• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:34
Heb het net even geprobeert maar hij vind bij mij die series prima.

Weet je zeker dat je SickRage hebt geinstaleerd en niet SickRageTV?
SickRageTV is namelijk brak.

Je moet deze github hebben:

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Nou, ik begrijp er niks van. Ik heb screenshots genomen van alle stappen:

Ik heb op dit moment 3 packages geinstalleerd op mijn synology:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wrm0c7.png

Ik installeer vervolgens deze:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2chs6ld.png

Ik kies deze versie vervolgens:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/vwra4n.png

Ik krijg na installatie deze melding van mijn firewall:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ywzqle.png

Ik pas dan de firewall instellingen aan:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/8x1owh.png

En dan start ik het programma en ga zonder verder iets in te stellen zoeken op gotham en krijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1z6t8v4.png

Het stomme is dat ik van de 55 series die ik in die folder heb er 51 kan vinden en 4 niet.
Iemand enig idee waar het fout gaat?

Ik kon gotham, rogue en sherlock trouwens wel toevoegen door ze uit de trakt lijst te halen (en dan werkt alles naar behoren), maar ik wil toch dat het ook met die zoekfunctie werkt, anders heb ik straks vaker gedonder :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2016 13:32 ]

• Ben(V)
Je kunt ook over het maximale API calls naar TVdb zitten voor een dag.
SickRage gebruikt Tvdb hiervoor (net als autosub).

Probeer het morgen nog eens.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Verwijderd

Het probleem met mijn zoeken is opgelost door de huidige makers van deze tool. Er zat kennelijk geen datum bij de 1e episode waardoor ik hem met zoeken niet kon vinden.

Na een update kan ik nu gotham e.d. weer vinden.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren begon mijn Qnap kuren te vertonen. In het kort; de NAS was onbereikbaar behalve (soms) via de app op de telefoon. Kon het apparaat wel pingen.

Hij lijkt het nu weer te doen (wel even afkloppen :X ) maar Sabnzb krijg ik niet meer aan de praat.
Weet niet of deze voor die tijd ook nog onder de apps stond maar nu staat die er i.i.g. niet meer tussen.
Ook met putty kan ik het niet meer starten d.m.v. "python Sabnzbdplus -d".

Kortom; ik zal het opnieuw moeten installeren. Heb voor de zekerheid maar even de complete Sabnzb map als backup op de laptop gezet.

Maar nu moet ik dus aan een nieuwe SAB komen. Ik heb geen idee hoe ik dat de vorige keer heb gedaan maar ik kreeg bijvoorbeeld ook geen updates. (ik had bijvoorbeeld ook niet de nieuwe interface)
Wat is nu de beste manier om voor mij aan SAB te komen voor de Qnap?

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 08-03-2016 14:17 ]

• Sinister-D-
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 17:57
Muncher schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:19:
Zijn er mensen hier die Sonarr, couch, nzbget, etc op een Raspberry Pi draaien? Welk OS gebruiken jullie daarvoor? Raspbian?
Ik volg een antwoord hierop met grote interesse O-)

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:22
Sinister-D- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Ik volg een antwoord hierop met grote interesse O-)
Makkelijkste is om een Raspbian of iets waar daarop lijkt te nemen (Minibian, OSMC). Geen OpenELEC in ieder geval, want die heeft geen apt-get ondersteuning. Een lange tijd geleden draaide ik Sonarr op mijn RPi2, maar de benodigde Mono was wel erg zwaar voor dat bordje. Ik had om de paar dagen een vastloper en moest stekker eruit en erin doen. Hopelijk als RPi3 wat meer geoptimaliseerd is, dat het dan wat beter draait. De op Python gebaseerde Sickrage en Couchpotato kon de RPi2 wel moeiteloos aan.

[ Voor 34% gewijzigd door baba420 op 08-03-2016 23:32 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:53
Blijf er maar steeds tegenaan lopen dat er bestanden van nog geen 300MB gedownload worden terwijl een bestand van 700MB of meer er nog is.
Nu moet ik zeggen dat ik hem dan automatisch opnieuw laat zoeken in een seizoen omdat ik er wellicht 1 mis. Denk dat het dan daar aan ligt. Maar suf dat hij dat dan maar voor 1 aflevering doet.

Verder erg tevreden en sinds vandaag ook 5euro usenet server er aan toegevoegd naast utorrent. We gaan zien wat er gebeurd.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb mijn SickRage en CouchPotato beide een eigen account gegeven op m'n Synology, zodat ik voor ieder een eigen Download Location kan opgeven. Ik kwam er namelijk achter dat CouchPotato aan m'n series zat (Sickrage liet films wel netjes met rust meen ik) :(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:08:
Maar nu moet ik dus aan een nieuwe SAB komen. Ik heb geen idee hoe ik dat de vorige keer heb gedaan maar ik kreeg bijvoorbeeld ook geen updates. (ik had bijvoorbeeld ook niet de nieuwe interface)
Wat is nu de beste manier om voor mij aan SAB te komen voor de Qnap?
Ik heb uiteindelijk dit gedaan.
(Voor de mensen die geen account hebben; een .QPKG voor de QNAP die code zou moeten bevatten die de laatste versie van SAB zou binnenhalen.

SAB werkt weer, maar ik heb helaas nog steeds een verouderde versie (0.7.20).
Iemand een idee hoe ik toch nieuwer kan krijgen?
Of zit ik dan vast aan zelf, handmatig SAB te installeren en zelf bijhouden? Of?

• jmk
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Piet91 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Ik heb uiteindelijk dit gedaan.
(Voor de mensen die geen account hebben; een .QPKG voor de QNAP die code zou moeten bevatten die de laatste versie van SAB zou binnenhalen.

SAB werkt weer, maar ik heb helaas nog steeds een verouderde versie (0.7.20).
Iemand een idee hoe ik toch nieuwer kan krijgen?
Of zit ik dan vast aan zelf, handmatig SAB te installeren en zelf bijhouden? Of?
Jouw link is niet te zien voor niet-geregistreerde gebruikers.

Ik heb geen ervaring met NAS achtige systemen, maar er is nog geen stabiele versie van SAB 1.0. Wel bijna trouwens, ze zitten in het RC stadium en het draait zeer stabiel bij mij. Misschien dat je beta's kan aanzetten in je instellingen en dat je dan automatisch een auto update krijgt?

Yippie kayak, other buckets!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Misschien dat je beta's kan aanzetten in je instellingen en dat je dan automatisch een auto update krijgt?
Er zou wel een optie zijn om dit aan te zetten (een leeg bestand genaamd ALL_RELEASES in de log-directory plaatsen en Sabnzbd herstarten) maar die werkt bij mij in ieder geval niet.

Ik wacht wel op de stabiele versie. Het werkt nu prima en een mooiere UI boeit mij in dit geval niet echt.

• Piet91
  • Niet online
Hier inderdaad hetzelfde geprobeerd (ALL_RELEASES) maar ook geen succes.
Ach, als je zegt dat er redelijk snel een stabiele versie komt vindt ik het ook wel best, hopelijk krijgen we die dan wel gewoon d.m.v. een update.

En inderdaad zoals hierboven wordt gezegd; het werkt in ieder geval prima. :P

• Sinister-D-
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 17:57
baba420 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:30:
[...]

Makkelijkste is om een Raspbian of iets waar daarop lijkt te nemen (Minibian, OSMC). Geen OpenELEC in ieder geval, want die heeft geen apt-get ondersteuning. Een lange tijd geleden draaide ik Sonarr op mijn RPi2, maar de benodigde Mono was wel erg zwaar voor dat bordje. Ik had om de paar dagen een vastloper en moest stekker eruit en erin doen. Hopelijk als RPi3 wat meer geoptimaliseerd is, dat het dan wat beter draait. De op Python gebaseerde Sickrage en Couchpotato kon de RPi2 wel moeiteloos aan.
Bedankt, ik ga eens wat sleutelen straks ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik heb op sit moment nog sickbeard draaien op mijn synology, maar dat gaat de laatste tijd niet zo lekker. Nu wilde ik Sonarr gaan gebruiken, maar kom nu ook sickrage tegen. Hebben er mensen ervaringen met beiden? Heeft 1 van de twee de voorkeur?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ben ook benieuwd, ik wist niet van het bestaan van sonarr. Ik ben vorige week van sickbeard naar sickrage overgestapt, ging heel soepel. Sikckrage draait vele malen beter op mijn ds212j model, het ziet er beter uit en het instellen was heel eenvoudig en het doet wat ik wil. Ook al iets van 90 commits gehad en je kan updaten vanuit de app zelf, je hoeft dus niet naar de dsm software om via daar te updaten.

Ben benieuwd naar sonarr, maar ik zie zo 123 geen voordelen waar ik iets aan heb (ik download bijv. alleen nieuwe series en het maakt mij niet uit welke source hij pakt en backlog zaken gebruik ik niet).

Dus ik kijk ook uit naar reacties

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:32:
Ben ook benieuwd, ik wist niet van het bestaan van sonarr. Ik ben vorige week van sickbeard naar sickrage overgestapt, ging heel soepel. Sikckrage draait vele malen beter op mijn ds212j model, het ziet er beter uit en het instellen was heel eenvoudig en het doet wat ik wil. Ook al iets van 90 commits gehad en je kan updaten vanuit de app zelf, je hoeft dus niet naar de dsm software om via daar te updaten.

Ben benieuwd naar sonarr, maar ik zie zo 123 geen voordelen waar ik iets aan heb (ik download bijv. alleen nieuwe series en het maakt mij niet uit welke source hij pakt en backlog zaken gebruik ik niet).

Dus ik kijk ook uit naar reacties
Sonarr heeft wat meer eyecandy dan sickrage, maar doet ongeveer hetzelfde. Sonarr heeft .NET framework nodig, of MONO onder Linux-achtige omgevingen. Daardoor is het misschien te zwaar voor je NAS als het al mogelijk is Sonarr te draaien op je apparaat.
Verder is Sonarr zeer gebruikersvriendelijk en is het wat makkelijker in te stellen vond ik dan Sickbeard destijds.
Als alles goed bij je werkt mis je niets. :)

jmk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Sonarr heeft wat meer eyecandy dan sickrage, maar doet ongeveer hetzelfde. Sonarr heeft .NET framework nodig, of MONO onder Linux-achtige omgevingen. Daardoor is het misschien te zwaar voor je NAS als het al mogelijk is Sonarr te draaien op je apparaat.
Verder is Sonarr zeer gebruikersvriendelijk en is het wat makkelijker in te stellen vond ik dan Sickbeard destijds.
Grootste voordeel met Sonarr is nog wel dat het niet zovaak "stuk" is dan SickRage. Eigenlijk gewoon nooit, zelfs de development branch niet! ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
White_Collar schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:32:
Wellicht interesant voor de tweakers hier: Plex request.
1 portaal om sonarr, sr en CP aan te sturen op een simpele pagina. Zit in een alpha stadium en werkt best wel goed.

https://github.com/lokenx/plexrequests-meteor

Vroeg me af of iemand mij kan helpen met het vertalen van een foutmelding in sonarr.
Ben niet zo kei in engels en het lukt me niet om het juist te vertalen :$ Betreft de melding die ik gepost hieronder.
https://github.com/lokenx...79#issuecomment-105726157
Hmmm, dat ziet er interessant uit. Maar is dit een los staande app of channel voor Plex? Als het een channel is, dan is misschien aanmelding voor de UnOfficial Appstore v2 geen slecht idee! :)
schumi2004 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:56:
Grootste voordeel met Sonarr is nog wel dat het niet zovaak "stuk" is dan SickRage. Eigenlijk gewoon nooit, zelfs de development branch niet! ;)
Ik heb hier met Sick Rage anders ook nooit last van? Maar goed, ik gebruik geen development builds. :)
Arunia schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:20:
Blijf er maar steeds tegenaan lopen dat er bestanden van nog geen 300MB gedownload worden terwijl een bestand van 700MB of meer er nog is.
Nu moet ik zeggen dat ik hem dan automatisch opnieuw laat zoeken in een seizoen omdat ik er wellicht 1 mis. Denk dat het dan daar aan ligt. Maar suf dat hij dat dan maar voor 1 aflevering doet.
Klinkt als HEVC / x265 downloads?

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2016 17:25 ]

• jmk

jmk

Arunia schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:20:

Verder erg tevreden en sinds vandaag ook 5euro usenet server er aan toegevoegd naast utorrent. We gaan zien wat er gebeurd.
Gebruik je Sonarr of Sickrage?
Het zijn inderdaad x265 downloads denk ik. Als je liever wil dat de grotere download blijft staan kan ik in Sonarr de minimale en maximale grootte van een type relase instellen. Je hebt dan per kwaliteit(1080p bijvoorbeeld) een instelling voor 30min afleveringen en voor 60min afleveringen.

Verwijderd

jmk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:20:
Daardoor is het misschien te zwaar voor je NAS als het al mogelijk is Sonarr te draaien op je apparaat.
Dan laat ik het zo, zou wel graag betere nassen willen, maar dan kom ik bover de 1000 euro aan kosten uit (heb meerder j modellen), beetje zonde van het geld omdat dit werkt.

• Arunia
jmk schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:06:
[...]

Gebruik je Sonarr of Sickrage?
Het zijn inderdaad x265 downloads denk ik. Als je liever wil dat de grotere download blijft staan kan ik in Sonarr de minimale en maximale grootte van een type relase instellen. Je hebt dan per kwaliteit(1080p bijvoorbeeld) een instelling voor 30min afleveringen en voor 60min afleveringen.
En uiteraard cptnchaos.

Dat zou best kunnen, maar de dune accepteert geen h.265. Maar ja, die bestanden zijn nog niet afgespeeld. Binnenkort eens kijken of dat echt zo is.
Qua instellingen is het iig nog een gepuzzel. Het lijkt er nog steeds op dat torrents prioriteit hebben boven usenet. Dit terwijl ik hier wel de aanpassingen voor heb gemaakt.

• jmk

jmk

@Arunia als je ook Sonarr gebruikt kan ik hier een screenshot posten zodat je geen (te) kleine bestanden meer binnenhengelt.

• drfruit
  • Niet online
Ik heb in de instellingen van Sonarr onder Indexers bij Restrictions, Must Not Contain gewoon "hevc" en "x265" ingevuld. Nooit last van kleine bestanden die mijn mediaspeler niet kan afspelen.

• Arunia
jmk schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:22:
@Arunia als je ook Sonarr gebruikt kan ik hier een screenshot posten zodat je geen (te) kleine bestanden meer binnenhengelt.
Sorry, gebruik inderdaad sonarr. Zie nu pas dat dat al meermaals gevraagd was.
Als je zou willen, graag. Ook wat je invult qua keywords. Heb ze wel vanuit de ts voor zover dat kon.

@drfruit,
Ga ik meteen doen. Niet bij stil gestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 13-03-2016 10:38 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
schumi2004 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 01:23:
[...]

Probeer deze eens Reverse_Name http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=1197

Van hier https://github.com/nzbget...f-post-processing-scripts

/edit:
Vandaag toevallig Monit geactiveerd voor Sonarr (was disabled om 1 of andere reden) en zag dat Sonarr tegen de 400MB aan memory gekaapt had. Monit herstart dan auto de service en tot mijn verbazing was deze na herstart nog maar 1/4e hiervan (100MB)!

Meer mensen opgevallen?
thanks werkt perfect :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• jmk

jmk

Arunia schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:37:
[...]

Sorry, gebruik inderdaad sonarr. Zie nu pas dat dat al meermaals gevraagd was.
Als je zou willen, graag. Ook wat je invult qua keywords. Heb ze wel vanuit de ts voor zover dat kon.

@drfruit,
Ga ik meteen doen. Niet bij stil gestaan.
Ik denk dat de methode van drfruit om een restriction op te nemen voor bepaalde keywords beter werkt dan wat ik heb gedaan met de minimale en maximale grootte van een kwaliteit:
Sonarr minmale grootte
Oranje is een aflevering van 30 minuten, blauw is een aflevering van 60 minuten.
Mijn profiel wat ik voor alle series gebruik is 1080p. Daarom heb ik bij de 720p en lager niets gedaan met de groottes.

Verwijderd

Sickrage vraag:

ik wil voorkomen dat sickrage besluit een ouder seizoen van een serie te gaan downloaden. Nu heb ik prefered settings op 720 en 1080 staan. Prima, werkt uitstekend. Echter, ik heb een paar oudere series waarbij in de bestandsnaam niet de kwaliteit staat vermeld (dit omdat ik ze denk ik ergens anders vandaan heb gedownload).

Sickrage denkt: he, die kan ik beter vinden en ik ga ze vervangen. Maar dat geeft als resultaat dat mijn simpele nas compleet over de zeik gaat omdat sickrage opeens honderden episodes gaat downloaden (en door takedowns zijn ze niet te repareren).

Ik heb nu de ouders seizoenen op skipped gezet. Werkt dat voldoende? Of moet ik de folders naar een andere nas gaan verplaatsen zodat sickrage er helemaal niet meer bijkan?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Skipped is voldoende.

Verwijderd

Mmm, sickrage is momenteel een andere mening toebedaan. Had ik alles goed staan, dag later is opeens het lopende seizoen skipped en staat de rest op 720p en gaat hij weer 1080p versies zoeken... Zucht. Nu maar weer goedgezet en het in de gaten houden. Irritant dat hij dit nu alleen maar bij 1 serie doet. En anders ga ik wel verplaatsen, maar dat is altijd een boel werk en ik heb niet veel ruimte op mijn nassen.

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 18:40
Gewoon naar Sonarr gaan joh, scheelt je echt een hoop gezeik :)
Sinds ik Sonarr gebruik heb ik niet meer om hoeven kijken in ieder geval. Eigenlijk de 1e automation tool voor de NAS die echt retestabiel draait.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hi all,

Afgelopen weekend ben ik overgestapt van Sickbeard/Sickrage naar Sonarr. Nu had ik bij SB/SR al dat ik bijna geen enkele aflevering binnen kon halen van een serie 'due to bad health'. Nu is dat bij Sonarr exact eender. Zou dit aan Spotweb kunnen liggen of gewoon domme pech bij het kiezen van mijn series?

per aspera ad astra

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bad health ligt volgens mij gewoon aan je usenetprovider. Het kan zijn dat je te snel downloadt waarbij een delay inbouwen voor usenet je misschien verder helpt, hangt ervanaf wat je binnen probeert te halen (en post dat hier maar niet ;)).

[ Voor 61% gewijzigd door NMe op 15-03-2016 18:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LAD93
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:45:
Bad health ligt volgens mij gewoon aan je usenetprovider. Het kan zijn dat je te snel downloadt waarbij een delay inbouwen voor usenet je misschien verder helpt, hangt ervanaf wat je binnen probeert te halen (en post dat hier maar niet ;)).
Hmm, in mijn gedachte was Eweka wel goed. Iemand nog andere suggesties (of mag ik dat hier niet bespreken)?

Overigens begint hij wel gewoon met downloaden, maar naarmate hij een deel binnenhaalt, wordt hij steeds slechter

[ Voor 11% gewijzigd door LAD93 op 15-03-2016 19:08 ]

per aspera ad astra

Verwijderd

xs4me schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 17:58:
Gewoon naar Sonarr gaan joh, scheelt je echt een hoop gezeik :)
gelukkig is dit wel het enige, maar ben net van sickbeard over naar sickrage. Ik houd het wel even in de gaten, als hij door blijft kloten ga ik wel naar sonarr. Maar het argument hier dat sickrage minder resources op mijn nas verbruikt beviel mij ook wel.

Ik ga eerst eens zien hoe het morgen ermee staat, vandaag overdag heeft hij in iedergeval mijn serie met rust gelaten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LAD93 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Hmm, in mijn gedachte was Eweka wel goed. Iemand nog andere suggesties (of mag ik dat hier niet bespreken)?

Overigens begint hij wel gewoon met downloaden, maar naarmate hij een deel binnenhaalt, wordt hij steeds slechter
Dat is waarom ik het delay profile aanhaal. Als je indexer een NZB eerder kent dan je usenetprovider (en dat kan nog wel eens voorkomen) dan faalt je usenetclient als 'ie die dingen probeert binnen te halen. Als je Sonarr met een delay profile vertelt dat 'ie even (30-60 minuten) moet wachten voorkom je dat. Maar dat maakt uiteraard alleen verschil voor nieuwe posts.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:08:
[...]

gelukkig is dit wel het enige, maar ben net van sickbeard over naar sickrage. Ik houd het wel even in de gaten, als hij door blijft kloten ga ik wel naar sonarr. Maar het argument hier dat sickrage minder resources op mijn nas verbruikt beviel mij ook wel.
Als je inderdaad een DS212j hebt zou ik geen moeite doen, die gaat Sonarr nooit lekker draaien. Ik ben zelf heel blij met Sonarr maar met die NAS ga jij er niet vrolijk van worden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Een duurdere nas hiervoor is ook wat overdreven. Sickrage geeft nu ook bij 1 van mijn zoeksites een 123.mkv, kennelijk omdat de bestandsnaam ivm takedowns aangepast is. Ik kijk het wel even aan, anders gaat de oudere niet meer onderhouden sickbeard weer op mijn nas.

Ik heb hier wat j modellen en een se model die volgens mij nog trager is dan die j modellen. Maar ach, feitelijk gebruik ik ze alleen als fileserver. Ik laat alleen 1 nas wat series downloaden. Films enzo kijk ik meestal op netflix en heel soms download ik die met een pc, maar series zijn wat irritanter door takedowns. Dus dan is een sickbeard / sickrage achtig iets wel ideaal.
LAD93 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:07:
Eweka was een paar jaar terug inderdaad wel goed. Later kwam sunny wat door veel Nederlanders werd gebruikt. Maar beiden verwerken takedowns nu heel snel.

Meest ideale combi is in mijn ogen al 3 jaar lang een combi van supernews met cheapnews. Let wel bij beiden op dat je de aanbiedingen gebruikt, kom je (uit mijn hoofd) op 69 euro + 57 euro = pakweg 10 euro per maand. Dat is wel wat veel, maar bij beiden mag je gewoon account sharen. Ik deel hem met mijn bijna bejaarde moeder die ik na een paar jaar uitleg eindelijk heb weten uit te leggen hoe usenet werkt. Nu betalen we beiden iets van 60 euro per jaar en delen we de accounts. Als je niet wilt delen zou ik cheapnews nemen, iets minder retentie dan supernews, maar heel heel traag met takedowns. Vaak pas na een week of nog langer. Ik heb cheapnews flat voor iets van 57 of 59 euro per jaar.

Cheapnews kan je volgens mij ook voor iets van 20 GB gratis proberen, dus kijk eens of het wat is voor waar je nu problemen mee hebt.

Het lijkt mij trouwens dat dit wel wat offtopic is hier, maar wel besproken kan worden omdat er ook een usenetprovider topic is. Maar daar kan je beter terecht met dit soort vragen, zie Newsservers met binaries [Deel 13]

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2016 21:44 ]

• LAD93
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:26:
Een duurdere nas hiervoor is ook wat overdreven. Sickrage geeft nu ook bij 1 van mijn zoeksites een 123.mkv, kennelijk omdat de bestandsnaam ivm takedowns aangepast is. Ik kijk het wel even aan, anders gaat de oudere niet meer onderhouden sickbeard weer op mijn nas.

Ik heb hier wat j modellen en een se model die volgens mij nog trager is dan die j modellen. Maar ach, feitelijk gebruik ik ze alleen als fileserver. Ik laat alleen 1 nas wat series downloaden. Films enzo kijk ik meestal op netflix en heel soms download ik die met een pc, maar series zijn wat irritanter door takedowns. Dus dan is een sickbeard / sickrage achtig iets wel ideaal.

[...]

Eweka was een paar jaar terug inderdaad wel goed. Later kwam sunny wat door veel Nederlanders werd gebruikt. Maar beiden verwerken takedowns nu heel snel.

Meest ideale combi is in mijn ogen al 3 jaar lang een combi van supernews met cheapnews. Let wel bij beiden op dat je de aanbiedingen gebruikt, kom je (uit mijn hoofd) op 69 euro + 57 euro = pakweg 10 euro per maand. Dat is wel wat veel, maar bij beiden mag je gewoon account sharen. Ik deel hem met mijn bijna bejaarde moeder die ik na een paar jaar uitleg eindelijk heb weten uit te leggen hoe usenet werkt. Nu betalen we beiden iets van 60 euro per jaar en delen we de accounts. Als je niet wilt delen zou ik cheapnews nemen, iets minder retentie dan supernews, maar heel heel traag met takedowns. Vaak pas na een week of nog langer. Ik heb cheapnews flat voor iets van 57 of 59 euro per jaar.

Cheapnews kan je volgens mij ook voor iets van 20 GB gratis proberen, dus kijk eens of het wat is voor waar je nu problemen mee hebt.

Het lijkt mij trouwens dat dit wel wat offtopic is hier, maar wel besproken kan worden omdat er ook een usenetprovider topic is. Maar daar kan je beter terecht met dit soort vragen, zie Newsservers met binaries [Deel 13]
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga dat gratis cheapnews account eens proberen.

per aspera ad astra

• LAD93
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:19:
[...]

Dat is waarom ik het delay profile aanhaal. Als je indexer een NZB eerder kent dan je usenetprovider (en dat kan nog wel eens voorkomen) dan faalt je usenetclient als 'ie die dingen probeert binnen te halen. Als je Sonarr met een delay profile vertelt dat 'ie even (30-60 minuten) moet wachten voorkom je dat. Maar dat maakt uiteraard alleen verschil voor nieuwe posts.
[...]
Het gaat juist om oudere NZB's. Die haalt hij nooit helemaal binnen. Zal wel door de takedown's komen dan..

[ Voor 5% gewijzigd door LAD93 op 15-03-2016 22:21 ]

per aspera ad astra

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jammer dat je geen trackers kunt toevoegen aan CouchPotato; in SickRage zit er wel eentje die ik ook graag in CouchPotato wil (private tracker) dus qua API of zo zou het toch moeten kunnen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:09:
Jammer dat je geen trackers kunt toevoegen aan CouchPotato; in SickRage zit er wel eentje die ik ook graag in CouchPotato wil (private tracker) dus qua API of zo zou het toch moeten kunnen.
Weet niet op welk OS je zit maar ik heb er eentje tussen zitten genaamd jacket. Die pakt bij mij ook de private tracker ertussen. Zitten veel trackers tussen dus dat kun je proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Touchdomex schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Weet niet op welk OS je zit maar ik heb er eentje tussen zitten genaamd jacket. Die pakt bij mij ook de private tracker ertussen. Zitten veel trackers tussen dus dat kun je proberen.
Hmm zegt me niets (ik draai op Synology). Bedoel je dat je die tracker kunt aanpassen of snap ik je nu niet? Gaat om GFTracker overigens.

Ik zie wel deze pull: https://github.com/zone117x/Jackett/pull/233
Maar die is niet merged met de master zo te zien?

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2016 09:38 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Hmm zegt me niets (ik draai op Synology). Bedoel je dat je die tracker kunt aanpassen of snap ik je nu niet? Gaat om GFTracker overigens.

Ik zie wel deze pull: https://github.com/zone117x/Jackett/pull/233
Maar die is niet merged met de master zo te zien?
Ja die bedoel ik wel! Echter als die niet jou tracker ondersteund weet ik het ook niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Touchdomex schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:44:
[...]

Ja die bedoel ik wel! Echter als die niet jou tracker ondersteund weet ik het ook niet...
Oh je bedoelt https://github.com/Jackett/Jackett

Ziet er interessant uit maar helaas staat 'ie daar ook niet tussen. Ik zal eens een request doen bij CP om te beginnen :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TommyGun schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Oh je bedoelt https://github.com/Jackett/Jackett

Ziet er interessant uit maar helaas staat 'ie daar ook niet tussen. Ik zal eens een request doen bij CP om te beginnen :)
Mijn tracker pakt hij maar ik loop tegen het probleem aan dat hij ongeveer 1x per week niet zoekt. Vervolgens opnieuw inloggen en hij gaat weer door. Kan ook aan de tracker liggen maar zo'n probleem vind ik het niet.

• wagenveld
  • Niet online
Net ook Sickbeard verruild voor Sickrage, draait veel beter en vind tenminste gewoon alles. Maar nu kom ik er achter dat de optie 'Run backlog on startup' er niet (meer) inzit. Dus omdat alles uitgaat 's avonds en weer aan 's morgens gaan alle episodes op wanted maar worden niet gedownload.
Iemand een omweg of toch maar weer terug? Ook een ds212j hiero, dus Sonar klinkt te zwaar.

• CH4OS
  • Niet online
Volgens mij doet SickRage sowieso bij elke start automatisch al checken op welke episodes je mist e.d. :)

Verwijderd

Heeft iemand met sabnzb op een nas dit script draaien?

https://github.com/Blauwbek/pySabRename/

Dat script zorgt ervoor dat sab de naam van de folder aan het videobestand dat het grootst is geeft en voorkomt daarmee dat je in sickrage soms een 123.mkv file krijgt die je niet kan afspelen.

Of hebben jullie een andere oplossing voor het 123.mkv problem?
Zie ook http://sickrage.ca/forums...-instead-of-postprocessed

Zit die blauwbek die het script gemaakt heeft misschien hier op tweakers?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 14:33 ]

• wagenveld
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:26:
Volgens mij doet SickRage sowieso bij elke start automatisch al checken op welke episodes je mist e.d. :)
Nee, ze komen wel op wanted te staan maar ze worden niet gesnatched totdat je handmatig de backlog search aanzet. Omdat de releases meestal 's nachts gebeuren staat SR dan niet aan. Zie ook
https://github.com/SiCKRA...explained#search-settings
Run backlog on startup
Feature was removed.

• CH4OS
  • Niet online
Oh, oke, dat wist ik dan weer niet, is dat al lang zo dan?
Bij mij draait Sick Rage 24/7 gelukkig. :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Headphones-vraagje:
Al mijn muziek is getagd met Musicbrainz Picard. Er staan dus MBID's i de tags die verwijzen naar de (juiste) artiesten bij Musicbrainz.
Nu kom ik in een aantal gevallen tegen dat een artiest meerdere malen voorkomt. En om de een of andere reden is de link naar Musicbrainz naar een random artiest met de gebruikte naam, en dus niet naar de artiest zoals die in de ID3-tag al staat opgenomen.
Ik kan echter nergens een optie vinden om zo'n link aan te passen.

Zie ik hier iets over het hoofd, of mist dit gewoon?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Nondeju, na elke update van sickrage vernaggelt hij mijn skipped episodes en gaat hij weer zoeken. Files zonder 720p of 1080p in de titel gaat hij dan downloaden 8)7

Nu maar even handmatig al die oude seizoenen voorzien van 720p ofzo in de titel zodat hij ermee stopt. Automatiseren is fijn, maar hij gaat iets te enthousiast te werk. Het zijn namelijk afleveringen met takedowns en dan download hij het, gaat het repareren wat mislukt en mijn nas is daar tijden mee bezig.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 12:50 ]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is er iemand die me kan helpen., ik ben sinds kort overgestapt van SickBeard naar SickRage, en heb nu voor het eerst postprocessing ingesteld.

SickRage draait op mijn Windows 10 PC, ik heb het gister ingesteld en toen werkte alles. SickRage download naar de SSD van de laptop, en verplaatst alles dan naar mijn NAS en hernoemt alles.

Nu loop ik ineens tegen het probleem aan dat ik geen nieuwe serie kan toevoegen, dan krijg ik de melding:
2016-03-17 15:57:11 Thread-22 :: [cc2812a] Unable to create the folder \\192.168.5.254\Downloads\Films&Series\Series\Voorbeeldserie, can't add the show
In de tussentijd is er eigenlijk niets veranderd. Ik draai SickRage als een Windows Service (gedaan met NSSM).

Hopelijk kan hier iemand me helpen ;)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

NTFS rechten?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wellicht dat het daarmee te maken heeft, maar ben er achter wanneer het probleem zich voordoet. Sinds gister heb ik SickRage als Windows Service ingesteld. Als ik de service stop, en SickBeard.py handmatig open (dan opent wel de console), dan werkt het wel, dan kan SickRage lezen en schrijven op mijn NAS, als ik SickRage als service start werkt het niet. Ik gebruik hiervoor NSSM met de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://1.1m.yt/RAEeiiI.png

Ik wil SickRage als Windows Service gebruiken zodat het automatisch start als de pc start en zodat er niet altijd een console van Python geopend is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Ik heb sinds kort Sonarr geinstalleerd. Als Newznab heb ik Spotweb ingesteld, maar die vind nooit iets. Via torrents wel, maar ik wil juist via usenet.... De verbindingtest slaagt wel prima. Als categories heb ik 5000,5010,5020,5030,5040,5050

Als ik via de sonar api zoek naar alle resultaten via:
192.168.x.xxx/spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&api-key=2&offset=0&limit=100
dan vind ik resultaten van Vikings. Als ik echter de serie toe ga voegen, dan zegt die niets te vinden.
http://pastebin.com/viK6Udwe

Ik heb al geprobeerd met "must contain" en zonder "must contain/must not contain" maar ik krijg maar geen resultaten, met welke serie ook....

EDIT: Als ik kijk via de debug dan vind die inderdaad niets. Maar als ik in de RSS link Cat=(nummers) weghaal, krijg ik de resultaten die ik zoek. Vreemd is dat de file die hij dan vind onder Categories 2000,2040 en 5000 staan. Deze heb ik toegevoegd aan de categories, maar ook dan vind Sonarr niks.

In sonarr moet je verplicht categorien invullen. Hoe kan ik er voor zorgen dat die worden genegeerd? Ik wil geen categories....

EDIT 2:
Zelf al opgelost.... Bij categories had ik geen spatie, dus: 5000,5010 . Dan werkt het niet.
Nu heb ik 5000, 5010 en dan werkt die wel :9

[ Voor 37% gewijzigd door Waah op 18-03-2016 10:11 ]

Verwijderd

Sickrage ignore words vraagje:

Ik wil voorkomen dat mijn sickrage x265 / h265 mkv's download omdat ik die niet kan afspelen met mijn mediaspelers. Ik heb nu dit bij de ignore words staan , zou dat voldoende zijn?

x265,h265,265

Tot nu toe lijkt het te werken, maar misschien heeft iemand nog aanvullingen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hevc is ook nog wel een goede toevoeging.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Bedankt, ik zet hem er gelijk bij.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

miicker schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:44:
Wellicht dat het daarmee te maken heeft, maar ben er achter wanneer het probleem zich voordoet. Sinds gister heb ik SickRage als Windows Service ingesteld. Als ik de service stop, en SickBeard.py handmatig open (dan opent wel de console), dan werkt het wel, dan kan SickRage lezen en schrijven op mijn NAS, als ik SickRage als service start werkt het niet. Ik gebruik hiervoor NSSM met de volgende instellingen:
[afbeelding]

Ik wil SickRage als Windows Service gebruiken zodat het automatisch start als de pc start en zodat er niet altijd een console van Python geopend is.
Welk account gebruik je voor de service? Mogelijk zit het issue daar.

• Ben(V)
SIckrage is een python applicatie die kun je beter niet met NSSM starten maar gewoon pythonw gebruiken.

Dus gewoon een shortcut met daanin:
Pythonw.exe <path naar Sickrage>Sickrage.py
Hij start dan automatisch als een deamon process op, zonder console.

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb het volgende probleem met Sickrage icm transmission. Ik krijg constant deze melding.

2016-03-19 19:18:56 BACKLOG-305687 :: Transmission: Unable to send Torrent: Return code undefined

Dit is sinds de laatste update van transmission pas begonnen. Cache verwijderd van sickrage, transmission opnieuw geinstalleerd. Alles staat verder goed ingesteld.

Iemand hier ook last ervan en eventueel een oplossing?

• Ben(V)
Klinkt alsof de transmission api is verandert.
Zou een issue aanmaken op de github van Sickrage als ik jou was.

Ondertussen zou je in plaats van de api, de black hole kunnen gebruiken, dat werkt altijd.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 13:23
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:17:
Vreemd is dat de file die hij dan vind onder Categories 2000,2040 en 5000 staan. Deze heb ik toegevoegd aan de categories, maar ook dan vind Sonarr niks.
Dat is een foutje in spotweb. Staat al op de issuelijst :)

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:20
Sind vorige week komen mijn series niet meer in de folders zoals deze het altijd heeft gewerkt.
Ik gebruik Sonarr icm sabnzb, Kan met wat simpel google zoeken niet zo een oorzaak vinden, in welke richting zou ik kunnen zoeken?

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Sinds een paar dagen heb ik opeens dat Sonarr de downloads niet meer importeerd nadat SAB ze binnen heeft gesleept.

Niks veranderd aan mijn settings en permissies (666 voor de files). Drone factory folder staat dus niet ingesteld als de download folder. Manual import lukt wel. Sonarr doet dus niks met de bestanden als SAB ermee klaar is.

Iemand een idee. Ik zie vast iets kleins over het hoofd, maar heb alles al 100x na gelopen. Naar mijn weten ook niks veranderd

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
wagenveld schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Nee, ze komen wel op wanted te staan maar ze worden niet gesnatched totdat je handmatig de backlog search aanzet. Omdat de releases meestal 's nachts gebeuren staat SR dan niet aan. Zie ook
https://github.com/SiCKRA...explained#search-settings

[...]
Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden? Anders kan ik even kijken of er een API method is die je kan aanroepen?

Je zou zelf al kunnen spelen met iets als:
curl http://username:password@localhost:8081/manage/manageSearches/forceBacklog

Maar wellicht is er ook 1 waarbij je de API kan gebruiken. Kijk wel ff voor je..
.. Nope geen API atm. Je zal het dan even authenticated moeten doen.

[ Voor 20% gewijzigd door KontI op 23-03-2016 10:49 ]

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
powah2k4 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:25:
Ik heb het volgende probleem met Sickrage icm transmission. Ik krijg constant deze melding.

2016-03-19 19:18:56 BACKLOG-305687 :: Transmission: Unable to send Torrent: Return code undefined

Dit is sinds de laatste update van transmission pas begonnen. Cache verwijderd van sickrage, transmission opnieuw geinstalleerd. Alles staat verder goed ingesteld.

Iemand hier ook last ervan en eventueel een oplossing?
Ik zag zoiets voorbij komen bij SickGear.
https://github.com/SickGear/SickGear/issues/660

Heb je de download dir ingevuld in SickRage?

Ik heb het zojuist even getest, heb ook 2.92 (14714) geïnstalleerd, maar dat werkt verder prima.
Echter zit ik zelf op een fork van sickrage. (pymedusa). Maar die verschilt niet zoveel.

[ Voor 12% gewijzigd door KontI op 23-03-2016 11:47 ]

• wagenveld
  • Niet online
KontI schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:37:
[...]

Heb je inmiddels al een oplossing kunnen vinden? Anders kan ik even kijken of er een API method is die je kan aanroepen?

Je zou zelf al kunnen spelen met iets als:
curl http://username:password@localhost:8081/manage/manageSearches/forceBacklog

Maar wellicht is er ook 1 waarbij je de API kan gebruiken. Kijk wel ff voor je..
.. Nope geen API atm. Je zal het dan even authenticated moeten doen.
Nee, ben al weer terug bij Sickbeard. Paar series die niet werden gesnatched heb ik daar gefixt met een andere indexer.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cp1_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cp2_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cpsizes_thumb.png

Hoe kan het dat lage kwaliteit een hoge(re) score krijgt?

Zit dat in de Preferred Words?
720p HDTV, 1080p HDTV, 720p WEB-DL, 1080p WEB-DL, 720p BluRay, 1080p BluRay
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cpsearch_thumb.png

Pas ergens helemaal onderaan;

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cpsearch2_thumb.png

EDIT; ik denk dat ik de Preferred Words verkeerd gebruik. Op deze manier zijn de resultaten beter:
1080p, 720p, WEB & DL, HDTV, BluRay
Helaas nog steeds (te) veel 720p bovenaan.

Nog maar even verder prutsen...

EDIT:

Preferred Words: (720p weggelaten)
1080p, WEB & DL, HDTV, BluRay
BR-Rip heb ik ook maar even uitgesloten van mijn Custom Quality Profile.

Resultaten komen in de goede richting :) Vraag me alleen af waarom deze 720p match op 1 staat;

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cplastsearch_thumb.png

EDIT:

Heb de sizes voor 720p en 1080p iets aangepast naar respectievelijk 3000 - 5000 en 5000 - 20000.

Resultaten zijn prima, maar nog wel wisselvallig. Ik kan er niet echt een touw aan vastknopen...

[ Voor 63% gewijzigd door TommyGun op 24-03-2016 20:45 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11 11:02
wagenveld schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Nee, ben al weer terug bij Sickbeard. Paar series die niet werden gesnatched heb ik daar gefixt met een andere indexer.
Ja helaas doet good old sickbeard het nog steeds verreweg het best als je zelf de goede indexers toevoegt :)
SABNZBD trouwens V1.0, leuk!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Voorheen heb ik altijd alles handmatig gedownload en alles zelf zitten organiseren. Dit werkt wel zolang het aantal te volgen series niet te hoog is. Naarmate dit aantal groeide vergat ik nog wel eens een aantal weken een serie te downloaden, maar na een aantal weken zijn er veel series al weer weggehaald van usenet (notice & takedown) en is het lastig (zonder gebruik van torrents) de serie nog binnen te krijgen.
Sinds ik een NAS heb, ben ik gaan kijken naar het volledig automatiseren van dit proces en heb gekeken naar verschillende de verschillende opties. Ik gebruik nu zelf Sonarr en dit werkt naar mijn mening erg goed. Ik heb ook nog sickbeard geprobeerd, maar de gebruikersinterface van Sonarr vind ik echt véél intuïtiever dan die van SickBeard. Ik heb ook nog SickRage geprobeerd, maar ik kreeg hem niet aan de praat op mijn Asustor NAS.

Sonarr icm subliminal als cronjob is echt de ideale oplossing gebleken en heb ik geen omkijken meer naar het downloaden van series.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 25-03-2016 11:00 ]

Verwijderd

ulTimaS schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:56:
en heb ik geen omkijken meer naar het downloaden van series.
Nou, het is wel handig om de zoveel dagen even te controleren. Zo heeft mijn opstelling gisteren een aflevering van de tv serie Rogue gemist, die heb ik nu handmatig meegepakt en bewaar ik even om te zien wat de nas gaat doen vannacht. Het komt gewoon af en toe voor dat hij iets niet kan vinden en daar kom je dan misschien te laat achter.

Verder kan je wellicht nog een tool als autosub (zie hier op tweakers) draaien voor ondertitelingen (engels of nederlands)? Werkt uitmuntend, draait rustig op de nas en checkt elke zoveel uur of er ondertitelingen zijn.

Handmatig downloaden was in het verleden leuk en helemaal als je een heel seizoen in 1 keer kon meepakken van een oudere serie, maar je moet er nu zo snel bij zijn bij een aantal series, dan moet je bijna elke dag het bij gaan houden, geef mij ook maar een nas.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 19:10 ]

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Nou, het is wel handig om de zoveel dagen even te controleren. Zo heeft mijn opstelling gisteren een aflevering van de tv serie Rogue gemist, die heb ik nu handmatig meegepakt en bewaar ik even om te zien wat de nas gaat doen vannacht. Het komt gewoon af en toe voor dat hij iets niet kan vinden en daar kom je dan misschien te laat achter.

Verder kan je wellicht nog een tool als autosub (zie hier op tweakers) draaien voor ondertitelingen (engels of nederlands)? Werkt uitmuntend, draait rustig op de nas en checkt elke zoveel uur of er ondertitelingen zijn.

Handmatig downloaden was in het verleden leuk en helemaal als je een heel seizoen in 1 keer kon meepakken van een oudere serie, maar je moet er nu zo snel bij zijn bij een aantal series, dan moet je bijna elke dag het bij gaan houden, geef mij ook maar een nas.
Je hebt gelijk, ik kijk af en toe wel eens of alles wel meegenomen wordt maar ik hoef niet alles meer handmatig te zoeken :).

Ik gebruik nu subliminal, werkt gewoon goed.

Verwijderd

Sorry, had gemist dat je een subdownloader gebruikt. Zelf geef ik de voorkeur aan autosub o.a. omdat het door tweakers is gemaakt en een opvolger van de bierdopje subdownloader is en bierdopje.com vond ik echt een van de leukste nederlandse sites en communities toen het met ftd nog bestond. Tijden zonder takedowns, nostalgie.

Dat was ook de tijd dat ik dacht dat een nas voor alleen opslag was. Dat hij nu automatisch voor mij download en ander zaken doet heeft hem onmisbaar gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 23:39 ]

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Gebruiken jullie Sonarr ook om handmatig te zoeken? Ik heb Sonarr icm Sab draaien op mijn werkstation, aangezien deze niet de hele dag aan staat moet ik alsnog savonds zoeken naar de nzb's om de series binnen te halen. Op zich geen probleem, echter geeft sonarr geen enkel resultaat als ik zoek op een aflevering.

Uit de log lijkt het alsof sonarr zoekt op "serie - datum", dit lijkt me een beetje onhandig, kan ik die query aanpassen naar "serie - SxxExx"? Daar lijkt het me mis te gaan. ligt dat aan mijn index site? Deze draai ik niet lokaal, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden, mogelijkheden genoeg online, maar dan moet sonarr het wel kunnen vinden natuurlijk

Edit, iets te vroeg geschreeuwd, de serie stond op 'daily', als ik deze op standard zet gaat het wel goed 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Jurgen op 27-03-2016 11:20 ]

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sonarr icm subliminal als cronjob is echt de ideale oplossing gebleken en heb ik geen omkijken meer naar het downloaden van series.
Heb jij dan niet af en toe last dat Subliminal een sub binnentrekt die helemaal out of sync staat ?
Vind zelf Sonarr toch ook wel een fijner pakket dan Sick, maar geen van beiden heb ik hier 100% betrouwbaar kunnen krijgen samen met iets wat automatisch subs fetched.
Dus dan maar dagelijks handmatig *knip*releases binnentrekken, dan weet ik iig zeker dat de subs goed zijn. Of is het tegenwoordig voortaan wel mogelijk om *knip*series automatisch met Sonarr of Sickbeard binnen te halen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:08 ]

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Madshark schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Heb jij dan niet af en toe last dat Subliminal een sub binnentrekt die helemaal out of sync staat ?
Vind zelf Sonarr toch ook wel een fijner pakket dan Sick, maar geen van beiden heb ik hier 100% betrouwbaar kunnen krijgen samen met iets wat automatisch subs fetched.
Dus dan maar dagelijks handmatig *knip*releases binnentrekken, dan weet ik iig zeker dat de subs goed zijn. Of is het tegenwoordig voortaan wel mogelijk om *knip*series automatisch met Sonarr of Sickbeard binnen te halen ?
Nee je kan aangeven wat de minimale score moet zijn in de command (van 0 tot 100). Dit is mijn cronjob:

code:
1
10 */6 * * * /volume1/.@plugins/AppCentral/python/bin/subliminal --addic7ed **** **** --opensubtitles **** **** download -l nl -a 4w -m 80 -v -v /volume1/Series/ >> /volume1/Series/subliminal.log 2>&1

Dus alleen bestanden van maximaal 4 weken oud en een score van minimaal 80. Het is wel zo dat je de orginele file naam behoud na het downloaden aangezien subliminal hier naar kijkt (en ook naar video codecs etc.). Ik gebruik wel de laatste developer versie (2.0), omdat de master branch versie heel lang duurt om mijn 2TB folder met series elke keer te scannen. Hij scande namelijk alle files elke keer opnieuw en keek niet naar de --age restrictie.

http://subliminal.readthedocs.org/en/latest/user/usage.html

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:08 ]

• jmk

jmk

Madshark schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Je zou ook autosub kunnen proberen. Dit werkt over het algemeen heel goed en wordt door een Tweaker (BenV) zeer actief onderhouden.

[ Voor 2% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:08 ]

Verwijderd

*knip* releases komen inderdaad vlekkeloos binnen met autosub. Je kan het ook eenvoudig op een werkstation af en toe draaien als alternatief. Scheelt weer wat werk om die afleveringen los te downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 19:08 ]

Weet iemand waar je kunt zien hoe en wanneer CP de permissies zet voor een folder in destination dir?
Nu ik DSM6 draai lijkt er van alles mis te gaan. Het draait en start allemaal prima maar gaat mis op renaming, of ging mis.

Eerst zette hij helemaal geen permissies, na een restart en herbevestigen van de rechten in DSM, doet ie al iets meer. Hij zet nu de rechten op 770 ipv de ingestelde 777.
Ik heb Debug al aan gehad in CP maar die laat wat permissies betreft niets zien.
Nu is het opzich prima, het werkt weer maar ben toch benieuwd wat er mis gat met permissies en waarom hij ze niet op 777 zet.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Meer mensen in sickrage met opeens de volgende warning:

Error getting caps xml for [http://www.nzbindex.nl/]

Verwijderd

Paulus07 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:01:
Meer mensen in sickrage met opeens de volgende warning:
Error getting caps xml for [http://www.nzbindex.nl/]
Wellicht een bugje op die site? Ik gebruik deze site niet en heb geen foutmelding. Wellicht dat het morgen weer werkt of nzbindex is met deze (gratis?) service gestopt. Denk gewoon een bugje.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:46
schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:00:
Weet iemand waar je kunt zien hoe en wanneer CP de permissies zet voor een folder in destination dir?
Nu ik DSM6 draai lijkt er van alles mis te gaan. Het draait en start allemaal prima maar gaat mis op renaming, of ging mis.

Eerst zette hij helemaal geen permissies, na een restart en herbevestigen van de rechten in DSM, doet ie al iets meer. Hij zet nu de rechten op 770 ipv de ingestelde 777.
Ik heb Debug al aan gehad in CP maar die laat wat permissies betreft niets zien.
Nu is het opzich prima, het werkt weer maar ben toch benieuwd wat er mis gat met permissies en waarom hij ze niet op 777 zet.
In DSM6 kun je beter ACL gebruiken, dan krijgen subfolders automagisch dezelfde rechten als de hoofdfolder. Heb ik je volgens mij al eens eerder uitgelegd?
Kalua schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:48:
[...]

In DSM6 kun je beter ACL gebruiken, dan krijgen subfolders automagisch dezelfde rechten als de hoofdfolder. Heb ik je volgens mij al eens eerder uitgelegd?
Precies maar dat werkt dus niet, de hoofd folder is namelijk wel 777

/edit:
Ben helemaal klaar met hoe Synology met rechten omgaat, vooral met ACL's
Na namelijk ACL's enabled te hebben waren alle folders ineens 770 en kon er ineens niet meer door diverse apps weg geschreven worden, ACL's uit en nu werkt het een stuk beter.

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 02-04-2016 11:30 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mocht er iemand interesse hebben in een quick'n'dirty back-up job voor CP / SR;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/sh
echo "Starting SickRage and CouchPotato Backup on $(date)"

### Sickrage ###
# File location
SR_PATH='/volume2/@appstore/sickbeard-custom/var'

# Create archive
/bin/tar -cvf /volume1/backups/sickrage/sickrage-`date \+%Y\%m\%d`.tar.gz "$SR_PATH/config.ini" "$SR_PATH/cache.db" "$SR_PATH/sickbeard.db" "$SR_PATH/cache" "$SR_PATH/failed.db"

### CouchPotato ###
# File location
CP_PATH='/volume2/@appstore/couchpotatoserver/var'

# Create archive
/bin/tar -cvf /volume1/backups/couchpotato/couchpotato-`date \+%Y\%m\%d`.tar.gz "$CP_PATH/settings.conf" "$CP_PATH/database"

Tested on DSM5

Let op dat de config.ini en settings.conf files beperkte rechten hebben (ik draai dan ook de taak onder root).

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 02-04-2016 15:18 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mocht iemand ook tegen dit issue aanlopen in CP:
[core.media.movie.searcher] Wrong: The Revenant 2015 1080p WEB-DL H264 AC3-EVO, looking for 1080p, found ['dvdr']
N.a.v https://couchpota.to/foru....php?f=17&t=4231&start=40 heb ik de size van BR-RIP gewijzigd naar min. 3000 en max. 6000. Vervolgens 1080p toegevoegd aan de Preferred Words en vervolgens worden dergelijke releases wel gedownload.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 15:30
TommyGun, je andere probleem is niet echt een probleem ;)
Jij hebt waarschijnlijk "manual download" aan staan en dan zoek hij alle qualities, die hij samen voegt in die lijst. Als je echter automatisch naar de download laat sturen, zoekt hij 1 quality, als hij daar iets in vind, pakt hij de release met hoogste score.
Je moet de scores per quality dus apart zien.

Verwijderd

TommyGun schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:13:
Mocht er iemand interesse hebben in een quick'n'dirty back-up job voor CP / SR
Wat is het verschil met de backup functie van SR zelf?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RuudBurger schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:13:
TommyGun, je andere probleem is niet echt een probleem ;)
Jij hebt waarschijnlijk "manual download" aan staan en dan zoek hij alle qualities, die hij samen voegt in die lijst. Als je echter automatisch naar de download laat sturen, zoekt hij 1 quality, als hij daar iets in vind, pakt hij de release met hoogste score.
Je moet de scores per quality dus apart zien.
Aha, er zit dus verschil in gedrag. Dat wist ik niet, bedankt! Inmiddels heb ik 'm weer op automatisch staan, maar ik moet nog eens gaan kijken wat 'ie nu precies binnenhaalt. Over het algemeen lijkt dat wel goed te gaan.
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:28:
[...]

Wat is het verschil met de backup functie van SR zelf?
Daar heb ik me niet echt in verdiept; op deze manier kan ik het makkelijker op een ander volume opslaan en vanuit daar terughalen c.q. verder back-uppen.

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Momenteel krijg ik in mijn logs volgende foutmelding:
[tato.core.plugins.release] Tried to download, but the "nzb" provider gave an error: Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/release/main.py", line 311, in download filedata = data.get('download')(url = data.get('url'), nzb_id = data.get('id')) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/media/_base/providers/nzb/newznab.py", line 198, in download data = self.urlopen(url, show_error = False, headers = {'User-Agent': Env.getIdentifier()}) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/base.py", line 197, in urlopen raise Exception('Disabled calls to %s for 15 minutes because so many failed requests' % host) Exception: Disabled calls to api.oznzb.com for 15 minutes because so many failed requests
Wat moet ik aanpassen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Meer mensen die last hebben van password protected releases?
Ik gebruik het script PasswordDetector.py in nzbGet maar deze lijkt niet goed meer te werken, of eigenlijk gewoon niet. Nu kan het ook zijn dat de password protectie pas na uitpakken zichtbaar wordt en het daarom niet werkt. Het gebruikte script doet nu namelijk een check bij elke gedownloade file maar daar is het dus nog niet merkbaar.

Iemand die hier een andere oplossing voor heeft?

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 04-04-2016 10:53 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Goed... na vier pogingen is het nu exit headphones

Ik heb ruim 5k aan artiesten in mijn muziek directories. Allemaal netjes getagd (eerst met Musicbrainz (en daarmee dus ALLES voorzien van een MBID), en daarna met Tag'n'rename naar beheersbare titels omgezet).
Het ontgaat mij waarom Headphones van die 5000+ artiesten er nog geen 2000 kan vinden. En nee... wachten is niet meer het toverwoord. Headphones is (of lijkt) klaar, als er gedurende een week niets meer wordt gevonden, maar dan wel reageren op het moment dat ik een compleet nieuwe artiest toevoeg.

Daarnaast heb ik er geen begrip voor dat een folder als "The Prodigy" (met daarin netjes de albums van dat Britse bandje, bekend van 'Voodoo People' en 'Firestarter') door Headphones wordt gezien als "Prodigy" (een of andere rapper). Juist om dat soort redenen heb ik al mijn muziek van MBid's voorzien.
Goed, je vloekt, zucht, past aan (ene artiest toevoegen, andere verwijderen) en vervolgens staat een dag of wat later de ongewenste artiest vrolijk weer in de lijst.
Op de site zie ik dat het verzoek om MBid's te ondersteunen in ieder geval teruggaat tot januari 2014. Tegen de tijd dat dit (al was het maar als test) beschikbaar komt wil ik Headphones wel weer eens gaan testen. Voor nu voldoet het (bij lange na) niet aan mijn wensen/eisen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik draai al een flinke poos Sonarr en nu in combinatie met Plex ben ik wel een happy camper behalve dat ik het vervelend vind dat Sonarr nogal veel verschillende releases download. Wat vervelend is met de ondertiteling en kwaliteit.

Ik heb zojuist mijn HD1080P profile veranderd zodat alleen Bluray-1080P en WebDL-1080P wordt gedownload, met een cutoff op WebDL-1080P.

Maar als ik bijvoorbeeld een aflevering van Daredevel check dan zie ik 4 WEBDL-1080p releases. Van 700mb, 3.6gb 4.2gb en 7.6gb. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik of altijd dezelfde releases binnen haal, of de hoogste kwaliteit (grote) binnen haal?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrVegeta schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:27:
Ik draai al een flinke poos Sonarr en nu in combinatie met Plex ben ik wel een happy camper behalve dat ik het vervelend vind dat Sonarr nogal veel verschillende releases download. Wat vervelend is met de ondertiteling en kwaliteit.

Ik heb zojuist mijn HD1080P profile veranderd zodat alleen Bluray-1080P en WebDL-1080P wordt gedownload, met een cutoff op WebDL-1080P.

Maar als ik bijvoorbeeld een aflevering van Daredevel check dan zie ik 4 WEBDL-1080p releases. Van 700mb, 3.6gb 4.2gb en 7.6gb. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik of altijd dezelfde releases binnen haal, of de hoogste kwaliteit (grote) binnen haal?
Hmmm, goeie vraag. Het enige wat je kan instellen is de minimale/maximale bestandsgrootte, maar dit geld dan voor alle series en kan je niet individueel instellen. Je kan ook geen nieuwe, eigen 'qualities' maken. Het enige wat je misschien kan doen is een tag aanmaken met de releasegroup naam als restrictie, maar dit werkt ook niet als dezelfde releasegroup verschillende groottes releasen.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan je per serie een tag aanmaken? Ik dacht alleen globaal, dan is dat misschien nog wel een idee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrVegeta schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:53:
Kan je per serie een tag aanmaken? Ik dacht alleen globaal, dan is dat misschien nog wel een idee.
Bij Settings > Indexers staat onderaan 'restrictions' daar kan je tags aanmaken. Je moet wel advanced settings op 'shown' zetten anders zie je ze niet.

Dan geef je bijvoorbeeld een 'must contain' aan en dan vul je de naam van de releasegroup in. Vervolgens geef je aan wat de naam van de tag moet zijn. Bij de serie vul je deze tag dan in en als het goed is zoekt hij dan alleen releases met deze naam in de titel.

[ Voor 26% gewijzigd door ulTimaS op 05-04-2016 12:02 ]

• jmk

jmk

MrVegeta schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:27:

Die file van 700MB is waarschijnlijk een HEVC x265 release. Je kan die keywords blacklisten als je de kwaliteit niet goed vind. (Onder indexers)
Ik zou trouwens ook graag een "prefer biggest" optie willen in Sonarr.

Daarnaast zijn blu-ray releases vaak lastiger met subtitles. Die lopen namelijk bijna nooit in sync met een HDTV/WEB-DL release. Er worden veel meer subtitles uitgebracht voor HDTV en WEB-DL dan voor Blu-Ray. Dus als je de keuze hebt zou ik geen Blu-ray downloaden. Dit speelt ook alleen voor series die al lang zijn uitgezonden en niet voor lopende seizoenen trouwens. Voor oude series is handmatig downloaden toch vaak het snelst(NL sub releases), voor lopende is een combinatie van Sonarr en autosub weer ideaal(maar dat is mijn persoonlijke ervaring). Wanneer ik handmatig een release heb gedownload zet ik monitoring uit voor die afleveringen/seizoenen in Sonarr.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik heb onlangs een nieuwe NAS gekocht (DS215+) en hier meteen DSM6 opgezet. Leuk, nieuwe software, BTRFS etc. Alleen maar half gelezen en BTRFS werkt niet. Maar nu blijkt dus ook Sickbeard, Headphones en Couchpotato niet te werken met DSM6.0

Hier zijn al allerlei issues voor aangemaakt, maar wellicht dat iemand hier wel al een fresh install klaar heeft gekregen op zijn DSM6.0? Nu maar even een Raspberry er tussen gezet die de torrents in een shared folder zet en Download station laten monitoren, maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter...

iemand anders opties?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Paultje3181 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:27:
Ik heb onlangs een nieuwe NAS gekocht (DS215+) en hier meteen DSM6 opgezet. Leuk, nieuwe software, BTRFS etc. Alleen maar half gelezen en BTRFS werkt niet. Maar nu blijkt dus ook Sickbeard, Headphones en Couchpotato niet te werken met DSM6.0

Hier zijn al allerlei issues voor aangemaakt, maar wellicht dat iemand hier wel al een fresh install klaar heeft gekregen op zijn DSM6.0? Nu maar even een Raspberry er tussen gezet die de torrents in een shared folder zet en Download station laten monitoren, maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter...

iemand anders opties?
Hier werkte Couchpotato gewoon out of the box na upgrade naar DSM6 (DS414) Sonarr had even moeite met de community mono maar eenmaal mono uit synology zelf geïnstalleerd, start-stop script aangepast werkte het weer. Krijg je een error/foutmelding in de logs bij het opstarten of?
Pagina: 1 ... 14 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)