Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

Onderwerpen

• RZor
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-05 16:10

RZor

Sorry!

Zo, ben weer in de running, mijn AA aan het repareren en dan gaan we weer eens beginnen, eindelijk wat tijd gevonden!
Moet wel zeggen dat ik ook wel weer erg zin heb gekregen om weer te gaan spelen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:24
Nice, toch al 10 man. Maar wel verspreid over het hele land :P. Is kijken of we een leuke locatie kunnen vinden waar we naartoe kunnen gaan met zijn allen? :)

Desktop/Server/Notebook | Steam

• henwy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-05 16:46
quote:
RZor schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:55:
Iemand een goeie suggestie voor een out-of-the box prima presterende side-arm welke wel ruime mogelijkheden heeft voor upgraden, maar die geen kg weegt?

- WE Hi-Capa 5.1 (heb ik nu) te zwaar en klote kwaliteit, krijg nog geen magazijn leeg op 1 CO2 patroon, lekt als een malle, met twee verschillende magazijnen

Zitten kijken naar een Glock model, formaat en gewicht spreekt me wel aan eigenlijk, maar geen ervaring mee verder en t upgraden leek me wat minimaal maar dat kan heel goed mijn gevoel zijn.
Ik hoor goede verhalen over Stark Arms Glocks, volgens mij grotendeels TM compatible. Hi-Capas hebben volgens mij de meeste upgrade mogelijkheden omdat deze veel voor IAPS e.d. gebruikt worden. Barrels en valves heb je voor heel veel modellen. En anders zit je toch aan TM.

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gisteren weer naar de besloten skirm in Gasselte geweest, opzich een mooie dag maar FairPlay was aan het einde van de dag ver te zoeken helaas :(

Ik kon eindelijk mijn nieuwe ICS L85A2 testen en moet zeggen dat die stock echt heerlijk schiet.
Nu kon je lootjes kopen aangezien het om een ICS event ging, dus heb ik er 5 gekocht. Win ik gewoon de hoofdprijs :D Een ICS CXP APE R Duo Tone

Je begrijpt dat ik daar wel erg vrolijk van word :D

HaterFrame wijzigde deze reactie 14-12-2015 07:53 (17%)

I am the great Cornholio!

• Teigetje!
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-05-2017
@MetaFrame; Ik heb ook de ICS L85A2 en ben er ook erg content mee. Let wel op dat je de trigger niet te hard bediend want dan kan er intern een palletje breken van de switch and trigger set (ML-08). Dat het is gebroken weet je als je wel automatisch kunt vuren maar in single-shot de trigger niet terugkomt. Die blijft dan hangen in de achterwaartse positie. Ik heb die uiteindelijk zelf kunnen repareren met een plaatje aluminium. Wat ik verder heb gedaan is een dopje achter de trekker in de trigger guard gemaakt zodat het niet mogelijk is de trigger te ver naar achteren te halen in bijv een schrikreactie.

• XzeroD
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-04 14:49

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
quote:
ROFLASTC schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:32:
Hellow. Voor een video, welke moet leiden tot een grotere video/film zoek ik WO2 Airsofters. Vooral vanwege de uniformen en natuurlijk ook vanwege de wapen replicas. Ik en de mensen die de video gaan maken weten van de regelgeving af omtrent airsoft wapens en dingen doen buiten reguliere plekken maar we hebben een opdrachtgever op wiens terrein geloofwaardig wat shots gemaakt kunnen worden.
We kunnen hier gaan speculeren wat wel en niet een productie is, en of je verzoek legaal/illegaal is maar zonder feiten en het volledige idee kunnen we hier niks over zeggen.

Ik ga er nu even vanuit aangezien je spreekt over "grotere video/film" dat het om een speelfilm gaat i.p.v. een airsoft filmpje, uit ervaring weet ik dat ze hier moeilijk over doen en het label illegaal krijgt.

Om er zeker van te zijn of je idee mogelijk is, en niet illegaal is raad ik aan om contact te nemen met de juridische adviseur van de NABV, zijn contact gegevens staan op de website. http://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving

XzeroD wijzigde deze reactie 18-01-2016 15:08 (11%)

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:31
quote:
Wouter_96 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:45:
Eindelijk gaat het toch de goede kant op.
Het gaat op dit moment juist even stijl downhill. De reden hiervoor is niet de nieuwe disciplines die ze willen gaan doen (waarvan de Team vs Team overgenomen is van Veluwe Airsoft), maar juist de NABV die bij deze iedere vorm van thema skirm of originele outfit per direct verbied.

Behalve als het IAPS is, dan mag je wel met opblaaskrokodillen rondlopen. 8)7

• Hogader
quote:
tellavist schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:20:
[...]

Er wordt volgens mij ook prima uitgelegd wat de reden hier achter is.
Nou eigenlijk dus niet. Ze halen namelijk wetsartikelen aan die juist aangeven dat het wel mogelijk is. Zo noem ik artikel 4 uit de WWM

"Onze minister kan van bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften of verboden vrijstelling of, op daartoe strekkend verzoek, ontheffing verlenen voor daarbij te omschrijven wapens of munitie, behorend tot een van de volgende groepen:
- toestellen en voorwerpen voor beroeps-, hulpverlenings-, trainings- en sportdoeleinden."

De NABV geeft de volgende uitleg hierbij:

"Reenactment/skirms is een militaire simulatie sport waarbij het dragen van carnavalskostuums niets te maken heeft met het beoefenen van een sport en niet bijdraagt aan een serieus karakter. De basis is hiervoor te vinden in de Circulaire Wapens en Munitie"

Pakken we die er echter bij, dan staat er dit:
"Artikel 2.91 Regels ten aanzien van de airsoftsportvereniging"
4. De vereniging dient haar leden de faciliteiten te bieden om de airsoftsport serieus te beoefenen. Hiertoe kan de vereniging wedstrijden/evenementen en overigen relevante bijeenkomsten organiseren"

Dat laatste artikel slaat echter op een verplichting voor de vereniging en niet voor de leden. Het is bedoeld om een vereniging (zoals de NABV) te verplichten iets te organiseren waardoor wij (de leden) de sport kunnen beoefenen. Dit hele argument slaat dus 0,0 op het verplichten van specifieke kleding.
quote:
Ik ben het helemaal met de NABV eens. Laat lekker een carnavals thema skirm achter.
Thema skirms zijn er zat: WO1-WO-2 Vietnam war - Cold-war - Futuristic war.
Ieder zijn mening, maar bijvoorbeeld die futuristic war is dus niet toegestaan. Het valt namelijk niet te garanderen dat de kleding en replica's die je dan gebruikt wel ooit worden gebruikt.
quote:
Het moet wel passen bij de airsoft sport, en een "realistische simulatie" zijn.
Ik zit niet te wachten op clowns, zebra's, kerstmannen en weet ik veel wat.
Ga lekker paintballen als je in een konijnen pak wilt rond rennen.
Kijk dat jij er niet op zit te wachten (en wss mensen bij de NABV ook niet) betekend niet dat je voor een boel mensen, maar dingen moet verbieden.
quote:
Zoals aangegeven in dezelfde mail heeft IAPS niks met simulatie te maken. Dit is gewoon target shooting en valt onder andere "normen".

Ik vind dat we niet zo moeten zeuren en ons lekker aan de regeltje moeten houden.
Airsoft is een nieuw en gevoelige sport in Nederland.
Dat het een gevoelige sport is klopt deels, maar het ligt allemaal niet zo gevoelig in de politiek. Wat velen niet weten is dat de minister bij de regulering van de Airsoft replica's dezelfde wetgeving als die voor paintball wilde toepassen. Oftewel geheel vrij te verkrijgen voor iedereen. Het is destijds de NABV geweest die ervoor gezorgd heeft dat ze zelf bestaansrecht hebben. Nou ben ik zelf wel eens met enige vorm van regulering, maar dit geeft wel feilloos aan dat de NABV het allemaal gevoeliger wil voorspiegelen dan het is.
quote:
Laten we met z'n allen ons best doen om deze sport in Nederland te behouden! :*)
Daar ben ik het volledig mee eens, maar ik denk dat dit eerder fout zal kunnen gaan door de spelers die de sport niet zo serieus nemen, dan de spelers die graag in thema spelen. Ik citeer daarom even een teamgenoot van mij die dit feilloos uitlegd in zijn reactie aan de NABV:
quote:
Beste NABV bestuur,

In de volgende tekst van jullie toelichting:

"Deze simulatie sport vraagt om een realistische uitrusting van de spelers en serieuze beoefening van deze discipline. Daarmee hebben we als NABV ook altijd alle types en tijdsbeelden van militaire simulatie verdedigd."

Hier wordt de uitrusting gekoppeld aan het serieus beoefenen van airsoft. (al is het hier iets minder sterk gekoppeld dan in eerdere uitlatingen.) Hiermee wordt de suggestie gewekt dat iemand die niet voldoet aan jullie kleding voorschriften niet serieus met airsoft bezig zou zijn. Ervaring met thema skirms waarbij de helft in thema kleding speelt en de andere helft in camo leert echter dat het nou juist de mensen zijn die met zorg een thema outfit samenstellen nou juist de serieuze airsofters zijn die veelal aan de thema kant spelen. De sfeer en ook de resultaten liegen er niet om. Ondanks fel gekleurede pakken en niet praktische kleding is het meestal aan het eind van de dag toch team, kerstman/piraat/monnik/etc die de overwinning binnen haalt. Het zijn vaak dezelfde spelers die ipv een piratenpak net zo makkelijk een geheel correct WWII uniform uit de kast trekken met bij behorende schietijzers voor de volgende skirm. (Tussen de camo spelers zitten natuurlijk ook wel een paar serieuze spelers, maar hier vind je toch veel meer bijv gemakzuchtige die niet eens weten dat er een thema is terug.)

Door mensen weg te zetten als niet serieus op basis van hun uitrusting schoffeer je een deel van je leden wiens belangen je beweert te behartigen.

Willen jullie realistisch huidig of historische uitrusting? Prima, ik verwacht dat de NABV dan gaat controleren op het gebruik van kryptec als camo, want er is en was geen eenheid die dat gebruikt.
Alle types tijdsbeelden dus ook toekomst waarin wellicht iemand kryptec gebruikt?
Ok, dus mijn starwars outfit is wel gewoon toegestaan. (Starwars is trouwens verleden en niet toekomst).

Wil je een potentieel realistisch scenario?
Hoe meer actueel kun je zijn als terrorist die zich onder carnaval vierders mengen? (hopenlijk kunnen we hier over een week op terug kijken en zeggen dat het niet meer is dan een scenario)

Gaat de NABV voortaan alle scenario's, kleding, knalle klappers etc. op een zilveren schaaltje wegen?
Of zich beroepen op "gezond verstand" en dan skirms gaan verbieden als mensen dan toch weer eens iets anders willen?

Het is een argument geweest dat hiel in het legaliseren van airsoft in Nederland dat we realistisch ogende blaffers nodig hebben, omdat we met een paintball geweer niet genoeg lijken op die Delta Force Navy Seal Green Barret Para REscue Ranger. De waarheid si echter dat voor de meeste het gaat om het geheel, (scenario, sfeer, uitrusting, beleving etc.) en dat het hebben van een realistisch ogende buks het geheel mooi afmaakt, maar als het tehma een zombie uitbraak, de 3e wereld oorlog, terroristen verkleed als carnavals vierders of een bezetting van een ziekenhuis, dan zullen er altijd mensen zijn die zich in dat thema gaan inleven. Als dat voor het tehma beter uitkomt wordt die pipa net zo lief ingewisseld voor een oefen zwaard of namaak kettingzaag.

Het internet stat vol met foto's van mensen met soms echte vuurwapens, soms met kinder speelgoed in vreemde kleding. Gaat die ene foto van Kees in konijnenpak nou echt het verschil maken? Nee, natuurlijk niet.

De ersieuze airsofters willen na 50 reguliere skirms in een jaar ook wel eens een ander pakje aan dan marpat.

Groeten,
Overigens wil ik hier dan zelfs nog even aan toevoegen dat een bekende van mij dus aan Dhr Gerard Timmers heeft gevraagd wat dan wel mag. Het eerste antwoord daarop was:
- Alleen wat in de werkelijkheid gebeurd werd of word, zowel qua camo als qua replica.

Hiermee verbied deze persoon van de NABV dus onder ander het volgende lijstje:
- Replica's op HPA
- Replica's van niet bestaande of niet gebruikte modellen
- Accessoires welke nooit door en bestaande eenheid is gebruikt.
- Kleding welke nooit door een bestaande eenheid is gebruikt.
- Game modii als capture the flag, etc

Kortom, je mag klaarblijkelijk eigenlijk alleen nog maar als een 100% correcte reproductie van een militaire eenheid rondlopen en missies doen die die eenheid ooit gedaan heeft.

Dit lijkt mij toch echt niet de bedoeling, ofwel?

• tellavist
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 06-02 17:08
Zo, vanavond eens een avondje wezen buurten in Den Haag bij running the target. Erg toffe eigenaar die echt wat moois van de airsoft sport wilt maken.
Eerste 1.5 uur verschillende CQB scenario's gespeeld. Korte potjes van niet langer dan 15 a 20 min. Erg tactisch en dicht op elkaar. Veel room clearing en stack on me stack on you geneuzel.(in a good way) Daarnaast heb ik denk ik zo''n 100 transities van links naar rechts gemaakt vanavond. Goeie oefening dus.

Na een korte break volge het 360 graden schieten. Dit was wat mij betreft het hoogtepunt van de avond. Je gaat met 2 man rug tegen rug tegen elkaar staan.
Daarnaast heeft de rest die op dat moment dus niet aan het spelen is, om je heen in gebouwen, ramen, auto's, achter banken, tafels zitten met een paal in hun handen waar een genummerd bord aan hangt.

Wanneer het spel begint roept de marshall random nummers op, diegene die het respectievelijke nummer in de handen heeft, hengelt het bordje naar een te raken positie voor de 2 die aan het schieten zijn.
Daarnaast heb je nog een alpha en bravo die een riot shield met sidearm dragen. Deze jongens kunnen ook geroepen worden waardoor je live stressfire voor je kiezen krijgt. Wanneer je alpha of bravo weet te raken. Verlaten ze het schotsveld en verplaatsen ze zich naar een nieuwe locatie.

De hectiek en de samenwerking met je buddy maken 360 shooting echt een vette beleving. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden.

Na nog een korte break volgde het eind scenario waarin team rood 5 kilopakketten coke moest verstoppen door het pand. (No worries, nep coke).
Team blauw moest deze 5 pakketjes zien te zoeken en mee te nemen naar de uiteindelijke extract Location. Team rood mocht 1 hit hebben terwijl team blauw een medic voor handen had voor op het respawnen.

Er leuk scenario om te spelen!!

Wat ik persoonlijk een enorm pluspunt vind aan running the target is de NO PANG regel.
Je schiet gewoon. Klaar.
Geen gezeur over hoever je stond, te dichtbij voor schieten of te ver voor pang. Gewoon knallen!!!! Echt een verademing om met deze regel te spelen. Zelf heb ik namelijk een hekel aan de pang regel. Mij mag je van point blank neer schieten. I dont care. Tuurlijk doet het net wat meer pijn, maar als je geen pijn wilt, is airsoft naar mijn mening wellicht niet de juiste sport voor je.

Wat een minpuntje was naar mijn mening is dat de 'locals' erg losjes zijn met hun hits te nemen. Of fair play in het algemeen.
Ik heb zeker een situatie of 3 gehad waarin ik 2 keer iemand geraakt hebt. Waarna ze vervolgens omdraaien, mij neer schieten en daarna pas hit roepen. Gelukkig ben ik de kwaadste niet en neem gewoon mijn hit. Als je ze er vervolgens op aanspreekt geven ze eerlijk toe en na een handshake ben ik altijd weer even goeie vrienden.

Al met al was het voor mij de beste indoor CQB skirm to date!

+Erg tactisch
+Geen pang regel
+Relaxte eigenaar
++JE KAN PINNEN DAAR!
+Modulaire omgeving (ze kunnen de hele ruimte binnen 20 min ombouwen)
+goeie faciliteiten

- lastig te spotten vanaf de weg. (Ben 3 keer langs gereden)
- fair play is niet optimaal

Voor mij komt er zeker een 2e keer!

Een handtekening?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:03

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Dat is jammer idd. Mijn enige ervaring met airsoftadventure was een besloten event in Nuketown (Turnhout) en daar was het allemaal prima, maar daar was ook geen marshal nodig. (Misschien wel iemand die daarna een rem op mn bankrekening had gezet, maargoed..)

MueR wijzigde deze reactie 03-05-2016 22:32 (19%)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-03 11:13
Er zitten er een aantal bij waarvan je denkt, waarom heb je de moeite genomen om je op te geven... 8)7

ps. Mijn stem heb je.

MonkeySandwich wijzigde deze reactie 17-05-2016 21:07 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-05 22:13
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik zou het in fases doen. ;)

Ik heb mijn aankopen even voor je onderverdeeld:

Must-haves::

Eyepro
Goggles sluiten beter af, ventileren beter en beperken je zicht minder, imho
Nuprol anti-fog
zonder dat spul beslaat bij mij alles
Mesh mask
Op sommige velden verplicht, en sowieso een goed idee)
Replica
AEG. Schiet snel, hoge ammo capaciteit, doet het ongeacht het weer.
BB's
Biodegradeable, bij voorkeur in een flesje omdat het makkelijker vult.
Goede schoenen
Ze verkopen geen reserve onderdelen voor je enkels bij Gunfire ;)
Veiligheidshesje
Lekker bij de action halen
Allen key set
Om je replica uit lekaar te halen

Should haves:

Sling voor je replica
Na een paar uur skirmen is die replica ineens een stuk zwaarder als je weer eens terug naar de spawn mag wandelen. Om dan even het gewicht van je armen af te hebben is heel prettig!

Sidearm
Bij voorkeur op green gas, hartstikke leuk. Binnen is dit mijn primary weapon omdat ik veel wendbaarder ben.

Mags
Je kan prima spelen met maar 1 Hicap magazijn, maar je bent wel constant aan dat wieltje aan het draaien, en als je een stukje rent klink je als een babyrammelaar. Ik heb zelf 4 midcaps, dat is meer dan genoeg voor de meeste skirms, zeker als je in de spawn herlaad en/of niet de hele tijd op standje auto aan het schieten bent.

Speedloader
Nodig om midcaps te laden, tenzij je heel veel geduld hebt. Tip: die goedkope van taiwangun vallen bijna meteen uit elkaar, maar als je ze even open maakt en dicht lijmt doen ze het prima.

Betere veer
Als jouw replica 270 FPS schiet terwijl je 360 mag voel je je toch een beetje sneu op een buitenveld. Voor het tientje dat een nieuwe veer kost is het eigenlijk een no-brainer. Bonus is dat je meteen je replica uit elkaar leert halen.

Barrel, bucking, nub
Stock had mijn specna geen briljant bereik. Met deze upgrades is het een stuk beter geworden.

Red dot

Met een red dot hou je meer overzicht dan een iron sight, en kun je waarschijnlijk ook een stuk sneller mikken

Could haves:

Helm
Op je hoofd geraakt worden is niet fijn, je hoofd stoten nog minder. Daarnaast ziet het er ook lekker tacticool uit.

Mag pouches
Het hangt van je setup af. Als je al een plate carrier hebt waar pouches in zitten (zoals een JPC variant) heb je deze niet direct nodig. Zelf heb ik 3 M4 mags in de extra pouches, en pistool + 2 pistool mags in de plate carrier zelf.

Dump Pouch
Ik kan heel snel en mag uit mijn pouch trekken. Terugstoppen...not so much. Sinds ik tijdens het herladen (lees: prutsen met een mag terugstoppen) in mijn edele delen ben geraakt door een sniper heb ik een dump pouch. Als bonus beschermt het ook nog een beetje van je been :)

Camelback + Pouch
Erg handig als je buiten speelt, maar met een fles water in de spawn red je het ook wel.

Plate Carrier
Handig om accesoires bij je te dragen, en ziet er tacticool uit. Als bonus dempt het schoten en wordt je minder snel op je tepels geraakt.

Klein tasje
Ik heb zelf een kleiner Molle tasje wat ik in de spawn dump, met daarin een flesje BB's, speedloader en een bus greengas. Als ik pistol only speel herlaad ik eigenlijk elke keer dat ik in de spawn ben.

Gun bag
Zolang je een afsluitbare tas hebt (dus met slotje door de ritsen oid) kun je je replica's prima vervoeren. Een gun bag werkt echter wel fijner, en staat ook lekker tacticool. Een gitaartas kan ook, maar dan moet je niet boos worden als mensen je vragen of je Wonderwall voor ze kunt spelen ;)

Lipo + charger
Al was het maar omdat Lipo laders WEL automatisch stoppen met laden, en de NiMH laders bij veel replica's dat niet doen. Verder kun je met een lipo langer mee, heb je minder last van zelfontlading en zijn ze wat kleiner.

Lonex hopup
Niet helemaal noodzakelijk, maar de hopup van mijn Specna bleef niet helemaal goed staan gedurende een skirm.

Knee pads
Hangt af van je speelstijl. Als je (niet) of voorzichtig knielt kun je prima zonder.

Scope

Op afstand zie ik mijn BB's niet meer goed aankomen, en ook vriend of vijand onderscheiden wordt lastiger.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hogader
Het slotje slaat op de opslag in huis en niet over het vervoeren/gebruiken op en naar een skirm.

Daarnaast ben ik van mening dat het lijstje redelijk klopt, maar wil ik graag voor alle nieuwelingen ook maar even mijn prio lijstje afwerken. Na een jaar of 4 weet ik denk ik wel wat nou belangrijk is en wat nice to have is.

Absolute must!!
- Fatsoenlijke Eyepro. Dat betekent dus niet dat brilletje van de bouwmarkt waar EN166 op staat, want puur die uitdrukking gaat jou ogen niet redden (ondanks dat je het volgens de NABV voldoende is).

Koop een bril van een respectabel merk (ESS, Revision, etc) en zorg ervoor dat hij een militaire standaard, zoals U.S. MIL SPEC MIL-PRF-31013 (Clause 3.5.1.1). Standaard EN166 en Anzi Z68 etc is gewoon niet voldoende!

Doe hier dus onderzoek naar en kijk ook vooral naar de pasvorm van de bril. Ga desnoods wat rond bij winkels om ervoor te zorgen dat je een bril hebt die je comfortabel een hele dag op kan zetten, zonder dat je uberhaupt merkt dat je een bril op hebt.

- Fatsoenlijk schoeisel: Naast niet meer zien, is niet meer kunnen lopen niet zo handig op het speelveld.
- Replica: Het liefst een AEG, vanwege de eenvoud.

Met bovenstaande kan je al spelen en de rest is eigenlijk enkel om het gemakkelijker en mooier te maken. Even nog wat tips daaromtrent:

- Koop eerst een 2e replica, ipv een side arm. Ja het is leuk zo'n pistol voor in je holster, maar als ervaren speler kan ik je verzekeren dat je die back-up vaker nodig gaat hebben dan die pistol.

- Ik zweer bij het gebruik van een Shemagh. Dit stukje stof is voor 1001 dingen geschikt, waaronder bescherming van mond/gezicht. Waar het vooral in uitblinkt is het ontlasten van je nek door steun te bieden in dat gebied, alsook het zweet af te voeren. Een echte topuitvinding uit het oosten!

- Slings en richtmiddelen zijn prima onderdelen die het spelen een stuk gemakkelijker maken.

- Ga niet zelf aan je replica sleutelen, totdat je minstens 2 schietijzers (full blown replica's) hebt. Je bent echt niet de eerste die door deze zet nu geen Airsoft meer speelt!

- Koop iig een replica tas of koffer! Met je originele doos aankomen op een skirm staat gewoon slecht (en schaad je reputatie ook best wel). Je tas voor de kleren mag verder best een oude sporttas zijn.

- Handschoenen geven je een grote bescherming tegen die pijnlijke vinger shots.

- Voor je ook maar iets veranderd aan je replica, leer eerst het spelletje. Het is misschien leuk om 5m verder te schieten, maar als je daarnaast als een zoutzak speelt dan is dat alleen maar irritant voor het team.

------

Ik vergeet wss nog wel genoeg, dus zal dat nog wel eens toevoegen. Dit zijn iig alvast wat starter tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:49

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Mijn nieuwste aanwist: Tippmann M4

Dit is alweer m'n 6e replica.. Misschien moet ik eens meer gaan spelen en minder kopen. :X

Een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

quote:
MonkeySandwich schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:47:
Conflicteerd ook met de blindfire regels. Ben benieuwd hoe de organisaties daar mee omgaan.
Tornados conflicteren niet met blindfire regels. Hoewel je niet over je loop/richtmiddelen kijkt, is het risico dat je je loop op 30cm van iemand's gezicht hebt ongeveer nul, aangezien dit ding op de grond ligt. Daarbij is de FPS van die dingen dusdanig laag dat de kans op letsel nagenoeg nul is.
quote:
MetaFrame schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:02:
Iedereen die van plan is om die tornado granaten aan te schaffen... Wacht er nog even mee, ik vind het hoogst amateuristisch zoals de NABV er mee om springt. Zoals je het in de mail van ze kunt lezen is het wettelijke gedeelte nogal onderhevig aan de interpretatie. Het zal me namelijk niets verbazen dat het binnen nu en korte tijd alsnog verboden word. Dan zit je dus met iets illegaals in huis wat onder WWM valt. Geen strak plan.
In dat geval ga je er mee naar het politiebureau en lever je het ding in. Probleem opgelost. Ik kan je wel vertellen dat toen die mail de deur uit is gegaan, mijn nabv mailbox ongeveer ontploft is. Een deel heb ik eigenlijk direct weggegooid (als er staat "Tornados toegestaan", vraag dan niet of Thunder B granaten daar ook onder vallen.. dat staat er toch niet).

Het probleem is een beetje dat het heel erg lastig is om dit duidelijk te krijgen bij Justitie. Alle (op echt lijkende) explosieven zijn met een heel goede reden keihard verboden. Stel, jij laat je airsoft replica in het park liggen. Oom agent komt langs, ziet dat ding en kan hem zelf opruimen. Nu laat jij je granaat in het park liggen en oom agent komt langs. EOD, ontruiming, heel de flikkerse boel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hogader
Wat iedereen vergeet is dat die Tornado's dus nooit "illegaal" zijn geweest.

Wat wel illegaal is, zijn de objecten die op explosieven lijken, maar zo'n Tornado is dat totaal niet. Het is dus niet dat de NABV nu zegt: Jongens, vanaf nu mag je ze voort gebruiken, maar ze laten weten dat de juridische adviseur er naar gekeken heeft en deze bevestigd heeft wat al aangenomen werd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:57
9 juni ga ik eindelijk ( nu pas eens tijd ) voor het eerst airsoft spelen bij Unit 13, een vriend van me heeft al aangegeven dat het verslavend werkt ;).

Ik ga beginnen met de huur kits als jullie nog beginners tips hebben graag :P.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

quote:
ErwinJ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:27:
9 juni ga ik eindelijk ( nu pas eens tijd ) voor het eerst airsoft spelen bij Unit 13, een vriend van me heeft al aangegeven dat het verslavend werkt ;).

Ik ga beginnen met de huur kits als jullie nog beginners tips hebben graag :P.
Zorg voor goede schoenen met steun op je enkels. Wandelschoenen oid werken prima. Handschoenen kunnen ook erg handig zijn, maar optioneel. Hetzelfde met een shemag (arafat-sjaal) of andere vorm van bescherming voor je nek. Waarschijnlijk krijg je bij je huurkit wel een masker, zo niet; kijk of je die een kunt lenen.

Het allerbelangrijkste, niet bang zijn om geraakt te worden. Lekker in de actie springen en het maximale er uit halen, ook al moet je honderd keer respawnen. Niets zo jammer als de hele dag maar zitten campen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17-05 11:37
quote:
Hogader schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Heb het ook niet over jou, maar de algemene tendens die ik merk op internet en in het veld. Ben juist blij dat er iig nog meer mensen zijn die wel snappen dat het aantal joule met de bb waarmee je schiet de limiet is en niet die krampachtige .20's die niemand gebruikt.
Zware bbs en semi for the win :-)

Je zou verschieten wie daar mee speelt. Ik heb een paar vrienden die ook af en toe meegaan, maar altijd met 0.20g spelen. Als ik hen zeg speel minstens met 0.25 en liefst nog zwaarder want dan gaan ze rechter en verder krijg ik altijd te horen: Ja maar die zijn wel duurder.

Op het einde van de dag hebben hun wel 5000bbs per man geschoten en ik ~700 bbs :p

• Fixion
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2017
quote:
bntjah schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:33:
Ik vind het raar dat er niemand propaan heeft voorgesteld dit is mits de nodige smering een goede kandidaat voor gebruik in het "koudere" weer...

Heeft enkel niet de extra smering die Greengas / HFC 134a varianten wel heeft...
Die dien je nadien gewoon toe te voegen / aan te brengen
Je hebt daar Red Gas (Nuprol 3.0) voor. Zit meer propaan tov Green Gas (Nuprol 2.0) (als ik het goed begrepen heb). In de winter speel ik er buiten mee, maar train ik er ook binnen mee (onverwarmde hal in Den Haag). Nooit last van weigerende magazijnen etc.

GB-01

• Wickerman1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-03 11:55
Grootste reden om geen laser te gebruiken is, je verraad je positie! Hoe vaak ik in CQB mensen spot door hun lasers of lampen... Het is wel cool om te gebruiken icm rook, toch @citruspers! :p

HOWLING COMMANDO's!

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Zo even een BB'tje opgooien. :+

Is er Animo voor een Tweakers skirm v2.1?

En in hoeverre zijn XzeroD en Hogader weer geïnteresseerd in het organiseren/ helpen met organiseren?

ik ben in iedergeval geïnteresseerd om het te organiseren eventueel met wat hulp. Zelf heb ik hier genoeg tijd voor om het goed uit te werken! d:)b

Mocht er wat animo zijn zal ik eens een poll maken voor een veld en daarna een datum prikken.

• Plainside
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

quote:
Wouter_96 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:35:
Zo even een BB'tje opgooien. :+

Is er Animo voor een Tweakers skirm v2.1?

En in hoeverre zijn XzeroD en Hogader weer geïnteresseerd in het organiseren/ helpen met organiseren?

ik ben in iedergeval geïnteresseerd om het te organiseren eventueel met wat hulp. Zelf heb ik hier genoeg tijd voor om het goed uit te werken! d:)b

Mocht er wat animo zijn zal ik eens een poll maken voor een veld en daarna een datum prikken.
De eerste Tweaker Skirm heeft mij kennis laten maken met Airsoft 3jaar geleden(2014 dacht ik????).
Lijkt me zeker leuk om weer een keer met de Tweakers te spelen.
En natuurlijk de Tweaker's patch die ik als aandenken nog heb hehe.

• citruspers
Ik heb Overig gestemd bij gebrek aan Ghost Town. Indoor, klein genoeg zodat iedereen met een huurkit een eerlijke kans maakt, en toch groot genoeg dat je niet meteen tegen elkaar aan loopt.

Vziw hebben ze huurkits en zijn die inclusief meshmasker (heel belangrijk imho).

• Plainside
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

quote:
Tijgert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Ik begrijp dat je Airsoft heel serieus neemt? :+
Je had die andere gast moeten zien :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
http://www.bbbaas.nl/we-nuprol-clear-view-anti-fog-spray

Heb ik 'm vandaan. Fijne winkel voor BB's en andere consumables; wel wat duurder voor andere accesoires.

EDIT: bij legends is hij wel op voorraad, en nog goedkoper ook: http://www.airsoft-legend...uprol-anti-fog-spray.html

citruspers wijzigde deze reactie 03-03-2017 13:49 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:55
Naar verwachting ontvang ik a.s. zaterdag mij NABV pas :D

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Hoezo, met huurkits kun je toch overal terecht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
quote:
Saffie_time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:17:
Als ik het goed begrijp mogen we als groep vrienden (man of 15) nog steeds nergens in NL terecht zonder dat er 15 anderen zijn die ons als introducé mee nemen?
Dat zou betekenen dat we dan weer richting onze zuiderburen moeten gaan om een dagje aan de slag te kunnen?
Een organisator mag onbeperkt introducees aanmelden, dus je kan gewoon bij een organisator terecht met huurkits. Daarvoor heb je niet 15 extra mensen nodig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
quote:
rsnubje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:12:
Je mag trouwens 2 introducees per persoon en niet 1 ;) Maar wat XzeroD zegt is inderdaad ook een mogelijkheid.

@XzeroD Kleine opmerking trouwens, ik lees net de TS nog eens door en voor zover ik weet zijn de Tornado "granaten" inmiddels wel gewoon toegestaan op de meeste banen. Moet je denk ik wel eerst even navragen per baan.
Klopt, maar helaas nog geen tijd voor gehad. Inmiddels mag hij even een reboot hebben, nieuwe filmpjes, updates etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online

Gri77ie

Ja ja...ik ga al...

Ik ben wel geinteresseerd om de cqb te spelen. Ik heb het nog nooit gedaan. Maar wel enige ervaring in tactisch verplaatsen en panden schonen. Als er een keer een evenement is. Zou ik best mee willen als introducee. >:)

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Kun je de replica niet bij een ander NABV lid kwijt anders?
De meeste huurkits zijn duur en/of prut, dus financieel heb je het er denk ik vrij snel uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:55
quote:
Grats! Ziet er leuk uit. Ik heb net mijn eerste replica binnen dus kan er verder ook weinig over zeggen :+

Had me wel verkeken in het gedoe met het uitzoeken van een batterij, maar ik geloof dat ik nu alles besteld heb wat ik direct nodig heb. Inclusief een Red Dot Sight uit Hong Kong (incl. killflash) omdat de 'iron sight' toch een beetje tegenviel.

Binnenkort even wat kleding in de lokale airsoft winkel scoren en ik ben er helemaal klaar voor :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:25

Player1S

Formerly known as L1nt

Zo nu ook een WE G17 overgenomen van een airsoft maatje en vanavond even op pad voor nieuwe kleding bij Army Company (ook airsoft maatje van me).
3 tal Thermold high cap mags op de kop getikt. Komen morgen binnen.

De G&P komt ook binnen een deze dagen en zijn we er helemaal klaar voor. Enige wat dan nog moet gebeuren is een keer goede com-set.

In ieder geval gaan we 29 of 30 juli knallen in Daarle.

Player1S wijzigde deze reactie 31-05-2017 12:44 (9%)

Player1S: Mixer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-05 16:07
Ik ben opzoek naar iemand die mij als introduce mee zou willen nemen, het liefst ergens in omgeving Eindhoven.

Wil al een tijd proberen of het iets voor mij is en nu toch maar een keer de knoop doorhakken!

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
quote:
prestige93 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]

thanks! ik ga even zoeken, zie helaas dat er in de omgeving van eindhoven niet veel te vinden is. of airsoftdb is outdated.

dan maar iets verder rijden :)

Edit: nvm airsoftdb is incompleet wild mountain is in de buurt!
Ik ben zaterdag aanwezig in Wild Mountain en erna door naar Unit 13 voor de avond Skirm :)

Hpa is leuk als er ook eerlijk mee word omgegaan, maar veelal word na het testen met 0.20 op 360fps opgeschroefd naar 0.25/0.30 op 360fps.
De pakkans door controles is nogal klein pas als er genoeg klachten komen word er actie ondernomen tijdens de skirm en dan nog kunnen ze snel makkelijk terug schroeven.

Het is jammer dat sommige mensen er alleen op uit zijn om de andere flink toe te takelen ipv. een leuke fair game te spelen.

Zelf speel ik met de Scorpion evo binnen met de short versie buiten met de carbine, beide afgesteld met 0.20 tussen de 357/362 fps, maar ik speel met 0.25 dus deze zakt iets in tijdens de Skirm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
quote:
L1nt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:31:
362 is te hard he. 12 te hard zelfs. Officieel mag je niet harder dan 350 met 10 speling.

Nu zal die 2fps het verschil niet maken maar je loopt wel risico dat ze je dwingen met 0.20 te testen en dat je om 2fps niet mee mag doen als je net de verkeerde treft.

Daarnaast zit je ook erg dicht tegen het limiet en niet alle FPS meters zijn gelijk dus loop je sowieso al het risico dat je, volgens de meter, te hard schiet.
360 is NL de limiet en ze pakken meestal het gemiddelde, het is meer 357/359/358/361/357 enz.

België is 350 met uitloop van 10

Niet getest op eigen fps meter maar op vaste bij Unit en daar is deze altijd constant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErwinJ
quote:
rsnubje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:17:
Welke Par MK3 heb jij? :)
Ik heb de CQB MTR. Die zit altijd rond 350-360.
[afbeelding]
Deze maar dan in tan
https://www.unit13shop.eu...aid=15990&lang=nl&lang=NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

haha... De typische airsofter.... Ik wil die nog...en die...en ook nog die...en als het even kan die maar dan ook nog die.

Op mijn wensenlijstje staat nog het volgende (in willekeurige volgorde)

- M14
- M16VN/M16A1
- Vietnam Era US kleding
- MP5A2
- M249 para
- AK47

Acties:
  • +2Henk 'm!

• prestige93
gaan we gewoon doen, kaartje gereserveerd en dan morgen mijn eerste airsoft ervaring :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prestige93
quote:
rsnubje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:25:
Je had er zin in dan @ErwinJ :P @prestige93 zei op discord dat ie best wel spierpijn had xD
We waren zeker fanatiek, ik zat in team geel in ieder geval samen met een vriend van me.
Spierpijn had ik verwacht aangezien ik al een tijdje niet meer zo actief ben geweest een hele dag

@ErwinJ speelde jij met je Scorpion? zo ja dan hebben wij op het einde volgens mij de bank gehouden samen met de snipers.

prestige93 wijzigde deze reactie 06-06-2017 08:49 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:48
Yes, weer leven in het Airsoft Topic!

Ik zal maar eens updaten wat ik heb :)

2x GBB M9 beretta met silencer. Helaas is 1 kapot gegaan tijdens het skirmen (in een hoop zand geflikkerd & kapot geschuurd). Liggen te verstoffen.

Sniper: Tokyo Marui VSR10 GSpec geupgrade met 90graden zero trigger set + piston. Spring en spring guide ook geupgrade. 440mm 6.01 (of 6.03, ooit contact gekocht en bon verloren) inner barrel. Action army vsr10 hopup. Schiet +- 470 fps en haalt normale afstanden. Schiet niet bezonder ver (zoals de meeste wel kunnen, haha).

Sidearm: Tokyo Marui G18C AEP met lipo mod.

Main: ICS-26 M4. 330mm 6.01 inner barrel, ics metalen hopup unit, zéér lage gears met high-torque motor. Verder alles met SHS e.d. spullen geupgrade internal. Gate mosfet. Stock is niet-standaard.
met 11.1Lipo's schiet ie 340 FPS en ROF = onmeetbaar. Op Full auto kon ik het met geen enkele chrono meten. Ik gebruik hem voor Single + Burst.

Heb afgelopen week een HPA set gekocht (duikfles, 2 kleine flesjes, regulator, vulstation, etc.) met een Wolverine Inferno V2! :D :D :D
Een VFC VR16 Saber Carbine is onderweg naar mijn thuiswoning, tezamen met een Wolverine Quake Recoil Stock.

Hoop volgende week mijn nieuwste zieke HPA build (met recoil!!!) af te hebben :)

Ik Airsoft inmiddels 4-5 jaar en gebruik nog steeds mijn eerst aangekochte replica (M4). Verder ben ik alleen van sidearms gewisseld en heb ik mijn replica(s) geupgrade.
Nu na een aantal jaar pas weer een nieuwe gekocht voor HPA.

diefightdie wijzigde deze reactie 06-06-2017 13:36 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Valt wel mee, die ricochets in het echt. Hooguit als de kogelbaan een klein beetje wordt afgebogen, dan blijft de vaart er redelijk in en de kogel relatief heel, maar de meeste 'ricochets' met airsoft zijn gewoon tegen een muur die dan precies de andere kant, of met een kleine hoek, terug stuiteren.
Echte kogels waren in dat geval allang stuk geweest. de ricochets doen dan ongeveer net zoveel pijn als een gewone hit van een airsoft kogeltje.

Ik spreek uit ervaring met het schieten op stalen doelen met vuurwapens op relatief korte afstanden. Ja er komt wel eens wat terug, meestal het koperen omhulsel van de kogel, het lood is er dan al uit, maar in het ergste geval houdt je er dan een sneetje aan over.
(Bij het schieten in een muur moet je misschien wel rekening houden met vliegende stukjes kapotte muur ;) )

Mensen die bijv. een kamer in schieten hopende dat een ricochet iets raakt is dan inderdaad een goedkope manier om hits te scoren.

defusion wijzigde deze reactie 06-06-2017 15:02 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

rsnubje

BDO: Rsnubje

Thanks :) Trouwens zeer tevreden met die ICS. Wil er eigenlijk ook niet teveel aan veranderen. De mosfet was sowieso een noodgedwongen upgrade, maar zeker een welkome upgrade.

Ik heb al even rond zitten kijken inderdaad mbt motoren. In principe is het de 18:1 stock gear die ik dus ga combineren met een High Torque motor met 30.000 RPM volgens de specs bij 12v geloof ik. Van wat ik heb begrepen moet dat met die gear ratio makkelijk kunnen.

Het gaat om deze motor trouwens:
https://www.unit13shop.eu...%20U-30000,%20long%20axle

Hij vervangt dan de ICS Turbo 3000 motor.
Ik vraag me uberhaupt af of het een grote upgrade is, omdat ik vermoed dat de opgegeven rpm van de ICS op een lager voltage is.

rsnubje wijzigde deze reactie 06-06-2017 16:06 (23%)

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Had gezegd dat het voorlopig klaar was met nieuwe airsoft spullen na de grote aanschaf van de afgelopen weken maar inmiddels toch nog een bod gedaan op een G&G Mp5 :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

:P Klinkt logisch.

Beetje geshimmed en de motor vervangen door een nieuwe.

rsnubje wijzigde deze reactie 08-06-2017 20:36 (76%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
Klinkt goed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
Netjes! Zo zie je maar wat je met een beetje afstellen en tweaken kunt bereiken.

Dat van de grip herken ik. Gelukkig kost een nieuwe niet zoveel.

Gisteren mijn VFC VR16 Mod 1 binnen gekregen. Prachtig exemplaar!
Na wat slijpen en doen, mijn wolverine inferno v2 en wolverine quake recoil stock er in gekregen.
Fotos en videos zal ik nog uploaden.
Recoil is super vet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Hoor (nog) niks over de MP5 maar inmiddels via AliExpress wel een namaak Glock koffer gekocht :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Paar nieuwe spulletjes :)

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Hij zal naar links of rechts of boven of beneden moeten. Kom je snel genoeg achter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diefightdie
Afgelopen zaterdag mijn HPA build afgesteld.
Hop aan gepast en de Dwell aangepast.

Schiet nu met .20's 350-355. effectief werk ik met .25 op het veld.

Haal 50-55 meter makkelijk en heb dan nog (verbazingwekkend!) weinig spread. Mik ik op een body, dan zal hij raak zijn (mits target stil staat).
Haal in ons weiland de 62 meter ook, maar dan zit ik wel écht aan de max van mijn rechte vuurlijn. Hierbij is de spread ook al groter en is hij uitgehopt. Zou er een target staan, dan moet ik met Auto wel enkele bb's vuren om zeker te zijn van een hit.

De recoil is heeeeeerlijk en geeft een nieuwe dimensie aan de airsoften. Het voelt realistischer.

Maat van mij heeft me gefilmd. Het is geen spielberg-creatie, maar laat de recoil duidelijk zijn :)

Replica op HPA (zonder stock) is super stil! Het is de recoil stock die het 'TIK' geluid toevoegt, omdat het een gewichtje afschiet voor de recoil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hogader
quote:
PepperNutz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:49:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn red dot sight moet zero'n? Het gaat om de aim point M21 red dot site welke naar mijn idee shots en scheef staat afgesteld :p Wat is de meest effectieve of eenvoudigste manier om je red dot/reflex zo af te stellen dat de dot ook daadwerkelijk een "hit" is en niet een meter naast?
Het is eerst belangrijk dat de replica goed is afgesteld (hop up), daarna moet je een opstelling maken waarbij de replica goed kan worden ingeklemt (zodat hij stilstaat).

Schiet dan een aantal schoten op een doel op de afstand waarop je hem wil zero'en (ik prefereer 20 a 25m). Nadat je dat gedaan hebt draai de afstelschroeven van de dot zo, zodat het puntje in het midden van de groep bb's komt te zitten. Zorg er iig voor dat de replica op dat moment niet beweegt, anders is je meting inaccuraat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

@diefightdie Lekker zo'n weiland waarin je lekker los kunt gaan :) Zou ik ook wel willen!

Ik ben gisteren naar de buitenbaan geweest van Airsoft Inc met mn nieuwe aanpassingen. Heeft t toch weer netjes de heel dag uitgehouden :) Schoot erg lekker, reageerde snel, net als de mags, die gingen snel leeg :D

Enige minpuntje was dat in tegenstelling tot de vorige keer, dat mn Acog van geen kant meer klopte en ook niet wilde kloppen... Uiteindelijk maar met een red dot gespeeld die wel wilde meewerken.

Mooie is wel dat ik nu binnen 5 minuten mn AR kan omtoveren tot DMR :)

Ik heb er zelf niet zo op gelet, maar sommige mensen namen hun hits niet goed... Opzich, daar komen ze thuis onder de douche wel achter met de regen aan BB's die mn AR nu sproeit :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prestige93
VOG is eindelijk binnen nu snel doorsturen zodat ik hopelijk ook snel mijn NABV pas heb.
Keuze van AEG is ook gemaakt, tegen de tijd dat ik mijn pasje heb nog even langs bij U13 om te kijken of het is wat ik wil: https://www.unit13shop.eu...article&aid=21229&lang=nl

Veel out of the box upgrades en heel veel upgrades beschikbaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• citruspers
quote:
Welkom!

Je hebt om te beginnen al 2 voordelen. Een budget van 500 euro is best aardig, en je hoeft natuurlijk niet alles in 1 keer te kopen.

Hier een kort budget aankooplijstje om je een idee te geven hoe ver je kan komen met jouw budget:

Essentials:

Replica: Krytac is mooi, maar niet te betalen hier in NL, tenzij je in 1 keer door je budget heen wil zijn. Ik ben zelf begonnen met een Specna Arms SA-B03. Genoeg ruimte voor upgrades (in het geval van de barrel en hopup zelfs zeer wenselijk), maar wel een nette metalen behuizing. Kosten zo'n 200-300 euro tegenwoordig inclusief crappy batterij en lader. Goed genoeg voor je eerste skirms, maar wel iets wat je snel wil vervangen. gunfire.pl is de europese distributeur.

Face mesh (om je tanden te beschermen): 5-10 euro

Oogbescherming: Pyramex I-force (20-30 euro) of Bolle Tracker. Beiden zijn bekende merken en hebben de juiste keurmerken.

Biodegradeable BB's. Deze haal ik meestal wel in Nederland. G&G bio .25 voor buiten, .23 voor binnen.

Done. In principe ben je nu klaar om te skirmen.

Ook handig om meteen te hebben:

Handschoenen (ik ben wel fan van de Mechanix serie) ~30 euro (of goedkopere werkhandschoenen)

Sling (om je replica aan te hangen) - 10 euro

Midcap magazijnen. Zo'n hicap magazijn werkt prima en kan veel balletjes dragen, maar rammelt als een gek en je bent constant aan het wieltje aan het draaien. Ik ben zelf wel fan van de duurdere G&G Thermold magazijnen, maar Specna of Dboys/Boyi stalen magazijnen doen het ook prima. 35 euro voor 5 stuks

Speedloader (deze heb je nodig om midcap magazijnen te vullen). Ze zijn goedkoop (en goedkoop gebouwd), dus haal er twee voor als je de eerste sloopt). ~5 euro per stuk

Handig om te hebben, maar niet essentieel:

Lipo accu en balance charger (ik vind die van Nuprol wel goed werken) - ~50-60 euro

Plate carrier/combat vest/tacrig/tactische bretels - 40 euro op taiwangun. Handig om je magazines mee te nemen, en bij de meeste krijg je al wat pouches meegeleverd.

Camouflagebroek. Belangrijker dan een camouflagejack, want daar zit toch je platecarrier over heen. Koop 'm bij de dump, of bestel hem online en onthoud: als je een type camouflage hebt, moet je eigenlijk de rest van je kleding ook in dat type kopen. Plate carriers, pouches en dergelijke kun je het beste in 1 kleur kopen (tan, olive, coyote).

Camouflagepet. Houdt de zon uit je gezicht en zorgt er voor dat je iets minder zichtbaar bent. - 10 euro

Tips:

Probeer zoveel mogelijk van taiwangun en ebay/aliexpress te halen. Nederlandse airsoftwinkels hanteren soms belachelijke marges.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
quote:
rsnubje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:14:
Ik ben het wel eens dat de mechanix handschoenen fijn zijn :) Betreft accus en laders zou ik dan liever geen aliexpress doen ivm quality checks.
Eens! Vandaar ook mijn suggestie voor de nuprol lader en accu :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Kwam deze video tegen toen ik begon met airsoften wat een mooie indicatie geeft wat je nodig hebt en wat het kost om te beginnen:

j0rDy wijzigde deze reactie 06-07-2017 13:40 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
quote:
ErwinJ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:27:
[...]

Ik zou zeker nog verder sparen 500,- is een start , ik heb het zelf ondervonden na een jaar Airsoft en 3000,- verder O-) .
Na 6 jaar wil ik geen eens weten wat ik er door heen heb gehaald met Airsoft :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-05 22:43
Afgelopen zondag voor de tweede keer en voor het eerst met volledig eigen gear gespeeld in Assendelft bij RSL Airsoft. Groot bos met ruim honderd man. Best wel dicht begroeid en met veel braamstruiken.

Het begin was een beetje (voor mij dan) saai, veel defensief werk en erg rustig bij het te bewaken object. Na de pauze meer actief de front linie opgezocht en dat was toch wel erg vet. Speelde voor het eerst met mijn Krytac CRB en die heeft het uitstekend gedaan. Zeer content mee.

Aan het einde van de dag nog een (sneller) zombie spel. Ik heb me weer enorm vermaakt en ik ben bang dat ik er een nieuwe hobby bij heb...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j0rDy
De enige alcohol die ik in huis heb is whisky, heb het dus maar met een beetje remmenreiniger en wat papieren doeken gedaan en daarna ingesmeerd met silliconenspray, werkt weer als een nieuwe! toen die vies was had ik ook betere resultaten met de nuprol, merk dat die wat vetter is dus lijkt me alleen maar beter (wel vaker schoonmaken).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
j0rDy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:31:
Zojuist mijn sidearm even uit elkaar gehaald, waarschijnlijk gewoon vuil dat zich aan het smeersel in het gas is blijven kleven, verbaast me na een skirm of 2/3 eigenlijk, is dat normaal? Eens kijken hoe ik dit het beste kan schoonmaken...is remmenreiniger om het vuil te verwijderen en silliconenspray om het weer in te vetten iets of kan ik het beter alleen schoonmaken en het vet in het gas zijn werk laten doen?
volgens mij is het wel te adviseren om na elke skirm even je replica's schoon te maken. Zeker een GBB pistol. Even de slede eraf, vuil weg halen, drupje olie/siliconen en weer in elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Iemand aankomende zondag te vinden in Daarle?

Ik ben te herkennen aan een M16 in Diemaco C7 style met Elcan en echte Thermold mags.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j0rDy
Masker en veiligheidsbril krijg je over het algemeen bij je huurkit, ik zou in ieder geval handschoenen, pet of ander hoofddeksel (muts) en goede schoenen meenemen!

j0rDy wijzigde deze reactie 24-07-2017 22:37 (3%)

• prestige93
Gisteren was het dan eindelijk zo ver, mijn eerste eigen replica!
Had genoeg geld opzij gezet dus meteen voor iets leuks gegaan, de Krytac Trident MKII SPR.
Uit de doos bleek hij 430FPS te schieten, beetje te natuurlijk.

Eenmaal thuis de replica uit elkaar gehaald om de veer in te korten.
demontage en montage gingen me goed af het was een stuk simpeler als ik verwacht had zeker met de duidelijke handleiding die ze erbij leveren, het enige wat ik niet wist (en niet over na dacht) is dat de geknipte kant van de veer richting de loop moest, dit heb ik dus niet gedaan.

Na de replica weer compleet gemonteerd en klaar te hebben kapt hij er na 2 schoten direct mee.
Helemaal in de stres dat ik hem binnen 1 uur gesloopt had opzoek gegaan naar het probleem, dit bleek de zekering te zijn, gelukkig had ik nog een passende maar deze overleefde het eerste schot ook niet.

Gelukkig was dit probleem bekend bij Qtac en wisten ze me zo te vertellen dat de veer omgedraaid moest worden.

Vanmiddag maar weer even verder knutsellen en hopen dat dit inderdaad de oplossing is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Volgens mij heeft Krytac wel 1 van de betere guns met ingebouwde mosfets. Daarop volgt denk ik Ares Amoeba. G&G heeft er ook een paar, zoals de predator, maar daarvan lees ik dat die mosfet vaak stuk gaat en afgelopen zondag ook zien gebeuren bij een teammaat van me. Die heeft sinds kort ook een predator en die stopte er plots mee. De wiring zat nog goed, nieuwe accu's hielpen ook niet, dus vermoedelijk mosfet.

Wat je ook kunt doen is een M4 of iig een gearbox v2 gebaseerde replica kopen en daarin een echte mosfet laten zetten zoals de ASCU of Gate Titan. Die laatste heb ik zelf ook sinds een paar maanden en is echt super, veel mogelijkheden en doet het zeer goed.

Voordeel van Krytac is imo dat de meeste daarvan wel goed zijn voor een degelijke range en nauwkeurigheid, out of the box, maar vaak ook prima voor CQB werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j0rDy
Vergeet de nieuwe ICS M.A.R.S niet, ook deze heeft een ingebouwde mosfet maar als je het budget hebt zou ik voor de krytac gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:37
Afgelopen zaterdag voor het eerst mee geweest naar een skirm, was in Dark Forrest n georganiseerd door Bassie (voormalig Bows and Arrows). Ik ben verkocht!

Was met een maatje mee, mocht zijn Amoeba AM15 gebruiken. Eerste helft met scope gespeeld, vrij vervelend met een beslaande bril. Tweede helft met red dot en ski bril gespeeld, stukken beter. Aangesloten bij een paar gasten die ik niet kende en de pot uiteindelijk kunnen winnen met zijn allen.

Enig minpuntje is dat ik nogsteeds niet kan lopen...

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:37
quote:
nst6ldr schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Heb je een link? Ik ben sniper dus als ik geen moer kan zien dan is dat best wel een handicap.
Die bril was niet van mij, deze ziet er het zelfde uit.

• Mirr0r
  • Laatst online: 10:56
Vandaag VOG binnengekregen en gelijk opgestuurd :)

Ook vandaag bij bunker 501 in Oldenzaal een ghost ballistic bril gekocht

En... Mijn eerste replica. Een G&G RK103 Evo crane

Kan helaas weinig over vinden op het internet :(
Deze was nu in de aanbieding en ik vond hem er prachtig uitzien voor mijn budget.

• Aksnes
  • Nu online
quote:
Mirr0r schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:12:
Thanks!

Dat weet ik dus niet, ik lees weer op andere sites 330 340 360.

Ik ga sowieso als ik mijn replica ga ophalen even vragen hoe en wat. Want hij moet wel 360fps zitten.
Ik zou even bellen voor het ophalen of ze hem kunnen downgraden mocht hij te hard schieten. Dat zal je een extra ritje en teleurstelling bij het ophalen besparen. ;)

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Mid cap is volgens mij zo simpel als er siliconenspray in spuiten en een keer vullen en legen. Ik heb liever dat ik op het veld niet steeds hoef te draaien en 1x in de zoveel tijd even siliconen erin spuit, dan wel en bijna niks hoef te doen aan mn mag. Zul je net zien dat je op een belangrijk moment moet gaan draaien.

Overigens zijn er denk ik genoeg mid caps die weinig onderhoud nodig hebben. Het is niet alsof je na elke game ze in moet spuiten.

rsnubje wijzigde deze reactie 07-08-2017 15:51 (17%)

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Ik doe alleen onderhoud na een skirm of 5, of het moet een skirm zijn geweest met veel modder/regen/stof dan na de skirm.

Mijn stappenplan:
  1. Midcap helemaal uit elkaar halen
  2. Pak een wattenstaafje, en haal deze droog door de sleuven heen (zorg dat je de hoeken goed mee neemt)
  3. Doe nu een druppeltje siliconenspray op de andere kant van het wattenstaafje
  4. Haal het wattenstaafje met de natte kant door de sleuven heen
  5. Zorg dat de sleuf niet nat achterblijft
  6. Zorg dat er geen troep aan de veer zit, ga hier ook langs met een wattenstaafje met siliconen
  7. Zet midcap weer in elkaar
Door eerst droog door de sleuven heen te gaan haal je alle grote troep alvast weg, door daarna nat er door heen te gaan haal je alle kleine troep weg (stof, klein meuk) aangezien het blijft plakken aan de wattenstaaf.

Op zich is dit een okay video, alleen hij gebruikt excessive siliconenspray wat echt overbodig is.Met een klein beetje kan je het ook al enorm goed schoonmaken.

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Mijn nieuwste aanwinst. Geen uitleg nodig denk ik :P

• Mirr0r
Mooie apparaat!! @rsnubje

Als mijn pasje nou morgen nog binnenkomt (word vandaag gemaakt)
Kan ik mijn replica morgen ook ophalen :D

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

quote:
j0rDy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Wow dik apparaat! Maar wel uitleg nodig ;) : waarom als je een goede ics hebt met mosfet?
En wat ga je met je ics par doen?

Ik zit mezelf ook te verdiepen in wat upgrades, wat moest je precies aanpassen voor de titan bij de gearbox?
Die ICS wordt voornamelijk mn snelle gun voor binnen en afentoe buiten, gezien de RoF.
Van de LVOA wil ik eigenlijk uiteindelijk een DMR maken. I know, dat wordt onwijs gehaat, maar t lijkt me gewoon leuk. Maar sowieso ga ik er eerst een paar keer mee normaal schieten.

Mbt de Titan in de ICS gearbox, dit is ongeveer wat je weg moet halen:

Hier moet je op de gele plek een dun stukje plastic doen, wat wel vrij stevig is, om de veer tegen te houden van dat dingetje ervoor. Of, je kunt het doen op de manier die je on de rode ring ziet.
Verder kun je de safety lever eruit laten, of beter gezegd, je hebt geen keus. Maar die is ook niet meer nodig met een Titan erin.

rsnubje wijzigde deze reactie 11-08-2017 21:53 (6%)

• Mirr0r

Daar is die dan :D
Alleen nog ff de scope goed aanpassen.
Crosshair staat veelste hoog. Krijg het niet zo 1 2 lager :(

Mirr0r wijzigde deze reactie 14-08-2017 10:17 (39%)

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

De stand van je scope veranderd, niet de crosshair zelf. Als je schiet zul je dit ook zien.

• j0rDy
quote:
rsnubje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:30:
Als je een dremel hebt, valt het wel mee hoor :P
Als je de warfet goed wilt gebruiken, zou ik hem wel aan je contacts solderen. Dan heb je sowieso volledige functionaliteit.
Dat is ook weer waar, zit er aan te denken om dan gelijk alles aan te pakken, dan moet de gearbox toch open en kan ik net zo goed gelijk de dremel er langs halen...

• prestige93
het weekend van de 26e weer een mooi weekend gepland staan bij Fort Barchon.
eerste keer dat ik een volledig weekend naar een event ga, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

nog andere tweakers aanwezig?

prestige93 wijzigde deze reactie 18-08-2017 14:36 (8%)

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 19:52
Nog even een beetje CO2 ingeslagen zodat ik niet meer naar de winkel moet :)

Op de PT99 zie je ook een rail met een RDS erop, maar die RDS is kapot. Onlangs een besteld bij Aliexpress (waar de rail ook vandaan komt) voor een luttele 12€ :9
Vergelijkbare (in de echte airsoft shops) kosten deze rond de 59€ en zijn dezelfde kwaliteit alleen met een andere naam.

Nu alleen nog een extra magazijn zien te vinden en een mooie holster. Kan ik dan wat parcoursschieten.

Had wel een probleempje met de PT99, die schoot wat naar links. Dan even uit elkaar gehaald en de binnenloop eruit gesloopt, BAXS systeem schoongemaakt, bijgevijld en weer schoongemaakt. Schiet nu weer recht :)

Misschien ooit nog eens een geweer kopen, maar op het moment ligt dat buiten mijn budget :')
Ben ook niet eens van plan om te skirmen :>

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Mirr0r
quote:
dr.lowtune schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Gezellig, ik ook, voor het eerst (en dan meteen het weekend vanaf vrijdagavond).
Ik ga alleen zaterdag zodat ik zondag weer bij kan komen van de adrenaline.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:06

dr.lowtune

(o\ | /o)

quote:
Mirr0r schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Ik ga alleen zaterdag zodat ik zondag weer bij kan komen van de adrenaline.
..en je de F1 kan kijken ;-) Ik moet het helaas missen (om daar nou in cover op m'n telefoon te kijken is ook zoiets :P )

• DeBe
Vandaag mijn nieuwe back-up sights binnen gekregen. Net op tijd voor het weekend, tevens wat rubber profielen besteld voor het bedekken van de handguard.

Rhino

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 19:52
Vandaag m'n defecte Walther Competition II "green dot" hersteld.
Contactjes van de laser waren losgekomen :(
Gelukkig had ik nog een usb kabel liggen die toch geen gebruik meer heeft, en heb daarvan de dunne kabels genomen.
Werkt weer naar behoren, en behoudt de positie, alhoewel ik een veertje kwijt ben geraakt :')

Buitenshuis is de "green dot" wel wat donker (was altijd al zo geweest), maar die wordt sowieso vervangen door de Chinese red dot met verschillende retikels :)

Alle schoten (3x24) die ik heb gemaakt zijn allemaal op on target binnen 14x14cm vanop een afstand van 10 meter raak, dus kan ik wel zeggen dat de herstelling gelukt is :*)

Zoek nu nog zo'n ipsc holster en een extra magazijn zodat ik lekker kan knallen >:)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Ziet er nog wel leuk uit :)

Gisteren een ambidextrous mag release geïnstalleerd op mn ICS. Dat viel nog niet mee. In eerste instantie leek ie te passen, maar viel de catch er niet ver genoeg in waardoor de mags er relatief makkelijk uit kwamen. Na veel slijpen en proberen zit ie dan eindelijk en zitten al mn mags nu lekker strak erin :)
En uiteraard fijn dat ik nu mn linker hand kan gebruiken.

• DeBe
Ja, ik en een maatje. Voor mij de derde keer, voor hem de eerste keer.

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-05 18:33

Francis

CBR1000RR SC57 Fireblade \o/

quote:
DeBe schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:19:
Ja, ik en een maatje. Voor mij de derde keer, voor hem de eerste keer.
Top!
Ik heb een henk patch op, zullen er vast niet veel van in omloop zijn :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ErwinJ
quote:
Kaap schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:13:
Mag ik trouwens jullie mening vragen of replica merken?

Ik heb begrepen dat Tokyo Marui gezien wordt als het beste wat er is voor AEG. Zo'n TM is wel al gauw 500-600 Euro, flink... Zijn er nog meer merken die daar een beetje kunnen matchen? VFC, ICS of G&P?

Budget is an sich niet een heel groot issue, ik geef wel liever graag iets meer uit om het betere te kopen, maar ik wil dan wel zeker weten dat er weinig alternatief is. Hoe staan de grote merken t.o.v. elkaar?
Ik ben begonnen met ICS wel ok en goed, maar niet direct out of de box.

Mijn top is nu :

TM Desert Eagle
TM Glock 18c
TM High Capa 5.1

Asg Scorpion Evo
Asg Scorpion Carbine

Backup:
Ics Par MK3

De TM zijn top, direct goed out of the box, ook de ASG Scorpions zijn geweldig out of the box.
Voor mij is er op dit moment geen ander merk en ook nog geen ander merk nodig :)

Met TM kan je geen bult vallen deze presteren altijd goed, wat betreft ASG zoals gezegd de Scorpions zijn top de rest van ASG is helaas niet altijd perfect.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-05 10:57
Het is toch gaan kriebelen om met Airsoft te beginnen. na wat filmpjes te hebben gekeken (Unit 13) is het bij mij en m'n vrouw toch in ons hoofd gaan zitten van "Dit willen we proberen!".

Lastige is alleen, waar? Veel Airsoft locaties bieden alleen op grote schaal evenementen aan (minimaal X personen), en voor solo/duo mensen om het een keer te proberen zijn er niet al te veel newbie friendly opties :(

Iemand ideeën? tips? etc, liefst omgeving Den haag, maar uitschieters naar Breda omgeving, Utrecht, Amsterdam zijn geen probleem.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-05 10:57
quote:
rsnubje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

In Den Haag zit De Uithof. Daar heb je Airsoft Inc. Die hebben een binnen en buiten baan. Beide wel CQB. Je kunt ze gewoon bellen/mailen of zelfs appen en aangeven dat je graag een keer wilt proberen en zij melden je dan aan als introducee. Ik ben er verschillende keren geweest en vind het erg aardige mensen daar.
Thanks! ik heb ze een mailtje gestuurd :) Ik kende die totaal niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• j0rDy
Welkom allemaal! Is het anders iets om met een groepje van tweakers een skirm mee te pakken? Kunnen de nieuwelingen gelijk aanhaken en tips en trucks opdoen. Persoonlijk heb ik voorkeur voor de zaterdag zodat je zondag nog even kan bijkomen. De 30ste is er een open skirm bij wild mountain in weert, is dat een idee?

Gister mn nieuwe holster en utility pouch binnen gekomen, ben nu bijna helemaal klaar om over te stappen op een gbbr maar twijfel nog steeds doir de wisselende verhalen. Ik vind de umarex hk416 a5 schitterend maar lees veel over wisselende prestaties. De tokyo marui m4 cqbr block1 doet dat schijnbaar beter, maar magazijnen zijn nergens te vinden...

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

Zijn er nog mensen die niks te doen hebben zondag en wel eens Airsoft Inc willen proberen in Den Haag?
Heb zelf nog geen locatie gevonden voor zondag en momenteel is het op de buitenbaan helemaal leeg en vanaf 6 man kun je het daar vrij inplannen.

Sidenote: de buitenbaan is wel gericht op CQB.

rsnubje wijzigde deze reactie 31-08-2017 16:03 (9%)

• prestige93
trouble in terrorist town :)

• [m]engineer
  • Laatst online: 07:47
quote:
CDA441 schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:06:
Paar dagen geleden de Chinese Red Dot ontvangen. Geweldig ding!
Gemaakt uit metaal/magnesium, en heeft enorm veel aanpassingsmogelijkheden, alhoewel de "dot" wel erg klein is.
Zijn precies dezelfde als de RDS die je kan vinden in je lokale airsoft handelaar voor +- 60€.
Op Ali kost ie maar 15€.

Schiet perfect en raakt de settings ook niet kwijt met CO2 GBB's. Afwerking is ook wel mooi. De verf bladert helemaal niet af, in tegenstelling tot de verf op m'n PT99.
Wel blij mee :)
Ik heb ook meerdere china dots gehad. Maar na er op een een bb gehad te hebben met een kapot glaasje als gevolg toch maar een real steal dot besteld :9~

De Vortex Sparc AR, met vip warrenty, gaat hij kapot krijg je een nieuwe _/-\o_

• DeBe
quote:
Marijnsp schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:08:
[...]
Ik heb ook meerdere china dots gehad. Maar na er op een een bb gehad te hebben met een kapot glaasje als gevolg toch maar een real steal dot besteld :9~

[afbeelding]

De Vortex Sparc AR, met vip warrenty, gaat hij kapot krijg je een nieuwe _/-\o_
Top ding! Heb ik ook en werkt echt super fijn. Heb hem nu op drie skirms gebruikt maar zoveel fijner als mijn oude EOtech replica ding.

• ErwinJ
quote:
mvz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:20:
net m'n AEG ook binnen, met een luxe BAC6 lipo charger.. heb alleen de ballen verstand van hoe ik dat ding laad..

M'n batterij is 7.4v 1300mah LiPo, nu laad ik bij 1.3A / 7.4V (2S) - zit ik nu goed? en hoe lang zou het duren voordat de accu vol is?
Geen idee waarom je het risico loopt zo een charger te kopen, hier heb ik al problemen mee over gehoord.

https://www.unit13shop.eu...atteries/a-22642-10000176
Deze is meer dan prima om lipo's te laden zonder problemen, al 1.5 jaar in gebruik zonder probs.

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-05 13:32

mvz

muziek verslaafde

M'n gear eindelijk binnen.

gear

BDU uniform, MICH2000 helm met Tan Tactical Cover, Mesh half face mask, Tactical Tan boots, Tactical Vest Tan modular, MAAS PT-120 PMR portofoon, 2x 1300mah 7.4 lipo, ASG Proline M15A4 aeg full metal met 5x mid-cap 120rd mags (<360fps), Sig Sauer P226 X-Five cybergun co2 met 5x 26rd mags (330fps), ASG Speedloader, een Gamma over-de-bril veiligheids bril met impact rating BT, 100x 12gram umarex co2 powerlets, en een flesje 3000 BB's 0.20g

Nog onderweg met de post een Tippmann M4, 4 co2 magazijnen en een HPA tank met remote lijn.

Was duur allemaal, maar worth it! en ingeschreven voor een Open Event bij ACS in Gasselte voor 9 december.. ben heel benieuwd als newbie.

mvz wijzigde deze reactie 06-09-2017 12:08 (8%)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• prestige93
zoek anders een filmpje over hoe je hem uit elkaar haalt.
mocht je dan ooit problemen krijgen op het veld dan weet je hoe alles werkt!

zou de juiste moeten zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=qjXQtUSyvJs

Pagina: 1 2 3 4 5

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True