Hij is nog helemaal standaard. komt nog wel als ik die plastic triggerbox aan gort heb geschoten.nst6ldr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:32:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk de onderdelen haha![]()
APS2 componenten zijn nog wel redelijk te krijgen, maar ik vraag me al een tijdje af hoe lang dat nog gaat duren.
Heb je die L96 al geupgrade dan? Anders kan je het wel schudden met zware bbsYokikater schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:22:
[...]
Nu 0.25, er gaan nog wel zwaardere in bij mijn volgende bestelling. Dan koop ik ook een chronograaf en dan ga ik alles even meten en de L96 en 416 zo afstellen dat ze goed speelbaar zijn en binnen de grens zitten.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nope, er komt nog wel een andere loop en een stalen triggerbox en als het nodig is een zwaardere veer. Maar eerst even een chrono kopen, vind het wel fijn als ik zelf kan testen en afstellen voordat ik naar een evenement toe ga en daar dan niet door de test kom en van alles moet gaan fixen. Geldt ook voor de NPAS in de HK 416 en veren in toekomstige AEG's.MueR schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:21:
[...]
Heb je die L96 al geupgrade dan? Anders kan je het wel schudden met zware bbs
De L96 is ook meer voor de heb en misschien eens meenemen en als wandelende struik een beetje stalken, het ligt niet in mijn planning om een airsoftsniper te worden. Gewoon rammen met je kadaver en lekker assault spelen is meer mijn ding. Neemt niet weg dat het wel leuk kan zijn om af en toe eens wat "rustiger" te spelen.
Goh, je zou zo bij ons in het team kunnen..Yokikater schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:26:
Gewoon rammen met je kadaver
Missie? Objective? Teamwork? Zoveel mogelijk van het andere team raken zonder zelf geraakt te worden, klaar!
Waarom rennen als het eerste struikje naast je spawn de hele dag van jou kan zijnj0rDy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:28:
Missie? Objective? Teamwork? Zoveel mogelijk van het andere team raken zonder zelf geraakt te worden, klaar!
Precies! Aangepast:citruspers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:34:
[...]
Waarom rennen als het eerste struikje naast je spawn de hele dag van jou kan zijn
Missie? Objective? Teamwork? Zoveel mogelijk van het andere team raken zonder zelf geraakt te worden met zo min mogelijk inspanning, klaar!
Hoewel het nu wel iets tacticals krijgt, dat is natuurlijk niet de bedoeling
Als het de missie is om een kist of vlag van locatie A naar locatie B te sjouwen dan wil ik mij daar wel voor inspannen hoor. Ik kom niet voor de BBQj0rDy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:38:
[...]
Precies! Aangepast:
Missie? Objective? Teamwork? Zoveel mogelijk van het andere team raken zonder zelf geraakt te worden met zo min mogelijk inspanning, klaar!
Hoewel het nu wel iets tacticals krijgt, dat is natuurlijk niet de bedoeling
Overal en nergens... Je herkent ons aan een patch met ..oh f it.. het logoYokikater schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:34:
[...]
Goeie zaak! We komen elkaar in de toekomst vast wel eens tegen, waar spelen jullie zoal?
TF55 meets The Punisher, niceMueR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 01:30:
[...]
Overal en nergens... Je herkent ons aan een patch met ..oh f it.. het logo
SHAT, nice
vandaag komt er weer een boel binnen om mijn Mk18 achtige build compleet(ish) te maken, de rep staat op dit moment in de basis laag coyote tan en straks gaan er strepen met dark earth green er over met daarna zo'n kek diamant patroontje.
de scar is inmiddels intern af, nu wachten op de levering van qtac en dan kan ook die in de verf, ik heb hiernaast ook de arp een langere handguard gegeven. ziet er imo veel beter uit, klein kut ding >:(
vandaag komt er weer een boel binnen om mijn Mk18 achtige build compleet(ish) te maken, de rep staat op dit moment in de basis laag coyote tan en straks gaan er strepen met dark earth green er over met daarna zo'n kek diamant patroontje.
de scar is inmiddels intern af, nu wachten op de levering van qtac en dan kan ook die in de verf, ik heb hiernaast ook de arp een langere handguard gegeven. ziet er imo veel beter uit, klein kut ding >:(
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
Gunp0rnIntergalactic schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:03:
[Afbeelding]
Tan zit er op, nu wachten op de dpd zodat ik hem vandaag kan afmaken
Edit; plaatje is weer te groot dus hier is de link https://i.gyazo.com/0da850e2d58aeddf104e559343408f06.jpg
Dat heeft geen patroontje nodig, nou ja.. als je begrijpt wat ik bedoel
[ Voor 3% gewijzigd door Yokikater op 30-04-2020 17:00 ]
een patroon breekt de vorm, maar hier zijn ze dan!Yokikater schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:57:
[...]
Gunp0rnMaar waarom een diamantpatroontje? Mag je natuurlijk helemaal zelf weten maar ik zou er gewoon een paar vegen van die dark earth of OD over geven en/of wat wear and tear erop. Ik snap niet wat mensen met een patroontje moeten, het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind dit bijvoorbeeld mooi en compleet.
Edit; plaatje is weer te groot dus hier is de link https://i.gyazo.com/0da850e2d58aeddf104e559343408f06.jpg
Dat heeft geen patroontje nodig, nou ja.. als je begrijpt wat ik bedoel
:strip_exif()/f/image/0r0WISCr9WZDvYr0eMe4wCi5.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yDSFvwDPcanGIFdzQohphrCY.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Ue3La5XVWzbUDvOapbUb8yy8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/01B5DNYDpBnvobb306iRPkqB.jpg?f=fotoalbum_large)
de scar krijgt ook een lakje zodra ik alle extrene onderdelen daarvan heb
en zeker, ik snap dat de wear and tear look tof is, maar dat komt van zelf als je genoeg speelt 
wear and tear zoals op die foto krijg je trouwens door gebruik, dat kan je niet zo maken, dit was wel geinig
wear and tear zoals op die foto krijg je trouwens door gebruik, dat kan je niet zo maken, dit was wel geinig
:strip_exif()/f/image/Hc4vcmZhnlaaTUnkR69WE3SC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door Intergalactic op 30-04-2020 19:24 ]
Ik heb mezelf ook in het wereldje gesmeten en me ingeschreven voor een zondag hier in België (maar werd geannuleerd wegens de lockdown). Ik had een i4 masker (want brildragend) en een Krytac Trident PDW gekocht. Ik ben in Roeselare binnen geweest en zo'n beetje alles bekeken wat er hing en de PDW voelde direct goed. Ik zoek echter nog iets van een hulpmiddel bij het richten zoals een red dot of iets in die geest, want het standaard materiaal wat er bij zit, is onmogelijk te gebruiken omdat het zo dicht op de loop zit en het masker wegens de bril in de weg zit. Heeft iemand aanraders? Daarnaast ook qua gear/kleding ben ik op zoek naar iets luchtigs maar beschermend.
Is het met een PDW nog nuttig een reserve wapen er bij te nemen? Ik ben niet zo van het gas/CO2.
Is het met een PDW nog nuttig een reserve wapen er bij te nemen? Ik ben niet zo van het gas/CO2.
Ik heb mijn tamiya stekkers omgesoldeerd naar deans, want af en toe wat issues met de tamiyas. en de verbinding. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over deans met mogelijk verbeterde ROF.. dus even gemeten vooraf : 858 rpm.. na het solderen .. 844 rpm.
Het zal wel aan mijn soldeerkwaliteiten liggen,,

Dat uitsorteren is in ieder geval gelukt. Daarnaast ook de collectie replica's uitgedund en geherinvesteerd in een nieuwe replica. Een AR47 van Cyma, waardoor mijn collectie nu volledig uit CYMA replica's bestaat.Hogader schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:52:
Al met al dus alles weer operationeel in goede conditie. Nu de komende periode maar eens de rest van de spullen uitsorteren en zaken die niet meer worden gebruikt ook daadwerkelijk het huis uit gooien.
Aangezien sleutelen aan de replica's voor mij toch onderdeel van de hobby is hem gelijk open getrokken en ik ben positief verrast door de nieuwe gearbox van CYMA (090 serie). Enkel de nozzle heb ik gelijk op het lijstje gezet om te vervangen, aangezien die niet voorzien was van een o-ring. De rest was zeer netjes, inclusief de out of the box shimming. Deze had slechts een kleine aanpassing nodig.
Ondertussen de hop-up trein ook vervangen voor de Hogader combo
Je kan rail risers gebruiken om een dot hoger te plaatsen op de replica.KrazyJay schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:25:
Ik heb mezelf ook in het wereldje gesmeten en me ingeschreven voor een zondag hier in België (maar werd geannuleerd wegens de lockdown). Ik had een i4 masker (want brildragend) en een Krytac Trident PDW gekocht. Ik ben in Roeselare binnen geweest en zo'n beetje alles bekeken wat er hing en de PDW voelde direct goed. Ik zoek echter nog iets van een hulpmiddel bij het richten zoals een red dot of iets in die geest, want het standaard materiaal wat er bij zit, is onmogelijk te gebruiken omdat het zo dicht op de loop zit en het masker wegens de bril in de weg zit. Heeft iemand aanraders? Daarnaast ook qua gear/kleding ben ik op zoek naar iets luchtigs maar beschermend.
Als je met reserve bedoeld een pistol, dan zou ik die inderdaad niet aanschaffen. Bedoel je reserve replica, dan is dat in principe niet nodig, maar je zou op de langere termijn wel een reserve replica kunnen aanschaffen om ondanks problemen met je main replica toch door te kunnen spelen.
Je gebruikt in mijn ogen vooral andere connectoren omdat die tamiya's nogal finicky zijn. Je moet er niet teveel mee verwachten mbt performance verbeteringen. (immers als de connectie al goed is gaat hem dat enkel in de resistance zitten en die is mogelijk toch al gecapped door je bedrading en niet je connector)WaSteiL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:18:
Ik heb mijn tamiya stekkers omgesoldeerd naar deans, want af en toe wat issues met de tamiyas. en de verbinding. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over deans met mogelijk verbeterde ROF.. dus even gemeten vooraf : 858 rpm.. na het solderen .. 844 rpm.![]()
Thanks. Ik heb al gekeken naar rail risers en dat lijkt me inderdaad een aangewezen oplossing. Maar welke richtmiddelen zijn het beste voor een brildrager met zo'n gezichtsmasker? RDS, iets anders? Zijn er nog must haves voor kleding? Voor magazijnen, bescherming, etc?Hogader schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:32:
[...]
Je kan rail risers gebruiken om een dot hoger te plaatsen op de replica.
Als je met reserve bedoeld een pistol, dan zou ik die inderdaad niet aanschaffen. Bedoel je reserve replica, dan is dat in principe niet nodig, maar je zou op de langere termijn wel een reserve replica kunnen aanschaffen om ondanks problemen met je main replica toch door te kunnen spelen.
[...]
Voor een richtmiddel zou je kunnen kijken naar een normale reddot. De holosights (hoewel ze er cool uitzien) hebben vrij veel last van spiegelingen en laten relatief weinig licht door. Dat werkt dus een beetje averechts. Er zijn reddots die van zichzelf al een verhoging hebben (daar zou ik eerst naar kijken) maar dat kan alsnog niet voldoende zijn. Zeker weten doe je door gewoon naar een winkel te gaan en even te testen (met je maskertje op uiteraard).
Vergeet niet bescherming voor je scope. Je hebt protectors in verschillende soorten, die moet je hebben want ze schieten je richtmiddel zo stuk.
Die dye maskers zijn heel fijn. Geen rode punten op je hoofd is een pre. Daarnaast geeft het ook psychologische voordelen omdat je toch anders gaat spelen als het geen pijn kan doen aan je gezicht. Daarnaast zijn ze super qua aanslaan. Ik gebruik niet eens een spray ofzo in mijn i5 en heb nul last van aanslaan.
Een tactisch shirt in combinatie met een chest rig of plate carrier is wel fijn. De mouwen zijn van wat taaiere stof wat er voor zorgt dat bb's wat minder hard aankomen. Een chest rig of plate carrier biedt je de mogelijkheid om extra magazijnen paraat te hebben als je magazijn leeg is.
Sommige mensen (ik onder andere) zweren bij een chest rig omdat het minder warm, meestal lichter en beweeglijker is. Een plate carrier heeft meer oppervlak dus beschermt wat meer tegen bb's dan een chest rig. Je rug is bij een chest rig meestal onbeschermd maar daar wordt je toch wat minder geraakt, zeker als je voorkeur buitenskirms zijn.
Het is ook een beetje wat je zelf mooi vindt. je kunt zelfs een belt kopen met wat pouches voor magazijnen of weet ik veel wat. Niks is fout en (bijna) alles kan. Al ga je verkleed als rambo met een blote pens, een rode doek om je hoofd en een m60. Als jij dat wilt moet je het doen. Ik zou het alleen zelf niet doet want zo op de blote huid doen bb's wel auw.
Ze zijn er niet veel, maar als je naar (avond) skirms gaat met veel hele donkere hoekjes kan een zaklamp met drukknop heel fijn zijn. Dan kun je die hoekjes zien en ook je bb's beter volgen omdat je lampje erop schijnt.
O ja, een setje handschoenen zijn ook wel fijn. Op je vingers doen bb's ook auw.
T is een heel verhaal maar ik verveel me ook maar zo zonder skirms
Vergeet niet bescherming voor je scope. Je hebt protectors in verschillende soorten, die moet je hebben want ze schieten je richtmiddel zo stuk.
Die dye maskers zijn heel fijn. Geen rode punten op je hoofd is een pre. Daarnaast geeft het ook psychologische voordelen omdat je toch anders gaat spelen als het geen pijn kan doen aan je gezicht. Daarnaast zijn ze super qua aanslaan. Ik gebruik niet eens een spray ofzo in mijn i5 en heb nul last van aanslaan.
Een tactisch shirt in combinatie met een chest rig of plate carrier is wel fijn. De mouwen zijn van wat taaiere stof wat er voor zorgt dat bb's wat minder hard aankomen. Een chest rig of plate carrier biedt je de mogelijkheid om extra magazijnen paraat te hebben als je magazijn leeg is.
Sommige mensen (ik onder andere) zweren bij een chest rig omdat het minder warm, meestal lichter en beweeglijker is. Een plate carrier heeft meer oppervlak dus beschermt wat meer tegen bb's dan een chest rig. Je rug is bij een chest rig meestal onbeschermd maar daar wordt je toch wat minder geraakt, zeker als je voorkeur buitenskirms zijn.
Het is ook een beetje wat je zelf mooi vindt. je kunt zelfs een belt kopen met wat pouches voor magazijnen of weet ik veel wat. Niks is fout en (bijna) alles kan. Al ga je verkleed als rambo met een blote pens, een rode doek om je hoofd en een m60. Als jij dat wilt moet je het doen. Ik zou het alleen zelf niet doet want zo op de blote huid doen bb's wel auw.
Ze zijn er niet veel, maar als je naar (avond) skirms gaat met veel hele donkere hoekjes kan een zaklamp met drukknop heel fijn zijn. Dan kun je die hoekjes zien en ook je bb's beter volgen omdat je lampje erop schijnt.
O ja, een setje handschoenen zijn ook wel fijn. Op je vingers doen bb's ook auw.
Thanks voor de uitgebreide post. Zeer informatief. Ik trek zelf ook naar een red dot, enig idee welke de goede zijn? Ik heb zelf gezocht naar Krytac, of op zijn minst een hoge in de kleur van mijn PDW (foliage green), maar niets. Er is wel info, maar enkel verwijzingen naar Amazon.com vanuit de US-markt, en dan nog voldoen ze niet aan wat ik ideaal had gevonden. Dan maar op zoek naar een hoge, good value for money.
Ik moest wel lachen om dat Rambo-stuk. Ik heb er al wel eens aan gedacht voor de lol, maar toch maar niet.
Ik zal zeker eens gaan zien voor een tactisch shirt met chest rig.
Wat zijn trouwens de winkels waar je het beste online kunt shoppen? Heb Taiwan gun bekeken, maar de onbekendheid van de merken schrikken me af, en ben dus zelf al in de airsoftshop in West-Vlaanderen (Poperinge, niet Roeselare zoals ik eerder zei) geweest met hun a-merken, maar die zijn nu gesloten wegens Corona.
Ik moest wel lachen om dat Rambo-stuk. Ik heb er al wel eens aan gedacht voor de lol, maar toch maar niet.
Ik zal zeker eens gaan zien voor een tactisch shirt met chest rig.
Wat zijn trouwens de winkels waar je het beste online kunt shoppen? Heb Taiwan gun bekeken, maar de onbekendheid van de merken schrikken me af, en ben dus zelf al in de airsoftshop in West-Vlaanderen (Poperinge, niet Roeselare zoals ik eerder zei) geweest met hun a-merken, maar die zijn nu gesloten wegens Corona.
Zo. Aanmelding voor de ledenraadsverkiezing is verstuurd. Na 4 jaar ga ik voor nog een termijn. Ik hoop stiekem alvast op jullie stemmen
Beginnen we hier met lobbyen?MueR schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:25:
Zo. Aanmelding voor de ledenraadsverkiezing is verstuurd. Na 4 jaar ga ik voor nog een termijn. Ik hoop stiekem alvast op jullie stemmen
Alvast success toegewenst!
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 01-05-2020 20:48 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mijn stem heb je!MueR schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:25:
Even als kleine noot plate carriers, het verschilt per PC hoe warm je het krijgt, ik heb nu een WAS pc en een random invader gear pc. Het is een wereld van verschil niet alleen in kwaliteit, maar ook in hoe comfertabel en hoe warm je het krijgt. In mijn WAS krijg ik het bijvoorbeeld helemaal niet warm omdat ze daar goed over na hebben gedacht.williewimp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:23:
Voor een richtmiddel zou je kunnen kijken naar een normale reddot. De holosights (hoewel ze er cool uitzien) hebben vrij veel last van spiegelingen en laten relatief weinig licht door. Dat werkt dus een beetje averechts. Er zijn reddots die van zichzelf al een verhoging hebben (daar zou ik eerst naar kijken) maar dat kan alsnog niet voldoende zijn. Zeker weten doe je door gewoon naar een winkel te gaan en even te testen (met je maskertje op uiteraard).
Het is wel zo dat de meeste mensen inderdaad voor een PC gaan. Warrior assault systems is mooi spul. Ik heb zelf de low profile chestrig in tan van hen. Echt een top ding, goede mag retentie zonder elastieken of flapjes. Ik wil daar nog een dropdown pouch bij hebben en dan is dat een super minirig voor cqb games.
Voor buiten ben ik aan het kijken voor een iets grotere OD chestrig met 7.62 pouches.
Welke PC heb jij?
Voor buiten ben ik aan het kijken voor een iets grotere OD chestrig met 7.62 pouches.
Welke PC heb jij?
Ik heb zelf een DCS in FG, helaas uit productie wat pouches vinden lastig maakt. De DCS is wel echt super, de mesh aan de binnen kant ademt superwilliewimp schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:45:
Het is wel zo dat de meeste mensen inderdaad voor een PC gaan. Warrior assault systems is mooi spul. Ik heb zelf de low profile chestrig in tan van hen. Echt een top ding, goede mag retentie zonder elastieken of flapjes. Ik wil daar nog een dropdown pouch bij hebben en dan is dat een super minirig voor cqb games.
Welke PC heb jij?
Mijn Invader Gear combovest is behoorlijk warm, dat is wel leuk voor de winter maar voor een zomerse dag zoek ik wel iets anders.
Idem dito. In mijn Warrior Assault valt me op dat het materiaal door de hele carrier hetzelfde is (soort curdura denk ik), terwijl mijn goedkopere carriers een soort dikke vinyl lining hadden (die natuurlijk voor geen meter ademt). Natuurlijk is het niet zo fris als "geen platecarrier", maar er zit wel echt een verschil tussen de modellen.Intergalactic schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:04:
[...]
Even als kleine noot plate carriers, het verschilt per PC hoe warm je het krijgt, ik heb nu een WAS pc en een random invader gear pc. Het is een wereld van verschil niet alleen in kwaliteit, maar ook in hoe comfertabel en hoe warm je het krijgt. In mijn WAS krijg ik het bijvoorbeeld helemaal niet warm omdat ze daar goed over na hebben gedacht.
Vandaag de 416 naar de winkel gebracht ivm die lockpins. Na een hoop geram en een beetje verwarmen hebben ze de voorste pin los weten te krijgen maar de achterste niet. Die zit dus echt heel erg goed vast... Nu ligt hij daar en is het wachten op een tech, zal mij benieuwen.
ja en die "3Dmesh" helpt ook flinkcitruspers schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:41:
[...]
Idem dito. In mijn Warrior Assault valt me op dat het materiaal door de hele carrier hetzelfde is (soort curdura denk ik), terwijl mijn goedkopere carriers een soort dikke vinyl lining hadden (die natuurlijk voor geen meter ademt). Natuurlijk is het niet zo fris als "geen platecarrier", maar er zit wel echt een verschil tussen de modellen.
Het blijft vervelen, maar schroom niet we mogen binnen kort wellicht weer spelen.
Toch af en toe in de bosjes zitten met de replicas blijft leuk
Toch af en toe in de bosjes zitten met de replicas blijft leuk
:strip_exif()/f/image/BukjZa2Vyhv7S12awlT8nXNz.jpg?f=fotoalbum_large)
De buren de stuipen op het lijf jagen?Intergalactic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:46:
Toch af en toe in de bosjes zitten met de replicas blijft leuk[
[ Voor 6% gewijzigd door williewimp op 06-05-2020 21:36 ]
Die paint-jobs zijn toch wel heel erg nice! Misschien moet ik me daar ook maar eens in verdiepen, want dat standaard zwart is zo....zwart.Intergalactic schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:46:
Het blijft vervelen, maar schroom niet we mogen binnen kort wellicht weer spelen.
Toch af en toe in de bosjes zitten met de replicas blijft leuk[Afbeelding]
Ik heb mijn trident dus in het foliage green gekocht. Prachtige kleur, tot dat je optics wilt kopen, dan past plots niets.dr.lowtune schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:27:
[...]
Die paint-jobs zijn toch wel heel erg nice! Misschien moet ik me daar ook maar eens in verdiepen, want dat standaard zwart is zo....zwart.
thanksdr.lowtune schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:27:
[...]
Die paint-jobs zijn toch wel heel erg nice! Misschien moet ik me daar ook maar eens in verdiepen, want dat standaard zwart is zo....zwart.
doen doen doen, ik heb tan als basis laag genomen en daarna met dark earth oid het patroon gelegd.
wel met mesh, met de hand is het niet te doen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E6fWTEBSVQnp9M9Vb06UL5Wr.jpg?f=user_large)
neem de tijd, te snel en het wordt al snel lelijk
Ok, behalve ontvetten e.d, heb je nog veel afgeplakt? (of alleen propje in de loop?)Intergalactic schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:06:
[...]
thanks![]()
doen doen doen, ik heb tan als basis laag genomen en daarna met dark earth oid het patroon gelegd.
wel met mesh, met de hand is het niet te doen
[Afbeelding]
neem de tijd, te snel en het wordt al snel lelijk
Wat beter werkt dan een propje in de loop is zo'n oordopje die je bij de drogistafdeling van de AH kan halen. Die knijp je fijn, doe je in de loop, het zet weer uit en zo krijg je een mooie seal en absoluut 100% zekerheid dat hij dicht zit.dr.lowtune schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Ok, behalve ontvetten e.d, heb je nog veel afgeplakt? (of alleen propje in de loop?)
ontvetten niet gedaan, want ja het mag gewoon slijten.dr.lowtune schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Ok, behalve ontvetten e.d, heb je nog veel afgeplakt? (of alleen propje in de loop?)
daarnaast alles afgeplakt waar ik geen verf op of in wou hebben idd
Het is ze gelukt, kan hem nu met de hand er uit drukken maar wel nog snappy genoeg.Yokikater schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:47:
Vandaag de 416 naar de winkel gebracht ivm die lockpins. Na een hoop geram en een beetje verwarmen hebben ze de voorste pin los weten te krijgen maar de achterste niet. Die zit dus echt heel erg goed vast... Nu ligt hij daar en is het wachten op een tech, zal mij benieuwen.
VFC built quality
Te dikke rubbers? Mijn scar heeft ook een stijve push pinYokikater schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:31:
[...]
Het is ze gelukt, kan hem nu met de hand er uit drukken maar wel nog snappy genoeg.![]()
VFC built quality
Ik heb geen idee, er was geen tijd om er echt over te praten. Ik mocht hem zonder afspraak, winkel is in "lockdown" op komen halen. Ik weet alleen dat ze afgelopen maandag die voorste pin los hebben weten te krijgen door te verwarmen en gewoon hard rammen. Weet ook nog niet of ze iets van de coating op die pin af hebben gehaald om het minder stroef te laten zitten maar het is nu gewoon drukken met je duim en hij klikt los, en hij klikt ook gewoon lekker goed vast.Intergalactic schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:39:
[...]
Te dikke rubbers? Mijn scar heeft ook een stijve push pin
Ik zit zonder gas, er zijn nieuwe flessen onderweg, en dan eens even kijken of alles nog prima werkt na dat gehamer. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Moet ik alleen nog even zelf fixen dat de dust cover sluit.
Klinkt als meer dan een rubber, wel lekker dat het op gelost isYokikater schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:43:
[...]
Ik heb geen idee, er was geen tijd om er echt over te praten. Ik mocht hem zonder afspraak, winkel is in "lockdown" op komen halen. Ik weet alleen dat ze afgelopen maandag die voorste pin los hebben weten te krijgen door te verwarmen en gewoon hard rammen. Weet ook nog niet of ze iets van de coating op die pin af hebben gehaald om het minder stroef te laten zitten maar het is nu gewoon drukken met je duim en hij klikt los, en hij klikt ook gewoon lekker goed vast.
Ik zit zonder gas, er zijn nieuwe flessen onderweg, en dan eens even kijken of alles nog prima werkt na dat gehamer. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Moet ik alleen nog even zelf fixen dat de dust cover sluit.
Zelf ben ik aan het twijfelen om over te stappen naar propaan, ga ik binnen kort eens meer onderzoek naar doen
Ik hoor graag je bevindingen! Gister beide replicas schoongemaakt, wat een bagger komt er in van dat green gas, hele hopup rubber was nat, barrel was gitzwart, omdat ik hem toch na elke skirm schoon maak kan ik best zonder smering.Intergalactic schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:48:
Zelf ben ik aan het twijfelen om over te stappen naar propaan, ga ik binnen kort eens meer onderzoek naar doen
Ja ik heb dus inderdaad ook last van een zeik natte bucking En het ligt niet aan de magsj0rDy schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:30:
[...]
Ik hoor graag je bevindingen! Gister beide replicas schoongemaakt, wat een bagger komt er in van dat green gas, hele hopup rubber was nat, barrel was gitzwart, omdat ik hem toch na elke skirm schoon maak kan ik best zonder smering.

Weet iemand trouwens hoe het nu zit met de enola smokes? Het is allemaal een beetje vaag en op ILenT.nl is er niks te vinden over een recent besluit op de smokes.
Ik wil het prima geloven alleen er is er nu totaal geen duidelijkheid
Met betrekking tot die enola smokes: Volgens mij is het geen nieuwe regelgeving, maar hebben ze besloten om de regelgeving die er al was strikter te gaan naleven.
IL&T vervelen zich ofzo. Ik werk bij de spoorwegen en daar zijn ze ook druk bezig om de regels die niets toevoegen aan te scherpen onder het mom van "veiligheid".
IL&T vervelen zich ofzo. Ik werk bij de spoorwegen en daar zijn ze ook druk bezig om de regels die niets toevoegen aan te scherpen onder het mom van "veiligheid".
Ja wat ik dus zo bijzonder vindt is dat er tot nu toe maar 1 shop daadwerkelijk naar buiten heeft gebracht dat ze een brief hebben gehad en bij andere shops kan je ze gewoon nog kopenwilliewimp schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:27:
Met betrekking tot die enola smokes: Volgens mij is het geen nieuwe regelgeving, maar hebben ze besloten om de regelgeving die er al was strikter te gaan naleven.

Inderdaad. normaliter zou IL&T informatie over verkoopkanalen via de importeur inwinnen, dus dan had ik ook meer winkels met zulke brieven verwacht. Of in ieder geval het stilletjes verwijderen van enola's uit het assortiment.
Dus, nabv wilt ingrijpen. Tof!
Scar is inmiddels helemaal af(denk ik):strip_exif()/f/image/fVxkam6fIrsfexjRsMuMgIF2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HyM8tb14InCFSfZ57ZhzN0h4.jpg?f=fotoalbum_large)
En de 31ste ga ik weer spelen.
Wat een fijn gevoel allemaal
Scar is inmiddels helemaal af(denk ik)
:strip_exif()/f/image/fVxkam6fIrsfexjRsMuMgIF2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HyM8tb14InCFSfZ57ZhzN0h4.jpg?f=fotoalbum_large)
En de 31ste ga ik weer spelen.
Wat een fijn gevoel allemaal
Ik heb sinds een paar maanden een luchtbuks en PCP buks. Nu zie ik airsoft op youtube en het lijkt me verdomd interessant om te doen 
Nu heb ik al een beetje ingelezen in AEG en CO2 en gas, als beginner wordt AEG aangeraden en dit lijkt mij ook het fijnst. Gewoon een accu en opladen die handel als hij leeg is.
Maar ik zie door het bomen het bos niet meer, zoveel verschillende wapens en prijsklasses.
Wat zijn nu 3 goede allround wapens in de prijscategorie 150/200 met AEG ? Sniper lijkt me leuk, maar gewoon assault zal beter zijn voor een beginner.
En hoeveel schoten doe je nu eigenlijk gemiddeld op een acculading?
Nu heb ik al een beetje ingelezen in AEG en CO2 en gas, als beginner wordt AEG aangeraden en dit lijkt mij ook het fijnst. Gewoon een accu en opladen die handel als hij leeg is.
Maar ik zie door het bomen het bos niet meer, zoveel verschillende wapens en prijsklasses.
Wat zijn nu 3 goede allround wapens in de prijscategorie 150/200 met AEG ? Sniper lijkt me leuk, maar gewoon assault zal beter zijn voor een beginner.
En hoeveel schoten doe je nu eigenlijk gemiddeld op een acculading?
Ter land, ter zee en in de kroeg
@Christiano007 welkom! Altijd leuk, nieuwe spelers. Ook je eerste skirm zal je wellicht nog lang bij blijven.
Wat belangrijk is, is dat je op de website van de NABV gaat lezen wat je moet weten en waar je aan moet voldoen voor je een 'replica' zoals een airsoft apparaat wordt genoemd mag bezitten. In tegenstelling tot (PCP) luchtbuksen moet je hier een soort vergunning in de vorm van een NABV lidmaatschap voor hebben.
Daarnaast kan het zinvol zijn eerst een keer als 'introducee' te gaan spelen op een veld bij je in de buurt, zodat je weet wat het spel in houdt. Je huurt dan een doorgaans instap-model replica en kan onder de indruk raken van wat een ieder aan 'gear' aantrekt en meesleept. Meeste airsofters nemen meer troep mee als ze een dag gaan spelen dan als ze 3 weken op zomervakantie gaan
Daarnaast kun je gaan bekijken wat je leuk lijkt om zelf te bezitten. AEG is zeker een goed startpunt en voor de meesten ook een eindpunt. Ik heb zelf inmiddels 2 AEG's, 1 springloaded apparaat en 2 gas gedreven pistolen. Er zijn mensen met veel meer apparaten, er zijn er met gewoon 1. Alles is prima en werkt, tis persoonlijk.
Wat verder veel gebeurt is dat je je replica gaat 'upgraden' met betere onderdelen. Zo begon ik met een vrij standaard apparaat en is er inmiddels aan de binnenzijde één en ander gedaan om bereik en accuraatheid te verbeteren. Ook slijt het spul, dus zul je vroeg of laat een keer wat moeten (laten) vervangen.
Eerste stap eerst, terug naar je vragen:
- AEG in de prijscategorie 150-200,- kan alle kanten op. Wil je M4 platform, of liever AK, of G36 achtig? M4 kan voordeel zijn dat de lower receivers en dus de magazijnen redelijk standaard en uitwisselbaar zijn. Ik heb 2 M4 replica's en 1 set magazijnen bijvoorbeeld. Maar een '9mm' achtig iets kan ook. Bij airsoft is de lengte van de replica niet bepaald een indicatie voor hoe ver of accuraat deze is. Door de korte afstanden zijn kortere lopen prima en bepaalt het geheel aan componenten hoe 'goed' je replica schiet.
Winkels waar je kunt kijken (ik adviseer je om fysiek te gaan checken wat voegt, maar velen bestellen gewoon wat online):
https://bunker501.nl/nl/p...ft-guns/aeg-airsoft-guns/
https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-431/aeg.html
En zo nog meer winkels door heel NL en ook daarbuiten.
Afhankelijk van je accu, de staat van je accu en replica en de temperatuur kun je met 1 accu prima een dag spelen. Heb ik een behoorlijk intensief full-auto dagje met 160 man in Lelystad, dan gebruik ik soms een 2e accu. In de winter heb ik altijd 2 accu's nodig, door de lage temp stopt ie gewoon op een gegeven moment, wissel ik om, warm ik de tweede accu op en kan die daarna evt nog een tijdje mee.
Zelf ben ik fan van G&G, maar qua merken is er gewoon veel te krijgen. Ik zou zelf een beetje kijken naar:
- mosfet, dat is een klein stukje electronica die het mechanisme helpt een hele cyclus te maken en je trekker-respons verbetert.
- evt metalen delen / volledig metaal. Zal voor 150-200 lastig worden en je replica wordt zwaarder, maar ik vind het gewoon mooier en prettiger voelen.
- accu en acculader kun je bij hobbyking in de UK ook kopen. Moet je alleen wel goed weten welke stroomsterkte/amperage je replica aan kan. Kunnen wij je evt bij helpen uit te vogelen.
- toebehoren: ik heb zelf een scala aan kijkers, red dots, grips, etc. Je kunt helemaal los gaan op de hobby. Van real-steel actige militaire spec spullen tot prullaria bij Ali per abuis. Begin lekker klein en kijk wat je uiteindelijk wilt
- er zijn site met 2ehands spullen, kan een optie zijn. Er zijn veel mensen die in ene ALLES kopen en na paar keer spelen weer stoppen. Ben zelf niet fan van tweedehands replicas omdat je slecht kan inschatten hoe goed onderhoud en upgrades zijn gedaan. Maar dat gaat natuurlijk vaak gewoon goed.
Zo. Nog vragen
Wat belangrijk is, is dat je op de website van de NABV gaat lezen wat je moet weten en waar je aan moet voldoen voor je een 'replica' zoals een airsoft apparaat wordt genoemd mag bezitten. In tegenstelling tot (PCP) luchtbuksen moet je hier een soort vergunning in de vorm van een NABV lidmaatschap voor hebben.
Daarnaast kan het zinvol zijn eerst een keer als 'introducee' te gaan spelen op een veld bij je in de buurt, zodat je weet wat het spel in houdt. Je huurt dan een doorgaans instap-model replica en kan onder de indruk raken van wat een ieder aan 'gear' aantrekt en meesleept. Meeste airsofters nemen meer troep mee als ze een dag gaan spelen dan als ze 3 weken op zomervakantie gaan
Daarnaast kun je gaan bekijken wat je leuk lijkt om zelf te bezitten. AEG is zeker een goed startpunt en voor de meesten ook een eindpunt. Ik heb zelf inmiddels 2 AEG's, 1 springloaded apparaat en 2 gas gedreven pistolen. Er zijn mensen met veel meer apparaten, er zijn er met gewoon 1. Alles is prima en werkt, tis persoonlijk.
Wat verder veel gebeurt is dat je je replica gaat 'upgraden' met betere onderdelen. Zo begon ik met een vrij standaard apparaat en is er inmiddels aan de binnenzijde één en ander gedaan om bereik en accuraatheid te verbeteren. Ook slijt het spul, dus zul je vroeg of laat een keer wat moeten (laten) vervangen.
- AEG in de prijscategorie 150-200,- kan alle kanten op. Wil je M4 platform, of liever AK, of G36 achtig? M4 kan voordeel zijn dat de lower receivers en dus de magazijnen redelijk standaard en uitwisselbaar zijn. Ik heb 2 M4 replica's en 1 set magazijnen bijvoorbeeld. Maar een '9mm' achtig iets kan ook. Bij airsoft is de lengte van de replica niet bepaald een indicatie voor hoe ver of accuraat deze is. Door de korte afstanden zijn kortere lopen prima en bepaalt het geheel aan componenten hoe 'goed' je replica schiet.
Winkels waar je kunt kijken (ik adviseer je om fysiek te gaan checken wat voegt, maar velen bestellen gewoon wat online):
Afhankelijk van je accu, de staat van je accu en replica en de temperatuur kun je met 1 accu prima een dag spelen. Heb ik een behoorlijk intensief full-auto dagje met 160 man in Lelystad, dan gebruik ik soms een 2e accu. In de winter heb ik altijd 2 accu's nodig, door de lage temp stopt ie gewoon op een gegeven moment, wissel ik om, warm ik de tweede accu op en kan die daarna evt nog een tijdje mee.
Zelf ben ik fan van G&G, maar qua merken is er gewoon veel te krijgen. Ik zou zelf een beetje kijken naar:
- mosfet, dat is een klein stukje electronica die het mechanisme helpt een hele cyclus te maken en je trekker-respons verbetert.
- evt metalen delen / volledig metaal. Zal voor 150-200 lastig worden en je replica wordt zwaarder, maar ik vind het gewoon mooier en prettiger voelen.
- accu en acculader kun je bij hobbyking in de UK ook kopen. Moet je alleen wel goed weten welke stroomsterkte/amperage je replica aan kan. Kunnen wij je evt bij helpen uit te vogelen.
- toebehoren: ik heb zelf een scala aan kijkers, red dots, grips, etc. Je kunt helemaal los gaan op de hobby. Van real-steel actige militaire spec spullen tot prullaria bij Ali per abuis. Begin lekker klein en kijk wat je uiteindelijk wilt
- er zijn site met 2ehands spullen, kan een optie zijn. Er zijn veel mensen die in ene ALLES kopen en na paar keer spelen weer stoppen. Ben zelf niet fan van tweedehands replicas omdat je slecht kan inschatten hoe goed onderhoud en upgrades zijn gedaan. Maar dat gaat natuurlijk vaak gewoon goed.
Zo. Nog vragen
ik moet zeggen dat de nieuwe cyma platinums echt super bang for buck zijn, op taiwan gun 230-250 voor ee replica die de vloer aanveegt met cm16's en specna's en in de buurt komt van avalons.
het specifieke model is een 0.97(met de letter variaties)
weinig reps die zo ootb komen voor 230 ballen
YouTube: STOCK AEG RAMPAGE - Cyma Platinum CM.097B | Milanówek ASG
https://www.taiwangun.com...97b-upgraded-version-cyma
[ Voor 46% gewijzigd door Intergalactic op 19-05-2020 13:52 ]
Wat @NiGeLaToR zei
Kijk verder ook eens naar taiwangun.com, het is niet allemaal de beste kwaliteit, maar zeker qua gear/pouches enzo heb je heel erg veel erg bang voor je buck. En hun assortiment cyma's en GBB pistolen is erg goed.
Optics haal je imho het beste van Aliexpress, bij (zeker Nederlandse) airsoft winkels betaal je doorgaans 3 a 4x zo veel voor precies hetzelfde spul.
Kijk verder ook eens naar taiwangun.com, het is niet allemaal de beste kwaliteit, maar zeker qua gear/pouches enzo heb je heel erg veel erg bang voor je buck. En hun assortiment cyma's en GBB pistolen is erg goed.
Optics haal je imho het beste van Aliexpress, bij (zeker Nederlandse) airsoft winkels betaal je doorgaans 3 a 4x zo veel voor precies hetzelfde spul.
[ Voor 24% gewijzigd door citruspers op 19-05-2020 14:07 ]
Wow thnx voor het antwoordNiGeLaToR schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:42:
@Christiano007 welkom! Altijd leuk, nieuwe spelers. Ook je eerste skirm zal je wellicht nog lang bij blijven.
Daarnaast kan het zinvol zijn eerst een keer als 'introducee' te gaan spelen op een veld bij je in de buurt, zodat je weet wat het spel in houdt. Je huurt dan een doorgaans instap-model replica en kan onder de indruk raken van wat een ieder aan 'gear' aantrekt en meesleept. Meeste airsofters nemen meer troep mee als ze een dag gaan spelen dan als ze 3 weken op zomervakantie gaan![]()
Zo. Nog vragen
Ik ben bekend met VOG, inschrijven e.d. Het gaat me tot op heden meer om de gear en dan voornamelijk wapen. Bunker501 zit in Oldenzaal, dat is om de hoek bij mij dus ik kan daar altijd een keer kijken. Paar weken geleden ook geweest bij krale, toen kwam ik daar voor een pcp maar had ook even (snel) gespiekt bij de airguns. Toen had ik daar nog geen idee bij dus helaas niet alles goed bekeken.
Qua looks vind ik het type zoals de G&G CM16 raider wel wat.
Nu lees ik veel goeds over de G&G CM16 RAIDER 2.0 , is dat minder dan wat jij aan geeft?Intergalactic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:40:
ik moet zeggen dat de nieuwe cyma platinums echt super bang for buck zijn, op taiwan gun 230-250 voor ee replica die de vloer aanveegt met cm16's en specna's en in de buurt komt van avalons.
Heb je nog advies wat je bij Ali allemaal precies goedkoop kunt kopen wat goed is? Je geeft al aan optics, maar kleine nuttige dingen van een paar euro ?citruspers schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:06:
Wat @NiGeLaToR zei
Die CYMA die hij linkt is van metaal gemaakt, persoonlijk vind ik dat een stuk fijner aanvoelen. Als ik de specs van de gearbox zo lees ziet dat er ook behoorlijk goed uit. Of het ook echt zo fijn schiet, dat kan ik je dan weer niet zeggenChristiano007 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:11:
[...]
Wow thnx voor het antwoord
Ik ben bekend met VOG, inschrijven e.d. Het gaat me tot op heden meer om de gear en dan voornamelijk wapen. Bunker501 zit in Oldenzaal, dat is om de hoek bij mij dus ik kan daar altijd een keer kijken. Paar weken geleden ook geweest bij krale, toen kwam ik daar voor een pcp maar had ook even (snel) gespiekt bij de airguns. Toen had ik daar nog geen idee bij dus helaas niet alles goed bekeken.
Qua looks vind ik het type zoals de G&G CM16 raider wel wat.
[...]
Nu lees ik veel goeds over de G&G CM16 RAIDER 2.0 , is dat minder dan wat jij aan geeft?
[...]
Heb je nog advies wat je bij Ali allemaal precies goedkoop kunt kopen wat goed is? Je geeft al aan optics, maar kleine nuttige dingen van een paar euro ?
AliExpress: hier heb ik wat optics gekocht, pistol sling, speedloader (Odin kloon), gearbox onderdelen (maar die heb je als het goed is niet nodig als je iets fatsoenlijks koopt). In principe kan je er met goed zoeken genoeg prima dingen kopen voor een zacht prijsje.
@Christiano007 GM16 = plastic en GC16 metaal bij G&G. Dus als je een GC16 kwaliteit replica kunt krijgen voor een GM16 prijs kan dat een fijne optie zijn. Maargoed, G&G heeft een footprint, dus je kunt hem met probleem naar vrijwel elke winkel sturen voor service en onderhoud. Im heb zelf de G&G GC16 Predator battleship grey en ben daar enorm blij mee. Maar die was wel 330,- ofzoiets. G&G mosfet en trigger is standaard prima. Maar dat zit wellicht op die andere optie ook. Wordt ergens een keuze maken.
En voor binnen de G&G Firehawk. Dat is vooral een enorme mindfuck met het kabaal wat die maakt
Heerlijk blunt force object.
En voor binnen de G&G Firehawk. Dat is vooral een enorme mindfuck met het kabaal wat die maakt
@Christiano007 ja, op papier en zowel in de praktijk is die cyma beter, net zoals hun AK's hebben ze weer eens iets tofs weten te doen.
@dr.lowtune @NiGeLaToR als jullie hem ooit kunnen proberen, doen. Hij is echt heel tof voor de prijs.
Het verbaasd mij hoe tof de internals zijn op het prijs punt.
@dr.lowtune @NiGeLaToR als jullie hem ooit kunnen proberen, doen. Hij is echt heel tof voor de prijs.
Klinkt echt goed - trigger response lijkt ook uitstekend. Cool!Intergalactic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:25:
@Christiano007 ja, op papier en zowel in de praktijk is die cyma beter, net zoals hun AK's hebben ze weer eens iets tofs weten te doen.
Zelfs Negative Airsoft is tevreden over de internals van dat Cyma model, TG verkoopt hem ook rebranded als Umbrella Corporation onder de naam van EMG, is exact dezelfde maar dan met resident evil markings. Met een 11.1v Lipo gaat ie als een malle, wil je op save dan werkt ie ook prima met een lager voltage. Hij komt in 3 lengtes, maakt imho niet veel uit qua bereik of accuratesse, anyway.. beste keuze in die prijsklasse. Ik wil er zelf ook 1, en dan komt hij er dus ook.
Evike review:
YouTube: Bred From Umbrella Corp. - Helios Umbrella Corporation Weapons Resea...
Negative airsoft:
YouTube: EMG (CYMA) Umbrella AR15
Evike review:
YouTube: Bred From Umbrella Corp. - Helios Umbrella Corporation Weapons Resea...
Negative airsoft:
Over Cyma gesproken, heeft iemand ervaring met de Cyma pistol AEG's van Taiwangun? Ik zag de 132s mosfet editon staan (https://www.taiwangun.com...-132s-mosfet-edition-cyma) en vroeg me af of iemand er ervaringen mee had.
Geen wapen, wel replica, AA (airsoft apparaat) of buks alsjeblieftChristiano007 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:11:
Ik ben bekend met VOG, inschrijven e.d. Het gaat me tot op heden meer om de gear en dan voornamelijk wapen.
[.....]
Heb je nog advies wat je bij Ali allemaal precies goedkoop kunt kopen wat goed is? Je geeft al aan optics, maar kleine nuttige dingen van een paar euro ?
Qua kleine nuttige dingen merk ik vaak dat een winkel als Taiwangun goedkoper is dan Aliexpress. Kleine railtjes/zaklamp mounts etc. zijn bij Ali vaak iets goedkoper maar het verschilt echt per item.
fun fact EMG=evikeYokikater schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:03:
Zelfs Negative Airsoft is tevreden over de internals van dat Cyma model, TG verkoopt hem ook rebranded als Umbrella Corporation onder de naam van EMG, is exact dezelfde maar dan met resident evil markings. Met een 11.1v Lipo gaat ie als een malle, wil je op save dan werkt ie ook prima met een lager voltage. Hij komt in 3 lengtes, maakt imho niet veel uit qua bereik of accuratesse, anyway.. beste keuze in die prijsklasse. Ik wil er zelf ook 1, en dan komt hij er dus ook.![]()
Evike review:
Negative airsoft:
cyma AEP's zou ik alleen aanraden als je niks anders kunt kopen of als je max 0.5 mag schieten voor full auto, het is allemaal niet geweldigKrazyJay schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:26:
Over Cyma gesproken, heeft iemand ervaring met de Cyma pistol AEG's van Taiwangun? Ik zag de 132s mosfet editon staan (https://www.taiwangun.com...-132s-mosfet-edition-cyma) en vroeg me af of iemand er ervaringen mee had.
Thnx voor de antwoorden:)
Doen jullie ook veel schieten in de achtertuin ? En waarop en welke targets etc.
Doen jullie ook veel schieten in de achtertuin ? En waarop en welke targets etc.
Zelden, blijft een dingetje als mensen je kunnen zien. Al zijn het maar je buren.Christiano007 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:48:
Thnx voor de antwoorden:)
Ik kan de deur van mijn keuken en de schuur tegenover elkaar open zetten om zo een korte baan van ongeveer 10 meter te maken. Net genoeg om in ieder geval wat dingen te testen op functie, maar nauwkeurigheid ga ik daar niet uit af kunnen leiden. Het wordt voor mij nog steeds een verassing of ik m'n fast hop wel goed heb geïnstalleerd op mijn SRS.
Idem, vind ik zelf ook te riskant. Plus, het NAC heeft een mooie 60 meter baan waar je naar hartelust je accuratie kan testen en de boel verder kan afstellen.nst6ldr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:03:
Zelden, blijft een dingetje als mensen je kunnen zien. Al zijn het maar je buren.
Het NAC heb ik echt he-le-maal niks mee, ik zou 4 uur reistijd hebben alleen om m'n replica af te stellen. Mijn dag bestaat vaak uit meer dingen dan alleen autorijden en afstellen van m'n spullen. Wat dat betreft hadden een twee of drietal kleinere centra oneindig veel beter geweest.citruspers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Idem, vind ik zelf ook te riskant. Plus, het NAC heeft een mooie 60 meter baan waar je naar hartelust je accuratie nauwkeurigheid kan testen en de boel verder kan afstellen.
Zelf ben ik blij dat er in ieder geval nog IETS airsoft-gerelateerds in soort-van-midden-Nederland ligt.nst6ldr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Het NAC heb ik echt he-le-maal niks mee, ik zou 4 uur reistijd hebben alleen om m'n replica af te stellen. Mijn dag bestaat vaak uit meer dingen dan alleen autorijden en afstellen van m'n spullen. Wat dat betreft hadden een twee of drietal kleinere centra oneindig veel beter geweest.
Ooh ik heb een pcp van 40 joule met een dikke demper erop. Dan maak ik me niet druk om 2/3 joule. Ook lijkt mijn springbuks meer op een echt wapen dan de meeste met een oranje dop eropnst6ldr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:03:
[...]
Zelden, blijft een dingetje als mensen je kunnen zien. Al zijn het maar je buren.
Ik kan de deur van mijn keuken en de schuur tegenover elkaar open zetten om zo een korte baan van ongeveer 10 meter te maken. Net genoeg om in ieder geval wat dingen te testen op functie, maar nauwkeurigheid ga ik daar niet uit af kunnen leiden. Het wordt voor mij nog steeds een verassing of ik m'n fast hop wel goed heb geïnstalleerd op mijn SRS.
Maar jullie willen toch wel schieten af en toe zonder een wedstrijd te moeten doen? Of doen jullie (zonder Corona) elke week een potje ergens?
oranje dop is niet verplicht hierChristiano007 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Ooh ik heb een pcp van 40 joule met een dikke demper erop. Dan maak ik me niet druk om 2/3 joule. Ook lijkt mijn springbuks meer op een echt wapen dan de meeste met een oranje dop erop
Maar jullie willen toch wel schieten af en toe zonder een wedstrijd te moeten doen? Of doen jullie (zonder Corona) elke week een potje ergens?
en zeker, op eigen terein uit het zicht van de buren, want het blijft altijd gekneuter.
Heb al een Krytac Trident, maar wilde er iets voor er bij dat niet te duur zou zijn. Wat bedoel je met "max 0.5"?Intergalactic schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:32:
[...]
cyma AEP's zou ik alleen aanraden als je niks anders kunt kopen of als je max 0.5 mag schieten voor full auto, het is allemaal niet geweldig
ah ik bedoelde 0.5J(full auto regel deutschland)KrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:36:
[...]
Heb al een Krytac Trident, maar wilde er iets voor er bij dat niet te duur zou zijn. Wat bedoel je met "max 0.5"?
ze kunnen wel wat geupgrade worden, maar geweldig is het niet
Aha okay. Ik vermoedde al niet dat ze krachtig waren en sowieso al geen blowback hadden. Maar voor als backup als de trident zijn batterij plat is, of de mags leeg zijn, zou het hopelijk wel kunnen. Ik ga enkel in België spelen (aangezien ik daar woon), dus Dld is geen factor voor me. Heb je persoonlijk ervaring met deze pistolen?
paar keer mee geschoten, het klinkt als een trage aegKrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:17:
Aha okay. Ik vermoedde al niet dat ze krachtig waren en sowieso al geen blowback hadden. Maar voor als backup als de trident zijn batterij plat is, of de mags leeg zijn, zou het hopelijk wel kunnen. Ik ga enkel in België spelen (aangezien ik daar woon), dus Dld is geen factor voor me. Heb je persoonlijk ervaring met deze pistolen?
qua accuraat schieten, wel okey niks bijzonders, geef mij maar een GBB
Ik ga je moeten corrigeren... deze heeft volgens de website al een lipo. Ik was even geschrokken, maar net nog even nagekeken want NiMH zou ik niet gekocht willen hebben. (En heeft wel een mosfet for what it's worth.)
[ Voor 11% gewijzigd door KrazyJay op 20-05-2020 16:23 ]
vreemd die serie had voorheen een NIMH, dan hebben ze dat eindelijk veranderd.KrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:22:
Ik ga je moeten corrigeren... deze heeft volgens de website al een lipo. Ik was even geschrokken, maar net nog even nagekeken want NiMH zou ik niet gekocht willen hebben. (En heeft wel een mosfet for what it's worth.)
dan is het waarschijnlijk al een stuk beter.
Waarom een AEP ipv een GBB eigenlijk?
Goeie vraag. Voor beginners, waar ik me zeker nog onder reken, zou elektrisch het beste zijn. Veel blijven er op plakken. Het leek me een eerste logische stap, en heb dus vlak voor de Coronaperikelen een Krytac Trident MKII PDW gekocht. Deze heb ik fysiek in de winkel gehaald; hij voelde het best, de visuele klik was er. Een goede vriend van me had tegelijk een AK47 gehaald van G&G (dacht ik), en daarnaast een GBB. Maar omdat hij dus zowel voor batterijen en gas moet zorgen, zag ik het niet zo zitten. Ik heb daar niets gekocht omdat er geen AEPs waren die ze aan wilden raden (misschien wel met een goede reden, daar kom ik nog wel achter). Nu zag ik vorige week dus deze AEP op Taiwangun met mosfet en LiPo, en wilde voor dat geld de gok wel wagen, omdat ik toch al een tracer en RDS in mijn mandje had liggen. Ik zal dus enkel maar morgen zorgen dat ik mijn batterijen opgeladen heb (wat ik thuis kan) en niet voor gas of CO2 hoef te zorgen (waar je thuis niet snel aan komt als je de dag er na tegen 8:00 ergens moet zijn en pas de avond er voor je inventaris bekijkt).
Al in al leek het me dus een logische keuze. Mijn primaire wapen gaat het dus nooit zijn, meer een backup.
Al in al leek het me dus een logische keuze. Mijn primaire wapen gaat het dus nooit zijn, meer een backup.
[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 20-05-2020 16:31 ]
Opzich is de redenering logisch, snap dat Gbb niet direct als ideale keuze klinkt.KrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:31:
Goeie vraag. Voor beginners, waar ik me zeker nog onder reken, zou elektrisch het beste zijn. Veel blijven er op plakken. Het leek me een eerste logische stap, en heb dus vlak voor de Coronaperikelen een Krytac Trident MKII PDW gekocht. Deze heb ik fysiek in de winkel gehaald; hij voelde het best, de visuele klik was er. Een goede vriend van me had tegelijk een AK47 gehaald van G&G (dacht ik), en daarnaast een GBB. Maar omdat hij dus zowel voor batterijen en gas moet zorgen, zag ik het niet zo zitten. Ik heb daar niets gekocht omdat er geen AEPs waren die ze aan wilden raden (misschien wel met een goede reden, daar kom ik nog wel achter). Nu zag ik vorige week dus deze AEP op Taiwangun met mosfet en LiPo, en wilde voor dat geld de gok wel wagen, omdat ik toch al een tracer en RDS in mijn mandje had liggen. Ik zal dus enkel maar morgen zorgen dat ik mijn batterijen opgeladen heb (wat ik thuis kan) en niet voor gas of CO2 hoef te zorgen (waar je thuis niet snel aan komt als je de dag er na tegen 8:00 ergens moet zijn en pas de avond er voor je inventaris bekijkt).
het ding met AEP's is dat ze moeilijk te onderhouden zijn, zelf ben ik direct begonnen met GBB en zou ik zelf niet snel een AEP kopen.
daarnaast werken GBB's ook op propaan, spot goedkoop dus
Ja we koken dus ook niet op gas, dus daar kan ik hem de avond er voor ook niet mee opladenIntergalactic schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Opzich is de redenering logisch, snap dat Gbb niet direct als ideale keuze klinkt.
het ding met AEP's is dat ze moeilijk te onderhouden zijn, zelf ben ik direct begonnen met GBB en zou ik zelf niet snel een AEP kopen.
daarnaast werken GBB's ook op propaan, spot goedkoop dus
Ik zal na mijn eerste dagje met deze Cyma wel een stukje feedback geven over mijn ervaring als beginner.
ben benieuwd wat je er van vindt!KrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:42:
[...]
Ja we koken dus ook niet op gas, dus daar kan ik hem de avond er voor ook niet mee opladen
Ik zal na mijn eerste dagje met deze Cyma wel een stukje feedback geven over mijn ervaring als beginner.
Het vervelende aan GBB vind ik de cooldown. Ik heb al te vaak gehad dat ik (zeker buiten) meerdere schoten loste, het magazijn afkoelde en de BB er nog net niet uit kwam rollen. Zeker kleine pistol magazijnen hebben daar last van. Met je gas keuze kan je hier nog wat in rekken, maar het blijft een probleem.
Er valt dus wel wat te zeggen voor AEP's, maar door de kleine ruimte voor een cylinder en veer en barrel is het lastig om de BB er op een fatsoenlijke snelheid uit te krijgen. Waardoor je dus die 200 FPS dingen krijgt waar niemand echt op zit te wachten.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat GBB pistols, zeker voor binnen, een hele leuke ervaring bieden voor relatief weinig geld. Waar bij een GBB rifle de prijzen beginnen bij 350 euro en je per mag (die meestal maar 30 bb's bevatten) nog eens 60 per stuk mag neerleggen, heb je al een fatsoenlijk GBB pistool voor 100 euro, en een mag voor 2 a 3 tientjes.
Trouwens, even voor de zekerheid, maar je kan gewoon flessen greengas (propaan met wat smeermiddel en een geurtje) kopen waar je je magazijnen mee kan bijvullen. Die flessen zijn prima houdbaar, dus je hoeft maar 1 keer per jaar vooruit te denken
Er valt dus wel wat te zeggen voor AEP's, maar door de kleine ruimte voor een cylinder en veer en barrel is het lastig om de BB er op een fatsoenlijke snelheid uit te krijgen. Waardoor je dus die 200 FPS dingen krijgt waar niemand echt op zit te wachten.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat GBB pistols, zeker voor binnen, een hele leuke ervaring bieden voor relatief weinig geld. Waar bij een GBB rifle de prijzen beginnen bij 350 euro en je per mag (die meestal maar 30 bb's bevatten) nog eens 60 per stuk mag neerleggen, heb je al een fatsoenlijk GBB pistool voor 100 euro, en een mag voor 2 a 3 tientjes.
Trouwens, even voor de zekerheid, maar je kan gewoon flessen greengas (propaan met wat smeermiddel en een geurtje) kopen waar je je magazijnen mee kan bijvullen. Die flessen zijn prima houdbaar, dus je hoeft maar 1 keer per jaar vooruit te denken
Nieuwe gear is binnen
Ik heb nu al een tijd FG+RG, maar dat begon te vervelen, veel na gedacht om een complete fg kit te doen, maar dan ben ik lopende kots(want ja daar lijkt FG een beetje op).
Het is uit eindelijk AOR2 geworden en de kleur match is dik!
:strip_exif()/f/image/7wDL31bu4DLccOyoIg2tys2O.jpg?f=fotoalbum_large)
TMC broek en emerson shirt, want ik ben niet rijk genoeg voor crye

Ik heb nu al een tijd FG+RG, maar dat begon te vervelen, veel na gedacht om een complete fg kit te doen, maar dan ben ik lopende kots(want ja daar lijkt FG een beetje op).
Het is uit eindelijk AOR2 geworden en de kleur match is dik!
:strip_exif()/f/image/7wDL31bu4DLccOyoIg2tys2O.jpg?f=fotoalbum_large)
TMC broek en emerson shirt, want ik ben niet rijk genoeg voor crye
Als goedkope back-up zou ik eerder de JG G36 (608). Gaat volgens mij nog altijd voor een 90 euro ofzo over de toonbank en is een prima AEG om als back-up te dienen.KrazyJay schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:17:
Ik heb recentelijk de CM093C opgepikt welke ook een nieuwe variant van CYMA is. Heeft dezelfde internals als de Platinum serie, maar dan zonder de mosfet.Intergalactic schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:40:
Intern zit hij echt zeer goed in elkaar en verslaat hij met gemak duurdere replica's. Een flinke stap omhoog voor CYMA en bijna raar dat het voor die prijs kan (in vergelijk met andere).
Het enige dat ik aangepast heb is de nozzle, aangezien die zonder O-ring kwam en verder uiteraard de hop-up trein.
In al dit M4 varianten geweld: iemand nog tips voor een metalen MP5?
https://www.powair6.com/e...a5-mosfet-full-power.htmldr.lowtune schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:23:
In al dit M4 varianten geweld: iemand nog tips voor een metalen MP5?
Is alleen nergens in stock, zit een avalon gearbox in
Ics heeft ook een mp5 serie maar die zijn ook uitverkocht
[ Voor 8% gewijzigd door Intergalactic op 21-05-2020 19:56 ]
Hebben jullie ook nog tips voor betaalbare hoofd/bril/mondbescherming?
Revision sawfly op ebay/marktplaats, ongveer 30 euro maar surplus militair spul.Christiano007 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:24:
En anders zijn er nog revision locust die je ook surplus kan kopen, ben erg blij met mijn revision spul
Jup. Koop echte. Investeer in kwaliteit. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur.Christiano007 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:24:
De mijne is een Bolle X800. Onder en boven open voor ventilatie en een stevig keurmerk. Ik ben een extreem actieve speler en zweet me permanent zeiknat, winter, zomer, maakt niet uit. Ik heb dus niets aan een beslagen bril. Ik speel buiten normaal met bitje, geen masker.
Overigens heb ik ook met een Dye airsoft masker gespeeld, dat beviel ook heel goed. Ziet er alleen totaal niet tacticool uit. Leuk voor speedsoft, maar qua comfort.. stiekem ook chill - voor binnen.
Nogmaals: bespaar op alles, behalve je bril. Desnoods op blote voeten met een hand vol BB's het veld in, maar met een goede bril. Ik heb zelf met nepshit gespeeld en toen ik daar zelf een keer doorheen schoot ontdekte ik: nepshit = nepshit.
Revision hoor ik vaker @Intergalactic , is ook militair spul (dus tacticool), maar is bij mij na 5 min beslagen en komt niet meer goed. Jammer, want vind ze wel tof. Maargoed, zo zie je: tis persoonlijk en er is enorm veel keus.
[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-05-2020 20:47 ]
Bij mij waren de revision anti fog doekjes voldoende en zodra die op waren dreft. Smeer het er eens per maand op nooit last van beslaanNiGeLaToR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:43:
[...]
Jup. Koop echte. Investeer in kwaliteit. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur.
De mijne is een Bolle X800. Onder en boven open voor ventilatie en een stevig keurmerk. Ik ben een extreem actieve speler en zweet me permanent zeiknat, winter, zomer, maakt niet uit. Ik heb dus niets aan een beslagen bril. Ik speel buiten normaal met bitje, geen masker.
Overigens heb ik ook met een Dye airsoft masker gespeeld, dat beviel ook heel goed. Ziet er alleen totaal niet tacticool uit. Leuk voor speedsoft, maar qua comfort.. stiekem ook chill - voor binnen.
Nogmaals: bespaar op alles, behalve je bril. Desnoods op blote voeten met een hand vol BB's het veld in, maar met een goede bril. Ik heb zelf met nepshit gespeeld en toen ik daar zelf een keer doorheen schoot ontdekte ik: nepshit = nepshit.
Revision hoor ik vaker @Intergalactic , is ook militair spul, maar is bij mij na 5 min beslagen en komt niet meer goed. Jammer, want vind ze wel tof. Maargoed, zo zie je: tis persoonlijk en er is enorm veel keus.
Bij mij loopt bij die bolle het water gewoon aan de binnenkant naar beneden als ik echt op dreef ben, zo de bril uit. Heb met CQB training gehad dat er zweet uit m'n helm liep. Ik ben met sport geen overdreven zweter, maar met airsoft, met vest aan en hele gear.. geen idee, maar zweet me altijd helemaal nat haha.Intergalactic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:47:
[...]
Bij mij waren de revision anti fog doekjes voldoende en zodra die op waren dreft. Smeer het er eens per maand op nooit last van beslaan
Ik laat wel 's een GPS track meedraaien op een speeldag, maar 15-20km lopen, kruipen en rennen is geen uitzondering
(maar voor 30,- durf ik het best nog 's te proberen, heb alleen een keer een bril geleend, ms anti fog gesloopt met glassex oid, die coating doet wonderen
Btw: meteen nog tips welke echt zijn, ik zie er al staan vanaf 15 pond, dat lijkt me wel erg goedkoop?)
[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-05-2020 20:53 ]
99.5% van de revisions zijn echt op ebay, de duurdere zeker.NiGeLaToR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:49:
[...]
Bij mij loopt bij die bolle het water gewoon aan de binnenkant naar beneden als ik echt op dreef ben, zo de bril uit. Heb met CQB training gehad dat er zweet uit m'n helm liep. Ik ben met sport geen overdreven zweter, maar met airsoft, met vest aan en hele gear.. geen idee, maar zweet me altijd helemaal nat haha.
Ik laat wel 's een GPS track meedraaien op een speeldag, maar 15-20km lopen, kruipen en rennen is geen uitzonderingvind het echt leuk.
(maar voor 30,- durf ik het best nog 's te proberen, heb alleen een keer een bril geleend, ms anti fog gesloopt met glassex oid, die coating doet wonderen
Btw: meteen nog tips welke echt zijn, ik zie er al staan vanaf 15 pond, dat lijkt me wel erg goedkoop?)
Het ding is alleen omdat er zo veel zijn(us/uk/nl gebruiken ze) is de prijs altijd super laag. Ik heb mijn setje voor 20 gekocht. Als je echt twijfelt kan je altijd nog replacement lensen kopen. Zijn 16 euro ofzo.
Qua zweten, ik ken het, geen idee waarom het zo erg is

@Intergalactic het mooiste is, ik heb er, op de zweet in je bril na, geen last van ook. Pas met een pauze in de safezone als het vest uit gaat is het in ene onprettig. Maakt het toch een sport voor me.
Morgenavond RSL, eindelijk, sinds februari. Enorm veel zin in.
Ik ga gewoon zo'n Sawfly bestellen, proberen het gewoon. Prijs valt enorm mee inderdaad
Ik ga gewoon zo'n Sawfly bestellen, proberen het gewoon. Prijs valt enorm mee inderdaad
Nice, ik ga volgende week weer naar assen, wellicht kom ik je ooit bij RSL tegen, dat is bij mij om de hoekNiGeLaToR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:26:
@Intergalactic het mooiste is, ik heb er, op de zweet in je bril na, geen last van ook. Pas met een pauze in de safezone als het vest uit gaat is het in ene onprettig. Maakt het toch een sport voor me.
Oh kom daar ook regelmatig, wellicht dus al eens onbewust gespeeld dus.Intergalactic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:30:
[...]
Nice, ik ga volgende week weer naar assen, wellicht kom ik je ooit bij RSL tegen, dat is bij mij om de hoek
Ms herken je wat van onze squat op IG als je dat hebt (@tacticalbellysquat).
Ik vermoed van wel, maar weet het niet zeker. De patches komen me wel bekend voorNiGeLaToR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:33:
[...]
Oh kom daar ook regelmatig, wellicht dus al eens onbewust gespeeld dus.
Ms herken je wat van onze squat op IG als je dat hebt (@tacticalbellysquat).
Assen? Daar ben ik heel benieuwd naar, heb ze toen gesteund door zo'n patch te kopen, maar ben er nog niet geweest. Hoe is dat qua veld? (Zo jammer dat Gasselte weg is, dat was pas een leuk veld!)Intergalactic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:30:
[...]
Nice, ik ga volgende week weer naar assen, wellicht kom ik je ooit bij RSL tegen, dat is bij mij om de hoek
Is het een beetje te doen nu, airsoften met die 1,5m regels?
Zelf ga ik waarschijnlijk naar Valburg binnenkort, orga is super relaxed en het is niet al te ver rijden (in regio Rotterdam is er niet zoveel outdoor wat de moeite waard lijkt).
Ondertussen ga ik maar lekker door met het zoeken naar een leuke MP5, dank voor je tips! de ICS had ik inderdaad gezien (en graag willen kopen) maar is er nergens. Een CYMA CM041b zou ook nog wel kunnen. Liefst koop ik iets zo goedkoop mogelijk (en de gearbox mag ook verrot zijn) want ik ga er toch altijd zelf aan sleutelen.
Mijn nieuwste project is mijn KAC PDW ombouwen zodat deze een normale buffertube en stock accepteert, daar kan dan de lipo in (die zit nu in een vrij bulky foregrip). Adapterplaat heb ik al geprint, maar wil nu kijken of ik deze aan kan passen zodat hij wel foldable kan blijven. Dan past hij namelijk mooi in mijn DMR tas.
En qua brillen: revision sawfly! (heb 'm al jaren, gekocht bij een Britse dump).
Top veld, orga on point leuke dag altijd daar. Op dit moment mijn go to, volgende week wordt weer mijn eerste keer skirmen sinds de "lock down" eens kijken hoe goed ik het nog kan.dr.lowtune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:48:
[...]
Assen? Daar ben ik heel benieuwd naar, heb ze toen gesteund door zo'n patch te kopen, maar ben er nog niet geweest. Hoe is dat qua veld? (Zo jammer dat Gasselte weg is, dat was pas een leuk veld!)
Is het een beetje te doen nu, airsoften met die 1,5m regels?
Zelf ga ik waarschijnlijk naar Valburg binnenkort, orga is super relaxed en het is niet al te ver rijden (in regio Rotterdam is er niet zoveel outdoor wat de moeite waard lijkt).
Ondertussen ga ik maar lekker door met het zoeken naar een leuke MP5, dank voor je tips! de ICS had ik inderdaad gezien (en graag willen kopen) maar is er nergens. Een CYMA CM041b zou ook nog wel kunnen. Liefst koop ik iets zo goedkoop mogelijk (en de gearbox mag ook verrot zijn) want ik ga er toch altijd zelf aan sleutelen.
Mijn nieuwste project is mijn KAC PDW ombouwen zodat deze een normale buffertube en stock accepteert, daar kan dan de lipo in (die zit nu in een vrij bulky foregrip). Adapterplaat heb ik al geprint, maar wil nu kijken of ik deze aan kan passen zodat hij wel foldable kan blijven. Dan past hij namelijk mooi in mijn DMR tas.
En qua brillen: revision sawfly! (heb 'm al jaren, gekocht bij een Britse dump).
Wel fijn dat inmiddels mijn twee mains helemaal af zijn

:strip_exif()/f/image/DOelLe3Xh1rQwt89KPjXftgk.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je een goede bril zoekt maar niet zo'n groot budget hebt kan ik Pyramex (en rebrands zoals Valken) aanraden. Geen getwijfel met en166 of zelfs Z87+, geen twijfels over nepperds via ebay, gewoon meteen full gas mil.prf erkend voor minstens 7-15 Joule kinetische energie nieuw uit de doos.
Let wel op dat je de dubbele "thermal" lens versie haalt, die beslaat minder snel (maar bij mij nog steeds uiteindelijk, net als elke andere bril/goggle die ik tot nu toe heb geprobeerd die niet zou beslaan).
Let wel op dat je de dubbele "thermal" lens versie haalt, die beslaat minder snel (maar bij mij nog steeds uiteindelijk, net als elke andere bril/goggle die ik tot nu toe heb geprobeerd die niet zou beslaan).
[ Voor 36% gewijzigd door citruspers op 22-05-2020 18:36 ]
De NABV stembussen zijn weer open, stemmuuhhh