Had je de packages al geïnstalleerd staan? Het gaat om cleane installaties. En welke aanpassingen aan de start-stop-status bedoel je? Dit nog niet gedaan namelijk. Staat niks in de logs volgens Dsm
Sickbeard (mr-orange) werkt bij mij sinds 6.0 ook niet meer. Al een oplossing gevonden voor het probleem?Paultje3181 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:27:
Ik heb onlangs een nieuwe NAS gekocht (DS215+) en hier meteen DSM6 opgezet. Leuk, nieuwe software, BTRFS etc. Alleen maar half gelezen en BTRFS werkt niet. Maar nu blijkt dus ook Sickbeard, Headphones en Couchpotato niet te werken met DSM6.0
Hier zijn al allerlei issues voor aangemaakt, maar wellicht dat iemand hier wel al een fresh install klaar heeft gekregen op zijn DSM6.0? Nu maar even een Raspberry er tussen gezet die de torrents in een shared folder zet en Download station laten monitoren, maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter...
iemand anders opties?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Sick Beard (of de Sick Beard forks) word(t)(en) naar mijn idee in toenemende mate ook steeds minder voor ontwikkeld. Het beste kun je dan overstappen op Sick Rage (https://www.github.com/sickrage/sickrage) (en dus níet de Sick Rage van SickRageTV!).
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2016 18:55 ]
Zal eens een kijkje gaan nemen, Thanks!CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:53:
Sick Beard (of de Sick Beard forks) word(t)(en) naar mijn idee in toenemende mate ook steeds minder voor ontwikkeld. Het beste kun je dan overstappen op Sick Rage (https://www.github.com/sickrage/sickrage) (en dus níet de Sick Rage van SickRageTV!).
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hij vraagt naar mensen met ervaringen na een fresh install.
Dat bij een upgrade alles blijft werken kan ik ook bevestigen
Dat bij een upgrade alles blijft werken kan ik ook bevestigen
En al wel een idee wat je nu gaat gebruiken ervoor?Jester-NL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:59:
Goed... na vier pogingen is het nu exit headphones
Heb ook weinig goeie ervaringen ermee.
Zoek iets wat in ieder geval aangeeft welke albums er mist van een artiest.
Like said... ik heb indertijd met de nodige tijd en aandacht alles gewoon door Musicbrainz Picard heengefietst (en daarbij ook zat aangedragen in de MB-community).slommer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:28:
[...]
En al wel een idee wat je nu gaat gebruiken ervoor?
Heb ook weinig goeie ervaringen ermee.
Zoek iets wat in ieder geval aangeeft welke albums er mist van een artiest.
Headphones zou leuk geweest zijn als het werkte (voor mij). Maar eigenlijk alleen voor nieuwe releases. En die kan ik op een andere manier ook wel bijhouden
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Bij mij werkte SABnzbd en Sonarr ook prima na de update naar DSM6. Tot vandaaglubbertkramer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:54:
[...]
Hier werkte Couchpotato gewoon out of the box na upgrade naar DSM6 (DS414) Sonarr had even moeite met de community mono maar eenmaal mono uit synology zelf geïnstalleerd, start-stop script aangepast werkte het weer. Krijg je een error/foutmelding in de logs bij het opstarten of?
Ik kan niet meer inloggen bij Sonarr. Sonarr draait nog wel en haalt zelfs nieuwe episodes op.
Ik heb ook de door jou gelezen oplossing gelezen maar kom er zelf niet uit, met name het aanpassen van het start-stop script. Kun je mij in detail vertellen wat ik moet doen?
Edit, ik denk dat deze link het goed beschrijft: https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/
Ik weet niet hoe ik dat SSH deel moet doen....
- We need to install the new version of mono first. Log in your Synology web front end and open the package center. Search for "mono" and you will find a not installed one with this logo. Install it.
- If you haven't already done, enable the SSH service: Control Panel -> Info Center -> Terminal & SNMP -> Enable SSH service.
- Connect to your NAS via SSH.
- Now we need to edit the the startup script of Sonarr: sudo vi /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status
- Find the following line: MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
- and replace it with: MONO_PATH="/var/packages/Mono/target/usr/bin"
- The path is case sensitive, so be sure to have a capital M in "Mono".
[ Voor 38% gewijzigd door vandermark op 06-04-2016 10:27 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dit is wat ik gedaan heb. Installeren van Mono van Synology, SSH met de NAS verbinden (lokaal) en vervolgens het start-stop script aangepast precies zoals beschreven stond dat je de regel moet aanpassen waarin de verwijzing naar de verkeerde Mono staat. Weet niet wat voor meer details ik daaraan kan toevoegenvandermark schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:21:
[...]
Bij mij werkte SABnzbd en Sonarr ook prima na de update naar DSM6. Tot vandaag![]()
Ik kan niet meer inloggen bij Sonarr. Sonarr draait nog wel en haalt zelfs nieuwe episodes op.
Ik heb ook de door jou gelezen oplossing gelezen maar kom er zelf niet uit, met name het aanpassen van het start-stop script. Kun je mij in detail vertellen wat ik moet doen?
https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/Let's do this:
We need to install the new version of mono first. Log in your Synology web front end and open the package center. Search for "mono" and you will find a not installed one with this logo. Install it.
If you haven't already done, enable the SSH service: Control Panel -> Info Center -> Terminal & SNMP -> Enable SSH service.
Connect to your NAS via SSH.
Now we need to edit the the startup script of Sonarr:
sudo vi /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status
Find the following line:
MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
and replace it with:
MONO_PATH="/var/packages/Mono/target/usr/bin"
The path is case sensitive, so be sure to have a capital M in "Mono".
Je was met net voor, die link heb ik ook gevonden. Hoe ssh je met die commando's?lubbertkramer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:26:
[...]
Dit is wat ik gedaan heb. Installeren van Mono van Synology, SSH met de NAS verbinden (lokaal) en vervolgens het start-stop script aangepast precies zoals beschreven stond dat je de regel moet aanpassen waarin de verwijzing naar de verkeerde Mono staat. Weet niet wat voor meer details ik daaraan kan toevoegenSonarr werkt bij mij op dit moment nog steeds, so keep fingers crossed dat dat zo blijft
![]()
[...]
https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
SSH dmv bijvoorbeeld Putty en dan eenmaal ingelogd kun je de regel uit het script knippen en plakken waarmee je in het script terecht komt. Vervolgs klik je op i om te bewerken en bewerk je de regel waarna je op escape drukt, :wq invoert gevolgd door een enter en je NAS een reboot geeftvandermark schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:28:
[...]
Je was met net voor, die link heb ik ook gevonden. Hoe ssh je met die commando's?
sudo vi /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status
[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2016 10:34 ]
Zorgen dat je als root ingelogd bent via SSH en dan met de VI editor de betreffende file aanpassen.vandermark schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:28:
[...]
Je was met net voor, die link heb ik ook gevonden. Hoe ssh je met die commando's?
Als dat lastig is kun je het met WinSCP proberen, wat net wat makkelijker gaat, maar daar moet je ook wat zaken voor doen via SSH wil je fatsoenlijk kunnen inloggen.
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/
Maar Synology specifieke zaken horen hier eigenlijk niet thuis (iets met besluit van T.net moderators uit het verleden!)
Nu gebruik ik al een jaar of 5/6 Sickbeard en hoewel er vrijwel niet meer aan ontwikkeld wordt werkt het nog steeds vlekkeloos zonder dat ik er omkijken naar heb.
Nu heb ik een hele tijd geleden Nzbdrone kort getest maar die at een stuk meer resources.
Mis ik nog iets aan features waar ik mij niet bewust van ben of hoef ik niet verder te kijken?
Nu heb ik een hele tijd geleden Nzbdrone kort getest maar die at een stuk meer resources.
Mis ik nog iets aan features waar ik mij niet bewust van ben of hoef ik niet verder te kijken?
- knip -
Ik ben na aanschaf DS414 gelijk overgestapt op Sonarr en moet zeggen dat in de 1-2 jaar dat ik het nu draai het flinke stappen vooruit heb zien nemen. Actieve ontwikkeling en vooruitgang van de applicatie waardoor deze ook steeds stabieler is gaan draaien (op wat hij al deed). Sonarr verbruikt meer resources maar is grafischer ook wat mooier (persoonlijke smaak) om te zien. Ik denk dat met Sonarr er meer toekomstperspectief is dan bij een Sickbeard/SickrageRaymond P schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:35:
Nu gebruik ik al een jaar of 5/6 Sickbeard en hoewel er vrijwel niet meer aan ontwikkeld wordt werkt het nog steeds vlekkeloos zonder dat ik er omkijken naar heb.
Bedankt voor de reactie.
Nzbdrone stond nog geinstalleerd, ik heb hem even gestart maar zie ook niet direct verschillen in features.
De UI zie ik maar een paar keer per jaar, dus eigenlijk mis ik niets?
Actieve ontwikkeling is natuurlijk wel fijn.
Nzbdrone stond nog geinstalleerd, ik heb hem even gestart maar zie ook niet direct verschillen in features.
De UI zie ik maar een paar keer per jaar, dus eigenlijk mis ik niets?
Actieve ontwikkeling is natuurlijk wel fijn.
- knip -
Sinds een aantal dagen krijg ik bijna geen series meer binnen met SickRage. Ik krijg soms deze error:
Ik gebruik als newsserver NewsDemon. Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? Ik ben al ruim een jaar bij NewsDemon en heb nooit eerdere problemen gehad.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 2016-04-07 08:48:13 Thread-23 :: [6e3ebea] Failed doing webui callback: Traceback (most recent call last):
File "C:\SickRage\sickbeard\webserve.py", line 285, in async_call
result = function(**kwargs)
File "C:\SickRage\sickbeard\webserve.py", line 644, in get_messages
return json.dumps(messages)
File "C:\Python27\lib\json\__init__.py", line 244, in dumps
return _default_encoder.encode(obj)
File "C:\Python27\lib\json\encoder.py", line 207, in encode
chunks = self.iterencode(o, _one_shot=True)
File "C:\Python27\lib\json\encoder.py", line 270, in iterencode
return _iterencode(o, 0)
UnicodeDecodeError: 'utf8' codec can't decode byte 0x85 in position 82: invalid start byte |
Ik gebruik als newsserver NewsDemon. Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? Ik ben al ruim een jaar bij NewsDemon en heb nooit eerdere problemen gehad.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Heeft iemand tips wat betreft Post Processing en Rename / Scan in respectievelijk SickRage en Couchpotato? De reden dat ik dit vraag is omdat ik graag wil dat 'm NAS weer in slaapstand gaat. De logs schrijf ik al naar USB weg en de intervals voor de searchers heb ik al flink opgeschroefd maar het scannen vindt nog steeds elke 10 minuten plaats..
Ik vind wel externe scripts voor NZB's maar niet zo snel voor Torrents.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Volgens mij is het SabToSickBeard.py script verwijderd uit Sick Rage, omdat het niet zo heel super zou werken. Ikzelf heb er echter geen problemen mee en maak er al jaren vrolijk gebruik van, ook inclusief Sick Rage.TommyGun schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:24:
Heeft iemand tips wat betreft Post Processing en Rename / Scan in respectievelijk SickRage en Couchpotato? De reden dat ik dit vraag is omdat ik graag wil dat 'm NAS weer in slaapstand gaat. De logs schrijf ik al naar USB weg en de intervals voor de searchers heb ik al flink opgeschroefd maar het scannen vindt nog steeds elke 10 minuten plaats..
Ik heb mijn post processing scripts (voor SABnzbd) even online gezet op https://cptchaos.nl/postprocess/.
Hier staat een enkele tar-file in, waar de post process scripts zitten voor Sick Rage en de sabPyRename, om files (zoals van films) te renamen.
Is dat ook toe te passen op Torrents (Download Station / Transmission in Synology)?CptChaos schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:59:
[...]
Volgens mij is het SabToSickBeard.py script verwijderd uit Sick Rage, omdat het niet zo heel super zou werken. Ikzelf heb er echter geen problemen mee en maak er al jaren vrolijk gebruik van, ook inclusief Sick Rage.
Ik heb mijn post processing scripts (voor SABnzbd) even online gezet op https://cptchaos.nl/postprocess/.
Hier staat een enkele tar-file in, waar de post process scripts zitten voor Sick Rage en de sabPyRename, om files (zoals van films) te renamen.
De scripts zijn voor sabnzbd zoals ik al aangaf, dacht dat je daarvoor ook zocht...TommyGun schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:19:
[...]
Is dat ook toe te passen op Torrents (Download Station / Transmission in Synology)?
Met twee tellen Googlen vond ik https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/transmission, is dat wat?
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2016 12:06 ]
Nee, ik zoek 't specifiek voor Torrents.CptChaos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:13:
[...]
De scripts zijn voor sabnzbd zoals ik al aangaf, dachtmndatnje daarvoor ook zocht...
Met twee tellen Googlen vond ik https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/transmission, is dat wat?
Die link had ik ook reeds gevonden, maar ondanks dat DS Transmission gebruikt twijfel ik er aan of dit gaat werken.
Hoop dat er andere zijn met ervaringen op dat vlak. Toch bedankt!
Voor Disk Station hebben ze een apart wiki artikel. Ik denk dat die scripts de enigen zijn voor torrent, vind verder ook niet wat, dus lees even verder op die github...TommyGun schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:22:
[...]
Nee, ik zoek 't specifiek voor Torrents.
Die link had ik ook reeds gevonden, maar ondanks dat DS Transmission gebruikt twijfel ik er aan of dit gaat werken.
Hoop dat er andere zijn met ervaringen op dat vlak. Toch bedankt!
Die heb ik dan wel weer gemist, bedankt!CptChaos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:24:
[...]
Voor Disk Station hebben ze een apart wiki artikel. Ik denk dat die scripts de enigen zijn voor torrent, vind verder ook niet wat, dus lees even verder op die github...
De pagina bevat dus scripts voor post processing in diverse tools, o.a. Disk Station en Transmission.TommyGun schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:50:
Die heb ik dan wel weer gemist, bedankt!
In Sick Rage, onder Settings -> Search Settings, heb je een tablad Episode search, daar kun je de search intervallen instellen.
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2016 10:56 ]
Ik begrijp niet wat je met dat postprocessing script zou willen doen.
Er hoeft helemaal niets gepostprocess te worden als je torrents gebruikt.
Als er wat gepostproces moet worden kan de postprocessor van SickRage dat volgens mij allemaal prima
af.
Renamen en verplaatsen is de enige functionaliteit die een postprocessor doen kan.
Overigens kun in SickRage (mits je geen SickRageTV hebt) ook de postprocessing interval zelf instellen.
Er hoeft helemaal niets gepostprocess te worden als je torrents gebruikt.
Als er wat gepostproces moet worden kan de postprocessor van SickRage dat volgens mij allemaal prima
af.
Renamen en verplaatsen is de enige functionaliteit die een postprocessor doen kan.
Overigens kun in SickRage (mits je geen SickRageTV hebt) ook de postprocessing interval zelf instellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 08-04-2016 13:34 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Het 'probleem' is dat Post Processing elke 10 minuten draait. Natuurlijk, dat kan je aanpassen maar ik wil wel meteen m'n video's beschikbaar hebben zodra de downloads klaar zijn. Tegelijkertijd wil ik de NAS meer de kans geven om te gaan slapen (in ieder geval de HHD's). Vandaar dat het beter zou zijn om Post Processing enkel te initiëren op het moment dat een download gereed is (en 'ie dus niet vanuit SR of CP voor niets draait). Er gaan ook dagen voorbij dat de NAS niks downloadt en toch loopt de PP constant.
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 08-04-2016 14:29 ]
Is niet mogelijk.
Downloadstation heeft wel een Api maar geen optie om een postproces script aan te roepen.
Elke postprocessing zal dus ( net als Sickrage) regelmatig moeten kijken of er een download bestand staat.
Overigens gaat je Nas echt nooit slapen als je Download Station aan hebt staan.
Dat geld voor alle torrent applicaties dus ook voor bijvoorbeeld Transmission.
Downloadstation heeft wel een Api maar geen optie om een postproces script aan te roepen.
Elke postprocessing zal dus ( net als Sickrage) regelmatig moeten kijken of er een download bestand staat.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Hoe zit dat dan met de sabToSickBeard.py? Die werkt namelijk ná elke download.Ben(V) schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:46:
Is niet mogelijk.
Sabnzbd heeft wel een mogelijkheid om een postprocess script aan te roepen.
Het gaat erom dat de downloader een postprocessscript kan aanroepen.
Het gaat erom dat de downloader een postprocessscript kan aanroepen.
Ik heb spotweb geïnstalleerd op een qnap ts-253a. De installatie is zonder problemen verlopen, alleen als ik nu spotweb start dan heb ik geen thema. Het enige wat ik zie is een website zonder css opmaak. Als ik bij de settings kijk zie ik wel dat we1rdo thema is geïnstalleerd.
Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik gewoon de standaard thema heb binnen spotweb?
Daarnaast selecteert spotweb automatisch https en dan krijg ik een melding dat de webpagina niet bestaat. Als ik het veranderd naar http dan is er niks aan de hand en laadt hij de pagina wel. Hoe kan ik ook dit oplossen?
Ik heb spotweb draaien op een Qnap ts-253a (met firmware 4.2.1) en de database software is een Mysql server en heb spotweb versie v20150723.
Heb zelf al spotweb op nieuw geinstalleerd maar dit mocht niet helpen.
Hoe kan ik dit oplossen, zodat ik gewoon de standaard thema heb binnen spotweb?
Daarnaast selecteert spotweb automatisch https en dan krijg ik een melding dat de webpagina niet bestaat. Als ik het veranderd naar http dan is er niks aan de hand en laadt hij de pagina wel. Hoe kan ik ook dit oplossen?
Ik heb spotweb draaien op een Qnap ts-253a (met firmware 4.2.1) en de database software is een Mysql server en heb spotweb versie v20150723.
Heb zelf al spotweb op nieuw geinstalleerd maar dit mocht niet helpen.
@wirimij : nog een keer een pull request doen. Is zojuist gecorrigeerd.
@mesa57: Bedankt voor de snelle reactie, maar wat bedoel je met een pull request?
Never mind. Ik ben er achter gekomen hoe ik het git pull moet doen. Hij werkt nu weer zoals het altijd deed. Super bedankt mesa57 voor de snelle reactie.
Never mind. Ik ben er achter gekomen hoe ik het git pull moet doen. Hij werkt nu weer zoals het altijd deed. Super bedankt mesa57 voor de snelle reactie.
[ Voor 49% gewijzigd door wirimij op 09-04-2016 12:09 ]
JammerBen(V) schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:46:
Is niet mogelijk.
Je zou in plaats van downloadstation, transmission kunnen gebruiken die heeft wel mogelijkheden om een postprocess script aan te roepen.
Maar als je doel is om je NAS te laten slapen heeft het geen zin.
Torrents clients houden je NAS altijd wakker, ook al download je niets.
Maar als je doel is om je NAS te laten slapen heeft het geen zin.
Torrents clients houden je NAS altijd wakker, ook al download je niets.
En sickrage is uit het niets kapot.
Kan hem ook niet meer starten via packages "Failed to run the package service".
Meer mensen dit?
Meer mensen dit?
Viel me op dat gisteren vrijwel alles dat ik binnenhaalde wél een normale foldernaam had, maar de bestandsnamen - op 1 show na - allemaal "ohgowhjg3059unofg.ext" waren. Normaalgesproken zaten er nog veel eps tussen die direct goed benaamd waren, maar nu dus niet. Als dat gedaan wordt om Stichting Brein en dergelijke buitenspel te zetten, dan is het toch nutteloos indien de foldernaam wel gewoon correct is? Die komt namelijk gewoon overeen met de indexer die je gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 13-04-2016 11:50 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
ja ik, heb nu al temp oplossing een nieuw sickrage-temp draaien met de uitleg van brickman voor sickbeard.Paulus07 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:40:
En sickrage is uit het niets kapot.Kan hem ook niet meer starten via packages "Failed to run the package service".
Meer mensen dit?
inloggen met je admin account en dan sudo su - voor root login.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| git clone https://github.com/SickRage/SickRage.git /volume1/@appstore/sickrage-temp wget -O /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_files/sickbeard/S99sickbeard.sh && chmod a+x /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh chown -R sickrage:users /volume1/@appstore/sickrage-temp mkdir /volume1/@appstore/.sickbeard cp /volume1/@appstore/sickrage/var/sickbeard.db /volume1/@appstore/.sickbeard/ cp /volume1/@appstore/sickrage/var/failed.db /volume1/@appstore/.sickbeard/ cp /volume1/@appstore/sickrage/var/config.ini /volume1/@appstore/.sickbeard/ chown -R sickrage:users /volume1/@appstore/.sickbeard |
dan /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh editten
code:
1
2
3
| APP_PATH=/volume1/@appstore/sickrage-temp RUN_AS=sickrage DAEMON=/bin/python |
en dan starten:
/usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh start
Draait dan op hetzelfde adres als de SC sickrage, weet verder nog niet of ik tegen problemen ga lopen verder, maar zo heb ik het gedaan tot SC hun packages update.
Heeft sickrage zeker weer een auto-update gedaan ofzo vanacht. vanavond als ik thuis ben eens kijken als ik zin hebMickroz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:01:
[...]
ja ik, heb nu al temp oplossing een nieuw sickrage-temp draaien met de uitleg van brickman voor sickbeard.
inloggen met je admin account en dan sudo su - voor root login.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 git clone https://github.com/SickRage/SickRage.git /volume1/@appstore/sickrage-temp wget -O /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_files/sickbeard/S99sickbeard.sh && chmod a+x /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh chown -R sickrage:users /volume1/@appstore/sickrage-temp mkdir /volume1/@appstore/.sickbeard cp /volume1/@appstore/sickrage/var/sickbeard.db /volume1/@appstore/.sickbeard/ cp /volume1/@appstore/sickrage/var/failed.db /volume1/@appstore/.sickbeard/ cp /volume1/@appstore/sickrage/var/config.ini /volume1/@appstore/.sickbeard/ chown -R sickrage:users /volume1/@appstore/.sickbeard
dan /usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh editten
code:
1 2 3 APP_PATH=/volume1/@appstore/sickrage-temp RUN_AS=sickrage DAEMON=/bin/python
en dan starten:
/usr/local/etc/rc.d/S99sickbeard.sh start
Draait dan op hetzelfde adres als de SC sickrage, weet verder nog niet of ik tegen problemen ga lopen verder, maar zo heb ik het gedaan tot SC hun packages update.
Ja klopt, weet niet of het daar aan ligt, maar synology heeft de rechten veranderd in DSM 6, en niemand weet nog hoe en wat, dus daarom kan je je custom packages niet meer starten vanuit package center.
misschien had het start script handmatig starten ook voldoende geweest bedenk ik me ineens
misschien had het start script handmatig starten ook voldoende geweest bedenk ik me ineens
Via de shell/terminal bedoel je?Mickroz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:35:
Ja klopt, weet niet of het daar aan ligt, maar synology heeft de rechten veranderd in DSM 6, en niemand weet nog hoe en wat, dus daarom kan je je custom packages niet meer starten vanuit package center.
Heb hem werkend 
Voer het volgende uit via ssh. Let op ik kon niet als root inloggen met de DSM 6 versie. Moest eerst inloggen als admin en daarna switchen naar root.
login als admin -> sudo -i
Als je als root bent ingelogd:
Ga naar de sickrage folder: cd /volume1/@appstore/sickrage/var/SickRage
En doe een pull: /volume1/@appstore/git/bin/git pull
Daarna kan je de package weer starten via DSM

https://idmedia.no/general/sickrage-wont-start-last-update/
Voer het volgende uit via ssh. Let op ik kon niet als root inloggen met de DSM 6 versie. Moest eerst inloggen als admin en daarna switchen naar root.
Middels het volgende zou het mogelijk moeten zijn om het root password aan te passen en vervolgens twee keer het wachtwoord dat je wilt, zorgt er dan in elk geval voor dat het password van root aangepast wordt. Vervolgens kun je dan inloggen als root met het nieuwe wachtwoord. 
Tenzij root logins uitgeschakeld staan, maar dat kan je dan als het moet ook weer in schakelen, lijkt me.
sudo passwd root
Tenzij root logins uitgeschakeld staan, maar dat kan je dan als het moet ook weer in schakelen, lijkt me.
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2016 22:15 ]
Ik heb spotweb versie 20150723 draaien op mijn Qnap TS-253A. Alles werkt naar behoren, alleen het automatische updaten werkt niet.
Ik heb de volgende regel in mijn crontab staan voor elke uur 1 update:
0 */1 * * * cd /share/CE_CACHEDEV1_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /php.ini retrieve.php > /share/CE_CACHEDEV1_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt && cd -
Als deze regel handmatig draai dan werkt het prima, maar in crontab doet het niet. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Ik heb de volgende regel in mijn crontab staan voor elke uur 1 update:
0 */1 * * * cd /share/CE_CACHEDEV1_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php -c /php.ini retrieve.php > /share/CE_CACHEDEV1_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt && cd -
Als deze regel handmatig draai dan werkt het prima, maar in crontab doet het niet. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Zucht wat nu weer met sickrage -_-
Krijg deze melding: "There is a newer version available (you're 9 commits behind)— Update Now"
klik je op update: Update Failed
Log:
2016-04-15 14:02:50 Thread-13 :: [5709abd] git pull -f origin master returned : From https://github.com/SickRage/SickRage
* branch master -> FETCH_HEAD
error: The following untracked working tree files would be overwritten by merge:
locale/bg_BG/LC_MESSAGES/messages.po
Please move or remove them before you can merge.
Aborting
Updating 5709abd..b80c18d
Krijg deze melding: "There is a newer version available (you're 9 commits behind)— Update Now"
klik je op update: Update Failed
Log:
2016-04-15 14:02:50 Thread-13 :: [5709abd] git pull -f origin master returned : From https://github.com/SickRage/SickRage
* branch master -> FETCH_HEAD
error: The following untracked working tree files would be overwritten by merge:
locale/bg_BG/LC_MESSAGES/messages.po
Please move or remove them before you can merge.
Aborting
Updating 5709abd..b80c18d
Had ik gisteren ook, maar na een reboot van m'n nas werkte ie wel.
De melding is weg. Maar checken van update werkt niet volgens de log:MikeyMan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:15:
Had ik gisteren ook, maar na een reboot van m'n nas werkte ie wel.
2016-04-15 14:36:33 Thread-14 :: [5709abd] git fetch origin returned : error: Cannot update the ref 'refs/remotes/origin/neoatomic-patch-1': unable to append to .git/logs/refs/remotes/origin/neoatomic-patch-1: Permission denied
From https://github.com/SickRage/SickRage
! 543ed88...7957f4b neoatomic-patch-1 -> origin/neoatomic-patch-1 (unable to update local ref)
2016-04-15 14:36:19 Thread-13 :: [5709abd] git fetch origin returned : error: Cannot update the ref 'refs/remotes/origin/neoatomic-patch-1': unable to append to .git/logs/refs/remotes/origin/neoatomic-patch-1: Permission denied
From https://github.com/SickRage/SickRage
! 543ed88...7957f4b neoatomic-patch-1 -> origin/neoatomic-patch-1 (unable to update local ref)
Lees hier even.
http://www.synology-forum...meer/msg189512/#msg189512
http://www.synology-forum...meer/msg189512/#msg189512
Als je in de folder zit moet je su sickrage doen, en dan git pull, dan zit je ook niet met rechten enzo.Paulus07 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:04:
Heb hem werkend
Zo heb ik het nu ook gedaan
Is ook een optie, maar voor hem natuurlijk geen oplossing meer.
Je moet dan het package wel met Sickrage als user geinstalleerd hebben.
Als je het package met Sickbeard Custom hebt geinstalleerd is de user "Sickbeard Custom"
Als je het package met Sickbeard Custom hebt geinstalleerd is de user "Sickbeard Custom"
oja, die heb je ook nog inderdaad.Ben(V) schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:11:
Is ook een optie, maar voor hem natuurlijk geen oplossing meer.
Hi,
ik heb een Synology DS214 (geen play), welke altijd prima Sickbeard Pirate (20140317-1) heeft gedraaid. Sinds een update kan ik hem niet meer openen. Ik krijg een synology error page 'Sorry, the page you are looking for is not found.'. Het vreemde is dat Sickbeard nog wel draait en werkt; want er worden nog steeds afleveringen gedownload vreemd genoeg.
Na wat lezen hier op het forum leek het me goed om over te stappen op Sonarr. Na deze geïnstalleerd te hebben heb ik echter een ander issue; hij probeert dan de pagina http://192.168.1.20:8989/ te openen, welke niet gevonden kan worden. Als ik bij Sonarr kijk is dit ook te verklaren, want er staat 'stopgezet' bij. Ik krijg 'm echter niet gestart, ook niet na een re-install of resetten van de NAS.
Sonarr versie 20150731-8, Mono 4.2.2.30-7
Alvast bedankt voor het meedenken.
ik heb een Synology DS214 (geen play), welke altijd prima Sickbeard Pirate (20140317-1) heeft gedraaid. Sinds een update kan ik hem niet meer openen. Ik krijg een synology error page 'Sorry, the page you are looking for is not found.'. Het vreemde is dat Sickbeard nog wel draait en werkt; want er worden nog steeds afleveringen gedownload vreemd genoeg.
Na wat lezen hier op het forum leek het me goed om over te stappen op Sonarr. Na deze geïnstalleerd te hebben heb ik echter een ander issue; hij probeert dan de pagina http://192.168.1.20:8989/ te openen, welke niet gevonden kan worden. Als ik bij Sonarr kijk is dit ook te verklaren, want er staat 'stopgezet' bij. Ik krijg 'm echter niet gestart, ook niet na een re-install of resetten van de NAS.
code:
1
2
| Deze site is niet bereikbaar 192.168.1.20 heeft de verbinding geweigerd. |
Sonarr versie 20150731-8, Mono 4.2.2.30-7
Alvast bedankt voor het meedenken.
Je draait zeker DSM 6.
Bijna alle derde partij packages hebben problemen met DSM 6, omdat het aanmaken van users niet meer gaat en omdat de stgart-stop scripts niet meer werken en het package centre dus niet ziet dat een package draait.
Je zult moeten wachten tot iemand dat opgelost heeft. De SynoComunnity is er mee bezig maar het gaat moeizaam.
Bijna alle derde partij packages hebben problemen met DSM 6, omdat het aanmaken van users niet meer gaat en omdat de stgart-stop scripts niet meer werken en het package centre dus niet ziet dat een package draait.
Je zult moeten wachten tot iemand dat opgelost heeft. De SynoComunnity is er mee bezig maar het gaat moeizaam.
Verwijderd
Ik vermoed dat je van dsm 6 wel terugkan naar 5.2 middels deze uitleg:
https://www.reddit.com/r/...grade_from_dsm5_to_dsm43/
Hier kan je oude dsm versies downloaden:
https://usdl.synology.com/download/DSM/release/
Ik ben van dsm 6 beta 1 gedowngrade maar dsm 5.2 voor autosub e.d.
Vraag het anders even na in het synology forum of dit inderdaad werkt, maar ik ben 99% zeker dat het moet lukken.
https://www.reddit.com/r/...grade_from_dsm5_to_dsm43/
Hier kan je oude dsm versies downloaden:
https://usdl.synology.com/download/DSM/release/
Ik ben van dsm 6 beta 1 gedowngrade maar dsm 5.2 voor autosub e.d.
Vraag het anders even na in het synology forum of dit inderdaad werkt, maar ik ben 99% zeker dat het moet lukken.
Ik heb sinds vandaag Transmission draaien via OpenVPN in een docker container (https://github.com/haugene/docker-transmission-openvpn), en dat draait op zich prima op mijn Synology.
Echter, de map waar de downloads van Transmission nu komen zijn niet uit te lezen en te importeren door Sonarr. Dat betekent dat ik de download of handmatig moet verplaatsen of met een scriptje iedere x minuten de inhoud moet verplaatsen naar een map waar Sonarr wel bij mag.
Het liefst natuurlijk alles automatisch, maar hoe zorg ik dat Sonarr bij die map mag?
Echter, de map waar de downloads van Transmission nu komen zijn niet uit te lezen en te importeren door Sonarr. Dat betekent dat ik de download of handmatig moet verplaatsen of met een scriptje iedere x minuten de inhoud moet verplaatsen naar een map waar Sonarr wel bij mag.
Het liefst natuurlijk alles automatisch, maar hoe zorg ik dat Sonarr bij die map mag?
code:
1
| Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /data/completed/sonar/bestandsnaam.mkv |
En als dit niet werkt. Kom er een beetje laat achter dat bij mij niks meer werktbaaart900 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:33:
Ik had onlangs dat mijn CP niets meer kon vinden in mijn Spotweb. Blijkt er een wijziging op de IMDB website te zijn geweest wat dit veroorzaakt. Hieronder de oplossing die ik heb gevonden en werkt.
In mijn CP logs probeerde hij een film te zoeken zonder resultaat, zie hieronder:
code:
1 2 3 4 INFO[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://IP/spotweb/api?imdbid=1667889&apikey=xxx&t=movie&extended=1, data: [] INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in 720p ignoring ETA INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Disk ignoring ETA INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Rip ignoring ETA
Als je de eerste URL handmatig opent kreeg ik de volgende error: <error code="300" description="No such item"> terwijl de FILM zeker wel beschikbaar is in Spotweb.
Oplossing:
Vervang je "lib" folder en ".htaccess" bestand van Spotweb met degene die je hier kan vinden: https://github.com/mesa57/spotweb-master
Ik heb WinSCP gebruikt om deze bestanden te kunnen vervangen. Werkt nu weer zoals tevoren![]()
Bron: http://www.synology-forum...eb-als-newznab-werk-niet/
Mijn link ziet er uit als: http://xxx.xxx.xxx.xxx:81...xxxxxx&t=movie&extended=1
Met als foutmelding:
<error code="300" description="No such item"/>
PRECIES dit probleem heb ik ook. Ik kan echter geen antwoord/reactie vinden in het topic hierop. Weet iemand hoe je Sonarr extern kan aanspreken met de Windows Firewall aan; welke exception toevoegen?Fuff schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:42:
Hm, ik heb geen remote access, ook niet binnen LAN tot Sonarr, dit in tegenstelling tot Plex en Couchpotato.
Mac Mini als server met Plex Media Server, Sonarr, Couchpotato en Transmission als download client.
Port forwarding staat goed voor PMS en CP, maar bij Sonarr kom ik er niet in, vreemd genoeg.
Iemand hier een idee?
EDIT:
Omdat ik alleen lokaal toegang dacht ik dat niet aan mijn firewall. Dacht dat het een meer fundamenteel probleem zou zijn.
Echter, firewall uit en ik heb overal toegang.
Blijkt dat Sonarr alleen toegang toestaat lokaal vanwege de manier waarop de webserver draait. Nu nog uitvinden hoe ik met firewall aan of een andere constructie toch een veiligere verbinding kan opstellen.
Op programma & gebruikte poort blijft hij onbereikbaar, maar zoals beschreven met Firewall uit; werkt het wel
Wachten hoeft niet.Ben(V) schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:17:
Je draait zeker DSM 6.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Kom net om de hoek kijken en begin me goed in te lezen. Zoals ik nu lees betekent het dat ik mijn tijd moet investeren in Sonarr en Couchpotato. Sickbeard/Sickgear/flexget doen ongeveer hetzelfde maar Sonarr lijkt eruit te springen.
Ik wil het voornamelijk voor films en series met NL ondertiteling. Maar klopt het zo ver ?
Nu even inlezen over trackers
Ik wil het voornamelijk voor films en series met NL ondertiteling. Maar klopt het zo ver ?
Nu even inlezen over trackers
Thanks! Middels deze link is het me gelukt Sonarr werkend te krijgen op m'n DS214 , draaiende op DSM 6.0-7321 Update 2.NMe schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:24:
[...]
Wachten hoeft niet.https://www.reddit.com/r/...nology_dsm_60_workaround/
Autosub is nu echter het volgende probleem welke in z'n geheel niet wil starten. Is hier een soortgelijke workaround voor bekend? Ik gebruik 'Auto-sub bootstrap bill'
Wat heb je allemaal gecheked want hij start wel degelijk alleen zie je dat niet in in DSM Package centerbrentnl schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:23:
[...]
Thanks! Middels deze link is het me gelukt Sonarr werkend te krijgen op m'n DS214 , draaiende op DSM 6.0-7321 Update 2.
Autosub is nu echter het volgende probleem welke in z'n geheel niet wil starten. Is hier een soortgelijke workaround voor bekend? Ik gebruik 'Auto-sub bootstrap bill'
Verwijderd
met de meest recente sickrage update is het wel heel mooi geworden, coverart erin, banner erin, achtergronden van de series. Netjes zeg, ben blij dat ik van sickbeard naar sickrage gegaan ben.
Misschien moet ik dan ook maar eens overstappen. Ik draai hier nog altijd Sickbeard duch-tbp edition.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Even voor mijn beeld vorming maar wat is er leuk aan dat er banners, fanart en background etc in zitten? (Aleen maar meer load op systeem)Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:20:
met de meest recente sickrage update is het wel heel mooi geworden, coverart erin, banner erin, achtergronden van de series. Netjes zeg, ben blij dat ik van sickbeard naar sickrage gegaan ben.
Ik draai al een poos Sonarr maar wat ze die hele kalender meuk erin hebben boeit me geen ene donder. (een beetje graphics is leuk maar je kan het oook overdrijven)
Ik kijk nooit naar deze apps zolang ze maar triggeren wat ze doen moeten.
Voor vragen en problemen(en complimentenbrentnl schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:23:
[...]
Thanks! Middels deze link is het me gelukt Sonarr werkend te krijgen op m'n DS214 , draaiende op DSM 6.0-7321 Update 2.
Yippie kayak, other buckets!
Via [lokaal-ip]:8083 krijg ik in ieder geval niets te zien. Ik had auto-sub hiervoor ook nog nooit gebruikt, dus het is een versie installatie op DSM6...schumi2004 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:01:
[...]
Wat heb je allemaal gecheked want hij start wel degelijk alleen zie je dat niet in in DSM Package center
Als je er niet naar kijkt vreet 't ook (bijna) geen resourcesschumi2004 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:37:
[...]
Even voor mijn beeld vorming maar wat is er leuk aan dat er banners, fanart en background etc in zitten? (Aleen maar meer load op systeem)
Ik draai al een poos Sonarr maar wat ze die hele kalender meuk erin hebben boeit me geen ene donder. (een beetje graphics is leuk maar je kan het oook overdrijven)
Ik kijk nooit naar deze apps zolang ze maar triggeren wat ze doen moeten.
Eerder heb ik hier: Mini pc server aankoop
advies gevraagd voor een zelfbouw servertje. Nu kwam ik een tegenstrijdigheid tegen wat er nou belangrijk is voor het unrarren/parren etc van een NZB bestand. Iemand hier ervaring met deze zaken op de verschillende intel CPU's Pentium/celeron/i3/i5?
Voor ik over ga tot aanschaf van iets ben ik heel benieuwd naar daadwerkelijke gebruikers ervaringen.
Grt,
Kasper
advies gevraagd voor een zelfbouw servertje. Nu kwam ik een tegenstrijdigheid tegen wat er nou belangrijk is voor het unrarren/parren etc van een NZB bestand. Iemand hier ervaring met deze zaken op de verschillende intel CPU's Pentium/celeron/i3/i5?
Voor ik over ga tot aanschaf van iets ben ik heel benieuwd naar daadwerkelijke gebruikers ervaringen.
Grt,
Kasper
Hoeveel snelheid heb je nodig? Elke moderne multicore cpu kan het snel genoeg doen alleen je moet wellicht even een paar minuten geduld hebben. Belangrijk is ook je opslag snelheid, zeker als je het over het netwerk doet. Idealiter lokaal downloaden en parren en dan unrarren naar de netwerklocatie toe.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik draai ook een zelfbouw NAS en hier zit een pentium in (pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed). Werkt echt prima. Uitpakken gaat volgens mij echt niet zoveel langzamer dan op mijn dekstop. Repareren misschien wel... Maargoed voordeel van een NAS is dat alles over het algemeen snachts en overdag gebeurd, aangezien het meeste toch snachts wordt uitgezonden (US tijd). Als het dan iets langer duurt echt geen probleem. Wat ook erg belangrijk vind is dat hij niet op zn bek gaat als ik tegelijkertijd stream +uitpak en dit is ook geen probleem.Kasper1985 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:25:
Eerder heb ik hier: Mini pc server aankoop
Grt,
Kasper
Ik denk zelfs dat een celeron snel genoeg is. IMHO is een i3/i5 alleen aan de raden als je ook plex gaat draaien ofzoiets
Dank voor de reacties. Voor wat betreft geautomatiseerde series klopt dit natuurlijk. Zonder teveel in detail te gaan en een regel te breken... maar voor grotere bestanden die ik ad hoc wil gebruiken geldt natuurlijk hoe sneller hoe beter.
Vooral voor die gevallen wil ik dus niet al te lang moeten wachten.
Kasper
Vooral voor die gevallen wil ik dus niet al te lang moeten wachten.
Kasper
Misschien hoort dit in dat andere topic thuis, maar ook voor ad hoc bestanden heb ik vaak alles binnen 10 min binnen (incl downloaden). Je kan dan beter zorgen voor een goede newsserver/torrent tracker. Dan hoef je sowieso niets of nauwelijks te repareren. IMHO een veel betere investering dan een i5 of i3. Uitpakken gaat snel zat met een pentium. Repareren naar mijn menign trouwens ook wel
Na een hele tijd goed te hebben gedraaid heb ik een probleem met couchpotato icm spotweb als newsnab.
Ik krijg de volgende error in couchpotato;
Als ik ip/spotweb/api?t=c doe krijg ik netjes de xml page te zien.
Vanuit sickrage wordt er ook correct gezocht en gevonden.
Ik draai DSM5.2 en de laatste versie van spotweb en couchpotato.
Iemand hier een oplossing voor?
Ik krijg de volgende error in couchpotato;
code:
1
| [edia._base.providers.base] Invalid XML returned, check "http://192.168.1.160/spotweb/api?imdbid=1431045&apikey=2bb6e02843a3d6774e6ec7ba9877cd81&t=movie&extended=1&spotweb" manually for issues |
Als ik ip/spotweb/api?t=c doe krijg ik netjes de xml page te zien.
Vanuit sickrage wordt er ook correct gezocht en gevonden.
Ik draai DSM5.2 en de laatste versie van spotweb en couchpotato.
Iemand hier een oplossing voor?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik kom er gister achter dat mijn Sickrage al een hele tijd niet draait (ik heb Sonarr ernaast draaien), maar ik wilde het vandaag opnieuw opstarten, maar hij roept elke keer om Pip. Ik heb al diverse fora afgestruind, maar ik krijg het niet voor elkaar om het aan de praat te krijgen dus nu doet Sickrage het niet meer. Ook al een clean install gedaan van sickrage, maar helaas geen resultaat.
WTF Couchpotato. Krijg ineens audio ads voor ivacy VPN in de interface?
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...ying_impromptu_audio_ads/
https://www.reddit.com/r/...jacked_by_a_vpn_provider/
Zie ook:
[ Voor 66% gewijzigd door Whatson op 26-04-2016 14:20 ]
Sinds enige tijd een tevreden gebruiker van Sonarr (na jaren Sickbeard / Sickrage te hebben gebruikt).
Klein irritatiepuntje, als ik een serie gekeken heb en deze verwijder van mijn HD blijven ze na een rescan ook staan:

Zoals je ziet staan er nog twee episodes, terwijl ik deze een aantal dagen terug al heb verwijderd.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Klein irritatiepuntje, als ik een serie gekeken heb en deze verwijder van mijn HD blijven ze na een rescan ook staan:

Zoals je ziet staan er nog twee episodes, terwijl ik deze een aantal dagen terug al heb verwijderd.
Creepy... tijd voor een fork?Whatson schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:18:
WTF Couchpotato. Krijg ineens audio ads voor ivacy VPN in de interface?
Zie ook:
https://github.com/SofaPotato/CouchPotatoServer
Iemand heeft m al geforked en de Ads eruit gesloopt.
Er loopt ook al een issue in de issuetracker.TommyGun schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:08:
Creepy... tijd voor een fork?
Omdat Sonarr consequent weigert om *knip*releases optehalen (althans hier), en de dev's er blijkbaar ook niets aan willen doen, ben ik nu aan het stoeien met Sickrage.
Zover ik het elders begrepen had, zou deze wel *knip*'s moeten herkennen.
Echter zodra ik ook maar iets aan required words invul in de serie editor (of het nu *knip*) dan wil hij niets meer vinden.
Als Newznab search provider gebruik ik een lokale Spotweb server (die geschikt gemaakt is voor Newznab) en een externe Spotweb server. met een eigen API key.
Kijk ik in de log files, vind hij inderdaad releases, voornamelijk *knip*, maar geen enkele *knip*release.
Wellicht dat ik ergens iets over het hoofd ziet ?
ps. ja ik weet dat er talloze andere opties zijn met andere releases en auto sub scripts. Ik wil echter alleen de *knip*releases.
Echter zodra ik ook maar iets aan required words invul in de serie editor (of het nu *knip*) dan wil hij niets meer vinden.
Als Newznab search provider gebruik ik een lokale Spotweb server (die geschikt gemaakt is voor Newznab) en een externe Spotweb server. met een eigen API key.
Kijk ik in de log files, vind hij inderdaad releases, voornamelijk *knip*, maar geen enkele *knip*release.
Wellicht dat ik ergens iets over het hoofd ziet ?
ps. ja ik weet dat er talloze andere opties zijn met andere releases en auto sub scripts. Ik wil echter alleen de *knip*releases.
[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:10 ]
Als je hier naar de settings kijkt:Protax schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:58:
Sinds enige tijd een tevreden gebruiker van Sonarr (na jaren Sickbeard / Sickrage te hebben gebruikt).
[afbeelding]
http://de-computer-en-poort-van-Protax(sonarr)/settings/mediamanagement
en dan deze optie:
File Management -> Ignore Deleted Episodes -> Yes
Dan moeten ze automatisch unmonitored worden zodat Sonarr ze niet meer (opnieuw) probeert te downloaden.
Of bedoelde je dat niet? Wat zie je in het serie overzicht zelf, bij de bewuste gewiste afleveringen? Daar kan je de gewiste afleveringen handmatig unmonitoren. Dat heet"toggle monitor status", dan moet je op een soort M drukken die voor de aflevering staat) De instelling hierboven zorgt dat dit voor toekomstige gewiste afleveringen niet meer nodig is.
[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 28-04-2016 22:54 ]
Yippie kayak, other buckets!
Kunnen het Ruud ook zelf vragen om even uit te leggen wat er aan de hand is.CptChaos schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:20:
[...]
Er loopt ook al een issue in de issuetracker.Wie weet wordt het dus nog gewoon opgelost.
Ik snap dat mensen hier niet blij mee zijn en uit onvrede dan maar een fork gaan maken. Maar om zoiets al zo snel te doen, vind ik imo wel erg kort door de bocht. De fork heeft trouwens ook de readme totaal niet aangepast...
Dus of het een goede oplossing is?
Met sickbeard haal ik *knip*binnen door :Madshark schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:41:
Omdat Sonarr consequent weigert om *knip*releases optehalen (althans hier), en de dev's er blijkbaar ook niets aan willen doen, ben ik nu aan het stoeien met Sickrage.
1) HD 1080P te selecteren
2) nlsubs als required word in te stellen
3) Een scene exception toe te voegen waar het *knip*jaartal (bv (2016) ) in zit,
[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:11 ]
Ah kijk, aan scene exceptions had ik nog niet aan gedacht.mesa57 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:16:
[...]
Met sickbeard haal ik *knip*binnen door :
1) HD 1080P te selecteren
2) nlsubs als required word in te stellen
3) Een scene exception toe te voegen waar het *knip*jaartal (bv (2016) ) in zit,
1 en 2 ingevoerd. Bij scene exception heb ik getest met 2015, 2016 met en zonder ( ) , maar helaas nog geen *knip*hits
Ben het even aan testen op *knip*
[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:11 ]
Kun je als je handmatig in Spotweb zoekt de benodigde posts wel vinden?
Ja, dan komen ze inderdaad tevoorschijn.CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:29:
Kun je als je handmatig in Spotweb zoekt de benodigde posts wel vinden?
Morgen eens even met Wireshark kijken wat er nu precies gebeurt. Moet iets over het hoofd zien.
De sickbeard/sickrage log zegt precies wat hij terugkrijgt van spotweb en waarom hij het wel of niet lust
Ja klopt, maar laat niet zien waarom er geen *knip*releases in de search verschijnen.mesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:04:
De sickbeard/sickrage log zegt precies wat hij terugkrijgt van *knip*en waarom hij het wel of niet lust
In deze show heb ik bij Scene Exceptions , (2014) (2015) en (2016) staan.
*knip*
Dit zijn 2 Spotweb providers. 1 is een lokale, gebouwd en later gefixed zoals uitgelegd in Madshark in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"
[ Voor 71% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:12 ]
Nee, dat bedoel ik niet (en deze optie staat bij mij ook al aan).jmk schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:45:
[...]
Als je hier naar de settings kijkt:
http://de-computer-en-poort-van-Protax(sonarr)/settings/mediamanagement
en dan deze optie:
File Management -> Ignore Deleted Episodes -> Yes
Dan moeten ze automatisch unmonitored worden zodat Sonarr ze niet meer (opnieuw) probeert te downloaden.
Of bedoelde je dat niet? Wat zie je in het serie overzicht zelf, bij de bewuste gewiste afleveringen? Daar kan je de gewiste afleveringen handmatig unmonitoren. Dat heet"toggle monitor status", dan moet je op een soort M drukken die voor de aflevering staat) De instelling hierboven zorgt dat dit voor toekomstige gewiste afleveringen niet meer nodig is.
Waar ik me aan irriteer is dat het programma aangeeft dat er twee episodes zijn terwijl deze alleen verwijderd zijn van mijn disk.
Daarnaast heb ik het gevoel dat hij hier heel random mee om gaat.
Iemand nog ideeën?
Iemand?willem1509 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:50:
Ik kom er gister achter dat mijn Sickrage al een hele tijd niet draait (ik heb Sonarr ernaast draaien), maar ik wilde het vandaag opnieuw opstarten, maar hij roept elke keer om Pip. Ik heb al diverse fora afgestruind, maar ik krijg het niet voor elkaar om het aan de praat te krijgen dus nu doet Sickrage het niet meer. Ook al een clean install gedaan van sickrage, maar helaas geen resultaat.
[afbeelding]
Welke versie van Sickrage draai je? Welke Python? OSX versie?
Die log mist de debug messages. Ik kijk altijd met putty en zet een tail -f command op de log.Madshark schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:16:
[...]
Ja klopt, maar laat niet zien waarom er geen *knip*releases in de search verschijnen.
In deze show heb ik bij Scene Exceptions , (2014) (2015) en (2016) staan.
Vervolgens doe ik een manual search. Je wilt niet weten wat er dan voorbij komt ....
Nog even gekeken: de serie die je in de log laat zien is niet door *knip*gespot.
[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:13 ]
Versie OSX 10.11.4CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:53:
[...]
Welke versie van Sickrage draai je? Welke Python? OSX versie?
Python: 2.7.10
Sick rage: Het startte niet meer op, dus heb ik het opnieuw gedownload van github, maar dan start het helemaal niet meer op. Dus geen idee welke versie op github staat. Gewoon de nieuwste van de masterbranche
Terminal begint gelijk pip te downloaded en dan krijg je de foutmelding zoals op het screenshot te zien is.
Agents of SHIELD S03E17 is wel gepost hoor, afgelopen Woensdag al: /?page=getspot&messageid=TRHSaNHKTUMcSAhVw5pPU%40spot.netmesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:39:
[...]
Die log mist de debug messages. Ik kijk altijd met putty en zet een tail -f command op de log.
Vervolgens doe ik een manual search. Je wilt niet weten wat er dan voorbij komt ....
Nog even gekeken: de serie die je in de log laat zien is niet door *knip*gespot.
Draai je de Sick Rage via git of heb je de source in een tarball of zip bestand gedownload? Anyway, ik zag dat mijn Sick Rage zich vandaag wederom geupdate heeft (ik draai de git versie), wellicht die eens proberen?willem1509 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:57:
Versie OSX 10.11.4
Python: 2.7.10
Sick rage: Het startte niet meer op, dus heb ik het opnieuw gedownload van github, maar dan start het helemaal niet meer op. Dus geen idee welke versie op github staat. Gewoon de nieuwste van de masterbranche
Terminal begint gelijk pip te downloaded en dan krijg je de foutmelding zoals op het screenshot te zien is.
[ Voor 41% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:13 ]
Maar niet door *knip*CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:16:
[...]
Agents of SHIELD S03E17 is wel gepost hoor, afgelopen Woensdag al: /?page=getspot&messageid=TRHSaNHKTUMcSAhVw5pPU%40spot.net
En de spot met dat messageid zit niet in mijn database ?
[ Voor 2% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:13 ]
Die spot is iig de *knip*release.mesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:
Maar niet door *knip*
En de spot met dat messageid zit niet in mijn database ?
[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:18 ]
Thanks! Dat was het dus. Als ik het via git download en draai, dan doet hij het wel.. Thanks!Draai je de Sick Rage via git of heb je de source in een tarball of zip bestand gedownload? Anyway, ik zag dat mijn Sick Rage zich vandaag wederom geupdate heeft (ik draai de git versie), wellicht die eens proberen?
Off topic: ik snap niet echt waarom er dan verschil in zit in de git versie en de zip versie?
Sommige repo's hebben aparte builds, die verspreiden ze dan soms o.a. via zip bestanden. Die kunnen dan van versie verschillen met de code wat in de git zelf zit. Nu zie ik niet dat github.com/sickrage/sickrage dat heeft, dan zou je als je de zip file download, altijd de nieuwste build downloaden. Geen idee waarom het via git wel goed ging, maar vanuit de zip niet.
Blijkbaar hangt het van de provider af. Ik gebruik o.a. *knip*, en er is geen enkele spot van *knip*met die titel zichtbaar. Toevallig ook nog Ziggo, en daar vind ik ze wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:14 ]
Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)