KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Ik kijk meestal wat de dag me brengt en pas m'n speelstijl erop aan.Intergalactic schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:15:
[...]
Best bizar eigenlijk in een game met missies dat iedereen alleen maar focust op kills![]()
Maar zeker, het ging ook echt niet om het winnen.
Puur om de fair play en dat was er!
Zijn de teams gelijk aan elkaar dat is het (vind ik) juist tof om voor de objective te gaan en tactisch proberen te spelen. Nu speel ik vrijwel alleen nog maar bij Area077, niet mega groot maar zitten wel een aantal choke points die je goed vast kunt zetten. Afhankelijk van de teams kan dit bepalen of je uberhaubt aan je objectives komt..
Zodra ik voornamelijk in het verliezend team zit, dan is het vaak een knop die omgaat en zegt, f*ck it..dit gaan we toch verliezen dus dan maar commando mode aan en zoveel mogelijk hits pakken. Grote nadeel..je eindigt dan vaak bont en blauw
Zo'n super fijne side arm......upgraden en je hebt een portable sniper ongeveer....
[ Voor 31% gewijzigd door dr.lowtune op 01-07-2020 19:16 ]
Meestal ging ik daar in het voorjaar en najaar, dan ziet het bos er heel wat minder begroeid uit. In het midden was het redelijk open,maar wat verder richting de achterkant van het veld was er op plekken bijna geen doorkomen aan, wat dan wel weer spannend is.
Bij de ochtendmissie ging het redelijk gelijk op, maar bij de middagmissie was team rood echt veel beter. Rond 15:20 waren ze klaar met de objective. Helaas waren er toen veel gasten die het voor gezien hielden zodat we uiteindelijk maar met 5 man waren die door wilde spelen, een unicum. Gelukkig werd daar niet moeilijk over gedaan en werd er nog een pistol-only deathmatch georganiseerd in het " dorpje". Dat vond ik misschien wel het leukste onderdeel van de dag (had het nog nooit gedaan!).
Over een aantal weken ga ik denk ik weer eens kijken daar.
Wel wat materiaalpech: de PDW had een vastloper, ik moet de gearbox nog even uit elkaar halen om te kijken wat er nu mis is, er zit een nieuwe custom gearbox in namelijk. Ik overweeg echter sterk om deze om te bouwen naar HPA. Mijn backup DMR reageerde toch niet zo goed op een 11.1v lipo. Thuis lukte het nog wel om single shot te doen, maar op het veld bleef hij full-auto ratelen. Ook was er wat fluctuatie in FPS, dus daar moet ik nog naar kijken. Helaas is die DMR wat minder goed te HPA'en (het is een SIG556, met bizar lange nozzle).
Ik heb ruim 10 jaar airsoft ervaring opgedaan in hong kong dus ken alle merken etc echter zoek ik wat goede betrouwbare webshops binnen nederland. alvast dank voor je reply.
- Intergalactic
- Registratie: September 2017
- Laatst online: 20:37
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
:strip_exif()/u/967069/crop5be5817a8496f_cropped.gif?f=community)
bunker501Wowhead schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:17:
Heeft iemand wat linkjes die via een PM gestuurd kunnen worden (ter voorkoming dat een admin de post down haalt ivm spam oid) naar betrouwbare NL Airsoft shops, ik vind er genoeg maar het zijn allemaal van die kleine doe het zelf vanuit de zolderkamer sites.
Ik heb ruim 10 jaar airsoft ervaring opgedaan in hong kong dus ken alle merken etc echter zoek ik wat goede betrouwbare webshops binnen nederland. alvast dank voor je reply.
QTAC
Unti13
Shogun(bah)
zijn er al 4 die niet echt zolder kamer projecten zijn, buiten nl in de EU zijn er heel veel te vinden.
πΈπ πππππ ππ πππ πππ ππππ π’ππ ππππππ | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Ik vond het aanbod ook een stuk lager dusver van wat ik gevonden ten opzichte hong kong, maar daar liep ik de standaard straten in en heb je legio`s aan airsoft winkels waar je zonder licenties etc gewoon alles kan kopen.
Ik mag tevens alleen maar airsoft wapens kopen als ik mijn Licentie in orde hebt toch? dat stukje moet ik nog even regelen.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
correct, VOG en NABV pas regelenWowhead schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:29:
Super, ga ik even shoppen bij die sources.
Ik vond het aanbod ook een stuk lager dusver van wat ik gevonden ten opzichte hong kong, maar daar liep ik de standaard straten in en heb je legio`s aan airsoft winkels waar je zonder licenties etc gewoon alles kan kopen.
Ik mag tevens alleen maar airsoft wapens kopen als ik mijn Licentie in orde hebt toch? dat stukje moet ik nog even regelen.
en je kan prima spul uit HK halen, moet je alleen zorgen dat ze je kopie van de pas op de buitenkant plakken en je moet waarschijnlijk import betalen.
Betaalbaar? Hoe kom je daar nu bij?Wowhead schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:36:
Ok super ga ik in orde maken, dan heb ik nog een betaalbare hobby naast mijn paintball hobby er bij in nederland, dankjewel voor alle hulp.
Ammo is inderdaad goedkoper dan paintball. Alles eromheen kan het geheel prijzig maken.de centjes gaan wat meer in de gear zitten. Bij paintball ben je met een outfit, masker, marker en balletjes een heel eind.
Bij airsoft ben heb je dan een basissetje. Chestrig, side arm, holster, magazijnen, pet/ muts/ helm, radio + headset, scope, nog maar een replica + mags want afwisselen is leuk, tracer unit, batterijen, upgrades....
Je ziet het al, het kan allemaal nogal sneeuwballen om het zo maar te zeggen.
Het is inderdaad wel zo dat je met een redelijk budget al lekker mee kunt doen.
Hier nog een lijstje wat ik pas geleden gepost had, hier zitten ook wat 2de hands opties tussen:
airsoft-legends.nl
qtac.nl
bunker501.nl
shogun.nl
tacticalairsoftgear.nl
airsoftshop.be
airsoftbazaar.nl
airsoftmarkt.nl
tactical-adventure.nl
com-bat.nl
unit13shop.eu
taiwangun.com
gunfire.pl
eagle6.co.uk
ak2m4.co.uk (aanrader!)
powair6.com
begadi.com
airsoftpro.cz
airsoftparts.cz
Ow en we vergeten Skirmshop.nl helemaal
[ Voor 10% gewijzigd door rsnubje op 13-07-2020 09:17 ]
Uplay: Red--Death
Haha ja en nee athands voor mij.williewimp schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Betaalbaar? Hoe kom je daar nu bij?![]()
Ammo is inderdaad goedkoper dan paintball. Alles eromheen kan het geheel prijzig maken.de centjes gaan wat meer in de gear zitten. Bij paintball ben je met een outfit, masker, marker en balletjes een heel eind.
Bij airsoft ben heb je dan een basissetje. Chestrig, side arm, holster, magazijnen, pet/ muts/ helm, radio + headset, scope, nog maar een replica + mags want afwisselen is leuk, tracer unit, batterijen, upgrades....
Je ziet het al, het kan allemaal nogal sneeuwballen om het zo maar te zeggen.![]()
Het is inderdaad wel zo dat je met een redelijk budget al lekker mee kunt doen.
Hier nog een lijstje wat ik pas geleden gepost had, hier zitten ook wat 2de hands opties tussen:
airsoft-legends.nl
qtac.nl
bunker501.nl
shogun.nl
tacticalairsoftgear.nl
airsoftshop.be
airsoftbazaar.nl
airsoftmarkt.nl
tactical-adventure.nl
com-bat.nl
unit13shop.eu
Airsoft is velemalen goedkoper dan paintball de meeste gear die jij noemt is veel all chinese imitatie meuk die spot goedkoop te verkrijgen is. Tenzij je echt militaire gear pieces gaat kopen, ja dan ben je zo 2000 euro kwijt. En ja je kan het heel gek maken met het Larpen en jezelf helemaal van top tot teen bedekken.
maar dat is helemaal niet nodig, scope doet eigenlijk nagenoeg vaak niets in airsoft uit ervaring het is leuk om vijanden te spotten etc, en het ziet er operator cool uit maar echt niet nodig met de afstanden op een 2 Joule springer sniper rifle.
Ik heb het jaren gespeeld in hong kong, de meeste kopen de goedkopere taiwan spul en dat is echt niet zo duur, hier in NL zit er wel een mark up zag ik op het budget spul van OA WE-tech wat in HK toch echt wel een budget merk is.
Wat het wel duur voor mij maakt is dat ik graag WW2 Farbing doet dus decked out in een WW2 US, German, of soviet soldaat gekleed. Ik heb de meeste al verzameld over de jaren dus dat scheeld. Goedkope source zou bijvoorbeeld hikishop zijn maar dat is toch wel het goedkope nylon spul en ziet er niet echt super authentiek uit voor het getrained oog.
Ik speel supair paintball een full gear setje inclusief marker, carbon bottle, hopper etc loop je al snel tegen de 1500 a 2000 euro dat als je geen PE CS 2.0 aanschaf a 1600 euro alleen voor de marker. En dan schiet je in een tourny er zo 3 tot 6 dozen door heen en dan nog competitie fees, dan loopt het enorm in de papieren dus vandaar mijn gedachte goed haha.
Echter daarbuiten voor gewoon een fun weekendje, heb je in beide sporten niet meer nodig dan een wapen, ammo en een masker heel grof gezegd en dan is een walk-in voor airsoft een stuk goedkoper aan het eind van de dag als laten we zeggen entry fee het zelfde is puur op de kosten van een doos a 2000 paintballs vs een zak van 2000 bbs. 45 euro vs 8 a 10 euro. En dat laatste is voor mij veel meer betaalbaar.
Want hoewel ik competitie paintball altijd leuker zal blijven vinden dan airsoft het is gewoon een enorm dure hobby, voor het gewone casual schieten verkies ik airsoft ivm de WW2 gear die ik niet ondergepaint wil krijgen.
Bij een fun weekendje hoort bij ons vaak ook een BBQ en wat te drinken, dat kan ook in de papieren lopenWowhead schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:52:
[...]
Haha ja en nee athands voor mij.
Airsoft is velemalen goedkoper dan paintball de meeste gear die jij noemt is veel all chinese imitatie meuk die spot goedkoop te verkrijgen is. Tenzij je echt militaire gear pieces gaat kopen, ja dan ben je zo 2000 euro kwijt. En ja je kan het heel gek maken met het Larpen en jezelf helemaal van top tot teen bedekken.
maar dat is helemaal niet nodig, scope doet eigenlijk nagenoeg vaak niets in airsoft uit ervaring het is leuk om vijanden te spotten etc, en het ziet er operator cool uit maar echt niet nodig met de afstanden op een 2 Joule springer sniper rifle.
Ik heb het jaren gespeeld in hong kong, de meeste kopen de goedkopere taiwan spul en dat is echt niet zo duur, hier in NL zit er wel een mark up zag ik op het budget spul van OA WE-tech wat in HK toch echt wel een budget merk is.
Wat het wel duur voor mij maakt is dat ik graag WW2 Farbing doet dus decked out in een WW2 US, German, of soviet soldaat gekleed. Ik heb de meeste al verzameld over de jaren dus dat scheeld. Goedkope source zou bijvoorbeeld hikishop zijn maar dat is toch wel het goedkope nylon spul en ziet er niet echt super authentiek uit voor het getrained oog.
Ik speel supair paintball een full gear setje inclusief marker, carbon bottle, hopper etc loop je al snel tegen de 1500 a 2000 euro dat als je geen PE CS 2.0 aanschaf a 1600 euro alleen voor de marker. En dan schiet je in een tourny er zo 3 tot 6 dozen door heen en dan nog competitie fees, dan loopt het enorm in de papieren dus vandaar mijn gedachte goed haha.
Echter daarbuiten voor gewoon een fun weekendje, heb je in beide sporten niet meer nodig dan een wapen, ammo en een masker heel grof gezegd en dan is een walk-in voor airsoft een stuk goedkoper aan het eind van de dag als laten we zeggen entry fee het zelfde is puur op de kosten van een doos a 2000 paintballs vs een zak van 2000 bbs. 45 euro vs 8 a 10 euro. En dat laatste is voor mij veel meer betaalbaar.
Want hoewel ik competitie paintball altijd leuker zal blijven vinden dan airsoft het is gewoon een enorm dure hobby, voor het gewone casual schieten verkies ik airsoft ivm de WW2 gear die ik niet ondergepaint wil krijgen.
Maar ik ben het met je eens, als ik het zo zie, dat paintball nog een stuk duurder is dan airsoft. Het is net hoe gek je het maakt. Ik haal zelf nog wel eens wat ex-military spul vanaf eBay, dan is het echt prima betaalbaar. (bijv. een Osprey MkIV vest met pouches, het zand van Afghanistan zat er nog in, maar nog geen 5 tientjes voor betaald en super degelijk. Alleen de kevlar inserts mochten ze er niet bij verkopen).
Als je die snelle paintball stijl van spelen het leukste vindt kun je even kijken naar speedqb. Lijkt qua speelstijl het meeste op paintball. Er zijn een paar velden die daarop ingericht zijn.
Nog steeds duur speelgoed maar 180β¬ voor een reddot met levenslange garantie en een goede kwaliteit vind ik een best prima deal.
Ik heb met de verkoop van mijn marker (dus alleen wapen) mijn motorrijbewijs kunnen betalen incl. outfit.dr.lowtune schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:09:
[...]
Bij een fun weekendje hoort bij ons vaak ook een BBQ en wat te drinken, dat kan ook in de papieren lopen
Maar ik ben het met je eens, als ik het zo zie, dat paintball nog een stuk duurder is dan airsoft. Het is net hoe gek je het maakt. Ik haal zelf nog wel eens wat ex-military spul vanaf eBay, dan is het echt prima betaalbaar. (bijv. een Osprey MkIV vest met pouches, het zand van Afghanistan zat er nog in, maar nog geen 5 tientjes voor betaald en super degelijk. Alleen de kevlar inserts mochten ze er niet bij verkopen).
De rest heb ik mijn eerste allroad motorfiets van kunnen kopen.
Paintball is zeker niet goedkoop! volgens mij had ik mijn marker verkocht voor alleen al 2000,-
Als ik dan nog nareken wij wij bij de NPL per dag wegschoten zat je op 6 tot 8 kisten a 2000 ballen per persoon. Volgens mij was dat ongeveer 50 euro per kist bij wedstrijden. En de reistijden/kosten waren ook flink door heel Europa heen.
Ik durf toch wel te stellen dat paintball een erg dure hobby was. Ik zit te twijfelen of ik nog ga proberen voor de fun wat airsoft te doen, maar ben bang dat het inderdaad ook niet erg goedkoop gaat zijn, want wat is toch wel het minimale als je beetje serieus wil meespelen?
Replica
250β¬
Magazijnen 4*
50 - 60β¬
Batterijen 2*
20β¬
Oplader
30β¬
Bb's
40β¬ voor 10000= flink wat skirms
Bril + gezichtsbescherming of paintbalmasker
Vanaf 50β¬
Goede schoenen
Leuk maar niet essentieel:
Camo outfit + pet of muts
Plate carrier of chestrig
Dumppouch
Sling voor wapen
Reddot + protector
Andere extras voor wapen (foregrip, lamp)
Ook leuk maar zou ik ff mee wachten met aanschaffen:
Helm
Side arm plus magazijnen
Greengas for sidearm
Communicatie apparatuur (headset, radio etc)
Voor 500β¬ kun je dus aan de gang, voor een paar honderd meer heb je er ook een leuke outfit en wat andere extra's bij.
Als je wat rondstruint op 2de hands sites is er hier en daar nog wel wat winst te behalen. Je kunt ook altijd nog 'n keertje aansluiten bij iemand van dit forumpje om het uit te proberen.
Een maatje van mij begint binnenkort met eenbudget van 700 euro incl kosten nabv en hij heeft een compleet kitje met alles erop en eraan samengesteld. T is ook een kwestie van dealtje zoeken.
Alleen ik blijf het zΓ³ flauw vinden, NABV + eigen spullen β¬20, geen NABV en huurmeuk β¬40 maarja wat nou als je geen NABV hebt en geen huurspul nodig hebt?
Kleding/masjer/gezichtsbescherming vind ik eerlijk gezegd gewoon echt niet fijn om dat gehuurd te gebruiken dus heb ik zelf. Airsoftapparaten hebben we zat dus hoef ik ook niet, morgen maar weer eens bellen dan maar...
je kan toch mee als introducΓ© ?sapphire schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:09:
Mijn zwager & Co gaan aanstaande vrijdag weer een avondje airsoften en vroegen of ik weer mee wilde, leuk!
Alleen ik blijf het zΓ³ flauw vinden, NABV + eigen spullen β¬20, geen NABV en huurmeuk β¬40 maarja wat nou als je geen NABV hebt en geen huurspul nodig hebt?
Kleding/masjer/gezichtsbescherming vind ik eerlijk gezegd gewoon echt niet fijn om dat gehuurd te gebruiken dus heb ik zelf. Airsoftapparaten hebben we zat dus hoef ik ook niet, morgen maar weer eens bellen dan maar...
Dan betaal je ook maar 20,-, ik snap het probleem niet.
En als dat niet meer gaat, tja dan heb je pech betaal en betaal je maar 40,- en dan zie je dat na 2 keer de NABV pas voordeliger is
Kan uiteindelijk inderdaad mee als introducΓ© zonder gebruik van huur spullenErwinJ schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:09:
[...]
je kan toch mee als introducΓ© ?
Dan betaal je ook maar 20,-, ik snap het probleem niet.
En als dat niet meer gaat, tja dan heb je pech betaal en betaal je maar 40,- en dan zie je dat na 2 keer de NABV pas voordeliger is
Vind het gewoon overbodig om op dit moment een NABV+verklaring van goed gedrag ed. aan te vragen. Sinds vorig jaar april is dit de 3e keer dat ik ga
Ik had ook even gebeld met het bedrijf en zij gaven aan:
Shirt met lange mouwen (met name vanwege de brandnetels e.d.)
Waterfles
Stevige schoenen
Dekt dat de lading, of zijn er dan nog zaken die jullie als essentieel zien die ik dan mis?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Sjaaltje om je nek kan fijn zijn. Handschoentjes ook trouwens. Mocht je zelf een fijne en goede veiligheidsbril hebben, dan kan je die ook dragen (wel minimaal EN166).miicker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:11:
Ik ga binnenkort voor het eerst airsoften, ik ben erg benieuwd! Een vriend van me doet het sinds een tijdje en hij heet me een beetje aangestoken met zijn verhalen en foto's. Hij heeft zelf al een eigen replica. Ik ga trouwens niet met hem, maar met 2 andere vrienden die het ook nog nooit hebben gedaan. We gaan dus allemaal voor een huurkit. We krijgen een camo broek + t-shirt, gezichtsmasker en bril. Zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden?
Ik had ook even gebeld met het bedrijf en zij gaven aan:
Shirt met lange mouwen (met name vanwege de brandnetels e.d.)
Waterfles
Stevige schoenen
Dekt dat de lading, of zijn er dan nog zaken die jullie als essentieel zien die ik dan mis?
Waar ga je spelen?
Valburg, via https://critical-hit.nl/dr.lowtune schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Sjaaltje om je nek kan fijn zijn. Handschoentjes ook trouwens. Mocht je zelf een fijne en goede veiligheidsbril hebben, dan kan je die ook dragen (wel minimaal EN166).
Waar ga je spelen?
Fijn veld! Ik ben er afgelopen maand 3 keer wezen spelen. Vrijdagavond ga ik weer (maar dan voor een bbq met de vrijwilligers, waar ik er eentje van ben, dus niet geheel onbevooroordeeld)
Goede schoenen met goed profiel zijn aan te raden, helemaal als het heeft geregend.
De huurkitjes daar zijn vrij nieuwe G36βs die best behoorlijk schieten.
Algemene tip: geniet er van! Wanneer ga je? Misschien loop ik er dan ook wel
De pas is er ook voornamelijk om Replica's te mogen houden, en daar betaal je voor.sapphire schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:40:
[...]
Kan uiteindelijk inderdaad mee als introducΓ© zonder gebruik van huur spullen
Vind het gewoon overbodig om op dit moment een NABV+verklaring van goed gedrag ed. aan te vragen. Sinds vorig jaar april is dit de 3e keer dat ik ga
Dus als je altijd met een NABV lid als introducΓ© mee kan en zijn spullen ( replica's ) kan lenen heb je de pas niet nodig.
Een waterfles die mee het veld in gaat is bijna essentieel vind ik, maar neem daarnaast ook een paar anderhalve liter flessen mee die je in de safety achter laat. De meeste outdoorvelden beschikken namelijk niet over stromend (drink)water.
Anti-insectenspray is ook wel lekker, sommige velden hebben wat last van muggen en/of teken.
Ik ken de regelsErwinJ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:13:
[...]
De pas is er ook voornamelijk om Replica's te mogen houden, en daar betaal je voor.
Dus als je altijd met een NABV lid als introducΓ© mee kan en zijn spullen ( replica's ) kan lenen heb je de pas niet nodig.
Gaat/ging mij er vooral om dat wettelijk gezien je als introducΓ© met een NAB lid mee mag en dat enkele bedrijven je dan verplichten om een huurkit af te nemen of je die nou nodig hebt/wilt gebruiken of niet. Uiteraard hun toko dus je hebt je er naar te schikken of niet maar ik vind het gewoon flauw, that's all
Argh nu ik mijn spullen voor morgenavond aan het verzamelen ben begint het wel weer te kriebelen hoor
Morgen speel ik hopelijk voor het eerst met 'mijn' UMP .45, absoluut instap gevaarte dus ben benieuwd hoe dat bevalt.
Als het bevalt is het misschien toch eens een idee om een wat gangbaardere AEG te nemen omdat onderdelen voor de UMP erg lastig te vinden zijn en ik geen idee heb hoe slijtage gevoelig een AEG is (bij binnen spelen).
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Is het de Umarex variant? Daar passen de standaard upgrades namelijk gewoon in.sapphire schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:19:
[...]
Morgen speel ik hopelijk voor het eerst met 'mijn' UMP .45, absoluut instap gevaarte dus ben benieuwd hoe dat bevalt.
Als het bevalt is het misschien toch eens een idee om een wat gangbaardere AEG te nemen omdat onderdelen voor de UMP erg lastig te vinden zijn en ik geen idee heb hoe slijtage gevoelig een AEG is (bij binnen spelen).
zelfs een titan zou moeten lukken maar dan moet je best wat modden.
Ja, klopt als het goed is zit er een standaard V3 gearbox in. Probleem is meer dat bv de barrel een iets minder gangbare maat heeft (210mm) en wat lastiger te vinden is. Ja het is wel te vinden, zo had ik een exemplaar gevonden maar β¬54 op een β¬100 weg vind ik (nog) wat enthousiastIntergalactic schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:14:
[...]
Is het de Umarex variant? Daar passen de standaard upgrades namelijk gewoon in.
zelfs een titan zou moeten lukken maar dan moet je best wat modden.
Silencer/tracer kan er standaard ook niet op, ja er is van VFC een passende outer barrel maar die is amper te vinden. En anders kost dat net zo wel als ik voor de AEG betaald heb
Overigens vrijdag de hele avond met de UMP gespeeld en hij heeft het vol gehouden!
Met de chrono had ik een mag welke niet feeden
Nu met een kennis eens besproken en we/ik ga eerst kijken of ik hem beter af kan stellen, hopup kan echt beter en mijn reddot wijkt af.
Daarna kijken hoe en wat daarna, waarschijnlijk de grouping van de BB's wat smaller.
Verder best een leuk ding die UMP maakt wat lawaai vergeleken met alle dikke spullen waarmee iedereen liep en testen op auto is hij wat traag maar voor CQB is dat laatste toch niet van belang.
Dat hij kan inklappen is ideaal aangezien ik met masker en dominant linkeroog anders amper kan mikken
En veel complimenten gehad op de UMP dat het eens wat anders is
Maargoed afgelopen vrijdag in Combat city gespeeld. Was even zoeken want het adres klopt niet helemaal maar uiteindelijk een zeer geslaagde avond!
Vanwege de warmte hadden ze het 'killhouse' gedeelte gesloten' de rest was een loods welke vrij open was.
Mooi de ruimte om je spullen klaar te maken, speelveld vond ik leuk, vriendelijke Marshalls die actief meedachten om het spel qua spelers gebalanceerd te houden.
In het begin even rustig gedaan om het speelveld, spelers, eigen AEG, ect te ontdekken. Daarna de technische beperkingen omgezet in een wat agressievere speelstijl
Enorm gezellige avond gehad, mooie hits gemaakt maar ook enorm mooie hits gekregen (eerlijk is eerlijk zaten echt hele mooie tussen) en erg leuke en sportieve mensen ontmoet!
Vond het in het begin wat intimiderend tussen speedsofters met turbo gevoelige triggers, ect maar veel tips en complimenten gekregen en zulke mensen maken de sport echt wel op die manier
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
het hoeft natuurlijk niet exact 210 of 208 te zijn, korter kan ook prima 200 of 205 zou ook prima kunnen zolang de barrel maar goed is.sapphire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Ja, klopt als het goed is zit er een standaard V3 gearbox in. Probleem is meer dat bv de barrel een iets minder gangbare maat heeft (210mm) en wat lastiger te vinden is. Ja het is wel te vinden, zo had ik een exemplaar gevonden maar β¬54 op een β¬100 weg vind ik (nog) wat enthousiast
Silencer/tracer kan er standaard ook niet op, ja er is van VFC een passende outer barrel maar die is amper te vinden. En anders kost dat net zo wel als ik voor de AEG betaald heb
ik heb er zo veel dingen op die "niet passen"
Met een slijptol kan je veel barrels wel passend krijgenIntergalactic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
het hoeft natuurlijk niet exact 210 of 208 te zijn, korter kan ook prima 200 of 205 zou ook prima kunnen zolang de barrel maar goed is.
ik heb er zo veel dingen op die "niet passen"
https://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/inner-barrels
Je zou een ZCI barrel kunnen kopen van 200mm, ik ben erg tevreden over de ZCI barrels die ik in mijn replica's heb gezet.
Hij is nu helemaal stock, wat ik merk is dat de replica voor een woonwijk in een rustig dorp best veel kabaal maakt. Zijn er ook mogelijkheden om voor thuisgebruik het geluid een beetje te dempen?
Ik ben zelf erg huiverig om te gaan skirmen dit jaar, en sla dit jaar waarschijnlijk maar helemaal over. Ik pak bijvoorbeeld ook geen terrasje in de stad. Ben gewoon erg voorzichtig, ook vanwege mijn vriendin die in de zorg werkt.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
weet dat het een grapje is, maar als je ze op nieuw "crowned" kan het oprechtdr.lowtune schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Met een slijptol kan je veel barrels wel passend krijgen![]()
https://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/inner-barrels
Je zou een ZCI barrel kunnen kopen van 200mm, ik ben erg tevreden over de ZCI barrels die ik in mijn replica's heb gezet.
Hou er wel rekening mee dat elk NABV lid maar 6 keer per jaar een introducΓ© mee mag nemen. Wat op zich meestal niet zo'n issue is, als je al 2 NABV-leden in je speelgroep hebt zitten kun je al elke maand mee.ErwinJ schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:13:
[...]
De pas is er ook voornamelijk om Replica's te mogen houden, en daar betaal je voor.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat is bekend.Stoney3K schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Hou er wel rekening mee dat elk NABV lid maar 6 keer per jaar een introducΓ© mee mag nemen. Wat op zich meestal niet zo'n issue is, als je al 2 NABV-leden in je speelgroep hebt zitten kun je al elke maand mee.
Ik krijg alleen de kriebels over mensen die gaan airsoften en over eigen gear praten en dan geen nabv pas hebben.π
Hoezo krijg je daar de kriebels bij?ErwinJ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Dat is bekend.
Ik krijg alleen de kriebels over mensen die gaan airsoften en over eigen gear praten en dan geen nabv pas hebben.π
Als je maar 2x per jaar gaat.....
Heb dat vaak genoeg zo gedaan, vervolgens met een verzinkboor opnieuw crownen en eventuele randjes met een mesje weghalen. Overigens ook wel barrels ingekort op de draaibank bij mijn schoonvader, dat werkt nog beterIntergalactic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:18:
[...]
weet dat het een grapje is, maar als je ze op nieuw "crowned" kan het oprecht
@Orphu Naar mijn idee worden de regels goed opgevolgd, in ieder geval buiten, maar daar is dat ook goed te doen. Of het binnen ook zo is weet ik niet.
Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic met veel plezier gevolgd.
Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby, en airsoft leek mij perfect. Daarom heb ik vorige week vrijdag voor het eerst gespeeld. Skrim met een huurkit bij Airsoft Jungle in Wormerveer. De huurkit beviel niet zo goed, maargoed - ik zag aan mijn medespelers dat het goede materiaal niet dezelfde problemen heeft.
Anders dan het materiaal heb ik een erg leuke tijd gehad! Goede energie van iedereen die aanwezig was. Het smaakt absoluut naar meer voor mij. Helaas kan ik geen van mijn vrieden overtuigen (nu nog) om mee te doen volgende keer. Ze zijn helaas niet zo gewillig om dit als hobby op te pakken als ik ben.
Ik ben voornemens om nog één keer te proberen alvorens mijzelf in te schrijven en tot aankoop van gear over te gaan. Vandaar mijn vraag hier: zijn er nog events waar één van jullie ( of als groepje) naar toe gaat in de buurt van Amsterdam/Utrecht, waar ik bij aan kan sluiten?
Dat er mensen zijn die geen nabv hebben maar wel de replicaβs thuis. ( Nederlanders )sapphire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Hoezo krijg je daar de kriebels bij?
Als je maar 2x per jaar gaat.....
Deze zijn er helaas genoeg en lappen de regels aan hun laars.
Tsja, 't is niet slim. De boetes zijn hoog. Ik weet ook niet wat de gevolgen zijn qua strafblad enzo.ErwinJ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Dat er mensen zijn die geen nabv hebben maar wel de replicaβs thuis. ( Nederlanders )
Deze zijn er helaas genoeg en lappen de regels aan hun laars.
Huurkitjes zijn altijd vrij matig. Range is en precisie zijn over het algemeen beide ver te zoeken. Dat veld in Wormerveer is best oke. T is een beetje een paintball achtige indeling maar in de groene stukken is nog genoeg te sluipen etc. De kortere rondes met originele gamemodes vond ik zelf best verfrissend de keer dat ik er was. Ikzelf zit bij een clubje met spelers uit de regio van Den Bosch tot Arnhem ongeveer, dus dat zal niet zo veel uithalen.FijneKnul schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 20:57:
Hi all,
Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic met veel plezier gevolgd.
Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby, en airsoft leek mij perfect. Daarom heb ik vorige week vrijdag voor het eerst gespeeld. Skrim met een huurkit bij Airsoft Jungle in Wormerveer. De huurkit beviel niet zo goed, maargoed - ik zag aan mijn medespelers dat het goede materiaal niet dezelfde problemen heeft.
Anders dan het materiaal heb ik een erg leuke tijd gehad! Goede energie van iedereen die aanwezig was. Het smaakt absoluut naar meer voor mij. Helaas kan ik geen van mijn vrieden overtuigen (nu nog) om mee te doen volgende keer. Ze zijn helaas niet zo gewillig om dit als hobby op te pakken als ik ben.
Ik ben voornemens om nog één keer te proberen alvorens mijzelf in te schrijven en tot aankoop van gear over te gaan. Vandaar mijn vraag hier: zijn er nog events waar één van jullie ( of als groepje) naar toe gaat in de buurt van Amsterdam/Utrecht, waar ik bij aan kan sluiten?
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Weet ook niet hoe ze hier ΓΌberhaupt actief op zouden handhaven, er wordt niks gerigistreerd bij een verkoop door 3e. Daarnaast zou iemand ook best iets kunnen kopen voor iemand zonder pas, maarja hoe houdt je dit onder controle.williewimp schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:39:
[...]
Tsja, 't is niet slim. De boetes zijn hoog. Ik weet ook niet wat de gevolgen zijn qua strafblad enzo.
Met de speelmodes had ik inderdaad veel plezier. In totaal vier verschillende modes gespeeld.williewimp schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:43:
[...]
Huurkitjes zijn altijd vrij matig. Range is en precisie zijn over het algemeen beide ver te zoeken. Dat veld in Wormerveer is best oke. T is een beetje een paintball achtige indeling maar in de groene stukken is nog genoeg te sluipen etc. De kortere rondes met originele gamemodes vond ik zelf best verfrissend de keer dat ik er was. Ikzelf zit bij een clubje met spelers uit de regio van Den Bosch tot Arnhem ongeveer, dus dat zal niet zo veel uithalen.
Ik was vooral verrast door de sfeer die er tijdens deze potjes hing. Heerlijk competitief, maar toch laidback. Was een leuke avond.
En kwa kits betreft, ja. Het was niet zo secuur als ik bij alle andere spelers zag (en ook even mee mocht schieten) - maar het was leuk genoeg voor een eerste experience. Wat het meest irritant was aan de huurkit, was de bril. IMO, noob, is het misschien nog wel het belangrijkste om daar een goede van te hebben.
Eigen bril scheelt enorm, ipv die vaak gekraste, slecht zittende goedkope shit die je soms aangereikt krijgt.FijneKnul schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:12:
[...]
Met de speelmodes had ik inderdaad veel plezier. In totaal vier verschillende modes gespeeld.
Ik was vooral verrast door de sfeer die er tijdens deze potjes hing. Heerlijk competitief, maar toch laidback. Was een leuke avond.
En kwa kits betreft, ja. Het was niet zo secuur als ik bij alle andere spelers zag (en ook even mee mocht schieten) - maar het was leuk genoeg voor een eerste experience. Wat het meest irritant was aan de huurkit, was de bril. IMO, noob, is het misschien nog wel het belangrijkste om daar een goede van te hebben.
Als backup bril heb ik een Bolle tracker:
https://www.bolle-safety.nl/model/tracker
kost je weinig en zit gewoon lekker, beslaat ook niet zo snel wat ook fijn is.
Helemaal mee eens. Misschien wel de belangrijkste eerste aankoop, die bril. Voordeel is dat je daarvoor niet hoeft te wachten voor je pas.FijneKnul schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:12:
[...]
Met de speelmodes had ik inderdaad veel plezier. In totaal vier verschillende modes gespeeld.
Haha, ja. Ik ga op zoek naar een goed oogbescherming, en kan als backup altijd nog snel een bril kopen zoals DR. Lowtune aanraadde. (Dank voor de tip!)williewimp schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Helemaal mee eens. Misschien wel de belangrijkste eerste aankoop, die bril. Voordeel is dat je daarvoor niet hoeft te wachten voor je pas.
Overigens heb ik ook maar de knoop door gehakt en heb mijzelf aangemeld bij NABV. De kosten vallen nog wel mee, en ik verwacht dit toch wel vaker te gaan willen doen.
Ik wacht mijn aanmeldprocedure af en ga dan maar eens naar Den Haag om in persoon te aanschouwen welke mogelijkheden m.b.t. replica's er zijn. (Op basis van mijn onderzoek hebben ze bi jAirsoft Inc meer dan genoeg liggen om mijzelf eens te orienteren, toch?)
Ondertussen blijf ik dit forum, YT en reddit in de gaten houden voor meer informatie omtrent Airsoft.
Mijn vraag in mijn vorige post wil ik nog wel een keer herhalen: zijn er nog Tweakers die binnenkort in de buurt van Amsterdam/Utrecht een skirm gaan spelen, en waar ik bij aan kan sluiten (voor nu nog als introducΓ©)?
Prettig weekend!
Voor wat snelle praat en technische vragen, kun je evt ook nog deze discord joinen.
[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 14-08-2020 20:07 ]
De krytac trident mk2 crb.
Ik kan hem iedereen aanradenπ
Ivb met beΓ«indigen van mn hobby wil ik ze graag verkopen.
Heb een ICS Ape L Tan, ICS L85A2 en Sig556 waar ik graag vanaf wil
I am the great Cornholio!
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
er is een discord, en https://www.airsoftmarkt.nl/HaterFrame schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 06:30:
Welke marktplaats is aan te raden om je replica's te verkopen?
van bazaar ben ik minder fan
https://www.airsoftbazaar.nl/
Is die 556 van GHK?HaterFrame schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 06:30:
Welke marktplaats is aan te raden om je replica's te verkopen?
Nee, was mn eerste replica. Geloof Cybergun/Swiss Arms.
I am the great Cornholio!
Ik heb een aantal vragen:
- Wat voor wapen raden jullie en beginner aan? Ik wil graag beginnen met een assault rifle, zat zelf aan een M4 te denken, maar een ander (of unieker) model is ook leuk. Wat ik belangrijk vind is dat hij betrouwbaar is, niet al te zwaar, niet te plastic fantastic. Ik wil er max +- β¬500 aan uit geven. Qua merk maakt het me niet zoveel uit, ik weet niet wat een goed merk ik. Ik lees goede dingen over ICS, maar er zijn vast ook andere goede merken. Ik vind het wel belangrijk dat er genoeg attachments op passen (scope, foregrip, etc.)
- Raden jullie aan om een wapen te bestellen, of eerst te kijken in de winkel?
- Hebben jullie tips voor een goede winkel in de omgeving van Utrecht? Hoeft niet heel dichtbij te zijn.
- Loont het zich om een wapen in een ander land te kopen, of zit daar weinig verschil in?
- Moet je airsoft wapen in een kluis of afgesloten ruimte bewaren? Ik hoorde van een vriend van me dat als je ze in huis hebt dat het in principe al genoeg is omdat je een slot op je voordeur hebt en ze dus in een afgesloten huis liggen. Lijkt me een beetje apart, maar toch.
Om te beginnen is het een replica of airsoft apparaat, wapen wordt niet altijd even goed geaccepteerdmiicker schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:10:
Ik ben laatst voor de eerste keer gaan airsoften en vond het erg gaaf. Ik heb nu een NABV lidmaatschap aangevraagd dus kan binnenkort gaan kijken voor een wapen
- Wat voor wapen raden jullie en beginner aan? Ik wil graag beginnen met een assault rifle, zat zelf aan een M4 te denken, maar een ander (of unieker) model is ook leuk. Wat ik belangrijk vind is dat hij betrouwbaar is, niet al te zwaar, niet te plastic fantastic. Ik wil er max +- β¬500 aan uit geven. Qua merk maakt het me niet zoveel uit, ik weet niet wat een goed merk ik. Ik lees goede dingen over ICS, maar er zijn vast ook andere goede merken. Ik vind het wel belangrijk dat er genoeg attachments op passen (scope, foregrip, etc.)
- Hebben jullie tips voor een goede winkel in de omgeving van Utrecht? Hoeft niet heel dichtbij te zijn.
- Loont het zich om een wapen in een ander land te kopen, of zit daar weinig verschil in?
- Moet je airsoft wapen in een kluis of afgesloten ruimte bewaren? Ik hoorde van een vriend van me dat als je ze in huis hebt dat het in principe al genoeg is omdat je een slot op je voordeur hebt en ze dus in een afgesloten huis liggen. Lijkt me een beetje apart, maar toch.
Ikzelf geef altijd het advies voor een goede Specna Arms, deze zijn niet al te duur (mijne koste rond de β¬250,-) en erg betrouwbaar (ik speel nog altijd met mijn eerste replica). Hier zijn weer verschillende types in, de Core is volledig Polymeer bv. De rest is een goede mix tussen metaal en polymeer (stock en grip). Daarbij zou ik ook zeggen, start met een M4. Hier zijn de meeste onderdelen voor te vinden en is gewoon een goede basis.
Ikzelf heb direct via een website (gunfire polen) mijn replica gekocht maar niet voordat ik een soort gelijke Specna in mn handen gehad heb. Je wilt natuurlijk wel eerst zien/voelen wat je koopt. Daarbij ben je via internet niet altijd goedkoper uit, de volgende zou ik gewoon uit een winkel in NL halen.
Qua opslag, in een tas en slotje erop is voldoende. Zelf gebruik ik een koffer met cijferslot, is meteen handig voor transport.
Ik zeg Koop een Asg scorpion π, of een M4 van TM.miicker schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:10:
Ik ben laatst voor de eerste keer gaan airsoften en vond het erg gaaf. Ik heb nu een NABV lidmaatschap aangevraagd dus kan binnenkort gaan kijken voor een wapen
Ja is miss buiten je budget maar je krijgt er geen spijt van.
Ik heb verschillende M4 gehad van heel goedkoop tot rond de 400,- en deze waren voor mij uiteindelijk niet betrouwbaar. Uiteraard geld dit voor mij en ligt het er ook aan hoeveel keer speel je en is het altijd binnen of buiten.
Daarbij attachments die komen wel en hebben geen prioriteit na mijn mening, leer eerst je replica kennen zonder attachment en koopt die gewoon een paar skirms later.
Opbergen is simpel, wen je aan dit gewoon achter de en gesloten deur te doen. ( niet de voordeur geteld )
En kast met een slot op de deurtjes is dan idd al genoeg, zorg dat je accuβs ( als je die hebt ) en Mags goed gescheiden zijn van de replica.
Ik heb bv alles in een gesloten kast, echter hier staan ook nog andere spullen in die soms nodig zijn. Daarom heb ik mijn replica ook nog in een afgesloten replica koffer zitten.
Replica, niet wapen (zoals al gezegd)miicker schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:10:
Ik sluit me bij Pannekook aan, ik ben zelf ook begonnen met een Specna, voor M4's bieden die behoorlijk wat waar voor je geld. Ik heb 'm ook nog steeds, zit momenteel geen gearbox in maar ik woon in de buurt van Utrecht, dus als je de externals een keer in het echt wil zien/voelen: gewoon een PM sturen
Cyma is ook een fantastisch budget merk, vooral de AK's. Ik ben nog steeds erg onder de indruk van de nieuwe CM.044's (AKS74U model).
Aan de duurdere kant kom je al gauw uit bij merken als ICS en G&G. Die zijn vaak vanuit de doos al wat beter, maar daar is de prijs dan ook naar.
Als je uit het buitenland haalt heb je aan de budget kant taiwangun en gunfire. Beiden zitten in Polen, dus geen importheffingen enzo. In Frankrijk zit Powair6, die hebben ook veel. Italiaanse winkels zou ik vermijden, tot nu toe hebben ik en een teammaat daar vrij matige ervaringen mee.
Qua opslag is de intentie volgens mij dat je de replica niet (snel) voor handen mag hebben. Ik heb daarom een tas met een slotje er op (ook handig voor transport van/naar skirms) en een kast, idem met een cijferslot. Magazijnen en accu's gescheiden is voor zo ver ik weet niet nodig (maar kan uiteraard geen kwaad).
Thanks, heb de Discord gejoined.rsnubje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:06:
@FijneKnul Airsoft inc, zijn toffe gastenHebben tegenwoordig best een leuk assortiment inderdaad.
Voor wat snelle praat en technische vragen, kun je evt ook nog deze discord joinen.
Ik heb nu ook mijn eerste replica aangeschaft, een ICS-CXP Hog (ICS-381).
Zie:

Voelt allemaal perfect aan.... In de woonkamer van mijn rijtjeswoning
Dit weekend hem maar even echt goed testen bij mijn eerste Skirm. Is er nog een Tweaker deze zondag bij Balls and Arrows?
Voor de start van de Skirm zal ik hem nog wel af moeten stellen.. Denk ik? Dat kan vast daar wel.
Ik heb er in ieder geval zin in, dank voor de hulp jongens.
By the way: Is er iemand die ook deze LIPO Balance charger heeft:
https://www.shogun.nl/nup...charger.html?SQR=Balance&
Bij de eerste keer opladen van mijn nieuwe LIPO bleef het lampje van cel 1 steeds op ' STANDBY' stand knipperen, ook terwijl cel 2 al vol was. Ik heb er maar een uurtje in laten zitten, in de hoop dat er iets wijzigde - maar geen succes. Doe ik het correct als ik nu de LIPO maar gewoon even laat voor wat het is, en deze vervolgens de avond voor de SKIRM oplaad?
[ Voor 3% gewijzigd door FijneKnul op 01-09-2020 15:12 ]
Ik heb zelf een Dragon B3 oid en een IMAX B6 (echt een super ding) en daarmee nooit issues met laden, maar ik zou het toch wel proberen te fixen voordat je gaat skirmen, want het zou zonde zijn als je de avond ervoor wilt laden en het werkt nog steeds niet goed.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Nee, maar ik raad je aan om een IMAX B6 aan te schaffen, kwalitatief veel beter en niet te duur.FijneKnul schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:07:
[...]
Bij de eerste keer opladen van mijn nieuwe LIPO bleef het lampje van cel 1 steeds op ' STANDBY' stand knipperen, ook terwijl cel 2 al vol was. Ik heb er maar een uurtje in laten zitten, in de hoop dat er iets wijzigde - maar geen succes. Doe ik het correct als ik nu de LIPO maar gewoon even laat voor wat het is, en deze vervolgens de avond voor de SKIRM oplaad?
Ja, de avond voor de skirm laden is het beste, dan weet je zeker dat je lipo('s) opgeladen zijn.
Heb je maar een lipo? schaf dan een tweede aan via hobbyking, dan weet je zeker dat je niet tijdens de pauze een lege lipo hebt
Dat is niet goed, je doet juist een balance charge omdat lipo's in serie met verschillende voltages (en interne weerstanden) niet bepaald een goed idee is. Dat je charger geen verbinding maakt met de eerste cel (omdat het kabeltje stuk is of de cel zelf het heeft begeven) is dus niet wat je wil.FijneKnul schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:07:
Ik zou het kabeltje even checken en misschien een andere oplader proberen, maar ik denk dat het tijd wordt om die lipo te vervangen.
Ik heb sinds kort een Imax B6AC v2 trouwens, moet er alleen nog even een Deans -> Tamiya adaptertje voor knutselen.
[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 01-09-2020 15:26 ]
Dank voor jullie snelle responses!rsnubje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:19:
@FijneKnul leuke replica
Ik heb zelf een Dragon B3 oid en een IMAX B6 (echt een super ding) en daarmee nooit issues met laden, maar ik zou het toch wel proberen te fixen voordat je gaat skirmen, want het zou zonde zijn als je de avond ervoor wilt laden en het werkt nog steeds niet goed.
Ik heb gelukkig wel twee LIPO's. Eentje nog in de verpakking, de andere heb ik dus geladen om de replica te kunnen testen. Goed, na het lezen van jullie responses besloot ik dat ik nu maar alvast moet gaan researchen hoe het zit met de betreffende LIPO en charger. En.... ik denk dat ik nu weet waar ik vorige keer de mist in ging. (Het gaat om een 7.4 LIPO)
Op de charger staat:
CEL 1, CEL 2, CEL 3
Op de charger blijft CEL 1 steeds groen/rood knipperen. Dit betekent dat Cel 1 op 'Standby' staat.
CEL 2 en CEL 3 zijn rood, wat 'Charging' betekent. Maar CEL 3 zou niet moeten chargen, want het is een 7.4V LIPO.....
Als ik het boekje erbij pak, dan vermeld het boekje de LED's andersom... Dus:
CEL 3, CEL 2, CEL 1
Daar zal vast het euvel zitten! Ik laat hem nu maar even aan de charger hangen, hopende dat LED 3 straks ook op groen springt.
Zie

Ik zal investeren in een betere charger. Helaas is de B6 op dit moment niet in voorraad bij Hobbyking, maar zal een oogje open houden. (Als iemand er nog eentje heeft liggen voor tweedehands, stuur me een PB
:fill(white):strip_exif()/f/image/S26F9QsaLoAbKdoReWHphEoz.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door rsnubje op 01-09-2020 21:47 ]
Hij zit in die met 3 pinnen. De versie die je hebt gescreenshot is een andere versie dan die ik heb. Dit is de mijne:rsnubje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:44:
@FijneKnul Zit je balanceer kabel van de accu nu in een gat met 3 pinnen of met 4? Just wondering, want de tekening lijkt dat de lader ondersteboven zit en er dus een kans bestaat dat je simpelweg via de verkeerde connector aan het laden bent, ofwel met de 3 cell (4 pinnen) connector.
[Afbeelding]

Volgens mij is het nu goed gegaan. Morgen kan ik een multimeter meenemen van het ouderlijk huis, dan zal ik morgen de cellen eens opmeten om te bevestigen dat het laden wel/niet goed is gegaan.
Dank voor het meedenken π€
Ik heb tot een 2,5 jaar terug ook aan Airsoft gedaan tot ik merkte dat ik het sleutelen aan die dingen leuker vond dat de skirms zelf. Dit was wel in de beginperiode van de opkomst van airsoft in NL. Aangezien ik helemaal in het noorden van NL woon zijn de leuke velden pas op een uur rijden ofzo. Dat stond mij op gegeven moment tegen.
Ook was ik dus meer bezig met onderdelen tweaken, fora afstruinen op ervaringen etc.
Mijn replica's waren een
- G&G TopTech HK416
- Colt M1911 A1 100th Anniversary
- WE G17 Gen4
- JG BAR-10
De G&G was de eerste die ik kocht en veel van geleerd van het AEG systeem en de betreffende gearbox. Veel aan gesleuteld ook met barrels, hop ups, nozzles, motor, shimmen etc. op gegeven moment had ik hem zo lekker schietend dat ik op 40m een lantaarnpaal kon raken met gemak.
Later 2 sidearms erbij gekocht. De Colt 1911 omdat dat ding zo heerlijk klonk. En echt wat gewicht in de hand legde. En een WE G17 gen4 die dus helemaal van binnen was aangepakt met Maple leaf spul.
Als laatst een sniper erbij. Een JG BAR-10 omdat ik wist dat het binnenwerk toch allemaal geupgrade moest worden. Hier ben ik het langst mee bezig geweest. Kan me zo de eindeloze avonden weer herinneren met zelf hop up rubbers maken en vijlen etc. Dat ding schoot serieus goed. Ook kon je toen nog beetje smokkelen met de joules (joulecreep). Wat vrij eenvoudig was door te spelen met het gewicht van de piston en zwaardere bb's. Dat experimenteren vond ik gewoon erg leuk.
Heb vervolgens alle apparaten verkocht en lidmaatschap opgezegd.
Merk inmiddels dat de community behoorlijk gegroeid is, hoewel het noorden nog steeds erg dun bezaaid is met leuke CQB sites. Pistol only matches vond ik altijd heeeeel gaaf om te doen.
Ga dit topic even volgen.
Voor de rest met betrekking tot je lader denk ik dat je de verkeerde connector hebt gebruikt, gezien die dan niet het juist aantal cellen detecteert en maar een cel gaat laden. Maar moet zeggen dat ze ook wel vaak False Postive aangeven. Heb altijd zelf van dat soort laders gehad en ben al snel overgeschakeld naar deze lader. Gezien ik meerdere en diverse soorten accu's heb
PS: Indien er nog mensen zijn die speelachtig vanuit Noord-Holland en teammate's zoekt drop me even een berichtje, we spelen veelal door het gehele land, momenteel veel te vinden bij Balls and Arrows in Almere.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchy188 op 03-09-2020 16:36 . Reden: toevoeging ]
Thanks voor je berichtje.dutchy188 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:31:
@FijneKnul Helaas sta ik voor zondag op de reserve lijst bij balls and arrows, dus hoop dat er morgen of zaterdag nog eentje afzegt zodat ik daar weer bij ben.
Voor de rest met betrekking tot je lader denk ik dat je de verkeerde connector hebt gebruikt, gezien die dan niet het juist aantal cellen detecteert en maar een cel gaat laden. Maar moet zeggen dat ze ook wel vaak False Postive aangeven. Heb altijd zelf van dat soort laders gehad en ben al snel overgeschakeld naar deze lader. Gezien ik meerdere en diverse soorten accu's heb
PS: Indien er nog mensen zijn die speelachtig vanuit Noord-Holland en teammate's zoekt drop me even een berichtje, we spelen veelal door het gehele land, momenteel veel te vinden bij Balls and Arrows in Almere.
Ik heb met de multimeter nu de batterij opgemeten. Beide cellen waren opgeladen tot 4.18V, de volledige batterij dan tot 8.36V. Ik heb even kort gegoogled, en zie dat dat blijkbaar niet iets angstigs is.
Ik las: 7.4V op de voorkant van de batterij is de nominale waarde, maar opladen tot 8.4 moet geen probleem zijn.
Ik ben nog op zoek naar de imax B6, blijkbaar gaan er daar veel neppe van rond op de markten
Goed opletten dus.
Plaats een berichtje hier op Tweakers als je deze zondag wel bij Balls and Arrows terecht kan, dan zou ik graag je speelmateriaal eens aanschouwen
Dat beetje overspanning wat die aangeeft is geen probleem, de cellen zijn geladen dus verwacht niet dat je snel met een lege accu zal staanFijneKnul schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:43:
[...]
Thanks voor je berichtje.
Ik heb met de multimeter nu de batterij opgemeten. Beide cellen waren opgeladen tot 4.18V, de volledige batterij dan tot 8.36V. Ik heb even kort gegoogled, en zie dat dat blijkbaar niet iets angstigs is.
Ik las: 7.4V op de voorkant van de batterij is de nominale waarde, maar opladen tot 8.4 moet geen probleem zijn.
Ik ben nog op zoek naar de imax B6, blijkbaar gaan er daar veel neppe van rond op de markten![]()
Goed opletten dus.
Plaats een berichtje hier op Tweakers als je deze zondag wel bij Balls and Arrows terecht kan, dan zou ik graag je speelmateriaal eens aanschouwen
Met betrekking tot je lader goed mee opletten inderdaad, er gaan genoeg imitatieladers over het net en die kunnen funest zijn voor je accu's welke je hebt.
Ik speel zelf met de volgende wapens:
Side Arm: CZ Shadow 2 CO2
Main AR: HECKLER & KOCH HK416 CQB V2
DMR Rifle: SA-A29P ONEβ’ carbine replica
![]() | ![]() |
Ik zal zodra er een plek vrij komt je een berichtje versturen
Om op dat moment een knappe backup te hebben kan ik mijn G&G Firehawk gebruiken, maar die is juist aangepast voor binnen. Buiten is het bereik niet geweldig en het geklap van dat ding is daar een nadeel ipv voordeel.
Dus ik denk: een backup replica, die ook evt voor een intro mee kan. Vraag is alleen is er tegenwoordig tussen de 200 en 300 euro een replica te vinden die gewoon prima is uit de doos Γ©n leverbaar in NL. Ik had de tip voor Taiwangun al eens gehad, dus dat kan alsnog maar toevallig net bedacht zondag op stap te gaan dus.. tjah.. wil 'm eigenlijk dan al binnen hebben dan.
G&G heeft een range in die prijsklasse maar zoals de Firehawk is toch wel minder dan de Predator en wie weet zijn andere merken inmiddels verder. Accuraatheid, triggerresponse, beetje degelijk, leuke RoF, M4 platform en dat gewoon zonder 'm aan te hoeven passen. Te veel eisen of wel al haalbaar tegenwoordig?
Edit:
Zoiets?
https://www.shogun.nl/lancer-tactical-lt15-m4-black.html
[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-09-2020 20:40 ]
Leuke ics? https://www.unit13shop.eu...e-s3-tan/a-30277-20000035NiGeLaToR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:16:
Mijn aangepaste G&G GC16 Predator begint steeds dichter op de joule limiet te komen. Of het de warmte was, slijtage van het hopup rubber of iets anders - eerdaags als het zo doorgaat mag ik niet meer spelen en moet ik 'm servicen.
Om op dat moment een knappe backup te hebben kan ik mijn G&G Firehawk gebruiken, maar die is juist aangepast voor binnen. Buiten is het bereik niet geweldig en het geklap van dat ding is daar een nadeel ipv voordeel.
Dus ik denk: een backup replica, die ook evt voor een intro mee kan. Vraag is alleen is er tegenwoordig tussen de 200 en 300 euro een replica te vinden die gewoon prima is uit de doos Γ©n leverbaar in NL. Ik had de tip voor Taiwangun al eens gehad, dus dat kan alsnog maar toevallig net bedacht zondag op stap te gaan dus.. tjah.. wil 'm eigenlijk dan al binnen hebben dan.
G&G heeft een range in die prijsklasse maar zoals de Firehawk is toch wel minder dan de Predator en wie weet zijn andere merken inmiddels verder. Accuraatheid, triggerresponse, beetje degelijk, leuke RoF, M4 platform en dat gewoon zonder 'm aan te hoeven passen. Te veel eisen of wel al haalbaar tegenwoordig?
Edit:
Zoiets?
https://www.shogun.nl/lancer-tactical-lt15-m4-black.html
Nice, wel meteen net zo duur als G&G GC reeks. Dat is nog steeds de sweetspot qua prijs-kwaliteit?
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Wel abs, weet niet of je dat moet willen.NiGeLaToR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:45:
[...]
Nice, wel meteen net zo duur als G&G GC reeks. Dat is nog steeds de sweetspot qua prijs-kwaliteit?
Nee liever niet. De eerdere die ik linkte is full metal. Die ICS abs, maar wel lijst met indrukwekkendere internals. Maarja die kun je upgraden.Intergalactic schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:29:
[...]
Wel abs, weet niet of je dat moet willen.
Ik kan ff 2ehands kijken bedenk ik me net.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
vanaf 380 krijg je bij ics pas full metal, leuke bodies. maar het moet je het waard zijnNiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:32:
[...]
Nee liever niet. De eerdere die ik linkte is full metal. Die ICS abs, maar wel lijst met indrukwekkendere internals. Maarja die kun je upgraden.
Mijn ervaring met ICS is behoorlijk positief, toevallig er mee in aanraking gekomen doordat mijn zwager een backup M4 van ICS heeft, toen ik begon met airsoft speelde ik daar nog wel eens mee. Out-of-the-box was dat al een zeer fijne replica, ik geloof dat in de afgelopen 7 jaar dat hij 'm heeft alleen de bucking vervangen is.NiGeLaToR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:45:
[...]
Die G&G's heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar van wat ik er van hoor en zie is dat wel inderdaad de sweetspot...
Ik denk niet dat er echt merken zijn die ik momenteel zou vermijden, nou ja de < 100 euro uitvoeringen van alles zou ik vermijden....
Ik heb zelf ook een voorkeur voor full-metal, maar ik had laatst een "plastic' M4 body van G&G in mijn handen en was daar toch ook wel van onder de indruk. Alleen de receiver was van kunststof, de rails uiteraard van aluminium. Zat allemaal zeer degelijk in elkaar, zonder gewiebel en het is wel heerlijk licht. En 2e hands kijken kan natuurlijk altijd, wel hopen dat de adverteerder dan daadwerkelijk reageert (dat lijkt nog wel eens een probleem te zijn, aan de andere kant, sommige shops zijn ook supertraag met verzenden).NiGeLaToR schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:32:
[...]
Nee liever niet. De eerdere die ik linkte is full metal. Die ICS abs, maar wel lijst met indrukwekkendere internals. Maarja die kun je upgraden.
[ Voor 34% gewijzigd door dr.lowtune op 10-09-2020 09:50 ]
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
En ik heb zelf ook G&G en de internals van de ICS blazen de G&G wel weg, zelfs als beide standaard zijn.
Vandaag wat spulletjes binnen gehad. Onder andere een barrel voor m'n CA SCAR-H. Dus vanmiddag meteen maar ff dat ding uit elkaar gehaald en de barrel vervangen en een nieuwe nub en rubber (Lambda Five 469mm, macaron 60, omega nub). Ik heb 'm nog niet kunnen testen, maar het plaatsen ging allemaal wel prima. Met de standaard barrel extension en een beter bij het model kloppende flashhider past die prima, ook al is de replica nu wel aan de lange kant voor binnen.
:strip_exif()/f/image/u0lHQelb8Bq8SWzaIZK15rfy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog niet zo veel ervaring met techwerk aan replica's dus de gearbox is nog niet open geweest. De V2.5 gearbox is uitgevoerd met een QD spring dus die had ik er even uitgehaald om te kijken of ik iets kon zien in de gearbox. Daar vond ik stukjes blauw plastic, waarschijnlijk van de piston.
![]() | ![]() |
Foto's zijn niet helemaal scherp, maar het punt is duidelijk.
Dusssss ik kan wel wat hulp gebruiken. Iemand in de buurt van Den Bosch Die dat ding mee open kan maken en fixen? Kan ook wel goed geshimd worden, daar heb ik ook nog niet naar gekeken. Ik kan hem wel bij een reparateur afgeven, maar daar leer ik natuurlijk niks van.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
plats zijn idd prima, heb je discord? want ik ken daar wel wat mensen die je wellicht kunnen helpenwilliewimp schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:26:
Misschien Cyma? Ik heb er geen ervaring mee, maar schijnbaar zijn de platinum serie best oke. Ben je voor 230 euro klaar. Zit er een mosfetje in.
Vandaag wat spulletjes binnen gehad. Onder andere een barrel voor m'n CA SCAR-H. Dus vanmiddag meteen maar ff dat ding uit elkaar gehaald en de barrel vervangen en een nieuwe nub en rubber (Lambda Five 469mm, macaron 60, omega nub). Ik heb 'm nog niet kunnen testen, maar het plaatsen ging allemaal wel prima. Met de standaard barrel extension en een beter bij het model kloppende flashhider past die prima, ook al is de replica nu wel aan de lange kant voor binnen.
[Afbeelding]
Ik heb nog niet zo veel ervaring met techwerk aan replica's dus de gearbox is nog niet open geweest. De V2.5 gearbox is uitgevoerd met een QD spring dus die had ik er even uitgehaald om te kijken of ik iets kon zien in de gearbox. Daar vond ik stukjes blauw plastic, waarschijnlijk van de piston.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dusssss ik kan wel wat hulp gebruiken. Iemand in de buurt van Den Bosch Die dat ding mee open kan maken en fixen? Kan ook wel goed geshimd worden, daar heb ik ook nog niet naar gekeken. Ik kan hem wel bij een reparateur afgeven, maar daar leer ik natuurlijk niks van.
T hoeft van mij niet eens zo heel erg in de buurt te zijn, ik kom wel gereden.
Blauw plastic.....dat klinkt als een piston strip. De originele piston heeft waarschijnlijk plastic tanden. Slijpsel daarvan kan tussen je gears komen en dan kan je stevige problemen krijgen. Zo is mijn (stock) AUG laatst overleden (kon ik 2 nieuwe gears en een nieuwe piston plaatsen).williewimp schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:26:
Misschien Cyma? Ik heb er geen ervaring mee, maar schijnbaar zijn de platinum serie best oke. Ben je voor 230 euro klaar. Zit er een mosfetje in.
[Afbeelding]
Ik heb nog niet zo veel ervaring met techwerk aan replica's dus de gearbox is nog niet open geweest. De V2.5 gearbox is uitgevoerd met een QD spring dus die had ik er even uitgehaald om te kijken of ik iets kon zien in de gearbox. Daar vond ik stukjes blauw plastic, waarschijnlijk van de piston.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb misschien nog wel een SR25 (heeft ook een V2.5 gearbox) piston met stalen tanden voor je liggen, mogelijk ook nog wel een reserve sector gear e.d. (mijn SR25 is op HPA). Zal even kijken, hoef er dan uiteraard niks voor te hebben (nou ja, misschien een tegemoetkoming voor de kosten van een brievenbuspakje, want ik woon niet in de buurt van Den Bosch).
SR25 onderdelen zouden inderdaad compatibel moeten zijn. Als je wat hebt liggen hoor ik het graag, al kosten een nieuwe piston en evt een setje gears niet eens de hoofdprijs. Maar alles wat ik niet hoef te kopen is meegenomen.
In de tussentijd vraag ik me af of ik dit niet moet aangrijpen om de airseal etc. meteen aan te pakken (nozzle cylinderhead, pistonhead etc).
Ben eigenlijk vooral naar iemand opzoek die kan helpen en waarmee ik kan meekijken. Wil het de volgende keer graag zelf (kunnen) doen. Tips op dat gebied zijn welkom.
[ Voor 11% gewijzigd door williewimp op 11-09-2020 15:23 ]
Ik hoorde goede verhalen over een winkel in Geldermalsen, maar las wel dat ze daar zelf geen replica's verkopen, maar dat je ze kunt bestellen, al was dat wel oude info, dus misschien is dat al veranderd. Hebben jullie nog tips voor goede winkels? Liefst binnen 1 uur rijden vanuit Utrecht.
Direct rondom Utrecht heb je shogun dit is ongeveer 50 minuten rijden vanaf utrecht. Deze hebben wel wat wapens, gear en toebehoren liggen merendeels van de prijzen liggen wat hoger maar hebben een eigen schietbaan. (reserveren voor bezoek wel verplicht)miicker schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:41:
Vraagje, ik ga binnenkort voor mijn eerste replica kijken. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Ik ben eigenlijk opzoek naar een winkel waar ze veel replica's hebben, liefst van verschillende merken (bijvoorbeeld ICS en Specna Arms bijvoorbeeld) zodat ik ze vast kan houden en wellicht testen.
Ik hoorde goede verhalen over een winkel in Geldermalsen, maar las wel dat ze daar zelf geen replica's verkopen, maar dat je ze kunt bestellen, al was dat wel oude info, dus misschien is dat al veranderd. Hebben jullie nog tips voor goede winkels? Liefst binnen 1 uur rijden vanuit Utrecht.
De andere mogelijkheid welke ik weet is bunker501 maar die is op zn minst 1,5 uur vanaf utrecht.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Zou er lekker weg blijven(shogun), zo sta je prima een half uur/45 minuten te wachten op hulp, laat staan test schieten.dutchy188 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:45:
[...]
Direct rondom Utrecht heb je shogun dit is ongeveer 50 minuten rijden vanaf utrecht. Deze hebben wel wat wapens, gear en toebehoren liggen merendeels van de prijzen liggen wat hoger maar hebben een eigen schietbaan. (reserveren voor bezoek wel verplicht)
De andere mogelijkheid welke ik weet is bunker501 maar die is op zn minst 1,5 uur vanaf utrecht.
De paar keren dat ik er ben geweest was hier zeker geen sprake van, loop naar een medewerker toe stel hem een vraag en loopt gelijk mee. Daarnaast moet je tegenwoordig toch reserveren voor een bezoek dus dan is de winkel niet overvol met mensen.Intergalactic schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:47:
[...]
Zou er lekker weg blijven(shogun), zo sta je prima een half uur/45 minuten te wachten op hulp, laat staan test schieten.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Mja kom er best vaak(zit hier om de hoek(15 minutjes)) dus mijn sample size is inmiddels groot genoeg om te kunnen zeggem dat het soms gebeurt jammer genoegdutchy188 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:21:
[...]
De paar keren dat ik er ben geweest was hier zeker geen sprake van, loop naar een medewerker toe stel hem een vraag en loopt gelijk mee. Daarnaast moet je tegenwoordig toch reserveren voor een bezoek dus dan is de winkel niet overvol met mensen.

Weet je al een beetje waar je naar op zoek bent? Wat voor een model?miicker schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:41:
Vraagje, ik ga binnenkort voor mijn eerste replica kijken. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Ik ben eigenlijk opzoek naar een winkel waar ze veel replica's hebben, liefst van verschillende merken (bijvoorbeeld ICS en Specna Arms bijvoorbeeld) zodat ik ze vast kan houden en wellicht testen.
Ja, waarschijnlijk een M4.williewimp schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:00:
[...]
Weet je al een beetje waar je naar op zoek bent? Wat voor een model?
Deze kan je het beste bij Fire-support halen in de UK. Daar zijn ze een stuk goedkoper.NiGeLaToR schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:45:
[...]
https://www.fire-support....fle-aegblack-sale-save-36
165 euro, dan nog wel zonder de 15 euro verzendkosten.
Whoops, sorry. Ik zie nu dat ik een bericht van tien dagen oud quote :-)
[ Voor 7% gewijzigd door FijneKnul op 19-09-2020 13:42 ]
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Illegale bump!1!!!1!!1FijneKnul schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:16:
[...]
Deze kan je het beste bij Fire-support halen in de UK. Daar zijn ze een stuk goedkoper.
https://www.fire-support....fle-aegblack-sale-save-36
165 euro, dan nog wel zonder de 15 euro verzendkosten.
Whoops, sorry. Ik zie nu dat ik een bericht van tien dagen oud quote :-)
...en ik ging dus serieus weer kijken of er een illegale bump-stock op dat ding zat....

haha.dr.lowtune schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:23:
[...]
...en ik ging dus serieus weer kijken of er een illegale bump-stock op dat ding zat....
Heb mijn TM Hi Capa (gold match) voor meer dan 6 maanden niet gebruikt. Weekend een beetje wezen spelen, maar met ieder schot valt het magazijn eruit
Heb het idee dat het de mag release is, maar misschien heeft iemand anders een beter idee
Wat zou het anders kunnen zijn denk ik vooral. Misschien even de uitsparing in het magazijn controleren op vuil, het palletje in de grip controleren op slijtage en (het meest waarschijnlijke) het veertje wat de pal in de grip in de uitsparing in de mag duwt controlerenda_PSI schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:27:
[...]
haha.
Heb mijn TM Hi Capa (gold match) voor meer dan 6 maanden niet gebruikt. Weekend een beetje wezen spelen, maar met ieder schot valt het magazijn eruit
Heb het idee dat het de mag release is, maar misschien heeft iemand anders een beter idee
Ik denk dat die niet goed op spanning blijft (samengedrukt gezeten in de opslag?) en dat een schot van het pistool genoeg trillingen en terugslag veroorzaakt dat het palletje even los schiet (en je magazijn er uit valt).
[ Voor 14% gewijzigd door citruspers op 21-09-2020 11:06 ]
Teams waren bijna perfect verdeeld en elke gamemode die we speelden ging gelijk op.
Geen gezeik, hits werden netjes genomen, al met al een redelijk goede dag..
Het enige minpunt, dat ik vol op mn bek gegaan ben en hierdoor m'n replica is afgebroken aan de achterzijde.
Heb een Specna Arms met SAEC systeem en nu is deze precies bij de schroefdraad van de springguide afgebroken. Gelukkig kost een complete receiver met SAEC maar β¬75,- dus schade valt mee..
Mocht iemand heel toevallig nog een Lower met SAEC niet gebruikt, wil ik hem misschien wel overnemen =D
Nu heb ik mijn goede vriend google natuurlijk gevraagd maar daar is weinig info over hoe is gewoon te proberen. Zijn er wat tweakers die me op weg kunnen helpen?
Ik wil het eerst een paar keer proberen voordat ik met geld ga smijten haha.
PSN: Brwmaster
Kan iemand me een goed merk aanraden qua kleding. Heb nu een setje van volgens mij invader gear in multicam tropic en het is na één keer wassen al best vaal geworden. Wat gebruiken jullie en hoe bevalt het? En is het betaalbaar?
[ Voor 40% gewijzigd door williewimp op 22-09-2020 21:43 ]
Dat vale heb ik ook, doe je niet zo heel veel aan ben ik bang.williewimp schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:41:
Je kunt op de site van nabv redelijk wat info vinden. Daar staat ook een agenda met aankomende events. De meeste locaties hebben huurkits. Dit staat op de site van de organisator over het algemeen wel vermeld.
Kan iemand me een goed merk aanraden qua kleding. Heb nu een setje van volgens mij invader gear in multicam tropic en het is na één keer wassen al best vaal geworden. Wat gebruiken jullie en hoe bevalt het? En is het betaalbaar?
Maar dat word niet erger ofzo, alleen de eerste keer wassen doet dat.
[ Voor 5% gewijzigd door Verderf op 22-09-2020 22:51 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR