Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Airsoft Topic deel 3/4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:09
Kaap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 05:56:
[...]

Same, en het oog wil ook wat :+ Ga ik naar een indoorlocatie dan neem ik wel een meshmask mee.
Doe ook beide, wordt buiten eigenlijk maar zelden geraakt. Toch is er wel een andere uitdaging: zo'n paarse stip blijft best lang hangen, dus op zich als je een keer een enthousiaste full auto salvo van dichtbij uit je lip moet peuteren (recent bij waar ik regelmatig speelde gebeurt) dan zie je er toch een paar weken 'anders' uit :+

Maargoed, kijk altijd even of ik belangrijke afspraken na het weekend heb en hoe toonbaar ik moet zijn :P

• Kaap
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:09
NiGeLaToR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

Doe ook beide, wordt buiten eigenlijk maar zelden geraakt. Toch is er wel een andere uitdaging: zo'n paarse stip blijft best lang hangen, dus op zich als je een keer een enthousiaste full auto salvo van dichtbij uit je lip moet peuteren (recent bij waar ik regelmatig speelde gebeurt) dan zie je er toch een paar weken 'anders' uit :+

Maargoed, kijk altijd even of ik belangrijke afspraken na het weekend heb en hoe toonbaar ik moet zijn :P
Als ze paars zijn is er van te dichtbij of te hard geschoten. Bij mij meestal zijn hits meestal goed rood en met dag of 2 weg. Maar goed, bij mij zitten die nooit in het gezicht, ik speel niet tegen HPA speedsoft kiddos die alleen op je hoofd mikken, zelfs als ze je torso volledig kunnen zien.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• NiGeLaToR
Kaap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Als ze paars zijn is er van te dichtbij of te hard geschoten. Bij mij meestal zijn hits meestal goed rood en met dag of 2 weg. Maar goed, bij mij zitten die nooit in het gezicht, ik speel niet tegen HPA speedsoft kiddos die alleen op je hoofd mikken, zelfs als ze je torso volledig kunnen zien.
Nee, dat zeg ik, ben buiten nog niet op m'n gezicht geraakt, maar hoorde zo'n episch verhaal over iemand die van dichtbij de volle laag had gehad en bb's uit z'n lip moest peuteren. Risico bestaat altijd, ook als je buiten speelt.

Overigens na een shootout pistol hits op m'n been gekregen en die zijn nog steeds niet helemaal weg. Was een meter of 5, dus ook weer niet zo dichtbij :)

Anyway, it's all part of the game, maak me er niet zo druk om. Zondag bij Combat City in Leiden spelen, dan gaat de volledige gezichtsbescherming gewoon weer op :)

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 02-10-2018 12:56 (11%)

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 20:41
Kaap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ben een keer net boven m'n wenkbrauw geraakt door een sniper, deze shoot zeker niet te hard (voelde het zelfs amper) en ook niet van te dichtbij. Het begon wel te bloeden als een malle..heel m'n bril en masker zat binnen no-time onder het bloed 8)7 .

Ligt in de meeste gevallen waar je wordt geraakt in hoeverre het rood/paars gaat worden.

Ik speel sindsdien altijd met een meshmask (al vanaf het begin) en nu ook met een petje en in de winter een muts. Niet zozeer tegen pijn, maar puur omdat ik op mn werk niet als oorlogsheld bij klanten binnen kan lopen :P

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik ben dit weekend erachter gekomen. Dat je zeker niet op sokken moet besparen... 2 evenementen op 1 dag. De tijd dat ik niet aan het lopen was ongeveer 1 1/2 uur onderweg naar het volgende event.

Toen ik s' ochtends aan het haasten was om op tijd te vertrekken, heb ik de goedkoopste lange sokken aangetrokken die ik met mijn slapende kop kon vinden.. ;w

Om 7 uur in de auto en was om half 1 thuis. Ik wist niet dat je zoveel blaren kon krijgen... Ik denk dat ik rond de ochtendpauze al last begon te krijgen. De rest van de middag/avond gewisseld tussen schoenen. Maar om 23:00 tocht echt de handdoek in de ring gegooid. Nu even echt goede sokken besteld. Die gaan standaard in de tas en er niet meer uit. (Behalve om te wassen dan.)

Van het weekend trouwens iemand die iedereen liep te overtuigen. Dat je vanaf 1 januari als sniper met minimaal .40 moet spelen. Want dat waren de nieuwe regels. :F

(Dit was geen grapje trouwens.. Hij meende het bloedserieus.)

Ik heb hem nog maar even in zijn waas gelaten. _O-

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:11

dr.lowtune

(o\ | /o)

Aksnes schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:16:
Ik ben dit weekend erachter gekomen. Dat je zeker niet op sokken moet besparen... 2 evenementen op 1 dag. De tijd dat ik niet aan het lopen was ongeveer 1 1/2 uur onderweg naar het volgende event.

Toen ik s' ochtends aan het haasten was om op tijd te vertrekken, heb ik de goedkoopste lange sokken aangetrokken die ik met mijn slapende kop kon vinden.. ;w

Om 7 uur in de auto en was om half 1 thuis. Ik wist niet dat je zoveel blaren kon krijgen... Ik denk dat ik rond de ochtendpauze al last begon te krijgen. De rest van de middag/avond gewisseld tussen schoenen. Maar om 23:00 tocht echt de handdoek in de ring gegooid. Nu even echt goede sokken besteld. Die gaan standaard in de tas en er niet meer uit. (Behalve om te wassen dan.)

Van het weekend trouwens iemand die iedereen liep te overtuigen. Dat je vanaf 1 januari als sniper met minimaal .40 moet spelen. Want dat waren de nieuwe regels. :F

ik gebruik zelf voetbalkousen, nog nooit blaren gehad en icm deet heb ik het idee dat het ook goed tegen de creepy crawlies is (of het ook echt zo is weet ik niet :P ). Uiteraard wel met fijne schoenen.

En dat laatste, tja, een cursus begrijpend lezen zou voor een hoop mensen best veel goeds kunnen doen. Ik moet iig voor het eind van het jaar nog even 1000 0,43bb's wegschieten :P

• williewimp
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:39
Heeft er iemand ervaring met barrels die je al R hopped kunt bestellen? Ik kwam er eentje tegen en ik vroeg me af hoe goed die werken. Ik kwam de volgende tegen:
http://umbrellaarmory.com/prometheus-r-hop

• saikol
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-02 21:16
Kaap schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 05:56:
[...]

Same, en het oog wil ook wat :+ Ga ik naar een indoorlocatie dan neem ik wel een meshmask mee.
Nee zelfs dat niet, altijd een bitje in. Indoor en outdoor verder niets

• [m]engineer
  • Laatst online: 09:27
williewimp schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:04:
Heeft er iemand ervaring met barrels die je al R hopped kunt bestellen? Ik kwam er eentje tegen en ik vroeg me af hoe goed die werken. Ik kwam de volgende tegen:
http://umbrellaarmory.com/prometheus-r-hop
Ja, prima dingen, alleen gruwelijk duur. Heb een aantal barrels met r hop en een aantal met gewoon een maple leaf bucking. Kan nou niet echt zeggen dat die R hop gigantisch veel beter is. (Beide pdi)

Bovenste aeg heeft een maple leaf bucking en de onderste (F2) heeft een R-hop

http://i68.tinypic.com/2vlmr2e.jpg

Ik wil de onderste wat meer tacticool maken :9
Iemand nog een tip voor accesoires / een leuk lampje?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Marijnsp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:40:
[...]

een 3x of 4x flip-to-side scope 8)

Ik gebruik zelf in mijn replica's de maple leaf buckings, tot grote tevredenheid. Een echte vergelijking met R-hop heb ik nog niet gemaakt, mijn zwager wel en volgens hem maakt het niet veel verschil. R-hop kost iets meer tijd om te installeren.

• saikol
R hop kost inderdaad meer tijd en heeft naar mijn idee niet echt veel zin om uit te voeren, daarnaast heeft de rhopped barrel waar naar gelinkt werd een heel smal barrel window waardoor 9/10 nubs niet IN het window passen waardoor je hop niet evenreding verdeeld of niet genoeg druk op de bb kan geven. De barrels zelf zijn wel heel goed en mooi polished. Ik koop ze zelf oo kaltijd vanwege de prijs/kwaliteit verhouding maar het eerste wat ik doe is de vijl pakken en voorzichtig het window uitvijlen tot deze 5,2mm bij 4,2mm meet. Het een concave nub die ik 3D print die hier precies in past en dan haal ik met een simpele flathop al zeer goede resultaten

• arnieo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-02 14:43
Voor komende zaterdag heb ik nog 3 plekjes vrij in de auto richting The chambers in belgie. Groot deel van de groep kan ineens niet mee.

Mochten er dus nog tweakers op zoek zijn naar een lift die kant op. Stuur mij een PM. Ik vertrek vanuit de regio Ede/Rhenen/Veenendaal. Een stukje omrijden om je mee te nemen is geen probleem. Brandstof kosten worden verdeelt.

Ook al je gear gaat prima passen ;)

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:26
Marijnsp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:40:

Armytek Predator er op zetten, heb ik ook met mijn boot (F2000) gedaan.

I'm a photographer, not a terrorist

• williewimp
saikol schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:49:
R hop kost inderdaad meer tijd en heeft naar mijn idee niet echt veel zin om uit te voeren, daarnaast heeft de rhopped barrel waar naar gelinkt werd een heel smal barrel window waardoor 9/10 nubs niet IN het window passen waardoor je hop niet evenreding verdeeld of niet genoeg druk op de bb kan geven. De barrels zelf zijn wel heel goed en mooi polished. Ik koop ze zelf oo kaltijd vanwege de prijs/kwaliteit verhouding maar het eerste wat ik doe is de vijl pakken en voorzichtig het window uitvijlen tot deze 5,2mm bij 4,2mm meet. Het een concave nub die ik 3D print die hier precies in past en dan haal ik met een simpele flathop al zeer goede resultaten
Over de window grootte had ik nog niet nagedacht....
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een replica, en ik zat er aan te denken om AEG in één keer over te slaan en direct met 'n tippmann m4 te beginnen. Het zwakke punt van die replica is de hop up en barrel. Dus dat zou ik dan meteen tackelen met de TDC mod (top down centre) en een goede barrel. Die TDC mod schijnt goed te werken met een r hopped barrel.
De reden dat ik naar zo'n pre r hopped barrel kijk is omdat ik echt wel handig ben, maar met uitzondering van priegel werk.

• saikol
@williewimp ik ben persoonlijk niet zo’n fan van de tippmann, heb er al een aantal met gebroken receivers voorbij zien komen, exemplaren die overal naartoe schieten behalve waar ze naartoe moeten schieten en die slag beperkt je movement toch ook deels.

Ikzelf ben begonnen met een simpele specna arms heb toen ook een tijdje met hpa geschoten, daarna hpa met een airstock. Begin dit jaar een TM gekocht en laten upgraden in engeland en na de eerste skirm ermee gelijk alle andere replicas verkocht omdat ik op slag verliefd was. Ik laad 2 accus op voor een dag en kan gewoon zonder omkijken naar een skirm, nergens gezeur met afstellen, druk bijstellen, smeren of zoiets. Af en toe de barrel schoonmaken en dat was het. Hij heeft me aardig wat gekost, maar qua extra realisme door de bolt stop funtie bij een leeg magazijn, de lichte recoil enzovoorts is het mij echt waard. En dan natuurlijk nog de range die zoals het een TM betaamt gewoon uitstekend is

• [m]engineer
dr.lowtune schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

een 3x of 4x flip-to-side scope 8)

Ik gebruik zelf in mijn replica's de maple leaf buckings, tot grote tevredenheid. Een echte vergelijking met R-hop heb ik nog niet gemaakt, mijn zwager wel en volgens hem maakt het niet veel verschil. R-hop kost iets meer tijd om te installeren.
Hmm een Vortex VMX-3T heb ik al een tijdje willen hebben. Mocht ik mijn diploma gehaald hebben (bijna afgestudeerd) Weet ik wat ik als cadeautje voor mezelf koop :9

• williewimp
saikol schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:55:
@williewimp ik ben persoonlijk niet zo’n fan van de tippmann, heb er al een aantal met gebroken receivers voorbij zien komen, exemplaren die overal naartoe schieten behalve waar ze naartoe moeten schieten en die slag beperkt je movement toch ook deels.

Ikzelf ben begonnen met een simpele specna arms heb toen ook een tijdje met hpa geschoten, daarna hpa met een airstock. Begin dit jaar een TM gekocht en laten upgraden in engeland en na de eerste skirm ermee gelijk alle andere replicas verkocht omdat ik op slag verliefd was.
Ik merk dat ik echt nog zoekende ben. Over TM hoor ik ook nagenoeg goede verhalen.

Ik hing een beetje richting tippman omdat de onderdelen die je kan/zou moeten upgraden vrij beperkt zijn. Aan een aeg kun je honderden euro's uitgeven.

Maar ja, een TM is af fabriek best goed. Dan valt 't waarschijnlijk wel mee.

Qua replica model vind ik zelf een SCAR L of H heel gaaf. Het is wat anders dan een m4, maar is ook gewoon modern en heeft mogelijkheden qua monteren van extraatjes.

Ik ga nog even onderzoek doen naar de TM SCAR replicas.

Zou je in een pm kunnen laten weten welke replica je gehaald hebt, en waar? Ook die upgrades etc? Ik ben wel benieuwd.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

williewimp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Ik merk dat ik echt nog zoekende ben. Over TM hoor ik ook nagenoeg goede verhalen.

Ik hing een beetje richting tippman omdat de onderdelen die je kan/zou moeten upgraden vrij beperkt zijn. Aan een aeg kun je honderden euro's uitgeven.

Maar ja, een TM is af fabriek best goed. Dan valt 't waarschijnlijk wel mee.

Qua replica model vind ik zelf een SCAR L of H heel gaaf. Het is wat anders dan een m4, maar is ook gewoon modern en heeft mogelijkheden qua monteren van extraatjes.

Ik ga nog even onderzoek doen naar de TM SCAR replicas.

Zou je in een pm kunnen laten weten welke replica je gehaald hebt, en waar? Ook die upgrades etc? Ik ben wel benieuwd.
elke replica kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Ik heb nu ook al een aantal keer die tippmann's gezien en ik ben er niet heel erg van onder de indruk eerlijk gezegd. Bij een goede AEG hoef je ook maar weinig/niks te upgraden.

Als ik kijk naar mijn AEG's dan zet ik er altijd een AB-Mosfet in (die soldeer ik zelf, kost een paar euro), AoE mod, o-ring nozzle (paar euro), netjes shimmen en soms een goede hop-up unit en barrel. Af en toe upgrade ik ook de piston en piston head. Dat hoeft je bij elkaar echt niet heel veel geld te kosten.

• williewimp
Wat is de AoE mod? Er komen zo veel mods langs dat ik het niet meer kan volgen.

Ik zat van de week een "airsoftguide voor beginners" tegen op youtube en het eerste wat de beste man deed was afkortingen gebruiken en niet uitleggen wat die betekende. 8)7

• [m]engineer
williewimp schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:35:
Wat is de AoE mod? Er komen zo veel mods langs dat ik het niet meer kan volgen.

Ik zat van de week een "airsoftguide voor beginners" tegen op youtube en het eerste wat de beste man deed was afkortingen gebruiken en niet uitleggen wat die betekende. 8)7
AoE = angle of engagement.

Ik vindt zelf VFC ook hele goede replica's maken. Internals zijn ook goed afgewerkt. Ook houd je dan nog wat geld over ten opzichte van een TM. Externals zijn ook gewoon echt goed. Zwart is mooi mat zwart en niet van die glimmende el cheapo coating zoals je bij de goedkopere merken ziet. De avalon welke ik heb zit standaard een mosfet in, Oring nozzle, delayer chip en zijn ontworper voor 400 fps dus extra verstevigd en zeker sterk genoeg voor 360 fps.

Of je moet recoil shock een vereiste vinden. Dan zou ik voor TM gaan.

• saikol
@williewimp ik heb een TM HK416 delta gekocht bij fire support, zij hebben deze geupgrade naar 345fps en de gears vervangen (tegen slijtage) en ik had er een btc spectre bij gekocht welke zij geïnstalleerd hebben.

Daarmee zou je in principe al een heel eind komen (ook zodner de spectre, maar ik wilde er een mosfet in zodat ik precocking had en gearbox locks voorkomen kunnen worden.)

Ik heb zelf een prometheus barrel met purple bucking en mijn eigen concave nub er in gestoken. Daarna is hij nog een keer terug geweest voor een nieuwe air nozzle piston head en dergelijke. Mocht je voor een recoil shock willen gaan: airsoft doctor in boom is een kwalitatief zeer goede shop welke ook echt goed technisch werk af kunnen leveren.

• williewimp
Marijnsp schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:20:
[...]

Ik vindt zelf VFC ook hele goede replica's maken. Internals zijn ook goed afgewerkt. Ook houd je dan nog wat geld over ten opzichte van een TM.
Ik zit eigenlijk vooral te geilen op een SCAR model, na wat research gedaan te hebben naar de VFC bleek dat ze een ouderwets type hop up unit gebruiken (met die wieltjes aan de zijkant), die ook nog eens van vrij geodkoop transparant plastic wordt gemaakt. Zover ik begrijp schijnt dat inferieur te zijn aangezien door gebruik de instelling wat wil verschuiven over tijd en omdat hij wat slapper is. De TM heeft zo'n rotary stijl hop up. Daarom hang ik een beetje naar de TM.

En ja, die hop up is te vervangen naar een aftermarket exemplaar, maar die zijn 40 euro wat het verschil tussen VFC en TM veel kleiner maakt. Zo ver ik zo snel kan vinden is de TM ongeveer 530 en de VFC heb ik moeite mee om een prijs te vinden. Ze lijken slecht leverbaar of misschien ligt het gewoon aan mij.

Sterker nog, ze zijn ook niet vindbaar op de VFC site.

• nightw4lker
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-02 17:19
welke sokken kan je aanraden?
Aksnes schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:16:

• [m]engineer
williewimp schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Ik zit eigenlijk vooral te geilen op een SCAR model, na wat research gedaan te hebben naar de VFC bleek dat ze een ouderwets type hop up unit gebruiken (met die wieltjes aan de zijkant), die ook nog eens van vrij geodkoop transparant plastic wordt gemaakt. Zover ik begrijp schijnt dat inferieur te zijn aangezien door gebruik de instelling wat wil verschuiven over tijd en omdat hij wat slapper is. De TM heeft zo'n rotary stijl hop up. Daarom hang ik een beetje naar de TM.

En ja, die hop up is te vervangen naar een aftermarket exemplaar, maar die zijn 40 euro wat het verschil tussen VFC en TM veel kleiner maakt. Zo ver ik zo snel kan vinden is de TM ongeveer 530 en de VFC heb ik moeite mee om een prijs te vinden. Ze lijken slecht leverbaar of misschien ligt het gewoon aan mij.

Sterker nog, ze zijn ook niet vindbaar op de VFC site.
Dat had ik niet mee gekregen :)
Voor een scar indd geen vfc.

• Aksnes
  • Nu online
tommekevda schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:12:
welke sokken kan je aanraden?

[...]
Zelf nog geen ervaring met goede. Ik ben op dit moment naar deze Enforma aan het kijken. Hoor er goede verhalen over.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:39

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Sokken maken niet veel uit. Zorg voor goede wandelsokken. Je lokale sportwinkel kan je daar vast aan helpen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• [m]engineer
Xsocks :Y

In de vakantie in Noorwegen dagen lang op gelopen (met bepakking). Persoonlijk vind ik ze stukken beter dan bijvoorbeeld Falke.

--------
Gisteren avond mijn aeg nog eens gemeten. Hij creept een beetje, 1.17 joule met een .20 en ~1.20 met een .28. Vraag me af of dat voor problemen gaat zorgen in 2019. Hopenlijk verliest hij nog een paar fps. (hij is pas 1 skirm oud)

• NiGeLaToR
Vette dag bij Combat City in Leiden achter de rug. Toffe scenario’s, goede groep en lekkere actie. Tot hand2hand combat aan toe :+

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Heeft iemand trouwens nog een vsr10/bar10 cylinder liggen? Ik ben op zoek naar een exemplaar voor een experimentje, ik vind het zonde om er meteen een nieuwe van aylax of airsoftpro voor te kopen.

• williewimp
MueR schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:39:
Sokken maken niet veel uit. Zorg voor goede wandelsokken. Je lokale sportwinkel kan je daar vast aan helpen.
Goede sokken hoeven niet per se heel dik te zijn. Ik heb persoonlijk nogal zweetpoten dus ik kies wel voor n goede kwaliteit sok, maar hij moet wel ventileren en niet te dik zijn. Zeker niet in de zomer.
Ook op een event in de winter kan het geen kwaad om een extra paar mee te nemen die wat koeler is. Als je actief bezig bent krijg je het snel warm.

Het blijft wel allemaal persoonlijke voorkeur.

williewimp wijzigde deze reactie 09-10-2018 11:14 (4%)

• nightw4lker
Kan iemand goede grenades aanraden? Vrijdag zat ik bv in een soort van "stalemate" situatie waarbij een tegenstander met een melee wapen achter de hoek stond en ik met mijn sidearm aan de andere kant van de muur. Ik vind mijn wapen om de hoek houden en zonder te kijken en pang pang roepen nogal een dick move, dus heb een kleine minuut moeten wachten op backup. vandaar mijn vraag. liefst iets dat gebruiksvriendelijk is en low budget. vooral voor indoor cqb.

• Kaap
Nou, Delta Outpost Gasselte moet dicht na December. Terrein is verkocht.

Jammer, we houden maar weinig enigszins realistische locaties over in Nederland. Bunker Hill zeker de laatste dan :?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Kaap schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:11:
Nou, Delta Outpost Gasselte moet dicht na December. Terrein is verkocht.

Jammer, we houden maar weinig enigszins realistische locaties over in Nederland. Bunker Hill zeker de laatste dan :?
Oei, dat is slecht nieuws, kwam er altijd met veel plezier! Waar heb je het nieuws vandaan?

• Kaap
dr.lowtune schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Oei, dat is slecht nieuws, kwam er altijd met veel plezier! Waar heb je het nieuws vandaan?
Van hun eigen FB pagina.

• williewimp
tommekevda schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:23:
Kan iemand goede grenades aanraden? Vrijdag zat ik bv in een soort van "stalemate" situatie waarbij een tegenstander met een melee wapen achter de hoek stond en ik met mijn sidearm aan de andere kant van de muur. Ik vind mijn wapen om de hoek houden en zonder te kijken en pang pang roepen nogal een dick move, dus heb een kleine minuut moeten wachten op backup. vandaar mijn vraag. liefst iets dat gebruiksvriendelijk is en low budget. vooral voor indoor cqb.
Voordat je besluit dat soort spullen te bestellen raad ik je aan het volgende artikel te lezen:
https://www.nabv.nl/docs/...softgranaten.pdf?sfvrsn=2

• Kaap
Ik vind die airsoft grenades maar een gedoe. Wat dat betreft kun je beter die pyros overnemen die je in Belgie mag gebruiken. Veel eenvoudiger.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Zo, heb maar meteen voor het weekend van 8 en 9 december een plekje op Gasselte gereserveerd, ik wil er toch nog wel graag een laatste keer spelen!

Over een weekje of 2 eens kijken in Weert, of dat wat is.

• citruspers
Kaap schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 06:33:
Ik vind die airsoft grenades maar een gedoe.
Het probleem met die granaten is vooral dat je hem eigenlijk meteen na het gooien weer op moet halen, anders is de kans helaas vrij groot dat iemand anders dat voor je doet....

• nightw4lker
Bedankt voor de lectuur, maar ik ben er vergeten bij te melden dat ik een Belg ben en, voorlopig, enkel in Belgie speel.
williewimp schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Voordat je besluit dat soort spullen te bestellen raad ik je aan het volgende artikel te lezen:
https://www.nabv.nl/docs/...softgranaten.pdf?sfvrsn=2
Het ding met die pyrotechnics is. de locatie waar ik nu naartoe ga "airsoft limburg" laat die niet toe. Morgen ga ik The Island in Antwerpen eens uitproberen. Op hun site zie ik niet meteen iets staan over pyrotechnics. k zal het morgen daar eens vragen of het is toegestaan. want airsoft limburg is wat te lang rijden om wekelijks te doen (1:15h)

nightw4lker wijzigde deze reactie 11-10-2018 15:36 (28%)

• NiGeLaToR
Kaap schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 06:33:
Ik vind die airsoft grenades maar een gedoe. Wat dat betreft kun je beter die pyros overnemen die je in Belgie mag gebruiken. Veel eenvoudiger.
Of het is zo'n knalding en als die dan in een ruimte vol obstakels af gaat 'is iedereen af' of het is zo'n ding waar 12 bb's uitkomen waardoor nooit iemand daadwerkelijk geraakt wordt.

Ik zeg weg ermee, tis inderdaad alleen maar een irritante gimmick.

• nightw4lker
Deze is me al een paar keer aangeraden geweest.
https://planetairsoft.be/....html#/12-color-grn_groen

maar als ik het zo lees is het meer een gedoe dan het eigenlijk waard is?
NiGeLaToR schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Of het is zo'n knalding en als die dan in een ruimte vol obstakels af gaat 'is iedereen af' of het is zo'n ding waar 12 bb's uitkomen waardoor nooit iemand daadwerkelijk geraakt wordt.

Ik zeg weg ermee, tis inderdaad alleen maar een irritante gimmick.
Heb je links naar interessante knallers? :)

*edit. ik had je antwoord even anders geinterpreteerd.
Ik dacht dat je voorstander was van knallers :)

nightw4lker wijzigde deze reactie 11-10-2018 15:40 (27%)

• williewimp
Ik ben persoonlijk in principe tegen die knallers. Zolang ik geen gehoorbescherming draag wens ik niet ongevraagd met vuurwerk bestookt te worden.

Ik heb mijn oren nodig voor mijn werk.

Granaten die bb's lanceren prima, zolang ook die niet een te luide knal maken.

• NiGeLaToR
@tommekevda weet je, tis gewoon een toffe hobby en ik denk dat iedereen een eigen manier heeft om er wat leuks van te maken. Er zijn gasten die halve dagen met hun ene granaat rondlopen en het helemaal tegek vinden dat ie knalt.. de ander heeft een gun van 1,5 meter op een indoor locatie, weer een ander loopt in een halve EOD outfit. Dus uiteindelijk.. doe wat je leuk vindt :) Ik heb er eigenlijk geen last van zolang vooraf maar duidelijk is wat zo'n granaat voor 'waarde' heeft in het spel. Zondag minutenlange debatten over of iedereen nu wel of niet af was in een ruimte waar zo'n ding af ging - das wel storend.

• nightw4lker
NiGeLaToR schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:05:
@tommekevda weet je, tis gewoon een toffe hobby en ik denk dat iedereen een eigen manier heeft om er wat leuks van te maken. Er zijn gasten die halve dagen met hun ene granaat rondlopen en het helemaal tegek vinden dat ie knalt.. de ander heeft een gun van 1,5 meter op een indoor locatie, weer een ander loopt in een halve EOD outfit. Dus uiteindelijk.. doe wat je leuk vindt :) Ik heb er eigenlijk geen last van zolang vooraf maar duidelijk is wat zo'n granaat voor 'waarde' heeft in het spel. Zondag minutenlange debatten over of iedereen nu wel of niet af was in een ruimte waar zo'n ding af ging - das wel storend.
good point.ik neem aan dat er met een BB granaat minder discussie is. ofwel ben je geraakt of wel niet. of je bent een cheater.. :) 3 opties dus :D

• NiGeLaToR
tommekevda schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

good point.ik neem aan dat er met een BB granaat minder discussie is. ofwel ben je geraakt of wel niet. of je bent een cheater.. :) 3 opties dus :D
Ja zou ik ook leuker vinden :) (opmerking over geluid is wel valide, maar dat geldt ook voor m'n G&G Firehawk, als je daar naast staat heb je piepende oren O-) )
Overigens gooien we soms voor de grap met een uitgebrande rookgranaat en dat werkt al net zo goed, duikt toch iedereen even weg :+

• nightw4lker
>:) goeike. en misschien ook een elegante oplossing :)

• NiGeLaToR
Haha, the art of deception :+ Als ik op een dag het andere team niet op elkaar heb weten te laten schieten is het geen goede dag geweest :9

• citruspers
williewimp schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:03:
Ik ben persoonlijk in principe tegen die knallers. Zolang ik geen gehoorbescherming draag wens ik niet ongevraagd met vuurwerk bestookt te worden.

Ik heb mijn oren nodig voor mijn werk.

Granaten die bb's lanceren prima, zolang ook die niet een te luide knal maken.
Eens, ben er ook geen fan van, ben altijd bang dat iemand zo'n ding in m'n nek gooit....
Een tijd terug in Liouville gooide een of andere mafketel zo'n ding naar ons terwijl we aan het schieten waren in een ondergronds tunnelstelsel. 8)7 Toen dat ding af ging was ik er echt wel even klaar mee...

• Kaap
Toevallig vandaag bij een UK tailor terecht gekomen die neck gaitors maakt waarin hij een meshguard voor de mond heeft verwerkt. Dus de looks van een gaitor/neckwrap en wel gebitsbescherming.

Heb er 1 besteld om te kijken of het wat is. Ik post de foto's hier wel wanneer binnen.

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:33
@Kaap ben heel benieuwt of het iets is! hoor graag jou ervaring

• NiGeLaToR
Interessant @Kaap Zondag werd er bij iemand die alleen een neckwrap om had voor z'n mond nog een voortand uitgeschoten, daar heb je in de praktijk dus weinig aan. Verder maar 1 bb uit iemands gezicht hoeven laten peuteren.. 360 fps is evengoed al best hard.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 16:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Over mondbescherming gesproken, zijn er hier nog aanraders voor mensen met een lekker ruwe baard? Ik werd de vorige keer vierkant gestoord van de jeuk die die mesh dingen veroorzaakte.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Kaap
Na iets meer dan een week wachten komt vandaag dan ook mijn HAO "Geisselle" SMR rail binnen *O* Goodbye Piccatiny :w

D4NG3R schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:14:
Over mondbescherming gesproken, zijn er hier nog aanraders voor mensen met een lekker ruwe baard? Ik werd de vorige keer vierkant gestoord van de jeuk die die mesh dingen veroorzaakte.
Sisu mouthguard en een neckgaitor/balaclava/shemagh.

Kaap wijzigde deze reactie 12-10-2018 06:19 (30%)

• [m]engineer
tommekevda schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:23:
Ik heb vandaag deze besteld:
https://www.youtube.com/watch?v=tsSurYSmoZ4&t=208s

Eigenlijk het zelfde als een tornado. kwam neer op +- 40 euro per stuk. Dat vindt ik persoonlijk nog wel te overzien. (En gemaakt in frankrijk, dus waarschijnlijk geen chinese rommel)

[m]engineer wijzigde deze reactie 12-10-2018 07:50 (3%)

• williewimp
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen @Marijnsp
Post vooral je ervaringen.

• NLMarcel194
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:24
hes van zweeden gaat stoppen
https://www.hesvanzweeden.nl
is in arnhem

korting van 10 tot 70 % in de winkel

misschien hebben jullie er wat aan

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Spijtig. Leuke winkel vaak geweest.
Jammer.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:18

nst6ldr

gold noob report

NLMarcel194 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:31:
hes van zweeden gaat stoppen
https://www.hesvanzweeden.nl
is in arnhem

korting van 10 tot 70 % in de winkel

misschien hebben jullie er wat aan
Helemaal, of alleen airsoft handel? Die tent bestaat echt al heel lang (kende 'm als gewoon schutter al), dat moet dan een zware keuze geweest zijn.

Rheinmetall Borsig <3

• NiGeLaToR
Begrijp helemaal inderdaad.

• NLMarcel194
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:24
nst6ldr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:22:
[...]
Helemaal, of alleen airsoft handel? Die tent bestaat echt al heel lang (kende 'm als gewoon schutter al), dat moet dan een zware keuze geweest zijn.
helemaal waarom is me nog niet duidelijk

ben zelf kkg schutter aantal leden van mijn club zijn er al heen geweest
dus vandaar dat ik het wist

wat ze nog hebben weet ik niet zal wel hard gaan denk voor mijn is het net te ver om eve te kijken

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Even wat achtergrondinfo (google is my friend)

https://www.omroepgelderl...Ook-dinosaurussen-sterven

Het zat er dus aan te komen

• Kaap
Iets anders, mogen we hier ook foto's plaatsen van onze replica's etc? Deze forum sectie is namelijk openbaar en voor iedereen te zien.

• [m]engineer
@Kaap Het plaatsen van een foto is toch gewoon legaal? :p
Als er maar niets verkocht wordt lijkt me.

• Kaap
Vandaag de NABV enquête even uitgebreid ingevuld met de nodige kritiek.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 16:04

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Kaap schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:28:
Vandaag de NABV enquête even uitgebreid ingevuld met de nodige kritiek.
Dit dus, maar wel opbouwend - niet simpelweg afkraken onder het mom van laat het ze maar uitzoeken. :)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Kaap
Absoluut. Ben ook van mening dat dit het moment is dat iedereen zijn mening kan uitten. Er wordt nogal wat geklaagd, well, here's your chance.

• NiGeLaToR
Ja prima, dit is altijd een eerste stap. Betekent alleen niet dat er daarna ook echt iets verandert, maar toch :)

• Kaap
Nee, dat verwacht ik ook niet. Ben nog net geen jaar lid, maar de vraag in die enquete hoe mijn beeld van de NABV is heb ik toch negatief moeten invullen.

NABV is voor mij, en ik vermoed voor veruit de meeste airsoft spelers, niet meer dan een noodzakelijk iets zodat we thuis een replica kunnen houden waar we een wrange nasmaak aan overhouden als we zien hoeveel geld daar jaarlijks binnenkomt en wat je daar dan voor terugkrijgt.

Kaap wijzigde deze reactie 20-10-2018 13:30 (21%)

• NiGeLaToR
@Kaap sterker nog, ik heb er bewust voor gekozen me er niet druk om te maken want wist van te voren dat ik lid moest worden om het als hobby te beoefenen. Had niet verwacht dat het na 5 jaar al zo erg zou zijn, maargoed wie weet gaat er met genoeg (negatieve) feedback eindelijk een lampje branden.

Ben dus ook ronduit negatief over de NABV, zowel qua wat je ervoor krijgt als wat ze (niet) voor de sport betekenen.

Maargoed als ik binnenkort weer een avondje ga trainen en skirmen denk ik daar niet meer aan :)

• Kaap
Oh absoluut, kijk uit naar volgende skirm. Daar doe ik het voor en maak me verder weinig druk over de NABV. Zoals ik zei, noodzakelijke verplichting die helaas veel geld kost.

• [m]engineer
Ik kan simpelweg geen positief woord over de NABV brengen zeker als ik naar de begrotingen ga kijken en wat we er nu daadwerkelijk voor terug krijgen. Twee lease wagens van 40.000 euro (Waarvoor hebben ze twee luxe gezinswagens nodig?), een pand wat 160k per jaar kost.

En die loonkosten.... 9!! FTE met totale kosten van 550k. Dit is 5.000 euro per persoon per maand! Waar kan ik soliciteren? De gemiddelde fulltime baan betaald dit niet eens.

Hiernaast was afgelopen jaar ook nog eens 90.000 euro gereserveerd voor Reënactment / airsoftevenementen. Hier heb ik ook niets van mee gekregen betreffende ontwikkelingen. Behalve dat ze een nieuwe regel bedacht hebben mbt joulecreep. Maarja, zo een niet wetenschappelijk onderbouwd testje kan ook geen 500 euro kosten.

Betreffende salaris:
De verenigingsdirecteur schuift een schamelijke 4.7 tot 6.5k maandelijks in zijn zak. Ondertussen krijgt hij er ook nog een mooie Toyota C-HR 1.8 hybrid premium bij.

[m]engineer wijzigde deze reactie 20-10-2018 17:40 (14%)

• NiGeLaToR
@Marijnsp ben niet zo’n fan van het erbij pakken van specifieke voorbeelden om je punt te maken - maar ben wel met je eens dat men niet in staat is de link te leggen tussen schijnbaar noodzakelijke kosten en de relatie tot de meerwaarde voor de leden.

Ik werk voor een aantal stichtingen en verenigingen en daar hoeft men dit soort dingen ook niet te doen, zonder een hoop problemen met toezichthoudend bestuur of ledenraad. Aan de andere kant is een lease auto of een bepaald salaris wellicht prima nodig voor een bepaalde rol of functie, maar dan staat daar dus een nut en noodzaak tegenover.

Dat pand is volgens mij bedoeld voor een selecte groep airsofters die die ene discipline beoefenen. Zo te lezen zijn we hier allemaal reenactment/skirm fans en die hebben daar geen reet aan dus.

• Aksnes
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:52:
@Marijnsp ben niet zo’n fan van het erbij pakken van specifieke voorbeelden om je punt te maken - maar ben wel met je eens dat men niet in staat is de link te leggen tussen schijnbaar noodzakelijke kosten en de relatie tot de meerwaarde voor de leden.

Ik werk voor een aantal stichtingen en verenigingen en daar hoeft men dit soort dingen ook niet te doen, zonder een hoop problemen met toezichthoudend bestuur of ledenraad. Aan de andere kant is een lease auto of een bepaald salaris wellicht prima nodig voor een bepaalde rol of functie, maar dan staat daar dus een nut en noodzaak tegenover.

Dat pand is volgens mij bedoeld voor een selecte groep airsofters die die ene discipline beoefenen. Zo te lezen zijn we hier allemaal reenactment/skirm fans en die hebben daar geen reet aan dus.
Dat ze teveel geld uitgeven aan bepaalde dingen is zeker waar. Maar het pand is naar mijn menig een goede investering geweest. Zo heeft de NABV een fysieke aanwezigheid voor alle spelers en bieden ze er (gratis) faciliteiten aan. Niet alleen voor IAPS maar is ook een CQB opstelling en verschillende afstel mogelijkheden voor je replica en verschillende cursussen en opleidingen. Het is niet zo dat het een pand is dat alleen door een select groepje gebruikt wordt.

• NiGeLaToR
Aksnes schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Dat ze teveel geld uitgeven aan bepaalde dingen is zeker waar. Maar het pand is naar mijn menig een goede investering geweest. Zo heeft de NABV een fysieke aanwezigheid voor alle spelers en bieden ze er (gratis) faciliteiten aan. Niet alleen voor IAPS maar is ook een CQB opstelling en verschillende afstel mogelijkheden voor je replica en verschillende cursussen en opleidingen. Het is niet zo dat het een pand is dat alleen door een select groepje gebruikt wordt.
Ken de bezoekersaantallen niet, maar zou me verbazen als dat meer dan een paar % van de leden is die daar is geweest/komt. Ken uit m’n airsoft omgeving niemand die er komt, zie alleen van de squats waar ik contact mee heb een enkeling er langs gaan om in te schieten. Heeft voor ons squat ivm reistijd geen enkele nut, maar das inderdaad geografische ‘pech’.

Edit: andersom geredeneerd zie ik een van de verenigingen (waar ik actief ben) er voor kiezen geen centraal clubhuis te bouwen maar in het gehele verzorgingsgebied evenementen voor leden te organiseren. Maargoed, dat is een keuze.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 20-10-2018 22:16 (9%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Ik heb 'm ook ingevuld. Zoals velen vind ik de NABV een noodzakelijk kwaad, wat bij mij de vraag doet opkomen; wat is er nodig om een andere vereniging op te zetten als alternatief en waarom is dat nog niet gedaan?

Dat pand, tja, ik ben er nog niet geweest dus ik kan er geen oordeel over vellen. IAPS vind ik maar suf gedoe en snap ik ook niet zo goed, dat kan je toch ook gewoon met een normale buks doen? Ik heb het idee dat ook maar een klein gedeelte van de airsofters dat doet, in ieder geval veel minder dan dat er skirmers zijn (correct me if I am wrong).

Wat ik echter wel graag zou zien, is dat de NABV met al dat geld op zak eens investeert in een echt goed terrein. Met het verlies van Gasselte blijft er weinig moois over in Nederland. Als ze een terrein kopen en (laten) exploiteren kan het als belegging dienen en kan het de sport omhoog helpen. In Frankrijk en Belgie zijn er prachtige locaties, met zo'n zak geld als de NABV heeft moet er in NL toch ook wat te realiseren zijn.

• Aksnes
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:58:
[...]

Ken de bezoekersaantallen niet, maar zou me verbazen als dat meer dan een paar % van de leden is die daar is geweest/komt. Ken uit m’n airsoft omgeving niemand die er komt, zie alleen van de squats waar ik contact mee heb een enkeling er langs gaan om in te schieten. Heeft voor ons squat ivm reistijd geen enkele nut, maar das inderdaad geografische ‘pech’.

Edit: andersom geredeneerd zie ik een van de verenigingen (waar ik actief ben) er voor kiezen geen centraal clubhuis te bouwen maar in het gehele verzorgingsgebied evenementen voor leden te organiseren. Maargoed, dat is een keuze.
Ik durf de bezoekersaantallen ook niet te zeggen. Maar in het weekend is het toch redelijk druk. Voor Airsoft is dit imo wel de meest logische keuze die ze hebben. Als ze iets willen doen op een locatie die niet voor airsoft doeleinde bestemd is heb je elke keer een papieren romslomp om het geregeld te krijgen. Doe je het bij een organisaties krijg je weer het commentaar dat er een organisatie voor getrokken wordt etc.. Dan is het fijner een eigen locatie te hebben.
dr.lowtune schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:39:
Wat ik echter wel graag zou zien, is dat de NABV met al dat geld op zak eens investeert in een echt goed terrein. Met het verlies van Gasselte blijft er weinig moois over in Nederland. Als ze een terrein kopen en (laten) exploiteren kan het als belegging dienen en kan het de sport omhoog helpen. In Frankrijk en Belgie zijn er prachtige locaties, met zo'n zak geld als de NABV heeft moet er in NL toch ook wat te realiseren zijn.
Helaas is het geld het probleem niet. Meer dan genoeg goede ideeën en financiering in Nederland. Het is meestal de regelgeving die in de weg zit. Ik ken een hoop leuke locaties die door regelgeving (bijna) niet van de grond af komen.

• NiGeLaToR
@dr.lowtune mbt IAPS is dat een beetje hetzelfde als de reguliere schietsport: er zijn disciplines waarvan je denkt dat heeft meerwaarde, er zijn er bij die nogal suf zijn. Maargoed, de een spaart postzegels en de ander gaat parachutespringen. Punt is wellicht dat er gevoelsmatig veel voor IAPS gedaan wordt maar ook hierbij ken ik niemand die het beoefent.

Nog een bond oprichten moet je met de overheid regelen en is naast de KNSA ook niet niet gelukt. Dat gevecht wordt al defennia lang gevoerd en er is nog steeds maar 1 monarch die over de vuurwapen hobby gaat in NL, net als de NABV dus. Zie daar niet in eens veel keuze in ontstaan. Overigens moet je bij de KNSA én lid zijn van hun maar altijd via een lokale schietvereniging.

@Aksnes kan ook, het is een keuze. Je kunt het als er behoefte is ook omdraaien: contributie omlaag en entree omhoog. Nu betaal ik mee aan een pand waar ik nooit heen zal gaan omdat het voor mij 0 meerwaarde biedt. Of doe een ‘vergunning-only’ deal - volgens mij zitten de meeste airsofters daar wél op te wachten.

• [m]engineer
@NiGeLaToR Dat had inderdaad wel iets genuanceerder gekund. :)
Het zijn echter wel gewoon publiekelijk inzichtelijke stukken.

[m]engineer wijzigde deze reactie 21-10-2018 11:55 (30%)

• NiGeLaToR
@Marijnsp val je er ook niet op aan ofzo, tis aan de andere kant wel goed dat het gewoon inzichtelijk is :)

Maargoed, terug naar onze sport en hobby.. ik kijk uit naar de komst van de G&G CM16 LMG. Wel kunsstof upper, maar zou precies goede combi van LMG, prijs en fun moeten worden. Zag een filmpjes waarin ze de drum mag in 1 zucht volledig leeg schoten en daar kan die prima tegen.

• Kaap
Ik hoop dat Tokyo Marui ooit es met een nextgen recoil komt van de M249 SAW.

• NiGeLaToR
LMG kan leuke rol zijn, helemaal als er echt wat milsim achtige regels gehanteerd worden op velden :) als iedereen highcaps heeft is er weinig onderscheid.

• [m]engineer
NiGeLaToR schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:20:
LMG kan leuke rol zijn, helemaal als er echt wat milsim achtige regels gehanteerd worden op velden :) als iedereen highcaps heeft is er weinig onderscheid.
Zo heeft een vriend van me zo een 2300 rnd drum voor zijn m4, dat is wel leuk als iemand zn hit niet neemt maar voor de rest is het een lopende rammelende spray machine. 8)7

• williewimp
Dat gerammel is ook wel veruit het grootste nadeel van hicaps.

• Aksnes
  • Nu online
Een maat van mij heeft een G&G ARP9. Buiten de drummag eronder en binnen midcaps. Heerlijke replica. Zit ook te twijfelen om er 1tje te halen.

• [m]engineer
Aksnes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:05:
Een maat van mij heeft een G&G ARP9. Buiten de drummag eronder en binnen midcaps. Heerlijke replica. Zit ook te twijfelen om er 1tje te halen.
Zeker voor die prijs!
Heb alleen gelezen dat het hit or miss is met de mosfet die er in zit. Maarja, daar heb je (mits je hem in de buurt koopt) garantie voor!

• NiGeLaToR
ARP9 duikt inderdaad overal op :)
Past in zo’n Ali MP7 beenholster ook zag ik. Badass sidearm.

• Kaap
TM MP7 GBB for the win

• nightw4lker
hi guys, ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn gopro hero 4.
iets in de aard van hieronder. dus een extern plexiglasje dat ik aan de case kan bevestigen.
https://www.evike.com/images/large/bd1464.jpg
ik zou graag de lens extra willen beschermen bovenop de hard case dat er bij zat.
hebben jullie weet van een dergelijke addon?

momenteel nog mounted op een headstrap, maar zoek een helm te kopen met nvg mount. dus geen picatinny oplossing nodig.

• citruspers
De simpele oplossing is wat Lexan van Ebay halen en dat voor de lens tapen. Werkte prima op mijn Fuji camera. De beeldkwaliteit gaat er wel wat van achteruit helaas (voornamelijk flare/contrast als er direct licht op valt).

citruspers wijzigde deze reactie 25-10-2018 16:24 (16%)

• williewimp
Dat dingetje van de foto is een goed begin als je de camera op je replica wilt hebben. Als het plasticje te klein is kun je dat ook vervangen door een groter stuk lexan dat je op maat maakt. Of gaan tapen dat kan ook.
Hoe wil je de gopro plaatsen/dragen?

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Gisteren bij Wild Mountain geweest. Voor de mensen die het niet kennen: voornamelijk cqb met een stukje woodland er bij.

De fps limieten waren vooraf niet echt duidelijk waardoor ik uiteindelijk niet echt lekker heb kunnen spelen. Thuis alles uiteraard redelijk ruim binnen de limieten op basis van 0.20g bbs afgesteld(huidige nabv regels) daar in eerste instantie ook op locatie mee gemeten en goed bevonden. Om wat voor reden dan ook wilde de dmr niet recht schieten, dus ik heb even snel de barrel en hop up gewisseld(kant en klaar setje bij me). Ipv een 6.03 een 6.08 er in van gelijke lengte, in theorie dus lagere fps. Een goed airsofter laat dan de boel opnieuw fpsen en dat deed ik dus ook.
Toen moest ik ineens meten met de 0.32s die ik in de dmr ging gebruiken en kwam er een omrekentabel bij van de orga. 10fps te hard was het oordeel, de dmr kon dus weer terug in de koffer.... Met andere woorden: ze spelen daar al een beetje zoals volgens de nieuwe regels, dat was helaas echter nergens te vinden. Overtreden van de regels daar is zonder discussie van het veld, nooit meer welkom zijn en een melding bij de nabv. Dat risico wilde ik niet lopen en naderhand werd er dus ook veel in het veld gecontroleerd.

Uiteindelijk maar met mijn aeg gespeeld omdat ik het met mijn sniper al helemaal niet aandurfde.

De orga had wel leuke speltypes en deed verder ook wel echt z'n best. Teams waren helaas wel stevig uit balans en fairplay was ver te zoeken. Veel spawnkillen, veel hits die niet werden gepakt, pang regel die niet altijd werd gevolgd (iemand kreeg in een huisje een vol salvo in het gezicht)..de consensus van ons 3en in de auto was dan ook; terrein met potentie, over een jaar misschien herkansing.

• saikol
Oei, dat is minder. Ik kom over het algemeen graag bij wild mountain aangezien de marshals ook echt actief bezig zijn qua coaching en goed opletten. Misschien precies een klote dag uitgekozen qua andere bezoekers? Naar mijn idee hielpen de marshals daar altijd goed mee om teams te balancen en een draai aan een game te geven wanneer het te dicht op de spawns gespeeld werd..

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

saikol schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:13:
Oei, dat is minder. Ik kom over het algemeen graag bij wild mountain aangezien de marshals ook echt actief bezig zijn qua coaching en goed opletten. Misschien precies een klote dag uitgekozen qua andere bezoekers? Naar mijn idee hielpen de marshals daar altijd goed mee om teams te balancen en een draai aan een game te geven wanneer het te dicht op de spawns gespeeld werd..
De hoofdmarshall deed wel zijn best, eerste paar (warmup) potjes gebruikte hij ook wel om zo goed en zo kwaad als het kon de boel in balans te krijgen. Volgens mij was er echter een grote groep in het andere team die altijd samen speelt, dat balanceer je helaas niet zo snel. Ons team was ook gewoon echt een incoherent zooitje wat dat betreft.

• Pannekook
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 20:41
dr.lowtune schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:14:
[...]

De hoofdmarshall deed wel zijn best, eerste paar (warmup) potjes gebruikte hij ook wel om zo goed en zo kwaad als het kon de boel in balans te krijgen. Volgens mij was er echter een grote groep in het andere team die altijd samen speelt, dat balanceer je helaas niet zo snel. Ons team was ook gewoon echt een incoherent zooitje wat dat betreft.
Denk dat je inderdaad net een verkeerde dag te pakken hebt gehad. Ik zelf speel eigenlijk alleen maar bij WildMountain aangezien het 5 minuten van huis afligt + speel misschien maar eens in de 2/3 maanden ivm. tijdsgebrek. Qua cheaters heb ik vooral de laatst tijd vrijwel geen last van gehad, lekker zero tolerance en dat werkt ook nog goed ook. De FPS test is idd. momenteel wat onduidelijk, ene moment moest ik gewoon met .20 testen en daarna met mn eigen .28. Daarbij werd volgens mij nog niet gekeken naar JC.

Dat van de teams heb je wel gelijk in, maar denk dat je dat op elke veld wel tegenkomt als er een vaste groep is. Bij WildMountain zie ik ook vaak een vast team die volgens mij wekelijks spelen maar de marchells kennen hen ook goed en splitten ze ook vaak zat op om balans te houden.

Banzoi -Ravencrest // Bhaltair - Ravencrest // PM voor Battle.net ID

• Kaap
dr.lowtune schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:33:
Met andere woorden: ze spelen daar al een beetje zoals volgens de nieuwe regels, dat was helaas echter nergens te vinden
Volgens mij stond het een poosje terug op hun FB pagina. Ze overwegen ook facepro te gaan verplichten.

Zelf afgelopen weekend naar Balls & Arrows geweest. Leuk veld, groot, was volle bak met 210 man. Wij waren zelf met 10 man en kregen de freelance rol, we mochten dan ook op een apart deel van het veld beginnen waar 2 oversteekplaatsen zijn bij water. Die hielden we vrij lang dicht. Lekker gespeeld die dag.

Reis terug was drama, bij Utrecht-noord weg afgesloten ivm werkzaamheden maar bij Lelystad zelf ook wegwerkzaamheden. Ik ben uiteindelijk terug via Harderwijk->Amersfoort terug gereden. De laatste 4 keer dat ik ben gaan spelen altijd wel ergens wegafsluiting, zwaar irritant.

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Kaap schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 06:29:
[...]

Volgens mij stond het een poosje terug op hun FB pagina. Ze overwegen ook facepro te gaan verplichten.

Zelf afgelopen weekend naar Balls & Arrows geweest. Leuk veld, groot, was volle bak met 210 man. Wij waren zelf met 10 man en kregen de freelance rol, we mochten dan ook op een apart deel van het veld beginnen waar 2 oversteekplaatsen zijn bij water. Die hielden we vrij lang dicht. Lekker gespeeld die dag.

Reis terug was drama, bij Utrecht-noord weg afgesloten ivm werkzaamheden maar bij Lelystad zelf ook wegwerkzaamheden. Ik ben uiteindelijk terug via Harderwijk->Amersfoort terug gereden. De laatste 4 keer dat ik ben gaan spelen altijd wel ergens wegafsluiting, zwaar irritant.
ik heb uiteindelijk teruggevonden in een facebook post van de NABV, eind juni...Heb ze de tip gegeven dat in het vervolg toch wat duidelijker te melden.

Hoe was de fairplay bij Balls&Arrows dit keer? In mijn ervaring wisselt het nogal, soms is het best goed te doen, en andere keren moet je een magazijn point blank in iemands gezicht legen voordat er een hit wordt gepakt. (wel irritant inderdaad die wegwerkzaamheden, na zo'n dag of weekend skirmen wil ik gewoon op topsnelheid naar huis en een hete douche pakken :P)

• Kaap
dr.lowtune schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:34:
[...]

Hoe was de fairplay bij Balls&Arrows dit keer?
Matig. Er werden veel hits niet genomen. Er liggen ook 2 spawns te dicht bij elkaar met als gevolg dat er vanuit de spawn geschoten wordt en dus ook de spawn gecamped wordt. 1 daarvan ligt precies naast een overgang die door het vijandelijke team dichtgehouden moet worden. Mensen lopen dus vervolgens langs je heen naar de spawn die 10M achter je ligt, spawnen en schieten je in je rug. Onmogelijk dus om tactisch iets voor elkaar te boksen. Verder dan heel veel gecamp en een overvloed aan wannabe nostro’s die in zon dichtbegroeid veld niks toevoegen.

En de reis, tja, ik ben inmiddels wel gewend dat alles voor mij minimaal 2 uur reistijd is. Wordt tijd voor een airsoftlocatie in Zeeland 8)

Kaap wijzigde deze reactie 03-11-2018 08:57 (8%)

• dr.lowtune

dr.lowtune

(o\ | /o)

Zo, iedereen z'n 6 euro NABV korting al uitgegeven aan leuke airsoft goodies? :P

• JustM3
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:33
@dr.lowtune 6euro korting? volgens bij heb ik iets gemist

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
@JustM3 Contributie ;-)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True