Toon posts:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste
Acties:

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:57
Ben(V) schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:09:
@Caveman
Autosub is niet beschikbaar in de SynoCommunity.

@pina
Hier kunt je hem downloaden en daarna vanuit autsub updaten
https://github.com/BenjV/...toSub%20DSM6%20noarch.spk

Overigens staat al deze informatie in de startpost van dit topic.
heel erg bedankt. Configuratie lijkt vrij straight forward, maar als ik dan force search doet, staat enkel 1 serie in de wanted-lijst, terwijl dat de sub daar al van zijn...

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:06
Misschien even naar de extensie kijken van die sub en wat op de configuratie pagina staat ingesteld.
En alleen subs met dezelfde naam als het video bestand worden als reeds aanwezig gezien.
Verder kun je in de log precies zien waar naar gezocht wordt en wat de resultaten zijn.

[Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 23-03-2020 15:20]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• pina
Opnieuw geinstalleerd, enkel tvdb ingelogd en series folder aangeduid, en hij lijkt nu wel de series te vinden...

Maar ik krijg mij maar niet ingelogd in addic7ed en open subtitles. Heb mijn login en pw 10 keer nagekeken, op de site kan ik gewoon inloggen maar via autosub maar niet.

[Voor 47% gewijzigd door pina op 23-03-2020 19:02]

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:49
pina schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:35:
Maar ik krijg mij maar niet ingelogd in addic7ed en open subtitles. Heb mijn login en pw 10 keer nagekeken, op de site kan ik gewoon inloggen maar via autosub maar niet.
Bij mijn weten werkt Addic7ed niet meer vanuit AutoSub:
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"
...enige vreemde vind ik dat @Ben(V) stelt dat 'ie o.a. Addic7ed er uit heeft gehaald, maar ik zie 'm hier nog wel in de instellingen staan (versie 1.2.26). Maar hier faalt Addic7ed ook, dus ga er maar van uit dat het niet aan je installatie ligt.

• pina
vanaalten schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Bij mijn weten werkt Addic7ed niet meer vanuit AutoSub:
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"
...enige vreemde vind ik dat @Ben(V) stelt dat 'ie o.a. Addic7ed er uit heeft gehaald, maar ik zie 'm hier nog wel in de instellingen staan (versie 1.2.26). Maar hier faalt Addic7ed ook, dus ga er maar van uit dat het niet aan je installatie ligt.
Klopt idd, vandaar dat ik zo verward ben! Maar OS lijkt ook niet te werken, heb mijn gegevens ook 10 keer gecontroleerd en op de site zelf kan ik wel gewoon inloggen.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:49
pina schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
[...]
Maar OS lijkt ook niet te werken, heb mijn gegevens ook 10 keer gecontroleerd en op de site zelf kan ik wel gewoon inloggen.
Blijft 'ie hangen net een ronddraaiend dingetje en "Testing OpenSubtitles login..."?

Dat doet 'ie hier ook - terwijl de logfile gewoon meteen "OS Test Login with User vanaalten. Result is: 200 OK" laat zien.

• Ben(V)
Ik heb addic7ed er uitgehaald, maar had niet de tijd om het ook uit de instellingen te halen, maar wat je daar invult doet er niet meer toe.
Het blijven ronddraaien is een java script dingetje, je kunt proberen je browser cache te refreshen, maar je kunt het ook gewoon negeren.
Als in de log staat dat hij netjes inlogt op opensubtitles dan is alles ok.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• pina
Idd, vandaar de verwarring :)
Dus als ik het voor heb, is opensubtitles de enige source? Is er ook een manier om te kiezen welke folders er eerst moet gescaned worden? Ik veronderstel een voor een via het pad dat verwijst naar de series?

Alvast puik werk :)

[Voor 39% gewijzigd door pina op 23-03-2020 22:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Je kunt meerdere folders gescheiden door een komma opgeven en hij scanned ze gewoon in volgorde die je opgeeft.
Uiteraard doet hij ook alle subfolders van de opgegeven folder(s).

Momenteel is Opensubtitles de enige source, maar ik werk aan een versie die ook addic7ed weer zal kunnen gebruiken.
Echter is mijn tijd die ik daar aan kan besteden momenteel heel erg beperkt.

• EricvanWee
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-09 16:40
Dank Ben, neem aan dat ik de TVDB Account moet activeren dan? Dank Eric

• Ben(V)
Dat is juist..

Tvdb is nodig om het ImdbId van een Tv serie te vinden en met dat ImdbId wordt op Opensubtitles gezocht naar ondertitels voor die Tv serie.
Dat is per serie maar een keer nodig, want dat ImdbId wordt in de database bewaard (de cache).

Tvdb is de laatste tijd een beetje onbetrouwbaar dus als je problemen ziet in de log kun je altijd een "Namemapping" maken die een serienaam aan een ImdbId koppelt, dan wordt Tvdb daar niet meer voor gebruikt.

[Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 25-03-2020 11:06]

• EricvanWee
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-09 16:40
Beste Ben, TVDB Account aangevraagd en Username/Password in Autosub ingevuld en...alles werkt weer als een zonnetje! Hartstikke bedankt!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik gebruik sinds kort Autosub op mijn DS212J. Het werkt prima, alleen ziet de NAS niet goed dat Autosub draait. Package center geeft niet aan dat het package draait (Ik kan op "run" clicken). Als ik handmatig Autosub benader blijkt het wel te draaien. En er is geen icoon zichtbaar in het menu van de NAS.

Ik draai versie 1.2.26 op DSM 6.2.2-24922 Update 4.

• Ben(V)
Je draait een oude package met vermoedelijk een bugje in een van de package scripts.
de laatste versie is 1.2.5

Mijn advies is de laatste versie van het package te downloaden en te installeren.
Als je dat doet krijg je eerst weer een oude versie van autosub dus die moet je dan meteen even updaten naar de laatste versie.
Niet vergeten tevoren vanuit autosub een backup te maken die je dan later weer kunt restoren.

Het package kun je hier downloaden.

• loeberce
Zo had ik het gedaan en zojuist opnieuw gedaan (incl uninstall oude installatie). Ik bedoelde dat in Autosub de versie 1.2.26 is. Package is wel versie 1.2.5 in Package Center. Het lijkt geen verschil te maken ten aanzien van mijn "probleem".

• Ben(V)
Zal kijken wat het probleem is, maar zal wel morgen worden.

• loeberce
Het heeft wat mij betreft geen haast, want Autosub doet op de achtergrond gewoon zijn werk. Maar vond het bijzonder dat het package draait terwijl DSM zegt van niet.

• Ben(V)
Heb het gevonden.
Het script dat de status opvroeg had niet voldoende privileges en zag het package dus niet draaien.
Heb een versie 1.26 van het package uitgebracht.

Aan autosub zelf is niets verandert en dus zit in dit package zit nog steeds versie 1.2.22
Na installatie upgraden vanuit autosub zelf om de laatste versie te krijgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
Ergens gaat er nog steeds iets niet goed. Nu start het package niet meer automatisch bij opstarten NAS (die gaat elke nacht uit) en de foutmelding"failed to run package" blijft ten onrechte verschijnen als ik het package handmatig start vanuit package center. Is er iets met rechten wat ik nog moet goed zetten? Eenmaal draaiende werkt Autosub gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Ik vermoed dat jouw Nas volkomen overbelast wordt tijden het booten.
Als het autosub package wordt gestart dan zal een van de eerste dingen die hij doet is een pidfile aanmaken met daarin het process Id.
Die pidfile wordt gebruikt om te kijken of het package wel of niet draait (is het process actief?).
Als jouw Nas nu erg druk is met allerlei packages op te starten (en het is al een kleine, trage, oude Nas) dan duurt het te lang voor die pidfile gemaakt is en zal het package center denken dat het package niet draait.

Wat je zou kunnen doe is het start-stop-status script aan te passen en de timeout hoger zetten
Nu is die 20 seconden en dat is in jouw situatie blijkbaar te kort.

Dat script is hier te vinden:
/var/packages/autosub/scripts/start-stop-status
die 20 seconden vind je op regel 95 en ziet er zo uit:
counter=${timeout:=20}
Die 20 kun je wijzigen in een hoger getal.
Pas op dat je alleen die 20 verandert en niets aan bijvoorbeeld de indent van de regel wijzigt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
Vreemd, maar het script heeft bij mij maar 90 regels en ik kan elders de counter=$(timeout:=20) string ook niet vinden.

Volgens mij is dit de hele inhoud van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
#!/bin/sh

PID_FILE="${SYNOPKG_PKGDEST}/${SYNOPKG_PKGNAME}.pid"
LOG_FILE="${SYNOPKG_PKGDEST}/AutoSubService.log"
AUTOSUB_CMD="/var/packages/python/target/bin/python AutoSub.py -d -l"

case $1 in
    start)
        cd ${SYNOPKG_PKGDEST} > /dev/null
        ${AUTOSUB_CMD} > /dev/null
        counter=15
        while [ ${counter} -gt 0 ]
        do
            sleep 1
            if [ -r "${PID_FILE}" -a -s "${PID_FILE}" ]
            then
                if kill -0 $(cat "${PID_FILE}") >/dev/null 2>&1
                then
                    echo "Autosub started normally."
                    exit 0
                else
                    echo "Autosub crashed. Removing pidfile"
                    rm -fv "${PID_FILE}"
                    exit 1
                fi
            else
                counter=$((counter-1))
            fi
        done
        echo "Autosub would not start!"
        exit 1
        ;;
    stop)
        then
            PID=$(cat "${PID_FILE}")
            kill -15 ${PID} >/dev/null 2>&1
            counter=20
            while [ ${counter} -gt 0 ]
            do
                sleep 1
                if kill -0 ${PID} >/dev/null 2>&1
                then
                    echo "waiting for gracefull shutdown of autosub."
                    counter=$((counter-1))
                else
                    if [ -f "${PID_FILE}" ]
                    then
                        echo "Removing pidfile because process is gone and pidfile still there"
                        rm -f "${PID_FILE}"
                    else
                        echo "Autosub was shutdown gracefully."
                        exit 0
                    fi
                fi
            done
            kill -9 ${PID}
            rm -fv "${PID_FILE}"
            echo "Forced shutdown of Autosub was needed"
            exit 0
        else
            echo "No autosub.pid file found. Assuming autosub is not running"
        fi
        exit 0
        ;;
    status)
        then
            if kill -0 $(cat "${PID_FILE}") > /dev/null
            then
                exit 0
            else
                echo "Pidfile is there but process not running. So removed pidfile"
                rm -f "${PID_FILE}"
                exit 3
            fi
        fi
        exit 3
        ;;
    log)
        if [ -r "${LOG_FILE}" -a -s "${LOG_FILE}" ]
        then
            echo "${LOG_FILE}"
        fi
        exit 0
        ;;
    *)
        exit 1
        ;;
esac

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is een hele oude versie van het script.
Je heb dus een heel oud package draaien.

Maak een backup vanuit autosub, verwijder het package en installeer package versie 1.2
Die kun je hier downloaden:
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.2.spk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:33
Ik draai de laatste versie 1.2.26 en Autosub draait prima voor een tijdje. Op een gegeven moment stop hij er weer mee en moet ik het package weer starten en dan herhaald bovenstaand dit.

Als dit gebeurt eindigt de log met onderstaand in de log. Waarom hij dit na een tijdje doet is mij niet duidelijk.
Lijkt op een soort log rotatie van x aantal dagen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
15-05 03:02:14 INF checkSub       :Searching [u'nl'] subs for The.Good.Fight.S04E04.720p.WEBRip.x264-XLF
15-05 03:02:14 DBG getSubLinks    :Imdb ID: 5853176 - Addic7ed ID: 6152 - Language: [u'nl'] - Title: The Good Fight
15-05 03:02:14 DBG _OS_Search     :Search started for 5853176 on Opensubtitles.
15-05 03:02:15 DBG _OS_Search     :0 subs found, now checking them.
15-05 03:02:15 INF checkSub       :No subs for The.Good.Fight.S04E04.720p.WEBRip.x264-XLF with minmatch score
15-05 03:02:15 INF checkSub       :Searching [u'nl'] subs for The.Good.Fight.S04E03.The.Gang.Gets.A.Call.From.HR.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb
15-05 03:02:15 DBG getSubLinks    :Imdb ID: 5853176 - Addic7ed ID: 6152 - Language: [u'nl'] - Title: The Good Fight
15-05 03:02:15 DBG _OS_Search     :Search started for 5853176 on Opensubtitles.
15-05 03:02:16 DBG _OS_Search     :0 subs found, now checking them.
15-05 03:02:16 INF checkSub       :No subs for The.Good.Fight.S04E03.The.Gang.Gets.A.Call.From.HR.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb with minmatch score
15-05 03:02:16 DBG OS_Logout      :OpenSubtitles logged out.
15-05 03:02:16 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
15-05 07:49:37 INF stop           :Got Signal from OS, gracefully shutting down.
15-05 07:49:37 DBG stop           :Stopping Search thread, Cherrypy and removing pid file
15-05 07:49:37 DBG stop           :Stopping Cherrypy
15-05 07:49:37 DBG stop           :Cherrypy stopped
15-05 07:49:37 DBG stop           :Flush logfile and shutting down Autosub.
15-05 07:54:48 INF StartCherrypy  :Starting CherryPy webserver
15-05 07:54:54 INF stop           :Got Signal from OS, gracefully shutting down.
15-05 07:54:54 DBG stop           :Stopping Search thread, Cherrypy and removing pid file
15-05 07:54:54 DBG stop           :Stopping Cherrypy
15-05 07:54:54 DBG stop           :Cherrypy stopped
15-05 07:54:54 DBG stop           :Flush logfile and shutting down Autosub.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Op regel 13 zie je dat hij een Signal krijgt van buitenaf om te stoppen, dus iets of iemand stuurt een SIGTERM naar autosub en dan gaat hij afsluiten.
Daarna start hij blijkbaar weer op (regel18), maar krijgt dan weer een SIGTERM (regel 19) en stopt er dus mee.
Wordt dus niet door autosub zelf gedaan.

Welk OS gebruik je?
Hoe start je autosub op?

[Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 17-05-2020 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
Ben(V) schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:04:
Op regel 13 zie je dat hij een Signal krijgt van buitenaf om te stoppen, dus iets of iemand stuurt een SIGTERM naar autosub en dan gaat hij afsluiten.
Daarna start hij blijkbaar weer op (regel18), maar krijgt dan weer een SIGTERM (regel 19) en stopt er dus mee.
Wordt dus niet door autosub zelf gedaan.

Welk OS gebruik je?
Hoe start je autosub op?
Gebruik Synology DSM 6.2.3-25426 en je package geïnstalleerd en via Autosub bijgewerkt. Zelf niets aan veranderd of aangepast.

Vreemde is ook dat ik dit op 17-5-2020 weer heb gestart en nog steeds draait. Maar morgen kan het ineens weer stoppen. Gebeurt dus random.

Systeem draait eigenlijk al vrij lang en verder niets bij/af gegaan en ineens dit verschijnsel. Of het moet door een update van DSM zelf komen dat er iets is veranderd maar dan lijkt mij dat er meer meldingen zouden zijn.

[Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 19-05-2020 07:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Het is toch echt iets van DSM zelf, want autosub reageert gewoon netjes zoals hij moet op een SIGTERM van buiten.
Heb je misschien per ongeluk een scheduled powerdown aangezet.
Of misschien een powerfailure van de 230V.
Of een probleem met de powersupply van de Nas zodat hij af en toe down gaat.?

Kijk eens in het log center van de Nas of daar iets staat over down gaan.?

Je zou ook in de log van het package center kunnen kijken, die vind je hier:
/var/log/synopkg.log

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 22:53
Ik heb versie 1.2.26 draaien op Synology DSM 6.2.2-24922 Update 4, maar het lukt me niet om de Notifications instellingen op te slaan.

Mijn Pushover token en key worden wel onthouden, maar als ik de prio wijzig en dit opsla ververst de pagina met de melding dat de config gesaved is en komt dan terug met de oude instellingen.
Er worden dan ook geen notificaties gestuurd via Pushover dus ik denk dat de instelling op de achtergrond dan nog uit staat. (de test werkt wel)

Dit gebeurt ook als ik andere notificatie opties uitzet en opsla. Deze blijven gewoon aan staan.

Wanneer ik een wijziging in de normale configuration doorvoer dan werkt dit wel en wordt het wel opgeslagen.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

There are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zal er naar kijken maar heb momenteel met een defecte monitor dus die moet eerst vervangen worden voor ik er iets aan kan doen.

Weet je zeker dat je de 1.2.26 hebt, want dit was wel een probleem met 1.2.25 maar ik dacht dat opgelost te hebben.

[Voor 83% gewijzigd door Ben(V) op 19-05-2020 22:40]

• MikeOO
Ben(V) schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:25:
Het is toch echt iets van DSM zelf, want autosub reageert gewoon netjes zoals hij moet op een SIGTERM van buiten.
Heb je misschien per ongeluk een scheduled powerdown aangezet.
Of misschien een powerfailure van de 230V.
Of een probleem met de powersupply van de Nas zodat hij af en toe down gaat.?

Kijk eens in het log center van de Nas of daar iets staat over down gaan.?

Je zou ook in de log van het package center kunnen kijken, die vind je hier:

[...]
tnx voor het meedenken, wordt weer gewaardeerd _/-\o_

De nas draait 24/7. Draait aardig wat op de DS718+ dus uitgaan is geen optie ;)
Powerfailure lijkt mij toch dat je dan meer moet merken en alles draait verder prima en zonder problemen.

In de log wel onderstaand af en toe gevonden. Grappig was deze versie 1.25 vermeld maar zal mogelijk een stukje code zijn wat nog moet worden aangepast?

code:
1
2
3
4
5
2020/05/07 13:53:42 (system) trigger autosub 1.2.5 End start-stop-status start ret=[1]
2020/05/07 13:53:44 (system) trigger autosub 1.2.5 Begin start-stop-status stop
2020/05/07 13:53:44 (system) trigger autosub 1.2.5 End start-stop-status stop ret=[0]
2020/05/07 13:53:46 (system) trigger autosub 1.2.5 Begin unload apparmor
2020/05/07 13:53:46 (system) trigger autosub 1.2.5 End unload apparmor ret=[0]

Af en toe zie is dus bij de eerste regel een 1 erachter staan.

In message log kom ik tegen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
2020-05-15T07:54:52+02:00 Discstation1 [  258.845940] init: pkgctl-autosub pre-start process (19404) terminated with status 1
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 if_link_down hook event: tun0 
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 ipv4_change hook event: tun0 none->192.168.160.1 
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 [  260.215492] init: scsi_plugin_server main process (13655) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 if_link_up hook event: tun0 
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 ipv4_change hook event: tun0 192.168.160.1->none 
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 ipv4_change hook event: tun0 none->192.168.160.1 
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 gateway_change hook event: NEW 0.0.0.0 on tun0 
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 [  261.524097] init: iscsi_pluginserverd main process (25689) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 [  261.553108] init: iscsi_pluginengined main process (25649) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 ipv4_change hook event: tun0 192.168.160.1->none 
2020-05-15T07:54:54+02:00 Discstation1 [  261.622596] init: scsi_plugin_server main process (25736) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 gateway_change hook event: DEL 0.0.0.0 on tun0 
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 [  262.177732] init: iscsi_pluginserverd main process (26393) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 [  262.188088] init: iscsi_pluginengined main process (26384) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 [  262.223312] init: scsi_plugin_server main process (26410) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 ipv4_change hook event: tun0 none->192.168.160.1 
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 gateway_change hook event: NEW 0.0.0.0 on tun0 
2020-05-15T07:54:56+02:00 Discstation1 [  262.737373] init: iscsi_pluginserverd main process (26558) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:56+02:00 Discstation1 [  262.748429] init: iscsi_pluginengined main process (26557) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:56+02:00 Discstation1 [  262.788804] init: scsi_plugin_server main process (26565) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 kernel: [  263.708089] workqueue: max_active 1024 requested for vhost_scsi is out of range, clamping between 1 and 512
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  263.823141] init: iscsi_pluginserverd main process (26727) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  263.834353] init: iscsi_pluginengined main process (26724) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  263.873673] init: scsi_plugin_server main process (26733) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  264.140167] init: iscsi_pluginserverd main process (26840) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  264.150940] init: iscsi_pluginengined main process (26838) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 [  264.191225] init: scsi_plugin_server main process (26843) killed by TERM signal
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 synoccctool: ccc/host.cpp:2976 ccc/package.cpp:VirtPkgStartInit:1035: Start to restart all services
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 synoccctool: ccc/host.cpp:3031 ccc/host.cpp:HostRestartAllService:2979: Start to pause all services
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 synoccctool: ccc/service.cpp:259 service pkg-synovncrelayd ...[1]
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 php: keyinfo-user format error
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 synoccctool: ccc/service.cpp:259 service pkg-synohostcmdd ...[1]
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 [  267.019185] init: synoscheduler-vmtouch main process (16052) killed by TERM signal
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 [  267.435296] init: iscsi_pluginserverd main process (26869) terminated with status 255
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 [  267.446736] init: iscsi_pluginserverd main process ended, respawning
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 [  267.585101] init: iscsi_pluginserverd main process (27469) killed by TERM signal
2020-05-15T07:55:00+02:00 Discstation1 [  267.630766] init: scsi_plugin_server main process (26871) killed by TERM signal

De frequentie waarmee dit af en toe voorkomt lijkt er op dat deze regel dus verschijnt als autosub ermee is gestopt.

In router.log op de NAS zie ik rond dezelfde tijdstip
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
err 2020/05/15 07:53:55 PortForward:[16489] (src/libsynoportmap.cpp:533)file=/etc/portforward/router.conf not exists
err 2020/05/15 07:53:55 PortForward:[16489] (src/libsynoportmapHelper.cpp:322)SLibSynoPortMapRouterDetect() success: manual/non-support change port router
err 2020/05/15 07:56:40 PortForward:[1839] (src/libsynoportmap.cpp:533)file=/etc/portforward/router.conf not exists
err 2020/05/15 07:56:40 PortForward:[1839] (src/libsynoportmapHelper.cpp:322)SLibSynoPortMapRouterDetect() success: manual/non-support change port router
err 2020/05/17 07:16:11 PortForward:[28594] (src/libsynoportmap.cpp:533)file=/etc/portforward/router.conf not exists
err 2020/05/17 07:16:11 PortForward:[28594] (src/libsynoportmapHelper.cpp:322)SLibSynoPortMapRouterDetect() success: manual/non-support change port router
err 2020/05/17 07:17:34 PortForward:[6168] (src/libsynoportmap.cpp:533)file=/etc/portforward/router.conf not exists
err 2020/05/17 07:17:34 PortForward:[6168] (src/libsynoportmapHelper.cpp:322)SLibSynoPortMapRouterDetect() success: manual/non-support change port router

In scsi_plugin.log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:53+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:55+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:54:56+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:56+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:54:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:01+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:01+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:35+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:35+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:38+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:38+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:57+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:59+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:59+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:55:59+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:55:59+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:56:02+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:56:02+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:56:40+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:56:40+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock
2020-05-15T07:56:42+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:30:run_grpc_server Server listening on 0.0.0.0:3265
2020-05-15T07:56:42+02:00 Discstation1 scsi_plugin_server: scsi_plugin:scsi_plugin_server.cpp:31:run_grpc_server Server listening on unix:///tmp/iscsi/plugin_server.sock

In synocrond.log Vreemd dat ik een ip-conflict zie. Alle hardware krijgt op basis van mac-adres een eigen ip-adres en niets krijgt dit automatische. In router ook niet echt wat te vonden maar goed het is er wel dus zal zoeken worden waarom dit soms gebeurt.

code:
1
2020-05-15T07:53:19+02:00 Discstation1 synocrond: crondaemon.cpp:234 removed cleared jobs: builtin-dyn-syno-ip-conflict-detection-syno-ip-conflict-detection

En zie dat dit ook voorkomt met Let's Encrypt en ip conflict.
code:
1
2020-04-30T08:01:03+02:00 Discstation1 synocrond: crondaemon.cpp:276 current runtime: {"jobs":{"builtin-dyn-autopkgupgrade-default":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-dyn-autopkgupgrade-default","chkupgradepkg"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg","config":{"assure_execute":168,"cmd":"/usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg","crontab":"~ ~ * * 1,2,3,4,6","expire":24,"expire_action":"skip","name":"builtin-dyn-autopkgupgrade-default","period":"crontab","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588166240,"schedule":{"Minute":[2],"day":[-1],"hour":[23],"month":[-1],"week":[1,2,3,4,6]},"startup":1539509346},"builtin-dyn-myds-job":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-dyn-myds-job","--report_info"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synomyds --report_info ","config":{"assure_execute":0,"cmd_list":["/usr/syno/bin/synomyds","--report_info"],"crontab":"~ 9~16 * * 1~5","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-dyn-myds-job","period":"crontab","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1587976990,"schedule":{"Minute":[7],"day":[-1],"hour":[10],"month":[-1],"week":[1]},"startup":1539514194},"builtin-dyn-syno-ip-conflict-detection-syno-ip-conflict-detection":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-dyn-syno-ip-conflict-detection-syno-ip-conflict-detection","--detect"],"cmd_str":"/usr/syno/sbin/syno_ip_conflict_detect --detect","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/sbin/syno_ip_conflict_detect --detect","crontab":"0,30 * * * *","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-dyn-syno-ip-conflict-detection-syno-ip-conflict-detection","period":"crontab","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588226414,"schedule":{"Minute":[0,30],"day":[-1],"hour":[-1],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1588226413},"builtin-dyn-syno-letsencrypt-syno-letsencrypt - renew":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-dyn-syno-letsencrypt-syno-letsencrypt - renew","renew-all"],"cmd_str":"/usr/syno/sbin/syno-letsencrypt renew-all","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/sbin/syno-letsencrypt renew-all","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-dyn-syno-letsencrypt-syno-letsencrypt - renew","period":"weekly","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1587804604,"schedule":{"Minute":[51],"day":[-1],"hour":[6],"month":[-1],"week":[0]},"startup":1541255593},"builtin-libhwcontrol-syno_disk_db_update":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-libhwcontrol-syno_disk_db_update"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/syno_disk_db_update","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/syno_disk_db_update","expire":3,"expire_action":"run","name":"builtin-libhwcontrol-syno_disk_db_update","period":"monthly","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1584520033,"schedule":{"Minute":[9],"day":[17],"hour":[4],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1539509327},"builtin-libhwcontrol-syno_disk_smart_mail_send":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-libhwcontrol-syno_disk_smart_mail_send"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/syno_disk_smart_mail_send","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/syno_disk_smart_mail_send","crontab":"~ ~ * * 0~3,4~6","expire":3,"expire_action":"run","name":"builtin-libhwcontrol-syno_disk_smart_mail_send","period":"crontab","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588068919,"schedule":{"Minute":[18],"day":[-1],"hour":[0],"month":[-1],"week":[2,5]},"startup":1539509327},"builtin-libhwcontrol-syno_hungtask_config":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-libhwcontrol-syno_hungtask_config","--reset"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/syno_hungtask_config --reset","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/syno_hungtask_config --reset","crontab":"~ 0,6,12,18 * * *","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-libhwcontrol-syno_hungtask_config","period":"crontab","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":null,"schedule":{"Minute":[45],"day":[-1],"hour":[0,6,12,18],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1588226413},"builtin-libhwcontrol-syno_smart_result_collect":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-libhwcontrol-syno_smart_result_collect"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/syno_smart_result_collect","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/syno_smart_result_collect","expire":3,"expire_action":"run","name":"builtin-libhwcontrol-syno_smart_result_collect","period":"weekly","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588191020,"schedule":{"Minute":[52],"day":[-1],"hour":[2],"month":[-1],"week":[3]},"startup":1539509327},"builtin-synobtrfssnap-default":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synobtrfssnap-default","--clean-deleted-subvol"],"cmd_str":"/usr/syno/sbin/synobtrfssnap --clean-deleted-subvol","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/sbin/synobtrfssnap --clean-deleted-subvol","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-synobtrfssnap-default","period":"daily","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588116260,"schedule":{"Minute":[58],"day":[-1],"hour":[17],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1539509327},"builtin-synodatacollect-udc":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synodatacollect-udc","udc"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synodatacollect udc ","config":{"assure_execute":0,"cmd_list":["/usr/syno/bin/synodatacollect","udc"],"crontab":"~ ~ * * 0~6","expire":72,"expire_action":"skip","name":"builtin-synodatacollect-udc","period":"crontab","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1587424543,"schedule":{"Minute":[16],"day":[-1],"hour":[1],"month":[-1],"week":[5]},"startup":1539509327},"builtin-synodatacollect-udc-disk":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synodatacollect-udc-disk","disk"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synodiskdatacollect disk ","config":{"assure_execute":0,"cmd_list":["/usr/syno/bin/synodiskdatacollect","disk"],"crontab":"~ ~ * * 0~6","expire":72,"expire_action":"skip","name":"builtin-synodatacollect-udc-disk","period":"crontab","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1587681226,"schedule":{"Minute":[27],"day":[-1],"hour":[18],"month":[-1],"week":[6]},"startup":1539509327},"builtin-synodiskhealthprediction-syno_disk_data_collector":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synodiskhealthprediction-syno_disk_data_collector"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synodiskhealthprediction.sh","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/synodiskhealthprediction.sh","crontab":"0 0 * * *","expire":24,"expire_action":"skip","name":"builtin-synodiskhealthprediction-syno_disk_data_collector","period":"crontab","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":null,"schedule":{"Minute":[0],"day":[-1],"hour":[0],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1588226413},"builtin-synodisklatencywriteback-syno_disk_latency_collector_writeback":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synodisklatencywriteback-syno_disk_latency_collector_writeback","writeback"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/syno_disk_latency_collector writeback ","config":{"assure_execute":0,"cmd_list":["/usr/syno/bin/syno_disk_latency_collector","writeback"],"expire":8,"expire_action":"run","name":"builtin-synodisklatencywriteback-syno_disk_latency_collector_writeback","period":"weekly","run_on_passive":true,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588001225,"schedule":{"Minute":[44],"day":[-1],"hour":[11],"month":[-1],"week":[1]},"startup":1557988745},"builtin-synosharesnaptree_reconstruct-default":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synosharesnaptree_reconstruct-default"],"cmd_str":"/usr/syno/sbin/synosharesnaptree_reconstruct.sh","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/sbin/synosharesnaptree_reconstruct.sh","expire":3,"expire_action":"skip","name":"builtin-synosharesnaptree_reconstruct-default","period":"daily","run_on_passive":false,"user":"root"},"expireTime":0,"lastExecution":1588225761,"schedule":{"Minute":[48],"day":[-1],"hour":[7],"month":[-1],"week":[-1]},"startup":1539509327},"builtin-synosharing-default":{"cmd_list":["/tmp/synocrond/builtin-synosharing-default"],"cmd_str":"/usr/syno/bin/synosharingcron","config":{"assure_execute":0,"cmd":"/usr/syno/bin/synosharingcron","crontab":"~ 0~7 * * *","expire":24,"expire_action":"skip","name":"builtin-synosharing-

Nu dus zien te achterhalen of het 1 last heeft van het andere :X

[Voor 89% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2020 08:26]

• Ben(V)
Die regels in de synopkg.log geven duidelijk aan dat het DSM package center een stop commando naar autosub stuurt.
Waarom is niet duidelijk.

Die versie 1.2.5 (en niet 1.25) is de versie van het package wat alleen een beetje op de versie van autosub lijkt maar het niet is (die is momenteel 1.2.26).
Er is wel een nieuwere versie van het package namelijk 1.2.6.
Je zou die kunnen proberen, die heb ik gemaakt omdat bij iemand (vermoedelijk onder DSM 5) de status van het package niet goed werd weergegeven.
Wel even een backup van de config en database maken vanuit autosub voor je dat package update.

• MikeOO
Ben(V) schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:41:
Die regels in de synopkg.log geven duidelijk aan dat het DSM package center een stop commando naar autosub stuurt.
Waarom is niet duidelijk.

Die versie 1.2.5 (en niet 1.25) is de versie van het package wat alleen een beetje op de versie van autosub lijkt maar het niet is (die is momenteel 1.2.26).
Er is wel een nieuwere versie van het package namelijk 1.2.6.
Je zou die kunnen proberen, die heb ik gemaakt omdat bij iemand (vermoedelijk onder DSM 5) de status van het package niet goed werd weergegeven.
Wel even een backup van de config en database maken vanuit autosub voor je dat package update.
Die gebruik ik vanaf het moment dat je die had vrijgegeven.
Daarom dat ik aangaf dat er 1.2.5 vermeld stond i.p.v 1.2.26 ;)

Maar kan inderdaad wel eens proberen om de oude te verwijderen en dan direct de nieuwste te installeren.
De versie op Pag 1 is hem denk ik niet?

[Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2020 12:46]

• Ben(V)
1..2.5 (of de nieuwe 1.2.6) is het Synology package.
Autosub heeft een eigen versie (1.26), omdat autosub zichzelf update zonder dat er iets aan het Synology package wijzigt.

Ja de link op de startpagina is nu weer de juiste, denk overigens niet dat het enig verschil zal maken.
Vergeet niet eerst even een backup vanuit autosub te maken, anders moet je al je instellingen weer goed zetten en ben je het downloaded overzicht kwijt.

Voor het gemak hier de link nog even.

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 22:53
Ben(V) schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:13:
Ik zal er naar kijken maar heb momenteel met een defecte monitor dus die moet eerst vervangen worden voor ik er iets aan kan doen.

Weet je zeker dat je de 1.2.26 hebt, want dit was wel een probleem met 1.2.25 maar ik dacht dat opgelost te hebben.
Linksboven wordt 1.2.26 getoond, ook het zoeken naar updates geeft aan dat er geen update is.

There are no stupid questions, just stupid people...

• Ben(V)
Prima dan heb je de laatste autosub versie.
Vrijdag krijg ik mijn nieuwe monitor dan kan ik naar je probleem gaan kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
Ben(V) schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:30:
1..2.5 (of de nieuwe 1.2.6) is het Synology package.
Autosub heeft een eigen versie (1.26), omdat autosub zichzelf update zonder dat er iets aan het Synology package wijzigt.

Ja de link op de startpagina is nu weer de juiste, denk overigens niet dat het enig verschil zal maken.
Vergeet niet eerst even een backup vanuit autosub te maken, anders moet je al je instellingen weer goed zetten en ben je het downloaded overzicht kwijt.

Voor het gemak hier de link nog even.
Hij draait sinds we het er over hebben nog steeds zonder te stoppen dus wacht even wat hij doet.
Als het weer gebeurt zal ik voor de zekerheid hem verwijderen en de laaste spk installeren.
Kan geen kwaad en is zo gebeurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Je hoeft hem niet te verwijderen, gewoon nogmaals installeren dan doe hij automatisch een update van het package.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik heb recentelijk Autosub geinstalleerd op mijn Synology mbv het package wat in de startpost staat. Alles netjes geinstalleerd en wat oude accounts opgedoken bij Addic7ed en OpenSubtitles. Daarnaast een account aangemaakt bij TVDB en de userkey opgehaald.

Anyway, boel ingesteld en geconfigureerd en Autosub naar eventuele subs laten zoeken. Maar ik krijg momenteel voornamelijk de volgende errors in de log staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
22-05 05:08:55 INF A7_Login       :Could not login with username: koeienpoep
22-05 05:08:55 ERR getA7Info      :Couldn't retrieve Addic7ed account info for koeienpoep. Maybe not logged in.
22-05 05:08:47 INF checkSub       :Starting round of subs searching on Addic7ed,Opensubtitles,Subscene,Podnapisi
22-05 05:08:47 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 3 sub(s)
22-05 05:08:47 ERR GetTvdbId      :No JSON object could be decoded

Iemand die mij de goede kant op kan wijzen ivm die TvdbID error? Account is correct ingevuld + juiste key, account verification was ook succesvol.

B.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Addic7ed moet je uitzetten want die werkt niet meer doordat zij een captcha hebben ingezet.
Tvdb kan ik zo niet zien, daar moet je eerst de debuglog voor aanzetten en die hier plaatsen.

De meest voorkomende fouten bij tvdb is dat er een er een spatie te veel in "unique user key" terecht gekomen is of dat je het mailadress in plaats van het AccountId als username hebt ingevult in autosub.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjen9551
Ben(V) schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:37:
Addic7ed moet je uitzetten want die werkt niet meer doordat zij een captcha hebben ingezet.
Tvdb kan ik zo niet zien, daar moet je eerst de debuglog voor aanzetten en die hier plaatsen.

De meest voorkomende fouten bij tvdb is dat er een er een spatie te veel in "unique user key" terecht gekomen is of dat je het mailadress in plaats van het AccountId als username hebt ingevult in autosub.
Addic7ed had ik inderdaad uitgezet.

Wat zou je precies willen zien uit de debug log? Ik zie een x-aantal (herhalende) entries voorbij komen:
code:
1
22-05 14:57:48 DBG _getShowid     :IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: XXX, TvdbName: Bosch

Waarbij XXX een serie is uit mijn folder, ik zie daar ook geen enkele keer tussen staan dat hij een bepaalde serie niet kan vinden.

Verder heel veel vermeldingen dat de Engelse subs er al zijn en dat ze daardoor geskipped worden. Ook niet onverwacht, want de meeste afleveringen hebben inderdaad al subs.

Wat me verder op valt is dat op de Home page altijd "Search is busy" staat, met als gevolg dat ik niks meer kan veranderen in de software. Dat lijkt me ook niet normaal toch?

EDIT:
Wat betreft je opmerking over tvdb, ik heb zowel account als username gechecked, die zijn verder ok!

[Voor 4% gewijzigd door arjen9551 op 22-05-2020 16:56]

B.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Met een enkele regel debuglog kan ik niets.
Ik moet kunnen zien wat er gebeurd en dat kan alleen als ik een representatief stuk debuglog kan zien.

Als hij op Search busy blijft staan duid dat erop dat hij heel lang over een zoekt rondje doet, dat gebeurd bijvoorbeeld als hij steeds op een timeout van een externe website moet wachten, dus als hij geen juiste connectie met tvdb of opensubtitles kan maken (of adic7ed nog aan hebt staan).

Ik denk dat je tvdb credentials niet goed zijn want in je ene regel zie ik dat hij geen imdbId voor die serie heeft en die haalt hij normaal gesproken op bij tvdb.

• arjen9551
Ben(V) schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:27:
Met een enkele regel debuglog kan ik niets.
Ik moet kunnen zien wat er gebeurd en dat kan alleen als ik een representatief stuk debuglog kan zien.

