AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Correct ^^ ondergetekende staat er ook tussenIntergalactic schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:03:
De NABV stembussen zijn weer open, stemmuuhhh
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik heb gestemd hoor, er zat een foto tussen van iemand van alleen maar begroeiing dus die heb ik maar aangeklikt
Wel fijn dat er toch nog wel redelijk wat animo voor lijkt te zijn, ook vanuit zoveel invalshoeken. Ik merk wel aan mezelf dat zodra er IAPS bij een kandidaat staat, ik afhaak. Ik snap dat IAPS ooit een vehikel was om airsoft te legaliseren, maar ik heb veel meer met echt skirmen en daar mag van mij ook wel veel meer aandacht aan besteed worden.
Ik heb wel een ander probleem, veroorzaakt door de krappe batterijruimte. De ruimte is minimaal, de kabels vrij lang en bij het dichtvouwen van de stock kunnen de kabels klem komen te zitten. Het is echt een b*tch om alles passend erin te krijgen, maar vooral zo dat ik de stock ook weer dicht kan schroeven.
Het signaaldraad voor de trigger is nu beschadigd daardoor. De mantel is gescheurd en de draadjes erin zijn vrij dun en breken door. Met het testen werkte hij maar af en toe. Nu maar eens kijken of ik het kan repareren. Ik heb echt een hekel aan spullen die niet werken.

Maar ja, binnenkort komt de nieuwe barrel en wat andere dingetjes binnen en dan kan ik m helemaal 100% maken (hoop ik).
- Intergalactic
- Registratie: September 2017
- Laatst online: 15:36
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
:strip_exif()/u/967069/crop5be5817a8496f_cropped.gif?f=community)
Welke scar heb je? en dan specifiek merkwilliewimp schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:21:
Vandaag maar eens mijn nieuwe replica naar de loods meegenomen om een beetje te test schieten met mijn SCAR. Ik heb m nog niet gebruikt want ik heb m aangeschaft tijdens de lockdown. De highcap feedt om een of andere reden niet, de eerste 3 wel maar daarna komen de bb's niet meer omhoog. wiel blijft wel draaien. Ik denk een blokkering onderin ergens. Dat moet ik nog ff uitzoeken. Opzich niet zo'n ramp want ik gebruik liever de midcaps.
Ik heb wel een ander probleem, veroorzaakt door de krappe batterijruimte. De ruimte is minimaal, de kabels vrij lang en bij het dichtvouwen van de stock kunnen de kabels klem komen te zitten. Het is echt een b*tch om alles passend erin te krijgen, maar vooral zo dat ik de stock ook weer dicht kan schroeven.
Het signaaldraad voor de trigger is nu beschadigd daardoor. De mantel is gescheurd en de draadjes erin zijn vrij dun en breken door. Met het testen werkte hij maar af en toe. Nu maar eens kijken of ik het kan repareren. Ik heb echt een hekel aan spullen die niet werken.![]()
Maar ja, binnenkort komt de nieuwe barrel en wat andere dingetjes binnen en dan kan ik m helemaal 100% maken (hoop ik).
πΈπ πππππ ππ πππ πππ ππππ π’ππ ππππππ | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
https://com-bat.nl/gears/...sr16-speed-1632-s100.html
Heb momenteel nog alles stock en zou dit graag willen verbeteren. Speel wel nog altijd met Nimh batterijen omdat ik dit gewoon makkelijker vind dan LiPo. Wel nog voornemens om de tamiya connectors naar Deans om te solderen.
Heb ook niet echt heel veel zin om alles apart bij elkaar te zoeken, vind het leuk om wat technischer bezig te zijn maar door alle verschillende opties zie ik door de bomen het bos niet meer

Uplay: Red--Death
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
ze schijnen erg "meh"te zijn, en zoals nubje al zei vallen lipo's best mee!Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:05:
Heeft iemand toevallig ervaring met onderstaande setjes:
Heb momenteel nog alles stock en zou dit graag willen verbeteren. Speel wel nog altijd met Nimh batterijen omdat ik dit gewoon makkelijker vind dan LiPo. Wel nog voornemens om de tamiya connectors naar Deans om te solderen.
Heb ook niet echt heel veel zin om alles apart bij elkaar te zoeken, vind het leuk om wat technischer bezig te zijn maar door alle verschillende opties zie ik door de bomen het bos niet meerBeetje lui aangelegd zal ik maar zeggen
Wat heb je en wat wil je verbeteren?Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:05:
Heeft iemand toevallig ervaring met onderstaande setjes:
Heb ook niet echt heel veel zin om alles apart bij elkaar te zoeken, vind het leuk om wat technischer bezig te zijn maar door alle verschillende opties zie ik door de bomen het bos niet meerBeetje lui aangelegd zal ik maar zeggen
Zomaar een upgrade set erin gooien waarmee je alles vervangt gaat over het algemeen niet veel verbeteren.
Heb nu een Flux Universal Charger (bij de start van de sport gekocht via GunFire) zou volgens mij ook gewoon lipo's moeten kunnen dacht ik. Zit in ieder geval zo een balance kabeltje erbij.rsnubje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:15:
Opzich zijn lipo batterijen niet zoveel moeilijker dan nimh hoor. Alleen zorgen dat je de juiste lader hebt, maar daar kunnen we je hier ook wel bij helpen.
Gaat mij meer om de opslag/brandbaarheid/veiligheid en het niet volledig leeg mogen laten lopen van de LiPo en dus geregeld even opladen..
Zou graag de RoF omhoog willen krikken. Speel alleen maar semi aangezien full-auto niet is toegestaan waar ik speel en dan is een wat hogere RoF wel fijner. Hoeft natuurlijk niet zo "NO FULL AUTO IN DE BUILDINGS" snel te zijnHogader schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:
[...]
Wat heb je en wat wil je verbeteren?
Zomaar een upgrade set erin gooien waarmee je alles vervangt gaat over het algemeen niet veel verbeteren.
Je kan kijken naar een IMAX B6 oplader. Die kun je op Storage mode zetten en laadt ie em voor ongeveer 3/4 op. Dan kun je ze voor lange tijd weg leggen. Ik heb laatst ook nog lipos uit de opslag gehaald die er al 5 jaar lagen en daar was niks mis mee. Zolang je maar zorgt dat je geen goedkope chinese troep koopt, is er vaak ook niks aan de hand/om je zorgen over te maken.Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:34:
[...]
Heb nu een Flux Universal Charger (bij de start van de sport gekocht via GunFire) zou volgens mij ook gewoon lipo's moeten kunnen dacht ik. Zit in ieder geval zo een balance kabeltje erbij.
Gaat mij meer om de opslag/brandbaarheid/veiligheid en het niet volledig leeg mogen laten lopen van de LiPo en dus geregeld even opladen..
Qua opslag, gewoon in een LiPo zak en klaar? Of leg je ze ook op een wat "koelere" plek of maakt dat niks uit?rsnubje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:44:
[...]
Je kan kijken naar een IMAX B6 oplader. Die kun je op Storage mode zetten en laadt ie em voor ongeveer 3/4 op. Dan kun je ze voor lange tijd weg leggen. Ik heb laatst ook nog lipos uit de opslag gehaald die er al 5 jaar lagen en daar was niks mis mee. Zolang je maar zorgt dat je geen goedkope chinese troep koopt, is er vaak ook niks aan de hand/om je zorgen over te maken.
Hem al mn airsoft spullen op de zolderkamer liggen, vooral in de zomer is het enorm warm natuurlijk.. sta er niet van te kijken als het hier wel eens 40+ aantikt..
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
ja hoorCyrus The Virus schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:05:
[...]
Ziet er sick uit kan ik die van mij ook ff brengen
Classic Army SCAR-H uit de proline serie. Dus met metal upper.Intergalactic schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:52:
[...]
Welke scar heb je? en dan specifiek merk
Dan heb je het meeste aan een snelle trigger response. Maar wat voor replica heb je nu? Want voor enkel een snelle response/hogere rof is het waarschijnlijk enkel nodig om een aantal componenten te vervangen, niet de gehele gearbox.Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:34:
[...]
Zou graag de RoF omhoog willen krikken. Speel alleen maar semi aangezien full-auto niet is toegestaan waar ik speel en dan is een wat hogere RoF wel fijner. Hoeft natuurlijk niet zo "NO FULL AUTO IN DE BUILDINGS" snel te zijn
Op dit moment een Specna Arms, de SA-B12 om precies te zijn. Gewoon M4 model, V2 gearbox.Hogader schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:18:
[...]
Dan heb je het meeste aan een snelle trigger response. Maar wat voor replica heb je nu? Want voor enkel een snelle response/hogere rof is het waarschijnlijk enkel nodig om een aantal componenten te vervangen, niet de gehele gearbox.
Ff snel naar gekeken, maar dan zou ik vooral gaan kijken naar je gears te veranderen naar een 13:1 setje in combinatie met een high-torque motor. Als je nog geen mosfet hebt, zou je die ook kunnen installeren zodat je mits gewenst ook nog de boost van 11.1V lipo's kan gebruiken. Daarmee verhoog je de rof flink, en al het andere zou ik enkel vervangen als het kapot is of aan vervanging toe.Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:22:
[...]
Op dit moment een Specna Arms, de SA-B12 om precies te zijn. Gewoon M4 model, V2 gearbox.
Top! Bedankt voor de info, denk dat ik hier wel wat mee kan.Hogader schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:18:
[...]
Ff snel naar gekeken, maar dan zou ik vooral gaan kijken naar je gears te veranderen naar een 13:1 setje in combinatie met een high-torque motor. Als je nog geen mosfet hebt, zou je die ook kunnen installeren zodat je mits gewenst ook nog de boost van 11.1V lipo's kan gebruiken. Daarmee verhoog je de rof flink, en al het andere zou ik enkel vervangen als het kapot is of aan vervanging toe.
Zit er overigens veel verschil tussen een 16:1 of 13:1 setje?
En misschien nog tips qua shimming?
p.s. Heb nu Nuprol 1600mAh 8S 9.6V NiMH batterijen, zouden deze voldoende zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Pannekook op 27-05-2020 21:44 ]
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Ah dan kan ik je helaas niet in detail helpenwilliewimp schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:18:
[...]
Classic Army SCAR-H uit de proline serie. Dus met metal upper.

Ik weet wat het probleem is, moet alleen nog bedenken hoe ik het oplos.....Intergalactic schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:04:
[...]
Ah dan kan ik je helaas niet in detail helpen
Voor het geld van dat tune-up kitje, en wat je wil bereiken zijn er betere opties ;-)Pannekook schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:34:
[...]
Heb nu een Flux Universal Charger (bij de start van de sport gekocht via GunFire) zou volgens mij ook gewoon lipo's moeten kunnen dacht ik. Zit in ieder geval zo een balance kabeltje erbij.
[...]
Zou graag de RoF omhoog willen krikken. Speel alleen maar semi aangezien full-auto niet is toegestaan waar ik speel en dan is een wat hogere RoF wel fijner. Hoeft natuurlijk niet zo "NO FULL AUTO IN DE BUILDINGS" snel te zijn
Mijn AEG DMR heb ik een tijdje terug een upgrade gegeven. Naast de airseal dingen (betere cylinder head, piston head, nozzle) heb ik ook de trigger response aangepakt. Wat ik je aan kan raden:
- 13:1 gear set (ik heb 'm van SHS, als je goed zoekt hoeft deze niet duur te zijn)
- High Torque motor (bijv 22tpa), ik heb er meerdere SHS is ook hier prima
- 3S Lipo (11,1v dus, ik gebruik ze van Turnigy/Hobbyking, met een IMAX B6 lader)
- Mosfet (liefst een active brake, of processor unit, bijv GATE of JeffTron)
- Goed shimmen
- AoE corrigeren, bijv. met een sorbo pad
Goed shimmen is super belangrijk (ook om de boel stiller te maken). Ik heb ook de gears een hardening run gegeven. Dat betekent meerdere keren een minuut lang de gears met de motor die je gaat gebruiken laten draaien (zorg dan wel dat de rest van je gearbox leeg is). Hierdoor is de boel een stukje stiller geworden.
Ik ga weer eens shoppen en lekker hobbyen
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
je zou wat extra ruimte kunnen dremelen, maar ik weet niet of dat iets is wat je wilt doenwilliewimp schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:18:
[...]
Classic Army SCAR-H uit de proline serie. Dus met metal upper.
Die signaaldraad zou ik wel vervangen. Mogelijk kan je op de buigpunten voor de zekerheid nog een kleine krimpkous doen zodat de buitenmantel iets robuuster wordt.williewimp schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:21:
Vandaag maar eens mijn nieuwe replica naar de loods meegenomen om een beetje te test schieten met mijn SCAR. Ik heb m nog niet gebruikt want ik heb m aangeschaft tijdens de lockdown. De highcap feedt om een of andere reden niet, de eerste 3 wel maar daarna komen de bb's niet meer omhoog. wiel blijft wel draaien. Ik denk een blokkering onderin ergens. Dat moet ik nog ff uitzoeken. Opzich niet zo'n ramp want ik gebruik liever de midcaps.
Het signaaldraad voor de trigger is nu beschadigd daardoor. De mantel is gescheurd en de draadjes erin zijn vrij dun en breken door. Met het testen werkte hij maar af en toe. Nu maar eens kijken of ik het kan repareren. Ik heb echt een hekel aan spullen die niet werken.![]()
Verder zou ik kijken waar je meer ruimte kan maken zonder dat het al te zichtbaar is, dus dremelen. In mijn AUG zit achterin het batterij compartiment, daar zit een hele plaat die eigenlijk weinig nut heeft: kleiner gemaakt zodat ik dus meer ruimte heb. Als je draden hebt die (veel) te lang zijn: inkorten, bespaart je veel ellende en ruimte.
Ik zal eens wat fotos maken binnenkort.
[ Voor 4% gewijzigd door williewimp op 28-05-2020 12:37 ]
Foto's zijn altijd leuk! Wat voor hopup unit zit er trouwens in? Is dat gewoon een M4 variant?williewimp schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:36:
Het probleem is hoe de stock in elkaar gezet is. Het is echt stevig etc, dus dat is prima. Het probleem begint als je die stock er weer op zet. Dan schuif je de achterkant in de voorkant en dan moet er eeen schroef in bij de scharnier. Daar gaan vaak de kabels tussen zitten en dan moet ie weer uit elkaar en nog n keer proberen etc. Ik weet wel een paar dingen die helpen, maar ik moet er gewoon aan beginnen.
Ik zal eens wat fotos maken binnenkort.
Ik kan nog wel wat meer ruimte krijgen met een paar oplossingen. Die spade connectoren die uit de body komen hebben nogal lange kabels, daar kan nog een stuk van af. Maar dan moet ik eerst vervangende connectoren hebben. Daarnaast zit er een deans direct aan de mosfet. Ik had alleen gekozen voor xt60 op mijn batterijen voordat ik deze replica aanschafte. Dat verloopje zou ik er dus tussenuit kunnen halen door op deans over te gaan, maar daar heb ik geen zin in. Ik wil het eigenlijk allemaal uniform houden en voor mijn gevoel is zo'n xt60 beter qua kwaliteit dan deans.
Misschien heb ik het wel fout maar een xt60 heeft 4 contactpunten per pool, een deans 2 waarvan 1 via een relatief dun verend element loopt.
De hop unit is volgens mij gewoon een metalen rotary m4 model. fototje zit er bij. Ik ga daar momenteel nog niks aan veranderren. Ik weet ook niet of het 100% compatibel is maar dat zie ik tzt wel. info over deze replica is heel summier op internet. Er is welgeteld 1 filmpje op het internet waar iemand deze replica uit elkaar haalt. Zelfs op de site van CA is geen info. Ik heb hem op het internet alleen bij Shogun gezien. Ik heb m ongeveer voor de helft van die prijs overgekocht
De gearbox is als het goed is vergelijkbaar/hetzelfde met een Classic army SR 25 gearbox. V2.5 noemen ze dat ofzo. Ik heb er niet echt kaas van gegeten, maar volgens mij wil dat zeggen dat er een langere cylinder in zit. Als ik ooit een dmr wil is deze replica daar dus erg geschikt voor. Nu zit er de korte barrel op, maar ik heb er ook een barrel extension en langere innerbarrel bij gekregen. Dit zit standaard bij de replica, dus dat vind ik best netjes voor die prijs.
Vanavond komt er een van de 2 pakketjes met onderdelen binnen. Ik heb een barrel, hop rubber en nub besteld voor deze replica. Ook nog wat andere dingetjes die van pas komen. opzetstuk voor odin speedloader voor de scar mags, magazijnen voor mijn p-09, gas, bb's en tracer bb's etc.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ter land, ter zee en in de kroeg
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Een goed geupgrade pistol met langere barrel kan net zo ver komen als een aeg, kost alleen wel wat geld om te doenChristiano007 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
Zijn er ook mensen die een pistool als hun main wapen gebruiken? Maakt het eigenlijk veel verschil qua afstand ten opzichte van een basis aeg assault gun ?
Tegenwoordig als ik indoor speel is mijn sidearm mijn primary, binnen gebruik ik eigenlijk nauwelijks nog een carbine, de afstanden zijn klein genoeg om de extra range en accuracy te verwaarlozen en je bent zoveel wendbaarder en sneller waardoor je voordeel hebt op je tegenstander.Christiano007 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
Zijn er ook mensen die een pistool als hun main wapen gebruiken? Maakt het eigenlijk veel verschil qua afstand ten opzichte van een basis aeg assault gun ?
ik zit al enige tijd naar een carbine kit te kijken voor mijn glock om hem ook buiten te kunnen gebruiken, het idee van 1 platform voor beide trekt mij wel, maar mijn hk416 gbb is zo veel fun dat ik het eigenlijk niet wil
Mijn sidearm is een geupgrade MK23, ik denk dat deze wel ongeveer net zo ver schiet als de doorsnee AEG, misschien nog wel verder zelfs. Daarnaast is hij met silencer echt super stil.Christiano007 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
Maar daar zit dan, zoals @Intergalactic al noemde, wel een veel betere inner barrel in, maple leaf bucking, H-key, TDC Mod....
Als je jouw pistool zo kan maken dat deze dezelfde hoeveelheid energie aan een BB afgeeft als een AEG (of HPA) en je kan je BB op een voorspelbare manier laten vliegen, dan is er geen enkele reden waarom een pistool niet net zo ver komt als een AEG. Sterker nog als je een pistool op 2,3J zou laten schieten en een goede barrel en hop-up hebt, dan schiet je ook net zo ver als een sniper.
Het nadeel van een pistool ten opzichte van een carbine of sniper is dat mikken op afstand gewoon heel veel lastiger is. Maar als je dus een carbine kit voor je pistool hebt, dan los je ook dat probleem op...
Dat is natuurlijk ook een idee, kun je mooi switchen.j0rDy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:19:
[...]
Tegenwoordig als ik indoor speel is mijn sidearm mijn primary, binnen gebruik ik eigenlijk nauwelijks nog een carbine, de afstanden zijn klein genoeg om de extra range en accuracy te verwaarlozen en je bent zoveel wendbaarder en sneller waardoor je voordeel hebt op je tegenstander.
ik zit al enige tijd naar een carbine kit te kijken voor mijn glock om hem ook buiten te kunnen gebruiken, het idee van 1 platform voor beide trekt mij wel, maar mijn hk416 gbb is zo veel fun dat ik het eigenlijk niet wil
Maar er is niet voor elke pistool een kit zie ik. Welke pistool zou het meest geschikt zijn denk je zelf?
Ter land, ter zee en in de kroeg
als ik nu een setje zou moeten samenstellen zou ik voor de Tokyo marui glock gaan vanwege de upgrade mogelijkheden en een armorer works carbine kit. Ik lees ook goede dingen over de G&G SMC9, maar daar wissel je alleen de lower, echter is het concept is hetzelfde. Tot slot is als je puur voor prestaties gaat en bijvoorbeeld blowback kan/wil missen is de SSX303 carbine kit van novritsch de beste optie, maar die is op dit moment nog niet beschikbaar.Christiano007 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:30:
[...]
Dat is natuurlijk ook een idee, kun je mooi switchen.
Maar er is niet voor elke pistool een kit zie ik. Welke pistool zou het meest geschikt zijn denk je zelf?
edit:
nog mooier zou een carbine kit voor de Tokyo marui hi-capa zijn, maar na wat zoekwerk blijkt die er helaas niet te zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door j0rDy op 29-05-2020 10:11 ]
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
de ssx303 is echt onzin, veredelde nbb met een kitje er omheenj0rDy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:06:
[...]
als ik nu een setje zou moeten samenstellen zou ik voor de Tokyo marui glock gaan vanwege de upgrade mogelijkheden en een armorer works carbine kit. Ik lees ook goede dingen over de G&G SMC9, maar daar wissel je alleen de lower, echter is het concept is hetzelfde. Tot slot is als je puur voor prestaties gaat en bijvoorbeeld blowback kan/wil missen is de SSX303 carbine kit van novritsch de beste optie, maar die is op dit moment nog niet beschikbaar.
edit:
nog mooier zou een carbine kit voor de Tokyo marui hi-capa zijn, maar na wat zoekwerk blijkt die er helaas niet te zijn...
Met m'n MK23 heb ik in de corona tijd veel in de tuin kunnen trainen op spiergeheugen en gaat dat nu een stuk beter qua plaatsing en transitie. Alles op snelheid en de eerste bb op doel. Pistool tot 20 meter, merk dat verder het lastig word ook al is het bereik van de MK23 niet zoveel minder dan die van de M4. Tis meer dat je goede stabiliteit mist.
Heb wel de luxe van kunnen intrainen van spiergeheugen in de tuin. Heb voor de M4 ook een bigass demper gekocht zodat het geluid niet te ver draagt, kan dan vanuit m'n garage naar een doel opstelling schieten over een afstand van 18m. Das voor schieten met de M4 (zonder kijker) te dichtbij, maar voor pistool prima.
Maargoed, vind zelf ook wel bij het idee van skirms horen om een beetje de conventie van een primairy en een secundary te gaan. Om als gecamoufleerde speedsofter door een bos te hollen vind ik niet zo leuk
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! β bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Door heel het corona-gebeuren is er ook niet echt een mogelijkheid om de hobby terug op te pikken.
Twijfel, twijfel....
[ Voor 4% gewijzigd door sandpatt op 29-05-2020 17:13 ]
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Je kan inmiddels weer spelen in NL!sandpatt schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:13:
Ondertussen al meer dan een jaar niet meer aan airsoft gedaan en ik ben eigenlijk meer en meer aan het denken om al mijn spullen te verkopen.
Door heel het corona-gebeuren is er ook niet echt een mogelijkheid om de hobby terug op te pikken.
Twijfel, twijfel....
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Ohja.. ik zou zeggen wacht nog even, kijk daarna of je het nog wilt of niet.sandpatt schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:17:
Idd maar ik woon in BE en mag de grens niet over...
Toen ik begon van het jaar nog voor mens was heel enthousiast te gaan Airsoften dit jaar kwam ik een leuk filmpje tegen van een kerel die een TM MK23 de barrel had doorgetrokken in de silencer, handvat er onder, scope erop en als soort semi-sniper er mee speelde.Christiano007 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
Mij lijkt het voor al lastig qua mags
Voor binnen lijkt het me geweldig
De TM Mk23 is juist een NBB (non blowback) ontwerp, dus een nogal matige trigger pull en geen klap zoals met GBB.
Imho zijn er voor binnen veel leukere replica's (zoals de KWA MP9, man dat ding is luid, elke keer schrikken mensen er weer van )
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
als je hem wilt proberen maar niet de TM tax stamp wilt betalensapphire schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:
[...]
Toen ik begon van het jaar nog voor mens was heel enthousiast te gaan Airsoften dit jaar kwam ik een leuk filmpje tegen van een kerel die een TM MK23 de barrel had doorgetrokken in de silencer, handvat er onder, scope erop en als soort semi-sniper er mee speelde.
Mij lijkt het voor al lastig qua mags
Voor binnen lijkt het me geweldig
https://www.taiwangun.com...vy-weight-gas-pistol-stti
ootb beetje meh maar dit is de base voor de ssx3
Dat is het exemplaar wat ik ook heb, volledig geupgrade. Volgens mij zijn de STTI magazijnen iets robuuster dan die van TM waardoor je wat krachtiger gas kan gebruiken.Intergalactic schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:07:
[...]
als je hem wilt proberen maar niet de TM tax stamp wilt betalen
https://www.taiwangun.com...vy-weight-gas-pistol-stti
ootb beetje meh maar dit is de base voor de ssx3
Trigger pull is wel enorm, dus snel achter elkaar schieten is er niet echt bij...
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
best geinig want voor sub 100 ballen (incl upgrades) heb je wel een toffe NBB, terwijl de novi variant zelf al iets van 130 kost zonder de upgrades en suppressor. mega marge draait die gozerdr.lowtune schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Dat is het exemplaar wat ik ook heb, volledig geupgrade. Volgens mij zijn de STTI magazijnen iets robuuster dan die van TM waardoor je wat krachtiger gas kan gebruiken.
Trigger pull is wel enorm, dus snel achter elkaar schieten is er niet echt bij...
Dat zeg ik, stem op een hoopje grasMueR schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:16:
Voor de mensen die nog niet gestemd hebben voor de ledenraad, je hebt nog 4 dagen (t/m 7 juni) om te stemmen.
Mocht je niet weten op wie je moet stemmen, ik sta er ook tussen, met deze foto:
[Afbeelding]
Zeer goed gelukt zo te zien! Moet hier ook is aan beginnen maar de angst voor failure is zoo grootPannekook schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:13:
Deze week ook maar eens m'n replica gespoten..helaas vergeten een "voor" foto te makenHij was dus eerst compleet zwart..
[Afbeelding]
Moet zowel mijn Striker AS01 en mijn GHK AK105 eens een mooie paintjob geven
Hier was ik ook zeer bang voor, aangezien ik nog een kortere handguard en scope had liggen heb ik daar eerst op getest. En natuurlijk een hoop tutorials gekeken..Mirr0r schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:44:
[...]
Zeer goed gelukt zo te zien! Moet hier ook is aan beginnen maar de angst voor failure is zoo groot![]()
Moet zowel mijn Striker AS01 en mijn GHK AK105 eens een mooie paintjob geven
Achteraf gezien was dit dus echt super simpel. Basis laag met het ligt bruine en de rest allemaal met een stuk spons erop deppen. Waarschijnlijk ga ik mn Glock ook nog in dezelfde stijl spuiten..
Heb je hier toevallig een tutorial filmpje van?Pannekook schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:22:
[...]
Hier was ik ook zeer bang voor, aangezien ik nog een kortere handguard en scope had liggen heb ik daar eerst op getest. En natuurlijk een hoop tutorials gekeken..
Achteraf gezien was dit dus echt super simpel. Basis laag met het ligt bruine en de rest allemaal met een stuk spons erop deppen. Waarschijnlijk ga ik mn Glock ook nog in dezelfde stijl spuiten..
Zeker! Maar niet van mezelf.. hahaMirr0r schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Heb je hier toevallig een tutorial filmpje van?
YouTube: YouTube > Het stukje m.b.t. gebruik van tinner heb ik niet gedaan, kan wel maar is wat lastiger.
YouTube: How to Paint a Distressed Post-Apocalyptic Paint Job > Hierop heb ik het meeste gebaseerd qua kleur gebruik, alleen geen kwast gebruikt.
YouTube: Post Apocalyptic Paint Job | Take 2 > Uitgebreide versie van 2e filmpje met meer uitleg.
Ik ben in het bezit van een G&G cm16 raider L2.0e, bevalt super. Het enige dat ik hier minder mooi aan vindt is de pdw stock. Nu wil ik deze gaan vervangen maar weet niet zo goed wat ik hiervoor precies nodig heb en hoe 'moeilijk of makkelijk' dit te doen is
Iemand een tip om mij op weg te helpen?
Alvast bedankt

:strip_exif()/f/image/Ou8gO4DVQTNfY8HFOgNUqGt3.jpg?f=fotoalbum_large)
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Akumu22 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:17:
wellicht kan iemand me op weg helpen..
Ik ben in het bezit van een G&G cm16 raider L2.0e, bevalt super. Het enige dat ik hier minder mooi aan vindt is de pdw stock. Nu wil ik deze gaan vervangen maar weet niet zo goed wat ik hiervoor precies nodig heb en hoe 'moeilijk of makkelijk' dit te doen is
Iemand een tip om mij op weg te helpen?
Alvast bedankt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3atjVw0u4yPlfQUf3WiHbEoo.jpg?f=user_large)
Eigenlijk is dit alles wat je nodig zou hebben, de tube, je sling attachment point en je buffer tube schroef.
schroeft de boel er af en gebruikt de schroef van je PDW stock als nieuwe schroef voor je buffer tube
(minus het extra stuk rechts onder)
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wWi9XF7LXvEbM3oArpgBxqkS.jpg?f=user_large)
Aah top, tnx dan ga ik even shoppenIntergalactic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:06:
[...]
[Afbeelding]
Eigenlijk is dit alles wat je nodig zou hebben, de tube, je sling attachment point en je buffer tube schroef.
schroeft de boel er af en gebruikt de schroef van je PDW stock als nieuwe schroef voor je buffer tube
(minus het extra stuk rechts onder)
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Je kan ze op ali voor weinig krijgen, scheelt geld als je het toch niks vindt
Dan gaan we daar even kijken, zou inderdaad zonde geld zijn. bedankt voor de tipIntergalactic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:36:
[...]
Je kan ze op ali voor weinig krijgen, scheelt geld als je het toch niks vindt
Wil het graag eens proberen om te kijken of ik airsoft ook leuk vind maar om nou 1 uur extra te rijden naar andere velden met huurgear gaat me eigenlijk net iets te ver.
Ik ken het veld van ASC Compound niet (ik denk dat je dit veld bedoeld). Maar ik kan je wel vertellen dat het veld en organisatie wel je indruk in het spel kan bepalen.darkkingll schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:01:
Is hier iemand die al eens op het veld bij Zoutkamp airsoft heeft gespeeld? Voor mijn gevoel is het een behoorlijk klein terrein.
Wil het graag eens proberen om te kijken of ik airsoft ook leuk vind maar om nou 1 uur extra te rijden naar andere velden met huurgear gaat me eigenlijk net iets te ver.
Een leuke veld waar de organisatie op orde is en je echt meegenomen word in het spel zal een veel positievere ervaring meegeven, als een organisatie die je een huurkit in de handen geeft en je het veld op laat gaan en have fun.
Ik bedoelde inderdaad die van Asc
compound
Goed idee. Ik heb degene die de topicstart geplaatst heeft hier nog nooit gezien. De topicstart kan sowieso wel wat meer info gebruiken. De lijst met organisaties is ook verre van compleet.Echt niet. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:56:
Is er eigenlijk ergens een lijstje met airsoft shops? De site van de NABV heeft wel zo'n lijstje, maar die is compleet overdatum. Zou best prettig zijn in de topicstart, lijkt me.
Hier alvast een opzetje:
airsoft-legends.nl
qtac.nl
bunker501.nl
shogun.nl
tacticalairsoftgear.nl
airsoftshop.be
airsoftbazaar.nl
airsoftmarkt.nl
tactical-adventure.nl
com-bat.nl
unit13shop.eu
mooi lijstje, wellicht ook handig om te vermelden wat welke shop verkoopt, met name replica's worden niet door elke shop verkocht.williewimp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Goed idee. Ik heb degene die de topicstart geplaatst heeft hier nog nooit gezien. De topicstart kan sowieso wel wat meer info gebruiken. De lijst met organisaties is ook verre van compleet.
Hier alvast een opzetje:
airsoft-legends.nl
qtac.nl (replica's)
bunker501.nl (replica's)
shogun.nl (replica's)
tacticalairsoftgear.nl
airsoftshop.be (replica's)
airsoftbazaar.nl (2e hands replica's)
airsoftmarkt.nl (2e hands replica's)
tactical-adventure.nl
com-bat.nl
unit13shop.eu (replica's)
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
En een update richting 2020williewimp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:
[...]
De topicstart kan sowieso wel wat meer info gebruiken. De lijst met organisaties is ook verre van compleet.
Echt niet. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:56:
Is er eigenlijk ergens een lijstje met airsoft shops? De site van de NABV heeft wel zo'n lijstje, maar die is compleet overdatum. Zou best prettig zijn in de topicstart, lijkt me.
williewimp schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Goed idee. Ik heb degene die de topicstart geplaatst heeft hier nog nooit gezien. De topicstart kan sowieso wel wat meer info gebruiken. De lijst met organisaties is ook verre van compleet.
Hier alvast een opzetje:
airsoft-legends.nl
qtac.nl
bunker501.nl
shogun.nl
tacticalairsoftgear.nl
airsoftshop.be
airsoftbazaar.nl
airsoftmarkt.nl
tactical-adventure.nl
com-bat.nl
unit13shop.eu
Nog meer input wat er wenselijk is in de TS? Dan zal ik eens kijken in hoeverre ik dit erin kan zetten cq aanpassen.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
sowieso zou het tof als de afbeeldingen weer gaan werken, en wellicht animo voor een meet ooit?Hogader schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
[...]
[...]
[...]
Nog meer input wat er wenselijk is in de TS? Dan zal ik eens kijken in hoeverre ik dit erin kan zetten cq aanpassen.
misschien ook het huidige regelement ala regels voor replicas toevoegen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! β bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Maar wat meer links naar locaties toevoegen is misschien wel een goede. Voor mensen die een eerste keer willen gaan doen wel handig.
Ben bijvoorbeeld nog nooit op @NiGeLaToR zijn home-field geweest
Ik denk dat dit een redelijk lang verhaaltje wordt. Ik had van de week een ochtendskirm in Veldhoven geboekt. Dus ik gisteren alles klaar gezet batterijen opgeladen etc. Alles helemaal top voor elkaar. Ikke daarheen rijden. Ik kom daar aan op locatie, een tikje vroeg en het hek was nog dicht. OkΓ© dat kan, ikke 10 min wachten nog steeds niemand. Nog eens de mail checken, ja ik zit goed. 10 minuten later nog steeds niemand! Ik snapte er niks van. Nogmaals email gecheckt, nee alles klopt toch echt. Even in de spam folder gekeken en wat vind ik daar? Een mailtje van vrijdagavond dat de skirm van zondag gecanceled is..... Ik was boos jonge! Helemaal daarheen gereden voor niks plus geen skirm! Als er dan zo weinig mensen komen bel je ze toch even af?
Maar willempie is niet voor een gat te vangen en onderweg naar huis eens even rond gaan bellen. Uiteindelijk iemand van critical hit te pakken gekregen, verhaal uitgelegd en gevraagd of ik nog later kon aansluiten. Was allemaal geen probleem, gewoon ff melden en dan komt 't wel goed.
Daarheen gecrosst replica voor elkaar en naar de fps. Sta ik daar, doet m'n replica helemaal niks. Terug naar de safe zone open maken. Kon eigenlijk niks vinden. Uiteindelijk een beetje zitten klooien met de draden en hij werkt weer. Weer fpsen. Hij schiet te hard! Kut! Snel mijn andere replica maar gepakt en fps gemeten, die was prima! Toen bedacht ik: wacht ff ik schoot met 0.25 en dat was ik ff vergeten te melden.
Uiteindelijk later die man nog gesproken en inderdaad hij zou er gewoon binnen vallen. Ze gingen uit van 0.30 uiteraard.
Dus uiteindelijk de ochtend gespeeld met m'n ar15 en de middag met de SCAR-H. Opzich ook een voordeel want nu kon ik ze beter vergelijken.
De AR15 schiet wat verder, de bb blijft langer doorvliegen dan bij de SCAR en als hij dropt doet hij dat wat langzamer. De SCAR daarentegen is accurater. De bb's dragen minder ver ook al staat de hop lekker. Hij trekt een mooie rechte streep maar als hij dropt, dan dropt ie hard. Ze vliegen mooi rechtdoor en super consistent. Ik heb er veel hits met de eerste bb mee gemaakt.
Over het veld nog even: organisatie is top en iedereen is relax. Fairplay was 100% nergens gezeik gehoord. Het veld is mooi groot, maar een kwart wordt nauwelijks gebruikt. Het zit vol met brandnetels en bramenstruiken. Daarnaast liggen al de paadjes daar vol met stronken, blokken hout en balken. Echt een hel om doorheen te navigeren. Enige minpunt is dat. Een keertje met de kantenmaaier erdoorheen en wat balken doorzagen en aan de kant doen en je houdt meer echte speelruimte over. Aan de andere kant, toen de regen er in kwam voelde het net de jungle in Vietnam.
Al met al 'n topdagje gehad. Rond half 3 werd het stilgelegd door de regen en toen heb ik mijn spullen gepakt. De prognose was nog 2 uur flinke regen dus dat heb ik niet meer afgewacht.
Mijn ervaring is ook dat Critical Hit super chill is. Ik denk dat ik zeer binnenkort weer eens ga. Neem aan dat er nog geen hamburgers van Mark waren?williewimp schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:56:
Man man man man man......
Ik denk dat dit een redelijk lang verhaaltje wordt. Ik had van de week een ochtendskirm in Veldhoven geboekt. Dus ik gisteren alles klaar gezet batterijen opgeladen etc. Alles helemaal top voor elkaar. Ikke daarheen rijden. Ik kom daar aan op locatie, een tikje vroeg en het hek was nog dicht. OkΓ© dat kan, ikke 10 min wachten nog steeds niemand. Nog eens de mail checken, ja ik zit goed. 10 minuten later nog steeds niemand! Ik snapte er niks van. Nogmaals email gecheckt, nee alles klopt toch echt. Even in de spam folder gekeken en wat vind ik daar? Een mailtje van vrijdagavond dat de skirm van zondag gecanceled is..... Ik was boos jonge! Helemaal daarheen gereden voor niks plus geen skirm! Als er dan zo weinig mensen komen bel je ze toch even af?
Maar willempie is niet voor een gat te vangen en onderweg naar huis eens even rond gaan bellen. Uiteindelijk iemand van critical hit te pakken gekregen, verhaal uitgelegd en gevraagd of ik nog later kon aansluiten. Was allemaal geen probleem, gewoon ff melden en dan komt 't wel goed.
Daarheen gecrosst replica voor elkaar en naar de fps. Sta ik daar, doet m'n replica helemaal niks. Terug naar de safe zone open maken. Kon eigenlijk niks vinden. Uiteindelijk een beetje zitten klooien met de draden en hij werkt weer. Weer fpsen. Hij schiet te hard! Kut! Snel mijn andere replica maar gepakt en fps gemeten, die was prima! Toen bedacht ik: wacht ff ik schoot met 0.25 en dat was ik ff vergeten te melden.
Uiteindelijk later die man nog gesproken en inderdaad hij zou er gewoon binnen vallen. Ze gingen uit van 0.30 uiteraard.
Dus uiteindelijk de ochtend gespeeld met m'n ar15 en de middag met de SCAR-H. Opzich ook een voordeel want nu kon ik ze beter vergelijken.
De AR15 schiet wat verder, de bb blijft langer doorvliegen dan bij de SCAR en als hij dropt doet hij dat wat langzamer. De SCAR daarentegen is accurater. De bb's dragen minder ver ook al staat de hop lekker. Hij trekt een mooie rechte streep maar als hij dropt, dan dropt ie hard. Ze vliegen mooi rechtdoor en super consistent. Ik heb er veel hits met de eerste bb mee gemaakt.
Over het veld nog even: organisatie is top en iedereen is relax. Fairplay was 100% nergens gezeik gehoord. Het veld is mooi groot, maar een kwart wordt nauwelijks gebruikt. Het zit vol met brandnetels en bramenstruiken. Daarnaast liggen al de paadjes daar vol met stronken, blokken hout en balken. Echt een hel om doorheen te navigeren. Enige minpunt is dat. Een keertje met de kantenmaaier erdoorheen en wat balken doorzagen en aan de kant doen en je houdt meer echte speelruimte over. Aan de andere kant, toen de regen er in kwam voelde het net de jungle in Vietnam.
Al met al 'n topdagje gehad. Rond half 3 werd het stilgelegd door de regen en toen heb ik mijn spullen gepakt. De prognose was nog 2 uur flinke regen dus dat heb ik niet meer afgewacht.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
:strip_exif()/f/image/NnE3IsvqChYO0Ij02DffnIlY.jpg?f=fotoalbum_large)
Voordeel, 13:1 er in en heerlijke shim job
[ Voor 6% gewijzigd door Intergalactic op 16-06-2020 19:41 ]
Afgelopen zondag gespeeld bij RSL met maar liefst 90 man. Voorheen haalde Michel wel eens 40 man, maar echt meer heb ik niet gezien. Netjes safezone uitgebreid met picknic tafels met schotten erop voor de corona dingest.dr.lowtune schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:59:
@williewimp Dat lijkt me zeker een goed idee, er zijn een paar locaties die ik ken en waar ik heen ga, maar wat er nog meer is....ik verdiep me daar eigenlijk niet zo in en daardoor mis ik mogelijk een mooi terrein
Ben bijvoorbeeld nog nooit op @NiGeLaToR zijn home-field geweest
:strip_exif()/f/image/uG6B06N0RQ9DVF1pks7fc4gj.jpg?f=fotoalbum_large)
Michel is een rasechte Amsterdammer en lekker direct. Een groep Brabanders werden warm welkom geheten, maar zag je even achter hun oren krabben toen de regels werden uitgelegd. Die zijn niet zo spannend, maar de consequentie van je er niet aan houden is: naar huis. Ik zie dat zelf nooit gebeuren, ook weinig gezeur, maar de toon word wel even gezet
Dag verliep goed, er bleken echt veel intro's te zijn. Spel verliep eerlijk, maar erg kalmpjes. Er werd heus wel lekker gespeeld en alles, maar je merkte dat veel mensen ook gewoon hun weg in het flinke bos aan het zoeken waren. Ik ken het bos op m'n duimpje, dus kan elke locatie vanuit diverse punten benaderen. Dat leverde nogal veel verrassende momenten voor de tegenstanders op. Het was enorm benauwd en rond een uur of 13:00 begon het langzaam te regenen. Na 14:00 nog even kleine pauze was toen 2/3 al weg door de regen. Ik was zeiknat van het zweet en daarna zeiknat door de regen. Het boeide me weinig. Middag verder gespeeld, maar zoals altijd was laatste potje een beetje minder focus.. ben uiteindelijk toen m'n primary ermee stopte (draadje los, viel mee) en secundary leeg was een kwartier voor einde dag (16:00 ofzo) gestopt.
:strip_exif()/f/image/MSl1urlBDevbn4nG3tNSBNjI.jpg?f=fotoalbum_large)
Actiefoto ook nog
Ik was wel helemaal gesloopt. Het weer, modder, vermoeidheid van afgelopen weken, spierpijn van sport, per se groot vest aan willen hebben, jep, ik heb enorm lekker geslapen die avond.
Owjah, ik zag een ijsvogel in het bos, dus ik zo 'gast, check dat, een ijsvogel!', keken m'n squatmaatjes me zo aan van 'wtf dude?'

Dat was bij Critical Hit exact hetzelfde. Als het een beetje warm is neem ik voortaan een extra combat shirt mee. multiglam tropic ga ik ook nog n keer kopen. Binnenkort een budget micro chestrig voor mijn 7.62 loadout kopen in multicam tropic en over een tijdje een kledingsetje. De rest (holster, belt, etc) houd ik OD. Ik had een tussenoplossing gebruikt voor mijn 7.62 loadout (Giga chestrig met 6x 5.56 pouches ingebouwd en molle waarop ik wat cheapo 7.62 plastic fastmag had geplaatst). Maar die gaat als het aan mij ligt niet meer mee. Te warm, te onhandig, bleef niet lekker op z'n plek zitten en ik zat elke keer in de war als ik mijn replica om m'n nek hing. Ik heb die chestrig ook maar gekregen van een maatje bij het leger die m niet meer gebruikte.Ik was zeiknat van het zweet en daarna zeiknat door de regen.
[ Voor 5% gewijzigd door williewimp op 18-06-2020 17:39 ]
Wat is jullie ervaring met comms? Ik heb nu een oortje die ik half uit m'n oor laat bungelen voor omgevingsgeluid, blijft op z'n plek door het elastiek van m'n bril.
- werkt zo'n halsmic?
- is zo'n halfopen oor handig (Zit meestal al een mic aan, dus Γ©n Γ©n zal wel niet gaan)
Ik moet gewoon de omgeving goed kunnen horen in ieder geval
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
hals mic klinkt kut, gast had er laatst 1 om en het klonk meer als gegorgelNiGeLaToR schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:54:
@williewimp ik vind het niet erg om een beetje extra af te zien. Vest zit verder lekker en kan m'n spulletjes blind vinden. Net als dat ik niet bang ben voor een brandneteltje meer of minder of een bramenstruik. Ik was wel wat verbaasd dat zoveel mensen tijdens de regenbui weg zijn gegaan, je hebt al helemaal speciaal kleding voor airsoft dus wat maakt een beetje regen dan nog uit?
Wat is jullie ervaring met comms? Ik heb nu een oortje die ik half uit m'n oor laat bungelen voor omgevingsgeluid, blijft op z'n plek door het elastiek van m'n bril.
- werkt zo'n halsmic?
- is zo'n halfopen oor handig (Zit meestal al een mic aan, dus Γ©n Γ©n zal wel niet gaan)
Ik moet gewoon de omgeving goed kunnen horen in ieder geval
Crap. Het ziet er zo stoer uitIntergalactic schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:27:
[...]
hals mic klinkt kut, gast had er laatst 1 om en het klonk meer als gegorgel
Dan ms toch gewoon halfopen oorschelp en een mic voor m'n mond.
We gebruiken in ons squat comms echt continu en dat oortje half-in m'n oor is niet superhandig.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
MSA sordins+fist mic geen optie?NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:30:
[...]
Crap. Het ziet er zo stoer uit
Dan ms toch gewoon halfopen oorschelp en een mic voor m'n mond.
We gebruiken in ons squat comms echt continu en dat oortje half-in m'n oor is niet superhandig.
Njah, over ear lijkt me nog meer warmte. En omgevingsgeluid via een microfoon right?
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
ze zijn best koel en omgevings geluid valt ook best mee!NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Njah, over ear lijkt me nog meer warmte. En omgevingsgeluid via een microfoon right?
Ik heb geen airsoft ervaring, maar een halsmic (of eigenlijk: keelmic) kan prima werken, maar het hangt af van de mic, hoe goed deze contact maakt, en de manier van spreken van de gebruiker. Bij een groot evenement waar ik al jaren als toezichthouder werk heeft een goede vriendin die ook in het toezicht team zit paar jaar een keelmic gebruikt voor de porto, en dit werkte perfect - ze was kraakhelder te verstaan, zelf als ze ongeveer recht voor de speakers van het hoofdpodium stond, waar je met een normale mic onverstaanbaar zouIntergalactic schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:27:
[...]
hals mic klinkt kut, gast had er laatst 1 om en het klonk meer als gegorgel
Your lack of planning is not my emergency
Op zich een prima locatie, parkeren kan bij het treinstation (trein is dus ook een optie). Ze hebben wat verschillend ingedeelde area's die gewoon met elkaar verbonden zijn. Het is wel een beetje een paintbal layout (dat wordt er onder andere ook gedaan) maar het zorgt wel voor wat afwisseling. De leiding was no nonsense amsterdams en fairplay was super. Ook wat originele gamemodes gedaan die goed werkten dus dat was een plezierige afwisseling. Gezellige mensen, goede sfeer en warm weer. Catering was redelijk prijzig voor eten, maar ik neem dat sowieso altijd zelf mee.
Ik had niet te veel troep mee en heb het bij mijn SR15 en side arm gehouden. SR15 deed het prima, side arm alleen op het einde gebruikt, maar werkte niet lekker. Ik vermoed te weinig hop waardoor de bb's de barrel in rolde en geen snelheid maakte wanneer ik schoot. Ga ik een andere keer nog ff uitzoeken.
Van het weekend even nieuwe veer geplaatst in AEG (handig quick change systeem dus gearbox hoeft niet open). Schiet vervolgens 3x door Chrono en hierna...KKKGRRRR KKKKGRRRRR .. klik klik .. meer niet.
Veer eruit, geschoten en gears draaien wel. Veer terug erin, weer KKKGRRR KKKGRRRRR... klik klik..
Gearbox open gemaakt en gekeken, inmiddels erg droog van binnen dus misschien even goed smeren.
Dit gedaan en gelijk even airseal van piston etc. wat verbeterd,
Veer er terug in, paar keer schieten...en weer... KKKGRRR KKKGRRRR...klik..klik..
Moraal van het verhaal...altijd zorgen dat je batterijen opgeladen zijn

- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
It's in the namePannekook schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:09:
Oke, ik voel me even dom...
Van het weekend even nieuwe veer geplaatst in AEG (handig quick change systeem dus gearbox hoeft niet open). Schiet vervolgens 3x door Chrono en hierna...KKKGRRRR KKKKGRRRRR .. klik klik .. meer niet.
Veer eruit, geschoten en gears draaien wel. Veer terug erin, weer KKKGRRR KKKGRRRRR... klik klik..
Gearbox open gemaakt en gekeken, inmiddels erg droog van binnen dus misschien even goed smeren.
Dit gedaan en gelijk even airseal van piston etc. wat verbeterd,
Veer er terug in, paar keer schieten...en weer... KKKGRRR KKKGRRRR...klik..klik..
Moraal van het verhaal...altijd zorgen dat je batterijen opgeladen zijn![]()
![]()
![]()
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Wat een weekend, 3 grote teams in blauw, 12/20/15 man per team. Communicatie onderling was super en we hadden rood al snel in een kom gelegd waardoor we netjes alle missie punten konden halen en henk(de 50kg zware pop in de bmw) bleef veilig. Het was allemaal zeer no nonsense en het was super fairplay. Geen gezeur gehad gedurendende ochtend.
In de lunch konden we eindelijk weer burgers halen, het weer was heerlijk dus de wel verdiende pauze heerlijk in de zon gezeten

Vanaf de middag zijn we van spawns gewisseld, best een eind lopen, maar wel in de schaduw dus prima.
Zelfde missies, helaas door de loop afstand minder kunnen drukken op rood. We werden in kleinere groepjes opgesplitst om zo kleine "prik" acties uit te voeren over het hele veld met 3-4 man, dit werkte perfect en konden zo een van onze missies met 3-4 man halen. Nadat we alle missies hadden zijn we de bossage in getrokken om vanuit de eerste linie rood weg te sniperen/schieten. We hadden ze weer in de kom. Uit eindelijk een mooie dag met echt geen gezeur(ik ben er zelf nog altijd verbaasd over).
Ik heb sinds gister proef tijd bij DAGR4 om zo volledig lid te worden, dat was natuurlijk de kers op de taart

Oja plaatje van de scar op asfalt
:strip_exif()/f/image/OgGo0xTyU8Tm5S3t47DRcdjb.jpg?f=fotoalbum_large)
Komende zondag ga ik naar Balls & Arrows. Ben ik ook nog nooit geweest dus ik ben benieuwd.
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Teams waren wel in balans, alleen was rood meer van het dom weg schieten, wij dachten meer na over positie.williewimp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:44:
Goed verhaal, ik wil daar ook wel een keertje gaan kijken, maar t is echt veel te ver weg. T klinkt wel alsof de teams niet bepaald in balans waren.
Komende zondag ga ik naar Balls & Arrows. Ben ik ook nog nooit geweest dus ik ben benieuwd.
Gedurende middag hadden ze dit wel door
Dat is vaak zo: ene team speelt objective, de ander een variant op team-deathmatch.Intergalactic schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:
[...]
Teams waren wel in balans, alleen was rood meer van het dom weg schieten, wij dachten meer na over positie.
Gedurende middag hadden ze dit wel door
Ik bedoel: hoe vaak laat je een tegenstander lopen om je positie te verbergen met oog op je objective? Ik heel vaak, maar als je dat dan uitlegt aan je teammaten kijken ze vaak zo
Overigens is de winst volgens mij voor beide partijen daar als iedereen een leuke dag had, zo te lezen was dit het geval
Vooral leuk om gewoon 4 a 5 man je voorbij te zien lopen en vervolgens allemaal van achteren netjes met 1 bb pp uit te schakelenNiGeLaToR schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:07:
[...]
Ik bedoel: hoe vaak laat je een tegenstander lopen om je positie te verbergen met oog op je objective? Ik heel vaak, maar als je dat dan uitlegt aan je teammaten kijken ze vaak zo
- Intergalactic
πΈπππππππ πΌπππ π³ππ
Best bizar eigenlijk in een game met missies dat iedereen alleen maar focust op killsNiGeLaToR schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:07:
[...]
Dat is vaak zo: ene team speelt objective, de ander een variant op team-deathmatch.
Ik bedoel: hoe vaak laat je een tegenstander lopen om je positie te verbergen met oog op je objective? Ik heel vaak, maar als je dat dan uitlegt aan je teammaten kijken ze vaak zo![]()
Overigens is de winst volgens mij voor beide partijen daar als iedereen een leuke dag had, zo te lezen was dit het geval
Maar zeker, het ging ook echt niet om het winnen.
Puur om de fair play en dat was er!
En dan verdwaasd omzich heen kijkenPannekook schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:21:
[...]
Vooral leuk om gewoon 4 a 5 man je voorbij te zien lopen en vervolgens allemaal van achteren netjes met 1 bb pp uit te schakelen