• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11 07:54
MikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:22:
Zoek eens op Port forwarding.

Moet je overigens nog wel een aardige nas en upload hebben om met meerdere tegelijk video te kijken ook.
Ik heb in de router waar de NAS aan gekoppeld staat.
Portforwarding ingesteld voor 5050 voor couchpotato
en 8899 voor sickrage.

Maar hij werkt beide nog niet, standaard fout: webpagina niet beschikbaar.

• baco2000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 10:43
Als ik de url intik krijg ik spotweb te zien.... zoals je zou verwachten. het is overigens de zelfde URL als die ik in Sonarr gebruik voor Spotweb.
brandtr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, althans zo lijkt het. De array die terug komt blijft leeg....

Wat zie je precies als je de URL van spotweb in je browser plakt? Ik krijg dan deze error melding:
<error code="300" description="No such item"/>

Greetz

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joostje123 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Ik heb in de router waar de NAS aan gekoppeld staat.
Portforwarding ingesteld voor 5050 voor couchpotato
en 8899 voor sickrage.

Maar hij werkt beide nog niet, standaard fout: webpagina niet beschikbaar.
Is denk ik meer iets voor een ander topic, maar hoe benader je de pagina's? Extern Ip adres van je modem of via een domeinnaam oid.

• Joostje123
MikeyMan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:22:
[...]

Is denk ik meer iets voor een ander topic, maar hoe benader je de pagina's? Extern Ip adres van je modem of via een domeinnaam oid.
Quickconnect.

Ip adres van de NAS:5050

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ipadres van de NAS? Je moet wel je externe ipadres invullen...
Het ipadres wat je van je modem krijgt zegmaar.

Kun je vinden met legio tooltjes:
http://whatismyipaddress.com/ bijvoorbeeld

• Joostje123
MikeyMan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:37:
Ipadres van de NAS? Je moet wel je externe ipadres invullen...
Het ipadres wat je van je modem krijgt zegmaar.

Kun je vinden met legio tooltjes:
http://whatismyipaddress.com/ bijvoorbeeld
Ja ipadres van de modem bedoel ik ook.
Via quickconnect, daar kom ik namelijk wel op extern. Maar op couchpotato en sickrage niet..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quickconnect moet je niet gebruiken daarvoor...

Gewoon ipadresvanmodem:poortnummer

Moet je wel in je router de juiste poorten geforward hebben naar je nas.
Kan niet anders dan dat daar iets mis gaat.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Het valt mij op dat Sickbeard al tijden niet meer geüpdate is

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
het valt me op dat je de topic al een tijdje niet doorgelezen hebt,

sorry kon het niet laten.
maar dit is al een paar keer voorbij gekomen en ook alternatieven gebaseerd op sickbeard

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omdat voor mij in de 3e keer Sickrage kapot ging ben ik nu volledig over op Sonarr.

Loop nog tegen wat kleine dingetjes aan zoals het beter organiseren van Anime en subs automatisch downloaden maar ondertussen mijn private tracker eraan gekoppeld en alles werkt als een trein O+

Ik had dit al een maand of 4 geleden moeten doen toen mijn Sickrage voor het eerst begon te haperen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Touchdomex schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:14:
Ik had dit al een maand of 4 geleden moeten doen toen mijn Sickrage voor het eerst begon te haperen :D
Sonarr loopt hier ook als een trein, al een paar honderd dagen non stop. Sonarr maakt automatisch backup van de settings, en update automatisch. Je hebt er geen omkijken naar. En zo hoort het, automatiseren en vervolgens nog veel werk aan hebben is niet goed automatiseren. :+
Autosub trekt automatisch de subs binnen. Mij hoor je niet klagen.

• wvkreg
  • Laatst online: 05-11 11:02
Is er sonar voor readynas x86?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 16:16

jmk

Ja Sonarr is een mooi programma. De calendar is geniaal zo eenvoudig en handig. Mijn homepage, first thing in the morning!

Het zou toch wel heel mooi zijn als hij de source WEBRIP en WEBDL niet door elkaar haalt. Ik vind het nogal frustrerend te zien dat hij soms een goede HDTV 1080 vervangt door een WEBRIP die kleiner is. WEBDL vind ik eigenlijk het fijnste formaat: Bijna altijd 5.1 geluid, goed beeld en instelbare Engelse subs die perfect in sync lopen. WEBRIP is vaak slechter dan HDTV 1080 maar vanwege het ontbreken van een goed onderscheid gebeurd het niet goed.

Ik zou het ook fijn vinden als je het in Sonarr zo kan instellen dat je nooit een kleiner bestand mag downloaden dan er als is.

Yippie kayak, other buckets!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb nog steeds permissie problemen met sonarr. Een verbeterde versie wil die gewoon weg niet importeren, acces denied message. De eerste gaat wel goed..
Geloof dat iedereen nu wel toegang heeft en schrijf rechten op de nzbget folder en waar het naar toe moet.
Zelfs een aparte groep gemaakt waar nzbdrone inzit maar het helpt niet...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• TRaSH
Je kan ook webrip in de ignore lijst zetten.
Dat met permissies zie ik vaak voorbij komen bij mensen die een NAS gebruiken.
Iets met je rechten zit niet goed,
Wat het precies is kan ik je niet vertellen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Waah
  • Laatst online: 05-11 14:15
De USERS groep moet volgens mij ook read en write rechten hebben. Samen met de SC-download en sc-movies (ofzo) groep. En dat op de mappen die Sonarr gebruikt (dus ook waar je dingen naar laat verplaatsen enzo). Had eerst ook problemen daarmee, maar is nu opgelost.

Zelf gebruik ik nog sickrage, maar dat werkt niet echt superlekker. Dus toch maar eens Sonarr proberen. Iemand ervaring met het binnenhalen van Uitzending gemist-afleveringen van Spotweb (of iets dergelijks)? Ik merk dat Sickrage de programma's wel kan vinden (gtst, all you need is love etc) maar bij het zoeken eigenlijk niets vind. Misschien naamgeving ofzo? of is er een makkelijkere manier om dat soort dingen binnen te halen. RTL XL etc vind ik echt ruk en niet gebruiksvriendelijk, en als die gewoon automatisch het binnenhaalt.... zou een stuk makkelijker zijn voor de vriendin (mocht het niet obvious zijn dat GTST en All you need is love, van mij persoonlijk niet hoeven )

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
jmk schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:47:
Ja Sonarr is een mooi programma. De calendar is geniaal zo eenvoudig en handig. Mijn homepage, first thing in the morning!

Het zou toch wel heel mooi zijn als hij de source WEBRIP en WEBDL niet door elkaar haalt. Ik vind het nogal frustrerend te zien dat hij soms een goede HDTV 1080 vervangt door een WEBRIP die kleiner is. WEBDL vind ik eigenlijk het fijnste formaat: Bijna altijd 5.1 geluid, goed beeld en instelbare Engelse subs die perfect in sync lopen. WEBRIP is vaak slechter dan HDTV 1080 maar vanwege het ontbreken van een goed onderscheid gebeurd het niet goed.

Ik zou het ook fijn vinden als je het in Sonarr zo kan instellen dat je nooit een kleiner bestand mag downloaden dan er als is.
Totdat er ineens een mooie HEVC / x265 release voorbij komt, mits je die afspelen kunt, natuurlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ionicdog schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:19:
Ik heb nog steeds permissie problemen met sonarr. Een verbeterde versie wil die gewoon weg niet importeren, acces denied message. De eerste gaat wel goed..
Geloof dat iedereen nu wel toegang heeft en schrijf rechten op de nzbget folder en waar het naar toe moet.
Zelfs een aparte groep gemaakt waar nzbdrone inzit maar het helpt niet...
Heb je in Sonarr de Permissions ingesteld? Bij mij staan ze zowel voor File als Folder op 0777 en ik heb nooit problemen met het vervangen van bestanden als er een betere kwaliteit verschijnt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacuuu schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:53:
[...]

Sonarr loopt hier ook als een trein, al een paar honderd dagen non stop. Sonarr maakt automatisch backup van de settings, en update automatisch. Je hebt er geen omkijken naar. En zo hoort het, automatiseren en vervolgens nog veel werk aan hebben is niet goed automatiseren. :+
Autosub trekt automatisch de subs binnen. Mij hoor je niet klagen.
tsjah, dat gaat an sich nu ook prima met sickrage.
De issues die daar de laatste tijd hebben gespeeld kunnen ook met Sonarr de kop op steken.
Het blijft open source.
MikeyMan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:47:
[...]

tsjah, dat gaat an sich nu ook prima met sickrage.
De issues die daar de laatste tijd hebben gespeeld kunnen ook met Sonarr de kop op steken.
Het blijft open source.
Kunnen ja maar toch gebeurt het een heeel stuk minder.
Bij elke update van SickRage is het maar afvragen of het wel blijft werken , of er niets anders stuk is gegaan dan dat er gefixed is/was.

Ik ben van mening dat Sonarr een behoorlijke reputatie opgebouwd heeft qua stabiliteit, dit vind ik niet terug in Sickrage.
Jorgen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Totdat er ineens een mooie HEVC / x265 release voorbij komt, mits je die afspelen kunt, natuurlijk.
Licht eens toe want weet even niet waar je heen wilt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 04-02-2016 14:06 ]

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik had de settings van snelrennen, zal jou settings eens proberen..edt werkt niet

op het moment dat nzbdrone de file import van de nzbget folder naar de series folder krijgt die file niet de permissies die ik heb gezet voor die folder. Bv users alle permissies
De owner wordt wel nzbdrone maar de Users krijgen na import beperkte toegang terwijl alles wat in die folder komt zou dus volle permissie zou moeten krijgen
Ook zie ik veel minder machtigingen van users en groepen op de file dan die zou moeten hebben zoals ingesteld in de hele folder.
Zou de file gelocked zijn door nzbget..? hier heb ik de umask ook op 0002 gezet
drfruit schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Heb je in Sonarr de Permissions ingesteld? Bij mij staan ze zowel voor File als Folder op 0777 en ik heb nooit problemen met het vervangen van bestanden als er een betere kwaliteit verschijnt.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 16:46
ionicdog schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:25:
ik had de settings van snelrennen, zal jou settings eens proberen..edt werkt niet

op het moment dat nzbdrone de file import van de nzbget folder naar de series folder krijgt die file niet de permissies die ik heb gezet voor die folder. Bv users alle permissies
De owner wordt wel nzbdrone maar de Users krijgen na import beperkte toegang terwijl alles wat in die folder komt zou dus volle permissie zou moeten krijgen
Ook zie ik veel minder machtigingen van users en groepen op de file dan die zou moeten hebben zoals ingesteld in de hele folder.

[...]
Je kan ook ACL gebruiken, zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1960 voor uitleg.

Voordeel hier van is dat nieuwe files en folders automatisch de rechten erven van de hoofdmap.

• Waah
[b]schumi2004 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:04:
Volgens mij bedoeld die, dat een HEVC bestand ook kleiner is, maar wel een hogere beeldkwaliteit kan hebben. Dus dan is een kleiner bestand wel van toegevoegde waarde....

Zelf ga ik liever voor safe. Dan maar een groot bestand. Snap sowieso niet dat je niet kan instellen dat, wanneer je al een film/serie hebt, dat die via een notification meld dat er eventueel een betere beschikbaar is zonder te downloaden. Dan kan je zelf bepalen of het een betere file is of niet.

Vaak kan ik zelf beter beoordelen of de file beter is dan die ik al heb dan software.

stap-voor-stap ACL uitleg van Synology zelf. Want snapte niet HOE die het instelde uit dat forum. alleen dat de functionaliteit blijkbaar bestond.
https://www.synology.com/...rmissions_from_Windows#t2

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 04-02-2016 14:39 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zegt niets over de kwaliteit. Pull requests worden voor Sonarr niet zomaar geaccepteerd en volgens mij is er zelfs binnen de drie hoofd-developers maar eentje die bepaalt wat er nou wel en niet in de masterbranch gemerged wordt. Daarbij gebruiken ze bij Sonarr een mooie setup for continuous deployment en vooral het feit dat daar netjes unittests bijhoren maakt dat het op behoorlijk professionele manier onderhouden wordt, waardoor zelfs de developmentbranch aardig stable is. Het ene OS-project is het andere niet. :)
Waah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:36:
Zelf ga ik liever voor safe. Dan maar een groot bestand. Snap sowieso niet dat je niet kan instellen dat, wanneer je al een film/serie hebt, dat die via een notification meld dat er eventueel een betere beschikbaar is zonder te downloaden. Dan kan je zelf bepalen of het een betere file is of niet.
Dat zou ik op zich ook wel een mooie toevoeging vinden, maar het lijkt me UI-technisch een uitdaging.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• drfruit
  • Niet online
ionicdog schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:25:

[...]
Geen idee, ik gebruik sabnzbd en dat werkt ideaal met Sonarr.

• Waah
NMe schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:42:
Dat zou ik op zich ook wel een mooie toevoeging vinden, maar het lijkt me UI-technisch een uitdaging.
Op zich mee eens, maar Couchpotato kan ook al alternatieven weergeven als je download toch "mislukt" is. Deze kan je zelf aanklikken.

Maar ik ben al lang blij dat er dev's bestaan die programma's als Couchpotato/Sonarr maken :+

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Enige probleem wat ik nu heb met Sonarr is dat blijkbaar er geen rarfiles ondersteund worden :')

En Deluge kan extractor niet starten nu :') Eens kijken of ik alles opnieuw kan configgen met ofwel Transmission of deluge opnieuw kan installeren waardoor extractor niet werkt :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMe schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:42:
[...]

volgens mij is er zelfs binnen de drie hoofd-developers maar eentje die bepaalt wat er nou wel en niet in de masterbranch gemerged wordt.
En daarmee kan het evengoed mis gaan dus :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
schumi2004 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Kunnen ja maar toch gebeurt het een heeel stuk minder.
Bij elke update van SickRage is het maar afvragen of het wel blijft werken , of er niets anders stuk is gegaan dan dat er gefixed is/was.

Ik ben van mening dat Sonarr een behoorlijke reputatie opgebouwd heeft qua stabiliteit, dit vind ik niet terug in Sickrage.

[...]

Simpel toch. Hij vraagt zich af of hij kan voorkomen dat er kleinere bestanden worden gedownload. Dat is een heel plausibele wens, behalve als je liever bestanden hebt die gebruik maken van een betere compressie. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:43:
Enige probleem wat ik nu heb met Sonarr is dat blijkbaar er geen rarfiles ondersteund worden :')
Rarfiles zijn dan ook de schurft op filesharingsites. Niemand blijft seeden als je je torrent eerst moet uitpakken om hem te kunnen gebruiken omdat je dan de data twee keer moet houden. Een keer voor jezelf, en een keer om te seeden.

Los daarvan staat rar-support wel ergens op de todo van Sonarr. Geen idee met welke prio.
MikeyMan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:26:
[...]

En daarmee kan het evengoed mis gaan dus :)
Ik kan ook een ongeluk krijgen als ik in mijn APK-gekeurde auto stap. Maar als je moet kiezen welke auto je moet gebruiken, welke kies je dan? Eentje die netjes elk jaar gekeurd en goed onderhouden is, of een auto die al jaren geen monteur heeft gezien? Een goed draaiboek voor elke deployment is belangrijk en voorkomt heel veel problemen.

Ik zeg overigens niet dat Sickrage zo'n draaiboek niet heeft, ik weet niet hoe die mensen developen. Maar ik reageerde dan ook niet zo zeer op Sickrage en meer op die ongefundeerde rant richting open source-software hierboven. ;)

• TRaSH
Snap niet dat trackers rar files toestaan.
"Het zou verboden moeten worden"
Gelukkig bij steeds meer private trackers is dat zo.
Voor utorrent heb ik een script/programma dat kijkt of een torrent ingepakt is.
En pakt het daarna uit zodat sonar er wat mee kan doen.
Als utorrent stopt met seeden dan verwijderd het de boel helemaal.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:53:
[...]

Rarfiles zijn dan ook de schurft op filesharingsites. Niemand blijft seeden als je je torrent eerst moet uitpakken om hem te kunnen gebruiken omdat je dan de data twee keer moet houden. Een keer voor jezelf, en een keer om te seeden.

Los daarvan staat rar-support wel ergens op de todo van Sonarr. Geen idee met welke prio.
Het staat op de agenda maar ergens laag van wat ik weet. Omdat de torrentclients het zelf ook kunnen afhandelen.

Ben nu bezig om gewoon uit te pakken met winrar ofzo zodra de torrent binnen is. Of ik moet torrents gaan filteren op alleen de files maar dan moet ik echt gaan zoeken erin :+
TRaSH schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:08:
Snap niet dat trackers rar files toestaan.
"Het zou verboden moeten worden"
Gelukkig bij steeds meer private trackers is dat zo.
Voor utorrent heb ik een script/programma dat kijkt of een torrent ingepakt is.
En pakt het daarna uit zodat sonar er wat mee kan doen.
Als utorrent stopt met seeden dan verwijderd het de boel helemaal.
Mijn Private tracker doet het in ieder geval nog voor de files die ik heb... Andere files in andere kwaliteiten niet maar zit er voorlopig nog aan vast.

Zo'n script ga ik dit weekend ook mee bezig om die toe te passen op mijn situatie.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NMe schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:53:
Is dat zo? Wat ik doe is een aparte schijf gebruiken voor downloaden en laat m'n torrents daar gewoon X dagen seeden. Gebruik geen links tussen bestanden, gewoon uitpakken (indien nodig) en dan kopiëren/verplaatsen naar m'n media folder.

RAR files zijn alsnog dikke zuig, maakt het alleen maar lastiger.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 05-02-2016 11:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Touchdomex schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Het staat op de agenda maar ergens laag van wat ik weet. Omdat de torrentclients het zelf ook kunnen afhandelen.
Zou best eens kunnen. Stiekem zou ik willen dat geen enkele software het faciliteert, dan houdt het vanzelf een keer op met die rars.
Tsurany schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Is dat zo? Wat ik doe is een aparte schijf gebruiken voor downloaden en laat m'n torrents daar gewoon X dagen seeden. Gebruik geen links tussen bestanden, gewoon uitpakken (indien nodig) en dan kopiëren/verplaatsen naar m'n media folder.
Ik had tot voor kort alles dat ik downloadde min of meer permanent geseed op een private tracker. Dat ging ook simpel, gewoon een hardlink maken zodat de file in mijn mediafolder staat én in mijn downloadfolder zonder dat het twee keer ruimte inneemt en gaan. Met rars had me dat bijna twee keer zo veel ruimte gekost en was ik daar domweg niet aan begonnen. Het is het verschil tussen downloads die na een paar weken doodgaan en torrents die ook na zes jaar nog werken. ;)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan inderdaad ook. Zelf seed ik voor een dag of 5-10 omdat het daarna toch niet echt wat oplevert. Je hebt altijd de grote jongens met hun seedboxen die permanent blijven seeden, prima. Pas als zij het niet meer doen ga ik er zelf mee aan de slag :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
stormfly schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Iemand ditzelfde gedrag al eens ervaren en eventueel een oplossing beschikbaar?
Dit is inmiddels opgelost, ineens draait het weer ik had er veel tijd in zitten maar ik had geen tijd meer. Ik denk dat synocommunity iets aangepast heeft of de package heeft een git pull gedaan toen ik hem via de CLI gestart had.

Anyway draait weer goed ;-) #erg blij

• TommyGun
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

In de OP staat een lijst met "Ignored" words.

Nu is het zo dat SickRage zowel het veld "Ignore words" als "Ignore language names in subbed results" heeft.

Bij laatstgenoemde heb ik:
danish,dksubs,french,german,ita,italian,korean,korsub,spanish,swedish,swesub,truefrench,turkish,russian,nordic

Echter, "Ignore words" heb ik leeg gelaten. Immers, stel dat een aflevering heet "The german guy" (ik noem maar wat), dan kan 'ie nooit gedownload worden omdat "german" een ignored word is? Of zie ik dat verkeerd?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor wie het niet duidelijk is: of content waar wel of niet kan worden gevonden valt dus buiten de grenzen van dit draadje. Ik heb wat posts verwijderd. Helaas zaten daar ook reacties bij die op zich nog wel konden, maar die kwamen dan in het luchtledige te hangen.

De grens blijft lastig. Wie behoefte heeft aan een gesprek waar de grens ongeveer ligt kan terecht in het feedback-topic. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Lustucru op 08-02-2016 21:12 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:52
hmmm, blijkbaar ging ik bij de omschrijving van mijn probleem te ber en bleef ik niet binnen de grenzen van de regels van dit topic. excuses daarvoor, ik wilde niemand tot last zijn :)

aangezien nu jammer genoeg de hele vraag weg is en ik nog steeds met een vervelend probleem zit, stel ik hem opnieuw, maar zonder enige referentie :9

sonarr download één bepaalde serie niet. hij vindt meerdere releases (dit geeft hij aan bij een auto search), én ik vind er meerdere met een manual search, alles zonder uitroeptekens. maar ergens gaat er iets mis en hij vertikt het te downloaden...

andere series lukken wel gewoon met dezelfde indexer(s).

iemand een idee? bedankt alvast!

• jmk

jmk

BBBrt schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:56:
hmmm, blijkbaar ging ik bij de omschrijving van mijn probleem te ber en bleef ik niet binnen de grenzen van de regels van dit topic. excuses daarvoor, ik wilde niemand tot last zijn :)

aangezien nu jammer genoeg de hele vraag weg is en ik nog steeds met een vervelend probleem zit, stel ik hem opnieuw, maar zonder enige referentie :9

sonarr download één bepaalde serie niet. hij vindt meerdere releases (dit geeft hij aan bij een auto search), én ik vind er meerdere met een manual search, alles zonder uitroeptekens. maar ergens gaat er iets mis en hij vertikt het te downloaden...

Je kan in de lijst van alle afleveringen van 1 seizoen op 1 aflevering klikken voor meer info. Vervolgens heb je een history tab. Zie je daar wat staan? Misschien wel de opdracht naar de downloadclient gestuurd maar vanwege een takedown gemarkeerd als failed? Het standaard gedrag is dat zo'n download uit de geschiedenis van je downloadclient wordt gehaald. (Bij mij SAB)

Wat je ook kan doen is naar de webpage van de indexer gaan, daar de nzb handmatig downloaden en openen in je downloadclient. Werkt dit wel? Welke fout kom je eventueel tegen?

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Werkt de renamer nog van CP? Sinds kort (na 1 jaar succesvol draaien) laat CP de downloads staan en renamed hij ze niet meer. Ik heb aan de instellingen niks veranderd. Iemand een idee? Bugje in de laatste release?

• Joostje123
Ik had een paar maanden sick rage draaien op mijn nas.

Maar draaide op een of andere manieren niet stabiel, haalde wel zijn downloads binnen maar als ik nieuwe serie wou toevoegen ging dit soms niet en afgelopen week ook voor het eerst series niet binnen gehaald.

Nu draai ik sinds een dag Sonar, hier zag ik niet een twee, ondertitels in verwerkt om die te downloaden.

Ik gebruik nu voor ondertitels plex maar voor de eerste download heeft die een verkeerde versie van de ondertitel gedownload, loopt niet synchroon. Pech? Of
Is plex hier niet zo goed in?

En moet ik naar andere oplossingen kijken?
Tips?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik begin nu toch wel te merken dat Sonar (en eigenlijk Mono) wel wat heftig is voor mijn NAS (Synology 411). Mono verbruikt 100MB geheugen terwijl ik er maar 512 heb.

De overstap van van SABnzb naar NZBget maakt wel weer veel goed.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:04
Ik ben op zoek naar een programmatie die ondertitels download. Omdat SR, CP, PMS niet altijd de goede kan vinden of helemaal niks binnen haalt.

Ik ben wat wezen zoeken en ik kom alleen maar Sublimal tegen. Is er niet meer op de markt?

Ik gebruik Ubuntu server.

Het is wel de bedoeling dat als het een maal loopt dat het gewoon moet werken en niet de hele tijd aan het zoeken bent naar ondertitels.

iRacing Profiel

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:34
Probeer autosub eens.
Wel na het weekend want er zit nu een klein probleempje in, wat dit weekend wordt gefixed

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• tonleurs
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:12:

Ik gebruik nu voor ondertitels plex maar voor de eerste download heeft die een verkeerde versie van de ondertitel gedownload, loopt niet synchroon. Pech? Of
Is plex hier niet zo goed in?

En moet ik naar andere oplossingen kijken?
Tips?
Hier al eens gekeken:

https://forums.plex.tv/di...1-subtitles-done-right/p1

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
SkullboyNL schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:03:
Ik ben op zoek naar een programmatie die ondertitels download. Omdat SR, CP, PMS niet altijd de goede kan vinden of helemaal niks binnen haalt.

Ik ben wat wezen zoeken en ik kom alleen maar Sublimal tegen. Is er niet meer op de markt?

Ik gebruik Ubuntu server.

Het is wel de bedoeling dat als het een maal loopt dat het gewoon moet werken en niet de hele tijd aan het zoeken bent naar ondertitels.
Zoals hieronder gezegd Autosub. Volgens mij word het alleen niet echt meer ontwikkeld, maar hier is ook een topic over op GoT.

Waarmee kijk je films/series, is dat toevallig KODI? Hier zit tegenwoordig ook een subtitle service in die ook automatisch kan downloaden. Volgens mij werkt autsub beter, maar altijd goed om wat alternatieven te hebben ;)
BBBrt schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:56:

Staat je serie / seizoen wel op monitored? Wat gebeurd er als je een aflevering handmatig download?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51
EJPostema schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:38:
[...]

Zoals hieronder gezegd Autosub. Volgens mij word het alleen niet echt meer ontwikkeld, maar hier is ook een topic over op GoT.

Waarmee kijk je films/series, is dat toevallig KODI? Hier zit tegenwoordig ook een subtitle service in die ook automatisch kan downloaden. Volgens mij werkt autsub beter, maar altijd goed om wat alternatieven te hebben ;)

[...]

Staat je serie / seizoen wel op monitored? Wat gebeurd er als je een aflevering handmatig download?
Autosub werkt perfect en wordt nog volop ontwikkeld onderhouden door Ben(V) (zie 2 posts boven je :) )

Zelf gebruik ik dan ook autosub en Kodi met subtitleplugin, dus in 99% van de gevallen heb ik subs :P

Autosub werkt iets beter als de subtitleplugin van Kodi, maar Autosub ondersteund geen films.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• EJPostema
Grolsch schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:03:
[...]

Autosub werkt perfect en wordt nog volop ontwikkeld onderhouden door Ben(V) (zie 2 posts boven je :) )

Zelf gebruik ik dan ook autosub en Kodi met subtitleplugin, dus in 99% van de gevallen heb ik subs :P

Autosub werkt iets beter als de subtitleplugin van Kodi, maar Autosub ondersteund geen films.
ah nice, volg het topic van Autosub maar zelden. Moet maar eens kijken of ik de goede repo nog heb ;)

Overigens doet couchpotato het vaak prima met subs zoeken, of download ze standaard al met subs (preferred NL, NL-sub etc etc)

• Grolsch
EJPostema schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:47:
[...]

ah nice, volg het topic van Autosub maar zelden. Moet maar eens kijken of ik de goede repo nog heb ;)

Overigens doet couchpotato het vaak prima met subs zoeken, of download ze standaard al met subs (preferred NL, NL-sub etc etc)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat CP subs download.

Ik heb wel NL als preferred staan, maar dat werkt alleen maar met bestaande releases, bij nieuwe releases komt altijd eerst alles zonder subs.

Ik heb ook wel eens "required" ingevuld, maar dan download hij de helft niet.

KODI met subtitleseeker werkt hier goed voor.

• EJPostema
Grolsch schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:51:
[...]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat CP subs download.

Ik heb wel NL als preferred staan, maar dat werkt alleen maar met bestaande releases, bij nieuwe releases komt altijd eerst alles zonder subs.

Ik heb ook wel eens "required" ingevuld, maar dan download hij de helft niet.

KODI met subtitleseeker werkt hier goed voor.
Hmm, zou idd kunnen. Ik heb er nooit echt op gelet bij CP. Denk dat mijn kwaliteits instellingen misschien strak genoeg staan dat er vaak wel subs beschikbaar zijn, of het bij required staat. Kijk sowieso niet heel veel films tegenwoordig. Dus ik hoef niet alles op dag 1 te hebben.

Maar je hebt wel gelijk, dat die KODI subtitleseeker goed werkt :)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38
brandtr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, althans zo lijkt het. De array die terug komt blijft leeg....

Wat zie je precies als je de URL van spotweb in je browser plakt? Ik krijg dan deze error melding:

Greetz
Ik heb ook hetzelfde probleem, heeft altijd goed gewerkt maar nu kan hij niks meer vinden in de spotweb database, hij maakt wel goed contact.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
02-11 12:20:57 INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 1080p ignoring ETA
02-11 12:20:57 INFO
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://jansen.synology.me/spotweb/api?imdbid=3864024&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb, data: []
02-11 12:20:58 DEBUG
[hpotato.core.plugins.base] Setting cache f85b8b69a0d248b9500ed5ca0bc5713e
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 1080p
02-11 12:20:58 INFO
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in 720p ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in 720p
[core.media.movie.searcher] Search for Lazer Team in BR-Rip ignoring ETA
[core.media.movie.searcher] Nothing found for Lazer Team in BR-Rip
[core.media.movie.searcher] Too early to search for [u'1080p', u'720p', u'brrip'], Lazer Team

Idd als ik de url zelf in de browser invul krijg ik de
code:
1

Blijkbaar zoekt couchpotato verkeerd, is dit iets om als bug in te schieten op github?
Ik heb spotweb even getest met sickrage en daar pakt hij ze gewoon op, het is dus geen spotweb probleem denk ik, ik heb spotweb ook al tijden niet meer veranderd, couch heeft regelmatig een update.

====================update======================

Ik denk dat ik het al zie, ik heb even de log bekeken van Couch en gezocht naar een oude search string en die ziet er heel anders uit.
code:
1
[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?apikey=2a65b87dac89f9ca44772d42f1202f41&t=details&id=B0TeI05fTxEQp00Vg44rc%40spot.net, data:

tegenover nu
code:
1
 [hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://192.168.1.160/spotweb/api?imdbid=4870838&apikey=87e5379666218d1a08721799f2ed6387&t=movie&extended=1&Spotweb

[ Voor 18% gewijzigd door gielie op 11-02-2016 12:44 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb van d week Headphones maar eens geconfigureerd op mijn NAS.
Ik heb er (vooralsnog) voor gekozen om geen lokale Musicbrainz te installeren, maar in plaats daarvan gewoon mijn requests daar te laten afhandelen.
Mijn complete muziek collectie staat op dezelfde NAS, en is (in zijn volledigheid) getagd met behulp van Musicbrainz Picard. Alles wat niet te taggen was heb ik indertijd zelf toegevoegd op MB.org en na goedkeuring door de community alsnog getagged.
Headphones is geconfigureerd om die hele directory te scannen, en daarnaast naar mijn Last.fm history te kijken.

Ik constateer op dit moment dat er niet echt een logica in de manier van scannen zit... ik zie net zo hard artiesten aan het begin van het alfabet verschijnen, als aan het einde. Dat is op zich niet zo'n bezwaar. Wat ik wel raar vindt, is dat Headphones op dit moment artiesten in mijn collectie weet te vinden die ik niet ken... Artiesten die (op musicbrainz.org) gelinkt zijn aan een (enkel) verzamelalbum... dat vervolgens niet in mijn collectie bestaat, en ook op Last.fm kan ik bij de artiest in kwestie geen scrobbles terug vinden...

Nu heeft Headphones nog geen 1000 artiesten geindexeerd, waar mijn mediaspeler er bij 5100 kent en mijn Last.fm tot bijna 5700 mag tellen. Gaat dit op enig moment goedkomen, of moet ik straks ruim 5000 artiesten alsnog met de hand controleren? In dat laatste geval weet ik nog niet of ik wel op een eindresultaat ga wachten...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11 14:34
gielie schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:25:
[...]
Ik heb ook hetzelfde probleem, heeft altijd goed gewerkt maar nu kan hij niks meer vinden in de spotweb database, hij maakt wel goed contact....
Ik heb op dit moment exact hetzelfde tussen CP en Spotweb; ook de 300 code, geen idee waar deze vandaan komt idd. nog meer die dit ervaren, anders is het denk ik github waardig.

- The Neo and Only -

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:15
Jester-NL schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:27:
Ik heb van d week Headphones maar eens geconfigureerd op mijn NAS.
Ik heb er (vooralsnog) voor gekozen om geen lokale Musicbrainz te installeren, maar in plaats daarvan gewoon mijn requests daar te laten afhandelen.
Mijn complete muziek collectie staat op dezelfde NAS, en is (in zijn volledigheid) getagd met behulp van Musicbrainz Picard. Alles wat niet te taggen was heb ik indertijd zelf toegevoegd op MB.org en na goedkeuring door de community alsnog getagged.
Headphones is geconfigureerd om die hele directory te scannen, en daarnaast naar mijn Last.fm history te kijken.

Ik constateer op dit moment dat er niet echt een logica in de manier van scannen zit... ik zie net zo hard artiesten aan het begin van het alfabet verschijnen, als aan het einde. Dat is op zich niet zo'n bezwaar. Wat ik wel raar vindt, is dat Headphones op dit moment artiesten in mijn collectie weet te vinden die ik niet ken... Artiesten die (op musicbrainz.org) gelinkt zijn aan een (enkel) verzamelalbum... dat vervolgens niet in mijn collectie bestaat, en ook op Last.fm kan ik bij de artiest in kwestie geen scrobbles terug vinden...

Nu heeft Headphones nog geen 1000 artiesten geindexeerd, waar mijn mediaspeler er bij 5100 kent en mijn Last.fm tot bijna 5700 mag tellen. Gaat dit op enig moment goedkomen, of moet ik straks ruim 5000 artiesten alsnog met de hand controleren? In dat laatste geval weet ik nog niet of ik wel op een eindresultaat ga wachten...
Headphones heeft heel veel tijd nodig voor dat soort dingen omdat de servers zo traag en vol zijn. Laat hem even zijn werk doen en kijk over een paar dagen weer.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een irritant probleempje met Sonarr.
Sinds enkele updates geleden blijft Sonarr ook maar reeds uitgezonden afleveringen downloaded, ik kan nergens vinden waar ik dit uit kan zetten.

Vorige week heb ik al mijn serie's opnieuw toegevoegd met als instelling "Future" en dacht het daar mee wel voor elkaar te hebben, dat werkt dus een weekje maar tot de nieuwe aflevering verschijnt begint hij ook die van afgelopen week weer te downloaden.

Het enige wat helpt is met de hand naar de serie gaan en dan die aflevering uit vinken maar ja dat maakt het hele idee van een automatische downloader overbodig natuurlijk.

Iemand hier een tip voor toevallig?

Edit: Nevermind, zit het topic terug te lezen en zie de optie ineens voorbij komen. Weken overheen gekeken 8)7

Edit2: Krijg het niet werkend, ook na verwijdering files en het aanzetten van deze functie blijft Sonarr oude episodes als "missing" markeren waardoor hij ze opnieuw gaat downloaden. Iemand hier nog een idee voor?

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 14-02-2016 18:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Mijn Synology DS212 is niet de snelste meer maar dit is voor mij geen reden hem te vervangen.
Nu begint deze toch wel wat te haperen met SABnzb en Sickbeard als setup.
Nu lees ik goede verhalen over NZBget en Sonarr. Vooral NZBget moet veel minder van het systeem eisen. Geld dit ook voor Sonarr? Is ergens een goede quide hoe ik deze 2 mooi kan laten draaien?

Ik gebruik de NAS alleen voor het downloaden van series. mischien dat er dan nog andere opties zijn?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
Mbt Couchpotato;

-Kan ik het renaming veld voor de filename leeg laten en alleen een custom map gebruiken?
-Wat voor naming schema gebruiken jullie? Die van mij is een beetje raar nu.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Rogier V
  • Laatst online: 28-10 08:10
Bertha781 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:54:
Mijn Synology DS212 is niet de snelste meer maar dit is voor mij geen reden hem te vervangen.
Nu lees ik goede verhalen over NZBget en Sonarr. Vooral NZBget moet veel minder van het systeem eisen. Geld dit ook voor Sonarr? Is ergens een goede quide hoe ik deze 2 mooi kan laten draaien?

Ik gebruik de NAS alleen voor het downloaden van series. mischien dat er dan nog andere opties zijn?
Snelrennen biedt een prima handleiding:

• Grolsch
Bertha781 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:54:

Ik draai Sonarr, NZBget en Autosub op een DS214+ en dat werkt alt een tierelier.

Of je DS212 daar snel genoeg voor is kan ik niet beoordelen.

Ik lees hier wel eens verhalen dat Sonarr "zwaar" zou zijn :?

• Bertha781
Het werkt inmiddels als een trein. Wel jammer dat als het ouder is als een week het vaak niet meer compleet binnen te hengelen is. Ik ga eens opzoek naar een alternatief om zo mijn favoriete bestanden te kunnen bekijken!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38
NeoFoX schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:09:
[...]

Ik heb op dit moment exact hetzelfde tussen CP en Spotweb; ook de 300 code, geen idee waar deze vandaan komt idd. nog meer die dit ervaren, anders is het denk ik github waardig.
Ik heb een bug op github ingeschoten, misschien kan jij daar op reageren. Hoe meer mensen de bug rapporteren des te sneller kijken ze er naar.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Bertha781
Ik ben over gegaan op Sonarr icm met torrents.
Nu heb ik in Sonarr de functie Synology indexer aan gezet en er voor gekozen als er een bestand gedownload is de Library te updaten (Update Library). Dit gebeurt echter niet.
Nu heb ik via taakplanner een dagelijkse indexring gemaakt maar ik zie toch liever dat er na een download een indexering plaats vind. Kan dit?

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 20:15
Ik had onlangs dat mijn CP niets meer kon vinden in mijn Spotweb. Blijkt er een wijziging op de IMDB website te zijn geweest wat dit veroorzaakt. Hieronder de oplossing die ik heb gevonden en werkt.

In mijn CP logs probeerde hij een film te zoeken zonder resultaat, zie hieronder:

code:
1
2
3
4
INFO[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://IP/spotweb/api?imdbid=1667889&apikey=xxx&t=movie&extended=1, data: []
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in 720p ignoring ETA
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Disk ignoring ETA
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Rip ignoring ETA

Als je de eerste URL handmatig opent kreeg ik de volgende error: <error code="300" description="No such item"> terwijl de FILM zeker wel beschikbaar is in Spotweb.

Oplossing:
Vervang je "lib" folder en ".htaccess" bestand van Spotweb met degene die je hier kan vinden: https://github.com/mesa57/spotweb-master
Ik heb WinSCP gebruikt om deze bestanden te kunnen vervangen. Werkt nu weer zoals tevoren :)

Bron: http://www.synology-forum...eb-als-newznab-werk-niet/
Grolsch schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:16:
[...]

Ik draai Sonarr, NZBget en Autosub op een DS214+ en dat werkt alt een tierelier.

Of je DS212 daar snel genoeg voor is kan ik niet beoordelen.

Ik lees hier wel eens verhalen dat Sonarr "zwaar" zou zijn :?
Heb Sonarr op een DS211 draaiend gehad met daarnaast, nzbget, cp, tvheadend, oscam, autosub, subliminal en nog wat dingen en dat ging prima

Enige waar ik last van had was dat de download van nzbget en voornamelijk het unrarren impact had op de performance van livetv maar dat is hier niet het geval.

• sdk1985
Is er hier niemand die bereid is even een copy paste te doen van zijn of haar Couchpotato "renaming scheme"?

sdk1985 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:45:
Is er hier niemand die bereid is even een copy paste te doen van zijn of haar Couchpotato "renaming scheme"?
Want?
Wat wil je doen?
Mijn naming scheme is original filename behouden met daar tussen een script die hashed releases omzet naar de originele scene releasename.

• sdk1985
schumi2004 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Want?
Wat wil je doen?
Mijn naming scheme is original filename behouden met daar tussen een script die hashed releases omzet naar de originele scene releasename.
Ik heb het foutief aangepast en het wordt nu een zooitje (spaties tussen de titel, puntjes tussen de release groups, etc).

<thename>.<quality>.<group>.<ext>

Ik heb nog even bij de opties gekeken en kwam daar <original> tegen. Ik ga het daar wel even mee proberen :).

Vervolgvraag; Wat is een goed alternatief voor uTorrent (Windows 7)? Movie tag wordt niet echt lekker afgehandeld nu.

Torrents ben ik niet in thuis qua automatisering. Plan is om dit nog fatsoenlijk in te richten als backup maar het ontbreekt me aan tijd, sorry.

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11 14:34
baaart900 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:33:
Ik had onlangs dat mijn CP niets meer kon vinden in mijn Spotweb. Blijkt er een wijziging op de IMDB website te zijn geweest wat dit veroorzaakt. Hieronder de oplossing die ik heb gevonden en werkt.

In mijn CP logs probeerde hij een film te zoeken zonder resultaat, zie hieronder:

code:
1
2
3
4
INFO[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://IP/spotweb/api?imdbid=1667889&apikey=xxx&t=movie&extended=1, data: []
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in 720p ignoring ETA
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Disk ignoring ETA
INFO[core.media.movie.searcher] Search for FILM in BR-Rip ignoring ETA

Als je de eerste URL handmatig opent kreeg ik de volgende error: <error code="300" description="No such item"> terwijl de FILM zeker wel beschikbaar is in Spotweb.

Oplossing:
Vervang je "lib" folder en ".htaccess" bestand van Spotweb met degene die je hier kan vinden: https://github.com/mesa57/spotweb-master
Ik heb WinSCP gebruikt om deze bestanden te kunnen vervangen. Werkt nu weer zoals tevoren :)

Bron: http://www.synology-forum...eb-als-newznab-werk-niet/
Thanks, nu werkt het weer :)

- The Neo and Only -

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
schumi2004 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Want?
Wat wil je doen?
Ik heb het probleem dat het script dat jij gebruikt niet werkt op windows :( ik vroeg mij af hoe andere dat oplossen? Ik heb de Renamer gebruikt van cp, echter merk ik dat deze niet altijd even goed werkt zoals bijvoorbeeld de release group uit de naam halen terwijl deze wel in de originele file naam zit. Gevolg is dat ik geen match heb met een juiste subtitle.
Ik zoek een script dat de renaming doet voor cp, om kan gaan met hashed releases., op windows werkt en nzbget ondersteund. Iemand de ultieme tip?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

White_Collar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Ik heb het probleem dat het script dat jij gebruikt niet werkt op windows :( ik vroeg mij af hoe andere dat oplossen? Ik heb de Renamer gebruikt van cp, echter merk ik dat deze niet altijd even goed werkt zoals bijvoorbeeld de release group uit de naam halen terwijl deze wel in de originele file naam zit. Gevolg is dat ik geen match heb met een juiste subtitle.
Ik zoek een script dat de renaming doet voor cp, om kan gaan met hashed releases., op windows werkt en nzbget ondersteund. Iemand de ultieme tip?
CP doet in het renaming verhaal hier nu even niet in mee want zoals ik het begrijp komt een leesbare release al niet eens fatsoenlijk aan bij CP.

Welke scripts heb je al gebprobeerd?
Wat stond er in de (debug) logging van NZBget (deze trapt de renamer af mits goed geconfigureerd)?

Ik gebruik dit script https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia welke in de NZBget post-processing als eerste afgetrapt wordt alvorens het allemaal verder processed wordt.

• Bertha781
Ik heb een Synology DS212 hierop heb Sonarr en Transmission geinstalleerd die het één en ander dowloaden.
Via Midiaserver speel ik de media af op mijn Samsung smart TV. Tot zo ver gaat alles goed. Het probleem zit in het indexeren. Dit gaat niet automatisch. Als de NAS iets nieuws heeft gedownload moet ik eerst de opdracht geven alles te indexeren anders ziet de TV de bestanden niet. In Sonarr is hier een funtie voor. Dit werkt echter niet.
Is er iemand die mij kan helpen?

• drfruit
  • Niet online
Bertha781 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:43:
Ik heb een Synology DS212 hierop heb Sonarr en Transmission geinstalleerd die het één en ander dowloaden.
Via Midiaserver speel ik de media af op mijn Samsung smart TV. Tot zo ver gaat alles goed. Het probleem zit in het indexeren. Dit gaat niet automatisch. Als de NAS iets nieuws heeft gedownload moet ik eerst de opdracht geven alles te indexeren anders ziet de TV de bestanden niet. In Sonarr is hier een funtie voor. Dit werkt echter niet.
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik denk dat je het hebt over het indexeren van de mediabestanden door je tv. Daar heeft Sonarr niets mee te maken. Bij Sonarr verwijst het woord indexeren naar sites waar beschikbare downloads worden bijgehouden.

• Bertha781
drfruit schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat je het hebt over het indexeren van de mediabestanden door je tv. Daar heeft Sonarr niets mee te maken. Bij Sonarr verwijst het woord indexeren naar sites waar beschikbare downloads worden bijgehouden.
Als dat zo is staat dat wel verkeerd beschreven.
Bij Sonarr staat:
Call synoindex on localhost to update a labrary file?

• drfruit
  • Niet online
Bertha781 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Als dat zo is staat dat wel verkeerd beschreven.
Bij Sonarr staat:
Call synoindex on localhost to update a labrary file?
Dan had ik je vraag verkeerd begrepen.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
schumi2004 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:28:
[...]

CP doet in het renaming verhaal hier nu even niet in mee want zoals ik het begrijp komt een leesbare release al niet eens fatsoenlijk aan bij CP.

Welke scripts heb je al gebprobeerd?
Wat stond er in de (debug) logging van NZBget (deze trapt de renamer af mits goed geconfigureerd)?

Ik gebruik dit script https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia welke in de NZBget post-processing als eerste afgetrapt wordt alvorens het allemaal verder processed wordt.
Ik had inderdaad dat script gebruikt, echter werkt deze dus niet onder windows :'(

https://github.com/roderickvd/ppscripts/issues/3

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

White_Collar schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:31:
[...]

Ik had inderdaad dat script gebruikt, echter werkt deze dus niet onder windows :'(

https://github.com/roderickvd/ppscripts/issues/3
Probeer deze eens Reverse_Name http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=1197

Van hier https://github.com/nzbget...f-post-processing-scripts

/edit:
Vandaag toevallig Monit geactiveerd voor Sonarr (was disabled om 1 of andere reden) en zag dat Sonarr tegen de 400MB aan memory gekaapt had. Monit herstart dan auto de service en tot mijn verbazing was deze na herstart nog maar 1/4e hiervan (100MB)!

Meer mensen opgevallen?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 22-02-2016 15:52 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:34
Gevalletje memory leak?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Heb een beetje een vreemd probleem met couchpotato. Hij kan geen nzb's vinden. Ik gebruik zowel sick beard als couchpotato. In heb mijn api van de nzb indexer bij beiden ingevuld, maar bij SBwerkt alles prima, maar CP vindt niets. Ook even geprobeerd met torrents, dan vindt hij wel resultaten. De logs geeft "no results found."terwijl ik op de index site zelf kan zien dat ze er wel zijn. ik zal de site niet benoemen, maar ben er BFF, wellicht dat sommigen dan wel weten welke het is, wellicht gaat het aan die zijde mis? Ik heb mijn API sleutels van zowel SB als CP ook daar ingevuld.
Iemand een lead?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Waah
Hier ook problemen met CouchPotato. Ik probeer Blu-rays binnen te halen.... en daar gaat iets mis. Volgens mij verplaatst die delen van de film al voordat die klaar is, en daar hangt die de vreemdste filmnamen aan.

Films die denkt te hebben gedownload (maar waar ik niet om vraag, en ook niet werken dus):
Metamorphosen
13 Eerie
+1
The Backup (vast het Backup-mapje in een Blu-ray folder)

Zo komt de film dus ook niet helemaal lekker binnen. Ik zag online dat er meer mensen waren met deze problemen, maar een oplossing was er nog niet echt (ja geen auto-rename/move vanuit CP, maar handmatig steeds verplaatsen is geen optie IMHO. Als dat enkel voor de blu-ray films moet... daar kan ik mee leven. Maar niet alle films!).

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 26-02-2016 10:50 ]

Vermoed het ook, zit er al een hele poos in ben ik achter.

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 14:26
Meer mensen problemen met Sickbeard de laatste week ongeveer? Hij kan geen enkele download meer vinden op het moment. Krijg telkens deze errors:

2016-02-29 01:17:20 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Error loading Sick Beard Index URL: http://lolo.sickbeard.com...axage=800&cat=5030%2C5040
2016-02-29 01:17:20 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: No data returned from http://lolo.sickbeard.com...axage=800&cat=5030%2C5040
2016-02-29 01:12:25 FINDPROPERS :: Error loading Sick Beard Index URL: http://lolo.sickbeard.com...t=100&t=tvsearch&maxage=4
2016-02-29 01:12:25 FINDPROPERS :: No data returned from http://lolo.sickbeard.com...t=100&t=tvsearch&maxage=4

Geen enkele serie lijkt hij meer te vinden. Iemand een idee?

• wvkreg
Fuller House staat in de Sickbeard lijst bij me. Maar hij komt niet binnen, meet mensen problemen met deze serie?

• wvkreg
Omisys schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:48:
Meer mensen problemen met Sickbeard de laatste week ongeveer? Hij kan geen enkele download meer vinden op het moment. Krijg telkens deze errors:

2016-02-29 01:17:20 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Error loading Sick Beard Index URL: http://lolo.sickbeard.com...axage=800&cat=5030%2C5040
2016-02-29 01:17:20 SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: No data returned from http://lolo.sickbeard.com...axage=800&cat=5030%2C5040
2016-02-29 01:12:25 FINDPROPERS :: Error loading Sick Beard Index URL: http://lolo.sickbeard.com...t=100&t=tvsearch&maxage=4
2016-02-29 01:12:25 FINDPROPERS :: No data returned from http://lolo.sickbeard.com...t=100&t=tvsearch&maxage=4

Nee SB doet het hier goed, OP RNDU6000 trouwens

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb gisteren Tranmission geïnstalleerd en geconfigureerd met Sonarr en Couchpotato.
Opzich ging alles goed, maar nu merk ik vandaag dat ik een enorm lage snelheid haal (+-20KBps).
Als ik wat ik de instellingen aanpas, dan schiet hij soms ineens voor een paar seconden/minuten naar 5MBps (terwijl ik gisteren nog 16MBps haalde).

Ik heb nergens snelheidslimieten ingesteld, en ik zou neit weten waar het nog aan zou kunnen liggen... Iemand een idee?

• jmk

jmk

stefve1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:48:
Ik heb gisteren Tranmission geïnstalleerd en geconfigureerd met Sonarr en Couchpotato.
Opzich ging alles goed, maar nu merk ik vandaag dat ik een enorm lage snelheid haal (+-20KBps).
Als ik wat ik de instellingen aanpas, dan schiet hij soms ineens voor een paar seconden/minuten naar 5MBps (terwijl ik gisteren nog 16MBps haalde).

Ik heb nergens snelheidslimieten ingesteld, en ik zou neit weten waar het nog aan zou kunnen liggen... Iemand een idee?
Heb je dit probleem ook met andere torrents die je handmatig download, 1 waarvan je zeker weet dat die genoeg seeds heeft?

Torrents die met Sonarr ed worden opgehaald hebben vaak in de eerste uren niet genoeg seeds om een hoge snelheid te halen.

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59
jmk schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:38:
[...]

Heb je dit probleem ook met andere torrents die je handmatig download, 1 waarvan je zeker weet dat die genoeg seeds heeft?

Torrents die met Sonarr ed worden opgehaald hebben vaak in de eerste uren niet genoeg seeds om een hoge snelheid te halen.
Nu je het zegt... Daar had ik even niet aan gedacht O-)
Ik had gisteren Sonarr laten scannen naar alle missende afleveringen, maar natuurlijk gaat het hier om oude afleveringen van series die maar enkele seeds hebben. Daarnet handmatig een nieuwere torrent erin gezet en die ging meteen goed. Bedankt voor de tip!

• Muncher
  • Laatst online: 31-10 20:34
Iemand hier al geprobeerd hoe sonarr, couchpotato en nzbget samen draaien op RPI3? Wil deze misschien ter vervanging van mijn homeserver gaan aanschaffen.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Omisys schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:48:

yep , same here! :'(

Probleem gevonden.
nzbplanet.net is aangepast naar api.nzbplanet.net.
Als je dat aanpast bij je searchprovider , dan werkt het weer

[ Voor 6% gewijzigd door degroot op 03-03-2016 11:33 ]

www.degroot-it.nl

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb een probleem met SickGear.

Ik heb sinds kort een VPN van PureVPN deze gebruik ik op mijn synology via OpenVPN. Als ik verbinding maak met mijn VPN werkt Sickgear echter niet meer. Ik krijg connectie errors naar bijvoorbeeld Github en rarbg.

Als ik mijn VPN uitschakelt werkt alles weer prima. Na wat google werk kan ik helaas nog geen oplossing hiervoor vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

• Muncher
  • Laatst online: 31-10 20:34
Zijn er mensen hier die Sonarr, couch, nzbget, etc op een Raspberry Pi draaien? Welk OS gebruiken jullie daarvoor? Raspbian?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
IK heb een vraag over sickrage icm torrent en nzb files. Ik heb beide ingevoerd op Sickrage, maar ik merk nu dat hij eigenlijk altijd via de torrents gaat en maar sporadiscch via de newsgroups. Dat is niet de bedoeling, Heb daar niet voor niets een abbo voor afgesloten. ik ben alle settings doorgelopen maar ik kan eigenlijk niet iets vinden waar ik kan aangeven dat ik nzbs voor wil laten gaan op torrents (als dat al kan). Weet iemand hier of er iets te configureren is?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Cyleo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:41:
[...]

Headphones heeft heel veel tijd nodig voor dat soort dingen omdat de servers zo traag en vol zijn. Laat hem even zijn werk doen en kijk over een paar dagen weer.
Headphones heeft na bijna een maand nog geen 40% van mijn collectie weten te indexeren. Ondanks het feit dat alles voorzien is van een MBID.
Ik heb het maar een keertje verwijderd en opnieuw opgestart, en alleen maar naar mijn media-directory laten kijken (en dus Last.fm en songkick uitgezet). Na vier dagen zit ik nu op een kleine 20%...

Geduld is best iets moois, maar het moet natuurlijk wel een beetje haalbaar zijn ;)

* Jester-NL kijkt het nog maar een paar dagen aan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Ik heb sickrage geinstalleerd op mijn synology ter vervanging van sickbeard.
Alles ingesteld, series toegevoegd die ik had, maar met 4 series lukt het niet. Ik kies add existing show en dan ga ik zoeken op de titel, maar sickrage kan deze 4 series niet vinden.

De series zijn:

Gotham
Rogue
Sherlock
Constantine

Bij Search Results krijg ik No results found, try a different search.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Alle andere shows werkten zonder problemen. Ik heb handmatig gezocht op http://thetvdb.com/ en dan zie ik de titels gewoon staan?
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:16:
Ik heb sickrage geinstalleerd op mijn synology ter vervanging van sickbeard.
Alles ingesteld, series toegevoegd die ik had, maar met 4 series lukt het niet. Ik kies add existing show en dan ga ik zoeken op de titel, maar sickrage kan deze 4 series niet vinden.

De series zijn:

Gotham
Rogue
Sherlock
Constantine

Bij Search Results krijg ik No results found, try a different search.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Alle andere shows werkten zonder problemen. Ik heb handmatig gezocht op http://thetvdb.com/ en dan zie ik de titels gewoon staan?
Kan het iets met het jaartal zijn? Ik had iets soortgelijks (zie ergens in dit topic).

Zie vanaf hier: pven in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 06-03-2016 11:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Helaas is het niet het jaartal, zie bijvoorbeeld deze:

http://thetvdb.com/?strin...istseries&function=Search

Het vreemde is dat ik hem wel met sickbeard kan vinden, maar niet met sickrage. Kan jij die 4 series wel vinden als je erop zoekt in sickrage?

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 15:42
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ScmWYWG.png

Hier geen problemen met sickrage ik zit wel op de fork van de nieuwe developers.

Misschien dat het daar mee te maken heeft?

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:14
@Hobbykok, bij mij vindt hij ook zonder problemen alle series

Gebruik de sickbeard-custom en vul bij URL : git://github.com/SickRage/SickRage.git
Dan heb gelijk de goede versie te pakken.
Hieronder staat het de Handleiding :

https://github.com/SickRa...age-to-the-new-repository

Verwijderd

Heel apart, ik heb zowel de oude sickbeard (die had ik op stop gezet) en de sickrage verwijderd, opnieuw toegevoegd (ik had al wel die versie) en backup teruggezet, maar nee, ik kan nog steeds die 4 niet vinden :X

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hq5kcn.png

Het zoeken werkt wel voor alle andere series?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2crmwjq.png

Wat vreemd zeg, alles werkt op die 4 shows na.... ik snap het niet.

Ik ga nu nog eens alles verwijderen, herstarten van de nas en dan opnieuw installeren en dan eerst zoeken zonder backup terug te zetten. Meer kan ik niet bedenken zo op de zondag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2016 12:40 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)