Als hij op Search busy blijft staan duid dat erop dat hij heel lang over een zoekt rondje doet, dat gebeurd bijvoorbeeld als hij steeds op een timeout van een externe website moet wachten, dus als hij geen juiste connectie met tvdb of opensubtitles kan maken (of adic7ed nog aan hebt staan).

Ik denk dat je tvdb credentials niet goed zijn want in je ene regel zie ik dat hij geen imdbId voor die serie heeft en die haalt hij normaal gesproken op bij tvdb.
Alright. Ik heb een gedeelte van de debuglog op pastebin gezet: https://pastebin.com/weuJNHdb. Kan je hier wat mee?

Ik heb overigens Addic7ed uitgezet, maar zie wel dat ik naast OpenSubtitles ook Podnapisi en Subscene aan heb staan. Zou dat een issue kunnen zijn?

Wat betreft mijn tvdb credentials: ik heb ze nog een keer nagelopen en die moeten gewoon kloppen.

B.net

• Ben(V)
Ja die moeten ook uit, daar krijg je die lange timeouts van.
Verder laat je alleen een stukje scandir zien, met veel van hetzelfde.
Kijk eens of je de login op tvdb kunt vinden, door bijvoorbeeld een test login te doen.

[Voor 57% gewijzigd door Ben(V) op 23-05-2020 21:05]

• arjen9551
Ben(V) schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:52:
Ja die moeten ook uit, daar krijg je die lange timeouts van.
Verder laat je alleen een stukje scandir zien, met veel van hetzelfde.
Kijk eens of je de login op tvdb kunt vinden, door bijvoorbeeld een test login te doen.
Dat fixt inderdaad het timeout issue, thanks!

Dan blijft nu de tvdb error nog een probleem. Ik heb als test de ondertitel van een aflevering verwijderd, om te controleren of er nu daadwerkelijk iets gebeurd. Maar daar veranderd verder niks.

Dit blijft de standaard melding die voorbij komt (naast alle scandir meldingen)
code:
1
2
23-05 21:27:46 DBG _getShowid     :IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Tin Star, TvdbName: Tin Star
23-05 21:27:46 ERR GetTvdbId      :No JSON object could be decoded

Ik heb mijn useraccount + "Unique User Key" van de tvdb dashboard gekopieerd en in autosub geplakt. Wanneer ik nu in autosub dit test, krijg ik ook een "Succes!" terug. Dit lijkt dus verder goed te zijn

B.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Overigens lijkt het erop dat je nog een oude versie van autosub gebruikt.
In dat geval zou ik eens een update doen vanuit de autosub pulldown.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Hey @Ben(V)
Hoe gaat het met de nieuwe versie ?
Kunnen we eventueel al iets mee testen ?

Daarnaast heb ik een probleempje met 1 serie die hij niet kan vinden
krijg dit in de logs

code:
1
2
3
:IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Police Woman, TvdbName: Police Woman

Problem scanning file Police Woman - 3x13.mp4. Error is: 'Logger' object has no attribute 'err'

dit is een file name (ik weet dat hij niets gaat vinden ivm te weinig info)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

wat ik al gedaan heb
name mapping: Police Woman = 0071034
Addic7ed mapping: 0071034 = 0 (is dit uberhaubt nog nodig ?)

kan ik nog iets meer doen ?

[Voor 9% gewijzigd door DaMoUsYs op 07-06-2020 15:09]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Die error is enkel een probleempje in de foutmelding, die kun je negeren,

Er zijn meerdere problemen met die filenaam.

Als eerste heet die serie "Policewoman" en niet "Police Woman".
Als tweede is de seizoen/episode indicatie 3x13 in plaats van S3E13
Dat zou je kunnen oplossen door de filenaam te veranderen, maar deze serie uit 1974 is niet te vinden op Opensubtitles dus wat je er ook aan doet je krijgt er nooit een ondertitel voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMoUsYs
Oke thanks voor het snelle antwoord.
Maar wil gewoon alles in AutoSub hebben.
Maar als ik op IMDB kijk staat het er wel met een spatie ?
Dat is toch het uitgangspunt of is dat ergens anders ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Nee op imdb staat er geen spatie, maar het gaat er om wat er op tvdb staat, want die gebruik ik om het ImdbId op te zoeken(Imdb heeft geen api).

Maar voor dit soort dingen is de name mapping gemaakt.
Dan kijk je hoe jouw filenaam eruit ziet en map die op het juiste ImdbId.
Zo kun alle schrijfwijzen zelf fixen.

Maar ik vermoed dat die 3x13 de echte problemen geeft buiten uiteraard het feit dat er nergens subs voor deze serie bestaan.
Probeer eens de filenaam te veranderen zodat er S3E13 in zit in plaats van 3x13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMoUsYs
Oke thanks, maar op TheTVDB staat hij ook gewoon met spatie :P
Maar zal hem inderdaad maar gewoon negeren

hoe gaat het met de nieuwe versie ?

Check dit en help mee!

• littlepeli
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-08 19:52
Ik probeer op zijn Synology de autobus aan de gang te krijgen maar krijg al een paar dagen deze meldingen in de foutlog. Staat er een setting bij mij verkeerd of zijn ze echt offlline? Als ik opensubtitles handmatig opzoek is zowel .org als .com gewoon bereikbaar.

code:
1
2
3
4
04-07 23:34:03 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
04-07 23:34:03 INF checkSub       :None of the websites are available
04-07 23:34:03 INF checkSub       :Starting round of subs searching on Opensubtitles
04-07 23:34:03 INF ScanDisk       :Found 716 video(s) will search for 8 sub(s)

Kan iemand mij helpen?

Alles apple thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Waarschijnlijk bedoel je autosub want dit forum heeft niet zoveel met autobus te maken. ;)

Misschien moet je de debug log eerst maar eens aanzetten dan krijg je meer informatie, maar ik vermoed dat het inloggen op opensubtitles niet lukt.
Heb je wel je account gegevens (username/password) van opensubtitles ingevoerd?

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:33
Autosub werkt voor mij eigenlijk altijd perfect, is er toevallig ook zoiets vergelijkbaars maar dan voor films? Ik doe dat tot op heden nog steeds handmatig.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• ndonkersloot
Bedankt! Die kende ik nog niet.

Helaas ondersteund mijn Synology geen docker (DS214-Play) maar ik ga even zoeken of er andere manieren zijn om die te installeren.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• ndonkersloot
Ik heb mijn NAS opnieuw geïnstalleerd, is de package uit de TS nog actueel en moet die geïnstalleerd worden?

• sonny
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-04 19:37

sonny

Life's not over till you_

ndonkersloot schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:32:
Ik heb mijn NAS opnieuw geïnstalleerd, is de package uit de TS nog actueel en moet die geïnstalleerd worden?

Die heb ik ook geinstalleerd op mijn nieuwe Synology DS1520+ , ik merk wel dat die bij addic7ed niets ophaalt, alleen opensubtitles. De account check doet het niet terwijl ik zeker weet dat de gegevens kloppen.
Ik meeen mij ook te herrinneren dat Benjv zei dat die daar nog aan het kijken was. Voor nu is ie eigenlijk nutteloos daar de meeste subs van addic7ed afkomen. Die download ik nu met het handje.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• ndonkersloot
@sonny
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naar tevredenheid Bazarr heb geïnstalleerd in een docker container.

Daarin zeggen ze dat je een anti-captcha provider moet hebben om addic7ed te kunnen gebruiken. Ik heb daar wat andere providers geïnstalleerd en het werkt goed nu.

Twijfel nog ook ik nog autosub ga installeren en bazarr enkel voor films houd..

• Ben(V)
Voorlopig werkt alleen Opensubtitles, maar het komt maar zelden voor dat sub wel op addic7ed staan en niet op Opensubtitles dus zo veel mis je niet.

Dat de account check soms niet werkt is een javascript caching probleem en heeft alleen met de gebruikers interface te maken.
Alleen als je in de log ziet dat het inloggen op Opensubtitles niet lukt moet je er wat van aantrekken.

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-09 13:14
Is er ook een workaround om Autosub op DSM 7.0 te draaien?

Ryzen 5 - 3600 | MSI B450 A PRO | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 | 16GB DDR4 3200 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Ben(V)
Nee nog niet.

DSM 7 is nog niet eens released en enkel in preview versie beschikbaar.
Pas als er een released versie is kan ik het package gaan aanpassen.

Overigens is de melding van DSM volledig onzinnig want mijn package draait helemaal niet als root.

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:08
Ik heb het Autosub package op mijn oude DS 211j geinstalleerd. Opstarten wil hij niet. Zou het wel moeten kunnen werken op mijn Synology?

• Ben(V)
Wel als je DSM 6 draait en uiteraard python2 van de SynoCommunity hebt geinstalleerd.

• Crusher77
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:08
Inmiddels werkt Autosub volgensmij niet meer omdat TheTVdb hun gratis API heeft verwijderd. Je moet nu betalen voor de API en kunt de oude niet meer gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 15:43
Crusher77 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:53:
Inmiddels werkt Autosub volgensmij niet meer omdat TheTVdb hun gratis API heeft verwijderd. Je moet nu betalen voor de API en kunt de oude niet meer gebruiken.
Waar baseer je dit op? bij mij werkt hij nog uitstekend. Heeft 2 uur geleden nog gedraaid en diverse subs binnengehaald waaronder ook een nieuwe serie. Er staan ook geen foutmeldingen in het log.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 17:08
Erik2B schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Waar baseer je dit op? bij mij werkt hij nog uitstekend. Heeft 2 uur geleden nog gedraaid en diverse subs binnengehaald waaronder ook een nieuwe serie. Er staan ook geen foutmeldingen in het log.
Blijkbaar zat er een probleem in de update functie en had autosub niet de nieuwste versie waardoor er fouten ontstonden. Ik heb niets gezegd :X

[Voor 24% gewijzigd door Crusher77 op 29-03-2021 16:05. Reden: foutje]

• drfruit
  • Niet online
Opensubtitles is verhuisd naar .com en werkt dus niet meer in autosub.
Enige hoop dat dit nog wordt aangepast? Sinds een aantal dagen komt er helemaal niets meer binnen.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:33

Caveman

whahoehaha

drfruit schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:
Opensubtitles is verhuisd naar .com en werkt dus niet meer in autosub.
Enige hoop dat dit nog wordt aangepast? Sinds een aantal dagen komt er helemaal niets meer binnen.
?? .org werkt nog prima.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• drfruit
  • Niet online
@Caveman
Ik zie het nu ook weer, misschien was het een tijdelijk probleem. Ik zag een paar dagen geen subs meer, ook niet in Kodi etc.

• Ben(V)
De .com versie van opensubtitles is een beta van hun nieuwe website layout, ze zitten nog steeds op .org
Persoonlijk heb ik niets gemerkt dat .org er uit gelegen heeft.

• sonny

sonny

Dit is de laatste keer dat auto-sub iets heeft gedownload bij mij, Heb ik iets verkeerds staan?

Law & Order: Special Victims Unit 14 11 2020-10-05 23:52 hdtv lol x264 opensubtitles

Draai v1.2.26 en heb geen python 2 op mijn Nas zoals enkele hier zeggen dat ik die moet hebben. Ook in de community zie ik hem niet tussen staan.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• Ben(V)
Je moet in ieder geval python 2 van de Synocommunity hebben anders draait autosub helemaal niet, dus die zal er echt wel zijn, maar die heet in het package center alleen maar "Python".

Verder zou je in de log kunnen kijken of er iets vreemds aan de hand is.

• sonny

sonny

Log file ziet er op zich wel goed uit :

13-04 02:24:08 INF checkSub :Starting round of subs searching on Addic7ed,Opensubtitles
13-04 02:24:08 INF ScanDisk :Found 860 video(s) will search for 2 sub(s)
13-04 02:24:08 ERR GetTvdbId :Tvdb returnd an error: Resource not found
13-04 02:24:08 ERR GetTvdbId :Tvdb returnd an error: Resource not found
13-04 02:24:07 ERR _walkDir :Problem scanning file **. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
addic7ed moet je in ieder geval uitzetten, die hebben een captcha op hun website gezet en is dus niet meer bruikbaar en geeft problemen.

Ook ben ik er zojuist achter gekomen dat Tvdb er weer eens een zooitje van gemaakt heeft, zal kijken of ik dat kan fixen.

• sonny

sonny

Ben(V) schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:49:
addic7ed moet je in ieder geval uitzetten, die hebben een captcha op hun website gezet en is dus niet meer bruikbaar en geeft problemen.

Ook ben ik er zojuist achter gekomen dat Tvdb er weer eens een zooitje van gemaakt heeft, zal kijken of ik dat kan fixen.
Dank, door het uitzetten van addic7ed komen nu wel ineens subs binnen. 8)7

Update: Actie was eenmalig, proef op de som genomen en 1 serie bekeken of er subs waren bij opensubtitles in NL en daar was ie maar auto-sub downloade niets. De serie is : The Blacklist S08E11. Alle versie van Python zijn geinstalleerd op de nas. Geen errors in de logging te zien behalve een melding over "Tvdb returnd an error: Resource not found"

[Voor 28% gewijzigd door sonny op 19-04-2021 13:45. Reden: Update]

• Converted007
  • Laatst online: 02:12
Ben(V) schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:49:

Komt er een update die gaat werken met de nieuwe 7.0 update?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ben(V)
Ja die komt er.
Ik heb zojuist DSM 7 op mijn test Nas geïnstalleerd en ben bezig, maar het is lastig.

Doordat Synology in DSM 7 ook alle rechten van de installatie scripts heeft afgepakt kan het package niet meer lid van de group sc-download gemaakt worden en heeft het packages geen rechten meer op de files die andere packages aanmaken.

Ik denk een oplossing gevonden te hebben, maar er moeten afspraken met de SynoCommunity gemaakt worden om dit voor alle packages op dezelfde manier op te lossen anders gaat dit niet werken.

• Converted007
  • Laatst online: 02:12
Top! Kijk ernaar uit:-)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:53
Werkt autosub ook in docker op DSM7 ? want ik had er 1 gedownload maar die stopt de hele tijd was ook oude variant 0.8.8

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ben nog bezig een DSM 7 versie te maken.
De huidige versie werkt niet op DSM 7

De python2 van de SynoCommunity werkt ook niet meer
De pyton2 die standaard in DSM zit is heel beperkt en mist een heleboel externe modulen, dus die werkt ook niet.

Dus ik moet autosub eerst ombouwen naar Python3 en daar een DSM 7 package mee maken.

[Voor 61% gewijzigd door Ben(V) op 12-07-2021 12:49]

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-09 13:14
Als je testers nodig hebt, dan hoor ik het graag

Ryzen 5 - 3600 | MSI B450 A PRO | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 | 16GB DDR4 3200 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Ben(V)
Ik laat het weten als het zover is.

• Lifelogger
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-09 08:09
Hallo Allen,

Vandaag heb ik AutoSub geïnstalleerd via de DSM 6 spk in het start topic. Ik ben recent geswitcht van Sickchill naar Sonarr for m'n series en wil graag ondertiteling erbij gezocht hebben. Na de installatie heb ik overigens direct AutoSub bijgewerkt.

Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat het lijkt dat AutoSub niets laat zien aan wat nog gezocht wordt aan ondertiteling. Ik heb in de config de map met alle tv-series ingevoerd. Alleen OpenSubtitles aangezet. Ik zie ook wel dat Autosub alles afscant en op het laatst als output tonen:
code:
1
2
3
4
5
16-07 16:13:24 INF checkSub       :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
16-07 16:13:24 DBG OS_Logout      :OpenSubtitles logged out.
16-07 16:13:24 DBG OS_Login       :OS Login with User Smiggel. Result is: 200 OK
16-07 16:13:24 INF checkSub       :Starting round of subs searching on Opensubtitles
16-07 16:13:24 INF ScanDisk       :Found 0 video(s) will search for 350 sub(s)

Wat mij opvalt is dat hij aangeeft 0 video's gevonden te hebben en zoekt naar 350 subs. Ik heb video's met ondertiteling beschikbaar, maar ook series zonder ondertiteling. Bovendien zie ik niet alle series in de log voorbij komen tijdens de scan.

Moet ik nog iets specifiek instellen om er voor te zorgen dat alle mappen gescand worden en ik ook een overzicht te zien krijg van de afleveringen, waar de ondertiteling van ontbreekt?

• Ben(V)
Ik geef toe dat de melding wat onduidelijk is.
Als je de debug log aanzet en autosub herstart daarna krijg je meer informatie uit de log.

Om te voorkomen dat autosub continue naar oude subs blijft zoeken die toch nooit meer komen zit er een mechanisme is die minder vaak zoek naar sub afhankelijk van hoe ouder de video is.
Dus als je alleen oude video's hebt zoekt hij niet meteen.
De pulldown doet een geforceerde zoek.

Daarnaast kan het ook een rechten kwestie zijn.
Je moet de group sc-download lees/schrijf rechten geven op de share waar Sonarr de video's neerzet.
En uiteraard moet je die rechten voor al bestaande subfolders en files aanpasssen.
Dat gaat het simpelste met FileStation.
Selecteer de share, rechts klikken met de muis, kies properties en dan permissions.
Vink sc-downloads aan en ook linksonder het vinkje zetten om het recursive te doen.
klik op OK.

• Lifelogger
Heb het één en ander aangepast. Met handmatig zoeken zie ik nog steeds bijvoorbeeld Bering Sea Gold niet voorbij komen. Heb twee recente afleveringen er in staan, maar in de log komt deze serie niet voorbij.

Denk dat ik toch nog een probleem met m'n rechten heb.

• Ben(V)
Debug log aanzetten, dan kun je zien wat er aan de hand is.

• Lifelogger
Niets geks te zien in de debug logs. Ik zie dat het de mappen naloopt en show naam opvraagt, maar niet voor alles series. Logt ook in bij opensubtitles en direct weer uit. Download niets.

• Ben(V)
Heb je de folder waar hij de video's moet zoeken goed staan?
Heb je geprobeert te zoeken mvanf de pulldown (forced zoeken)?
Plaats eens een stukje debug log anders blijft het gokken voor mij.

[Voor 48% gewijzigd door Ben(V) op 17-07-2021 15:43]

• Lifelogger
Hierbij een stukje log: https://pastebin.pl/view/35b3b1c7

Ik zie er niets geks in. Afgezien van dat niet alle folders gescand worden. Bering Sea Gold zit er bijvoorbeeld niet tussen.

Folder rechten zijn aangepast en de pastebin log is van een handmatige search. Autosub ziet ook wel bestaande .srt bestanden.

[Voor 26% gewijzigd door Lifelogger op 17-07-2021 16:10]

• Ben(V)
Allereerst zie ik dat alle filenamen renamed zijn, dus niet meer de standaard namen en dan kan het zijn dat autosub ze niet meer snapt.

Verder zie ik dat hij een heleboel ImdbId's niet heeft, dus heb je wel de account gegevens van TVDB ingevuld?
Als alternatief kun je zelf name mappings aanmaken voor shows waar hij geen ImdbId voor kan vinden.

En folders die hij niet scanned, ziet hij niet en dus zal hij er wel geen permissie op hebben om daar te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lifelogger
Hmmm ok. Ik heb inderdaad renaming van de bestanden aan staan. Dat klopt. Dat kan ik wel weer uit zetten. Voorheen met Sickchill was dat geen probleem. Maar die wist natuurlijk de originele filenaam.

Ik heb geen TVDB toegevoegd, omdat ik er vanuit ging dat opensubtitles ook voldoende zou zijn. :-) Ik las ook ergens over problemen met TVDB. Dus daarom die niet toegevoegd.

De folders die hij niet scanned hebben wel de goede rechten. Heb ze bewust nog een keer handmatig ingesteld.

Ik ga eerst wel eens met de eerste twee punten aan de slag.

[Voor 9% gewijzigd door Lifelogger op 18-07-2021 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lifelogger
Heb TVDB nu toegevoegd. Er gebeurt nu opeens veel meer. :-) Nog niet alles wordt gevonden op de schijf, maar ben al een stap verder. :-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ben(V)
Autosub heeft tvdb nodig om voor series het ImbdId op te zoeken.
Met dat ImbdId zoekt hij de ondertitels op opensubtitles, dus zonder tvdb geen ondertitles.

Tvdb gaat binnenkort over op een commercieel model, dus daar moeten we vanaf.
De volgende zaken ben ik mee bezig:
  • Tvdb Api ombouwen naar TVmaze Api (of eventueel Omdb API)
  • Converteren naar python 3.
  • Het package geschikt maken voor DSM 7 voor het Synology platform.
  • Analyse in om te kijken of de sub al in de video zit, veel series (o.a. netflix) hebben al ondertitels aan boord in de video zelf en dan hoeft er niet meer een sub gezocht te worden
  • ffmpeg mixer inbouwen die het mogelijk maakt om de ondertitels in de video te mixen zodat je geen aparte .srt bestanden meer hebt.
Kortom een hoop werk te doen.

• Lifelogger
Dat klinkt inderdaad als een hoop werk. :-)

Een issue dat ik had met een serie die ik had, heb ik denk ik waarschijnlijk gevonden. Ik zie in de log dat the tv db een andere serie titel teruggeeft. Ik weet niet waarom, maar daarom werkt de scan ook niet, omdat er in een andere map gezocht wordt.

Verder draait het nu prima.

[Voor 4% gewijzigd door Lifelogger op 19-07-2021 11:35]

• Ben(V)
Maak een namemapping met de naam die jij hebt en het juiste Imdbid.
Het imdbid kun je vinden op www.imdb.com.
Even zoeken naar de serie, aanklikken dan vind je het ImdbId in de link, het is ttxxxxxxxx, waarbij je alleen de getallen gebruikt in autosub

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lifelogger
Ah top! :-) Daar had ik nog niet naar gekeken, maar lijkt nu goed te gaan. :-)

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Is het niet mogelijk om een docker versie te maken?

• Ben(V)
Heb geen verstand van docker en geen tijd/zin me daarin te verdiepen.

• Mr_Robot
  • Laatst online: 19-09 11:11
Samplex schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:21:
Is het niet mogelijk om een docker versie te maken?
Zijn er al genoeg. Eentje die goed werkt is die van bamischijf, gewoon te vinden via dockerhub.

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:19
@Mr_Robot Thanks, heb m geprobeerd en zo te zien werkt ie!

• MikeOO
Mr_Robot schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:48:
[...]

Zijn er al genoeg. Eentje die goed werkt is die van bamischijf, gewoon te vinden via dockerhub.
Was ook op zoek naar een docker variant dus je tip kwam mooi uit. Loop alleen vast op 1 ding waardoor hij dus niets de series kan vinden.

Autosub docker maar in de log geeft hij aan:

Serie Search path /volume2/downloads/complete/tv does not exist, aborting search

Nu bestaat het path wel, gebruikte deze ook toen Autosub nog via Package Center werkte dus vermoed een rechten probleem.

Alleen even geen idee welke rechten je waar op moet uitdelen als dat via Docker gaat. Nog lerende zeg maar >:)

In docker config het volgende ingesteld.
downloads/complete/tv --> /series

In config.properties
seriespath = /volume2/downloads/complete/tv

Update en werkend

Als je een vraag stelt vind je dus ook ineens 2 tellen later de oplossing 8)7

Moest dus zijn

In config.properties
seriespath = /series

[Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 17-09-2021 16:24]

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee