• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
IK ben mijn nieuwe NAS aan het opzetten en ben daarbij ook Sickrage weer opnieuw aan het installeren. Loop alleen tegen de de error 13 permission denied (nzbget geeft dezelfde melding zie ik) aan waar ik de oplossing niet meer voor kan vinden. Het heeft iets te maken met de 777 rechten kan ik mij herinneren, maar dit is echt een geval ' klok... klepel'.
Kan iemand me hier in dummy taal weer op weg helpen?

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Miss_80 op 29-04-2016 17:15 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:46
Madshark schreef op donderdag 28 april 2016 @ 18:41:
Omdat Sonarr consequent weigert om *knip*releases optehalen (althans hier), en de dev's er blijkbaar ook niets aan willen doen, ben ik nu aan het stoeien met Sickrage.
Zover ik het elders begrepen had, zou deze wel *knip*'s moeten herkennen.

Echter zodra ik ook maar iets aan required words invul in de serie editor (of het nu *knip*) dan wil hij niets meer vinden.
Als Newznab search provider gebruik ik een lokale Spotweb server (die geschikt gemaakt is voor Newznab) en een externe Spotweb [url=*knip*]server[/url]. met een eigen API key.

Kijk ik in de log files, vind hij inderdaad releases, voornamelijk *knip*, maar geen enkele *knip*release.
Wellicht dat ik ergens iets over het hoofd ziet ?

ps. ja ik weet dat er talloze andere opties zijn met andere releases en auto sub scripts. Ik wil echter alleen de *knip*releases.
Dit probleem ligt meer aan *knip*dan aan de download programma's. *knip*weigert namelijk de standaard scene naming te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:18 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kalua schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:55:
Dit probleem ligt meer aan *knip*dan aan de download programma's. *knip*weigert namelijk de standaard scene naming te gebruiken.
Ik denk eerder dat het werkelijke probleem DMCA is. ;) Wat dat met naming van *knip*en de 'standaard' te maken heeft, geen idee.
mesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:01:
Blijkbaar hangt het van de provider af. Ik gebruik o.a. *knip*, en er is geen enkele spot van *knip*met die titel zichtbaar. Toevallig ook nog Ziggo, en daar vind ik ze wel. 8)7
Jep, dat verschilt per USP best enorm. Buggy mode inschakelen wil ook nog wel eens helpen. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:18 ]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:42
CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:10:
[...]
Ik denk eerder dat het werkelijke probleem DMCA is. ;) Wat dat met naming van *knip*en de 'standaard' te maken heeft, geen idee.
*knip*Weigert inderdaad om de scène namen aan te houden, bijv ze gebruiken bijna altijd een jaartal in de serie naam.
Wat je kan doen in SR is om de serie naam met jaartal toe te voegen, dan kan hij ze wel vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:18 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Kalua
  • Laatst online: 16:46
[...]
Release groepen hebben een standaard waar de naam aan moet voldoen zie *knip* bijvoorbeeld. *knip*doet daar niet aan mee. Niets met DMCA te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:17 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 13:23
Kalua schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:41:
[...]
Release groepen hebben een standaard waar de naam aan moet voldoen zie *knip* bijvoorbeeld. *knip*doet daar niet aan mee. Niets met DMCA te maken.
Hoe kan het dan dat de post bij de ene provider wel en bij de andere niet meer te vinden is ?
Dat is toch echt DMCA volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:17 ]

• CH4OS
  • Niet online
Kalua schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:41:
Nogmaals, die scene rules zijn geen 'standaard' er is geen 'moeten' gebruiken aan. Daarnaast gebruikt *knip*de releases van een ander, om daar een sub aan toe te voegen, dus strict gezien, zijn zij niet de releaser. :) Zou *knip*dat wel doen, dan zouden ze al die series ook zelf altijd als eerste posten, wat ook niet gebeurd. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:17 ]

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Miss_80 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:12:
IK ben mijn nieuwe NAS aan het opzetten en ben daarbij ook Sickrage weer opnieuw aan het installeren. Loop alleen tegen de de error 13 permission denied (nzbget geeft dezelfde melding zie ik) aan waar ik de oplossing niet meer voor kan vinden. Het heeft iets te maken met de 777 rechten kan ik mij herinneren, maar dit is echt een geval ' klok... klepel'.
Kan iemand me hier in dummy taal weer op weg helpen?

Dank!
Solved: nadat ik ook de guest en de internal user permissions heb gegeven binnen de NAS lijkt het goed te gaan

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:01:
[...]

Blijkbaar hangt het van de provider af. Ik gebruik o.a. *knip*, en er is geen enkele spot van *knip*met die titel zichtbaar. Toevallig ook nog Ziggo, en daar vind ik ze wel. 8)7
Klopt, dat zie ik hier ook. Omdat ik afgelopen week flink bezig was met Spotweb, had ik uiteindelijk 2 verschillende Spotweb's draaien met ieder een eigen Usenet account ( *knip* ). Ik zie consequent verschillen tussen deze 2 Spotwebs, lijkt alsof met Sunny zo'n 1% van de spots niet doorkomen.
Kalua schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:55:
[...]

Klopt, daar ben ik van op de hoogte, en dat is inderdaad best jammer, want nu moet er in diverse bochten gewrongen worden om het toch enigzins te laten werken.
En jah, er is al vaak geroepen dat gewoon de scene releases downloaden en los hiervan de subs fetchen beter zal werken, maar dat heb ik hier nooit 100% betrouwbaar kunnen krijgen. Ondanks extreem goede efford in tools als AutoSub, Sickrage plugins, Kodi/Plex plugins, zie toch regelmatig dat het mis loopt met de subs.
(met name out of sync, of een geheel verkeerde sub)
Ik download meer dan wat ik zelf kijk, als er een sub ofzo niet goed is, moet ik dat van de overige kijkers horen, of zelf ondervinden als ik pakembeet na een jaar wil gaan kijken.

Ik was/ben eigenlijk op zoek naar een set & forget systeem, dat automatisch nieuwe afleveringen binnenhaalt, in goede kwaliteit, met de juiste subs. En hoewel de meningen daarover kunnen verschillen, een *knip*release heeft vrijwel altijd een goede kwaliteit source met perfecte subs die altijd in sync zijn.
[...]
[...]
Jep, dat verschilt per USP best enorm. Buggy mode inschakelen wil ook nog wel eens helpen. :)
Volgens mij is DMCA het probleem niet. Zoals ik hierboven aangaf, ik zie verschillen in aantal spots tussen *knip*en *knip*, deze zie ik (vooral) terug in de 18+ groepen, welke volgens mij nog weinig last van DMCA hebben.
gielie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:17:
[...]

*knip*Weigert inderdaad om de scène namen aan te houden, bijv ze gebruiken bijna altijd een jaartal in de serie naam.
Wat je kan doen in SR is om de serie naam met jaartal toe te voegen, dan kan hij ze wel vinden.
Hoe bedoel je precies met serie naam met jaartal toevoegen, SR neemt de info toch over van TheTVdb, is verder niets aan te veranderen ?
mesa57 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:51:
[...]

Hoe kan het dan dat de post bij de ene provider wel en bij de andere niet meer te vinden is ?
Dat is toch echt DMCA volgens mij.
Ik zie de verschillen ook in de 18+ content. Volgens mij wordt daar zelden DMCA takedowns op gedaan.
CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:53:
[...]
Nogmaals, die scene rules zijn geen 'standaard' er is geen 'moeten' gebruiken aan. Daarnaast gebruikt *knip*de releases van een ander, om daar een sub aan toe te voegen, dus strict gezien, zijn zij niet de releaser. :) Zou *knip*dat wel doen, dan zouden ze al die series ook zelf altijd als eerste posten, wat ook niet gebeurd. ;)
Klopt. Eigenlijk neemt *knip*werk uit handen, door zelf de meest geschikte release te vinden, en daar goede subs bij te plakken. Dan vind ik een weekje wachten op de *knip*release dan ook helemaal niet erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:17 ]

• mesa57
Van Sunny usenet is bekend dat ze heel veel spots missen. Er is iets mis met hun synchronisatie met Highwinds.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:42
Madshark schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:44:
[...]

Hoe bedoel je precies met serie naam met jaartal toevoegen, SR neemt de info toch over van TheTVdb, is verder niets aan te
Als je in de serie op edit klikt kan je een scène name invoeren, hier kan je invoeren dat hij zoekt naar "serie naam (2016)" bijvoorbeeld

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
gielie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:18:
[...]

Als je in de serie op edit klikt kan je een scène name invoeren, hier kan je invoeren dat hij zoekt naar "serie naam (2016)" bijvoorbeeld
Om het wat te verfijnen onder "Required words" nog "*knip*" toevoegen (let op: de punten ertussen zijn van belang.

Net getest en hiermee vindt SR wél de afleveringen van de serie in *knip*.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:15 ]

WicKeD.El.GuPPo schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:30:
[...]

Om het wat te verfijnen onder "Required words" nog "xxxx" toevoegen (let op: de punten ertussen zijn van belang.

Net getest en hiermee vindt SR wél de afleveringen van de serie in Spotweb.
* schumi2004 wijst naar topic warning!!!!!

En dat geldt voor meer eerdere posts hierzo!!

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 01-05-2016 01:10 ]

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:08
Jaren gebruiker geweest van Sickbeard maar toen de installatie op mijn Mac Mini er in zijn geheel mee ophield ben ik gaan kijken naar een andere variant.
Het probleem wat ik vaak met Sickbeard had was de combinatie OSX & Python. Deze stopte er vaak mee of liep vast. Vervelend als je buiten huis bent en de boel niet opnieuw kan opstarten.
Nu 2 weken met Sonarr bezig maar deze is nog erger als Sickbeard. Van de week een Epic Fail gehad waardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Nu doet die dat weer dus ben er wel weer klaar mee.

Welk programma moet ik nu kiezen? Ben geneigd om weer naar Sickbeard te gaan. Draaide meestal goed ende vastlopers op de koop toenemen? Sickrage werkt volgens mij op zelfde manier. Sonar komt er niet meer in iig...

• mesa57
Ik draai Sickbeard op een RaspBerryPI model B.
Die is daar nooit, maar dan ook echt nooit de laatste 2 jaar gecrashed.
24 uur per dag online en stroomverbruik is minimaal.

• WicKeD.El.GuPPo
schumi2004 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 01:10:
[...]

Als je deze (Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling) bedoeld, dan had je dit idd al dagen eerder kunnen doen. _/-\o_

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik gebruik sickrage om te downloaden op mijn HTPC (windows 10). Ik heb alles standaard ingesteld conform de voorbeeld sites die er zijn. Ik gebruik zowel usenet als torrent om te downloaden. Daar zit ook gelijk het probleem. Al mijn series worden dubbel gedownload (zowel via torrent als usenet). Ik wil graag standaard usenet gebruiken en als die daar niet te vinden is via torrents. Kan dit? En hoe stel ik dit in?

• CH4OS
  • Niet online
wind_surfer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:53:
Ik gebruik sickrage om te downloaden op mijn HTPC (windows 10). Ik heb alles standaard ingesteld conform de voorbeeld sites die er zijn. Ik gebruik zowel usenet als torrent om te downloaden. Daar zit ook gelijk het probleem. Al mijn series worden dubbel gedownload (zowel via torrent als usenet). Ik wil graag standaard usenet gebruiken en als die daar niet te vinden is via torrents. Kan dit? En hoe stel ik dit in?
De prioriteiten van de searchproviders aanpassen. De usenet search providers bovenaan zetten, de torrent search providers daar onder.
Michiel Arndts schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:16:
Jaren gebruiker geweest van Sickbeard maar toen de installatie op mijn Mac Mini er in zijn geheel mee ophield ben ik gaan kijken naar een andere variant.
Het probleem wat ik vaak met Sickbeard had was de combinatie OSX & Python. Deze stopte er vaak mee of liep vast. Vervelend als je buiten huis bent en de boel niet opnieuw kan opstarten.
Nu 2 weken met Sonarr bezig maar deze is nog erger als Sickbeard. Van de week een Epic Fail gehad waardoor alles opnieuw geinstalleerd moest worden. Nu doet die dat weer dus ben er wel weer klaar mee.

Welk programma moet ik nu kiezen? Ben geneigd om weer naar Sickbeard te gaan. Draaide meestal goed ende vastlopers op de koop toenemen? Sickrage werkt volgens mij op zelfde manier. Sonar komt er niet meer in iig...
Is bij Sickbeard ook heel afhankelijk welke versie je gebruikte. Gebruikte je bijvoorbeeld die van Midgetspy, die al heel lang niet meer is onderhouden? Dan verklaart dat de problemen wel in elk geval. Zelf gebruik ik nu al een poos SickRage, die ik fijner vind werken. Daar zijn inmiddels ook twee forks van, ik gebruik in elk geval die van het team, die gehost is onder https://www.github.com/sickrage/sickrage.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2016 12:00 ]

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 14:12
CptChaos schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:47:
Sommige repo's hebben aparte builds, die verspreiden ze dan soms o.a. via zip bestanden. Die kunnen dan van versie verschillen met de code wat in de git zelf zit. Nu zie ik niet dat github.com/sickrage/sickrage dat heeft, dan zou je als je de zip file download, altijd de nieuwste build downloaden. Geen idee waarom het via git wel goed ging, maar vanuit de zip niet.
Hm het rare is, na opnieuw opstarten van m'n mac exact hetzelfde getyped en nu krijg ik toch weer dezelfde foutmelding. Ergens zit er toch een kink in de kabel:S

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0H2b401N1F30/Schermafbeelding%202016-04-29%20om%2016.01.26.png
Toch maar eens een clean install van OSX proberen en kijken of het is opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door willem1509 op 02-05-2016 15:49 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Die regel "OSError: [Errno 13] Permission denied: '/Library/Python/2.7/site-packages/pip'" suggereert dat je dit niet als 'root' gedaan hebt, maar onder je normale user account. Zou zo iets aan de hand kunnen zijn?

Disclaimer: geen voorgeschiedenis gelezen, geen verstand van OSX.

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
[quote]CptChaos schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:26:
[...]
De prioriteiten van de searchproviders aanpassen. De usenet search providers bovenaan zetten, de torrent search providers daar onder.
[...]

Dank voor je reactie. Bij provider priorities staat nsbs.org bovenaan en hieronder staan pas de torrent sites. Dit is dus helaas niet de oplossing. Heb je nog andere ideeën?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
schumi2004 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 01:10:
[...]

Modbreak:Ik wil deze post van Schumi2004 toch nog even onder de aandacht brengen. Het actief monitoren rondom de punten genoemd in de topic warning is de afgelopen periode niet consequent gedaan. Blijkbaar is dit wel nodig. Ik heb voor nu in de recente historie een rits namen van releasegroups weggehaald uit reacties van mensen.

Desktop | Server | Laptop

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 16:43
Ik heb SABNZB en Sickrage op mijn QNAP nas geinstalleerd. Als mijn download in SABNZB failed wordt deze wijziging niet doorgevoerd in Sickrage. Nu zie ik dat je een script in SABNZB toe moet voegen maar welke van deze 2 scripts moet ik gebruiken? Het gaat om nzbtomedia en nzbtosickbeard.
Count_B schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:32:
Ik heb SABNZB en Sickrage op mijn QNAP nas geinstalleerd. Als mijn download in SABNZB failed wordt deze wijziging niet doorgevoerd in Sickrage. Nu zie ik dat je een script in SABNZB toe moet voegen maar welke van deze 2 scripts moet ik gebruiken? Het gaat om nzbtomedia en nzbtosickbeard.
Het kan beide, nzbtomedia is een verzamel script voor bv ook couchpotato en sickbeard etc, nzbtosickbeard, is zoals naam al zegt, alleen voor sickbeard (of forks hiervan)

• Count_B
  • Laatst online: 27-10 16:43
Sinds kort maak ik veelvuldig gebruik van CouchPotato. Als ik nu bijvoorbeeld een film verwijder uit CouchPotato wordt deze niet op mijn NAS opgeruimd. Is er een optie of script beschikbaar die dit doet? Want SickRage doet dit wel perfect.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sabnzbd en Couchpotato probleem door ik gok een 100% volle Synology...

Sabnzbd start op in package centre, maar is niet bereikbaar (connection refused) en in de logboeken zie ik niet dat Sabnzbd is opgestart. Het probleem is ontstaan doordat dit weekend mijn NAS 100% vol kwam te staan (denk ik!). Kan in ieder geval geen andere verklaring bedenken. De eerste meldingen hierover in het logboek dateren van gisteren en zeggen dit:

[code]Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/sabnzbd/__init__.py", line 860, in save_data
_f.write(data)[/code]

Dat kwam gistern dus steeds terug in het logboek. De laatste meldingen (zijn er veel) gaan allemaal over:

[code]WARNING: (Interface:190) API key incorrect. Use the API key.... [/code]

De NAS is vannacht uitgegaan en vandaag bij het opstarten is Sabnzbd dus niet gestart. Handmatig lukt dit wel, maar dat heeft verder geen (zichtbaar) effect. Firewall instellingen nagelopen (zelfs uitgezet) en ook de NAS 2x herstart. Geen effect.

Toen vond ik http://forums.sabnzbd.org....php?f=2&t=19773&p=103032 een bericht waarin wordt gesteld dat er fouten in Sabnzbd INI bestanden ontstaan wanneer de schijf vol komt te staan, met ook een verwijzing naar https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/issues/186.

Conclusie (denk ik) is dat de INI file beschadigd is. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan herstellen. Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit het beste oplos?

EDIT: Couchpotato is blijkbaar ook kapot. Krijg de wizard te zien bij inloggen... dus ook hier lijkt het config bestand beschadigd te zijn ;(

Kon via Google geen oplossingen vinden en het config.ini bestand kan ik niet inzien via winscp in DSM 6, omdat je daar niet als root kunt inloggen. Werd allemaal te veel gedoe en ongeduldig dat ik ben... Sabnzbd maar verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Zelfde met Couchpotato gedaan. Instellen kostte weer wat tijd, maar het werkt weer als voorheen. Had eerst NZBGet geïnstalleerd en getest. Hoewel de download snelheid iets hoger lag, vond ik de interface minder prettig.

[ Voor 18% gewijzigd door Freakster86 op 17-05-2016 23:48 ]

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 15:01
Zijn er meer mensen waarbij automatische downloads van SickRage via NZBGet niet meer lijken te werken sinds de laatste week? Al mijn statussen blijven op Wanted staan. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen zijn dat het gekomen is met de update naar DSM v6.0 op mijn Synology. Alle overige packages zijn ook up to date.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Op de website van mijn lokale SickRage krijg ik regelmatig dit soort meldingen:
code:
1
2016-05-17 03:29:48 SHOWQUEUE-REFRESH :: 277275: No episode number found in /volume1/media/TV/Serienaam/S1D2/VIDEO_TS.VOB, ignoring it

Prima dat ie het als een warning ziet en negeert, maar ik moet wel een keer op de website klikken om het tellertje met warnings weer weg te krijgen. En hij komt weer terug als alles weer eens gescanned wordt.

Kan dat anders?

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 17-05-2016 13:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Heb nog steeds geen idee waar in, GUI van QNAP, CP, Sonarr ?
schumi2004 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:43:
Heb nog steeds geen idee waar in, GUI van QNAP, CP, Sonarr ?
Ah, fixed! SickRage.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:39:
Mocht iemand ook tegen dit issue aanlopen in CP:

[...]

N.a.v https://couchpota.to/foru....php?f=17&t=4231&start=40 heb ik de size van BR-RIP gewijzigd naar min. 3000 en max. 6000. Vervolgens 1080p toegevoegd aan de Preferred Words en vervolgens worden dergelijke releases wel gedownload.
Soms snap ik echt niets van CP...

code:
1
Wrong: London Has Fallen (2016) WEB-DL 1080p | iTunes | English, looking for 1080p, found ['brrip']

Voeg ik vervolgens "720p, 1080p" toe aan Required words, werkt het plots wel :?

code:
1
Snatched "London Has Fallen (2016) WEB-DL 1080p | iTunes | English": London Has Fallen (2016) in brrip from XXX

Huidige set-up;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Preferred: 720p, 1080p,  WEB & DL, HDTV, BluRay
Required: 720p, 1080p

Quality Profile: Best
1080p (Finish)
720p
BR-Rip

Sizes:
1080p: 5000 - 20000
720p: 3000 - 5000
BR-Rip: 3000 - 6000

https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?t=4342

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2016 19:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Hi,

ik ondervind problemen met Sonarr, ik gebruik het ook pas een maandje, dus het kan zijn dat ik simpelweg iets over het hoofd zie, maar het downloaden van een serie verloopt niet vlekkenloos. Dit is een voorbeeld van 1 aflevering, waarbij eigenlijk de eerste download gewoon prima was (720p), Auto-sub had er ook een .SRT bij gevonden, dus ik was eigenlijk wel tevreden. Een dag erna is er een 720web-dl voor in de plaats gekomen (begrijpelijk, cut-off staat ook op 720 webdl). Hierna lijkt Sonarr z'n eigen leventje te leiden en krijg ik er geen grip op. Uiteindelijk zit ik nu met een 2-talige 1080p versie van de serie opgescheept.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QCkC78R.jpg

Heb ook een screenshot van het desbetreffende profile toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mp5W9PY.jpg

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

brentnl schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:46:
Hi,

ik ondervind problemen met Sonarr, ik gebruik het ook pas een maandje, dus het kan zijn dat ik simpelweg iets over het hoofd zie, maar het downloaden van een serie verloopt niet vlekkenloos. Dit is een voorbeeld van 1 aflevering, waarbij eigenlijk de eerste download gewoon prima was (720p), Auto-sub had er ook een .SRT bij gevonden, dus ik was eigenlijk wel tevreden. Een dag erna is er een 720web-dl voor in de plaats gekomen (begrijpelijk, cut-off staat ook op 720 webdl). Hierna lijkt Sonarr z'n eigen leventje te leiden en krijg ik er geen grip op. Uiteindelijk zit ik nu met een 2-talige 1080p versie van de serie opgescheept.
[afbeelding]

Heb ook een screenshot van het desbetreffende profile toegevoegd.
[afbeelding]
Je zou inderdaad denken dat hij bij de eerste web-dl 720p zou stoppen. Ik denk dat die webrips sowieso een probleem zijn.Ik heb dan ook een filter waarbij alle "WEBRIP" genegeerd wordt aangezien dit eigenlijk geen web-dl is.

Dit is volgens mij aangescherpt in de Sonarr update van 11 mei:
code:
1
New Added (fairly strict) regex for the new scene WEB quality = WEB-DL.

edit: toch niet

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-10 07:50
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Couchpotato installeer op mijn Synology NAS? Eerder kon ik Couchpotato downloaden via http://packages.synocommunity.com/ maar dit blijkt niet meer te werken?

• WicKeD.El.GuPPo
ScarAce1989 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:20:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Couchpotato installeer op mijn Synology NAS? Eerder kon ik Couchpotato downloaden via http://packages.synocommunity.com/ maar dit blijkt niet meer te werken?
https://synocommunity.com/packages

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik heb een probleem met het renamen van BDMV folders.
Als CP een BD50 download dan renamed ie de files in de BDMV folder waardoor ik dus meerdere "ongeldige" films krijg in mijn movie folder, en de film zelf onbruikbaar wordt.
Is dit een verkeerde setting bij mij of een bekend probleem?
van bdmv folders moet hij afblijven en eigenlijk alleen de foldernaam renamen,
dat is wat ik persoonlijk doe alleen de folder naam renamen zodat die juist is en de bestandsnaam laat ik zoals hij is.
hier mee mocht je losse subs willen zoeken weet je in ieder geval welke je moet hebben.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
TRaSH schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:55:
van bdmv folders moet hij afblijven en eigenlijk alleen de foldernaam renamen,
dat is wat ik persoonlijk doe alleen de folder naam renamen zodat die juist is en de bestandsnaam laat ik zoals hij is.
hier mee mocht je losse subs willen zoeken weet je in ieder geval welke je moet hebben.
Dank voor je antwoord.

Heb de rename optie van de de film zelf op original staan..
Weet ook niet of het een rename issue betreft of dat CP nadat de film is gedownload op zoek gaat naar de movie file en dan in de BDMV folder terecht komt waar natuurlijk allemaal losse bestanden staan.
En de BDMV folder niet als 1 gehele film ziet..

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:33
nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door vandermark op 23-05-2016 11:03 . Reden: verplaatst naar synology packages ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• KontI
  • Laatst online: 10-01-2024
Vers van de pers mensen. https://github.com/pymedusa/SickRage/releases/tag/v0.1.0
Een fork van het http://github.com/sickrage/SickRage/ project. Met als belangrijkste feature: Manual Search. Medusa houd per provider een cache bij, waar je inzicht in krijgt. Zo kan je nu zelf een resultaat kiezen/downloaden, en troubleshooten welke releases wel en niet gevonden worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nóg meer Sickbeard-forks. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• KontI
Dan blijf je toch lekker bij sickbeard. Prima hoor. Ik weet niet wat er tegen is op innovatie? Vaak wordt er geforked omdat er verschil is in visie. In dit geval een groep mensen vond dat het tijd werd dat de feature "manual search" werd toegevoegd. De repo eigenaar vondt van niet. Vertel mij dan maar hoe je dat anders voor elkaar krijgt, zonder te forken?
Ik begrijp de opmerkingen enigzins wel want hoeveel forks zijn er al wel niet?

Anyway, Sonarr heeft deze feature al zolang als ik me kan herinneren ;)

• KontI
Ja maar het zijn nutteloze opmerkingen. Want zoals ik al vroeg, wat wil je anders? Er is een grote groep gebruikers die Sickbeard/Sickrage prefereren boven Sonarr met genoeg redenen. En deze groep vraagt al lang om een feature als manual search. Dus leg mij uit, hoe gaan we die groep bedienen zonder te forken, wanneer een fork eigenaar niet mee werkt?

Daarbij staan er andere features in de stijgers of op de roadmap: zoals tvmaze support en een nieuwe op AngularJs gebaseerde frontend.

• lubbertkramer
  • Laatst online: 01-11 20:07
KontI schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:09:
Ja maar het zijn nutteloze opmerkingen. Want zoals ik al vroeg, wat wil je anders? Er is een grote groep gebruikers die Sickbeard/Sickrage prefereren boven Sonarr met genoeg redenen. En deze groep vraagt al lang om een feature als manual search. Dus leg mij uit, hoe gaan we die groep bedienen zonder te forken, wanneer een fork eigenaar niet mee werkt?

Daarbij staan er andere features in de stijgers of op de roadmap: zoals tvmaze support en een nieuwe op AngularJs gebaseerde frontend.
gezien je verdediging vraag ik mij af of je zelf onderdeel bent van deze fork?

Maar het gaat niet om het welles nietes maar gaat om de differentiatie of fragmentatie net of je het positief of negatief bekijkt van sickbeard forks. Hetzelfde probleem heeft / had Android om een voorbeeld te noemen. De versplintering zorgt ervoor dat forks stoppen en mensen die het ingericht hebben moeten switchen. Maar ik snap zeer goed de reacties hierboven van "alweer een fork"..... dan toch veel beter handen in een steken en maak er een succesvol opensource project van. ZIjn meerdere voorbeelden te geven waarbij dat succesvol is.Draag zorg dat er een centrale fork komt waarbij het niet van belang is of een individu wel of niet meewerkt aan nieuwe features. Ik denk namelijk dat er eerder mensen afhaken door de vele forks dan aanhaken. Iets met bomen en een bos.

Daarom blijf ik lekker bij Sonarr, Sonarr heeft tot nu toe een stabiele development en vele functies die sickbeard alleen op verschillende forks heeft waarbij de ene fork net de functie wel of niet heeft. Ik neem het iets extra verbruik daarvoor voor lief, heeft de hardware ook wat te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 23-05-2016 23:49 ]

• niv3k
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 15:57
Ik maak nu sinds een week gebruik van Couchpotato en Sickrage. Vooral over de laatste ben ik zeer tevreden.

Wat Couchpotato echter maar niet wilt doen is het verplaatsen (oftewel de optie 'Move') van een gedownloade torrent en hem daarna renamen. Copy werkt wel, maar ik wil niet elke keer de andere map leeg maken.

Ik heb gevonden dat het kan liggen aan het seeden wat de torrentclient (in mijn geval uTorrent) nog aan het doen is als de download is voltooid. Als oplossing moest ik het seeden/uploaden op 0 zetten. Dit heb ik gedaan, maar helaas zonder verbetering.

Het rare is dat Sickrage wel keurig mijn gedownloade bestanden verplaatst en hernoemt... Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

-Windows 10
-Couchpotato 3.0.1

• baba420
  • Laatst online: 12:20
niv3k schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:47:
Ik maak nu sinds een week gebruik van Couchpotato en Sickrage. Vooral over de laatste ben ik zeer tevreden.

Wat Couchpotato echter maar niet wilt doen is het verplaatsen (oftewel de optie 'Move') van een gedownloade torrent en hem daarna renamen. Copy werkt wel, maar ik wil niet elke keer de andere map leeg maken.

