En hoe doe je dat? Lagere (zwakkere) spring?MueR schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:03:
[...]
@Tristan let er goed op: die novcheat buks is een enorme joule creeper, dus goede kans dat je hem meteen weer moet downgraden.
Dat is wel de meest elegante manier.Tristan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:52:
[...]
En hoe doe je dat? Lagere (zwakkere) spring?
Meestal wel. Het alternatief is de veer knippen, maar dat vereist wat lastiger werk.Tristan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:52:
[...]
En hoe doe je dat? Lagere (zwakkere) spring?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Of barrel korter maken, of piston verzwaren, of beideMueR schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Meestal wel. Het alternatief is de veer knippen, maar dat vereist wat lastiger werk.
Daarnaast moet je die youtube tumoren uit airsoft wereldje niet steunen. Voegen alleen maar negatieve dingen toe.
^^ ditKaap schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:27:
Daarnaast moet je die youtube tumoren uit airsoft wereldje niet steunen. Voegen alleen maar negatieve dingen toe.
Novritsch, Kicking Mustang en co cheaten bij het leven en daarom lijken ze goede buksen te hebben.
Tis gewoon niet handig dat ze in scene gezette filmpjes proberen te maken terwijl de rest gewoon probeert te spelen. Heb zelf ook zo'n gopro ding en een beugeltje voor aan m'n replica of helm geregeld en wat denk je: je kunt of camera man spelen of airsoft spelen. Beide combineren is gewoon lastig. Je ziet gasten helemaal opgetuigd met camera's lopen en als je dan later hun filmpjes ziet is het met alle respect gewoon behoorlijk saai en drollig. Dus ja: je zult de boel wel in scene moeten zetten voor het extra clickbait gevoel 
Zelf overigens nog wel terug te zien in een filmpje waar ik mooi op m'n muil ga door een omgevallen boom en modder
en nee, ga de link niet delen
Zelf overigens nog wel terug te zien in een filmpje waar ik mooi op m'n muil ga door een omgevallen boom en modder
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dit ja. Ik heb eigenlijk al een tijdje niet gespeeld, deels omdat ik m'n pak maar niet af krijg, deels omdat ik opkijk tegen de stigma omtrent snipers omdat er een grote hoeveelheid eikels met een veel te dure Novcheat selfie stick in een aangekochte ghillie rondloopt stil ligt voor beeldmateriaal.Kaap schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:27:
Ooit krijg ik meer vrije tijd (2 banen hebben helpt niet) en dan ga ik kijken of ik eens met wat tweakers op pad kan.
Waarom zoveel haat tegen die lui met een selfiestick? 
Oke, laatste keer had ik een dickshot gevolgd door een hoop gejuich, maar normaliter zijn het m'n favo doelen om te trollen. Knifekill op een vijandelijke sniper geeft veel voldoening hoor
De schok die door zo'n gast gaat als ie je plastic bitchslapper in z'n nek voelt
Als ze allemaal in je eigen team zitten is het irritant, want dan score je geen objective meer.. das waar.
Inb4: tijd voor sniperlimit per team
Oke, laatste keer had ik een dickshot gevolgd door een hoop gejuich, maar normaliter zijn het m'n favo doelen om te trollen. Knifekill op een vijandelijke sniper geeft veel voldoening hoor

Als ze allemaal in je eigen team zitten is het irritant, want dan score je geen objective meer.. das waar.
Inb4: tijd voor sniperlimit per team

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dan snap je dus niet waar het probleem hem in zit. Gaat niet om het feit dat ze sniper spelen, gaat om het feit dat ze andere beschuldigen van cheaten, zaken in scene zetten, alles op youtube. En daarmee dus een verkeerd en negatief beeld van de sport uitdragen.
Dat sniper limiet zie je al terug op de kwalitatief betere skirm.
Dat sniper limiet zie je al terug op de kwalitatief betere skirm.
[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-06-2019 18:35 ]
Geen zorgen om maken; je speelstijl is in mijn optiek bepalend.nst6ldr schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Dit ja. Ik heb eigenlijk al een tijdje niet gespeeld, deels omdat ik m'n pak maar niet af krijg, deels omdat ik opkijk tegen de stigma omtrent snipers omdat er een grote hoeveelheid eikels met een veel te dure Novcheat selfie stick in een aangekochte ghillie rondloopt stil ligt voor beeldmateriaal.
Ik heb er zelf in ieder geval nog niet mee te maken gehad maar:
* Ik heb een korte VSR zonder selfie-features, en vaak niet eens een bipod
* Ik heb wel een ghillie, maar dat is een schouder/capuchon met cape, meer niet.
* Ik ren met mijn team mee richting de objectives.
Een tijdje terug bij Operation Gravedigger/King Forest met mijn team naar de objective gerend, paar meter daarvoor positie ingenomen en iets van 4 man afgeschoten die mijn team wilden ambushen terwijl ze de objective aan het nemen waren.
Geloof me maar dat ik geen gezeik van mijn teammaten kreeg daarover
En met een beetje zelfspot is natuurlijk ook niets mis (opgenomen nadat de skirm was afgelopen): https://www.instagram.com/p/BwzlVfdADrh/
@Kaap had ik niet genoeg smileys gebruikt?
@citruspers exact dat: in mijn squat speelt een DMR mee en die doet precies wat ie moet doen, meter of wat achter ons oversight houden en helpen pushen. Soms legt ie z’n replica weg om pistol only op de objective af te rennen, met onze dekking.
Denk dat @Kaap m’n bericht niet goed begreep; die lui die de hele dag in een bosje op voorbijgangers zitten te wachten voegen niets toe. Behalve leuke knifekills, dus.
@citruspers exact dat: in mijn squat speelt een DMR mee en die doet precies wat ie moet doen, meter of wat achter ons oversight houden en helpen pushen. Soms legt ie z’n replica weg om pistol only op de objective af te rennen, met onze dekking.
Denk dat @Kaap m’n bericht niet goed begreep; die lui die de hele dag in een bosje op voorbijgangers zitten te wachten voegen niets toe. Behalve leuke knifekills, dus.
Maar prima dan toch, die lui zijn blij om de hele dag in de bosjes te liggen en jullie zijn blij met de easy knifekill. Probleem opgelost
Nee eigenlijk niet.. Ze brengen geen meerwaarde mee voor het team waardoor je of in het verliezende team zit want objectives doen ze niet aan.. Of je zit in het winnende team en de enemy gaat naar de pauze maar naar huis want worden totaal overrompeld en hebben er geen zin meer in...Tristan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:39:
Maar prima dan toch, die lui zijn blij om de hele dag in de bosjes te liggen en jullie zijn blij met de easy knifekill. Probleem opgelost
Prima als je sniper speelt en logisch dat je afstand houdt (med 15 meter?).. Maar blijf wel gewoon met het spel meedoen en ga vooral niet cheaten wat de meeste blijven doen (dankzij noviboy etc).
Mooie is ook dat ze vooral ook aan het creepen zijn dat nu hopelijk met de nieuwe regels omzeep wordt geholpen. In een van Silo zn filmpjes zegt hij door cheaters beschuldigt te worden van te hard schieten.. Chrono op 0.20..onder 500fps en ze mogen weer doorgaan.. Ondertussen even een voiceover erovereen hoe geweldig goed hij wel niet is en fantastische replica heeft

Tldr; Mand
Wat een reacties zeg, nou komt dat zeker door mijn complete onervarenheid maar hoe christen Novi ed. dan precies? Alleen door niet mee te doen aan objectives?
Ok vind de filmpjes best leuk, ja de titels zijn super clickbaiterig maar zo vervelend is hij toch niet?
Kickingmustang gaat alleen maar over cheaten dus daar was ik snel klaar mee.
Zelf ook altijd geroepen dat ik ging snipen maar sinds ik daadwerkelijk geairsoft heb was ik daar snel van genezen. Met een replica rondrennen en lol hebben met maten vond ik leuker (of zoals @citruspers beschrijfd)
Ok vind de filmpjes best leuk, ja de titels zijn super clickbaiterig maar zo vervelend is hij toch niet?
Zelf ook altijd geroepen dat ik ging snipen maar sinds ik daadwerkelijk geairsoft heb was ik daar snel van genezen. Met een replica rondrennen en lol hebben met maten vond ik leuker (of zoals @citruspers beschrijfd)
Het niet meedoen aan objectives is vervelend maar zeker geen cheaten.sapphire schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:25:
Wat een reacties zeg, nou komt dat zeker door mijn complete onervarenheid maar hoe christen Novi ed. dan precies? Alleen door niet mee te doen aan objectives?
Zoals ik hierboven al beschreven heb, begint het met de JouleCreep. Je replica dermate aanpassen dat je harder schiet dan is toegestaan. Je houdt je niet aan de regels en speelt vals.. Het erge is dat dit gewoon mensen in gevaar kan brengen.
Daarbij heb ik al meerdere keren gehoord dat ze meerdere teambandjes zouden dragen, vervolgens halverwege bandje omwisselen en ineens in de rug van hun eerder eigen team te staan.. Want dan hebben ze weer wat footage.
De filmpjes zijn zeker leuk om naar te kijken en doe het zelf ook met regelmaat maar worden vaker ook in scene gezet (zie Cleanshot op Zuid63, wat hij uiteindelijk heeft moeten toegeven).
Heb je daar iets van een link/bron vanPannekook schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:16:
[...]
Het niet meedoen aan objectives is vervelend maar zeker geen cheaten.
Zoals ik hierboven al beschreven heb, begint het met de JouleCreep. Je replica dermate aanpassen dat je harder schiet dan is toegestaan. Je houdt je niet aan de regels en speelt vals.. Het erge is dat dit gewoon mensen in gevaar kan brengen.
Daarbij heb ik al meerdere keren gehoord dat ze meerdere teambandjes zouden dragen, vervolgens halverwege bandje omwisselen en ineens in de rug van hun eerder eigen team te staan.. Want dan hebben ze weer wat footage.
De filmpjes zijn zeker leuk om naar te kijken en doe het zelf ook met regelmaat maar worden vaker ook in scene gezet (zie Cleanshot op Zuid63, wat hij uiteindelijk heeft moeten toegeven).
Ik denk van de dingen die je zegt, dat dingen in scène gezet zijn, van team wisselen, (opzettelijke) joule creep.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd
Een andere vraag, met de nieuwe regels; hoe kun je als thuisgebruiker nu zelf je spullen testen? Kan dat nog steeds met een chrono of is dat nu ook lastiger ?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd
Een andere vraag, met de nieuwe regels; hoe kun je als thuisgebruiker nu zelf je spullen testen? Kan dat nog steeds met een chrono of is dat nu ook lastiger ?
Ja, kan gewoon met een chrono. Joules (energie) is namelijk gebaseerd op de snelheid en het gewicht van de BB.sapphire schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:36:
Op de meeste chrono's kan je het BB-gewicht instellen waardoor je zelfs op de display het aantal joules kan zien, maar zolang je maar het bb-gewicht en de snelheid weet kan je de joules altijd uitrekenen, of teruglezen uit een tabel.
maar worden vaker ook in scene gezet (zie Cleanshot op Zuid63, wat hij uiteindelijk heeft moeten toegeven)
Om heel eerlijk te zijn, ben ik/word ik die airsoft snipers zat. Nov, cleanshot, silo, kickingmustang, zijn allemaal hetzelfde. Hier in Cyprus is airsoft niet heel groot, we hebben meestal games met +/- 20 man (laatste grotere game ~78 man)..., laatste game hadden we 10!!! snipers, daarna voor de volgende game maar een sniper limit gezet. Helaas krijg je dan weer, waarom hij wel en ik niet. Ik (de spelers, ben zelf geen sniper) heb alleen maar mijn ssg24 (hier hebben ze allemaal de SSG24
[ Voor 50% gewijzigd door da_PSI op 21-06-2019 12:39 ]
De betreffende video's heeft hij offline gehaald, maar wel nog onderstaande post terug kunnen vinden op de facebook pagina van Zuid63.da_PSI schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:00:
[...]
maar worden vaker ook in scene gezet (zie Cleanshot op Zuid63, wat hij uiteindelijk heeft moeten toegeven)
Om heel eerlijk te zijn, ben ik/word ik die airsoft snipers zat. Nov, cleanshot, silo, kickingmustang, zijn allemaal hetzelfde. Hier in Cyprus is airsoft niet heel groot, we hebben meestal games met +/- 20 man..., laatste game hadden we 10!!! snipers, daarna voor de volgende game maar een sniper limit gezet. Helaas krijg je dan weer, waarom hij wel en ik niet. Ik heb alleen maar mijn ssg24 (hier hebben ze allemaal de SSG24)
https://www.facebook.com/...529053949/?type=3&theater
Is in scene gezet samen met Bokkie, ook een of andere sniper malloot die dit soort praktijken uithaalt.. beide heren zijn dan ook direct gebanned (en terecht)
Zelf zou ik een sniper limiet jammer vinden. Als ik een veld zou draaien lijkt het me beter om inschrijvingen op basis van squads te doen, op die manier dwing je dan ook meer teamwork af.da_PSI schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:00:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ben ik/word ik die airsoft snipers zat. Nov, cleanshot, silo, kickingmustang, zijn allemaal hetzelfde. Hier in Cyprus is airsoft niet heel groot, we hebben meestal games met +/- 20 man (laatste grotere game ~78 man)..., laatste game hadden we 10!!! snipers, daarna voor de volgende game maar een sniper limit gezet. Helaas krijg je dan weer, waarom hij wel en ik niet. Ik (de spelers, ben zelf geen sniper) heb alleen maar mijn ssg24 (hier hebben ze allemaal de SSG24)
Op de site zou ik dan een roster verwachten waar je je samenstelling kan kiezen en invullen: Team (4, infanteristen), squad (8 man, infanteristen + LMG of sniper), platoon (12 man, infanteristen + LMGs en snipers). Hoe groter de groep, hoe meer variatie in classes. Knal er een messagebox/forum onder zodat zwevende spelers/tweetallen zich onder een groep kunnen scharen. Zo krijg je meer eendracht binnen de sport, en wie weet hou je er een vaste groep aan over.
En nu snel Joule testen nu die nog stock is
Zaterdag ben ik bij Area077 geweest, wat een tof nieuw terrein is dit. Binnen lekker fast paced CQB en nog een klein stukje buiten met enkele ondergrondse bunkers. Dit veld heeft zeker veel potentie en de organisatie staat erg open voor kritiek. Zeker een veld om vaker terug te gaan komen.
Gaaf. 2 Vrienden van me zijn er laatst ook wezen kijken en waren ook erg enthusiast. Die gaven ook aan dat er nog wel verbeterpunten waren, maar dat de orga er erg voor open stond. Met een beetje mazzel ga ik het 7 Juli meemaken, nog meer tweakers die dan van plan zijn om te gaan?Pannekook schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:41:
Zaterdag ben ik bij Area077 geweest, wat een tof nieuw terrein is dit. Binnen lekker fast paced CQB en nog een klein stukje buiten met enkele ondergrondse bunkers. Dit veld heeft zeker veel potentie en de organisatie staat erg open voor kritiek. Zeker een veld om vaker terug te gaan komen.
Zonder limiet, hebben we straks een team van 10 met 9 snipersnst6ldr schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:30:
[...]
Zelf zou ik een sniper limiet jammer vinden. Als ik een veld zou draaien lijkt het me beter om inschrijvingen op basis van squads te doen, op die manier dwing je dan ook meer teamwork af.
Op de site zou ik dan een roster verwachten waar je je samenstelling kan kiezen en invullen: Team (4, infanteristen), squad (8 man, infanteristen + LMG of sniper), platoon (12 man, infanteristen + LMGs en snipers). Hoe groter de groep, hoe meer variatie in classes. Knal er een messagebox/forum onder zodat zwevende spelers/tweetallen zich onder een groep kunnen scharen. Zo krijg je meer eendracht binnen de sport, en wie weet hou je er een vaste groep aan over.

Het is niet dat we een vast limit hebben, alle games welke we spelen worden via een pol gedaan. En als we bijvoorbeeld 5 snipers hebben /2=2.5 dan moet er 1 toch een andere iets anders kiezen. We hebben hier tot zover nog nooit problemen mee gehad
BTW, heeft iemand hier een TM Gold Match? Ik weet niet of het normaal is, maar hij locked niet naar achteren wanneer de laatste BB weg is
Novritsch is meerdere keren van velden afgestuurd voor oa het wisselen van teambandjes om achter de linies te komen en over de omheining klimmen om datzelfde te bereiken. Daarbij is hij zelf ook nog al van het niet nemen van hits.sapphire schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:25:
Kicking Mustang is helemaal een lamlul, die wordt zelfs op velden gebanned voordat hij er een voet zet. Niet nemen van hits, constante bewuste headshots, spawncampen, grafhard liegen tegen marshals...
Al die gasten (ook de nederlandse cloonkindjes) zijn alleen maar bezig met zichzelf en hun portemonnee, niet met het spel. Dat maken ze namelijk kapot.
25 nuPannekook schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:45:
Prima als je sniper speelt en logisch dat je afstand houdt (med 15 meter?)..
Nou dit dus. Als ie zoiets zou flikken bij een event van mijn team, gaan we gewoon braaf chronoen met de BBs waarmee hij speelt, daarna duw ik er zelf nog wat 0.40 in. Creep of ineens wild andere schotkracht? Doei.Mooie is ook dat ze vooral ook aan het creepen zijn dat nu hopelijk met de nieuwe regels omzeep wordt geholpen. In een van Silo zn filmpjes zegt hij door cheaters beschuldigt te worden van te hard schieten.. Chrono op 0.20..onder 500fps en ze mogen weer doorgaan.. Ondertussen even een voiceover erovereen hoe geweldig goed hij wel niet is en fantastische replica heeftBen wel door dit soort mensen in de sport terecht gekomen maar gelukkig snel achter de waarheid gekomen
[ Voor 26% gewijzigd door MueR op 25-06-2019 16:53 ]
Mag ik trouwens even mijn lof uitspreken voor de nieuwe regelgeving?MueR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:50:
Nou dit dus. Als ie zoiets zou flikken bij een event van mijn team, gaan we gewoon braaf chronoen met de BBs waarmee hij speelt, daarna duw ik er zelf nog wat 0.40 in. Creep of ineens wild andere schotkracht? Doei.
Zoals de meeste airsofters heb ik genoeg om over te zeuren, maar de afgelopen buitenskirm voelde een stuk meer als een level-playing-field nu er met .30's gechrono'd wordt en een flink stuk minder wordt gejoulecreeped.
Nu HPA niet meer compleet pay-to-win is heb ik ook maar een setje besteld (al is het in eerste instantie voor een GBB MP9 om vnml zonder cooldown te kunnen knallen).
Fijn om dat te horencitruspers schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:10:
[...]
Mag ik trouwens even mijn lof uitspreken voor de nieuwe regelgeving?
Maar over een jaar ben ik waarschijnlijk weer verkiesbaar voor de LR, dan mag je wel op me stemmen hoor

Ik ga aankomende zaterdag naar Area077, ben benieuwd! Ik hoop dat het weer een klein beetje meezit, en als het dan toch ontzettend heet is dat het binnen gedeelde een beetje koel is. Ik neem de sidearm mee, desnoods smiddags pistol only (om het vest maar kwijt te zijn).Pannekook schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:41:
[...]
En nu snel Joule testen nu die nog stock isBen wel benieuwd hoe hard die daadwerkelijk schiet..
wat betreft de airsoft youtubers is dit helaas de werkelijkheid, ondanks dat ik van de meeste videos wel kan aanzien wordt het klickbait gehalte wel erg hoog de laatste tijd. Persoonlijk kijk ik graag naar Airsoft CamMan (ondanks ik geen sniper speel) kan ik er erg van genieten als er iemand op een paar meter langs hem loopt en de rust bewaard om op het beste moment toe te slaan. Ook hier zal vast wel eens wat gestaged zijn, maar de sfeer en spanning is enorm!
Edit: Oh, vergeten: Airsoft Alfonse, iemand die voornamelijk support speelt, maar ook geweldige videos maakt. Het is een beetje spray and pray, maar daar is de replica dan ook naar.
[ Voor 6% gewijzigd door j0rDy op 25-06-2019 20:01 ]
Als het buiten 30 graden is, is het binnen rond de 22..is een konijnenfokkerij geweest waardoor er een fatsoenlijk dak op zit. Ik kan je aanraden om veel met pistol te spelen en lekker rushen.. Einde van de dag best uitgedaan.. M4 aan de kant en alleen maar met de glock gespeeld..j0rDy schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:00:
[...]
Ik ga aankomende zaterdag naar Area077, ben benieuwd! Ik hoop dat het weer een klein beetje meezit, en als het dan toch ontzettend heet is dat het binnen gedeelde een beetje koel is. Ik neem de sidearm mee, desnoods smiddags pistol only (om het vest maar kwijt te zijn).
Yeah no, zo werkt dat niet... in veel gevallen is het binnen echt om te sterven na een paar dagen zo heet.Pannekook schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:05:
[...]
Als het buiten 30 graden is, is het binnen rond de 22..is een konijnenfokkerij geweest waardoor er een fatsoenlijk dak op zit. Ik kan je aanraden om veel met pistol te spelen en lekker rushen.. Einde van de dag best uitgedaan.. M4 aan de kant en alleen maar met de glock gespeeld..
In veel gevallen wel ja, in dit geval nietMueR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:07:
[...]
Yeah no, zo werkt dat niet... in veel gevallen is het binnen echt om te sterven na een paar dagen zo heet.
Is natuurlijk niet alleen een fatsoenlijk dak dat meetelt, zal zeker meerdere factoren hebben maar het was daadwerkelijk maar 22 graden binnen terwijl het buiten 30 was. Vond het toch wel prettig hoor
Dan moet je gewoon zorgen dat je niet bij het sniper team zit, want die winnen toch geen objectivesda_PSI schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:50:
[...]
Zonder limiet, hebben we straks een team van 10 met 9 snipers![]()
Het is niet dat we een vast limit hebben, alle games welke we spelen worden via een pol gedaan. En als we bijvoorbeeld 5 snipers hebben /2=2.5 dan moet er 1 toch een andere iets anders kiezen. We hebben hier tot zover nog nooit problemen mee gehad
BTW, heeft iemand hier een TM Gold Match? Ik weet niet of het normaal is, maar hij locked niet naar achteren wanneer de laatste BB weg isen dat is enorm vervelend
Sommige mensen hebben helaas alleen een sniper, die zou je dan best wel benadelen. Zelf heb ik er met mijn HPA DMR al minder last van, als er echt over gejankt zou worden, dan draai ik de joules een beetje terug, silencer en scoper er af en dan gebruik ik 'm als single shot assault (merk sowieso wel dat naarmate ik meer speel, ik minder schiet).
Naar de doorsnee skirm heb ik trouwens sowieso al meerdere classes replica bij, omdat ik graag afhankelijk van het spel de juiste rol pak. Mijn sniper pak ik eigenlijk nauwelijks meer, de DMR vrijwel altijd. Als ik merk dat het wat meer close combat of fast-paced is, pak ik een AEG (meestal de AUG, binnenkort misschien de KAC PDW als 'ie af is).
Toch maar weer eens een datumpje plannen. Zal ik zelf eens beginnen met kijken wat er nog allemaal wel en niet werkt aan de verzamelingMueR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:24:
[...]
Fijn om dat te horenIk zou willen dat ik zelf weer aan schieten toe kwam.
Traditioneel airsoft: meer klooien met je replica's werkend krijgen, dan daadwerkelijk skirmenHogader schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:10:
[...]
Toch maar weer eens een datumpje plannen. Zal ik zelf eens beginnen met kijken wat er nog allemaal wel en niet werkt aan de verzameling
Nah eerder dat ze al meer dan een jaar geen actie gezien hebben en uberhaupt in de afgelopen jaren niet heel veeldr.lowtune schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:54:
[...]
Traditioneel airsoft: meer klooien met je replica's werkend krijgen, dan daadwerkelijk skirmen
Alhoewel ik er door mijn knutselskills
Hebben die krengen zoveel onderhoud nodig dan ?
Als ik een (ooit) replica koop hoop ik toch dat ik niet voor/na iedere skirm uren hoef te sleutelen
Sowieso vind ik het een lastig iets, ik zeg ook steeds ooit omdat ik het erg leuk vind om af en toe te doen en een eigen AEG natuurlijk fijn is. Zit alleen nu even in de tropenjaren met 2 kleintjes thuis
Maargoed omdat ik gewoon graag dingen opzoek heb ik al eea. zitten kijken en aardig wat tips gehad van @citruspers (thanx!!).
Ik leen nu de AEG's van een goede vriend van m'n zwager, erg leuk maar zij waren super fanatieke airsofters en die kerel houd nogal van mooie spulletjes en niet van half werk. Dus TM only en dan de HK416, Scar, AA-12, ect. En flink geüpgraded met Gate Titan erin, Prometheus gears, andere barrel, ect.
Toen ik dus over een AEG om te beginnen begon was het eigenlijk "Koop een TM" en eventueel een wat luxere Krytac maar verder is eigenlijk alles meuk. Mja om nou voor die enkele keer €500 voor een kale AEG uit te geven vind ik een no-go.
Gelukkig kreeg ik van @citruspers een stuk genuanceerder advies om bv eens naar Specna te kijken.
Nu had ik zelf de befaamde/beruchte G&G Raider (2.0) gevonden als instapper. En in dezelfde prijsklasse was ik erg gecharmeerd van de Specna Edge serie die wel wat leuke dingen lijkt te bieden. (al was dat ook allemaal marketing en ruk kwaliteit onderdelen volgens die kerel).
En om één of andere reden lijkt een ICS met een split gearbox me ook wel handig al vind ik die modellen veelal niet zo
Maargoed zou je met zulke modellen zonder veel knutselen kunnen beginnen met een skirm. Snap dat het niet de topmodellen zijn maar voor 2~4x per jaar krijgt het ook weer niet super veel te voorduren lijkt me.
Als iemand nog tips of vragen heeft hoor ik het graag
Als ik een (ooit) replica koop hoop ik toch dat ik niet voor/na iedere skirm uren hoef te sleutelen
Sowieso vind ik het een lastig iets, ik zeg ook steeds ooit omdat ik het erg leuk vind om af en toe te doen en een eigen AEG natuurlijk fijn is. Zit alleen nu even in de tropenjaren met 2 kleintjes thuis
Maargoed omdat ik gewoon graag dingen opzoek heb ik al eea. zitten kijken en aardig wat tips gehad van @citruspers (thanx!!).
Ik leen nu de AEG's van een goede vriend van m'n zwager, erg leuk maar zij waren super fanatieke airsofters en die kerel houd nogal van mooie spulletjes en niet van half werk. Dus TM only en dan de HK416, Scar, AA-12, ect. En flink geüpgraded met Gate Titan erin, Prometheus gears, andere barrel, ect.
Toen ik dus over een AEG om te beginnen begon was het eigenlijk "Koop een TM" en eventueel een wat luxere Krytac maar verder is eigenlijk alles meuk. Mja om nou voor die enkele keer €500 voor een kale AEG uit te geven vind ik een no-go.
Gelukkig kreeg ik van @citruspers een stuk genuanceerder advies om bv eens naar Specna te kijken.
Nu had ik zelf de befaamde/beruchte G&G Raider (2.0) gevonden als instapper. En in dezelfde prijsklasse was ik erg gecharmeerd van de Specna Edge serie die wel wat leuke dingen lijkt te bieden. (al was dat ook allemaal marketing en ruk kwaliteit onderdelen volgens die kerel).
En om één of andere reden lijkt een ICS met een split gearbox me ook wel handig al vind ik die modellen veelal niet zo
Maargoed zou je met zulke modellen zonder veel knutselen kunnen beginnen met een skirm. Snap dat het niet de topmodellen zijn maar voor 2~4x per jaar krijgt het ook weer niet super veel te voorduren lijkt me.
Als iemand nog tips of vragen heeft hoor ik het graag
Met een M140 spring. Getest met .3s en .4s:Pannekook schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:41:
[...]
En nu snel Joule testen nu die nog stock isBen wel benieuwd hoe hard die daadwerkelijk schiet..

En de hopup afstelling (zeker nog niet final):

Creep valt me alleszins mee, ik heb met 0.20 wel eens op 2,3J gezeten en met gewicht waarmee ik schoot op 3,2JTristan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:21:
[...]
Met een M140 spring. Getest met .3s en .4s:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@sapphire ik speel nu 1,5 jaar zo ongeveer elke maand een skirm met dezelfde G&G predator, soms binnen met m'n G&G Firehawk. Nog geen problemen gehad gelukkig. Heb van de Predator wel de hopup vervangen en een iets langere loop erin gestopt, met het originele hopup rubber en haal daar wonderlijke resultaten mee. Met een 11,1v lipo haal je standaard rond de 24rps, zit op 1,17j en schiet groepjes met .30 bb's tot 50 meter. Voor de upgrades was dat even ver, maar waren de groepjes 50x50 cm en nu meer 10x10cm. Wordt lastig om dat nog (veel) beter te krijgen
Tis ook mazzel hebben, mijn eerste predator heeft nooit goed gewerkt en ging de eerste skirm stuk, die werd direct geruild door deze die wel goed werkt. Die van een squatmaat heeft een nieuwe cilinder nodig gehad. Het slijt, maar 1 ding staat vast: if you're kind to your stuff, you stuff will be kind to you
Na jaren enkel met een primary arm (2x een JG082 Sig552) te hebben gespeeld, heb onlangs een side arm (ASG CZ75 P-07 GBB co2) aangeschaft. Nou heb ik totaal nog geen ervaring met co2 replica's.
Indien ik een nieuwe co2 patroon erin doet, zal mijn replica bij de eerste paar schoten met bb's, een veel te hoge joule/fps waarde meten.
Hoe gaan jullie hiermee om? Schieten jullie thuis eerst een magazijn bb's leeg voordat jullie naar een Skirm gaan, zodat de chronowaarde bij 0,2 gram bb's < 360fps/1.2 Joule blijft?
Indien ik een nieuwe co2 patroon erin doet, zal mijn replica bij de eerste paar schoten met bb's, een veel te hoge joule/fps waarde meten.
Hoe gaan jullie hiermee om? Schieten jullie thuis eerst een magazijn bb's leeg voordat jullie naar een Skirm gaan, zodat de chronowaarde bij 0,2 gram bb's < 360fps/1.2 Joule blijft?
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Nee veel onderhoud is er in principe niet nodig als je hem gewoon standaard houdt zoals hij uit de fabriek rolt. In principe hoef je dan enkel aan onderhoud te denken als je merkt dat de performance minder wordt. (wat bij een paar keer per jaar en goed gebruik/opslag in de termijn van jaren ligt ipv weken)sapphire schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:54:
Hebben die krengen zoveel onderhoud nodig dan ?
Echter als technicus van beroep vind ik het sleutelen aan die dingen nu eenmaal leuk, dusja dan blijf je continue bezig om net dat beetje extra performance eruit te knijpen. Ik doe dat zelf echter niet op FPS gebied (alles rond de 1J barriere is goed genoeg), maar op het gebied van alles zo consistent mogelijk maken.
^^ dit. Standaard buks doet het prima zonder onderhoud, al kan een of twee keer per jaar je barrel een keer schoonmaken (gewoon met een doekje op zo'n unjamming rod ff er door halen wel wat schelen.Hogader schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:17:
[...]
Nee veel onderhoud is er in principe niet nodig als je hem gewoon standaard houdt zoals hij uit de fabriek rolt. In principe hoef je dan enkel aan onderhoud te denken als je merkt dat de performance minder wordt. (wat bij een paar keer per jaar en goed gebruik/opslag in de termijn van jaren ligt ipv weken)
Echter als technicus van beroep vind ik het sleutelen aan die dingen nu eenmaal leuk, dusja dan blijf je continue bezig om net dat beetje extra performance eruit te knijpen. Ik doe dat zelf echter niet op FPS gebied (alles rond de 1J barriere is goed genoeg), maar op het gebied van alles zo consistent mogelijk maken.
Netjes, had eerlijk gezegd gedacht dat deze over het limiet zou gaan.Tristan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:21:
[...]
Met een M140 spring. Getest met .3s en .4s:
[Afbeelding]
Veel plezier ermee, nu vol hangen met 10 GoPro's en je bent een echte sniper
Zelf geen ervaring met Co2 maar heb soortgelijk met mijn GreenGas G17. Deze vul ik met gas en tijdens Chronoen schiet ik gewoon 2/3 om de druk eraf te halen en dan is deze netjes onder het limiet. Denk dat dit met Co2 wel hetzelfde werktIndy91 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:33:
Pannekook schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Netjes, had eerlijk gezegd gedacht dat deze over het limiet zou gaan.
Veel plezier ermee, nu vol hangen met 10 GoPro's en je bent een echte sniper(Geintje natuurlijk).

@NiGeLaToR Ik ben altijd heel kind voor mijn stuf dus dat komt dan zeker goed 
@Hogader Ik heb geen technische achtergrond maar ben wel een knutselaar. Het is ook niet dat ik het niet leuk vind want dat vind ik vast wel, meer een tijdskwestie.
Mezelf kennende ga ik uiteindelijk toch wel eens sleutelen en wat upgraden maar was meer de vraag hoe noodzakelijk het is maar valt dus mee.
@MueR Klinkt wel als iets wat ik gewoon na elke skirm zou doen. Doekje erover, rod door de barrel. Spullen netjes wegleggen voor de volgende keer.
Netjes vetjes aanbrengen met regelmaat ben ik ook wel van.
Goed om iig te horen dat je met een stock AEG vrijwel direct wat kunt doen. Maakt de drempel iig weer ietsjes lager
@Hogader Ik heb geen technische achtergrond maar ben wel een knutselaar. Het is ook niet dat ik het niet leuk vind want dat vind ik vast wel, meer een tijdskwestie.
Mezelf kennende ga ik uiteindelijk toch wel eens sleutelen en wat upgraden maar was meer de vraag hoe noodzakelijk het is maar valt dus mee.
@MueR Klinkt wel als iets wat ik gewoon na elke skirm zou doen. Doekje erover, rod door de barrel. Spullen netjes wegleggen voor de volgende keer.
Netjes vetjes aanbrengen met regelmaat ben ik ook wel van.
Goed om iig te horen dat je met een stock AEG vrijwel direct wat kunt doen. Maakt de drempel iig weer ietsjes lager
Ik vraag me het volgende af. Wat is de functie van de schroef in de turret knoppen van de scope. Zie de foto hieronder:

Zover ik begreep is dit om je turret te resetten naar het nieuwe nul punt zodra je de scope hebt gezero’ed. Echter in mijn geval - dit is de Novritsch Scope - kan ik de schroefjes wel losdraaien maar de turret knoppen zelf krijg ik met geen mogelijkheid eraf. Hoe werkt dit?

Zover ik begreep is dit om je turret te resetten naar het nieuwe nul punt zodra je de scope hebt gezero’ed. Echter in mijn geval - dit is de Novritsch Scope - kan ik de schroefjes wel losdraaien maar de turret knoppen zelf krijg ik met geen mogelijkheid eraf. Hoe werkt dit?
Met mij co2 pistool (heb ik nu niet meer) was het gewoon 2x schieten en dan was hij weer binnen de limiet. Dat weten ze bij de FPS volgens mij ook wel, dus als je daar eerst 2x even langs de chrono schiet en daarna er door is het ook prima.Indy91 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:33:
Na jaren enkel met een primary arm (2x een JG082 Sig552) te hebben gespeeld, heb onlangs een side arm (ASG CZ75 P-07 GBB co2) aangeschaft. Nou heb ik totaal nog geen ervaring met co2 replica's.
Het is me uiteindelijk gelukt door met m’n nagel kracht te zetten op de turret ring. Opgelost!Tristan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:47:
Ik vraag me het volgende af. Wat is de functie van de schroef in de turret knoppen van de scope. Zie de foto hieronder:
[Afbeelding]
Pannekook schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:
Zelf geen ervaring met Co2 maar heb soortgelijk met mijn GreenGas G17. Deze vul ik met gas en tijdens Chronoen schiet ik gewoon 2/3 om de druk eraf te halen en dan is deze netjes onder het limiet. Denk dat dit met Co2 wel hetzelfde werkt
Thx, voor jullie reactiedr.lowtune schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:19:
[...]
Met mij co2 pistool (heb ik nu niet meer) was het gewoon 2x schieten en dan was hij weer binnen de limiet. Dat weten ze bij de FPS volgens mij ook wel, dus als je daar eerst 2x even langs de chrono schiet en daarna er door is het ook prima.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Heeft iemand dat nieuwe geneuzel van Novritsch meegekregen? Iets grotere BB's, grotere barrels/hopups/mags voor een betere "alles"?
Ik hoop eigenlijk dat de NABV lekker dwars gaat liggen voor deze marketingtruc en zo voorkomt dat airsoft qua kaliber gaat fragmenteren. Tenzij onze grootste youtube-sniper fan @MueR bereid is een goed woordje te doen voor deze innovatie?
Ik hoop eigenlijk dat de NABV lekker dwars gaat liggen voor deze marketingtruc en zo voorkomt dat airsoft qua kaliber gaat fragmenteren. Tenzij onze grootste youtube-sniper fan @MueR bereid is een goed woordje te doen voor deze innovatie?
citruspers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:28:
Heeft iemand dat nieuwe geneuzel van Novritsch meegekregen? Iets grotere BB's, grotere barrels/hopups/mags voor een betere "alles"?
Voelt een beetje als een mailtje uitsturen zonder attachment inderdaad. Hier is je linkNiGeLaToR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:30:
[...]
enige wat ik nog mis is linkje(s) naar dit geweldige verhaal
https://eu.novritsch.com/product/ssg24-full-thrust-kit/
Thankscitruspers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:34:
[...]
Voelt een beetje als een mailtje uitsturen zonder attachment inderdaad. Hier is je link
https://eu.novritsch.com/product/ssg24-full-thrust-kit/
2,3 joule / 0,4gram bb blijft staan voor bolt action sniper, ook als je een 6.44mm bb/loop gebruikt. Ik denk dat je met een grotere bb en relatief laag gewicht niet weg komt.With the NOVRITSCH FULL THRUST KIT installed in your SSG24 you can use 6.44mm 0.58g Bio BBs.
Ook wordt er getest in NL met een gewone 6mm bb, die je met een 6,44mm loop nauwelijks zal kunnen verschieten. Ik vermoed dat dit dus in NL niet aan de orde komt?
Des te beter, dan schiet je bij de Chrono netjes 1.5 Joule, en met je 6.44mm bb's ineens 4+NiGeLaToR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
Ook wordt er getest in NL met een gewone 6mm bb, die je met een 6,44mm loop nauwelijks zal kunnen verschieten. Ik vermoed dat dit dus in NL niet aan de orde komt?
Op die manier haal je inderdaad wel de range die hij belooft
Het lijkt inderdaad een truc te zijn om de joulecreep regels te omzeilen. Ik ben er niet blij mee in elk geval. En hoe orga's hier op gaan controleren? Geen idee.
Ik ben laatste voor het eerst op een 360FPS only event geweest, geen sniper te bekenen. Tot nu toe de leukste skirm geweest die ik gespeeld heb.
Ik ben laatste voor het eerst op een 360FPS only event geweest, geen sniper te bekenen. Tot nu toe de leukste skirm geweest die ik gespeeld heb.
Een heel goed woordje. Voor het direct melden aan justitie van een overtreding van de WWM.citruspers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:28:
Zocht de max diameter van de bb's al. 6.44mm is toch heel anders dan 6mm. Meestal zijn bb's een fractie kleiner volgens mij. Kon de wet hierover alleen even niet vinden.MueR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:06:
[...]
Een heel goed woordje. Voor het direct melden aan justitie van een overtreding van de WWM.
Dat werkt 3 x tot elke orga weet dat als die bb eruit rolt er iets niet klopt natuurlijkcitruspers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:58:
[...]
Des te beter, dan schiet je bij de Chrono netjes 1.5 Joule, en met je 6.44mm bb's ineens 4+
Op die manier haal je inderdaad wel de range die hij belooft
[ Voor 33% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-07-2019 17:17 ]
Ook leuk hoe Novcheat die boel verkondigd: the future of sniping. Klein beetje grootheidswaanzin maar. Nu heb ik sowieso afkeer tegen YouTube airsofters (ongeacht de kit waar ze mee spelen), maar ik maak vooralsnog niet dit soort dingen mee in de Facebook groep van kickingmustang (die overigens best leuke events voor snipers lijkt te organiseren). De FB leden van novbi- *kuch* lijken het bovenstaande met hun leven te verdedigen, prijzen die kerel de hemel in. Bah.
Daar was ik inderdaad benieuwd naar, omdat "onze" uitzondering m.i. alleen voor 6mm is.MueR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:06:
[...]
Een heel goed woordje. Voor het direct melden aan justitie van een overtreding van de WWM.
Hoeveel speling mag daar eigenlijk in zitten, aangezien al onze BB's eigenlijk 5.95mm diameter zijn?
Is niet vastgelegd in de wet. Maar wel in de NABV regels. Ik denk dat veel organisatoren ook buiten NL hier niet aan willen.citruspers schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:53:
[...]
Daar was ik inderdaad benieuwd naar, omdat "onze" uitzondering m.i. alleen voor 6mm is.
Hoeveel speling mag daar eigenlijk in zitten, aangezien al onze BB's eigenlijk 5.95mm diameter zijn?
Ik ben wel voor grotere BB's! Lijkt me vooral gaaf om dat bowlingbal size artillerie toe te laten! Totaal geen gevaar want groter oppervlakte is minder verwonding volgens Novi
Ik zeg zeppelins met skippyballen, die stuiteren wat langer, dus meer kans om iemand te raken 
Iets serieuzer: deze zondag naar Area077. Nog meer tweakers die gaan?
Las laatst op facebook dat delta Airsoft onder de rook van Rotterdam een outdoor terrein gaat openen. Iemand enig idee waar precies en vanaf wanneer? Zou voor mij echt ideaal zijn!
Die 6.44 bb's zijn er alleen in 0.58g, dus verboden door de NABV. Als iemand daar mee speelt is die persoon dus al in overtreding.
Verder wel grappig, hij zegt dat ze "less air resistance" hebben. Dat vind ik heel knap als iets juist groter is.. De resistance is hoger, je hebt er alleen minder last van omdat je veel meer kinetische energie aan het project geeft (en waarschijnlijk doelbewust misdadig harde joule creep hebt, je schiet dan misschien wel met 4 joule ofzo......
Verder wel grappig, hij zegt dat ze "less air resistance" hebben. Dat vind ik heel knap als iets juist groter is.. De resistance is hoger, je hebt er alleen minder last van omdat je veel meer kinetische energie aan het project geeft (en waarschijnlijk doelbewust misdadig harde joule creep hebt, je schiet dan misschien wel met 4 joule ofzo......
10K M2, dasM 100 * 100M. Das niet veel hoor.JustM3 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:27:
Las laatst op facebook dat delta Airsoft onder de rook van Rotterdam een outdoor terrein gaat openen. Iemand enig idee waar precies en vanaf wanneer? Zou voor mij echt ideaal zijn!
Dat dat maar een heel klein veld is. 100 meter bij 100 meter.
1 Hectare is inderdaad niet zo heel veel. King Forest is 7, RSL is 13. Maar met de juiste opbouw kan het erg leuk zijn lijkt me.
Het gaat inderdaad meer om de invulling. Als dit ook met pallets en zeil word opgebouwd dan hoef ik er niet heen, dat soort terreinen zijn er genoeg.citruspers schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:31:
[...]
1 Hectare is inderdaad niet zo heel veel. King Forest is 7, RSL is 13. Maar met de juiste opbouw kan het erg leuk zijn lijkt me.
Vond de 1 sniper+1dmr per team ook wel mooi!
Eens een technisch vraagje...
Hoe zit het nu met range van een AEG? Blijkbaar vind ik vrij korte AEG's erg mooi maar daarmee is ook een kortere barrel.
Nou lees is 2 dingen her en der, langere barrel is beter voor bereik en preciezer qua spreiding. Of het tegengestelde dat de lengte van de barrel niet uitmaakt na een bepaalde lengte en je voor precisie en kleine spreiding een kwalitatief betere barrel moet nemen.
Is de vraag welke van de twee klopt, hopelijk die tweede want die lange barrels vind ik echt niet mooi
Hoe zit het nu met range van een AEG? Blijkbaar vind ik vrij korte AEG's erg mooi maar daarmee is ook een kortere barrel.
Nou lees is 2 dingen her en der, langere barrel is beter voor bereik en preciezer qua spreiding. Of het tegengestelde dat de lengte van de barrel niet uitmaakt na een bepaalde lengte en je voor precisie en kleine spreiding een kwalitatief betere barrel moet nemen.
Is de vraag welke van de twee klopt, hopelijk die tweede want die lange barrels vind ik echt niet mooi
In geval van vuurwapens is een langere loop gewenst voor nauwkeurigheid, let op dat het ook te lang kan zijn. In geval van airsoft is er sprake van zo'n korte afstand dat het nagenoeg niet uitmaakt. Kijk voor de grap hoe de Silverback SRS presteert: een grendel replica verkrijgbaar met 16, 20 en 22 inch loop. Ze worden allemaal even veel gekocht, de een graag kort omdat ze niet willen dat ze in takken e.d. blijven hangen, de ander graag lang omdat er dan meer ruimte op de rails is voor een camera, FLIR, etcetera. Nauwkeurigheid komt amper in terug in de motivatie om voor een lengte te kiezen. Belangrijker is de kwaliteit van de loop, bb's en hopup.sapphire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:50:
(uiteraard is er invloed in extreme gevallen: een loop van 1cm gaat minder praktisch uitpakken)
@nst6ldr Nee hoor niets extreems, tenminste 155mm tov 280 of 363mm ofzo.
Beetje de modellen als de Krytac PDW, Ares Amoeba -014 (Honey Badger achtige AEG) en aantal Specna Edge modellen. Vind ze erg gaaf maar hebben een flink kortere loop tov. een G&G Raider 2.0.
Voor zover ik lees hebben ze allemaal wel een OK hop. Nouja ze liggen sowieso flink uit elkaar qua prijs dus ben blij dat ik nog niet hoef te kiezen maar vroeg me dat gewoon af.
Beetje de modellen als de Krytac PDW, Ares Amoeba -014 (Honey Badger achtige AEG) en aantal Specna Edge modellen. Vind ze erg gaaf maar hebben een flink kortere loop tov. een G&G Raider 2.0.
Voor zover ik lees hebben ze allemaal wel een OK hop. Nouja ze liggen sowieso flink uit elkaar qua prijs dus ben blij dat ik nog niet hoef te kiezen maar vroeg me dat gewoon af.
Kwaliteit van de bore maakt het allermeeste uit (in combinatie uiteraard met kwaliteit van je bb). Dus idd stelling 2 is correct. De gene die 1 beweren, zijn onjuist.sapphire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:50:
Als alle onderdelen zijn afgesteld op de kortere loop: geen range verschil.sapphire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:50:
Ik heb zelf een Scorpion EVO submachine gun replica, de hop en barrel zijn standaard, intern zijn de gears en andere onderdelen geupgrade. Ik kon het laatst testen bij de range van het airsoft veld in Landgraaf: 65+ meter schoot ik terwijl ik 1.08J op de chrono aantikte met 0.28gram bb’s. (Thuis schiet ik 1.15-1.18J)
Ik geloofde het zelf ook niet maar iemand (zonder “lobben”) raken op 70meter was ook niet onmogelijk.
Zelf ben ik ook een fan van smg’s en kleine PDW’s (heb ook een cyma P90 met wat upgrades, maar de barrel moet ik denk ik vaster zetten oid, want schiet niet zo recht als de EVO)
Het veld in Landgraaf is trouwens echt een aanrader!!
P.s. Heb eventueel een vrijwel niet gebruikte Novritsch SSP-1 met twee co2 mags en 40-45 co2 capsules ter ruil of verkoop, gezien ik deze nooit nodig heb en enkel met sub 1.2J replica speel. (Ik zoek iets van een Tactical AK, na het spelen van Escape From Tarkov)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Zojuist geregistreerd bij de nabv, zodra ik mijn pasje heb ben ik van plan om deze te bestellen: https://bunker501.nl/prod...0-black/?sqr=G%26G%20cm16
kan dan ook niet wachten om mijn eerste skirm te doen
Gister weer dagje RSL gedaan, was met ruim 40 man niet heel rustig maar ook niet heel druk. Bos is volgroeid, met 3 teams was het zeker in het achterste dichtbegroeide deel zoeken naar tegenstanders. Hebben met een squat ruim een uur rustig patrouille gelopen voor we iemand tegenkwamen - was erg vet, helemaal stil, handgebaren, comms, backdrop, camo, we raken echt op elkaar ingespeeld.
Na de lunch ander speltype met wat meer focus op actie waarbij we het veld na een klein tijdje tobben domineerden en de dagwinst pakten. Dichte bos, open velden, regen en warmte gaven het een beetje een tropisch regenwoud tintje. We waren allemaal van onder tot boven zeiknat van het door de natte begroeiing lopen. Zelfs m'n schoenen waren doorweekt
Multicam tropic wordt steeds populairder valt me op.. en terecht, paar keer gehad dat als je stil tussen de struiken staat mensen je gewoon voorbij lopen. Heb nu m'n hele gear ook in dezelfde camo, gun is gewrapped als test en dan val je gewoon helemaal weg tegen de achtegrond als je daar goed op let.
Na de lunch ander speltype met wat meer focus op actie waarbij we het veld na een klein tijdje tobben domineerden en de dagwinst pakten. Dichte bos, open velden, regen en warmte gaven het een beetje een tropisch regenwoud tintje. We waren allemaal van onder tot boven zeiknat van het door de natte begroeiing lopen. Zelfs m'n schoenen waren doorweekt
Multicam tropic wordt steeds populairder valt me op.. en terecht, paar keer gehad dat als je stil tussen de struiken staat mensen je gewoon voorbij lopen. Heb nu m'n hele gear ook in dezelfde camo, gun is gewrapped als test en dan val je gewoon helemaal weg tegen de achtegrond als je daar goed op let.
In de email van de NABV staat het er dus nu ook in:dr.lowtune schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:35:
Die 6.44 bb's zijn er alleen in 0.58g, dus verboden door de NABV. Als iemand daar mee speelt is die persoon dus al in overtreding.
BB’s van Novritsch (6,44 mm)
Onlangs heeft het bedrijf Novritsch een upgrade-kit uitgebracht voor zijn populaire sniper rifle. De NABV is de afgelopen week meerdere keren gevraagd of daarmee in Nederland geschoten mag worden.
Deze BB’s van Novritsch (6,44 mm) zijn niet toegestaan volgens NABV statuten.
Niet alleen vanwege de afmeting en het gewicht, de diameter is groter dan 6mm , maar ook voldoet deze niet aan de ISO-14855 TÜV of gelijkwaardige norm.
Het gebruik van de grotere BB’s van Novritsch (6,44 mm) is dan ook niet toegestaan tijdens evenementen die plaatsvinden onder toezicht van de NABV.
Prima zo, laat Novritsch z'n commercie maar zo min mogelijk invloed hebben op de hobby. Ben poepziek van die kerel, in al m'n sniper groepjes zit wel zo'n pipo die vindt dat grotere bb's zó innovatief zijn.WaSteiL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:46:
[...]
In de email van de NABV staat het er dus nu ook in:
BB’s van Novritsch (6,44 mm)
Onlangs heeft het bedrijf Novritsch een upgrade-kit uitgebracht voor zijn populaire sniper rifle. De NABV is de afgelopen week meerdere keren gevraagd of daarmee in Nederland geschoten mag worden.
Deze BB’s van Novritsch (6,44 mm) zijn niet toegestaan volgens NABV statuten.
Niet alleen vanwege de afmeting en het gewicht, de diameter is groter dan 6mm , maar ook voldoet deze niet aan de ISO-14855 TÜV of gelijkwaardige norm.
Het gebruik van de grotere BB’s van Novritsch (6,44 mm) is dan ook niet toegestaan tijdens evenementen die plaatsvinden onder toezicht van de NABV.
Dat terzijde, ik had een aantal vragen: ik ben spullen aan het verzamelen om weer te beginnen. Mijn ghillie pak (from scratch!) is halverwege gevuld, al ga ik ook een prefab ghillie kopen voor ander veel voorkomend terrein.
Maar in beide gevallen ga ik dus een bivakmuts dragen met de nodige neppe blaadjes en dergelijke. Is hier al iemand geweest met een soortgelijke obstructie (bijv. masker?) en heeft voor mij de oplossing voor wat betreft microfoon?

Ik heb zelf een Warq helm met geintegreerde headset (en daaroverheen een viper hood die ik zelf van fluff aan het voorzien ben), maar mensen zijn enthusiast over de Earmor koptelefoons met mic. Al weet ik niet of dat irritant gaat ritselen met een Ghillie.nst6ldr schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:33:
[...]
Prima zo, laat Novritsch z'n commercie maar zo min mogelijk invloed hebben op de hobby. Ben poepziek van die kerel, in al m'n sniper groepjes zit wel zo'n pipo die vindt dat grotere bb's zó innovatief zijn.![]()
Dat terzijde, ik had een aantal vragen: ik ben spullen aan het verzamelen om weer te beginnen. Mijn ghillie pak (from scratch!) is halverwege gevuld, al ga ik ook een prefab ghillie kopen voor ander veel voorkomend terrein.
Maar in beide gevallen ga ik dus een bivakmuts dragen met de nodige neppe blaadjes en dergelijke. Is hier al iemand geweest met een soortgelijke obstructie (bijv. masker?) en heeft voor mij de oplossing voor wat betreft microfoon?Bij voorkeur voor de topcom twintalker, al kan ik eventueel een andere radio kopen als hier geen oplossingen voor zijn. De standaard oordopjes (lees: mono geluid aan één oor
) vond ik ook al ruk.
Dank, reeds besteld, ben erg benieuwd. Welke radio is hiermee compatible? Ik was er al achter dat de Topcom twintalkers een beetje buitenbeentjes zijn voor wat betreft portofoons.citruspers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:31:
[...]
Ik heb zelf een Warq helm met geintegreerde headset (en daaroverheen een viper hood die ik zelf van fluff aan het voorzien ben), maar mensen zijn enthusiast over de Earmor koptelefoons met mic. Al weet ik niet of dat irritant gaat ritselen met een Ghillie.
Edit: mijn SRS Covert is ook onderweg

[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 18-07-2019 09:52 ]
De Earmor's weet ik niet specifiek, maar meestal zit er zo'n standaard dikke plug aan die vervolgens je PTT knop in gaat, en die is dan weer specifiek voor je radio (kenwood aansluiting bijvoorbeeld).
Ben beetje rond aan het kijken om m'n M4 om te bouwen naar een compacter CQB apparaat.
Nu heb ik wel een 4" railguard gevonden maar kan geen bijbehorende OuterBarrel vinden.
Iemand hier meer ervaring in en waar ik zou kunnen kijken?
Nu heb ik wel een 4" railguard gevonden maar kan geen bijbehorende OuterBarrel vinden.
Ik ga zaterdag naar Dark Forest in België, ben daar nog niet eerder geweest.citruspers schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:58:
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Eentje (3d) laten printen.Pannekook schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:16:
Ben beetje rond aan het kijken om m'n M4 om te bouwen naar een compacter CQB apparaat.
Dat is een aanrader MITS je een longrange replica hebt. Het veld heeft wel wat bunkers en gebouwtjes enzo, maar de schietafstand is over het algemeen best lang door de lange zichtlijnen.Orphu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Ik ga zaterdag naar Dark Forest in België, ben daar nog niet eerder geweest.
Wil trouwens niet zeggen dat je er geen lol kan hebben met ongeupgrade SMG (zoals ik toen mijn sniper het niet deed
Daar was ik ook al over aan het denken maar heb voorkeur voor aluminium / stalen barrel.
Als het goed is kan ik bij een 4" railguard het beste een 7" outer barrel pakken maar kan deze nergens vinden

Je hebt vgm wel outer barrels met 14mm ccw thread, een vriend van me heeft er laatst eentje besteld. Eigenlijk voor "gel blasters", maar misstaat zeker niet op zijn FAL.
Ik zal even vragen waar hij hem vandaan heeft.
Ik zal even vragen waar hij hem vandaan heeft.
Ben benieuwd hoe hij je bevaltAkumu22 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:51:
Zojuist geregistreerd bij de nabv, zodra ik mijn pasje heb ben ik van plan om deze te bestellen: https://bunker501.nl/prod...0-black/?sqr=G%26G%20cm16
Ik zal mijn ervaring wel even delen op het forum hier, maar hij is momenteel overal uitverkocht. Bunker501 gaf aan deze eind augustus weer op vooraad te hebben dus moet nog heel even wachten.
Lijkt wel een algemene ding te zijn die levertijden in de Airsoft wereld? Bijna elke replica die ik bekijk is slecht leverbaar, het is meer uitzondering dan regel dat iets direct leverbaar isAkumu22 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:44:
[...]
Ik zal mijn ervaring wel even delen op het forum hier, maar hij is momenteel overal uitverkocht. Bunker501 gaf aan deze eind augustus weer op vooraad te hebben dus moet nog heel even wachten.
Het lijkt wel of winkels in Nederland over het algemeen minder geneigd zijn om in te slaan. Mijn SRS moet ook uit het buitenland komensapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 01:06:
[...]
Lijkt wel een algemene ding te zijn die levertijden in de Airsoft wereld? Bijna elke replica die ik bekijk is slecht leverbaar, het is meer uitzondering dan regel dat iets direct leverbaar is

Dit weekend eindelijk weer een bunker hill! Helaas weet ik van geen van mijn replica's op dit moment hoe ze schieten (r-hops ingebouwd, maar nog niet kunnen testen), dus ik vermoed dat ik vrijdagavond nog wat werk te doen heb daar
De meeste airsoft winkels verkopen allemaal dezelfde prullaria. BBs, gas en 101inc gear. Veel replicas op bestelling en ook dezelfde merken. Van alle shops in Nederland is er zelfs geen 1 dealer van Tokyo Marui.nst6ldr schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:45:
[...]
Het lijkt wel of winkels in Nederland over het algemeen minder geneigd zijn om in te slaan. Mijn SRS moet ook uit het buitenland komen
Airsoft winkels in NL is vooral een 13-in-dozijn gebeuren. Alleen Legends en Airsoft Center heb ik hoog zitten. Die laatste vooral vanwege het techwerk.
Nouja niet alleen Nederlandse winkels maar ook Belgische shops. Ook een Gunfire heeft bv. meer Specna modellen niet op voorraad dan wel 
Viel me gewoon op laatst toen ik wat aan het browsen was. En verder ben ik het met @Kaap eens, veel het zelfde, matige kwaliteit websites ook vaak (onlogische indeling, onlogische opbouw, weinig info, niet werkende linkjes, lege secties, algemeen rommelig, ect.).
Edit: als ik toch post kan ik dit net zo goed vragen
Hoe biologisch afbreekbaar zijn die BB's hier in Nederland? Mijn vader heeft een huisje aan de andere kant van het land en vist daar graag alleen zodra hij zijn hengeltje uitwerpt gaat er een kudde eenden aan het uiteinde van de handel zitten en hapt in alles. Lijn, dobber, ect echt om gek van te worden. Dus had ik bedacht om met mijn kermis pistooltje van 15jaar terug ze te alten schrikken maar wil dan wel de afbreekbare BB's en niet de plastic bijgeleverde kermis varianten die 50 jaar in de natuur blijven.
Dus dat of ik koop een super soaker
Viel me gewoon op laatst toen ik wat aan het browsen was. En verder ben ik het met @Kaap eens, veel het zelfde, matige kwaliteit websites ook vaak (onlogische indeling, onlogische opbouw, weinig info, niet werkende linkjes, lege secties, algemeen rommelig, ect.).
Hoe biologisch afbreekbaar zijn die BB's hier in Nederland? Mijn vader heeft een huisje aan de andere kant van het land en vist daar graag alleen zodra hij zijn hengeltje uitwerpt gaat er een kudde eenden aan het uiteinde van de handel zitten en hapt in alles. Lijn, dobber, ect echt om gek van te worden. Dus had ik bedacht om met mijn kermis pistooltje van 15jaar terug ze te alten schrikken maar wil dan wel de afbreekbare BB's en niet de plastic bijgeleverde kermis varianten die 50 jaar in de natuur blijven.
[ Voor 42% gewijzigd door sapphire op 22-07-2019 13:32 ]
Of niet kloppende info, zo heb ik er eerdaags een voor Shogun: ik heb een Glock 19 op CO2 zonder blowback (bewuste keuze) gekocht in de categorie "< 360 fps", ik wil 'm namelijk wel gewoon kunnen gebruiken als sidearm natuurlijk. Ik moet het nog testen met een chrono bij iemand, maar de handleiding spreekt van een kleine ~480 fps. Als dat in de praktijk zo is dan ben ik niet zo blijsapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:14:
Nouja niet alleen Nederlandse winkels maar ook Belgische shops. Ook een Gunfire heeft bv. meer Specna modellen niet op voorraad dan wel

Vogelvriend hier: dat gaat alleen maar escaleren (paniek, bijten, etc) en terugkomen doen ze toch wel. Klinkt alsof ze in de buurt een nest hebben namelijk.sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:14:
[ Voor 32% gewijzigd door nst6ldr op 22-07-2019 13:37 ]
Beetje hetzelfde als bio-afbreekbare plastic verpakkingen voor zover ik heb begrepen. Als je ze een half jaar laat composteren bij 60 graden zijn ze vast wel weg, maar gewoon in de natuur zal het denk ik een stuk langer duren.sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:14:
Ik zou lekker voor de super-soaker optie gaan, of (bevroren?) doperwten met een katapult het water in schieten