Zijn er hier trouwens mensen die zelf een geweerkoffer o.i.d. hebben gemaakt? Ik twijfel nog of ik gewoon een hardcase koop of zelf iets maak en ben op zoek naar inspiratie.
Vandaag de upgrade van mijn Vector afgemaakt. Standaard overshootte hij altijd in burst, soms op semi. Hierdoor deed de 2 round burst op 11.1V meestal 3 BB's en was hij op semi niet heel consistent.
Nu zit er een SHS 12:1 setje in, gecombineerd met een ASG U-22000 motor. Kostte wel wat moeite vanwege wat in de weg zittende onderdelen voor deze gears, maar uiteindelijk wel gelukt. De nozzle is ook vervangen door een SHS M4 nozzle met o-ring, waardoor ik tussen de 5-10 FPS winst heb, omdat de standaard nozzle redelijk lucht lekte. RPS had ik persoonlijk iets meer verwacht, maar wellicht een iets betere shimming en misschien nog betere bearings dat nog wat verschil kan maken.
Nu zit er een SHS 12:1 setje in, gecombineerd met een ASG U-22000 motor. Kostte wel wat moeite vanwege wat in de weg zittende onderdelen voor deze gears, maar uiteindelijk wel gelukt. De nozzle is ook vervangen door een SHS M4 nozzle met o-ring, waardoor ik tussen de 5-10 FPS winst heb, omdat de standaard nozzle redelijk lucht lekte. RPS had ik persoonlijk iets meer verwacht, maar wellicht een iets betere shimming en misschien nog betere bearings dat nog wat verschil kan maken.
Uplay: Red--Death
Wie heeft ervaring met ELECTRIC SPEEDLOADER van www.BincBox.com ?
Als ik zo kijk naar het nabv reglement kunnen ze wat mij betreft een van de volgende beslissingen nemen:dr.lowtune schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
Dank voor de uiteenzetting. Ik ben het wel met je eens dat de DMR in z'n huidige vorm in gevallen wordt misbruikt. Een snelle trigger finger en je hebt bijna een full-auto replica die 100fps harder schiet dan de rest.
Ik vond een RoF restrictie niet eens zo'n slecht vertrekpunt eerlijk gezegd, 2 tot 5 rounds per second bijvoorbeeld. FPS/joule beperken tot 430 zou ook nog een optie kunnen zijn, zit het er mooi tussen in.
- rate of fire van DMR beperken naar 0,5 of 1 seconden of iets dergelijks. Eventueel in combinatie met verplicht gebruik van een 4x scope of iets dergelijks.
- De hele categorie DMR schrappen.
De 2e optie zou jammer zijn, een DMR biedt mijn inziens een interessante manier van spelen tussen snipen en assault in. Iets meer actie dan snipen als je bij je squad blijft, met een beetje meer bereik waardoor je actief ondersteuning kan bieden zonder vooraan te staan. Als ik met mijn sniper speel (inmiddels weer spring-powered, want regulator kapotwilliewimp schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Als ik zo kijk naar het nabv reglement kunnen ze wat mij betreft een van de volgende beslissingen nemen:
- rate of fire van DMR beperken naar 0,5 of 1 seconden of iets dergelijks. Eventueel in combinatie met verplicht gebruik van een 4x scope of iets dergelijks.
- De hele categorie DMR schrappen.
Het bouwen van een goede DMR kost daarnaast ook wel wat moeite en tijd, het zou zonde zijn als iedereen die deze tijd genomen heeft nu hoort dat het voor niks is geweest. Overigens zullen een hoop snipers ook hun replica moeten verbouwen met het huidige voorstel, wellicht zelfs wat normale AEG's ook. Mijn replica schiet 355fps op het moment (daar heb ik 'm niet op getuned,alleen de airseal aangepakt), die zal met 0.3's ook wel over de joule limiet komen
De eerste optie lijkt mij de minst verstorende, een beetje serieuze mosfet met delay er in en je replica is weer helemaal goed. Sowieso zou ik een mosfet iedereen aanraden (iig eentje met AB), was er zelf nooit zo van overtuigd, maar nu ik ze ook op 2 replica's heb zitten zou ik niet meer terug willen.
@MueR zijn er nog ontwikkelingen geweest rondom dit onderwerp? Op de NABV Facebook pagina lees ik er niks meer over...
[ Voor 3% gewijzigd door dr.lowtune op 31-08-2018 09:22 ]
Inderdaad. Zijn toch best wel wat replica's die met 11.1v direct overshooten/double feeden.dr.lowtune schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:18:
[...] Sowieso zou ik een mosfet iedereen aanraden (iig eentje met AB), was er zelf nooit zo van overtuigd, maar nu ik ze ook op 2 replica's heb zitten zou ik niet meer terug willen.
Dat probleem had ik dus met mn LVOA maar ook met mn vector en in die laatste past helaas geen mosfet vanwege het ingewikkelde trigger systeem. Een neo magneet motor met leuke gears werkt zoals je hierboven ergens kunt zien ook prima
En DMR schrappen zou inderdaad niet echt een optie zijn vanwege dat mensen er veel geld in steken en daarna meteen nutteloos zou zijn.
Ik vind dit redelijke onzin. Ik heb een standaard G&G predator en schiet tegenwoordig met .32's groepjes op 50 meter. De getunede DMR van m'n squatmaatje komt inderdaad wat verder, maar ook weer niet zover.. hij kan immers nauwelijks zwaardere bb's verschieten. Een supergoede spring sniper van 500fps kan max 90 meter halen. Dat is dan nog een voordeel. Maar een semi automaat die misschien 60 meter schiet.. andere speelstijl? Nope, ik zie het niet. Enige wat ik zie zijn mensen die blijkbaar een DMR hebben en dan met de hogere FPS alsnog van dichtbij op tegenstanders schieten omdat 5, 10 of 15 meter nog best lastig in te schatten is. Zo'n sniper ziet er tenminste uit als een sniper, een DMR kan er nu uit zien als een P90 of een MP7.dr.lowtune schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:18:
[...]
De 2e optie zou jammer zijn, een DMR biedt mijn inziens een interessante manier van spelen tussen snipen en assault in. Iets meer actie dan snipen als je bij je squad blijft, met een beetje meer bereik waardoor je actief ondersteuning kan bieden zonder vooraan te staan. Als ik met mijn sniper speel (inmiddels weer spring-powered, want regulator kapot) is dat toch een stuk passiever.
Wat mij betreft dus alleen als er een klasse is die als zodanig te herkennen is: DMR uiterlijk, scope erop, bipod, etc.
Grappig dat bij m'n G&G's juist 11.1 nodig is om 'm goed te laten cyclen en feeden. Verschilt echt enorm hoe ze zijn opgebouwd.rsnubje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:32:
[...]
Inderdaad. Zijn toch best wel wat replica's die met 11.1v direct overshooten/double feeden.
Dat probleem had ik dus met mn LVOA maar ook met mn vector en in die laatste past helaas geen mosfet vanwege het ingewikkelde trigger systeem. Een neo magneet motor met leuke gears werkt zoals je hierboven ergens kunt zien ook prima
Misschien overgangs regelen, of mensen de kans geven hun AR-DMR eruit te laten zien als een DMR. Marshalls kunnen er nu ook niets mee omdat een DMR in het veld niet te herkennen is. Ja, aan de schade in iemand gezichtEn DMR schrappen zou inderdaad niet echt een optie zijn vanwege dat mensen er veel geld in steken en daarna meteen nutteloos zou zijn.
Wij hebben zelf met onze 450fps DMR op brillen geschoten van dichtbij en op sommige brillen gaan de .32's er inderdaad netjes doorheen. Gaf ons geen goed gevoel, dus we zijn langzaam aan het overstappen op milspec bescherming die subsonische .22 munitie tegenhoudt. Weet even die standaard niet, maar iets hoger als je feitelijk voor airsoft nodig hebt. STANAG 2920
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Goede bril is sowieso een must, onafhankelijk van waarmee je erop schiet natuurlijk.
Dat een DMR eruit moet zien als een DMR ben ik het zeker mee eens. Bipod niet zozeer, dat is optioneel voor een DMR imo, maar ten minste een 4x acog zou ik zeggen en een fatsoenlijke lengte qua barrel/handguard. Niet zo'n CQB M4tje...
Dat een DMR eruit moet zien als een DMR ben ik het zeker mee eens. Bipod niet zozeer, dat is optioneel voor een DMR imo, maar ten minste een 4x acog zou ik zeggen en een fatsoenlijke lengte qua barrel/handguard. Niet zo'n CQB M4tje...
Njah, als je in de lijst van internationaal als DMR gebruikte wapens kijkt zitten daar ook gewone M4's bij met een acog'je. Het zegt meer over de rol dan hoe die eruit ziet, helaas.
Punt is dat het voor airsoft, imho, wel goed zichtbaar moet zijn. Dus hou je druganov, EMR, M39, HK417, etc etc achtige modellen over. Maargoed, tis dus even zoeken voor de NABV naar een goede oplossing. Er is vast iemand teleurgesteld
Qua bril: het probleem is nu juist dat goedgekeurde brillen voor airsoft, de DMR/sniper bb's niet (per definitie) tegenhouden (de joulecreep). Dus een 'goede bril' kan op dit moment, in extreem speciale gevallen, niet genoeg blijken. We moesten bijna pointblank flink repeteren op dezelfde plek om er doorheen te schieten, maar het gebeurde wel. Dit zal in de praktijk, als het goed is, nooit voorkomen
Punt is dat het voor airsoft, imho, wel goed zichtbaar moet zijn. Dus hou je druganov, EMR, M39, HK417, etc etc achtige modellen over. Maargoed, tis dus even zoeken voor de NABV naar een goede oplossing. Er is vast iemand teleurgesteld
Qua bril: het probleem is nu juist dat goedgekeurde brillen voor airsoft, de DMR/sniper bb's niet (per definitie) tegenhouden (de joulecreep). Dus een 'goede bril' kan op dit moment, in extreem speciale gevallen, niet genoeg blijken. We moesten bijna pointblank flink repeteren op dezelfde plek om er doorheen te schieten, maar het gebeurde wel. Dit zal in de praktijk, als het goed is, nooit voorkomen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zo, morgen na een paar maanden niks meer gedaan te hebben i.v.m. geboorte van m'n eerst zoon eindelijk weer eens een skirm meepikken om de hoek (5 min auto) @WildMountain. Heb er in ieder geval weer zin in
.
Gister nog ff snel 2 midcaps besteld om hiermee eens te spelen, speel normaal eigenlijk sinds ik begonnen ben met 4 highcaps maar ben dat gerammel een beetje beu. Merk dat ik vaak maar 2 (soms 3) magazijnen er doorheen haal tijdens een dagdeel dus dan moet dat met meerdere midcaps wel lukken uiteindelijk.
Gister nog ff snel 2 midcaps besteld om hiermee eens te spelen, speel normaal eigenlijk sinds ik begonnen ben met 4 highcaps maar ben dat gerammel een beetje beu. Merk dat ik vaak maar 2 (soms 3) magazijnen er doorheen haal tijdens een dagdeel dus dan moet dat met meerdere midcaps wel lukken uiteindelijk.
Het probleem is ook dat de NABV nog steeds op hun site zegt dat EN166F brillen geschikt zijn voor airsoft, terwijl die maar gekeurd zijn voor 0.87 joule. En dat terwijl de legale airsoft limiet in Nederland voor binnen 1.2 Joule is (.20mm op 360FPS)NiGeLaToR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:12:

https://www.nabv.nl/over-airsoft/checklist
https://www.nabv.nl/over-airsoft/airsoftgear
Zal er binnenkort maar eens een mailtje aan wijden...misschien zijn ze in de war met EN166B (~6 joule zo uit mijn hoofd).
[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 31-08-2018 22:49 ]
Was het niet onlangs bij Veluwe Airsoft dat er een sniper met bizarre joulecreep door een EN166F bril heen schoot
Leuk man, denk je dat je goede eyepro hebt...
Ben toch erg blij dat ik met een Revision Sawfly rondloop.
Als ik me niet vergis en je het over het bericht van Muer over joulecreep had: dat was een Z87.1+ bril (gekeurd voor 2 a 3 Joule?)...Kaap schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 01:34:
Was het niet onlangs bij Veluwe Airsoft dat er een sniper met bizarre joulecreep door een EN166F bril heen schootLeuk man, denk je dat je goede eyepro hebt...
Ja dat jacitruspers schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:55:
[...]
Als ik me niet vergis en je het over het bericht van Muer over joulecreep had: dat was een Z87.1+ bril (gekeurd voor 2 a 3 Joule?)...
Ik ben het met je eens dat als iemand claimt DMR te spelen, dit er ook uit moet zien als een DMR, anders lijkt het gewoon een exploit van de regels om met een single shot MP7 op 450fps te mogen lopen. Als je het lijstje van die DMR's op wikipedia bekijkt zijn er best veel modellen DMR's. Een regel er voor bedenken is lastig, ik zou dan toch ook snel aan een scope en een bepaalde lengte denken.NiGeLaToR schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:50:
[...]
Wat mij betreft dus alleen als er een klasse is die als zodanig te herkennen is: DMR uiterlijk, scope erop, bipod, etc.
[...]
Wij hebben zelf met onze 450fps DMR op brillen geschoten van dichtbij en op sommige brillen gaan de .32's er inderdaad netjes doorheen. Gaf ons geen goed gevoel, dus we zijn langzaam aan het overstappen op milspec bescherming die subsonische .22 munitie tegenhoudt. Weet even die standaard niet, maar iets hoger als je feitelijk voor airsoft nodig hebt. STANAG 2920
En brillen, tja, een goede bril is altijd te adviseren. De eerder genoemde revision sawfly is MIL-PRF-32432 gecertificeerd, dat zou een impact van 7.67j moeten tegenhouden, zelfs met joulecreep zou dat genoeg moeten zijn
Ik kan me voorstellen dat als je de MED aanhoudt, de kinetische energie op de grens zit van EN166F, maar dan is de marge wel erg minimaal....(JC, of iemand die van dichterbij schiet, en je zit er overheen).citruspers schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:49:
[...]
Het probleem is ook dat de NABV nog steeds op hun site zegt dat EN166F brillen geschikt zijn voor airsoft, terwijl die maar gekeurd zijn voor 0.87 joule. En dat terwijl de legale airsoft limiet in Nederland voor binnen 1.2 Joule is (.20mm op 360FPS)![]()
https://www.nabv.nl/over-airsoft/checklist
https://www.nabv.nl/over-airsoft/airsoftgear
Zal er binnenkort maar eens een mailtje aan wijden...misschien zijn ze in de war met EN166B (~6 joule zo uit mijn hoofd).
[ Voor 24% gewijzigd door dr.lowtune op 02-09-2018 11:40 ]
Vandaag lekker geskirmed bij RSL. Flink bos met 30 vs 30, dus genoeg tijd voor het betere stalking en patrouille en uiteindelijk genoeg tijd om elkaar op kleiner terrein te treffen.
Laatste uurtje king of the hill op een kleiner veld en dan schiet je in dat ene uur meer weg dan de hele dag ervoor bij elkaar
Laatste uurtje king of the hill op een kleiner veld en dan schiet je in dat ene uur meer weg dan de hele dag ervoor bij elkaar
Vandaag bij een open skrim geweest bij Balls and Arrows te Lelystad, geweldig van genoten - ik ga absoluut overwegen lid te worden van de NABV voor m'n eigen gear.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Oei, je hebt het virus te pakkenD4NG3R schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:08:
Vandaag bij een open skrim geweest bij Balls and Arrows te Lelystad, geweldig van genoten - ik ga absoluut overwegen lid te worden van de NABV voor m'n eigen gear.
B&A is ook een leuke locatie.
Vorig weekend geweest, het was wel erg dicht begroeid op veel plekken met lelijke distels en doorns. Het was toen jammer dat er vanwege het verwachtte weer maar 17 man kwam opdagen. #MooiweerspelersNiGeLaToR schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:37:
Vandaag lekker geskirmed bij RSL. Flink bos met 30 vs 30, dus genoeg tijd voor het betere stalking en patrouille en uiteindelijk genoeg tijd om elkaar op kleiner terrein te treffen.
Ja de dichte begroeiing maakt het wel wat 'echter', maar laten we eerlijk zijn.. als we bij de mariniers hadden gewild om door de brandnetels te kruipen hadden we dat wel gedaanKaap schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:19:
[...]
Vorig weekend geweest, het was wel erg dicht begroeid op veel plekken met lelijke distels en doorns. Het was toen jammer dat er vanwege het verwachtte weer maar 17 man kwam opdagen. #Mooiweerspelers
Edit: ik neem overigens intro's liever mee naar B&A dan naar RSL of een indoor locatie. Omdat B&A ruimer en open is wordt je minder snel van dichtbij geraakt.
[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-09-2018 10:29 ]
Opzich had ik het virus al wel te pakken, ik ben groot fan van wapentuig en milsim games als Arma3 - maar was er altijd van onder de indruk dat je lid moest zijn van een lokale Airsoft vereniging voordat je het spul zelf kon kopen. Blijkbaar is een VOG en lidmaadschap van het NABV alles wat er voor nodig is.NiGeLaToR schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:35:
[...]
Oei, je hebt het virus te pakken![]()
B&A is ook een leuke locatie.
Wat een fantastische community, bijna iedereen is daar met dezelfde mindset en heeft er de dikste lol in om dingen uit te leggen.
Zijn er hier nog aanraders qua (web)winkels om een keer te bezoeken? Ik kijk momenteel vooral naar instap EBB's (En een GBB als sidearm) aangezien ik dat realistische gevoel nogal miste bij de AEG G36c uit de leenset. De enige tip die echt iedereen mij kon geven was om Nederlandse webshops te ontwijken voor de wapens, ze zijn schijnbaar erg duur.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 26-10-2019 00:25 ]
We hebben het in airsoft over Airsoft Apparaten, Replica's of evt. buksen, maar niet over wapens (ondanks dat ze onder de wapenwet vallen door hun uiterlijk)D4NG3R schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:54:
Zijn er hier nog aanraders qua (web)winkels om een keer te bezoeken? Ik kijk momenteel vooral naar instap EBB's (En een GBB als sidearm) aangezien ik dat realistische gevoel nogal miste bij de AEG G36c uit de leenset. De enige tip die echt iedereen mij kon geven was om Nederlandse webshops te ontwijken voor de wapens, ze zijn schijnbaar erg duur.
Taiwangun is wel echt een aanrader, zeker als je nog kleding/armor/pouches en ander tactisch spul nodig hebt. Verreweg de goedkoopste en de kwaliteit is meer dan prima voor het geld dat je ervoor kwijt bent.
gunfire is ook een goede, maar vaak wel wat duurder dan Taiwangun. Beiden verzenden vanuit Polen, dus je hebt geen extra importkosten.
EBB is vaak wel duurder en soms lastiger qua onderhoud, dus ik zou een AEG niet meteen afschrijven. Een GBB pistool als sidearm is, zeker voor binnen, altijd wel aan te raden. WE/WEI-tech maakt tegenwoordig prima GBB pistolen op greengas. KJW is kwalitatief soms wat beter maar heeft minder spares en Tokyo Marui heeft een hele goede naam, maar is duurder en heeft vaak een plastic slide wat een beetje sneu aanvoelt imho.
[ Voor 17% gewijzigd door citruspers op 03-09-2018 15:03 ]
Hoe bedoel je precies? Alles waar ik het tot nu toe over gehad heb zijn airsoft wapens of termen?citruspers schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:59:
[...]
We hebben het in airsoft over Airsoft Apparaten, Replica's of evt. buksen, maar niet over wapens (ondanks dat ze onder de wapenwet vallen door hun uiterlijk)
Kleding ga ik zelf mee bezig, de kans is groot dat ik niet specifieke airsoft spullen haal maar 'normale' kleding en deze aanvul met bijvoorbeeld een vest en dergelijke, ik merkte die middag al dat een waterzak geen overbodige luxe is.Taiwangun is wel echt een aanrader, zeker als je nog kleding/armor/pouches en ander tactisch spul nodig hebt. Verreweg de goedkoopste en de kwaliteit is meer dan prima voor het geld dat je ervoor kwijt bent.
gunfire is ook een goede, maar vaak wel wat duurder dan Taiwangun. Beiden verzenden vanuit Polen, dus je hebt geen extra importkosten.
Ik zal beiden eens bekijken, thanks!
Sorry, niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoelde is dat we binnen airsoft en al helemaal vanuit de NABV de term "wapen" zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Ik weet de precieze reden niet maar volgens mij is PR een van de redenen (wapens klinken in de media vrij dreigend terwijl onze replica's in principe niet zo gevaarlijk zijn.
Ik weet de precieze reden niet maar volgens mij is PR een van de redenen (wapens klinken in de media vrij dreigend terwijl onze replica's in principe niet zo gevaarlijk zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door citruspers op 03-09-2018 15:05 ]
Overweeg ook eens een GBBR als primary als je iets realistisch wilt. Ik schiet zelf met een GHK m4.D4NG3R schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:54:
[...]
Opzich had ik het virus al wel te pakken, ik ben groot fan van wapentuig en milsim games als Arma3 - maar was er altijd van onder de indruk dat je lid moest zijn van een lokale Airsoft vereniging voordat je het spul zelf kon kopen. Blijkbaar is een VOG en lidmaadschap van het NABV alles wat er voor nodig is.
Wat een fantastische community, bijna iedereen is daar met dezelfde mindset en heeft er de dikste lol in om dingen uit te leggen.
Ik heb die middag bijna alle soorten wel in de hand gehad, de gas aangedreven pistolen vond ik heerlijk om mee te schieten en waren ook niet te duur, vooral de KJW M92 hadden veel mensen mee welke een lekker gewicht heeft en niet al te duur is.
Magazijnen zijn wel duur helaas, maar dat heb ik er wel voor over.
Beetje semantiek denk ik dan zo?citruspers schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:04:
Sorry, niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoelde is dat we binnen airsoft en al helemaal vanuit de NABV de term "wapen" zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Ach ik zal het iig hier op GoT proberen te vermijden.
Er waren 2 mensen (die ik zo zag) die met een GBB replica rondliepen als primary, en beiden waren best wel druk bezig met het bijvullen van gas op het veld en de persoon waar mee ik aan de praat kwam gaf aan dat het behoorlijk duur was om een goede GBB replica te kopen als primary, en rade het daarom af als beginner.defusion schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:05:
[...]
Overweeg ook eens een GBBR als primary als je iets realistisch wilt. Ik schiet zelf met een GHK m4.
Magazijnen zijn wel duur helaas, maar dat heb ik er wel voor over.
Even iets anders; Hoe zit het precies met oefenen buiten de officiele velden van airsoftverenigingen? In principe heb ik toegang tot een boerderij met 400-500m aan weiland (gevolgd door een rij aan bomen en dan nog eens 600-700m vrij terrein), en zeker in de zomer zal dit uit het zicht zijn van voorbijgangers - maar of dat zomaar mag?
Thuis in de tuin ben ik volledig buiten het zicht (en begreep ik al dat het toegestaan is, al is het wel handig om de buren even op de hoogte te brengen
[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 03-09-2018 15:22 ]
Als op dat weiland van die boerderij echt niemand wat kan zien en de buren kunnen niks horen of zien, of je hebt ze ingelicht, zou het volgens mij prima mogen.
Nee dat mag niet !!rsnubje schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:25:
Als op dat weiland van die boerderij echt niemand wat kan zien en de buren kunnen niks horen of zien, of je hebt ze ingelicht, zou het volgens mij prima mogen.
Zoals als ik het lees is deze boerderij niet zijn eigendom en moet hij met zijn replica's daarheen en dat mag al niet.
Daarbij omdat het niet zijn eigendom is mag je er niet zomaar gaan schieten op een weiland of zelfs in een afgesloten tuin.
Dus als je dit gaat doen breek je eigenlijk al 2 regels.
Wat je wel zou kunnen doen is deze locatie op het nabv aanmelden als skirm locatie dan is het toegestaan om met de replica's erheen te gaan, echter schieten in het weiland mag dan altijd nog niet.
Op je woonadres mag jij in je tuin/huis gewoon schieten of deze nu afgeschermd is of niet maakt niets uit zolang er maar geen BB buiten je perceel beland. Het is natuurlijk wel verstandig je buren van je hobby op de hoogte te brengen.
Ohja goed punt
Moet wel geregistreerd adres zijn.
Dat is dus niet de bedoeling, duidelijk - jammer dat maakt oefenen wel een stuk lastiger zelfs als je het op een vrij brave manier wil doen, maar ik zou het zonde vinden om m'n lidmaatschap te verliezen als m'n aanmelding rond is. 
* D4NG3R browsed verder naar replica's. Man wat een opties en man wat is het lastig om de bomen van het bos te onderscheiden als je wil beginnen!
* D4NG3R browsed verder naar replica's. Man wat een opties en man wat is het lastig om de bomen van het bos te onderscheiden als je wil beginnen!
@D4NG3R denk dat de prijzen van winkels op zich niet zo boeiend veel uit elkaar hoeven te lopen voor de doorsnee merken. Ze concurreren immers allemaal met elkaar. Ook kun je je afvragen of je écht een paar tientjes wilt besparen op je apparaat en dan voor service alsnog de hoodprijs kwijt ben. Dit weekend liep de 2e nieuwe replica in ons squat in de soep en die wordt gewoon netjes vervangen door de winkel.
Ik heb nu tot 2 keer toe op internet bedacht wat ik wilde en in de winkel iets totaal anders gekozen. Sommige winkels, zoals Shogun in Wormerveer, hebben een kleine schietbaan om te proberen. Voor mij was de ergonomie uiteindelijk belangrijker dan wat ik mooi vond op het plaatje. Ook is het fijn als je kunt modden/upgraden. Ik ben voor M4 platform van G&G gegaan en daar een klein jaar heel blij mee. Maar andere aanbieders leveren ook prima prijs kwaliteit. Ares, Classic Army, of wat duurder, Krytac. Ares viel bij mij bijv af omdat de stock steevast te klein is. Schuift niet ver genoeg uit. Kom je pas in de winkel achter.
Zelfs zou ik het bij AEG houden. Ik speel een hele dag met 1 accu van 11.1v, heb een G&G met mosfet erin, die heeft een fijne trigger response en 28 bb’s per seconde @ 350fps uit de doos op full auto. En die is nog gewoon standaard
Ik heb nu tot 2 keer toe op internet bedacht wat ik wilde en in de winkel iets totaal anders gekozen. Sommige winkels, zoals Shogun in Wormerveer, hebben een kleine schietbaan om te proberen. Voor mij was de ergonomie uiteindelijk belangrijker dan wat ik mooi vond op het plaatje. Ook is het fijn als je kunt modden/upgraden. Ik ben voor M4 platform van G&G gegaan en daar een klein jaar heel blij mee. Maar andere aanbieders leveren ook prima prijs kwaliteit. Ares, Classic Army, of wat duurder, Krytac. Ares viel bij mij bijv af omdat de stock steevast te klein is. Schuift niet ver genoeg uit. Kom je pas in de winkel achter.
Zelfs zou ik het bij AEG houden. Ik speel een hele dag met 1 accu van 11.1v, heb een G&G met mosfet erin, die heeft een fijne trigger response en 28 bb’s per seconde @ 350fps uit de doos op full auto. En die is nog gewoon standaard
De kans is groot dat ik voor m'n 1e primary replica sowieso wel voor AEG ga, maar voor de sidearm wil ik zeker weten wel een GBB hebben. Zodra m'n aanmelding rond is stap ik denk ik een keer binnen bij de winkel in Enschede. Wat betreft merken en kwaliteit; Zie het als iemand die voor het eerst een computer bouwt, je hebt geen idee van de juiste merken (behalve wat grote namen) en weet eigenlijk helemaal niet wat je usecase is.NiGeLaToR schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:37:
@D4NG3R denk dat de prijzen van winkels op zich niet zo boeiend veel uit elkaar hoeven te lopen voor de doorsnee merken. Ze concurreren immers allemaal met elkaar. Ook kun je je afvragen of je écht een paar tientjes wilt besparen op je apparaat en dan voor service alsnog de hoodprijs kwijt ben. Dit weekend liep de 2e nieuwe replica in ons squat in de soep en die wordt gewoon netjes vervangen door de winkel.
Het enige wat ik zeker weet is dat ik geen hi-cap magazijnen wil gebruiken, dat geratel werd ik echt strontziek van en het verrade me meermaals tijdens de scrim.

Mid-cap of low-cap/real-cap staat mij toch veel meer aan, al is het maar om niet constant aan dat stomme ding te moeten draaien.
Heel veel verder dan het aandrijfsysteem (Gas/CO2/Elektrisch/Veer) en het voedsysteem kom ik ook niet, ik loop vooral vast op de verschillende merken die er tussen de €120-150 te vinden zijn, de meningen zijn zoals in elke hobbywereld flink verschillend.
Hoe zijn de meningen hier trouwens van optics en andere non-essentiele meuk via sites als aliexpress? Er is veel te krijgen voor weinig geld.
@ErwinJ @rsnubje Aangezien ik momenteel toch in de aanmeldprocedure zit heb ik alle documentatie nog eens goed doorgenomen, en artikel 8.1 van de huisregels vermeld toch echt dat ik met toestemming van de eigenaar van de grond mag schieten mits deze publiekelijk niet toegankelijk is: https://mijn.nabv.nl/subscribe/viewhouserules
Er staat verder ook niks vermeld over de locatie van het vervoer, enkel de manier waarop het vervoerd dient te worden in artikel 21.3b en c. (Nou goed, bij 'locatie' staat ook training vermeld)
Ah, artikel 9.2. Helaas, ik ga eens navraag doen of dat moeilijk te regelen is, mocht het buiten niet kunnen dan zijn de tegenwoordig lege schuren erg prettig met 55m aan lengte en volledig afgesloten van de buitenwereld.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2018 00:15 ]
@D4NG3R Wat magazijn pouches e.d. zijn prima via ali express, evt een LED lampje ook. Vaak is taiwangun of gunfire nog goedkoper dan Aliexpress en je betaald dan geen invoerrechten.
Optic kan ik niets minder dan goedkoop segment van real-steel aanraden (ik heb spijt van 2 goedkopere Red dots gehad i.i.g. want Iron sights waren stukken ''beter''. Ik gebruik zelf een Vortex Strikefire 2)
De winkel Shogun kan ik niet aanraden, zodra er wat kapot gaat onder garantie dan doen ze lastig ''Kost ons allemaal teveel'' is o.a. letterlijk gezegd, ik ben in totaal 4maanden (+2) mijn vrijwel nieuwe replica kwijt geweest en heb uiteindelijk via de Fabrikant (ActionSportGames) in Denemarken het via hun opgelost.
Schietbaan van shogun is niet bijzonder. Unit 13 heeft ook een kortere en kleine schietbaan, voor gevoel/geluid prima dus.
Bij garantie doet unit13 ook niet moeilijk! Heb bij afbreken draadje van lipo zo een nieuwe gekregen, toen ik er heen ging had ik eigenlijk verwacht dat ik die niet zou krijgen.
Optic kan ik niets minder dan goedkoop segment van real-steel aanraden (ik heb spijt van 2 goedkopere Red dots gehad i.i.g. want Iron sights waren stukken ''beter''. Ik gebruik zelf een Vortex Strikefire 2)
De winkel Shogun kan ik niet aanraden, zodra er wat kapot gaat onder garantie dan doen ze lastig ''Kost ons allemaal teveel'' is o.a. letterlijk gezegd, ik ben in totaal 4maanden (+2) mijn vrijwel nieuwe replica kwijt geweest en heb uiteindelijk via de Fabrikant (ActionSportGames) in Denemarken het via hun opgelost.
Schietbaan van shogun is niet bijzonder. Unit 13 heeft ook een kortere en kleine schietbaan, voor gevoel/geluid prima dus.
Bij garantie doet unit13 ook niet moeilijk! Heb bij afbreken draadje van lipo zo een nieuwe gekregen, toen ik er heen ging had ik eigenlijk verwacht dat ik die niet zou krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 03-09-2018 23:38 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik vind het altijd jammer dat je iemand die nieuw is in Nederland geen winkel kan aanraden die Tokyo Marui nextgens verkoopt puur omdat geen enkele NL winkel ze verkoopt. Zal met gierigheid te maken hebben denk ik.
Ik kan het iedereen die nieuw is aanraden ze toch een keer vast te houden en te testen bij een winkel. Ja, ze zijn duurder dan de rest maar de kwaliteit, performance, laag onderhoud en in principe geen upgrades nodig hebben maakt toch heel veel goed. Niet voor niets dat Tokyo Marui lonely at the top staat.
PTW builds buiten beschouwing gelaten dan.
Ik ben nog steeds blij dat ik als eerste replica meteen een TM gekocht heb. Out of the box schoot die al heel goed, de afwerking, details, materialen en recoil, tis gewoon top.
Ik kan het iedereen die nieuw is aanraden ze toch een keer vast te houden en te testen bij een winkel. Ja, ze zijn duurder dan de rest maar de kwaliteit, performance, laag onderhoud en in principe geen upgrades nodig hebben maakt toch heel veel goed. Niet voor niets dat Tokyo Marui lonely at the top staat.
