Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:14
williewimp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:41:
Je kunt op de site van nabv redelijk wat info vinden. Daar staat ook een agenda met aankomende events. De meeste locaties hebben huurkits. Dit staat op de site van de organisator over het algemeen wel vermeld.

...
Thanks die agenda had ik inderdaad gevonden. Zie dat er hier redelijk vaak een open skrim in de buurt is dus maar is kijken of ik daar een keer aan mee kan doen.

Zijn er hier meer mensen die wel is spelen bij de Veluwse Airsoft Vereniging?

PSN: Brwmaster

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vandaag bij een winkel in de buurt geweest waar ze redelijk wat wapens hadden. Een vriend van me heeft daar zijn Krytac Trident MKII CRB gehaald. Deze heb ik vandaag even vast gehad. Voelde goed aan. Een andere vriend van me heeft er een van ICS, welke weet ik niet precies. Die was wat zwaarder dan de Krytac. Op internet lees ik wisselde verhalen maar over het algemeen lees ik dat je bij ICS meer waar voor je geld krijgt dan bij Krytac.

Wat is jullie mening? Doet de Krytac onder voor de ICS?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar deze Krytac:
https://www.krale.shop/nl/krytac-trident-mkii-crb-black/

En deze van ICS:
https://www.krale.shop/nl/ics-412-cxp-yak-r-sr/
of deze:
https://www.krale.shop/nl/ics-300-cxp-mars-komodo/

Ik denk dat ik morgen naar Krale ga. Bij de winkel waar ik nu was waren ze vooral gericht op wapen voor de jacht, minder op airsoft replica's. De man gaf ook aan er niet heel veel verstand ervan te hebben. Ik hoop dat dat bij Krale anders is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 21:23
Replica of AA, geen "wapen" alsjeblieft :)

Ik ben zelf niet zo'n fan van Krytac, het zijn op zich redelijke replica's (voor een hoge prijs) maar ze doen vaak dingen net even ietsje anders waardoor aftermarket parts niet goed passen. En de receivers hebben de neiging om te breken, al weet ik niet of dat nog steeds zo is.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

miicker schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:03:
Vandaag bij een winkel in de buurt geweest waar ze redelijk wat wapens hadden. Een vriend van me heeft daar zijn Krytac Trident MKII CRB gehaald. Deze heb ik vandaag even vast gehad. Voelde goed aan. Een andere vriend van me heeft er een van ICS, welke weet ik niet precies. Die was wat zwaarder dan de Krytac. Op internet lees ik wisselde verhalen maar over het algemeen lees ik dat je bij ICS meer waar voor je geld krijgt dan bij Krytac.

Wat is jullie mening? Doet de Krytac onder voor de ICS?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar deze Krytac:
https://www.krale.shop/nl/krytac-trident-mkii-crb-black/

En deze van ICS:
https://www.krale.shop/nl/ics-412-cxp-yak-r-sr/
of deze:
https://www.krale.shop/nl/ics-300-cxp-mars-komodo/

Ik denk dat ik morgen naar Krale ga. Bij de winkel waar ik nu was waren ze vooral gericht op wapen voor de jacht, minder op airsoft replica's. De man gaf ook aan er niet heel veel verstand ervan te hebben. Ik hoop dat dat bij Krale anders is.
Wat tof is aan ics is dat ALLE cxp opties intern exact het zelfde zijn. Dus kies je body en thats it :) krytac kan gezeur zijn met onderdelen daar weet @rsnubje meer over.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 11:28

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Intergalactic schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:58:
[...]

Wat tof is aan ics is dat ALLE cxp opties intern exact het zelfde zijn. Dus kies je body en thats it :) krytac kan gezeur zijn met onderdelen daar weet @rsnubje meer over.
Jij hebt ook een CXP, toch? Volgens mij las ik dat een paar pagina's terug.
Ik krijg het gevoel dat jij er e.e.a. aan veranderd hebt, wil je eens wat foto's delen?

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

FijneKnul schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:56:
[...]

Jij hebt ook een CXP, toch? Volgens mij las ik dat een paar pagina's terug.
Ik krijg het gevoel dat jij er e.e.a. aan veranderd hebt, wil je eens wat foto's delen?

Ik ben benieuwd :)
Correct en correct

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwViHd8ywbUG6CNdsWcBzk4R-4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOelLe3Xh1rQwt89KPjXftgk.jpg?f=fotoalbum_large

Intern is inmiddels alles vervangen, extern andere handguard, andere stock(niet op foto) en nog wat andere zooi.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• miicker
  • Niet online
Intergalactic schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:01:
[...]

Correct en correct

[Afbeelding]

Intern is inmiddels alles vervangen, extern andere handguard, andere stock(niet op foto) en nog wat andere zooi.
Ziet er gaaf uit! Wat voor scope en red dot heb je er op zitten?

• Intergalactic

Intergalactic

miicker schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:53:
[...]

Ziet er gaaf uit! Wat voor scope en red dot heb je er op zitten?
China xps 3-2's :p

• citruspers
Volgens mij had ik mijn VSS hier nog niet gepost (als we toch foto's aan het delen zijn):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LwDCO9T.jpg

Hij begon zijn leven als King Arms VSS met een roodbruin gelakte, vierkante stock, maar dat was prima op te lossen met een schuurapparaat, dremel en potje beits. Daarnaast de internals vervangen, gearbox er uit gejast en een HPA engine in gezet (Wolverine Reaper). Als laatste met de lasersnijder de receiver voorzien van TsniiTochMash text en logo, en de stock voorzien van een Tula Arms logo.

Inmiddels erg tevreden mee, al heb ik hem pas 1 skirm kunnen gebruiken :)

• FijneKnul

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Intergalactic schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:01:
[...]

Correct en correct

[Afbeelding]

Kek man, dankjewel voor het delen! Je paintjob ziet er ook superb uit. Iets voor mij om naar toe te werken, dankjewel :)

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 09:21
Heeft iemand ervaring met Li-ion batterijen binnen de airsoft wereld?
Ik heb hier zojuist het e.e.a. over zitten lezen en dit lijkt wel een wereld van verschil kijkende naar LiPo.

Zelfde prestaties (dan wel beter) zonder de nadelen van LiPo.
> Geen discharge / overcharge
> Geen opzwellen
> Batterij mag 0% raken en laadt nog tot 100% op.

Verkrijgbaar dus in zowel 7.4v als 11.1v..

Echt prijzig zijn ze ook niet, als ik even kijk op bv. airsoft inc. dan heb je een 7.4v 3000Mah voor ongeveer €30,-... klinkt misschien te mooi om waard te zijn, maar voor zo een bedrag zou ik het nog wel willen proberen. Of zijn er mensen met andere ervaringen?

• Intergalactic

Intergalactic

De prestatie op papier is gelijk, in de realiteit verlies je iets.
Het is mij in iedergeval niet genoeg waard om zulke(vooral grote en logge) batts te kopen. Ze passen niet in veel builds en voor het zelfde geld koop je een 5K 70C lipo. Want een lipo pouch zul je toch wel nodig hebben om ze in elke build te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Pannekook schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:01:
> Geen opzwellen
Een li-ion mag nog steeds niet te ver ontladen of opgeladen worden, eigenlijk is het enige verschil dat ze inderdaad niet opzwellen en iets minder catastrofaal stuk kunnen gaan (maar nog steeds niet een situatie die je wil hebben).

En er zitten ook nadelen aan: de maximale ontlading is doorgaans een heel stuk lager, dus met een high-torque motor kan je wel eens meer stroom trekken dan de batterij kan en wil leveren.

Ik heb daarnaast wel wat twijfels bij de ontlading (16C!) die die Titan batterijen claimen. Een gangbare 18650 met hoge discharge is de Samsung 30Q (3000mAh, 15A discharge dus "maar" 5C). Je kan hoger gaan met een VT5 (25A) maar die krijg je maar in een capaciteit tot 2800 mAh, maar zelfs als die 3000 mah zou zijn kom ik maximaal op 8C discharge uit...

Ik hou het in ieder geval lekker bij de lipo's van hobbyking, een goede lader en een veilige oplaadmethode. :)

[ Voor 26% gewijzigd door citruspers op 25-09-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 20:58
Pannekook schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:01:
Heeft iemand ervaring met Li-ion batterijen binnen de airsoft wereld?
Ik heb hier zojuist het e.e.a. over zitten lezen en dit lijkt wel een wereld van verschil kijkende naar LiPo.

Zelfde prestaties (dan wel beter) zonder de nadelen van LiPo.
> Geen opzwellen

Verkrijgbaar dus in zowel 7.4v als 11.1v..

Echt prijzig zijn ze ook niet, als ik even kijk op bv. airsoft inc. dan heb je een 7.4v 3000Mah voor ongeveer €30,-... klinkt misschien te mooi om waard te zijn, maar voor zo een bedrag zou ik het nog wel willen proberen. Of zijn er mensen met andere ervaringen?
Op papier ziet het er allemaal goed uit, maar ik heb het idee dat het vooral marketing is. LiPo batterijen hebben gewoon goede C ratings als je de juiste kiest. Zo'n li-ion heeft in principe meer capaciteit maar ze zijn alsnog redelijk groot. Kleine li-ion batterijen zijn gewoon niet groot genoeg om de gevraagde stroomsterkte bij te benen.
3 lipo's zijn net zo duur als een zon titan batterij. Ik kan met 2 batterijen met gemak een skirm vooruit. Zo'n titan ook, dus wat heb ik er aan?

Als de C rating van die li-ions veel beter wordt is het het overwegen waard, want je kunt kleiner gaan. Nu zie ik er het nut niet zo van.
Titan Power batteries can store on average 2-5 times the energy of other airsoft batteries, keeping you in the game longer.
En deze statement van titan is gewoon niet waar. Een vergelijkbare batterij heeft ongeveer 2/3 van de capaciteit van zo'n titan batterij. Maar het is een beetje appels met peren vergelijken, want titans zijn rond (wat wel handig kan zijn in een buffertube) en lipo's zijn vierkant.

[ Voor 13% gewijzigd door williewimp op 25-09-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Toevallig gister mijn eerste airsoft replica gekocht bij Krale. Daar werd me sterk aangeraden om voor een Titan batterij te gaan. Die man zei dat het alleen maar voordelen had. Ik had me zelf verder nog niet zo verdiept in batterijen, dus heb deze gekocht:
https://www.krale.shop/nl...000mah-stick-mini-tamiya/

Samen met deze lader:
https://www.krale.shop/nl/batterijlader-titan-digital/

Ik vind het een fijne batterij. Past perfect in mijn replica en volgens hem zou ik er makkelijk een dag mee moeten redden. Ik ga er denk ik wel nog een als back-up halen, mocht hij toch een keer voor het eind van de dag leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Damn, 38 euro voor die oplader. Voor dat geld heb je ook een echte Imax B6AC v2 waar je alles op kan instellen, interne weerstand meten, deels opladen voor lange opslag enzovoorts.

Zo lang je maar tevreden bent met de batterij en lader natuurlijk. Maar je kan een stuk meer voor een stuk minder geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
Enige dat mij zou triggeren om over te stappen naar Li-ion is het "veiligere" gevoel dat ik erbij heb tegenover LiPo
.
Speel nu gewoon met NiMH en moet zeggen dat ik dit ook gewoon prima vind aangezien ik geen mega-build wil/ga maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
citruspers schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:44:
Damn, 38 euro voor die oplader. Voor dat geld heb je ook een echte Imax B6AC v2 waar je alles op kan instellen, interne weerstand meten, deels opladen voor lange opslag enzovoorts.

Zo lang je maar tevreden bent met de batterij en lader natuurlijk. Maar je kan een stuk meer voor een stuk minder geld krijgen.
Tja dat zal best, maar de vraag is, wat heb ik daar aan? Ik wil gewoon spelen en als ik thuis kom mijn batterij zonder omkijken aan een lader hangen om hem de volgende keer weer kunnen gebruiken. Net als ik dat iedere nacht met mijn telefoon doe. Volgens mij is dat wat ik nu heb er prima voor geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

het plug and play aspect is natuurlijk ook wel wat waard.

Mijn DMR is gewoon "play", hoef ik niet eens te pluggen :P (nou ja, af en toe bijvullen, HPA met airstock). Voor de rest mastercard lipo's van de Hobbyking en de bekende IMAX lader.

Laden doe ik op een vrij lage stroom, ik balance ze behoorlijk regelmatig. Overigens, op een 1300 mAh accu kan ik zonder laden een heel weekend spelen (maar ik ben de fase dat ik er een zak BB's op een dag doorheen knalde dan ook al wel even voorbij :P )

Sinds kort een TM AUG high-cycle er bij, ding was van mijn zwager, kapot en incompleet. Maar ik heb 'm kunnen fixen (had nog de nodige parts liggen). Best een stoer ding, standaard short-stroked met een high speed motor. Op een 11.1v lipo gaat 'ie als de brandweer! Ook nog een boneyard M4 (eigenlijk AR15) gebouwd, full metal body op de kop getikt en daar een gearbox die ik nog had liggen in gestopt. De G36 heb ik gescrapped (had toch al weinig liefde voor dat ding). Nu nog op zoek naar een nieuwe eigenaar voor de BAR10, ooit flink geupgrade, maar toen ik eenmaal met DMR ging spelen nooit meer aangeraakt en nu ik assault weer heb ontdekt is het helemaal onwaarschijnlijk dat ik 'm nog ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
miicker schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:23:
[...]

Tja dat zal best, maar de vraag is, wat heb ik daar aan? Ik wil gewoon spelen en als ik thuis kom mijn batterij zonder omkijken aan een lader hangen om hem de volgende keer weer kunnen gebruiken. Net als ik dat iedere nacht met mijn telefoon doe. Volgens mij is dat wat ik nu heb er prima voor geschikt.
Dat kan ook voor een veel lager bedrag, daar doelde ik op. Aan de andere kant heb je de spullen nu in 1x allemaal en werkt het simpel en out-of-the-box, dat is naturlijk ook wat waard.

Ik zou trouwens de titans niet opladen "zonder omkijken" zoals je met je telefoon doet. Het blijven lithiumcellen.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dr.lowtune schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:30:
Nu nog op zoek naar een nieuwe eigenaar voor de BAR10, ooit flink geupgrade, maar toen ik eenmaal met DMR ging spelen nooit meer aangeraakt en nu ik assault weer heb ontdekt is het helemaal onwaarschijnlijk dat ik 'm nog ga gebruiken.
G-speccen en als extra meenemen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKnul

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

miicker schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:23:
[...]

Je zit op Tweakers hier, hΓ© :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

citruspers schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:08:
Replica of AA, geen "wapen" alsjeblieft :)

Ik ben zelf niet zo'n fan van Krytac, het zijn op zich redelijke replica's (voor een hoge prijs) maar ze doen vaak dingen net even ietsje anders waardoor aftermarket parts niet goed passen. En de receivers hebben de neiging om te breken, al weet ik niet of dat nog steeds zo is.
Uit nieuwsgierigheid heb je daar voorbeelden van?

Ik ben, nog steeds, in dillema wat ik nou wil; knutselen met huidige replica of gewoon 1x goed een nieuwe waar ik voorlopig niets aan hoef te doen. En in dat licht hoor ik echt alleen maar positieve dingen over Krytac, ook uit het veld van mensen :?

GabriΓ«l AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Wat betreft de brekende receivers, het internet staat er vol mee, zoek maar eens op "krycrack". Helaas heeft een teammaat van me het zelf ook gehad. Het kan toeval zijn, maar we hebben 5 Specna's binnen het team gehad met allemaal intacte receivers, en 1 Krytac waarvan de receiver is gebroken...

Verder zijn er vooral wat details binnen de gearbox anders waardoor onder andere sommige mosfets niet passen dacht ik.

Het zijn out of the box best wel prima replicas, alleen het receiver probleem is zuur (mits dat nog steeds zo is) en als ik me niet vergis worden de Europese Krytacs met een zwakkere motor geleverd.

Persoonlijk zou ik naar Tokyo Marui kijken als je een flink budget hebt en een replica wil hebben die het out-of-the-box erg goed doet. Of een goedkoper merk als je graag zelf wat wil wil sleutelen. Krytac valt daar een beetje tussenin, net zoals G&G en ICS?

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 27-09-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

sapphire schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:19:
[...]

Uit nieuwsgierigheid heb je daar voorbeelden van?

Ik ben, nog steeds, in dillema wat ik nou wil; knutselen met huidige replica of gewoon 1x goed een nieuwe waar ik voorlopig niets aan hoef te doen. En in dat licht hoor ik echt alleen maar positieve dingen over Krytac, ook uit het veld van mensen :?
Op Reddit gaat een lijst rond met alle Krytacks die op die manier gebroken zijn. Ook wel de Krycrack lijst genoemd: https://imgur.com/a/gU7Cn.

Ik heb 'm vorige week nog twee keer geΓΌpdate zien worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

citruspers schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:58:
Wat betreft de brekende receivers, het internet staat er vol mee, zoek maar eens op "krycrack". Helaas heeft een teammaat van me het zelf ook gehad. Het kan toeval zijn, maar we hebben 5 Specna's binnen het team gehad met allemaal intacte receivers, en 1 Krytac waarvan de receiver is gebroken...

Verder zijn er vooral wat details binnen de gearbox anders waardoor onder andere sommige mosfets niet passen dacht ik.

Het zijn out of the box best wel prima replicas, alleen het receiver probleem is zuur (mits dat nog steeds zo is) en als ik me niet vergis worden de Europese Krytacs met een zwakkere motor geleverd.

Persoonlijk zou ik naar Tokyo Marui kijken als je een flink budget hebt en een replica wil hebben die het out-of-the-box erg goed doet. Of een goedkoper merk als je graag zelf wat wil wil sleutelen. Krytac valt daar een beetje tussenin, net zoals G&G en ICS?
Nouja ik ben de afgelopen tijd eens kritisch naar alle hobby's en bijbehorende spullen ed. aan het kijken en ben tot de conclusie gekomen dat ik atm. (en komende jaren) gewoon weinig tijd (of prioriteit) heb om even een avondje te gaan sleutelen. Dus mijn plan om mijn UMP te verbouwen staat daarmee op losse schroeven. Daarnaast als ik alle kosten daarvan op te bij de paar €€€ die hij bij verkoop nog op zou leveren heb ik al een aardig begin voor een hele nieuwe replica waarmee in in principe probleemloos verder kan.

Flink budget heb ik niet en daarom werd mij door een aantal mensen juist Krytac aan bevolen omdat die qua modellen best nog wel onder de prijs zit van TM modellen die ik mooi vind. TM's zijn wel te vinden voor sub-€400 maar die vind ik eigenlijk gewoon er niet uit zien. Daarom uitgekomen bij een Krytac PDW MKII die met €380 aan de max van mijn budget zit maar dan ben ik wel gelijk klaar. Twee gasten laatst gesproken tijdens een skirm die afgelopen tijd een Trudent CRB gekocht hadden, reddot er op en gaan. Niets aan gedaan en werkte perfect na afstellen van de hop.
Redenen waarom 'men' mij de Krytac aanrade waren oa de nette mosfet die er stock in schijnt te zitten, kwalitatief nette internals, erg goede high-rpm motor en metalen buitenkant. Al is dat laatste kwalitatief niet zo goed als ik de link van @FijneKnul zie :X
Had zelf nog naar een Alpha SDP gekeken wat een maf ding is maar kwa prijs is die hier minder interessant tov. de Trident II serie dan in de US (scheelt €50 en in de US dacht ik $100+) maar vooral er kan geen tracer op wat ik wel gaaf vind op termijn en wat ook een reden is dat ik twijfel over mijn UMP (kan wel maar kost meer dan ik er voor betaald heb).

Overigens weet ik dat de Specna Edge serie ook op veel van deze punten goed scoort (mosfet, nette internals, goede motor, metalen reciever) maar Specna hoor ik iig toch wisselende verhalen over maar dan kan net zo goed gebaseerd zijn op een oude serie of instap modellen.

Ik hoef echt niet persΓ© een Krytac hoor want ik vind een Rader 2 ook erg mooi maar daarbij hoor ik nog wel eens verhalen over problemen bij de 'e' versie of dat er wat geknutsel bij nodig is om hem optimaal werkend te krijgen en dat dat een beetje is waar je bij Krytac extra voor betaald. Dat ze gewoon out-of-the-box werken.

Als iemand een andere aanbeveling heeft die out-of-the box gewoon gelijk goed is voor onder de €400 hoor ik het graag. Vond de G&G ARP 556 ook mooi maar die schijnt erg luid te zijn, Specna SA-E12 PDW, of wel voorkeur voor compacte replica's aangezien ik voornamelijk binnen ga spelen voorlopig.

GabriΓ«l AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

sapphire schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:03:
[...]

Vond de G&G ARP 556 ook mooi maar die schijnt erg luid te zijn,
kan je er weinig postiefs over vertellen in iedergeval...

[ Voor 18% gewijzigd door Intergalactic op 28-09-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik heb zelf de G&G SR15. Heeft de nieuwe G2 gearbox welke veel steviger is dan de voorgaande generatie. Schiet out of the box heel prima. Heb 'm nu een jaartje en een keer of 10 mee geskirmd. Doet het heel goed. Qua respons en accuracy waarschijnlijk hetzelfde als 'n krytac. Heeft alleen minder specifieke onderdelen.
Het schijnt dat de mosfet in de g&g wat problemen had met de betrouwbaarheid. Volgens mij zijn ze inmiddels een aantal versies verder met die mosfet dus het kan ook allang verholpen zijn. Perun maakt een hele goede plug & play replacement mosfet dus als ie stuk gaat vallen de kosten wel mee.
Er is ook een SR30 welke praktisch hetzelfde is alleen wat korter.
Qua budget zit je wel net iets boven de 400 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@sapphire ik heb vorige week mijn eerste replica gekocht. Ben in verschillende zaken geweest en heb uiteindelijk brij Krale een Krytac Trident Mk2 SPR gekocht. Mijn voorkeur ging voordat ik ging eigenlijk uit naar ICS, echter werd mijn in 2 zaken aangeraden te kiezen voor Krytac. Die zou out of the box beter zijn dan ICS.

Het enige nadeel is dat de krytac flink te hard schoot. Out of the box 1.5 joule (waar 1.2 is toegestaan). Bij Krale hebben ze meteen het e.e.a. aangepast. Hop-up staat tussen 11-12 ingesteld en daarmee schiet hij net geen 1.2 joule. Ik heb hem nog niet in het veld geprobeerd en ga binnenkort eens op lange afstand schieten om te kijken of hij nu niet veel te ver omhoog schiet. Volgens de verkoper zou hij nu goed schieten, maar hij raadde wel aan om na de chrono de hop-up rond de 8-9 te zetten voor een betere ervaring. Dat is volgens mij niet toegestaan, dus denk niet dat ik dat ga doen, maar dat is wel een puntje om rekening mee te houden als je voor Krytac kiest.

Misschien dat ik er een keer een iets zachtere veer in moet (laten) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 21:32

rsnubje

TestlabcoΓΆrdinator

BDO: SweatyRs

Bijna alle Krytacs komen in NL met een M110 of zelfs M120 veer. De hopup dicht gooien is geen oplossing en heel slecht voor je rubber. Ik zou er dus zeker een zwakkere veer in laten zetten.

Ik heb zelf een LVOA-C en die schoot out of the box ~410-420 FPS dus ook iets van 1.5j geloof ik. Daar moest wel echt een andere veer in.

[ Voor 27% gewijzigd door rsnubje op 29-09-2020 12:36 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

williewimp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
Ik heb zelf de G&G SR15. Heeft de nieuwe G2 gearbox welke veel steviger is dan de voorgaande generatie. Schiet out of the box heel prima. Heb 'm nu een jaartje en een keer of 10 mee geskirmd. Doet het heel goed. Qua respons en accuracy waarschijnlijk hetzelfde als 'n krytac. Heeft alleen minder specifieke onderdelen.
Het schijnt dat de mosfet in de g&g wat problemen had met de betrouwbaarheid. Volgens mij zijn ze inmiddels een aantal versies verder met die mosfet dus het kan ook allang verholpen zijn. Perun maakt een hele goede plug & play replacement mosfet dus als ie stuk gaat vallen de kosten wel mee.
Buiten de v2.5 gearboxen zijn ze intern allemaal gelijk, mosfet die doorfikt is een ding en ook pistons en draden die ootb worden opgegeten jammer genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
miicker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
@sapphireVolgens de verkoper zou hij nu goed schieten, maar hij raadde wel aan om na de chrono de hop-up rond de 8-9 te zetten voor een betere ervaring. Dat is volgens mij niet toegestaan, dus denk niet dat ik dat ga doen
Dit is inderdaad gewoon sjoemelen bij de chrono. Als je in het veld getest wordt en te hoog zit kan je zomaar ineens naar huis gestuurd worden. En dat is niet onterecht als je willens en wetens te hard schiet.

Beetje jammer dat Krale je aanraad om op deze manier te sjoemelen in plaats van je een goed afgestelde replica mee te geven.

Ik zou hem echt even zelf testen met de hopup correct ingesteld (in het NAC hebben ze .30g bb's en chrono's die je mag gebruiken) en afhankelijk daarvan de veer vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door citruspers op 29-09-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Wat Krale doet is nou net precies niet de bedoeling. Je kunt het beste gewoon chronoen met de hop ingesteld voor de bb's die je gebruikt. Als je ingame eruit gepikt wordt en je schiet te hard kun je in principe inpakken en naar huis.

Die G&G heeft geen v2.5 gearbox. T is een verstevigde V2. Die mosfet is een bekend probleem inderdaad al weet ik niet of dat nog steeds zo is of gewoon de reputatie die de mosfet nog steeds heeft. Er zijn meerdere versies van geweest.
Waar zijn die problemen met opvreten van kabels dan? Bij de motor? De G2 versie zou daar een kunstof plaatje moeten hebben waar de kabels achter zitten, zodat ze niet opgevreten kunnen worden door de gears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

williewimp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:47:

Die G&G heeft geen v2.5 gearbox. T is een verstevigde V2. Die mosfet is een bekend probleem inderdaad al weet ik niet of dat nog steeds zo is of gewoon de reputatie die de mosfet nog steeds heeft. Er zijn meerdere versies van geweest.
Waar zijn die problemen met opvreten van kabels dan? Bij de motor? De G2 versie zou daar een kunstof plaatje moeten hebben waar de kabels achter zitten, zodat ze niet opgevreten kunnen worden door de gears.
Rustagh ik zei
Buiten de v2.5 gearboxen om
waar ik zat te denken aan CA, welp. my bad.

ja sinds de eerste variant is er aan de voorkant een blokje bij gekomen, maar de radius op de GB is nog altijd slecht, kan nog steeds scheuren, net zoals specna's.

Het opvreten van de kabel: gen2 V2 (lees hier onder) versies hebben die plastic plaat niet , en om dat G&G nogal shoddie QC heeft kan het zijn dat het ootb dus kabels vreet.

De G2 GB is niet het zelfde als de Gen 2 V2 GB trouwens, de G2 zit in alleen de TR16 afaik.

Mosfets die fikken is niet echt een reden voor lijkt, die dingen zijn sowieso vaag batt's betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
De G2(H) gearbox zit in een aantal modellen:
- TR16 556 varianten(G2)
- BAMF AR15 (G2)
- SR15 en SR30 (G2)
- TR16 308 varianten (G2H)
- SR25 E2 mlok (G2H)
Misschien nog meer, maar van deze weet ik het zeker.
Wat nou eigenlijk het verschil is tussen g2 en g2h is me nog een beetje onduidelijk. G&G heeft eigenlijk nooit een v2.5 gearbox gebruikt, ook niet voor de oudere variant van de SR25, dus ik verwacht niet dat het een V2.5 variant is.
De mijne doet het voorlopig probleemloos, dus ik ben er zelf heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

williewimp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:54:
De G2(H) gearbox zit in een aantal modellen:
- TR16 556 varianten(G2)
- BAMF AR15 (G2)
- SR15 en SR30 (G2)
- TR16 308 varianten (G2H)
- SR25 E2 mlok (G2H)
Misschien nog meer, maar van deze weet ik het zeker.
Wat nou eigenlijk het verschil is tussen g2 en g2h is me nog een beetje onduidelijk. G&G heeft eigenlijk nooit een v2.5 gearbox gebruikt, ook niet voor de oudere variant van de SR25, dus ik verwacht niet dat het een V2.5 variant is.
De mijne doet het voorlopig probleemloos, dus ik ben er zelf heel blij mee.
De G2 is dan ook een okey GB i.t.t hun normale v2 gearboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Inderdaad, gewone v2 van g&g is 'n beetje aan de zwakke kant schijnbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 19-09 10:59

India Sierra

Learn by failure

Hey, ik heb al jaren interesse in airsoft en het begint weer te kriebelen.

Ik woon in Eindhoven en ben op zoek naar een plek om het eens te proberen. Bij mij in de buurt lijkt er niet bijster veel te zijn of ik moet al echt ver rijden. De paar clubs die ik zo kan vinden zijn Unit 13 en Area 077. Er is ook nog atcx maar dat is buiten, weet niet of daar super veel zin in heb als het kouder begint te worden :+

Area 077 lijkt wat voordeliger te zijn maar weet ook niet wat de prijs van extra bbs is. Wat dat betreft zijn die meestal duur valt me op, net als bij paintballen, terwijl ze in de shop super goedkoop zijn. Weet niet welke plek "beter" is.

Hebben jullie suggesties of tips? Dank!

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

India Sierra schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:01:
Hey, ik heb al jaren interesse in airsoft en het begint weer te kriebelen.

Ik woon in Eindhoven en ben op zoek naar een plek om het eens te proberen. Bij mij in de buurt lijkt er niet bijster veel te zijn of ik moet al echt ver rijden. De paar clubs die ik zo kan vinden zijn Unit 13 en Area 077. Er is ook nog atcx maar dat is buiten, weet niet of daar super veel zin in heb als het kouder begint te worden :+

Area 077 lijkt wat voordeliger te zijn maar weet ook niet wat de prijs van extra bbs is. Wat dat betreft zijn die meestal duur valt me op, net als bij paintballen, terwijl ze in de shop super goedkoop zijn. Weet niet welke plek "beter" is.

Hebben jullie suggesties of tips? Dank!
Thermoshirtje, heb je buiten nergens last van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Ik was erg tevreden met 077, erg goeie orga, leuke sfeer en een verrassend goeie lunch (geen kroket, maar broodjes, drankje, krentenbol en een stuk fruit). Ik heb alleen geen ervaring met hun huurkitjes.

EDIT: Je krijgt 800 bb's bij je huurkit, dat is best wel ruim.Daar kan je nog steeds binnen een dag doorheen schieten, maar je moet er wel aardig je best voor doen. Niet zoals die paintball/airsoft boerderijen waar je 50 balletjes krijgt en vervolgens voor de hoofdprijs bij moet kopen in ieder geval.

[ Voor 42% gewijzigd door citruspers op 30-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

dr.lowtune schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:22:
[...]

Thermoshirtje, heb je buiten nergens last van!
Ha ja, als het bevalt ga ik dat zeker doen. Maar nu om te proberen is het toch wat fijner om dat binnen te doen :)
citruspers schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:23:
Ik was erg tevreden met 077, erg goeie orga, leuke sfeer en een verrassend goeie lunch (geen kroket, maar broodjes, drankje, krentenbol en een stuk fruit). Ik heb alleen geen ervaring met hun huurkitjes.
Net antwoordt terug van 077:
Bij de huurkit zitten ca. 800 BBs Een extra magazijn van 400 bbs kost € 2,-
Schappelijke prijzen! Nu nog even datum prikken.

unit 13 krijg je 120bbs er bij en per 120bbs betaal je 6 euro 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

India Sierra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:02:
[...]

Ha ja, als het bevalt ga ik dat zeker doen. Maar nu om te proberen is het toch wat fijner om dat binnen te doen :)

[...]

Net antwoordt terug van 077:

[...]

Schappelijke prijzen! Nu nog even datum prikken.

unit 13 krijg je 120bbs er bij en per 120bbs betaal je 6 euro 8)7
120 bb's voor 6 euro, dan zijn dat gouden BB's...... (voor 2 tientjes heb je er een paar duizend van hoge kwaliteit....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
dr.lowtune schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:08:
[...]

120 bb's voor 6 euro, dan zijn dat gouden BB's...... (voor 2 tientjes heb je er een paar duizend van hoge kwaliteit....)
Winstmodel heh. alleen jammer dat ze je dan, na het betalen voor de huurkit, nog een keer knijpen voor bb's.

Die 2 euro per extra mag van 400 van 077 is echt harstikke redelijk aangezien je voor een zak 101inc trash BB's retail al ongeveer een euro kwijt bent voor die hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekook
Voor huurkits is Unit13 echt belachelijk duur.
Toevallig paar weken terug geweest met een collega (met huurkit), voor huurkit betaal je dus al €55,-.
Hier krijg je 1 midcap van 120bb's bij.

Omdat ik zelf meer dan genoeg M4 magazijn heb zei ik dat hij die van mij mocht gebruiken, maar zelfs dat staan ze bij Unit13 niet toe. Want je kan dan de replica misschien wel kapot maken |:(
Midcap bijvullen mocht ook al niet... zucht...

Uiteindelijk heeft hij voor ongeveer een €10,- een extra vest gehuurd met 6 magazijnen.

• miicker
  • Niet online
Over magazijnen gesproken, ik heb een aantal Krytac mid caps gekocht. Mij lijkt het het beste om ze leeg te bewaren omdat het misschien kwaad kan als er altijd spanning op de veer staat, of maakt dat niet uit en kan ik ze vol BBs bewaren?

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Pannekook schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:01:
Toevallig paar weken terug geweest met een collega (met huurkit), voor huurkit betaal je dus al €55,-.

Omdat ik zelf meer dan genoeg M4 magazijn heb zei ik dat hij die van mij mocht gebruiken, maar zelfs dat staan ze bij Unit13 niet toe. Want je kan dan de replica misschien wel kapot maken |:(

Uiteindelijk heeft hij voor ongeveer een €10,- een extra vest gehuurd met 6 magazijnen.
Ah, dat zijn andere prijzen dan ik zag op de website. Maar goed, misschien dat ik er ooit met eigen gear naartoe ga mocht het bevallen. Vooralsnog lijkt area 077 een mooie plek (aldus @citruspers ) die goed betaalbaar is als beginner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
miicker schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:03:
Over magazijnen gesproken, ik heb een aantal Krytac mid caps gekocht. Mij lijkt het het beste om ze leeg te bewaren omdat het misschien kwaad kan als er altijd spanning op de veer staat, of maakt dat niet uit en kan ik ze vol BBs bewaren?
Nee, je eerste gedachte was helemaal juist: bewaren zonder spanning op de veer (leeg dus). Als je dat niet doen kan (en zal) na een tijdje de spanning op de veer dusdanig afnemen dat ze niet lekker meer feeden.

* citruspers heeft nog een aantal mags liggen waarvan de springs om die reden vervangen moeten worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@citruspers thanks voor de bevestiging

@India Sierra je zou ook nog naar critical-hit in Valburg kunnen kijken. Daar ben ik laatst geweest, toen ook met een huurkit gespeeld. Was een prima G36C. Je krijgt daar ook een broek, shirt, masker en bril. Je betaald dan 50 euro geloof ik en dan krijg je 2 high cap mags met 500bbs per stuk. Voor mij was het ruim voldoende. Na afloop zelfs nog even op full auto gezet en wat in het rond geschoten, want tja je wil wel je balletjes op maken :+

Vond het een erg leuke plek en een zeer gemoedelijke sfeer. En de hamburgerbroodjes als lunch waren ook erg lekker trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

120 BB's is niks als je full-auto mag schieten........En met een magazijn een replica kapot maken, wow, vrijwel iedere airsofter die ik ken stopt hoge kwaliteit BB's in z'n replica, niet van die goedkope rotzooi die sommige merken verkopen of die je bij sommige huurkits krijgt. Wat een geldklopperij. Maar zoals eerder door iemand opgemerkt: het is een verdienmodel.

De paar keer dat ik iemand mee heb zorg ik voor de gear. Dan schieten mijn vrienden tenminste met goed spul. Heb 1 keer meegemaakt dat een super eigenwijze vriend liever voor de (toen brakke) G36 ging bij Balls & Arrows, daar heeft hij spijt van gehad.....

Overigens weet ik dat een aantal andere locaties wel gewoon prima huurkits hebben, Valburg is er daar eentje van. Volgens mij is wat je bij Bunker Hill meekrijgt ook wel half fatsoenlijk.
miicker schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:39:
@citruspers thanks voor de bevestiging

@India Sierra je zou ook nog naar critical-hit in Valburg kunnen kijken. Daar ben ik laatst geweest, toen ook met een huurkit gespeeld. Was een prima G36C. Je krijgt daar ook een broek, shirt, masker en bril. Je betaald dan 50 euro geloof ik en dan krijg je 2 high cap mags met 500bbs per stuk. Voor mij was het ruim voldoende. Na afloop zelfs nog even op full auto gezet en wat in het rond geschoten, want tja je wil wel je balletjes op maken :+

Vond het een erg leuke plek en een zeer gemoedelijke sfeer. En de hamburgerbroodjes als lunch was ook erg lekker trouwens.
Wat daar natuurlijk ook meewerkt is dat het single-shot only is. Dus je loopt (zeker als beginner) niet meteen een salvo van 60 bb's te sproeien als je iets ziet bewegen. Heb zelf wel dagen daar gehad dat ik niet meer dan 1 midcap (90 bb's in dit specifieke geval) weg schoot, maar toch een superleuke dag had. Is wel lekker goedkoop spelen dan :9

[ Voor 29% gewijzigd door dr.lowtune op 30-09-2020 17:00 ]

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Is toch logisch... Je wilt zo min mogelijk rommelen aan een replica, zou ik ook doen als ik setjes zou verhuren.

Betaal je 55€ voor een huurtkit..? Of betaal je 55€ voor spelen incl. huurkit. Men doet vaak alsof het een dikke vetpot is zo’n eigen speelveld, dat is het echt niet met 55€.. (Als het goed werkt, is toch een redelijk bedrag?)

Zijn zat mensen (zeker als je nog spul gaat huren) die de goedkoopste balletjes gebruiken die ze hebben. Als iets ook niet werkt, kan het ook niet aan de BB’s liggen. Ook minder kans dat er aan de hopup gerommeld hoeft te worden etc.

Sommige BB’s werken niet lekker met bepaalde replica’s

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 30-09-2020 17:08 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
williewimp schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
SR30 eigenaar hier =)
Ben er zelf heel erg tevreden mee. Heb nog niks mee gedaan en heb er erg veel plezier mee, had me rond de 350 euro gekost geloof ik uit Griekenland. Speel merendeel CQB, maar af-en-toe buiten staat hij ook best zijn mannetje/vrouwtje. Meestal lukt de 30/50 meter zonder probleem. Voor de 50 meter gebruik ik meestal wel de 5 round burst, gewoon om zeker te zijn. >:)

• williewimp
Wat betreft huurkitjes... Als je niemand kent die al airsoft waar je spullen van kunt lenen moet je het doen. Maar het is vrij duur en de replicas zijn zo zo. Dat geldklopperij met die bb's kan ik ook niet zo goed tegen.
Je kun ook naar Delta airsoft events in Waalwijk. Niet zo'n groot veld maar best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
Stef87 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:02:
[...]

Is toch logisch... Je wilt zo min mogelijk rommelen aan een replica, zou ik ook doen als ik setjes zou verhuren.

Betaal je 55€ voor een huurtkit..? Of betaal je 55€ voor spelen incl. huurkit. Men doet vaak alsof het een dikke vetpot is zo’n eigen speelveld, dat is het echt niet met 55€.. (Als het goed werkt, is toch een redelijk bedrag?)

Zijn zat mensen (zeker als je nog spul gaat huren) die de goedkoopste balletjes gebruiken die ze hebben. Als iets ook niet werkt, kan het ook niet aan de BB’s liggen. Ook minder kans dat er aan de hopup gerommeld hoeft te worden etc.

Sommige BB’s werken niet lekker met bepaalde replica’s
Een normaal M4 magazijn laten gebruiken van iemand met eigen gear maakt echt je replica niet kapot. Dan moet je wel erg lomp bezig zijn. Balletjes kan ik nog enigszins indenken idd omdat sommige problemen kunnen geven..

Idd 55 euro voor huurkit inc. spelen. En ik heb ook nooit gezegd dat het een vetpot is.
Maar het verdienmodel bij Unit13 is dat je letterlijk overal voor moet betalen, ze verbieden zelfs eigen eten en drinken.. aan de andere kant, dit zorgt er natuurlijk ook voor dat ze een rete strak aangekleed veld hebben. Elk nadeel heb z'n voordeel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Pannekook schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Een normaal M4 magazijn laten gebruiken van iemand met eigen gear maakt echt je replica niet kapot. Dan moet je wel erg lomp bezig zijn. Balletjes kan ik nog enigszins indenken idd omdat sommige problemen kunnen geven..

Idd 55 euro voor huurkit inc. spelen. En ik heb ook nooit gezegd dat het een vetpot is.
Maar het verdienmodel bij Unit13 is dat je letterlijk overal voor moet betalen, ze verbieden zelfs eigen eten en drinken.. aan de andere kant, dit zorgt er natuurlijk ook voor dat ze een rete strak aangekleed veld hebben. Elk nadeel heb z'n voordeel :9
Heb laatst gelasergamed bij unit 13 en idd, veld ziet er super tof uit. Maar huren is me te duur, mocht ik ooit eigen gear hebben ga ik er wel naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Pannekook schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Eigen eten verbieden? WAT? Nogal kinderachtig als je het mij vraagt.
Catering bij sportevenementen? Sportkantines moeten toch dicht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
williewimp schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Eigen eten verbieden? WAT? Nogal kinderachtig als je het mij vraagt.
Catering bij sportevenementen? Sportkantines moeten toch dicht zijn?
Dit was nog voor de nieuwe Corona regels, dus mag verwachten dat ze dit nu niet verbieden.
Eten kan ik nog wel begrijpen, maar eigen drinken verbieden vind ik gewoon niet kunnen.
Gelukkig heb ik standaard een 2L waterzak op mn rug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Nee inderdaad.
Zeker gewoon flesjes water moet je niet moeilijk over doen als je het mij vraagt. Beetje actieve middag gaat er zo 1 Γ‘ 2 liter water doorheen.

Gisteren naar Waalwijk geweest (DAE). Mooi groepje van 18 man, hebben lekker vlot kunnen spelen. Fijne communicatie met iedereen qua tactisch werk enzo. Erg gezellig! Avondskirms zijn wel aan de korte kant. Dus voor locaties verder weg vind ik het geen porem maar Waalwijk is voor mij relatief gezien om de hoek.

Ook de tracer kunnen gebruiken, maar de replica is wel aan de lange kant daar icm de tracer. Mijn replica is sowieso al wat langer dan gemiddeld dus dan wordt het met krappe gangen etc eigenlijk te lastig. Misschien maar overstappen op een kleiner modelletje een keer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

India Sierra schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:01:
Hee, zijn we nu echte mariniers of niet? Een echte vent speelt ook bij weer en wind. Hurrah! :Y) :+

En om eerlijk te zijn, een potje skirmen in de stromende zeikregen is juist hartstikke leuk, dan krijg je echt het Saving Private Ryan-gevoel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Stoney3K schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Hee, zijn we nu echte mariniers of niet? Een echte vent speelt ook bij weer en wind. Hurrah! :Y) :+

En om eerlijk te zijn, een potje skirmen in de stromende zeikregen is juist hartstikke leuk, dan krijg je echt het Saving Private Ryan-gevoel.
Eens hoor: je replica kan er in principe prima tegen, het terrein verandert, door de regen hoor je minder, wordt allemaal net even spannender in ene.

Ik heb gespeeld in een pak sneeuw, regen, storm, hitte, kou, allemaal heeft het wel wat.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekook
NiGeLaToR schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Eens hoor: je replica kan er in principe prima tegen, het terrein verandert, door de regen hoor je minder, wordt allemaal net even spannender in ene.

Ik heb gespeeld in een pak sneeuw, regen, storm, hitte, kou, allemaal heeft het wel wat.
Vooral tof als je 's ochtends begint...ijs en ijskoud dat iedereen bijna jumpingjacks staat te doen tijdens briefing en het dan langzaam begint te sneeuwen..

Nog nooit zo een toffe dag meegemaakt als toen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net bij het NAC geweest voor het eerst. Best wel gaaf centrum waar je veel kunt doen om je replica te leren kennen en om alles goed af te stellen. Ik heb mijn nieuwe Krytac Trident MK2 zo perfect mogelijk afgesteld. De red dot is nu, zeker op 30-40 meter echt on point.

Het enige (grote) nadeel is dus dat hij veel te hard schiet. 1.4-1.5 joule met de huidige settings. Alleen als ik mijn hop-up instel op 14-14,5 (15 is max) komt hij net onder de 1.2... Maar na 20 meter vliegen de balletjes dan echt omhoog wat het onspeelbaar maakt.

Volgens mij is er maar 1 oplossing: een zwakkere veer. Nu heb ik nog nooit een replica uit elkaar gehaald o.i.d., ik zou het dus het liefst laten doen, zeker omdat ik geen idee heb wat voor veer er in moet. Welke plek raden jullie aan? Kan com-bat in Geldermalsen dit bijvoorbeeld voor Krytac? Of is het zo eenvoudig dat jullie zouden aanraden om het zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
In principe kan elke winkel dat wel. Com-bat schijnt wel goed te zijn. De gearbox moet als het goed is bij dat model uit de body. Daarna kun je de veer er aan de achterkant uit de gearbox halen. De gearbox hoeft niet helemaal uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:26
miicker schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:09:
Net bij het NAC geweest voor het eerst. Best wel gaaf centrum waar je veel kunt doen om je replica te leren kennen en om alles goed af te stellen. Ik heb mijn nieuwe Krytac Trident MK2 zo perfect mogelijk afgesteld. De red dot is nu, zeker op 30-40 meter echt on point.

Het enige (grote) nadeel is dus dat hij veel te hard schiet. 1.4-1.5 joule met de huidige settings. Alleen als ik mijn hop-up instel op 14-14,5 (15 is max) komt hij net onder de 1.2... Maar na 20 meter vliegen de balletjes dan echt omhoog wat het onspeelbaar maakt.

Volgens mij is er maar 1 oplossing: een zwakkere veer. Nu heb ik nog nooit een replica uit elkaar gehaald o.i.d., ik zou het dus het liefst laten doen, zeker omdat ik geen idee heb wat voor veer er in moet. Welke plek raden jullie aan? Kan com-bat in Geldermalsen dit bijvoorbeeld voor Krytac? Of is het zo eenvoudig dat jullie zouden aanraden om het zelf te doen?
Zoals gezegd kan elke winkel dat wel, maar je hebt deze nieuw gekocht toch? Ga lekker terug en laat ze het oplossen, ze weten dondersgoed dat dit niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

j0rDy schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Zoals gezegd kan elke winkel dat wel, maar je hebt deze nieuw gekocht toch? Ga lekker terug en laat ze het oplossen, ze weten dondersgoed dat dit niet mag.
Dit, als je 'm nieuw in NL hebt gekocht, dan zou ik ze dat laten fixen en er zelf niet aan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
j0rDy schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Eens, maar een winkel die ΓΌberhaupt denkt dat de hopup belachelijk opschroeven (en adviseert die na meting weet omlaag te draaien) zou ik weinig vertrouwen meer in hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchy188
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2023
Een veer veranderen in je replica is niet zo heel lastig wel moet je op dingen letten dat als je voor de eerste keer je wapen uit elkaar gaat halen dat je dan aardig wat dingen gaat tegenkomen.

Sommige replica's hebben een quick change zodat je deze makkelijk kunt veranderen, maar andere gearboxen moet je echt helemaal je gearbox openschroeven en je zal niet de eerste zijn die na een week prutsen de gearbox komt langsbrengen van ja uhh ik weet het niet meer.

Veelal gebruik ik de MODIFY veren en dan de M100 variant deze komt het dichtstbij de 1.2 Joule (1.1 / 1.24 J)

Ben je niet handig met het inelkaar en uitelkaar halen van je replica is mijn advies laat dit dan gewoon doen door een winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
Oke, aangezien mn replica uit elkaar ligt omdat de lower receiver afgebroken was ben ik wat aan het klooien geweest met een nieuwe gearset 13:1 en een high-torgue motor. Beide SHS.

Alles geshimed, draait soepel maar zojuist even een fps check gedaan en kom op 0,55J uit (met 0.30).
Normaliter schoot mn replica rond de 0,80 (aan de lage kant weet ik, veer is beetje gaar aan het worden).
Is dit normaal met een snellere gearset aangezien je kracht inlevert (of heb ik het dan verkeerd)?

Airseal van mn piston/nozzle is het in ieder geval niet, deze heb ik op voorhand gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het kan de airseal van je nozzle naar je hopup zijn, dat heb ik al meerdere keren gehad.

EDIT: Gebroken lower receiver, ben toch wel benieuwd welk merk? Heb 't inmiddels al bij Krytac en Tokyo Marui gezien.

[ Voor 40% gewijzigd door citruspers op 03-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
citruspers schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:33:
Het kan de airseal van je nozzle naar je hopup zijn, dat heb ik al meerdere keren gehad.

EDIT: Gebroken lower receiver, ben toch wel benieuwd welk merk? Heb 't inmiddels al bij Krytac en Tokyo Marui gezien.
Hoe zou ik dat kunnen fixen/controleren? Enige tips?
2 weken terug schoot die nog gewoon hetzelfde als altijd overigens, qua nozzle en hopup is niets meer verandert.

In dit geval een specna arms, maar dat komt omdat ik op mn plaat ging en de stock als een hefboom fungeerde.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Fair, ik denk dat de meeste replica's dan wel zullen breken. En ze heben natuurlijk niet zinc/aluminium legering gekozen omdat het het stevigste was :+

Check in ieder geval even of de hopup strak tegen de gearbox wordt geduwd door het veertje wat tussen de hopup en upper zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
gear en motor hebben geen invloed op fps (tenzij de gears en/of piston zijn geshortstroked). Veer, airseal en barreldiameter wel (barrel lengte kan ook van invloed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
In full auto kan het wel zo zijn dat de motor en snelle gearset invloed hebben op je FPS omdat de piston alweer naar achter gaat terwijl de BB nog in de loop zit (en zo een beetje teruggezogen wordt). Maar dat is wel een edge-case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
citruspers schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:54:
Fair, ik denk dat de meeste replica's dan wel zullen breken. En ze heben natuurlijk niet zinc/aluminium legering gekozen omdat het het stevigste was :+

Check in ieder geval even of de hopup strak tegen de gearbox wordt geduwd door het veertje wat tussen de hopup en upper zit.
Net even gekeken..voor zover ik kan zien gaat de nozzle volledig de hopup unit in.
Als ik de hopupunit in kijk gaat deze tot ongeveer 3 kwart van de bb tube..

Andere veren die ik had liggen even getest en deze schieten op zelfde Joule, dus zal toch ergens een lek zitten |:(

EDIT: Nou bedenk ik me..normaliter kon ik de nozzle gemakkelijk indrukken en deze bewoog vrij "losjes" en door de tappetplate werdt deze meteen terug geduwd. Zodra ik deze nu indruk, zit deze "vast" en moet ik er echt aan trekken om hem weer in de juiste stand te krijgen. Vraag me eigenlijk af wat dit veroorzaakt.. Gears zouden die niet mogen veroorzaken lijkt me..

[ Voor 21% gewijzigd door Pannekook op 03-10-2020 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Pannekook schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Net even gekeken..voor zover ik kan zien gaat de nozzle volledig de hopup unit in.

Andere veren die ik had liggen even getest en deze schieten op zelfde Joule, dus zal toch ergens een lek zitten |:(

EDIT: Nou bedenk ik me..normaliter kon ik de nozzle gemakkelijk indrukken en deze bewoog vrij "losjes" en door de tappetplate werdt deze meteen terug geduwd. Zodra ik deze nu indruk, zit deze "vast" en moet ik er echt aan trekken om hem weer in de juiste stand te krijgen. Vraag me eigenlijk af wat dit veroorzaakt.. Gears zouden die niet mogen veroorzaken lijkt me..
Je tappet plate kan verkeerd door de geleiding lopen, dan gaat β€˜ie stroef en is je airseal ook slecht. Kijk dat even na en smeer het. Oh, je kan ook meteen een paar tiende mm afvijlen van de voorkant van de tappet plate, verhoogt ook de airseal. Je hebt maar heel weinig seal verlies nodig om veel fps te verliezen. Het luistert allemaal vrij nauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Pannekook schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

De nozzle hoort toch heen en weer te veren als je hem induwt? Het is een tijdje geleden dat ik een M4 gearbox open heb gehad maar dat stond me nog wel bij. Veer van de tappet plate niet goed terug geinstalleerd maybe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

De nozzle hoort toch heen en weer te veren als je hem induwt? Het is een tijdje geleden dat ik een M4 gearbox open heb gehad maar dat stond me nog wel bij. Veer van de tappet plate niet goed terug geinstalleerd maybe?
Klopt, zelfs maximaal retracted kan je β€˜m nog een klein stukje induwen en moet β€˜ie terugveren. Het is maar een paar tiende mm overigens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:51
citruspers schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Hoeveel je de nozzle kan bewegen met een dichte gearbox hangt af van de stand van je sector gear tov je tappet plate. Maar iig moet hij net zover naar buiten komen als je hem indrukt.
Pannekook schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:29:
Oke, aangezien mn replica uit elkaar ligt omdat de lower receiver afgebroken was ben ik wat aan het klooien geweest met een nieuwe gearset 13:1 en een high-torgue motor. Beide SHS.

Alles geshimed, draait soepel maar zojuist even een fps check gedaan en kom op 0,55J uit (met 0.30).
Normaliter schoot mn replica rond de 0,80 (aan de lage kant weet ik, veer is beetje gaar aan het worden).
Is dit normaal met een snellere gearset aangezien je kracht inlevert (of heb ik het dan verkeerd)?

Airseal van mn piston/nozzle is het in ieder geval niet, deze heb ik op voorhand gechecked.
Niet perse normaal, maar hoe ver trekt de nieuwe gearset de piston naar achteren? Als deze minder tanden heeft en daardoor de piston minder ver naar achteren trekt dan verlies je natuurlijk energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekook
Allen die mee hebben gedacht, bedankt!
Probleem is verholpen. Ik had de sectorgear iets te strak geshimt waardoor de tappetplate wat bleef hangen, 0.1mm shim eraf gehaal en de tappetplate opgeschuurd aan de achterkant.

Vervolgens ook direct aan de voorkant voor de nozzle wat verder te laten komen.

Zit nu rond de 0.95J. Dit vul ik wss nog op met een wat zwaardere veer.. Met de 0.80 schoot deze alsnog redelijk straks op 50 meter en aangezien ik eigenlijk alleen cqb speel is het te verwaarlozen denk ik. Zit nog altijd de originele in van bijna 3 jaar geleden.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Welke frequenties gebruiken jullie voor communicatie? Ik heb een Baofeng UV-5R+. Klopt het dat dit standaard is?
PMR446
Kanaal 1 : 446.00625 MHz
Kanaal 2 : 446.01875 MHz
Kanaal 3 : 446.03125 MHz
Kanaal 4 : 446.04375 MHz
Kanaal 5 : 446.05625 MHz
Kanaal 6 : 446.06875 MHz
Kanaal 7 : 446.08125 MHz
Kanaal 8 : 446.09375 MHz

Of wordt hier van afgeweken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

Ik heb weer eens iets om te delen, balls and arrows.
Na vandaag was het wederom duidelijk waarom ik daar niet graag kom, mensen die de hele dag in de bosjes liggen en veel huur kitjes. Op zich zijn huur kitjes niet het probleem, maar mensen die in de bosjes liggen wordt gewoon snel saai. De laatste kans was dus jammer genoeg niet super

P.S
wel goede acties gehad op het einde van de dag, open veld dus geen bosjes voor rood om er in te liggen 8)7

P.P.S
plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE0rQvWVTE4LZwXD6t1boFhE56A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RLYTWWl22CHfTJfdxNV4uZM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Intergalactic op 05-10-2020 08:49 . Reden: missende spatie/typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
miicker schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:57:
Welke frequenties gebruiken jullie voor communicatie? Ik heb een Baofeng UV-5R+. Klopt het dat dit standaard is?
PMR446
Kanaal 1 : 446.00625 MHz
Kanaal 2 : 446.01875 MHz
Kanaal 3 : 446.03125 MHz
Kanaal 4 : 446.04375 MHz
Kanaal 5 : 446.05625 MHz
Kanaal 6 : 446.06875 MHz
Kanaal 7 : 446.08125 MHz
Kanaal 8 : 446.09375 MHz

Of wordt hier van afgeweken?
Klopt als een bus. Houd er wel rekening mee dat een UV-5R technisch gezien niet is toegestaan zonder vergunning, al verwacht ik in de praktijk geen probleem als je je beperkt tot de PMR kanalen en de signal strength op "low" programmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Intergalactic schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:48:
Ik heb weer eens iets om te delen, balls and arrows.
Na vandaag was het wederom duidelijk waarom ik daar niet graag kom, mensen die de hele dag in de bosjes liggen en veel huur kitjes. Op zich zijn huur kitjes niet het probleem, maar mensen die in de bosjes liggen wordt gewoon snel saai. De laatste kans was dus jammer genoeg niet super

P.S
wel goede acties gehad op het einde van de dag, open veld dus geen bosjes voor rood om er in te liggen 8)7

P.P.S
plaatje

[Afbeelding]
Ik heb nog nooit buiten geskirmt maar word daar niet op toegezien?
Bij de skirms binnen die ik tot nu toe gedaan heb word er serieus gelet op dit soort praktijken.
Soms zelfs te goed viel ons op, vooral als je goede spullen hebt. Zo mocht een kerel met een huurkitje rustig 10 min achter een auto zitten en één van de 2 deuren het pand in (deel was half overdekt buiten) continue onder vuur nemen. Teamlid van ons had zijn knie ijskoud op de grond gezet of er werd geroepen dat hij niet mocht blijven plakken.

Overigens het enige negatieve wat ik te melden heb bij Combat city want verder doen ze echt hun best om het voor iedereen leuk te houden en de gameplay evenwichtig :)

GabriΓ«l AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

sapphire schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Ik heb nog nooit buiten geskirmt maar word daar niet op toegezien?
Bij de skirms binnen die ik tot nu toe gedaan heb word er serieus gelet op dit soort praktijken.
Soms zelfs te goed viel ons op, vooral als je goede spullen hebt. Zo mocht een kerel met een huurkitje rustig 10 min achter een auto zitten en één van de 2 deuren het pand in (deel was half overdekt buiten) continue onder vuur nemen. Teamlid van ons had zijn knie ijskoud op de grond gezet of er werd geroepen dat hij niet mocht blijven plakken.

Overigens het enige negatieve wat ik te melden heb bij Combat city want verder doen ze echt hun best om het voor iedereen leuk te houden en de gameplay evenwichtig :)
ja ik baalde dat ze dit niet deden, de dynamiek valt direct weg.

Al is wat je beschrijft ook best extreem :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Gisteren voor het eerst airsoft gedaan bij area 077 met wat vrienden. Beviel goed!

Vooral de eerste games waren leuk met ctf en een defense gamemode (geen idee hoe het heet, als defender val je terug van hal naar hal tot er niks meer is en dan ben je af). TDM vond ik wat minder, kon de spawn geeneens uitlopen of je werd al onder vuur genomen maar dat zal ook wel aan de noobness gelegen hebben :+

Pijn viel me verder reuze mee, had erger verwacht. Had geen handschoenen bij helaas en op handen kon je het wel voelen. Verder 1x blijkbaar op mijn vest geraakt en niet gemerkt/gehoord door alle bbs die afketsten via de muur / deur.

Wat is jullie ervaring met hi-cap mags? Ik vond het redelijk irritant om na een paar schoten weer te moeten draaien omdat de gun niet goed deed feeden.

Nu het NABV proces opstarten en daarna kijken om 2de hands wat uit te halen om de kosten wat te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Intergalactic schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

ja ik baalde dat ze dit niet deden, de dynamiek valt direct weg.

Al is wat je beschrijft ook best extreem :p
Ja lijkt me om zo te spelen ook geen r**t aan :+

Ja het voorbeeld klinkt ook wat extreem maar was gelukkig ook serieus het enige kleine puntje die avond :)
Onze tegenstander was grotendeels een groep van een vrijgezellenfeest die het voor het eerst deden, laten we het er op houden dat zelfs voor mensen zonder ervaring ze ook gewoon weinig inzicht hadden dus de rest van de avond was minder uitdagend :+

GabriΓ«l AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekook
India Sierra schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:26:
Gisteren voor het eerst airsoft gedaan bij area 077 met wat vrienden. Beviel goed!

Vooral de eerste games waren leuk met ctf en een defense gamemode (geen idee hoe het heet, als defender val je terug van hal naar hal tot er niks meer is en dan ben je af). TDM vond ik wat minder, kon de spawn geeneens uitlopen of je werd al onder vuur genomen maar dat zal ook wel aan de noobness gelegen hebben :+

Pijn viel me verder reuze mee, had erger verwacht. Had geen handschoenen bij helaas en op handen kon je het wel voelen. Verder 1x blijkbaar op mijn vest geraakt en niet gemerkt/gehoord door alle bbs die afketsten via de muur / deur.

Wat is jullie ervaring met hi-cap mags? Ik vond het redelijk irritant om na een paar schoten weer te moeten draaien omdat de gun niet goed deed feeden.

Nu het NABV proces opstarten en daarna kijken om 2de hands wat uit te halen om de kosten wat te drukken :)
Volgens mij deze gisteren een aantal speedsofters mee als ik de FB pagina van 077 kijk. Ieder z'n ding, maar heb echt een schijthekel aan die teletubbies die alleen voor kills gaan (tdm weggelaten uiteraard) en zich niet willen aanpassen aan de rest van de spelers (uiteraard zijn niet alle speedsofters een beschrijving van bovenstaand, klein deel verpest het voor de rest)
Wanneer je de spawn niet uit kon komen verwacht ik dat je aan de rechterkant spawnde (achter de stellages), zodra het raam vastgezet is kun je daar idd geen kant meer op.

High-caps heeft zijn voor en nadelen.
Ja, je moet draaien maar hier raak je aangewend, dit is puur ervaring. Elke moment dat je loopt draai je gewoon en kun je weer 50bb's knallen bij wijze van. Ander voordeel, je hebt lekker veel bb's tegenover een midcap. Nadeel....je bent een lopende sambabal.

Meestal speel ik zelf vrijwel altijd met midcaps omdat ik het tussentijds reloaden gewoon tof vind tijdens het spelen, geen iets mee "levensechtheid". Afhankelijk van het verloop van de dag switch ik naar high-caps als we bv. meer cover fire nodig hebben.

Tof om te horen dat je je gaat inschrijven! En die kosten drukken, dat zal voor korte duur zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Pannekook schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Wanneer je de spawn niet uit kon komen verwacht ik dat je aan de rechterkant spawnde (achter de stellages), zodra het raam vastgezet is kun je daar idd geen kant meer op.
Zowel links als rechts, hebben beide kanten gedaan, beide was op een gegeven moment niet meer te doen :+
High-caps heeft zijn voor en nadelen.
Ja, je moet draaien maar hier raak je aangewend, dit is puur ervaring. Elke moment dat je loopt draai je gewoon en kun je weer 50bb's knallen bij wijze van. Ander voordeel, je hebt lekker veel bb's tegenover een midcap. Nadeel....je bent een lopende sambabal.
Ha ja dat lopende sambabal is inderdaad zo, was lastig om stiekem via een andere kant te lopen zo :P
Meestal speel ik zelf vrijwel altijd met midcaps omdat ik het tussentijds reloaden gewoon tof vind tijdens het spelen, geen iets mee "levensechtheid". Afhankelijk van het verloop van de dag switch ik naar high-caps als we bv. meer cover fire nodig hebben.

Tof om te horen dat je je gaat inschrijven! En die kosten drukken, dat zal voor korte duur zijn :+
Ha ja, ik heb al genoeg mooie dingen gezien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

sapphire schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Ja lijkt me om zo te spelen ook geen r**t aan :+

Ja het voorbeeld klinkt ook wat extreem maar was gelukkig ook serieus het enige kleine puntje die avond :)
Onze tegenstander was grotendeels een groep van een vrijgezellenfeest die het voor het eerst deden, laten we het er op houden dat zelfs voor mensen zonder ervaring ze ook gewoon weinig inzicht hadden dus de rest van de avond was minder uitdagend :+
valt altijd wel iets tegen, maarja soms heb je ook dagen dat je echt alleen maar vlamt.

oja plaatjes stonden op FB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxNZSCntGhVuSSW_X7anPpdhQSg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PKCsXRpHfGKOIXHWfxGWvpC1.jpg?f=user_large

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En ik heb mijn NABV lidmaatschap ook maar eens goed gebruikt :+

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lfzqslsrrar51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=8045e836da2ab623dad83caf2f53122da83f194a

Een Cyma M14 gekocht, ik had wel al een sidearm maar nog geen AEG. Tijd om eens het veld op te zoeken, een paar maten van mij spelen bij Copperhead en ATCX Veldhoven ligt bijna bij mij in de straat, dus daar ga ik zeker ook een keertje skirmen op zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

citruspers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Klopt als een bus. Houd er wel rekening mee dat een UV-5R technisch gezien niet is toegestaan zonder vergunning, al verwacht ik in de praktijk geen probleem als je je beperkt tot de PMR kanalen en de signal strength op "low" programmeert.
... En dat de PMR446 tegenwoordig 16 kanalen heeft en geen 8. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Thanks, staan allemaal op Wikipedia zag ik. Heb ze alle 16 maar even als voorkeurkanalen ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Stoney3K schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Had ik compleet gemist, is in 2016 van kracht gegaan zo te zien. Goeie ontwikkeling, want de laatste skirms kon ik tussen de babyfoons en poolse vrachttreinen mijn teammaten nauwelijks horen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

citruspers schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Had ik compleet gemist, is in 2016 van kracht gegaan zo te zien. Goeie ontwikkeling, want de laatste skirms kon ik tussen de babyfoons en poolse vrachttreinen mijn teammaten nauwelijks horen :+
Och, uiteindelijk maakt het niet uit of er 8 of 16 kanalen zijn. Er zit vrijwel altijd een lutser tussen die VOX gebruikt en steeds loopt te hijgen... :X

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Och, uiteindelijk maakt het niet uit of er 8 of 16 kanalen zijn. Er zit vrijwel altijd een lutser tussen die VOX gebruikt en steeds loopt te hijgen... :X
En als ze een keer geen hot mic hebben staan de roger beeps wel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

citruspers schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

En als ze een keer geen hot mic hebben staan de roger beeps wel aan :+
Of lopen ze altijd op de spreeksleutel te rammen als je midden in een gesprek zit met je teammates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

Stoney3K schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Of lopen ze altijd op de spreeksleutel te rammen als je midden in een gesprek zit met je teammates.
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stoney3K schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

"Ik heb ook entree betaald dus ik bepaal zelf wat ik doe"

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Hahahaha, ik heb met airsoft nog weinig gebruik gemaakt van radio's. Bij de NS gebruiken we één frequentie en portofoons die een handshake gebaseerd op het treinnummer meesturen. Er is redelijk veel training geweest over hoe de portofoon te gebruiken maar er wordt zo vaak ingebroken op een lopend gesprek, knettergek wordt je daarvan. Dus ik kan dat goed begrijpen.
"Ik heb ook entree betaald dus ik bepaal zelf wat ik doe"
En dat klopt dus niet. Er horen richtlijnen bij het gebruiken van PMR kanalen. Twee daarvan zijn niet inbreken op zendingen en het onnodig open laten staan van kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

williewimp schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:43:
En dat klopt dus niet. Er horen richtlijnen bij het gebruiken van PMR kanalen. Twee daarvan zijn niet inbreken op zendingen en het onnodig open laten staan van kanalen.
PMR is in principe een 'vrije' band dus iedere halve zool mag er op uitzenden wat ie wil, zolang het maar binnen bepaalde technische grenzen (frequentie, vermogen enz.) blijft, maar er is natuurlijk gewoon een stukje goed fatsoen en etiquette wat je op een radiokanaal hoort te hanteren. Wettelijk kun je er niks tegen doen, anders mochten babyfoons en deurbellen met intercom ook niet op die band zitten.

Niet door anderen heen praten (inbreken) en niet op je spreeksleutel gaan zitten zodat we alleen de wind in je microfoon op dat kanaal horen, zijn een beetje basisregels 1 en 2 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 08-10-2020 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

VOG is al onderweg, wordt vandaag bezorgd. Dinsdag aangevraagd, verbazingwekkend snel!

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste