Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:04

dr.lowtune

(o\ | /o)

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:58:
Jippie. De NABV heeft een heel duidelijk filmpje gemaakt over de nieuwe fps-regels, lees ik in de nieuwsbrief. Mee eens, de geschreven regels zijn niet zo heel duidelijk :+

[Afbeelding: NABV regels per 1-4-2019]

Zo ga ik zondag CQB spelen op een locatie waar de max BB gewicht 0,25 gram is en de max fps 360 en er gespeeld wordt zonder pang regel, want zinloos. Dat is dus een geheel nieuwe categorie. Gok dat er na 1-4-2019 eerder meer, dan minder, eigen categorieën bijkomen.
Dat denk ik ook en dat is de pest, juist duidelijke regels die overal hetzelfde worden uitgevoerd zijn fijn. We zullen wel zien wat er gebeurd.
hebben jullie je replica's al kunnen testen volgens de nieuwe eisen? Moet nog even snel m'n stockpile 0,32gr bb's opmaken, dat gaat zondag dus alleen niet lukken.
Yep, schoten vrijwel allemaal te hard, maar dat wist ik al. De AEG's maar een 1 a 2 tiende joule ofzo, de sniper gaat makkelijk tot de 3.3 (ja, das 1j te veel) met 0.43...de nieuwe regels reduceren dat wel een beetje, moet nog een keertje uitzoeken hoeveel creep er in de nieuwe regels mogelijk is. (Maar heb nog geen 0.40 liggen en met de dmr schiet ik 0.36).

Ik heb nog niks aangepast en weet ook niet of ik ze allemaal wel aan ga passen, wil meer in België en Frankrijk spelen en daar is het niet echt nodig om de boel omlaag te schroeven.

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-10 17:26
(jarig!)
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:58:

Hebben jullie je replica's al kunnen testen volgens de nieuwe eisen? Moet nog even snel m'n stockpile 0,32gr bb's opmaken, dat gaat zondag dus alleen niet lukken.
Heb zelfs speciaal een chrono aangeschaft zodat ik dit voortaan fijn thuis kan testen wanneer ik aan het upgraden ben. Zit netjes rond de 1.1 Joule wanneer ik met .28g schiet, dus verwacht eerlijk gezegd dat het met 0.30 niet boven de 1.20 gaat komen. :9

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:44
Pannekook schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Heb zelfs speciaal een chrono aangeschaft zodat ik dit voortaan fijn thuis kan testen wanneer ik aan het upgraden ben. Zit netjes rond de 1.1 Joule wanneer ik met .28g schiet, dus verwacht eerlijk gezegd dat het met 0.30 niet boven de 1.20 gaat komen. :9
En welke fps had je op 0,2gr test bb's normaal? Of waar ze ook mee testen normaliter?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Pannekook
(jarig!)
NiGeLaToR schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:44:
[...]

En welke fps had je op 0,2gr test bb's normaal? Of waar ze ook mee testen normaliter?
Met 0.2 zit ik rond de 345/350 fps, maar had dus nooit gelet op Joule.

En aangezien het hele JouleCreep fenomeen maar een raar iets is, heb ik voor de zekerheid maar een chrono aangeschaft. Begrijp er nog steeds maar weinig van heel dat JouleCreep en wat het nou veroorzaakt.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Zojuist op ali een hele buts o-ringen besteld, zijn nbr70 specificatie dus als het goed is geschikt voor gas magazijnen. Veel verschillende maten dus hoop dat er iets past. Ik laat het nog ff weten of je er iets aan hebt, scheelt weer valves kopen die toch nooit op voorraad zijn.

Volgende week naar schelle in antwerpen, verlaten energiecentrale, ben zeer benieuwd!

j0rDy wijzigde deze reactie 19-01-2019 10:17 (13%)

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:55
Iemand die toevallig aanstaande zaterdag gaat airsoften? Zelf kom ik uit Eindhoven en ga graag naar Dark Forest en/of The Chambers in België (als is die 2e wel lang rijden)

@Spikeee Een keer misschien?

**edit**

Nieuwe NABV regels zijn opzich prima alleen snap ik niet dat je dan de snipers niet op 0.40gr test.. Je kan nu nog steeds veel joule-creepen terwijl de AEG speler misschien in de praktijk nu te hard schiet bij de chrono (want 0.30) terwijl hij met 0.25 speelt

Stef87 wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:37 (47%)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Stef87 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:32:
Iemand die toevallig aanstaande zaterdag gaat airsoften? Zelf kom ik uit Eindhoven en ga graag naar Dark Forest en/of The Chambers in België (als is die 2e wel lang rijden)

@Spikeee Een keer misschien?

**edit**

Nieuwe NABV regels zijn opzich prima alleen snap ik niet dat je dan de snipers niet op 0.40gr test.. Je kan nu nog steeds veel joule-creepen terwijl de AEG speler misschien in de praktijk nu te hard schiet bij de chrono (want 0.30) terwijl hij met 0.25 speelt
0.40s zijn ook wel aardig duur, misschien daarom. Met 0.40s kan je trouwens omgekeerd joulecreepen als je daarmee undervolumed bent. (Schiet je met 0.40 prima en met 0.30 harder). De oude regels waren prima, de nieuwe zijn ook wel ok, tijd om dat gejank over joule creep achter ons te laten.

Een van mijn AEG's schiet meer dan 30rps, daar hoor ik (nog) niemand over, behalve dan dat ik bij sommige skirms "wtf" hoor als ik er mee sta te prutsen (ik schiet voornamelijk semi auto tijdens de skirm trouwens).

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:55
dr.lowtune schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:54:
[...]

0.40s zijn ook wel aardig duur, misschien daarom. Met 0.40s kan je trouwens omgekeerd joulecreepen als je daarmee undervolumed bent. (Schiet je met 0.40 prima en met 0.30 harder). De oude regels waren prima, de nieuwe zijn ook wel ok, tijd om dat gejank over joule creep achter ons te laten.

Een van mijn AEG's schiet meer dan 30rps, daar hoor ik (nog) niemand over, behalve dan dat ik bij sommige skirms "wtf" hoor als ik er mee sta te prutsen (ik schiet voornamelijk semi auto tijdens de skirm trouwens).
Ja ik vond de oude regels ook prima, maar helaas schoot bijvoorbeeld zo’n novritsch SSG-24 gewoon 1.5J te hard bij zware bb’s.

(Voorbeeld: 497fps op 0.20gram BB en nog steeds 400 fps bij 0.40+ gram BB’s)

Op enkele velden is er door een ANSI Z87 bril heen geschoten.. Dat moet echt niet kunnen dus ik vind het juist goed dar joulecreep is aangepakt.

Naast dat joulecreep een sniper al een groot range voordeel gaf, was het ook mogelijk door een bril te schieten die vér boven de minimale eis is gekeurd.. In mindere mate was/is dit “over het algemeen” ook bij hpa gebruikers het geval, veel joulecreep.

(Andere oplossing had voor mij kunnen zijn nog sterkere brillen verplichten o.i.d.)

Oplossing om zonder pang te spelen voor CQB op 0.9J lijkt mij ook een mooie optionele keuze.. Ik speel zelf bijna geen cqb, maar mocht ik dat wel weer willen lijkt pangen op 1.2J mij niet bepaald een beter alternatief.

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-10 11:19
Ik was eens aan het kijken voor nieuwe AEG build, ik zit al langer te azen naar de Ares Amoeba AM-014. Nu zag ik op youtube dat dat leuke DSG builds voor waren maar is nogal lastig qua FPS om daar wat fatsoenlijks uit te krijgen. Maar wat voor mij belangrijker is afstand en nauwkeurigheid.

Tevens zat ik te kijken naar de nieuwe Maxxmodel ME pro die ingebouwde tracer mogelijk maakt en de BB latch en R-hop. Maar weet niet goed of deze past in de honey badger.

Tevens las ik iets over Progun R-hopped barrels helaas kon ik daar niks over vinden waar je die kunt kopen. Zou graag een fatsoenlijke R-hop willen in de hoop betere nauwkeurigheid te halen. Want bij mijn huidige replica sweepen ze nog wel eens naar links of rechts met widebore prowin flathop.\

Iemand nog tips?

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:52

rsnubje

BDO: Rsnubje

Cyrus The Virus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:30:
Ik was eens aan het kijken voor nieuwe AEG build, ik zit al langer te azen naar de Ares Amoeba AM-014. Nu zag ik op youtube dat dat leuke DSG builds voor waren maar is nogal lastig qua FPS om daar wat fatsoenlijks uit te krijgen. Maar wat voor mij belangrijker is afstand en nauwkeurigheid.

Tevens zat ik te kijken naar de nieuwe Maxxmodel ME pro die ingebouwde tracer mogelijk maakt en de BB latch en R-hop. Maar weet niet goed of deze past in de honey badger.
De Ares replica's gaan over het algemeen vrij goed samen met de Maxxmodel hop-ups. DSG in een Ares is volgens mij redelijk tricky en heb je 2 magneten nodig in je sector gear. Wat betreft stock Ares repli's denk ik dat je er goed aan doet om meteen de barrel te vervangen door bijv. een maple leaf of een stalen madbull. De stock barrels zijn niet heel fantastisch voor range/nauwkeurigheid. Moet wel zeggen dat mn maten met Ares vaak issues hebben, maar of dat de replica's zelf zijn of dat ze echt veel spelen laat ik even in het midden. De bearings van de gearbox die er standaard in zitten lijken wel ongelooflijk hard te slijten, dus wellicht dat je dat ook meteen wilt aanpakken. En de motor kan vrij heet worden, maar dat hangt ook deels van je trigger discipline af.

Uplay: Red--Death

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:38
@Cyrus The Virus de ampebatjes zijn zeer fijne replica’s, maar hebben wel wat flaws van de fabriek af, zo hebben ze zachte bishongs die al redelijk snel uitslijten en zo problemen gaan geven. Motor kan idd wel warm worden, maar tenzij je telkens halve minuten fullauto mags leeg sprayt zal het geen probleem zijn. De progun barrels worden volgens mij niet meer gemaakt. Echter is de kwaliteit hiervan niet best. Mijn aanrader qua barrel combi zou een prometheus tightbore zijn, end an met voorkeur de krytac versie omdat deze een groter barrel window heeft en dan een flathopped prommy purple.

Ik gebruik zelf eigenlijk bijna alleen maar flathops, omdat deze makkelijk en goed uit te voeren zijn en een r hop véél moeilijker is en wanneer het goed is amper extra bereik oplevert.

@rsnubje denk dat je triggerhalpy bedoelt ipv trigger discipline ;)

• Cyrus The Virus
Bedankt Saikol heb nog wat zitten kijken en denk dat ik ook voor de AM-013 ga ipv 014 en dan extender erop zodat er een langere barrel in kan de:
Krytac Prometheus 6.03 387.5mm
of
Krytac Prometheus 6.03 416mm

Bij langere barrel heb ik minder sterke veer nodig wat hem weer stiller maakt, tevens wil ik eens kijken of ik zelf een silencer kan printen heb internet zijn er al mensen die het een en ander geprobeerd hebben.
Doe stelling om hem zo stil mogelijk te maken.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:16:
Bedankt Saikol heb nog wat zitten kijken en denk dat ik ook voor de AM-013 ga ipv 014 en dan extender erop zodat er een langere barrel in kan de:
Krytac Prometheus 6.03 387.5mm
of
Krytac Prometheus 6.03 416mm

Bij langere barrel heb ik minder sterke veer nodig wat hem weer stiller maakt, tevens wil ik eens kijken of ik zelf een silencer kan printen heb internet zijn er al mensen die het een en ander geprobeerd hebben.
Doe stelling om hem zo stil mogelijk te maken.
Tip: welk bb gewicht wil je gaan gebruiken? Stem daar de volume ratio op af, anders loop je kans dat je undervolumed bent (ja, dat is wel lekker stil maar je bb verliest zoveel vaart). Volume ratio optimaliseren kan door de juiste barrel lengte te kiezen, of de compressieruimte van de cylinder aan te passen.

Ik heb wel eens een silencer gemaakt in sketchup en geprint, ging best goed. Op thingiverse staan ook genoeg ontwerpen. Voor mijn huidige silencer wil ik nog een paar schotten en baffles maken tussen het foam, zien wat dat doet.

Goed shimmen en fatsoenlijk smeren helpt ook met het geluid, evenals een sorbo achtige pad, snelle cycle time (minimaal 3s lipo,high speed gears, high torque motor). Silencer helpt ook wel wat. Veel mogelijkheden om 'm stiller te krijgen dus. Ik heb nu een spiral pinion en bevel gear, lijkt ook stil te zijn (maar wil dit nog even goed testen).

• Cyrus The Virus
Ja de ratio's had ik al bekeken, ik speel normaal met 0.28gr.
Spiral zal wel helpen omdat het contact vlak beter is verdeeld maar dan moeten ze wel goed uitgelijnd zijn en dat is met een V2 gearbox wat moeilijker dan met een waarbij de motor vast zit aan de gearbox. Vraag mij alleen af of een snellere cycle time stiller is, de tijd is wel korter maar het piek volume zal denk ik meer toenemen.

Kwam deze gisteren ook nog tegen:
YouTube: Quietest AEG ever

Scheelt aardig die AUG

Moet nog even wachten met bestellen aan het eind van de week zou de winkel waar ik de replica ga bestellen de MaxxModel ME pro op voorraad hebben.

EDIT:
Spullen zijn besteld en R-Hop kit, alleen nog de juiste barrel uitkiezen.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 30-01-2019 16:45 (5%)

• anu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:20
dr.lowtune schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:06:
[...]

Ben ook rustig aan begonnen met een conversie set om van AUG onderdelen een FG42 te maken. De eerste onderdelen heb ik nu, maar of dat op afzienbare tijd gaat lukken durf ik nog niet te zeggen.
Als ik hier nog even op in mag haken, ook al is het een redelijk oud bericht: Interessant project!! Heb je al een idee hoe je het side-feeden gaat oplossen, met name wat betreft de hop-up?
Ik ben in mijn hoofd een beetje aan het theorycraften om misschien ooit eens te proberen een Johnson LMG te maken voor mijn WW2 FSSF loadout, maar een losse sidefeed hop-up blijkt lastig te vinden, en om nou een sten aan te schaffen voor alleen de hop-up is misschien ook een beetje zonde.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

anu schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Als ik hier nog even op in mag haken, ook al is het een redelijk oud bericht: Interessant project!! Heb je al een idee hoe je het side-feeden gaat oplossen, met name wat betreft de hop-up?
Ik ben in mijn hoofd een beetje aan het theorycraften om misschien ooit eens te proberen een Johnson LMG te maken voor mijn WW2 FSSF loadout, maar een losse sidefeed hop-up blijkt lastig te vinden, en om nou een sten aan te schaffen voor alleen de hop-up is misschien ook een beetje zonde.
Daar heb ik zeker een oplossing voor bedacht. Een AUG hop-up unit is rond zonder uitsteeksels, ik wil in de zijkant een gat boren van ongeveer 6mm om de bb's door te feeden, het originele gat aan de onderkant moet dan opgevuld worden.

aan de zijkant van de receiver heb ik een plaatje met een feed tube ontworpen (en al geprint) waarop een SR25 magazijn past, en zo komen de bb's dan in de hop-up. Ik heb voor een SR25 magazijn gekozen omdat ik die toch al had liggen :P

De enige uitdaging die ik nu nog moet oplossen is de gearbox/engine. Ik wil een FG42 type 1 maken, met een dunne buffetube dus. Daar past geen normale gearbox in. Ik ben dus met een eigen HPA engine bezig. Alternatief zou nog kunnen zijn om in de stock een normale gearbox te verstoppen en dan een super lange nozzle te draaien (maar daar ben ik eigenlijk geen fan van). Bij een FG42 type 2 kan je gewoon een V7 gearbox verstoppen doordat de type 2 wat lomper is. Dat zou bij jouw LMG denk ik ook wel lukken.

• anu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:20
Hmm, laat ik nou toevallig ook nog een AUG hebben liggen waar ik niets meer mee doe (sinds ik ww2 airsoft doe heb ik de moderne replica's zo goed als niet meer aangeraakt), ga ik ook eens naar kijken.
De Johnson is inderdaad een stuk lomper, dus ruimte zal niet het grootste probleem zijn, en een v7 gearbox heb ik ook nog liggen in een M14, Thanks!
Ik kwam op internet al een DIY FG42 tegen waar zowel de gearbox als de hopup van een sten gebruikt wordt, maar dat was inderdaad ook een type 2, een type 1 ben ik nog niet tegen gekomen. Heb je je project ergens gedocumenteerd waar het gevolgd kan worden? Denk dat er ook binnen ons airsoftgroepje wel belangstelling voor is :)

• saikol
dr.lowtune schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Daar heb ik zeker een oplossing voor bedacht. Een AUG hop-up unit is rond zonder uitsteeksels, ik wil in de zijkant een gat boren van ongeveer 6mm om de bb's door te feeden, het originele gat aan de onderkant moet dan opgevuld worden.

aan de zijkant van de receiver heb ik een plaatje met een feed tube ontworpen (en al geprint) waarop een SR25 magazijn past, en zo komen de bb's dan in de hop-up. Ik heb voor een SR25 magazijn gekozen omdat ik die toch al had liggen :P

De enige uitdaging die ik nu nog moet oplossen is de gearbox/engine. Ik wil een FG42 type 1 maken, met een dunne buffetube dus. Daar past geen normale gearbox in. Ik ben dus met een eigen HPA engine bezig. Alternatief zou nog kunnen zijn om in de stock een normale gearbox te verstoppen en dan een super lange nozzle te draaien (maar daar ben ik eigenlijk geen fan van). Bij een FG42 type 2 kan je gewoon een V7 gearbox verstoppen doordat de type 2 wat lomper is. Dat zou bij jouw LMG denk ik ook wel lukken.
Gaaf project, is een hopup in 3D uit tekenen en laten printen geen idee?

