Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoney3K schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

PMR is in principe een 'vrije' band dus iedere halve zool mag er op uitzenden wat ie wil, zolang het maar binnen bepaalde technische grenzen (frequentie, vermogen enz.) blijft, maar er is natuurlijk gewoon een stukje goed fatsoen en etiquette wat je op een radiokanaal hoort te hanteren. Wettelijk kun je er niks tegen doen, anders mochten babyfoons en deurbellen met intercom ook niet op die band zitten.

Niet door anderen heen praten (inbreken) en niet op je spreeksleutel gaan zitten zodat we alleen de wind in je microfoon op dat kanaal horen, zijn een beetje basisregels 1 en 2 ;)
Gentlemen's sport toch ;)

@India Sierra Dat is lekker :)

Toch nog/weer een Gear vraag aan de spelers hier :$

Ik blijf dubben over wat ik wil, ben er wel uit dat mijn UMP weg gaat maar wat er voor terug komt...dunno.
Waar beoordelen jullie kwaliteit van een replica op, of waar kun je dat nou aan zien? Letterlijk elke tip die ik mee krijg voor een merk/serie kun je hele goede en heeeele slechte verhalen over vinden zoals met alles eigenlijk.
Ik probeer het eens te vertalen naar wat bij mijn situatie/gebruik past maar met weinig ervaring vind ik dat lastig.

Bv over de gebruikte motor, dat heeft dan weer effect op de RoF toch? Maargoed ik speel zga. alleen CQB dus lijkt me dat nou niet super belangrijk.
Idem met bouwkwaliteit, ik speel CQB dus gebruik geen sling, gooi niet met spullen, ect. tuurlijk kun je altijd vallen ofzo maarja lijkt me toch ook anders dan als je hele dagen buiten loopt te rennen en over dingen klimt.

Blijf het lastig vinden om te beoordelen of ik voor een paar CQB potjes per jaar een €400 AEG nodig heb of dat er één van €250 prima is zonder gelijk te hoeven knutselen.

[Voor 42% gewijzigd door sapphire op 10-10-2020 11:26]

Gabriël ITX

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-06 16:22
sapphire schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Blijf het lastig vinden om te beoordelen of ik voor een paar CQB potjes per jaar een €400 AEG nodig heb of dat er één van €250 prima is zonder gelijk te hoeven knutselen.
Wanneer je alleen CQB speelt, en niet al teveel wilt uitgeven dan is de ARP9 een goede optie. Hier hoor ik alleen maar goede verhalen over en out-of-the-box moet deze erg goed zijn

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-06 21:11
G&G is best prima out of the box. Zwakke punt is de mosfet bij deze replica, maar deze zijn heel simpel te vervangen als die de geest geven. Perun maakt een retrofit mosfet die beter is en redelijk betaalbaar.

Alternatief voor die ARP9 is de ARP556. Die gebruikt standaard m4 magazijnen, deze zijn beter verkrijgbaar en kunnen evt goedkoper zijn in de aanschaf. Verder zijn de replica's redelijk identiek. pouches etc zijn daar ook wat makkelijker voor te krijgen.

Ben je op zoek naar een SMG achtige replica, dan is de CZ scorpion van ASG misschien wel een goede keus. Schijnt een prima ding te zijn. Nieuw misschien een tikje duur, maar 2de hands voor een redelijke prijs wel te krijgen.

Ik wil die zelf ook wel een keer hebben, maar ik wil ook nog een M1 garand, een M14, een FAL en een CZ bren......

[Voor 26% gewijzigd door williewimp op 10-10-2020 15:54]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Pannekook @williewimp Die ARP's ken ik maar die schijnen toch erg luid te zijn ?

De Scorpion van ASG ken ik ook maar daar voor ik out of the box niet heel geweldige verhalen over. Voelt wel goed overigens en erg mooi.
Kennis van me heeft die met meer €€€ aan upgrades er in dan de AEG kosten :+

Gabriël ITX

• Pannekook
sapphire schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:13:
@Pannekook @williewimp Die ARP's ken ik maar die schijnen toch erg luid te zijn ?

De Scorpion van ASG ken ik ook maar daar voor ik out of the box niet heel geweldige verhalen over. Voelt wel goed overigens en erg mooi.
Kennis van me heeft die met meer €€€ aan upgrades er in dan de AEG kosten :+
Degene die ik gezien hebben waren inderdaad erg luid.. Ikzelf hou daar wel van :D

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Vandaag weer een lekker dagje geairsoft. Voor de eerste keer met mijn Krytac Trident MK2 SPR. Vrijdag de veer laten vervangen door een minder krachtige veer en meteen de replica afgesteld in het NAC. Hij schoot nagenoeg perfect. Mijn red dot zou nog een millimeter naar links moeten, maar de kans dat ik dan mijn red dot afstelling weer verpest vind ik eigenlijk te groot :P

Waar ik wel veel last van had was het beslaan van mijn bril. Soms was het zo erg dat ik helemaal niets meer zag. Zijn daar nog goede tips voor?
En wat raden jullie aan qua BBs? Ik heb een zak Bio Valken Infinity 0.25g bij mijn replica gekocht en vind het op zich prima, maar de zak is inmiddels bijna leeg dus moet weer nieuwe bestellen. Wat raden jullie aan en zit er veel verschil in kwaliteit?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:23

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

miicker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:17:
Vandaag weer een lekker dagje geairsoft. Voor de eerste keer met mijn Krytac Trident MK2 SPR. Vrijdag de veer laten vervangen door een minder krachtige veer en meteen de replica afgesteld in het NAC. Hij schoot nagenoeg perfect. Mijn red dot zou nog een millimeter naar links moeten, maar de kans dat ik dan mijn red dot afstelling weer verpest vind ik eigenlijk te groot :P

Waar ik wel veel last van had was het beslaan van mijn bril. Soms was het zo erg dat ik helemaal niets meer zag. Zijn daar nog goede tips voor?
En wat raden jullie aan qua BBs? Ik heb een zak Bio Valken Infinity 0.25g bij mijn replica gekocht en vind het op zich prima, maar de zak is inmiddels bijna leeg dus moet weer nieuwe bestellen. Wat raden jullie aan en zit er veel verschil in kwaliteit?
Goede Anti fog spray lost dit soort dingen wel op. Of een bril die meer ventileert.

-= Very annoying forum person =-

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:58
master_viper schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Goede Anti fog spray lost dit soort dingen wel op. Of een bril die meer ventileert.
Dat ligt helemaal aan hoe veel je zweet tijdens het spelen. Anti-fog spray zorgt er bij mij voor dat er weliswaar geen waas op de goggle neerslaat, maar zodra je echt begint te zweten krijg je alsnog een soort waterval effect. Thermische (dubbele) lenzen helpen ook, maar op een gegeven moment winnen die het ook niet bij mij...

Ventilatie door de bril heen helpt wel een hoop; na een stukje rennen/lopen begint bij mij de waas weer te verminderen, maar die komt wel keihard terug als ik daarna weer stil sta.

Qua BB's: er is zeker verschil, zeker als je een kieskeurige replica hebt. Zo feeden in mijn MP9 eigenlijk alleen G&G BB's fatsoenlijk. Dat zijn dan ook mijn go-to BB's geworden, mede omdat ik er simpelweg nooit problemen mee heb gehad. Valken doet het ook prima in mijn andere replica's, net als de meeste gangbare merken. Alleen 101 Inc. moet je wel echt als de pest vermijden (niet alleen vanwege hun BB's, ook het gas is bijzonder slecht).

I'm a photographer, not a terrorist

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Wat betreft beslaan van de bril (ik had hetzelfde, vervolgens met anti fog spray de bekende waterval) helpt het erg om een hoofddoekje (zo'n buff sjaaltje bijvoorbeeld) te dragen, deze vangt het zweet op en houdt je hoofd koel, sindsdien nagenoeg geen last meer van beslagen goggles.

Ik schiet al jaren met asg open blasters, zowel 0.28 als 0.25, nooit problemen gehad whatsoever.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier weinig ervaring met soorten BB's, alleen dat we met de chrono een keer 5 kapotte replica's hadden met Rockets :(

Heel slecht weer maar kwam mooie aanbiedingen tegen van een Krytac die begrenst is op sub 1J (0,9J ofzo). Wat zoekwerk leert mij dat die begrenst zijn naar de regels van sommige landen en dat dat bv. gewoon een m80 veer is ipv m110.

Nou kost een veer niet zoveel en is vervangen zelfs voor een beginner een makkie. Daarnaast is 0,9J ook precies de CQB grens in Nederland dus opzich zou niets aanpassen ook geen ramp moeten zijn.
Zie ik iets over het hoofd, is dit een gevalletje 'te mooi om waar te zijn' ?

Gabriël ITX

• williewimp
sapphire schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:13:

Ze zijn luid, is wel iets aan te doen als je wilt, een gewone flashhider opzetten ipv zo'n amplifier. Of n schuimdempertje uiteraard.

De OEM van die CZ is king arms dacht ik. Zou op zich best prima moeten zijn. Maar ja, met elke replica moet je een beetje mazzel hebben helaas.

Qua BB's gebruik ik ook G&G (0,25 gram momenteel). Die zijn vrij goed en de paar velden die moeilijk doen over specifieke merken bb's accepteren die ook. Ik heb ook nuprol gebruikt en die deden het ook prima. Xtreme precision is ook wel goed volgens mij. Zorg dat ze altijd Bio zijn, iets anders wordt niet toegelaten, ook niet indoor.
Nou kost een veer niet zoveel en is vervangen zelfs voor een beginner een makkie. Daarnaast is 0,9J ook precies de CQB grens in Nederland dus opzich zou niets aanpassen ook geen ramp moeten zijn.
Zolang het een quick change spring systeem is, is dat inderdaad zo. Als de gearbox uit elkaar moet wordt het snel lastiger.

Die CQB regels hebben ze niet al te lang geleden verzonnen maar daar zou ik niet zo veel aandacht aan geven. Bij CQB regels is er geen minimum engagement distance tenzij er gezichtsbescherming gebruikt wordt, maar iedereen mag dan niet harder schieten als die 0,9 joule. In de praktijk zul je dit nooit zien op een normale skirm, want niemand heeft zijn spul daarop ingesteld. Is meer iets voor groepen mensen die een locatie afhuren met huurreplica's ofzo.

[Voor 52% gewijzigd door williewimp op 12-10-2020 01:27]

• citruspers
williewimp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 01:18:

De OEM van die CZ is king arms dacht ik. Zou op zich best prima moeten zijn.
Mijn ervaring is anders. Mijn King Arms VSS was een vrij brak ding waar een hoop aan moest gebeuren om hem uberhaupt speelbaar te maken.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:28

dr.lowtune

Deugt niet

miicker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:17:

BB's: ik ben nu al een tijdje over op Valken 0.30 en ben daar behoorlijk tevreden over. Bioval 0.30 is trouwens ook prima. Ik speel vooral buiten en vind 0.30 prettig spelen. Al mijn assault replica's heb ik afgesteld op 0.30 (vroeger had ik voor elke een "optimaal" bb gewicht, maar dat was bijna niet te doen en soms ronduit verwarrend). DMR en sniper staan op 0.36 afgesteld trouwens.

Bril: ik heb een Revision Sawfly en die beslaat nauwelijks, sinds ik een helm heb waar ik "koelgaten" in heb geboord beslaan de glazen nog minder.

• williewimp
Iets wat absoluut nooit beslaat is een Dye i4 of i5 masker. Zijn redelijk prijzig maar je zult nooit aanslag hebben. Heb verder ook een bril maar die slaat om de haverklap aan. Iets met een ventilatortje kan ook. Dan moet je zelf klussen of er eentje kopen waar het al in zit. Die zijn wel heel duur.

• India Sierra
  • Laatst online: 21-06 16:39

India Sierra

Learn by failure

Ik ben aan het twijfelen om guns tweede hands te kopen of nieuw.

Wat zijn jullie ervaringen met 2de hands kopen?

Ik was aan het kijken naar iets van een m4 2de hands of als ik nieuw zou kopen de G&G Fire Hawk.
Hebben jullie verder nog aanbevelingen of raden jullie de Fire Hawk juist af (gaat om de versie met mosfet, las dat er eerst een versie was zonder waar de contacten doorbrandde, is niet meer).

PS: NABV heeft mijn VOG al goedgekeurd, vrijdagmiddag op de post gedaan. Vorige week dinsdag het account pas aangemaakt. Nu wachten op de pas. Gaat me verassend snel allemaal.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:28

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

India Sierra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:23:
Ik ben aan het twijfelen om guns tweede hands te kopen of nieuw.

Wat zijn jullie ervaringen met 2de hands kopen?

Ik was aan het kijken naar iets van een m4 2de hands of als ik nieuw zou kopen de G&G Fire Hawk.
Hebben jullie verder nog aanbevelingen of raden jullie de Fire Hawk juist af (gaat om de versie met mosfet, las dat er eerst een versie was zonder waar de contacten doorbrandde, is niet meer).
Ik zou nieuw kopen als eerste rep, en dan eerder kijken naar ICS, want dat ziet prima in elkaar I.t.t veel goedkoper G&G spul

| 𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord |

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Intergalactic schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ik zou nieuw kopen als eerste rep, en dan eerder kijken naar ICS, want dat ziet prima in elkaar I.t.t veel goedkoper G&G spul
Voor zo ver ik kan zien is ICS 100 tot 200 euro duurder. Zoek meer iets van max 200 euro.

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:42
sapphire schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:46:
Hier weinig ervaring met soorten BB's, alleen dat we met de chrono een keer 5 kapotte replica's hadden met Rockets :(

Heel slecht weer maar kwam mooie aanbiedingen tegen van een Krytac die begrenst is op sub 1J (0,9J ofzo). Wat zoekwerk leert mij dat die begrenst zijn naar de regels van sommige landen en dat dat bv. gewoon een m80 veer is ipv m110.

Voor zover ik weet zit er ook een zwakkere motor in. Niet de 30k zoals in de “normale” serie. Weer het niet zeker maar zeker even controleren.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ben benieuwd wat de Corona maatregelen van morgenavond gaan betekenen voor Airsoft. Ik zou eigenlijk komende zondag weer gaan, maar ben bang dat dat niet door zal gaan...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-06 17:54
williewimp schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 01:18:
Die CQB regels hebben ze niet al te lang geleden verzonnen maar daar zou ik niet zo veel aandacht aan geven.
Wanneer hebben ze deze regels precies ingevoerd? Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar nog op Delta Airforce indoor gespeeld met mijn replica die 1.05J op 25g bb's schiet, nu weet ik niet exact hoeveel dat is op 30g maar twijfel of ik voor CQB nu niet te hard schiet.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

India Sierra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Voor zo ver ik kan zien is ICS 100 tot 200 euro duurder. Zoek meer iets van max 200 euro.
dan zou je kunnen kijken naar specna edge en specna core :D

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verderf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 02:10:
[...]

Wanneer hebben ze deze regels precies ingevoerd? Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar nog op Delta Airforce indoor gespeeld met mijn replica die 1.05J op 25g bb's schiet, nu weet ik niet exact hoeveel dat is op 30g maar twijfel of ik voor CQB nu niet te hard schiet.
Regels zijn geldend vanaf april dit jaar. Max 0.9J met .30g. Dat je je deze regels niet al te serieus moet nemen is natuurlijk onzin, je brengt jezelf en de locatie (die dit moet waarborgen) alleen maar in de problemen. De regels zijn er niet voor niks.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

master_viper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Regels zijn geldend vanaf april dit jaar. Max 0.9J met .30g. Dat je je deze regels niet al te serieus moet nemen is natuurlijk onzin, je brengt jezelf en de locatie (die dit moet waarborgen) alleen maar in de problemen. De regels zijn er niet voor niks.
Misschien heb ik iets gemist, maar de 0.9J regel was toch altijd optioneel? velden konden zelf kiezen om dit te handhaven. Is dit recent veranderd? want ik heb er iig geen boze menigte gezien die hier over aan het klagen was.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
master_viper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Denk eerder dat er bedoeld word dat ze nergens toegepast worden, ofwel overal word die 1.2j met .30 aan gehouden icm pang regel. 0.9j is ook bedoeld voor CQB zonder pang regel.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Verderf
Intergalactic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Misschien heb ik iets gemist, maar de 0.9J regel was toch altijd optioneel? velden konden zelf kiezen om dit te handhaven. Is dit recent veranderd? want ik heb er iig geen boze menigte gezien die hier over aan het klagen was.
Kon het op de site van Delta Airsoft niet vinden maar op hun facebook pagina zeggen ze inderdaad het volgende in 2019:
Vandaag kregen wij meerdere vragen wat wij nu gaan doen met de nieuwe mondings energie regels.

Wij gaan NIET de 0,9j CQB klasse hanteren. Wij volgen enkel de 1,2 Joule regel. Deze is als volgt:

1,2 Joule >> 294 FPS >> .30gr bb's

In de praktijk zou het uitkomen op 360 FPS met .20gr bb's. Geen aanpassing aan je buks nodig dus 😎

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Verderf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Kon het op de site van Delta Airsoft niet vinden maar op hun facebook pagina zeggen ze inderdaad het volgende in 2019:

[...]
Die CQB regel is enkel zodat je geen 5M hoeft te hanteren en ik kan toch echt niks vinden dat dit inmiddels verplicht is voor CQB velden :P

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DeBe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:43:
[...]

Voor zover ik weet zit er ook een zwakkere motor in. Niet de 30k zoals in de “normale” serie. Weer het niet zeker maar zeker even controleren.
Dat is de Alpha serie, daar zit inderdaad een zwakkere motor in. Dit zijn gewoon Trident II's voor bv. Italië waar een 0,9J limiet is.
Heb het nagekeken en er zit gewoon een 30K motor in :)

Over de CQB regels, alle indoor velden waarbij gespeeld heb hanteerde die niet. Volgens mij optioneel.

[Voor 10% gewijzigd door sapphire op 13-10-2020 09:23]

Gabriël ITX

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

https://www.nabv.nl/app/u...7/poster-joule-regels.pdf

Dit is wel grappig trouwens, de benaming DMR is veranderd naar single shot ROF 4?
Dus nu mag mijn MK18 mod 1 die enkel single shot doet ook naar 1.7 joule :?

Ook heel bijzonder is dat het tabel met joule limieten van de NABV site is verdwenen??

[Voor 16% gewijzigd door Intergalactic op 13-10-2020 09:30. Reden: toevoeging]

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Denk eerder dat er bedoeld word dat ze nergens toegepast worden, ofwel overal word die 1.2j met .30 aan gehouden icm pang regel. 0.9j is ook bedoeld voor CQB zonder pang regel.
De 0.9J is inderdaad zero-distance.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Intergalactic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:25:
https://www.nabv.nl/app/u...7/poster-joule-regels.pdf

Dit is wel grappig trouwens, de benaming DMR is veranderd naar single shot ROF 4?
Dus nu mag mijn MK18 mod 1 die enkel single shot doet ook naar 1.7 joule :?

Ook heel bijzonder is dat het tabel met joule limieten van de NABV site is verdwenen??
De tabel is er nog wel, maar de regels zouden op deze manier (in postervorm) duidelijker moeten zijn. De benaming DMR blijft gewoon onder de airsofters bestaan.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

master_viper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

De tabel is er nog wel, maar de regels zouden op deze manier (in postervorm) duidelijker moeten zijn. De benaming DMR blijft gewoon onder de airsofters bestaan.
Ik kan hem niet vinden en de link uit de mail is dood, dus op de site staat hij niet meer?

Dat een DMR een DMR is snap ik, maar single shot ROF 4 is mij te specifiek om te zeggen dat ze duidelijker hadden moeten zijn. er is of iets goed mis gegaan in communicatie daar of het is daadwerkelijk Single shot nu.

https://www.nabv.nl/over-...-/wijzigingen-reglementen <- deze pagina bestaat niet meer dus.
https://www.nabv.nl/nieuws/nieuws-detail/faq-mondingsenergie <- ook dood

[Voor 12% gewijzigd door Intergalactic op 13-10-2020 09:37. Reden: link]

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Intergalactic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Ik kan hem niet vinden en de link uit de mail is dood, dus op de site staat hij niet meer?

Dat een DMR een DMR is snap ik, maar single shot ROF 4 is mij te specifiek om te zeggen dat ze duidelijker hadden moeten zijn. er is of iets goed mis gegaan in communicatie daar of het is daadwerkelijk Single shot nu.

https://www.nabv.nl/over-...-/wijzigingen-reglementen <- deze pagina bestaat niet meer dus.
https://www.nabv.nl/nieuws/nieuws-detail/faq-mondingsenergie <- ook dood
Was altijd al single shot, maar ze willen het auto-effect beperken. Zijn genoeg gasten die met aangepaste triggers/mosfets rondlopen waardoor ze full auto kunnen nabootsen. Hier zijn wat (lees veel) klachten over geweest.

• Verderf
Intergalactic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Die CQB regel is enkel zodat je geen 5M hoeft te hanteren en ik kan toch echt niks vinden dat dit inmiddels verplicht is voor CQB velden :P
Bij Delta vragen ze iig in de ochtend of mensen een pang regel willen, zo niet dan is het gewoon 0m.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

master_viper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Was altijd al single shot, maar ze willen het auto-effect beperken. Zijn genoeg gasten die met aangepaste triggers/mosfets rondlopen waardoor ze full auto kunnen nabootsen. Hier zijn wat (lees veel) klachten over geweest.
Dat is niet waar het hier om gaat, ik heb zelf ook mosfets in all mijn AEG's dus snap waar je op doelt, echter mis je het punt een beetje:

Omdat het nu specifiek als Single shot(ROF 4) word benoemd I.P.V DMR zoals in het oude tabel kan een veld dus niet meer zeggen "hey maat is geen DMR he je schiet te hard".

Wat dus effectief betekent dat mensen met een PDW nu mee kunnen doen in de 1.7 catagorie :F

Daarnaast is het vreemd dat alle links naar het tabel op de site van de NABV dood zijn :?

[Voor 5% gewijzigd door Intergalactic op 13-10-2020 09:49]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Verderf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Bij Delta vragen ze iig in de ochtend of mensen een pang regel willen, zo niet dan is het gewoon 0m.
Ben ik fan van :D

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Intergalactic schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Dat is niet waar het hier om gaat, ik heb zelf ook mosfets in all mijn AEG's dus snap waar je op doelt, echter mis je het punt een beetje:

Omdat het nu specifiek als Single shot(ROF 4) word benoemd I.P.V DMR zoals in het oude tabel kan een veld dus niet meer zeggen "hey maat is geen DMR he je schiet te hard".

Wat dus effectief betekent dat mensen met een PDW nu mee kunnen doen in de 1.7 catagorie :F

Daarnaast is het vreemd dat alle links naar het tabel op de site van de NABV dood zijn :?
De lengte regels voor een DMR blijven behouden. Daarnaast zal in de nabije toekomst bij een skirm ook gevraagd / getest kunnen worden welke ROF je wapen heeft. Dit mag ook tijdens de skirm getest worden.

Ik snap wat je bedoeld, niet alles mag/moet zomaar onder DMR kunnen vallen. Dat is ook het idee van deze aangepaste regels.

[Voor 7% gewijzigd door master_viper op 13-10-2020 09:57]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

master_viper schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

De lengte regels voor een DMR blijven behouden. Daarnaast zal in de nabije toekomst bij een skirm ook gevraagd / getest kunnen worden welke ROF je wapen heeft. Dit mag ook tijdens de skirm getest worden.

Ik snap wat je bedoeld, niet alles mag/moet zomaar onder DMR kunnen vallen. Dat is ook het idee van deze aangepaste regels.
Lengte als in afstand voor engagement of lengte als in de lengte van de rep?

En dat de DMR regel een ding was/is (schrödingers DMR :+) was super, echter is de regel tabel foetsie en is er nu een poster die niks zegt over DMR's. Het is gewoon vreemd dat er niks meer over DMR staat. Nu heet het single only wat echt compleet anders is dan "DMR" .

Zit je zelf in het bestuur of ledenraad aangezien je steeds zegt dat de regel blijft bestaan? Ik ben niet tegen de DMR regel, ik ben alleen benieuwd waar hij is gebleven :D

Wellicht weet @MueR hier meer over.

P.S

In de poster is de gehele CQB regel weg, wat ook vreemd is aangezien dit ook gewoon een catagorie is.

[Voor 5% gewijzigd door Intergalactic op 13-10-2020 10:27. Reden: toevoeging]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Lekker weer zo’n nieuwe regel. Dus met mijn Mancraft powered DMR (die echt alleen single shot kan, want mechanisch beperkt) kan ik als ik heel snel de trigger overhaal in theorie een hogere RoF halen dan 4. Dat is dan geen DMR meer?(ondanks dat dat ding bijna 1.20m is).

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:48

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

dr.lowtune schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:11:
Lekker weer zo’n nieuwe regel. Dus met mijn Mancraft powered DMR (die echt alleen single shot kan, want mechanisch beperkt) kan ik als ik heel snel de trigger overhaal in theorie een hogere RoF halen dan 4. Dat is dan geen DMR meer?(ondanks dat dat ding bijna 1.20m is).
Die 4 RPS regel is er al sinds april 2019 hoor ;) Maar ja, geen idee hoe ze dat hanteren. Lijkt me dat je een soort delay er tussen moet hebben zodat je er nooit boven komt.

Uplay: Red--Death

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

rsnubje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Die 4 RPS regel is er al sinds april 2019 hoor ;) Maar ja, geen idee hoe ze dat hanteren. Lijkt me dat je een soort delay er tussen moet hebben zodat je er nooit boven komt.
Die RoF 4 is nieuw voor mij. Zijn er velden die daar een probleem van maken? (Ik ben ze nog niet tegengekomen overigens).

Een delay op een Mancraft is onmogelijk trouwens.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Verderf schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Inderdaad, heb ook wel eens ergens meegemaakt dat ze keken of iedereen fullface protection had, zo ja geen pang regel.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

dr.lowtune schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Die RoF 4 is nieuw voor mij. Zijn er velden die daar een probleem van maken? (Ik ben ze nog niet tegengekomen overigens).

Een delay op een Mancraft is onmogelijk trouwens.
ze kunnen er iig een probleem van maken als ze willen, dat is het meer.

• Verderf
j0rDy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Inderdaad, heb ook wel eens ergens meegemaakt dat ze keken of iedereen fullface protection had, zo ja geen pang regel.
Laatste keer dat ik daar was had er iemand geen full face, die les heeft hij met een flinke wond op zijn wang wel geleerd =)

• williewimp
Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden, maar wat ik bedoel is dat die 0,9 joule regel zo goed als nergens toegepast wordt en je dus beter je replica voor de normale 1,2 joule kunt tunen. De 0,9 joule regel is gewoon niet relevant in een gebruikelijke skirm.

De regels met betrekking tot mondingsenergie staan gewoon in het algemene wedstrijdreglement onder kopje 5:
https://www.nabv.nl/app/u.../Wedstrijdreglement-1.pdf

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

williewimp schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:08:

De regels met betrekking tot mondingsenergie staan gewoon in het algemene wedstrijdreglement onder kopje 5:
https://www.nabv.nl/app/u.../Wedstrijdreglement-1.pdf
Klopt, alleen word er hier ook niet gesproken over zogenaamde "DMR's" dus iedereen aan de single shot 450 8)7

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:18

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Een DMR is een single-shot only apparaat met een max RoF van 4 bb/s en een max mondingsenergie van 1.7J. Er zijn geen lengtevereisten vanuit de NABV, maar organisatoren zijn vrij om een MP5 met scope te weigeren :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:
Een DMR is een single-shot only apparaat met een max RoF van 4 bb/s en een max mondingsenergie van 1.7J. Er zijn geen lengtevereisten vanuit de NABV, maar organisatoren zijn vrij om een MP5 met scope te weigeren :P
Zo’n orga ken ik. Kwamen idd ook met het voorbeeld dat ze wel eens iemand hebben gehad die met een mp5 DMR wilde spelen (die mocht in de koffer blijven dus). Doen trouwens ook niet moeilijk over mijn DMR zonder RoF restrictie, maar wel goed om te weten dat orga’s er wel moeilijk over zouden kunnen doen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MueR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:
Voor de leken waarom zou een MP5 als DMR niet wenselijk zijn :?

Overigens...komende weken geen skirms als ik de persco goed heb begrepen :|

Gabriël ITX

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:36

nst6ldr

Die met de warrige naam

sapphire schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Voor de leken waarom zou een MP5 als DMR niet wenselijk zijn :?
Heeft met elitisme te maken, dat speelt jammergenoeg al snel een rol bij airsoft. Omdat het bij krijgsmachten en politie niet gangbaar is om een MP5 als DMR in te zetten, denkt men snel dat het überhaupt niet bestaat als vuurwapen. Je kan 'm daadwerkelijk ombouwen tot karabijn met een langere loop en er dan een kijker op zetten, dat werkt prima. Heb in ieder geval meerdere M/SP5's zo gebruikt zien worden met verdienstelijke resultaten.

Het uiterlijk van vuurwapens zou naar mijn idee geen sjabloon voor de regels moet zijn, want dat ligt teveel open ter interpretatie en zelden zijn het mensen die er daadwerkelijk een beetje affiniteit mee hebben die deze regels dan bedenken voor hun veld.

Voor als je even niks te lezen hebt (pdf)

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

nst6ldr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Je kan 'm daadwerkelijk ombouwen tot karabijn met een langere loop en er dan een kijker op zetten, dat werkt prima. Heb in ieder geval meerdere M/SP5's zo gebruikt zien worden met verdienstelijke resultaten.

Het uiterlijk van vuurwapens zou naar mijn idee geen sjabloon voor de regels moet zijn, want dat ligt teveel open ter interpretatie en zelden zijn het mensen die er daadwerkelijk een beetje affiniteit mee hebben die deze regels dan bedenken voor hun veld.
Ja, maar dat is dan wel meteen weer de clou he. Een MP5 met semi lock inzetten als DMR is een ander verhaal als een MP5 ombouwen met langere loop enz en dan inzetten als DMR. Zelfde geldt voor een M4. Je gaat ook geen ARP556 semi locken en als DMR gebruiken, in het standaard formaat waarin ie komt.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:18

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

nst6ldr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Heeft met elitisme te maken, dat speelt jammergenoeg al snel een rol bij airsoft. Omdat het bij krijgsmachten en politie niet gangbaar is om een MP5 als DMR in te zetten, denkt men snel dat het überhaupt niet bestaat als vuurwapen. Je kan 'm daadwerkelijk ombouwen tot karabijn met een langere loop en er dan een kijker op zetten, dat werkt prima. Heb in ieder geval meerdere M/SP5's zo gebruikt zien worden met verdienstelijke resultaten.
Niet gangbaar? Niet mogelijk. Een mp5 schiet 9mm patronen, die doen op afstand nauwelijks nog schade. Het is gewoon geen wapen voor de lange afstand.

Daarbij zijn er in airsoft land iets te veel mensen die simpelweg een zwaardere veer in hun mp4/cqb m4 rammen om maar harder te kunnen schieten, waarbij ze het regelmatig niet te nauw nemen met de RoF. Waar de spelers die wel een beetje moeite in het realisme steken en dus met een lang wapen van 7kg rondsjouwen nogal chagrijnig van worden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik kan wel wat redenen bedenken waarom een ARP, of MP5K die semi locked is op 1.7J niet wenselijk is
  • Omdat deze ook close quarters zeer wendbaar zijn, vind ik het aannemelijk dat het minder goed lukt om de MED te hanteren (uit verleiding, of automatisme).
  • Imbalans in het spel; bolt-action heeft als "handicap" het reloaden. Een DMR met eisen qua lengte heeft als handicap de lengte, gewicht (en daarmee de wendbaarheid).
  • Looks ;)

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

sapphire schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:21:
[...]
..
Overigens...komende weken geen skirms als ik de persco goed heb begrepen :|
Daar lijkt het wel op inderdaad. Jammer maar helaas :/

• nst6ldr

nst6ldr

Die met de warrige naam

rsnubje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Ja, maar dat is dan wel meteen weer de clou he. Een MP5 met semi lock inzetten als DMR is een ander verhaal als een MP5 ombouwen met langere loop enz en dan inzetten als DMR. Zelfde geldt voor een M4. Je gaat ook geen ARP556 semi locken en als DMR gebruiken, in het standaard formaat waarin ie komt.
Waarom eigenlijk niet? De reden dat dit niet praktisch is in combat scenario's met vuurwapens is omdat de ballistiek daadwerkelijk sterk afwijkt, bij airsoft is dit amper het geval. Er zijn genoeg snipers die enkel met een HK45 erop uit gaan omdat die bijzonder stil en nauwkeurig is, en met 70 meter ook gewoon AEG spelers kunnen aantikken. Je kan proberen grofweg dezelfde verhoudingen te maken, maar dat is gewoon niet mogelijk. Al is het maar omdat we allemaal met dezelfde munitie schieten, en sinds joules ook aan banden gelegd zijn is die variabele ook al weggenomen, je blijft achter met een kleine range aan waardes die er toe doen in performance.
MueR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Niet gangbaar? Niet mogelijk. Een mp5 schiet 9mm patronen, die doen op afstand nauwelijks nog schade. Het is gewoon geen wapen voor de lange afstand.
Meestal 9mm, maar ook 10mm en .40 Smith & Wesson.

Niet dat dat er toe doet, ook met 9mm kan je iemand op uiterlijk 200 meter nog doodschieten, en dat is ver genoeg voor de rol waar dergelijke DMR's bedoeld zijn. Denk aan stedelijke gebieden, overkant van de straat, van achter een auto een huis in, etc. De designated marksman is een rol waarbij één teamlid - die met name meer begaan is met schieten - zijn talent beter kan toepassen met een platform dat daar beter voor geschikt is. Denk aan het standaard dienstwapen met een betere loop, een kijker, bipod, dat soort elementen. Dat maakt hem nog geen sniper, en zo'n platform aan hem uitdelen is dan ook overkill.

En dan nóg: een H&K MP5 op 9mm schiet véél verder dan een JG BAR-10 met Wolverine SDiK in 6mm. Als je dat geen eerlijke vergelijking vindt, dan zou je het dus in verhouding moeten terugschalen, en dat is nu ook niet het geval. Lees mijn antwoord op rsnubje.
dr.lowtune schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:
Ik kan wel wat redenen bedenken waarom een ARP, of MP5K die semi locked is op 1.7J niet wenselijk is
  • Omdat deze ook close quarters zeer wendbaar zijn, vind ik het aannemelijk dat het minder goed lukt om de MED te hanteren (uit verleiding, of automatisme).
  • Imbalans in het spel; bolt-action heeft als "handicap" het reloaden. Een DMR met eisen qua lengte heeft als handicap de lengte, gewicht (en daarmee de wendbaarheid).
  • Looks ;)
Punt 1 vind ik geen argument. Ik heb een 16 inch SRS. Maakt mij dat een risico? Punt 2 is weer dat punt op verhoudingen en terugschalen. Als ik een HPA speler probeer te raken, en hij ziet me, dan hoeft hij niet bijzonder veel stappen te zetten om met een gattling-achtige ROF mij nauwkeurig onder vuur te nemen. Punt 3 vind ik te arbitrair. Ik vind alle M4's lelijk, de meeste spelers hebben een vreselijk hoog mall-ninja gehalte, mogen die dan ook niet meedoen?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Echt waar als beginner is hier echt geen hout van te begrijpen :+

Gabriël ITX

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

sapphire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:39:
Vertel vooral waar je vastloopt, want dan kunnen we je misschien wat meer duidelijkheid geven :)

• Pannekook
Oke, deze moest ik even googlen.. Fantastisch!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

dr.lowtune schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Vertel vooral waar je vastloopt, want dan kunnen we je misschien wat meer duidelijkheid geven :)
Ikzelf snap niet waarom 9mm en andere calibers er bij gehaald worden. Je schiet toch met 6mm bbs? Lekker boeiend dat het geweer waar de replica op gebaseerd is X schiet.

Misschien is het handig om in de TS een afkortingen lijst te maken, veel afkortingen is voor mij gokken :+

MED: Minimum engagement distance?
RoF: Rate of Fire
etc etc

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

rsnubje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

de vraag is dan, als ik bijv. op 1.4 oid tune en dan zeg ja joh semi locked. wat gaat een buiten veld doen? want het mag officieel.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

India Sierra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Ikzelf snap niet waarom 9mm en andere calibers er bij gehaald worden. Je schiet toch met 6mm bbs? Lekker boeiend dat het geweer waar de replica op gebaseerd is X schiet.

Misschien is het handig om in de TS een afkortingen lijst te maken, veel afkortingen is voor mij gokken :+

MED: Minimum engagement distance?
RoF: Rate of Fire
etc etc
waarom lopen we dan allemaal rond met toffe 1:1 replicas? of willen speciaal een scar H?

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

waarom lopen we dan allemaal rond met toffe 1:1 replicas? of willen speciaal een scar H?
Ik bedoelde niet dat de echtheid van de replicas niks uitmaakt, integendeel. Maar bedoelde meer dat het niet 1:1 te vergelijken is met hoe de replica schiet gezien dat juist het grote verschil is :)

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

India Sierra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Ik bedoelde niet dat de echtheid van de replicas niks uitmaakt, integendeel. Maar bedoelde meer dat het niet 1:1 te vergelijken is met hoe de replica schiet gezien dat juist het grote verschil is :)
Dat is dus juist het punt, waarom zou je een 9mm PCC 1.7J willen/mogen laten schieten als dat uit verband trekt hoe dat ding in het echt gebruikt wordt?

Ik ben er opzich niet tegen om harder te mogen schieten, maar daadwerkelijke eisen buiten de "singleshot 4 rof" zou een hoop gezeik voorkomen.

Of velden moeten het gewoon toestaan en niet zeuren als het er niet als DMR uitziet :P

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Dat is dus juist het punt, waarom zou je een 9mm PCC 1.7J willen/mogen laten schieten als dat uit verband trekt hoe dat ding in het echt gebruikt wordt?
Omdat het kan? :+

Maar inderdaad, als alleen de eis is max 4 schoten per seconde om 1.7J te mogen schieten, wat houdt me dan tegen om met een co2 pistol (aangepast zodat ie niet te snel schiet natuurlijk) te lopen en 420fps te schieten met 0.2gr bbs?

Ps, je had het over specna arms core of edge. Als ik het zo zie vind ik de Specna Arms SA-E12 EDGE een interessante replica. Ook mooi met 2 midcaps uit de doos en 5 nieuwe midcaps kosten ook geen hoofdprijs. Alleen nog accu + lader.

[Voor 17% gewijzigd door India Sierra op 14-10-2020 12:29]

• nst6ldr

nst6ldr

Die met de warrige naam

sapphire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:39:
De afkortingen zijn misschien wat imposant, maar het gros zal toch de naam van een wapen of airsoft apparaat zijn.

In het kort, er zijn regels opgesteld omtrent de energie die een projectiel mag overbrengen, de snelheid waarmee automatisch opvolgende schoten gegeven mogen worden, en op sommige velden dus tevens het uiterlijk van het apparaat waarmee je schiet. En vooral met dat laatste heb ik moeite. We schieten allemaal balletjes van 6mm in formaat die biologisch afbreekbaar zijn (lees: beperkte mogelijkheid in gebruikte materialen). Er zijn een aantal variabelen waar wél wat bewegingsruimte is, namelijk snelheid en gewicht. Deze zijn echter dermate beperkt dat de ballistische variaties gewoon erg klein zijn.

Stel je een wereld voor waar maar één soort munitie gemaakt wordt, we nemen voor het gemak even 9mm. Wat je gaat krijgen is dat wapenhandelaren allemaal met de volgende karabijn komen:
- iets langere loop dan een MP5A2 om maximale drukopbouw te krijgen
- standaard magazijnen van 30 of meer kogels, ideaal gewicht en voldoende capaciteit
- automatische trekkergroep om van dichtbij te kunnen sproeien
- picatinny of andere montagepunten zodat schutters of inkopers zelf een richtmiddel kunnen aanbrengen

En geef ze eens ongelijk, je kan niet veel meer variatie voor elkaar krijgen met deze situatie. Nu trachten ze bij bepaalde velden daar kunstmatig wat aan te doen door de replica's ook te beoordelen op uiterlijk: deze moet minder hard schieten dan die, want hij lijkt minder op een sniper. Dit is mijn inziens veel te arbitrair en werkt voor mij frustrerend omdat ik daadwerkelijk ervaring heb met de vuurwapens die hier nagebootst worden, en vind hier wel wat van. Er zit zo vreselijk veel nuance in, situatie en context is belangrijker dan een wiki pagina waarop staat "de politie draagt X".

Dus enerzijds zijn er terecht mensen die het realistisch willen houden, maar die zijn vooral booksmart, absoluut geen idee wat realisme moet zijn. Anderzijds heb je nu eenmaal regels die, mijn inziens, veel te beperkend zijn waardoor variatie in prestaties die bij de replica's horen steeds kleiner wordt.
Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Ik ben er opzich niet tegen om harder te mogen schieten, maar daadwerkelijke eisen buiten de "singleshot 4 rof" zou een hoop gezeik voorkomen.
Dit dus, graag zelfs.

[Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 14-10-2020 12:30]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

India Sierra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Omdat het kan? :+

Maar inderdaad, als alleen de eis is max 4 schoten per seconde om 1.7J te mogen schieten, wat houdt me dan tegen om met een co2 pistol (aangepast zodat ie niet te snel schiet natuurlijk) te lopen en 420fps te schieten met 0.2gr bbs?

Ps, je had het over specna arms core of edge. Als ik het zo zie vind ik de Specna Arms SA-E12 EDGE een interessante replica. Ook mooi met 2 midcaps uit de doos en 5 nieuwe midcaps kosten ook geen hoofdprijs. Alleen nog accu + lader.
je eerste gedeelte:

mag niet, side arms max 1.2J

2e deel: prima spul!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

nst6ldr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

[...]

Dit dus, graag zelfs.
Een lengte, magazijn soort, kogel soort(wat de echte variant schiet) en dat soort dingen zouden hier echt bij helpen.
Dan weten we gewoon waar we aan toe zijn, en dat is niet om mensen te naaien OID, maar de ruimte voor interpetatie is gewoon groot op het moment.

Niemand kan nu eigenlijk voorkomen dat er een persoon aankomt zetten met een 3"barrel en een 9mm magazijn die 1.7J schiet, ja de orga hooguit, maar als die er mee akkoord gaan 8)7

• nst6ldr

nst6ldr

Die met de warrige naam

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Een lengte, magazijn soort, kogel soort(wat de echte variant schiet) en dat soort dingen zouden hier echt bij helpen.
Dan weten we gewoon waar we aan toe zijn, en dat is niet om mensen te naaien OID, maar de ruimte voor interpetatie is gewoon groot op het moment.

Niemand kan nu eigenlijk voorkomen dat er een persoon aankomt zetten met een 3"barrel en een 9mm magazijn die 1.7J schiet, ja de orga hooguit, maar als die er mee akkoord gaan 8)7
Ik zou het projectiel gewicht corresponderen met kaliber/lading en loop lengte met FPS. De CQB klasse heb je dan per definitie knap geregeld, die kalibers zijn over het algemeen kleiner en geladen met zeer progressief doch weinig kruit (lees: pistoolkalibers), snipers hebben grotere kalibers met trager kruit in grotere hoeveelheden -> meer FPS en gewicht.

Met deze gegevenspunten kan je een grafiek/tabel opbouwen en weet iedereen waar hij aan toe is. Bijvoorbeeld (uit de losse mouw):

M4: 5.56 dus .30, 370mm loop dus 350 FPS.
M14: 7.62 dus .40, 560mm loop dus 400 FPS.
R700: 338 dus .45, 660mm loop dus 500 FPS.

Ze zullen met een knappe loop en hopup allemaal nauwkeurig zijn, maar de afstand die je er maximaal mee overbrugt is dan vast en niet aan iemand die op het blote oog moet beslissen "nou, dit lijkt me geen DMR/Sniper". Een aangepaste MP5, met langere loop, zou dan alsnog voordeel kunnen bieden door langere drukopbouw, maar nooit gelijkwaardig worden aan een grendelgeweer door het kaliber (lees: gewicht).

En de rate of fire dan zo goed als mogelijk gelijkwaardig aan het bijpassende vuurwapen. Dat zal niet overal mogelijk zijn, maar een toename aan ROF houd je daarmee in ieder geval tegen.

[Voor 19% gewijzigd door nst6ldr op 14-10-2020 13:09]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

nst6ldr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Ik zou het projectiel gewicht corresponderen met kaliber/lading en loop lengte met FPS. De CQB klasse heb je dan per definitie knap geregeld, die kalibers zijn over het algemeen kleiner en geladen met zeer progressief doch weinig kruit (lees: pistoolkalibers), snipers hebben grotere kalibers met trager kruit in grotere hoeveelheden -> meer FPS en gewicht.

Met deze gegevenspunten kan je een grafiek/tabel opbouwen en weet iedereen waar hij aan toe is. Bijvoorbeeld (uit de losse mouw):

M4: 5.56 dus .30, 370mm loop dus 350 FPS.
M14: 7.62 dus .40, 560mm loop dus 400 FPS.
R700: 338 dus .45, 660mm loop dus 500 FPS.

En de rate of fire dan zo goed als mogelijk gelijkwaardig aan het bijpassende vuurwapen. Dat zal niet overal mogelijk zijn, maar een toename aan ROF houd je daarmee in ieder geval tegen.
ik kan me hier wel in vinden, ben alleen bang dat dit lastig gaat zijn om te handhaven :'(

• nst6ldr

nst6ldr

Die met de warrige naam

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

ik kan me hier wel in vinden, ben alleen bang dat dit lastig gaat zijn om te handhaven :'(
Op zich zou dat kunnen meevallen, hoeveel exoten zijn er nu eenmaal? Het gros zal M4, SCAR, M24 en G36 zijn? Dat is met een week automatisme en als iemand met iets van een MG42, Bison, Tavor of ander ongebruikelijk schietijzer komt dan is het in 30 seconden opgemeten en het kaliber zie je aan het magazijn. Het enige waar je dan over zou willen discussiëren als NABV of veld beheerder is de resolutie hiervan. 7.62 is er in verschillende variaties, ik neem aan dat dat geen punt van discussie zou moeten worden.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

nst6ldr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Op zich zou dat kunnen meevallen, hoeveel exoten zijn er nu eenmaal? Het gros zal M4, SCAR, M24 en G36 zijn? Dat is met een week automatisme en als iemand met iets van een MG42, Bison, Tavor of ander ongebruikelijk schietijzer komt dan is het in 30 seconden opgemeten en het kaliber zie je aan het magazijn.
Zeker, maar dan moeten velden hier wel streng op zijn.
7.62 is er in verschillende variaties, ik neem aan dat dat geen punt van discussie zou moeten worden.
zeker niet, zo simpel mogelijk houden.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Pannekook @nst6ldr

Ik snap het meeste wel overigens hoor maar het is vaak de combinatie van dingen dat ik een moet schakelen.
Ik vind DMR gewoon te vaag denk ik vandaar dat ik die niet helemaal kan plaatsen.

En beoordelen op uiterlijk tja dat vind ik ook veel te arbitrair zoals @nst6ldr aangeeft. Ik ken een aantal ex-mariniers die ook wel eens voor de lol airsoften en die maakt het dus echt geen ene reet uit want het is sowieso niet realistisch begrijp ik van ze. Dus wat mij betreft mag iemand met een Roze MP5 sniper gaan rondlopen zolang die gene zich maar aan de regels houd :?

Gabriël ITX

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

sapphire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:25:
@Pannekook @nst6ldr
Ik ken een aantal ex-mariniers die ook wel eens voor de lol airsoften en die maakt het dus echt geen ene reet uit want het is sowieso niet realistisch begrijp ik van ze.
Dit kan natuurlijk aan honderd dingen liggen, je kan qua gewicht, tactiek, gear en replica in de buurt komen.
Natuurlijk niet met de zelfde "geuren en kleuren", ik speel zelf ook met wat ex-militairen en die vatten het toch anders op.

Als je gaat rond rennen met een replica M4 van 1.5KG is het natuurlijk heel snel minder "echt" :P

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Dit kan natuurlijk aan honderd dingen liggen, je kan qua gewicht, tactiek, gear en replica in de buurt komen.
Natuurlijk niet met de zelfde "geuren en kleuren", ik speel zelf ook met wat ex-militairen en die vatten het toch anders op.

Als je gaat rond rennen met een replica M4 van 1.5KG is het natuurlijk heel snel minder "echt" :P
Het blijft een spel dat is denk ik wat het verschil maakt. Sommige van ons nemen dat nou eenmaal wat serieuzer dan anderen. Ik ken er ook die zichzelf helemaal interessant vinden omdat ze in volledig kloppende landmacht outfit rondlopen en bij de reserve zitten.
Persoonlijk heb ik daar weinig mee en bij CQB zie je het (in mijn ervaring iig) minder en komen mensen gewoon meer voor de fun een avondje.

Dat heb ik ook met replica's ik vind het echt heel erg gaat en mooi maar of het nou echt lijkt of een letterlijke kopie van merk X- model Y uitvoering Z is die dan in het echie alleen voor Q gebruikt word en dus op het veld ook alleen daarvoor gebruikt mag worden....dat vind ik wat ver gaan :+

Gabriël ITX

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

sapphire schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Het blijft een spel dat is denk ik wat het verschil maakt. Sommige van ons nemen dat nou eenmaal wat serieuzer dan anderen. Ik ken er ook die zichzelf helemaal interessant vinden omdat ze in volledig kloppende landmacht outfit rondlopen en bij de reserve zitten.
Persoonlijk heb ik daar weinig mee en bij CQB zie je het (in mijn ervaring iig) minder en komen mensen gewoon meer voor de fun een avondje.

Dat heb ik ook met replica's ik vind het echt heel erg gaat en mooi maar of het nou echt lijkt of een letterlijke kopie van merk X- model Y uitvoering Z is die dan in het echie alleen voor Q gebruikt word en dus op het veld ook alleen daarvoor gebruikt mag worden....dat vind ik wat ver gaan :+
klopt natuurlijk als een bus, nu ligt het misschien ook wel een beetje aan de locatie en wat voor mensen je speelt :D

Replicas kloppend maken naar iets realistisch is wel iets wat ik zelf ook gewoon leuk vind om te doen bijv.
Zie: Work in progress mk18 mod, moet nog wat dingen doen om het echt kloppend te krijgen, maar ben al een eind weg :D

• Pannekook
India Sierra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Zeker mooi spul, vooral voor dat geld.
Ik heb het hier al vaker gezegd en blijf het zeggen. Specna is echt prima spul om mee te beginnen.

Deze gebruik ik nog altijd, enige dat ik heb aangepast is een 6.03 barrel erin, andere hop-up.
Vorige week nieuwe gears erin en nieuwe HT-motor alleen niet echt kunnen testen tijdens een skirm, want ja...Corona.

De handguard heb ik afgezaagd en kwam origineel tot het einde van de supressor nu, hier zat dan nog een flashhider bovenop. Replica is dus een flik stuk ingekort voor gebruik CQB. Vind hem zelf er goed gelukt qua paintjob. Al is de foto erg onduidelijk en komt het niet tot zn recht 8)7

Verder geen enkele ervaring met LiPo's of Mosfets, en denk ook niet dat dat ooit gaat komen. Mn replica doet wat hij moet doen en hoge RoF boeit me niet..zolang de trigger response maar goed genoeg is. Weet dus ook niet hoe die mosfets van Specna zijn..

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Pannekook schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Zeker mooi spul, vooral voor dat geld.
Ik heb het hier al vaker gezegd en blijf het zeggen. Specna is echt prima spul om mee te beginnen.

Deze gebruik ik nog altijd, enige dat ik heb aangepast is een 6.03 barrel erin, andere hop-up.
Vorige week nieuwe gears erin en nieuwe HT-motor alleen niet echt kunnen testen tijdens een skirm, want ja...Corona.

[Afbeelding]

De handguard heb ik afgezaagd en kwam origineel tot het einde van de supressor nu, hier zat dan nog een flashhider bovenop. Replica is dus een flik stuk ingekort voor gebruik CQB. Vind hem zelf er goed gelukt qua paintjob. Al is de foto erg onduidelijk en komt het niet tot zn recht 8)7

Verder geen enkele ervaring met LiPo's of Mosfets, en denk ook niet dat dat ooit gaat komen. Mn replica doet wat hij moet doen en hoge RoF boeit me niet..zolang de trigger response maar goed genoeg is. Weet dus ook niet hoe die mosfets van Specna zijn..
Ik zie dat de "edge" serie standaard een 6.03 barrel hebben. Denk dat ik die ga pakken :)

• williewimp
India Sierra schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Ik zie dat de "edge" serie standaard een 6.03 barrel hebben. Denk dat ik die ga pakken :)
De standaard barrels zijn niet zo bijzonder. De winst in precisie zit hem vooral in een goede kwaliteit barrel in combinatie met goede hop rubber, nub, hopkamer en algehele airseal. De diameter heeft wel wat invloed op de fps.

• FijneKnul
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-06 17:46
Heeft er nog een tweaker een tweedehands Chronograph te koop? Ik ben nog op zoek nu in de komende vier weken lekker rustig kan zitten knutselen :)

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Pannekook schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Mosfets draaien ook niet persee om rof, het fijne is dat je geen trolly meer hebt en die dus ook niet kan blijven haken bijv. verder heb je propere beveiliging tegen laag voltage en te veel spanning en nog veel meer andere dingen :D

• nst6ldr

nst6ldr

Die met de warrige naam

Intergalactic schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Mosfets draaien ook niet persee om rof, het fijne is dat je geen trolly meer hebt en die dus ook niet kan blijven haken bijv. verder heb je propere beveiliging tegen laag voltage en te veel spanning en nog veel meer andere dingen :D
En misschien wel het belangrijkste, aangezien @Pannekook het over trigger response heeft: er zijn mosfet/motor combinaties die voor ieder schot een pre-cock kunnen doen. Dan staat het mechanisme dus op het randje van schieten, iedere keer weer. De tijd tussen trekker overhalen en het eerste schot is dan wel erg kort hoor.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

nst6ldr schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

En misschien wel het belangrijkste, aangezien @Pannekook het over trigger response heeft: er zijn mosfet/motor combinaties die voor ieder schot een pre-cock kunnen doen. Dan staat het mechanisme dus op het randje van schieten, iedere keer weer. De tijd tussen trekker overhalen en het eerste schot is dan wel erg kort hoor.
Kan ook zonder mosfet, maar zeker simpeler met mosfet, motor maakt niet veel uit trouwens.

• Pannekook
nst6ldr schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Dit had ik inderdaad ook gezien. Maar heeft een mosfet meerwaarde wanneer je niet met LiPo speelt?
Voor zover ik het begrijp (en ik kan er compleet naast zitten) vangt een mosfet juist de kracht van de LiPo af?

• citruspers
Pannekook schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Dit had ik inderdaad ook gezien. Maar heeft een mosfet meerwaarde wanneer je niet met LiPo speelt?
Voor zover ik het begrijp (en ik kan er compleet naast zitten) vangt een mosfet juist de kracht van de LiPo af?
De motor in een replica vraagt/gebruikt hoge stromen. In een replica zonder mosfet gaat diezelfde hoge stroom ook door je trekker contacten, die daardoor de neiging hebben om te gaan vonken. Dat zorgt er voor dat je contacts vrij rap naar de maan gaan als je een 11.1 Lipo gebruikt.

Wat een mosfet doet is eigenlijk 2 lusjes/circuits opzetten: eentje voor hoge stromen en eentje voor lage stromen. Op die manier gaat er maar een klein beetje stroom door je trekkercontacten, maar wel de volledige power naar je motor.Zelfde principe als een relais, maar dan solid state en dus onmiddelijk.

Om de zaken verder te verwarren hebben veel airsoft mosfets ook een microcontroller waar je bijvoorbeeld de fire rate, motor-rem en precocking door kan instellen.

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-06 16:09
FijneKnul schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:59:
Heeft er nog een tweaker een tweedehands Chronograph te koop? Ik ben nog op zoek nu in de komende vier weken lekker rustig kan zitten knutselen :)
Waar woon je? Als het in omgeving Nieuwegein is mag je die van mij wel lenen. Staat nu toch niets te doen.

• FijneKnul
WaSteiL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Waar woon je? Als het in omgeving Nieuwegein is mag je die van mij wel lenen. Staat nu toch niets te doen.
Aardig van je. Maar nee, ik woon in Purmerend. Ik kom er wel eentje tegen online. Nogmaals dank :D

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Ik heb wat leuk spul besteld :D

• Pannekook

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Yes, epm1 mags

• williewimp
Zijn wel interessant moet ik zeggen. Dan heb ik aan 3 op m'n rig en een in de replica genoeg voor een halve dag. Scheelt heel wat bulk meeslepen.
Zijn wel 35 euri per stuk ongeveer. pfoe.....

[Voor 13% gewijzigd door williewimp op 17-10-2020 11:51]

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

williewimp schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:50:
Zijn wel interessant moet ik zeggen. Dan heb ik aan 3 op m'n rig en een in de replica genoeg voor een halve dag. Scheelt heel wat bulk meeslepen.
Zijn wel 35 euri per stuk ongeveer. pfoe.....
Dit was wel mijn reden, dikke worth it dus. Ik denk rat ik hiermee 75%-80% van een dag red

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Intergalactic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Dit was wel mijn reden, dikke worth it dus. Ik denk rat ik hiermee 75%-80% van een dag red
Dan ben ik op mijn beurt wel benieuwd waar je ze koopt want ik kan ze niet vinden (nu zal mijn vrouw ook direct beamen dat mijn zoekskills ruk zijn....)

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

dr.lowtune schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Dan ben ik op mijn beurt wel benieuwd waar je ze koopt want ik kan ze niet vinden (nu zal mijn vrouw ook direct beamen dat mijn zoekskills ruk zijn....)
https://www.airsoftshop.b...cap-aeg-250rds-black.html

• FijneKnul
[...]

Ik las dat Airsoft INC ze ook binnen zal krijgen voor verkoop.

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

[...]

zoals rsnubje zei :)

• Fatihozburun
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05-12-2020
Hi Allemaal,

Ik was even aan het rondneuzen hier.
Wie o wie heeft ervaring met het Spuiten/Hydrodippen van replica's?
Ik wil mijn m4 die origineel zwart is (momenteel worn tan look), naar een ander kleurenstelling brengen.

Regio Amsterdam, ik hoor het graag!

• Pannekook
Moet zeggen dat ik de prijs nog wel vind meevallen voor zo een highcap micap :+
Met 3 kun je gemakkelijk een halve dag rond komen, misschien wel een hele dag als je minder op dekking schiet (ben nogal iemand die graag voor coverfire zorgt).

Dit gaat m'n portemonnee niet leuk vinden haha..

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Pannekook schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Moet zeggen dat ik de prijs nog wel vind meevallen voor zo een highcap micap :+
Met 3 kun je gemakkelijk een halve dag rond komen, misschien wel een hele dag als je minder op dekking schiet (ben nogal iemand die graag voor coverfire zorgt).

Dit gaat m'n portemonnee niet leuk vinden haha..
gefliciteerd!

• Pannekook

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

NABV pas komt vandaag binnen :)

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:38

Stoney3K

Flatsehats!

Intergalactic schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Dat soort grappen kun je waarschijnlijk alleen uithalen als je echt mil-sim speelt, dat je alleen 7.62 als DMR in mag zetten bijvoorbeeld, met sidearm verplicht, en LMG's een bepaald minimum gewicht moeten hebben zodat je ze eigenlijk als 2-man crew moet gaan bedienen.

Voor kortere potjes van een halve dag is dat gewoon niet praktisch, want dan komt iedereen met wat ie op dat moment heeft, terwijl je bij mil-sims je wapentuig wat meer gaat plannen op de rol die je wil spelen.

Ik vind het zelf ook een beetje lam als er iemand met een compleet opgefokte Hi-Capa gaat lopen sproeien, of een M4 met korte loop en scope die 1,7J schiet, maar tijdens een skirm zou ik daar eerder mijn schouders gewoon over ophalen dan tijdens een serieuzer spel zoals een milsim.

[Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 27-10-2020 16:19]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True