Ik heb gevonden dat het kan liggen aan het seeden wat de torrentclient (in mijn geval uTorrent) nog aan het doen is als de download is voltooid. Als oplossing moest ik het seeden/uploaden op 0 zetten. Dit heb ik gedaan, maar helaas zonder verbetering.

Het rare is dat Sickrage wel keurig mijn gedownloade bestanden verplaatst en hernoemt... Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

-Windows 10
-Couchpotato 3.0.1
Wellicht is de optie "Link" een oplossing voor jou. Hiermee wordt een hardlink gemaakt, de bestanden hernoemd en de originele torrent blijft op z'n plek en seed gewoon door. Voordeel ten opzichte van copy is dat het je niet twee keer zoveel opslag kost.

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 21:06
Iemand een tip hoe ik dit kan fixen? Sickrage (branch SickRage/SickRage) herkent omgedraaide downloads niet... Nu heb ik dus iedere keer processing failed op dit soort filenames:

/downloads/complete/Sickbeard/HOUSE.OF.CARDS.(2013).S02e06.x264.(WebRip).1080p.~~QUSTOM.NLSubs~~/M456ghfgh567gng3406/QoQ-sbuSLN.462x.piRbeW.p0801.60E20S.sdraC.fO.esuoH.mkv

Of moet ik een stap eerder ingrijpen, door nzbget aan te pakken? Thanks!
Ik doe dat in nzbget met een script,
Kan even er niet opkomen van wie.
Maar als je hier zoekt zal je het wel vinden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Groene Jacob schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:57:
Iemand een tip hoe ik dit kan fixen? Sickrage (branch SickRage/SickRage) herkent omgedraaide downloads niet... Nu heb ik dus iedere keer processing failed op dit soort filenames:

/downloads/complete/Sickbeard/HOUSE.OF.CARDS.(2013).S02e06.x264.(WebRip).1080p.~~QUSTOM.NLSubs~~/M456ghfgh567gng3406/QoQ-sbuSLN.462x.piRbeW.p0801.60E20S.sdraC.fO.esuoH.mkv

Ik gebruik deze (uit startpost, hashed releases) https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia

en 1 van een andere Tweaker welke ik nog aan testen ben, mogelijk wil hij hem ook hier posten zodat andere het ook kunnen proberen.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:52
Heeft iemand enig idee hoe ik de jacht met toevoegen aan sonarr?
Heb al op naam en thetvdb ID geprobeerd maar hij vind niets.

1e aflevering was best vermakelijk

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

slommer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:38:
Heeft iemand enig idee hoe ik de jacht met toevoegen aan sonarr?
Heb al op naam en thetvdb ID geprobeerd maar hij vind niets.

1e aflevering was best vermakelijk
Volgens mij omdat hij alleen op engelse titels zoekt.
https://forums.sonarr.tv/t/cant-find-show/8832
https://github.com/Sonarr/Sonarr/issues/269

Dus thetvdb moet een aka titel hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 25-05-2016 12:00 ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik loop tegen een rename issue aan icm Couchpotato, ik wil namelijk wel dat de film gepostprocessed wordt, dus van de Download folder naar een destinatotion folder wordt gemoved maar niet wordt gerenamed. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Momenteel als ik de rename optie aan zet wordt de media standaard gerenamed. Als ik nu de renamer uit zet, wordt de film dan nog wel gepostprocessed door CP?

Ik las in dit topic dat je enkel de folder kon laten renamen en de file origineel kon laten, hoe stel je dat in? Voor zover ik kan zien kan ik dat niet wijzigen in de settings? Rename staat default aan en is niet uit te zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door WeaZuL op 25-05-2016 15:35 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

WeaZuL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:34:
Ik loop tegen een rename issue aan icm Couchpotato, ik wil namelijk wel dat de film gepostprocessed wordt, dus van de Download folder naar een destinatotion folder wordt gemoved maar niet wordt gerenamed. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Momenteel als ik de rename optie aan zet wordt de media standaard gerenamed. Als ik nu de renamer uit zet, wordt de film dan nog wel gepostprocessed door CP?

Ik las in dit topic dat je enkel de folder kon laten renamen en de file origineel kon laten, hoe stel je dat in? Voor zover ik kan zien kan ik dat niet wijzigen in de settings? Rename staat default aan en is niet uit te zetten?
Rename optie aanzetten maar dusdanig configureren dat deze de orignal filename moet aanhouden, zo doe ik het ook.

Hoe moet je even uitzoeken, kan niet bij mijn systeem maar met een beetje klikken en lezen kom je een heel eind ;) Is geen rocket science ;)

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 25-05-2016 15:38 ]

• WeaZuL

WeaZuL

schumi2004 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Rename optie aanzetten maar dusdanig configureren dat deze de orignal filename moet aanhouden, zo doe ik het ook.

Hoe moet je even uitzoeken, kan niet bij mijn systeem maar met een beetje klikken en lezen kom je een heel eind ;) Is geen rocket science ;)
Thnks _/-\o_ , hoe lang ik al heb gezocht naar hoe dat in te stellen. Zie ik nu ineens bij Folder Naming <original folder> en bij "File Naming" <original> (verstopt) staan. Grmblll, my bad! |:(

edit Bij "File Naming" wel ext toevoegen, dus dan wordt het <original>.<ext> want anders vallen alle file extensies weg :(

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 25-05-2016 17:36 ]

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 21:06
schumi2004 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:13:
[...]

Ik gebruik deze (uit startpost, hashed releases) https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia

en 1 van een andere Tweaker welke ik nog aan testen ben, mogelijk wil hij hem ook hier posten zodat andere het ook kunnen proberen.
Thanks! Helemaal gemist in de startpost!

• niv3k
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-11 15:57
baba420 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:15:
[...]

Wellicht is de optie "Link" een oplossing voor jou. Hiermee wordt een hardlink gemaakt, de bestanden hernoemd en de originele torrent blijft op z'n plek en seed gewoon door. Voordeel ten opzichte van copy is dat het je niet twee keer zoveel opslag kost.
Bedankt voor de tip, maar dit is helaas niet wat ik wil bereiken :(

Iemand nog een andere oplossing?
Groene Jacob schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:29:
[...]

Thanks! Helemaal gemist in de startpost!
Staat er ook niet heel duidelijk in SP eerlijk gezegd :P

• Blauwbek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-02-2024
schumi2004 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:13:
[...]
Dat ben ik :)

Mocht iemand het willen testen - graag zelfs: ik heb recentelijk een NZBget port gemaakt voor (het hier wel eens besproken) pySabRename.

NZBget: https://github.com/Blauwb...pySabRename_nzbget_win.py
en voor de volledigheid sabnzbd+: https://github.com/Blauwb...er/pySabRename_win_dev.py

Vragen of verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door Blauwbek op 25-05-2016 23:31 ]

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:00
Hallo allemaal,

Ik draai CP en Sonarr al een tijdje naast elkaar en het gaat grotendeels goed. Ik gebruik Synology DS om te downloaden via blackhole, dat gaat, ondanks wat ik soms lees, bij mij ook altijd prima. Soms gaat het mis: dan ziet CP een aflevering van een serie voor een film aan en gaat deze processen. Dan blijft mijn serie-map dus leeg en heb ik opeens een bogus-film in mijn lijst :p

Het probleem is dat DS maar één scanma en één doelmap aankan en geen sub-structuur herkent.

Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen? Is er een eenvoudig alternatief voor DS met íets meer instellingen? Ik had gehoopt met Transmission iets voor elkaar te krijgen, maar die kent ook alleen maar enkele folders...

Bedankt alvast!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 20:38
BBBrt schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:29:
Hallo allemaal,

Ik draai CP en Sonarr al een tijdje naast elkaar en het gaat grotendeels goed. Ik gebruik Synology DS om te downloaden via blackhole, dat gaat, ondanks wat ik soms lees, bij mij ook altijd prima. Soms gaat het mis: dan ziet CP een aflevering van een serie voor een film aan en gaat deze processen. Dan blijft mijn serie-map dus leeg en heb ik opeens een bogus-film in mijn lijst :p

Het probleem is dat DS maar één scanma en één doelmap aankan en geen sub-structuur herkent.

Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen? Is er een eenvoudig alternatief voor DS met íets meer instellingen? Ik had gehoopt met Transmission iets voor elkaar te krijgen, maar die kent ook alleen maar enkele folders...

Bedankt alvast!
Ik heb dit probleem ook gehad en heb dit opgelost door CP en Sonarr hun eigen downloadmap te geven, zo kan CP en series processen of andersom. Bijvoorbeeld downloads/series en downloads/films. Ik gebruik transmission en nzbget als downloaders en stel de juiste mappen in sonarr en CP in zodat deze alleen hun 'eigen' bestanden processen.
BBBrt schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:29:
Hallo allemaal,

Bedankt alvast!
Deluge schijnt dit wel te kunnen. Heb me er zelf nog niet in verdiept omdat het tot op heden nog prima werkt hier met usenet.

• BBBrt
gerrit313 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:40:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad en heb dit opgelost door CP en Sonarr hun eigen downloadmap te geven, zo kan CP en series processen of andersom. Bijvoorbeeld downloads/series en downloads/films. Ik gebruik transmission en nzbget als downloaders en stel de juiste mappen in sonarr en CP in zodat deze alleen hun 'eigen' bestanden processen.
ja dat is dus eigenlijk waar ik heen wil, maar het probleem is dat DS (en voor zover ik heb kunnen achterhalen Transmission ook) kan maar één scanmap aan en één doelmap, dus dan moet je CP en Sonarr wel alles op een hoop laten gooien.

ik ben overigens weer volledig terug naar torrents, na een tijdje usenet (nzbget i.c.m. spotweb) geprobeerd te hebben. te veel instellingen en dingen die mis kunnen gaan, naar mijn smaak. torrents via blackhole is het meest stabiel voor mij :p

@schumi: bedankt, dan ga ik die eens proberen!
Je probleem met usenet is toch vaak het gebruik van spotnet,
Bepaalde dingen die op spotnet staan worden zeer snel verwijderd dus zou me niks verbazen als daar iemand toezicht houd om zo maar te zeggen.

Heb dat zelf ooit eens getest met een bepaalde post.
2 x het zelfde gepost onder een andere naam.
De post van spotnet was binnen no time niet meer compleet te krijgen en de andere post kan je nog steeds downloaden.

• CH4OS
  • Niet online
Ben trouwens even benieuwd, hoe gaan tools als Sonarr, Sick Rage, Couch Potato e.d. om met HTTPS? Ik weet dat het in het verleden nog niet zo al te best ging, maar hoe is dat nu? Dit omdat ik anders mijn indexer ook naar HTTPS-only ga gooien.

• BBBrt
TRaSH schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:56:
Je probleem met usenet is toch vaak het gebruik van spotnet,
Bepaalde dingen die op spotnet staan worden zeer snel verwijderd dus zou me niks verbazen als daar iemand toezicht houd om zo maar te zeggen.

Heb dat zelf ooit eens getest met een bepaalde post.
2 x het zelfde gepost onder een andere naam.
De post van spotnet was binnen no time niet meer compleet te krijgen en de andere post kan je nog steeds downloaden.
dat denk ik ook, maar ik ben geen lid van een mooie usenetgroep. dan moet je je zoekcriteria heel scherp afstellen om niet alleen maar zooi / wachtwoordbeschermde rommel binnen te krijgen :p

ik heb ergens een tip gevonden om met een tweede account in te loggen op DSM. je kunt dan een tweede watchfolder instellen in Download Station. ik heb het nog niet volledig kunnen testen, maar tot zover lijkt dat prima te werken! precies wat ik wil dus :)

Deluge is maar 'zwaar' en relatief ingewikkeld en ik kreeg de plugins niet aan het werk.
De standaard indexers ook de gratis varianten proberen meestal spots met wachtwoord te weren.
Het is alleen dat de betaalde en gesloten indexers meestal daar beter op controleren.
En ja je beperken tot 1 groep beperkt je keus ook mocht je dat doen.

• BBBrt
TRaSH schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:37:
De standaard indexers ook de gratis varianten proberen meestal spots met wachtwoord te weren.
Het is alleen dat de betaalde en gesloten indexers meestal daar beter op controleren.
En ja je beperken tot 1 groep beperkt je keus ook mocht je dat doen.
zul je met een gratis usenet indexer meer / veel andere dingen vinden dan met (gratis) torrent indexers? naar mijn idee valt dat mee, maar ik heb niet heel veel ervaring met usenet.

anders is het misschien de moeite om usenet als alternatief in te stellen... :)
Gelukkig kunnen de meeste automatische programma's prima met beide overweg.
Heb ik tegenwoordig ook.

• mesa57
Spotnet (althans het protocol) lijkt inderdaad wel gemonitord te worden. Maar de dmca requesten die daar uitkomen duren toch meestal minimaal 1 dag. Couchpotato en met name Sickbeard/Sonarr zijn dmca dan te snel af. Dat is nou juist het voordeel.
Voordeel van het spotnet protocol is veel spots met NL subs.
Ik heb spots daar voorbij zien komen die binnen een paar uur verwijderd waren goed voorbeeld is vaak GOT,
maar inderdaad als je een geautomatiseerd programma 24/7 draait moet het te doen zijn.
Gelukkig zijn de subs los te verkrijgen en aangezien de vertaal groeps gewoon scene/p2p releases gebruiken zijn ze ook goed getimed als je dezelfde release gebruikt.
En die zijn vaak gewoon nog normaal binnen te halen zijn.

• WeaZuL

WeaZuL

Ik loop met CP tegen CHMOD issues aan, ik heb de CP optie "Folder CHMOD" op 0770 staan echter komen alle folders na post processing door CP op 0750 te staan wat ik ook instel. Herkent iemand hier ook deze issues? Ik heb reeds een issue aangemaakt hieromtrent op GitHub maar wellicht weet iemand hier mij meer over te vertellen / opheldere?!

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 01-06-2016 13:58 ]

WeaZuL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:55:
Ik loop met CP tegen CHMOD issues aan, ik heb de CP optie "Folder CHMOD" op 0770 staan echter komen alle folders na post processing door CP op 0750 te staan wat ik ook instel. Herkent iemand hier ook deze issues? Ik heb reeds een issue aangemaakt hieromtrent op GitHub maar wellicht weet iemand hier mij meer over te vertellen / opheldere?!
Waar draai je dit op want ik vermoed dat het een Synology is met mss heel toevallig DSM6?
Ik had ook een soort gelijk iets maar moet even graven hoe ik dat ook alweer verholpen heb.
Ik meen dat ik niet meer gebruik gemaakt heb van de advanced ACL functie in DSM.
Groene Jacob schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:57:

Ik gebruik deze: https://github.com/Blauwbek/pySabRename

Die zoekt het grootste bestand, en geeft dat bestand de naam van de download. Dat gaat bij mij eigenlijk altijd goed. :Y)

• WeaZuL

WeaZuL

schumi2004 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Waar draai je dit op want ik vermoed dat het een Synology is met mss heel toevallig DSM6?
Ik had ook een soort gelijk iets maar moet even graven hoe ik dat ook alweer verholpen heb.
Ik meen dat ik niet meer gebruik gemaakt heb van de advanced ACL functie in DSM.
Debian x64 machine. Ik heb voor elke daemon (CP, Transmission, etc) een aparte gebruiker geconfigureerd waaronder deze daemon draait. Dus de mappen welke aangemaakt worden door bijv CP komen op naam van de CP daemon gebruiker te staan, tot zover gaat het goed. Maar nu wil ik bestanden/mappen kunnen laten bewerken door daemons onderling middels group membership en dat is waar het nu fout gaat. In combinatie met CP krijg ik het niet voor elkaar om de door CP verplaatste en/of aangemaakte folders op Group write te zetten zonder de hele wereld toegang te geven tot de files (0777). :/

WeaZuL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Debian x64 machine. Ik heb voor elke daemon (CP, Transmission, etc) een aparte gebruiker geconfigureerd waaronder deze daemon draait. Dus de mappen welke aangemaakt worden door bijv CP komen op naam van de CP daemon gebruiker te staan, tot zover gaat het goed. Maar nu wil ik bestanden/mappen kunnen laten bewerken door daemons onderling middels group membership en dat is waar het nu fout gaat. In combinatie met CP krijg ik het niet voor elkaar om de door CP verplaatste en/of aangemaakte folders op Group write te zetten zonder de hele wereld toegang te geven tot de files (0777). :/
Lijkt verdacht veel o pwat ik ook had en dus genoodzaakt was wel een 777 te doen. Als je de oplossing weet dan hoor ik die graag want mss werkt deze ook voor Synology. ;)

• WeaZuL

WeaZuL

schumi2004 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Lijkt verdacht veel o pwat ik ook had en dus genoodzaakt was wel een 777 te doen. Als je de oplossing weet dan hoor ik die graag want mss werkt deze ook voor Synology. ;)
Yes, als er feedback komt vanuit GH dan laat ik het weten. Transmission bijv. lost deze problematiek op met umask, dwz, men gaat uit van een standaard baseline permissie (0777) en vanuit daar kan men er een umask overheen configureren. Maargoed, er lopen meedere wegen naar Rome :Y

Edit1
Kijk ik net ff met een schuin oog naar de CP issue lijst, zie ik dat er momenteel 787 issues open staan waarvan het merendeel zo goed als onbeantwoord is. Ik verwacht geen snelle response, wellicht kan ik zelf wat in de sourcecode gaan grasduinen, iets met proactief enzo _O-

Edit2
Exact hetzelfde issue #4163 is al eens gerapporteerd 30 Oktober 2014 :X

[ Voor 27% gewijzigd door WeaZuL op 01-06-2016 15:48 ]

• mesa57
pven schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Die zoekt het grootste bestand, en geeft dat bestand de naam van de download. Dat gaat bij mij eigenlijk altijd goed. :Y)
En als er een par2 rename file bij zit, dan wordt die gebruikt.
Mooi om te horen dat het goed werkt :P

• WeaZuL

WeaZuL

schumi2004 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Vooralsnog lijkt er een oplossing te zijn voor het folder permission probleem. Nu nog iemand zover krijgen om de PullRequest goed te keuren :/

[ Voor 11% gewijzigd door WeaZuL op 01-06-2016 22:08 ]

• WeaZuL

WeaZuL

pven schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Klinkt goed, er wordt geclaimed dat het zou moeten werken icm NZBGet maar hoe te configureren wordt dan niet toegelicht. Ik heb het denk ik draaien momenteel maar wanneer ik een film laat postprocessen komt de parent folder qua benaming goed te staan. Daaronder staat dan een subfolder in de trend van "3263786876efsdf897iuy098sdfkh897d" en in die folder staat dan de film. Nadeel hiervan is dat in Plex de string "3263786876efsdf897iuy098sdfkh897d" als filmtitel wordt overgenomen?

Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen?

Edit
Ik zie nu ook: in de logging van NZBGet: pySabRename_nzbget_win: failure

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 02-06-2016 12:03 ]

je kan ook videosort gebruiken is een add-on van nzbget,
werkt prima voor films zolang ze .mkv/,iso files zijn.
Blu-Ray Folder structuur werkt niet aangezien de structuur dan stuk gaat

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
Voor het renamen van reversed filenames gebruik ik een oude versie het volgende script voor NZBGet:

https://github.com/Prinz23/nzbget-pp-reverse

Zo te zien is er behoorlijk wat veranderd sinds ik het script in 2014 in gebruik genomen heb. Misschien moet ik hem eens updaten.

• WeaZuL

WeaZuL

TRaSH schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:23:
je kan ook videosort gebruiken is een add-on van nzbget,
werkt prima voor films zolang ze .mkv/,iso files zijn.
Blu-Ray Folder structuur werkt niet aangezien de structuur dan stuk gaat
Bedankt voor de tip, ik ga hier eens naar kijken!
LeechGuy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:25:
Voor het renamen van reversed filenames gebruik ik een oude versie het volgende script voor NZBGet:

https://github.com/Prinz23/nzbget-pp-reverse

Zo te zien is er behoorlijk wat veranderd sinds ik het script in 2014 in gebruik genomen heb. Misschien moet ik hem eens updaten.
Bedankt voor de tip, ik ga hier eens naar kijken!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Blauwbek schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:30:
[...]

Dat ben ik :)

Mocht iemand het willen testen - graag zelfs: ik heb recentelijk een NZBget port gemaakt voor (het hier wel eens besproken) pySabRename.

NZBget: https://github.com/Blauwb...pySabRename_nzbget_win.py
en voor de volledigheid sabnzbd+: https://github.com/Blauwb...er/pySabRename_win_dev.py

Vragen of verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom.
Waarvoor mijn dank! Zeker de snelheid na mijn Request <3
Ik ben nu helaas even op vakantie, ik zal bij terugkomst nog even reageren op jou vraagje

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• CH4OS
  • Niet online
Kunnen tools als CP, SB, SR, HP e.d. tegenwoordig ook prima hun NZB's over HTTPS ophalen? Ik meen me te herinneren dat in het verleden dit nog een issue was, maar hoe is dat nu?

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:37
Ik heb nu SickRage en SABnzbd draaien en in SickRage heb ik bij NZB Search dus SABnzbd aangegeven en het adres en api key ingevuld. Als ik test zie ik ook "Success. Connected and authenticated" dus dat lijkt mij in orde.

In SickRage zie ik dat er een aantal episodes snatched zijn echter ik zie in SABnzbd geen downloads naar voren komen. Waar kan dat toch aan liggen?

(ik draai op Docker met de LinuxServer images op een Synology)

👉🏻 Blog 👈🏻

• ndonkersloot
  • Laatst online: 15:04
Ik heb even looen zoeken in oa dit topic maar kon niet direct terug vinden wat ik zocht dus vandaar dat ik het toch maar even vraag.

Ik draai momenteel nog op DSM 5 omdat ik CP, Sonarr, Autosub en NZBGet gebruik en het geheel werkt nu fantastisch, is het al 'veilig' om te upgraden naar DSM 6 of zijn er nog flinke bugs?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• lubbertkramer
Tiwazz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:39:
Ik heb even looen zoeken in oa dit topic maar kon niet direct terug vinden wat ik zocht dus vandaar dat ik het toch maar even vraag.

Ik draai momenteel nog op DSM 5 omdat ik CP, Sonarr, Autosub en NZBGet gebruik en het geheel werkt nu fantastisch, is het al 'veilig' om te upgraden naar DSM 6 of zijn er nog flinke bugs?
Veilig, het werkt. Zelf de upgrade van DSM 5 naar 6 gedaan op DS414, alleen Sonarr gaf wat problemen waarvoor je de mono versie moest aanpassen, zie link. Ik weet niet of dit inmiddels verholpen is maar is dus wel werkend te krijgen. Daarna een DS916+ aangeschaft en kon ik ook gewoon de packages installeren, wel toen gekozen om geen packages meer te doen maar onafhankelijk van DSM versie docker te gaan gebruiken :)

Staat daarnaast ook veel info in de synology topics hierover :)

• ndonkersloot
lubbertkramer schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:45:
[...]

Veilig, het werkt. Zelf de upgrade van DSM 5 naar 6 gedaan op DS414, alleen Sonarr gaf wat problemen waarvoor je de mono versie moest aanpassen, zie link. Ik weet niet of dit inmiddels verholpen is maar is dus wel werkend te krijgen. Daarna een DS916+ aangeschaft en kon ik ook gewoon de packages installeren, wel toen gekozen om geen packages meer te doen maar onafhankelijk van DSM versie docker te gaan gebruiken :)

Staat daarnaast ook veel info in de synology topics hierover :)
Dat is snel, bedankt! Dan ga ik deze week ook maar bijwerken. Toch wat veliger.

Vanwaar gekozen om Docker te gebruiken ipv in DSM zelf te draaien? Ik heb een DS214Play, docker vraagt vooral veel mem denk ik?

• lubbertkramer
Tiwazz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:13:
[...]

Dat is snel, bedankt! Dan ga ik deze week ook maar bijwerken. Toch wat veliger.

Vanwaar gekozen om Docker te gebruiken ipv in DSM zelf te draaien? Ik heb een DS214Play, docker vraagt vooral veel mem denk ik?
Niet meer dan de packages is mijn ervaring tot nu toe, daarnaast kun je per docker applicatie het aantal ram/cpu limiteren dus indelen naar eigen behoefte wat hij maximaal mag gebruiken van je beschikbare resources.

Reden om voor docker te kiezen is het makkelijk kunnen overzetten naar een andere server en als Synology updates uitbrengt of wijzigingen zoals nu met de gebruikers van DSM 5-6 waardoor o.a. autosub niet meer werkt (iig niet meer kunt beheren) onder DSM 6 je daar geen problemen meer mee hebt. De applicatie draait in een eigen omgeving met zijn eigen benodigde software.

screenshot die ik een tijdje terug elders had gepost:
resources

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 06-06-2016 08:30 ]

• ndonkersloot
lubbertkramer schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:22:
[...]

Niet meer dan de packages is mijn ervaring tot nu toe, daarnaast kun je per docker applicatie het aantal ram/cpu limiteren dus indelen naar eigen behoefte wat hij maximaal mag gebruiken van je beschikbare resources.

Reden om voor docker te kiezen is het makkelijk kunnen overzetten naar een andere server en als Synology updates uitbrengt of wijzigingen zoals nu met de gebruikers van DSM 5-6 waardoor o.a. autosub niet meer werkt (iig niet meer kunt beheren) onder DSM 6 je daar geen problemen meer mee hebt. De applicatie draait in een eigen omgeving met zijn eigen benodigde software.

screenshot die ik een tijdje terug elders had gepost:
[afbeelding]
Gaaf! Ga ik ook eens bekijken :).

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:44
Wat is anno 2016 de beste torrent client voor couchpotato/sickbeard op Windows?

Ik heb een nieuwe nas gebouwd. Nu heb ik altijd utorrent gebruikt maar ik zie vaak transmission vermeld worden. Ik heb hem even geïnstalleerd (transmission-qt), maar zo op het eerste gezicht is post processing überhaupt niet mogelijk (in ieder geval niet met labeltjes voor films en tv series)? Of regelt couchpotato dat zelf via remote access?

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 06-06-2016 18:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• BBBrt
yes! ik heb eindelijk de hele riedel een beetje naar behoren draaien. nu zijn er puntjes over, hopelijk kan iemand hier me helpen:

1) sonarr lijkt nooit hele seizoenen (als één torrent) binnen te halen, ook niet na een handmatige druk op de knop. terwijl ik er handmatig op mijn (prive) indexer een stuk of 5 kan vinden die aan al mijn criteria voldoen...
mis ik ergens een instelling?
moet het zoeken op een heel seizoen ipv losse afleveringen eigenlijk altijd handmatig, of gaat sonarr hier 'slim' mee om?
2) ik heb cp en sonarr in combinatie met download station, beide via een eigen blackhole (werkt nu prima!). het enige probleem is dat er via mijn indexer nogal eens ingepakte bestanden binnenkomen (r00, r01 etc) en ds kan hier niets mee. sonarr ook niet. hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen?

bedankt weer :)

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
Ik gebruik sickrage voor mijn series. Op de ondergrond gebruikt die volgens mij Subliminal voor subtitles.

Ik heb het volgende probleem. Veel series komen bij mij binnen met de releasegroup Dimension, nu zijn de subtitles van LoL exact het zelfde in het nederlands. Is er een mogelijkheid dat bij een download van dimension ook gekeken wordt naar de subtitles van de LoL releasegroup?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

prekz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:14:
Ik gebruik sickrage voor mijn series. Op de ondergrond gebruikt die volgens mij Subliminal voor subtitles.

Ik heb het volgende probleem. Veel series komen bij mij binnen met de releasegroup Dimension, nu zijn de subtitles van LoL exact het zelfde in het nederlands. Is er een mogelijkheid dat bij een download van dimension ook gekeken wordt naar de subtitles van de LoL releasegroup?
SR niet naar subs laten zoeken maar dit regelen met [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
TommyGun schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:16:
[...]

SR niet naar subs laten zoeken maar dit regelen met [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Die kan dit tegenwoordig met autosub wel dan?
Ik heb nogal negatieve ervaringen gehad met autosub in het verleden. Wanneer hij iets niet vind dan komt hij op een lijstje voor de volgende keer. Echter heb je bijvoorbeeld bij addicted maar een beperkt aantal API calls dus dan kan het soms dagen duren voordat hij die serie weer opnieuw gaat kijken.

Nu kan je series natuurlijk excluden maar dat is in mijn geval gigantisch veel werk. |:(

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

prekz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Die kan dit tegenwoordig met autosub wel dan?
Ik heb nogal negatieve ervaringen gehad met autosub in het verleden. Wanneer hij iets niet vind dan komt hij op een lijstje voor de volgende keer. Echter heb je bijvoorbeeld bij addicted maar een beperkt aantal API calls dus dan kan het soms dagen duren voordat hij die serie weer opnieuw gaat kijken.

Nu kan je series natuurlijk excluden maar dat is in mijn geval gigantisch veel werk. |:(
Er zijn recent behoorlijk wat verbeteringen geweest. Of de functie die jij vereist exact zo aanwezig is weet ik eerlijk gezegd niet, maar vragen staat vrij :)

Excluden is zo gedaan met autosub,
Je kan per aflevering, seizoen of show excluden.
Mocht je meer vragen hebben zou ik even in de autosub topic vragen

Pagina: 1 ... 16 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)