Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-04 19:09
Kaap schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:43:
[...]

Matig. Er werden veel hits niet genomen. Er liggen ook 2 spawns te dicht bij elkaar met als gevolg dat er vanuit de spawn geschoten wordt en dus ook de spawn gecamped wordt. 1 daarvan ligt precies naast een overgang die door het vijandelijke team dichtgehouden moet worden. Mensen lopen dus vervolgens langs je heen naar de spawn die 10M achter je ligt, spawnen en schieten je in je rug. Onmogelijk dus om tactisch iets voor elkaar te boksen. Verder dan heel veel gecamp en een overvloed aan wannabe nostro’s die in zon dichtbegroeid veld niks toevoegen.

En de reis, tja, ik ben inmiddels wel gewend dat alles voor mij minimaal 2 uur reistijd is. Wordt tijd voor een airsoftlocatie in Zeeland 8)
Dat veld komt er ook, of er wordt iig aan gewerkt

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:40
Zondag maar weer een rondje spelen bij Combat City in Leiden. Kon vorige week niet ivm blessure, zondag doen we gewoon alsof het weer over is.

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-04 19:40
saikol schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:48:
[...]
I know, was ook met een smiley gezegd.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:13

dr.lowtune

(o\ | /o)

saikol schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:48:
[...]

oh? kan je daar meer over vertellen?

* dr.lowtune is geinteresseerd

• Kaap
dr.lowtune schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:53:
[...]

oh? kan je daar meer over vertellen?

* dr.lowtune is geinteresseerd
Even gevraagd aan iemand uit de organisatie, maar voor alsnog blijft alles even stil.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Mensen de nieuwe mail van de NABV al gezien? Mogelijk het max bb gewicht dus nog verder naar beneden (naar 0.36g).

Ik ben blij dat ik nog geen nieuwe bb's ter vervanging van mijn 0.43 heb gekocht...

Ik vraag me ook af of het met 0.36 nog wel zin heeft om sniper te spelen, ik verwacht dat de range dan zo dicht bij de AEG komt dat het niet meer opweegt tegen de RoF handicap die je voor lief moet nemen.

Tel daar dan bij op dat sommige velden hun eigen delay regels op DMR's hanteren (2 sec delay, die de NABV iig niet verplicht stelt) en alles wat geen normale 360fps AEG is heeft geen bestaansrecht meer in Nederland. Best wel zonde.

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-04 15:31
Heb een vraag over de Tokyo Marui Hi Capa 5.1 Gold. Heb deze vrijdag in huis gekregen, netjes uitgepakt, gas in de mag gestopt. Naar onze schuur gelopen, targets opgehangen. En beginnen te schieten ermee.

In de video's zegt iedereen dat hij enorm zuiver is out-of-the-box, echter de mijne is totaal niet nauwkeurig. Op 10 meter zijn alle bbs minimaal 10cm naar links, en op 20 meter, kan ik nieteens het bord raken.

Het voelt alsof de innerbarrel aardig wat beweging heeft, is dit normaal? (Ook lijkt de innerbarrel er niet helemaal recht in te staan (maar dat kan gezichtsbedrog zijn (kan evt foto maken).

• NiGeLaToR
@da_PSI uhm tjah, voor mij geef je zelf al antwoorden: als de innerbarrel los zit dan gaat er iets niet helemaal goed. Ook hoort ie recht te zitten uiteraard. Meet dat even na en verder anders zo min mogelijk peuteren, gewoon winkel even bellen en evt retourneren. 2 squatmaten van me hebben een hicapa, 1 een 5.1 gold en die schiet over de 30 meter zuiver op 10x10cm. Nu is het ook een erg goede schutter, maar toch.

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-04 15:31
NiGeLaToR schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:14:
@da_PSI uhm tjah, voor mij geef je zelf al antwoorden: als de innerbarrel los zit dan gaat er iets niet helemaal goed. Ook hoort ie recht te zitten uiteraard. Meet dat even na en verder anders zo min mogelijk peuteren, gewoon winkel even bellen en evt retourneren. 2 squatmaten van me hebben een hicapa, 1 een 5.1 gold en die schiet over de 30 meter zuiver op 10x10cm. Nu is het ook een erg goede schutter, maar toch.
Ben zelf een redelijke schutter (ga mezelf niet goed of slecht noemen ;) )

Hieronder kun je misschien zien wat ik bedoel.

Wanneer ik de slider naar achteren trek
https://imgur.com/a/0OKdZmX

en wanneer hij op zijn oude plek terug zit
https://imgur.com/a/9mTPtLT

• NiGeLaToR
@da_PSI njah en je ziet de bb's vliegen dus corrigeren is nooit zo lastig :)
Maar, hij lijkt juist wel iets naar boven te zitten? Zou ook nog een hopup dingetje kunnen zijn, als die scheef zit dan krijgt ie een spin naar de zijkant. Kan er verder ook weinig van maken.

Als de spread klein is dan is het geen accuraatheid probleem, maar meer een hopup/innerbarrel ding. Als de spread heel groot is dan wordt het lastiger zoeken. Misschien nog even een paar magazijnen bb's er doorheen jagen? Duurt soms ook even voor die ingeschoten is.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:20

nst6ldr

gold noob report

dr.lowtune schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:23:
Mensen de nieuwe mail van de NABV al gezien? Mogelijk het max bb gewicht dus nog verder naar beneden (naar 0.36g).

Ik ben blij dat ik nog geen nieuwe bb's ter vervanging van mijn 0.43 heb gekocht...

Ik vraag me ook af of het met 0.36 nog wel zin heeft om sniper te spelen, ik verwacht dat de range dan zo dicht bij de AEG komt dat het niet meer opweegt tegen de RoF handicap die je voor lief moet nemen.

Tel daar dan bij op dat sommige velden hun eigen delay regels op DMR's hanteren (2 sec delay, die de NABV iig niet verplicht stelt) en alles wat geen normale 360fps AEG is heeft geen bestaansrecht meer in Nederland. Best wel zonde.
Simpel: nee, sniper heeft dan nog weinig zin. Ik ga eventuele upgrades aan mijn BAR die ik had gepland in ieder geval even uitstellen tot er uitsluitsel is. DMR was altijd al lastig spelen, daar ben ik bewust nooit aan begonnen, teveel variatie.

Rheinmetall Borsig <3

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

nst6ldr schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:56:
[...]

Simpel: nee, sniper heeft dan nog weinig zin. Ik ga eventuele upgrades aan mijn BAR die ik had gepland in ieder geval even uitstellen tot er uitsluitsel is. DMR was altijd al lastig spelen, daar ben ik bewust nooit aan begonnen, teveel variatie.
Dmr is prima te spelen, als je maar niet die 2 sec delay hebt, 1 sec zou het al beter maken. Ook hier is het weer jammer dat Delta19 ophoudt, want voor zover ik weet heeft alleen bunker hill nog niet die 2 sec regel.

@MueR weet jij misschien wat de achterliggende reden is om zelfs 0.40 ter discussie te stellen? Is het achterliggende doel om alles wat niet assault is een beetje uit te bannen? Kunnen jullie niet ook iets aan het random toepassen van die 2 sec regel doen? Bijvoorbeeld 1 sec en dan gewoon overal?

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-04 17:03

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Het idee van 0.36 als maximum was voor mij de vorige vergadering ook een verrassing. Ik was en ben het daar niet mee eens en heb toen ook heel hard geprobeerd de rest te overtuigen van het toestaan van 0.40g. Dat lijkt gelukt te zijn, maar er was geen officiele stemming over mogelijk. De meerderheid was voor het toestaan van 0,4 in ieder geval.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Kaap
Ik heb inmiddels een nieuwe facemask ontvangen. Het gaat om een buff/gaitor met een stukje mesh erin verwerkt. Zodoende is je mond beschermt en je tacticoolness gegarandeerd.

Voor foto's en details verwijs ik even naar mijn instagram account.

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:01
Kaap schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:21:
Ik heb inmiddels een nieuwe facemask ontvangen. Het gaat om een buff/gaitor met een stukje mesh erin verwerkt. Zodoende is je mond beschermt en je tacticoolness gegarandeerd.

Voor foto's en details verwijs ik even naar mijn instagram account.
Cool, hoeveel kost dat, of is het een review unit?

I'm a photographer, not a terrorist

• Kaap
citruspers schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:34:
[...]

Cool, hoeveel kost dat, of is het een review unit?
Was inclusief verzending 25 pond. Ja, dat is duurder dan een meshmask, maar het niet hoeven dragen van zo'n lomp masker is mij best wat waard :+

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-04 19:33
Beste Tweakers,

Nu ik mijn sidearm heb ben ik op zoek gegaan naar het onderhouden en schoonmaken van mijn GBB Umarex Glock 17. De verkoper raadde silicone olie spray aan van Walther. Nu ben ik echter niet overtuigd met het smeren van spray om de slides.

Wat zijn jullie ervaringen in deze, is gun grease aan te raden voor de slides, zo ja, hebben jullie een link van een webshop?

Kon er niet zo gauw wat over terug vinden.

Alvast bedankt!

• [m]engineer
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-04 21:41
dindr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:56:
Beste Tweakers,

Nu ik mijn sidearm heb ben ik op zoek gegaan naar het onderhouden en schoonmaken van mijn GBB Umarex Glock 17. De verkoper raadde silicone olie spray aan van Walther. Nu ben ik echter niet overtuigd met het smeren van spray om de slides.

Wat zijn jullie ervaringen in deze, is gun grease aan te raden voor de slides, zo ja, hebben jullie een link van een webshop?

Kon er niet zo gauw wat over terug vinden.

Alvast bedankt!
Ik gebruik altijd tech t gunsav, heb zo geen link.

Rant:

De NABV haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Tot twee keer toe de vraag gesteld hoe het keuren van nieuwe airsoft granaten nu er aan toe gaat. Tot twee keer toe een nietszeggend antwoord gekregen:

samenvatting:
mail 1:

De vraag gesteld hoe het keuren van nieuwe airsoftgranaten er uit ziet, hoe lang het kan duren voor er nieuwe granaten worden vrij gegeven en of er nieuwe granaten voorgesteld kunnen worden.

Letterlijke reactie van de NABV:
Zodra er granaten goed gekeurd worden, zal dit uiteraard meteen gecommuniceerd worden.

8)7 |:( |:( Dit is toch niet de antwoord op mijn vraag?

Als reactie heb ik hierop mail 2 gestuurd met de uitleg dat dat niet de antwoord op mijn vraag was en of ze mij kunnen uitleggen hoe de procedure van het vrijgeven van nieuwe granaten er aan toe gaat en of ze een indicatie kunnen geven hoe lang het kan duren voor er meer granaten vrijgegeven worden. Bijv de ez raz.

Krijg ik hierop het antwoord:

Wellicht geeft onderstaande link je wat meer informatie.
https://www.nabv.nl/docs/...softgranaten.pdf?sfvrsn=2

Hallo zeg, kunnen ze met negen man personeel niet gewoon een antwoord geven op een simpele vraag? Zeg dan gewoon dat je daar niet mee bezig bent of dat je hier geen procedure voor hebt. :?

[m]engineer wijzigde deze reactie 27-11-2018 15:48 (52%)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Marijnsp schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:21:
De NABV haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Tot twee keer toe de vraag gesteld hoe het keuren van nieuwe airsoft granaten nu er aan toe gaat. Tot twee keer toe een nietszeggend antwoord gekregen:
...

Hallo zeg, kunnen ze met negen man personeel niet gewoon een antwoord geven op een simpele vraag? Zeg dan gewoon dat je daar niet mee bezig bent of dat je hier geen procedure voor hebt. :?
De NABV heeft er ook geen procedure voor: de NABV is niet de instantie die ze kan keuren, dat ligt bij Justitie. Wij (de ledenraad) zouden daar ook graag meer voortgang mee maken, maar de WWM ligt nogal dwars. Er wordt gelobbied, er wordt gesproken met experts van Justitie, maar het gaat gewoon langzaam.

MueR wijzigde deze reactie 27-11-2018 16:03 (3%)

• [m]engineer
MueR schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:02:
[...]

Tja, de NABV is ook niet de instantie die ze kan keuren, dat ligt bij Justitie. Wij (de ledenraad) zouden daar ook graag meer voortgang mee maken, maar de WWM ligt nogal dwars. Er wordt gelobbied, er wordt gesproken met experts van Justitie, maar het gaat gewoon langzaam.
Nee, dat snap ik. Maar je kan wel gewoon een antwoord op een mailtje geven. ' We zijn er mee bezig maar helaas vordert het langzaam.' Ik snap dat de nabv ze niet kan keuren en dat er uitspraak gedaan moet worden door de betreffende instantie. Maar hoe kan het dan wel dat bijvoorbeeld de avatar en strataim acceptabel bevonden zijn? Waar worden de beslissingen gemaakt om deze te laten 'keuren'? Bij wijze van spreken maak je als NABV een google form aan om te vragen aan je leden, wat willen jullie? Ik neem aan dat er met dit aantal personeelsuren wel tijd voor iets dergelijks is.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Marijnsp schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:07:
[...]

Maar hoe kan het dan wel dat bijvoorbeeld de avatar en strataim acceptabel bevonden zijn? Waar worden de beslissingen gemaakt om deze te laten 'keuren'?
Dat zou je moeten vragen aan Icarus (z'n gegevens staan op de site), hij is daar als jurist met een goede kennis van de WWM voornamelijk mee bezig.
Bij wijze van spreken maak je als NABV een google form aan om te vragen aan je leden, wat willen jullie? Ik neem aan dat er met dit aantal personeelsuren wel tijd voor iets dergelijks is.
No offense, maar dat is een nogal raar voorstel. Justitie gaat echt niet zeggen "ja oke doe maar" op basis van een google docje waar 50 mensen een bepaald merk/type noemen. Hoe graag we ook zouden willen dat we kunnen zeggen "kijk, alle granaten mogen nu", de ambtelijke molen van justitie is nogal traag en log.

• [m]engineer
MueR schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:14:
[...]

Dat zou je moeten vragen aan Icarus (z'n gegevens staan op de site), hij is daar als jurist met een goede kennis van de WWM voornamelijk mee bezig.

[...]

No offense, maar dat is een nogal raar voorstel. Justitie gaat echt niet zeggen "ja oke doe maar" op basis van een google docje waar 50 mensen een bepaald merk/type noemen. Hoe graag we ook zouden willen dat we kunnen zeggen "kijk, alle granaten mogen nu", de ambtelijke molen van justitie is nogal traag en log.
Haha nee, ik hoop dat je me niet zo schat. Zo bedoel ik het uiteraard ook niet. Ik doel daar mee op hoe bepaald de NABV welke granaten voorgelegd worden aan justitie. Wanneer je bijvoorbeeld zo een google docje op zet heb je al een basis met verschillende granaten van welke je weet dat je leden graag op het veld zouden willen zien. Plus je geeft je leden het idee dat ze iets te zeggen hebben.
Daarna kan je dus elke individuele granaat voor leggen aan Justitie.

Nu krijgen we alleen een vage enquete welke ondermeer over de samenhang tussen gamen en airsoft gaat.
Stukje transparantie zou wel op prijs gesteld worden. Er is nu niets bekend over hoe het proces loopt en wat er te verwachten valt.

[m]engineer wijzigde deze reactie 27-11-2018 16:23 (3%)

• citruspers
Vervroegde 1-april grap van de NABV???
Zojuist in mijn mail gekregen:

Nieuwe "CQB only" klasse met een max. van 0.9 Joule, of 300FPS. Oftewel: iedereen met AEG's moet zijn veer gaan downgraden en iedereen met greengas/CO2 kan het schudden? 8)7 |:(

citruspers wijzigde deze reactie 01-12-2018 23:01 (5%)

• NiGeLaToR
citruspers schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:58:
Vervroegde 1-april grap van de NABV???

[Afbeelding]

Nieuwe "CQB only" klasse met een max. van 0.9 Joule, of 300FPS. Oftewel: iedereen met AEG's moet zijn veer gaan downgraden en iedereen met greengas/CO2 kan het schudden? 8)7 |:(
Jep. Helemaal van de potski gerukt.
Het begon met een moedige poging om dingen beter te regelen en eindigt met het onmogelijk maken van de sport. Ga lekker voor elk veld en elk speltype m’n replica’s aanpassen en dan maar hopen dat het nog kan en mag. Echt heel bizar. Ik wist wel dat er een reden was waarom ik de contributie nog niet voldaan had...

Edit: even zitten rekenen maar ik denk dat geen van m’n 4 replicas nog kunnen voor CQB, waarbij m’n pistool en shutgun niet eens aanpasbaar zijn (pistool repeteert niet met slapper gas). M’n andere twee moet ik dan dus een aparte set internals voor regelen. Ik ga nog even nadenken of ik daar serieus zin in heb. |:(

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 01-12-2018 23:09 (18%)

• rsnubje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:44

rsnubje

BDO: Rsnubje

Er staat vooral geen info bij wat die CQB klasse voor moet gaan stellen en of Assault voor binnen zoals vanouds blijft met single shot only en of CQB bijv dan met 0.90J wel auto zou mogen bijvoorbeeld, of burst voor mij part.

rsnubje wijzigde deze reactie 01-12-2018 23:10 (5%)

Uplay: Red--Death

• citruspers
rsnubje schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:10:
Er staat vooral geen info bij wat die CQB klasse voor moet gaan stellen en of Assault voor binnen zoals vanouds blijft met single shot only en of CQB bijv dan met 0.90J wel auto zou mogen bijvoorbeeld.
Dat zou inderdaad wel handig van ze zijn om dat er bij te vermelden.

Of wordt het misschien iets handigs dat je met Assault wel moet pangen (of juist niet mag schieten/pangen) maar als CQB gewoon altijd mag schieten? Lijkt me persoonlijk wel een goed idee, nog meer verwarring, discussie en geziek op het veld :+

Update:

Geniaal, een onduidelijke mail er uitsturen en vervolgens via Facebook verduidelijken.
Vervolgens moet de ledenraad opheldering geven, want van de NABV krijgen we het niet.
Hier een kopietje:
Vandaag is er tijdens de Ledenraadsvergadering besloten dat het veiligheidsreglement wordt aanpast met betrekking tot de maximaal toegestane schotkracht. Hier is ook een maximaal gewicht bb aan elke klasse toegekend.

Aangezien het elders op Facebook al te vinden is, posten wij het ook maar, al hadden wij liever gezien dat dit via de officiële kanalen van de NABV gemeld werd, voorzien van context en uitleg.

MED in onderstaande is de Minimal Engagement Distance, oftewel de minimum afstand waarop geschoten mag worden, voordat de pang regel of andere regels toegepast worden.

De volgende klasses worden benoemd:

CQB:
Maximale schotkracht: 0.9J
Maximaal gewicht bb: 0.30g
MED: 0m (geen pang regel)

Bovenstaande CQB klasse is exclusief. Dit betekent dat wanneer een organisator er voor kiest deze te hanteren, elk airsoft apparaat hier aan moet voldoen. De keuze om deze klasse te gebruiken ligt volledig bij de organisator, niet bij de NABV.

Bolt Action Sniper:
Maximale schotkracht: 2.3J (vergelijkbaar met 500fps@0.20g)
Maximaal gewicht bb: 0.40g
MED: 25m (daarbinnen sidearm en pang regel)
Werkende bolt vereist.

DMR:
Maximale schotkracht: 1.7J (vergelijkbaar met 430fps@0.20g)
Maximaal gewicht bb: 0.40g
MED: 15m (daarbinnen sidearm en pang regel)
Max rate of fire: 4 schoten per seconde, single shot

Assault:
Maximale schotkracht: 1.2J (vergelijkbaar met 360fps@0.20g)
Maximaal gewicht bb: 0.30g
MED: 5m (daarbinnen pang regel)
Onder de Assault klasse valt alles wat niet onder BAS(R) of DMR te classificeren valt, waaronder shotguns, revolvers, lever-actions etc.

De FPS/joule test wordt gedaan met minimaal 0.30g bbs, maximaal 0.40g, tenzij de organisator een lager maximum gewicht verplicht.
De keuze om CQB te hanteren ligt dus volledig bij de organisator en niet de NABV. Net wat we nodig hadden: buiten hebben wel al dat elke organisator andere regels hanteert wat betreft DMR, nu kun je binnen ook je lol op wat betreft verwarring en of je ergens wel of niet mag spelen 8)7

citruspers wijzigde deze reactie 02-12-2018 14:17 (65%)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

citruspers schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:11:
[...]

Dat zou inderdaad wel handig van ze zijn om dat er bij te vermelden.

Of wordt het misschien iets handigs dat je met Assault wel moet pangen (of juist niet mag schieten/pangen) maar als CQB gewoon altijd mag schieten? Lijkt me persoonlijk wel een goed idee, nog meer verwarring, discussie en geziek op het veld :+
De CQB klasse is dan ook vooral bedoeld voor indoor, waar een 5m pang regel eigenlijk niet te hanteren is door de korte afstanden.
Geniaal, een onduidelijke mail er uitsturen en vervolgens via Facebook verduidelijken.
Ho even, de mail werd gestuurd door het verenigingsbureau. Het bericht op facebook wat je quote komt vanuit de ledenraad, specifiek van mij. Een van de aanwezigen op de vergadering besloot alles tijdens de vergadering maar te lekken naar facebook, dus nog voor we klaar waren, was het al feest. En aangezien ik ongeveer de enige in de ledenraad ben die nog in die groepen zit, mag je raden wie alle shit over zich heen krijgt, terwijl de persoon die ik vermoed zo ontzettend hypocriet bezig is dat het nergens op slaat.

• Kaap
Ik kan me wel vinden in de nieuwe regels. Een klein groepje verpest het gewoon met opzet voor de rest, das jammer voor de grote groep, maar noodzakelijk om te proberen veiligheid te verbeteren.

Waar ik meer moeite mee heb is dat zovelen vooral niet willen begrijpen dat er een probleem gaande is welke lelijk, soms blijvend, letsel, kan veroorzaken en willens en wetens alles van tafel vegen met "Joah moar pijn hoort erbij mietjes!".

Ik hoop oprecht dat die groep hun lidmaatschap opzeggen en stoppen. Beter af zonder die lui.

• citruspers
MueR schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:43:
Ho even, de mail werd gestuurd door het verenigingsbureau. Het bericht op facebook wat je quote komt vanuit de ledenraad, specifiek van mij. Een van de aanwezigen op de vergadering besloot alles tijdens de vergadering maar te lekken naar facebook, dus nog voor we klaar waren, was het al feest. En aangezien ik ongeveer de enige in de ledenraad ben die nog in die groepen zit, mag je raden wie alle shit over zich heen krijgt, terwijl de persoon die ik vermoed zo ontzettend hypocriet bezig is dat het nergens op slaat.
De inhoud even buiten beschouwing latende: het is geen aanval naar jou @MueR. Het is me al lang duidelijk dat jij in de ledenraad zit in het belang van de skirmende airsofter.

Mijn irritatie zit hem in de mail van de NABV, die vanuit het niets de gecommuniceerde conceptregels aanpast (wtf?) en een nieuwe klasse introduceert die een hoop CQB replica's onbruikbaar kan gaan maken...maar daar verder niets over uitlegt. Ik ben vast niet de enige die een hoop geld in replica's heeft zitten, als ineens de kans bestaat dat ik deze niet meer kan gebruiken wil ik opheldering.

Dat we vervolgens naar Facebook moeten gaan om die opheldering te krijgen is belachelijk, des te meer dat de ledenraad dit moet doen omdat de NABV zo zwaar tekortschiet.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

@MueR de nieuwe regels vallen me mee,die cqb klasse, ach, maar gaat de nabv nu wel eisen dat organisaties de regels toepassen zoals omschreven? Dus niet dat je straks de dmr klasse met verlaagde joule en 2sec delay hebt?

De eigen interpretatie van sommige organisaties moet ook worden aangepakt. Het kan niet zo zijn dat alleen leden zich aan de regels moeten houden.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:56:
@MueR de nieuwe regels vallen me mee,die cqb klasse, ach, maar gaat de nabv nu wel eisen dat organisaties de regels toepassen zoals omschreven? Dus niet dat je straks de dmr klasse met verlaagde joule en 2sec delay hebt?

De eigen interpretatie van sommige organisaties moet ook worden aangepakt. Het kan niet zo zijn dat alleen leden zich aan de regels moeten houden.
Organisaties mogen, indien zij dat wenselijk achten, strengere regels opleggen. Ze moeten zich houden aan de regels van de NABV als minimum.

• henwy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-04 18:03
@MueR Gaat er voor de chrono test nog iets vastgelegd worden over welk gewicht het exact wordt? Desnoods per soort replica/klasse?

Want de interpretatie zoals deze er nu ligt, minimaal .30 gaat mij waarschijnlijk wat problemen opleveren. De meeste replica's die ik bouw hou ik tegenwoordig al netjes onder de 1.2J met .30. Ondanks dat een hoop uiteindelijk maar met .25 of .28 zullen schieten. De kans is best groot bij sommige builds dat ze boven de 1.2 creepen met .32/.36 (of met qd springs even snel terug gaan van DMR -> Assault / of dubbele uppers). Ik lever bv niet alle onderdelen aan die men er in wil en er zijn er ook bij die wat meer lawaai door overvolume willen. Daarnaast biedt het vrij laten ook weer een mogelijkheid voor orga's om een hoop nietgewilde Valken BBs te dumpen bij de chrono (is minimaal .32).

Verder hoop ik er eigenlijk ook nog op dat het minimale assault gewicht toch nog naar .32 gaat. Al is het maar om de beschikbaarheid qua BBs in een juiste kwaliteit/prijs verhouding.

Ow, en hoe ziet men de DMR 4 bb/s voor zich? Delays van 0,25s of een burst van 4 en een seconde rust? :P

henwy wijzigde deze reactie 04-12-2018 14:55 (5%)

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

@henwy eigenlijk weet ik dat ook niet, het is aan organisatoren om daar aankondigingen over te doen. Ik kan niet voor hen spreken.

De 4 bb/s is een maximum rate of fire, maar het blijft voor DMRs gewoon single shot only. We willen af van de speedtrigger DMRs die een rof van >10 halen, die gaan maar assault spelen. Het is ook niet onze intentie dat je ineens daarop moet gaan testen, meer om bij overduidelijke excessen er wel regels voor te hebben.

• henwy
MueR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:05:
@henwy eigenlijk weet ik dat ook niet, het is aan organisatoren om daar aankondigingen over te doen. Ik kan niet voor hen spreken.

De 4 bb/s is een maximum rate of fire, maar het blijft voor DMRs gewoon single shot only. We willen af van de speedtrigger DMRs die een rof van >10 halen, die gaan maar assault spelen. Het is ook niet onze intentie dat je ineens daarop moet gaan testen, meer om bij overduidelijke excessen er wel regels voor te hebben.
Toevallig zat ik gisteren nog eens in de GATE Titan settings te kijken die kan minimaal een delay van .5 aan. Mijn vinger doet ongeveer 6 zonder delay :p.

Specs - intel i5 3570K @ 4.2GHz - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair Vengeance Pro 4x 4GB DDR3-2133 - 2x MSI GeForce 660 OC/TF SLI

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Een hardwarematige delay dmv mosfets enzo hoeft niet wat ons betreft. Normaal doen vinden we genoeg.

• citruspers
MueR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:07:
Normaal doen vinden we genoeg.
Dat geldt eigenlijk voor de hele sport, maar toch moet het gebruik van zware BB's, joule creep, FPS enzo aan banden worden gelegd. :+
Dat blijft denk ik toch het nadeel van een sport die grotendeels berust op het "gentleman" principe, dat niet iedereen als gentleman speelt.

Maar ik snap ook dat ergens de grens gelegd moet worden. Ik ben wel een beetje bang dat orga's alsnog hun eigen interpretatie hieraan gaan geven, net zoals nu al aan de hand is met DMR regels (2 seconden delay enzovoorts).

citruspers wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:19 (12%)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Tja, zoals ik ook op facebook heb gezegd; wat mij betreft was het gewichtslimiet niet nodig. De rest van de regels ben ik voor.

• rsnubje

rsnubje

henwy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:06:
[...]

Toevallig zat ik gisteren nog eens in de GATE Titan settings te kijken die kan minimaal een delay van .5 aan. Mijn vinger doet ongeveer 6 zonder delay :p.
In de facebookgroep van Gate wordt redelijk goed gereageerd op requests en volgens mij is het ding vrij goed programmeerbaar via de software en moet een toevoeging van dat soort delays niet zo'n issue zijn. Ik zal eens vragen anders.

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

Francis

CBR900RR SC28 Fireblade \o/

citruspers schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:16:
[...]

Dat geldt eigenlijk voor de hele sport, maar toch moet het gebruik van zware BB's, joule creep, FPS enzo aan banden worden gelegd. :+
Dat blijft denk ik toch het nadeel van een sport die grotendeels berust op het "gentleman" principe, dat niet iedereen als gentleman speelt.

Maar ik snap ook dat ergens de grens gelegd moet worden. Ik ben wel een beetje bang dat orga's alsnog hun eigen interpretatie hieraan gaan geven, net zoals nu al aan de hand is met DMR regels (2 seconden delay enzovoorts).
Ik meng me niet graag in dit soort discussies en zeik de NABV al genoeg af he Muer? :*

Het "gentleman" principe is helaas loos, als mensen zich echt zouden gedragen was dit niet nodig geweest.
Hoeveel spelers zoeken niet telkens precies hun fps limiet op en gaan vervolgens schelden als ze niet mogen spelen, want thuis zat die op 359fps!!!
Zelfde als HPA spelers die met alle geweld het hoogste ROF proberen te halen en vervolgens totaal geen controle over hun replica hebben en je met 50rps oid je voor je kop schieten?
Ja, ik speel ook HPA en nee, mijn rof staat echt super laag, ik denk dat ik nog geen 5 rps haal? single shot only zowat voor mij.

Het argument dat een te hoge joule met een te hoge bb gewicht vind ik stand houden. Dan moet je maar een masker dragen wordt er dan gezegd...
Ja daaaag... dat zijn serieus ruk dingen.
Het frapante is dat ik zelfs gelezen heb dat er mensen zijn die een masker maar verplicht moet zijn zodat je meer een paar honderdste gram zwaardere bb's kan spelen? Zijn we niet een beetje de weg kwijt dan?

Het probleem zit hem niet in de regelgeving maar in de spelers. Regels veranderen en soms zuigt dat, accepteer het maar of doe er wat aan ( en nee, niet op FB gaan ranten of roepen dat je ermee stopt). Stel je verkiesbaar voor de ledenraad met goede argumenten en ga dan dingen proberen te veranderen.
Als het enige wat je kan is klagen en afgeven op de mensen die hun vrije tijd opgeven voor de ledenraad dan stel ik voor dat je je vlaams/frans gaat oppoetsen en lekker daar gaat spelen.

En nee, ik sta niet achter alles wat er gaat veranderen, maar het verpest mijn spel verder op geen enkele manier. Dan zet ik wel een paar extra stappen om te compenseren voor het range gebrek. Het is zuur als je je buks van een nieuwe veer moet voorzien en ook jammer dat ik mijn dure .33 bb's niet meer kan gebruiken. Hoort erbij jongens, zeker bij een sport die zo jong is.
Als je alleen geilt op die paar cijfertjes en die paar extra meter die je kwijt raakt dan moet je misschien iets anders gaan doen.
Zoals uhhh
Tweaken? :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

citruspers schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:16:
[...]

Direct na bekend worden van deze nieuwe regels heb ik een mail naar balls&arrows gestuurd over de dmr regels. Ze gaan de nieuwe regels nu al toepassen,dus geen 2sec delay meer! Dat maakt mij wel blij.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:23

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Wat is nou eigenlijk de reden dat er nog een maximumgewicht aan word gehouden, joule is joule toch? Alleen een zwaarder projectiel zal een stuk trager de loop verlaten.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• WaSteiL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:39
Binnenkort hebben we een prive skirm op een airsoft locatie. Nu kan ik mij niet aanmelden bij de NABV op een evenement aangezien dit natuurlijk een prive-skirm betreft. Voor introducees heb ik een linkje gekregen van de locatie zodat NABV leden die kunnen aanmelden, maar wij hebben geen mogelijkheid om ons in te schrijven op een evenement en volgens de airsoft locatie is dat ook niet nodig.

Dit lijkt mij van wel. Moet ik als organisatie van die prive-skirm niet gewoon een prive evenement aanmaken op de site van de NABV? Het is mij niet helemaal duidelijk of ik dat nu moet doen of de organisator/eigenaar van het pand.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

WaSteiL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:31:
Binnenkort hebben we een prive skirm op een airsoft locatie. Nu kan ik mij niet aanmelden bij de NABV op een evenement aangezien dit natuurlijk een prive-skirm betreft. Voor introducees heb ik een linkje gekregen van de locatie zodat NABV leden die kunnen aanmelden, maar wij hebben geen mogelijkheid om ons in te schrijven op een evenement en volgens de airsoft locatie is dat ook niet nodig.

Dit lijkt mij van wel. Moet ik als organisatie van die prive-skirm niet gewoon een prive evenement aanmaken op de site van de NABV? Het is mij niet helemaal duidelijk of ik dat nu moet doen of de organisator/eigenaar van het pand.
Als je dit op een erkende locatie doet, dan maakt de organisator waarschijnlijk het event aan, maar dat kan je natuurlijk altijd even dubbelchecken. Anders moet je inderdaad zelf een prive event aanmaken.

• henwy
Francis schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:24:
[...]

Ik meng me niet graag in dit soort discussies en zeik de NABV al genoeg af he Muer? :*

Het "gentleman" principe is helaas loos, als mensen zich echt zouden gedragen was dit niet nodig geweest.
Hoeveel spelers zoeken niet telkens precies hun fps limiet op en gaan vervolgens schelden als ze niet mogen spelen, want thuis zat die op 359fps!!!
Zelfde als HPA spelers die met alle geweld het hoogste ROF proberen te halen en vervolgens totaal geen controle over hun replica hebben en je met 50rps oid je voor je kop schieten?
Ja, ik speel ook HPA en nee, mijn rof staat echt super laag, ik denk dat ik nog geen 5 rps haal? single shot only zowat voor mij.

Het argument dat een te hoge joule met een te hoge bb gewicht vind ik stand houden. Dan moet je maar een masker dragen wordt er dan gezegd...
Ja daaaag... dat zijn serieus ruk dingen.
Het frapante is dat ik zelfs gelezen heb dat er mensen zijn die een masker maar verplicht moet zijn zodat je meer een paar honderdste gram zwaardere bb's kan spelen? Zijn we niet een beetje de weg kwijt dan?

Het probleem zit hem niet in de regelgeving maar in de spelers. Regels veranderen en soms zuigt dat, accepteer het maar of doe er wat aan ( en nee, niet op FB gaan ranten of roepen dat je ermee stopt). Stel je verkiesbaar voor de ledenraad met goede argumenten en ga dan dingen proberen te veranderen.
Als het enige wat je kan is klagen en afgeven op de mensen die hun vrije tijd opgeven voor de ledenraad dan stel ik voor dat je je vlaams/frans gaat oppoetsen en lekker daar gaat spelen.

En nee, ik sta niet achter alles wat er gaat veranderen, maar het verpest mijn spel verder op geen enkele manier. Dan zet ik wel een paar extra stappen om te compenseren voor het range gebrek. Het is zuur als je je buks van een nieuwe veer moet voorzien en ook jammer dat ik mijn dure .33 bb's niet meer kan gebruiken. Hoort erbij jongens, zeker bij een sport die zo jong is.
Als je alleen geilt op die paar cijfertjes en die paar extra meter die je kwijt raakt dan moet je misschien iets anders gaan doen.
Zoals uhhh
Tweaken? :P
Het 'gentlemen' principe kun je ook anders bekijken. Uiteraard gaat het om je hits nemen, maar je schiet ook niet om te verwonden. Ik ben een tweaker in de zin van het maximale er uit halen van wat er in zit. De afgelopen jaren heb ik genoeg replica's gebouwd op joulecreep, Puur voor die paar extra meters (en half uitdaging/onderzoek trouwens), echter weet ik dondergoed wat ik doe en dat verkeerd gebruik totaal niet gewenst is. Met een assault type replica zul je mij dus zeker niet onder de 15 meter zien schieten, met een sniper hanteer ik een nog veel grotere MED. Daarnaast dus ook absoluut geen onbedekte hoofdjes.

In bovenstaand opzicht vind ik het persoonlijk jammer dat de mogelijkheden beperkter worden, maar het is een logisch gevolg van vooruitgang in techniek en mensen die er niet mee om kunnen gaan. Sniper onderdelen en ook complete goed werkende builds zijn steeds beter en makkelijker verkrijgbaar geworden. Daarnaast ligt de inhoudelijk kennis in verhouding maar bij een fractie van de spelers. En daar is ook gedeeltelijk het probleem ontstaan. Ik zal niet iedereen over 1 kam scheren, maar zodra ik een SSG zie denk ik aan de ene kant, jeej, een lekker onervaren snipertje, makkie, maar aan de andere kant denk ik kop bedekt houden want die gaat je raken van dichterbij dan ik zou willen.

Met HPA is het net zo, zodra je bijvoorbeeld een inferno bij de chrono hoort die zijn FPS op 359 wil hebben, dan weet je ook direct dat de ROF ook niet onder de 20 zal liggen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat kennis in deze ook een probleem is. Ik ben er van overtuigd dat het gros van de zwarte schapen de boel iets anders inrichten als ze aan de ontvangende kant staan en ook daadwerkelijk weten wat wat doet. Ik vind bijvoorbeeld ook dat er in de safety of bij de briefing ergens een lijn moet staan die aangeeft wat 5 meter, 15 meter en 25 meter is. Voor sommigen is schatten nou eenmaal wat moeilijker.Communicatie vanuit de NABV is ook een ding, als er nou ergens goed en duidelijk uitgelegd zou staan waarom men deze nieuwe regelgeving nodig vind, dan zou de afkeer en verweer waarschijnlijk een stuk milder en inhoudelijker zijn. Er wordt momenteel gewoon veel te weinig gezegd over de beweegredenen en testmethodes, daar moet je dan uiteindelijk ergens verstopt tussen alle reaguursels op Facebook vinden waarom het nou eigenlijk zo is. Niet zo praktisch.

Al met al vind ik de joules dus prima en voor mij is het geen enkele probleem aanpassingen te maken waar nodig, het max gewicht ben ik geen fan van, maar als het moet dan moet het maar. Al zou ik liever wel zien dat assault naar .32 gaat ivm beschikbaarheid BBs in prijs/kwaliteit verhoudingen. Net als een vast gewicht voor de metingen, straks zul je zien dat alle orga's de oude Valken rommel gaan dumpen in onze mooi replica's.

Trouwens, wist je al dat de andere kant op creepen ook wel een dingetje is met AEGs? :P

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

henwy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:39:
[...]

[heel verhaal waar ik het mee eens ben]

Trouwens, wist je al dat de andere kant op creepen ook wel een dingetje is met AEGs? :P
Toevallig omdat als je op 0.30 afstelt, je 0.20 in een te korte loop zit om maximaal de energie te absorberen?

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:36
henwy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:39:
[...]

Met HPA is het net zo, zodra je bijvoorbeeld een inferno bij de chrono hoort die zijn FPS op 359 wil hebben, dan weet je ook direct dat de ROF ook niet onder de 20 zal liggen.
Beetje gek om iedereen over 1 kam te scheren ;-)

Dat hele gedoe met die FPS kan mij wel gestolen worden, die 10 meter extra range probeer ik er wel bij de rennen/sneaken. Ik merk dat tegenwoordig het gros "maar wat doet" om te winnen, waarbij ze alle afspraken/gentlemen-manier-van-spelen de deur uit gooien. Ik was 2 weken terug in Wild Mountain:

- Medic: vooraf duidelijk vermeld: 5 tellen revive, hardop tellen. Kom je gewoon in een situatie waarin je iemand pangt in een deuropening, je een handje op zijn schouder ziet en in een discussie komt waarom meneer doorspeelt zonder hardop te tellen. Het is dat WM een overvloed aan marshalls heeft en dit snel in de kiem gesmoord is (met een waarschuwing voor de 2 heren), maar zo wil je toch niet winnen?
- Escort VIP: 5 man proberen naar een designated huisje te rennen, 20 meter van waar ze zich bevonden. Dat houdt in dat ze in 1 lijn vol in mijn vuurlijn zitten. Een half magazijn verder, de bb's van de beentjes af zien stuiteren maar niemand, niemand die zijn hit pakt. 8)7
Ook hier weer, marshall die ze alle 5 het veld af stuurt om af te koelen en na te gaan denken, maar als je tegenwoordig 30 marshalls nodig hebt om het spel maar eerlijk te laten verlopen gaat er toch iets verkeerd in mijn ogen.

Wild Mountain is wat mij betreft daarin heel sterk: Meteen het veld af en, afhankelijk van wat je doet, ook meteen het terrein af.

Dat zouden wat mij betreft meer organisaties mogen hanteren, want er is nu een wildgroei aan dit soort figuren.

K to the KillaZ

• henwy
dr.lowtune schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:12:
[...]

Toevallig omdat als je op 0.30 afstelt, je 0.20 in een te korte loop zit om maximaal de energie te absorberen?
Mwah, meer volume beperken/tunen op bv .28/.25. Nooit specifiek aan gedacht bij het bouwen, maar liep er meer bij toeval tegen aan bij het short stroken van een response build. 1.1J met .30, 1.3J met .28.

@KillaZ, WM is goed overzichtelijk en met een overvloed aan marshalls ook lekker in de gaten te houden. Jij als echte spartan houd natuurlijk van rennen, maar ik ben nog druk bezig met het opnieuw opbouwen van mijn conditie :P.

Ik moet zeggen dat er genoeg dagen tussen zitten dat er op elk veld lekker en eerlijk gespeeld word, maar je hebt er soms groepjes bij zitten.... Grrr.

• KillaZ
@henwy Ho even, Spartan, wij zijn elkaar tegengekomen? :+

K to the KillaZ

• henwy
KillaZ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:51:
@henwy Ho even, Spartan, wij zijn elkaar tegengekomen? :+
Je kent mij beter als 'mata' van een ander forum denk ik :P

• KillaZ
Ah, Mata! Tuurlijk :+

K to the KillaZ

• Kaap
Ugh vanmiddag kwam ik een recent filmpje van Silo tegen. De 1 na de andere headshot waar meer van torso zichtbaar was en het dus niet nodig was. Dus schieten om letsel toe te brengen. Walgelijk. En dan vragen snipers zich af waarom ze zo'n slechte naam hebben. Ergste is dat middels zijn filmmateriaal hij daarmee ook onsportief gedrag promoot.

Wat misschien nog erger is is dat de organisatie van het veld waar dat filmpje gemaakt is het op facebook deelt en prijst als "Nice gameplay" en "fair play".

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Kaap schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:35:
Ugh vanmiddag kwam ik een recent filmpje van Silo tegen. De 1 na de andere headshot waar meer van torso zichtbaar was en het dus niet nodig was. Dus schieten om letsel toe te brengen. Walgelijk. En dan vragen snipers zich af waarom ze zo'n slechte naam hebben. Ergste is dat middels zijn filmmateriaal hij daarmee ook onsportief gedrag promoot.

Wat misschien nog erger is is dat de organisatie van het veld waar dat filmpje gemaakt is het op facebook deelt en prijst als "Nice gameplay" en "fair play".
Tijdens het skirmen vanmiddag hoorde ik ook een paar gasten over Silo, kennelijk had hij ook iets met een minigun gedaan?

Maar idd, veel snipers gaan onnodig voor de headshots.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

En daarom heb ik een grafhekel aan de influx van youtube snipers (of andere "kijk mij awesome zijn" spelers). Ze nemen alle slechte voorbeelden van Novritsch en Kicking Mustang over. Cheaten, onnodige headshots, algeheel lamballerig gedrag.. Wordt denk ik eens tijd om ook dit filmpje maar eens bij het bestuur onder de aandacht te brengen.

MueR wijzigde deze reactie 09-12-2018 17:54 (6%)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

edit: oeps, dubbelpost

MueR wijzigde deze reactie 09-12-2018 17:53 (91%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

MueR schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:52:
En daarom heb ik een grafhekel aan de influx van youtube snipers (of andere "kijk mij awesome zijn" spelers). Ze nemen alle slechte voorbeelden van Novritsch en Kicking Mustang over. Cheaten, onnodige headshots, algeheel lamballerig gedrag.. Wordt denk ik eens tijd om ook dit filmpje maar eens bij het bestuur onder de aandacht te brengen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat soort gasten kunnen we missen als kiespijn. Maar zo lang ze overal mogen komen en volgers hebben denk ik niet dat je dat op kan lossen. Filmpjes waarin ze mensen trollen en onnodig headshots geven, leveren nu immers meer views op dan fair-play (triest, maar zo is het). Je zou ze een warning kunnen geven voor hun negatieve invloed op de sport, maar meer niet denk ik.

In other news: dit weekend dus in Gasselte geweest, het was weer top en voor de verandering deden mijn replica's het! (en ook nog eens het hele weekend :P ). Dit was oorspronkelijk de laatste skirm, maar ze hebben er nog eentje kunnen plannen voor wie er nu niet bij kon zijn. Het was in ieder geval erg druk (positief).

Op zaterdag zaten we bij het blauwe team, lekker gespeeld, leuk squad en als een malle kills gemaakt. De SR25 had duidelijk een goede dag. De zaterdag verliep voor zover ik meekreeg zonder incidenten, dat is ook wel eens fijn, dat er gewoon geen gezeik is. Hits werden trouwens ook goed genomen en heb over en weer ook wel complimenten gehoord als er weer eens een echt mooie kill werd gemaakt.

Op zondag lag het tempo duidelijk lager. Wij werden bij rood geplaatst. Helaas was de balans in het spel wat weg, blauw werd volledig van het veld gespeeld en dat merkte je ook in het gedrag. Er werden hits niet genomen en blauw was zwaar gefrustreerd bezig. Toen de pauze begon hadden ze nog steeds de eerste fase van hun missie niet af. De organisatie schijnt toen wel ingegrepen te hebben door ze wat cadeautjes te geven, zodat het spelbeeld wat gelijker werd. Dit had niet helemaal het gewenste effect, want later op de middag zaten ze weer in hun hoekje van het veld. Gelukkig hadden sommigen invulnerability potions op zak...

Wel nog een zeer un-coole actie van mij, iemand per ongeluk vanaf een meter of 25 in z'n zaakje geschoten. Die had wel pijn, dus even netjes excuses aangeboden. Daarna liep er iemand weg (volgens mij was het die jongen), zonder hesje, die kreeg dus nog een beste op z'n donder van een sniper. Die gast werd echt heel kwaad en dat werd dus bijna een vechtpartij met die sniper. Moraal: shooting in the dick isn't cool, maar ook: draag altijd je hesje na een hit, anders heb je dubbel pijn.

Al met al een fantastisch weekend gehad!

• NiGeLaToR
MueR schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:52:
Snipers? Dat zijn toch gewoon grote selfie-sticks? :+

Even los van de immobiliteit en het bewust maken van headshots maken ze doorgaans ook geen deel uit van het spel c.q. de objective. Aan de andere kant maken ze ook een leuke bonusmissie voor wél mobiele spelers. Hoevaak ik niet al een sniper op z'n kont heb geschoten... daar had ik denk ik een hele fraaie YT compilatie van kunnen maken :+ En m'n broer heeft al een stuk of 5 'knife kills' op een sniper van achteren, das ook een manier om ze wat intenser bij het spel te betrekken :+

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:11:
[...]

Dat soort gasten kunnen we missen als kiespijn. Maar zo lang ze overal mogen komen en volgers hebben denk ik niet dat je dat op kan lossen. Filmpjes waarin ze mensen trollen en onnodig headshots geven, leveren nu immers meer views op dan fair-play (triest, maar zo is het). Je zou ze een warning kunnen geven voor hun negatieve invloed op de sport, maar meer niet denk ik.
In het verleden heeft men wel eens dergelijke personen uitgenodigd voor een gesprekje met het bestuur (denk aan een recent filmpje waar iemand een cheater in scene had gezet). Het imago van de sport wordt hierdoor geschaad. Of er na zo'n gesprek nog gevolgen zijn weet ik overigens niet, dat is een prive kwestie.
NiGeLaToR schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:21:
Even los van de immobiliteit en het bewust maken van headshots maken ze doorgaans ook geen deel uit van het spel c.q. de objective.
Dat ligt er aan hoe je speelt. Een sniper kan bijvoorbeeld best, icm een spotter/backup, een flank dichthouden. Regelmatig gedaan. Of je gaat als sniper mee met een groepje in de frontlinie, om koppen omlaag te krijgen aan de andere kant danwel de andere kant uit te dunnen. De youtube sniper daarentegen, ligt vaak alleen maar ergens te kamperen en is maar met 1 missie bezig: youtube hits :r
Wel nog een zeer un-coole actie van mij, iemand per ongeluk vanaf een meter of 25 in z'n zaakje geschoten. Die had wel pijn, dus even netjes excuses aangeboden. Daarna liep er iemand weg (volgens mij was het die jongen), zonder hesje, die kreeg dus nog een beste op z'n donder van een sniper. Die gast werd echt heel kwaad en dat werd dus bijna een vechtpartij met die sniper. Moraal: shooting in the dick isn't cool, maar ook: draag altijd je hesje na een hit, anders heb je dubbel pijn.
Moraal van het verhaal: als je geen hesje pakt na een hit, is dat op eigen risico en moet je niet bitchen als je nog een keer geraakt wordt.

MueR wijzigde deze reactie 10-12-2018 09:47 (20%)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

MueR schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:45:
Moraal van het verhaal: als je geen hesje pakt na een hit, is dat op eigen risico en moet je niet bitchen als je nog een keer geraakt wordt.
Al moet ik, bedenk ik me nu, een kanttekening plaatsen... als dat hesje toevallig NABV blauw is, kan je het beter laten zitten, want anders wil je nog wel eens extra bbs vangen :+

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:23

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tjah, uiteindelijk leveren zulke personages wel veel nieuwe spelers op, en het merendeel daarvan zal gewoon gezellig meespelen i.p.v. zulke capriolen uithalen met dure gear.

Youtubers hebben bij mij de vlam ook weer aangewakkerd een aantal maanden geleden en toch zal je mij nooit zo over-the-top zien rondstoeien of campen. :)

Ik heb oprecht het idee dat sommige mensen de sport te serieus nemen waardoor ze het voor zichzelf en anderen om hen heen een stuk minder leuk maken. Probeer lol te hebben en ook te genieten van de wat minder serieuze momenten. ;)

Er is altijd een kleine groep spelers waar niemand het mee eens zal worden of zelfs (borderline) haat aan heeft, maar dat is zo bij letterlijk elke sport die bestaat, laat dat je dag niet verpesten!

D4NG3R wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:18 (20%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

MueR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:42:
[...]

Al moet ik, bedenk ik me nu, een kanttekening plaatsen... als dat hesje toevallig NABV blauw is, kan je het beter laten zitten, want anders wil je nog wel eens extra bbs vangen :+
Speaking of bb's, is er al iets van een lijstje van echt goedgekeurde bio bb's? Volgens mij zijn Hot Shots wel ok, maar zeker weten....

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

dr.lowtune schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:33:
[...]

Speaking of bb's, is er al iets van een lijstje van echt goedgekeurde bio bb's? Volgens mij zijn Hot Shots wel ok, maar zeker weten....
Nee. Het is een juridische nachtmerrie om zoiets bij te houden. In principe is een bio bb gewoon bio. Bij twijfel, vraag het de organisatie of je er mee mag schieten op hun veld.

• henwy
Zo, eindelijk weer een skirm kunnen plannen. Toch maar even een laatste keer naar Gasselte volgende week. Blijft jammer dat dit veld verdwijnt, zoveel keus hebben we namelijk niet in het Noorden. Hopelijk gaat het voorspoedig met de nieuwe velden in Assen/Hooghalen en Groningen.

Volgende week eindelijk maar eens de Wolverine MTW in het veld testen. Hopelijk zonder problemen. Ik heb heel veel positieve berichten er over gezien, vooral mensen die erg tevreden waren over stock performance, maar om eerlijk te zijn viel mij dat een beetje tegen. Toch apart dat ook in een apparaat als dit, gebouwd voor performance, weer een standaard type bucking zit waarvan het toch wel duidelijk is dat range en precisie over het algemeen toch beter te halen zijn met een flathop achtig iets. Ik zal mijn favoriete spelletje er maar weer eens mee gaan spelen, spot en snipe de sniper.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

henwy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:17:
Zo, eindelijk weer een skirm kunnen plannen. Toch maar even een laatste keer naar Gasselte volgende week. Blijft jammer dat dit veld verdwijnt, zoveel keus hebben we namelijk niet in het Noorden. Hopelijk gaat het voorspoedig met de nieuwe velden in Assen/Hooghalen en Groningen.

Volgende week eindelijk maar eens de Wolverine MTW in het veld testen. Hopelijk zonder problemen. Ik heb heel veel positieve berichten er over gezien, vooral mensen die erg tevreden waren over stock performance, maar om eerlijk te zijn viel mij dat een beetje tegen. Toch apart dat ook in een apparaat als dit, gebouwd voor performance, weer een standaard type bucking zit waarvan het toch wel duidelijk is dat range en precisie over het algemeen toch beter te halen zijn met een flathop achtig iets. Ik zal mijn favoriete spelletje er maar weer eens mee gaan spelen, spot en snipe de sniper.
Ik hoorde pas vorige week dat ze met nieuwe velden bezig zijn. Maar mij is nog niet bekend wat dit dan voor setting gaat worden (CQB, Woodland, mixed), weet jij daar misschien meer over?

Het hoge noorden is voor mij wel ver rijden, maar met vrienden die er wonen (en daarmee een prima uitvalsbasis) kom ik er graag om te airsoften.

• henwy
dr.lowtune schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:35:
[...]

Ik hoorde pas vorige week dat ze met nieuwe velden bezig zijn. Maar mij is nog niet bekend wat dit dan voor setting gaat worden (CQB, Woodland, mixed), weet jij daar misschien meer over?

Het hoge noorden is voor mij wel ver rijden, maar met vrienden die er wonen (en daarmee een prima uitvalsbasis) kom ik er graag om te airsoften.
Gasselte is voor mij 20 minuten, alle andere velden zijn toch minstens een uur+ :p.

Van Assen/Hooghalen is er een vergunningsaanvraag bij de Gemeente gevonden. Dit lijkt een CQB dorp te worden met daar omheen een stukje bos. Zie PDFje. Degene hierachter is Copperhead Airsoft, waar ik verder nog niet eerder van heb gehoord.

Het veld in de provincie Groningen zou naar mijn weten ergens bij Kollum in de buurt moeten komen, een oude kruitfabriek. Kleine impressie. Hier zal Airsoft Combat Support gaan organiseren, maar meer dan een mededeling bij hun laatste event op Gasselte is er nog niet bekend volgens mij.

Beide is dus nog lekker vaag en geen tijdsbestek bekend.

• NiGeLaToR
Heb de contributie met tegenzin betaald. Kijk het even aan qua veranderende regeltjes. Helemaal goed dat veiligheid wordt geborgd, maar eerst contributie vragen, dan verlagen, dan daarna nieuwe regels bedenken, tis allemaal knulligheid ten top waarbij ik mogelijk enkele tot alle replica’s die ik gewoon uit de doos gekocht heb en gebruik moet gaan laten aanpassen. Haalt de lol er voor mij wel vanaf. Ik speel airsoft om het spel, de actie en de lol met vrienden en niet om na een jaar na aankoop m’n zooi weer te moeten aan laten passen.

Snap ook dat het voor organisaties knap lastig is daar een goed speelveld voor te creëeren, wat er vervolgens dus maar beperkt is. Enfin, zodra de anedreline z’n ding doet ben ik het ongetwijfeld weer vergeten, maar hoop in 2019 zo min mogelijk NABV gerelateerde onzin te krijgen in ieder geval.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

NiGeLaToR schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:07:
Heb de contributie met tegenzin betaald. Kijk het even aan qua veranderende regeltjes. Helemaal goed dat veiligheid wordt geborgd, maar eerst contributie vragen, dan verlagen, dan daarna nieuwe regels bedenken, tis allemaal knulligheid ten top waarbij ik mogelijk enkele tot alle replica’s die ik gewoon uit de doos gekocht heb en gebruik moet gaan laten aanpassen. Haalt de lol er voor mij wel vanaf. Ik speel airsoft om het spel, de actie en de lol met vrienden en niet om na een jaar na aankoop m’n zooi weer te moeten aan laten passen.

Snap ook dat het voor organisaties knap lastig is daar een goed speelveld voor te creëeren, wat er vervolgens dus maar beperkt is. Enfin, zodra de anedreline z’n ding doet ben ik het ongetwijfeld weer vergeten, maar hoop in 2019 zo min mogelijk NABV gerelateerde onzin te krijgen in ieder geval.
Ik heb het zojuist ook maar betaald, afgelopen weekend was toch wel heel leuk.

Als je niet zelf aan je replica's kan/wil sleutelen is de komst van nieuwe regels best problematisch.Als je nu ineens harder zou mogen schieten had je waarschijnlijk ook de boel wel aangepast willen. Ik heb mijzelf direct geleerd hoe ik aan mijn replica's moet werken en daar heb ik dan ook de spullen voor. Als je dat niet kan of wil, dan moet je helaas de portemonnee trekken. De diverse airsoft "techs" zullen je maar wat graag willen helpen om voor enkele tientjes een stukje veer af te knippen :P #durehobby. Een voordeel is wel; al die SSG's van de Novritsch wannabe's zijn per 1-4 waarschijnlijk niet meer field-legal :+

Je kan natuurlijk ook altijd overstappen naar HPA, dan is het allemaal wat makkelijker qua mondingsenergie in te stellen (mits je een FPS meter hebt die Joules ondersteunt). Ik hoop na de kerstvakantie mijn DIY HPA engine werkend te hebben.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

NiGeLaToR schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:07:
Tja, die contributie.. De ledenraad heeft die pas goedgekeurd nadat de brieven al verstuurd waren. De originele planning was om dat eerst te beslissen en pas daarna te gaan mailen, maar door wat conflicterende agendas kon de vergadering pas twee weken later plaatsvinden. Aangezien het ook even tijd kost om die brieven te laten drukken e.d. kan je daar ook niet al te lang op wachten.

Hetzelfde met die nieuwe regels, het plan was ook om die regels op diezelfde vergadering af te tikken, maar toen heb ik heel hard kont tegen de krib gegooid omdat er ineens een max gewicht van 0.36g in de regels stond. Dus moest het op een latere vergadering.

Er is altijd kans dat je een replica "zo uit de doos" moet aanpassen. Mijn eerste replica, een APS ASR115 M4, schoot uit de doos 420FPS. Niet gehinderd door enige kennis het ding moeten downgraden was lastig, maar gelukkig had ik wat ervaren airsofters in de buurt. Als iemand mij vraagt om hulp dan krijgen ze die, kost ze dan een paar koppen koffie of een pilsje :P De enige keer dat ik geld heb gevraagd is toen er iemand naar me toe kwam die even een complete sniper wilde upgraden en ik moest het allemaal maar regelen, van bestellen tot bouwen. Ja, dan vraag ik een paar tientjes.

MueR wijzigde deze reactie 14-12-2018 09:48 (7%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

MueR schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:47:
[...]

Ja, dan vraag ik een paar tientjes.
En daarin heb je ook helemaal gelijk, alle onderdelen bestellen en de boel in elkaar zetten en testen kost je gewoon veel tijd. Maar het is natuurlijk te voorzien dat er straks wat veertjes ingekort moeten worden en dat mensen daar een rekening voor krijgen (terwijl als je het zelf kan, het een klusje van 10 minuten is, inclusief het netjes terugbuigen van het afgeknipte stukje veer, dat is trouwens één van de weinige keren dat ik achter het gasfornuis te vinden ben :P ).

• citruspers
MueR schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:47:
[...]

Tja, die contributie.. De ledenraad heeft die pas goedgekeurd nadat de brieven al verstuurd waren. De originele planning was om dat eerst te beslissen en pas daarna te gaan mailen, maar door wat conflicterende agendas kon de vergadering pas twee weken later plaatsvinden. Aangezien het ook even tijd kost om die brieven te laten drukken e.d. kan je daar ook niet al te lang op wachten.

Hetzelfde met die nieuwe regels, het plan was ook om die regels op diezelfde vergadering af te tikken, maar toen heb ik heel hard kont tegen de krib gegooid omdat er ineens een max gewicht van 0.36g in de regels stond. Dus moest het op een latere vergadering.

Er is altijd kans dat je een replica "zo uit de doos" moet aanpassen. Mijn eerste replica, een APS ASR115 M4, schoot uit de doos 420FPS. Niet gehinderd door enige kennis het ding moeten downgraden was lastig, maar gelukkig had ik wat ervaren airsofters in de buurt. Als iemand mij vraagt om hulp dan krijgen ze die, kost ze dan een paar koppen koffie of een pilsje :P De enige keer dat ik geld heb gevraagd is toen er iemand naar me toe kwam die even een complete sniper wilde upgraden en ik moest het allemaal maar regelen, van bestellen tot bouwen. Ja, dan vraag ik een paar tientjes.
AEG's bijstellen is gelukkig voor velen niet zo'n probleem meer dankzij de vele tutorials (al maken gearboxes waar je de veer niet los kan vervangen het er niet makkelijker op).

Waar ik me vooral zorgen om maak wat betreft de nieuwe regels is dat een hele boel gas (greengas en CO2) replica's niet te verlagen zijn naar 0.9J. Je kan dan wel met Nuprol 1.0 gaan proberen te schieten, maar als je slide van metaal is cycled de boel al gauw niet goed.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

citruspers schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:47:
[...]

AEG's bijstellen is gelukkig voor velen niet zo'n probleem meer dankzij de vele tutorials (al maken gearboxes waar je de veer niet los kan vervangen het er niet makkelijker op).

Waar ik me vooral zorgen om maak wat betreft de nieuwe regels is dat een hele boel gas (greengas en CO2) replica's niet te verlagen zijn naar 0.9J. Je kan dan wel met Nuprol 1.0 gaan proberen te schieten, maar als je slide van metaal is cycled de boel al gauw niet goed.
ook niet met aanpassen van kleppen enz (meer tegendruk)? is wel weer bewerkelijk, maar het moet toch mogelijk zijn. Het is in ieder geval niet ideaal dat het nodig is....heb zelf een mp5 liggen AEG die ik er voor ga slachtofferen.

• j0rDy
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik zou eerst maar eens kijken welke locaties daadwerkelijk die 0.9 joule regel gaan hanteren, ik denk net als wat hierboven gezegd wordt dat een hoop spelers het teveel werk vinden en dus simpelweg ergens anders heen gaan, dus ik verwacht dat alles hetzelfde blijft en we gewoon met pang regel gaan werken.

Ik heb een gbbr mag die een klein beetje lekt, nu is het ventiel nergens op voorraad, dus ik zat te denken zijn dit niet gewoon general purpose ventielen die ik ook bij speciaalzaken kan halen? Ik heb al liggen zoeken maar kon zo niets vinden. Ik zou namelijk gelijk een paar setjes reserve willen hebben.

• Kaap
Ook hier een lek mag voor mijn Tm G17, maar ik heb er de ballen verstand van om dat zelf te doen. Kwam gisteren toevallig een shop bij die ze verkoopt voor €30,-, das een tientje minder dan normaal. Maar gewoon een nieuwe besteld.

• citruspers
Kaap schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:37:
Ook hier een lek mag voor mijn Tm G17, maar ik heb er de ballen verstand van om dat zelf te doen. Kwam gisteren toevallig een shop bij die ze verkoopt voor €30,-, das een tientje minder dan normaal. Maar gewoon een nieuwe besteld.
Bij mijn TM Hicapa was het een kwestie van de schroef onderop de mag wat beter aandraaien. Lijkt me een poging waard.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Dat, of een beetje teflon tape er om heen. Soms wil het ook wel eens helpen als je er een nieuwe o-ring op zet.

• NiGeLaToR
@Kaap waar lekt ie?
Had een mag die lekte door het vulnippeltje zelf en vond een aantal guides hoe je dat kunt fixen afhankelijk van waar het lekt. Ik moest de vulnippel eruit draaien en paar dagen in wd40 leggen en verhip daarna werkte die weer na wat proberen.

• Kaap
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:24:
@Kaap waar lekt ie?
Had een mag die lekte door het vulnippeltje zelf en vond een aantal guides hoe je dat kunt fixen afhankelijk van waar het lekt. Ik moest de vulnippel eruit draaien en paar dagen in wd40 leggen en verhip daarna werkte die weer na wat proberen.
De fill valve.

Nieuwe mag komt vandaag.

• NiGeLaToR
@Kaap mooi, die fill valves kun je sowieso bestellen voor een paar euro maar wellicht kun je met 1 van de vele guides dat ding zo weer werkend krijgen. Je schroeft hem er waarschijnlijk zo uit. Als de ‘piston’ van de valve stroef gaat is een wd40 badje wellicht wat en je kunt de o-ring meteen checken.

• Kaap
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:43:
@Kaap mooi, die fill valves kun je sowieso bestellen voor een paar euro maar wellicht kun je met 1 van de vele guides dat ding zo weer werkend krijgen. Je schroeft hem er waarschijnlijk zo uit. Als de ‘piston’ van de valve stroef gaat is een wd40 badje wellicht wat en je kunt de o-ring meteen checken.
Ik heb de mag uit elkaar gehaald. De fill valve echt uit die base halen lukt mij niet, geen tool voor. Gewoon es inspuiten met WD40?

GVD WD40 op!

• saikol
  • Laatst online: 25-04 19:09
Kaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:55:
[...]

Ik heb de mag uit elkaar gehaald. De fill valve echt uit die base halen lukt mij niet, geen tool voor. Gewoon es inspuiten met WD40?

GVD WD40 op!
Ik pak altijd gewoon een platte schroevendraaier, o ringetje invetten en 9/10 keer is het daarmee verholpen

• Kaap
saikol schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:05:
[...]

Ik pak altijd gewoon een platte schroevendraaier, o ringetje invetten en 9/10 keer is het daarmee verholpen
Klopt, heb hem opengeschroeft, heel die base unit met sollicone spray ingespoten. In elkaar gezet en toen liep die al stuk minder snel leeg dus wist toen dat het niet de valve zelf was. Die grote ring eraf gehaald en 2 uur in badje van sillicone gelegd. Daarna terug in elkaar en opgelost.

Dat ik een nieuwe mag besteld had geeft niks, ik had maar 2 mags total, nu 3. Dus in 1 in de Glock en de andere 2 op mijn belt. Ook prima!

• j0rDy
Zal hem ook eens uit elkaar halen en aan de slag met silliconen/wd40, een valve kost tussen de 5 a 10,- dus daar wil ik eigenlijk niet voor klooien, maar een nieuwe mag kost 60,- dat is een ander verhaal.

Iemand die binnenkort naar de power plant in antwerpen gaat? Ik wilde de 13e gaan maar was te laat met boeken, net als de rest van het team, nu gaan er 2.

j0rDy wijzigde deze reactie 28-12-2018 15:05 (5%)

• Kaap
j0rDy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:05:
maar een nieuwe mag kost 60,- dat is een ander verhaal.
€60,- :? Wat voor replica is dat dan wel niet?

• j0rDy
Kaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:23:
[...]

€60,- :? Wat voor replica is dat dan wel niet?
Umarex/vfc hk416 gbbr, sinds de barrel en hopup upgrade mijn primary geworden (en de ics par verkocht)

• Spikeee
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21-04 15:43
Toen airsoft legaal werd ben ik lid geworden van de NABV ... maar daar heb ik verder niks mee gedaan op dat moment. Toen ik naar het buitenland ging heb ik mij dus ook uitgeschreven. Nu ben ik mij er weer eens in aan het verdiepen en ik moet gewoon eens als introducee meedoen om te kijken of het wat voor mij is.

Ik moet eens kijken waar ik dat op korte termijn kan doen in de omgeving (zuid) limburg / eindhoven. Mogelijk Helenaveen @5 jan . Unit 13 heeft pas weer iets op 12 januari maar in die periode zit ik in het buitenland voor werk.

---
Er was nog plaats bij "OPERATION:”THE BEAST”" ~ Dark-forest morgen. Ik ben benieuwd :*) . Zijn er nog tweakers die gaan ?

Spikeee wijzigde deze reactie 29-12-2018 22:53 (21%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

j0rDy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:26:
[...]

Umarex/vfc hk416 gbbr, sinds de barrel en hopup upgrade mijn primary geworden (en de ics par verkocht)
Ik heb even opgezocht hoe dat er uit ziet (en een filmpje bekeken), maar dat is wel een heel mooi apparaat! Beviel de ICS Par je niet? Ik heb een hele tijd geleden met zo'n ICS Par gespeeld, ding was helemaal stock, ik was daar best onder de indruk van (hij schoot denk ik net iets minder ver en zuiver dan mijn geupgrade AUG).

Zelf ben ik nu vooral lyrisch over mijn SR25, ja, hij is vrij groot en zwaar, maar zo heerlijk om mee te spelen. En de 7.62 magazines zien er wel heel bruut uit :9~ :9~

In other news:
mijn concept voor een elektro pneumatische HPA engine maar even geparkeerd (hoewel ik er van overtuigd ben dat dit werkt had ik er wel een vrij stevige solenoide voor nodig, en dus alsnog een vrij stevige accu) en begonnen aan een volledig pneumatische variant zoals de PDIK van Mancraft. Vandaag maar weer eens aan verder werken.

Ben ook rustig aan begonnen met een conversie set om van AUG onderdelen een FG42 te maken. De eerste onderdelen heb ik nu, maar of dat op afzienbare tijd gaat lukken durf ik nog niet te zeggen.

• j0rDy
dr.lowtune schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:06:
[...]

Ik heb even opgezocht hoe dat er uit ziet (en een filmpje bekeken), maar dat is wel een heel mooi apparaat! Beviel de ICS Par je niet? Ik heb een hele tijd geleden met zo'n ICS Par gespeeld, ding was helemaal stock, ik was daar best onder de indruk van (hij schoot denk ik net iets minder ver en zuiver dan mijn geupgrade AUG).
Nee, ik was zeker tevreden over de ics par, heerlijke replica met goede out of the box performance, geen gedoe mee gehad whatsoever, maar ik wilde overstappen van aeg naar gbbr, voornamelijk wegens de recoil en werkende bolt, geeft mij psrsoonlijk een leukere ervaring met skirmen, en de realcaps laten je wat meer nadenken over tactisch spel, wat uitdagender is dan spray and pray

• InGen10
  • Laatst online: 23:59
Vandaag maar eens de knoop doorgehakt om de VFC HK417D te verkopen, Ik blijf het een machtig mooi apparaat vinden maar net wat te groot/zwaar voor mij.. Dan kan die beter op zoek naar een nieuw baasje..

Ook nog even nagevraagd of ik de trigger response kan verbeteren van mijn S&T G36c, jammer genoeg ging het lastig worden om er een GATE Titan in te (laten) bouwen dus dat kan ik ook wel vergeten.

Verder ben ik aan het rondkijken geweest voor een Krytac Kriss Vector, heeft iemand hier misschien ervaring met dat apparaat, als in upgradebaarheid en bruikbaarheid bij woodland skirms? (doe geen cqb)

(en wat duurt het toch lang tot de 26e wanneer we als het goed is weer naar Chambers gaan :D)

https://www.flickr.com/photos/jordymullink/

• rsnubje

rsnubje

InGen10 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:29:
Vandaag maar eens de knoop doorgehakt om de VFC HK417D te verkopen, Ik blijf het een machtig mooi apparaat vinden maar net wat te groot/zwaar voor mij.. Dan kan die beter op zoek naar een nieuw baasje..

Ook nog even nagevraagd of ik de trigger response kan verbeteren van mijn S&T G36c, jammer genoeg ging het lastig worden om er een GATE Titan in te (laten) bouwen dus dat kan ik ook wel vergeten.

Verder ben ik aan het rondkijken geweest voor een Krytac Kriss Vector, heeft iemand hier misschien ervaring met dat apparaat, als in upgradebaarheid en bruikbaarheid bij woodland skirms? (doe geen cqb)

(en wat duurt het toch lang tot de 26e wanneer we als het goed is weer naar Chambers gaan :D)
Is de G36 niet gewoon een v3 gearbox? Moet gewoon een v3 Titan in kunnen lijkt me, zonder al te veel problemen. Wellicht dat je wat bij moet dremelen?

Ik heb zelf een Kriss Vector en heb hem geupgrade met nieuwe gears(SHS paste niet zonder dremelen), nieuwe nozzle en nieuwe motor. Daarmee schiet hij zuiverder met 11.1v lipo's omdat hij dan normaal gesproken overshoot en nu niet meer. Grotendeels is de Vector te upgraden met v2 parts, alleen kun je de mosfet vooralsnog niet vervangen door wat beters. De range is verder wel degelijk, maar het is natuurlijk een CQB replica en schiet dus niet zover als een full fetched AR, al komt het wel dicht bij. In principe kun je de range vergroten met een langere barrel icm zo'n opzet stuk waardoor hij langer wordt.

Mocht je nog specifieke vragen hebben over de Vector, stel ze vooral.

• InGen10
  • Laatst online: 23:59
rsnubje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Is de G36 niet gewoon een v3 gearbox? Moet gewoon een v3 Titan in kunnen lijkt me, zonder al te veel problemen. Wellicht dat je wat bij moet dremelen?
Ik ben naar Airsoftcenter geweest gisteren, het was opzich ook wel mogelijk maar dan zou het onevenredig veel tijd kosten om het te laten doen. Volgens mij zeiden ze dat het makkelijker en goedkoper kon bij onder andere de TM en JG modellen.
Al met al ben ik best blij met mijn G36c en de range die daar uitkomt; en het werd net wat te duur voor alleen een trigger response upgrade. (En met mijn 2 linkerhanden zal ik er ook zelf maar niet aan beginnen :X )

Ook mooi om te horen dat de Vector toch nog een aardige range heeft, dat was eerlijk gezegt wel een twijfelpuntje voor mij, vooral als je kijkt naar hoe kort dat loopje eigenlijk is.

Zodra de 417 de deur uit is wordt het hopenlijk snel “hallo Vector”

https://www.flickr.com/photos/jordymullink/

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Vandaag alle parts geprint voor de DIY hpa engine, morgen de O-ringen er maar in zetten en hopelijk wat tijd op de draaibank om de paar metalen onderdeeltjes te maken. En dan het lange wachten op een lading pneumatische onderdelen.

Het is een gok of alles luchtdicht genoeg is, maar het is een mooi winterprojectje tot nu toe. Als het qua luchtdichtheid goed gaat kan ik daarna mooi de custom gearbox shell printen.

Iemand trouwens nog een full stock over voor een M4/M16? (ter vervanging van mijn crane stock)

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

InGen10 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:29:
Vandaag maar eens de knoop doorgehakt om de VFC HK417D te verkopen, Ik blijf het een machtig mooi apparaat vinden maar net wat te groot/zwaar voor mij.. Dan kan die beter op zoek naar een nieuw baasje.
Misschien wil @Francis hem wel. Die loopt al tijden te kwijlen op mijn 417 :P

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

Francis

CBR900RR SC28 Fireblade \o/

MueR schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Misschien wil @Francis hem wel. Die loopt al tijden te kwijlen op mijn 417 :P
Nein, ik wil liever een 416 :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-04 09:57

Damian

Insane Obtrusion

Is airsoft nu alleen leuk om het in een bos met je maten te doen, of is het ook leuk om in de achtertuin een beetje op targets te schieten, of is het daar minder geschikt voor?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Damian schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:21:
Is airsoft nu alleen leuk om het in een bos met je maten te doen, of is het ook leuk om in de achtertuin een beetje op targets te schieten, of is het daar minder geschikt voor?
Ik spendeer meer tijd aan tweaken en prutsen (op de leuke manier, eigen keuze) dan aan skirmen. Ik zou graag een diepe achtertuin hebben om in te schieten :P

* dr.lowtune doet dat maar niet in z'n stadstuintje

Kort gezegd: op targets schieten is ook leuk, maar een skirm in het bos, of cqb, is naar mijn idee vele malen leuker.

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04:11
Momenteel heb ik een stock krytac trident mkII pdw, ik ben er over na aan het denken hier een gate titan in te plaatsen. Weet echter niet of ik hier verstandig aan doe en of ik nog andere componenten moet upgraden.
iemand tips?

• rsnubje

rsnubje

JustM3 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:
Momenteel heb ik een stock krytac trident mkII pdw, ik ben er over na aan het denken hier een gate titan in te plaatsen. Weet echter niet of ik hier verstandig aan doe en of ik nog andere componenten moet upgraden.
iemand tips?
Opzich heeft Krytac prima internals, tenzij je misschien wat meer RPS of juist trigger response wilt, zou je de gears en motor aan kunnen passen. Alleen een Titan zal daarvoor niet genoeg zijn. Let wel, mocht je er daadwerkelijk een Titan in gaan zetten en je doet dit zelf, dit vereist wel het nodige dremel werk in de gearbox.

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04:11
Ik kan opzich goed omgaan met een dremel, dat is het probleem dus niet. Wat me echter wel tegenhoud is het wegslijpen van delen van de gearbox, door de stress die op de box komt te staan ben ik bang voor haarscheurtjes.
Denk je niet dat de triger respons zal verbeteren als je via de titan de gevoeligheid hoger zet, zeg stand 3 ipv 5.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

JustM3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:53:
Ik kan opzich goed omgaan met een dremel, dat is het probleem dus niet. Wat me echter wel tegenhoud is het wegslijpen van delen van de gearbox, door de stress die op de box komt te staan ben ik bang voor haarscheurtjes.
Denk je niet dat de triger respons zal verbeteren als je via de titan de gevoeligheid hoger zet, zeg stand 3 ipv 5.
Als je bang bent voor gearbox stress kan je ook altijd nog een sorbopad plaatsen (en natuurlijk de boel netjes radiusen). Sorbo helpt meteen met de ideale AoE.

• rsnubje

rsnubje

JustM3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:53:
Je hebt op meerdere manieren een gevoel van trigger response. Met de Titan erin zal het sowieso verbeteren, maar het zal bijv. nog altijd even lang duren, als je je daaraan stoort. Met bijv een high torque motor icm high-speed gears, zal de tijd veel korter zijn die nodig is om een cycle te maken.

• NiGeLaToR
Jippie. De NABV heeft een heel duidelijk filmpje gemaakt over de nieuwe fps-regels, lees ik in de nieuwsbrief. Mee eens, de geschreven regels zijn niet zo heel duidelijk :+

Zo ga ik zondag CQB spelen op een locatie waar de max BB gewicht 0,25 gram is en de max fps 360 en er gespeeld wordt zonder pang regel, want zinloos. Dat is dus een geheel nieuwe categorie. Gok dat er na 1-4-2019 eerder meer, dan minder, eigen categorieën bijkomen.

Hebben jullie je replica's al kunnen testen volgens de nieuwe eisen? Moet nog even snel m'n stockpile 0,32gr bb's opmaken, dat gaat zondag dus alleen niet lukken.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 16-01-2019 17:08 (9%)

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True