Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-02 19:13
volgens de site van cerakote doen slechts 2 bedrijven dit in Nederland. de ene zit in Geldermalsen en de ander in drenthe.
in het nieuwe jaar eens contact opnemen met piro

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:56
JustM3 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:15:
volgens de site van cerakote doen slechts 2 bedrijven dit in Nederland. de ene zit in Geldermalsen en de ander in drenthe.
Als ik me niet vergis is die in Geldermalsen van Maikel, de eigenaar van airsoftwinkel com-bat. Wat dat betreft ben je voor airsoft replicaonderdelen coaten natuurlijk wel aan het juiste adres.

I'm a photographer, not a terrorist

• PepperNutz
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
Ik heb een vraag betreft het verkopen van airsoft replicas in Nederland. Zo'n 2.5 jaar geleden heb ik mij ingeschreven bij het NABV en ook een replica aangeschaft. Ik heb nooit met de replica kunnen skirmen alleen twee keer getarget practiced binnen het gebouw van de NABV. De meeste verkoop sites die ik tegen kom vermelden dat je een geldig NABV lidmaatschap moet hebben voor de verkoop. Nu heb ik het NABV lidmaatschap opgezegd enige tijd geleden maar ik zit nog steeds met de replica die ik graag wil verkopen omdat ik er niks meer mee doe. Is er iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten? Moet ik nu eerst weer een heel jaar aan contributie betalen om een replica te kunnen en mogen verkopen?

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-02 22:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt me dat als je lid word en een maand later afmeld dat je een deel terug krijgt :?

Overigens mag je je replica nu niet eens hebben wettelijk gezien vziw.

Gabriël Ryzen

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Even dumpen bij een (kennis/vriend) schutter met wel de pas in de buurt en de verkoop via hem laten lopen?

• PepperNutz
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik wat kan regelen ;)

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-02 15:48
Je kunt ook even hier vertellen wat je hebt. Misschien kunnen wij je wel van je spullen afhelpen. :P

Zijn er hier mensen die een goede suggestie hebben voor een budget lamp voor op 'n mlok of piccatiny rail? Ik vind 't allemaal maar dure dingen dus ik was naar iets opzoek wat 'n beetje betaalbaar is en ook goed werkt.

williewimp wijzigde deze reactie 28-12-2019 16:48 (52%)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:22

dr.lowtune

Deugt niet

....dus ik had mijn zinnen op een G36 SL8 als nieuw DMR (backup) projectje gezet want het ziet er wel leuk en sniper achtig uit (en ik heb nog een volledig geupgrade v3 gearbox liggen)....eentje gevonden...ging ik me eens verdiepen in de G36, blijkt het helemaal geen DMR model te zijn, maar de manke consumentenversie van de G36....tja...altijd jammer, de realiteit :P (dus geen SL8 gekocht)

• citruspers
Dat is inderdaad een beetje jammer. Forgotten Weapons heeft er een goed filmpje over mocht je echt details willen hoe dat ding is gegimped :)

Is een King Arms AS VAL (metaal) of VSS (hout) geen optie? Als ik me niet vergis zit daar ook een standaard V3 gearbox in.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vind die V3 gearbox best lastig, over de V2 is echt bizar veel te vinden en voor de vinden. Voor de V3 veel minder of het is niet duidelijk of het ook voor V3 is.
Zal vast ook aan mijn onervarenheid liggen maar echt heel duidelijk vind ik het allemaal niet :+ Jammer want zou op termijn toch mijn UMP nog wel eens willen verbeteren/aanpassen.
Grote reden om eens naar een redelijk saaie M4 variant te gaan kijken is dat er zoveel over en voor te vinden is :(

Gabriël Ryzen

• PepperNutz
  • Niet online
williewimp schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:46:
Je kunt ook even hier vertellen wat je hebt. Misschien kunnen wij je wel van je spullen afhelpen. :P
Het gaat om een KWA MP9 met een NPas systeem, 4 magazijnen, red dot die op batterij en zonlicht werkt, en de originele KWA silencer :)

• citruspers
PepperNutz schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:22:
[...]

Het gaat om een KWA MP9 met een NPas systeem, 4 magazijnen, red dot die op batterij en zonlicht werkt, en de originele KWA silencer :)
Die ASG/KWA MP9 heb ik ook, geniaal ding, zeker als je de magazijnen HPA tapt. Ik heb zelf geen interesse (omdat ik er al eentje heb), maar dat ding is echt puur plezier.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

sapphire schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:41:
Ik vind die V3 gearbox best lastig, over de V2 is echt bizar veel te vinden en voor de vinden. Voor de V3 veel minder of het is niet duidelijk of het ook voor V3 is.
Zal vast ook aan mijn onervarenheid liggen maar echt heel duidelijk vind ik het allemaal niet :+ Jammer want zou op termijn toch mijn UMP nog wel eens willen verbeteren/aanpassen.
Grote reden om eens naar een redelijk saaie M4 variant te gaan kijken is dat er zoveel over en voor te vinden is :(
V3 is niet zo spannend hoor. Zelfde principe als V2 en dezelfde mods zijn mogelijk. Gears, cylinders, piston, piston heads, cylinder heads zijn allemaal uitwisselbaar met V2. Tappet plate is geloof ik een beetje anders en uiteraard moet je een nozzle hebben die geschikt is voor jouw replica. Als je een mosfet in je gearbox wil bouwen heb je daarvoor ook een speciale v3 versie nodig, maar buiten dat is er dus weinig verschil.

• citruspers
dr.lowtune schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:42:
Als je een mosfet in je gearbox wil bouwen heb je daarvoor ook een speciale v3 versie nodig, maar buiten dat is er dus weinig verschil.
Dit eigenlijk alleen als je een microcontroller + mosfet hebt die ook je trigger board vervangt. Als je puur en alleen een mosfet gebruikt om te voorkomen dat je trekker contacten gaan vonken soldeer je die net als een M4 (of elke andere replica) gewoon aan je trekker contacten :)

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 24-02 21:41

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

Is het ook niet zo dat de VSS en VAL van LCT een stuk leuker zijn dan die van KA

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• citruspers
Ik lees wel goeie dingen over de King Arms variant (zit er zelf ook op te azen namelijk).

De LCT heeft een te hoge receiver cover waardoor (iirc) PSO standaard scopes niet goed passen. Dat is wel een bummer als je juist een LCT koopt voor de realistische externals.

G&G maakt ook een VSS, maar die heeft een offset barrel die niet in het midden van de suppressor uitkomt 8)7

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 24-02 21:41

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

citruspers schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:12:
Ik lees wel goeie dingen over de King Arms variant (zit er zelf ook op te azen namelijk).

De LCT heeft een te hoge receiver cover waardoor (iirc) PSO standaard scopes niet goed passen. Dat is wel een bummer als je juist een LCT koopt voor de realistische externals.

G&G maakt ook een VSS, maar die heeft een offset barrel die niet in het midden van de suppressor uitkomt 8)7

[Afbeelding]
Qua scopes is er inderdaad een reden om voor die van KA tegaan, die van G&G slaat nergens op

Raar ding.

Er is er wel een, uit rusland, die klopt, 1 op 1

https://9x39.ru/guns/vintorez/kitvssvintorezlight.html

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• citruspers
NPO aeg bedoel je denk ik? Een beetje uit mijn prijsbereik helaas.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

citruspers schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:42:
[...]

Dit eigenlijk alleen als je een microcontroller + mosfet hebt die ook je trigger board vervangt. Als je puur en alleen een mosfet gebruikt om te voorkomen dat je trekker contacten gaan vonken soldeer je die net als een M4 (of elke andere replica) gewoon aan je trekker contacten :)
Zeker een optie, een Gate Titan oid inbouwen in een replica van €100 8)

@dr.lowtune Bedankt, valt het verschil toch reuze mee :)

Gaat/ging me er meer om dat die UMP best een grappig ding is, eens wat anders dan het meeste wat je ziet. Dus ben een beetje aan het rondkijken voor wat niet te dure slijtage onderdelen.

Aan de andere kant is het wel een erg budget ding en twijfel ik of ik hem niet gewoon moet op gebruiken of minimale er aan moet vervangen indien nodig en alles wat ik 'bespaar' bij een nieuwe wat gangbaar der model zal leggen.

Als mensen nog tips hebben qua merken van interne onderdelen (gearbox inhoud) dan hoor ik het graag. Vind de airsoftwereld tot nu toe niet heel duidelijk vergeleken met mijn andere hobby's :+

Gabriël Ryzen

• citruspers
SHS is meestal wel een goede keus als je prijs/kwaliteit wil.

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-02 19:27

rsnubje

BDO: Rsnubje

Eigenlijk alles wat je hier vindt is degelijke kwaliteit:
- Skirmshop.nl
- ak2m4.co.uk

Uplay: Red--Death

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Klote PostNL. Heb een KA Sig 556 DMR overgenomen van iemand, kreeg er nog heel veel spul bij. Oorspronkelijk zou het vandaag binnen komen, maar nu pas maandag omdat het pakket is vertraagd...(zal wel een flink pakket zijn, weegt 15kg).

De Sig 556 DMR heeft een V3 gearbox en slikt m4 magazijnen, dus best een interessant apparaat.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:50

nst6ldr

gold noob report

dr.lowtune schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:05:
Klote PostNL. Heb een KA Sig 556 DMR overgenomen van iemand, kreeg er nog heel veel spul bij. Oorspronkelijk zou het vandaag binnen komen, maar nu pas maandag omdat het pakket is vertraagd...(zal wel een flink pakket zijn, weegt 15kg).

De Sig 556 DMR heeft een V3 gearbox en slikt m4 magazijnen, dus best een interessant apparaat.
Joh, ik heb 2 maanden op een pakketje uit de VS (USPS first class) gewacht, doos was open gemaakt, opnieuw dichtgeplakt, en de enige schade die ik mistte was een schroeiplek, voor de rest was alles aanwezig, van scheuren tot deuken en zelfs een bandenspoor. Ik dacht dat de bezorger een grapje maakte.

Laten we hopen dat je meer mazzel hebt :x

Wat voor lengte heeft die 556 en ga je 'm ook als DMR inzetten?

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Joh, ik heb 2 maanden op een pakketje uit de VS (USPS first class) gewacht, doos was open gemaakt, opnieuw dichtgeplakt, en de enige schade die ik mistte was een schroeiplek, voor de rest was alles aanwezig, van scheuren tot deuken en zelfs een bandenspoor. Ik dacht dat de bezorger een grapje maakte.

Laten we hopen dat je meer mazzel hebt :x

Wat voor lengte heeft die 556 en ga je 'm ook als DMR inzetten?
Ik hoop het ook, dit pakket komt gewoon vanuit NL.

Volgens mij is die 556 ook wel een meter ongeveer en er zit al een echte magpul sniper stock op. Wil 'm inderdaad als backup DMR inzetten, main DMR is een SR25 op HPA met een airstock (en dat speelt awesome).

• williewimp
Volgens mij heeft Postnl problemen. Mijn 2 pakketten zouden 2 dagen geleden aankomen. Ze zijn tot 2 keer toe een dag vertraagd.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:44:
Volgens mij heeft Postnl problemen. Mijn 2 pakketten zouden 2 dagen geleden aankomen. Ze zijn tot 2 keer toe een dag vertraagd.
Dan hoop ik op mijn beurt weer voor jou dat het er snel is ;)

Mijn tijd weer "nuttig" besteed. heb een nieuw holster geprint voor mijn MK23 en er een base voor gemaakt zodat deze zeer weinig ruimte op een vest inneemt,

Nu maar eens kijken hoe ik mijn silencers beter kan maken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:19
@dr.lowtune 3D print je ook van die fancy mooi gevormde silencers voor de MK23?

Kan er online 1 zoeken maar als jij ze ook - tegen betaling - wilt maken is dat wellicht leuker.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:28:
@dr.lowtune 3D print je ook van die fancy mooi gevormde silencers voor de MK23?

Kan er online 1 zoeken maar als jij ze ook - tegen betaling - wilt maken is dat wellicht leuker.
Het printen van een bestandje wil ik best voor je proberen. Ontwerpen daarentegen, nou, dan gaat het erg lange termijn worden :)

• williewimp
Inmiddels is het binnen, ik heb een tracer gekocht en de low profile chest rig van warrior assault systems in tan. Beide 2dehands voor een leuke prijs.
Die chest rig is mooie kwaliteit en magazijnen weer indexen is makkelijk bij die rig. Eigenlijk was OD een betere kleur geweest maar €25,- voor een weinig gebruikte ipv €85,- was een goede deal.
Ik wacht nu nog op 'n zaklampje voor op m'n rifle. Dan ga ik weer eens naar de avindskirm in Waalwijk. Daar is het zo pikkedonker dat je zonder zaklamp je de rest niet kunt zien, laat staan identificeren.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:33:
Inmiddels is het binnen, ik heb een tracer gekocht en de low profile chest rig van warrior assault systems in tan. Beide 2dehands voor een leuke prijs.
Die chest rig is mooie kwaliteit en magazijnen weer indexen is makkelijk bij die rig. Eigenlijk was OD een betere kleur geweest maar €25,- voor een weinig gebruikte ipv €85,- was een goede deal.
Ik wacht nu nog op 'n zaklampje voor op m'n rifle. Dan ga ik weer eens naar de avindskirm in Waalwijk. Daar is het zo pikkedonker dat je zonder zaklamp je de rest niet kunt zien, laat staan identificeren.
'S Avonds skirmen lijkt me ook wel eens leuk. Genoeg kans voor gehad maar de whiskey en bbq op de weekenden trok me vaak toch meer aan dan de korte avondskirms :P

Ik was toen met een nightvision projectje bezig. Ik had de boel ook wel werkend maar toen ging mijn toenmalig 3d printer kapot.....misschien ook maar eens oppakken. Ik wilde er zo'n scope van maken. Als basis gebruikte ik een viewfinder van een oude videocamera en een low light camerasensor.

Het werkte best redelijk (uiteraard niet military grade).

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:25:
[...]

Het printen van een bestandje wil ik best voor je proberen. Ontwerpen daarentegen, nou, dan gaat het erg lange termijn worden :)
Ga ik even bekijken :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen week aan de slag geweest met m'n UMP en hij lijkt goed te werken :)
Helaas wel ontdekt dat 1 van de mags feeding problemen heeft. Waarschijnlijk ook door rotte BB's want er kwamen een paar grijze uit terwijl ik witte had.
Toen ik het magazijn uit elkaar haalde viel onderstaand onderdeel er uit. Geen idee waar het vandaan komt en details van UMP magazijnen zijn zga. niet te vinden.
Wel zag ik dit onderdeel terug in M4 mags onder de buiten casing. Daar draait het rond maar ik kan geen asje vinden waar dit op zou kunnen :?

Gabriël Ryzen

• williewimp
dr.lowtune schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:53:
[...]

'S Avonds skirmen lijkt me ook wel eens leuk. Genoeg kans voor gehad maar de whiskey en bbq op de weekenden trok me vaak toch meer aan dan de korte avondskirms :P

Ik was toen met een nightvision projectje bezig. Ik had de boel ook wel werkend maar toen ging mijn toenmalig 3d printer kapot.....misschien ook maar eens oppakken. Ik wilde er zo'n scope van maken. Als basis gebruikte ik een viewfinder van een oude videocamera en een low light camerasensor.

Het werkte best redelijk (uiteraard niet military grade).
In Waalwijk heb je een avondskirm op woensdag voor €10,- ik weet niet waar je vandaan komt, maar die is wel ideaal om doordeweeks ff aan de gang te gaan. Doordeweeks ben je met een klein groepje en zijn er wat meer vaste mensen. Er is een goede sfeer dan en 100% fairplay. Ook is het dan niet een overvol speelveld dus dat maakt 't wat dynamischer.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

sapphire schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:15:
Afgelopen week aan de slag geweest met m'n UMP en hij lijkt goed te werken :)
Helaas wel ontdekt dat 1 van de mags feeding problemen heeft. Waarschijnlijk ook door rotte BB's want er kwamen een paar grijze uit terwijl ik witte had.
Toen ik het magazijn uit elkaar haalde viel onderstaand onderdeel er uit. Geen idee waar het vandaan komt en details van UMP magazijnen zijn zga. niet te vinden.
Wel zag ik dit onderdeel terug in M4 mags onder de buiten casing. Daar draait het rond maar ik kan geen asje vinden waar dit op zou kunnen :?

[Afbeelding]
Zo te zien onderdeel van een hi-cap magazijn. Deze hoort idd op een klein asje te zitten. Als je die kwijt bent gaat reparatie lastig worden. Heeft Taiwangun niet een paar magazijnen voor een leuk prijsje? (Heb wel eens AUG magazijnen gekocht daar voor 3 euro per stuk)

@williewimp omgeving Rotterdam, maar misschien moet ik er gewoon een keertje voor omrijden. Spelen ze op normale joule regels, of 0.9?

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-02 19:13
@dr.lowtune ze spelen daar nog met de oude FPS regels. Althans dat deden ze 2 weken terug.
Zelf woon ik ook in de buurt van Rotterdam en deze locatie is echt prima aan te rijden. Echt een aanrader!

• williewimp
Normale regels, 1,2 joule, semi only. Shotguns alleen 3bb per schot.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Oh, dat is wel relaxed. Misschien dat ik me er dan ook maar een keer aan ga wagen!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dr.lowtune schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:01:
[...]

Zo te zien onderdeel van een hi-cap magazijn. Deze hoort idd op een klein asje te zitten. Als je die kwijt bent gaat reparatie lastig worden. Heeft Taiwangun niet een paar magazijnen voor een leuk prijsje? (Heb wel eens AUG magazijnen gekocht daar voor 3 euro per stuk)

@williewimp omgeving Rotterdam, maar misschien moet ik er gewoon een keertje voor omrijden. Spelen ze op normale joule regels, of 0.9?
Jep hi-caps :+

Kan nog wel een andere openschroeven en kijken waar die hoort. Overigens goede tip, magazijn voor ca. €7,50, wel van Double Eagle wat niet best bekend staat *ahum*. Kijk nog wel een keer als ik een tas oid mee kan bestellen anders is het niet echt de moeite waard qua verzendkosten.
Ik red me voorlopig binnen prima met 2 high-caps :+

Neig wel steeds meer om eind volgend jaar deze UMP gewoon weg te doen en lekker simpel een Raider 2.0 oid te halen.

sapphire wijzigde deze reactie 07-01-2020 20:49 (6%)

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

De KA Sig 556 dmr is binnen! Eerste indruk: imposante bouwkwaliteit (buitenkant). Morgen of overmorgen maar eens fps'en. Heb er ook gratis 2x G36C bij gekregen......mijn replica kluis is nu vol...

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

dr.lowtune schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:44:
Heb er ook gratis 2x G36C bij gekregen......
Hoe dan?

Trouwens, ik hoorde laatst een nieuwe: eigenlijk zijn het airsoft apparaten, in de WWM zijn replica's namelijk fungerende namaak vuurwapens. Denk bijvoorbeeld aan nagebouwde WW1 geweren (schijnt een markt voor te zijn).

Misschien handig voor de OP.

Rheinmetall Borsig <3

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@dr.lowtune Nice, doe je goed :+

Welke G36's ? Zitten mooie tussen voor :)

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

De beste man wilde er vanaf. De ene heeft kennelijlk de gearbox mods al gehad en ik zag een Mosfet gesoldeerd zitten, dus dat belooft wat. Bij de andere werkt de fire selector niet goed (maar dat is wel te fixen). Er zaten ook nog wat reserve onderdelen bij en 3 magazijnen! Oh, en een stevige multicam tas waar de DMR in past.

@sapphire het zijn die korte G36Cs, met een klapkolf en lage rail.

Deze:

https://www.airsoftworld.net/jg-g36c-assault-rifle-g608.html

Vanavond maar eens kijken hoe de boel wil FPS'en (of moet je nu " Joulen" . zeggen?).

Het gooit wel weer heel mijn planning in de war :P in de KAC PDW zit nu een motor die ik eigenlijk voor de sig 556 wil gebruiken, dus die moet er dan weer uit. En er zit dus een lonex spiral bevel gear set in, dus die moet ik dan ook ombouwen...

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Heeft iemand hier ervaring met GBB/CO2 airsoft apparaten? Mijn oog valt net op de GHK SG553, maar met mijn huidige budget zal ik nog maar even moeten doorsparen. En daar wringt het voor mij nu even:

Omdat ik voornamelijk sniper ben, doe ik niet veel wisselen van magazijnen. Hiervoor voldoen gewone mag pouches, en SRS magazijnen zijn ook niet bijzonder duur. Maar CO2 magazijnen van die SG553 zijn dik €60,- per stuk, hoe vaak komt het voor dat realcaps kwijtraken bij gebruik van een dump pouch? Ik kan me namelijk voorstellen dat het een dure hobby kan worden zo.

Rheinmetall Borsig <3

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:29
sapphire schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Jep hi-caps :+

Kan nog wel een andere openschroeven en kijken waar die hoort. Overigens goede tip, magazijn voor ca. €7,50, wel van Double Eagle wat niet best bekend staat *ahum*. Kijk nog wel een keer als ik een tas oid mee kan bestellen anders is het niet echt de moeite waard qua verzendkosten.
Ik red me voorlopig binnen prima met 2 high-caps :+

Neig wel steeds meer om eind volgend jaar deze UMP gewoon weg te doen en lekker simpel een Raider 2.0 oid te halen.
Welke UMP heb je? DE magazijnen passen niet op de HK/Ares versie namelijk.

K to the KillaZ

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

KillaZ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Welke UMP heb je? DE magazijnen passen niet op de HK/Ares versie namelijk.
HK/Umarex Sportsline. No-go dus?
Nouja desnoods bouw ik het kapotte magazijn om tot BB opslag voor in nood ofzo :+

@dr.lowtune Ah de bekende JG's, als je er van 2 nog één kan maken heb je nog een leuk 'airsoft apparaat' erbij toch. Eventueel verkopen aangezien je er genoeg lijkt te hebben :)
Zou nu iig willen dat ik zoveel/makkelijk kan sleutelen aan een gearbox oid. Scheelt een hoop gedoe als je niet afhankelijk bent van anderen!

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:05:
Heeft iemand hier ervaring met GBB/CO2 airsoft apparaten? Mijn oog valt net op de GHK SG553, maar met mijn huidige budget zal ik nog maar even moeten doorsparen. En daar wringt het voor mij nu even:

Omdat ik voornamelijk sniper ben, doe ik niet veel wisselen van magazijnen. Hiervoor voldoen gewone mag pouches, en SRS magazijnen zijn ook niet bijzonder duur. Maar CO2 magazijnen van die SG553 zijn dik €60,- per stuk, hoe vaak komt het voor dat realcaps kwijtraken bij gebruik van een dump pouch? Ik kan me namelijk voorstellen dat het een dure hobby kan worden zo.
In al die keren dat ik geskirmed heb ben ik nog nooit een magazijn verloren uit mijn dump pouch (en die hangt gewoon "rechtsachter" en met het touwtje een klein beetje aangetrokken). Zelfs geen VSR magazijnen (die toch behoorlijk klein zijn) verloren.

@sapphire ik denk dat van die 2 airsoftapparaten daadwerkelijk 2 werkende airsoftapparaten kan maken :P

Zelf een beetje prutsen is leuk, leerzaam, het scheelt je geld en als je geen backups hebt, dan maakt het soms het verschil tussen wel of niet kunnen spelen...

• williewimp
Ik gebruik geen dumppouch, ik steek mijn magazijnen gewoon terug. Dan moet je wel magpouches hebben die dit makkelijk maken.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dit weekend weer lekkere voortgang geboekt met de SIG556. Gearbox herbouwd, dus nu eentje met een QD shell, 13:1 gears, piston met metalen tanden en aluminium piston head. Ook de standaard cylinder head vervangen door een exemplaar van een AUG (deze is langer, waardoor er minder wobble op de nozzle is). En, al zeg ik het zelf, tot in perfectie geshimmed.

De nozzle ook maar meteen aangepakt, bleek niet helemaal luchtdicht, dus nieuwe o-ring er in (die uiteraard te dik bleek, dus moeten customizen). Voor de SIG556 zijn er helaas geen aftermarket nozzles (ding is 47,50mm lang), dus ik hoop dat dit even blijft werken. Anders toch maar weer zelf wat maken...

Later deze week hoop ik de bestelling van AK2M4 binnen te krijgen, dan kan ik zelf een spacer maken voor de rotary hop-up die er in komt (jep, de SIG heeft een spacer tussen hop-up en gearbox zitten, van ongeveer 27mm). Ook nog even wat soldeerwerk doen om de KKBW2 die ik nog heb liggen aan te sluiten.

Al met al dus lekker bezig! Als deze klaar is, is de eerste G36C aan de beurt. Die zit qua FPS mooi rond de 1,2j, maar volgens mij het motortje veel te zwak (of de shimming is veel te strak. Mosfet moet ook opnieuw en netjes gesoldeerd worden. Hopelijk kan ik er een leuk ding van maken, wil er niet teveel geld in stoppen. De tweede G36C heeft problemen met de selector switch, dus die ga ik als laatste aanpakken.

• rsnubje

rsnubje

@dr.lowtune Je zou deze jongens eens een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze een nozzle van jouw lengte willen maken.

• williewimp
Ik had een zaklamp met losse drukknop besteld voor m'n replica op aliexpress. Ik net de trackingdata nakijken, krijg ik deze info:
Accepted by carrier 2020-01-04 08:46:57 [GMT+8]
Inbound in sorting center 2020-01-04 09:16:57 [GMT+8]
Prohibited items,destroyed in sorting center 2020-01-07 09:57:24 [GMT+8]
Outbound failure in sorting center 2020-01-07 09:57:24 [GMT+8]
Exception parcel handling in sorting center 2020-01-07 09:57:35
Het ziet er niet naar uit dat ie nog komt. Nu kan ik weer een nieuwe bestellen ergens anders en weken wachten tot het binnenkomt.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:02:
Ik had een zaklamp met losse drukknop besteld voor m'n replica op aliexpress. Ik net de trackingdata nakijken, krijg ik deze info:

[...]

Het ziet er niet naar uit dat ie nog komt. Nu kan ik weer een nieuwe bestellen ergens anders en weken wachten tot het binnenkomt.
Wtf is er verboden aan een zaklamp?!?

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

dr.lowtune schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat als er een rail op zit dat het dan duidelijk voor een wapen is, dat triggered mensen wellicht. Dat het mogelijk voor airsoft is zal minder in hun hoofd zitten.

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:59
dr.lowtune schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:15:
[...]

De zaklamp zelf is niet verboden, de batterij vermoedelijk wel.
Zelf ook eens via Ali een zaklamp besteld en deze is gewoon aangekomen, dit is denk ik gewoon een gevalletje pech hebben.

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Alsof de gemiddelde Nederlander/postverwerking weet wat een picetanny, Weaver of mloc rail is :+

Gabriël Ryzen

• williewimp
De batterij was ''not include" zoals ze dat in chinglish zeggen. Dus dat is het probleem niet. Ik denk misschien een licentie probleem want het is een Surefir. Andere reden is misschien inderdaad het feit dat het een railsysteem dingetje is. Maar mijn picatinny railtjes voor op mijn mlok handgaurd zijn wel gewoon onderweg. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech.

Edit:
Mijn andere pakketje gaat ook al niet zo soepel zie ik nu, het is al een keer teruggestuurd vanaf het vliegveld naar het magazijn. Het ligt nu weer op het vliegveld, maar had allang onderweg moeten zijn.

2020-01-11 12:40, Guangzhou, Airlines
2020-01-10 00:48, Guangzhou, delivered to air transport
2020-01-10 00:46, Guangzhou, delivered to air transport
2020-01-09 13:26, Guangzhou, arriving at Guangzhou International (via transfer)
2020-01-09 11:26, Dongguan City, leaving Dongguan International, the next stop , Guangzhou International
2020-01-09 08:58, Dongguan City, Dongguan International has been exported directly sealed
2020-01-09 08:58, Dongguan City, "Dongguan International" return, note: security return
2020-01-08 17:38, Dongguan City, arriving at Dongguan International
2020-01-08 09:16, Guangzhou, Guangzhou Exchange Station returned
2020-01-06 21:37, Guangzhou, delivered to air transport
2020-01-06 20:06, Guangzhou, arriving at Guangzhou International (via transfer)
2020-01-06 16:02, Dongguan City, Dongguan International has been exported directly sealed
2020-01-06 11:02, Dongguan City, leaving the "package express bulk business department back-office support class", the next stop "Dongguan International"
2020-01-06 10:53, Dongguan City, "Parcel Express bulk business department back-office support class" has received, agent: dg3

williewimp wijzigde deze reactie 16-01-2020 13:29 (66%)

• Pannekook
williewimp schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:20:
De batterij was ''not include" zoals ze dat in chinglish zeggen. Dus dat is het probleem niet. Ik denk misschien een licentie probleem want het is een Surefir. Andere reden is misschien inderdaad het feit dat het een railsysteem dingetje is. Maar mijn picatinny railtjes voor op mijn mlok handgaurd zijn wel gewoon onderweg. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech.

Edit:
Mijn andere pakketje gaat ook al niet zo soepel zie ik nu, het is al een keer teruggestuurd vanaf het vliegveld naar het magazijn. Het ligt nu weer op het vliegveld, maar had allang onderweg moeten zijn.

2020-01-11 12:40, Guangzhou, Airlines
2020-01-10 00:48, Guangzhou, delivered to air transport
2020-01-10 00:46, Guangzhou, delivered to air transport
2020-01-09 13:26, Guangzhou, arriving at Guangzhou International (via transfer)
2020-01-09 11:26, Dongguan City, leaving Dongguan International, the next stop , Guangzhou International
2020-01-09 08:58, Dongguan City, Dongguan International has been exported directly sealed
2020-01-09 08:58, Dongguan City, "Dongguan International" return, note: security return
2020-01-08 17:38, Dongguan City, arriving at Dongguan International
2020-01-08 09:16, Guangzhou, Guangzhou Exchange Station returned
2020-01-06 20:06, Guangzhou, arriving at Guangzhou International (via transfer)
2020-01-06 16:02, Dongguan City, Dongguan International has been exported directly sealed
2020-01-06 11:02, Dongguan City, leaving the "package express bulk business department back-office support class", the next stop "Dongguan International"
2020-01-06 10:53, Dongguan City, "Parcel Express bulk business department back-office support class" has received, agent: dg3
Ik hecht tegenwoordig maar weinig waarde aan deze tracking. Een goede tijd terug een M-Lok 7inch rail besteld. Volgens tracking ligt deze nog altijd op het vliegveld terwijl deze daadwerkelijk aan mn replica hangt :+

• williewimp
mkay, we zullen zien.

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Iemand een idee welke tracer unit goed zou matchen en passen op een G&G GC16 7" Wildhog zonder het karakter teveel aan te passen? Meeste tracer units zijn een soort van silencers en dat past nou niet echt.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

WaSteiL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:58:
Iemand een idee welke tracer unit goed zou matchen en passen op een G&G GC16 7" Wildhog zonder het karakter teveel aan te passen? Meeste tracer units zijn een soort van silencers en dat past nou niet echt.
Volgens mij kan je dit ook inbouwen in bepaalde hop-ups van MaxxModel. Dan heb je geen silencer nodig en zit het UV-lampje dus in je hop-up.

• WaSteiL
dr.lowtune schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:03:
[...]

Volgens mij kan je dit ook inbouwen in bepaalde hop-ups van MaxxModel. Dan heb je geen silencer nodig en zit het UV-lampje dus in je hop-up.
Die had ik ook gezien maar niet echt naar gekeken, nadeel daarvan is dat ze natuurlijk echt gebonden worden aan je replica. En ik neem aan dat ze dus ook wat extra druk leggen op je accu en daar mogelijk wat rekening mee moet houden. Iemand er ervaring mee?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

WaSteiL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:09:
[...]

Die had ik ook gezien maar niet echt naar gekeken, nadeel daarvan is dat ze natuurlijk echt gebonden worden aan je replica. En ik neem aan dat ze dus ook wat extra druk leggen op je accu en daar mogelijk wat rekening mee moet houden. Iemand er ervaring mee?
Ik denk dat je de impact van een ledje op je accu kan verwaarlozen. Het klopt inderdaad wel dat je 'm niet zo snel even in een andere replica duwt.

• rsnubje

rsnubje

Er stond aangegeven dat het ledje zo'n 500mA gebruikt. Dat merk je bijna niet. Afhankelijk van welke en hoe je hem gebruikt, wordt ie geschakeld met je motor, dus staan ze sowieso maar heel even aan.

Er is een versie die je aan de balancing lead van je accu aansluit, maar dus ook 1 die op de motor gaat.
Die op de accu gaat heeft een on/off switch, maar volgens mij is dit voor een ouder model.

rsnubje wijzigde deze reactie 21-01-2020 09:47 (34%)

• williewimp
Andere optie is de acetech lighter S (27mm x 68 mm) of de Xcortech XT301 mk2 (30mm x 60mm).

Dit zijn wat kleinere tracer units. Ik weet niet precies hoe groot de muzzlebreak op de wild hog is, maar je krijgt een heel eind hetzelfde idee.

• WaSteiL
williewimp schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:29:
Andere optie is de acetech lighter S (27mm x 68 mm) of de Xcortech XT301 mk2 (30mm x 60mm).

Dit zijn wat kleinere tracer units. Ik weet niet precies hoe groot de muzzlebreak op de wild hog is, maar je krijgt een heel eind hetzelfde idee.
Ik zie die Xcortech en hoorde laatste keer bij een skirm dat deze wat problemen zou hebben met dat plastic kapje, die raak je constant kwijt. Ik denk dat het om deze gaat tenminste.
Dus die Acetech is zeker een goede kandidaat. Dank je wel voor de sugesties. _/-\o_

• rsnubje

rsnubje

Of magazijnen zoeken met tracers ingebouwd. Maar dat is wellicht wat duurder.

• Pannekook
WaSteiL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:58:
Ik heb zelf sinds enige tijde de Acetech Lighter S, ik weet niet hoe de OuterBarrel van de Wildhog is maar als die iets korter is dan de railguard, dan steeks de tracer dus een beetje uit zonder dat ook de outerbarrel uitsteekt. Ziet er persoonlijk echt tof uit.. :9

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pannekook schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Ik heb zelf sinds enige tijde de Acetech Lighter S, ik weet niet hoe de OuterBarrel van de Wildhog is maar als die iets korter is dan de railguard, dan steeks de tracer dus een beetje uit zonder dat ook de outerbarrel uitsteekt. Ziet er persoonlijk echt tof uit.. :9
This post is worthless without pics ;)

Gabriël Ryzen

• Pannekook
sapphire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:56:
[...]

This post is worthless without pics ;)
Sorry sorry |:(

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Foto maakt het meer dan goed, helemaal met je eens ziet er gaaf uit!

Welk model Specna is dit ?

Gabriël Ryzen

• Pannekook
sapphire schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Foto maakt het meer dan goed, helemaal met je eens ziet er gaaf uit!

Welk model Specna is dit ?
Betreft de SA-B12 9" Keymod.
Zit nu dus een AliExpres 7" M-lok rail op.

Qua internals eigenlijk alleen een Prowin hopup erin.
Modify Hybrid 6.03 141mm barrel
Modify 50% (of 60%) bukking met flathop nub.

Sinds de nieuwe innerbarrel erin zit niet meer gespeeld, Joule komt op 0,82 uit dus hier heb ik nog wat ruimte voor een sterkere veer.

Misschien dat ik er nog een CQB / PDW stock op wil gaan zetten maar kan geen vinden die erop zou passen. De stocktube zit namelijk niet met een schroef vast i.v.m. het SAEC systeem van specna (wat zo tering handig is!! _/-\o_ )

• williewimp
Lancer tactical heeft 'n mk19 grenade launcher aangekondigd op shot show.... Werkt op hpa en kost €7500,-
https://youtu.be/5K3JYUTyD8I

Ergens achteraan in het filmpje.

Ze zijn ook bezig met een hpa m4 voor 500€ ongeveer.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

williewimp schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:41:
Lancer tactical heeft 'n mk19 grenade launcher aangekondigd op shot show.... Werkt op hpa en kost €7500,-
https://youtu.be/5K3JYUTyD8I

Ergens achteraan in het filmpje.

Ze zijn ook bezig met een hpa m4 voor 500€ ongeveer.
Al die shells resetten en vullen, lijkt me vreselijk.

Rheinmetall Borsig <3

• WaSteiL
Pannekook schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Hoe zet jij hem aan/uit? De knop zit aan de kant waar je hem vastschroeft, schroef je hem gewoon los en dan aanzetten en dan weer erop?

• Pannekook
WaSteiL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Hoe zet jij hem aan/uit? De knop zit aan de kant waar je hem vastschroeft, schroef je hem gewoon los en dan aanzetten en dan weer erop?
De knop ziet precies bij een opening van de railguard, dus kan hem gemakkelijk aan en uit zetten onder eraf te draaien :D

• rsnubje

rsnubje

Mn eerste eigen DSG build.
Heb nog wat issues met de hop-up, maar lijkt verder prima te werken.
En er moet een kortere nozzle in. Die was onderweg.

Geen build voor snelheid, maar response.

Main parts:
18:1 DSG
GP 28 TPA (14500 RPM) Motor
Gate Titan Basic.

[EDIT]

rsnubje wijzigde deze reactie 29-01-2020 20:50 (25%)

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-02 22:09
En nu... De Novritsch.. AEG... in de zomer, wat denken we ervan?

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

da_PSI schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:53:
Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om die parasiet te sponsoren.

Rheinmetall Borsig <3

• williewimp
Tsja, aan de ene kant vind ik het ook een parasiet, het eerste shot in zijn promofilmpje schiet hij een headshot terwijl iemand zijn hele lichaam laat zien. Dan denk ik wat ben je een klootviool. Daarnaast laat hij veel te veel negatieve dingen zien over zogenaamde cheaters die in scene gezet zijn.
Aan de andere kant is zijn winkel de enige die spullen verkoopt die qualitatief beter zijn als wat je bij de gevestigde orde vindt. Nadeel is wel dat t bijna allemaal sniper spul is. Voor iemand die niet heel veel tijd kwijt wil zijn met tweaken van z'n spullen zijn er weinig alternatieven.
Maar ik ga er inderdaad ook niks kopen. snipen is wel oke, maar ik hou het toch bij m'n aeg.

• NiGeLaToR
Vandaag in Helenaveen aka de wondere wereld van SpeedQB. Heb m’n gear uitgetrokken en ren nu ook als een volleerd speeddingest door het veld. Erg leuk, voor een dagje. Verbrand een heleboel energie, maar tis weinig tactisch en ben in een ochtend al meer geraakt dan in heel 2019 :+

Wel leuk dat het inmiddels een serieuze discipline is en de spelers uit DE en BE komen om te spelen. En tis droog ;)

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

williewimp schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:24:
Tsja, aan de ene kant vind ik het ook een parasiet, het eerste shot in zijn promofilmpje schiet hij een headshot terwijl iemand zijn hele lichaam laat zien. Dan denk ik wat ben je een klootviool. Daarnaast laat hij veel te veel negatieve dingen zien over zogenaamde cheaters die in scene gezet zijn.
Aan de andere kant is zijn winkel de enige die spullen verkoopt die qualitatief beter zijn als wat je bij de gevestigde orde vindt. Nadeel is wel dat t bijna allemaal sniper spul is. Voor iemand die niet heel veel tijd kwijt wil zijn met tweaken van z'n spullen zijn er weinig alternatieven.
Maar ik ga er inderdaad ook niks kopen. snipen is wel oke, maar ik hou het toch bij m'n aeg.
Joh, wat dacht je van zijn manier van zakendoen? Headshot meer of minder is tot daar aan toe, maar zijn manier van IP stelen is gewoon Chinees: samenwerking aangaan, ontwerp stelen, contractbreuk plegen en ontwerp in China na laten maken onder de originele naam.

Edit: neem Templars Gear bijvoorbeeld -> https://www.facebook.com/templarsgear/posts/2556258217787401

Bedankt Christoph ;w

nst6ldr wijzigde deze reactie 02-02-2020 17:06 (11%)

Rheinmetall Borsig <3

• ErwinJ
  • Laatst online: 09:54
NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:11:
Vandaag in Helenaveen aka de wondere wereld van SpeedQB. Heb m’n gear uitgetrokken en ren nu ook als een volleerd speeddingest door het veld. Erg leuk, voor een dagje. Verbrand een heleboel energie, maar tis weinig tactisch en ben in een ochtend al meer geraakt dan in heel 2019 :+

Wel leuk dat het inmiddels een serieuze discipline is en de spelers uit DE en BE komen om te spelen. En tis droog ;)
De reden dat ik in 2019 bijna niet ben gaan airsoften.....het hele SpeedQB hangt me de keel uit.
Bijna alle organisaties doen eraan mee omdat het geld opbrengt.
Ik zie ze liever gaan dan staan, dat ze hun eigen skirms krijgen prima... maar meng ze niet met de serieuze spelers.
Je ziet dat de NABV hier ook meer mee bezig is, alle ballen op speed airsoft gericht....

Ik kan je zeggen een speed/cheatsofter heeft pech bij mij, ik wil altijd zeker weten dat ik ze geraakt heb O-)

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• NiGeLaToR
@ErwinJ hoe bedoel je 'cheatsoft'? Ik weet dat speedsofters een naam hebben mbt véél schieten en gedoe over wel/niet hit, maar gister was een uitstekende dag. Er werd gewoon superfair gespeeld (bijv om hoekje elkaar hitten, beide altijd uit veld, bij twijfel over hit, uit veld, van begin tot eind, geen probleem). En ja, ik heb bij Combat City veel getraind met tactisch clearen, rustig aan, smooth is fast en speedsoft is gewoon rennen en schieten. Verschil tussen Quake3 Arena versus Rainbow Six zeg maar.

Wat ik van hun kon leren is de snelheid en agressie, wat zij van mij konden leren is dat je je hoeken moet clearen en dat het handig is als je niet de hele tijd geraakt wordt. Had m'n G&G firehawk mee en had geen moment het idee onder te doen voor de HPA pistooltjes.

Dus zou het ook tof vinden om weer een echt tactische indoor locatie te vinden, maar heb me gister erg vermaakt en de sfeer was heel goed. Oke, vest ging na half uurtje uit en heb met een Dye masker gespeeld omdat m'n helm met gezichtsbescherming véél te heet was. Had volgens m'n sporthorloge 3200kcal verbrand in 5 uur spelen :+

Oh en buiten kun je je lol op, kom ik zelden speedsofters tegen. Heb vorig jaar vooral buiten gespeeld maar dit keer ivm het weer binnen. 2 uur enkele reis is niet ideaal.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 03-02-2020 09:30 (7%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

da_PSI schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:53:
Ziet er uit als een M4 achtig iets, aan de uiterst summiere omschrijving te lezen is het in ieder geval geen full-metal apparaat. Zal wel weer prijzig zijn.

Ik voel in ieder geval niet de noodzaak het te kopen (of om iets van hem te kopen...)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

*kruipt onder steen vandaan*

Afgelopen maanden erg druk gehad, afgelopen vrijdag zou ik weer eens gaan Airsoften :) had super veel zin. Zou mijn 'airsoftapparaat' eindelijk eens goed kunnen testen, donderdag alles klaargezet en zelfs mijn kapotte mag als het goed is gemaakt!

Krijg ik vrijdagmiddag op werk een splintertje houd in m'n oog, na 2,5u maar naar de huisarts gebeld. Beide oogleden schoongemaakt en toen kon ik weer aardig zien maar kreeg het advies om het oog zoveel mogelijk dicht te houden. Dus af moeten zeggen :(

Nouja volgende keer beter, met een beetje geluk gaan we dan naar Airsoft inc. omdat een aantal mensen daar een kadobon van hebben kijken of het daar ook zo duur is :+

Gabriël Ryzen

• ErwinJ
  • Laatst online: 09:54
NiGeLaToR schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:29:
@ErwinJ hoe bedoel je 'cheatsoft'? Ik weet dat speedsofters een naam hebben mbt véél schieten en gedoe over wel/niet hit, maar gister was een uitstekende dag. Er werd gewoon superfair gespeeld (bijv om hoekje elkaar hitten, beide altijd uit veld, bij twijfel over hit, uit veld, van begin tot eind, geen probleem). En ja, ik heb bij Combat City veel getraind met tactisch clearen, rustig aan, smooth is fast en speedsoft is gewoon rennen en schieten. Verschil tussen Quake3 Arena versus Rainbow Six zeg maar.

Wat ik van hun kon leren is de snelheid en agressie, wat zij van mij konden leren is dat je je hoeken moet clearen en dat het handig is als je niet de hele tijd geraakt wordt. Had m'n G&G firehawk mee en had geen moment het idee onder te doen voor de HPA pistooltjes.

Dus zou het ook tof vinden om weer een echt tactische indoor locatie te vinden, maar heb me gister erg vermaakt en de sfeer was heel goed. Oke, vest ging na half uurtje uit en heb met een Dye masker gespeeld omdat m'n helm met gezichtsbescherming véél te heet was. Had volgens m'n sporthorloge 3200kcal verbrand in 5 uur spelen :+

Oh en buiten kun je je lol op, kom ik zelden speedsofters tegen. Heb vorig jaar vooral buiten gespeeld maar dit keer ivm het weer binnen. 2 uur enkele reis is niet ideaal.
Ik ben blij dat je dan een goed dagje heb gehad dit is alleen maar goed voor de sport.
Ik heb dit helaas nog niet meegemaakt met Speedsofters die in een tactisch spel meededen. ( daar zit ook het probleem )

En een mooie tactische indoor locatie is bv Unit13 in Sittard ( limburg ), hier worden speedsofters ook min of meer geweerd als ze het van te voren weten. Anders word hun duidelijk gemaakt ( door de Marshals ) dat we hier tactisch spelen en dat teamplay om gezamenlijk de missie te halen voorop staat , houden ze zich er niet aan dan vliegen ze eruit.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• williewimp
nst6ldr schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Joh, wat dacht je van zijn manier van zakendoen? Headshot meer of minder is tot daar aan toe, maar zijn manier van IP stelen is gewoon Chinees: samenwerking aangaan, ontwerp stelen, contractbreuk plegen en ontwerp in China na laten maken onder de originele naam.

Edit: neem Templars Gear bijvoorbeeld -> https://www.facebook.com/templarsgear/posts/2556258217787401

Bedankt Christoph ;w
Van zijn andere fratsen weet ik niet eens iets af. Maar die gast samen met al die andere airsoftsnipers youtubers kunnen me gestolen worden.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

williewimp schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:13:
[...]

Van zijn andere fratsen weet ik niet eens iets af. Maar die gast samen met al die andere airsoftsnipers youtubers kunnen me gestolen worden.
Of je z'n content OK of niet vindt is irrelevant in de overweging om iets uit z'n winkel te kopen. Zijn manier van zakendoen is dan wel iets om bij stil te staan. Ik krijg het in ieder geval niet over m'n hart om zo'n oplichter te gaan betalen voor iets wat ongetwijfeld ook stinkt.

Los daarvan, ik heb een BAR10 staan (zelfde merk als die SSG10) die in totaal €300,- heeft gekost (net als die SSG10) mét een aftermarket loop (die heeft hij niet). Schiet consistent 480 fps, op 80 meter kan je nagenoeg kiezen welke knoop op z'n jas je wilt raken.

Hij is gewoon sterk in marketing en gaat over lijken, meer niet.

Rheinmetall Borsig <3

• NiGeLaToR
ErwinJ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik ben blij dat je dan een goed dagje heb gehad dit is alleen maar goed voor de sport.
Ik heb dit helaas nog niet meegemaakt met Speedsofters die in een tactisch spel meededen. ( daar zit ook het probleem )

En een mooie tactische indoor locatie is bv Unit13 in Sittard ( limburg ), hier worden speedsofters ook min of meer geweerd als ze het van te voren weten. Anders word hun duidelijk gemaakt ( door de Marshals ) dat we hier tactisch spelen en dat teamplay om gezamenlijk de missie te halen voorop staat , houden ze zich er niet aan dan vliegen ze eruit.
De gameplay in Helenaveen was ook niet erg tactisch, verder dan TD, CTF en domination was er niet.
Maar laat ik voorop stellen dat ik airsoft voor mijn plezier. Ik zit al 2 uur in de auto en als ik dan 80% speedsofters zie dan weet ik dat ik me aan moet passen of weer naar huis kan gaan. Geen probleem, toffe gasten, ik heb wat geleerd en kreeg terug dat zij ook wat geleerd hadden :)

Tis ook niet zo dat ik nu in ene speedsoft fan ben en wil de volgende keer weer graag buiten spelen. Kantoorpand en tacs of buiten en teamplay vind ik het leukst. Maar een dagje dit was gewoon geen probleem. Dus je opmerkingen vind ik niet onterecht, als je was gekomen voor milsim naar Helenaveen was dat misschien een misser. Enige waar ik op ageerde is opmerking over cheatsoft en niet fairplay - dit was één van de meest vriendelijke club spelers bij elkaar in de 3 jaar dat ik speel. Goed teken dus, wat je voorkeur ook is qua speelstijl.

• citruspers
nst6ldr schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Of je z'n content OK of niet vindt is irrelevant in de overweging om iets uit z'n winkel te kopen. Zijn manier van zakendoen is dan wel iets om bij stil te staan. Ik krijg het in ieder geval niet over m'n hart om zo'n oplichter te gaan betalen voor iets wat ongetwijfeld ook stinkt.

Los daarvan, ik heb een BAR10 staan (zelfde merk als die SSG10) die in totaal €300,- heeft gekost (net als die SSG10) mét een aftermarket loop (die heeft hij niet). Schiet consistent 480 fps, op 80 meter kan je nagenoeg kiezen welke knoop op z'n jas je wilt raken.

Hij is gewoon sterk in marketing en gaat over lijken, meer niet.
Is de BAR10 niet een regelrechte kloon van een Tokyo Marui VSR-10? Ik oordeel niet, ik koop zelf ook wel eens off-brands/"knockoffs", maar in feite is dat niet heel anders dan wat Novritsch doet toch?

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

citruspers schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Is de BAR10 niet een regelrechte kloon van een Tokyo Marui VSR-10? Ik oordeel niet, ik koop zelf ook wel eens off-brands/"knockoffs", maar in feite is dat niet heel anders dan wat Novritsch doet toch?
JG verkoopt ze als JG BAR10, Novritsch verkoopt *knip* als Templars Gear. Dat is weldegelijk iets anders, de kwaliteit is dermate minder dat Templars Gear zelf slechte feedback krijgt over de spulletjes die ze zelf niet maken en verkopen.

De vergelijking zou alleen op gaan als JG een TM sticker op z'n product plakt en het als VSR verkoopt.

Laat die bewoording achterwege aub

tweakduke wijzigde deze reactie 05-02-2020 10:54 (4%)

Rheinmetall Borsig <3

• cartoontje1
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20-02 19:02
Heeft hier iemand verstand van , wat ik nog nodig heb voor de beste prestaties van mijn jg bar10.

Dit heb ik al
EdGI Sniper Kit
High End Piston
SS Spring Guide
4403 Sear Set
4403 Stopper Pin
Tight Barrel
Leak Stopper Ring

Alvast bedankt.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

cartoontje1 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:23:
Heeft hier iemand verstand van , wat ik nog nodig heb voor de beste prestaties van mijn jg bar10.

Dit heb ik al
EdGI Sniper Kit
High End Piston
SS Spring Guide
4403 Sear Set
4403 Stopper Pin
Tight Barrel
Leak Stopper Ring

Alvast bedankt.
Een 6.03 loop is consistent nauwkeuriger dan een 6.01 en met een VSR kloon heb je voldoende volume om dat probleemloos te gebruiken.

Zo te zien mis je alleen nog een veer, je kan een 2+ van Rapax kopen (skirmshop), die zijn niet duur en erg goed. Mocht je trekkergroep het begeven dan kan ik die van Airsoft Pro aanraden, zo goedkoop als ze zijn vind ik 'm buitengewoon goed.

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

cartoontje1 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:23:

Dit heb ik al
EdGI Sniper Kit
High End Piston
SS Spring Guide
4403 Sear Set
4403 Stopper Pin
Tight Barrel
Leak Stopper Ring

Alvast bedankt.
Wat je vooral nodig hebt zijn skills 8)

Qua spullen:
  • hop-up unit, die van Action Army wordt vaak aangeraden (heb 'm zelf ook, heeft ook een soort ingebouwde TDC wat hop zéér constant maakt).
  • fatsoenlijke bucking (ik heb in mijn BAR10 een maple leaf zitten, met concave nub, maar er is vast nog wel iets beters te koop tegenwoordig).
  • volgens mij is dit geen 90 graden trigger setup, dit werkt vaak echter wel (veel) fijner.
Verder kan je nog kijken naar volume matching, sorbo pad op je cylinder head. Beide zorgen er voor dat je BAR10 stiller wordt.

Zorg daarnaast dat de boel zo rigide mogelijk is, alle speling (tussen scope, barrel en kolf) zorgt voor onnauwkeurigheid en dat wil je juist niet als je er zoveel geld in stopt.

Qua BB gewicht: ga op de max zitten van wat mag. Tegenwoordig is dat 0.40g.
nst6ldr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Een 6.03 loop is consistent nauwkeuriger dan een 6.01 en met een VSR kloon heb je voldoende volume om dat probleemloos te gebruiken.

Zo te zien mis je alleen nog een veer, je kan een 2+ van Rapax kopen (skirmshop), die zijn niet duur en erg goed. Mocht je trekkergroep het begeven dan kan ik die van Airsoft Pro aanraden, zo goedkoop als ze zijn vind ik 'm buitengewoon goed.
Het is wel een hoop uitzoekwerk inderdaad. Ik ben uiteindelijk voor de maple leaf crazy jet barrel gegaan in mijn BAR10, niet zozeer omdat ik het crazy jet gedeelte geloof, maar omdat het voor het geld een super net afgewerkte barrel in de juiste lengte is, met een inner diameter van 6.02mm.

Daarnaast heb ik ook het welbekende AirsoftPro setje (90 trigger, ss cylinder, piston). Echt fijn voor het geld, zeer consistent, betrouwbaar, ik heb geen ervaring met andere setjes, maar kan me niet voorstellen dat het super veel verschil maakt. Ik weet alleen niet meer welke spring ik er in heb, in ieder geval niet die van AirsoftPro, want die schiet echt veel harder dan volgens spec mogelijk is. Volgens mij heb ik een action army spring.

Maar ja, nu ligt deze BAR10 gewoon in mijn kast stof te happen :P In de hoogtijdagen kon je met deze set op 2,3J (0.20g @ 500FPS) door de meting komen, en met 3J+ in het veld schieten.

dr.lowtune wijzigde deze reactie 11-02-2020 08:13 (36%)

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:04:
[...]
Ik weet alleen niet meer welke spring ik er in heb, in ieder geval niet die van AirsoftPro, want die schiet echt veel harder dan volgens spec mogelijk is. Volgens mij heb ik een action army spring.
Nóg een sniper op Tweakers _/-\o_

Ik had die 500 fps veer van AsPro in een standaard BAR10 cilinder zitten, die explodeerde dus mooi _O- achterkant ging eraf en de nozzle ook. Schroefdraad naar de knoppen en het einde met de grendel was gewoon afgescheurd. Ik moest de veer met bijna 1/3 inkorten voordat hij goed was.

Ik heb 'm ook nog in de kast liggen, voor als ik een invite meeneem. Zelf gebruik ik nu een SRS Covert 16" en ben daar echt super blij mee, wat een beest.

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:38:
[...]

Nóg een sniper op Tweakers _/-\o_

Ik had die 500 fps veer van AsPro in een standaard BAR10 cilinder zitten, die explodeerde dus mooi _O- achterkant ging eraf en de nozzle ook. Schroefdraad naar de knoppen en het einde met de grendel was gewoon afgescheurd. Ik moest de veer met bijna 1/3 inkorten voordat hij goed was.

Ik heb 'm ook nog in de kast liggen, voor als ik een invite meeneem. Zelf gebruik ik nu een SRS Covert 16" en ben daar echt super blij mee, wat een beest.
Dat AirsoftPro die veren zo verkoopt/verkocht is echt te bizar voor woorden. Ik geloof dat ik met een 500fps veer zonder aanpassingen 600fps schoot, belachelijk.

Die SRS Covert is ook wel echt heel stoer en mooi compact. Ik heb zo'n SRS (de wat langere variant) nog een tijdje overwogen, maar ben uiteindelijk voor de DMR gegaan(SR25), op HPA (ingebouwd tankje).

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:53:
[...]

Dat AirsoftPro die veren zo verkoopt/verkocht is echt te bizar voor woorden. Ik geloof dat ik met een 500fps veer zonder aanpassingen 600fps schoot, belachelijk.

Die SRS Covert is ook wel echt heel stoer en mooi compact. Ik heb zo'n SRS (de wat langere variant) nog een tijdje overwogen, maar ben uiteindelijk voor de DMR gegaan(SR25), op HPA (ingebouwd tankje).
Foto's? :)

Wat mij over de streep trok bij de SRS is dat de bouw zo geniaal is. Zonder gereedschap trek je in 10 seconden de veer en cilinder eruit, en met een halve draai van een inbussleutel trek je de loop met hopup unit eruit. Heel misschien dat ik ooit een langere ingfreesde loop erbij koop met een knappe vlamdemper erop, maar dat zou dan echt puur alleen voor de sier zijn. In geval van airsoft is de 16" echt lang genoeg.

Mocht je overigens nog een keer een extra grendelgeweer willen: Maple Leaf komt met een mooie waar een knop in de receiver zit waarmee je in één keer de grendel met cilinder en alles eruit kan trekken. Dat biedt mogelijkheden :)

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Foto's? :)

Wat mij over de streep trok bij de SRS is dat de bouw zo geniaal is. Zonder gereedschap trek je in 10 seconden de veer en cilinder eruit, en met een halve draai van een inbussleutel trek je de loop met hopup unit eruit. Heel misschien dat ik ooit een langere ingfreesde loop erbij koop met een knappe vlamdemper erop, maar dat zou dan echt puur alleen voor de sier zijn. In geval van airsoft is de 16" echt lang genoeg.

Mocht je overigens nog een keer een extra grendelgeweer willen: Maple Leaf komt met een mooie waar een knop in de receiver zit waarmee je in één keer de grendel met cilinder en alles eruit kan trekken. Dat biedt mogelijkheden :)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het beleid is op t.net als het om foto's van airsoftapparaten gaat....

Heb je wat meer info over die nieuwe Maple Leaf? (niet dat ik direct van plan ben om er eentje te kopen, maar ik vind het altijd wel interessant!)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:19

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

dr.lowtune schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het beleid is op t.net als het om foto's van airsoftapparaten gaat....

Heb je wat meer info over die nieuwe Maple Leaf? (niet dat ik direct van plan ben om er eentje te kopen, maar ik vind het altijd wel interessant!)
Er zijn hier eerder foto's gepost van airsoftapparaten Het Grote Airsoft Topic deel 3/4

Het staat niet op de lijst met verboden zaken, zie punt 4.6 van het https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ en Het algemeen beleid #verboden

Bovendien is het onderdeel van de discussie, hopelijk is het nu duidelijk wat wel en wat niet kan :)

• rsnubje

rsnubje

Speaking of SRS, ik zag dat maxxmodel nu ook SRS hop-ups verkoopt. Al wat over gehoord?
https://www.maxxmodel.com...product/category&path=113

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

rsnubje schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:54:
Speaking of SRS, ik zag dat maxxmodel nu ook SRS hop-ups verkoopt. Al wat over gehoord?
https://www.maxxmodel.com...product/category&path=113
Het ziet er erg indrukwekkend uit, alleen zie ik niet zo 1-2-3 de noodzaak ervan in. De standaard hopup is echt goed, alleen wat lastig te configureren omdat er 2 armpjes zijn. De FAST hopup kan je dan nemen om dat wat te vergemakkelijken. Hetzelfde geldt voor de piston upgrades: het is vooral makkelijk om zo'n ding on-the-fly te kunnen verzwaren enzo, maar echt nodig is het niet. Een SRS heeft vooral een andere veer nodig om de lokale FPS limieten te bereiken, meer eigenlijk niet.

@dr.lowtune hij moet nog uitkomen, verschillende YouTubers lopen er al mee rond (ding van Novboy ligt al stof te happen) en leveren feedback. Enige euvel wat ik zover hoor is dat er ergens speling in moet zitten omdat ze niet consistent schieten. Als dat is opgelost dan komt er echt iets moois op de markt hoor :)

nst6ldr wijzigde deze reactie 11-02-2020 22:46 (17%)

Rheinmetall Borsig <3

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True