Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:42
dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Thanks, ik zal eens kijken of de mannen te porren zijn voor de lange rit naar het zuiden (en anders moet ik weer een keertje als lone ranger gaan :+ ). Ik wist trouwens niet dat Area 57 afscheid ging nemen van Wild Mountain...Ik heb er een keertje gespeeld met Ape-Industries, laten we zeggen dat het niet de beste ervaring was, misschien over een tijdje maar weer proberen.
Nja dat van wild-mountain is niet zeker.
Vond inderdaad ook dat Area57 het beter deed als ape, maar heb wel eens slechter gehad als ape.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:56
Cyrus The Virus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Nja dat van wild-mountain is niet zeker.
Vond inderdaad ook dat Area57 het beter deed als ape, maar heb wel eens slechter gehad als ape.
Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren idd, viel me al op dat ze tot nu toe nog geen nieuwe events hebben. Weet wel dat ze zich meer aan het focussen zijn op speedsoft maar in eerdere berichtgeving gaven ze aan dat WildMountain gewoon z'n skirm etc. zou behouden.

Zou het jammer vinden als dit veld zal verdwijnen. Ligt lekker 5 minuten van huis af :P

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:07
dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Thanks, ik zal eens kijken of de mannen te porren zijn voor de lange rit naar het zuiden (en anders moet ik weer een keertje als lone ranger gaan :+ ). Ik wist trouwens niet dat Area 57 afscheid ging nemen van Wild Mountain...Ik heb er een keertje gespeeld met Ape-Industries, laten we zeggen dat het niet de beste ervaring was, misschien over een tijdje maar weer proberen.
Zuid is een stevig terrein, grote verschillen in hoogte gecombineerd met veel bebossing. Ik heb er in September gespeeld met Nato vs Rusfed.

Wat betreft Wild Mountain, gingen die niet de speedsoft kant op :?

"Political correctness will be the downfall of western society"

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-11 13:22
Ik rij met de trein regelmatig langs wildmountain, en volgens mij hadden ze zo wat alle huisjes daar plat gegooid. Ik weet niet of ze de boel opnieuw willen inrichten of een andere kant op willen met het terrein. We zullen zien.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:13

dr.lowtune

Deugt niet

williewimp schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:26:
Ik rij met de trein regelmatig langs wildmountain, en volgens mij hadden ze zo wat alle huisjes daar plat gegooid. Ik weet niet of ze de boel opnieuw willen inrichten of een andere kant op willen met het terrein. We zullen zien.
Op een open veld kan je als speedsofter wel lekker rennen!

* dr.lowtune moet er niet aan denken...speedsoft....

• williewimp
Op de site van wild mountain staat ook allemaal speedqb merch. :r

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:16
dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:29:
[...]

Op een open veld kan je als speedsofter wel lekker rennen!

* dr.lowtune moet er niet aan denken...speedsoft....
Niets mis met rennen; ik loop/ren op een veld als B&A of RSL rustig 15 km op een dag. Kick van de fysieke uitdaging van het bewegen door het bos of in een gebouw, smooth is fast, verzin het maar. Maarrrrrrr wat speedsoften in een reguliere 're-enactment'-skirm vervelend maakt is dat het geen doel is om niet geraakt te worden, het is alleen een doel om de ander net even vaker te raken ofzo. Dus dat geren en snelle schieten en bewegen van speedsofters heeft dan geen tactisch doel of strategisch doel - al zal er een soort idee achter zitten.

Enfin; de disciplines vullen elkaar in ieder geval niet lekker aan :P tis ook niet mijn ding, maar campen ook niet. * NiGeLaToR loop altijd vooraan.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 25-02-2019 20:12 (4%)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:11:
[...]

Niets mis met rennen; ik loop/ren op een veld als B&A of RSL rustig 15 km op een dag. Kick van de fysieke uitdaging van het bewegen door het bos of in een gebouw, smooth is fast, verzin het maar. Maarrrrrrr wat speedsoften in een reguliere 're-enactment'-skirm vervelend maakt is dat het geen doel is om niet geraakt te worden, het is alleen een doel om de ander net even vaker te raken ofzo. Dus dat geren en snelle schieten en bewegen van speedsofters heeft dan geen tactisch doel of strategisch doel - al zal er een soort idee achter zitten.

Enfin; de disciplines vullen elkaar in ieder geval niet lekker aan :P tis ook niet mijn ding, maar campen ook niet. * NiGeLaToR loop altijd vooraan.
Speedsofters tijdens een normale skirm, weet niet zo goed wat ik er mee moet. Helemaal als ze maar op je af blijven rennen terwijl je al op ze schiet. Met een DMR en 0.36g bb's zou je toch denken dat de eerste hit al wel voldoende is. En als ze dan dichtbij zijn " auw het doet zo zeer" 8)7

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Speedsofters tijdens een normale skirm, weet niet zo goed wat ik er mee moet. Helemaal als ze maar op je af blijven rennen terwijl je al op ze schiet. Met een DMR en 0.36g bb's zou je toch denken dat de eerste hit al wel voldoende is. En als ze dan dichtbij zijn " auw het doet zo zeer" 8)7
Precies mijn punt: ik begrijp niet helemaal hoe dat nu zit met dat 101 keer hits krijgen voor je je hit pakt en hetzelfde ook steeds terugdoen :) maargoed, ik heb de grote speedsoft bijbel c.q. handleiding nog niet gevonden en gelezen, kan zijn dat ik het gewoon niet snap :+

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Cyrus The Virus
Pannekook schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:08:
[...]

Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren idd, viel me al op dat ze tot nu toe nog geen nieuwe events hebben. Weet wel dat ze zich meer aan het focussen zijn op speedsoft maar in eerdere berichtgeving gaven ze aan dat WildMountain gewoon z'n skirm etc. zou behouden.

Zou het jammer vinden als dit veld zal verdwijnen. Ligt lekker 5 minuten van huis af :P
Ja voor mij is het ook 5 min rijden ideaal.

Viel mij laatst ook al op dat er huisjes plat lagen.
Die speedcqb zit in Bunde daar heeft area57 de oefen hal voor team realstrike. Die gasten van ape zijn daar ook aan het trainen voor het Belgische team. Dat is ook de hoofd redenen dat het stil is op wild mountain volgens mij.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:29:
[...]

Precies mijn punt: ik begrijp niet helemaal hoe dat nu zit met dat 101 keer hits krijgen voor je je hit pakt en hetzelfde ook steeds terugdoen :) maargoed, ik heb de grote speedsoft bijbel c.q. handleiding nog niet gevonden en gelezen, kan zijn dat ik het gewoon niet snap :+
ik heb er geen probleem mee om ze vaak te raken, maar ik heb er wel een probleem mee als ze mij daarna ook nog vaak raken :P Zonder gekkigheid, al een paar keer meegemaakt dat ze dan ondanks de hits doorlopen tot binnen de MED, wat moet je dan, stoppen met schieten of doorgaan totdat het doordringt?

Laten we wel hopen dat er komende jaren toch wat terreinen bij komen, want als Wild Mountain helemaal zou verdwijnen begint de spoeling toch wel wat dun te worden. In dat opzicht zou de NABV misschien toch wel veel kunnen betekenen (ik weet overigens niet of ze organisaties al helpen met het verkrijgen en exploiteren van terreinen).

• NiGeLaToR
Kreeg een raar emailtje van UAC, schijnbaar hoort dat bij de NABV. Jullie ook?

• Nibashe
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15-11 16:41
Ik ga vrijdag mijn eerste replica aanschaffen, heb lang gezocht en toevallig brengt SA net een nieuwe lijn uit.. SA Edge, schijnt echt dikke prima te zijn....https://gunfire.com/en/parameters/specna-arms-ar15-edge-tm-17266.html

Ik ga bestellen en kan niet wachten totdat ik het heb :D
NiGeLaToR schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:55:
Ja! Kreeg hem net ook over dat ik "speciaal geselecteerd" ben... Gewoon reclame betreffende een event volgens mij...

Nibashe wijzigde deze reactie 26-02-2019 21:21 (35%)

• Kaap
dr.lowtune schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:55:
[...]
ik heb er geen probleem mee om ze vaak te raken, maar ik heb er wel een probleem mee als ze mij daarna ook nog vaak raken :P Zonder gekkigheid, al een paar keer meegemaakt dat ze dan ondanks de hits doorlopen tot binnen de MED, wat moet je dan, stoppen met schieten of doorgaan totdat het doordringt?
Op het hoofd richten. Schrikreactie = stoppingpower. Vervolgens aangeven bij marshalls dat ze hun hit niet pakken.

• Pannekook
Nibashe schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:48:
Ik ga vrijdag mijn eerste replica aanschaffen, heb lang gezocht en toevallig brengt SA net een nieuwe lijn uit.. SA Edge, schijnt echt dikke prima te zijn....https://gunfire.com/en/parameters/specna-arms-ar15-edge-tm-17266.html

Ik ga bestellen en kan niet wachten totdat ik het heb :D
Ik zou wel ff goed kijken want volgens mij hebben deze weer aparte magazijnen s-mag ofzoeits. Weet niet of dit weer SA specifiek is..lijkt op eerste oog geen standaard M4 mag te passen.

Verder ziet die edge serie er wel heel nice uit, en zeerbetaalbaar zoals gewend van SA.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:11
Lijkt een soort wedstrijd te zijn. Na "inloggen" met mijn persoonlijke code kreeg ik een niet heel veel zeggend filmpje en de vraag of ik me in wilde schrijven met mijn emailadres? Verder dan dat ben ik niet gegaan.

