Kaap schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:19:
[...]
Oneens. Met uitzondering van dat ACU werken alle groen familie camos wel goed hoor. Zelfs Wolf Grey werkt nog goed in het bos. Silhouet is king en beweging is de grootste verrader. Gebruik schaduwen. De kleur en patroon van je camo maken je niet onzichtbaar. Camo 101.
Nah, die britse multicam wordt veel gebruikt en ook in de schaduw pik ik die er bij stilstaande/zittende/liggende tegenstanders snel uit door de lichte onnatuurlijke vlekjes. Ik herken het patroon gewoon. Dus op basis van die ervaring wil ik die camo in ieder geval niet. Misschien dat groenere multicam het beter doet, maar ook de nieuwe NL multicam vind ik voor in het bos tamelijk licht.
En dat in de schaduw zitten is uiteraard een tweede natuur - ik draag dan ook woodland en die is juist donker, dus ik moet uit het licht blijven.
Zelfs dan, de gemiddelde airsofter ziet na 15M amper nog iets en kijkt naar bewegingen.
Klopt en het bos is nu natuurlijk helemaal kaal, dus dan zie je beweging ook veel sneller afsteken tegen de achtergrond. In de zomer past lichtere kleur wellicht beter.
Als ik er 1 moet aanrader voor westerse bossen dan zou ik zeggen multicam tropic. Was erg verrast toen ik een keer een team daarmee zag spelen.
Ga ik bekijken

thanks voor de tip.
Edit: haha, dat lijkt
sprekend op m'n woodland camo. Thanks, nu vind ik weer veel meer gear wat ik gewoon kan inpassen in m'n woodland set. Zeker qua vesten!
Over vesten, chestrigs en plate carriers door te gaan... Ook hier veranderd. Ik mistte op mijn Crye JPC plek en wou eigenlijk ook wel iets met meer comfort. Zodoende mijn JPC + geld kunnen ruilen voor een Crye CPC. Mijn god wat zit dat gruwelijk lekker met zo'n ingebouwd harnas en paddingsysteem!
Ga ik checken. Ik heb afgelopen zondag tussen 10:00 en 16:00 meer dan 16km gelopen/gerend, ben dus een vrij actieve speler. Zoek dus ook een vest wat me niet smoort en blijft zitten als ik ren/kruip/spring/klim en al m'n gear moet dan ook nog blijven plakken. Gek genoeg voldoet m'n Ali vest uitstekend - op 'erg warm' na. Das nu niet zo'n probleem, maar vd zomer en binnen iets meer

Omdat ik vind dat er hier wel meer fotos gepost zouden moeten worden:
[
Afbeelding]
Kitlist:
- Crye Precision CPC met triple Esstac kywi pouch, BFG grenade pouch, Crye zip-on panel met bladder.
- Ops-Core bump helm met Agilite mohawk cover.
- DBR Custom Gear shootersbelt met inner velcro belt en cobra buckle. Daarop een single Esstac kywi pistol, 2 * Esstac kywi single 5.56, HSGI mag-net dumppouch en een Tokyo Marui Glock 17 in een Kydex holster.
- Tokyo Marui HK416 Devgru waarvan de rail vervangen is door een Geiselle SMR replica van HAO en de stock vervangen is door een PTS EPS stock. Flashlight betreft een Inforce WML en de optic is een Aimpoint Comp M2.
Heb al 's gemeld dat ik helemaal niet van de 'real steel' of 'moet er zus of zo' uit zien ben - ons hele squat is een samengeraapt zooitje van wat mensen fijn vinden werken. Delta force re-enactment

Of de A-team, net hoe het uit komt. Maargoed, blijven allemaal op zoek naar toffe gear die het spelen leuker maakt in ieder geval.
Had m'n G&G predator eind vorig jaar al geupgrade en nog niet kunnen 'field testen'. Ding schiet nu > 50 meter acceptabele groepjes (.32 bb's, dus das einde oefening binnenkort), geweldig. Dat bereik is wel écht heel fijn - zeker in zo'n kaal bos. Zag overigens ook een andere trend: er waren 4-5 mensen met een ARP-9 met trommel. Dat ging de hele dag door op full auto, niet te kort. Beetje de airsoft variant van de LMG
[
Voor 3% gewijzigd door
NiGeLaToR op 12-02-2019 11:53
]