Heb ooit ook een poging tot hpa engine ontwerpen gedaan gebaseerd op een bestaand ontwerp, maar de investeringen daarin liepen voor mij zo hoog op dat het geen nut meer had voor mij (frezen en draaien moest ik allemaal uitbesteden en dat voor 10 nieuwe prototypes betalen is nogal een duur grapje)

• TooTall
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 18:35
Even een tussendoortje, hoop dat het hier mag, maar ik heb in de VA net een redelijk unieke replica te koop gezet...hoop dat er hier misschien iemand interesse heeft? KLIK :9

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

saikol schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Gaaf project, is een hopup in 3D uit tekenen en laten printen geen idee?

Heb ooit ook een poging tot hpa engine ontwerpen gedaan gebaseerd op een bestaand ontwerp, maar de investeringen daarin liepen voor mij zo hoog op dat het geen nut meer had voor mij (frezen en draaien moest ik allemaal uitbesteden en dat voor 10 nieuwe prototypes betalen is nogal een duur grapje)
Ik heb er wel over gedacht om een hop-up in 3d te tekenen en die dan te printen, maar ik weet niet of ik dan wel een goede airseal ga hebben. Ik kan het natuurlijk altijd proberen :)

Met die HPA engine; als je het allemaal moet laten maken, dan wordt het inderdaad snel duur...

• saikol
@dr.lowtune denk dat je dan juist eerder een goede seal gaat krijgen omdat je alles op de mm op elkaar af kunt stemmen hoe je engine in de replica zit en waar de feedhole van het magazijn zit

• Cyrus The Virus
Replica is binnen heb even zitten meten en het word dus een 416mm barrel.
Wat raden jullie aan als goeie cylinderhead pistonhead en piston ?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:01:
Replica is binnen heb even zitten meten en het word dus een 416mm barrel.
Wat raden jullie aan als goeie cylinderhead pistonhead en piston ?
Ik gebruik zelf vooral shs, goed genoeg en een leuke prijs. Cylinder head met dubbele o-ring voor de air seal, nu even een piston head van deepfire (gewoon een platte van alumium met goed sealende o-ring) maar shs is ook prima. Pistons ook meestal van shs, stalen tanden uiteraard. Heb je al een nozzle met o-ring?

• j0rDy
Afgelopen weekend naar schelle geweest in antwerpen, leuke locatie, vrij klein maar te doen met 50 man, organisatie heeft nog wat werk maar zit zeker potentie in! De sfeer is in ieder geval top, oude energiecentrale in de kelder, donker en zo lek als een mandje dus regen indoor en een pomp die af en toe aanslaat om het water weg te pompen, heerlijk.

Ohja:

j0rDy wijzigde deze reactie 02-02-2019 10:06 (7%)

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:38
j0rDy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:00:
Afgelopen weekend naar schelle geweest in antwerpen, leuke locatie, vrij klein maar te doen met 50 man, organisatie heeft nog wat werk maar zit zeker potentie in! De sfeer is in ieder geval top, oude energiecentrale in de kelder, donker en zo lek als een mandje dus regen indoor en een pomp die af en toe aanslaat om het water weg te pompen, heerlijk.

Ohja:
[Afbeelding]
Maar 50 man :? Serieus? Ik dacht toen ik die locatie voorbij zag komen zoiets van wow vette grote locatie zowel indoor als outdoor. Ik had wel iets grootschaliger verwacht.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• saikol
@Kaap hoorde van milsimminded dat je er beter weg kon blijven. Het is alleen de kelder waarin je speelt en t chokepoint is een trap in het midden waar alles opstropt. Was er heel benieuwd naar, maar hoor er niet zulke beste verhalen over. Over de marshalls daar trouwens ook niet echt..

• Kaap
saikol schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:46:
@Kaap hoorde van milsimminded dat je er beter weg kon blijven. Het is alleen de kelder waarin je speelt en t chokepoint is een trap in het midden waar alles opstropt. Was er heel benieuwd naar, maar hoor er niet zulke beste verhalen over. Over de marshalls daar trouwens ook niet echt..
Bumme, dacht dat het heel die locatie was, maar geoon weer cqbtje dus. Meh...

• j0rDy
Dat moet wel even gezegd worden ja, terrein is dus alleen binnen in de kelder waarbij niet de gehele kelder gebruikt wordt, de spawnpoint is aan 1 kant boven waar je met 2 trappen naar beneden moet, dit zorgt voor 2 knelpunten wanneer de tegenstander verder oprukt, smiddags waren deze overigens beneden, verder is het ondanks de soms onhandig geplaatste bouwlampen erg donker, er wordt dus ook gebruik gemaakt van lampjes ipv bandjes voor het team, opzich niet erg totdat er te weinig zijn en 1 team zonder speelt, oneerlijk voordeel. Na de skirm kwamen ze enquetes uitdelen voor feedback, ze willen er echt wat van maken en zal dus alleen maar beter worden, mijn advies is wacht een paar maanden, ik denk dat de meeste hekelpuntjes dan wel opgelost zijn.

• Cyrus The Virus
iemand ervaring met airsoftcart.com ?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:27:
iemand ervaring met airsoftcart.com ?
Ja, maar wel via Aliexpress. AUG hop up gekocht, die is vam vrij goede kwaliteit. Was toen ook snel in huis.

• Cyrus The Virus
Was aan het kijken naar een XPS3-2, bij ali hebben ze er een aantal alleen vrij lange levertijd. Maar zag hem ook bij airsoftcart staan.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

wat is tegenwoordig een goede verkoopsite voor Airsoft?
Vanwege tijd en motivatie gebrek wil ik mijn spullen namelijk verkopen

Player1S: Mixer

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-10 17:59
Ik ken eigenlijk alleen https://www.airsoftmarkt.nl/
Laat anders in een pm weten wat je verkoopt, ik ben nog op zoek naar een reddot.

• NiGeLaToR
Ja of maak een advertentie in V&A hier en plaats een linkje in dit topic. Ben ook altijd ‘op zoek’ :+

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19-10 00:38
plaats inderdaad even je verkoop link in dit forum. wellicht zijn er meerdere leden geïnteresseerd om spullen van je over te nemen

• j0rDy
Airsoftmarkt.nl is goed, anders op het forum van airsoft.nl, ik zie daar ook veel activiteit.

• Cyrus The Virus
Nu heb ik in de ares de nieuwe 416mm 6.03mm barrel gestopt de oude is 300mm denk 6.05 barrel.
Maar de FPS is gehalveerd, die zou toch juist omhoog moeten of niet ?

Er zit standaard een full cylinder in.

EDIT: blijkbaar is de airseal niet goed met de langer barrel en ME pro hopup. Er zit een veer bij de ME maar die is te lang daardoor past de upper niet meer op de receiver. Maar zonder veer drukt hij niet hard genoeg tegen de gearbox.

Nu ook de gearbox uit elkaar gehaald damn wat is die airseal slecht van de cylinder en piston. Hopelijk komt de nieuwe snel binnen. De speedtrigger van max model pas in ieder geval niet.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:19 (53%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:54:
Nu heb ik in de ares de nieuwe 416mm 6.03mm barrel gestopt de oude is 300mm denk 6.05 barrel.
Maar de FPS is gehalveerd, die zou toch juist omhoog moeten of niet ?

Er zit standaard een full cylinder in.

EDIT: blijkbaar is de airseal niet goed met de langer barrel en ME pro hopup.
Vergelijk de uiteinden van de barrels eens (bij hop window), zijn die exact hetzelfde? Ook de groeven voor de barrel clip, zitten die op exact dezelfde plek? Als ze op je nieuwe barrel bijv 0,5mm verder richting hop up window zitten heb je kans op minder airseal.

• Cyrus The Virus
Had net mijn bericht geedit, moet dus ff passen en meten dat hij goed zit.

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:21 (46%)

• Cyrus The Virus
Zo de pistonhead vervangen dat scheelt een hoop, had al nieuwe besteld maar die ligt nog in china.
volgens de berekeningen zou ik full cylinder moeten hebben dus ook dat is goed.
Heb rubber ring over de barrel geschoven dat helpt met de air seal.

En de R-hop hopt op stand 0 teveel dus die moet ik nog wat bij werken als dat lukt, dat is toch wel beetje een gepriegel met dat schuren.

• williewimp
Welk gewicht bb heb je gebruikt voor je test? licht bb's krijgen vaak teveel hop met R-hop.

• Cyrus The Virus
0.28gr, BB blijft ook heel licht vast zitten.

Je ziet de rhop ook naar beneden komen als ik de hopup er op schuif.
Heb hem nog beetje bij geschuurd morgen weer testen.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-10 13:19

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Binnenkort komt er ook nog een extra plekje om V&A achtige advertenties te plaatsen. #nabv #ikmagnietspoilen #ikhebechtgeeninsiderinfoalsledenraadslid ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:02:
0.28gr, BB blijft ook heel licht vast zitten.

Je ziet de rhop ook naar beneden komen als ik de hopup er op schuif.
Heb hem nog beetje bij geschuurd morgen weer testen.
Dat klinkt inderdaad wel alsof de patch iets te dik is. Is inderdaad wel een "fijn" klusje om dat goed te krijgen (en de reden waarom ik maple leaf buckings gebruik :+ )

Qua piston head: het klinkt alsof je O-Ring niet helemaal goed wilde sealen. Heb je trouwens ook je cylinder van binnen nog gepolijst voor een beetje meer consistentie?
MueR schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 02:37:
Binnenkort komt er ook nog een extra plekje om V&A achtige advertenties te plaatsen. #nabv #ikmagnietspoilen #ikhebechtgeeninsiderinfoalsledenraadslid ;)
Goed nieuws! Het huidige aanbod is nu wel redelijk gefragmenteerd over diverse websites die niet allemaal even prettig werken.

• Cyrus The Virus
dr.lowtune schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:29:
[...]

Dat klinkt inderdaad wel alsof de patch iets te dik is. Is inderdaad wel een "fijn" klusje om dat goed te krijgen (en de reden waarom ik maple leaf buckings gebruik :+ )

Qua piston head: het klinkt alsof je O-Ring niet helemaal goed wilde sealen. Heb je trouwens ook je cylinder van binnen nog gepolijst voor een beetje meer consistentie?
Ja het is wat werk, maar wat ik overal lees is dat er niks beter is. Ik had nu setje op Airlab besteld maar dan heb je eigenlijk maar 1 poging om het goed te krijgen. Niet echt handig.

Ja denk ook de O-ring niet goed was, heb nu piston head die uit mijn andere replica komt gepakt die was beter.
Cylinder niet gepolijst helpt dat ?

Met 3s accu haal ik trouwen iets van 25 a 30 rps das best lekker :*) zeker icm burst mode.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:59:
[...]

Ja het is wat werk, maar wat ik overal lees is dat er niks beter is. Ik had nu setje op Airlab besteld maar dan heb je eigenlijk maar 1 poging om het goed te krijgen. Niet echt handig.

Ja denk ook de O-ring niet goed was, heb nu piston head die uit mijn andere replica komt gepakt die was beter.
Cylinder niet gepolijst helpt dat ?

Met 3s accu haal ik trouwen iets van 25 a 30 rps das best lekker :*) zeker icm burst mode.
Ik heb zelf wel het idee dat de cylinder polijsten een beetje helpt, maar dat kan ook gewoon "confirmation bias zijn" van mijn kant, het is namelijk ook wel weer wat werk :P

Zo'n 30rps haal ik ook met mijn AUG, dat sproeit inderdaad wel. Ergens in de komende dagen komt mijn 13:1 gearsetje binnen, ik ben benieuwd hoe dat gaat met een high-torque motor er bij, of ik dan boven de 35 kan komen.

* dr.lowtune is toch maar begonnen om van zijn boneyard AUG een volwaardige replica te maken, lekker kort en met quick spring change.

• williewimp
Hoe is de ergonomie met zo'n AUG met het magazijn in die positie? Ik vind ze er wel tof uitzien nl.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

williewimp schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:56:
Hoe is de ergonomie met zo'n AUG met het magazijn in die positie? Ik vind ze er wel tof uitzien nl.
Ik vind het zelf prima werken. Alles wat zwaar is aan een aug zit in de stock, de rest is polymeer, dat maakt 'm zeer goed te hanteren doordat het gewicht vooral tegen je schouder aan zit.

• NiGeLaToR
Afgelopen zondag met een kleine 80 mensen heerlijk gespeeld bij B&A. Weersvoorspelling was heel slecht, maar het bleef gewoon de hele tijd nagenoeg droog. Alleen maar leuke lui, denk dat de mooiweer spelers er geen zin in hadden.

M'n woodland Ali vest begint alleen de geest te geven en ben nu maar op zoek naar iets anders.. ik vind een vest wel lekker omdat alles strak tegen m'n lichaam zit. Twijfel nu aan een plate carrier (maarja, heb geen plate nodig) of weer een meer 'vest-vest' met pouches, maar kan sowieso niet zoveel vinden in woodland. En das gek genoeg nog steeds een zeer goed bruikbare camo in het NL bos. Die modernere patronen zijn te licht van kleur voor het NL bos valt me op.

Kan altijd nog een OD green vest kiezen en dan woodland pouches erop hangen, maar toch.

• Kaap
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:02:
Die modernere patronen zijn te licht van kleur voor het NL bos valt me op.
Oneens. Met uitzondering van dat ACU werken alle groen familie camos wel goed hoor. Zelfs Wolf Grey werkt nog goed in het bos. Silhouet is king en beweging is de grootste verrader. Gebruik schaduwen. De kleur en patroon van je camo maken je niet onzichtbaar. Camo 101.

Zelfs dan, de gemiddelde airsofter ziet na 15M amper nog iets en kijkt naar bewegingen.

Als ik er 1 moet aanrader voor westerse bossen dan zou ik zeggen multicam tropic. Was erg verrast toen ik een keer een team daarmee zag spelen.

Over vesten, chestrigs en plate carriers door te gaan... Ook hier veranderd. Ik mistte op mijn Crye JPC plek en wou eigenlijk ook wel iets met meer comfort. Zodoende mijn JPC + geld kunnen ruilen voor een Crye CPC. Mijn god wat zit dat gruwelijk lekker met zo'n ingebouwd harnas en paddingsysteem!

Omdat ik vind dat er hier wel meer fotos gepost zouden moeten worden:

Kitlist:
- Crye Precision CPC met triple Esstac kywi pouch, BFG grenade pouch, Crye zip-on panel met bladder.
- Ops-Core bump helm met Agilite mohawk cover.
- DBR Custom Gear shootersbelt met inner velcro belt en cobra buckle. Daarop een single Esstac kywi pistol, 2 * Esstac kywi single 5.56, HSGI mag-net dumppouch en een Tokyo Marui Glock 17 in een Kydex holster.
- Tokyo Marui HK416 Devgru waarvan de rail vervangen is door een Geiselle SMR replica van HAO en de stock vervangen is door een PTS EPS stock. Flashlight betreft een Inforce WML en de optic is een Aimpoint Comp M2.

Kaap wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:33 (62%)

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Oneens. Met uitzondering van dat ACU werken alle groen familie camos wel goed hoor. Zelfs Wolf Grey werkt nog goed in het bos. Silhouet is king en beweging is de grootste verrader. Gebruik schaduwen. De kleur en patroon van je camo maken je niet onzichtbaar. Camo 101.
Nah, die britse multicam wordt veel gebruikt en ook in de schaduw pik ik die er bij stilstaande/zittende/liggende tegenstanders snel uit door de lichte onnatuurlijke vlekjes. Ik herken het patroon gewoon. Dus op basis van die ervaring wil ik die camo in ieder geval niet. Misschien dat groenere multicam het beter doet, maar ook de nieuwe NL multicam vind ik voor in het bos tamelijk licht.

En dat in de schaduw zitten is uiteraard een tweede natuur - ik draag dan ook woodland en die is juist donker, dus ik moet uit het licht blijven.
Zelfs dan, de gemiddelde airsofter ziet na 15M amper nog iets en kijkt naar bewegingen.
Klopt en het bos is nu natuurlijk helemaal kaal, dus dan zie je beweging ook veel sneller afsteken tegen de achtergrond. In de zomer past lichtere kleur wellicht beter.
Als ik er 1 moet aanrader voor westerse bossen dan zou ik zeggen multicam tropic. Was erg verrast toen ik een keer een team daarmee zag spelen.
Ga ik bekijken :) thanks voor de tip.

Edit: haha, dat lijkt sprekend op m'n woodland camo. Thanks, nu vind ik weer veel meer gear wat ik gewoon kan inpassen in m'n woodland set. Zeker qua vesten!
Over vesten, chestrigs en plate carriers door te gaan... Ook hier veranderd. Ik mistte op mijn Crye JPC plek en wou eigenlijk ook wel iets met meer comfort. Zodoende mijn JPC + geld kunnen ruilen voor een Crye CPC. Mijn god wat zit dat gruwelijk lekker met zo'n ingebouwd harnas en paddingsysteem!
Ga ik checken. Ik heb afgelopen zondag tussen 10:00 en 16:00 meer dan 16km gelopen/gerend, ben dus een vrij actieve speler. Zoek dus ook een vest wat me niet smoort en blijft zitten als ik ren/kruip/spring/klim en al m'n gear moet dan ook nog blijven plakken. Gek genoeg voldoet m'n Ali vest uitstekend - op 'erg warm' na. Das nu niet zo'n probleem, maar vd zomer en binnen iets meer :+
Omdat ik vind dat er hier wel meer fotos gepost zouden moeten worden:

[Afbeelding]

Kitlist:
- Crye Precision CPC met triple Esstac kywi pouch, BFG grenade pouch, Crye zip-on panel met bladder.
- Ops-Core bump helm met Agilite mohawk cover.
- DBR Custom Gear shootersbelt met inner velcro belt en cobra buckle. Daarop een single Esstac kywi pistol, 2 * Esstac kywi single 5.56, HSGI mag-net dumppouch en een Tokyo Marui Glock 17 in een Kydex holster.
- Tokyo Marui HK416 Devgru waarvan de rail vervangen is door een Geiselle SMR replica van HAO en de stock vervangen is door een PTS EPS stock. Flashlight betreft een Inforce WML en de optic is een Aimpoint Comp M2.
Heb al 's gemeld dat ik helemaal niet van de 'real steel' of 'moet er zus of zo' uit zien ben - ons hele squat is een samengeraapt zooitje van wat mensen fijn vinden werken. Delta force re-enactment :+ Of de A-team, net hoe het uit komt. Maargoed, blijven allemaal op zoek naar toffe gear die het spelen leuker maakt in ieder geval.

Had m'n G&G predator eind vorig jaar al geupgrade en nog niet kunnen 'field testen'. Ding schiet nu > 50 meter acceptabele groepjes (.32 bb's, dus das einde oefening binnenkort), geweldig. Dat bereik is wel écht heel fijn - zeker in zo'n kaal bos. Zag overigens ook een andere trend: er waren 4-5 mensen met een ARP-9 met trommel. Dat ging de hele dag door op full auto, niet te kort. Beetje de airsoft variant van de LMG :+

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:53 (3%)

• Kaap
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:51:
Heb al 's gemeld dat ik helemaal niet van de 'real steel' of 'moet er zus of zo' uit zien ben - ons hele squat is een samengeraapt zooitje van wat mensen fijn vinden werken. Delta force re-enactment :+ Of de A-team, net hoe het uit komt. Maargoed, blijven allemaal op zoek naar toffe gear die het spelen leuker maakt in ieder geval.
Klopt, ik vind het verzamel aspect en handelen ook gewoon erg leuk. Net zoals jij mijn real steel spul niks vind en niet snapt, zo heb ik dat met ali/invader/101inc etc. Maar dat geeft verder ook helemaal niet. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf leuk vind.

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Klopt, ik vind het verzamel aspect en handelen ook gewoon erg leuk. Net zoals jij mijn real steel spul niks vind en niet snapt, zo heb ik dat met ali/invader/101inc etc. Maar dat geeft verder ook helemaal niet. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf leuk vind.
Tis niet dat ik het niet snap hoor :) tis meer dat ik het geld er niet voor over heb :P Tuurlijk is het echte spul degelijker en beter dan namaak - niet voor niets valt m'n Ali vest al weer uit elkaar na een half jaar spelen. Weet nu alleen wel wat ik belangrijk vind aan een vest, dus kan nu gerichter wellicht iets meer geld uitgeven d:)b

• Kaap
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Tis niet dat ik het niet snap hoor :) tis meer dat ik het geld er niet voor over heb :P Tuurlijk is het echte spul degelijker en beter dan namaak - niet voor niets valt m'n Ali vest al weer uit elkaar na een half jaar spelen. Weet nu alleen wel wat ik belangrijk vind aan een vest, dus kan nu gerichter wellicht iets meer geld uitgeven d:)b
Ach, andere mensen geven dat geld uit in de kroeg, aan modelbouwvliegtuigjes, om hun auto te pimpen of what not. Ik geef het uit aan gear. Hobbies he :+

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:03:
[...]

Ach, andere mensen geven dat geld uit in de kroeg, aan modelbouwvliegtuigjes, om hun auto te pimpen of what not. Ik geef het uit aan gear. Hobbies he :+
En gelijk heb je :)
ik zie elke skirm mensen pielen met een gammele replica of matige bril. Uiteindelijk merkte ik al snel dat je irriteren aan dat soort dingen tot en met niet lekker werkende gear je dag behoorlijk negatief beïnvloed :) en soms wil het oog ook wat d:)b

Had zondag geen radio mee - maar met die nieuwe CO-opzet bij B&A is dat écht een nadeel. Ik was redelijk los van de missies en had geen idee wat de bedoeling was. Helaas de meeste van m'n team maatjes ook, dus het werd een dagje hunt & kill ipv objective based spelen. Nog zo'n gear element die dan toch belangrijk blijkt.

• Kaap
Mjah er is weer nieuwe wetgeving m.b.t. portofoons ook las ik.

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:44:
Mjah er is weer nieuwe wetgeving m.b.t. portofoons ook las ik.
Ja je mag nu die veel te veel watt Ali dingen niet meer voorhanden hebben begreep ik.
Heb gewoon een Mediamarkt dingetje en die werkt in B&A zo'n beetje over het hele veld goed genoeg :+ PTT en een oortje en ben happy. Vind die tacticool milspec headsets ook wel bruut, maar tis voor airsoft - behalve tacticool - niet zo nuttig :)

• williewimp
Waar hebben jullie die regels gezien over protofoons? Heb je een duidelijke bron?

• NiGeLaToR
williewimp schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:59:
Waar hebben jullie die regels gezien over protofoons? Heb je een duidelijke bron?
Uit de NABV nieuwsbrief van 7 februari:
Aanpassing telecommunicatiewet

Op 13 december 2018 is de Richtlijn voor strafvordering Telecommunicatiewet aangepast wat gevolgen kan hebben voor leden die radioapparatuur bezitten die buiten de vrijstelling vallen.
In het verleden was alleen het gebruik maar niet het bezit van dergelijke apparatuur strafbaar, maar door invoering van de nieuwe richtlijn is ook het bezit strafbaar gesteld. Zie hiervoor delict 5 in de richtlijn.

Let daarom bij aanschaf en gebruik erop dat alleen licentie-vrije radio apparatuur is toegestaan.
Het nieuwsbrief archief op de NABV site loopt even een half jaartje achter dus daar kan ik je niet naartoe verwijzen.

• Kaap
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:58:
[...]
Ja je mag nu die veel te veel watt Ali dingen niet meer voorhanden hebben begreep ik.
Mjah en daar gaan ze op controleren?
[...]
Heb gewoon een Mediamarkt dingetje en die werkt in B&A zo'n beetje over het hele veld goed genoeg :+
Comms in Nederland is helaas zo bekrompen dat min of meer wel beetje noodzakelijk bent om illegaal bezig te zijn, en ik verwacht dat de rest dat ook gewoon zo blijft doen. Het zijn de zendregels die gewoon te strikt zijn.
[...]
PTT en een oortje en ben happy. Vind die tacticool milspec headsets ook wel bruut, maar tis voor airsoft - behalve tacticool - niet zo nuttig :)
Valt mee, zo'n gewoon oortje (klassiek muziek oordopje) zit voor geen meter imho. Die luchtslangetjes ala beveiligers vallen er ook te vaak uit. Ik heb zelf een Surefire inear gekocht, was maar 17 Euro maar dat zit wel heel wat beter.

• williewimp
Mja, nou ik heb zelf geen zendspulletjes. Op het werk (NS) gebruik ik wel portofoons, die hebben 250 meter bereik in de trein, dus met veel staal in de buurt. Maar het kan zomaar zijn dat de NS een vergunning heeft voor groter zendvermogen op dat kanaal.
Kwaliteit van de apparatuur doet heel veel in ieder geval.

williewimp wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:07 (10%)

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Mjah en daar gaan ze op controleren?
Haha, net als op al die andere verboten dingen :+
Comms in Nederland is helaas zo bekrompen dat min of meer wel beetje noodzakelijk bent om illegaal bezig te zijn, en ik verwacht dat de rest dat ook gewoon zo blijft doen. Het zijn de zendregels die gewoon te strikt zijn.
Denk dat je er op zo'n B&A terrein ook weinig gedoe mee krijgt, als je in de Randstad op indoor locaties in de stad een 5 watt zender aan zet dan is die kans alsnog klein.. maar minder klein, lijkt me.
Valt mee, zo'n gewoon oortje (klassiek muziek oordopje) zit voor geen meter imho. Die luchtslangetjes ala beveiligers vallen er ook te vaak uit. Ik heb zelf een Surefire inear gekocht, was maar 17 Euro maar dat zit wel heel wat beter.
Ik heb zo'n luchtslangetje die onder de band van m'n bril prima half in m'n oor zit. Helemaal erin hoor ik de omgeving niet meer, dus dat moet ook niet. Surefire ding kan ook prima werken idd. Op zich als airsoft iets meer herrie zou maken zou zo'n actieve headset ook goed kunnen werken. M'n broer heeft nog zo'n ding van schietsport, maar die gaat niet aan met airsoft.. niet luid genoeg zeg maar. (filtert schoten eruit, versterkt omgevingsgeluid)

• Kaap
Ik heb zo'n Earmor gehad. Ziet er cool uit maar had het idee dat ik omgevingsgeluid amper hoorde, dus daar ben ik na 1 skirm vanaf gestapt. Bij mij zal er dus ook nooit een Peltor achtige oplossing komen.

• saikol
Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:15:
Ik heb zo'n Earmor gehad. Ziet er cool uit maar had het idee dat ik omgevingsgeluid amper hoorde, dus daar ben ik na 1 skirm vanaf gestapt. Bij mij zal er dus ook nooit een Peltor achtige oplossing komen.
Grappig, ik vond juist met een in ear piece het net lijken of je aan 1 kant ‘ doof’ bent, zo zie je maar weer ieder zn ding!

Vette setup trouwens, is je TM stock intern of wel geupgrade?

• Kaap
saikol schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:18:
[...]
Vette setup trouwens, is je TM stock intern of wel geupgrade?
Intern alleen een andere spring zodat ie op 330-335 fps zit met .20. Meer niet nodig voor TM. Ik zou er nog wel een mosfet in willen om het probleem te tackelen dat ie heel soms op semi zijn cycle niet afmaakt. Ik overweeg om hem eind october naar Kingdom of Airsoft of Eagle 6 te sturen voor een grote beurt en sloot upgrades.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:05

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Hebben jullie trouwens nog aanraders m.b.t. een instap replica? Ik zoek naar een relatief standaard M4/HK416 replica maar kan door de bomen het bos eigenlijk niet meer zien. Er zijn weinig concrete bronnen te vinden en het aanbod is gigantisch, vrijwel iedereen gaat maar af op z'n eigen voorkeur of de voorkeur die ze van een ander gehoord hebben.

Genoeg replicas (Van cheap-ass non-blowback sidearms tot snipers van €2000+) in de handen gehad in de afgelopen maanden, maar geen die ik persoonlijk echt gaaf vond (of binnen mijn budget valt), en om nou €150 - 250 uit te gaan geven aan een replica welke gewoon zwaar gaat tegen vallen vind ik ook weer zonde.

Ik overweeg zelf om voor de Specna Arms C09 Core te gaan.

D4NG3R wijzigde deze reactie 15-02-2019 14:11 (6%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:24
D4NG3R schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:05:
Ik overweeg zelf om voor de Specna Arms C09 Core te gaan.
Specna Arms is prima spul voor de prijs, praktisch mijn hele team is er mee begonnen. De core serie bestond toen alleen nog niet, dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar de A en B series zijn gewoon prima.

Als je nog wat budget over hebt zou ik als eerste de hopup rubber en bucking vervangen, en eventueel je loop, want standaard is de range niet zo denderend.

I'm a photographer, not a terrorist

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

citruspers schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Specna Arms is prima spul voor de prijs, praktisch mijn hele team is er mee begonnen. De core serie bestond toen alleen nog niet, dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar de A en B series zijn gewoon prima.
Dit hoor ik dus vaker, maar niemand had daadwerkelijk een SA replica mee om in de handen te nemen, hoe is de afwerking bij goedkopere (~150-170) modellen? Ik vind het niet erg om her en der een plastic streepje weg te moeten vijlen, maar ik heb al eens een cheap-ass replica gezien waar je elke lijn in het plastic kon zien. :')
Als je nog wat budget over hebt zou ik als eerste de hopup rubber en bucking vervangen, en eventueel je loop, want standaard is de range niet zo denderend.
Ik heb met opzet een euro of 50/60 vrijgehouden daarvoor, heb je misschien een goeie bron zodat ik mij hier verder op in kan lezen? Heb geen flauw benul wat er nou precies compatible is, wat de juiste producten/werkwijzen zijn en waar je ze kan halen.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• citruspers
D4NG3R schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Dit hoor ik dus vaker, maar niemand had daadwerkelijk een SA replica mee om in de handen te nemen, hoe is de afwerking bij goedkopere modellen? Ik vind het niet erg om her en der een plastic streepje weg te moeten vijlen, maar ik heb al eens een cheap-ass replica gezien waar je elke lijn in het plastic kon zien. :')
Alle Specna's die ik heb gezien waren gewoon metaal (in ieder geval de A en B lijnen), dus plastic lijntjes zie je niet zo veel behalve in de delen die ook daadwerkelijk plastic "horen" te zijn, zoals de stock en de grip.

De afwerking vond ik zelf prima, al was het wel gemaakt van een vrij zachte metaal legering (ZnAl als ik me niet vergis). De stock wiebelt bij sommige replica's een beetje, maar dat is zo gefixt met een stukje tape om de buffer tube.

Qua hopup/barrel: Je kan een compleet maple leaf setje halen (omega nub, 60* bucking en maple leaf barrel), dat werkte als een tierelier in mijn Specna destijds. Ik had er toen ook nog een Lonex hopup unit bij gehaald, maar dat was eigenlijk niet nodig omdat de standaard hopup bij Specna's al metaal was (zacht metaal, maar toch..).

citruspers wijzigde deze reactie 15-02-2019 16:05 (4%)

• Cyrus The Virus
Ik gebruik al 2 jaar met veel plezier specna arms met widebore en prowin hopup. Specnas zijn compleet van metaal en kogellagers in de gearbox. Ik zou ook de nozzle vervangen maar dat is bij elke replica wel handig.

Ik zou wel voor de SAEC versie gaan dan kun je makkelijk de veer wijzigen. Gunfire.pl is goeie leverancier

Ik kan je ook de amoeba area aanraden. Daar zit gelijk een ascu in dat miste ik wel in de specna. Alleen de upper receiver is wel van plastic (wel heel stevig) en die kost 178 euro ex shipping in italie

Cyrus The Virus wijzigde deze reactie 16-02-2019 11:09 (24%)

• NiGeLaToR
Zo, m'n multicam tropic vest was binnen en vond nog een hele set kleding in dezelfde camo dus ben nu geheel multicam tropic. Heb het in de tuin getest en jemig dat werkt bizar goed. Tis precies de kleurencombi van de random Nederlandse bladkleur. Was een goede tip @Kaap :-) thx again.

Nou vooruit, plaatje omdat die er al te weinig zijn hier:

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 16-02-2019 19:38 (29%)

• Kaap
NiGeLaToR schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:35:
Zo, m'n multicam tropic vest was binnen en vond nog een hele set kleding in dezelfde camo dus ben nu geheel multicam tropic. Heb het in de tuin getest en jemig dat werkt bizar goed. Tis precies de kleurencombi van de random Nederlandse bladkleur. Was een goede tip @Kaap :-) thx again.
Ja bizar he, je zou denken tropic sure man, maar dat werkt echt goed in west-europese bossen.

• NiGeLaToR
Kaap schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:39:
[...]

Ja bizar he, je zou denken tropic sure man, maar dat werkt echt goed in west-europese bossen.
Had al eens gekeken of M90 camo van de Zweden niet wat zou zijn voor me - had in diverse yt filmpjes al gezien dat die beter werkt in de gemiddelde bossen dan de VS multicam (al hebbben die natuurlijk veel meer dan 1 camo, maar toch).

En tis weer 's wat anders - weet niet hoe het komt maar veel spelers hebben beetje dezelfde camo/outfit. Ms veel Britse surplus en dus hun multicam? Anyway, ik ben een happy camper :)

Wel invadergear :P dus tis stuk beter dan m'n Ali vest maar nog steeds niet ijzersterk.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 16-02-2019 19:44 (4%)

• Kaap
NiGeLaToR schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:43:
[...]
weet niet hoe het komt maar veel spelers hebben beetje dezelfde camo/outfit.
Omdat multicam sinds enige tijd de standaard vormt voor steeds meer landen. Daarbij is multicam de voorkeurs camo van veel tier 1 SOF units en dat is wel wat veel spelers als eerste te binnen schiet. DEVGRU, CAG, 75th.
[...]
Ms veel Britse surplus en dus hun multicam?
MTP is multicam onder license. Scheelt heel weinig.

Als ik je trouwens nog een camo tip mag geven die goed werkt, AOR2.

• citruspers
[...]

Had al eens gekeken of M90 camo van de Zweden niet wat zou zijn voor me - had in diverse yt filmpjes al gezien dat die beter werkt in de gemiddelde bossen dan de VS multicam (al hebbben die natuurlijk veel meer dan 1 camo, maar toch).

En tis weer 's wat anders - weet niet hoe het komt maar veel spelers hebben beetje dezelfde camo/outfit. Ms veel Britse surplus en dus hun multicam? Anyway, ik ben een happy camper :)

Wel invadergear :P dus tis stuk beter dan m'n Ali vest maar nog steeds niet ijzersterk.
Mijn team speelt (deels) in die zweedse M90. Verder nog nooit iemand tegengekomen die het ook droeg, dat was ook deels onze reden.

Aor2 en marpat werken ook goed in NL inderdaad. Marpat werkt vooral ook goed in naaldbossen is mijn ervaring, omdat je ook wat van dat bruine van de grond/gevallen naalden in je patroon hebt zitten.

Zelf ben ik ook wel fan van A-tacs FG voor buiten en AU voor binnen. Als het een beetje schemerig is en je goed stil staat verdwijn je met AU gewoon zo in een kamertje. Zelfs zo goed dat iemand een blik naarbinnen wierp waar ik verstopt zat, naar zijn teammaten riep dat het clear was en ze vervolgens door mij in hun rug geschoten werden :+

Toch kan er niks op tegen een ghillie, zoals de kerel die laatst dekking achter mij zocht kon bevestigen toen hij was bijgekomen van de schrik dat de struik voor hem ineens over de porto begon te praten _O-

citruspers wijzigde deze reactie 17-02-2019 00:21 (6%)

• NiGeLaToR
@citruspers ghilly is ook wel iets wat je moet snappen en de juiste kleuren hebben. Je kunt ermee juist ook ontzettend uit de toon vallen. Vind wel gaaf in ieder geval dat ermee geexperimenteerd wordt en om het effect in het echt te zien. In gebouwen is het inderdaad ook cool: soms is lichte camo daar met witte muren een (klein) voordeel.

Wat @Kaap eerder al aanhaalde werkt de beste camo alsnog niet als je je niet bewust bent van je eigen omgeving, beweging en silhouet.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:37:
Ik gebruik al 2 jaar met veel plezier specna arms met widebore en prowin hopup. Specnas zijn compleet van metaal en kogellagers in de gearbox. Ik zou ook de nozzle vervangen maar dat is bij elke replica wel handig.
Welke nozzle zou je mij aan kunnen raden?
Ik zou wel voor de SAEC versie gaan dan kun je makkelijk de veer wijzigen. Gunfire.pl is goeie leverancier
Vrijwel alle SA replicas ondersteunen ofwel SAEC (Zonder gereedschap binnen 30 seconden je veer vervangen) of hun "Enter & Convert" systeem, binnen 30 seconden je veer vervangen met een schroevendraaier. De gehele Core serie ondersteunt dat laatste. :)
Ik kan je ook de amoeba area aanraden. Daar zit gelijk een ascu in dat miste ik wel in de specna. Alleen de upper receiver is wel van plastic (wel heel stevig) en die kost 178 euro ex shipping in italie
Welk model precies? Want de "Amoeba Area" bestaat niet, ze hebben allemaal een nummer als naam.

• Cyrus The Virus
D4NG3R schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Welke nozzle zou je mij aan kunnen raden?

[...]

Vrijwel alle SA replicas ondersteunen ofwel SAEC (Zonder gereedschap binnen 30 seconden je veer vervangen) of hun "Enter & Convert" systeem, binnen 30 seconden je veer vervangen met een schroevendraaier. De gehele Core serie ondersteunt dat laatste. :)

[...]

Welk model precies? Want de "Amoeba Area" bestaat niet, ze hebben allemaal een nummer als naam.
Voor de Specna is de MP5K veel gebruikt, bij maxxmodel kun je gewoon op lengte selecteren is wat makkelijker.

E&C is leuk maar dan moet nog steeds de gearbox uit de replica om je veer te vervangen, ik heb 2 speca's 1 met E&C en 1 met SAEC dat laatste is wel heel fijn.

Inprincipe hebben alle Ares Amoeba's (dit is het merk) mosfet systeem maar de gene die ik gekocht heb 2 weken geleden is de AM-014 en de AM-013 is het zelfde behalve de looks zijn anders.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Cyrus The Virus schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:36:
[...]

Voor de Specna is de MP5K veel gebruikt, bij maxxmodel kun je gewoon op lengte selecteren is wat makkelijker.
Het word of een M4 replica of een UMP replica, ben altijd al fan geweest van het echte werk vanuit films en games - en zou het zonde vinden om opeens voor iets anders te gaan.
E&C is leuk maar dan moet nog steeds de gearbox uit de replica om je veer te vervangen, ik heb 2 speca's 1 met E&C en 1 met SAEC dat laatste is wel heel fijn.
Nee hoor. :)

Inprincipe hebben alle Ares Amoeba's (dit is het merk) mosfet systeem maar de gene die ik gekocht heb 2 weken geleden is de AM-014 en de AM-013 is het zelfde behalve de looks zijn anders.
Kijk, daar kan ik wat mee. Mooie replica's, maar mij wat te hoog qua budget. Ik weet nog niet hoe veel tijd / geld ik kan uitgeven aan airsoft, en wil dus ook liever niet meteen beginnen met een replica van tegen de €300 aan. ;)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Dit weekend de boneyard AUG weer werkend gekregen! Gearbox netjes opnieuw in elkaar gezet met 13:1 gears, goed geshimmed en een high-torque motor er in. 340fps en 32rps, niet slecht! Uiteindelijk een nieuwe feed-nozzle (bb naar hop up chamber), fire selector, battery plate, top-rail en forward rail voor geprint. Ik heb 'm ook ingekort dus hij is lekker wendbaar. Uiteraard met quick spring change, mocht ik ooit de behoefte hebben om op 0,9J CQB te spelen.

Mijn zelfgemaakte MK23 speedholster ook weer gerepareerd, de clip waarmee ik het gevaarte in het holster houd had het begeven (was een bekend zwak punt) dus ik heb een betere ontworpen en geprint, kan hij ook weer mee. Dat is het voordeel van een 3d printer hebben in airsoft, je maakt gewoon je eigen onderdelen.

Volgend weekend wellicht maar skirmen (single shot only dan :P ). Moet er nog wel een betere AB mosfet in knallen, want ik schiet nu single shot bursts :+

Kan ik ook mooi de DMR weer testen, die heeft vorige skirm toen niet overleefd. Eigen schuld, ik was bezig de gearbox netjes op te bouwen, maar door tijdgebrek heb ik 'm de avond er voor maar even snel in elkaar geschroefd, zonder netjes te shimmen en zonder gruis van een eerdere fuckup grondig er uit te halen. Aan het eind van de dag waren er 3 tanden van mijn sector gear verdwenen, was een kogellager gesprongen en zat de boel vol met plastic van de piston. Gelukkig alles kunnen repareren, hoewel ik voor de DMR toch wel HPA begin te overwegen.

• williewimp
Tsja, de gearbox van DMR's hebben gewoon wat meer te verduren door die hogere fps.

Ik heb een 2de hands eotech 512 kloon gekocht. Hij doet het prima, maar er zat ook zo'n beschermkapje opgeklikt, maar dat was complete garbage. Als je er doorheen kijkt golft het beeld nog meer dan de zee. Die heb ik dus maar meteen weggegooid. Iemand tips voor geschikte beschermkapjes? Ik had er wel al eentje gevonden, maar die was 20 euro.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

williewimp schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:32:
Iemand tips voor geschikte beschermkapjes? Ik had er wel al eentje gevonden, maar die was 20 euro.
Ik heb zelf deze gebruikt tot dusver:

Kosten een keer 3 euro op Aliexpress. (Zoek op 'airsoft lens protector')

Doe jezelf overigens wel een lol en bestel er direct 2 of 3, de mijne hebben nu 2 skrims krasloos overleeft (Ondanks meermaals geraakt te zijn) maar ik kan mij goed voorstellen dat met 1 ferme tik vanuit een rare hoek je direct een mooie kras in het midden van je zichtveld hebt zitten.

Ik kan zo geen mooie foto maken aangezien ik nog geen eigen replica heb om m'n reflex sight en dat beschermplaatje op te monteren, maar het is gewoon alsof je door schoon (plexi) glas kijkt. :)

D4NG3R wijzigde deze reactie 18-02-2019 15:53 (11%)

• williewimp
Die zijn niet zo geschikt denk ik. Die staan nogal ver van de lens af. De batterijen zitten aan de voorkant en houden nogal wat rails bezet.
Het is er zo een:

williewimp wijzigde deze reactie 18-02-2019 16:34 (30%)

• NiGeLaToR
williewimp schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:15:
Die zijn niet zo geschikt denk ik. Die staan nogal ver van de lens af. De batterijen zitten aan de voorkant en houden nogal wat rails bezet.
Het is er zo een:
[Afbeelding]
Voor Eotech of vergelijkbaar qua spec zijn dit soort of deze beschermdingetjes verkrijgbaar.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 24-02-2019 08:45 (10%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Gisteren weer een prima skirm in Valburg gehad. Goede sfeer, geen gezeik en alles bleef heel :P

DMR schoot behoorlijk voorbeeldig (beter dan die van m'n gezelschap, ondanks dat hij op HPA speelde) maar toch overweeg ik nu wel ook op HPA over te stappen, het is zo lekker stil.

Zit te denken aan een Wolverine Reaper, maar het is nog even uitzoeken of ik daar een andere nozzle voor moet/kan kopen voor de A&K sr25.

• Kaap
Per 1 Maart gaat Crimi Events trouwens een maximum aan snipers invoeren. 7 snipers per team, 1 op 10 spelerw dus. DMR blijft voor nu even onaangetast maar ook daar wordt naar gekeken mocht de beperking op snipers alleen niet voldoende blijken.

Ik persoonlijk ben hier wel blij mee. Iedereen wil Chris Kyle uithangen en dat komt niet ten goede van het spel.
:? Ik zou juist meer geluid willen, lekker realistisch. Het is geen PC :+

Kaap wijzigde deze reactie 24-02-2019 18:46 (46%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Kaap schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:11:
Per 1 Maart gaat Crimi Events trouwens een maximum aan snipers invoeren. 7 snipers per team, 1 op 10 spelerw dus. DMR blijft voor nu even onaangetast maar ook daar wordt naar gekeken mocht de beperking op snipers alleen niet voldoende blijken.

Ik persoonlijk ben hier wel blij mee. Iedereen wil Chris Kyle uithangen en dat komt niet ten goede van het spel.

[...]

Meer geluid: speakertje aansluiten die pang pang geluiden speelt bij elk shot :P

Meer serieus: bij de overweging voor hpa op de dmr speelt ook het gedoe met fps/joule regels mee. In Frankrijk en België mag je straks wat meer fps dan in NL. Bovendien, als ik bij een event van crimi aan zou komen en er zou een max aantal dmr's mogen, dan wil ik de fps gewoon terug kunnen draaien, silencer er af en high cap er in en lekker assault :P

• Kaap

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Sorry, ik bedoelde drum mag })

Dit weekend was weer een single shot only event, dat speelt toch wel lekker hoor!

• saikol
Per 1 Maart gaat Crimi Events trouwens een maximum aan snipers invoeren. 7 snipers per team, 1 op 10 spelers dus.
Ben benieuwd hoe ze dat met hun ‘vriendjes’ gaan doen. Ben een daag bij een event geweest met max 5 per team maar de goede bekenden speelden uiteindelijk met 8 snipers aan dezelfde kant..

• Kaap
saikol schreef op zondag 24 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Ben benieuwd hoe ze dat met hun ‘vriendjes’ gaan doen. Ben een daag bij een event geweest met max 5 per team maar de goede bekenden speelden uiteindelijk met 8 snipers aan dezelfde kant..
Na 1 Maart is dat dan iets om van te zeggen. Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan handhaven. Telt de FPS test hoeveel snipers ze gecontroleerd hebben en weten ze of mensen tussendoor niet een sniper hebben gepakt. Belangrijk om hier aan bij te dragen dus door gewoon te melden als er teveel snipers zijn.

• Cyrus The Virus
Gisteren in Heerlen geweest bij Zuid-63, mooi terrein met al die heuvels. Het was wel warm :P

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:37:
Gisteren in Heerlen geweest bij Zuid-63, mooi terrein met al die heuvels. Het was wel warm :P
Is dat invitation only ofzo? Kan niet zo snel vinden hoe/of je je daar zo kan inschrijven voor een skirm.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-10 08:08

nst6ldr

gold noob report

[...]

Dat impliceert natuurlijk niet dat je wat aan die spelers gaat hebben als ze een AEG dragen. Ik deel je sentiment, maar niet de oplossing. Mijn mening is dat ze scopecams moeten wieberen voor alle classes (maar voornamelijk snipers). Dan word het voor een hoop volk al niet meer interessant om slechts voor YouTube materiaal te gaan spelen want filmen gaat toch niet.

Rheinmetall Borsig <3

• Pannekook
(jarig!)
dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:04:
[...]

Is dat invitation only ofzo? Kan niet zo snel vinden hoe/of je je daar zo kan inschrijven voor een skirm.
Volgens mij gaat dit voornamelijk via facebook van NoLimitAirsoft dacht ik.
ZIe daar nog geregeld data voorbij komen waar je je kan inschrijven.

De site geeft aan geen komende tickets te hebben.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

nst6ldr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Dat impliceert natuurlijk niet dat je wat aan die spelers gaat hebben als ze een AEG dragen. Ik deel je sentiment, maar niet de oplossing. Mijn mening is dat ze scopecams moeten wieberen voor alle classes (maar voornamelijk snipers). Dan word het voor een hoop volk al niet meer interessant om slechts voor YouTube materiaal te gaan spelen want filmen gaat toch niet.
^^ dit. Niks mis imho met een beetje leuke footage, maar er zijn zoveel novritsch wannabes die meer bezig zijn met youtuben dan met schieten. Spelen totaal niet het objective, dus wat heb je er dan aan? Het ergste is nog, hoe populairder ze worden op YT en dumpert etc, hoe meer ze gaan cheaten.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

nst6ldr schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Voor snipers gaat het sowieso minder interessant worden per 1 april, dus er zullen er wel een aantal gaan stoppen.

Afgelopen weekend waren we met 31 man, volgens mij zat er geen sniper bij, dat had ook wel z'n charme. Ze hadden trouwens speciale regels voor DMR's: het moet een replica zijn van een bestaand DMR platform, er moet een grote scope op zitten, bipod, geen high-caps, eigenlijk best wel prima regels. Ze gaven aan dat dit was omdat ze wel eens mensen met een MP5K "DMR" hadden 8)7 8)7

Mijn sniper staat inmiddels al weer een aantal maanden in de kluis, volledig geupgrade, maar sinds ik een DMR heb raak ik 'm niet meer aan. Moet eigenlijk het Mancraft setje ook weer inbouwen (regulator was kapot) maar ook daar heb ik weinig zin in. DMR is gewoon veel leuker.

@Pannekook Thanks, ik ga het eens in de gaten houden!

• Cyrus The Virus
Gewoon hier:

https://www.airsoftnolimit.nl/tickets

Probleem is heel veel mensen sturen Odin de organisator een prive bericht dat ze komen en dat komt niet op de site. Wij dachten eerst dat er maar 13 man zou komen uiteindelijk bleken dat er 40 te zijn. Hij ging dat in ieder geval aanpassen. Het terrein word ook over genomen door Area 57 ergens dit jaar wat er met wild-mountain gaat gebeuren weet ik niet. Ik verwacht dat Ape-industries dat zal overnemen.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Cyrus The Virus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:11:
Gewoon hier:

https://www.airsoftnolimit.nl/tickets

Probleem is heel veel mensen sturen Odin de organisator een prive bericht dat ze komen en dat komt niet op de site. Wij dachten eerst dat er maar 13 man zou komen uiteindelijk bleken dat er 40 te zijn. Hij ging dat in ieder geval aanpassen. Het terrein word ook over genomen door Area 57 ergens dit jaar wat er met wild-mountain gaat gebeuren weet ik niet. Ik verwacht dat Ape-industries dat zal overnemen.
Thanks, ik zal eens kijken of de mannen te porren zijn voor de lange rit naar het zuiden (en anders moet ik weer een keertje als lone ranger gaan :+ ). Ik wist trouwens niet dat Area 57 afscheid ging nemen van Wild Mountain...Ik heb er een keertje gespeeld met Ape-Industries, laten we zeggen dat het niet de beste ervaring was, misschien over een tijdje maar weer proberen.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:54:
Afgelopen weekend waren we met 31 man, volgens mij zat er geen sniper bij, dat had ook wel z'n charme. Ze hadden trouwens speciale regels voor DMR's: het moet een replica zijn van een bestaand DMR platform, er moet een grote scope op zitten, bipod, geen high-caps, eigenlijk best wel prima regels. Ze gaven aan dat dit was omdat ze wel eens mensen met een MP5K "DMR" hadden 8)7 8)7
Je hebt geen idee hoe vaak dergelijke meldingen komen. CQB (shorty) m4's met een zware veer en een scope, drum mag hur durr dmr 8)7 We hebben in de Ledenraad al regelmatig gesproken of we daar iets aan kunnen doen, maar dat is nogal lastig. De organisatoren zouden daar eens over mee moeten praten, maar zolang er organisatoren zijn die op geen enkele manier mee willen gaan in regels van de NABV, zal dat wel op niets uitlopen.

Persoonlijk mag de hele DMR klasse van mij afgeschaft worden (en dat zeg ik met mijn HK417 DMR). Die klasse had er nooit moeten komen, want het zorgt voor een hoop onduidelijkheid en genoeg rotte appels die er misbruik van maken.

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True