Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-05 20:53
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:29:
Beste mede tweakers en airsofters.

Ik ben net nieuw in het upgraden en ben aan het oriënteren naar parts. Nu zie ik veel verschillende merken voorbijkomen.

Wat is jullie mening over internal parts vanaf aliexpress? Bvb dit setje
zelf nog nooit iets van besteld, vraag mezelf daarbij af in hoeverre dat 'upgrade parts' zijn voor 20 dollar bij wijze van. Bij een reguliere aeg is 9/10 keer het meeste al sterk genoeg en kom je met een paar mods/tuning al een heel eind. Met het corrigeren van de AoE en het shimmen van je gears bijvoorbeeld scheelt het je al een hoop geluid en stress op je gearbox waardoor een hoop onderdelen al een heel stuk langer meegaan en standaard gears, piston en motor eigenlijk al voldoen. Het enige wat het dan waard is om te upgraden is dan de cylinder, piston head en cylinder head voor een betere airseal en constantere fps (alhoewel je pas echt verschil gaat merken bij een echt serieus air leak zodat het ong 20 fps tussen schoten verschilt).

Het belangrijkste voor de range is de barrel setup, dus barrel bucking hopup combo en voor de trigger response een goede mosfet. Met die onderdelen juist ben je al op 95% van de maximum performance

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-05 16:08
saikol schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:46:
[...]

zelf nog nooit iets van besteld, vraag mezelf daarbij af in hoeverre dat 'upgrade parts' zijn voor 20 dollar bij wijze van. Bij een reguliere aeg is 9/10 keer het meeste al sterk genoeg en kom je met een paar mods/tuning al een heel eind. Met het corrigeren van de AoE en het shimmen van je gears bijvoorbeeld scheelt het je al een hoop geluid en stress op je gearbox waardoor een hoop onderdelen al een heel stuk langer meegaan en standaard gears, piston en motor eigenlijk al voldoen. Het enige wat het dan waard is om te upgraden is dan de cylinder, piston head en cylinder head voor een betere airseal en constantere fps (alhoewel je pas echt verschil gaat merken bij een echt serieus air leak zodat het ong 20 fps tussen schoten verschilt).

Het belangrijkste voor de range is de barrel setup, dus barrel bucking hopup combo en voor de trigger response een goede mosfet. Met die onderdelen juist ben je al op 95% van de maximum performance
Thanks! Ik had misschien wat meer info kunnen geven, veel van de dingen heb ik al gedaan.

Gearbox is geshimd, AoE is aangepast. Ook is de hopup aangepast (Prowin) en de barrel is ook vervangen. Het rubber is vervangen door een Macaron Hop Up Rubber met bijhorende nub. Ook is de trigger vervangen door een Leviathan V2 mosfet unit.

Wat er nu nog over was zijn idd de gears, piston/cilinder en motor.

Was idd ook benieuwd of dit voor het geld wat kan zijn. Aangezien ik deze interne parts toch wel wil gaan vervangen op den duur en richting een hogere RoF wil.

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:06

dr.lowtune

(o\ | /o)

SHIFTER [NL] schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:01:
[...]

Thanks! Ik had misschien wat meer info kunnen geven, veel van de dingen heb ik al gedaan.

Gearbox is geshimd, AoE is aangepast. Ook is de hopup aangepast (Prowin) en de barrel is ook vervangen. Het rubber is vervangen door een Macaron Hop Up Rubber met bijhorende nub. Ook is de trigger vervangen door een Leviathan V2 mosfet unit.

Wat er nu nog over was zijn idd de gears, piston/cilinder en motor.

Was idd ook benieuwd of dit voor het geld wat kan zijn. Aangezien ik deze interne parts toch wel wil gaan vervangen op den duur en richting een hogere RoF wil.
Ik heb zelf zo'n SHS 13:1 setje, is helemaal prima. Ook een SHS high torque motor, ook helemaal prima. Beide van Aliexpress en haal een RoF van 35.

Die piston head en cylinder head combi zou ik niet kiezen, je kan dan beter gewoon een platte piston head en cylinder head kiezen, zodat je een sorbo pad er in kan plakken. Is stiller en beter voor je gearbox.

De echt belangrijke dingen heb je al gedaan zo te zien, dus ik zou er zelf op dit moment niet teveel aan veranderen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:46
Wederom brandstichting/vandalisme op een airsoft locatie:

https://m.facebook.com/st...1908468&ref=page_internal

RSL was weer aan de beurt vannacht. Wat een ellende.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-05 22:49
NiGeLaToR schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:52:

Damn, dat is de safety area of niet?

I'm a photographer, not a terrorist

• NiGeLaToR
citruspers schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:02:
[...]

Damn, dat is de safety area of niet?
Jup. Ziet eruit als plek waar je je inschrijft ed.

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 07:38
NiGeLaToR schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:52:

Spelling is wel on point!

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:39:
[...]

Jup. Ziet eruit als plek waar je je inschrijft ed.
Ja is dat gebouw, loopt ook over in stukje overdekte safety.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Dit weekend het HPA setje eens ingebouwd, het is een Mancraft PDIK geworden voor een V2.5 gearbox. Mijn impressie na inbouwen en FPSén: met liefde is het een fantastisch ding.

Ik was in de veronderstelling dat dat de PDIK voor een V2.5 gearbox, ook daadwerkelijk in een V2.5 shell zou worden geleverd, dat is niet het geval. Je krijgt een V2 gearbox met een spacer op de voorkant, voor de achterkant is er een moertje bij geleverd zodat je je buffer tube aan je receiver kan schroeven (en dus niet meer aan je gearbox).

Die spacer is meteen wel een QA dingetje, de binnendiameter was voor het goede net iets te klein waardoor de nozzle niet meer kon bewegen als je de gearbox shells stevig dichtschroefde. Een klein beetje vijlen lost dit echter op.

Een ander aandachtspuntje is het ventiel wat er voor zorgt dat je kan schieten, dit luistert echt heel precies. Het stukje van de trigger (die je zelf moet inbouwen) wat er tegenaankomt zodat het ventiel ingedrukt kan worden moet dus echt niet te dik zijn. Direct bij aankomst had ik er even een M4 trigger in gezet, dit werkte prima. Bij het definitief inbouwen toch maar de originele SR25 trigger er in gezet. Deze is op plaatsen dus iets dikker waardoor het ventiel niet volledig kon sluiten kennelijk, resultaat: niet cyclen. De oplossing: 0,5 a 1mm er af halen met de vijl, dan werkt het perfect.

Dan de volume reducer. Op youtube zijn er filmpjes waarin mensen het hele ding uit elkaar halen, maar dit is niet nodig. Je kan het ventiel loshalen en dan de achterkant van de PDIK schroeven. Je schuift dan een volume reducer er in en klaar. Het slangetje wat je los moet halen is trouwens wel een kloteding, zeer stug. Ik heb het meteen vervangen door een goed en flexibel 4mm slangetje.

Ik heb er (uiteraard) voor gekozen om de safety ook in te bouwen, want dit zit er standaard niet op. Dit is een kwestie van een selector plate met hefboompje er in schroeven, kost weinig moeite maar je moet wel weten dat het nodig is (en er eentje paraat hebben).

Dan het schieten....Ik heb 'm dus in een SR25 zitten met een 6.04mm inner barrel van 407mm. Er zit ook een suppressor op die ik gedeeltelijk met foam heb gevuld. Ik schiet met 0.36g. Wat opvalt is dat de PDIK echt belachelijk stil is. Ik heb een paar keer op mijn chrono moeten kijken of het allemaal wel goed ging. Ik hoorde een zacht klikje, dat je dacht van "nou, 50 fps max", maar niks bleek minder waar. Gewoon 430fps. Ik heb geen geluidsmetingen uitgevoerd, maar instinctief zou ik zeggen dat hij net iets stiller is dan mijn MK23 met de suppressor er op. Door de volume reducer en suppressor dus ook nauwelijks/geen "plop" te horen. Qua FPS behoorlijk constant, gemiddeld +/-1 fps.

Aangezien we in joule-creepende tijden leven:
0.20g - 427 fps =1.69J
0.36g - 333 fps =1.85J

Ik had geen 0.30's liggen om 'm volgens de nieuwe regels te FPSén, dus bij de volgende skirm zal ik 'm waarschijnlijk een klein beetje moeten terugdraaien.

Omdat ik bij voorkeur zonder slang speel ben ik ook bezig om er een airstock op te zetten, dit hoop ik deze week af te ronden (en ik kan al verklappen, het is geen plug and play...)

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-05 21:23
Gister dagje bij Helenaveen geweest.. Normaal speel ik met .28 en zat ik netjes onder de 1.2J.
Nu tijdens FPSen gebruikte ze .30 en schoot het ineens omhoog naar 1.6J.. Stond er wel even van te kijken hoeveel extreem hoger dit ineens is.

Gelukkig nog een gebruikte veer bij me waarmee ik met .30 onder 1J kwam te zitten (gelukkig).

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Pannekook schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:26:
Gister dagje bij Helenaveen geweest.. Normaal speel ik met .28 en zat ik netjes onder de 1.2J.
Nu tijdens FPSen gebruikte ze .30 en schoot het ineens omhoog naar 1.6J.. Stond er wel even van te kijken hoeveel extreem hoger dit ineens is.

Gelukkig nog een gebruikte veer bij me waarmee ik met .30 onder 1J kwam te zitten (gelukkig).
Hoe was het in het algemeen qua FPS? Waren er veel mensen die te hard schoten volgens de nieuwe regels?

• Pannekook
dr.lowtune schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:53:
[...]

Hoe was het in het algemeen qua FPS? Waren er veel mensen die te hard schoten volgens de nieuwe regels?
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, was een van de eerste en ben daarna een poos bezig geweest mn buttstock los te maken aangezien ik deze iets te vast had zitten en geen gereedschap bij me had 8)7
Volgens mij viel het wel mee, veel HPA gebruikers dus dat is dan wat makkelijk terug te schroeven lijkt me.

Heb wel gezien dat in Ulicoten (zelfde organisatie) wel e.e.a. problemen waren met FPSen..

Sta er zelf nog steeds van te kijken dat ik met .28 en 1.1+J ineens naar 1.6+J ga met maar .02 verschil.
Is wel een extreme creep op een 290mm barrel of ben ik nou gek??

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Pannekook schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:06:
[...]

Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, was een van de eerste en ben daarna een poos bezig geweest mn buttstock los te maken aangezien ik deze iets te vast had zitten en geen gereedschap bij me had 8)7
Volgens mij viel het wel mee, veel HPA gebruikers dus dat is dan wat makkelijk terug te schroeven lijkt me.

Heb wel gezien dat in Ulicoten (zelfde organisatie) wel e.e.a. problemen waren met FPSen..

Sta er zelf nog steeds van te kijken dat ik met .28 en 1.1+J ineens naar 1.6+J ga met maar .02 verschil.
Is wel een extreme creep op een 290mm barrel of ben ik nou gek??
Korte barrels creepen wel beter dan lange barrels. Maar het kan ook nog de gebruikte chronograaf zijn, of de BB's die een iets grotere diameter hebben, of een combinatie van factoren. De creep die je noemt is echter bizar te noemen, op mijn sniper (VSR-10 is berucht om creepen) creepte ik bijvoorbeeld 0.8J, maar dat was met BB's die 0.23g zwaarder waren (0.20 vs 0.43). Iets zegt me dat de gebruikte chrono de boosdoener is.

Daarom zou je eigenlijk op elke locatie dezelfde (soort van geijkte) chrono's moeten hebben en dezelfde BB's. Dan weet je als je er op locatie A door komt, je dat ook op locatie B hebt.

• Pannekook
dr.lowtune schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

Korte barrels creepen wel beter dan lange barrels. Maar het kan ook nog de gebruikte chronograaf zijn, of de BB's die een iets grotere diameter hebben, of een combinatie van factoren. De creep die je noemt is echter bizar te noemen, op mijn sniper (VSR-10 is berucht om creepen) creepte ik bijvoorbeeld 0.8J, maar dat was met BB's die 0.23g zwaarder waren (0.20 vs 0.43). Iets zegt me dat de gebruikte chrono de boosdoener is.

Daarom zou je eigenlijk op elke locatie dezelfde (soort van geijkte) chrono's moeten hebben en dezelfde BB's. Dan weet je als je er op locatie A door komt, je dat ook op locatie B hebt.
Ze maakte gebruik van de Xcortech MKII en ikzelf gebruik thuis de MK3, deze zou volgens specificaties zelf preciezer moeten zijn. Toch maar eens een zakje .30ers halen zodat ik thuis eens goed kan testen.

• henwy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-05 16:46
dr.lowtune schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:12:
[...]

Vergeet niet dat hoe je de hopup afstelt behoorlijk wat invloed heeft op de hoeveelheid creep. Dat in combinatie met de piston en het gewicht er van (vooral bij een VSR).

Ow en de PDiK die je hebt creept trouwens ook een stuk minder dan andere engines, helemaal met de volume reducers.

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-05 20:53
Pannekook schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:28:
[...]

Ze maakte gebruik van de Xcortech MKII en ikzelf gebruik thuis de MK3, deze zou volgens specificaties zelf preciezer moeten zijn. Toch maar eens een zakje .30ers halen zodat ik thuis eens goed kan testen.
Ze zouden eigenlijk zulke dingen moeten gebruiken:

(foto van amazon geplukt)

anyway. Met zo'n ding wordt niet 80x per dag tegen de behuizing en dergelijke geschoten en zullen ze waarschijnlijk ook niet zo snel kapotgeschoten worden. Heb altijd het idee dat die dingen gewoon misbruikt worden en allerlei belangrijke onderdelen met bb's geraakt worden tijdens het chronoen

• Pannekook
saikol schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:27:
[...]

Ze zouden eigenlijk zulke dingen moeten gebruiken:
[Afbeelding]
(foto van amazon geplukt)

anyway. Met zo'n ding wordt niet 80x per dag tegen de behuizing en dergelijke geschoten en zullen ze waarschijnlijk ook niet zo snel kapotgeschoten worden. Heb altijd het idee dat die dingen gewoon misbruikt worden en allerlei belangrijke onderdelen met bb's geraakt worden tijdens het chronoen
Denk dat dit ook wel iets is waarin de NABV zich kan mengen / verplichten een vast type te gebruiken (als ze dat niet al doen). Daarbij zou ook elke organisatie met hetzelfde merk en gewicht BB moeten testen. Nu kan er blijkbaar tussen de merken (gewicht hetzelfde) ook verschil in Joule zitten.

Zojuist nogmaals thuis J getest. Zit met .28G netjes en strak op de 1.0J. Niet 1x 1.1 aangetikt. Blijf het frapant vinden dat ik gisteren dus ineens met 1.6J schoot op 0.02G verschil. Heb bij de organisatie gevraagd welk merk ze gebruiken om te testen, ga ik het dan nog eens proberen met .30G.

Anyway...verder een erg toffe dag gehad gister in Helenaveen. Zaten een aantal speedsofters tussen maar zij pasten zich (vond ik tenminste) netjes aan aan de rest van het veld. Dus als iemand van deze gasten hier actief is, kudo's! Zo kan het ook _/-\o_

Edit: Net reactie gehad van organisatie, ze maken gebruik van huismerk "Victory" BB's...echt nog nooit van gehoord en kan niet eens iets vinden dat je deze überhaupt kan kopen |:(

Pannekook wijzigde deze reactie 15-04-2019 21:23 (5%)

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:48

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Pannekook schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:22:
[...]

Denk dat dit ook wel iets is waarin de NABV zich kan mengen / verplichten een vast type te gebruiken (als ze dat niet al doen). Daarbij zou ook elke organisatie met hetzelfde merk en gewicht BB moeten testen. Nu kan er blijkbaar tussen de merken (gewicht hetzelfde) ook verschil in Joule zitten.
De Ledenraad heeft wel een keer aan het bureau gevraagd om zich daar wat meer mee te bemoeien. Voor zover ik me kan herinneren biedt de NABV aan organisatoren FPS meters aan tegen inkoopsprijs, de Xcortechs volgens mij. We kunnen alleen die ondernemers niet verplichten om die bij de NABV te kopen. Ook kunnen we ze niet verplichten om bepaalde merken BBs te gebruiken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NiGeLaToR
Heb een aangepaste G&G predator en die schoot perfect 350fps en 1.18J. M’n G&G firehawk ook laten testen en die ging met 350fps door de grens met 1.28J. Wat ik alart vind is dat die een loop van pakweg 10cm heeft. Wellicht helpt dat juist niet?
Enfin, tis klein beetje erover dus dat krijg ik wel weer recht. Valt mee, al lees ik dat het per event en chrono kan afwijken. Das niet heel hoopgevend.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

NiGeLaToR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:24:
Heb een aangepaste G&G predator en die schoot perfect 350fps en 1.18J. M’n G&G firehawk ook laten testen en die ging met 350fps door de grens met 1.28J. Wat ik alart vind is dat die een loop van pakweg 10cm heeft. Wellicht helpt dat juist niet?
Enfin, tis klein beetje erover dus dat krijg ik wel weer recht. Valt mee, al lees ik dat het per event en chrono kan afwijken. Das niet heel hoopgevend.
Hoe korter de loop, hoe hoger de creep potentie :)

• NiGeLaToR
@dr.lowtune ah weer wat geleerd. Nou ja, dan maken we ‘m maar wat minder joule en wat meer triggerhappy :+

• Pannekook
MueR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:00:
[...]

De Ledenraad heeft wel een keer aan het bureau gevraagd om zich daar wat meer mee te bemoeien. Voor zover ik me kan herinneren biedt de NABV aan organisatoren FPS meters aan tegen inkoopsprijs, de Xcortechs volgens mij. We kunnen alleen die ondernemers niet verplichten om die bij de NABV te kopen. Ook kunnen we ze niet verplichten om bepaalde merken BBs te gebruiken.
Dat ze niet verplicht kunnen worden om bij de NABV te kopen of om de Xcortechs te kopen kan ik inkomen, maar je zou in principe toch wel kunnen verplichten om allemaal in ieder geval dezelfde type BB's te gebruiken? Aangezien hier dus ook verschil in kan zitten heb je EN het verschil in chrono's EN het verschil in BB's.. Zo maak je het voor de speler alleen maar moeilijker om aan de regels te voldoen, of je moet er altijd ruim onder gaan zitten. Maar goed..puur mijn mening. Wil er geen discussie van maken hier :)

Welke merk BB (0.30) raden jullie aan om mee te chronoën?

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

De pest is dat je dan gevaarlijk in de buurt komt van "witte lijsten" en dat is juridisch niet handig.

Iets anders: de nieuwe statuten staan, in conceptvorm, ter inzage in het MijnNABV portaal :)

MueR wijzigde deze reactie 18-04-2019 09:08 (33%)

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
[...]

Edit: Net reactie gehad van organisatie, ze maken gebruik van huismerk "Victory" BB's...echt nog nooit van gehoord en kan niet eens iets vinden dat je deze überhaupt kan kopen |:(
Dat is inderdaad een zelf "ontwikkeld" merk. Ik durf zo even niet te zeggen van welke fabrikant ze precies zijn. Geen bekende volgens mij, alleen te koop bij ATCX. Ik heb ze vorig jaar tijdens de aankondiging even gezien. Ik vind het wel tricky dat ze hier mee FPS'en.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
[...]

Anyway...verder een erg toffe dag gehad gister in Helenaveen. Zaten een aantal speedsofters tussen maar zij pasten zich (vond ik tenminste) netjes aan aan de rest van het veld. Dus als iemand van deze gasten hier actief is, kudo's! Zo kan het ook _/-\o_
Waren dat toevallig belgische gasten? Aardige jongens inderdaad, behoorlijk sportief ook :)

K to the KillaZ

• citruspers
KillaZ schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:08:
[...]

Waren dat toevallig belgische gasten? Aardige jongens inderdaad, behoorlijk sportief ook :)
Ik ben ook zo'n Belgisch speedsoft team tegengekomen bij Ghost Town, zelfde kitjes, armbescherming. Reaper airsoft ofzo als ik het me goed herinner. Sportieve lui waren dat.

• Pannekook
MueR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:07:
De pest is dat je dan gevaarlijk in de buurt komt van "witte lijsten" en dat is juridisch niet handig.
Wat bedoel je hier precies mee? Het is niet zo dat er een voorkeur gegeven wordt aan BB's of dat alleen een merk geschikt is, maar alleen om een verschil weg te kunnen halen tijdens het FPS'en. Om de spelers het gemakkelijk te maken. Verder mag een veld uiteraard zelf bepalen welk BB ze toelaten.
Aksnes schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:36:
[...]

Dat is inderdaad een zelf "ontwikkeld" merk. Ik durf zo even niet te zeggen van welke fabrikant ze precies zijn. Geen bekende volgens mij, alleen te koop bij ATCX. Ik heb ze vorig jaar tijdens de aankondiging even gezien. Ik vind het wel tricky dat ze hier mee FPS'en.
Moet je na gaan als meerdere organisaties dit gaan doen, krijg je niet alleen een wildgroei aan verschillende (niet regulier beschikbare) BB's + ook nog eens totaal andere resultaten per organisatie.

Zo kun je toch je replica niet meer optimaal finetunen.. Laat ik wel voorop stellen dat ik een voorstander ben van heel die nieuwe regeling om de JouleCreep tegen te gaan.. maar ben wel van mening dat de manier hoe getest wordt wel verbeterd mag worden om het voor de spelers ook zo makkelijk en duidelijk mogelijk te maken.

• henwy
Als je het nog leuker wilt maken bij het tunen. Temperatuur kan ook behoorlijk wat uit maken. Dus savonds lekker op het zolderkamertje even de laatste hand leggen aan een replica, de volgende ochtend met kou de auto in en naar het veld toe, in de kou even door de chrono en oops, niet meer de 1.1J als de avond er voor. En smiddags bv weer wel. Ik meen me te herinneren dat ik dit afgelopen jaar vooral bij zachtere buckings had (50 graden).

Maar de meeste lui die ik bij de chrono de mist in zien gaan die testen in de weken daar voor met bv de hop volledig open (want geen plek om het af te stellen thuis, logisch). Tunen richting de 1.1J. Komen op het veld, schieten de boel wat in en ze stellen de hopup af en gaan dan door de chrono. Ja, dan is er een grote kans dat je met dezelfde BB over de 1.2J gaat. :)

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Pannekook schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:15:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Het is niet zo dat er een voorkeur gegeven wordt aan BB's of dat alleen een merk geschikt is, maar alleen om een verschil weg te kunnen halen tijdens het FPS'en. Om de spelers het gemakkelijk te maken. Verder mag een veld uiteraard zelf bepalen welk BB ze toelaten.
Heel cru gezegd: organisatoren stuiteren nu al als we wat voor nieuwe regel of richtlijn invoeren. Als we ze gaan vertellen welke BBs of meters ze moeten kopen is het helemaal feest.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

MueR schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 02:41:
[...]

Heel cru gezegd: organisatoren stuiteren nu al als we wat voor nieuwe regel of richtlijn invoeren. Als we ze gaan vertellen welke BBs of meters ze moeten kopen is het helemaal feest.
Nu weet ik dat er een plan is dat organisatoren moeten gaan betalen aan de NABV, of dat doorgaat weet ik niet (ik weet wel dat er wat weerstand tegen is). Mocht dat echter wel doorgaan, dan kan je NABV toch als wederdienst de orga's voorzien van 3 FPS meters en een paar zakken BB's?

Of is het vanuit het huidige budget misschien zelfs mogelijk?

• Kaap
  • Nu online
Ook hier moet ik nog eens testen op hoeveel joule ik schiet. Ik heb bij aanschaf enkel de veer van mijn TM 416 laten upgraden waarmee die met .20 330 fps deed. Ik kan me niet voorstellen dat die met .28 bbs meer dan 1.2J schiet maar goed, zeker weten doe ik dat dus niet en om te voorkomen dat ik toch straks ergens sta zal ik moeten meten.

Ik heb zelf echter geen chrono en speel ook niet met .30. De dichtstbijzijnde locatie waar ik heen zou kunnen is ruim een uur rijden. Ik heb nu dus een bus .30 bbs kunnen bestellen en moet nog een chrono lenen of kopen.

Ik snap en vind de nieuwe regels nuttig. De hassle alleen...

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:25:
[...]

Nu weet ik dat er een plan is dat organisatoren moeten gaan betalen aan de NABV, of dat doorgaat weet ik niet (ik weet wel dat er wat weerstand tegen is). Mocht dat echter wel doorgaan, dan kan je NABV toch als wederdienst de orga's voorzien van 3 FPS meters en een paar zakken BB's?
Dat plan is er inderdaad. Organisatoren kunnen ook lid worden straks, waarbij ze diverse soorten lidmaatschappen kunnen afsluiten. De exacte kosten van die diverse lidmaatschappen weet ik niet, maar daar zitten oa ook chronos bij en lidmaatschappen voor het personeel. Er zijn organisatoren die dat niet willen, want die willen gewoon geen cent betalen aan de nabv, ook niet voor audits enzo. Ze vinden dat jullie dat maar op moeten hoesten. Sowieso, stel dat we ze die paar zakken bbs geven, zodra die op zijn switchen ze toch weer naar de goedkoopste dingen die ze kunnen vinden.
dr.lowtune schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:25:
Of is het vanuit het huidige budget misschien zelfs mogelijk?
Dat zou mogelijk zijn, maar aan de andere kant: waarom moet de NABV (dus eigenlijk) jullie dat betalen? Het zijn commerciele partijen, die kunnen dat zelf toch prima?

• Kaap
  • Nu online
MueR schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:36:
[...]
zodra die op zijn switchen ze toch weer naar de goedkoopste dingen die ze kunnen vinden.
Zolang er zo'n sponser is als 101 aids hou je dat vrees ik.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Haha uiteraard heeft GoT ook een eigen Airsoft topic :+

Gisteren voor het eerst geairsoft met mijn zwager en zijn vrienden bij RSL in Aalsmeer. Hij wilde graag voor zijn vrijgezellenfeest tegen zijn beste vriend skirmen ipv met hem. Nou hij is flink te grazen genomen >:)

Nou was dit de eerste keer dus ben alles behalve en kenner, gelukkig wel dankzij het opgroeien met jachtgeweren enige basiskennis van omgang met wapens en schieten. We kregen (volgens Google) ikazuchi type-0 geweren voor diegene die geen eigen wapens hadden. Niet recht mee te schieten, op 2,5m op een whiteboard getest en daar hadden die dingen al een enorme spreiding :+

Maargoed wel flink enthousiast maar ben vanwege tijdgebrek niet van plan nou super vaak te gaan airsoften en me in te schrijven bij de NABV. Ik werd wel gelijk uitgenodigd om eens mee te gaan als introducé, mag 6x per jaar begreep ik dus meer dan genoeg.

Replica's mag ik lenen aangezien ze er samen meer dan genoeg hebben :+
Kleding wil ik wel naar kijken, iig handschoenen want daar was ik heel erg blij mee dat ik toevallig een setje hardshell fiets winter handschoenen mee had! En een eigen face mask want dat huur ding was wel erg basic.

Zijn er merken/types waar ik naar moet kijken voor een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Kreeg de Dye i5 aangeraden maar die vind ik erg prijzig voor de enkele keer, de Dye i4 scheelt al erg maar nog wat enthousiast voor 1~2x per jaar. Zelf kwam ik nog bij de Valken MI 7 thermal, lijkt men op internet vrij positief over te zijn?

Handschoenen is zeker een must als ik kijk hoeveel pijn ik nog heb in mijn wijsvinger door dikke handschoenen heen :X tov. Bovenbenen door een dunne broek. Ik kreeg Mechanix M-pact als tip, vond ze zelf op eBay al vanaf $13 maar scheelt wel erg veel met de €35 in Nederlandse shops?

Tips voor deze en andere kleding (vest ofzo?) om mee te beginnen is van harte welkom :)

Gabriël Ryzen

• citruspers
sapphire schreef op zondag 21 april 2019 @ 07:15:
Zijn er merken/types waar ik naar moet kijken voor een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Kreeg de Dye i5 aangeraden maar die vind ik erg prijzig voor de enkele keer, de Dye i4 scheelt al erg maar nog wat enthousiast voor 1~2x per jaar. Zelf kwam ik nog bij de Valken MI 7 thermal, lijkt men op internet vrij positief over te zijn?

Handschoenen is zeker een must als ik kijk hoeveel pijn ik nog heb in mijn wijsvinger door dikke handschoenen heen :X tov. Bovenbenen door een dunne broek. Ik kreeg Mechanix M-pact als tip, vond ze zelf op eBay al vanaf $13 maar scheelt wel erg veel met de €35 in Nederlandse shops?

Tips voor deze en andere kleding (vest ofzo?) om mee te beginnen is van harte welkom :)
Ik heb nog een Valken Mi7 Thermal liggen, 1x mee geskirmed. Vond hem persoonlijk niet denderend comfortabel, en vlak daarna kreeg ik een warq helm, dus nu hangt de Valken in de kast/in de weg. Stuur maar een DM als je interesse hebt :+

De beste oogbescherming qua prijs/kwaliteit is wat mij betreft de Pyramex I-force. Super stevig, thermische lens zodat het minder beslaat (bij mij beslaat alles), en een full seal zodat je niet van de zijkant alsnog een balletje op een plek kan krijgen waar je dat niet wil.

Qua handschoenen: Mechanix M-pact gaan bij mij al jaren mee. Gebruik ze ook in/om het huis voor klusjes en heb er een boel podiumwerk mee gedaan. Gewone klushandschoenen werken trouwens ook prima, maar zien er natuurlijk minder tacticool uit.

citruspers wijzigde deze reactie 21-04-2019 09:58 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
  • Nu online
Handschoenen is erg persoonlijk. Ik vond de Mechanix te dik/bulky, ik moest ze uittrekken als ik iets moest pakken. Ik ben zelf voor PIG Alphas gegaan, daar kan ik zelfs mijn veters mee strikken.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Scheelt dat ik voor werk sport al een flinke collectie handschoenen heb.
Ik denk dat ik juist dik/bulky wil, kan sinds gistermiddag m'n vinger amper buigen door de zwelling van een welgemikte BB :+
Pijn op been, kont, zij ect prima maar gezicht en vingers is voor werk/privé echt een no-go :X

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
sapphire schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:03:
Scheelt dat ik voor werk sport al een flinke collectie handschoenen heb.
Ik denk dat ik juist dik/bulky wil, kan sinds gistermiddag m'n vinger amper buigen door de zwelling van een welgemikte BB :+
Pijn op been, kont, zij ect prima maar gezicht en vingers is voor werk/privé echt een no-go :X
Een van de eerste keren dat ik ging airsoft en had ik een mooie stip op m'n voorhoofd. Die zag je na een week nog..

*edit* Diezelfde dag had ik ook een BB op het scherm van mijn telefoon gehad. Dus gelijk een tip. Mocht je je telefoon in je broek houden zorg dan dat het scherm tegen je been aan zit. Telefoon is er onverkoopbaar door geworden.

gr8slayer wijzigde deze reactie 21-04-2019 17:40 (18%)

Play every day

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NiGeLaToR
@sapphire ik ben begonnen met een Ali-set aan spullen. Handschoenen, vest, pouches, diverse accesoires. Kost geen drol en je ontdekt vanzelf wat werkt voor je en wat je verslijt. Kun je altijd nog wat knappers kopen. Kleding bij een dumpstore: NL camo.

Behalve 1 ding: je bril.

Ik gebruik een Bollé X800 met ruimte voor ventilatie rondom. Heb gekozen voor iets meer bescherming dan het minimum na wat schrikreacties toen we van dichtbij op gewone goedgekeurde brilletjes gingen schieten.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 21-04-2019 18:17 (3%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@gr8slayer Vandaar een masker, gisteren meerdere BB's daar op gehad dus was blij met volledige gezichtsbedekking!
Wij kregen het aan het begin ook direct te horen, telefoons, horloge, smartwatch, ect. Lekker beneden achter slot en grendel laten. Sowieso goede uitleg en veel tips gehad :)
Jij ook bedankt voor de tips :)

@NiGeLaToR Ga ook zeker voor een full face masker!
Ali, goeie!
Zag dat m'n zwager en vrienden in een vrij simpele outfit spelen. Ene heeft een groene overal met tactical vest, handschoenen, stevige wandelschoenen.
Zwager loopt in een wat zwaardere outfit maar die is ook het type run en gun dus heeft dat wel nodig :+

Gabriël Ryzen

• NiGeLaToR
@sapphire De Bolle reeks zijn alleen brillen, dan kun je kiezen wat voor mondbescherming je neemt. Ik speel met een masker aan een fast helm, maar m'n broer speelt met een gaas masker aan de bril gemonteerd. Beetje diy geknutsel maakt het leven soms fijner :) volledige gezichtsmasker zijn voor paintball :+

En inderdaad: je outfit is tacticool, maar niet per se nuttig of nodig. Ik speel omdat ik dat leuk vind in een volledige outfit met volledig vest. Een squat maatje houdt het liever bij een combat broek, t-shirt en zo'n Dye masker. Mags doet ie in wat pouches aan z'n riem. Ieder z'n ding :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-05 17:11

Blord

Hello Kitty !

Heeft iemand ervaringen met deze goedkope chrono ? Het kost 21euro inclusief verzending van China.
Wat ik wil weten is hoe accuraat zijn deze dingen ? De handleiding zegt 1% error marge.

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Blord schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:43:
Heeft iemand ervaringen met deze goedkope chrono ? Het kost 21euro inclusief verzending van China.
Wat ik wil weten is hoe accuraat zijn deze dingen ? De handleiding zegt 1% error marge.

[Afbeelding]
Lastig te zeggen van een plaatje.. is ie in te stellen op gewicht? Kan je er joules aan aflezen? Zo nee, dan heb je er niets aan.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

MueR schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:05:
[...]

Lastig te zeggen van een plaatje.. is ie in te stellen op gewicht? Kan je er joules aan aflezen? Zo nee, dan heb je er niets aan.
Omrekentabelletje er naast :)

Ben wel benieuwd waar je zo'n chrono voor zo weinig geld koopt!

Edit:
Gevonden. Laat kennelijk de snelheid in m/s zien, dus je zal zelf om moeten rekenen.

dr.lowtune wijzigde deze reactie 22-04-2019 21:06 (12%)

• Pannekook
dr.lowtune schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:35:
[...]

Edit:
Gevonden. Laat kennelijk de snelheid in m/s zien, dus je zal zelf om moeten rekenen.
Met andere woorden.. Hier heb je dus niks aan. Omrekenen kan, maar dan heb je de juiste waarde op papier.. Niet wat je daadwerkelijke output is van Joule.

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Hoezo, met snelheid (of dat nu fps of m/s is) en gewicht kun je toch de hoeveelheid joule berekenen?
Hoe dacht je anders dat die andere chrono's dat doen. Daar stel je het gewicht in, snelheid meet ie zelf, en dan gaat er ook een rekensom overheen.

Daar heb je overigens ook online calculators voor. Net zo handig.

Eerste google hit: http://www.asiaairsoft.co...ic.php?did=23&didpath=/23
Als ik daar 0.30g en 1.2 joule in gooi, komt er uit dat je maximaal 89.44 m/s mag schieten.
Zolang je daar dus onder blijft (met .30) is het prima toch? meer hoef je niet te weten.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Pannekook schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:07:
[...]

Met andere woorden.. Hier heb je dus niks aan. Omrekenen kan, maar dan heb je de juiste waarde op papier.. Niet wat je daadwerkelijke output is van Joule.
Hier helpt de natuurkunde je.

J = 0,5m * v^2
m= massa van bb in kg
v= snelheid in m/s

Een 0.30bb met 100m/s heeft dus 1.5J aan kinetische energie.

(0,5*0.0003)*(100*100) = 1,5J

• Stef87
  • Laatst online: 24-05 20:24
Een xcoretec 3200 kost ook maar 24-31euro op aliexpress. Gebruiken ze op verschillende velden ook.

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-05 17:11

Blord

Hello Kitty !

De Chinese chrono laat de snelheid in m/s zien. Ook kun je het gewicht invoeren en in Joule weergeven. Het ingeven van gegevens is omslachtig met 1 knop. Het beste is een rekenmachine of een omreken app bijpakken.

Ik had gedacht aan een voorwerp vanaf 1 meter hoog door de chrono laten vallen. Het zou 4.4 m/s moeten aangeven maar dat is erg globaal.

Blord wijzigde deze reactie 23-04-2019 08:29 (24%)

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Stef87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 00:07:
Een xcoretec 3200 kost ook maar 24-31euro op aliexpress. Gebruiken ze op verschillende velden ook.
Zo eentje heb ik dus, prima ding. Heb er een kastje om gebouwd zodat ik ook in huis kan fps'en zonder dat ik putten in de muren schiet ;)

(Serieus, heb dat wel eens gehad, mijn vrouw was niet blij!)

• Pannekook
dr.lowtune schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:19:
[...]

Hier helpt de natuurkunde je.

J = 0,5m * v^2
m= massa van bb in kg
v= snelheid in m/s

Een 0.30bb met 100m/s heeft dus 1.5J aan kinetische energie.

(0,5*0.0003)*(100*100) = 1,5J
Maar dan reken je het een op een op, hiermee kun je niet rekening houden met eventuele Joulecreep.
Voor de oude regels zou dit ideaal zijn geweest natuurlijk..

Of zit ik hiermee compleet verkeerd te denken? 8)7

• henwy
Pannekook schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:06:
[...]

Maar dan reken je het een op een op, hiermee kun je niet rekening houden met eventuele Joulecreep.

Ja je zit verkeerd :). FPS van een BB met x-gewicht is y-joule. Nog simpeler, voor assault gewoon zorgen dat je met .30 niet meer dan 293/294 fps afleest op de chrono. Ongeacht hoe ze hem afstellen. Fps is fps en daar leid je de joule van af icm het gewicht.

Creep is het verschil tussen het gewicht waar men wil dat je mee meet en het gewicht waar je daadwerkelijk mee schiet.

henwy wijzigde deze reactie 23-04-2019 13:01 (9%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Pannekook schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:06:
[...]

zie hierboven :) je zit inderdaad verkeerd.

In de oude situatie ging je dus meten met 0.20 en kon je er voor kiezen om in het veld BB's te gebruiken die meer dan 2x zo zwaar waren (om zo dus enorm te kunnen creepen). Met de nieuwe regels kan je maar maximaal 1,33x zwaarder schieten. Dat reduceert de potentie voor joule creep dus behoorlijk. Je kan nog steeds wel creepen, maar heel veel minder dan voorheen. (van 2,3J naar 3,3J zal je niet meer tegenkomen maar van 2,3J naar 2,4J zou denk ik nog steeds wel haalbaar zijn)

• defusion
  • Niet online
Stef87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 00:07:
Interessant. Toevallig een link? Ze beginnen zo rond de 40 als ik zoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannekook
defusion schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:34:
[...]

Wanneer je ze via Ali aankoopt en het is de MKII dan ga er maar vanuit dat dit een namaak is.
Xcortech is om deze reden gestopt met de MKII te fabriceren en heeft de MK3 ontwikkeld. Deze kost (legit) rond de 60 als ik me goed kan herinneren..

• Kaap
  • Nu online
Gisteren een Xcortech overgenomen van een maatje van me, die had er meerdere aangeschaft i.v.m. een nieuwe locatie wat niet doorging en moest er dus vanaf.

Zojuist even getest met 0.3G RZR BBs van Nuprol:
265-267 fps 0.9-1J met hop open.
269-271 fps 1-1.02J met hop dicht.

Zit er ruim binnen dus.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Kaap schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:00:
Gisteren een Xcortech overgenomen van een maatje van me, die had er meerdere aangeschaft i.v.m. een nieuwe locatie wat niet doorging en moest er dus vanaf.

Zojuist even getest met 0.3G RZR BBs van Nuprol:
265-267 fps 0.9-1J met hop open.
269-271 fps 1-1.02J met hop dicht.

Zit er ruim binnen dus.
Ik had toch liever die locatie gehad, dan had jij best mijn chrono mogen hebben :+

• Stef87
  • Laatst online: 24-05 20:24
defusion schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:34:
[...]

Misschien zijn ze zoals vermeld gestopt met produceren maar ik heb een half jaar geleden 32€ betaald (en niet lang daarvoor eentje voor 29€)

Goedkoopste is nu 38€ Valt ook nog mee.

(38,85 27% Off | X3200 Airsoft BB Kogel Snelheid Tester Schieten Chronograph Voor Jacht Schieten Tester)
https://s.click.aliexpress.com/e/bJ3l9oOr1

Even in de gaten houden denk ik. Bijna elke week een andere actie op Ali :)

Geen idee of ik een namaak heb maar de joules/fps lijken altijd te kloppen :)

Nog een ander voor mij onbekend model met app support voor 38€:

€ 38,33 30% Off | Jacht Tactical Airsoft Speed Tester Paintball BB Schieten Chronograph Tester Lucht Pistool Accessoires
https://s.click.aliexpress.com/e/Ap3Iixm

Stef87 wijzigde deze reactie 23-04-2019 17:55 (30%)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Zo. Mezelf toch nog maar een keer aangemeld als kandidaat voor de ledenraad. Eens kijken of, als ik weer verkozen wordt, er dit keer een iets productievere groep is waar ook energie uit komt in plaats van dat het alleen maar energie vreet.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb even jullie mening nodig.

Ik ben bezig een budget kleding set samen te stellen en dat lukt opzich aardig. Masker van @citruspers overgenomen, handschoentjes ben ik aardig uit alleen nog een vest.
Is dat perse nodig, wellicht niet maar ik vind het wel prettig om iets om m'n romp te hebben :+
Even jullie mening welke wel of echt niet.

Ik kreeg als tip om naar het huismerk van taiwangun te kijken en vond deze:
https://www.taiwangun.com...om=listing&campaign-id=19

Mooi vest qua kleur, vrij hoog, nette prijs en kwalitatief niet hoogstaand maar wel OK.

Andere optie is een Aliexpress variant zoals deze:
https://nl.aliexpress.com...4f32-beec-85c288c531a4-10

Verschillende kleuren, goedkoop! Blijft Aliexpress kwaliteit dus kan zomaar na 3x uit elkaar vallen :+

En kwam op MP nog een leuke tegen, alleen de kleur vind ik iets minder.
https://link.marktplaats.nl/m1402635108

Duurder dan de andere opties, veel pouches, ziet er goed uit alleen woodland camo is wellicht iets donker?

Als iemand nog tips, op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag :)

Gabriël Ryzen

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-05 17:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

sapphire schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:15:

Ik ben bezig een budget kleding set samen te stellen en dat lukt opzich aardig. Masker van @citruspers overgenomen, handschoentjes ben ik aardig uit alleen nog een vest.
Is dat perse nodig, wellicht niet maar ik vind het wel prettig om iets om m'n romp te hebben :+

Mooi vest qua kleur, vrij hoog, nette prijs en kwalitatief niet hoogstaand maar wel OK.

Verschillende kleuren, goedkoop! Blijft Aliexpress kwaliteit dus kan zomaar na 3x uit elkaar vallen :+

Duurder dan de andere opties, veel pouches, ziet er goed uit alleen woodland camo is wellicht iets donker?

Gunfire.com al gecheckt?
Mijn vest verkopen ze niet meer, maar die heeft niet meer dan €30 gekost en er is niks aan te merken op de kwaliteit. Ze hebben best een goed aanbod.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Dat AliExpress vest heb ik ook eens besteld jaren terug. Regelrechte afrader. Het andere vest op Marktplaats herken ik niet, dus of dat wat is weet ik niet. Blijft over het vest van Taiwangun. Ik heb daar zo'n recon vest gekocht en pouches. Kwaliteit is voor het geld best prima (in ieder geval heel veel beter dan AliExpress).

Bij het Taiwangun vest: mag ik vragen waarom je voor zo'n erg "dicht" model gaat? Dat kan namelijk behoorlijk warm worden. Ik gebruik zelf als het echt warm is zo'n recon vest (vrij open aan de bovenkant) en onder normale omstandigheden mijn Osprey MK4 vest (dat is wel echt goede kwaliteit trouwens, maar zwaar).

• citruspers
dr.lowtune schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:16:
Bij het Taiwangun vest: mag ik vragen waarom je voor zo'n erg "dicht" model gaat? Dat kan namelijk behoorlijk warm worden. Ik gebruik zelf als het echt warm is zo'n recon vest (vrij open aan de bovenkant) en onder normale omstandigheden mijn Osprey MK4 vest (dat is wel echt goede kwaliteit trouwens, maar zwaar).
Eens, dat dichte vest gaat echt heel warm worden. De tip voor Taiwangun kwam van mij (om dezelfde redenen die jij noemt), maar veel budgetvesten hebben intern een soort vinylvoering wat er voor zorgt dat het niet zo goed ademt. Dat is natuurlijk ook wel te verwachten voor die prijs, maar met zo'n hoog gesloten vest maak je het jezelf wel lastig.

Buiten gebruik ik geen vest (gisteren niet eens een chest rig, alleen een leg holster). Binnen is het, afhankelijk van de hoeveelheid fairplay en overshooting,toch wel lekker om wat bescherming te hebben op je center of mass. Al zou de pijn binnen nu wel minder moeten zijn nu het joule creepen flink aan banden is gelegd.

• Pannekook
Ik gebruik zelf de Recon Chest rig, zitten 6 M4 pouches op, 6 pistol mag pouches en aan de zijkanten kunt je nog molle shizzle ophangen (zelf nog een pouch bijgehaald voor mn speedloader / telefoon / map.

Fijne aan dit vest is dat Condor er ook speciaal een hydration bag voor heeft, deze wissel je simpelweg om met de backstraps en je hebt dan een groot vest aan wat ook niet extreem warm wordt vind ik persoonlijk.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Mochten er trouwens hier nog mensen zijn die overwegen om zich kandidaat te stellen voor de ledenraad; als je vragen hebt over hoe het er aan toe gaat etc, feel free to ask. Er is natuurlijk ook een heel mooi promofilmpje gemaakt (met oa ondergetekende): YouTube: Ledenraadverkiezing 2019

Mochten er echter nog meer vragen zijn, shoot (met inachtneming van de minimum engagement distance uiteraard :P)!

• Pannekook
Gister eindelijk thuis eens kunnen testen met .30g BB's, zit onder de 1J.
Ik ga er maar vanuit dat de laatste keer op locatie verkeerde instelling op de chrono stond aangezien beide veren hetzelfde schieten

• NiGeLaToR

Ken ik niet, lijkt vrij dicht. Pasvorm wellicht lastig als het gemaakt is voor onze gemiddeld wat kleinere aziatische medemens.

Heb ik er 2 van in gebruik, een OD en een woodland. Voor het geld een aanrader. Werkt prima, ziet er oke uit, is gewoon molle dus vol te hangen met pouches voor een paar euro. Voor de casual speler met geen budget een prima oplossing. Er zit een laagje schuim in dus je bent van pijnlijke hits op je center mass af.

De reden dat mensen hier menen dat het niets is deel ik dus niet: het is veel betere value for money dan die hele dure vesten, voor die ene keer per maand dat je misschien speelt (ik zou er niet mee uitgezonden willen worden naar één of andere zandbak nee). Waar ze wel gelijk in hebben is dat het comfort niet top is, ik ervaar dit vest als behoorlijk warm. Ik ben een hele actieve speler (10-15km lopen/rennen op een dag bij B&A is normaal voor me) en dan kun je m'n onderkleding uitwringen. Vind ik niet erg, maar anderen hebben blijkbaar (veel) meer geld over voor meer comfort en kwaliteit.

Ik heb inmiddels een vest van Invader Gear en die zit wel lekkerder, maar om nu te zeggen dat ik er zoveel fijner of beter door speel? Neu. Maarja, tacticoolness is ook wat waard.

Uhm ziet er ook Ali uit, beetje zoals je eerste linkje?

Qua camo: als je veel in bossen gaat spelen is reguliere multicam juist vrij licht. Ik heb sinds kort multicam tropic (mede na een tip in dit topic) en heb daar nu 2 keer mee gespeeld en het levert me een groter voordeel op dan ik had verwacht. Hiervoor speelde ik in NL Woodland (met dat Ali vest in Woodland) en dat beviel me ook al heel goed.

Zie hier een mooi overzicht van de multicams. Maargoed, op google vind je genoeg vergelijkende plaatjes/filmpjes.

Mijn advies: koop goedkope 'troep', probeer het uit en spaar daarna door voor je outfit. Mijn squat bestaat uit 4 personen: 1 met alleen (t)shirt en een riem, 1 met een bokketuig met pouches aan z'n riem, 1 met mijn oude ali vest en ik met m'n invader gear vest. Je ziet: het wisselt, de een neemt gewoon paar mags voor DMR mee in z'n broekzak en ik ben helemaal geared up met tig midcaps. Tis nogal persoonlijk :+

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 30-04-2019 12:13 (3%)

• henwy
Pannekook schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:51:
Gister eindelijk thuis eens kunnen testen met .30g BB's, zit onder de 1J.
Ik ga er maar vanuit dat de laatste keer op locatie verkeerde instelling op de chrono stond aangezien beide veren hetzelfde schieten
Zorg dat je de FPS noteert of onthoud. Dan kun je het nakijken. Ongeacht de instelling blijft de FPS de basiswaarde waarvan de joule berekent wordt. Als je met .30 door de chrono schiet dan is 1.2J 294fps, dus daar onder is goed. 1J is dan ca. 269fps.

• Kaap
  • Nu online
De afgelopen 2 maanden flink geïnvesteerd...

Sleeping/survival gear:
Snugpak Elite slaapzak, goed tot -10
Enkelboogstent van Carinthia (defensie)
Highlander selfinflatable slaapmat
Tarp
Self inflatable kussen
Jetboil Flash (gaskoker)
Lowe Alpine Sting 80L ruck

Verder nog:
Cannae Pro Gear Phalanx assault pack
Titan Power 7000mAh Lithium Ion nunchuck
Chemsticks
Smokes

Even goed ook weer voor €250-€300 aan gear verscheept over Europa.

Kaap wijzigde deze reactie 30-04-2019 13:20 (4%)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Mavamaarten Ja maar niet voor vesten dus bedankt :)

@dr.lowtune @citruspers Mja eigenlijk geen idee, zwager heeft ook zo'n vest maar dat het warm is geloof ik meteen, goed punt! Misschien een wat opener vest en een sjaal oid.

@NiGeLaToR Mja had vooral het idee dat vesten erg duur zijn maar na alle tips van shops hier zie ik dat ik voor dat bedrag genoeg keuze nieuw heb.

Verder geen idee waar ik ga spelen, de 1x per maand ga ik sowieso niet redden. Als het 2x per jaar word is dat voorlopig denk realistischer met de kinders (tenzij m'n vrouw heel enthousiast word dat ik nog een hobby er bij neem :+).
Over het Ali vest, zelfs in reviews onder het artikel zelf las ik reacties dat er onderdelen (oa. een staalkabel) spontaan afbraken/scheurde zelfs voor gebruik :?
Maarja voor €25 Inc verzenden en zo weinig gebruik... Het is vooral dat ik een huurspul echt niet fris en prettig vond en dan voor een paar tientjes is het me wel waard om zelf een masker, handschoenen en vest te kopen voor die paar keer.

Maarja tegen @citruspers zei ik ook al dat ik niet van plan was om een replica te kopen maar als je dan bv. De Specna Edge serie ziet of een G&G Raider... behoorlijk betaalbaar en wel erg gaaf :+

Gabriël Ryzen

• NiGeLaToR
@sapphire uhm nee heb niet dat ze spontaan stuk gingen. Die staalkabel moet je wel vastzetten, want het is een mechanisme om in 1 beweging je vest te demonteren (gewond en vest verwijderen scenario) en dat werkt iets te enthousiast en kan losraken. Gebeurt bij mij ook niet. Enige is dat ik in de pouches aan de voorzijde 2 mags per vak propte en nu 1 naadje losgeraakt is. Das alles wat na een jaar elke maand spelen stuk ging. Valt mee wat mij betreft.

Maar nogmaals, ik kan niet in je portemonnee kijken :-) er is in ieder geval genoeg keuze en het helpt ook om spullen van andere airsofters te bewonderen en hun ervaringen te vragen. Er zijn mensen die gewoon met een echt vest incl zware traumaplaten rondlopen, omdat het kan.

@Kaap ga je skirms bezoeken waarbij je meerdere dagen door moet komen? Ben daar helemaal niet in thuis, ben wel benieuwd hoe dat werkt en waar die georganiseerd worden.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 30-04-2019 13:04 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:03:
@Kaap ga je skirms bezoeken waarbij je meerdere dagen door moet komen? Ben daar helemaal niet in thuis, ben wel benieuwd hoe dat werkt en waar die georganiseerd worden.
Ik ga komende Nato vs Rusfed een heel weekend en overnacht daar dan 2 nachten om het eens gedaan te hebben. Je slaapt dan in de safezone naast je auto dus het is even een goede tussenstap alvorens naar echt in-game te gaan slapen. Verder hoop ik inderdaad meer de serieuzere meerdaagse events te gaan spelen.

Ik vind de huis, tuin en keuken skirms op veldjes met pallets en doeken niet bijzonder. Ik zoek meer diepgang. Om even een zijsprongetje te maken naar je post vandaag over ali gear, zoals je wel al weet is voor mij reenactment en impressie ook erg belangrijk.

Voor wat betreft de organisaties van dat soort events, tis meestal op invite basis. Milsim wereldje is best besloten omdat ze een bepaalde categorie spelers zoeken en absoluut niet zitten te wachten op gasten die "effe komen knallen" of die niet die gentleman houding meebrengen. Ze zoeken reenactment, impressie en toch ook wel wat inlevingsvermogen en roleplay. Tja tis wel een tak van sport die je moet aanspreken.

Ik ken in NL zelf 2 organisaties die dergelijke events organiseren en dan is daarnaast nog Nato vs Rusfed wat een beetje laagdrempeliger is ondanks dat het ook invite-only is. In Frankrijk en Engeland zitten meer events. Natuurlijk heb je ook Border Wars, Berget en nog een event in Kroatie, maar die events richt ik voorlopig nog niet op.

• NiGeLaToR
@Kaap gaaf om te lezen, wellicht wil je je ervaringen blijven delen.
Ali gear of niet: die inleving is voor mij belangrijk. Dat er dan pallets in het veld staan boeit mij wat minder (heb een weelderige fantasie), maar dat gedrag van m'n eigen team en medespelers des te meer. Vind het dus wel normaal om met een chain of command te werken, in squat verband te opereren en een missie te volbrengen, ook al regent het of is het warm. Dat stukje 'inleving' zit er bij mij hardcoded in :+

Enige échte re-enactment wat ik heb gedaan is een heist bij RTT. In welke rol dan ook was dat supervet om te doen. Ik merk in de doorsnee skirms dat het lastiger wordt een goede tegenstander te vinden, we wisselen nu vaak met de lunch van team om de balans te herstellen c.q. in het voordeel van het op dat moment verliezende team te forceren.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:43
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:35:
[...]
Heb ik er 2 van in gebruik, een OD en een woodland. Voor het geld een aanrader. Werkt prima, ziet er oke uit, is gewoon molle dus vol te hangen met pouches voor een paar euro. Voor de casual speler met geen budget een prima oplossing. Er zit een laagje schuim in dus je bent van pijnlijke hits op je center mass af.

De reden dat mensen hier menen dat het niets is deel ik dus niet: het is veel betere value for money dan die hele dure vesten, voor die ene keer per maand dat je misschien speelt (ik zou er niet mee uitgezonden willen worden naar één of andere zandbak nee). Waar ze wel gelijk in hebben is dat het comfort niet top is, ik ervaar dit vest als behoorlijk warm. Ik ben een hele actieve speler (10-15km lopen/rennen op een dag bij B&A is normaal voor me) en dan kun je m'n onderkleding uitwringen. Vind ik niet erg, maar anderen hebben blijkbaar (veel) meer geld over voor meer comfort en kwaliteit.

Mijn advies: koop goedkope 'troep', probeer het uit en spaar daarna door voor je outfit.
Hier precies dezelfde ervaring/mening! Heb zelf 1.5 jaar gelopen met dat vest en beviel prima! Ja hij kan wat warm zijn maar dan trek je een laag minder aan.

Mocht je het toch niet aandurven kan ik de plate carrier van ali aanraden, moet je nog wel pouches bij kopen (kosten daar ook een paar euro) maar dat is een heerlijk vest.

Edit: deze https://m.nl.aliexpress.c...6SJNIS-m8Urw1556637652547

j0rDy wijzigde deze reactie 30-04-2019 17:22 (8%)

• citruspers
j0rDy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:17:
[...]

Hier precies dezelfde ervaring/mening! Heb zelf 1.5 jaar gelopen met dat vest en beviel prima! Ja hij kan wat warm zijn maar dan trek je een laag minder aan.

Mocht je het toch niet aandurven kan ik de plate carrier van ali aanraden, moet je nog wel pouches bij kopen (kosten daar ook een paar euro) maar dat is een heerlijk vest.

Edit: deze https://m.nl.aliexpress.c...6SJNIS-m8Urw1556637652547
Die jij linkt is trouwens een JPC/Jumpable Plate Carrier, die zijn lekker compact en ademen wat beter omdat ze minder bedekken. Ik heb er een gehad, maar die was qua proporties toch wat vreemd met mijn 1.9m/90kg

• j0rDy
citruspers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:35:
[...]

Die jij linkt is trouwens een JPC/Jumpable Plate Carrier, die zijn lekker compact en ademen wat beter omdat ze minder bedekken. Ik heb er een gehad, maar die was qua proporties toch wat vreemd met mijn 1.9m/90kg
Klopt, hij is klein (net als die andere overigens, en als het meeste uit china) maar ik ben dan ook 1,72m dus meer het formaatje gemiddelde aziaat ;)

j0rDy wijzigde deze reactie 30-04-2019 20:53 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Kaap schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:19:
[...]

Ik ga komende Nato vs Rusfed een heel weekend en overnacht daar dan 2 nachten om het eens gedaan te hebben. Je slaapt dan in de safezone naast je auto dus het is even een goede tussenstap alvorens naar echt in-game te gaan slapen. Verder hoop ik inderdaad meer de serieuzere meerdaagse events te gaan spelen.
Tip als je een keer bij een event komt waar je in game slaapt: Leer vast slapen met een bril op (bij voorkeur met een bandje om hem ook daadwerkelijk op je snufferd te houden. Er zijn mensen die hun bril af doen "want ik lig toch in mn eigen tent", maar ik riskeer het nooit.
Ik vind de huis, tuin en keuken skirms op veldjes met pallets en doeken niet bijzonder. Ik zoek meer diepgang. Om even een zijsprongetje te maken naar je post vandaag over ali gear, zoals je wel al weet is voor mij reenactment en impressie ook erg belangrijk.

Voor wat betreft de organisaties van dat soort events, tis meestal op invite basis. Milsim wereldje is best besloten omdat ze een bepaalde categorie spelers zoeken en absoluut niet zitten te wachten op gasten die "effe komen knallen" of die niet die gentleman houding meebrengen. Ze zoeken reenactment, impressie en toch ook wel wat inlevingsvermogen en roleplay. Tja tis wel een tak van sport die je moet aanspreken.
Je kan je enorm vermaken op een Milsim. Persoonlijk wel liever de meerdaagse events, dan kan je gewoon net wat meer roleplay doen. Ik ben ondertussen al schapenherder, mensenhandelaar en weet ik wat nog meer geweest op dergelijke events. Er zit veel meer dynamiek in het evenement dan bij een dagje simpel ballen tuffen. Soms is het ook gewoon geweldig om iemand echt zijn best te zien doen om een recht gezicht te houden en niet uit zn rol te vallen als je een of ander belachelijk verhaal verkondigd, waar zij dan weer op moeten reageren..

De meest briljante was toch wel samen met @Hogader bij Operation Erika als mensenhandelaar. Onze "handel" vastgezet met boeien en lopen naar het punt waar we wisten dat we gearresteerd zouden worden (Bemoeizuchtige amerikanen, bah!). De koopwaar had overigens uit veiligheid de sleutel van de boeien direct van me gekregen, maar dat zou hij stilhouden. Meer hadden we onderling niet afgestemd.. Afijn, gearresteerd, worden we afzonderlijk ondervraagd, meerdere keren.

Die NATO CO werd helemaal wild. Na een uur werden we vrijgelaten, want langer mochten ze ons niet vasthouden. Bleek achteraf dat we voor 95% hetzelfde verhaal ter plekke hadden verzonnen en dat NATO bijna in paniek naar de org was gegaan dat niemand sleutels van die handboeien had. Heerlijk als je een beetje kunt klieren met de rest :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:13
Komende Juni weer naar Berget dat is pas een mooi meer daags event.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

j0rDy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:52:
[...]

Klopt, hij is klein (net als die andere overigens, en als het meeste uit china) maar ik ben dan ook 1,72m dus meer het formaatje gemiddelde aziaat ;)
Das balen, kom ik met m'n 1,88m.
Kan je die schouder stukken niet stellen dan dat hij wat lager hangt ? Zag dat daar klittenband in zit :?

Overigens lijkt me dit een probleem van zo'n beetje alle goedkope vesten ook van bv. 8fields

Ha wil ik net een 8field vest bestellen á €30, komt er €15 verzendkosten bij :+ 8)7

sapphire wijzigde deze reactie 01-05-2019 20:58 (8%)

Gabriël Ryzen

• j0rDy
sapphire schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Das balen, kom ik met m'n 1,88m.
Kan je die schouder stukken niet stellen dan dat hij wat lager hangt ? Zag dat daar klittenband in zit :?

Overigens lijkt me dit een probleem van zo'n beetje alle goedkope vesten ook van bv. 8fields

Ha wil ik net een 8field vest bestellen á €30, komt er €15 verzendkosten bij :+ 8)7
Ja je kan hem stellen, maar het gaat meer om het oppervlakte van de plate die klein is. Ik zag idd ook dat taiwangun de verzendkosten omhoog gegooid heeft (en extra kosten rekent voor bijv. Paypal).

• citruspers
sapphire schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:11:

Nee, er zijn ook grotere 8Fields vesten die mij met mijn 1.90/ (toen nog) 100KG prima pasten. Taiwangun is trouwens niet zo aziatisch als je zou denken, ze zitten gewoon in Polen en hanteren westerse maten.

De JPC is gewoon een compacte plate carrier waar nét een SAPI plaat in past om je belangrijkste organen te beschermen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 07:24
Ik zit me te orienteren voor een vrijgezellenfeest activiteit en nu leek airsoft mij leuk om te doen met zijn allen.

Moet ik bij het zoeken van een locatie nog ergens op letten?
Ik zie ze bijvoorbeeld voorbij komen voor 2 euro p.p waar je allerlei upgrades kan bijkopen als extra balletjes en iets wat een extreme gun heet.

Of van 38 euro en daar lijkt alles ook wel tip top in orde qua locatie, materiaal en begeleiding.

Hebben jullie misschien suggesties waar de prijs kwaliteit verhouding goed in orde zit?

--- Taipau

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb er iig niet heel veel verstand van want heb het zelf pas 1x gedaan, ook op een vrijgezellenfeest. Dat was overigens bij RSL Airsoft in Aalsmeer/Assendelft.
Beviel erg goed en erg goed begeleid/uitgelegd allemaal :)

Als ik de prijzen dan vergelijk met de eerste link (groupon) weet je direct wat het verdien model is :+ 500 balletjes voor €49, daar betaalde wij €5 voor :+

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
Taipau666 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:24:
Ik zit me te orienteren voor een vrijgezellenfeest activiteit en nu leek airsoft mij leuk om te doen met zijn allen.

Ik zie ze bijvoorbeeld voorbij komen voor 2 euro p.p waar je allerlei upgrades kan bijkopen als extra balletjes en iets wat een extreme gun heet.

Of van 38 euro en daar lijkt alles ook wel tip top in orde qua locatie, materiaal en begeleiding.

Hebben jullie misschien suggesties waar de prijs kwaliteit verhouding goed in orde zit?
Ik weet dat ze dat bij Dark Forest (Ulicoten) via ATCx doen, maar het viel me op dat de huurkitjes daar zonder gebits bescherming waren (niet aan te raden imho, ook niet voor buiten), en de oogbescherming leek me meer een bouwmarkt en166f veiligheidsbrilletje dan iets fatsoenlijks.

Bij Paintballworld krijg je zo te zien een fatsoenlijk masker en een JG dragon replica (soort van niet bestaande spacegun omdat de verhuur van echte airsoft replica's juridisch wat...bijzonder is?), dan zou ik liever daarvoor gaan. Binnen ligt de moeilijkheidsgraad om iemand te raken ook wat lager dan buiten vind ik zelf, dus dat is waarschijnlijk leuker voor iedereen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 20-05 14:46
Ik heb wat problemen met mijn WE Glock dat die BB rider breekt. Ik heb nu al 2 magazijnen met dit probleem. Nu zat ik te zoeken en vond ik deze : https://airsoftpro.cz/en/...ole-serie-we-glock-detail

Maar 10 euro per stuk en 5 euro verzendkosten is wel wat stevig. Iemand nog een magische tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Dat onderdeel wordt ook wel de "follower" genoemd, misschien dat dat je helpt om wat anders shops te vinden. Deze misschien? https://www.begadi.com/we-g17-part-g64-magazin-follower.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zo, dagje B&A zit erop. We hebben weer genoten. Teambalans blijft wel een ding, maar ze staan er altijd open voor feedback. En ze hebben vandaag mooie ingame fotos van ons squat in actie gemaakt. Kom er om te spelen, maar das toch een leuke bonus.

Weinig joulecreep issues overigens. Hoe zijn julie ervaringen zover?
Ik schoot altijd met .32 maar .30 is natuurlijk ook prima. Alleen m’n firehawk ligt nu bij onze knutselsmurf.. die zat er 0.02 joule naast/boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j0rDy

Zoals citruspers zegt zou ik als je een leuke ervaring/beleving wilt eerder naar airsoftworld gaan, als je gewoon een paar uurtjes wil ouwehoeren en knallen op elkaar is eventsbakery prima.

Ik weet niet waar je vandaan komt en hoeveel man je hebt maar misschien is unit13 in sittard ook nog een optie, ook indoor maar ietsje groter/gevarieerder dan paintballworld, check youtube voor wat ingame beelden om een insruk te krijgen van beide speelvelden dan snap je wat ik bedoel.

Offopic: afgelopen vrijdagavond naar delta airsoft geweest, we wilde graag ergens pistol only spelen maar we waren toch hier terecht gekomen en eigenwijs dat we waren alleen de sidearm meegenomen, man wat een lol hebben we gehad, en wat een voordeel heb je op een kleiner veld zeg, twijfel hard of ik indoor ooit nog met een AR wil spelen! Mijn umarex g17 heeft zn vuurdoop gehad, lekkere sidearm hoor. Moet me nu erg inhouden om geen indoor pistol only loadout aan te schaffen...

j0rDy wijzigde deze reactie 05-05-2019 21:00 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaSteiL
citruspers schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:31:
Dat onderdeel wordt ook wel de "follower" genoemd, misschien dat dat je helpt om wat anders shops te vinden. Deze misschien? https://www.begadi.com/we-g17-part-g64-magazin-follower.html
Koel, ik wist niet dat het ook een follower genoemd werd. Ik wist alleen maar rider.
Deze lijkt ook wel de goede maat. Ik ben er een hoop tegengekomen die erop lijken, maar het toch net niet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

citruspers schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:27:
zonder gebits bescherming waren (niet aan te raden imho, ook niet voor buiten)
Och daar is over te discussieren. Ik heb een grafhekel aan zo'n faceprotector, draag hem exclusief binnen want ik ben niet achterlijk, maar buiten nooit. Then again heb ik wel altijd een shemag om, die ik wanneer ik close quarters verwacht in mn mond stop als tijdelijke bescherming.
en de oogbescherming leek me meer een bouwmarkt en166f veiligheidsbrilletje dan iets fatsoenlijks.
Het zijn wel degelijke brillen hoor, daar wordt op gelet bij de audits.
soort van niet bestaande spacegun omdat de verhuur van echte airsoft replica's juridisch wat...bijzonder is?
Nogal lastig ja. Voor de verhuur heb je officieel een (kleine) ontheffing nodig. Door de fallout van die mafkees in dat winkelcentrum waren die echter nergens te krijgen, want de enige opleiding daarvoor was effectief gesloten. Daarom werd er eigenlijk nooit op gecontroleerd door de politie, tot er iemand (naar de geruchten, nadruk op geruchten) begon te zeuren dat er orga's zonder ontheffing waren, want ze hadden zelf er wel een. Beetje concurrentje pesten lijkt het.

Mijn advies: Ga altijd naar een fatsoenlijke airsoft organisator, niet naar een groupon clubje. Die groupon gasten draaien je een poot uit, hebben vaak abominabel slechte apparatuur en belabberde begeleiding. Deze groupon knakkers vallen ook niet onder de verantwoordelijkheid en toezicht van de NABV, waarbij er bij mij direct belletjes gaan rinkelen.

Op de website van Eventsbakery zie je bijvoorbeeld al "*In Nederland spelen we met speciale airsoft wapens die minder op echte wapens lijken. Dat is vanwege de wetgeving", wat waarschijnlijk betekent dat je met een Star Ika Zuchi of soortgelijk speelt, waarbij de "extreme" variant ongeveer alleen maar een variant is die harder schiet.

Ik zou dus zeker kiezen voor Airsoftworld wanneer dat binnen het financiele plaatje valt. Mocht je meer uit het zuiden komen is eventueel Dark Forest of Nuketown nog een optie.

MueR wijzigde deze reactie 06-05-2019 09:52 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaap
  • Nu online
Same, vind zo’n meshmask er niet uitzien en het zit ook niet prettig, Ik draag altijd een bitje maar heb ook van een tailor uit UK een neck gaitor met ingebakken metalen mesh voor als ik cqb speel. Gebitsbescherming en toch tacticool.

Https://www.facebook.com/airsoftfaceprouk/

Kaap wijzigde deze reactie 06-05-2019 11:33 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Dank voor de uitleg Muer!

>Och daar is over te discussieren.

Daar ben ik het mee eens, en ik denk dat de beslissing bij de speler moet liggen, maar er is gewoon een risico. Zelf heb ik al eens een stuk van iemand's tand af zien vliegen (AEG, ruim buiten de MED) en daar ben ik zeker niet de enige in.

Dat spelers dat risico voor zichzelf moeten bepalen ben ik eens, maar introducee's die niet bewust zijn van het risico daaraan blootstellen vind ik niet zo verantwoord.

>Het zijn wel degelijke brillen hoor, daar wordt op gelet bij de audits.

Ja, op de site van de NABV staan en166f brilletjes inderdaad als goedgekeurd: https://www.nabv.nl/over-airsoft/airsoftgear.

Als ik me niet vergis zijn die echter maar gekeurd voor minder dan 1 Joule, waardoor je er met een AEG dus al overheen zit? Tevens hebben ze alleen "armen" die over je oren gaan in plaats van rubberen haakjes of een elastieken band, maar dat is weer een discussie :)

>Nogal lastig ja. Voor de verhuur heb je officieel een (kleine) ontheffing nodig. Door de fallout van die mafkees in dat winkelcentrum waren die echter nergens te krijgen, want de enige opleiding daarvoor was effectief gesloten. Daarom werd er eigenlijk nooit op gecontroleerd door de politie, tot er iemand (naar de geruchten, nadruk op geruchten) begon te zeuren dat er orga's zonder ontheffing waren, want ze hadden zelf er wel een. Beetje concurrentje pesten lijkt het.

Ja, daarom wilde ik eigenlijk geen Orga's noemen die wel gewoon M4/AK replica's verhuren, danwel via een schimmige introducé constructie dan wel op een andere manier. Ik snap dat dit lastig is in het huidige juridische/politieke klimaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb weer eens een aantal vragen waar ik met mijn google-Fu niet uit kom.

Stel ik koop een leuke instap AEG, toebehoren enzo erbij of je sleutelt aan je AEG Hoe weet ik dan of hij aan de gestelde eisen (bv. FPS) voldoet? Kun je dat ergens laten testen of zul je daar zelf een chrono voor moeten aanschaffen?

En de andere vraag gaat over onderdelen. Hoe weet je nou welke onderdelen in welke AEG passen of zijn BV. M4's veelal gelijk en kun je bv een hopup of cilinder van een 3rd party merk in verschillende modellen gebruiken ?

Klinkt misschien dom maar ik kan dit nergens duidelijk vinden :? Hoe weet je nou of een bepaald onderdeel op je AEG past?

Gabriël Ryzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

sapphire schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:53:
Stel ik koop een leuke instap AEG, toebehoren enzo erbij of je sleutelt aan je AEG Hoe weet ik dan of hij aan de gestelde eisen (bv. FPS) voldoet? Kun je dat ergens laten testen of zul je daar zelf een chrono voor moeten aanschaffen?
Die moet je inderdaad of zelf aanschaffen, of een airsofter in de buurt zoeken met zo'n ding.
En de andere vraag gaat over onderdelen. Hoe weet je nou welke onderdelen in welke AEG passen of zijn BV. M4's veelal gelijk en kun je bv een hopup of cilinder van een 3rd party merk in verschillende modellen gebruiken ?
Ja en nee. Je moet bij AEGs vaak kijken naar het type gearbox. Een V2 gearbox (M4 etc) heeft bepaalde modellen onderdelen, een V3 (AK) weer andere. Dat is echter geen garantie dat het altijd allemaal evengoed past. Een notoir voorbeeld is de Prowin hopup voor v2 gearboxen. Die past in de ene M4 zonder enige moeite, in een ander moet je gaan vijlen en klieren. Bij cylinders is het vaak wel standaard, maar ook daar zijn uitzonderingen. Doorgaans kan je er echter wel van uit gaan dat een V2 onderdeel bij een V2 buks past, en V3 bij V3. Zeker weten? Vragen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
MueR schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Die moet je inderdaad of zelf aanschaffen, of een airsofter in de buurt zoeken met zo'n ding.
Of natuurlijk in het NAC, waar ze zowel chrono's als .30g BB's voor je hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

citruspers schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Of natuurlijk in het NAC, waar ze zowel chrono's als .30g BB's voor je hebben :)
Ik ga daar komende zaterdag eens heen om een keer serieus de boel goed af te stellen. Thuis kan ik alleen de fps testen, proefschieten niet. Dat doe ik dan meestal tijdens de skirm, maar dan neem ik eigenlijk weer nooit de tijd om de hop up perfect te zetten.

Kan je daar eigenlijk ook een beetje sleutelen? (Neem uiteraard zelf gereedschap mee)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• citruspers
dr.lowtune schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:46:
[...]

Ik ga daar komende zaterdag eens heen om een keer serieus de boel goed af te stellen. Thuis kan ik alleen de fps testen, proefschieten niet. Dat doe ik dan meestal tijdens de skirm, maar dan neem ik eigenlijk weer nooit de tijd om de hop up perfect te zetten.

Kan je daar eigenlijk ook een beetje sleutelen? (Neem uiteraard zelf gereedschap mee)
Zeker, ze hebben daar grote tafels en een beetje gereedschap, sleutelen kan daar prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 24-05 15:00
Hallo allemaal

Ik ben onlangs mee gegaan met een vriend van me als introduce en, jawel, meteen verkocht aan de airsoft sport :)

Nu ben ik langzamerhand m'n eigen gear aan het uitzoeken/samenstellen mede aan de hand van de gedeelde 'lijsten' op dit forum. Echter vroeg ik me af welke pistol jullie aanraden als beginner zijnde? aangezien ik zelf nog 0,0 ervaring heb en dus niet goed weet waar wel en/of niet op te letten of belangrijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaSteiL
Akumu22 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:31:
Hallo allemaal

Ik ben onlangs mee gegaan met een vriend van me als introduce en, jawel, meteen verkocht aan de airsoft sport :)

Nu ben ik langzamerhand m'n eigen gear aan het uitzoeken/samenstellen mede aan de hand van de gedeelde 'lijsten' op dit forum. Echter vroeg ik me af welke pistol jullie aanraden als beginner zijnde? aangezien ik zelf nog 0,0 ervaring heb en dus niet goed weet waar wel en/of niet op te letten of belangrijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)
Wil je beginnen met alleen pistol? Of ga je die gebruiken naast een (AEG) Replica?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 24-05 15:00
WaSteiL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Wil je beginnen met alleen pistol? Of ga je die gebruiken naast een (AEG) Replica?
Het is de bedoeling om deze inderdaad naast een AEG replica te gaan gebruiken.
Voor de AEG heb ik deze op het oog G&G CM16 RAIDER-L.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True