citruspers schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:15:
>(er zijn overigens in het echt ook M4 based DMR's).
Ja, maar die hebben dan wel een lange barrel en (over het algemeen) een optic. Ik doel er meer op dat iemand niet met een hele korte replica met een hicap rammelaar als "DMR" gaat rondlopen. Het gebruiken van een langere (en dus minder mobiele/snelle) replica met lagere mag inhoud maakt het eerlijker voor iedereen.
Verder eens met @
dr.lowtune, als iemand mij op 6 meter pangt
door zijn replica in mijn richting te wijzen en pang te roepen vind ik dat eerder sympathiek dan onsportief. Als iemand naar binnen rent en willekeurig pang roept is het natuurlijk een ander verhaal.
Ah, de beruchte MP5 DMR's, of de CQB M4's waar men een 3-9x40 op zet want "dan is het een DMR". Ik ben het op dat punt zeker met je eens. Mijn zwager heeft een M27 als DMR, en die is gewoon netjes "verlengd". Dan ziet het er natuurlijk nog steeds niet zo goed uit als een SR25 of HK417 met mooie 7.62 mags

maar het is een begin.
Maar inderdaad, geen high-caps, bipodje, scope, iets langere outer barrel, prima maatregelen om een DMR af te laten wijken van de "normale" assault klasse. Mijn SR25 is gewoon een lomp, zwaar, maar prachtig ding
(en als ik assault wil spelen pak ik eerder genoemde PDW, of mijn AUG

)
Stoney3K schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:12:
[...]
Daar ben ik het dan wat minder mee eens. Als je binnen een arm lengte van iemand staat, tja, voor die situatie hebben we de knifekill uitgevonden, en verder weg verwacht ik toch echt wel dat je moeite doet om te richten.
Zo maar wat in mijn richting wijzen en 'pang' roepen vind ik niet heel erg veel moeite doen voor een kill. En dan heb je natuurlijk ook nog eens het probleem dat mensen daar makkelijk mee kunnen cheaten doordat ze ook kunnen pangen als ze geen BB's meer hebben.
Wat ik dubbel aan die CQB klasse vind is dat hij niet samen kan met andere klasses. Dus het is óf alle replica's CQB only, of helemaal geen replica die CQB only is.
Ze moeten wel in je richting wijzen natuurlijk. Heb het op Delta19 wel eens gehad dat ik uit de kelder kwam (handgun nog vast) en er net om de bocht iemand met een LMG lag. Ik was serieus blij dat hij mij pangde (en dat was misschien op een meter of 8 ), de gast achter me kreeg een half magazijn in z'n smoel en was niet blij
[
Voor 28% gewijzigd door
dr.lowtune op 18-09-2019 14:33
]