Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

@nst6ldr Nee geen nest in de buurt, het is ook niet agressief bijten. Het zijn van die door mensen verpesten vakantie-park eenden die elke dag gevoerd worden en dus zodra er iemand aan de rand van het water staat met z'n alle er op af schieten :+

@citruspers Daar was ik al bang voor :X Straks eten ze alle BB's :X
Super soaker it is!

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:35

nst6ldr

gold noob report

sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:33:
@nst6ldr Nee geen nest in de buurt, het is ook niet agressief bijten. Het zijn van die door mensen verpesten vakantie-park eenden die elke dag gevoerd worden en dus zodra er iemand aan de rand van het water staat met z'n alle er op af schieten :+

@citruspers Daar was ik al bang voor :X Straks eten ze alle BB's :X
Super soaker it is!
Toevallig is deze uitgekomen, als je die shells met erwtjes en mais laad dan kan je ze mooi naar de andere kant van het meer lokken _/-\o_

Rheinmetall Borsig <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01-06 18:06
sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 01:06:
[...]

Lijkt wel een algemene ding te zijn die levertijden in de Airsoft wereld? Bijna elke replica die ik bekijk is slecht leverbaar, het is meer uitzondering dan regel dat iets direct leverbaar is :?
En niet alleen de Replica's, ook batterijen en laders zijn zowat uitvekocht, althans bij Bunker501, de voorraad is momenteel erg beperkt daar.. Of ze hebben inderdaad weinig op voorraad, of airsoft is inmens populair geworden in korte tijd. Wel vervelend dat juist de replica's die ik op het oog had uitverkocht zijn...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-05 14:45
Akumu22 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:47:
[...]

En niet alleen de Replica's, ook batterijen en laders zijn zowat uitvekocht, althans bij Bunker501, de voorraad is momenteel erg beperkt daar.. Of ze hebben inderdaad weinig op voorraad, of airsoft is inmens populair geworden in korte tijd. Wel vervelend dat juist de replica's die ik op het oog had uitverkocht zijn...
Kijk eens op hobbyking. Batterijen en laders zijn bij de meeste airsoft shops veel te duur, terwijl ze vaak bij RC winkels voor een fractie van het bedrag te halen zijn.Linkje

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• Akumu22
henwy schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Kijk eens op hobbyking. Batterijen en laders zijn bij de meeste airsoft shops veel te duur, terwijl ze vaak bij RC winkels voor een fractie van het bedrag te halen zijn.Linkje
Tnx voor de tip! Het scheelt idd al erg in de prijs! Zou je een lader kunnen aanbevelen als beginnend airsofter? Om nu meteen 100 uit ye geven vind ik wat te veel van het goede. 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-05 14:45
Akumu22 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:03:
[...]

Tnx voor de tip! Het scheelt idd al erg in de prijs! Zou je een lader kunnen aanbevelen als beginnend airsofter? Om nu meteen 100 uit ye geven vind ik wat te veel van het goede. 😅
Ik heb zelf een Imax b6ac. Let wel dat je besteld uit de EU warehouse. Dat is in NL.

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-05 22:44
henwy schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Ik heb zelf een Imax b6ac. Let wel dat je besteld uit de EU warehouse. Dat is in NL.
Ik heb die ook sinds kort nadat mijn goedkope Nuprol lader het redelijk snel niet meer doet. Dus goedkoop is duurkoop.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Nou, SRS is binnen. Viel me wel op dat de verpakking al open is geweest, dat vind ik eigenlijk best zorgelijk. Ik ga 'm dit weekend bij een maat afleveren die de FAST hopup erin kan knutselen en de ruimte heeft om die gelijk af te stellen.

Rheinmetall Borsig <3

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:02
Heeft er hier iemand ervaring met het loshalen van een keymod rail op een SpecnaArms?
Er zitten geen schroeven in de rail die ik los kan halen en maakt niet uit welke kan ik op draai (delta ring??) dat ding lijkt moer vast te zitten.

De guide van de outer barrel is er wel al uit....

nvm..heb hem los 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Pannekook op 25-07-2019 21:14]

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:37

dr.lowtune

Deugt niet

Wie gaat er nog meer bakken in Bunker Hill dit weekend? Beide dagen boven de 30graden. Dit keer maar de lichtgewicht outfit meenemen.

• WaSteiL
Ik heb voor 2 vrienden een G&G Cm16 wild hog besteld en die zijn gisteren binnen gekomen. Nu heeft er eentje dat deze maar 1 uit de 2 keer echt schiet. De andere keer hoor je de motor draaien, maar niet ver genoeg. Hij wil op full auto ook alleen maar burst doen. Dit klinkt als een kapotte ETU/Mosfet lijkt mij?
Voordat ik hem als DOA ga claimen, zijn er nog zaken die ik zelf kan doen behalve mosfet vervangen? Zou hem graag willen gebruiken voor volgende week zondag en dat gaat lastig aangezien deze bij gunfire vandaan komt.

Edit : ik heb hem nu nog even getest met een 1450mah batterij en daar lijkt hij het wel op te doen. Op een 1300 dus niet. Raar genoeg doet de ander het prima op een 1300 en ik heb zelf een GC16 en die doet het ook prima op een 1300.

[Voor 18% gewijzigd door WaSteiL op 27-07-2019 09:28]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

WaSteiL schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:51:
Ik heb voor 2 vrienden een G&G Cm16 wild hog besteld en die zijn gisteren binnen gekomen. Nu heeft er eentje dat deze maar 1 uit de 2 keer echt schiet. De andere keer hoor je de motor draaien, maar niet ver genoeg. Hij wil op full auto ook alleen maar burst doen. Dit klinkt als een kapotte ETU/Mosfet lijkt mij?
Voordat ik hem als DOA ga claimen, zijn er nog zaken die ik zelf kan doen behalve mosfet vervangen? Zou hem graag willen gebruiken voor volgende week zondag en dat gaat lastig aangezien deze bij gunfire vandaan komt.

Edit : ik heb hem nu nog even getest met een 1450mah batterij en daar lijkt hij het wel op te doen. Op een 1300 dus niet. Raar genoeg doet de ander het prima op een 1300 en ik heb zelf een GC16 en die doet het ook prima op een 1300.
Capaciteit van de batterij zou er niet zoveel mee te maken moeten hebben, hoe snel hij kan ontladen wellicht wel. Het voltage natuurlijk ook (misschien is de 1450 verder opgeladen dan de 1300).

Wat dan een verklaring kan zijn, is dat de gearbox misschien niet soepel genoeg draait, of dat het motortje te ver omhoog is gedraaid en daardoor meer stroom nodig heeft om te kunnen draaien (hij drukt dan te hard op de bevel gear, wat veel weerstand kan geven). Je kan (voorzichtig natuurlijk) proberen om je motortje iets lager te draaien en dan te kijken of het beter gaat, begin dan met het schroefje maximaal een kwart slag te draaien. Uiteraard kan je ook wel aan de gearbox gaan klooien, maar dan zou ik 'm gewoon lekker terugsturen.

Dit weekend Bunker Hill was weer geslaagd! Het was wel even spannend want ik had bijna alles wat ik mee had voorzien van een zelfgemaakte R-hop en 3d geprinte hop-up armpjes, maar ik had het nog niet kunnen testen. Gelukkig werkte het (onverwacht) allemaal uitstekend! Zelfs mijn PDW met 290FPS schiet verder dan de meeste AEG's op het veld (daar gaat dus nog wel een nieuwe veer in)

De sfeer was goed, ik heb nauwelijks gezeik meegemaakt en ook hits werden over het algemeen goed genomen. Dankzij wat tactische fouten van het blauwe team heb ik meerdere multikills kunnen maken, dat voelt altijd goed! Ook een paar long-range kills er bij, dus zeer tevreden.

Tijdens een val heb ik mijn DMR nog in 2en gebroken, maar gelukkig hoef ik alleen maar een boutje te vervangen om 'm weer te maken.

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:02
Wat gebruiken jullie om je batterijen in te bewaren als je ze niet gebruikt? LiPo schijnen redelijk brandgevaarlijk te zijn begreep ik.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

williewimp schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:06:
Wat gebruiken jullie om je batterijen in te bewaren als je ze niet gebruikt? LiPo schijnen redelijk brandgevaarlijk te zijn begreep ik.
Ik gebruik zelf een munitiekist, bij voorkeur pak je een houten model zodat je niet per ongeluk kortsluiting kan maken. Ja, ook de houten modellen zijn brandwerend.

Genoeg te krijgen bij legerdumps. :)

Past ook direct bij het thema. :9

[Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2019 16:10]

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-06 20:30
williewimp schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:06:
Dat risico zit hem voornamelijk in tijdens het opladen en ontladen. Een lipo die ergens ligt zal niet snel iets gaan doen, zolang je hem uit zonlicht enzo houd.

Wel is het een goed idee om hem eens in de paar maanden even te checken of hij niet is gaan opzwellen, en voor het opslaan even naar 60 a 70% op te laden.

I'm a photographer, not a terrorist

• Pannekook
Ben op zoek naar een Drummag voor G-series...
Iemand misschien eentje liggen die voor een mooi prijsje weg mag? O-)

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-06 09:35

beany

Meeheheheheh

Ik ben beginnend airsoft speler. Heb 2x als introducee mee gedaan en beviel prima!

Nu ben ik een replica aan het aanschaffen en heb een G&G CM16 SRS besteld. De vraag is welke batterijen het beste zijn. Ik kan daar weinig over vinden, ook bij de fabrikant niet. Bunker501.nl (hier heb ik hem niet besteld) zegt bij de productpagina dat ze 11 volt LIPO adviseren.

Als ik het goed heb begrepen zit bij de G&G CM16 SRS standaard een mosfet ingebouwd wat blijkbaar de optie biedt om 11v LIPO te gebruiken??

Heeft iemand tips? Ook welke lader ik dan het beste kan gebruiken?

Airsoft benodigdheden! https://www.BlindMan.nl Gebruik de kortingscode TWEAKERS bij het afrekenen voor 5% korting op alles dat niet in de aanbieding is!

• WaSteiL
beany schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:47:
Ik ben beginnend airsoft speler. Heb 2x als introducee mee gedaan en beviel prima!

Nu ben ik een replica aan het aanschaffen en heb een G&G CM16 SRS besteld. De vraag is welke batterijen het beste zijn. Ik kan daar weinig over vinden, ook bij de fabrikant niet. Bunker501.nl (hier heb ik hem niet besteld) zegt bij de productpagina dat ze 11 volt LIPO adviseren.

Als ik het goed heb begrepen zit bij de G&G CM16 SRS standaard een mosfet ingebouwd wat blijkbaar de optie biedt om 11v LIPO te gebruiken??

Ik heb zelf een G&G GM16 Wildhog en wat vrienden hebben de CM16 Wildhog en die lopen allemaal op 7.4v Lipo. een 11v zorgt voor een hogere Rate of Fire (RoF), maar daarmee ook een hogere kans op slijtage.

Wat betreft lader: ga niet voor de goedkoopste. Ik heb nu al een Nuprol lader kunnen weggooien, die deed gewoon niets meer. Ik heb nu een Imax B6AC aangeschaft en het is even wennen, want het is niet zomaar aansluiten en gaan, maar verder tevreden over.

[Voor 12% gewijzigd door WaSteiL op 08-08-2019 12:27]

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:27

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

beany schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:47:

Zoals WaSteil al zegt: koop een Imax B6AC. Uitstekende balance charger, want dat is erg belangrijk bij lipos.

Qua keuze tussen 7 en 11v, 7 will do fine. Je rate of fire wordt hoger met een 11v lipo, maar dat voegt weinig toe.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:51:
[...]

Zoals WaSteil al zegt: koop een Imax B6AC. Uitstekende balance charger, want dat is erg belangrijk bij lipos.

Qua keuze tussen 7 en 11v, 7 will do fine. Je rate of fire wordt hoger met een 11v lipo, maar dat voegt weinig toe.
Je hebt een iets snellere response met 11.1, maar in de praktijk moet ik zeggen dat ik er niet meer kills door maak ;)

Belachelijke rate of fire klinkt leuk, maar je hebt er weinig aan (mijn Aug schoot op een gegeven moment 34rps...ik gebruik het liefst midcaps, dus je kan je wel voorstellen hoe dat gaat....nu weer terug naar een bescheiden 28rps....:+ )

Ik heb de Imax B6(zelfde als de B6AC, maar dan zonder ingebouwde 230v naar 12v transformator) en ik kan me volledig aansluiten bij de mening van de heren hier boven. Zeer fijne en goede lader.

Qua accu capaciteit: ik heb aan 1300mah genoeg voor een heel weekend. Ik zou niks onder de 1200mah kopen in ieder geval (zeker niet als je net begint en waarschijnlijk veel verschiet).

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:57:
[...]

Qua accu capaciteit: ik heb aan 1300mah genoeg voor een heel weekend. Ik zou niks onder de 1200mah kopen in ieder geval (zeker niet als je net begint en waarschijnlijk veel verschiet).
Dit inderdaad. Al draai ik weekenden op een rij op mijn 250mah batterijtje :P Helaas houdt mijn luchttank het niet zo lang vol. Let ook op de stekkers op de buks; meestal zijn dat tamiya, die zijn prut. Daar wil je een ander type zoals XT60 of Deans op maken. Als je met een vast groepje gaat schieten kan het handig zijn om dezelfde plugs te gebruiken die zij ook hebben, mocht je dan eens zonder batterij zitten kan je er iig een van hun aan prikken.

Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95.

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-06 17:48

rsnubje

BDO: Rsnubje

Goed idee mbt connectors. Tamiya inderdaad lekker vervangen door 1 van de 2 bovengenoemde. Deans is denk ik wat meer gebruikt dan XT60.

Voordeel van de Imax B6 is trouwens ook dat hij een storage laad functie heeft, dus wanneer je je lipos langer dan een week niet gaat gebruiken, kun je die storage functie gebruiken en laadt of ontlaadt hij de lipo's tot 70%. Gebruik hem zelf ook.

Uplay: Red--Death

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Knippen jullie dan gewoon de connector van een nieuwe Lupo af en solderen er een Deans aan ?

En bij de lader ?

Klopt het trouwens dat de B6(AC) lader onder verschillende namen verkocht word? Ik vind is. SkyRC, iMax en Nimrod tactical :?
En qua prijs varieert het echt enorm, van €30 ofzo bij grote Chinese shops tot ca. €90 hier in de Benelux ?

[Voor 54% gewijzigd door sapphire op 16-08-2019 12:57]

Gabriël Ryzen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

sapphire schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:53:
Knippen jullie dan gewoon de connector van een nieuwe Lupo af en solderen er een Deans aan ?

En bij de lader ?
Yep, ik adviseer wel om 1 draad per keer door te knippen, in verband met kortsluiting (het is heel verleidelijk om even beide draadjes aan de lipo tegelijkertijd door te knippen, maar dan kan je je lipo weggooien...... * dr.lowtune heeft ervaring )

Edit: bij Hobbyking is zo'n lader toch niet zo duur?

[Voor 5% gewijzigd door dr.lowtune op 16-08-2019 12:58]

sapphire schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:53:

En bij de lader ?

Klopt het trouwens dat de B6(AC) lader onder verschillende namen verkocht word? Ik vind is. SkyRC, iMax en Nimrod tactical :?
En qua prijs varieert het echt enorm, van €30 ofzo bij grote Chinese shops tot ca. €90 hier in de Benelux ?
Zoals dr.lowtune zal zegt idd gewoon de draden 1 voor 1 losknippen.

Ikzelf deed altijd 1 draad losknippen, die solderen aan de juiste plaats van de nieuwe connector. Dan de andere draad losknippen en aan de andere plaats vast solderen. Bij de lader heb ik ook gewoon een connector opgezet, maar als je daar de kabels uit haalt voor het knippen en solderen is het minder noodzakelijk te letten op kortsluiting.

De laders zijn onder verschillende namen te krijgen. Veelal is het verschil tussen Chinese spul en EU spul onder andere ce certificering etc. Ik heb zelf al sinds jaar en dag een Turnigy cloon van de IMAX gekocht bij Hobbyking.

-----------------

Aankomende zondag iig voor het eerst sinds lange tijd weer een keer wat maiskorrels wegtuffen. Heb er wel weer zin in.

• beany

beany

Meeheheheheh

Hogader schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

De laders zijn onder verschillende namen te krijgen. Veelal is het verschil tussen Chinese spul en EU spul onder andere ce certificering etc. Ik heb zelf al sinds jaar en dag een Turnigy cloon van de IMAX gekocht bij Hobbyking.
Op advies van @WaSteiL heb ik de B6AC oplader gekocht. Wat mij opviel is dat er een hoop nepperts (als je het nepperts mag noemen) te vinden zijn. De SkyRC IMAX B6AC schijnt de originele te zijn.

Dit is dus niet de originele:

En dit wel (de kabeltjes zit bij de originele ook in de doos):

Waar je op moet letten als je de originele wil is dat er rechts bovenin SkyRC staat. Daar is overigens de prijs ook naar, de originele is een stuk duurder en ook wat moeilijk aan te komen. Ik heb hem uiteindelijk bij conrad gevonden.

Als je met Tamiya wil blijven werken moet je een verloopkabeltje los er bij kopen, standaard zit er namelijk niks voor Tamiya in de doos. Maar dat zijn de kosten niet, anderhalve euro of zo.

Airsoft benodigdheden! https://www.BlindMan.nl Gebruik de kortingscode TWEAKERS bij het afrekenen voor 5% korting op alles dat niet in de aanbieding is!

• WaSteiL
beany schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Op advies van @WaSteiL heb ik de B6AC oplader gekocht. Wat mij opviel is dat er een hoop nepperts (als je het nepperts mag noemen) te vinden zijn. De SkyRC IMAX B6AC schijnt de originele te zijn.

Dit is dus niet de originele:
[Afbeelding]

En dit wel (de kabeltjes zit bij de originele ook in de doos):
[Afbeelding]

Waar je op moet letten als je de originele wil is dat er rechts bovenin SkyRC staat. Daar is overigens de prijs ook naar, de originele is een stuk duurder en ook wat moeilijk aan te komen. Ik heb hem uiteindelijk bij conrad gevonden.

Als je met Tamiya wil blijven werken moet je een verloopkabeltje los er bij kopen, standaard zit er namelijk niks voor Tamiya in de doos. Maar dat zijn de kosten niet, anderhalve euro of zo.
Ik heb dus de niet originele en ik heb er hetzelfde voor betaald als op Conrad.. 8) :P

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Voor wie het nog niet gelezen had:

https://www.rtlnieuws.nl/...-training-airsoft-aanslag

Weer een hoop ophef om niets en natuurlijk weer een derderangs politicus die een dossier heeft gevonden om zich op te profileren.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

dr.lowtune schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:12:
Voor wie het nog niet gelezen had:

https://www.rtlnieuws.nl/...-training-airsoft-aanslag

Weer een hoop ophef om niets en natuurlijk weer een derderangs politicus die een dossier heeft gevonden om zich op te profileren.
Ongeveer elke nieuwsbron pikt het ondertussen op, zo jammer dit.
In principe is dit net zo belangrijk als wel merk schoenen de verdachten droegen of welk merk telefoon ze gebruikten.

Imho in het zelfde rijtje als dat je van videogames gewelddadig word. Dat hebben we toch ook al meerdere keren gehoord dat terrorisme verdachten dingen opgedaan hadden in games als CoD en BF :?

Gabriël Ryzen

• Dennis_k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:27
Zijn hier mensen die deelnemen aan airsoft action air (ISPC)?
Ik ben erg geïnteresseerd om hier ook deel aan te gaan nemen, maar hoe oefenen jullie voor dit soort wedstrijden?

Ik kan op de website van de NABV niet echt veel vinden hierover.
Wat zijn de minimale uitrustingseisen om mee te doen?
Zelf denk ik een handwapen en wat magazijnen, veiligheidsbril en goede schoenen.

• citruspers
Volgens mij noemt de NABV dit IAPS handgun only? Over IAPS valt genoeg te vinden op de website van de NABV. Tevens hebben ze wat trainingsmogelijkheden in het NAC.

• Dennis_k
citruspers schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:08:
Volgens mij noemt de NABV dit IAPS handgun only? Over IAPS valt genoeg te vinden op de website van de NABV. Tevens hebben ze wat trainingsmogelijkheden in het NAC.
Echt 1 minuut geleden ook gevonden :)
Wilde mijn post aanpassen, maar goed.
Ik zocht op action air en ISPC.

Ga de reglementen wel doorlezen en langzaam aan maar eens kijken voor een NAVB pas.
Eind van het jaar maar eens oriënteren op een geschikt Airsoft wapen (al heb ik wel een idee)

Bedankt!

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:42
Dennis_k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:34:
[...]

Echt 1 minuut geleden ook gevonden :)
Wilde mijn post aanpassen, maar goed.
Ik zocht op action air en ISPC.

Ga de reglementen wel doorlezen en langzaam aan maar eens kijken voor een NAVB pas.
Eind van het jaar maar eens oriënteren op een geschikt Airsoft wapen (al heb ik wel een idee)

Bedankt!
Ik ben niet heel erg thuis in ispc/iaps maar als je iets anders haalt dan een hi capa ben je volgens mij de enige met dat type pistol :+

Afgelopen week voor de tweede keer bij DAE geweest op een woensdag/vrijdag, pistol only gespeeld, blijft leuk! Ik denk dat als ik kijk naar de indoor locaties in nederland dat ik voortaan alleen maar pistol only ga spelen, heb in ieder geval vast een sas kit besteld voor de glock mocht ik toch een tracer willen (waar ik al een tijdje op aas). En eindelijk een dust cover gevonden voor de hk416! (Helemaal van duitsland naar hong kong en weer terug naar nederland)

Iemand al eens bij blackout in didam geweest? Hoe was het?

• Dennis_k
j0rDy schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

Ik ben niet heel erg thuis in ispc/iaps maar als je iets anders haalt dan een hi capa ben je volgens mij de enige met dat type pistol :+
Hou wel een beetje van tegendraads 😜
Heb voor nu een Glock 19X van Umarex op het oog.

• citruspers
j0rDy schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:06:

Iemand al eens bij blackout in didam geweest? Hoe was het?
Paar teammaten van me toen het net open was. Hun ervaring was niet zo best, eigenlijk alleen maar team deathmatch, een map die niet zo veel te bieden had en veel fijn zand waar de replicas niet zo van hielden.

Misschien is het inmiddels beter?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit is toch niet legaal in Nederland maar alleen in Duitsland ?

Airsoft geweer G36C legale airsoft
€ 70,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Gabriël Ryzen

• Pannekook
sapphire schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:06:
Dit is toch niet legaal in Nederland maar alleen in Duitsland ?

Airsoft geweer G36C legale airsoft
€ 70,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Nee hoor, in Nederland is dit ook gewoon legaal. Zit onder de 0.08J met CE Keurmerk waardoor het niet onder de WWM valt.

• citruspers
Deze Chinese Magpul kloon wilde ik jullie niet onthouden _O-

• Akumu22
sapphire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 07:20:
[...]

Ben benieuwd hoe hij je bevalt :)
Inmiddels heb ik 1 avond met de replica gespeeld, ik kan er dus nog niet heel veel over vertellen maar het is een degelijke replica en voelt erg stevig aan. Ik heb overigens de G&G CM16 raider 2.0 LE gehaald aangezien hier al een mosfet en ETU in zit.

Nu heb ik alleen een 'probleempje' met de afstelling van de hop-up, als ik met 0.25 of 0.28 schiet dan geeft deze op de minimaalste stand alsnog teveel hop, bij 0.30 is dit niet het geval en is het BB traject goed.

Nu hebben er enkele ervaren spelers de replica even uit elkaar gehaald om de hop up te checken maar deze zag er toch goed uit en zou dus in orde moeten zijn.

Nu is dit dus erg makkelijk op te lossen door met 0.30 te schieten maar lijkt me dat dit toch niet helemaal de bedoeling is? Hebben jullie misschien nog een idee/tip om te naar te kijken? of kan ik deze het beste terug sturen onder garantie?

Verder erg tevreden!

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Akumu22 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Inmiddels heb ik 1 avond met de replica gespeeld, ik kan er dus nog niet heel veel over vertellen maar het is een degelijke replica en voelt erg stevig aan. Ik heb overigens de G&G CM16 raider 2.0 LE gehaald aangezien hier al een mosfet en ETU in zit.

Nu heb ik alleen een 'probleempje' met de afstelling van de hop-up, als ik met 0.25 of 0.28 schiet dan geeft deze op de minimaalste stand alsnog teveel hop, bij 0.30 is dit niet het geval en is het BB traject goed.

Nu hebben er enkele ervaren spelers de replica even uit elkaar gehaald om de hop up te checken maar deze zag er toch goed uit en zou dus in orde moeten zijn.

Nu is dit dus erg makkelijk op te lossen door met 0.30 te schieten maar lijkt me dat dit toch niet helemaal de bedoeling is? Hebben jullie misschien nog een idee/tip om te naar te kijken? of kan ik deze het beste terug sturen onder garantie?

Verder erg tevreden!
Zit er een standaard hopup-bucking/nub in? Mogelijk heb je er een die teveel grip krijgt op je BBs.

Rheinmetall Borsig <3

• Akumu22
nst6ldr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:34:
[...]

Zit er een standaard hopup-bucking/nub in? Mogelijk heb je er een die teveel grip krijgt op je BBs.
Hoe kan ik zien/weet ik of dit om een standaard bucking/nub zou gaan? Ben nog niet bekend met de verschillende onderdeeltjes..
Akumu22 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Verder erg tevreden!
En waarom zou dat zo zijn?

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Akumu22 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Hoe kan ik zien/weet ik of dit om een standaard bucking/nub zou gaan? Ben nog niet bekend met de verschillende onderdeeltjes..
Als de winkel voor jou geen upgrades heeft geïnstalleerd dan is het vrij makkelijk :)

De bucking is een kleine mouw van rubber die om één kant van de loop zit (in de hopup unit), aan de binnenzijde daarvan zit een knobbel (of V vorm, ligt aan het type) dat grip krijgt op je BBs.

[Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 26-08-2019 09:32]

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Akumu22 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Kijk allereerst eens door je loop (haal 'm wel even uit je replica :+ ) terwijl je de hopup volledig terug hebt gedraaid (dus geen hop geven). Als het goed is zie je dan niks in de loop uitsteken en is het een perfecte cirkel. Zie je een plat kantje, dan is de nub wellicht iets te dik waardoor je standaard al met (te veel) hop begint. Ik acht het niet waarschijnlijk dat er iets anders dan een standaard bucking/nub in zit (en dat kan ook best goed zijn).

Het type hop-up kan ook uitmaken. De normale M4 style hop-ups vind ik echt verschrikkelijk om goed af te stellen (het was bij mij ofwel te veel, ofwel te weinig), een rotary style is iets preciezer te regelen. Ter vergelijking: ik gebruik in mijn PDW en AUG een R-hop icm. 0.25g BB's dankzij rotary style hop-ups....(waar ik wel eens gelezen heb dat mensen de grootste moeite hebben om met 0.30+ geen over-hop te hebben)

Als je replica netjes op 1.2J of 1.3J zit en de range/trajectory zit goed, dan zou ik zelf gewoon lekker met 0.30g schieten. Sleutelen kan altijd nog ;)

• Akumu22
dr.lowtune schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Kijk allereerst eens door je loop (haal 'm wel even uit je replica :+ ) terwijl je de hopup volledig terug hebt gedraaid (dus geen hop geven). Als het goed is zie je dan niks in de loop uitsteken en is het een perfecte cirkel. Zie je een plat kantje, dan is de nub wellicht iets te dik waardoor je standaard al met (te veel) hop begint. Ik acht het niet waarschijnlijk dat er iets anders dan een standaard bucking/nub in zit (en dat kan ook best goed zijn).

Het type hop-up kan ook uitmaken. De normale M4 style hop-ups vind ik echt verschrikkelijk om goed af te stellen (het was bij mij ofwel te veel, ofwel te weinig), een rotary style is iets preciezer te regelen. Ter vergelijking: ik gebruik in mijn PDW en AUG een R-hop icm. 0.25g BB's dankzij rotary style hop-ups....(waar ik wel eens gelezen heb dat mensen de grootste moeite hebben om met 0.30+ geen over-hop te hebben)

Als je replica netjes op 1.2J of 1.3J zit en de range/trajectory zit goed, dan zou ik zelf gewoon lekker met 0.30g schieten. Sleutelen kan altijd nog ;)
Ik zal eens kijken of ik hier wat aan kan zien als deze op minimaal staat. Met 0.30 schiet hij wel netjes binnen de limiet dus dan blijf ik voorlopig hier ook mee spelen, zoals je zegt kan sleutelen altijd nog en ik ga eerst maar eens wat ervaring opdoen en plezier maken :)

Bedankt voor de hulp en wie weet tot op een van de skirms.

• Akumu22
Hogader schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

En waarom zou dat zo zijn?
Geen idee, maar dan zou ik dus gebonden zijn aan 0.30g, verder zie ik hier ook geen nadelen etc aan maar vindt het gewoon vreemd dat er al meteen hop is..
nst6ldr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Als de winkel voor jou geen upgrades heeft geïnstalleerd dan is het vrij makkelijk :)

De bucking is een kleine mouw van rubber die om één kant van de loop zit (in de hopup unit), aan de binnenzijde daarvan zit een knobbel (of V vorm, ligt aan het type) dat grip krijgt op je BBs.
Tnx, weer wat geleerd!
Akumu22 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Geen idee, maar dan zou ik dus gebonden zijn aan 0.30g, verder zie ik hier ook geen nadelen etc aan maar vindt het gewoon vreemd dat er al meteen hop is..
Vreemd is het wel, maar in mijn ogen is het een positieve aanpassing. Je wilt namelijk het liefst zo zwaar mogelijke bb's schieten die je binnen de Joule limiet wel kan liften met je hop-up set-up. Vaak zie je bij standaard hop-ups juist dat hij .30 niet kan liften.

(ik neem even voor het gemak aan dat als je met een hop-up open hebt getest hij ook daadwerkelijk open is en niet juist volledig gesloten. Komt vaker voor dan gedacht)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Hogader schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

(ik neem even voor het gemak aan dat als je met een hop-up open hebt getest hij ook daadwerkelijk open is en niet juist volledig gesloten. Komt vaker voor dan gedacht)
Dat valt me vaak wel op bij skirms, dat er toch vrij veel spelers zijn die niet weten hoe hun replica nu eigenlijk werkt. Aan de ene kant is dat natuurlijk niet noodzakelijk om lekker te kunnen spelen, aan de andere kant kan ik me er dus wel over verbazen omdat er vaak toch een hoop geld in gaat...

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

beany schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:57:
[...]
Je moet niet met Tamiya *willen* werken.XT60 of Deans ftw

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:23
dr.lowtune schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

Dat valt me vaak wel op bij skirms, dat er toch vrij veel spelers zijn die niet weten hoe hun replica nu eigenlijk werkt. Aan de ene kant is dat natuurlijk niet noodzakelijk om lekker te kunnen spelen, aan de andere kant kan ik me er dus wel over verbazen omdat er vaak toch een hoop geld in gaat...
Tja, in datzelfde licht zie ik spelers die voor een klein maandsalaris aan kleding en uitrusting hebben, naar een doodnormale skirm gaan en de hele dag een beetje achterin het veld hun replica aan het testen zijn op boompjes. Dat er dan toevallig een keer iemand van het andere team langsloopt is mooi meegenomen :)

Ieder zijn heug, maar als je net een paar man te kort komt bij een choke point is dat best frustrerend :+

Ik heb gisteren van ellende maar een zwart t-shirtje aangedaan en baalde als een stekker dat ik mijn kortje broek niet meehad. Blafheet was het om te rennen :+

@Hogader Wat voor hop-up units heb jij gebruikt? Volgens mij had jij de Lonex units nietwaar? Mijn prowin had gisteren nogal eens last dat de al gevoelige afstelling van de flathop weg "liep".

[Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 26-08-2019 13:33]

K to the KillaZ

KillaZ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:32:
@Hogader Wat voor hop-up units heb jij gebruikt? Volgens mij had jij de Lonex units nietwaar? Mijn prowin had gisteren nogal eens last dat de al gevoelige afstelling van de flathop weg "liep".
Pffft goeie vraag. Mijn geheugen laat me even in de steek, maar volgens mij heb ik over de jaren heen de volgende merken hop-ups gebruikt met ditto eigenschappen.

M4
Standaard hop-up en Prometheus Hop-Up. Over die laatste ben ik zeer te spreken. Goed af te stellen en degelijke kwaliteit

AK
Standaard, Lonex en RetroArms. Lonex werkte niet beter dan de standaard hop-ups, dus zou ik niet aanraden. De RetroArms heb ik wat moeten modificeren, maar werkt daarbuiten wel zeer goed. Dus als je wat handig bent is die prima.

Pro-Win heb ik nooit gebruikt, omdat ik destijds van vrijwel iedereen die een pro-win kocht hoorde dat hij niet pastte en veel gemodificeerd moest worden om uberhaupt in een standaard replica te krijgen. Wat mij betreft hadden die dus destijds hun toleranties niet op orde.

Dit alles is overigens al ervaring van +- 4 jaar ofzo geleden, dus kan allang anders zijn.

• KillaZ
@Hogader Ah, airsoft je uberhaupt nog wel dan? :+

Ik heb zelf overigens hele goede ervaringen met Lonex in zowel M4 als AK, maar dat lag vooral aan het feit dat de standaard hops plastic prul was.

K to the KillaZ

• Pannekook
MueR schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Je moet niet met Tamiya *willen* werken.XT60 of Deans ftw
Moet zeggen dat ik tot zover nog geen problemen gehad heb met Tamiya maar ik werk dan ook (nog) niet met LiPo. Zodra ik een keer overstap (als dat al gaat gebeuren, vindt het wel prima zo) dan gaat er zeker Deans op.

KillaZ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:14:
@Hogader Ah, airsoft je uberhaupt nog wel dan? :+

Ik heb zelf overigens hele goede ervaringen met Lonex in zowel M4 als AK, maar dat lag vooral aan het feit dat de standaard hops plastic prul was.
Toevallig op de 18e weer eens gespeeld, maar de afgelopen 2/3 jaar zijn de keren dat ik ben gaan spelen op 1 hand te tellen ongeveer. Staat wel op de planning om nu weer vaker te gaan, maar tegelijkertijd wel de collectie wat uitdunnen.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:04

Stoney3K

Flatsehats!

Pannekook schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Nee hoor, in Nederland is dit ook gewoon legaal. Zit onder de 0.08J met CE Keurmerk waardoor het niet onder de WWM valt.
<0,08J valt tegenwoordig niet meer onder de WWM?

Aan de andere kant, kietelt dat nog wel als je point blank een magazijn op iemand leeg dumpt? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Pannekook
Stoney3K schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

Aan de andere kant, kietelt dat nog wel als je point blank een magazijn op iemand leeg dumpt? :+
Denk eerlijk gezegd dat je er vrij weinig van zult voelen. Bij Area077 organiseren ze hiermee Skirms voor kinderen dus dan zal het zeker geen pijn doen..

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Stoney3K schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

<0.08J, mits voorzien van een CE keurmerk, vallen onder de Europese speelgoedrichtlijn. Zowel Justitie als de NABV is daar geen fan van overigens..

Met 0,2g schieten gaat eigenlijk al niet eens, je moet met 0,12g schieten. Dan schiet je met 36.5m/s of 120fps en mag je blij zijn als je de 20 meter afstand haalt. Met 0,2g kom je op 28m/s (93 fps) en ongeveer 15m range.

Doet het dan nog pijn? Nee, dat is nou juist het idee. Uiteraard is op ogen schieten nog steeds niet verstandig en als je pech hebt is een bloedende lip nog steeds mogelijk, maar in principe is het kindveilig.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Akumu22 Bedankt :)
Persoonlijk zou ik van de Raiders ook voor de 2.0 gaan al lees ik veel negatieve verhalen over de G&G ETU :?

Door dit soort dingen met die hop-up ben ik nog erg terughoudend om zelf een replica te kopen (nouja één van de redenen). Geen zin om avonden te sleutelen om alles elke keer goed te laten werken. Heb al teveel hobby's waarbij ik moet sleutelen/schoonmaken/onderhoud plegen :X
Om die reden twijfel ik tussen een mooie instapper zoals een Raider 2.0 of een Specna Edge of om gelijk wat meer te investeren. Aangezien ik toch niet vaak ga spelen vind ik dat alleen weer overkill maarja...

@MueR Politie op straat is er ook geen fan van getuige de vrij felle discussie war ik laatst getuige van was die begon om een speelgoedpistooltje met van die plakpijltjes. Daarna kwamen de kermis BB geweertjes ter spraken en de agent in kwestie was not-amused dat die dingen er waren :X

Gabriël Ryzen

• Pannekook
sapphire schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:27:

Om die reden twijfel ik tussen een mooie instapper zoals een Raider 2.0 of een Specna Edge of om gelijk wat meer te investeren. Aangezien ik toch niet vaak ga spelen vind ik dat alleen weer overkill maarja...
Dan kan ik Specna zeer zeker aanraden (voor wanneer ze over het SAEC systeem beschikken).
Zelf hier ook mee begonnen en stock zijn deze al erg goed. Uiteindelijk alleen de hopup en barrel vervangen zodat ik wat meer range en preciezer kon schieten.

Tot nu toe ook nog geen enkele reden gehad om aan de gearbox en dergelijke te sleutelen. Wel een keer open gehad om te smeren, maar ook dit was al redelijk goed.

• Akumu22
sapphire schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:27:
@Akumu22 Bedankt :)
Persoonlijk zou ik van de Raiders ook voor de 2.0 gaan al lees ik veel negatieve verhalen over de G&G ETU :?
Dit heb ik ook gelezen maar dit bleek vooral in de eerste uitgaves te zijn van dit model, in het huidige model zouden deze vervangen/verbeterd moeten zijn. Als het goed is ga ik 07-09 naar Area077 om weer even een dagje hiermee in de weer te zijn :)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tijd om eens te gaan shoppen, ik wil om te beginnen een fatsoenlijke veiligheidsbril hebben, face mask en goeie schoenen (kisten)

Zijn er aan- of afraders op dat gebied? Een gaasbril gaat het sowieso niet worden, want daar mag je in NL niet mee spelen, maar er zijn behoorlijk wat verschillende veiligheidsbrillen op de markt.

Replica vind ik voorlopig echt minder belangrijk, eerst maar eens wat uren op het veld maken om te kijken welk soort replica ik zelf het prettigste vind spelen.

• Pannekook
Stoney3K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:01:
Tijd om eens te gaan shoppen, ik wil om te beginnen een fatsoenlijke veiligheidsbril hebben, face mask en goeie schoenen (kisten)

Zijn er aan- of afraders op dat gebied? Een gaasbril gaat het sowieso niet worden, want daar mag je in NL niet mee spelen, maar er zijn behoorlijk wat verschillende veiligheidsbrillen op de markt.

Replica vind ik voorlopig echt minder belangrijk, eerst maar eens wat uren op het veld maken om te kijken welk soort replica ik zelf het prettigste vind spelen.
Zelf erg te spreken over de GX-1000 goggle, deze is zeker niet duur maar werkt perfect. Al meerdere keren een BB vol op het glas gehad en geen krasje te bekennen. Na 2 a 3 skirms gespeeld te hebben moet ik deze wel elke keer met een antifog spray behandelen maar dat neem ik voor lief.

Daarbij heb ik met 2 kleine ty-wraps een meshmasker aan de bril bevestigd zodat ik niet nog meer elastieken over mn hoofd heb lopen.

Qua schoenen zou ik lichte, hoge wandelschoenen aanraden. Op het begin met werkschoenen gespeeld maar dit werd nogal zwaar na 6 uur rennen.. 8)7

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Toch begrijp ik het, als je graag sniper bent dan gaat je bereik - wat in weze het enige voordeel is wat je hebt ten opzichte van AEG/HPA - nu flink omlaag. Theoretisch valt het wel mee, maar iedereen snapt hoop ik ook wel dat zwaardere BBs gebruikt worden om spelers op 70 of 80 meter nog iets te kunnen laten voelen met al die plate carriers, vesten, ghillie suits, enzovoort. Het risico dat ik loop om gespot te worden als ik een schot los gaat vaker niks opleveren. Waarschijnlijk gaan we zelfs meer headshots zien omdat de spelers die normaal voor bodyshots gaan uiteindelijk ook wel eieren voor hun geld gaan kiezen.
Je loopt alleen een enorm risico dat dat een wapenwedloop wordt dan. Nu heeft de NABV de schotkracht nog aardig beperkt, maar dat houdt kansloze figuren natuurlijk niet tegen.

Als er meer mensen bewust voor headshots gaan richten (wat uiteraard compleet uit den boze is) dan gaat uiteindelijk iedereen steeds meer bescherming dragen waardoor het effect weer compleet teniet wordt gedaan. Behalve natuurlijk dat iedereen er belachelijk bij loopt omdat we met integraalhelmen moeten gaan spelen. :+

De enige manier waarop je dat soort onsportieve figuren aan kan pakken is fatsoenlijk toezicht op het veld.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Stoney3K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Je loopt alleen een enorm risico dat dat een wapenwedloop wordt dan. Nu heeft de NABV de schotkracht nog aardig beperkt, maar dat houdt kansloze figuren natuurlijk niet tegen.

Als er meer mensen bewust voor headshots gaan richten (wat uiteraard compleet uit den boze is) dan gaat uiteindelijk iedereen steeds meer bescherming dragen waardoor het effect weer compleet teniet wordt gedaan. Behalve natuurlijk dat iedereen er belachelijk bij loopt omdat we met integraalhelmen moeten gaan spelen. :+

De enige manier waarop je dat soort onsportieve figuren aan kan pakken is fatsoenlijk toezicht op het veld.
Woah, dit is even geleden... :9

Ik vind het helemaal niet erg als iemand met een helm zou spelen hoor. Als je *tik* hoort van de BB die tegen de helm aan komt, dan weet je ook dat je af bent. Het zijn juist de zachte kledingstukken die mensen niet voelen.

Het toezicht is iets wat per veld verschilt. Inmiddels (we zijn een jaar verder :+ ) neem ik voor lief dat een hit niet word genoemd, alleen zal ik in geval van cheaten de tweede écht wel op het hoofd mikken. En nee, dat brengt geen verwondingen met zich mee. Ik zal toch op een manier iemand moeten kunnen taggen zonder dat ik er naast moet gaan staan en m'n pistool moet magdumpen op z'n keel.

Rheinmetall Borsig <3

Stoney3K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:01:

Allereerst zeer goed dat je als eerste aan het belangrijkste denkt!

Dan de meer nuttige uitleg:

Bril
Ga ten allen tijden voor een bril van een gerenommeerd merk (Oakley, ESS, Revision) en kijk niet naar EN of ANSI classificaties, maar naar Militaire normen (bijv MIL-PRF-32432).

Ja de NABV schrijft enkel EN166F voor (of dat is ondertussen veranderd), maar als je een bril pakt die op kosten beknibbeld en dus ook echt maar net aan EN166F haalt, dan zal hij vrijwel direct kapot gaan als je op een paar meter afstand geraakt wordt met een 1.2J apparaat (en dan neem ik snipers niet eens mee).

Overigens zal iedere fabrikant zeggen dat de brillen niet geschikt zijn voor Airsoft, om de simpele reden dat ze allemaal getest worden op 1 impact direct na fabricatie. Dus nummer 2 t/m 100 en na 2 jaar exposed aan UV licht wordt niet meegenomen.

Schoenen
Outdoor terrein is vaak onverhard en tevens mogelijk bezaaid met troep. Dus stevige wandelschoenen/trailrunning schoenen of militaire kisten zijn een pre. Denk ook aan enkel bescherming.

Met betrekking tot face masks kan ik je niet helpen. Ik loop enkel rond met een shemagh om mijn harses die ik voor mijn mond houd als ik dit nodig acht.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik zweer nog steeds bij mijn Revision Sawfly glasses, niet duur als je het bij een Britse legerdump besteld, wel heel fijn. Bij mij beslaan ze nauwelijks en: military grade.

Mask: ik heb er eentje met gaas voor de mond en de rest van zachte stof, voor mij perfect.

Qua schoenen sluit ik me aan bij @Hogader

Koop eventueel ook een petje/beanie, dan doen headshots net iets minder zeer :P
Oh en nog even 1 toevoeging aan het brillen verhaal.

Veel brillen komen met een soort van anti-fog coating. Gebruik op dat soort brillen dus nooit anti-fog spray of dreft etc (wat mensen tegenwoordig wel niet aanraden). Dat soort middelen verwijderen over het algemeen de anti-fog coating die op het glas zit. Resultaat is dat je altijd last gaat krijgen van aanslaan van de glazen in plaats van enkel wanneer de condities zo erg zijn dat iedereen er last van heeft.

Zorg gewoon voor voldoende 'airflow' tussen het glas en je hoofd, dat is samen met de coating de beste anti-fog methode.

• Pannekook
Hogader schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:50:
Oh en nog even 1 toevoeging aan het brillen verhaal.

Veel brillen komen met een soort van anti-fog coating. Gebruik op dat soort brillen dus nooit anti-fog spray of dreft etc (wat mensen tegenwoordig wel niet aanraden). Dat soort middelen verwijderen over het algemeen de anti-fog coating die op het glas zit. Resultaat is dat je altijd last gaat krijgen van aanslaan van de glazen in plaats van enkel wanneer de condities zo erg zijn dat iedereen er last van heeft.

Zorg gewoon voor voldoende 'airflow' tussen het glas en je hoofd, dat is samen met de coating de beste anti-fog methode.
Dit dus... helaas door mn eigen stomme fout tijdens spelen geregeld met handschoen (zand) eroverheen gegaan waardoor een deel van de coating beschadigd was en begon te foggen. Hierna bril compleet gereinigd en de coating eraf gehaald. Nu voor het skirmen even wat anti-fog spray erop en kan er de hele dag weer tegenaan _/-\o_

• citruspers
nst6ldr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Woah, dit is even geleden... :9

Ik vind het helemaal niet erg als iemand met een helm zou spelen hoor. Als je *tik* hoort van de BB die tegen de helm aan komt, dan weet je ook dat je af bent. Het zijn juist de zachte kledingstukken die mensen niet voelen.
Precies. Ik draag zelf een warq helm (full face) en daar merk je het absoluut, 100% als er op geschoten word. In mijn plate carrier (die ik alleen binnen draag) zitten holle plastic platen ipv foam zodat het daar ook meestal wel duidelijk is als ik word geraakt.

Toch gebeurt het niet zelden dat er iemand naar me toe komt "dat hij me echt wel geraakt heeft hoor!?!". In dat geval leg ik uit dat ik het niet heb gevoeld en neem ik alsnog de hit, maar ik vraag het me ondertussen soms echt wel af. Des te meer als het op afstand is en ze opscheppen dat hun scope zo goed gezero'd is dat ze je wel moeten hebben geraakt :+

En niet te vergeten: als mensen op afstand tegen je beginnen te schreeuwen dat je je hit moet nemen, terwijl je hun BB's zo'n 5 meter voor je tegen de grond ziet slaan en er bij uitzondering nog eentje naar je toe komt rollen 8)7

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

citruspers schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

En niet te vergeten: als mensen op afstand tegen je beginnen te schreeuwen dat je je hit moet nemen, terwijl je hun BB's zo'n 5 meter voor je tegen de grond ziet slaan en er bij uitzondering nog eentje naar je toe komt rollen 8)7
Dit dus. Met mijn VSR kwam ik aardig ver, nu was ik een keer onvoorzichtig met schuilen en had iemand me gespot. Ik hoor een AEG ratelen, kijk om, en zie al z'n BBs een paar meter voor me op de grond landen. Ik schoot terug en raakte 'm vol op z'n borst. Hij stormde boos op me af omdat die k- snipers nooit hun hit nemen :|

Uiteraard niet mee in zee gegaan, dan maar marshall erbij.

Maar dat terzijde, ik kan de BB door m'n kijker volgen, en vaak zie je 'm dan afstuiteren als hij een helm of wapen raakt, of vastzitten en vallen in de plooien van de kleding. Als de hit niet was genomen dan ben ik de laatste die gaat miepen, heb teveel uren in m'n ghillie gestoken om mezelf zo te presenteren als ik wederom onrecht bespeur. Dan maar een tweede of derde schot op een andere plek.

Rheinmetall Borsig <3

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die mensen hebben wel begrepen dat je voor een "hit"ook daadwerkelijk iemand moet raken en niet alleen in hun richting moet schieten :+

Maar dit soort verhalen zij niet echt bevorderlijk ter promotie :+

@Akumu22 Goed om te horen! Ik vind de standaard 2.0 variant erg mooi, en de Desert Tan variant daarvan is al voor €160 ofzo te krijgen (en laat ik die ook mooi vinden). Als ik het daar enkele keren per jaar mee red is dat natuurlijk een no-brainer :)

@Pannekook Een stapje hoger (imho) is dan de Specna Edge en daar vind ik er ook twee erg mooi van (oa de nieuwe PDW versie) maar die zijn weer €200+

De duurste optie waarbij ik vrijwel gelijk klaar ben qua replica, tenminste als ik het zo lees, en de mooiste vind ik de Krytac Trident II PDW maar dan zit je gelijk aan €400 ofzo :| Voor een paar keer per jaar hoogstens wel wat enthousiast. (de canadeese versie met silencer is helemaal :9 :9~ )

Maargoed eerst nou meer eens daadwerkelijk mee gaan skirmen met m'n zwager en vrienden want het word steeds uitgesteld.

Heb ondertussen een shirt, broek met kniepads, vest (met berg pouches), handschoenen, gezichtsbescherming (paintball masker), hoofddeksel, shemag. Schoenen doe ik eerst m'n bergwandelschoenen aan. Ow en een berg patches voor de tacticoolness }:O 8) :+

Gabriël Ryzen

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:35:
[...]
Maar dat terzijde, ik kan de BB door m'n kijker volgen, en vaak zie je 'm dan afstuiteren als hij een helm of wapen raakt, of vastzitten en vallen in de plooien van de kleding. Als de hit niet was genomen dan ben ik de laatste die gaat miepen, heb teveel uren in m'n ghillie gestoken om mezelf zo te presenteren als ik wederom onrecht bespeur. Dan maar een tweede of derde schot op een andere plek.
Het kan ook altijd voorkomen dat iemand zijn hit gewoon niet voelt omdat er te veel kleding tussen zit, of dat hij zo in de adrenaline meegesleept wordt dat een hit aan je aandacht ontsnapt.

Maar dan gebeurt het 1 of 2 keer. Als je echt meer dan 3 BB's tegen je knar aan krijgt en dan nog stug door blijft spelen dan ben je zelf gewoon de hufter uit aan het hangen.

En als iemand mij beschuldigt van het niet nemen van een hit, dan ben ik gewoon zo sportief om mezelf uit te callen en het voordeel van de twijfel te gunnen, daarvoor speel ik het spelletje niet om koste wat kost te winnen.

@sapphire Zo'n shemagh is toch gewoon een simpel stuk doek? Klinkt alsof ik eens een rondje kringloopwinkels moet doen want die lijkt me ook wel handig om bij de hand te hebben.

[Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 28-08-2019 11:21]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Stoney3K Feitelijk is het een simpele doek met franjes ja. De bruikbaarheid is eindeloos, hoofddoek, gezichtebedekking of gewoon als sjaal. Ik gebruik hem denk al 10 jaar in voor- en najaar als sjaal omdat de meeste jassen bij de hals niet lekker aansluiten wat wel wenselijk is als je buiten werkt :)

Gabriël Ryzen

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:29

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Inmiddels heeft het nabv in het NAC ook al speedqb speelavonden en is het begonnen met de promotie van het NK speedqb.

Brrrr verkapte paintball....

Staken ze ook maar es zoveel tijd en moeite in milsim wat echt moeite heeft om van de grond te komen in NL.

"Oooh Jeroen!"

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:47:
Inmiddels heeft het nabv in het NAC ook al speedqb speelavonden en is het begonnen met de promotie van het NK speedqb.

Staken ze ook maar es zoveel tijd en moeite in milsim wat echt moeite heeft om van de grond te komen in NL.
Ach, als de speedqb'ers lekker in die loods lopen, lopen ze ons op de velden niet in de weg ;)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dr.lowtune schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:31:
[...]

Ach, als de speedqb'ers lekker in die loods lopen, lopen ze ons op de velden niet in de weg ;)
Ik heb de indruk dat de SpeedQB's niet zo zeer het probleem zijn, maar eerder de kiddo's die op alles schieten wat beweegt en amper hun hits nemen.

En ik geloof dat de NABV zo hard op SQB inzet omdat ze kunnen verantwoorden dat dat een echte sport is met een heel strikt en duidelijk regelsysteem waardoor ze ook toernooien kunnen organiseren (dat zijn ze verplicht omdat ze anders subsidie verliezen).

Milsimmen heeft toch een behoorlijk rollenspel-element wat lastig als sport te vatten is.

• beany

beany

Meeheheheheh

Kaap schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:47:

Niks mis mee hoor. Wel leuk als er meerdere stromingen zijn binnen de airsoft wereld.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

beany schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:04:
[...]

Niks mis mee hoor. Wel leuk als er meerdere stromingen zijn binnen de airsoft wereld.
Waar ik een probleem mee heb is dat speedQB dezelfde behandeling geniet als IAPS. De NABV kan daar wel de portemonnee voor trekken. Het gros van betalend airsoft Nederland speelt gewone skirms.

Verder heb ik wel een probleem met speedCB. De stijl van CQB staat haaks op hoe sommige teams CQB willen spelen. Gevolg is dat locaties als Helenaveen en anderen niet meer interessant zijn voor airsofters die een traditionele stijl willen spelen.

Verder, HPA pistols met drummags die 40RPS doen, sorry, nee.

"Oooh Jeroen!"

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Maar hoe denk je dat de NABV het skirmen als serieuze sport het beste kan ondersteunen/faciliteren dan?

Een 'NK skirm' zie ik nog niet zo heel concreet voor me.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Stoney3K schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:24:
Maar hoe denk je dat de NABV het skirmen als serieuze sport het beste kan ondersteunen/faciliteren dan?

Een 'NK skirm' zie ik nog niet zo heel concreet voor me.
Waar het om gaat is de discussie die al zo vaak gevoerd is, waar heel veel NABV leden de meeste moeite mee hebben. De grootste groep spelers zijn skirm spelers, zij betalen net zoveel contributie als IAPS en SpeedQB spelers maar zijn samen wel de grootste inleg. Zij zien vrijwel niets van hun contributie terug in de sport die zij spelen. Er komen amper tot geen nieuwe locaties bij, sterker nog, er sluiten meer locaties dan erbij komen. We zien milsim bijvoorbeeld ook niet van de grond komen. Hier zou de NABV ook een prominentere rol in kunnen spelen.

Ze zien wel tijd, energie en geld in IAPS en SpeedQB gestoken worden. Dat maakt het heel wrang en zorgt voor veel onvrede.

[Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-09-2019 11:05]

"Oooh Jeroen!"

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-06 11:34
Kaap schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:38:
[...]

Waar het om gaat is de discussie die al zo vaak gevoerd is, waar heel veel NABV leden de meeste moeite mee hebben. De grootste groep spelers zijn skirm spelers, zij betalen net zoveel contributie als IAPS en SpeedQB spelers maar zijn samen wel de grootste inleg. Zij zien vrijwel niets van hun contributie terug in de sport die zij spelen. Er komen amper tot geen nieuwe locaties bij, sterker nog, er sluiten meer locaties dan erbij komen. We zien milsim bijvoorbeeld ook niet van de grond komen. Hier zou de NABV ook een prominentere rol in kunnen spelen.

Ze zien wel tijd, energie en geld in IAPS en SpeedQB gestoken worden. Dat maakt het heel wrang en zorgt voor veel onvrede.
Dit inderdaad. Ik heb echt het idee dat ik niets voor mijn geld weer zie. Een trainingsfaciliteit ergens ver van mij vandaan waar ik toch nooit ga komen. Joepie. Of competities waar ik nooit aan mee ga doen. Gewone skirms is wat ik wil spelen.

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-03 23:17
In ben nu één keer in dat NAC geweest en ook dat was nou niet bepaald een warme ervaring. Zou een kleine moeite zijn in mijn ogen om je leden een kopje koffie aan te bieden bijvoorbeeld, veel mensen zitten langer dan een uur in de auto om daar te komen.
Mijn maatje waarmee ik was werd er tot twee keer toe afgesnauwd omdat hij niet wist dat de regels aldaar veranderd waren ten opzichte van de vorige keer dat hij er was. Lekker warm welkom aan de mensen die de boel mede financieren daar.

[Voor 13% gewijzigd door gr8slayer op 16-09-2019 11:49]

Play every day

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Herkenbaar. De medewerkers die in de safezone en op de baan lopen zijn wel typje bruin hemd.

"Oooh Jeroen!"

• KillaZ
Kaap schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:02:
[...]

Waar ik een probleem mee heb is dat speedQB dezelfde behandeling geniet als IAPS. De NABV kan daar wel de portemonnee voor trekken. Het gros van betalend airsoft Nederland speelt gewone skirms.

Verder heb ik wel een probleem met speedCB. De stijl van CQB staat haaks op hoe sommige teams CQB willen spelen. Gevolg is dat locaties als Helenaveen en anderen niet meer interessant zijn voor airsofters die een traditionele stijl willen spelen.

Die zullen dan blije vriendinnen hebben :o :+

K to the KillaZ

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:59:
Herkenbaar. De medewerkers die in de safezone en op de baan lopen zijn wel typje bruin hemd.
Toen wij er waren was er ééntje echt vriendelijk, gaf ons een rondleiding, was echt een sympathieke man.

Er liep er ook eentje te snauwen en de wijsneus uit te hangen, was ook wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk.

Binnenkort ga ik er misschien weer een keertje naar toe om met mijn zwager zijn DMR af te stellen, die schietbaan is wel handig (mijn tuin is maar 6m diep)., heb mijn earplugs alvast opgezocht :P Het is best fijn om daar te kunnen sleutelen en tegelijk de afstelling te testen, ik om er niet voor de mensen in ieder geval.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ja, de baan is wel fijn, alhoewel einde van de baan beter verlicht mag zijn.

"Oooh Jeroen!"

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kaap schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:38:
[...]Ze zien wel tijd, energie en geld in IAPS en SpeedQB gestoken worden. Dat maakt het heel wrang en zorgt voor veel onvrede.
Die hele partij promotie rond IAPS en SpeedQB kan ik begrijpen dat we daar als voornamelijk skirm en milsim spelers niet op zitten te wachten omdat we wel de lui zijn die ervoor betalen.

Maar waar ik een beetje mee zit is hoe de NABV dan, als sportbond, het beste een rol kan spelen in het faciliteren van skirms, want lokaties moeten toch echt commerciëel rendabel zijn om uit de kosten te kunnen blijven. Het is niet zo dat een skirm-veld net zoals de lokale voetbalvereniging eventjes een subsidie aan kan vragen vanuit het sportpotje van de gemeente.

Een IAPS-toernooi of een SpeedQB match in de lokale gymzaal heeft daar nou eenmaal meer kans op, en dat is voor gemeenten iets wat duidelijker aansluit bij 'sport' dan de lui die zich een dag lang in camouflagekleding hijsen en soldaatje spelen.

Het punt is denk ik vooral dat dat moet groeien en skirmen daar uiteindelijk wel in mee genomen wordt, maar het door veel organisaties (overheden, media) nu nog niet als sport wordt gezien, net zoals met e-sports een aantal jaren terug het geval was.

Vergeet niet dat de NABV al een hoop gedaan heeft, anders lagen er niet eens replica's bij ons in de kast ;)
Wat ik trouwens erg frappant vind dat die in SpeedQB zijn toegestaan, want in elke CQB lokatie is full auto juist verboden.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Stoney3K schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:59:
[...]
Wat ik trouwens erg frappant vind dat die in SpeedQB zijn toegestaan, want in elke CQB lokatie is full auto juist verboden.
Dat is het hem juist, als je zorgt voor ultra fast trigger response is het net alsof je full auto schiet.

"Oooh Jeroen!"

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

YouTube: Dayum Bro O.K.

@Kaap , @Stoney3K ik moest meteen aan deze denken :+

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laat dan gewoon full auto toe, desnoods met RPS restrictie. Sprayen doen mensen toch wel.

[Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 16-09-2019 21:09]

• beany

beany

Meeheheheheh

[...]

Maar waar ik een beetje mee zit is hoe de NABV dan, als sportbond, het beste een rol kan spelen in het faciliteren van skirms, want lokaties moeten toch echt commerciëel rendabel zijn om uit de kosten te kunnen blijven. Het is niet zo dat een skirm-veld net zoals de lokale voetbalvereniging eventjes een subsidie aan kan vragen vanuit het sportpotje van de gemeente.
NABV doet volgens mij ook keuringen van airsoft locaties. De skirm locaties wel te verstaan.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

beany schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:42:
[...]

NABV doet volgens mij ook keuringen van airsoft locaties. De skirm locaties wel te verstaan.
Dat vind ik nog altijd van een ander kaliber dan het organiseren van een EK SpeedQB bijvoorbeeld.

De NABV keurt lokaties en geeft ledenpassen uit, maar dat is wat wettelijk vereist is om te mogen en kunnen skirmen. En dat is een groot verschil met actief aanmoedigen of het makkelijker/betaalbaarder maken om skirms te kunnen spelen of organiseren.

Het nieuwe huishoudelijk reglement biedt wel een nieuwe optie:
Een belangrijke wijziging vind je in Artikel 3 over Privé evenementen. Een verzoek voor het aanmaken van een privé-evenement kan voor niet-commerciële trainingen tot en met 12 personen op locaties die niet door de NABV zijn gecertificeerd.
Dat zou betekenen dat je je mini-skirm plus BBQ met je vriendengroep zonder problemen kan aanmelden als 'training' zonder dat de lokatie daarvoor gekeurd hoeft te zijn.

[...]

Het helpen van de commerciele partijen om zaken met de overheid en semi-overheid te regelen zou wat mij betreft een prima bijdrage zijn. Zij hebben dit al meerdere keren gedaan en voor de commerciele partij is het nieuw. Hier hulp aan bieden door er uren van een specialist in te steken (die betaald wordt uit het algemene NABV fonds) is iets dat helpt, zonder het commerciele aspect van het runnen van een veld aan te tasten.

Want ik ben het met je eens, dat ze niet kosten moeten dragen die een commerciele partij bij het uitbaten gewoon zelf moet kunnen dragen.

• WaSteiL
[...]

Die hele partij promotie rond IAPS en SpeedQB kan ik begrijpen dat we daar als voornamelijk skirm en milsim spelers niet op zitten te wachten omdat we wel de lui zijn die ervoor betalen.

Een IAPS-toernooi of een SpeedQB match in de lokale gymzaal heeft daar nou eenmaal meer kans op, en dat is voor gemeenten iets wat duidelijker aansluit bij 'sport' dan de lui die zich een dag lang in camouflagekleding hijsen en soldaatje spelen.

Het punt is denk ik vooral dat dat moet groeien en skirmen daar uiteindelijk wel in mee genomen wordt, maar het door veel organisaties (overheden, media) nu nog niet als sport wordt gezien, net zoals met e-sports een aantal jaren terug het geval was.
Ik was dit verhaal gisteren ook al begonnen met tikken, maar door wat drukte op werk niet meer afgemaakt en afgesloten. Vanochtend was het plan om het nog een keer te tikken, maar je was mij voor. _/-\o_

Ik kan het wat betreft locaties alleen maar eens zijn met jou. Locaties moeten commericeel haalbaar zijn en daarvoor zijn CQB locaties nu eenmaal meer geschikt. Niet voor niets bestaan er in de randstad nauwelijks milsim locaties vanwege de beschikbare ruimte en de prijs per m2.

Persoonlijk heb ik minder met het soldaatje spelen en zoek ik meer de conditionele uitdaging in combinatie met spanning. Mij zal je dus niet snel als sniper de hele dag op een plek zien (al doe je dan stiekem iets verkeerd :+ ) liggen. Zet mij maar voorin en laat mij rennen. Iedereen zo zijn ding, maar laat elkaar wel gewoon in waarde en accepteer vooral dat er wat verschillende stromingen zijn. Dat maakt de sport juist zo leuk. Uiteindelijk zie je toch dat beide groepen zo hun eigen weg gaan.

Wat uiteindelijk een grote boost kan zijn voor de sport is als de NABV eens kritisch gaat kijken naar hun contributie. Ik ben lid en heb niet de mogelijkheid vanwege het gezin en andere verplichtingen om elk weekend te gaan, laat staan elke maand. Uiteindelijk ga ik misschien iets van 6-7 keer per jaar. Als je dat wegzet tegen de contributie en het gebruik van de middelen van de NABV dan is dit schrikbarend hoog. En ik weet dat ik hierin niet alleen sta, bijna alle vrienden die ik ken die spelen en lid zijn lopen hier tegen aan.
Vergelijk dit met een elk andere vereniging dan zijn die kosten eigenlijk absurd. Deze discussie is natuurlijk al geopend en met als gevolg dat de contributie al een beetje gedaald zijn.
Voor de 6-7 keer per jaar zou ik net zo goed mijn spullen bij een vriend kunnen stallen en mee kunnen gaan als introducee. :X

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wat ik dan wel weer typisch vind is dat de ledenraad niet kritisch kijkt naar hoe die contributie wordt uitgegeven. Of is het zo dat het aandeel skirmers in de ledenraad (ALV) is ondervertegenwoordigd?

Ik kan prima snappen dat veel skirm-spelers zoiets hebben van "Dat IAPS, en dat SpeedQB, moet dat nou?" terwijl dat altijd een beetje een minder zichtbare discipline van het airsoften is geweest tov. het skirm spelen. En ik kan me ook goed voorstellen dat skirmers bijvoorbeeld IAPS eigenlijk weinig aan vinden, wie gaat er nou op zo'n parcours op een stilstaand target schieten?

Aan de andere kant denk ik ook dat veel skirmers het lidmaatschap alleen hebben omdat ze dan hun eigen replica's kunnen kopen, en ze daarna direct zijn gaan skirmen zonder dat er veel training is bij komen kijken. Ik denk dat de NABV daar nog best wel wat in zou kunnen betekenen.

Denk niet alleen aan een BOSS cursus maar bijvoorbeeld ook aan zaken als schuttersvaardigheden, hoe je efficiënt met je replica omgaat in meer stressvolle situaties, en tactische vaardigheden. Wat ik me bijvoorbeeld voor kan stellen is een cursusdag waar je begint met pure marksmanship op een kaart zodat iedereen fatsoenlijk weet hoe ie aan moet leggen en moet richten, daarna doorgaat naar een IAPS parcours voor wat meer actie en hoe je je replica het beste kan hanteren, en je uiteindelijk alle skills die je geleerd hebt kan toepassen in een skirm in de CQB arena.

Net zo goed als dat ik een multidisciplinair toernooi best wel een tof idee zou vinden, dat zou ook een beetje kruisbestuiving kunnen veroorzaken tussen de pure skirm-spelers en de pure schietbaan-spelers.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Stoney3K schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:30:
Wat ik dan wel weer typisch vind is dat de ledenraad niet kritisch kijkt naar hoe die contributie wordt uitgegeven. Of is het zo dat het aandeel skirmers in de ledenraad (ALV) is ondervertegenwoordigd?

Ik kan prima snappen dat veel skirm-spelers zoiets hebben van "Dat IAPS, en dat SpeedQB, moet dat nou?" terwijl dat altijd een beetje een minder zichtbare discipline van het airsoften is geweest tov. het skirm spelen. En ik kan me ook goed voorstellen dat skirmers bijvoorbeeld IAPS eigenlijk weinig aan vinden, wie gaat er nou op zo'n parcours op een stilstaand target schieten?

Aan de andere kant denk ik ook dat veel skirmers het lidmaatschap alleen hebben omdat ze dan hun eigen replica's kunnen kopen, en ze daarna direct zijn gaan skirmen zonder dat er veel training is bij komen kijken. Ik denk dat de NABV daar nog best wel wat in zou kunnen betekenen.

Denk niet alleen aan een BOSS cursus maar bijvoorbeeld ook aan zaken als schuttersvaardigheden, hoe je efficiënt met je replica omgaat in meer stressvolle situaties, en tactische vaardigheden. Wat ik me bijvoorbeeld voor kan stellen is een cursusdag waar je begint met pure marksmanship op een kaart zodat iedereen fatsoenlijk weet hoe ie aan moet leggen en moet richten, daarna doorgaat naar een IAPS parcours voor wat meer actie en hoe je je replica het beste kan hanteren, en je uiteindelijk alle skills die je geleerd hebt kan toepassen in een skirm in de CQB arena.

Net zo goed als dat ik een multidisciplinair toernooi best wel een tof idee zou vinden, dat zou ook een beetje kruisbestuiving kunnen veroorzaken tussen de pure skirm-spelers en de pure schietbaan-spelers.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom iemand met airsoft replica's op een schietbaan kaarten zou schieten terwijl dat ook met vuurwapens kan (stiekem niet alleen leuker, maar ook goedkoper). Het appeal achter airsoft is dat je op een veilige manier mensen kan 'taggen', en dat geeft de vrijheid om scenario's te bouwen.

NABV zou eens bij andere bonden (KNSA?) moeten kijken, je hoeft lang niet altijd één discipline te sponsoren met de contributie van alle leden. Sowieso mis ik een aantal basisfaciliteiten zoals een nieuwsbrief/tijdschrift (nee, wat we met mailchimp doen is niet hetzelfde) waarin bijvoorbeeld leden eens hun woordje mogen doen, meerdere centra (al zijn het maar kleinere schietbanen om af te stellen) zodat iedereen er wat aan heeft, organiseer eens in de zoveel tijd een beurs waar beide handelaar en speler met elkaar in contact kan treden, etcetera.

Zonder uberhaubt te kijken naar disciplines/stromingen binnen de sport, mis ik wel gewoon dingen die ik bijvoorbeeld bij de KNSA, KMG en menig BJJ sportschool wel heb. Ik kan me voorstellen dat er een hoop beleving is als je in de buurt van het NAC gebouw woont, maar voor het gros van Nederlandse spelers is dat toch echt een ver-van-je-bed show.

[Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 17-09-2019 16:31]

Rheinmetall Borsig <3

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:27:
[...]

Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom iemand met airsoft replica's op een schietbaan kaarten zou schieten terwijl dat ook met vuurwapens kan (stiekem niet alleen leuker, maar ook goedkoper). Het appeal achter airsoft is dat je op een veilige manier mensen kan 'taggen', en dat geeft de vrijheid om scenario's te bouwen.
Tja, ik kan me zelf ook moeilijk voorstellen dat iemand de hele dag op één plek in een veld wil liggen om mensen te beschieten die toevallig voorbij lopen, maar toch zijn er genoeg lui die graag willen snipen. En parcours-schieten kun je ook met real steel doen... waarom is er dan een heel kampioenschap aan IAPS?

Ik ben het echt helemaal met je eens dat de NABV veel meer aandacht (en geld) moet besteden aan scenario-spel, maar ik denk dat dat nu nog moeilijker te verantwoorden is als 'sport' omdat het voor overheden nog een ver-van-hun-bed-show is. En berichtgeving in de media dat airsoft-skirms als "trainings-middel voor jihadisten" worden gebruikt, helpt daar bijvoorbeeld ook niet erg hard aan mee. :X

Zelf zie ik zaken als parcours dus ook als een manier om je skillset te verbeteren, want buiten skirms om staan mensen toch ook target practice te doen en blikjes te plinken in hun achtertuin? Lijkt me niet heel erg anders.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

WaSteiL schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:26:
[...]

Wat uiteindelijk een grote boost kan zijn voor de sport is als de NABV eens kritisch gaat kijken naar hun contributie. Ik ben lid en heb niet de mogelijkheid vanwege het gezin en andere verplichtingen om elk weekend te gaan, laat staan elke maand. Uiteindelijk ga ik misschien iets van 6-7 keer per jaar. Als je dat wegzet tegen de contributie en het gebruik van de middelen van de NABV dan is dit schrikbarend hoog. En ik weet dat ik hierin niet alleen sta, bijna alle vrienden die ik ken die spelen en lid zijn lopen hier tegen aan.
Vergelijk dit met een elk andere vereniging dan zijn die kosten eigenlijk absurd. Deze discussie is natuurlijk al geopend en met als gevolg dat de contributie al een beetje gedaald zijn.
Voor de 6-7 keer per jaar zou ik net zo goed mijn spullen bij een vriend kunnen stallen en mee kunnen gaan als introducee. :X
Dit....

Ik ervaar de drempel om te beginnen met airsoften als vrij hoog, buiten dat je aardig wat spullen nodig hebt wat de nodige €€€ kost komt er nog een verklaring omtrent gedrag schietsport bij en een NABV lidmaatschap.

Zeker omdat ik niet vaak speel/ van plan ben te gaan skirmen zou het omgerekend op bijna €20 per keer dat ik speel aan lidmaatschap zijn 8)7
Kan ik inderdaad beter een paar €€€ meebetalen aan een familielid en daar een replica leggen voor die paar keer :+
Persoonlijk heb ik minder met het soldaatje spelen en zoek ik meer de conditionele uitdaging in combinatie met spanning. Mij zal je dus niet snel als sniper de hele dag op een plek zien (al doe je dan stiekem iets verkeerd :+ ) liggen. Zet mij maar voorin en laat mij rennen. Iedereen zo zijn ding, maar laat elkaar wel gewoon in waarde en accepteer vooral dat er wat verschillende stromingen zijn. Dat maakt de sport juist zo leuk. Uiteindelijk zie je toch dat beide groepen zo hun eigen weg gaan.
Idem dit. De gasten waarmee ik nu mee gegaan ben doen het puur voor de lol, hoop plezier op het veld. Die zien denk weinig in tactische training en cursussen.

Maargoed om terug te komen op speedqb, ik denk dat het wel de meest toegankelijke variant is waar ik tot nu toe van gehoord heb binnen airsoft en dat is denk wat de NABV ook wel door heeft.
Niet lullig bedoeld maar de regels vind ik dusdanig streng in Nederland dat het ook lastig is om echt toegankelijk te maken :?

Gabriël Ryzen

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Stoney3K schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:15:
[...]

Tja, ik kan me zelf ook moeilijk voorstellen dat iemand de hele dag op één plek in een veld wil liggen om mensen te beschieten die toevallig voorbij lopen, maar toch zijn er genoeg lui die graag willen snipen. En parcours-schieten kun je ook met real steel doen... waarom is er dan een heel kampioenschap aan IAPS?

Ik ben het echt helemaal met je eens dat de NABV veel meer aandacht (en geld) moet besteden aan scenario-spel, maar ik denk dat dat nu nog moeilijker te verantwoorden is als 'sport' omdat het voor overheden nog een ver-van-hun-bed-show is. En berichtgeving in de media dat airsoft-skirms als "trainings-middel voor jihadisten" worden gebruikt, helpt daar bijvoorbeeld ook niet erg hard aan mee. :X

Zelf zie ik zaken als parcours dus ook als een manier om je skillset te verbeteren, want buiten skirms om staan mensen toch ook target practice te doen en blikjes te plinken in hun achtertuin? Lijkt me niet heel erg anders.
Mensen nemen vaak aan dat vuurwapens verboden zijn, de KNSA hebben de meeste veelal niet van gehoord. Beter nog, reguliere schietbanen zijn in mijn regio véél beter vertegenwoordigd dan airsoft velden.

Parcours verbeterd je skillset voor parcours, niet meer of minder. Skirms ga je alleen beter in worden met gerichte training (hier kan ik een boek over volschrijven, en dat doe ik momenteel ook).

Als de NABV inzet op IAPS, dan krijgt het erkenning en steun voor IAPS. Bij de KNSA hebben we dit al een paar jaar geleden ondervonden, o.a. naar aanleiding van Tristan (Alphen) is parcours met vuurwapens verboden geworden niet alleen omdat het als training gezien wordt, maar ook omdat van buitenaf de KNSA de uitstraling heeft dat parcours maar een bijzaak was. In die tijd zag je alleen maar foto's van mensen met petjes, verstelbare brillen, en Anschutz geweren.

Heel ingewikkeld is het niet ben ik bang. Ik snap dat je denkt dat hier politieke belangen bij gemoeid zijn, en misschien is dat ook wel de motivatie erachter, maar dit euvel heb ik wel eerder gezien en ik weet inmiddels wat er na de cliffhanger gebeurd.

Rheinmetall Borsig <3

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mwa, ik denk zelf dat een heel groot deel van de airsoft-spelers de NABV alleen ziet als het orgaan wat hun pasjes uitdeelt zodat ze een 'vergunning' hebben om zelf materiaal te kunnen bezitten. Ze zien de NABV niet direct als een sportbond.

Hoe de NABV het beste skirmers tegemoet kan komen, behalve promotie? Goeie vraag. Ze zijn nou eenmaal ook verantwoordelijkheid voor het waarborgen van de veiligheid op skirms. Maar voor dat soort vraagstukken, heeft de NABV toch juist een ledenraad, die wettelijk gezien het hoogste orgaan is binnen de vereniging?

Ik vind het een erg interessante vraag hoe iedereen de airsoft-sport zou willen zien. Voor mij is het meer dan veredeld tikkertje spelen, de pure schuttersvaardigheid an sich vind ik ook een prima discipline om tijd in te steken, dan komt natuurlijk de reactie, met real steel kun je ook op een target schieten, dat klopt, maar we hebben ook nog altijd boog en luchtbuks, die sporten bestaan net zo goed naast vuurwapen.

Zelf vind ik trouwens ook dat de huidige veiligheidsregels binnen een skirm eigenlijk een handgun compleet nutteloos maken, en dat vind ik ergens wel een beetje jammer. Juist het idee van "onder de MED is handgun verplicht" biedt meer dynamiek aan de sport dan in alle omstandigheden 'pang' mogen roepen. Als je dan met handguns loopt is het alleen om de blits-factor want ze mogen even veel FPS en RoF schieten als een assault, terwijl ze voor die rol juist niet handig zijn.

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True