Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-10-2021
@dr.lowtune als bucking heb ik die nineball purple is deze ook goed of toch voor de maple leaf gaan?
en voor die volume matching en sorbo pad , voor wat zou ik dan moeten kijken?
En zou ik ook best een nieuwe cylinder kopen en zo ja welke? action army ?

[ Voor 17% gewijzigd door cartoontje1 op 11-02-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

dr.lowtune

Deugt niet

cartoontje1 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:01:
@dr.lowtune als bucking heb ik die nineball purple is deze ook goed of toch voor de maple leaf gaan?
en voor die volume matching en sorbo pad , voor wat zou ik dan moeten kijken?
En zou ik ook best een nieuwe cylinder kopen en zo ja welke? action army ?
Volgens mij is die nineball ook wel prima (heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er wel goede dingen over gelezen).

Volume matching is het afstemmen van de barrel length ten opzichte van het volume van de cylinder, in relatie tot het bb gewicht. Hier is voor diverse gewichten BB's een optimum. Om een zware BB weg te schieten heb je meer lucht nodig dan om een lichte BB weg te schieten. Als je "te veel" lucht hebt om een BB weg te schieten, dan maakt je airsoft apparaat wat meer geluid dan " hoeft" .

Op airsoftsniperforum staat hier veel over uitgelegd:
https://www.airsoftsniper...st-barrel-length-vsr.html

Mijn build is dus op 0.43g gebaseerd, ik gebruik een barrel van 428mm. Tegenwoordig mag je niet meer met 0.43 schieten in NL, dat betekent effectief dat mijn huidige inner barrel te kort is voor 0.40g BB's en mijn BAR10 dus iets meer geluid maakt dan noodzakelijk is.

In een AEG kan je de cylinder makkelijk aanpassen, maar dat zou ik in een sniper niet doen. Ik weet niet hoe lang je barrel is, maar die zou ik eerlijk gezegd niet vervangen, want EDGI is wel echt goed spul. Mocht je dus veel te veel "overvolume" hebben, dan zou ik dat voor lief nemen en eventueel nog een dempertje met foam er op schroeven.

Qua sorbopad is er veel te koop. Sommige mensen gebruiken rubber ringen die je in kranen ziet. Ik gebruik zelf een Air-pad 70D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Wat zijn leuke airsoft locaties? Ik vind er hier veel die niet meer bestaan.
Ik woon in belgie maar wil ook wel in nederland skrimmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 11:36
Onlangs mij nieuwe liefde ontvangen, de HK416a5 in GBB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mh8kL3VjvD4xdYwRHyy3CrSe/full.jpg

De kleur moet wel je smaak zijn, maar wat een pracht replica :9

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
cartoontje1 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:20:
Wat zijn leuke airsoft locaties? Ik vind er hier veel die niet meer bestaan.
Ik woon in belgie maar wil ook wel in nederland skrimmen.
Ik denk dat je hier wel uit de voeten kunt voor NL in ieder geval:

https://www.nabv.nl/airsoft-in-nederland

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:23
Dennis_k schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:35:

[Afbeelding]

Gaaf! ik ben zelf meer van het zwart maar kan hem zo icm de tan glock zeker waarderen! ik loop zelf met een HK416D in de GBB variant waar ik tevreden mee ben, toch kriebelt het af en toe om een andere te halen, hoe bevalt deze? heb je problemen met de controls (niet locken van de bolt bij een empty mag) of een losse outer barrel?

Ik zit ook nog te kijken naar een KWA hk416 of TM MWS, de TM trekt mij wegens de prestaties, echter wil het oog ook wat en kijk ik veel liever naar een hk416...keuzes keuzes...

• Dennis_k
j0rDy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Gaaf! ik ben zelf meer van het zwart maar kan hem zo icm de tan glock zeker waarderen! ik loop zelf met een HK416D in de GBB variant waar ik tevreden mee ben, toch kriebelt het af en toe om een andere te halen, hoe bevalt deze? heb je problemen met de controls (niet locken van de bolt bij een empty mag) of een losse outer barrel?

Ik zit ook nog te kijken naar een KWA hk416 of TM MWS, de TM trekt mij wegens de prestaties, echter wil het oog ook wat en kijk ik veel liever naar een hk416...keuzes keuzes...
Ik heb geen last van al die problemen. Loop zit gewoon vast, geen beweging in te krijgen.
Ook het locken van de bolt is geen probleem.
De fire selector is ook lekker stug en zit goed vast in de verschillende posities

Als ik mijn bolt er uit haal staat er versie 3 op de nozzle, dus ik denk wel dat e.e.a. is aangepast ten opzichte van de eerste versie die is uitgebracht.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jij. Bij mij zat het nog tussen de TM M4 MWS en de 416.
Uiteindelijk voor de 416 gekozen, omdat deze ook gelijk goed is te gebruiken met greengas.
Alleen de TM heeft weer een ceracoating...... ga nu weer bijna twijfelen :+

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:10
Ben uiteindelijk zelf voor de MWS gegaan puur voor de prestaties,betrouwbaarheid en de fun. Ik laat mijn TM recoils inmiddels thuis :)

• j0rDy
Dennis_k schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Ik heb geen last van al die problemen. Loop zit gewoon vast, geen beweging in te krijgen.
De fire selector is ook lekker stug en zit goed vast in de verschillende posities

Als ik mijn bolt er uit haal staat er versie 3 op de nozzle, dus ik denk wel dat e.e.a. is aangepast ten opzichte van de eerste versie die is uitgebracht.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jij. Bij mij zat het nog tussen de TM M4 MWS en de 416.
Uiteindelijk voor de 416 gekozen, omdat deze ook gelijk goed is te gebruiken met greengas.
Goed om te horen dat je geen last hebt van de genoemde problemen, ik twijfelde of VFC er iets aan gedaan had na de reviews van de eerste batch. De voornaamste reden waarom ik een andere wil is dat ik al enige tijd een tracer heb en het er niet uit ziet als je deze op een extended barrel schroeft, ik heb al een kortere inner barrel maar deze steekt nog teveel uit om alleen de tracer te kunnen gebruiken.

Het gebruik van green gas bij de VFC is wel prettig ja, en een makkelijk toegankelijke hopup is ook fijn, qua slijtage en performance neig ik weer richting de TM, maar bij de VFC hoef ik in principe mijn mags niet te vervangen, ach zo loop ik al maanden rond…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cartoontje1
Iemand ervaring met de vfc avalon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

j0rDy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Ik zou iets kopen waar je graag naar kijkt, wat uitnodigt om er mee te spelen. Welke prestaties doel je precies op? Want qua range/accuracy is het allemaal wel gelijkwaardig te krijgen lijkt me (mits de hoeveelheid afgegeven gas constant is).

Een hop-up, barrel, nozzle vervang je makkelijker dan de looks van de receiver :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 12:12
Vanmiddag een badge gekregen bij Area 077 in Venlo. Toffe dag gehad en fijne fairplay daar. Marshalls nemen het serieus en zorgen dat er niet te veel downtime is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wj5pC6UElVJ0F0oBnhhNoazQ/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
williewimp schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:51:
Vanmiddag een badge gekregen bij Area 077 in Venlo. Toffe dag gehad en fijne fairplay daar. Marshalls nemen het serieus en zorgen dat er niet te veel downtime is. [Afbeelding]
Hey daar was ik ook vandaag! Leuke dag gehad, aardig volk en leuke gameplay! Fijn dat de patch naar een mede-tweaker is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
williewimp schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:51:
Vanmiddag een badge gekregen bij Area 077 in Venlo. Toffe dag gehad en fijne fairplay daar. Marshalls nemen het serieus en zorgen dat er niet te veel downtime is. [Afbeelding]
Ik kom hier ook regelmatig.
Goed veld en goede Marschals, 1 van hen is trouwens vorig jaar begonnen bij Unit13 en ook daar loopt het nu beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Replica
M'n setup is nu zo'n beetje compleet. Gisteren is m'n pakketje binnengekomen met wat spulletjes: foregrip, qd sling point, scope riser en peqbox achtig ding met laser en flashlight erin.
Ik heb de losse drukknop voor de flashlight/laser nog niet aangesloten, maar ik twijfel of die wel nodig is. Ik kan prima bij de knopjes achterop. Ik had ook de variant zonder laser kunnen kiezen, maar ik vond het er wel cool uitzien met. De throw van die flashlight is prima. De straal is niet te breed dus hij draagt best ver in donkere gangen etc.
Die riser heb ik nodig voor als ik mijn dye masker draag, zonder riser zat die holosight net aan de lage kant. Ik had al een diagonale foregrip maar hoewel die er wel tacticool uitzag vond ik die niet zo fijn in gebruik. Deze verticale werkt nu al veel plezieriger.
De qd sling point zit op een 3 slots mlok naar ris railtje. Ik kom geen sling point die direct op mlok kan vinden (of hij had niet de goede diameter, of heel duur etc.) Als iemand ze wel weet te vinden hoor ik het graag.
Het enige puntje wat nu nog op de I moet is de beschermkap voor de holosight. Dit is 'n goedkope die het beeld nogal vervormd. Ik ga er een maken door zo'n honeycomb protector te verbouwen door de honeycomb te vervangen door 'n mooi vlak stuk plexiglas.
De tracer was ik ff vergeten erop te zetten voor de foto.
De replica is een G&G SR15 E3 MOD 2 trouwens, met de G2 gearbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:05
williewimp schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:33:
[Afbeelding: Replica]
M'n setup is nu zo'n beetje compleet. Gisteren is m'n pakketje binnengekomen met wat spulletjes: foregrip, qd sling point, scope riser en peqbox achtig ding met laser en flashlight erin.
Ik heb de losse drukknop voor de flashlight/laser nog niet aangesloten, maar ik twijfel of die wel nodig is. Ik kan prima bij de knopjes achterop. Ik had ook de variant zonder laser kunnen kiezen, maar ik vond het er wel cool uitzien met. De throw van die flashlight is prima. De straal is niet te breed dus hij draagt best ver in donkere gangen etc.
Die riser heb ik nodig voor als ik mijn dye masker draag, zonder riser zat die holosight net aan de lage kant. Ik had al een diagonale foregrip maar hoewel die er wel tacticool uitzag vond ik die niet zo fijn in gebruik. Deze verticale werkt nu al veel plezieriger.
De qd sling point zit op een 3 slots mlok naar ris railtje. Ik kom geen sling point die direct op mlok kan vinden (of hij had niet de goede diameter, of heel duur etc.) Als iemand ze wel weet te vinden hoor ik het graag.
Het enige puntje wat nu nog op de I moet is de beschermkap voor de holosight. Dit is 'n goedkope die het beeld nogal vervormd. Ik ga er een maken door zo'n honeycomb protector te verbouwen door de honeycomb te vervangen door 'n mooi vlak stuk plexiglas.
De tracer was ik ff vergeten erop te zetten voor de foto.
De replica is een G&G SR15 E3 MOD 2 trouwens, met de G2 gearbox.
Houd er rekening mee dat laser alleen toegestaan is als deze officieel is goedgekeurd door de NABV.
Ik weet van een aantal locaties die bij ontdekken daarvan ook zullen vragen om deze te verwijderen. Dus houd hier even rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 08:02
WaSteiL schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Houd er rekening mee dat laser alleen toegestaan is als deze officieel is goedgekeurd door de NABV.
Ik weet van een aantal locaties die bij ontdekken daarvan ook zullen vragen om deze te verwijderen. Dus houd hier even rekening mee.
Misschien nog beter om een stukje tape ofzo over de laser monding te plaatsen als je hem toch niet gebruikt , dan kan je ook nooit door de orga of spelers beschuldigd worden :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Die laser gebruik ik ook niet, hij is alleen maar voor de mooi. de regels mbt lasers zijn alleen klasse I lasers en ze moeten voorzien zijn van CE keurmerk. Ik ga m ook afdekken, maar ik vond de look gewoon mooi.
Ik moet nog ff verzinnen wat de makkelijkste manier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:04
Dennis_k schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:35:

[Afbeelding]

Daar ga je heel veel plezier van hebben! Ik speel er nu 3/4 jaar mee ongeveer.

Nu met de volgende upgrades:
  • TNT Hopup
  • Mapple Leaf Crazy Jet barrel
  • Mapple Leaf Bucking
  • Zparts steel bolt
  • Geiselle Rail
  • Magpull Rear Stock
Overigs speel ik op propaan. Scheelt een hoop geld O-) (wel wat meer werk alles netjes te smeren)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZVYdwq5h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Merk je veel verschil door de upgrades die je er in hebt zitten?
En propaan, is dat veel goedkoper? Gebruik nu Nuprol 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Laatst online: 09-09-2024
Iemand hier ervaring met de GHK AK-series replicas?

Ik sta een beetje op het punt om een AK-105 te bestellen bij Samoon.

Na mijn Ares Striker AS01 build wil ik nu beginnen aan AK rifle build.
Maar ik ben benieuwd of ik meer met reparaties bezig ben met GHK zoals ik dat met Tipmann heb ervaren of dat ik een betrouwbaar replica koop waarin ik me kan richten op ergonomics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Dennis_k schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:11:
Merk je veel verschil door de upgrades die je er in hebt zitten?
En propaan, is dat veel goedkoper? Gebruik nu Nuprol 2.0
Ik merk wel een aardig verschil met hoe hij nu schiet dan toen hij standaard was. Ik zou eerst lekker spelen hoe hij nu is. En dan langzaam aan gaan upgraden.

En ja dat is behoorlijk goedkoper.
Busje Nuprol 2.0 kost dacht ik €10,- ongeveer voor 300 gram.
Propaan kost €35,- per 9,5 KG. (je ruikt het alleen wat, persoonlijk vind ik het erg meevallen)

Ik speel nu bijna een jaar (1 tot 2x in de week) met 1 fles propaan. En die is nog lang niet leeg.

Propaan geeft een iets hogere druk dan Nuprol 2.0. Maar dit kan je prima afstellen met de V3 nozzle.

[ Voor 9% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 25-02-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Ik merk wel een aardig verschil met hoe hij nu schiet dan toen hij standaard was. Ik zou eerst lekker spelen hoe hij nu is. En dan langzaam aan gaan upgraden.

En ja dat is behoorlijk goedkoper.
Busje Nuprol 2.0 kost dacht ik €10,- ongeveer voor 300 gram.
Propaan kost €35,- per 9,5 KG. (je ruikt het alleen wat, persoonlijk vind ik het erg meevallen)

Ik speel nu bijna een jaar (1 tot 2x in de week) met 1 fles propaan. En die is nog lang niet leeg.

Propaan geeft een iets hogere druk dan Nuprol 2.0. Maar dit kan je prima afstellen met de V3 nozzle.
Hoe doe je dit in het veld? Ik neem aan dat je in het veld gas in je magazijnen moet voelen.
Ik heb er zelf ook aan zitten denken. Ik denk alleen dat ik me hier eens goed in moet verdiepen. Ook met de setup hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Mirr0r schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Hoe doe je dit in het veld? Ik neem aan dat je in het veld gas in je magazijnen moet voelen.
Ik heb er zelf ook aan zitten denken. Ik denk alleen dat ik me hier eens goed in moet verdiepen. Ook met de setup hiervan.
Ik gebruik gewoon normale GBB magazijnen voor de HK416.

Thuis vul ik met een slang met kraantje en met een verloopje een kleine fles ter grootte van een nuprol bus met propaan en die neem ik mee naar de skirm (soms 2 bussen). Op die kleine fles draai ik een adapter waarmee ik de magazijnen vul met gas.

Kort samengevat, je hebt een paar verloopjes nodig (Ali), een kleine gas bus en meer eigenlijk niet.

Ik gebruik het voornamelijk voor de kosten (speel er op een avond makkelijk een nuprol bus doorheen anders) maar ook omdat ik mijn barrel, bucking en bb niet wil voorzien van een laagje olie...

Ik maak schoon / smeer de replica internals en de nozzle/bolt na elke skirm.

[ Voor 19% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 25-02-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik gewoon normale GBB magazijnen voor de HK416.

Thuis vul ik met een verloop een kleine fles ter grootte van een nuprol bus met propaan en die neem ik mee naar de skirm (soms 2 bussen). Op die kleine fles draai ik een adapter waarmee ik de magazijnen vul met gas.

Kort samengevat, je hebt een paar verloopjes nodig (Ali), een kleine gas bus en meer eigenlijk niet.

Ik gebruik het voornamelijk voor de kosten (speel er op een avond makkelijk een nuprol bus doorheen anders) maar ook omdat ik mijn barrel, bucking en bb niet wil voorzien van een laagje olie...

Ik maak schoon / smeer de replica internals en de nozzle/bolt na elke skirm.
Wat voor verloop stuk heb je om van een 9,5KG fles een kleine 400gram fles te vullen?
Het enige wat mij namelijk tegenhoud is mobiliteit met propaan. Als ik dit in een kleinere flesje het veld zou in kunnen meebrengen, dan is het eigenlijk ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Mirr0r schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Wat voor verloop stuk heb je om van een 9,5KG fles een kleine 400gram fles te vullen?
Het enige wat mij namelijk tegenhoud is mobiliteit met propaan. Als ik dit in een kleinere flesje het veld zou in kunnen meebrengen, dan is het eigenlijk ideaal!
Heb mijn post even ge-edit met links erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Vergeet de meur niet als je met propaan speelt, dat is wel een voordeel van green gas :+

Zelf ben ik meer van het HPA "tappen" van magazijnen, mits het vulventiel natuurlijk toegankelijk is als het magazijn in de replica zit. Goede consistentie, afstelbare FPS, geen meur en geen duur gas.

Als nadeel heb je natuurlijk wel een slang die uit je magazijn komt, wat je reloads wat trager dan gebruikelijk maakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L6f3Vls.png

(foto is van de kerstskirm bij Area077 waar de organisatie rode en blauwe kerstmutsen had die je mocht opzetten. Zag er echt geweldig uit tijdens het spel, bijna iedereen had er wel eentje op.)

[ Voor 17% gewijzigd door citruspers op 25-02-2020 16:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-06 14:19

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Na een tijdje aan kloten toch besloten om mijn HOG intern aan te pakken met hulp van @rsnubje (bedankt trouwens) zit nu nog op de stock gears, maar ook die zullen op een later moment vervangen worden door ik gok een 16:1 setje van SHS of iets anders(als je iets leuks weet).

Hangt nu een titan in en wat verschillende MAXX MODEL onderdelen(beetje overhyped) en een SHS HT motortje+cheesed piston.
Wel moet ik even de veer bij knippen aangezien ik na de piston head vervanging 1.3J schiet op .30's, airseal is wel <3
De trigger is ook vervangen door een E style speed trigger, helaas heb ik geen plaatje wat meer recent is :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-MdTZvvwYOTIUnE9tPKYzl6_XE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Hc4vcmZhnlaaTUnkR69WE3SC.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
En een plaatje van de trigger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Wyk6EXL4uUngYn4b28J-5f3D_w=/f/image/9YA1TYEMXO0z8S9kqtXHwIi0.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Intergalactic op 09-03-2020 11:20 ]

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Met dit perfecte airsoft weer, waarbij we niet kunnen airsoften, ben ik maar eens eens naar mijn gear aan het kijken. Helaas tot de conclusie gekomen dat al mijn airsoft apparaten wel klaar zijn :( dus ik wilde me eens gaan verdiepen in de wereld van airsoft granaten. Is er ergens een complete lijst van wat nu toegestaan is? Ik heb Tornado, Avatar, StratAim en E-RAZ al gevonden, maar is dat het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
Met dit perfecte airsoft weer, waarbij we niet kunnen airsoften, ben ik maar eens eens naar mijn gear aan het kijken. Helaas tot de conclusie gekomen dat al mijn airsoft apparaten wel klaar zijn :( dus ik wilde me eens gaan verdiepen in de wereld van airsoft granaten. Is er ergens een complete lijst van wat nu toegestaan is? Ik heb Tornado, Avatar, StratAim en E-RAZ al gevonden, maar is dat het dan ook?
zonder lepel was toegestaan toch(en zonder knal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Intergalactic schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:12:
[...]

zonder lepel was toegestaan toch(en zonder knal)
Zo werkt het niet helemaal. Van NABV:
Uit het feit dat naast de Tornado, Avatar en Strataim NOVA Epsilon nu ook de E-RAZ airsoft granaat is toegestaan, mag je niet concluderen dat ook andere airsoft granaten zijn toegestaan.
Er gaat nogal een idioot proces aan vooraf schijnbaar. Het mijne weet ik er niet van.

Ik heb 'n nieuwe replica (tweeedehands) gekocht. Het is n CZ P-09 van ASG oem door KJW. Er zaten 2 CO2 magazijnen bij. Ik heb nog geen chrono maar aangezien ik er CO2 magazijnen bij heb zal hij wel te hard schieten. Ik heb op het internet al zitten zoeken naar mogelijkheden om de fps omlaag te krijgen, maar nog geen definitieve goede mogelijkheden gevonden.
Iemand daar ervaring mee?
Ik kan ook nieuwe gas magazijnen kopen, maar ik probeer liever iets te fixen met de spullen die ik al heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p33F5S8lekI-N2bBpY0F01LYWs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JtrNxJYnpNQ0de0DCn17kes.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door williewimp op 24-03-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het nadeel van airsoft granaten is dat ze best wel duur zijn, en je in de praktijk dus eigenlijk meteen achter je granaat aan moet om te voorkomen dat iemand anders er met jouw granaat vandoor gaat.

Qua gebruik zijn die BB granaten wel heel leuk, heb nog nooit zo'n bedroefd team de trap af zien sjouwen nadat hun hele team tijdens een assault werd weggevaagd in een grote BB regen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

williewimp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

Er gaat nogal een idioot proces aan vooraf schijnbaar. Het mijne weet ik er niet van.

Ik heb 'n nieuwe replica (tweeedehands) gekocht. Het is n CZ P-09 van ASG oem door KJW. Er zaten 2 CO2 magazijnen bij. Ik heb nog geen chrono maar aangezien ik er CO2 magazijnen bij heb zal hij wel te hard schieten. Ik heb op het internet al zitten zoeken naar mogelijkheden om de fps omlaag te krijgen, maar nog geen definitieve goede mogelijkheden gevonden.
Ik kan ook nieuwe gas magazijnen kopen, maar ik probeer liever iets te fixen met de spullen die ik al heb.

[Afbeelding]
nice! ik heb een FNX van VFC leuke "handcanons"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit wel eens gedaan bij een co2 powered pistol van een vriend, volgens mij ook een KJW. Je kan het op 2 manieren oplossen: per magazijn, of in je replica zelf.

Bij de replica die ik toen heb aangepast werkte het als volgt: een hamertje zorgt dat er een klep (in je magazijn) kort open komt te staan, daar komt het gas uit. Het is dus zaak om te zorgen dat ofwel die klep minder ver open gaat, of dat er minder gas kan stromen.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een stukje gum op het hamertje te plakken (plastic kan denk ik ook wel) waardoor het hamertje iets minder travel heeft, daardoor iets minder versnelt en daardoor dus ook de klep minder ver opent (want die krijgt een zachtere tik). Op deze manier hebben we een pistool wat 430 fps schoot op de 260-280 gekregen. Na wat finetunen schommelde dit rond de 290-300.

Je kan ook minder gas laten stromen door je magazijn aan te passen, maar dat moet je dan per magazijn doen en is mijn inziens lastiger "constant" te krijgen dan je replica aanpassen..

Of je koopt gewoon een MK23 op green gas die je upgrade, schiet je qua bereik ook meteen iedereen naar huis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik vond ook wel 'n YouTube filmpje dat de nozzle aanpaste waardoor je de balans tussen het voortstuwen van de blowback actie en het voortstuwen van de bb veranderde. Daar wilde ik opzich nog wel mee prutsen maar dat wil ik dan wel doen met extra spare parts zodat ik de replica intact kan laten. Als ik het anders stuk maak kan ik weer op zoek gaan naar onderdelen, daar heb ik ook niet zo'n zin in.

Zo'n mk23 ziet er wel aardig uit maar double action triggers vind ik niet fijn in gebruik. En ik vind gbb wel een realistische feel hebben. Range etc is natuurlijk prima maar dat moet voor mij niet ten koste gaan van de feel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:38
dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
Met dit perfecte airsoft weer, waarbij we niet kunnen airsoften, ben ik maar eens eens naar mijn gear aan het kijken. Helaas tot de conclusie gekomen dat al mijn airsoft apparaten wel klaar zijn :(
Ondanks dat ik niet veel meer speel heb ik afgelopen zondag ook aangegrepen om te kijken in hoeverre mijn replica's wel allemaal skirm ready waren. Dus van de 3 replica's die ik nog gebruik even de FPS gemeten.

Respectievelijk:
GK5C -> 0.95J
AK74U -> 1.1J
AK105 -> 1.15J

Zowel de GK5C als de AK74U waren zeer consistent en ook de AK105 was consistent, maar had duidelijk wat issues met dat sommige trigger pulls niet werden geregistreerd. Dus even open gehaald en kwam tot de conclusie dat de trigger contacten hun beste tijd gehad hadden.

Normaliter zou ik ze dan op schuren en alle troep er van verwijderen, maar ik had ook nog een nieuw setje contacten liggen (ofja had, die heb ik al een aantal jaar liggen), dus die maar geinstalleerd.

Al met al dus alles weer operationeel in goede conditie. Nu de komende periode maar eens de rest van de spullen uitsorteren en zaken die niet meer worden gebruikt ook daadwerkelijk het huis uit gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Dus corona, te veel vrije tijd.
Te veel leuke ideeën;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiS9MY2PkXaIChbi1029SHwOS0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxznYCIv5LKdntGoiXLFh0P5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkMuCz9GLRdGYbwyRpBi8I8OHFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62T8uhK87QBfLE0bQIDnvJTu.jpg?f=fotoalbum_large
Cybergun(VFC) FNX45 die gister even een leuker uiterlijk heeft gehad(was zwart op zwart).
Heb ook een Scar gekocht, vraag me af of dit me lang genoeg bezig houdt om te voorkomen om weer iets nieuws te kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUbBYi9xN0KFJcPUWm1CRL_P3ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEE0vMC2un1GhN318ACQPNp7.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk ding, moet nog wel het nodige upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Vorige week een GHK AK105 besteld bij Samoon. Expliciet mijn kopie NABV pasje mee laten sturen in de verpakking.

Krijg ik net bericht van PostNL Inklaringen dat ik een kopie NABV moet opsturen omdat je voor airsoft replica's een vergunning moet hebben. En kopie factuur en kopie betalingsbewijs met allebei mijn NAW gegevens erop.

Ik heb het idee dat mij een enorme inklarings/invoer kosten factuurtje tegemoet gaat komen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekook
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:43
Intergalactic schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:58:
Dus corona, te veel vrije tijd.
Te veel leuke ideeën;
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cybergun(VFC) FNX45 die gister even een leuker uiterlijk heeft gehad(was zwart op zwart).
Heb ook een Scar gekocht, vraag me af of dit me lang genoeg bezig houdt om te voorkomen om weer iets nieuws te kopen.
[Afbeelding]
Leuk ding, moet nog wel het nodige upgraden.
Die paintjobs zien er echt geweldig uit. Hoe krijg je dat zo? Zou dat ook wel eens willen proberen, stukken gaver dan een "blaadjes" patroon..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Pannekook schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:31:
[...]

Die paintjobs zien er echt geweldig uit. Hoe krijg je dat zo? Zou dat ook wel eens willen proberen, stukken gaver dan een "blaadjes" patroon..
De VFC is een base coat van fosco industries coyote tan en daarna afgewerkt met zwart leer vet.
dit is wat ik voor de meeste "weathering"gebruik. Randen werk ik af met dremel/zilver verf.

Op gevoel doen is hoe het meestal gaat, dan ziet het er niet zo gemaakt uit :)

De ICS is een gedeelte "geverfd en gewoon gebruikt" maar daar heb ik met thinner gewerkt om gaten in de aangebrachte verf laag te krijgen.

De scar eigenlijk alleen maar leer vet, die is natuurlijk al bruin, en wat dremel werk voor de metalen delen.

Ik heb een berg spul staan waar ik spullen mee weather/custom jobs geef, puur uit verveling/hobby eigenlijk.

Thanks <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
Meer FN Herstal, dus meer beter!

Zelf ben ik bezig mijn oude G&G F2000 te upgraden naar een HPA engine. Maar omdat het anders te makkelijk zou zijn heb ik een Wolverine Reaper, terwijl de F2000 een Hydra nodig heeft. Dus is de 3D printer aangeslingerd en bouw ik wel mijn eigen bracket om de engine te monteren :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I3U5TJK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vpx0upX.jpg

Geen idee hoe goed het gaat werken, maar de gearbox van die F2000 was toch al vernacheld (en deels proprietary), en het houd je van de straat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

citruspers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:50:
Meer FN Herstal, dus meer beter!

Zelf ben ik bezig mijn oude G&G F2000 te upgraden naar een HPA engine. Maar omdat het anders te makkelijk zou zijn heb ik een Wolverine Reaper, terwijl de F2000 een Hydra nodig heeft. Dus is de 3D printer aangeslingerd en bouw ik wel mijn eigen bracket om de engine te monteren :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen idee hoe goed het gaat werken, maar de gearbox van die F2000 was toch al vernacheld (en deels proprietary), en het houd je van de straat :+
Heb er toevallig laatst overgelezen en het vereist een beetje diy, maar niet onmogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Heb je een link? Want ik ben het nu voornamelijk zelf aan het verzinnen (met alle gevolgen van dien) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

citruspers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:12:
Heb je een link? Want ik ben het nu voornamelijk zelf aan het verzinnen (met alle gevolgen van dien) :+
Dan zal ik heel goed moeten graven, geen idee hoe die gozer/ blog heet, kwam het toevallig tegen.
Maar ook hij was ene blok aan het 3D printen om de voorkant stabiel te houden. Ook had hij aan de achter kan een bracket om de engine stevig te monteren in het frame.

Sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Maakt niet uit, toch bedankt. Ik pruts lekker verder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ayoCqtk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
Intergalactic schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:40:
[...]

De VFC is een base coat van fosco industries coyote tan en daarna afgewerkt met zwart leer vet.
dit is wat ik voor de meeste "weathering"gebruik. Randen werk ik af met dremel/zilver verf.
Klinkt niet heel erg lastig.. Dat zwart leer vet, vergaat dat niet en geeft dat niet enorm af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Pannekook schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:18:
[...]

Klinkt niet heel erg lastig.. Dat zwart leer vet, vergaat dat niet en geeft dat niet enorm af?
Lastig is het ook niet :)
En ja het geeft af todat het droogt(2-3 minutjes) en ik heb wat oudere troep liggen waar ik ook leervet op heb gebruikt en dat is nog niet vergaan en dat is al +5 jaar oud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekook
Intergalactic schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:23:
[...]

Lastig is het ook niet :)
En ja het geeft af todat het droogt(2-3 minutjes) en ik heb wat oudere troep liggen waar ik ook leervet op heb gebruikt en dat is nog niet vergaan en dat is al +5 jaar oud :D
Thanks! Ik voel een leuk projectje opkomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Zover ik begrepen heb is het heel belangrijk bij HPA om t spul goed uit te lijnen. Heb je nagedacht over manieren om de engine te kunnen verstellen? Misschien draad tappen en schroefjes gebruiken in dat gele blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:38
williewimp schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:03:
Zover ik begrepen heb is het heel belangrijk bij HPA om t spul goed uit te lijnen. Heb je nagedacht over manieren om de engine te kunnen verstellen? Misschien draad tappen en schroefjes gebruiken in dat gele blok?
Is ook bij reguliere AEG's van groot belang, echter zolang je niet gaat customizen is dat altijd wel redelijk ok.

Met kosten van praktisch 0 euro kan je zeer veel performance winst halen in je replica's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Jaaa daar is die dan! GHK AK105. Eindelijk binnen :)

Gisteren ook gelijk een lijstje opgesteld van het exterieur wat ik erop wil hebben.
Nu dus weer verder sparen daarvoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO1sx2rZEN_7x1XiwhHZpNV1LZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gu3Dam1vSzK4b6c8dFY8Jk6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJQmxe132JQxo7eWmi9enoCLw50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hABgtBJUJkNBbZUNJB4HupLk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
Banana for scale? (sorry, het is vrijdagmiddag) Dik hoor!

Iemand tips om in deze tijd de hopup af te stellen en je reddot te zero'en? Ik heb een nieuwe bolt voor mijn Umarex HK416 binnen gekregen. V3 staat er op, ik zie dat ze de gas stop nu uit 1 stuk gefabriceert hebben, deze was bij mij, een V2 bolt, dus nog bevestigd met een schroef en was afgebroken. Ik denk dat we maar gewoon wachten tot geldermalsen weer open is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nieuwe ledenraadsverkiezingen.. ik weet nog steeds niet of ik opnieuw mn hoed in de ring wil gooien hoor..

"Mijn" ledenraad had enkele dusdanig zure mensen dat ze alle energie en lol uit me hebben gezogen.. Sinds die niet meer komen opdagen is het beter, maar toch....

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

MueR schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:31:
Nieuwe ledenraadsverkiezingen.. ik weet nog steeds niet of ik opnieuw mn hoed in de ring wil gooien hoor..

"Mijn" ledenraad had enkele dusdanig zure mensen dat ze alle energie en lol uit me hebben gezogen.. Sinds die niet meer komen opdagen is het beter, maar toch....
Is het je waard om ervoor te vechten is de vraag en haal je er voldoening uit om mensen zoals marcel te weren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-04-2024
Gelden er in Nederland nog regels betreft kleding/patches op een airsoft-terrein? Ik weet dat je de kleding pas mag dragen op het terrein zelf en niet op straat of onderweg maar zijn er nog extra haakjes en ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Yokikater schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:33:
Gelden er in Nederland nog regels betreft kleding/patches op een airsoft-terrein? Ik weet dat je de kleding pas mag dragen op het terrein zelf en niet op straat of onderweg maar zijn er nog extra haakjes en ogen?
Qua kelding niet, alle camo types kan/mag gebruikt worden in alle uniform combinaties, ik ben het nog nooit tegen gekomen maar wellicht dat duitse ww2 uniformen (met alle bijbehorende logos) op wat weerstand kan rekenen.

Wat betreft patches mag je helemaal los gaan. Let op dat "echte" patches (bijvoorbeeld navy seals of commando) niet gewaardeerd worden. Deze patches hebben een bepaalde vorm van respect en zijn verdiend door de personen die ze dragen en wordt dus over het algemeen gezien als niet tof wanneer je hiermee rond loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Yokikater schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:33:
Je mag niet in full camo op een terrein aankomen. Broek alvast thuis aantrekken prima, maar geen camo jas/shirt er over. Maar dat wist je al.

Het dragen van een uniform van bijvoorbeeld de marechaussee inclusief correcte patches etc, of het dragen van rangemblemen van de krijgsmacht of politie is strafbaar, doe dat dus vooral niet. Daarnaast worden sommige mensen (ik zelf ook) erg kriegel van rode/groene baretten, tenzij je ze zelf verdiend hebt.

Verder is er het huishoudelijk reglement, artikel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
j0rDy schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:56:
[...]

Qua kelding niet, alle camo types kan/mag gebruikt worden in alle uniform combinaties, ik ben het nog nooit tegen gekomen maar wellicht dat duitse ww2 uniformen (met alle bijbehorende logos) op wat weerstand kan rekenen.

Wat betreft patches mag je helemaal los gaan. Let op dat "echte" patches (bijvoorbeeld navy seals of commando) niet gewaardeerd worden. Deze patches hebben een bepaalde vorm van respect en zijn verdiend door de personen die ze dragen en wordt dus over het algemeen gezien als niet tof wanneer je hiermee rond loopt.
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:25:
[...]

Je mag niet in full camo op een terrein aankomen. Broek alvast thuis aantrekken prima, maar geen camo jas/shirt er over. Maar dat wist je al.

Het dragen van een uniform van bijvoorbeeld de marechaussee inclusief correcte patches etc, of het dragen van rangemblemen van de krijgsmacht of politie is strafbaar, doe dat dus vooral niet. Daarnaast worden sommige mensen (ik zelf ook) erg kriegel van rode/groene baretten, tenzij je ze zelf verdiend hebt.

Thnxs heren d:)b

Ja, sommige dingen spreken voor zich en zijn ook volkomen logisch. Ik geef veel om realisme en milsim maar ik hoef er echt niet 1 op 1 bij te lopen als een operator of DSI vent.
Het gaat er om dat ik nog aardig wat originele kleding heb liggen met een "straatnaam" op de schouder, moet die er dan af?

Kan natuurlijk altijd nieuwe kleding kopen en dat gaat ook wel gebeuren maar het is wel fijn als ik ook wat kan gebruiken wat ik nog heb liggen.

Verder, ik heb 2 jaar geleden 1 keer gepost hier, nu dus de knoop doorgehakt en mijn aanvraag is goedgekeurd en ledenpas is onderweg. Goede zaak! Eerste 2 AA's worden de VFC/Umarex HK416a5 GBBR en een Umarex Glock 17 Gen4 GBB. Dan moet er daarna nog een AEG als backup komen, daar ben ik nog redelijk op aan het oriënteren; het moet kwaliteit zijn en eigenlijk gewoon goed straight out of the box, zonder veel of dure upgrades/mods. Dus of iets van TM denk ik, of misschien de VFC VR16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yokikater schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:48:
ik hoef er echt niet 1 op 1 bij te lopen als een operator of DSI vent.
Je ziet in airsoft juist veel dat mensen hun kitje proberen af te stemmen op een bepaalde dienst of leger, dat worden dan "impressies" genoemd. Zo lang je geen patches (die je niet zelf hebt verdiend) of logo's/namen (POLITIE/DSI etc) gebruikt heb ik nog nooit gezien dat iemand er problemen van maakte*

Zelf vind ik het wel vet, het is een soort cosplay waar mensen veel tijd in steken en het is leuk om dat te zien (en mee/tegen te spelen).

*behalve die ene speler in een Wehrmacht uniform compleet met adelaars en hakenkruizen enzo.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Yokikater schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:48:
Ja, sommige dingen spreken voor zich en zijn ook volkomen logisch. Ik geef veel om realisme en milsim maar ik hoef er echt niet 1 op 1 bij te lopen als een operator of DSI vent.
Het gaat er om dat ik nog aardig wat originele kleding heb liggen met een "straatnaam" op de schouder, moet die er dan af?

Kan natuurlijk altijd nieuwe kleding kopen en dat gaat ook wel gebeuren maar het is wel fijn als ik ook wat kan gebruiken wat ik nog heb liggen.
Als je oud eigen spul hebt liggen, of surplus materiaal van de dump met zooi er op, lekker laten zitten. Waar mogelijk ranginsignes wel weghalen. Ik heb ook een set britse dpm liggen uit de dump, kwam met Royal Navy Bomb Disposal patches enzo. Die zitten er gewoon op. Wel heb ik de Crown Sergeant emblemen er af gehaald :P
Verder, ik heb 2 jaar geleden 1 keer gepost hier, nu dus de knoop doorgehakt en mijn aanvraag is goedgekeurd en ledenpas is onderweg. Goede zaak! Eerste 2 AA's worden de VFC/Umarex HK416a5 GBBR en een Umarex Glock 17 Gen4 GBB. Dan moet er daarna nog een AEG als backup komen, daar ben ik nog redelijk op aan het oriënteren; het moet kwaliteit zijn en eigenlijk gewoon goed straight out of the box, zonder veel of dure upgrades/mods. Dus of iets van TM denk ik, of misschien de VFC VR16.
Tip van flip: Koop ook een simpele springer shotgun. Kost 3 tientjes, plus wat shells voor nog zo'n bedrag en je hebt een simpele backup die het altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:26:

Tip van flip: Koop ook een simpele springer shotgun. Kost 3 tientjes, plus wat shells voor nog zo'n bedrag en je hebt een simpele backup die het altijd doet.
Die cyma tri-shots komen trouwens echt moeilijk ver. Ondanks de fixed hopup haalt de replica van een vriend van me gewoon de 60 meter in het NAC :X
Koop er wel een setje .23's bij, daar boven of daar onder is vaak suboptimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

citruspers schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:26:

*behalve die ene speler in een Wehrmacht uniform compleet met adelaars en hakenkruizen enzo.... 8)7
Een teamgenoot van me heeft meerdere Duitse uniformen uit die periode (ook Amerikaanse), van Wehrmacht tot SS (maar dan niet de Totenkopf). Daar zitten ook gewoon de SS emblemen op. Voor re-enactment op een WO2 sim kan dat prima. Je moet idd niet met hakenkruizen gaan lopen. Als ik dat zie trek ik ook even mn NABV hesje aan en ga met de marshals praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:29:
[...]

Een teamgenoot van me heeft meerdere Duitse uniformen uit die periode (ook Amerikaanse), van Wehrmacht tot SS (maar dan niet de Totenkopf). Daar zitten ook gewoon de SS emblemen op. Voor re-enactment op een WO2 sim kan dat prima. Je moet idd niet met hakenkruizen gaan lopen. Als ik dat zie trek ik ook even mn NABV hesje aan en ga met de marshals praten.
Dat is ook mijn insteek inderdaad. Ik heb geen problemen met "bad guy" kits, ook niet op normale skirms waar iemand in een Wehrmacht uniform loopt met een MG42 (met de emblemen verwijderd). Dat is voor mij hetzelfde als een Japanse WOII impressie of een drugdealer impressie. Maar met die emblemen komt al snel de politieke "baggage" mee en dat vind ik niet netjes naar je medespelers toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tja.. we hebben er 1 in het team die eens als Vietcong is gegaan (inclusief lampekap en brandertje om z'n rijst te maken in de pauze) en eens als Stormtrooper is gegaan.. die presteerde het zelfs om in vol wit bij het enemy basecamp te komen en daar een hele groep te knifen, door gewoon met ze mee te lopen.. Zelf al twee keer als kerstman in het veld verschenen, dan krijg je ook heerlijke "wtf" reacties, een keer als piraat (het veld heette The Pirate Bay), en een keer als ren-koe (er waren geen rendier pakken)... het is een spelletje, je moet het niet te serieus nemen. Al die 1337 operators.. pff..

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 13-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:26:
[...]

Als je oud eigen spul hebt liggen, of surplus materiaal van de dump met zooi er op, lekker laten zitten. Waar mogelijk ranginsignes wel weghalen. Ik heb ook een set britse dpm liggen uit de dump, kwam met Royal Navy Bomb Disposal patches enzo. Die zitten er gewoon op. Wel heb ik de Crown Sergeant emblemen er af gehaald :P

[...]

Top! Rangtekens schuif je er zo af, komt goed. Thnxs.

Naast het sportieve karakter (want het is gewoon een goede workout als je lekker aan de bak gaat) en het tactische, samenwerken, spanning, adrenaline, is het inderdaad ook het cosplay wat airsoft in mijn ogen erg leuk maakt. Dat kan als milsim, zo echt mogelijk maar ben zelf ook gek genoeg om inderdaad als een totaal iets ander karakter door het bos te huppelen :'). Het gaat er uiteindelijk om dat je met zijn allen een leuke dag hebt, lekker bezig bent en als daar wat extra bij gelachen kan worden dan wordt het alleen maar mooier. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:37:
Tja.. we hebben er 1 in het team die eens als Vietcong is gegaan (inclusief lampekap en brandertje om z'n rijst te maken in de pauze) en eens als Stormtrooper is gegaan.. die presteerde het zelfs om in vol wit bij het enemy basecamp te komen en daar een hele groep te knifen, door gewoon met ze mee te lopen.. Zelf al twee keer als kerstman in het veld verschenen, dan krijg je ook heerlijke "wtf" reacties, een keer als piraat (het veld heette The Pirate Bay), en een keer als ren-koe (er waren geen rendier pakken)... het is een spelletje, je moet het niet te serieus nemen. Al die 1337 operators.. pff..
Mag dat wel van Gerard? :+

Ik vind het tof als mensen hun eigen loadout serieus nemen, maar aan het einde van de rit ben je toch een soort verkleed verstoppertje met elkaar aan het spelen. Maar trots en superieur dat sommigen zich voelen als ze bij Airsoft Heaven een groepje "uitjes" paintballers belachelijk staan te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
Het lijkt mij ook wel cool om gewoon als Cowboy met 2 revolvers en een oude karabijn of zo op te komen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:25:
[...]

Ik wil hier toch even meer over weten en ik heb begrepen dat je in de ledenraad zit dus vertrouw ik je op je woord, toch heb ik vraagjes want ik wil absoluut niet de sport in diskrediet brengen. Ik heb mij hier van te voren natuurlijk al in verdiept en uit de statuten kom ik niet verder dan Artikel 10 sub 3 en 4 van het huishoudelijk reglement. Deze omschrijven duidelijk het verbod op elk insigne/beeldmerk/logo's of onderscheidingen VOOR of NA een evenement. Dit is ook logisch, veel van dit soort patches en epauletten mag door geen enkele burger in het openbaar gedragen worden. Ik mag ook niet in mijn GVT rondlopen op straat, dat is de wet en die is duidelijk en logisch genoeg.

Echter, een airsoft-terrein is geen openbare weg en een evenement geen openbare gelegenheid. Wettelijk gezien mag ik op priveterrein zonder zicht vanaf de openbare weg lopen met elke patch of rangtekens. Er staat in sub 4 van Artikel 10 dat er een verbod kan worden opgelegd door belanghebbende in actieve dienst. Is dit dan al gebeurt? Rangtekens kan ik mij ergens iets bij voorstellen, net als baretten (Wie gaat er sowieso met een baret op spelen?) En als er duidelijke afspraken zijn gemaakt, wat ik dus niet kan vinden, dan snap ik ook wel dat er geen uitzonderingen worden gemaakt.

Vroeger, toen de NABV er nog niet was en ik kennis maakte met Airsoft in Belgie speelde ik weleens met oud en actieve kerels vanuit Defensie, ben zelf ook oud personeel. Toen liepen we gewoon in ons eigen veldtenue. Maar dat is Belgie en dat is vroeger. Nu heb ik uit je voorgaande post begrepen dat een straatnaam dus in principe mag enkel rangtekens absoluut niet. Akkoord, maar waar staat dat omschreven en waar ligt de exacte grens? Enkel bij rangtekens of bepaalde insignes? Als ik mijn straatnaam mag dragen dan zou ik ook mijn eenheidsembleem mogen dragen of niet?

Het hoeft voor mij niet allemaal perse, dat heb ik eerder aangegeven, maar als het mag dan mag het. Als het niet mag dan mag het niet, en ik wil daar graag duidelijkheid in hebben. Het is namelijk zo, op afgesloten terrein, niet zichtbaar van de openbare weg mag je met je AA zwaaien, dat is in mijn ogen net zoiets als een embleem. Zo staat het ook in de wet maar voor zover ik kan vinden niet in de reglementen/statuten van de NABV. Is het nu een grijs gebied of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Yokikater schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:15:
Ik wil hier toch even meer over weten en ik heb begrepen dat je in de ledenraad zit dus vertrouw ik je op je woord, toch heb ik vraagjes want ik wil absoluut niet de sport in diskrediet brengen.
Bedankt voor het vertrouwen, maar... laat ik voorop stellen dat mijn posts in deze sterk gekleurd zijn door mijn persoonlijke mening. Ik heb nooit in uniform gelopen, maar wel eea gedaan voor een van de geuniformeerde diensten, waardoor ik misschien een behoorlijk sterke mening heb ontwikkeld over dergelijke zaken. Dat ik in de ledenraad zit zegt niets. Ik ben een lid net als ieder ander ;)
Ik heb mij hier van te voren natuurlijk al in verdiept en uit de statuten kom ik niet verder dan Artikel 10 sub 3 en 4 van het huishoudelijk reglement. Deze omschrijven duidelijk het verbod op elk insigne/beeldmerk/logo's of onderscheidingen VOOR of NA een evenement. Dit is ook logisch, veel van dit soort patches en epauletten mag door geen enkele burger in het openbaar gedragen worden. Ik mag ook niet in mijn GVT rondlopen op straat, dat is de wet en die is duidelijk en logisch genoeg.

Echter, een airsoft-terrein is geen openbare weg en een evenement geen openbare gelegenheid. Wettelijk gezien mag ik op priveterrein zonder zicht vanaf de openbare weg lopen met elke patch of rangtekens. Er staat in sub 4 van Artikel 10 dat er een verbod kan worden opgelegd door belanghebbende in actieve dienst. Is dit dan al gebeurt? Rangtekens kan ik mij ergens iets bij voorstellen, net als baretten (Wie gaat er sowieso met een baret op spelen?) En als er duidelijke afspraken zijn gemaakt, wat ik dus niet kan vinden, dan snap ik ook wel dat er geen uitzonderingen worden gemaakt.
Wettelijk gezien is het dragen van een uniform van de krijgsmacht, of politie, verboden. Nu zal geen organisator optreden tegen een airsofter die een KL uniform draagt, rangtekens uitgezonderd. Als je in hedendaags politie uniform aan komt zetten, dan heb je wel een probleem, want dat is zelfs op priveterrein zonder vergunning niet toegestaan (DSI etc bedoel ik niet, ik bedoel het zwart met gele streepjes). Echter, tijdens een airsoft event heb je best wat vrijheid, helaas.

Het zou je stiekem verbazen hoeveel mafklappers er rondlopen met rode of groene baretten, inclusief de insignes die er op horen voor het KCT of de LMB. Vinden ze tof ofzo, voelen ze zich heel wat. Persoonlijk vind ik het maar triest. Veel veteranen vinden het ook maar niets, sommigen reageren er ook heel slecht op. De reactie van degene die aangesproken wordt varieert ook, sommigen respecteren de veteranen en passen hun outfit (al dan niet voor die ene skirm) aan, anderen halen hun schouders op of reageren ronduit minachtend. Totaal respectloos naar mijn idee. Als je je strepen/baret/insigne verdient hebt, dan prima, maar anders niet. Ik vind het wat anders als je de groene of rode baret voorziet van een eigen insigne van je team oid, maar met officiele insignes rondlopen.. meh
Vroeger, toen de NABV er nog niet was en ik kennis maakte met Airsoft in Belgie speelde ik weleens met oud en actieve kerels vanuit Defensie, ben zelf ook oud personeel. Toen liepen we gewoon in ons eigen veldtenue. Maar dat is Belgie en dat is vroeger. Nu heb ik uit je voorgaande post begrepen dat een straatnaam dus in principe mag enkel rangtekens absoluut niet. Akkoord, maar waar staat dat omschreven en waar ligt de exacte grens? Enkel bij rangtekens of bepaalde insignes? Als ik mijn straatnaam mag dragen dan zou ik ook mijn eenheidsembleem mogen dragen of niet?
Zoals gezegd, wat jij hebt verdiend mag je dragen naar mijn mening. Als je het niet hebt verdiend, vind ik dat je op z'n minst het fatsoen moet hebben om insignes en patches af te doen wanneer er iemand bezwaar tegen maakt. Wettelijk mag je inderdaad op prive terrein, zoals een airsoft event, re-enacten. Maar er zijn grenzen wat mij betreft. Een heel duidelijke is wanneer een veteraan je vraagt om dat niet te doen.
Het hoeft voor mij niet allemaal perse, dat heb ik eerder aangegeven, maar als het mag dan mag het. Als het niet mag dan mag het niet, en ik wil daar graag duidelijkheid in hebben. Het is namelijk zo, op afgesloten terrein, niet zichtbaar van de openbare weg mag je met je AA zwaaien, dat is in mijn ogen net zoiets als een embleem. Zo staat het ook in de wet maar voor zover ik kan vinden niet in de reglementen/statuten van de NABV. Is het nu een grijs gebied of heb ik iets over het hoofd gezien?
De reglementen van de NABV zijn bewust vaag in deze. Het is heel moeilijk om een heel duidelijke grens te trekken, aangezien wat wij doen feitelijk "doen alsof" is. De reglementen zijn vaag om zo de officials van de NABV, maar ook de organisatoren en de marshals de ruimte te geven om zelf te bepalen wat wel en niet toegestaan is. En even voorop gesteld, ik ben geen official van de NABV, ik heb een blauw hesje voor de herkenbaarheid maar heb op een veld net zo veel te zeggen als ieder ander lid, al raken sommige marshals en leden er nogal van onder de indruk.

Als wij regels opstellen die specifiek zijn, als in "patches met opdruk zo en zo mogen niet", dan vinden kwaadwillenden vrij gemakkelijk een manier om daar omheen te komen, bijvoorbeeld door iets net anders weer te geven of te verwoorden. Zie daarom het hele "verboden uitrusting" artikel voornamelijk als een kapstokartikel gelijk aan artikel 5 van de wegenverkeerswet. Als het nodig is, dan kan er alles aan opgehangen worden, maar liever gebruiken we het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Het is een van die weken hoor. Gisteren net achter het net gevist met een CZ Bren in stukjes voor 100,- Vandaag net achter het net gevist met een DSA SA-58 OSW.... Kak! In de tussentijd kijk ik maar rustig verder naar een back-up/ sleutel replica......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Vandaag had twee kanten
Lopen klooien aan mijn titan om hem rear wired te maken, na wat over en weer met gate valt het defect wat er al was niet binnen de garantie dus dan maar zelf fixen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKoYjmiURgoCK_cneUI6Miwo0yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INmxJ219XYmUp06TcVdU6gxX.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is geslaagd.
Helaas kwam ik er ook achter dat mijn relatief nieuwe(en goedkope) SHS RA 16tpa motor kapot is, zeer langzame draai en lage torque. Jammer maar helaas, gelijk een tienly gekocht in de aanbieding(gt-30k)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z3OdmLwQdGIcjLeBfhJt9jvzWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81JtyEQn0NPPnbczzW5krnAr.jpg?f=fotoalbum_large

koolstof gaat echt overal opzitten, zwarte klauwen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
Lekker aan het knutselen! Ik kan binnenkort ook aan de gang.
Inmiddels een Classic Army SCAR-H gevonden. Zo goed als nieuwe staat en helemaal origineel. Ik ben aan het denken wat ik er precies mee wil gaan doen. Mijn plan is om de standaard ugg stock te vervangen door een ACR stock. Ik heb daar 2 ideeën voor:
1: een mount voor het scharnier 3D laten printen
2: een mount zelf vijlen/zagen/slijpen uit een stuk massief aluminium. Dat idee krijg ik van een post op een ander forum die hetzelfde had gedaan met een CZ Bren.
Dit betekent overigens wel dat ik hem sowieso front wired moet maken. De acr stock heeft geen ruimte voor 'n batterij. Hoe ik dat ga doen zie ik wel weer als hij binnen is.
Foto's post ik binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraag waar ik zo geen duidelijk antwoord op kan vinden, maar zijn replicas van iets anders dan 'normale' vuurwapens toegestaan in Nederland? Aangezien replicas van 40MM granaten nu zijn toegestaan overweeg ik om een replica te bouwen van de Carl Gustaf gebruik makend van said 40MM replicas. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

D4NG3R schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:54:
Even een vraag waar ik zo geen duidelijk antwoord op kan vinden, maar zijn replicas van iets anders dan 'normale' vuurwapens toegestaan in Nederland? Aangezien replicas van 40MM granaten nu zijn toegestaan overweeg ik om een replica te bouwen van de Carl Gustaf gebruik makend van said 40MM replicas. :)
wat versta je onder een normale rep? een M32 en M79 zijn ook toegestaan zo ver ik weet en je kan ook RPG-7 en AT4's kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Intergalactic schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:57:
[...]

wat versta je onder een normale rep? een M32 en M79 zijn ook toegestaan zo ver ik weet en je kan ook RPG-7 en AT4's kopen :P
Dan mag het dus geen probleem zijn, ik was nog geen replicas van antitank wapens tegen gekomen voor de Nederlandse markt. d:)b

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

D4NG3R schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:58:
[...]

Dan mag het dus geen probleem zijn, ik was nog geen replicas van antitank wapens tegen gekomen voor de Nederlandse markt. d:)b
Denk dat dat vooral komt omdat bijna niemand ze koopt, want je kan ze prima hier heen halen als zijnde kit, zijn wel prijzig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Nou je mag niet zomaar namaak explosieven hebben. Dat is ook de reden dat de 40mm granaten met gaten voor de bb's aan de voorkant wel mogen. Ze zijn namelijk duidelijk te onderscheiden van echte explosieven. Dat is ook de (onder andere) reden dat er maar een paar airsoftgranaten zijn toegestaan. handgranaten die lijken op echte explosieven mogen dus niet. Ik weet het mijne er niet precies van maar dat is wat ik gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

williewimp schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:20:
Nou je mag niet zomaar namaak explosieven hebben. Dat is ook de reden dat de 40mm granaten met gaten voor de bb's aan de voorkant wel mogen. Ze zijn namelijk duidelijk te onderscheiden van echte explosieven. Dat is ook de (onder andere) reden dat er maar een paar airsoftgranaten zijn toegestaan. handgranaten die lijken op echte explosieven mogen dus niet. Ik weet het mijne er niet precies van maar dat is wat ik gehoord heb.
Dit zou gaan om een replica van een wapen en niet een granaat, lijkt mij geen probleem aangezien sommige replicas amper uit elkaar te halen naast echte wapens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokikater
Vandaag de VFC/Umarex HK 416 A5 GBB en Glock 17 Gen4 binnen gekregen, lekker spul.

Heb op de HK een replica M4 reddot van Valken en daar ben ik niet tevreden over, het is geen dot of kruis of rondje.. gaar ding maar tijdelijk wel te doen. Dan nog een Nuprol Bocca Mamba silencer, G&G foregrip en een Surefire KE1A lookalike lampje van RAM Tactical. En daar heb ik een verkeerde batterij voor :'). Komt goed.

Ik schiet met 0.25gr ASG open blaster BB's en Nuprol 2.0 Green gas, ik kreeg serieus een piepend oor van de klappen die dat ding maakt. Tot nu toe is het enige minpuntje dat ik de magazijnen wat vind rammelen, zijn origineel VFC en moet daar nog ff een fix voor vinden en of hopen dat toekomstige VMAGS dat niet hebben, want het doet wel een beetje tekort aan de rest van de kwaliteit. Ander minpuntje is dat de dustcover niet dicht blijft zitten, bekend probleem en fix ik wel.

De Glock is gewoon een Glock, bekend en het lukt me na al die jaren nog steeds om geblinddoekt te fieldstrippen. Ook deze rammelt wat met de magazijnen en de slede heeft ook wat speling, maar goed.. het blijft een "toygun". Al met al ben ik ontzettend blij.

En nu sparen voor een Sig Sauer MCX AEG. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
Ja die sig sauer replicas zien er tof uit maar wel prijzig. Die batterij in de grip die je nog blijft zien vind ik ook een minpunt.

Ik heb vandaag mijn Classic Army SCAR-H binnen gekregen. Met de stock nimh batterij die er nog bij zat ff gedryfired en is redelijk snappy. Niet zoals mijn andere replica maar die was ook 2x zo duur. Volgens mij zit er een standaard mosfetje al in wat een meevaller is. Niet dat die zo geweldig is maar dat maakt het vervangen met een betere mosfet echt een peulenschil. Volgens mij heb ik best een zeldzame replica. De meest CA Scars die ik tegenkom zijn SCAR L en af en toe een scar h uit de sportline series, maar deze is uit de proline series. Er is ook heel weinig info over te vinden. Hij heeft ook een andere typenummer dan die andere. In de doos zit ook een barrelextension voor een langere loop. Het is een zware jongen, 3,5kg zonder batterij. De reden dat ik er voor gekozen heb is omdat er dezelfde variant gearbox inzit als in de sr25 met een langere piston. Ik gebruik hem voorlopig als assault Class, maar ik ga er misschien een DMR van maken in de toekomst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep8MJ9x3dq_tZwy5patKni117I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/901gjujUFhqSOqNBj7ZRWlXW.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: ja de flash hider moet nog vervangen worden voor het correcte model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
Die 416 zit zo stevig in elkaar dat ik de pinnen geen millimeter uit mijn lower receiver krijg, heb al met aardig wat kracht zitten hameren maar nog harder rammen voelt niet als een goed plan. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yokikater schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:11:
Die 416 zit zo stevig in elkaar dat ik de pinnen geen millimeter uit mijn lower receiver krijg, heb al met aardig wat kracht zitten hameren maar nog harder rammen voelt niet als een goed plan. Heeft iemand een tip?
Al de andere kant op geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
citruspers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:41:
[...]

Al de andere kant op geprobeerd?
Dat gaat niet want daar zit hij geborgd, de pinnen hebben aan die zijde ook een kop. Bij een echte zit aan die kant ook een borgveertje, als ik naar reviews kijk zie ik ze allemaal met dodelijk gemak die pennen eruit kloppen. Nou heb ik wel begrepen dat ze in het begin (dus nieuw) vrij vast zitten maar dit zit gewoon echt goed vast en ik wil toch echt even mijn NPAS afstellen en ik zal toch ook zo nu en dan eens onderhoud moeten plegen.

Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat er iig 1 iemand hier is met een VFC HK416A5 en ook iemand met het vorige model, misschien dat die de oplossing weten want in mijn ogen is het echt gewoon een kwestie van die achterste pin eruit tikken om je upper open te kunnen klappen en de voorste pin eruit om de upper volledig van je lower te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Ik zie ze ze op youtube ook altijd heel makkelijk er uit tikken, maar ik merk dat als hij nog niet open is geweest het allemaal wat strakker zit. Bij mij gaat het ook nooit zo makkelijk als bij hen. Ik zet er gewoon een schroevendraaier op en dan met een hamertje erdoorheen tikken. Kijk even of je niet extra spanning op de pinnen zet omdat je kracht zet op de body en/of de lower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:37:
Tja.. we hebben er 1 in het team die eens als Vietcong is gegaan (inclusief lampekap en brandertje om z'n rijst te maken in de pauze) en eens als Stormtrooper is gegaan.. die presteerde het zelfs om in vol wit bij het enemy basecamp te komen en daar een hele groep te knifen, door gewoon met ze mee te lopen
Had hij ook zo'n schepje aan z'n riem om al die VC-tunnels te graven? :+

Ben zelf ook lekker bezig met allerlei electronica gehobby. Elektronisch target systeem gemaakt (met meerdere sensoren enz), kan er alleen niet op schieten want ik woon midden in de stad en mijn tuin is maar 6m diep :P

Ben ook aan het uitzoeken hoe die elektronische airsoft bommen enz. werken, gewoon voor de leuk. Inmiddels ook programmeerbare mosfet binnen gekregen, dus de sig556 gaat die binnenkort krijgen. De sig556 is echt een ultra brute en stille DMR geworden (AEG, maar mogelijk bijna net zo stil als mijn hpa dmr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yokikater schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:32:
[...]

Dat gaat niet want daar zit hij geborgd, de pinnen hebben aan die zijde ook een kop. Bij een echte zit aan die kant ook een borgveertje, als ik naar reviews kijk zie ik ze allemaal met dodelijk gemak die pennen eruit kloppen. Nou heb ik wel begrepen dat ze in het begin (dus nieuw) vrij vast zitten maar dit zit gewoon echt goed vast en ik wil toch echt even mijn NPAS afstellen en ik zal toch ook zo nu en dan eens onderhoud moeten plegen.

Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat er iig 1 iemand hier is met een VFC HK416A5 en ook iemand met het vorige model, misschien dat die de oplossing weten want in mijn ogen is het echt gewoon een kwestie van die achterste pin eruit tikken om je upper open te kunnen klappen en de voorste pin eruit om de upper volledig van je lower te scheiden.
Ah, ik dacht dat je het over de rechte pinnen had die onder andere je trekkergroep (en evt gearbox) op hun plek houden, maar je hebt het over de twee pinnen die de lower met de upper verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
citruspers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:33:
[...]

Ah, ik dacht dat je het over de rechte pinnen had die onder andere je trekkergroep (en evt gearbox) op hun plek houden, maar je hebt het over de twee pinnen die de lower met de upper verbinden.
Correct. Misschien dat ik met een punttang ze vanaf de andere kant, dus op de kopjes, een beetje kan draaien zodat ze wat losser komen. Het zal wel gewoon nieuwigheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
Ik krijg hem echt met geen mogelijkheid uit elkaar, dus ik ga maar eens een keer langs de winkel met dat ding. Gelukkig komt er vandaag nog een Well L96 binnen, dat is wat goedkoper schieten en makkelijker/goedkoper te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
Dennis_k schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Hoi, kreeg jij makkelijk die pinnen uit de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Een snelle vraag die hoop ik makkelijk te beantwoorden is;

ik heb een geintereresseerde die graag mijn GBB zou willen overkopen. Echter wil hij hem naar Italie verstuurd hebben.

Ik heb even de spelregels van PostNL nagekeken, maar daar staat alleen in de voorwaarden dat vuurwapens en nep wapens niet naar het buitenland verstuurd mogen worden met hun, wel binnenland

Ik ben zelf wel bekend de ontvangende zijde te zijn en persoonlijk te vliegen met airsoft replica's, maar versturen (zeker buiten NL) heb ik nog nooit gedaan.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Is een airsoft replica een 'nep wapen' in de ogen van PostNL?

Ik wil het legaal en duidelijk houden om altijd aanspraak te kunnen maken op een eventuele verzekering mocht er iets gebeuren met het pakketje (zeker in deze chaos van Corona tijd). M.a.w. 'gewoon netjes verpakken en niet melden' ga ik niet doen, dan verkoop ik hem liever in NL of Belgie.

Ik heb uitgebreide ervaring met de Engelse post (en DHL en UPS), maar niet met de Nederlandse tak van verschepers.

Wat is jullie ervaring hiermee?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
Neem ff contact op met Postnl zou ik zeggen. Ik heb geen ervaring met verzenden naar het buitenland met replica's. frapant is wel dat je in het buitenland wel replicas kunt bestellen en dan komt postnl het ook gewoon brengen.
Een andere optie is even kijken naar een ander bedrijf zoals DHL ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_k
Yokikater schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:20:
[...]

Hoi, kreeg jij makkelijk die pinnen uit de receiver?
Ja, de pinnen zijn gemakkelijk los te krijgen. Gewoon met mijn vingers. Krijg ze er niet helemaal uit, kan geloof ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokikater
Dennis_k schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:17:
[...]

Ja, de pinnen zijn gemakkelijk los te krijgen. Gewoon met mijn vingers. Krijg ze er niet helemaal uit, kan geloof ik ook niet.
Mjah, dat kan wel maar dan heb je een tooltje nodig om de borgveertjes in te drukken. Zou ze er ook alleen maar helemaal uit halen als het echt nodig is. Ik denk en hoop dat het bij de mijne gewoon nieuwigheid is en ik gewoon nog ff door moet knallen, eventueel met wat kruipolie en dat ze dan wat losser komen te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yokikater
Dit zijn ze dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2zef5AX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WruT694.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QzNpzWm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OXZsgy2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aXGLPkJ.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Yokikater op 27-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Seesar schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:57:
Een snelle vraag die hoop ik makkelijk te beantwoorden is;

ik heb een geintereresseerde die graag mijn GBB zou willen overkopen. Echter wil hij hem naar Italie verstuurd hebben.

Ik heb even de spelregels van PostNL nagekeken, maar daar staat alleen in de voorwaarden dat vuurwapens en nep wapens niet naar het buitenland verstuurd mogen worden met hun, wel binnenland

Ik ben zelf wel bekend de ontvangende zijde te zijn en persoonlijk te vliegen met airsoft replica's, maar versturen (zeker buiten NL) heb ik nog nooit gedaan.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Is een airsoft replica een 'nep wapen' in de ogen van PostNL?

Ik wil het legaal en duidelijk houden om altijd aanspraak te kunnen maken op een eventuele verzekering mocht er iets gebeuren met het pakketje (zeker in deze chaos van Corona tijd). M.a.w. 'gewoon netjes verpakken en niet melden' ga ik niet doen, dan verkoop ik hem liever in NL of Belgie.

Ik heb uitgebreide ervaring met de Engelse post (en DHL en UPS), maar niet met de Nederlandse tak van verschepers.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik heb met DPD naar Polen verstuurd zonder problemen. Die zijn over het algemeen ook iets goedkoper met verzenden en staan ook grotere pakketten toe. Dat is wel handig als je een AEG moet versturen, wat overigens niet voor jou van toepassing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wat zit er in die Type 96?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

WaSteiL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:57:
[...]

Ik heb met DPD naar Polen verstuurd zonder problemen. Die zijn over het algemeen ook iets goedkoper met verzenden en staan ook grotere pakketten toe. Dat is wel handig als je een AEG moet versturen, wat overigens niet voor jou van toepassing lijkt.
Thanks, ik ga daar eens naar kijken. Mijn pakketje is ook wat groter is het is een 14" M4, dus toch wel handig als het wat groter kan zijn :).

Had jij hem aangemeld als airsoft replica?

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 28-04-2020 11:28 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokikater
nst6ldr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:14:
[...]

Wat zit er in die Type 96?
Nu 0.25, er gaan nog wel zwaardere in bij mijn volgende bestelling. Dan koop ik ook een chronograaf en dan ga ik alles even meten en de L96 en 416 zo afstellen dat ze goed speelbaar zijn en binnen de grens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Yokikater schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:22:
[...]

Nu 0.25, er gaan nog wel zwaardere in bij mijn volgende bestelling. Dan koop ik ook een chronograaf en dan ga ik alles even meten en de L96 en 416 zo afstellen dat ze goed speelbaar zijn en binnen de grens zitten.
Ik bedoelde eigenlijk de onderdelen haha :9

APS2 componenten zijn nog wel redelijk te krijgen, maar ik vraag me al een tijdje af hoe lang dat nog gaat duren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Seesar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:28:
[...]

Thanks, ik ga daar eens naar kijken. Mijn pakketje is ook wat groter is het is een 14" M4, dus toch wel handig als het wat groter kan zijn :).

Had jij hem aangemeld als airsoft replica?
Nee, niets aangemeld, maar dat komt ook misschien wel omdat ik een return label had van gunfire. Ik heb verder nergens iets aangegeven dat het een replica is. Ik weet dus niet of zij nog ergens in het proces het wel aangeven, maar op het label stond in ieder geval niets speciaals. Ik zou dus even bij DPD gaan vragen als ik jou was wat je hiervoor moet doen.
Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste