shakedown schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:58:
Ik ben geweest. Het was echt wel goed georganiseerd. Echter de uitvoering was soms iets minder. Dat komt deels doordat het weer totaal alles maar dan ook echt alles moeilijk maakte.
Uiteindelijk heb je als team leider je team op te lijnen en d emissies te lopen. Maar als je als teamleider je team niet aanstuurt, niet meer wil doen omdat het slecht weer is, je teamleider niet naar de opdracht luisterd en dan die niet uitvoerd, niet nadenkt wat je mee moet nemen enz enz enz. Wordt het lastig.
Er waren idd veel mensen die niet goed voorbereid waren. En nu is dat over het algemeen een vervelen iets, maar geen show stopper. Nu wel. De hoeveelheid regen was echt niet te doen. Ik heb gasten zien lopen in t-shirts, omdat ze geen trui of poncho mee hadden. Ja, vergeten.... Kom op zeg.
Daarnaast blijkt er in de organisatie 1 of 2 ziekte gevallen te zijn vlak voor de milsim. Ziektegevallen van de belangrijke rollen om het spel uit te zetten. Dat zat niet mee.
Nee ik kan absoluut niet zeggen dat het slecht voorbereid was. Want dat is absoluut niet het geval. Dat er een paar lessen zijn voor de volgende keer, dat is ook zeker wel het geval. En dan denk ik vooral in eerder (ruim voor de milsim) teamleiders te hebben en die heel duidelijk appart te 'trainen' in wat je verwachte van ze. Nu hadden we regelmatig dat de teamleider niet wist hoeveel spelers ze hadden, waar ze waren, wat hun taak was. (Patrouille, qrf, missie). Ik bedoel je kunt nog zo goed een missie klaar zetten als spel organisatie, als je teamleiders geen idee hebben wat een teamleiders rol inhoud houd het ook snel op.
En nogmaals het weer was echt vreselijk. 20 uur regen, alles en iedereen doorweekt, humeur van mensen krijgt dan een knauw. Als dan een team niet de taak uitvoert die het moet doen, moeten de andere teams die taken oppakken. Wat weer als gevolg heeft dat hun taken in de soep lopen.
Al met al heeft de nabv er echt enorm veel energie in gestopt. Dat zeg je aan alles. De missies, de aankleding, het verhaal, de rollen. Echt het team heeft er echt veel energie in gestopt.
Helaas door een paar tegenvallers kwa ziekten en de gevolgen van mensen van het weer, liepen er sommige dingen in de soep. De welbekende shitshow.
De gasten die het opgepikt hebben hebben echt hun stinkende best gedaan er iets moois van de maken. Ik niets anders dan de complimenten bij hun neer te leggen. Roeien met de riemen die ze hebben, en dat deden ze met alles wat ze hadden.
Waar het vooral op mis liep, waren de teams. En dat zou echt een lessons learned moeten zijn, om teamleiders al in een eerder stadium aan te wijzen (vragen om vrijwilligers) en die apart te informeren en mee te nemen.
En het weer? Tja, dit zijn van die dagen waarvan je er een paar per jaar hebt. Daar ben je machteloos in. Het terrein werd bijna gevaarlijk om te lopen, spekglad, in het het donker maar ook overdag is dat gewoon gevaarlijk. Mensen hebben slecht geslapen, zijn moe en minder allert. En de wind neemt toe. (Code geel). Ik denk dat de nabv de juiste beslissing heeft genomen om het te stoppen. Anders had ik wel verwacht dat er serieuze struikel partijen plaats kunnen vinden, overdag, in de avond en nacht.
Maar nogmaals. De nabv heeft erg echt heel veel energie en moeite in gestopt en dit zeker niet onderschat of slecht gedaan. Wat dat betreft was het een perfect storm van uitval, onervarenheid bij spelers en het weer.
Ik heb me wel enorm vermaakt! Had graag door gespeeld, maar zal de beslissing van de nabv voor 100% steunen.