Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 10:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

NiGeLaToR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:27:
Sterker nog, ik vind dat je van elke vereniging de ledenvergadering ook als niet-lid bij zou mogen wonen. Heb je geen stemrecht, maar kun je wel openbaarheid van bestuur ervaren zeg maar.
Dat is logistiek wat lastig. Met bijna 30k aan leden moet de NABV dan de jaarbeurs gaan afhuren. Verder heb je dan natuurlijk altijd dat mensen zich er toch mee gaan bemoeien. Daarbij, de aanwezigen in een vergadering van de LR zijn gebonden aan een gedragscode en krijgen ook vertrouwelijke stukken te zien die niet 1 op 1 de openbaarheid in kunnen. Alle notulen van de NABV zijn inzichtelijk voor leden (op het portaal), evenals de jaarrekeningen.

Toen de NABV de statuten heeft herschreven in 2018 hebben we ook gespeeld met het idee van aspirant leden. Maar omdat het in onze sport juridisch gewoon geen toegevoegde waarde heeft voor het aspirant lid (je mocht geen airsoft apparaten hebben, nu nog niet) hebben we dat niet opgenomen.
Het concept van aspirant lid is dan vooral om je 5 jaar in het donker te houden, ipv pas na 5 jaar stemrecht te geven, zoals het nu gebracht is. (ergens ook discutabel, maargoed)
En 5 jaar onder art 17b van de CWM valt..

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 21-10-2024 20:24 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 14:39
@MueR ik doelde op die andere orga evt, maar prima uitleg. Ik lees wel ‘s wat op de nabv site en dat is prima. Dat hoeft niet helemaal publiek, al is dat nauwelijks ‘geheim’ met 30k leden :)

Vwbt de referentie aan de CWM snap ik dat je daar naar blijft verwijzen, al begrijp ik dat aca vindt dat ze toestemming hebben het zo te doen. Dan snap ik ook dat ze daar verder niet achteraan zitten. Maargoed, de NABV is gemotiveerd daarin te volharden ;)

Als de nabv milsimmers wellicht iets meer een plekje geven kunnen ze het hele aca gebeuren wellicht nóg beter achter zich laten straks…

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-10-2024 21:02 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

_Arthur

blub

NiGeLaToR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:01:
Vwbt de referentie aan de CWM snap ik dat je daar naar blijft verwijzen, al begrijp ik dat aca vindt dat ze toestemming hebben het zo te doen.
Ik zou zelf "toestemming" (van een Korpschef die nu onder de loep wordt genomen) niet boven de wet plaatsen. Want die Korpschef of ACA worden niet verantwoordelijk gehouden wanneer een persoon van verboden wapen bezit wordt verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
_Arthur schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Ik zou zelf "toestemming" (van een Korpschef die nu onder de loep wordt genomen) niet boven de wet plaatsen. Want die Korpschef of ACA worden niet verantwoordelijk gehouden wanneer een persoon van verboden wapen bezit wordt verdacht.
De ‘toestemming’ die men claimt te hebben zou tot en met het ministerie ofzo zijn gegeven, ze nodigen iedereen uit ze zelf te bellen.

Geen idee welk spel ze spelen en wie er gelijk gaat krijgen in die zaak, alleen dat gedoe rondom de korpschef et al pleit helemaal niet in het voordeel van die club uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

NiGeLaToR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:23:
De ‘toestemming’ die men claimt te hebben zou tot en met het ministerie ofzo zijn gegeven, ze nodigen iedereen uit ze zelf te bellen.
Wat men dus kennelijk niet begrijpt is dat die "toestemming" er pas is, als de wet is gewijzigd. En dan dus met name dat stukje 17b over aspirant leden.

Let wel: ik ben zeker niet tegen keuze (van verenigingen). Maar pertinent wel tegen zaken die wapen bezit in welke vorm dan ook (alweer) in een kwaad daglicht stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59

dr.lowtune

Deugt niet

_Arthur schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

Wat men dus kennelijk niet begrijpt is dat die "toestemming" er pas is, als de wet is gewijzigd. En dan dus met name dat stukje 17b over aspirant leden.

Let wel: ik ben zeker niet tegen keuze (van verenigingen). Maar pertinent wel tegen zaken die wapen bezit in welke vorm dan ook (alweer) in een kwaad daglicht stellen.
De vraag is gesteld, ik wacht nu op een officieel statement van de expertgroep die er over gaat.

Maar dan dit:
https://www.politie.nl/ni...ber/21/reactie-op-ad.html

De mensen achter het stuk in het AD hebben toch wel wat onjuistheden verkondigd. Best kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
_Arthur schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:35:
[...]

En toch kregen ze blijkbaar goedkeuring - of hadden de lidmaatschap vormen moeten aanpassen. Dat lijkt mij geen reden de gehele bond wel of niet toe te staan. Ik snap dat dat wetsartikel op repeat staat, doch kun je niet heen om het feit dat we zijn waar we zijn.

Het feit dat de oprichters straks zelf geen vog kunnen krijgen lijkt mij in potentie een interessantere uitdaging voor ze.

Als alles netjes had geklopt had ik over kunnen stappen, simpelweg omdat de nabv voor mij persoonlijk geen enorme meerwaarde heeft. Die vlieger gaat niet op, dus ik hoop louter op een leermomentje voor de nabv. En zo niet, dan niet :) heb er al weer te veel woorden aan vuil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

En toch kregen ze blijkbaar goedkeuring - of hadden de lidmaatschap vormen moeten aanpassen. Dat lijkt mij geen reden de gehele bond wel of niet toe te staan. Ik snap dat dat wetsartikel op repeat staat, doch kun je niet heen om het feit dat we zijn waar we zijn.

Het feit dat de oprichters straks zelf geen vog kunnen krijgen lijkt mij in potentie een interessantere uitdaging voor ze.

Als alles netjes had geklopt had ik over kunnen stappen, simpelweg omdat de nabv voor mij persoonlijk geen enorme meerwaarde heeft. Die vlieger gaat niet op, dus ik hoop louter op een leermomentje voor de nabv. En zo niet, dan niet :) heb er al weer te veel woorden aan vuil gemaakt.
Lees anders het stuk van de Politie even.

https://www.politie.nl/ni...ber/21/reactie-op-ad.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Thanks. Heb inmiddels popcorn gepakt :9B

Edit: had ik gemist toen ik reactie aan het typen was. Wat een klucht.

[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-10-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 15:44

John Doos

ClaudZaque

Heeee vereniging nummer 3 dient zich aan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHrLOmHoQyWDfaswJPOLhxo1iVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjLzp8wLASPB3DtUwSZbmm80.jpg?f=fotoalbum_large

Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

NiGeLaToR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:01:
Vwbt de referentie aan de CWM snap ik dat je daar naar blijft verwijzen, al begrijp ik dat aca vindt dat ze toestemming hebben het zo te doen. Dan snap ik ook dat ze daar verder niet achteraan zitten. Maargoed, de NABV is gemotiveerd daarin te volharden ;)
Maar zolang als de WWM/CWM niet gewijzigd zijn kan de ACA vinden dat olifanten roze zijn, maar dat zijn ze niet. Dat is het punt. De wet zegt: aspirant lid? Geen buks voor jou. Zwart op wit, geen discussie, geen twijfel. Een aspirant lid is een introduce zonder deelnamebeperking.

edit: de NABV hamert niet op dat onderwerp overigens, dat ben ik zelf. Ik vind het schandelijk dat de ACA mensen voorliegt met een vage belofte dat er goedkeuring is om vervolgens te zeggen "bel maar". @dr.lowtune probeert al een maand antwoord te krijgen. Hoe gaan 30000 airsofters dat doen? Als ze die magische toestemming hebben, publiceer die dan.
Als de nabv milsimmers wellicht iets meer een plekje geven kunnen ze het hele aca gebeuren wellicht nóg beter achter zich laten straks…
Ik zit nu 8 jaar in de ledenraad. Ik ben al 8 jaar aan het proberen om meer voor skirm/milsim te regelen. Maar de vraag komt altijd neer op "wat dan?". Hulp vanuit de NABV om een loods ergens te fixen voor een IAPS of speedsoft competitie is stukken makkelijker (los van mijn persoonlijke mening over die laatste "discipline") dan een fatsoenlijk bosgebied waar een milsim kan worden georganiseerd. Een groot event voor alle leden? Ook lastig, want dat zijn er veel. En waar dan? En het verenigingsbureau en het bestuur zit met hetzelfde dilemma. Echt iedereen in de LR en het bestuur en op het bureau wil meer doen voor skirmers.. maar dat is gewoon niet zo makkelijk als de overige disciplines.

Echt, als je suggesties hebt, geef ze, alsjeblieft. Ik dien persoonlijk een motie in om je erelid te maken als het haalbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 22-10-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De beschuldigingen betreft valsheid in geschrifte zijn overigens gebaseerd op openbare informatie: https://www.isr.nl/uitspraken/uitspraken-opzoeken?q=airsoft, zie de 8 openbare uitspraken van het ISR op 8 mei 2024.

Om even een stukje te quoten uit een van de uitspraken (is bij allemaal hetzelfde) vanuit de oprichter van de ACA:
[naam eigenaar locatie], eigenaar van [naam bedrijf] te [plaatsnaam], heeft het volgende verklaard:
Er is een “strijd” gaande tussen hem/zijn locatie in [plaatsnaam] en de NABV. Hij geeft aan dat de NABV
hem tegenwerkt in het verkrijgen van de juiste vergunningen/erkenningen. Hij heeft een slimme truc
bedacht om introducés op zijn locatie te ontvangen door bij het aanmaken van een introducébewijs
voor een andere locatie aan te melden. Dit is zo afgesproken met de Korpschef. Op de site van de
NABV is het namelijk niet mogelijk om voor de locatie [plaatsnaam] te kiezen. Hij heeft aan de NABV
leden die bij hem spelen aangegeven dat de Korpschef hiermee akkoord was en neemt volledig de
verantwoording voor dit handelen.
Hij verklaart dat het niet zijn intentie was dat zij hier problemen mee zouden krijgen. [achternaam
eigenaar locatie] heeft de beklaagden soms gevraagd om personen als introducé aan te melden.
Zonder dat zij deze persoon kenden. Zij zijn wel altijd als Marshall aanwezig op het terrein en dus als
begeleider zoals het introducébewijs verplicht. [achternaam eigenaar locatie] voorzag hen van de
gegevens die zij nodig hadden voor deze aanmelding.
[achternaam eigenaar locatie] verklaart dat hij in het ergste geval een waarschuwing had verwacht
van de NABV aan het adres van de leden voor deze handelingen. Als dat gebeurd was, geeft hij aan
dat ze er direct mee gestopt waren maar nu werd er niet gewaarschuwd maar meteen geschorst.
"Ik dacht dat het met een sisser af zou lopen en heb gelogen over de toestemming vanuit de korpschef" is de meest vriendelijke uitleg.
"Ik dacht dat ik er mee weg kon komen omdat de korpschef zei dat het een prima oplossing was" is een nare uitleg, want dat impliceert dat de korpschef ook actief betrokken was.

Want, in alle 8 uitspraken, is dit de conclusie:
Conclusie
Uit alle gevoerde onderzoekgesprekken, te weten met de melder, een getuige en 8 van de 9
beklaagden, komt het volgende beeld naar boven:
De heer [achternaam eigenaar locatie] verstrekte gegevens van personen om deze door u als NABV
lid te laten aanmelden als introducé voor de locatie [plaatsnaam]. Omdat de locatie [plaatsnaam] niet
als eventlocatie gekozen kon worden, koos u voor de juiste datum maar bewust voor een andere
eventlocatie.
De getuige in deze is de oprichter van de ACA, tevens eigenaar van de betreffende locatie en winkel. Dus we hebben een persoon die bewust mensen aanzet tot valsheid in geschrifte, om op zijn locatie, via zijn winkel, toch maar te kunnen airsoften. En dat alles met het excuus "de korpschef zegt dat het mag". Zonder bewijs van die toestemming van de korpschef.

Ra ra politiepet, nu is het ineens magisch toestemming van het ministerie om de Wet Wapens en Munitie te negeren. Wederom, zonder enig bewijs.

[ Voor 100% gewijzigd door MueR op 22-10-2024 01:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@MueR tis andersom ook waar: als de bond al niet weet wat ze kunnen beteken voor milsimmers, waarom betalen we dan mee aan een iaps loods etc.

Wat volgens mij voor milsim mooi kan zijn is meer samenwerking met defensie en de beschikbare oefenterreinen. Dat is mij prive al bijna gelukt, mede door relatie met de vuurwapen schietsport. Die trainden in het verleden al vaker met politie en defensie, al is bijv de Harskamp sinds een tijd gesloten voor dat doel. Maar er zijn hele oefendorpen, waar een milsim fantastisch zou zijn. Opfor spelen voor defensie idem. Tis nog wennen en een beetje ‘vies’ maar andersom: hoe vaak je niet met een berg (ex)defensie personeel zit op een milsim event.

Op de een of andere manier wil defensie van alles met burgers behalve als het wat met burgers is, maar toch, zo wordt milsim wel een stuk echter. Andere discussie, en airsoft is geen militair verlengstuk, toch is de overlap moeilijk te ontkennen (en zoekt defensie mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Waarom is het ISR significant in deze? ISR lijkt me geen overheidsorgaan en heeft niks over de WWM te zeggen voor zover ik weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

dr.lowtune schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:26:
Waarom is het ISR significant in deze? ISR lijkt me geen overheidsorgaan en heeft niks over de WWM te zeggen voor zover ik weet?
Heb je de quotes wel gelezen? Het ISR is in deze relevant omdat zij hebben besloten dat de betreffende mensen geschorst moeten worden. In de verhoren wordt toegegeven door ACS dat ze bewust hebben gefraudeerd met introducebewijzen.

Het ISR is de tuchtrechtorganisatie waarbij de NABV is aangesloten. Net als zo'n 80 andere bonden waaronder de KNVB, KNSA etc.Dat is niet zomaar een clubje war "dingen vindt", daar werken officieren van justitie, rechters en meer van dat op vrijwillige basis om zaken als geweldpleging, seksuele intimidatie, doping en matchfixing te behandelen. Het is inderdaad geen overheidsorgaan, en na een uitspraak van het ISR kan je nog altijd naar een rechter stappen, maar je kansen zijn heel klein, want de uitspraken van het ISR zijn niet lichtzinnig uit de mouw geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:35:
@MueR tis andersom ook waar: als de bond al niet weet wat ze kunnen beteken voor milsimmers, waarom betalen we dan mee aan een iaps loods etc.

Wat volgens mij voor milsim mooi kan zijn is meer samenwerking met defensie en de beschikbare oefenterreinen. Dat is mij prive al bijna gelukt, mede door relatie met de vuurwapen schietsport. Die trainden in het verleden al vaker met politie en defensie, al is bijv de Harskamp sinds een tijd gesloten voor dat doel. Maar er zijn hele oefendorpen, waar een milsim fantastisch zou zijn. Opfor spelen voor defensie idem. Tis nog wennen en een beetje ‘vies’ maar andersom: hoe vaak je niet met een berg (ex)defensie personeel zit op een milsim event.
Ik geloof ook dat er wel een aantal dingen geweest zijn in samenwerking met Defensie, bijvoorbeeld op de Landmachtdagen. Maar als je een grote (al dan niet meerdaagse) skirm wil organiseren komt er nog meer bij kijken, in het reglement van de NABV staan bijvoorbeeld ook regels over milieu waar een veld aan moet voldoen voordat er een skirm georganiseerd mag worden.

En daar komt inderdaad het 'politieke klimaat' nog bij waar de NABV altijd een beetje huiverig was om het soldaatje-spelen uit te stralen. Ze willen niet in het nieuws komen doordat een NABV-lid ergens met een replica zwaaiend van straat geplukt wordt natuurlijk. Maar ik denk nog altijd dat je beter promotie kan maken op een open dag van defensie, een Comic-Con of iets als Firstlook, dan dat je dat doet op, euh, Kwaku Festival. :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Stoney3K schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Ik geloof ook dat er wel een aantal dingen geweest zijn in samenwerking met Defensie, bijvoorbeeld op de Landmachtdagen. Maar als je een grote (al dan niet meerdaagse) skirm wil organiseren komt er nog meer bij kijken, in het reglement van de NABV staan bijvoorbeeld ook regels over milieu waar een veld aan moet voldoen voordat er een skirm georganiseerd mag worden.

En daar komt inderdaad het 'politieke klimaat' nog bij waar de NABV altijd een beetje huiverig was om het soldaatje-spelen uit te stralen. Ze willen niet in het nieuws komen doordat een NABV-lid ergens met een replica zwaaiend van straat geplukt wordt natuurlijk. Maar ik denk nog altijd dat je beter promotie kan maken op een open dag van defensie, een Comic-Con of iets als Firstlook, dan dat je dat doet op, euh, Kwaku Festival. :X
Dat is wellicht ook wel vechten tegen vooral ... de publieke opinie. Iets zegt mij alleen dat de komende jaren het imago van 'stom soldaatje spelen' een beetje af zal gaan van deze discipline met oog op geopolitieke gebeurtenissen. Wellicht alsnog niet waar je aan gelieerd wilt worden met een hobby, maargoed, je kunt nu eenmaal niet alles 100% gescheiden houden.

En verder: het is voor defensie ook een kans om breder dan het eigen apparaat te spelen c.q. trainen, zoals blijkbaar al veel defensie personeel doet in hun eigen tijd. Er zijn genoeg airsoft locaties die inmiddels ook serieuze professionele trainingen geven aan beroeps, van zowel defensie als politie.

Verder heb ik menig orga en publique steen en been horen klagen over de NABV, dat helpt de spelers natuurlijk ook niet met het verkrijgen van een positief beeld. Terwijl de velden waar je kunt airsoften hun zooi doorgaans wel voor elkaar hebben, anno nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Stoney3K schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:28:
Ze willen niet in het nieuws komen doordat een NABV-lid ergens met een replica zwaaiend van straat geplukt wordt natuurlijk. Maar ik denk nog altijd dat je beter promotie kan maken op een open dag van defensie, een Comic-Con of iets als Firstlook, dan dat je dat doet op, euh, Kwaku Festival. :X
Dit gebeurt helaas regelmatig. De NABV wordt regelmatig gebeld door politie/OM met de vraag of Pietje wel lid is, want die is betrapt met een airsoft apparaat ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Laatst online: 03-05 15:16
Hou zouden jullie de volgende regel uit het Huisreglement van de NABV interpreteren?
Artikel 10, Lid 3:
Het dragen van insignes, onderscheidingen, logo’s of andere beeldmerken van de Nederlandse of buitenlandse krijgsmacht is voor en na het Airsoftsport evenement verboden, tenzij de wet anders bepaalt.
Ik zie namelijk twee mogelijkheden.
  1. Vergelijkbaar met de "reizen in camouflage"-regel, vlak voor je naar een evenement gaat, en de tijd dat je naar huis gaat van een evenement af. (Er wordt namelijk gesproken over "HET evenement")
  2. De tijds periode tussen twee verschillende evenementen. (Dus eigenlijk, altijd... BEHALVE evenementen)
Ik vind de benoeming van "voor en na" en "HET evenement" namelijk erg onduidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:30
Volgens mij staat het er toch vrij duidelijk? Op locatie tijdens het Airsoft event zelf is het toegestaan, daarvoor of daarna, inclusief het af of terug te reizen van een airsoft evenement is het dragen ervan verboden. Het zelfde geld voor camouflage en/of tactische kleding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

dylan111111 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:11:
Volgens mij staat het er toch vrij duidelijk? Op locatie tijdens het Airsoft event zelf is het toegestaan, daarvoor of daarna, inclusief het af of terug te reizen van een airsoft evenement is het dragen ervan verboden. Het zelfde geld voor camouflage en/of tactische kleding.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-04 00:46
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 01:14:
Hou zouden jullie de volgende regel uit het Huisreglement van de NABV interpreteren?

[...]

Ik zie namelijk twee mogelijkheden.
  1. Vergelijkbaar met de "reizen in camouflage"-regel, vlak voor je naar een evenement gaat, en de tijd dat je naar huis gaat van een evenement af. (Er wordt namelijk gesproken over "HET evenement")
  2. De tijds periode tussen twee verschillende evenementen. (Dus eigenlijk, altijd... BEHALVE evenementen)
Ik vind de benoeming van "voor en na" en "HET evenement" namelijk erg onduidelijk
Scheelt dat dit nergens enforced word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nahkriin schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Scheelt dat dit nergens enforced word.
Vooral omdat dat geen taak van de NABV is ;) Dit is namelijk wettelijk verboden, en dan zit je op het terrein van de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:08

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Moet ik de tattoo van mijn bovenarm halen zeker? Dat gaat hem niet worden. 'Gelukkig' kan ik deze net onder mijn t-shirt verbergen.

Update: @MueR bedankt voor de uitleg/toelichting.

[ Voor 20% gewijzigd door vdr01 op 28-10-2024 11:37 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

vdr01 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:33:
Moet ik de tattoo van mijn bovenarm halen zeker? Dat gaat hem niet worden. 'Gelukkig' kan ikhemnet ondermijn t-shirt verbergen.
Dat is heel wat anders natuurlijk. Het is bij wet verboden om je voor te doen als onderdeel van de krijgsmacht of politie door middel van uniform/patches e.d. Dat wordt vrij breed geinterpreteerd als "als een ander redelijkerwijs aanneemt dat jij onderdeel bent van". Dat je op een airsoft veld in KMAR tenue rondloopt met alle toeters en bellen mag, dat is re-enactment en daar zijn specifieke uitzonderingen voor. Maar loop je er mee over straat dan ben je strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
dylan111111 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:11:
Sorry als ik het nog niet begrijp hoor... maar jij zegt dat het dus om de tweede definitie gaat...

De tussen twee events... dus ook als ik bijvoorbeeld thuis in m'n achtertuin een foto van m'n loadout wil nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door NyteMyre op 28-10-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Sorry als ik het nog niet begrijp hoor... maar jij zegt dat het dus om de tweede definitie gaat...

De tussen twee events... dus ook als ik bijvoorbeeld thuis in m'n achtertuin een foto van m'n loadout wil nemen?
Als jij thuis een foto wil maken van je gear met patches legt niemand je een strobreed in de weg. Zorg wel even dat je buren op de hoogte zijn voordat er rare vragen komen, zeker als je ook met je airsoft apparaten gaat poseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Dus jij zegt dat ondanks dat Artikel 10.3 verbied logo's/insiginia's/onderscheidingen/beeldkenmerken buiten evenementen te dragen, het in je achtertuin bijvoorbeeld wel mag.

Maakt het dan nog uit of er wel of niet een replica te zien is?

En wat als ik deze foto's dan op Facebook/Instagram/Tiktok whatever upload die dan publiekelijk te zien zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

https://www.nabv.nl/veelgestelde-vragen/

Thuis inpandig is altijd toegestaan, in de tuin is overleg met buren en aanmelding van een privé evenement nodig. Je kan altijd het risico nemen om je loadout te dragen in je achtertuin maar wees bewust van de mogelijke gevolgen.

Afgelopen zomer hadden we een privé evenement aangemaakt voor in de achtertuin(zonder inkijk) een paar dagen van te voren om de replica's af te stellen en gear te testen. Toen kwam de wijkagent langs om te kijken hoe en wat omdat ze getipt waren hierover. Toen niet op doorgevraagd maar alles was in orde en nog een uur staan praten en de replica's laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er zijn honderden airsofters die er levendig op los posten op de diverse sociale media. Dat mag allemaal prima. Er zijn nog veel meer airsofters die poseren voor een foto in hun kit, omdat ze het gewoon leuk vinden. Ook daar is nog nooit tegen opgetreden. Met of zonder airsoft apparaat maakt ook niet uit, mag gewoon zolang je maar geen claims doet die betrekking hebben op de krijgsmacht of politie (zie eerdere bericht). En als je in de tuin gaat poseren met je replicas is het verstandig om de buren in te lichten, mochten ze het nog niet weten, want als jij ineens met een AK in je tuin staat en buurvrouw Mien schrikt en belt de politie heb je wel een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ok, dan kom ik bij m'n volgende vraag... en hier ga ik wellicht in een hele controversiële richting op... maar misschien snap je al welke kant ik op ga.

Valt een Russiche Z-patch of Z-symbool onder Artikel 10.3?

WANT, het is geen officieel insigne, onderscheiding, logo of beeldmerk van de Russische krijgsmacht.

Oorspronkelijk is het Z-symbool (en de V en de O) een IFF-markering (Identification Friend or Foe), vergelijkbaar met de invasie-strepen van de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog en de chevrons op coalitie voertuigen in Irak en Afghanistan. Hoewel het symbool later door de media en politiek een bredere symbolische betekenis heeft gekregen, blijft het formeel gezien een niet-officieel beeldkenmerk, waardoor de toepassing van Artikel 10, Lid 3 mij niet van toepassing lijkt te zijn.

Kijk, voordat je in mij n post-geschedienis gaat duiken, ja ik gebruik een Russische loadout in airsoft (sinds midden 2021), en nee ik ben niet van plan een Z-patch of St George ribbon op mijn loadout te doen. Dat breekt Artikel 10.2 en is gewoon niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als je echt een duidelijk antwoord wil mail je het beste gewoon even het verenigingsbureau. Die zijn er voor om dit soort dingen te beoordelen en beantwoorden. Het is niet alsof we een social media politie hebben die constant alles bekijkt om leden een waarschuwing te geven.

Je kunt je uiteraard afvragen of het uberhaupt verstandig is om met dergelijke patches te lopen gezien de situatie in Oekraine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:58:
Ok, dan kom ik bij m'n volgende vraag... en hier ga ik wellicht in een hele controversiële richting op... maar misschien snap je al welke kant ik op ga.

WANT, het is geen officieel insigne, onderscheiding, logo of beeldmerk van de Russische krijgsmacht.

Oorspronkelijk is het Z-symbool (en de V en de O) een IFF-markering (Identification Friend or Foe), vergelijkbaar met de invasie-strepen van de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog en de chevrons op coalitie voertuigen in Irak en Afghanistan. Hoewel het symbool later door de media en politiek een bredere symbolische betekenis heeft gekregen, blijft het formeel gezien een niet-officieel beeldkenmerk, waardoor de toepassing van Artikel 10, Lid 3 mij niet van toepassing lijkt te zijn.

Kijk, voordat je in mij n post-geschedienis gaat duiken, ja ik gebruik een Russische loadout in airsoft (sinds midden 2021), en nee ik ben niet van plan een Z-patch of St George ribbon op mijn loadout te doen. Dat breekt Artikel 10.2 en is gewoon niet handig.
Als ik iemand zie lopen, zowel op het veld tijdens een skirm of "in het wild".
Dan is voor mij de russische Z-patch gelijk met een swastika.

Je kunt rekenen op stevige afkeuring en discussie van mijn kant, en afhankelijk van hoe die gaat *knip*.
Die weg gaan we niet bewandelen.

Insignes/patches/beeldmerken van invasieve machten, van lopende conflicten of conflicten waarvan de nasleep nog zeer pijnlijk aanwezig is, zijn echt not done. Volgens mij staat er in het regelement ook tekst over dergelijke aanstootgevende beelden.
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:12:
Kijk, ik draai er natuurlijk omheen, maar het gaat mij dus om een case van de ISR, die in opdracht van de NABV in September 2022 een NABV-lid een 6 maanden voorwaardelijke schorsing heeft gegeven voor het uploaden van foto's op Facebook met een Russische loadout en Z-symbool:

Het schikkingsdocument is hier te lezen:
https://static.isr.nl/art...hikking%202022-16.pdf.pdf

Het document stelt dat de persoon de volgende acties heeft uitgevoerd:
  1. Het uploaden van foto’s in Russisch uniform met een Z-patch, gemaakt in een privéomgeving, namelijk een achtertuin.
  2. Het uploaden van foto’s waarop de betrokkene te zien is op een tank met Z-symbool (Dit was via wat rondvragen blijkbaar genomen op een BUITENLANDSE Milsim event.
NABV stelt dat de persoon dus Artikel 10 Lid 2 (dragen van politieke symbolen tijdens een evenement) en Artikel 10 Lid 3 heeft gebroken (dragen van insigines van een krijgsmacht buiten een event).

Ik zet namelijk dus enorme vraagtekens bij hoe de regels dus zijn geinterpreteerd en toegepast in dit geval.
Dit is inderdaad wel apart, zoals ik het regelement lees mag je de patches nooit dragen als je lid bent.
Behalve tijdens een event.

Maar goed, laten we hier geen discussie houden over de NABV, de regels, of de naleving en interpretatie ervan. Zoals @MueR al aangeeft, kunnen dat soort vragen het beste bij de NABV gesteld worden.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 29-10-2024 11:45 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Kijk, ik draai er natuurlijk omheen, maar het gaat mij dus om een case van de ISR, die in opdracht van de NABV in September 2022 een NABV-lid een 6 maanden voorwaardelijke schorsing heeft gegeven voor het uploaden van foto's op Facebook met een Russische loadout en Z-symbool:

Het schikkingsdocument is hier te lezen:
https://static.isr.nl/art...hikking%202022-16.pdf.pdf

Het document stelt dat de persoon de volgende acties heeft uitgevoerd:
  1. Het uploaden van foto’s in Russisch uniform met een Z-patch, gemaakt in een privéomgeving, namelijk een achtertuin.
  2. Het uploaden van foto’s waarop de betrokkene te zien is op een tank met Z-symbool (Dit was via wat rondvragen blijkbaar genomen op een BUITENLANDSE Milsim event.
NABV stelt dat de persoon dus Artikel 10 Lid 2 (dragen van politieke symbolen tijdens een evenement) en Artikel 10 Lid 3 heeft gebroken (dragen van insigines van een krijgsmacht buiten een event).

Ik zet namelijk dus enorme vraagtekens bij hoe de regels dus zijn geinterpreteerd en toegepast in dit geval.

Dit is een verschil. Nederland is voornamelijk pro-Oekraine en de meeste mensen zullen een Pro-Russische sentimenten afkeuren. Maar in tegenstelling tot een hakenkruis of SS-tekens, is het niet verboden in Nederland.

Tijdens een skirm.... ja, want dan verbreek je Artikel 10.2. Maar zoals we net veronderstellen, heeft de NABV in principe dus niets te zeggen als jij een foto van je loadout (wel of niet met een insignia van een buitenlandse krijgsmacht) wel zou moeten kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door NyteMyre op 28-10-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je geeft in deze zelf al aan dat het om een ISR zaak gaat. Er is dus geconstateerd dat er dergelijke fotos zijn geplaatst en door de NABV geinterpreteerd (ongetwijfeld na een melding/klacht) als in strijd met de regels. Dan heb je eigenlijk je antwoord al. Vervolgens is de casus overgedragen aan de onafhankelijke tuchtrecht professionals van het ISR die de casus hebben bekeken, de betrokkenen hebben gehoord en een schikkingsvoorstel hebben gedaan. Ik weet niet waar je dan nog twijfels bij wil zetten?
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:12:
Tijdens een skirm.... ja, want dan verbreek je Artikel 10.2. Maar zoals we net veronderstellen, heeft de NABV in principe dus niets te zeggen als jij een foto van je loadout (wel of niet met een insignia van een buitenlandse krijgsmacht) wel zou moeten kunnen.
Nee, dan interpreteer je mijn woorden verkeerd. De NABV heeft _zeker_ wat te zeggen over jou als airsofter buiten een skirm. Het HR en VR zijn altijd van toepassing, denk bijvoorbeeld aan opslageisen en dergelijke. De NABV heeft namelijk ook de andere airsofters en het imago van de sport te beschermen. Als jij fotos post met een pilsje in de hand terwijl je ook een replica vast hebt kun je er ook donder op zeggen dat je naar het ISR wordt gestuurd.

Het feit dat de NABV niet elke post op social media gaat lopen policen wil niet zeggen dat ze geen meldingen kunnen krijgen van anderen en daar op acteren.

[ Voor 50% gewijzigd door MueR op 28-10-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Dus... alles wat we eerder zeiden over "foto in je huiskamer of achtertuin met een patch, wel/niet met een replica" was dus eigenlijk fout.

Van mij mag de NABV dus wel even de regels duidelijker formuleren, en wel eens een blogpost of nieuwsbrief maken over hoe het zit met wat allemaal wel of niet mag qua symbolen enzo.

Ik vind zelf bijvoorbeeld ook dat iedereen die sinds Februari 2022 een Oekrainse vlag patch draagt tijdens een skirm eigenlijk ook een politieke statement maakt. Maar dat mag dan van de NABV bijvoorbeeld weer wel... ook als er bijvoorbeeld een Valknut patch bij gedragen wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63gVKItOiV4BBR9SC_Xs3q-z7_o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BuXGAiyV3yZc4lHLZar0I304.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:58:

Kijk, je kan overal wel de grens van gaan opzoeken maar laten we dingen niet moeilijker maken dan nodig. Artikel 10.2 gaat hier over:
https://www.nabv.nl/app/u...t-versie-11-juni-2022.pdf
Het is tijdens alle Airsoftsport evenementen ten strengste verboden symbolen, insignes of
onderscheidingen te dragen met politieke, ideologische of religieus kenmerken.

Op het moment dat een leger actief een bepaald insigne/patch/symbool met een bepaald doel en uitstraling draagt valt dit in mijn beleving onder 10.2. Heb je wel eens de wiki doorgenomen met informatie over dat Z-symbool? Het moment dat een Russies ziekenhuis in Kazan in een Z gaat staan om support te uiten voor de russische invasie in Oekraïne lijkt mij vrij duidelijk waarvoor het Z-symbool staat.

Een paar dagen geleden is deze reddit post geweest: [PSA] Het dragen van een Z-patch kan je 6 maanden schorsing opleveren

Het Instituut Sportrechtspraak (ISR) heeft naar aanleiding van een melding van de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (hierna: NABV) een onderzoek ingesteld naar mogelijke overtredingen van de gedragsregels als bepaald in het Reglement Algemeen Tuchtrecht van 30 juli 2020 (https://www.isr.nl/algemeen-tuchtrecht/reglementen), door u gepleegd als lid van de NABV. Deze gedragingen zouden hebben plaatsgevonden op [datum]. U zou foto’s op social media hebben geplaatst met daarbij het Z-symbool duidelijk zichtbaar. Dit Z-symbool staat voor de invasie van Russische troepen in Oekraïne.

Afbeeldingen van beklaagde
In het onderzoeksdossier bevinden zich meerdere afbeeldingen waarop u te zien bent in een militair outfit met het Z-symbool en een foto dat u op een tank zit met daarop het Z logo. Op de foto’s waarop u staat in een door u omschreven accurate kit met het Z-symbool, mist volledig de spelsituatie en lijken genomen te zijn in een achtertuin

Laatst was ik bij een airsoft locatie in België, daar was iemand ook zo grappig Russische troep te dragen, die kreeg drie opties te horen, alle patches verwijderen, zich zelf verwijderen of hij zou zelf verwijderd worden.

Ik hoop dat het zo wel duidelijk is voor je. Verdere discussie heeft geen zin, en anders bij de NABV aankloppen.
NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:23:
Dus... alles wat we eerder zeiden over "foto in je huiskamer of achtertuin met een patch, wel/niet met een replica" was dus eigenlijk fout.

Van mij mag de NABV dus wel even de regels duidelijker formuleren, en wel eens een blogpost of nieuwsbrief maken over hoe het zit met wat allemaal wel of niet mag qua symbolen enzo.

Ik vind zelf bijvoorbeeld ook dat iedereen die sinds Februari 2022 een Oekrainse vlag patch draagt tijdens een skirm eigenlijk ook een politieke statement maakt. Maar dat mag dan van de NABV bijvoorbeeld weer wel... ook als er bijvoorbeeld een Valknut patch bij gedragen wordt:

[Afbeelding]
Ah the classic whataboutism. Lijkt mij aardig logisch waarom een Oekraïense vlag patch wel, al dan niet door de vingers, gedoogd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door dylan111111 op 28-10-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Dat was overigens mijn reddit post :)

Maar dat een Z-symbool niet mag volgens 10.2 snap ik... want politiek symbool als vóórstander de oorlog in Oekraine.

Maar de speler is uiteindelijk alleen geschorst voor 10.3, waar ik het dus eigenlijk niet mee eens bent, want het is geen officieel beeldkenmerk van het Russische leger, en de regels geven niet duidelijk aan dat dit niet het geval hoeft te zijn.
Laatst was ik bij een airsoft locatie in België, daar was iemand ook zo grappig Russische troep te dragen, die kreeg drie opties te horen, alle patches verwijderen, zich zelf verwijderen of hij zou zelf verwijderd worden.
Ik zelf werd bij Copperhead ook gevraagd om mijn Russiche VLAG patch af te doen. Een ene Jennifer van Copperhead vertelde mij dat dit was omdat ze politiek-neutraal wil zijn. Maar Oekrainse (en alle andere vlaggen, waaronder ook een Chinese PLA vlag) mochten wel.

Vind ik eigenlijk een discriminerend gedrag van Copperhead. En het ging hier om een VLAG. Niet de Wagener patch, niet een Z-patch. Een vlag.

Ik heb als antwoord toen deze Nederlandse vlaggen in Russische VKBO stijl laten maken, zodat ik die kan dragen mochten er problemen zijn met een Russische vlag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ej-gfQWN_vC2NxmgojB_N8B5LxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeHLV20Pp2qarGEU4RCoIdvV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door NyteMyre op 28-10-2024 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dit dus. En kennelijk kan de persoon lastig goed en kwaad van elkaar onderscheiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

NyteMyre schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:34:
Dat was overigens mijn reddit post :)

Maar dat een Z-symbool niet mag volgens 10.2 snap ik... want politiek symbool als vóórstander de oorlog in Oekraine.

Maar de speler is uiteindelijk alleen geschorst voor 10.3, waar ik het dus eigenlijk niet mee eens bent, want het is geen officieel beeldkenmerk van het Russische leger, en de regels geven niet duidelijk aan dat dit niet het geval hoeft te zijn.

[...]

Ik zelf werd bij Copperhead ook gevraagd om mijn Russiche VLAG patch af te doen. Een ene Jennifer van Copperhead vertelde mij dat dit was omdat ze politiek-neutraal wil zijn. Maar Oekrainse (en alle andere vlaggen, waaronder ook een Chinese PLA vlag) mochten wel.

Vind ik eigenlijk een discriminerend gedrag van Copperhead. En het ging hier om een VLAG. Niet de Wagener patch, niet een Z-patch. Een vlag.

Ik heb als antwoord toen deze Nederlandse vlaggen in Russische VKBO stijl laten maken, zodat ik die kan dragen mochten er problemen zijn met een Russische vlag

[Afbeelding]
Het maken van die patches is gewoon de randjes op zoeken.

Sure het mag en het kan, maar beetje van hetzelfde kaliber als de Z patch 90 graden draaien en zeggen dat het een N patch is voor Nederland 8)7

Enfin ,ik heb in 2022 mijn complete rusfor outfit de deur uit gegaan, de EMR/digi flora eruit, en ga nu naar skirms als "PMC" (spijkerbroek, hawai shirt) of flecktarn en olive spul.
De spetsnaz en russische patches zijn de deur uit, en de oekraine patches zijn ingevlogen.

Ik zou me kapot schamen om nu nog met iets wat ook maar lijkt op een russische patch rond te lopen.

Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik wil wel even opmerken dat iemand die graag in een Russisch outfit loopt niet perse het eens hoeft te zijn met de illegale invasie van Oekraine en je ze dus niet alleen daarop moet afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

MueR schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:06:
Ik wil wel even opmerken dat iemand die graag in een Russisch outfit loopt niet perse het eens hoeft te zijn met de illegale invasie van Oekraine en je ze dus niet alleen daarop moet afrekenen.
Zeker waar, maar het hou het dan ook bij strict rusfor.
En haal niet de Z erbij, de Z is internationaal het symbool voor de invasie in Oekraïne.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
John Doos schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Zeker waar, maar het hou het dan ook bij strict rusfor.
En haal niet de Z erbij, de Z is internationaal het symbool voor de invasie in Oekraïne.
Defineer ''strict Rusfor'' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Nahkriin schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

Defineer ''strict Rusfor'' ?
Mijn inziens, je digi flora, je gorka suits, je Telnyashka's, SMERS vests, ratniks etc etc.
Zouden nog prima moeten kunnen. Evenals de replica's, ook omdat zowel de kit als de wapens heel de wereld over zijn geweest inmiddels en niet meer uitsluitend door Rusland gedragen worden.

Maar beeldmerken zoals vlaggen/patches van invasieve landen, en de bijbehorende krijgsmachten + (sub) divisies hiervan, kortom zaken waar echt aanstoot aan genomen kan worden, kun je beter niet meer dragen in het openbaar of op een skirm.

En ja, ik ben ook het veld afgestuurd met Oekraine patches, en heb ze om mogen ruilen voor een veelvoud van onze squad patches ;)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

John Doos schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

Als ik iemand zie lopen, zowel op het veld tijdens een skirm of "in het wild".

Je kunt rekenen op stevige afkeuring en discussie van mijn kant, en afhankelijk van hoe die gaat [mbr]*knip*[/].
[mbr]Die weg gaan we niet bewandelen.[/]

Insignes/patches/beeldmerken van invasieve machten, van lopende conflicten of conflicten waarvan de nasleep nog zeer pijnlijk aanwezig is, zijn echt not done. Volgens mij staat er in het regelement ook tekst over dergelijke aanstootgevende beelden.

[...]

Dit is inderdaad wel apart, zoals ik het regelement lees mag je de patches nooit dragen als je lid bent.
Behalve tijdens een event.

Maar goed, laten we hier geen discussie houden over de NABV, de regels, of de naleving en interpretatie ervan. Zoals @MueR al aangeeft, kunnen dat soort vragen het beste bij de NABV gesteld worden.
Ik zie dat er geknipt is omdat ik mogelijk de suggestie wekte te dreigen met geweld.
Dat was niet de bedoeling, het logische gevolg was mijn inziens een klacht indienen bij de event organisator en/of NABV. Excuus!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf-heb31HCPN2HTFToJFBmnF-0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeGpMZtTa90f2RLjiELbBBuD.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds kort in het bezit van een pelican case, stuk fijner om zo alles te vervoeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 09:25
Heel mooi! Welke maat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Dit is de 1620m :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MueR schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:06:
Ik vind persoonlijk reenactment van een actueel conflict waar we ook nog eens indirect bij betrokken zijn een nogo, maargoed, dat ben ik. Snap dat het leuk is om een mooie kit te maken en ik snap ook dat er een opfor rol ligt (speel nota bene zelf wel 's opfor), maar persoonlijk vind ik die met Rusland op dit moment erg pijnlijk en ervaar ik er wel wat bij als ik mensen uitgedost met gezellig Russische patches zie rondlopen op het veld.

Anderzijds speel ik wel 's met veteranen en trekken die de opfor in een midden-oosten setting niet omdat het dingen bij ze los maakt, dus we zullen er enerzijds mee moeten dealen maar wellicht ook gewoon elke vorm van politieke relatie met de sport vermijden. Als dat betekent dat ik geen NLD patch mag dragen op m'n kit is dat maar zo. Tis zelfs zo maf dat ik punisher symbolen op m'n kit had en dat die inmiddels gekaapt is door alt right idioten ergens op deze planeet, dus ook die liggen grootendeels stof te happen. (ging mij simpelweg om de punisher storyline die ik leuk vind, maarja).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:24:
[...]

Ik vind persoonlijk reenactment van een actueel conflict waar we ook nog eens indirect bij betrokken zijn een nogo, maargoed, dat ben ik. Snap dat het leuk is om een mooie kit te maken en ik snap ook dat er een opfor rol ligt (speel nota bene zelf wel 's opfor), maar persoonlijk vind ik die met Rusland op dit moment erg pijnlijk en ervaar ik er wel wat bij als ik mensen uitgedost met gezellig Russische patches zie rondlopen op het veld.

Anderzijds speel ik wel 's met veteranen en trekken die de opfor in een midden-oosten setting niet omdat het dingen bij ze los maakt, dus we zullen er enerzijds mee moeten dealen maar wellicht ook gewoon elke vorm van politieke relatie met de sport vermijden. Als dat betekent dat ik geen NLD patch mag dragen op m'n kit is dat maar zo. Tis zelfs zo maf dat ik punisher symbolen op m'n kit had en dat die inmiddels gekaapt is door alt right idioten ergens op deze planeet, dus ook die liggen grootendeels stof te happen. (ging mij simpelweg om de punisher storyline die ik leuk vind, maarja).
Ik vind dat ook wel bijzonder, volledig Russische kit, vlaggetjes er bij, blauw-wit hemd en vervolgens proberen er mee weg te komen door te zeggen “airsoft is not politics”……tja, ik vind dat gewoon maximaal trollen. Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet momenteel in een IDF of Hesbollah achtige outfit lopen…..

In other news: ik heb inmiddels een ACA pasje, dus ik kijk belangstellend naar de bezwaren tegen de ACA. Ik heb nog steeds (!) geen antwoord op mijn vraag gekregen aan justis-> werkgroep bw, dus een reminder gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:49:
In other news: ik heb inmiddels een ACA pasje, dus ik kijk belangstellend naar de bezwaren tegen de ACA. Ik heb nog steeds (!) geen antwoord op mijn vraag gekregen aan justis-> werkgroep bw, dus een reminder gestuurd.
Ik ben an sich benieuwd of er vermeld staat dat je aspirant lid bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
[...]

Ik vind dat ook wel bijzonder, volledig Russische kit, vlaggetjes er bij, blauw-wit hemd en vervolgens proberen er mee weg te komen door te zeggen “airsoft is not politics”……tja, ik vind dat gewoon maximaal trollen. Maar ik zou bijvoorbeeld ook niet momenteel in een IDF of Hesbollah achtige outfit lopen…..

Rusfor = bestfor gewoon de coolste kit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:46
Nahkriin schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:55:
[Afbeelding]

Sinds kort in het bezit van een pelican case, stuk fijner om zo alles te vervoeren :D
Vergelijkbare setup Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceycFbOADRlwWQw7qaD7l1SpZm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtaaKUrCQEUCwqBNUydJ4ySY.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen geen te dure Pelican maar ander merk met zelfde kwaliteit. Ideaal z'n kleine koffer.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:22:
[...]

Vergelijkbare setup [Afbeelding]

Alleen geen te dure Pelican maar ander merk met zelfde kwaliteit. Ideaal z'n kleine koffer.
Ik heb hem voor echt een knaak kunnen kopen anders had ik ook geen peli gekozen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nahkriin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:25:
[...]

Ik heb hem voor echt een knaak kunnen kopen anders had ik ook geen peli gekozen haha
Oh dan heb je geluk, zelfs 2ehands vragen ze nog veel voor die koffers.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:27:
[...]

Oh dan heb je geluk, zelfs 2ehands vragen ze nog veel voor die koffers.
ja klopt, welke heb jij?
Want ik wil er wel meerdere maar deze was helaas een one time deal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
[...]
Ik vind dat ook wel bijzonder, volledig Russische kit, vlaggetjes er bij, blauw-wit hemd en vervolgens proberen er mee weg te komen door te zeggen “airsoft is not politics”……tja, ik vind dat gewoon maximaal trollen.
Ik speel sinds 2021 met een Russische kit, en niemand heeft mij ooit gevraagd of ik een politieke statement ermee probeerde te maken.

Eigenlijk de meest gemaakte opmerking naar mijn kit is: "Vette loadout man! Hoe kom je aan die spullen?"

Hier een pic van B&A eerder dit jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRyJNpriDCue42bpqQ2BQq8l0L8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQArAuYmwBuBeWnhxbbblNIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@NyteMyre is toch ook prima, zie geen 'politieke statements' zeg maar. Ging mij om overmatig gebruik van Russische vlaggen, de oranje invasie-ribbon of de Z-markering. Blauwe tape op de helm is dan weer iets nieuws voor mij - qua airsoft.

Tis net als met WO2 reenactment, niets mis met een Duits uniform, maar de rode band met swastika mag thuis blijven.

Maargoed, ieder een eigen beeld bij wat er speelt in de wereld en hoe je (dat) speelt op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nahkriin schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:34:
[...]

ja klopt, welke heb jij?
Want ik wil er wel meerdere maar deze was helaas een one time deal haha.
Delta Tactics Hard Case Trolly 626 x 495 x 303mm heb er 173 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:18:
[...]

Ik ben an sich benieuwd of er vermeld staat dat je aspirant lid bent?
Dat staat er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Figures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op m’n nabv pas staat ‘ledenpas’ en nergens mijn type lidmaatschap. Scheelt dat er maar 1 type lidmaatschap is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:04:
[...]

Op m’n nabv pas staat ‘ledenpas’ en nergens mijn type lidmaatschap. Scheelt dat er maar 1 type lidmaatschap is, maar toch.
Technisch ook Erelid, maar dat wordt dan wel vermeld op de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Hopelijk geen apparaat of replica. Vermoed van niet want dat lijkt mij wel degelijk strafbaar in onderstaande situatie.

https://www.telegraaf.nl/...p-rotterdamse-basisschool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
vdr01 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:52:
Hopelijk geen apparaat of replica. Vermoed van niet want dat lijkt mij wel degelijk strafbaar in onderstaande situatie.

https://www.telegraaf.nl/...p-rotterdamse-basisschool
Replica's vallen gewoon onder de WWM (Wet Wapens en Munitie) dus zonder de juiste erkenning/vergunning (NABV in ons geval) krijg je gewoon een "verboden wapen bezit" aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
dylan111111 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:
[...]

Replica's vallen gewoon onder de WWM (Wet Wapens en Munitie) dus zonder de juiste erkenning/vergunning (NABV in ons geval) krijg je gewoon een "verboden wapen bezit" aan je broek.
Wellicht had de persoon in kwestie een ontheffing dan hoef je geen lid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Nahkriin schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:16:
[...]

Wellicht had de persoon in kwestie een ontheffing dan hoef je geen lid te zijn.
Ik heb mijn punt niet goed gemaakt vrees ik. 'Zelfs' als NABV lid mag je toch niet over straat met een replica die zichtbaar is? Ik weet niet beter dan dat je dan een groot probleem hebt? Zelfs thuis bij mij in opslag zitten mijn replica's in een afgesloten koffertje.

Update: N.a.v. onderstaaande reactie van @Nahkriin . Dat was ik wel van plan _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door vdr01 op 15-11-2024 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
vdr01 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:56:
[...]

Ik heb mijn punt niet goed gemaakt vrees ik. 'Zelfs' als NABV lid mag je toch niet over straat met een replica die zichtbaar is? Ik weet niet beter dan dat je dan een groot probleem hebt? Zelfs thuis bij mij in opslag zitten mijn replica's in een afgesloten koffertje.
nee dat mag niet idd gewoon normaal doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

vdr01 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:56:
[...]

Update: N.a.v. onderstaaande reactie van @Nahkriin . Dat was ik wel van plan _/-\o_
Je mag als lid van een erkende vereniging zoals bedoeld in artikel 17a CWM je replicas voorhanden hebben, vervoeren van en naar een airsoftlocatie/wapenhandelaar/de landsgrens of ontvangen/versturen via de post. En hoewel men het misschien beu is om te horen stip ik het toch nog aan... als aspirant lid mag je dit allemaal niet.

Een airsoft apparaat meenemen naar een school, gemeentehuis, tankstation, winkel, park, strand of waar dan ook anders is niet toegestaan, want je vrijstelling is enkel en alleen voor de sportbeoefening, onderhoud of "doen inkomen/uitgaan" (oftewel, van of naar het buitenland gaan).

Als dit inderdaad een airsoft apparaat betreft, en deze meneer is lid van de NABV, is hij dat nu niet meer. De politie controleert namelijk altijd bij de NABV bij dit soort constateringen of iemand lid is. In dat geval wordt zo'n persoon ook vrij onceremonieel de vereniging uit geschopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP_Vke9tISr9bPo8NZFZJsA8rpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQIjOFtTglfCSkPtQnP48ovX.jpg?f=fotoalbum_large

WoopWoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:46: Blauwe tape op de helm is dan weer iets nieuws voor mij - qua airsoft.
Die blauwe tape/klittenband is de manier waarop B&A aangeeft bij welk team je speelt. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Stoney3K schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:22:
[...]

Die blauwe tape/klittenband is de manier waarop B&A aangeeft bij welk team je speelt. ;)
Doh. Om je arm. Niet op je helm, zoals aan het front ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ja, dat is wat ik zelf doe. Geïnspireerd met wat ze in Oekraine doen.

Hier zat ik in het rode team:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yM_x2QPI0v-QNHZpD2AohCKuzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKfPKFz9CbrGKPzGc7TjYTZn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:46:
Ging mij om overmatig gebruik van Russische vlaggen, de oranje invasie-ribbon of de Z-markering.
Er is in Nederland wel een team wat Russische impressie speelt maar waar aantal in de categorie wappie vallen, was al ten tijde van corona, en sinds de inval in Oekraine ook volledig daarin meegaan. Z-emblemen etc.

1 van die leden organiseert ook nog events, niet de kleinste events zelfs. Misschien inmiddels ook al wel niet meer, ik ben alweer jaar gestopt met airsoft dus volg het amper, zou me niets verbazen als de meeste serieuze orga's al gestopt zijn en enkel de semi-paintball locaties nog over zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Hadden we dit maar in NL.. :(
Lijkt me zo vet dit een keer te ervaren.

YouTube: The Shali Direction I Milsim West: The Shali Front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Niks houd je tegen om het te organiseren😇

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Renegade666 schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:42:
[...]

Niks houd je tegen om het te organiseren😇
De helft kan al niet door wetten in NL haha.
Ook hebben we niet echt geschikte velden voor op deze schaal te spelen helaas :(
We hebben in het verleden als een soort ''light'' versies georganiseerd maar blijft toch heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
Iemand die mij een tech kan aanraden (omgeving Eindhoven)? Heb wat werk aan een e&l aks74u en misschien ook een bolt AKM.

Kleine Airsoft veld in Veldhoven is trouwens erg leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 05-12-2024 00:36 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Stef87 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:36:
Iemand die mij een tech kan aanraden (omgeving Eindhoven)? Heb wat werk aan een e&l aks74u en misschien ook een bolt AKM.

Kleine Airsoft veld in Veldhoven is trouwens erg leuk!
Kom daar zelf niet uit de buurt, maar Com-Bat is 45min van Eindhoven.
En op airsoftbazaar staat ene Niels die Peruns inbouwd etc. en die woont op dezelfde afstand. (Maasbree)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zijn er wat ervaringen op veld in Leeuwarden?
Ze hebben alleen dinsdagavond een open skirm. Dus vraag mij af hoe populair ze zijn 😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nahkriin
Gister weer lekker buiten gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ81-tAegU_tFkskt2ryQPR-hLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAQkuU7SVPyjHTkWVn2i22pH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik heb even technisch vraagje en hoop dat jullie daarmee kunnen helpen.

Ik heb een tijdje terug een G&G ARP9 3.0 limited edition gekregen :) en 2 week terug mee skrim ingegaan.
werkt prima, klonk ook goed.

Echter vandaag waar mee gehad (lelystad), en hij klonkt anders en best wel veel lawaai uit veer weg (iig zo klinkt het).
Heb ook gewoon wat last van mijn rechter oor nu :(
Werkte verder wel prima btw.

Is zoiets bekend en hoe kan ik dat fixen?

Zo hij hoort te klinken: (beetje doffige geluid)
YouTube: The ULTIMATE ARP9
(deze is van thuis)
YouTube: ARp9 3.0 Zo hoort het

Zo klinkt hij nu: Erg hol/de veer hoor je heel erg.
YouTube: Arp 9 3.0 springsound

PS: hij is volledig stock op de scope/tracer/laser na.

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 22-12-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Renegade666 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:35:
Ik heb even technisch vraagje en hoop dat jullie daarmee kunnen helpen.

Ik heb een tijdje terug een G&G ARP9 3.0 limited edition gekregen :) en 2 week terug mee skrim ingegaan.
werkt prima, klonk ook goed.

Echter vandaag waar mee gehad (lelystad), en hij klonkt anders en best wel veel lawaai uit veer weg (iig zo klinkt het).
Heb ook gewoon wat last van mijn rechter oor nu :(
Werkte verder wel prima btw.

Is zoiets bekend en hoe kan ik dat fixen?

Zo hij hoort te klinken: (beetje doffige geluid)
YouTube: The ULTIMATE ARP9
(deze is van thuis)
YouTube: ARp9 3.0 Zo hoort het

Zo klinkt hij nu: Erg hol/de veer hoor je heel erg.
YouTube: Arp 9 3.0 springsound

PS: hij is volledig stock op de scope/tracer/laser na.
Ik hoor op je 2de filmpje niks geks.
Misschien is het handig om eens in te lezen/filmpjes te kijken over hoe een gearbox (v2 bij een ARP?) werkt.
Je zult er niet achter komen zonder je replica uit elkaar te halen, en je gearbox te openen.

Weet je toevallig of je een mosfet in de replica hebt zitten?
Als je GEEN mosfet hebt, en je hebt afgelopen keren met 11.1v gespeeld dan cycled alles een stukje sneller, het kan zijn dat de internals daar niet op bedacht zijn, en je nu van een metalen deel stukjes afgestript hebt.

(Gears of pistonrack bijvoorbeeld)

Als je echt last van je oor hebt na een dagje skirmen, dan moet er echt iets goed stuk zijn.

Het meest voor de hand liggende is overigens een motor height die verzakt is, die veroorzaakt een snerpend geluid, en stript het tandwiel van je motor en van je onderste gear.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
John Doos schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:30:
[...]

Ik hoor op je 2de filmpje niks geks.
Misschien is het handig om eens in te lezen/filmpjes te kijken over hoe een gearbox (v2 bij een ARP?) werkt.
Je zult er niet achter komen zonder je replica uit elkaar te halen, en je gearbox te openen.

Weet je toevallig of je een mosfet in de replica hebt zitten?
Als je GEEN mosfet hebt, en je hebt afgelopen keren met 11.1v gespeeld dan cycled alles een stukje sneller, het kan zijn dat de internals daar niet op bedacht zijn, en je nu van een metalen deel stukjes afgestript hebt.

(Gears of pistonrack bijvoorbeeld)

Als je echt last van je oor hebt na een dagje skirmen, dan moet er echt iets goed stuk zijn.

Het meest voor de hand liggende is overigens een motor height die verzakt is, die veroorzaakt een snerpend geluid, en stript het tandwiel van je motor en van je onderste gear.
Hij heeft idd een mosfet, en hij moet een 11.1 gebruiken, dus dat klopt.
Ik zal binnenkort wel even kijken als hij open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Renegade666 schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:34:
[...]

Hij heeft idd een mosfet, en hij moet een 11.1 gebruiken, dus dat klopt.
Ik zal binnenkort wel even kijken als hij open kan.
Klinkt gewoon goed, een 9.0/10

Mogelijk zou die iets strakker kunnen worden geshimmed, maar klinkt prima. (Last van je oren? Gebruik gehoorbescherming, tinnitus is een b*tch)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Stef87

Tinnitus heb ik al licht, dus i know.. daarom wil ik hem ook weer zoals hij eerst was.

zal deze week wel eens kijken.

Anders maar sparen voor een HPA set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 10:23
Als het in een keer een beetje anders klinkt zou ik even naar de motorhoogte kijken. Dat is het schroefje onder de pistolgrip. Als je daar aan draait gaat de motor wat omhoog of omlaag. Die willen wel eens uit zichzelf wat lostrillen. Gewoon even een half slagje in beide richtingen proberen en kijken of het helpt.

Oh en als je zonder bbs schiet klinkt het sowieso wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door williewimp op 27-12-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
williewimp schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:
Als het in een keer een beetje anders klinkt zou ik even naar de motorhoogte kijken. Dat is het schroefje onder de pistolgrip. Als je daar aan draait gaat de motor wat omhoog of omlaag. Die willen wel eens uit zichzelf wat lostrillen. Gewoon even een half slagje in beide richtingen proberen en kijken of het helpt.

Oh en als je zonder bbs schiet klinkt het sowieso wat anders.
Zonder bbs idd. Maar met bbs klinkt hij bijna zelfde.
Stelschroef ook al geprobeerd. Geen effect.

Vandaag ook even open gehad, maar kreeg de gearbox er niet uit. 1 pin wou niet.
Morgen krijg ik wat shims binnen, en wil het nog eens na kijken. Vond de hoeveelheid vet op de tandwielen ook zeer karig zover ik kon zien.

Dus dst ga ik morgen even proberen als de post niet laat is.
Als het niet helpt, dan ga ik kijken naar hpa setje om hem om te bouwen. Hier en daar is wel wat over te vinden hierover met deze replica.
Kost wel wat, maar denk dat het voor mij beter is😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Zelf toch besloten om niet te verlengen, ik doe er te weinig mee ondanks dat ik er bijna 11 jaar lol van heb gehad. Zelfs nog dit jaar op @MueR gestemd :+

Mocht iemand interesse hebben in een mooie set replica's (Krytac PDW met Inferno 2/ TM SPAS 12/ 2 regulators/ 2 flessen/ ARP9) kunnen we dat misschien via de DM regelen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 10:23
Ja HPA is gewoon de snelste/makkelijkste weg naar hoge performance en betrouwbaarheid. Er kan wel nog wat werk en tijd gaan zitten in tweaken en afstellen, maar als het eenmaal lekker afgesteld is heb je er geen omkijken meer naar. En vooral de start up kosten zijn hoog omdat je ook een reg en tank nodig hebt. Als je dat eenmaal hebt gaat t wel.
Zover ik weet gaat in een ARP gewoon een standaard m4 HPA engine trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Nog steeds geen reactie van de politie, maar inmiddels heeft het OM gekeken naar een aangifte van de NABV tegen ACS:

https://www.om.nl/actueel...ul-bemoeienis-politiechef

Volgens het OM er is geen bemoeienis geweest, de NABV zegt van wel(anders doe je niet zo’n aangifte), dus ik vraag me af wie er gelijk heeft en wie een naar spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

dr.lowtune schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:41:
Nog steeds geen reactie van de politie, maar inmiddels heeft het OM gekeken naar een aangifte van de NABV tegen ACS:

https://www.om.nl/actueel...ul-bemoeienis-politiechef

Volgens het OM er is geen bemoeienis geweest, de NABV zegt van wel(anders doe je niet zo’n aangifte), dus ik vraag me af wie er gelijk heeft en wie een naar spelletje speelt.
Waarheidsvinding wordt lastig zonder onomstotelijk bewijs. Indien het OM claimt dat er geen bemoeienis is geweest vrees ik dat het daarbij blijft waardoor we er nooit achter zullen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nahkriin
Alvast beetje aan het inpakken, Donderdag richting FR voor Cold response III, zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY_EVd2HpDtIcfn_OqiS1Mwihg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oluxxsXqTHhIq3MVO4xnTrnT.jpg?f=fotoalbum_large

• Stef87
Is er een trucje om een 11.1v lipo tot leven te wekken? Smart charger zegt balance error.
Kan het laden niet geforceerd starten merk ik.

(Ik heb deze per ongeluk 3maanden in mijn mosfet replica laten zitten, Scorpion evo, dus leeg)

Als er een semi veilige poging waard is, hoor ik dat graag, batterij ziet er normaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Stef87 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:37:
Is er een trucje om een 11.1v lipo tot leven te wekken? Smart charger zegt balance error.
Kan het laden niet geforceerd starten merk ik.

(Ik heb deze per ongeluk 3maanden in mijn mosfet replica laten zitten, Scorpion evo, dus leeg)

Als er een semi veilige poging waard is, hoor ik dat graag, batterij ziet er normaal uit.
Yes, laagste voltage NiMH programma kiezen met laagste amperage. En dan zonder de balance lead opladen.

Je moet het wel ff googelen of dit exact klopt maar dit werkt echt, zelf ook een keer gedaan.

Dit is alleen semi veilig, als je het tot aan de threshold laadt, zodat die weer normaal kan laden. Blijf er ten alle tijden bij, met een ijzeren munitie kist of een emmer zand :+ en nogmaals, Google eerst even rond of kijk op de Airsoft subreddit

[ Voor 16% gewijzigd door John Doos op 13-02-2025 20:56 ]

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Gaaf, waar was dit? Hoe werkt het praktisch gezien vs een tank bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Stef87 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Gaaf, waar was dit? Hoe werkt het praktisch gezien vs een tank bijvoorbeeld?
Dit was in Frankrijk, de tank is meer gewoon voor de vibe je kon de mensen op de tank wel afschieten maar de tank zelf kon niet ''kappot'' maar kon ook niet aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Nahkriin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Dit was in Frankrijk, de tank is meer gewoon voor de vibe je kon de mensen op de tank wel afschieten maar de tank zelf kon niet ''kappot'' maar kon ook niet aanvallen.
Zal zeker helpen met die “vibe!” Gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSqp7m2uocmyNwYl0B7HDp9-rnc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NgCqadATVcQdren8uvE65jBt.png?f=user_large

Eerste keer naar Bunker Hill. Was zeker wel een interresant veld. Helaas zat ik in een team dat van alle kanten werd afgeschoten en heb ik meer op spawn gestaan dan ergens op het veld gelopen.

Kwam pas aan het einde van de dag er achter dat er in het midden wat meer props en bunkertjes waren.

Kom wel een keer terug als het iets dichter begroeid is.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste