Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:28
@D4NG3R mijn sidearm was ook redelijk dicht bij de 200 euro, maar vind het persoonlijk wel het geld waard (TM Hi-Capa Gold match). Gebruik hem eigenlijk iedere game wel, CQB & objectives. Heb hem nu ook alweer bijna 2 jaar en nog nooit echte problemen gehad. :)

Heb even wat feedback nodig. Ik speel nu ongeveer 3 jaar met een Cyma AK 104 (CM031D) en wil toch naar het M4 platform. Gebruik hem dus outdoor & indoor, wil niet meer dan 250 euro uitgeven hieraan. Zat zelf te denken aan:

1: https://gunfire.com/en/pr...e-replica-1152213659.html
2: https://gunfire.com/en/pr...ild-hog-9-1152210541.html
3: https://gunfire.com/en/pr...ship-grey-1152222186.html

Ik zit meer richting de G&G (de VFC, lijkt een discontinued model). Meerdere vrienden hier hebben een G&G (echter andere prijs :X ). Wat wil ik ermee? Gewoon lekker kunnen spelen en iig iemand kunnen raken op 50-60 meter (grote afstand is altijd beter). FPS, hoef ik hier niet echt rekening mee te houden. We hebben als regel 400fps+ = burst only.

Zat zelf aan nummer 3 te denken. Reviews zijn prima (beetje oud op evike/youtube). Engiste waar ik een beetje bang voor ben ik die "zwevende barrel" (lijkt erop)....

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

da_PSI schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:01:
@D4NG3R mijn sidearm was ook redelijk dicht bij de 200 euro, maar vind het persoonlijk wel het geld waard (TM Hi-Capa Gold match). Gebruik hem eigenlijk iedere game wel, CQB & objectives. Heb hem nu ook alweer bijna 2 jaar en nog nooit echte problemen gehad. :)
Het ding is dat ik weinig op velden sta, vandaar dat ik iets zoek om thuis in de tuin mee te plingen en rondom objectives/in gebouwen te kunnen gebruiken.

De ellende is dat vrijwel iedereen met een Glock 17/19 of Colt 1911 replica rondloopt, waardoor alternatieven testen nog niet echt is gebeurt en ik maar geen keuze kan maken. :9

Het mooiste wat ik tot dusver in handen heb gehad was een M9 van KJW, ook erg goedkoop, maar die mist de decocker functionaliteit van de real steel versie - iets waar ik me aan ga ergeren. :+

(+ Kan dat ding bij weinig webshops nog vinden, dus gok dat die uit de markt is)

* D4NG3R haalt veel lol uit replica's welke ook echt alle details meenemen.

D4NG3R wijzigde deze reactie 26-10-2019 00:29 (4%)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:15

dr.lowtune

Deugt niet

da_PSI schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:01:

Heb even wat feedback nodig. Ik speel nu ongeveer 3 jaar met een Cyma AK 104 (CM031D) en wil toch naar het M4 platform. Gebruik hem dus outdoor & indoor, wil niet meer dan 250 euro uitgeven hieraan. Zat zelf te denken aan:

1: https://gunfire.com/en/pr...e-replica-1152213659.html
2: https://gunfire.com/en/pr...ild-hog-9-1152210541.html
3: https://gunfire.com/en/pr...ship-grey-1152222186.html

Ik zit meer richting de G&G (de VFC, lijkt een discontinued model). Meerdere vrienden hier hebben een G&G (echter andere prijs :X ). Wat wil ik ermee? Gewoon lekker kunnen spelen en iig iemand kunnen raken op 50-60 meter (grote afstand is altijd beter). FPS, hoef ik hier niet echt rekening mee te houden. We hebben als regel 400fps+ = burst only.

Zat zelf aan nummer 3 te denken. Reviews zijn prima (beetje oud op evike/youtube). Engiste waar ik een beetje bang voor ben ik die "zwevende barrel" (lijkt erop)....
Die G&G's schijnen behoorlijk goed te zijn. Wat bedoel je met een zwevende barrel? Vaak kan je bewegingen van de inner barrel in de outer barrel wel minimaliseren met een o-ringetje of wat tape.

Persoonlijk zou ik voor de eerste uit je lijstje gaan, maar dat is puur omdat deze een metalen body heeft en dat vind ik zelf gewoon mooi (die G&G's voelen ook prima aan hoor, het is geen cheap plastic). Merendeel upgrade ik zelf toch wel :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
@D4NG3R je kunt ook 2ehands bekijken natuurlijk. Zo'n Umarex met Beretta in de naam zal allicht duurder zijn omdat er een merknaam op staat, geen idee of dat iets over de kwaliteit zegt.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:02
HK VP9 heeft zeker een lekkere kick, teammaat van me had er eentje.
Zelf heb ik de WE Big Bird (eigenlijk een S&W M&P9) die ook lekker kickt en vrij schappelijk geprijsd is.

I'm a photographer, not a terrorist

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

citruspers schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:18:
HK VP9 heeft zeker een lekkere kick, teammaat van me had er eentje.
Zou je kunnen navragen hoe je teammaat hem vond qua bouwkwaliteit? De ene review heeft een model zonder shake of wat dan ook, andere reviews zeggen dat er (veel) speling zit tussen onderdelen. Niet alsof ik dat zo'n groot probleem vind, maar ik wil wel het idee hebben dat ik iets in m'n handen heb wat niet na 2 skrims uit elkaar valt. _O-

Vind em mooi strak, en het is een keertje wat 'anders' dan waar de meeste mensen mee rondlopen. :)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou zoals het er nu naar uitziet ga ik de 15e mee Airsoften bij RTT in den Haag :)

Ben benieuwd, voor het eerst met iets van eigen kleding en wellicht ook een 'eigen' replica.
Kan via een bekende een complete Umarex UMP set overnemen (weinig gebruikt, met red dot, 2 extra mags, accu, lader, laser, ect). Niet de meest fancy/luxe AEG maar vind hem best Nice er uit zien en benieuwd hoe hij aanvoelt.

Eigen bewust tussen haakjes omdat ik hem voorlopig bij mijn zwager ga stallen :+

Eerst nog maar zien hoe vaak ik überhaupt mee (kan) gaan, als het er naar uit ziet dat het meer dan 6x per jaar word kan ik altijd nog NABV lid worden :)

Word wel een beetje gek van het gepusht van die gasten over gear lijkt mij dat niet iedereen met replica's van vele honderden euro's rondloopt?
Blijkbaar heel lastig te begrijpen dat er ook mensen met een gezin zijn :+

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zit zelf momenteel in een behoorlijke dip qua airsoft enthousiasme, al 2 maanden niet geskirmed....hebben jullie nog tips om het enthousiasme weer terug te krijgen? :P

• citruspers
dr.lowtune schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:26:
Zit zelf momenteel in een behoorlijke dip qua airsoft enthousiasme, al 2 maanden niet geskirmed....hebben jullie nog tips om het enthousiasme weer terug te krijgen? :P
Kom dit weekend meedoen met de Walking Dead 24H skirm bij Zuid63. Geen idee hoeveel inschrijvingen er zijn maar met zo'n massive veld is er vast nog wel plek

@D4NG3R Ik heb zelf ook wel met die VP9 gesproken, staat me eigenlijk weinig bijzonders meer van bij. Gewoon degelijk, met harde kick.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:59

nst6ldr

gold noob report

sapphire schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:51:

Word wel een beetje gek van het gepusht van die gasten over gear lijkt mij dat niet iedereen met replica's van vele honderden euro's rondloopt?
Blijkbaar heel lastig te begrijpen dat er ook mensen met een gezin zijn :+
Hangt er ook maar net van af wat je doet en wat je wilt. Ik heb zelf twee grendelgeweren van 300,- en 700,- per stuk, maar daar was ik van op de hoogte toen ik besloot sniper te willen worden. Sidearm is een ICS PM2 van 110,- wat al vrij bescheiden is, en dan heb ik nog een AEG (AK74) waar ik 70,- voor heb betaald en eigenlijk niet veel meer voor wil betalen.

Het ligt er ook maar net aan waar je graag speelt, als sniper wil je op lange afstand gewoon dat je schoten consistent en lang gaan (al heeft de NABV daar een andere mening over), en met een AEG is dat minder nodig omdat je je missers makkelijk kan corrigeren met een derde of vierde schot in een vlotte salvo. Dan geef je misschien wat extra's uit aan een mooi richtmiddel (60,- ish) en een handvat (50,- misschien?), extra/grotere accu en dan ben je er vaak wel.

Rheinmetall Borsig <3

• citruspers
nst6ldr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:51:

Het ligt er ook maar net aan waar je graag speelt, als sniper wil je op lange afstand gewoon dat je schoten consistent en lang gaan (al heeft de NABV daar een andere mening over)
Je bedoelt dat snipers (en HPA spelers) nu niet meer tot op het onveilige toe mogen joulecreepen en dat het spel een stuk eerlijker en veiliger is geworden? :+

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

citruspers schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Je bedoelt dat snipers (en HPA spelers) nu niet meer tot op het onveilige toe mogen joulecreepen en dat het spel een stuk eerlijker en veiliger is geworden? :+
Het is maar wat je daar onder wilt verstaan, omwille het topic zal ik vooral niet aanhalen wat eerder al is besproken en hopen dat Steven Bos er nog wat zinnigs van kan maken in de ledenraad.

@sapphire wat ik nog vergeet te noemen is juist omdat airsoft een hobby is, hier veel geld in omgaat. Ik heb gezien hoe 100 ghillies van kickingmustang in 3 minuten was uitverkocht a 160,- per stuk. Hartstikke mooi voor de beste man (en vooral skirmshop, die gun ik het 't meest), maar er zijn genoeg alternatieven en zelfbouw die ook erg mooi zijn en het goed doen. Voor replica's net zo, ik heb meer respect voor een Poolse/Taiwanese (om maar even een winkel aan te halen :+ ) zelfbouw dan een duur merk dat in de winkel upgrades heeft gekregen. Des de minder respect voor knob-itch novritsch sponsoren klanten tbh

Rheinmetall Borsig <3

• citruspers
nst6ldr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:06:

@sapphire wat ik nog vergeet te noemen is juist omdat airsoft een hobby is, hier veel geld in omgaat. Ik heb gezien hoe 100 ghillies van kickingmustang in 3 minuten was uitverkocht a 160,- per stuk. Hartstikke mooi voor de beste man (en vooral skirmshop, die gun ik het 't meest), maar er zijn genoeg alternatieven en zelfbouw die ook erg mooi zijn en het goed doen. Voor replica's net zo, ik heb meer respect voor een Poolse/Taiwanese (om maar even een winkel aan te halen :+ ) zelfbouw dan een duur merk dat in de winkel upgrades heeft gekregen. Des de minder respect voor knob-itch novritsch sponsoren klanten tbh
Ik denk op zich dat de limiet van .40 prima is, maar snap ook je punt dat je graag iets meer range wil halen binnen de gestelde joule limieten. Zelf dacht ik dat je meer doelde op de huidige joule metingen, sorry voor de onterechte "aanval" in dat geval :)

Verder trouwens helemaal eens met de "je kan het zo duur maken als je zelf wil". Ik heb zelf een viper hood van Aliexpress die me met jute zo'n 4 tientjes (en een heleboel knoopwerk) heeft gekost. Precies diezelfde hood kan je bij een NL winkel kopen voor meer dan het dubbele, en als je naar "echte" ghillie spullen gaat kijken kan je zo het tienvoudige uitgeven.

Hetzelfde geld natuurlijk ook voor replica's. Een goedkope Cyma (100 euro) met een paar upgrades (barrel a 25 euro, bucking/nub a 15 euro) en goede afstelling schiet al snel praktisch even goed als een veel duurdere replica out-of-the-box. En de echt dure AK's (LCT, NPO, Realsword) gaan voornamelijk voor realistische (of zelfs gewoon echte) externals, vaak schieten ze niet eens zo bijzonder.

Neemt trouwens niet weg dat de meeste airsofters die ik ken (inclusief ondergetekende) alsnog vaak naar mooiere/duurdere replica's kijken, maar dat is meer wens dan noodzaak.

citruspers wijzigde deze reactie 30-10-2019 16:21 (4%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@nst6ldr Dat het een hobby is snap ik en net zoals veel mensen mag een hobby bij mij ook best geld kosten :)

Gaat mij er puur om dat ik 2x geskirmet heb, nu een 3e keer ga binnen 1 jaar. Niet van plan ben veel te gaan dus ook geen bakken geld daar aan wil uitgeven. Ik DM wel eens met @citruspers die imho duidelijk laat zien dat je ook met een klein budget leuke spulletjes kan kopen. De gasten waar ik mee ga hebben allemaal TM, Krytac, ect., Titan Mosfet er in en weet ik wat voor upgrades maar blijkbaar niet kunnen/willen inzien dat niet iedereen daar zin in heeft.

Ik snap als beginner ook wel dat een dikke replica met idem mosfet, alles geüpgraded fijner werkt dan een plastic instapknaller maar snap gewoon niet dat je niet gewoon met een ander mee kunt denken :?

Gabriël Ryzen

• NiGeLaToR
  • Nu online
citruspers schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Afgelopen weekend kon er toch weer een speler gelijmd worden omdat er een bb op z'n voorhoofd vast zat. Blijkbaar is afstand schatten nog steeds lastig. Heb laatste maanden ook een aantal blauwe plekken ter grootte van een tennisbal opgelopen na een enkele hit - komt niet door 1,2 joule :+
sapphire schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:26:
@nst6ldr Dat het een hobby is snap ik en net zoals veel mensen mag een hobby bij mij ook best geld kosten :)

Gaat mij er puur om dat ik 2x geskirmet heb, nu een 3e keer ga binnen 1 jaar. Niet van plan ben veel te gaan dus ook geen bakken geld daar aan wil uitgeven. Ik DM wel eens met @citruspers die imho duidelijk laat zien dat je ook met een klein budget leuke spulletjes kan kopen. De gasten waar ik mee ga hebben allemaal TM, Krytac, ect., Titan Mosfet er in en weet ik wat voor upgrades maar blijkbaar niet kunnen/willen inzien dat niet iedereen daar zin in heeft.

Ik snap als beginner ook wel dat een dikke replica met idem mosfet, alles geüpgraded fijner werkt dan een plastic instapknaller maar snap gewoon niet dat je niet gewoon met een ander mee kunt denken :?
Er is nogal een verschil tussen functioneel en fannatiek :) Ik zie het ook een beetje als mensen die LARP doen, er zijn genoeg mensen die de hele dag in hun echte gear lopen en niets bakken van het spelletje en mensen die in een joggingpak met basic spulletjes de ene objective na de ander binnen halen. Het ligt er maar net aan waarvoor je komt airsoften. Prima dat je voor minimum euro maximum output gaat wat mij betreft en top dat @citruspers je op weg kan helpen. Ben zelf niet zo'n knutselaar, maar heb ook geen extreem dure gear. Zie het ook een beetje als sport om m'n gear voor elkaar te krijgen, zodat ie past bij m'n speelstijl, ik onderweg niets kwijt raak en ik het leuk vind om te dragen.

Had zondag een intro mee, was wederom leuk iemand te introduceren in de sport en het gevoel te laten beleven van hoe het is. Eerst erg onder de indruk van allemaal mensen in volledig militair gevechtstenue tot ik 'm later op de de dag driftig tegenstanders onder vuur zag nemen met z'n huurreplica :+

(oh en had een TM MK23 Socom gekocht en gemerkt dat dit maatje/model me goed past. Mooie stille aanvulling op m'n AR, al moet ik nog kijken waar die met demper het beste blijft zitten.)

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 30-10-2019 20:17 (3%)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• citruspers
Eerst erg onder de indruk van allemaal mensen in volledig militair gevechtstenue tot ik 'm later op de de dag driftig tegenstanders onder vuur zag nemen met z'n huurreplica
Fantastisch! Het gebeurt verrassend vaak dat ik mensen die helemaal "decked out" zijn bij de spawn of de dichtstbijzijnde deuropening/struik zie aarzelen, terwijl enthusiaste intro's er vol hard in gaan (en daarmee winnen, want initiatief nemen loont in airsoft) :+

Aan de andere kant ook leuk als intro's naar je luisteren puur en alleen omdat je matchende camo aan hebt en er "profi" uit ziet. Een teammaat van me had laatst een kleine squad van intro's achter zich aan die hem de hele tijd vroegen wat ze moesten doen (en dat vervolgens deden). 8)
zodat ie past bij m'n speelstijl, ik onderweg niets kwijt raak en ik het leuk vind om te dragen.
Dat inderdaad. Voor de prijzen van taiwangun kan je nog eens iets kopen wat in de praktijk echt niet lekker werkt, zonder gelijk een jaar lang op water en brood te hoeven leven. Okee, het scheurt na 1 a 2 jaar uit elkaar, maar tegen die tijd weet je hopelijk wel of je met zo'n systeem verder wil of niet.

citruspers wijzigde deze reactie 30-10-2019 21:42 (22%)

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

"Wazzup guys"

https://m.facebook.com/st...787401&id=558210260925550

Strak zakendoen met Christopher. Verbaast me ook helemaal niets.

@sapphire in welke regio speel je? Ik moet de laatste dingen nog toevoegen aan m'n gear, dan kom ik ook wel eens langs. Heb eigenlijk nog nooit tweakers in het echt gezien :+

Rheinmetall Borsig <3

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

NiGeLaToR schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Afgelopen weekend kon er toch weer een speler gelijmd worden omdat er een bb op z'n voorhoofd vast zat. Blijkbaar is afstand schatten nog steeds lastig. Heb laatste maanden ook een aantal blauwe plekken ter grootte van een tennisbal opgelopen na een enkele hit - komt niet door 1,2 joule :+
Serieus? :| :X
Er is nogal een verschil tussen functioneel en fannatiek :) Ik zie het ook een beetje als mensen die LARP doen, er zijn genoeg mensen die de hele dag in hun echte gear lopen en niets bakken van het spelletje en mensen die in een joggingpak met basic spulletjes de ene objective na de ander binnen halen. Het ligt er maar net aan waarvoor je komt airsoften. Prima dat je voor minimum euro maximum output gaat wat mij betreft en top dat @citruspers je op weg kan helpen. Ben zelf niet zo'n knutselaar, maar heb ook geen extreem dure gear. Zie het ook een beetje als sport om m'n gear voor elkaar te krijgen, zodat ie past bij m'n speelstijl, ik onderweg niets kwijt raak en ik het leuk vind om te dragen.
Nouja beide kunnen ook, als je binnen alleen op semi mag spelen maar je zo'n extreem snelle trigger respons hebt dat mensen gaan twijfelen of je geen full auto schiet is dat best functioneel :+
Minimum euro maximum out put hoeft niet perse, nu even bewust wel maar als ik het leuk vind en het bevalt goed is de kans groot gewoon aanwezig dat er een wat luxere/mooiere/betere replica komt. Nu vooral een stukje zelfbescherming omdat ik mezelf ken en in mijn enthousiasme nogal snel teveel koop O-)
En dan is iemand die ervaring heeft en gewoon zegt van "joh een Specna Edge/Raider/Cyma AK/ect. is ook gewoon prima om mee te spelen en plezier mee te hebben" wel fijn :)
Had zondag een intro mee, was wederom leuk iemand te introduceren in de sport en het gevoel te laten beleven van hoe het is. Eerst erg onder de indruk van allemaal mensen in volledig militair gevechtstenue tot ik 'm later op de de dag driftig tegenstanders onder vuur zag nemen met z'n huurreplica :+
Heerlijk dit, mensen die zichzelf te serieus nemen en dan.... _/-\o_

Gabriël Ryzen

• NiGeLaToR
  • Nu online
@sapphire ja blijkbaar kunnen ze bij B&A mensen lijmen tegenwoordig :+, de eindbaas daar meldde rond de lunch dat er iemand gewond was geraakt en riep snipers op om de minimale afstand te honoreren. Met tevens de opmerking dat ze het gaatje in de speler geplakt hadden :D

Overigens speel ik al ruim een jaar met alleen bril en bitje buiten: geen probleem gelukkig. Binnen met helm en gelaatsbescherming. Daar gaat het veel sneller mis.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

NiGeLaToR schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Een maat van me toevallig nog meegemaakt inderdaad, werd iemand door een sniper vol op z'n gezicht geraakt op een meter afstand. Gelijk naar de marshall, hoop geklaag en gedoe, maar gelukkig kon een onafhankelijke derde partij voor de sniper beamen dat het echt een ongeluk was: de sniper zat in een gebouw en vuurde door een opening, terwijl net op dat moment iemand (zeer onverstandig) naar binnen wilde spieken omdat hij de sniper eerder hoorde vuren. Die kwam dus gewoon nagenoeg point blank voor de loop met z'n gezicht op het moment dat er werd geschoten.

Maargoed, genoeg sterke verhalen :+

Zijn er velden waar je mag breachen? Ik zat er over na te denken om een breaching kit samen te stellen, maar als die vervolgens alleen voor de sier mee mag nemen dan laat ik het wel zitten.

Rheinmetall Borsig <3

• NiGeLaToR
  • Nu online
@nst6ldr ah ja, als je het niet wilt moet je een masker dragen. Risico zit er altijd in.

Bij Combat City (inmiddels gesloten, nieuwe locatie zou komen maar blijft angstvallig stil) kon je breachen aka deuren intrappen. Neem aan dat je dat bedoelt? Heb daar veel leuke dagen en avonden gehad en de CQB trainingen gevolgd om beter te worden in 'met de deur in huis vallen' :+

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

NiGeLaToR schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:33:
@nst6ldr ah ja, als je het niet wilt moet je een masker dragen. Risico zit er altijd in.

Bij Combat City (inmiddels gesloten, nieuwe locatie zou komen maar blijft angstvallig stil) kon je breachen aka deuren intrappen. Neem aan dat je dat bedoelt? Heb daar veel leuke dagen en avonden gehad en de CQB trainingen gevolgd om beter te worden in 'met de deur in huis vallen' :+
Dat is jammer. Ik wilde inderdaad een tas met pick gun, losse lockpicks, breekijzer en een voorhamer gaan verzamelen. Als we dan stilletjes of met spoed op visite gaan, dan hebben we alles bij de hand :+

Rheinmetall Borsig <3

• citruspers
nst6ldr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:05:
Zijn er velden waar je mag breachen? Ik zat er over na te denken om een breaching kit samen te stellen, maar als die vervolgens alleen voor de sier mee mag nemen dan laat ik het wel zitten.
Deed (doet?) Running The Target niet zoiets?

citruspers wijzigde deze reactie 31-10-2019 11:29 (46%)

• NiGeLaToR
  • Nu online
citruspers schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Deed (doet?) Running The Target niet zoiets?
In ieder geval CQB incl trainingen en soms heists. Das echt vet, mits je er van houdt (meer roleplaying, tactics en planning dan louter rennen en schieten).

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Twee vragen voor de liefhebbers hier;

Nog aanbevelingen voor BB's ? Kreeg als tip voor de luie airsofter om .25's te halen. Mooie middenweg voor binnen en buiten en niet steeds je hop hop afstellen.
Alleen heb je dan nog 1001 merken :?
En hoeveel je zo'n beetje nodig :?

En nog aanbevelingen voor een simpele lader? De bijgeleverde lader bij de replica is van dubieuze kwaliteit :X
Wilde een Skyrc B6 bestellen bij hobbyking maar dat gaat hem binnen 2 weken niet worden geloof ik.

Zou zoiets een optie zijn en moet er dan nog iets bij?
https://hobbyking.com/nl_...pact-charger-eu-plug.html
https://hobbyking.com/nl_...ger-100-240v-eu-plug.html

Gabriël Ryzen

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:20
sapphire schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:02:

Nog aanbevelingen voor BB's ? Kreeg als tip voor de luie airsofter om .25's te halen. Mooie middenweg voor binnen en buiten en niet steeds je hop hop afstellen.

En nog aanbevelingen voor een simpele lader? De bijgeleverde lader bij de replica is van dubieuze kwaliteit :X
Wilde een Skyrc B6 bestellen bij hobbyking maar dat gaat hem binnen 2 weken niet worden geloof ik.

Zou zoiets een optie zijn en moet er dan nog iets bij?
https://hobbyking.com/nl_...pact-charger-eu-plug.html
https://hobbyking.com/nl_...ger-100-240v-eu-plug.html
Ik heb hier evt nog een imax b6ac liggen ter overname mocht je willen

• citruspers
sapphire schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:02:

.25 is een prima middenweg. Misschien dat je met .28's nog iets meer range haalt buiten, maar dat zal geen wereldschokkend verschil zijn.

Zelf haal ik vooral G&G bb's, dat zijn de enige waar ik gewoon nog nooit gezeur mee heb gehad.
Bioval zijn mensen vaak ook erg enthusiast over en doen het prima in mijn P90, maar jammen bijvoorbeeld weer in mijn MP9.
Bio-core lijkt bij mij niet zo consistent te zijn. Iemand heeft een keer zo'n bb voor me doormidden geknipt en toen zat er een luchtbelletje in, dat lijkt me niet bevorderlijk voor de precisie.
101 inc. kan je het beste vermijden (niet alleen de BB's)

>En hoeveel je zo'n beetje nodig :?

Ligt compleet aan je speelstijl en het veld waar je speelt. Maar hoe je ook speelt zou ik verbaasd zijn als je aan een zak van 2000 BB's niet genoeg hebt op een skirm (en er waarschijnlijk nog veel langer mee door kan).

Kijk trouwens even goed wat voor accu je nu hebt: de laders die je linkt zijn alleen geschikt voor LiPo batterijen, niet voor NiMH.

citruspers wijzigde deze reactie 04-11-2019 08:59 (4%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

citruspers schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:57:
[...]

.25 is een prima middenweg. Misschien dat je met .28's nog iets meer range haalt buiten, maar dat zal geen wereldschokkend verschil zijn.

Zelf haal ik vooral G&G bb's, dat zijn de enige waar ik gewoon nog nooit gezeur mee heb gehad.
Bioval zijn mensen vaak ook erg enthusiast over en doen het prima in mijn P90, maar jammen bijvoorbeeld weer in mijn MP9.
Bio-core lijkt bij mij niet zo consistent te zijn. Iemand heeft een keer zo'n bb voor me doormidden geknipt en toen zat er een luchtbelletje in, dat lijkt me niet bevorderlijk voor de precisie.
101 inc. kan je het beste vermijden (niet alleen de BB's)

>En hoeveel je zo'n beetje nodig :?

Ligt compleet aan je speelstijl en het veld waar je speelt. Maar hoe je ook speelt zou ik verbaasd zijn als je aan een zak van 2000 BB's niet genoeg hebt op een skirm (en er waarschijnlijk nog veel langer mee door kan).

Kijk trouwens even goed wat voor accu je nu hebt: de laders die je linkt zijn alleen geschikt voor LiPo batterijen, niet voor NiMH.
Ik gebruik zelf ook voornamelijk Bioval 0.25, voor mijn DMR heb ik momenteel G&G .33's, erg tevreden over!

Zo'n B6 lader kan je volgens mij wel gebruiken voor NIMH (ik meen dat ik dat wel eens heb gedaan!), maar je moet dat met één of andere toetsencombinatie selecteren, weet niet meer precies hoe (want alles bij mij is lipo).

• NiGeLaToR
  • Nu online
Wij ook Bioval .30's de laatste tijd. Prima. Daarvoor vaak Valken, maar die zijn erg schaars in .30 en zwaarder mogen we niet meer :+

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:30

rsnubje

BDO: Rsnubje

ASG Open Blaster voor mij. Ook nog nooit gezeur mee gehad. Valken hoor ik dan weer niet altijd positieve verhalen over.

Uplay: Red--Death

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

rsnubje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:20:
ASG Open Blaster voor mij. Ook nog nooit gezeur mee gehad. Valken hoor ik dan weer niet altijd positieve verhalen over.
Ik heb ook Valken 0.36's gehad voor mijn DMR, die doen het ook zeer goed. De 0.33's van G&G geven alleen bijna net zulke goede resultaten en zijn veel goedkoper (als je zo'n fles van 5600 bb's hebt).

ASG heb ik ook gehad, was ik ook tevreden over, maar waren toen een tijdje niet te krijgen. Voor 0.25's ga ik voor ASG als Bioval niet te krijgen is, en vice versa.

• rsnubje

rsnubje

Altijd goed om te weten. Jammer dat ASG geen 6000 BB flessen meer doet.

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:06

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:41:
[...]

Ik heb ook Valken 0.36's gehad voor mijn DMR, die doen het ook zeer goed. De 0.33's van G&G geven alleen bijna net zulke goede resultaten en zijn veel goedkoper (als je zo'n fles van 5600 bb's hebt).

ASG heb ik ook gehad, was ik ook tevreden over, maar waren toen een tijdje niet te krijgen. Voor 0.25's ga ik voor ASG als Bioval niet te krijgen is, en vice versa.
hm, ik ben een beetje huiverig voor de Valken BB's, de .30's waar ik mee test verlaten soms de loop in een verpulverde staat.

*edit

Schijnt alleen zo tezijn met de BB's die uit de Chinese fabriek komen.

Intergalactic wijzigde deze reactie 05-11-2019 11:58 (6%)

𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Intergalactic schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:57:
[...]

hm, ik ben een beetje huiverig voor de Valken BB's, de .30's waar ik mee test verlaten soms de loop in een verpulverde staat.

*edit

Schijnt alleen zo tezijn met de BB's die uit de Chinese fabriek komen.
Je moet inderdaad wel de flessen uit Taiwan hebben.

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:16:
[...]

Je moet inderdaad wel de flessen uit Taiwan hebben.
Maar hoe ga je dat doen als je ze via een webshop bestelt...

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Intergalactic schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:17:
[...]

Maar hoe ga je dat doen als je ze via een webshop bestelt...
Terugsturen als er China op staat :P

De shop waar ik ze laatst bestelde had ze uit Taiwan :)

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

dr.lowtune schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:24:
[...]

Terugsturen als er China op staat :P

De shop waar ik ze laatst bestelde had ze uit Taiwan :)
Net zolang heen en weer tot er een Taiwanese pot binnen komt >:)

• citruspers
En, heeft iedereen al netjes zijn/haar contributie voor volgend jaar betaald?

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

citruspers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:48:
En, heeft iedereen al netjes zijn/haar contributie verlof voor volgend jaar betaald?
Yep. Was wel goedkoper dan KNSA overigens, ik ben dit jaar €100,- kwijt voor de schietvereniging.

Ik hoop toch echt dat er eens meerdere centra komen van dit geld, want Geldermalsen is met anderhalf tot twee uur rijden gewoon te ver. Voor mij zou Alkmaar bijvoorbeeld al fantastisch zijn en de contributie voor de verandering eens de moeite waard maken.

Rheinmetall Borsig <3

• Dennis_k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:37
citruspers schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:48:
En, heeft iedereen al netjes zijn/haar contributie voor volgend jaar betaald?
Yup!

Al functioneert mijn AEG al een tijdje niet meer :(
Kan er ook niet achter komen wat er precies aan de hand is.

En blijkbaar wordt een Ares niet overal aangenomen voor reparatie :?

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:28
Helaas heeft er bijna niemand op mijn vorige post gereageerd :( Toch nog even wat doorgespaard en zit eigenlijk te denken aan: https://bunker501.nl/prod...nights-armament/?sqr=sr30

Wat zijn jullie meningen hierover?

• NiGeLaToR
  • Nu online
da_PSI schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:42:
Helaas heeft er bijna niemand op mijn vorige post gereageerd :( Toch nog even wat doorgespaard en zit eigenlijk te denken aan: https://bunker501.nl/prod...nights-armament/?sqr=sr30

Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik ben fan van G&G om verschillende redenen:
- prima value voor money
- betrouwbaar, speel al bijna 2 jaar maandelijks met m'n Predator en verschiet er elke skirm tussen de 500 - 1500 bb's mee. Geen probleem, sneeuw, regen, alles gehad.
- handling: ik zou nooit zomaar online een replica kopen, heb deze gepast. Ik hoef niet te richten, gewoon aanleggen en raak. Hoe die voegt bij je is echt persoonlijk, Amoebe bijvoorbeeld is voor mij te kort/klein waardoor ik mis schiet en moet gaan richten. Vervelend.

Heb niet echt nadelen gevonden, tis ook persoonlijk. Dit lijkt me ook een universele lengte geschikt voor alles. Maargoed, een ieder ander zou je een prima ander merk aan kunnen bevelen, weet niet of er in die prijsklasse nog echt slechte replica's bij zitten.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ah ik lees nog meer liefhebbers an de NABV collecte, ik heb ontdekt dat het niet erg geliefd is bij vele beoefenaars van de sport die ik gesproken heb afgelopen tijd :)

Vanavond bij mijn zwager langs geweest met de voorbereiding voor morgen op een avondje RTT (ow volgens hem mag je daar breachen voor diegene die dat laatst vroeg). Ook gelijk voor het eerst mijn Umarex UMP vast gehad, viel niet tegen. Daarna even zijn TM HK416 vast gehad en zijn MP5 en ja dan is het wel plasticky maar viel me alles mee, zit gewoon stevig in elkaar.Als het qua gebruik morgen bevalt zie ik dan nog wel een raider oid erbij komen :+
Ga wel direct een stuk zwart tape over die lelijke gouden nep hulzen op de magazijnen plakken :X

Twijfel wel wat ik morgen zal aandoen, camo broek (met kniepads) 'shirt' of een stevige zwarte werkbroek en iets neutraals als bovenkleding.
Sowieso doe ik m'n vest en andere bescherming aan en qua schoenen twijfel ik ook . Zwager gaat op sneakers omdat dat binnen makkelijker loopt, zelf dacht ik aan stevigere schoenen. Hij zegt dat dat te zwaar is ivm rennen maargoed mijn referentie is iets anders want ik loop 4 dagen per week op veiligheids schoenen en ren er ook regelmatig mee :+

Gabriël Ryzen

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

@sapphire ik vroeg dat, dus goed om te weten :)

Voor wat betreft schoeisel, ik ga altijd in m'n gevechtslaarzen. Goede ondersteuning voor m'n enkels, en heb een maat van mij al eens op een spijker zien staan die er aan de bovenkant uit kwam. Mij niet gezien hoor.

Dat het zwaar is, tja. Ik weet niet beter in ieder geval. Helemaal als je gaat breachen wil je echt niet met je airmax per ongeluk tegen een deurklink aan komen ;w

Bij de meer serieuze teams zie je ook dat men traint op conditie en dergelijke. Ik ben daarover aan het schrijven, maar door de drukte is dat project een beetje blijven liggen }:|

Rheinmetall Borsig <3

• NiGeLaToR
  • Nu online
@sapphire ik airsoft ook als het kan (binnen, droog) in stevige lage wandelschoenen. Zodra het nat is of het ziet er minder urban uit dan hoge stevige schoenen. Ben niet zo bang voor spijker en vind het qua bewegingsvrijheid en warmte fijner. Draag sowieso binnen altijd vest en gelaatsbescherming en een setje handschoenen.

@nst6ldr ik merk dat fit starten aan een skirm helpt, vind het altijd grappig om te zien dat na de lunch de fut er bij de meeste wel uit is. Ligt ook aan je speelstijl, maar ik geniet er van om gewoon alles te geven en zweet na 5 min en stop pas met zweten als ik in de auto naar huis zit :+ Kou is nooit een probleem.

• citruspers
+1 voor goed schoeisel. Ik heb zelf op aanraden van een teammaat Merrell Moab's gekocht, heel tevreden mee. Goede ondersteuning binnen en buiten, en zeker niet te zwaar. De schoen is ook erg populair bij de special forces van de US, al zal de militaire korting die Merrell geeft daar ook wel aan meehelpen: https://sofrep.com/news/b...ntrepid-merrill-moab-sof/

Kniebeschermers, of in ieder geval eentje op de knie waar je meestal op gaat zitten is ook wel aan te raden, al is het maar zodat je niet net met je knie op een BB land als je snel hurkt :+

• NiGeLaToR
  • Nu online
@citruspers ja als je eenmaal zo'n broek met kniebescherming erin heb wil je niets anders. En zo'n heupband, elastische delen bij je gewrichten.. geniaal. Heb sowieso een volledige combat set inmiddels en kan nu roekeloos overal doorheen denderen zonder kleurscheuren :+

Qua schoenen situationeel: weet dat diverse SOF operators hun kit aanpassen aan .. de situatie en hun persoonlijke voorkeur :) dus dan kan alles.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@nst6ldr Nog specifieke vragen over dat breachen? Mss kan ik ze daar stellen?
Schijnt dat je ook sommige lampen 'uit' kunt schieten daar.

@nst6ldr @NiGeLaToR @citruspers Bedankt voor de tips (alweer :+ ).
Ik heb een combat broek met kniepads elastiek rondom gewrichten en achterkant bij de onderrug. Alleen om in Marpat rond te gaan lopen in een fabriekshal voelt vreemd ofzo :+
Daarom dacht ik zwarte broek, schoenen en trui ofzo (en uiteraard handschoenen, gezichtsbescherming en wat om m'n nek) maarja knie op een BB terwijl je een goede broek hebt liggen is natuurlijk dom :+

Schoenen worden stevige wandelschoenen of werkschoenen. Mijn sneakers zijn bij nader inzien te glad en super dunne zool, fijn met BB's op de grond :X

Ben erg benieuwd vanavond, vooral ook even die MP5 uitproberen :9

Gabriël Ryzen

• rsnubje

rsnubje

Dennis_k schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:00:
[...]

Yup!

Al functioneert mijn AEG al een tijdje niet meer :(
Kan er ook niet achter komen wat er precies aan de hand is.

En blijkbaar wordt een Ares niet overal aangenomen voor reparatie :?
Mogelijk omdat er wat dingen in zitten die een beetje anders zijn dan normaal waarvoor je aparte onderdelen nodig hebt. Wil je bijvoorbeeld gears vervangen mag je of de originele zoeken, of een bepaald formaat magneet zoeken die je in de nieuwe kunt plaatsen.

Ik heb er voor vrienden ook wat gerepareerd, maar soms verbaast het me dat ze het zo lang uitgehouden hebben.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Avondje CQB bij RTT vanavond was een dubbele belevenis.

Om met het positieve te beginnen, vriendelijke mensen daar, goede sfeer, leuke locatie, heel behulpzaam en doen echt hun best om je een leuke avond te bezorgen :)
Dus heb me goed vermaakt, veel plezier gehad en heel veel geleerd!

Het dubbele was dat het nogal mis ging met de chrono, dat moet dus met .30's en de BB's die ze hadden daarvoor was blijkbaar een slechte batch oid. dus dat ging aardig mis.
Zwager's HK416 bokte wat tot ze er uit waren en deed het weer prima, de MP5 idem. Vriend van ons zijn Scorpion EVO en HK416 liepen beide helemaal vast, BB's vast, en iig bij één de cylinder en sector gear aan gort. Andere kennis ook 2 replica's aan gort en magazijnen vastgelopen. Nog een paar mensen hadden problemen en mijn UMP liep ook vast. Ter plekke snel de lower reciever er af gehaald en hop-up en barrel er uit gehaald en daar zaten BB's in vast (lang leve Youtube, kreeg wat verbaasde blikken dat ik dat zo snel deed :+). Uiteindelijk heeft iemand geholpen want de hop-up moest uit elkaar, daarna weer snel in elkaar en op de gok afgesteld. Daarna ging het wel maar weigerde hij steeds vaker tot hij na nog geen 50 BB's helemaal niet meer wilde feeden (meerdere mags geprobeerd).
Leuk zo een eerste keer met je eigen replica :(

Maargoed wel netjes opgepakt door RTT, mijn replica ligt daar nog en gaan ze nakijken en met andere hebben ze ook afspraken gemaakt begreep ik. Ze waren er iig open over wat erg fijn is en baalde zelf ook enorm.

Verder grootste ontdekking/probleem voor mijzelf wat ik deze avond ontdekt heb is dat rechtshandig zijn en dominant linker oog is lastig met een reddot :(

sapphire wijzigde deze reactie 16-11-2019 00:35 (4%)

Gabriël Ryzen

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Die .30 moeten ze gebruiken van de NABV, en daar zijn vele het wel over eens dat het onzin is. Fijn dat ze 'm voor je willen maken, alleen zou ik achteraf wel even kijken wat ze dan wel niet hebben veranderd.
sapphire schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:31:

Verder grootste ontdekking/probleem voor mijzelf wat ik deze avond ontdekt heb is dat rechtshandig zijn en dominant linker oog is lastig met een reddot :(
Hoeft niet lastig te zijn hoor! Het komt zelfs veel voor dat men kruislings dominant is (linker oog, rechter arm, linker been). Onder andere dat is een van de dingen waar ik over schrijf, en bij wijze van review zou ik je graag een kopie toesturen, ware het niet dat ik slechts op een kwart van het werk zit }:| ik zal deze post even bookmarken zodat ik het niet vergeet.

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:56:
Die .30 moeten ze gebruiken van de NABV, en daar zijn vele het wel over eens dat het onzin is. Fijn dat ze 'm voor je willen maken, alleen zou ik achteraf wel even kijken wat ze dan wel niet hebben veranderd.

[...]
Tja, kan ook zijn dat ze oude of goedkope bb's s gebruiken. Heb nou niet het idee dat orga's allemaal goede kwaliteit bb's gebruiken voor chrono. Dan krijg je jams en alle narigheid van dien. Kapotte sector gear is trouwens wel erg bizar.

Mijn zwager probeerde een keer een oude, maar dichte zak bioval 0.25. Dat was een heel slecht idee :P

• citruspers
nst6ldr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:56:
En er zijn ook velen die het wel een goed idee vinden.

Maar dat van jammende replica's die zichzelf aan gort draaien is wel een heel bizar verhaal. Ik heb ook wel eens slechte bb's gehad die niet lekker feedden of vlogen, maar aan gort draaien....damn!

• rsnubje

rsnubje

Dat ze met .30s testen heb ik zelf geen problemen mee, maar ik vind wel, zeker voor een controle chrono, moet je op z'n minst goede BB's gebruiken, of het nou wel of geen .30s waren geweest, en ondanks dat het niet te controleren valt, zou het wel aan de NABV zijn wellicht, om dit te stimuleren.

Het is ook nog eens heel slecht voor je barrel, zeker een messing aangezien die snel slijten. Bovendien krijg je alsnog geen betrouwbare metingen. Toen het nog met .20's was is de mijne ook eens een paar keer gejammed en moeten ze je maar op je woord geloven dat je met je eigen .20 BB's chrono'd.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het waren Rockets bij Gunfire vandaan.

Gisteravond wellicht wat minder fris en de irritatie zat er nog in maar kreeg net door Piston rack in het midden gescheurd en 1 tand van sector Gear, dat was de Scorpion. De TM HM416 is vannacht helemaal uit elkaar geweest en zat in de barrel, nozzle en mag ect. allemaal BB troep.
Van de andere nog niets gehoord.

@nst6ldr Vandaag batterijen in een eigen reddot gedaan en ik kan er met rechts inkijken en links langs. Dan zie ik de dot wel gewoon, denk een kwestie van wennen/aanleren?

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

sapphire schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:45:

Gisteravond wellicht wat minder fris en de irritatie zat er nog in maar kreeg net door Piston rack in het midden gescheurd en 1 tand van sector Gear, dat was de Scorpion. De TM HM416 is vannacht helemaal uit elkaar geweest en zat in de barrel, nozzle en mag ect. allemaal BB troep.

@nst6ldr Vandaag batterijen in een eigen reddot gedaan en ik kan er met rechts inkijken en links langs. Dan zie ik de dot wel gewoon, denk een kwestie van wennen/aanleren?
Heb zelf nooit problemen met rockets gehad, maar als ze al een tijdje open stonden (bijv een grote zak, of hoge luchtvochtigheid binnen) dan is het vragen om ellende.

Dus nieuwe piston en sector gear...zou de spur gear ook meteen vervangen, want daar heeft dan ook veel kracht op gestaan.

Alles goed schoonmaken dus! Ik gebruik inmiddels voornamelijk rvs barrels, die kunnen een stootje hebben.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

citruspers schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:05:
[...]

En er zijn ook velen die het wel een goed idee vinden.
Die hebben het gewoon nog niet begrepen denk ik dan. Kan me niet voorstellen dat er veel AEG spelers zijn die zelf .30 gebruiken (hooguit .28) dus zo'n test is weinig zinvol. Organisators zullen goedkopere .30's halen omdat ze duurder uitvallen dan het veelgebruikte .20, .25 en .28. Afgezien van het feit dat snipers weer gepest worden (ga ik niet eens meer toelichten want er staat genoeg op NABV forum) is het niet meer dan logisch dat die een aparte meting zouden moeten doen, hetzelfde voor HPA.

Je moet wijzen met je geweer, en slechts op specifieke momenten dat richtmiddel gebruiken. Je kan hier inderdaad met je dominante oog doorheen kijken mits je dat een beetje handig doet. Voel zelf het verschil maar eens aan tussen het draaien of kantelen van je hoofd om je dominante oog er voor te krijgen. Je zal merken dat draaien comfortabeler is, alleen minder praktisch voor gebruik bij CQB. Die laatste doe je dan ook op gevoel (zoals het hoort :*) ).
dr.lowtune schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:55:
[...]

Mijn zwager probeerde een keer een oude, maar dichte zak bioval 0.25. Dat was een heel slecht idee :P
Gruis en puin in je hopup rubber is niemand mee gediend nee. De loop gaat ongetwijfeld ook minder lang mee.

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

nst6ldr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:
[...]

Die hebben het gewoon nog niet begrepen denk ik dan. Kan me niet voorstellen dat er veel AEG spelers zijn die zelf .30 gebruiken (hooguit .28) dus zo'n test is weinig zinvol. Organisators zullen goedkopere .30's halen omdat ze duurder uitvallen dan het veelgebruikte .20, .25 en .28. Afgezien van het feit dat snipers weer gepest worden (ga ik niet eens meer toelichten want er staat genoeg op NABV forum) is het niet meer dan logisch dat die een aparte meting zouden moeten doen, hetzelfde voor HPA.

[...]

Je moet wijzen met je geweer, en slechts op specifieke momenten dat richtmiddel gebruiken. Je kan hier inderdaad met je dominante oog doorheen kijken mits je dat een beetje handig doet. Voel zelf het verschil maar eens aan tussen het draaien of kantelen van je hoofd om je dominante oog er voor te krijgen. Je zal merken dat draaien comfortabeler is, alleen minder praktisch voor gebruik bij CQB. Die laatste doe je dan ook op gevoel (zoals het hoort :*) ).

[...]

Gruis en puin in je hopup rubber is niemand mee gediend nee. De loop gaat ongetwijfeld ook minder lang mee.
Aparte meting voor hpa? Hoezo?

• citruspers
nst6ldr schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:

Ah ja, het rotsvaste "mensen die het niet met me eens zijn snappen het niet" verweer :+

Van mijn vrienden en teammaten speelt het gros buiten met .28's. Daarnaast heb je als AEG speler weinig last van deze maatregel, als het met .30's (het maximale BB gewicht voor de assault klasse) netjes binnen de limieten zit, schiet het over het algemeen ook goed met lagere gewichten.

Ik ben zelf erg tevreden met de maatregel, merk dat het (vooral buiten) veel eerlijker is geworden. Ook binnen zijn de HPA spelers nu lekker aangelijnd zodat het voor iedereen leuk blijft. En dat zeg ik niet om HPA spelers te pesten, ik heb zelf een HPA set aangeschaft na de invoering van de joule metingen.

Oh en ik heb ook een sniper. Die is in tegenstelling tot vroeger niet meer ranzig overpowered. Wederom leuker voor iedereen.

citruspers wijzigde deze reactie 16-11-2019 19:15 (4%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@nst6ldr Dominant oog is links, hand rechts en been weer links. Met links in de reddot aan de rechterhand kijken betekend praktisch dat ik de AEG recht voor het gezicht moet dragen met de kolf op mijn masker :+
Werkt wel want schoot ze er achter elkaar uit toen, het is alleen niet zo praktisch en erg vermoeiend.
Ik kan nu andere dingen niet proberen want mijn replica ligt bij RTT.

Gabriël Ryzen

Dat snap ik dus nou echt niet en is mij al jarenlang een doorn in het oog bij menig organisatie. Een organisatie scheelt het nog geen 10 euro voor laten we zeggen 100 spelers om gewoon fatsoenlijke kwaliteit bb's te gebruiken bij de FPS. 8)7

Als dat er al niet meer vanaf kan om het verplichte nummertje zonder problemen voor jou als organisatie en je klanten te laten verlopen, dan vraag ik me echt af hoe je het doet met andere bedrijfsmatige dingen. |:(

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:15
Hogader schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:18:
[...]

Dat snap ik dus nou echt niet en is mij al jarenlang een doorn in het oog bij menig organisatie. Een organisatie scheelt het nog geen 10 euro voor laten we zeggen 100 spelers om gewoon fatsoenlijke kwaliteit bb's te gebruiken bij de FPS. 8)7

Als dat er al niet meer vanaf kan om het verplichte nummertje zonder problemen voor jou als organisatie en je klanten te laten verlopen, dan vraag ik me echt af hoe je het doet met andere bedrijfsmatige dingen. |:(
En daarom vind ik persoonlijk dat de NABV een bepaalde (fatsoenlijk) merk zou moeten verplichten.
NABV kan hier gemakkelijk in faciliteren + het maakt het voor iedereen ook makkelijker om thuis alvast met exact dezelfde BB te Joulen.

Met 1 zak a 3k bb's kunnen ze met gemak meerdere skirms Joulen, dus voor de organisatie kost dit ook vrijwel niets. Daarbij hebben ze natuurlijk ook nog eens inkoop prijzen.

Ik zie het probleem niet...

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• NiGeLaToR
  • Nu online
Klinkt alsof ze bij RTT een oude/open zak hebben gebruikt. Wees eerlijk, wanneer heb je zelf voor het laatst BB's gehad die in de loop uit elkaar donderden? Heb het nog nooit gehad en heb na 2 jaar spelen zeker 20-25.000 bb's verschoten van allerhande merken.

Dus voor we de NABV weer gaan vragen iets te regelen terwijl ze de andere dingen ook nog niet geregeld hebben: misschien RTT even de kans geven het te fixen en te ontdekken waar het aan lag. Kan een simpel oepsie zijn.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 18-11-2019 20:28 (30%)

• Dennis_k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:37
Zijn er nog mensen naar de airsoftmarkt geweest in Geldermalsen?
Vond het zelf wel erg interessant. Hoop moois gezien en de kinderen hebben zich prima vermaakt bij het kinderairsoft.

Uiteindelijk met een Glock 19x naar huis gegaan.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Dennis_k schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:37:
Vond het zelf wel erg interessant. Hoop moois gezien en de kinderen hebben zich prima vermaakt bij het kinderairsoft.

Voor wat er aangekondigd werd vond ik het de reis niet waard.

Rheinmetall Borsig <3

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 20:34

Francis

DL 650 V-Sttrom

NiGeLaToR schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:27:
Klinkt alsof ze bij RTT een oude/open zak hebben gebruikt. Wees eerlijk, wanneer heb je zelf voor het laatst BB's gehad die in de loop uit elkaar donderden? Heb het nog nooit gehad en heb na 2 jaar spelen zeker 20-25.000 bb's verschoten van allerhande merken.

Dus voor we de NABV weer gaan vragen iets te regelen terwijl ze de andere dingen ook nog niet geregeld hebben: misschien RTT even de kans geven het te fixen en te ontdekken waar het aan lag. Kan een simpel oepsie zijn.
RTT kreeg vroeger hun bb's van Combatshop geleverd, werden uit verpakking gehaad (goedkope bb's) en in een krat geflikkerd...
Dus idd, lekkere kwaliteit was het niet.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

Dennis_k schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:37:

Yep, veel replica's, maar bijna niks aan upgrade parts enzo. Uiteindelijk maar een zak .30 bb's gekocht....
Want mijn heerlijke .33's mogen niet meer....

• tomv28
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-01 13:10
Hallo allemaal, vanaf volgend jaar ga ik mij ook serieus begeven in het airsoft wereldje en wil zowel indoor maar voornamelijk outdoor gaan spelen. Skirms lijken mij het leukst. Nu vroeg ik mij eigenlijk af, ik ben 40+ dus denk ik wel gemiddeld behoorlijk ouder dan de gemiddelde airsofter die hier op dit forum zit en ik woon regio Weert Roermond.
Zijn er hier mensen die ook uit de regio komen en van mijn leeftijd zijn en hebben jullie suggesties waar ik het best kan beginnen met airsoft? Ik dacht zelf in Sittard of in Belgie gewoon opgeven voor outdoor skirms, maar het leek mij leuk om mij lid te worden van een team uit de regio.
Daarnaast wil ik beginnen met een AEG geweer van Krytac, type MK2 SPR. Zijn er mensen die deze hebben of (betere) suggesties hebben?

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

tomv28 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:56:
Hallo allemaal, vanaf volgend jaar ga ik mij ook serieus begeven in het airsoft wereldje en wil zowel indoor maar voornamelijk outdoor gaan spelen. Skirms lijken mij het leukst. Nu vroeg ik mij eigenlijk af, ik ben 40+ dus denk ik wel gemiddeld behoorlijk ouder dan de gemiddelde airsofter die hier op dit forum zit en ik woon regio Weert Roermond.
Zijn er hier mensen die ook uit de regio komen en van mijn leeftijd zijn en hebben jullie suggesties waar ik het best kan beginnen met airsoft? Ik dacht zelf in Sittard of in Belgie gewoon opgeven voor outdoor skirms, maar het leek mij leuk om mij lid te worden van een team uit de regio.
Daarnaast wil ik beginnen met een AEG geweer van Krytac, type MK2 SPR. Zijn er mensen die deze hebben of (betere) suggesties hebben?
40?

Je komt net kijken man... :P ;)
bijna 47 hier....

• NiGeLaToR
  • Nu online
@tomv28 2 weken terug gespeeld bij RSL in Assendelft en ons team bestond uit een paar 50+'ers, 40+ ons squat van eind dertigers en 1 twintiger. Ander team was geheel mid twintig en hebben een hoop geleerd die dag, aldus ze zelf :+

Veel plezier, je zult niet de enige zijn :) Oh en Krytac is mooi spul, tis lastig voorspellen wat je speelstijl is en welke voorkeur qua replica je ontwikkelt. De kans dat het bij 1 replica blijft is ook klein :)

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 03-02 19:13
tomv28 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:56:
Zelf heb ik een PDW en zit te kijken naar een CRB. Vind persoonlijk de SPR erg lang, zeker voor binnen ;)

Misschien verstandig om nog heel even re wachten. Krytac heeft al nieuwe modellen van de PDW en CRB(niet helemaal zeker van) uitgebracht. Ik verwacht dat de SPR binnenkort ook volgend. Internals zijn het zelfde alleen ding ziet er mooier uit.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

JustM3 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:05:
[...]

Zelf heb ik een PDW en zit te kijken naar een CRB. Vind persoonlijk de SPR erg lang, zeker voor binnen ;)

Misschien verstandig om nog heel even re wachten. Krytac heeft al nieuwe modellen van de PDW en CRB(niet helemaal zeker van) uitgebracht. Ik verwacht dat de SPR binnenkort ook volgend. Internals zijn het zelfde alleen ding ziet er mooier uit.
Hmmm die PDW vind ik zó mooi :9~

Gabriël Ryzen

• JustM3
sapphire schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:03:
[...]

Hmmm die PDW vind ik zó mooi :9~
De nieuwe of de oude?
Ik zoek nog steeds een partij die bepaalde onderdelen rood kan coaten. Heb een heel vet design gezien <3

• Orphu
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-02 20:58
sapphire schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:24:
@nst6ldr Dominant oog is links, hand rechts en been weer links. Met links in de reddot aan de rechterhand kijken betekend praktisch dat ik de AEG recht voor het gezicht moet dragen met de kolf op mijn masker :+
Werkt wel want schoot ze er achter elkaar uit toen, het is alleen niet zo praktisch en erg vermoeiend.
Ik kan nu andere dingen niet proberen want mijn replica ligt bij RTT.
Ik ben; been links, oog links en rechtshandig. Maar ik heb mijzelf aangeleerd replica's links te dragen. Ik airsoft nu zo'n 6 jaar en linkshandig zijn is nu van nature geworden. Voor mij was het een kwestie van thuis veel droog oefenen.

Misschien dat je met oefenen ook linkshandig kan worden?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Orphu schreef op zondag 24 november 2019 @ 09:53:
[...]

Ik ben; been links, oog links en rechtshandig. Maar ik heb mijzelf aangeleerd replica's links te dragen. Ik airsoft nu zo'n 6 jaar en linkshandig zijn is nu van nature geworden. Voor mij was het een kwestie van thuis veel droog oefenen.

Misschien dat je met oefenen ook linkshandig kan worden?
Alleen met Airsoften dan, geheel links lijkt me vooral lastig :+

Ik kan alleen niet droog oefenen omdat ik geen replica thuis heb als niet NABV-lid :+
Overigens als ik met beide ogen open recht kijk en rechts door de reddot dan zie ik hem ook en zit hij op de zelfde plek als ik links dicht doe (de stip).

@JustM3 Ik ken alleen de MK2.
Ik heb sowieso qua looks een voorkeur voor korte replica's met PDW stock en silencer ( bv die Krytac PDW of een G&G ARP 556 met silencer beetje á lá Honey badger). Vraag me alleen af of een PDW stock wel comfy is. Ach....ooit :+

sapphire wijzigde deze reactie 24-11-2019 11:40 (15%)

Gabriël Ryzen

• Orphu
sapphire schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:37:
[...]

Alleen met Airsoften dan, geheel links lijkt me vooral lastig :+

Ik kan alleen niet droog oefenen omdat ik geen replica thuis heb als niet NABV-lid :+
Als je zelf geen lid bent is dat inderdaad wat lastig. ;)

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 15:07
Airsoftshop.be heeft momenteel 15% korting op alles. En niet fake afprijzingen, maar de real deal. Tm ngrs replicas voor 460 ipv 520 euro etc.

• NiGeLaToR
  • Nu online
williewimp schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:58:
Airsoftshop.be heeft momenteel 15% korting op alles. En niet fake afprijzingen, maar de real deal. Tm ngrs replicas voor 460 ipv 520 euro etc.
Bunker501 ook:

https://bunker501.nl/

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 15:07
Qtac ook zag ik.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfff even wat irritatie hier.

Van de week RTT gebeld of ze al wat wist van 'mijn' replica die daar nog lag. Wisten ze niet, gene die dat wist was afwezig of ik later kon terugbellen. Sindsdien elke dag op meerdere tijdstippen gebeld (rekening houdend met aangeboden activiteiten op de site). Belde vandaag terug, replica defect, onderdeel besteld, dinsdag binnen en gemaakt.

Wilde volgende week vrijdag weer gaan Airsoften dus komt opzich goed uit maar ze hebben nu de optie van de site gehaald om als niet NABV lid eigen spullen (bv als je met iemand mee bent als introducé) te gebruiken. Dus nu alleen de optie NABV en eigen spullen voor €24 of introducé voor €39 + huurkit.
Daar gelijk naar gevraagd, eerst gooide hij het er op dat het van de NABV niet mag om wildgroei tegen te gaan want dan heeft het voor mensen geen nut meer om lid te worden. Nouja volgens mij klopt dat niet want je hebt nog steeds de 6x limiet en geen eigen replica in bezit hebben. Uiteindelijk gaf hij toe dat het een eigen keuze is, prima zijn bedrijf dus mag hij uiteraard zelf weten :)
Alleen ga ik echt niet €39 betalen en dan een huur kit en spullen gebruiken terwijl ik zelf prima kleding en spul heb liggen/kan gebruiken :?

Kan ik voor die max 6x dat ik €14 extra betaal beter NABV lid worden, is goedkoper :+

Gabriël Ryzen

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:02
sapphire schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:43:
Pfff even wat irritatie hier.

Van de week RTT gebeld of ze al wat wist van 'mijn' replica die daar nog lag. Wisten ze niet, gene die dat wist was afwezig of ik later kon terugbellen. Sindsdien elke dag op meerdere tijdstippen gebeld (rekening houdend met aangeboden activiteiten op de site). Belde vandaag terug, replica defect, onderdeel besteld, dinsdag binnen en gemaakt.

Wilde volgende week vrijdag weer gaan Airsoften dus komt opzich goed uit maar ze hebben nu de optie van de site gehaald om als niet NABV lid eigen spullen (bv als je met iemand mee bent als introducé) te gebruiken. Dus nu alleen de optie NABV en eigen spullen voor €24 of introducé voor €39 + huurkit.
Daar gelijk naar gevraagd, eerst gooide hij het er op dat het van de NABV niet mag om wildgroei tegen te gaan want dan heeft het voor mensen geen nut meer om lid te worden. Nouja volgens mij klopt dat niet want je hebt nog steeds de 6x limiet en geen eigen replica in bezit hebben. Uiteindelijk gaf hij toe dat het een eigen keuze is, prima zijn bedrijf dus mag hij uiteraard zelf weten :)
Alleen ga ik echt niet €39 betalen en dan een huur kit en spullen gebruiken terwijl ik zelf prima kleding en spul heb liggen/kan gebruiken :?

Kan ik voor die max 6x dat ik €14 extra betaal beter NABV lid worden, is goedkoper :+
Even wat onduidelijk voor mij...
Jij hebt spul liggen als in replica’s?

En daarbij kan je gewoon reserveren onder NABV als je met een lid meegaat, zolang het bewijs aan de balie maar overlegd kan worden dat je met iemand bent en je ook introducé bent.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ErwinJ Ik heb eigen kleding en bescherming zodat die huur spullen niet hoef te dragen :+

Ik ga met mijn zwager en vrienden mee die NABV lid zijn. Die hebben een lading replica's waar je u tegen zegt en er is er 1 in principe van mij. Alleen ligt het bij mijn zwager opgeslagen en neemt hij het mee.

Dus voor mij heeft het geen zin om met een huur replica te lopen aangezien ik een 'eigen' replica heb en eigen BB's, accu, ect.

En je ik kan inderdaad als introducé gewoon mee maar dan word ik dus geacht ipv €24, €39 te betalen en dan mag ik gebruik maken van huur spullen. Zoals ik zei hoef/wil ik dat niet en komt het er op neer dat ik €14 meer ga betalen alleen omdat ik geen NABV lid ben. Opzich wil ik best lid worden maar voor die paar keer per jaar vind ik het niet nodig.

Gabriël Ryzen

• Orphu
Gaan er nog medetweakers ook komende zondag naar de (kerst)skirm bij Veluwe Airsoft? :)

• citruspers
Orphu schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:33:
Gaan er nog medetweakers ook komende zondag naar de (kerst)skirm bij Veluwe Airsoft? :)
Jazeker! Mij kan je herkennen aan de Warq helm en een (veel te luide) MP9 op HPA :+

EDIT: Verkeerd gelezen, ik ga naar de Kerstskirm bij Area 077 in Venlo...

citruspers wijzigde deze reactie 17-12-2019 13:33 (11%)

• Orphu
citruspers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:32:
[...]

Jazeker! Mij kan je herkennen aan de Warq helm en een (veel te luide) MP9 op HPA :+

EDIT: Verkeerd gelezen, ik ga naar de Kerstskirm bij Area 077 in Venlo...
ja kleine kans dat ik je dan tegenkom. Veel plezier in ieder geval!

• citruspers
Dank, en natuurlijk van hetzelfde!

en om de slowchat wat tegen te gaan: ik heb nu zo'n Lighter S tracer, ben benieuwd hoe goed die werkt. Ben er nu een adapter voor aan het 3D printen voor mijn MP9, over een ruim uurtje weten we of hij past :+

citruspers wijzigde deze reactie 17-12-2019 14:07 (75%)

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

citruspers schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:06:
Dank, en natuurlijk van hetzelfde!

en om de slowchat wat tegen te gaan: ik heb nu zo'n Lighter S tracer, ben benieuwd hoe goed die werkt. Ben er nu een adapter voor aan het 3D printen voor mijn MP9, over een ruim uurtje weten we of hij past :+
EN? :o

"kleine"(pun intended) toevoeging aan de collectie, prima spul :D

Intergalactic wijzigde deze reactie 20-12-2019 11:40 (14%)

• citruspers
De 14mm positieve thread versie past prima, de 11mm negatieve thread versie was iets te optimistisch voor mijn printer.

14mm positief (wat langer dan ik zou willen ivm de 11mm naar 14mm adapter)

Nette replica heb je gekocht. Wel een hele lange suppressor!

citruspers wijzigde deze reactie 20-12-2019 11:52 (7%)

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-02 16:03

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Intergalactic schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:22:
[...]

EN? :o

[Afbeelding]

"kleine"(pun intended) toevoeging aan de collectie, prima spul :D
Sweet, wat is het?

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

het is een ARP 556, met buffertube extension en een demper(want hij maakte een lawaai) :$

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Afgelopen dagen lekker aan de pruts geweest met mijn KAC PDW. Nieuwe gearbox er in, netjes geshimmed etc. Uiteraard was de zooi weer grotendeels off-spec dus een hoop gedoe om'm te laten feeden, maar het is gelukt.(hoera voor de 3d printer en alle spacertjes die ik er mee mocht maken)

In tegenstelling tot veel van die PDW's heeft deze geen PEQ box maar heb ik de lipo in een zelfontworpen foregrip ondergebracht, waardoor hij lekker minimalistisch is. Alleen iron sights er op e.d.

Nu maar eens bedenken wat het volgende experiment gaat worden. Heb nog een zooi gearbox onderdelen en een magpul body van m'n zwager liggen.....

Aan de SR25 en AUG sleutel ik niet meer, die spelen zo fijn, dat wil ik niet jinxen :P

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

dr.lowtune schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:14:
Afgelopen dagen lekker aan de pruts geweest met mijn KAC PDW. Nieuwe gearbox er in, netjes geshimmed etc. Uiteraard was de zooi weer grotendeels off-spec dus een hoop gedoe om'm te laten feeden, maar het is gelukt.(hoera voor de 3d printer en alle spacertjes die ik er mee mocht maken)

In tegenstelling tot veel van die PDW's heeft deze geen PEQ box maar heb ik de lipo in een zelfontworpen foregrip ondergebracht, waardoor hij lekker minimalistisch is. Alleen iron sights er op e.d.

Nu maar eens bedenken wat het volgende experiment gaat worden. Heb nog een zooi gearbox onderdelen en een magpul body van m'n zwager liggen.....

Aan de SR25 en AUG sleutel ik niet meer, die spelen zo fijn, dat wil ik niet jinxen :P
Een AUG zonder gedoe :o

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

En ook nog eentje van Jing-Gong......amagawd!

Schiet als een laser! (Maar goed, dat komt omdat ik overal R-hop in doe :P ). 11.1v lipo en mosfet er in en sproeien maar!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Intergalactic schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:39:
[...]

het is een ARP 556, met buffertube extension en een demper(want hij maakte een lawaai) :$
:9~
Hoe is het geluid nu? Nog zo lawaaiig/typisch ?

Gabriël Ryzen

• JustM3
Tweakers!

ik ben opzoek naar een adresje waar ik onderdelen van mn replica kan laten poedercoaten in de regio rotterdam. ik heb een PDW dus het betreft een aantal kleine onderdelen.

Daarnaast zoek ik nog een aantal verfstiften die rood verven op een zwarte achtergrond.ik had deze besteld alleen kleuren deze roze op een zwarte achtergrond....
https://www.vikingdirect....AvhSEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Emielvanputten
  • Nu online
JustM3 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:33:
Tweakers!

ik ben opzoek naar een adresje waar ik onderdelen van mn replica kan laten poedercoaten in de regio rotterdam. ik heb een PDW dus het betreft een aantal kleine onderdelen.
Pirosport in Krimpen aan den IJssel.

Moet het poedercoating zijn? Of is bv Cerakote ook toegestaan.

• JustM3
het moet wel een goede coating zijn. slijtvast enzo.

Heb trouwens ook geen idee wat het kost

• Intergalactic

Intergalactic

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

sapphire schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 08:18:
[...]

:9~
Hoe is het geluid nu? Nog zo lawaaiig/typisch ?
Heerlijk, nog steeds luid maar dat is echt ARP eigen.
Het is alleen geen lawaai meer, meer een mooie pop.

Die amplifier is gewoon 3x niks :P
dr.lowtune schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 01:39:
[...]

En ook nog eentje van Jing-Gong......amagawd!

Schiet als een laser! (Maar goed, dat komt omdat ik overal R-hop in doe :P ). 11.1v lipo en mosfet er in en sproeien maar!
Dat is redelijk zeldzaam d:)b, ik wil mijn ICS ook een R hoppen maar de flat hop is voor nu voldoende

Intergalactic wijzigde deze reactie 21-12-2019 14:23 (38%)

• Orphu
JustM3 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:30:

Poedercoating is juist toch erg gevoelig voor krassen e.d.?

• Emielvanputten
  • Nu online
JustM3 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:30:

Dan zou ik even Google naar cerakote.
Niet zo hard als een oem glock (knetter harde) coating, maar volgens mij niet veel slechter.

Weer eigenlijk niet of piro cerakote doet, maar er zijn wel bedrijven die het doen in nld.
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True