citruspers schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:58:
Wat betreft de brekende receivers, het internet staat er vol mee, zoek maar eens op "krycrack". Helaas heeft een teammaat van me het zelf ook gehad. Het kan toeval zijn, maar we hebben 5 Specna's binnen het team gehad met allemaal intacte receivers, en 1 Krytac waarvan de receiver is gebroken...
Verder zijn er vooral wat details binnen de gearbox anders waardoor onder andere sommige mosfets niet passen dacht ik.
Het zijn out of the box best wel prima replicas, alleen het receiver probleem is zuur (mits dat nog steeds zo is) en als ik me niet vergis worden de Europese Krytacs met een zwakkere motor geleverd.
Persoonlijk zou ik naar Tokyo Marui kijken als je een flink budget hebt en een replica wil hebben die het out-of-the-box erg goed doet. Of een goedkoper merk als je graag zelf wat wil wil sleutelen. Krytac valt daar een beetje tussenin, net zoals G&G en ICS?
Nouja ik ben de afgelopen tijd eens kritisch naar alle hobby's en bijbehorende spullen ed. aan het kijken en ben tot de conclusie gekomen dat ik atm. (en komende jaren) gewoon weinig tijd (of prioriteit) heb om even een avondje te gaan sleutelen. Dus mijn plan om mijn UMP te verbouwen staat daarmee op losse schroeven. Daarnaast als ik alle kosten daarvan op te bij de paar β¬β¬β¬ die hij bij verkoop nog op zou leveren heb ik al een aardig begin voor een hele nieuwe replica waarmee in in principe probleemloos verder kan.
Flink budget heb ik niet en daarom werd mij door een aantal mensen juist Krytac aan bevolen omdat die qua modellen best nog wel onder de prijs zit van TM modellen die ik mooi vind. TM's zijn wel te vinden voor sub-β¬400 maar die vind ik eigenlijk gewoon er niet uit zien. Daarom uitgekomen bij een Krytac PDW MKII die met β¬380 aan de max van mijn budget zit maar dan ben ik wel gelijk klaar. Twee gasten laatst gesproken tijdens een skirm die afgelopen tijd een Trudent CRB gekocht hadden, reddot er op en gaan. Niets aan gedaan en werkte perfect na afstellen van de hop.
Redenen waarom 'men' mij de Krytac aanrade waren oa de nette mosfet die er stock in schijnt te zitten, kwalitatief nette internals, erg goede high-rpm motor en metalen buitenkant. Al is dat laatste kwalitatief niet zo goed als ik de link van @
FijneKnul zie

Had zelf nog naar een Alpha SDP gekeken wat een maf ding is maar kwa prijs is die hier minder interessant tov. de Trident II serie dan in de US (scheelt β¬50 en in de US dacht ik $100+) maar vooral er kan geen tracer op wat ik wel gaaf vind op termijn en wat ook een reden is dat ik twijfel over mijn UMP (kan wel maar kost meer dan ik er voor betaald heb).
Overigens weet ik dat de Specna Edge serie ook op veel van deze punten goed scoort (mosfet, nette internals, goede motor, metalen reciever) maar Specna hoor ik iig toch wisselende verhalen over maar dan kan net zo goed gebaseerd zijn op een oude serie of instap modellen.
Ik hoef echt niet persΓ© een Krytac hoor want ik vind een Rader 2 ook erg mooi maar daarbij hoor ik nog wel eens verhalen over problemen bij de 'e' versie of dat er wat geknutsel bij nodig is om hem optimaal werkend te krijgen en dat dat een beetje is waar je bij Krytac extra voor betaald. Dat ze gewoon out-of-the-box werken.
Als iemand een andere aanbeveling heeft die out-of-the box gewoon gelijk goed is voor onder de β¬400 hoor ik het graag. Vond de G&G ARP 556 ook mooi maar die schijnt erg luid te zijn, Specna SA-E12 PDW, of wel voorkeur voor compacte replica's aangezien ik voornamelijk binnen ga spelen voorlopig.