Die S-mags lijken trouwens gewoon Specna's antwoord op de polymeren P-mags (zoals de G&G thermold serie). Het zou me verbazen als ze niet passen in andere replica's en vice versa.

citruspers wijzigde deze reactie 26-02-2019 22:19 (18%)

I'm a photographer, not a terrorist

• NiGeLaToR
@citruspers top. Ben iig uitgeschreven voor wat het ook was.

• Kaap
Same, toen ik bij een stap kwam om te registreren ben ik gestopt.

• Cyrus The Virus
Wild-mountain heeft het adres op facebook gewijzigd naar maastricht gisteren.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 27-02-2019 08:00 (28%)

• Pannekook
Cyrus The Virus schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:58:
Wild-mountain heeft het adres op facebook gewijzigd naar maastricht gisteren.
Zag het ook voorbij komen, verder wordt alles aangepast naar de naam Realstrike. Ben echt benieuwd wat er met het huidige veld gaat gebeuren...

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:24
Same here, weet dat ze bezig zijn met een nieuw veld, de speedqb merchandise gaan verkopen in europa en volgens mij is de trainingslocatie van de realstrike teams ook van heb, misschien dat dat hun nieuwe locatie ook gelijk zal worden?

Zeer jammer want de huidige trend is dat alles meer en meer speedsoft wordt en het serieuzere ‘reenactment’ gedeelte steeds meer op de achtergrond en in besloten kringetjes beland..

• Pannekook
saikol schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:09:
Same here, weet dat ze bezig zijn met een nieuw veld, de speedqb merchandise gaan verkopen in europa en volgens mij is de trainingslocatie van de realstrike teams ook van heb, misschien dat dat hun nieuwe locatie ook gelijk zal worden?

Zeer jammer want de huidige trend is dat alles meer en meer speedsoft wordt en het serieuzere ‘reenactment’ gedeelte steeds meer op de achtergrond en in besloten kringetjes beland..
Net even gekeken en de adres wijziging op Facebook verwijst volgens mij naar de trainingslocatie van de Realstrike Teams.

• Cyrus The Virus
Pannekook schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:28:
[...]

Zag het ook voorbij komen, verder wordt alles aangepast naar de naam Realstrike. Ben echt benieuwd wat er met het huidige veld gaat gebeuren...
Had nog eens bij ape zitten kijken en die gaven aan in maart weer te gaan organiseren. Dus neem even aan dat hun het overnemen.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb 'm ook gekregen, raar verhaal. Je moet geloof ik ook nog 100 euro inschrijfgeld betalen om er aan mee te doen 8)7

Ik vind de locaties waarop gespeeld wordt niet echt aansprekend, dus ik ga er ook verder niks mee doen.

Positief: er wordt in ieder geval iets ondernomen voor de skirmers. Het zou wel super nice zijn als ze zoiets organiseren als Berget ofzo. Denk dat een hoop skirmers dan een stuk blijer zijn met de NABV. Er is met de landmacht vast wel iets te regelen :9

• Kaap
saikol schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:09:
Inderdaad jammer. Het kleine beetje Milsim wat NL kent zit al achter in besloten kring waar je alleen bij kan komen als je een sociale connectie hebt.

Als je die connectie niet hebt ben je aangewezen op de sporadische comsim her en der, en verder moet je het maar doen met standaard zerg skirms waar impressie maar weinig aanwezig is en snipers en huurkitjes domineren.

Ook de NABV valt hier iets te verwijten. Het weigert te investeren in kwalitatief goede events.

• Pannekook
Er is nu een officieel bericht naar buiten gebracht door Bert (Area57) dat WildMountain definitief stopt en dus GEEN airsoftlocatie meer is...

Jammer..ben eigenlijk door dit veld begonnen met Airsoft.

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:06
Over dat UAC spam mailtje van een tijdje terug. Kregen marshalls vandaag een nog "mooier" mailtje.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Aksnes schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:03:
Over dat UAC spam mailtje van een tijdje terug. Kregen marshalls vandaag een nog "mooier" mailtje.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wow..opt-out en daarmee ongevraagd delen NAW...gewoon... Wow...daar heeft vast geen jurist naar gekeken.

• Cyrus The Virus
Wild mountain definitief dicht ook geen ape industries.

Vind het apart dat ze het helemaal sluiten het was volgens mij een van de populairste in Nederland.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 28-02-2019 08:47 (49%)

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:32
Cyrus The Virus schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:25:
Wild mountain definitief dicht ook geen ape industries.

Vind het apart dat ze het helemaal sluiten het was volgens mij een van de populairste in Nederland.
zeer zonde, wat mij betreft wat dit de leukste locatie in Nederland. Ik zeg inladen dat hout en in valburg zetten!

• j0rDy
Iemand ervaring met de glocks 17 van umarex? Welke is de betere keuze, de gen 3 of 4? Toevallig nog mensen die naar zombie outbreak in ulicoten gaan?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Daar heb ik helaas geen ervaring mee. Ik hoop eind van de maand weer een te spelen. Hopelijk is het Mancraft setje wat ik voor mijn SR25 heb besteld er dan ook, heel benieuwd!

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:24
j0rDy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:19:
Iemand ervaring met de glocks 17 van umarex? Welke is de betere keuze, de gen 3 of 4? Toevallig nog mensen die naar zombie outbreak in ulicoten gaan?
De verschillend in generaties zijn voor airsoft glocks vaak alleen extern (stippeling op de grip en dergelijke)

Zombie outbreak zijn wij afwezig, ga met onder andere @Kaap The Chambers onveilig maken.

Wat nieuwe gear testen en mijn TRMR testen

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Over Glock replicas gesproken, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nuprol Raven EU17/18? Ik overweeg om een G18 replica te halen - en aangezien deze met WE Glock mags (Zowel CO2 als Gas) compatible is kan ik er alle kanten mee op voor een erg zacht prijsje.

Ik heb zelf nog geen primary, maar aangezien ik nog niet veel aan skrims doe, maar ik wel graag in de tuin een beetje wil kunnen plingen, pak ik eerst lekker een GBB sidearm. :)

Of toch compleet andere aanraders?

Edit: Aan de andere kant, geen hopup hmm.
Edit 2: De ene site beweert van wel, de andere site van niet. Is er nu wel of geen instelbare hopup?

Gewoon wel dus, waarom zijn de websites van veel replica fabrikanten gewoon complete sh*t qua info/documentatie. (En waarom weten veel winkels niet wat ze verkopen :F )

D4NG3R wijzigde deze reactie 14-03-2019 00:32 (23%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

D4NG3R schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:36:
Over Glock replicas gesproken, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nuprol Raven EU17/18? Ik overweeg om een G18 replica te halen - en aangezien deze met WE Glock mags (Zowel CO2 als Gas) compatible is kan ik er alle kanten mee op voor een erg zacht prijsje.

Ik heb zelf nog geen primary, maar aangezien ik nog niet veel aan skrims doe, maar ik wel graag in de tuin een beetje wil kunnen plingen, pak ik eerst lekker een GBB sidearm. :)

Of toch compleet andere aanraders?

Edit: Aan de andere kant, geen hopup hmm.
Edit 2: De ene site beweert van wel, de andere site van niet. Is er nu wel of geen instelbare hopup?

Gewoon wel dus, waarom zijn de websites van veel replica fabrikanten gewoon complete sh*t qua info/documentatie. (En waarom weten veel winkels niet wat ze verkopen :F )
Koop er 2 en ga akimbo style 8) (wel eens iemand zien doen, was wel meer een speedsofter maar toch, en met een mk23 heb je net zoveel bereik als de meeste aeg's >:). )

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

dr.lowtune schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Koop er 2 en ga akimbo style 8) (wel eens iemand zien doen, was wel meer een speedsofter maar toch, en met een mk23 heb je net zoveel bereik als de meeste aeg's >:). )
Ik ga niet rondrennen als een idioot zoals veel Youtubers doen. (Nofi voor de mensen die dat wel doen) :')

Maar dat neemt niet weg dat full-auto op een pistol een gaaf concept blijft, al lees ik wel meer en meer dat het niet aan te raden is i.v.m. de levensduur van het gassysteem. (M'n plan is absoluut niet om te gaan sprayen, maar de mogelijkheid is altijd leuk) O-)

Misschien dan toch m'n originele idee om voor een M9 te gaan? Hmm, het blijft een lastige keuze.

D4NG3R wijzigde deze reactie 14-03-2019 12:51 (8%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• j0rDy
Pistols gebruik je toch meestal binnen en daar is het over het algemeen single shot only, zie op de website van umarex dat er ook een 18c aankomt. Micchien toch voor safe gaan en de ppq nemen...keuzes..

Vandaag mn lampjes en mounts binnen gekregen van ali, van het weekend ff kijlen of we deze kunnen monteren (pistol zal nog een uitdaging worden)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• williewimp
Ik kreeg vandaag een mail van airsoft shop.be met korting. Hier de relevante info:

Because of that, you can use the DISCOUNT CODE "100000"
to get 15% DISCOUNT on all our products!

Important! Code only valid for the next 2 days, stops on Wednesday 18h00.

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:42
Oo super! Wou er vanavond sowieso Al gaan bestellen!

• williewimp
Heb zelf ook wat dingetjes besteld. Boven de 100 euro waren de verzendkosten gratis, dus heb me een beetje laten meeslepen.... airsoft is een beetje een moneypit soms. O-)

• j0rDy
Op goed geluk toch een umarex glock 17 gen 4 besteld, vandaag binnen gekomen en out of de box gelijk problemen, wanneer ik de slide naar achter trek gaat deze niet naar voren, lijkt een veer dingetje te zijn, vervolgens wilde ik hem open maken krijg ik met geen mogelijkheid de slide er af, dus hop terug in de doos en retour.

Gelukkig heb ik mn ics ble nog dus die gaat zondag mee naar ulicoten, eerste skirm met een zombie spelelement, ben benieuwd!

• Pannekook
j0rDy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:51:
Gelukkig heb ik mn ics ble nog dus die gaat zondag mee naar ulicoten, eerste skirm met een zombie spelelement, ben benieuwd!
Hoe bevalt de ICS BLE? Ben nog altijd opzoek naar een eerste sidearm en heb deze een beetje op het oog.

• j0rDy
Pannekook schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Hoe bevalt de ICS BLE? Ben nog altijd opzoek naar een eerste sidearm en heb deze een beetje op het oog.
Goed, de ble was ook mijn eerste sidearm, heb hem puur weggedaan omdat ik iets anders wilde, doet het altijd, let wel op dat je hem regelmatig schoonmaakt hij is redelijk gevoelig voor vuil, spare parts zijn makkelijk te krijgen via unit13, sinds ik .28 ben gaan gebruiken moest de hopup wel op max, maar arch...

• Stef87
  • Laatst online: 19:27
Is er hier iemand met een leuke foto van een AK? Bijvoorbeeld een AKM of AK74 variant? Na het veel spelen van de game Escape From Tarkov ben ik “fan” van dat platform :)

Ik ben aan het kijken voor een mix tussen modernere AK variant:

Wensen:

- Liefst een Vaste stock, zwart (geen klapbaar M4-achtig ding) handig voor de batterij en ik hoop levensduur?
- Mogelijkheid tot mosfet, kan zelf solderen eventueel
- Geschikt voor 11.1v lipo
- uit de doos al goede accuracy
- Mogelijkheid 22mm pic rail aan achterkant v replica (niet pas na iron sights dus)
- Visueel een goede replica, kwaliteitsspul
- EBB (electric blowback) mag ook, indien duurzaam en niet te snel kapot.

Momenteel speel ik vnl met de Scorpion EVO smg met diverse kleine verbeteringen, dat is lastig te overtreffen..

De G&G Rk-74 varianten vind ik erg leuk, enige nadeel is de M4-achtige stock.. ik heb liever de klassieke AK-vorm Stock, eventueel zwart mag ook donkerbruin hout zijn!

Een goed voorbeeld is deze, maar dan heb ik er liever een die de rail direct op de dustcover heeft:
https://bunker501.nl/nl/s...ac-mod-a-spartan-edition/

Gezien ik de SSP-1 niet gebruik wil ik deze weg doen en daarna een AK variant kopen! De E&L variant is misschien helaas net even buiten het budget..

Heeft Cyma ook ooit zo’n model gemaakt of kan ik dit van een bepaalde Cyma zelf zo modden?

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• NiGeLaToR
Zaterdag a.s. skirm bij RSL Assendelft. 's kijken hoe het bos erbij staat :-)
Zijn nog niet zoveel aanmeldingen, maar vind het wel een voordeel dat het op zaterdag is.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:00:
Zaterdag a.s. skirm bij RSL Assendelft. 's kijken hoe het bos erbij staat :-)
Zijn nog niet zoveel aanmeldingen, maar vind het wel een voordeel dat het op zaterdag is.
Ik ben daar nog nooit geweest, benieuwd of het een aanrader is.

Ondertussen wacht ik al ruim 3 weken op mijn PDIK...die zal er niet meer voor de skirm van zaterdag in zitten... Zucht...nou ja, volgende maand dan maar testen :P de air-stock zit er al wel op, ook maar even er af halen dus...

De maand er na naar Frankrijk! Zin in!

• NiGeLaToR
dr.lowtune schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Ik ben daar nog nooit geweest, benieuwd of het een aanrader is.

Ondertussen wacht ik al ruim 3 weken op mijn PDIK...die zal er niet meer voor de skirm van zaterdag in zitten... Zucht...nou ja, volgende maand dan maar testen :P de air-stock zit er al wel op, ook maar even er af halen dus...

De maand er na naar Frankrijk! Zin in!
Er zijn vooralsnog niet genoeg inschrijvingen om de skirm door te laten gaan.. jammer, tis dichtbij, tis een flink bos met verschillende delen - open - dicht - bebouwd, dus ik vermaak me er altijd wel.

• Kaap
NiGeLaToR schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:08:
[...]

Er zijn vooralsnog niet genoeg inschrijvingen om de skirm door te laten gaan.. jammer, tis dichtbij, tis een flink bos met verschillende delen - open - dicht - bebouwd, dus ik vermaak me er altijd wel.
Ben er vorige zomer 2 keer geweest. Gek genoeg ist best een groot terrein maar staat het aantal inschrijvingen daar niet mee in verhouding. Ik vond het wel een aardig veld, eigenaar doet zijn best, maar die paintball meuk blijft meh om te zien...

• NiGeLaToR
Kaap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Ben er vorige zomer 2 keer geweest. Gek genoeg ist best een groot terrein maar staat het aantal inschrijvingen daar niet mee in verhouding. Ik vond het wel een aardig veld, eigenaar doet zijn best, maar die paintball meuk blijft meh om te zien...
Ja Michel is een toffe gast, zorgt voor een relaxte vibe en als wij er zijn maken we meestal prima fairplay mee. Kan soms wel mannetje of 40-60 zijn, maar taferelen zoals bij B&A heb je er niet. Ben zelf fan van bos en dat is daar genoeg.

Maar zaterdag.. wordt zo te zien niets. Tenzij. Tenzij jullie ook allemaal komen :+

• Kaap
NiGeLaToR schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:27:
[...]

Ja Michel is een toffe gast, zorgt voor een relaxte vibe en als wij er zijn maken we meestal prima fairplay mee. Kan soms wel mannetje of 40-60 zijn, maar taferelen zoals bij B&A heb je er niet. Ben zelf fan van bos en dat is daar genoeg.

Maar zaterdag.. wordt zo te zien niets. Tenzij. Tenzij jullie ook allemaal komen :+
Nou, het grote probleem van Assendelft is onkruid. In de zomer kan er bizar veel onkruid staan, hoog ook. Je mauwtjes opstropen is dan niet aan te raden. Sommige plekken is er dan ook geen doorkomen aan.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:30

nst6ldr

gold noob report

Kaap schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 05:51:
[...]

Nou, het grote probleem van Assendelft is onkruid. In de zomer kan er bizar veel onkruid staan, hoog ook. Je mauwtjes opstropen is dan niet aan te raden. Sommige plekken is er dan ook geen doorkomen aan.
Machete mee voor het Vietnam gevoel? :+

Rheinmetall Borsig <3

• NiGeLaToR
Nah tis wel waar: ik trek me er weinig van aan maar ben wel eens met gevoelloze armen en benen thuis gekomen. Blijkbaar kun je maar zoveel brandnetels incasseren tot je huid gewoon verdoofd raakt :)
Ik zag dat hij met een grafmachine paden is gaan maken net als ze bij B&A doen. Voor het ‘eggie’ zou onkruid niet zoveel moeten boeien, maar wellicht is het voor velen meer wachten tot ‘agent orange’ is gedropped op het bos :+

Ps: er is nu geen onkruid ;)

• Kaap
Mjah voor mij maakt het verder niet uit. Ik speel zo goed als niet op pallet/zeil/ex-paintball velden als het even kan. Locaties doen ze in Belgie toch net effe beter wat bijdraagt aan een realistische setting. Moet je eens indenken wat die rijke stinkers van de NABV zouden kunnen opstarten als ze het geld eens niet in IAPS, NAC en zichzelf zouden steken.

Locatie in Zeeland gaat trouwens niet door, omwonenden dreigden met rechtszaak en dus trok gemeente zich terug.

• Cyrus The Virus
Afgelopen weekend in Valburg geweest, heb mij prima vermaakt op dit veld. Niet te klein maar ook niet te groot.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:14

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Kaap schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:44:
Moet je eens indenken wat die rijke stinkers van de NABV zouden kunnen opstarten als ze het geld eens niet in IAPS, NAC en zichzelf zouden steken.
Waar haal jij het idee vandaan dat de nabv geld "in zichzelf steekt"?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Kaap
MueR schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Waar haal jij het idee vandaan dat de nabv geld "in zichzelf steekt"?
Wat verdient het NABV?

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:30

nst6ldr

gold noob report

Volgens mij was dat hier al gepost.

Rheinmetall Borsig <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Kaap schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Wat verdient het NABV?
Niets. De V staat immers voor Vereniging, dus er mag geen winst gemaakt worden.
Dan zal ik die nog eens debunken..
[m]engineer schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:35:
Ik kan simpelweg geen positief woord over de NABV brengen zeker als ik naar de begrotingen ga kijken en wat we er nu daadwerkelijk voor terug krijgen. Twee lease wagens van 40.000 euro (Waarvoor hebben ze twee luxe gezinswagens nodig?), een pand wat 160k per jaar kost.
De lease autos hebben een lagere cataloguswaarde, bij het leasebudget zijn ook de brandstofkosten enzo opgenomen. Het pand kost inderdaad 160k per jaar, daar staan elke dag (dat het open is) dan ook genoeg leden gretig gebruik te maken van de mogelijkheden om te trainen en af te stellen. Verder fungeert het als kantoor en vergaderlocatie voor het personeel, het bestuur en de LR.
En die loonkosten.... 9!! FTE met totale kosten van 550k. Dit is 5.000 euro per persoon per maand! Waar kan ik soliciteren? De gemiddelde fulltime baan betaald dit niet eens.
Je vergeet even dat werkgeverslasten daar ook in zitten. En ook dat 9 FTE niet betekent dat er 9 mensen werken; het zijn er meer.
Hiernaast was afgelopen jaar ook nog eens 90.000 euro gereserveerd voor Reënactment / airsoftevenementen. Hier heb ik ook niets van mee gekregen betreffende ontwikkelingen.
Daar was een heel mooi plan voor, met een super locatie. Alleen ging daar bij de locatie op het laatste moment de kont tegen de krib en kon het niet doorgaan.
Betreffende salaris:
De verenigingsdirecteur schuift een schamelijke 4.7 tot 6.5k maandelijks in zijn zak. Ondertussen krijgt hij er ook nog een mooie Toyota C-HR 1.8 hybrid premium bij.
Goed zo, je hebt de CAO Sport er bij gepakt. Dat zijn inderdaad de schalen. Los van dat ik het exacte salaris van Gerard niet weet, want dat is zelfs als ledenraadslid niet mijn zaak, die leaseauto bespaart weer een enorme bult reiskostenvergoeding. Verder werkt Gerard gemiddeld 60 uur per week.

MueR wijzigde deze reactie 29-03-2019 13:31 (85%)

• [m]engineer
  • Laatst online: 18-11 07:09
Kaap schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Wat verdient het NABV?
Je kan een begroting downloaden via de website van de nabv.

• Kaap
[m]engineer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Je kan een begroting downloaden via de website van de nabv.
Ik stelde hem dan ook sarcastisch...

• JustM3
Zojuist terug van een avondje knallen bij Delta Airsoft Events in waalwijk! Echt een aanrader!
Veel fair play, leuke games en mooi afwisselende cqb area

• NiGeLaToR
@MueR een van de grootste sportverenigingen van NL kom ik wekelijks over de vloer en ik moet zeggen: de NABV kan hier veel van leren. Ik lees wat je schrijft en begrijp veel van de argumenten wel, maar uiteindelijk draait het bij een vereniging of in dit geval een bond om een aantal zaken die leden binden en vrijwilligers blijft motiveren om belangrijk en nuttig werk te verrichten zonder inkomsten. Je imago en uitstraling is dan het belangrijkste wat je hebt. Hier slaat de NABV wat mij betreft de plank volledig mis. Wellicht ben ik de enige die dat zo ziet dus ben wel benieuwd naar de resultaten van het recent uitgevoerde onderzoek. Die onderzoeken zoekt de partij waar ik vaak kom ook regelmatig uit en ze scoren daarin heel hoog in waardering, waarbij ze alsnog de punten die beter kunnen oppakken. Voor en door de leden.

Neem de lease auto: dat zal de partij die ik ken nooit doen. Het signaal wat hier vanuit gaat is niet in lijn met wat men uit wil stralen naar leden en vrijwilligers. Dus: ja wellicht is het zelfs goedkoper om dat te doen ipv km’s te declareren maar ze zijn zich daarin ook bewust van hun imago. Ook de plaatsing, inrichting en doel van het pand van de NABV levert mij dit gevoel op. Daarbij is de NABV duurder en heeft meer (verplichte) leden dan mijn voorbeeld en ik zie dat ze voor leden in de breedste zin écht veel minder doen. Zal ongetwijfeld onzichtbaar en achter de schermen gebeuren, maar ik betaal de contributie echt outer en alleen als airsoftbelasting en niets anders. Het is dat het moet...

Wellicht heeft dat de NABV dan ook op het verkeerde been gebracht: doordat iedereen wel lid moest worden is er weinig focus op de reden waarom je lid zou willen worden.

Tenslotte is hard werken en veel uren besteden bewonderingswaardig, maar geeft het geen enkele indicatie van het nut en de noodzaak van wat er gebeurt. Zover ik begrijp wordt er ook een prima salaris tegenover gezet.

In mijn ogen is dat onderzoek naar wat leden van de NABV vinden dus erg belangrijk om vragen te beantwoorden zoals:
- doen we de juiste dingen?
- worden de dingen die we doen gezien?
- beantwoorden we de ‘whats in it for me’-vraag voldoende?
- wat mag een lid van ons verwachten in ruil voor de contributie?

Waarom kan ik bijv niet een vergunnings-lidnaatschap zonder al die andere dingen krijgen? Ik hoef de rest niet, het is niet interessant en relevant voor mij. Maar betaal er wel voor. Dan kunnen anderen meer betalen voor dingen die ze wel willen, bijvoorbeeld.

Enfin, sorry voor m’n ‘rant’, maar heb het gevoel dat je vanuit jouw positie ook niet helemaal meer ziet hoe de NABV op bijvoorbeeld mij over komt. En hoop ook dat ik niet de zoveelste zeurpiet ben die zonder suggesties klaagt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
@NiGeLaToR Goed verwoord hoor...

We kunnen best stellen dat het absolute gros van de leden woodland skirm spelers zijn en het 2de grootste deel CQB spelers. Zij weten dat de NABV behoorlijke inkomsten uit contributie haalt. Zij zien vervolgens die hoge inkomsten niet terugvloeien ten behoeve van hun zelf, maar geïnvesteerd worden in een NAC en kaartjes schieten waarvan ze weten dat een kleine groep daar maar gebruik van maakt. Dat effect is dus dubbel op want enerzijds wordt er voor jou, terwijl je de grootste bron van inkomsten bent, niets gedaan en anderzijds krijgt het speciale jongetje van de klas wel waar het om vraagt.

Voeg daar aan toe het feit dat lid zijn van de NABV min of meer een verplicht nummertje is en de NABV zich ook niets van die onvrede lijkt aan te trekken dan kun je je voorstellen dat al die mensen gewoon balen van de NABV en het eerder als een noodzakelijke iets zien dan iets waar ze lid van willen zijn of worden.

Ik ken inmiddels best wat mensen die hun NABV opgezegd hebben, hun replica bij vaste speelmaatjes hebben staan en als introducee op skirms spelen of naar het buitenland gaan.

Kaap wijzigde deze reactie 31-03-2019 13:14 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

NiGeLaToR schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:08:
Neem de lease auto: dat zal de partij die ik ken nooit doen. Het signaal wat hier vanuit gaat is niet in lijn met wat men uit wil stralen naar leden en vrijwilligers. Dus: ja wellicht is het zelfs goedkoper om dat te doen ipv km’s te declareren maar ze zijn zich daarin ook bewust van hun imago.
Over die lease autos kan ik gewoon kort zijn: die zijn nodig. Als ik in de positie van de directeur of nationaal coordinator zat, waarbij ik 60000+ km per jaar maak voor mn werk, ga ik dat ook niet met mijn eigen auto doen. Alleen al de afschrijving en verhoogd onderhoud op de auto maakt het totaal oninteressant voor me, dan leg ik er alleen maar geld op toe. Overigens is het bij andere sportbonden ook vrij normaal hoor. We halen geen capriolen uit zoals de KNVB of KNSA waar de directie in veel te dikke bakken rijdt, het zijn gewoon lage middenklassers.
Ook de plaatsing, inrichting en doel van het pand van de NABV levert mij dit gevoel op. Daarbij is de NABV duurder en heeft meer (verplichte) leden dan mijn voorbeeld en ik zie dat ze voor leden in de breedste zin écht veel minder doen. Zal ongetwijfeld onzichtbaar en achter de schermen gebeuren, maar ik betaal de contributie echt outer en alleen als airsoftbelasting en niets anders. Het is dat het moet...
De plaatsing is centraal in het land, dat was voor ons een harde eis. Tilburg of Eindhoven of Den Bosch zou zowel het personeel als mij veel praktischer zijn uitgekomen, maar centraal was kern. Het doel van het pand is zoals gezegd drieledig: een kantoorlocatie (die we voorheen ook al huurden, maar dan in Den Bosch), een vergaderlocatie voor de LR en het bestuur (was voorheen in het geval van de LR vaak in hotels, want een andere plek hadden we niet, wat het bestuur deed weet ik niet).

Ja, er word achter de schermen veel meer gedaan dan zichtbaar is. Sommige denken krijg ik niet eens details van, bijvoorbeeld juridische ondersteuning indien een lid het met justitie aan de stok krijgt over bijvoorbeeld granaten. Er wordt ook veel overleg gevoerd/gelobbied bij de politiek en met het ministerie om te voorkomen dat airsofters problemen krijgen, of zodat ze meer kunnen (wederom, granaten)

Maar is de contributie echt zo hoog? Kijk eens naar een voetbalvereniging, 45-60 euro per kwartaal.. Natuurlijk, je betaalt vervolgens niet om op zaterdag een wedstrijd te spelen, maar die ruimte heeft de NABV niet. De NABV heeft namelijk niet als doel om te gaan concurreren met de commerciele organisatoren.
Wellicht heeft dat de NABV dan ook op het verkeerde been gebracht: doordat iedereen wel lid moest worden is er weinig focus op de reden waarom je lid zou willen worden.
Iedereen wilde lid worden zodat ze legaal hun buksen in huis konden hebben en niet meer elke keer op en neer naar Belgie moesten (waar ze ook nog een locker moesten huren). Dat vergeten mensen nogal snel imho. De huurkosten van een opslagruimte, plus alle brandstofkosten om daar heen te gaan, zijn ineens helemaal niet meer van toepassing.
Tenslotte is hard werken en veel uren besteden bewonderingswaardig, maar geeft het geen enkele indicatie van het nut en de noodzaak van wat er gebeurt. Zover ik begrijp wordt er ook een prima salaris tegenover gezet.
Gewoon conform de CAO sport hoor, het is echt niet alsof het personeel daar allemaal dik zakken loopt te vullen.
In mijn ogen is dat onderzoek naar wat leden van de NABV vinden dus erg belangrijk om vragen te beantwoorden zoals:
- doen we de juiste dingen?
- worden de dingen die we doen gezien?
- beantwoorden we de ‘whats in it for me’-vraag voldoende?
- wat mag een lid van ons verwachten in ruil voor de contributie?
Daarom worden die onderzoeken ook gedaan. En je krijgt er een hoop voor terug: je mag legaal in Nederland airsoften. Je mag je buksen thuis hebben. Er is een verzekering voor je indien je op het veld bijvoorbeeld een tand kapot geschoten krijgt. Je hoeft niet naar Belgie om je buksen te stallen. Er wordt actief gelobbied om granaten e.d. toe te staan. Maar omdat veel airsofters van nu nooit met het opslag in Belgie bijltje gehakt hebben, zien ze het allemaal als zakkenvullen en veel te duur. Dat idee kan ik toch niet weghalen. Zelfs als ik zeg dat wij, de huidige LR, nu ondertussen elk jaar de contributie verlaagd hebben, dan nog is het niet goed.
Waarom kan ik bijv niet een vergunnings-lidnaatschap zonder al die andere dingen krijgen? Ik hoef de rest niet, het is niet interessant en relevant voor mij. Maar betaal er wel voor. Dan kunnen anderen meer betalen voor dingen die ze wel willen, bijvoorbeeld.
Dan zouden we ongeveer alleen entree kunnen heffen bij het NAC. Misschien kan er dan nog eens 3 euro van het lidmaatschap af. Spannend..

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Maar ik nodig iedereen die denkt dat ze een goede toevoeging kunnen zijn voor de LR om zich verkiesbaar te stellen hoor. Graag zelfs.

Als de nieuwe statuten er nog met de LR door kunnen, dan zit ik nog een jaartje, maar anders ben ik in ieder geval weer verkiesbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:00:
Maar ik nodig iedereen die denkt dat ze een goede toevoeging kunnen zijn voor de LR om zich verkiesbaar te stellen hoor. Graag zelfs.

Als de nieuwe statuten er nog met de LR door kunnen, dan zit ik nog een jaartje, maar anders ben ik in ieder geval weer verkiesbaar.
Nieuwe statuten? Wat gaat er wijzigen? Ik hoorde ook iets over samengaan met de schietbond?

Gisteren nog met de bestuursvoorzitter geskirmed, aardige jongen.

Prio 1 voor skirmers: meer leuke velden. NABV moet daar toch een rol in kunnen spelen. Er gebeurd meer achter de schermen dan wij zien? Laat het zien! Alles in het duister laten is gewoon slecht voor de beeldvorming, dan krijg je dit soort onvrede. Voor 1.x miljoen per jaar aan contributies moet er toch ook wel een marketing expert ingehuurd kunnen worden die dat begrijpt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
Allereerst dank voor je reactie. Stel ik op prijs :)
MueR schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Over die lease autos kan ik gewoon kort zijn: die zijn nodig. Als ik in de positie van de directeur of nationaal coordinator zat, waarbij ik 60000+ km per jaar maak voor mn werk, ga ik dat ook niet met mijn eigen auto doen. Alleen al de afschrijving en verhoogd onderhoud op de auto maakt het totaal oninteressant voor me, dan leg ik er alleen maar geld op toe. Overigens is het bij andere sportbonden ook vrij normaal hoor. We halen geen capriolen uit zoals de KNVB of KNSA waar de directie in veel te dikke bakken rijdt, het zijn gewoon lage middenklassers.
Ben er zelf niet zo van onder de indruk, maar de afweging beeldvorming en 'uitleg' is gewoon anders dan bij een willekeurig bedrijf. We leven nu eenmaal in een samenleving waarbij we worden afgerekend op de perceptie en niet per se je prestatie - dit kun je dan rationeel prima uitleggen, maar toch in de beeldvorming verliezen. Om die reden rijd men bij m'n favo voorbeeld in een bus met stickers van de organisatie bijvoorbeeld. Ook daar kun je keuzes in maken. Nu rijden er geen mensen 60.000+ km zakelijk per jaar, dat is wel relevant imho.
De plaatsing is centraal in het land, dat was voor ons een harde eis. Tilburg of Eindhoven of Den Bosch zou zowel het personeel als mij veel praktischer zijn uitgekomen, maar centraal was kern. Het doel van het pand is zoals gezegd drieledig: een kantoorlocatie (die we voorheen ook al huurden, maar dan in Den Bosch), een vergaderlocatie voor de LR en het bestuur (was voorheen in het geval van de LR vaak in hotels, want een andere plek hadden we niet, wat het bestuur deed weet ik niet).
Centrale locatie is op zich logisch, het nut van de NAC heb ik nog niet gevonden, maar das persoonlijk. Of het nu in Brabant had gelegen of niet maakt voor mij niet zoveel uit, tis nu 1:30 enkele reis zonder files dus sowieso te ver. Geldt voor veel leden die er dus nóóit heen zullen gaan. Clubje waar ik al aan refereerde focust daarom meer op het organiseren van lokale events voor leden.
Ja, er word achter de schermen veel meer gedaan dan zichtbaar is. Sommige denken krijg ik niet eens details van, bijvoorbeeld juridische ondersteuning indien een lid het met justitie aan de stok krijgt over bijvoorbeeld granaten. Er wordt ook veel overleg gevoerd/gelobbied bij de politiek en met het ministerie om te voorkomen dat airsofters problemen krijgen, of zodat ze meer kunnen (wederom, granaten)
Wellicht goed om dat meer te delen. Wat voor juridische ondersteuning kun je op rekenen? Waarom zou een lid het aan de stok krijgen over granaten, etc?

Ik scan de nieuwsbrief wel altijd, maar dat gaat altijd over de NABV zelf. Tis vaak zelf in zichzelf gekeerd en over voor en door de NABV. Ik zie nooit iets over iets wat met airsoft als sport te maken heeft - interviews over de sport, competitie, locaties, etc.
Maar is de contributie echt zo hoog? Kijk eens naar een voetbalvereniging, 45-60 euro per kwartaal.. Natuurlijk, je betaalt vervolgens niet om op zaterdag een wedstrijd te spelen, maar die ruimte heeft de NABV niet. De NABV heeft namelijk niet als doel om te gaan concurreren met de commerciele organisatoren.
Het is voor wat je er voor krijgt. Tis voor mij hetzelfde als een vispas of het verlengen van m'n rijbewijs. Krijg er verder gevoelsmatig niets voor. En ik weet wel dat er op de achtergrond een lobby is en er dingetjes uitgezocht worden. Dus ja: de value for money voelt als slecht én als een moetje. De 'whats in it for me'-vraag.. die is belangrijk om te beantwoorden.
Iedereen wilde lid worden zodat ze legaal hun buksen in huis konden hebben en niet meer elke keer op en neer naar Belgie moesten (waar ze ook nog een locker moesten huren). Dat vergeten mensen nogal snel imho. De huurkosten van een opslagruimte, plus alle brandstofkosten om daar heen te gaan, zijn ineens helemaal niet meer van toepassing.
Njah, dit is totaal irrelevant voor mij (en wellicht voor velen met mij). Ik woon zo noordelijk dat dit sowieso geen optie was. Dus zonder NABV speelde ik geen airsoft. Ik ben gewoon een nieuw lid die zich afvraagt waarom ik voor een vergunning zoveel geld moet betalen elk jaar, that's it. Die historische context is voor mij dus niet relevant. Wellicht voor anderen wel.
Gewoon conform de CAO sport hoor, het is echt niet alsof het personeel daar allemaal dik zakken loopt te vullen.
Ken die CAO idd en das niet heel spannend. Vind discussie over de salaris en leaseauto op zich dan ook niet zo boeiend: ik wilde alleen wijzen op de beeldvorming die erbij komt kijken. Daar lijkt wellicht niet genoeg aandacht voor: dan gaat het dus niet over wat je doet, maar hoe je het uitlegt en toont. Wederom perceptie.
Daarom worden die onderzoeken ook gedaan.
Wanneer worden de resultaten gedeeld? En komt er ook een toelichting op de vragen? Vind het wel boeiend hoe het onderzoek opgezet was, er zaten wat thema's in die me verbaasden. Maar dat terzijde :)
En je krijgt er een hoop voor terug: je mag legaal in Nederland airsoften. Je mag je buksen thuis hebben.
Njah, dat voelt een beetje als dat ik tegen betaling mag vissen in m'n eigen sloot (dat doe ik een paar keer per jaar dan ook zonder vispas) :) Verwacht niet veel enthousiasme over zo'n constructie. Tis een hoepel en we springen er door. Maar ere wie ere toekomst, zonder de NABV hadden we nu niet kunnen airsoften want ik acht de kans klein dat de wetgeving vanuit de EU c.q. omringende landen overgenomen zou zijn.
Er is een verzekering voor je indien je op het veld bijvoorbeeld een tand kapot geschoten krijgt.
Waar vind je deze info? Wist ik niet :)
Je hoeft niet naar Belgie om je buksen te stallen. Er wordt actief gelobbied om granaten e.d. toe te staan. Maar omdat veel airsofters van nu nooit met het opslag in Belgie bijltje gehakt hebben, zien ze het allemaal als zakkenvullen en veel te duur. Dat idee kan ik toch niet weghalen. Zelfs als ik zeg dat wij, de huidige LR, nu ondertussen elk jaar de contributie verlaagd hebben, dan nog is het niet goed.
Njah, ik denk dat de NABV hierin teveel navelstaart. Ja, je houdt menen die ontevreden zijn. Maar serieus, geregeld op skirms klagen organisatoren over de NABV en hun regeltjes, de sporters klagen er over, er is in ieder geval een imago probleem. Contributie verlagen is dan een mooie geste, maar ging ook typisch. Eerst vragen om het oude bedrag over te maken en daarna kwam de verlaging er overheen. Voelde niet zo lekker georganiseerd :) Maar eerlijk is waar: het is verlaagd en dat had men / hadden jullie ook niet kunnen doen.

Overigens ben ik positief over de toekomst van de NABV: kwestie van de focus naar buiten verleggen. Minder ruimte geven voor gedoe in en om de NABV zelf en meer focus op de leden en wat ze bezig houdt. Die tirades op Facebook van (ex)bestuurders of LR leden helpt ook niet - die kikkers moeten ook in de kruiwagen gehouden worden en dat valt inderdaad niet mee. Gelukkig is de NABV nog nieuw en kan er veel geleerd worden, als daar ruimte voor is.
Dan zouden we ongeveer alleen entree kunnen heffen bij het NAC. Misschien kan er dan nog eens 3 euro van het lidmaatschap af. Spannend..
Njah, ik heb niet gezegd dat het te veel geld is. Ik heb gezegd dat je niet een 'value for money' gevoel zou kunnen hebben. Dat is nogmaals: perceptie. Als er werkelijk geweldig goeie dingen voor de sport in de breedte gaan wordt - prima. Ik betaal ook elk jaar 25 euro ofzo aan de vogelbescherming en die leggen me het hele jaar door haarfijn uit met mooie foto's van vogeltjes wat ze met dat geld doen. Ik geef ze wat geld, zij doen er wat mee én blijven mijn gevoel dat ik goed bezig ben voeden. En dat is wat ik bedoelde met dat de NABV een onvrijwillige keuze is, maar dat je kunt bedenken dat stel nu dat iedereen gewoon z'n replica's zonder vergunning van de NABV zou mogen hebben thuis.. waarom zou je dan lid worden van de NABV?

Als je die vraag beantwoord krijgt is dat 'gezeik' over die contributie natuurlijk foetsie.

Btw: gister bij RSL gespeeld en écht een topdag gehad :+ En nee, dan denk ik geen moment aan m'n contributie voor de NABV hehe ;)
Goeie gameplay, ben helemaal losgegaan in m'n nieuwe gear. En de multicam tropic is bizar goed. Achterin campende sniper geknifed, toffe acties gehad en véél mensen laten wandelen 8)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Nieuwe statuten? Wat gaat er wijzigen? Ik hoorde ook iets over samengaan met de schietbond?
Met de KNSA? Nog niet misschien :r Het zijn iets te veel wijzigingen om nu even allemaal op te noemen, voornamelijk wordt er nu een beter framework neergezet voor de vereniging. Onze statuten werken nu eigenlijk alleen maar tegen.
Gisteren nog met de bestuursvoorzitter geskirmed, aardige jongen.
Had ie die absurde minigun nog aan de gang gekregen?
Prio 1 voor skirmers: meer leuke velden. NABV moet daar toch een rol in kunnen spelen. Er gebeurd meer achter de schermen dan wij zien? Laat het zien! Alles in het duister laten is gewoon slecht voor de beeldvorming, dan krijg je dit soort onvrede. Voor 1.x miljoen per jaar aan contributies moet er toch ook wel een marketing expert ingehuurd kunnen worden die dat begrijpt..
Tja de NABV helpt organisatoren ook met het regelen van alle vergunningen en verzekeringen enzo, als ze daar om vragen. Alleen zodra wij ons gaan bezighouden met skirm velden dan is de wereld te klein voor de organisatoren. Die lopen toch al (sommigen iig) op alles te zeiken, maar er komt maar weinig vanuit hun aan input, behalve "wij willen geen regels".

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

MueR schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:49:

[...]

Had ie die absurde minigun nog aan de gang gekregen?

[...]

Tja de NABV helpt organisatoren ook met het regelen van alle vergunningen en verzekeringen enzo, als ze daar om vragen. Alleen zodra wij ons gaan bezighouden met skirm velden dan is de wereld te klein voor de organisatoren. Die lopen toch al (sommigen iig) op alles te zeiken, maar er komt maar weinig vanuit hun aan input, behalve "wij willen geen regels".
Ik heb 'm niet met de minigun gezien, hij riep wel iets dat als hij dat ding bij had, iedereen al dood zou zijn ;)

Qua velden: kan de NABV niet een locatie (of een aantal) zelf aankopen en organisaties de mogelijkheid geven het te exploiteren? Waarbij organisaties dan een exploitatieplan indienen en de NABV op basis van kwaliteit gunning verleent? De NABV is immers veel kapitaalkrachtiger dan de doorsnee organisatie en heeft de juridische kennis in huis (en hopelijk ook de connecties om te lobbyen). Op Delta19 werd er ook door meerdere organisaties gespeeld, dus volgens mij is er wel een mogelijkheid om zoiets te organiseren.

Kijk, die 7 tientjes zijn natuurlijk al een stuk voordeliger dan een locker in Belgie + brandstof, maar de sport echt bevorderen, volgens mij is daar wel meer mogelijk.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:31:
Ik heb 'm niet met de minigun gezien, hij riep wel iets dat als hij dat ding bij had, iedereen al dood zou zijn ;)
Hij had hem donderdagavond na de vergadering stukgemaakt ja :P Ff testen.. uhuh
Qua velden: kan de NABV niet een locatie (of een aantal) zelf aankopen en organisaties de mogelijkheid geven het te exploiteren? Waarbij organisaties dan een exploitatieplan indienen en de NABV op basis van kwaliteit gunning verleent? De NABV is immers veel kapitaalkrachtiger dan de doorsnee organisatie en heeft de juridische kennis in huis (en hopelijk ook de connecties om te lobbyen). Op Delta19 werd er ook door meerdere organisaties gespeeld, dus volgens mij is er wel een mogelijkheid om zoiets te organiseren.
Tja, dan zijn we lidmaatschapsgeld aan het gebruiken om commerciele partijen geld te laten verdienen. Dan gaan alle bestaande commerciele organisatoren natuurlijk (terecht) stuiteren. Daarbij is het aankopen vast vastgoed nogal een riskante investering die we liever niet doen.
Kijk, die 7 tientjes zijn natuurlijk al een stuk voordeliger dan een locker in Belgie + brandstof, maar de sport echt bevorderen, volgens mij is daar wel meer mogelijk.
Het probleem is dat we niet echt in het vaarwater van de commerciele organisatoren kunnen gaan zitten. We zouden bijvoorbeeld wel een terrein af kunnen huren en leden tegen een leuke korting kunnen laten skirmen, maar dan gaan er een hoop anderen weer steigeren denk ik.

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-10 15:42
dr.lowtune schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:15:
Prio 1 voor skirmers: meer leuke velden.
* Meer leuke velden (zodat ik niet altijd minstens uur moet rijden :P
* Minder airsoft-boederijen (je krijgt 75 bb's gratis... de rest moet je kopen voor veel te duur)
* Lagere entree kosten

---

Even iets compleet anders. Heeft iemand ooit wel eens een (kapot) replica ingeleverd bij de politie? Ik wilde dit vorig jaar doen toen een M4 achtige replica het niet meer deed en ik ook niet bij de gearbox kon komen. Uiteindelijk heb ik er nog 10€ voor gekregen voor iemand die er reserve onderdelen van wilde hebben, maar ik vroeg me af hoe zoiets zou gaan.

NyteMyre wijzigde deze reactie 01-04-2019 17:10 (34%)

• Flavius
  • Laatst online: 18:40
NyteMyre schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:07:
[...]Even iets compleet anders. Heeft iemand ooit wel eens een (kapot) replica ingeleverd bij de politie? Ik wilde dit vorig jaar doen toen een M4 achtige replica het niet meer deed en ik ook niet bij de gearbox kon komen. Uiteindelijk heb ik er nog 10€ voor gekregen voor iemand die er reserve onderdelen van wilde hebben, maar ik vroeg me af hoe zoiets zou gaan.
Waarom niet gewoon zelf vernietigen?

En dit vond ik na 3 seconden Google.

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-10 15:42
> Waarom niet gewoon zelf vernietigen?

Daar heb ik de tools niet voor

> En dit vond ik na 3 seconden Google.

Ja dat kan ik ook na 3 seconden vinden. Maar dat vraag ik niet. Ik vraag of iemand ooit eens iets ingeleverd HEEFT

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

NyteMyre schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:07:
* Meer leuke velden (zodat ik niet altijd minstens uur moet rijden :P
* Minder airsoft-boederijen (je krijgt 75 bb's gratis... de rest moet je kopen voor veel te duur)
* Lagere entree kosten
Die even in volgorde afwerkend:

De NABV probeert echt heel erg hard om ondernemers (of teams) te steunen bij het regelen van nieuwe velden. Deels door te helpen met de onderhandelingen met gemeenten (of andere overheden) en politie, deels met verzekeringswerk etc. Verder uiteraard ook met veel advies/bezoeken aan het veld over het inrichten er van (denk aan safety, netten etc).

Die "airsoft boerderijen" zijn iedereen een doorn in het oog. Helaas kunnen we daar vaak weinig aan doen, want ze gebruiken veelal de Star Ikazuki, die in Cat IV valt, waardoor ze zonder een NABV certificering mogen opereren.

Lagere entree kosten.. tja.. vraag een organisator maar eens waarom je 25 euro moet betalen voor een dagje spelen bij ze.. dan komen ze met hele verhalen over de kosten van het veld etc. Daarbij gaan ze ongetwijfeld ook mopperen over de NABV met hun rare eisen aan veiligheidsnetten enzo, maar soit. Wij kunnen natuurlijk moeilijk aan een ondernemer dicteren wat hun prijs moet zijn....

• Pannekook
MueR schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:44:
[...]

Lagere entree kosten.. tja.. vraag een organisator maar eens waarom je 25 euro moet betalen voor een dagje spelen bij ze..
Lijkt me niks meer dan logisch toch? Die mensen moeten toch ook ergens geld aan kunnen verdienen? Het exploiteren van een terrein kost nou eenmaal geld.

Vind het nogal kort door de bocht om te zeggen, omdat Partij A bedrag X vraagt voor een lidmaatschap, Partij B zich maar moet aanpassen en goedkoper moet worden.

• NiGeLaToR
Pannekook schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:46:
[...]

Lijkt me niks meer dan logisch toch? Die mensen moeten toch ook ergens geld aan kunnen verdienen? Het exploiteren van een terrein kost nou eenmaal geld.

Vind het nogal kort door de bocht om te zeggen, omdat Partij A bedrag X vraagt voor een lidmaatschap, Partij B zich maar moet aanpassen en goedkoper moet worden.
Er straalt in ieder geval een behoorlijke dosis wij-zij vanaf. Jammer.
Ik zie event organisatoren en locatiebeheerders nu niet echt even flink cashen op het organiseren van airsoft skirms. Dat men bij B&A aardige omzetten kan draaien met regelmatig > 100 deelnemers snap ik, je ziet daar dan ook ontwikkeling van de velden en voorzieningen relatief wat sneller gaan dan velden waar gewoon minder deelnemers zijn. Maar een CQB locatie waar je een dag lang met max zo'n 20 spelers voor 25,- pp speelt kan iedereen uitrekenen dat het nooit een vetpot kan zijn. Ik probeer dan terplekke nog maar paar zakjes bb's of wat te drinken te kopen ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

NiGeLaToR schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:04:
[...]

Er straalt in ieder geval een behoorlijke dosis wij-zij vanaf. Jammer.
Moet de NABV dan maar geld in zo'n locatie steken? Even heel cru gezegd; waarom zou mijn lidmaatschapsgeld naar een commerciele organisator moeten gaan? Die moeten toch zelf de broek op kunnen houden? Een gemeente gaat toch ook geen geld steken in de lokale kapper als die er geen dikke boterham aan overhoudt?

• NiGeLaToR
MueR schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:25:
[...]

Moet de NABV dan maar geld in zo'n locatie steken? Even heel cru gezegd; waarom zou mijn lidmaatschapsgeld naar een commerciele organisator moeten gaan? Die moeten toch zelf de broek op kunnen houden? Een gemeente gaat toch ook geen geld steken in de lokale kapper als die er geen dikke boterham aan overhoudt?
Dat is niet wat ik zeg, nocht wat ik impliceer / wil impliceren.
Natuurlijk moet de NABV daar geen geld in steken. Ik heb je alleen eerder al gezegd dat tijdens briefings e.d. organisatoren steevast negatieve opmerkingen maken over de NABV. Wellicht daar beginnen: waarom is men daar zo negatief over? Dat straalt ook af op de spelers uiteraard.

NABV helpt zover ik uit jouw schrijven begrijp wel degelijk met verkijgen van vergunningen e.d. Wellicht kan dat verder uitgebouwd worden naar ondersteuning bij het organiseren van events, maar je bemoeien met de feitelijke bedrijfsvoering lijkt me inderdaad geen optie / onwenselijk.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 02-04-2019 09:53 (15%)

• Kaap
@MueR wat betreft die contributie, je gooit direct met het argument van dat het reeds verlaagd is enzo. Daar gaat het niet om. Niemand vind het duur en het hoeft niet verlaagd te worden.

Wat er bedoeld wordt is dat men graag zou zien dat dat geld gebruikt wordt om de kwaliteit van airsoft in Nederland te verbeteren. Ik denk dat velen het zelfs prima zouden vinden als de contributie omhoog gaat als dat geld omgezet kan worden in verbeteringen die direct op het veld merkbaar zijn.

We hebben helemaal niet zoveel velden in Nederland. Velen daarvan zijn veredelde paintball locaties. De kwaliteit van de meeste Nederlandse airsoft locaties is okish at best. Een Bunker Hill, Delta en B&A die daar boven uitsteken. Kwaliteit bedoel ik mee het veld zelf en ook de organisatie. Daarnaast komen er ook amper locaties bij. Bijkomend effect is dat na enkele jaren spelers ook wel uitgekeken zijn op diezelfde velden.

Het vervelende in Nederland zijn de bestemmingsplannen. Het is een onmogelijk taak om leuke realistische locaties voor elkaar te krijgen. Het is zelfs al zeer lastig om serieuze incidentele events te organiseren. Zodoende zie je dat Nederland steeds meer achterloopt op Engeland, Duitsland, Frankrijk en Belgie. Kan de NABV daar niet het voortouw in nemen, lobbyen, ondersteunen.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Kaap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:31:
Het vervelende in Nederland zijn de bestemmingsplannen. Het is een onmogelijk taak om leuke realistische locaties voor elkaar te krijgen. Het is zelfs al zeer lastig om serieuze incidentele events te organiseren. Zodoende zie je dat Nederland steeds meer achterloopt op Engeland, Duitsland, Frankrijk en Belgie. Kan de NABV daar niet het voortouw in nemen, lobbyen, ondersteunen.
Dat proberen we. Het is alleen af en toe wat lastig om de meer bekrompen wethouders te overtuigen. Als iemand met een ondernemingsplan naar de NABV stapt worden ze actief geholpen met het regelwerk, er wordt advies gegeven over de te nemen stappen, er wordt overlegd met de betrokken overheden en/of bedrijven. Dat is alleen niet zo zichtbaar voor de spelers.

• Kaap
MueR schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:00:
[...]

Dat proberen we. Het is alleen af en toe wat lastig om de meer bekrompen wethouders te overtuigen. Als iemand met een ondernemingsplan naar de NABV stapt worden ze actief geholpen met het regelwerk, er wordt advies gegeven over de te nemen stappen, er wordt overlegd met de betrokken overheden en/of bedrijven. Dat is alleen niet zo zichtbaar voor de spelers.
Herkenbaar. Er waren concrete plannen voor een locatie hier in de buurt. Eigenaar van locatie had al containers besteld, verbouwd, zelfs een auto gekocht. Die man en zijn zoon stonden er super positief in, ondersteund door 3 jongens met echt veel airsoft ervaring. Gemeente was positief en wou vergunning afgeven totdat paar boeren (fruitteelt) om die locatie heen gingen dreigen met rechtszaak, gemeente haakte toen af.

Droevig sommige gemeentes.

Kaap wijzigde deze reactie 03-04-2019 10:19 (6%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:26:
[...]

Herkenbaar. Er waren concrete plannen voor een locatie hier in de buurt. Eigenaar van locatie had al containers besteld, verbouwd, zelfs een auto gekocht. Die man en zijn zoon stonden er super positief in, ondersteund door 3 jongens met echt veel airsoft ervaring. Gemeente was positief en wou vergunning afgeven totdat paar boeren (fruitteelt) om die locatie heen gingen dreigen met rechtszaak, gemeente haakte toen af.

Droevig sommige gemeentes.
Bizar toch hoe die gemeentes denken. Amateurvoetbal vinden ze dan weer wel prima, terwijl mensen elkaar daar nog wel eens de hersens in slaan. Ik heb bij airsoft wel eens gezien dat mensen woorden met elkaar hebben, maar een massale vechtpartij ben ik nog nooit tegengekomen. Maar airsoft is dan gewelddadig en voetbal is liefde, ofzo. (ik kijk overigens wel graag naar voetbal ;) )

Wij gaan nu regelmatig naar Valburg omdat daar de sfeer prima is. Het veld is niet super groot, maar we vermaken ons prima. We kijken nu ook wel steeds meer naar Belgie voor ons vermaak.

• Kaap
dr.lowtune schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:46:
[...]

Bizar toch hoe die gemeentes denken. Amateurvoetbal vinden ze dan weer wel prima, terwijl mensen elkaar daar nog wel eens de hersens in slaan. Ik heb bij airsoft wel eens gezien dat mensen woorden met elkaar hebben, maar een massale vechtpartij ben ik nog nooit tegengekomen. Maar airsoft is dan gewelddadig en voetbal is liefde, ofzo. (ik kijk overigens wel graag naar voetbal ;) )

Wij gaan nu regelmatig naar Valburg omdat daar de sfeer prima is. Het veld is niet super groot, maar we vermaken ons prima. We kijken nu ook wel steeds meer naar Belgie voor ons vermaak.
Ik kom het vaakst op Chambers. Locatie gewoon zoveel mooier en realistischer dan alles wat er in Nederland ligt, op Bunker Hill na dan denk ik. Die staat nog op de bucketlist, voor mij zeer lange reis. Nieuwe locatie Copperhead wil ik zeker wel bezoeken. Indoor locaties zoals Ghost Town en Helenaveen ga ik niet heen want geen interesse in speedsoft.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:02:
[...]

Ik kom het vaakst op Chambers. Locatie gewoon zoveel mooier en realistischer dan alles wat er in Nederland ligt, op Bunker Hill na dan denk ik. Die staat nog op de bucketlist, voor mij zeer lange reis. Nieuwe locatie Copperhead wil ik zeker wel bezoeken. Indoor locaties zoals Ghost Town en Helenaveen ga ik niet heen want geen interesse in speedsoft.
Chambers staat bij ons wel op de lijst om dit jaar naar toe te gaan (één van ons moet uit het hoge noorden komen, dus voor hem is het wel een ritje). We gaan ook weer naar Frankrijk naar Fort de Jouy, je zou het een micro-vakantie kunnen noemen ;-)

Bunker Hill wil ik dit jaar ook nog een paar keer doen, maar dat zal pas vanaf juli kunnen gezien de huidige stand van mijn agenda....Bunker Hill gaan we altijd een weekendje, want ook voor ons is het 2,5 uur rijden.

Gaat Hooghalen/Copperhead trouwens wel door? Ik hoorde afgelopen weekend bij enkele al vallen dat dat ook niet doorgaat meen ik? (of dat het in ieder geval "spannend" is)

dr.lowtune wijzigde deze reactie 03-04-2019 16:13 (8%)

• Kaap
Afaik gaat Copperhead door, vergunning is toch al rond? Ze hebben ook infosessie gedaan enzo.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kaap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:28:
Afaik gaat Copperhead door, vergunning is toch al rond? Ze hebben ook infosessie gedaan enzo.
even een berichtje gestuurd, maar ze zijn nu inderdaad met het contract bezig en ze gaan er van uit dat het gewoon allemaal goed gaat komen! Ik heb in ieder geval even een patch besteld om ze te steunen.

• JustM3
Waar komt de lokatie copperhead?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

JustM3 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:57:
Waar komt de lokatie copperhead?
Hooghalen, bij Assen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
Om een indruk te geven wat er zo bijzonder is. Copperhead wordt op een ex-kazerne/AZC gebouwd. Er zijn dus straatjes en gebouwtjes etc. Dat geeft een behoorlijke realistische setting, iets waar heel veel mensen op zitten te wachten.

https://www.facebook.com/...Airsoft-2222638581352736/

Kaap wijzigde deze reactie 03-04-2019 18:27 (17%)

• Cyrus The Virus
dr.lowtune schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:11:
[...]

Chambers staat bij ons wel op de lijst om dit jaar naar toe te gaan (één van ons moet uit het hoge noorden komen, dus voor hem is het wel een ritje). We gaan ook weer naar Frankrijk naar Fort de Jouy, je zou het een micro-vakantie kunnen noemen ;-)
Ik ga ook altijd 1 weekend naar Fort de Jouy, hele vette locatie om te spelen en altijd super gezellig.

• Pannekook
Kaap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:25:
Om een indruk te geven wat er zo bijzonder is. Copperhead wordt op een ex-kazerne/AZC gebouwd. Er zijn dus straatjes en gebouwtjes etc. Dat geeft een behoorlijke realistische setting, iets waar heel veel mensen op zitten te wachten.

https://www.facebook.com/...Airsoft-2222638581352736/
Klinkt echt enorm gaaf...alleen vind ik 2 en half uur rijden al te lang :|

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

dr.lowtune schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:11:
[...]

Bunker Hill wil ik dit jaar ook nog een paar keer doen, maar dat zal pas vanaf juli kunnen gezien de huidige stand van mijn agenda....Bunker Hill gaan we altijd een weekendje, want ook voor ons is het 2,5 uur rijden.

Gaat Hooghalen/Copperhead trouwens wel door? Ik hoorde afgelopen weekend bij enkele al vallen dat dat ook niet doorgaat meen ik? (of dat het in ieder geval "spannend" is)
Naast de Chambers (ik ga via Crimi Events) is The Factory in Charleroi ook aan te raden. Zeker in het voorjaar/zomer. Dan speel je vaak een dagdeel CQB in de fabriek en een deel in de woodlands naast de fabriek (of een combinatie van beiden).

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Kaap
Pannekook schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:10:
[...]

Klinkt echt enorm gaaf...alleen vind ik 2 en half uur rijden al te lang :|
Tja je moet wat over hebben voor beetje leuke locaties. Als je snel tevreden bent met wat pallets en doeken ben je snel geholpen.

2.5 uur rijden is voor mij standaard. Of ik nou naar Balls & Arrows ga of naar Chambers in Belgie, voor Zeeland is alles ver weg.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

B&A en Valburg zijn voor mij 5 kwartier rijden, voor de casual skirm is dat prima, waarbij ik momenteel wel een voorkeur voor Valburg heb. Een goed terrein is mij inderdaad ook wel een paar uur rijden waard, helemaal als er een weekend aan vast zit.

@m0nk dank voor de tip! De Factory kende ik nog niet!

• NiGeLaToR
Zo heb ik nog nooit een échte outdoor locatie met gebouwen van steen gespeeld. Wel CQB in kantoorpand (loods met objecten van zeil is ook niet echt sexy). Daarom gaat onze voorkeur uit naar B&A of RSL, beide vanwege reistijd en het hebben van veel bos. RSL stond er gaaf bij afgelopen weekend, zo lekker gespeeld. Die paar forten die er zijn worden steevast bemand, maar zijn nauwelijks een tactisch voordeel. Woodland party :+

Maar ik snap de problematiek en vind het nogmaals top dat @MueR de 'andere kant' van het verhaal toelicht. Blijft gewoon een lastig probleem in NL, het past ook allemaal niet erg in het utopische beeld van een volledig geweldloze samenleving waar we allemaal liefdevol onze emoties delen met elkaar en zeker niet af en toe los willen gaan op elkaar met een speelgoedding met balletjes om daarna onder het genot van een drankje moe en voldaan de opgebouwde adrenaline te laten wegzakken :+

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

dr.lowtune schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:27:
B&A en Valburg zijn voor mij 5 kwartier rijden, voor de casual skirm is dat prima, waarbij ik momenteel wel een voorkeur voor Valburg heb. Een goed terrein is mij inderdaad ook wel een paar uur rijden waard, helemaal als er een weekend aan vast zit.

@m0nk dank voor de tip! De Factory kende ik nog niet!
Zie ook: https://airsoftkempen.be/locatie-de-factory

Charleroi heb je ook een aantal goedkope maar prima hotels. Ik ga altijd de avond ervoor die kant op (vanuit Zoetermeer).

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Hebben jullie het rapport gelezen wat in de mail stond? Fijn dat er een onderzoek is geweest, de conclusies komen wel overeen met wat ik dacht.

Het onderzoek geeft onder andere aan dat skirm/reenectmant de populairste tak van airsoft is en dat de sport verder kan groeien als er meer locaties komen en de beeldvorming positiever is. Ik zie hier voor de NABV een grote uitdaging, eentje die ze op moeten pakken als ze willen dat de sport echt doorbreekt.

Overigens is het stuk over het legaliseringsproces ook wel goed om te lezen, dan zie je dat er echt wel veel tijd en energie is gaan zitten om de sport in NL toegestaan te krijgen.

• Kaap
Tevens staat er vermeld dat er 34 airsoft locaties zijn. Nou heb ik met een paar man ziten denken maar verder dan 15 komen we niet.

• Pannekook
Kaap schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:33:
Tevens staat er vermeld dat er 34 airsoft locaties zijn. Nou heb ik met een paar man ziten denken maar verder dan 15 komen we niet.
Liggen meer dan genoeg velden in nederland maar ik denk dat het grootste deel de kleine onbekende veldjes zijn waar je maar net vanaf moet weten. Op de site van ACN staat ook een mapje met 32 velden erop, wat daar atm. ook daadwerkelijk nog bestaat zou ik niet weten.

Daarbij, denk dat de NABV wel weet hoeveel velden er zijn aangezien evenementen volgens mij verplicht bij hen geregistreerd moeten staan

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11-11 13:09
Beste mede tweakers en airsofters.

Ik ben net nieuw in het upgraden en ben aan het oriënteren naar parts. Nu zie ik veel verschillende merken voorbijkomen.

Wat is jullie mening over internal parts vanaf aliexpress? Bvb dit setje

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True