 van NZBget en dat is de laatste stable release van NZBget en is zonder problemen te gebruiken.
De NZBGet versie 16 waar jij het over hebt is een heel oud package dat nog niet geschikt is gemaakt was voor DSM 6.
Ik keek 2 maanden geleden nog. Toen zag ik 16.4 nog staan. Dat speelde in een ander geval over Docker. Ik ga echt niet iedere week kijken of er weer een update is. Ik draai al jaren NZBget in Docker en ik kan ook vanuit daar updaten. Als het nu in orde is hebben ze er 3 jaar over gedaan. Ik beschuldig niemand. Maar ik ga daar echt niet op wachten.
En Risilio is een van de meest crappy software applicaties die ik ooit tegen gekomen ben, net zulke rotzooi als SyncThing.
Dan doet Synology zelf dat toch een stuk beter met CloudSync.
Helaas doet Synology niet wat ik wel. Het synct wel. Maar niet zoals ik dat wil. Ik ben veel flexibeler met Resilio. Ik heb er dan ook graag een licentie voor gekocht. Maar het gaat hier niet over de plus en minpunten van dit packet. Het ging me er om dat ook een professionele groep het niet voor elkaar kreeg om zonder gesjoemel met admin accounts de zaak draaiende te krijgen. Zelfs niet in overleg met Synology. Docker was de oplossing.

Had ik dan al die tijd maar moeten wachten? Je stelde dat Docker outdated containers had. Het was juist Synocom die jaren achter liep. Je gaf het zelf al aan. Het duurde 2 jaar voor er weer mensen aan gingen werken. Ik geloof direct dat ze goed werk deden/doen. Jouw werk is uitstekend. Maar in de IT wereld is een gat van 2-3 jaar niet te verkopen. De docker community is vele malen groter dan de Syno community omdat het op veel meer systemen draait. Dat is geen snier, maar gewoon een fact of life. Daar is veel meer kans dat iemand het up-to-date houdt. Zeker als je de linuxserver.io versies gebruikt
Ik heb nu een met weinig moeite opgetuigd systeem met Docker dat prima up to date blijft. Waarom zou ik dat afbreken en opnieuw beginnen. En maar hopen dat Synology niet intern weer iets aanpast waardoor het niet meer werkt. Docker is een door Synology zelf geleverde package. Die blijft heus wel draaien
Tsja, misschien draait alles met root in een container. Dat zal best, maar wat maakt het uit? Dan kan je een container over nemen. Als je dus eerst op de Syno kan komen. En dan kan je nog niets. Want de root van de ene container is niet de root van de andere.

Maar goed, dit is geen Docker discussie forum ;)

Ortep wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:57 (6%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ben(V)
Nee is ook geen discussie, ik geef alleen mijn kennis en mening voor wat het waard is.

De SynoCommunity bestaat uit enthousiaste vrijwilligers die in hun vrij tijd het werk doen en het is geen betaalde IT organisatie.
En als mensen er mee stoppen en er springt niemand in de bres om dat gat te vullen dan krijg je dit.
En de reden dat mensen er mee stoppen is vaak dat er op fora als dit een hoop negatief commentaar komt.

En als je een container kunt overnemen dan kun je de Nas ook overnemen want docker zelf draait ook als root.
Maar genoeg hier over, dit is het autosub forum en geen docker forum.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben(V) schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:51:
En als je een container kunt overnemen dan kun je de Nas ook overnemen want docker zelf draait ook als root.
Maar genoeg hier over, dit is het autosub forum en geen docker forum.
Nee, dat is niet waar. Ik vind het prima dat jij Docker niks vindt (alhoewel me dat, als iemand die al meer dan 10 jaar z'n geld verdient met virtualisatie, wel pijn doet) maar het zou fijn zijn als je je kritiek baseert op waarheden. Als iemand een Docker container overneemt, kan hij alleen bij de zaken die in de container draaien en zijn toegestaan. Ja, als je al je containers als root draait en alle folders beschikbaar maakt, dan klopt het. Als je echter netjes de guidelines volgt (als aparte user draaien, alleen de mappen exporteren/beschikbaar maken die nodig zijn) is zelfs een gecompromitteerde container niet genoeg om je NAS te "pwnen".

Het is echt een hele mooie techniek en ondertussen niet meer weg te denken.

• Ben(V)
Als je denkt dat Docker hetzelfde is als virtualisatie heb je het echt mis.
VmWare, Citrix en Hyper-V zijn virtualisatie technieken, maar docker is gewoon een applicatie genaamd libcontainer die bovenop het OS draait en binnen die applicatie draait weer een OS en daar draait dan weer de uiteindelijke applicatie op.
Lekker efficient.
Als je dan bijvoorbeeld drie Python applicaties wilt gebruiken, moet je dus drie containers hebben draaien met daarin drie keer een OS en drie keer Python en dan pas die drie verschillende applicaties.

Synology lacht zich rot, want in plaats van "lean and mean" hardware heeft ineens iedereen een hele dikke Nas nodig met hele dure intel processoren erin en heel veel geheugen.

Echte virtualisaties hebben een Hypervisor die rechtstreeks op de hardware draait en waar meerdere VM's op kunnen draaien.
Dus geen laag op laag zoals bij Docker.

En blijkbaar volgt Synology niet jouw guidelines.

En VM's zijn nuttig in grote professionele omgevingen, waar containment, resource sharing en resource verdeling van belang zijn maar voor een thuis Nas is het gewoon een extra laag ballast zonder nut.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wij gaan het nooit eens worden :)

Ik heb ondertussen vanwege gebrek aan tijd maar toegegeven en python en autosub weer op de ouderwetse manier geinstalleerd en eerlijk is eerlijk, het werkt prima. Dank daarvoor d:)b

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Allereerst hulde voor AutoSub! _O_

Een vraagje: als ik via 'skip show' een show toevoeg aan de te negeren lijst, dan blijft deze wel op het home-screen opduiken. In configuration vind ik bij de skip-afdeling wel het showid van deze serie. Hoe krijg ik deze weg van mijn home-screen?

Laat maar, na een forced search is dit weg (wat eigenlijk best logisch is). :)

pven wijzigde deze reactie 22-09-2018 15:59 (13%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Ben(V)
Dat scherm wordt alleen ververst als er een diskscan gedaan wordt.
Dus of de schedule tijd moet verstreken zijn of er moet "forced" gezocht worden of autosub moet herstart worden.

• wars
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:45
Arfman schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:48:
Wij gaan het nooit eens worden :)

Ik heb ondertussen vanwege gebrek aan tijd maar toegegeven en python en autosub weer op de ouderwetse manier geinstalleerd en eerlijk is eerlijk, het werkt prima. Dank daarvoor d:)b
Heb dit topic al n tijdje nietmeer gelezen en zie de docker discussie weer oplaaien :-) Zelf gebruik ik ook geen enkel (extern) package meer. Momenteel 20 containers draaien, voor mij de beste uitvinding ooit op vlak van security, flexibiliteit en updates.
Voor autosub gebruik ik https://hub.docker.com/r/nakebod/autosubje/
Via Gui kan je gewoon updaten, of gewoon image opnieuw binnenhalen bij n update, want gebruikt mooi de github repo van Ben(V).

En ook nog even vermelden dat ik nog steeds super tevreden ben met autosub, maakt t leven net wat makkelijker :-)

• Arfman

Arfman

Drome!

wars schreef op donderdag 27 september 2018 @ 01:02:
[...]

Heb dit topic al n tijdje nietmeer gelezen en zie de docker discussie weer oplaaien :-) Zelf gebruik ik ook geen enkel (extern) package meer. Momenteel 20 containers draaien, voor mij de beste uitvinding ooit op vlak van security, flexibiliteit en updates.
Voor autosub gebruik ik https://hub.docker.com/r/nakebod/autosubje/
Via Gui kan je gewoon updaten, of gewoon image opnieuw binnenhalen bij n update, want gebruikt mooi de github repo van Ben(V).

En ook nog even vermelden dat ik nog steeds super tevreden ben met autosub, maakt t leven net wat makkelijker :-)
Mja, die container zag bij mij maar 1 serie van de ~30. Geen idee waarom.

• Ben(V)
Geen idee welke versie van autosub in die container zit, maar aangezien autosub zichzelf kunt laten updaten mag het functioneel gezien geen verschil maken als je naar de laatste versie hebt geupdate.

Kan natuurlijk wel een permissie issue zijn, want dat is vaak met docker een probleem.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:25

TommyGun

Stik er maar in!

Voor wat betreft de Must match groups lijst; metcon is er ook zo een waar helemaal niets mee matched.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• beantje123
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-03 22:01
edit gevonden =)

beantje123 wijzigde deze reactie 07-12-2018 20:18 (93%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het kost ook een eindje terugzoeken, maar je moet de groep "sc-media" de goede rechten geven. Als je op de zoeklink klikt, is de eerste hit/post een uitleg van Ben(V) over wat er gebeurt als je Autosub onder DSM 6 installeert.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• beantje123
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-03 22:01
gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:20:
[...]

Het kost ook een eindje terugzoeken, maar je moet de groep "sc-media" de goede rechten geven. Als je op de zoeklink klikt, is de eerste hit/post een uitleg van Ben(V) over wat er gebeurt als je Autosub onder DSM 6 installeert.
ook gevonden ;) bedankt!

• Hobbykok
gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:20:
[...]

@Ben(V) is het een idee om veelgestelde vragen een pin te geven nu dit mogelijk is op tweakers?

• Ben(V)
Op zich wel maar om nu het hele topic te doorzoeken welke dat zijn is ook nogal wat werk.
Ik zal nog eens naar het starttopic kijken of ik die weer eens moet vernieuwen/uitbreiden.

Als iemand denkt "dit moet je daar beschrijven", plaats dan dan hier, want wat voor mij heel voor de hand ligt vinden anderen misschien wel lastig.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:36
Wat te doen als Autosub vanuit het niets constant blijft hangen op "search is busy" en in het logboek geen error geeft? Blijkbaar al een maand aan de gang, want vanaf 15-11 is er geen sub meer gedownload. Een herstart van Autosub of de nas heeft geen effect.
code:
1
19:08:37 INF checkSub       :Starting round of subs searching on Addic7ed,Opensubtitles,Subscene,Podnapisi

En daarna blijft het stil. Tot 12 uur later, waarna Autosub opnieuw gaat scannen en met deze melding eindigt. Wijzigingen in de config zijn ook niet mogelijk vanwege "search is busy", dus debug is niet aan te zetten.

Herinstalleren of kan ik nog iets anders proberen?

Edit:
v1.2.23 package op laatste versie van DSM.

Freakster86 wijzigde deze reactie 16-12-2018 11:21 (3%)

• ParaDoXke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-03 10:48
Ik had hetzelfde probleem. ik heb het proces gekilled en in de config volgende settings aangepast zodat ze op false staan:

podnapisi = False
subscene = False

Hierna terug gestart, en toen werkte het terug bij mij.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie dat er een versie 1.2.5 uit is van Autosub. Maar kan er zo geen changelog van vinden. Waar staat de settingsfile om dit aan te passen?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik zie dat mijn laatste subtitle ook van ruim een maand geleden is, en volgens de check update draai ik de nieuwste versie :? 1.2.23

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:36
@ParaDoXke Bedankt! Dat lijkt inderdaad te hebben gewerkt. Subs stromen nu weer binnen.

@Binnetie Inderdaad een beetje verwarrend, maar 1.2.23 is volgens mij de laatste versie.

• Ben(V)
Het bestand staat in de folder waar je autosub hebt neergezet en het heet config.properties.

Als je problemen hebt die te vinden op bijvoorbeeld een Synology Nas, dan kun je het beste autosub even stoppen, tijdelijk de folder waar de series staan even renamen en dan autosub weer opstarten.
Hierdoor gaat autosub niet zoeken en loopt niet vast.
Daarna kun je podnapisi en subscene uitzetten vanuit de config pagina van autosub.
Dan stop je autosub even, rename de serie folder weer terug en start autosub weer.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:59
@Ben(V), het is gelukt via het aanpassen van de config. Ineens werden er ondertitels gedownload waar hij al meer dan een maand naar zocht. Super!
Toch snap ik niet dat de Syno package versie 1.2.5 is en in AutoSub zelf staat 1.2.3. als laatste versie.

• Ben(V)
Er is een verschil tussen een package versie nummer en het autosub versienummer.
Die hebben beiden een versie nummer.
Een package is zoals het woord al zegt een verpakking waar autosub in verpakt zit en dat package bevat een bepaalde versie van autosub, namelijk de versie die actueel was op het moment dat ik het package maakte.

Echter autosub zelf kun je updaten vanuit autosub en als dat gedaan is heb je daarna de meest actuele versie van autosub, maar het package ( en z'n versie nummer) verandert niet.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:32
Lijkt erop dat MEMENTO, 4P en LAZY ook niet matched worden?
En bij Empire bijv zijn er een aantal releases van AJP69 die met RakuvFIN of Rakuv02 worden released :)

tcviper wijzigde deze reactie 21-12-2018 10:26 (50%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Ben(V)
Ik heb ze erbij gezet samen met nog wat anderen.
Tevens de addic7ed mapping weer aangevuld.

Volgende checksub rondje worden ze van github door autosub opgehaald.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:52

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:00:
Gewoon het package installeren op je Nas.

Hier te downloaden.

Wel even eerst Python van de SynoCommunity installeren.
Ik ben een behoorlijke noob op NAS gebied (DS412+). Ik heb python geïnstalleerd staan. Ik heb bovenstaande file op mijn nas gezet en via manual install probeer ik deze package te installeren.

Ik krijg dat vrij snel de melding not available, nadat ik op apply heb gedrukt.

Ik had reeds een (heel oude?) versie van autosub erop staan. Deze werkte niet meer. Deze heb ik van te voren gedeïnstalleerd.

-Draai de laatste DSM versie

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Je moet die file niet op je Nas zetten maar gewoon op je PC.
De browser die je gebruikt draait gewoon op je PC.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:54:
Je moet die file niet op je Nas zetten maar gewoon op je PC.
De browser die je gebruikt draait gewoon op je PC.
Geeft hij wederom dezelfde foutmelding. 'Not Available'.

Mystikal wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:10 (35%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Hele vreemde melding.
Net nog even het package van github gedownload en op m'n test Nas geinstalleer en het werkt gewoon vlekkeloos.
Heb je wel dit package gedownload?

Zit er misschien een firewall in de weg (op je Nas en/of op je PC)

• Mirx_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:32
Heb je het trust level in de packages center settings wel op any gezet?

• Ben(V)
Dat zal het niet zijn, dan krijg je een andere melding dacht ik.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:39:
Hele vreemde melding.
Net nog even het package van github gedownload en op m'n test Nas geinstalleer en het werkt gewoon vlekkeloos.
Heb je wel dit package gedownload?

Zit er misschien een firewall in de weg (op je Nas en/of op je PC)
Ja, deze file geprobeerd.

Firewall zelfs zojuist uitgezet, geen verschil. Geprobeerd op andere volume te installeren, ook dat maakte geen verschil.
Mirx_NL schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:12:
Heb je het trust level in de packages center settings wel op any gezet?
Ja

Snap er niets meer van! |:( :-(

Ik draai Python 2.7.14-19

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Denk niet dat python er iets mee te maken heef, deze melding komt volgens mij van de package installatie.
Maar om heel zeker te zijn zou je het vinkje linksonder (Run after installation) even uit kunnen zetten.

Maar kijk eens in de package center log file wat daar staat.
Die vind je hier:

/var/log/synopkg.log

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:06
Zou het kunnen dat auto-sub een poort gebruikt die al in gebruik is door een andere applicatie? (dat heb ik wel eens meegemaakt)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:15:
Denk niet dat python er iets mee te maken heef, deze melding komt volgens mij van de package installatie.
Maar om heel zeker te zijn zou je het vinkje linksonder (Run after installation) even uit kunnen zetten.

Maar kijk eens in de package center log file wat daar staat.
Die vind je hier:

/var/log/synopkg.log
Geen idee hoe ik bij dat log kom :|

Heb wel Log Center als package geinstalleerd en daar zag ik dit op staan:

Error
System
2018/12/24 14:26:21
admin
Failed to install package [AutoSub].

Maar kon niet verder in detail gaan.

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
ssh aanzetten en inloggen met bijvoorbeeld putty

Of met de config file edditor
http://www.mertymade.com/downhandler?app=ConfigFileEditor

Ben(V) wijzigde deze reactie 24-12-2018 15:44 (48%)

• Caveman
  • Laatst online: 21-03 19:35

Caveman

whahoehaha

Oude NAS overleden (DS 110j :) ) Heb een nieuwe (DS 118), is wel even wennen met al die moderne interfaces :) , ik moest op die oude alles doen met putty, dsm versie 2.3 ofzo. Ben nu al 2 dagen aan het rotzooien om alles weer aan het draaien te krijgen, is me redelijk gelukt alleen autosub brengt me wat hoofdbrekens...
Geinstalleerd via package center, ik heb versie 1.2.22, alle rechten goed gezet, podnapisi en subscene niet afgevinkt, alleen addic7ed aangezet, account werkt, TvDB werkt, voorlopig maar 1 map aangewezen waar wat series staan, hij vind netjes de series die ik erin gezet heb... en vervolgens stopt die (search is busy, blijft die aangeven) , met de laatste debug melding:

code:
1
 25-12 15:24:00 DBG _A7_Search     :Subs found, now checking them.

Al 2x opnieuw geinstalleerd, de eerste keer deed die helemaal niets, de 2de keer had ik een rechten probleem en nu deze, ik heb geen idee meer wat ik kan doen.
Ik weet bijna zeker dat de rechten nu goed staan, op de map waar de series instaan heb ik "autosub" en "sc-media" lees en schrijf rechten gegeven maar ik sta open voor alles :)

[edit]
autosub gereboot.... en in 1x staan alle subs erin :? (en ja ik had verschillende keren de map gerefreshed) schiet mij maar lek...
Ik zie dat er een nieuwe versie is (1.2.23) is het wijs om te updaten ? en dat kan gewoon vanuit autosub ?

Caveman wijzigde deze reactie 25-12-2018 16:29 (9%)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ben(V)
Weet niet wat je precies bedoel met de map refreshen, maar normaal doe je dat door op 'Home" te klikken in het autosub scherm.
En ja updaten is verstandig en kan gewoon vanuit autosub.

Als het goed is zie je helemaal geen gebruiker "autosub" in DSM om rechten aan uit te delen.
En als je die zelf hebt aangemaakt verklaart dat weer een hoop problemen.
Hij gaat dan namelijk draaien onder een usernaam die niet meer autosub is maar krijgt een nummertag en dan werkt er vanalles niet meer goed.
Als je dat zo gedaan hebt dan autosub verwijderen, die user verwijderen en autosub opnieuw installeren.
Rechten deel je uit via de groep "sc-download", omdat de packages van de SynoCommunity die groep ook gebruiken.

• Caveman
  • Laatst online: 21-03 19:35

Caveman

whahoehaha

Ben(V) schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:15:
Weet niet wat je precies bedoel met de map refreshen, maar normaal doe je dat door op 'Home" te klikken in het autosub scherm.
En ja updaten is verstandig en kan gewoon vanuit autosub.

Als het goed is zie je helemaal geen gebruiker "autosub" in DSM om rechten aan uit te delen.
En als je die zelf hebt aangemaakt verklaart dat weer een hoop problemen.
Hij gaat dan namelijk draaien onder een usernaam die niet meer autosub is maar krijgt een nummertag en dan werkt er vanalles niet meer goed.
Als je dat zo gedaan hebt dan autosub verwijderen, die user verwijderen en autosub opnieuw installeren.
Rechten deel je uit via de groep "sc-download", omdat de packages van de SynoCommunity die groep ook gebruiken.
Thx, ga ik in de gaten houden.
Over de user autosub, die krijg ik er automatisch bij als ik autosub installeer, voordat ik hier een reactie plaatste heb ik het topic goed doorgelezen en bij het opnieuw installeren, alles keurig verwijdered ook de user autosub. Maar bij een nieuwe install komt die gewoon weer terug.
Als je wilt, probeer ik het nog wel een keer en maak gelijk screenshots.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ben(V)
Je krijgt op DSM nivo absoluut geen user "autosub" aangemaakt.
Tenzij de een heel vreemd heel oude package gebruikt.
Even voor de duidelijkheid dit is het enige juiste en ondersteunde package voor Synology.

Vanaf DSM 6 draaien alle packages onder een "hidden" user die niet zichtbaar is in DSM en die ook niet zoals normale users in de groep "users" is opgenomen.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:43:
ssh aanzetten en inloggen met bijvoorbeeld putty

Of met de config file edditor
http://www.mertymade.com/downhandler?app=ConfigFileEditor
Ik ben tot zover gekomen....

code:
1
2
3
4
5
6
login as: Admin
Admin@192.168.0.90's password:
Could not chdir to home directory /var/services/homes/admin: No such file or dir                                                                                                                                                                                                                                             ectory
admin@MYSTIKAL_NAS:/$ /var/log/synopkg.log
-sh: /var/log/synopkg.log: Permission denied
admin@MYSTIKAL_NAS:/$

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Probeer eens dit op de commandline.
cat /var/log/synopkg.log
Of als je de log vanaf bijvoorbeeld je pc wilt bekijken kopieer je de log naar een gedeelde map met bijvoorbeeld dit commando.
cp /var/log/synopkg.log /volume1/<gedeelde map>
Vervang hierin <gedeelde map> door de naam van een gedeelde map.

Het is wel een linux bestand dus de line ending zijn LF en niet CRLF dus op je PC heb je een programma nodig dat zoiets snapt anders is het bestand tamelijk onleesbaar.
Neem bijvoorbeeld Notepad++ daar voor.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:17:
Probeer eens dit op de commandline.

[...]

Of als je de log vanaf bijvoorbeeld je pc wilt bekijken kopieer je de log naar een gedeelde map met bijvoorbeeld dit commando.

[...]

Vervang hierin <gedeelde map> door de naam van een gedeelde map.

Het is wel een linux bestand dus de line ending zijn LF en niet CRLF dus op je PC heb je een programma nodig dat zoiets snapt anders is het bestand tamelijk onleesbaar.
Neem bijvoorbeeld Notepad++ daar voor.
Wederom bedankt voor je moeite! Ik kom al ergens!

code:
1
2
3
2018/12/30 10:37:01     install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/30 10:37:01     install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/30 10:37:01     install autosub 1.2.5 failed

Heb je hier wat aan?

En hier van een aantal dagen eerder toen ik voor het eerst tegen het probleem aan liep.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2018/12/22 07:01:13     install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/22 07:01:13     install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/22 07:01:13     install autosub 1.2.5 failed
2018/12/22 07:01:48     install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/22 07:01:48     install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/22 07:01:48     install autosub 1.2.5 failed
2018/12/22 07:02:07     uninstall AutoSub-BootstrapBill: begin to stop version 20160512-1
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 Begin start-stop-status stop
Stopping AutoSub-BootstrapBill ...
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 End start-stop-status stop ret=[0]
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 Begin unload apparmor
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 End unload apparmor ret=[0]
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill: stop version 20160512-1 successfully, result 0
2018/12/22 07:02:08     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 Begin preuninst
2018/12/22 07:02:09     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 End preuninst ret=[0]
2018/12/22 07:02:09     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 Begin /bin/rm -rf /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill
2018/12/22 07:02:10     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 End /bin/rm -rf /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill ret=[0]
2018/12/22 07:02:10     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 Begin postuninst
2018/12/22 07:02:10     uninstall AutoSub-BootstrapBill 20160512-1 End postuninst ret=[0]
2018/12/22 07:02:10     uninstall AutoSub-BootstrapBill: Uninstall 20160512-1 successfully
2018/12/22 07:03:00     install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/22 07:03:00     install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/22 07:03:00     install autosub 1.2.5 failed
2018/12/22 07:04:26     install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/22 07:04:26     install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/22 07:04:26     install autosub 1.2.5 failed

Mystikal wijzigde deze reactie 30-12-2018 10:23 (56%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Je hebt terwijl er nog een hele oude versie (AutoSub-Bootrappbill) stond geprobeerd autosub erbij te installeren, waardoor je een soort van twee autosubs door elkaar krijgt.
Daarna heb je die maar verwijderd, maar dat zal wel niet lekker gegaan zijn vrees ik.
Verder mis ik een aantal fasen.
Zo ziet een log eruit als het gewoon goed gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin preinst
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End preinst ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/package /volume1/@appstore/autosub
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/package /volume1/@appstore/autosub ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /var/packages/autosub
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /var/packages/autosub ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/mkdir -p /var/packages/autosub
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/mkdir -p /var/packages/autosub ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/INFO /var/packages/autosub/INFO
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/INFO /var/packages/autosub/INFO ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /var/packages/autosub/scripts
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /var/packages/autosub/scripts ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/scripts /var/packages/autosub/scripts
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/scripts /var/packages/autosub/scripts ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /var/packages/autosub/conf
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /var/packages/autosub/conf ret=[0]
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 Begin /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/conf /var/packages/autosub/conf
2018/12/30 11:03:11 install autosub 1.2.5 End /bin/mv -f /volume1/@tmp/pkginstall/conf /var/packages/autosub/conf ret=[0]
2018/12/30 11:03:12 install autosub 1.2.5 Begin postinst
2018/12/30 11:03:14 install autosub 1.2.5 End postinst ret=[0]
2018/12/30 11:03:14 install autosub 1.2.5 Begin /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall
2018/12/30 11:03:14 install autosub 1.2.5 End /bin/rm -rf /volume1/@tmp/pkginstall ret=[0]
2018/12/30 11:03:14 install autosub 1.2.5 successfully

Kijk eens of deze folder nog bestaat en als dat zo is delete hem dan en probeer nog eens een install.
/var/packages/autosub
Als dat niet werk kun je eens proberen het package opnieuw te downloaden van mijn github en een nieuwe manual install te doen?
Ik zie namelijk dat hij bij jouw helemaal niet met een pre-install begint, dat suggereert dat het package corrupt is.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

code:
1
2
3
4
5
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$ ls -a
.        FileStation       LogCenter    OAuthService  PHP5.6             python     StorageAnalyzer  VideoStation
..       HyperBackup       MariaDB      Perl          PHP7.0             sabnzbd    SynoFinder       WebDAVServer
enabled  HyperBackupVault  MediaServer  PhotoStation  Plex Media Server  sickbeard  ts3server
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$

Volgens mij zie ik de folder er niet bij staan. Is er nog een andere locatie waar de packages kunnen staan?

Ik heb nog even gekeken in de var.defaults/packages folder. Maar die lijkt leeg te zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$ cd /
admin@MYSTIKAL_NAS:/$ cd var.defaults
admin@MYSTIKAL_NAS:/var.defaults$ ls -a
.  ..  cache  crash  dynlib  empty  lib  lock  log  packages  run  services  spool  state  synobackup  tmp
admin@MYSTIKAL_NAS:/var.defaults$ cd packages
admin@MYSTIKAL_NAS:/var.defaults/packages$ ls -a
.  ..

Manual install werkt niet, package install werkt ook niet. |:( :'(

Staat er op een andere lokatie nog wat resten wellicht?

Mystikal wijzigde deze reactie 30-12-2018 12:55 (143%)

Basement Bios ---- Exo-S

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inmiddels na mijn post in maart ( ShadowBumble in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill" ) heb ik al weer een paar maanden een nieuwe synology staan welke echt super werkt. Alles draait weer op autosub na, dus deze heb ik vanmorgen geinstalleerd vanuit de SPK die op @Ben(V) zijn github staat.

Alleen nu krijg ik constant een error in autosub dat mijn "download" folder niet bestaat:

code:
1
30-12 12:29:43 ERR ScanDisk       :Serie Search path /volume1/Aether/Downloads/Series does not exist, aborting search...

Nu heb ik de user autosub lees rechten gegeven op alles binnen de "Downloads" folder en lees en schrijfrechten op de folder "Series", maar hij blijft bovenstaan error geven. Heb ik ergens iets gemist dan ik nog iets moet toevoegen aan de machtigingen van de user ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Ben(V)
Er is in DSM helemaal geen user autosub, tenzij die zelf hebt aangemaakt en dan werkt er waarschijnlijk niets meer.
Vanaf DSM 6 draait elk package onder een hidden user en die is niet zichtbaar in DSM, als je zelf een user met die naam gaat aanmaken krijg je conflicten.

Rechten deel je uit via de groep sc-download, dus op de gedeelde map "Aether" moet je die groep lees en schrijfrechten geven.
Overigens een vreemde naam, heb je er soms een speciaal karakter in staan?

Als er al subfolders en files staan moet je die met behulp van FileStation ook even die rechten toekennen.
Files en Subfolder krijgen namelijk de rechten mee van de bovenliggende folder, maar als ze aangemaakt zijn voor je die groeps rechten uitdeelt wordt dat natuurlijk niet zomaar aangepast.

• Ben(V)
Mystikal schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:30:

code:
1
2
3
4
5
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$ ls -a
.        FileStation       LogCenter    OAuthService  PHP5.6             python     StorageAnalyzer  VideoStation
..       HyperBackup       MariaDB      Perl          PHP7.0             sabnzbd    SynoFinder       WebDAVServer
enabled  HyperBackupVault  MediaServer  PhotoStation  Plex Media Server  sickbeard  ts3server
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$

Volgens mij zie ik de folder er niet bij staan. Is er nog een andere locatie waar de packages kunnen staan?

Ik heb nog even gekeken in de var.defaults/packages folder. Maar die lijkt leeg te zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
admin@MYSTIKAL_NAS:/var/packages$ cd /
admin@MYSTIKAL_NAS:/$ cd var.defaults
admin@MYSTIKAL_NAS:/var.defaults$ ls -a
.  ..  cache  crash  dynlib  empty  lib  lock  log  packages  run  services  spool  state  synobackup  tmp
admin@MYSTIKAL_NAS:/var.defaults$ cd packages
.  ..

Manual install werkt niet, package install werkt ook niet. |:( :'(

Staat er op een andere lokatie nog wat resten wellicht?
/var.defaults bestaat helemaal niet dus dat is zinloos.

Je kunt nog even hier kijken of daar een logical link is achtergebleven die naar autosub verwijst.
/usr/syno/synoman/webman/3rdparty
Het je al een reboot van je Nas geprobeert?

Ben(V) wijzigde deze reactie 30-12-2018 18:28 (5%)

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Even wat goed nieuws tussendoor.

Ik heb mijn oude Qnap 439 opgewaardeerd naar een ts-253be. Tot mijn verrassing bleek daar een package van Autosub voor beschikbaar te zijn via Qnapclub.

Installeren was een fluitje van een cent, alleen moest ik naast de twee Python-versies die ik al voor andere packages had geïnstalleerd nu ook nog QPython installeren. Verder zat er een verouderde versie van Autosub in de package en de interne updatefunctie werkte niet, maar na een handmatige update draait hij nu als een zonnetje.
:)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:19:
Rechten deel je uit via de groep sc-download, dus op de gedeelde map "Aether" moet je die groep lees en schrijfrechten geven.
Overigens een vreemde naam, heb je er soms een speciaal karakter in staan?
Ik heb netjes in mijn interface een user genaamd "autosub" zitten die heb ik echt niet zelf aangemaakt en dit is een "fresh install" vanuit je SPK (AutoSub DSM6 noarch.spk) op github, in regel 5/6 maakt de spk zelf deze user aan.

code:
1
2
    "username": "autosub",
    "groupname": "autosub",

Dat gezegd hebbende je had gelijk het betrof inderdaad dat ik ook lees rechten moest geven op "Aether". Het werkt, nu nog even de optimale settings vinden *O* *O* *O*

Alle stationary devices & netwerken zijn hier vernoemd naar de Griekse oergoden :) Aether is er eentje van.

ShadowBumble wijzigde deze reactie 30-12-2018 20:34 (3%)

• Ben(V)
Geheel duidelijk ben je niet maar ik vermoed dat je verwijst naar de file privilege.
Daarmee maakt het package center een hidden user en groep genaamd autosub aan die niet zichtbaar is in DSM.
Dus als jij een autosub user in DSM ziet heb je die zelf aangemaakt of stond die er nog van een heel oude installatie.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:48:
Geheel duidelijk ben je niet maar ik vermoed dat je verwijst naar de file privilege.
Daarmee maakt het package center een hidden user en groep genaamd autosub aan die niet zichtbaar is in DSM.
Dus als jij een autosub user in DSM ziet heb je die zelf aangemaakt of stond die er nog van een heel oude installatie.
Misschien moet ik inderdaad duidelijker zijn, ik zie geen user "autosub" in het configuratie paneel "Gebruikers" in DSM, maar als ik naar een folder ga via filestation dan eigenschappen, dan heb ik daar gewoon bij machtigingen een user genaamd "Autosub"

Misschien maakt onderstaande screenshot het iets duidelijker:

Maar volgens mij hoeven we niet in een discussie te verzanden over het wel en wee van een bepaalde (hidden) user, zoals ik al aangaf is dit een nieuwe Synology waarop Autosub voor het eerst wordt geinstalleerd dus het kan niet van een oude install zijn,

• Ben(V)
Is ook geen discussie, ik had het over het configuratie panel.

Synology is niet helemaal consequent met het "hidden" maken van die users waaronder de packages draaien..
Maar die user gebruiken om rechten uit te delen werkt gewoon niet zoals je zou verwachten.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:24:
[...]

/var.defaults bestaat helemaal niet dus dat is zinloos.

Je kunt nog even hier kijken of daar een logical link is achtergebleven die naar autosub verwijst.

[...]

Het je al een reboot van je Nas geprobeert?
Ik bedoelde var.defaults/packages. Die bestaat wel, maar is verder leeg.

Ik krijg een 'permission denied' op autosub in de 3rdparty folder.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.                 addon-sfr_s3      LogCenter     PhotoStation  StorageAnalyzer
..                AutoSub           MailServer    plex          SynoFinder
addon-aws_s3      CouchPotato       MariaDB       README        VideoStation
addon-azure_blob  HyperBackup       MediaServer   sabnzbd       WebDAVServer
addon-hicloud_s3  HyperBackupVault  OAuthService  sickbeard
admin@MYSTIKAL_NAS:/usr/syno/synoman/webman/3rdparty$ rm AutoSub
rm: cannot remove &#8216;AutoSub&#8217;: Permission denied
admin@MYSTIKAL_NAS:/usr/syno/synoman/webman/3rdparty$

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Even sudo voor het commando zetten.

Dus:
sudo rm autosub

Ben(V) wijzigde deze reactie 31-12-2018 16:46 (94%)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:41:
Even sudo voor het commando zetten.

Dus:
sudo rm autosub
Gelukt, helaas zelfde resultaat. Doe nu een reboot (had ik volgens mij al een keer gedaan, maar goed, ik heb nu deze file ook nog verwijdert.).

Heb er weinig vertrouwen in. Begint toch erg vreemd te worden dit verhaal.

Edit/
Inderdaad, zelfde melding nog steeds... Grrrrr frustrerend!!!

Mystikal wijzigde deze reactie 31-12-2018 16:58 (7%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Ja erg vreemd, kun je wel andere packages installeren?

Misschien even proberen, kun je daarna gewoon weer verwijderen.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:26:
Ja erg vreemd, kun je wel andere packages installeren?

Misschien even proberen, kun je daarna gewoon weer verwijderen.
Ja, net even moviegrabber geïnstalleerd. Werkte meteen.

Basement Bios ---- Exo-S

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik ben inmiddels om naar Bazarr, vind ik allemaal net wat fijner werken.

Dank @Ben(V) voor de ontwikkeling en ondersteuning van Auto-Sub! _O_

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Ben(V)
Ok, maar laat over een tijdje eens weten of je tevreden blijft.

Het matchen van subs is niet eenvoudig en tot op heden heb ik nog geen applicatie gezien die het beter doet dan autosub.
Persoonlijk heb ik namelijk liever geen sub dan een sub die niet synced.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:50
Ook ik test bazarr,
Is mijn ook gevraagd.

Het is nog niet helemaal top bazarr,
Zoals je aangaf best vaak nog een verkeerde sub.
Alhoewel ze druk bezig zijn met de developer van SubZero om zijn code er in te verwerken.
Dan zal het zeker een stuk beter gaan.
Voordeel is wel dat het ook voor films werkt.
Nadeel voor een aantal mensen het werkt alleen met Sonarr en Radarr daar in tegen als je zo iemand bent die de bestanden totaal verminkt met renamen en belangrijke info verwijderd voor het matchen.
En je laat Sonarr of Radarr renamen dan kan hij de orginele bemanning uit die programma's database krijgen.

Probleem blijft toch ook dat de sub providers/vertalers erg karig zijn om er bij te zetten voor welke release de subs sync zijn.

De subs die autosub pakte waren bij mij vaak 99% correct en de keren dat het verkeerd was was er ook een V2 released.

TRaSH wijzigde deze reactie 02-01-2019 09:45 (7%)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
Ben nu bezig met een optie in autosub om de subs in de videofile te muxen, dan heb je daarna alleen nog de videofile met daarin de video, audio en sub(s).
Scheelt weer een hoop bestanden.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:28

zeroday

Dream within a dream

@Ben(V) even een vraagje mbt de log

Ik zie een regel waarin de Score wordt weergegeven, alleen is hier even de vraag: wanneer wordt die score gemeld in de logfile?

31-12 17:08:47 DBG getpage :Url= http://www.addic7ed.com/a...?show=6966&season=1&langs=|17|&hd=0&hi=0
31-12 17:08:47 DBG _A7_Search :Subs found, now checking them.
31-12 17:08:47 DBG _A7_Search :Score:X-X-- Needed:X---- for Dutch sub of YOU.S01E08.You.Got.Me.Babe.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg].
31-12 17:08:47 DBG _OS_Search :Search started for 7335184 on Opensubtitles.
31-12 17:08:49 DBG _OS_Search :1 subs found, now checking them.
31-12 17:08:49 DBG _OS_Search :Score:XXXXX Needed:X---- for nl sub of YOU.S01E08.You.Got.Me.Babe.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.H.264-NTb.

kijk ik namelijk verderop dan

01-01 05:04:08 INF checkSub :Searching [u'nl'] subs for Outlander.S04E09.1080p.WEB.H264-MEMENTO[rarbg]
01-01 05:04:08 DBG getSubLinks :Imdb ID: 3006802 - Addic7ed ID: 4679 - Language: [u'nl'] - Title: Outlander
01-01 05:04:08 DBG _OS_Search :Search started for 3006802 on Opensubtitles.
01-01 05:04:09 DBG _OS_Search :1 subs found, now checking them.
01-01 05:04:09 INF checkSub :No subs for Outlander.S04E09.1080p.WEB.H264-MEMENTO[rarbg] with minmatch score

In mijn herinnering kon je vroeger zien waarom deze niet voldeed aan de minmatch score. Nu lijkt de min match score alleen getoond te worden als de sub wel matched. (?)

Helaas zijn er bepaalde groepen die het noodzakelijk vinden om achter de bestandsnaam nog eens een hekwerk te plaatsen die er in feite niet hoort, maar goed, afblijven met je vingers van bestandsnamen ;)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Ben(V)
Klopt als er geen enkele score is dan komt er ook geen score melding in de debuglog.
Zal dat in de volgende release weer terug zetten, ben zo wie zo bezig de hele logging wat te verbeteren.

Overigens trekt autosub zie helemaal niets van zo'n # aan hoor.
Ben ook bezig met een rename functie zodat je als je de subs eenmaal binnen hebt alles een andere (beter leesbare) naam kan krijgen.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:16
Krijg relematig onderstaande foutmelding op 1 aflevering.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
25-01 04:44:46 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
24-01 16:44:05 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
24-01 04:43:24 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
23-01 16:42:43 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
23-01 04:42:01 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
22-01 16:41:21 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
22-01 04:40:39 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
21-01 16:39:59 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
21-01 04:39:17 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
20-01 16:38:36 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
20-01 04:37:54 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'
19-01 16:37:14 ERR _walkDir       :Problem scanning file Timeless.S02E11-E12.iNTERNAL.1080p.WEB.h264-BAMBOOZLE.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

• Ben(V)
De formele naam van deze serie is Timeless (2016), omdat er ook een andere serie is met de naam Timeless

Je moet even een namemapping maken.
Deze dus.

Timeless = 5511582

Doordat hij dus de verkeerde Imdb Id gebruikt kan hij de Addic7ed Id niet vinden en dat veroorzaakt de foutmelding.
Als je al subs gedownload hebt voor deze serie en er stond geen jaartal (2016) in de filenaam dan zou ik die subs maar weggooien, want die horen dan bij een andere serie.

Die foutmelding zal ik verbeteren in de volgende versie.

Ben(V) wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:52 (130%)

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-03 23:12
kan iemand mij hiermee helpen???

code:
1
2
3
4
28-01 23:03:47 DBG A7_Login       :Logged in as: _USER_ on Addic7ed.
28-01 23:03:47 DBG getA7Info      :Current download count for today on addic7ed is: 0
28-01 23:03:47 DBG getpage        :Url= http://www.addic7ed.com/panel.php
28-01 23:03:45 DBG OS_Login       :OS Login with User _USER_. Result is: 200 OK

Na SUB scan, wil Auto-Sub mij inloggen op zowel Addic7ed als op Opensubtitles.

Maar daarna gebeurd er niet heel veel.
Ik heb al een nieuwe pull gedaan van Auto-Sub. DB verwijderd, Opnieuw begonnen met config.properties enz. Maar ik zie helaas geen voortgang.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Ben(V)
Als je nog steeds subscene en/of podnapisi aan hebt staan zit daar je probleem.
Die twee werkten via subtitleseeker en die site bestaat niet meer.

Dus die even niet meer aanzetten in de config.properties.

• waspoeder
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-03 09:01
Als ik Skip english voor ncis instel zoekt hij ook voor "NCIS los angels" en "ncis New Orleans" geen engelse subs meer
haal ik die voor ncis weg dan werkt alles gewoon

Is daar een workaround voor zonder folders te renamen ?

Verder echt blij met dit programma
Jammer dat bierdopje niet meer bestaat toen leefde de subtitlewereld wel veel meer
Nu ben je vaak afhankelijk van engelse subs ipv nl
niet dat mij dat wat boeit maar andere in dit huis wel

• Ben(V)
Nee daar is geen workaround voor mogelijk.
Er staat ook dat hij een video skipped als de bewuste string in de filenaam voorkomt.

Overigens lijkt het niet niet erg belangrijk, wat maakt het uit dat je (ook) een Engelse sub erbij krijgt?
Beter mee verlegen dan om verlegen.

In de volgende versie komt er wel een optie die het zoeken naar Engelse sub skipped als er al een Engelse sub in de .mkv zit.

• Ben(V)
Helaas heeft Addice7ed een recaptcha V2 op hun login pagina ingesteld.

Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om dat te omzeilen.
Ze hebben wel belooft om met een API te komen.
Als die er is zal ik hem uiteraard in autosub gaan gebruiken.
Tot dan kan autosub helaas niet meer inloggen op addic7ed.

Ik zal zo snel mogelijk een patch uitbrengen die zonder inlog op addic7ed werkt.
Het enige nadeel is dat je dan minder subs per dag mag downloaden
Als die versie er is zal ik het hier posten

Ben(V) wijzigde deze reactie 16-03-2019 15:22 (24%)

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True