PTW builds buiten beschouwing gelaten dan.
Ik ben nog steeds blij dat ik als eerste replica meteen een TM gekocht heb. Out of the box schoot die al heel goed, de afwerking, details, materialen en recoil, tis gewoon top.
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-09-2018 06:15 ]
Als eerste AEG kan ik Specna Arms ook zeker aanraden, zeker wanneer de replica gebruik maakt van het "SAEC" systeem. Hiermee kun je de spring er zeer gemakkelijk uithalen door alleen de stock te verwijderen en een schroef eruit te draaien, hierdoor hoef je de gearbox er niet uit te halen. Als je niet meteen alles wilt open schroeven door te downgraden bv.
Speel nu ongeveer een jaar en het enige dat ik geupgrade heb is de hop-up unit. De airseal is out-of-the-box ook zeer goed. Tijdje terug alles open geschroefd en de gear eens goed opnieuw ingevet (dit was wel even nodig na enkele skirms) en nog wat extra tijd besteed aan de airseal. Nadat ik dit gedaan had ging mn fps van 340 (met een krachtigere veer) naar de 370 waardoor ik de originele M90 er weer terug in gedaan had. Nu zit ik netjes rond de 345/350.
Zelf heb ik nog geen sidearm puur omdat ik eigenlijk nog niet echt een situatie gehad heb waar ik deze nodig heb gehad omdat ik eigenlijk alleen in Weert bij Wild Mountain speel en hier toch altijd wel genoeg afstand zit tussen mij en de tegenstanders.
Speel nu ongeveer een jaar en het enige dat ik geupgrade heb is de hop-up unit. De airseal is out-of-the-box ook zeer goed. Tijdje terug alles open geschroefd en de gear eens goed opnieuw ingevet (dit was wel even nodig na enkele skirms) en nog wat extra tijd besteed aan de airseal. Nadat ik dit gedaan had ging mn fps van 340 (met een krachtigere veer) naar de 370 waardoor ik de originele M90 er weer terug in gedaan had. Nu zit ik netjes rond de 345/350.
Zelf heb ik nog geen sidearm puur omdat ik eigenlijk nog niet echt een situatie gehad heb waar ik deze nodig heb gehad omdat ik eigenlijk alleen in Weert bij Wild Mountain speel en hier toch altijd wel genoeg afstand zit tussen mij en de tegenstanders.
@Kaap Klopt, hoewel als afhalen een optie is, zou je ze wel kunnen kopen bij Airsoftshop.be.
@Kaap tis ook een budget kwestie. Ben zelf fan van G&G omdat het voor mij qua kosten goed is en alles biedt wat nodig is. Verder moet de ergonomie je aanstaan. Ik denk dat het zoals met alles is, er is een soort 'meeste-waar-voor-je-geld'-drempel en daarboven wordt het relatief steeds minder 'beter' voor meer geld.
Heb het idee dat het bij AEG's rond de 300 euro ligt, eronder ga je concessies doen (plastic, geen mosfet, etc), erboven ga je voor de kleinere details en kwaliteit.
Overigens moest ik wel leren hoe ik m'n AEG zover kreeg dat ie ging doen wat ik wilde: het inschieten, afstellen, juiste bb-gewicht kiezen, heeft ons toch een aantal maanden gekost. We schieten nu met .32 15x15 groepjes op 50 meter met G&G GC16 predator uit de doos.
Edit:
Oh ja, heb meestal accesoires via Ali, ACOG, Red dot, ook.
Qua magazijnen zijn midcaps leuk, maar ook niet storingsvrij. Speel dus met midcaps en highcaps, afhankelijk van de objectives en het speltempo. Team deathmatch, of CTF vergt meer bb's dan grotere missies etc
Zijn gelukkig niet de kosten bij AEG.
En voor pistool is GBB het leukst, al heb ik inmiddels voor mijn M9 3 soorten gas nodig, om afhankelijk van de temperatuur de juiste FPS te krijgen. Ist warm en doe er 3.0 gas in dan schiet ik > 400fps. Doe ik met 10'c de 2.0 gas erin haal ik de 200fps nauwelijks. Daar is de mijne erg gevoelig voor.
Heb het idee dat het bij AEG's rond de 300 euro ligt, eronder ga je concessies doen (plastic, geen mosfet, etc), erboven ga je voor de kleinere details en kwaliteit.
Overigens moest ik wel leren hoe ik m'n AEG zover kreeg dat ie ging doen wat ik wilde: het inschieten, afstellen, juiste bb-gewicht kiezen, heeft ons toch een aantal maanden gekost. We schieten nu met .32 15x15 groepjes op 50 meter met G&G GC16 predator uit de doos.
Edit:
Oh ja, heb meestal accesoires via Ali, ACOG, Red dot, ook.
Qua magazijnen zijn midcaps leuk, maar ook niet storingsvrij. Speel dus met midcaps en highcaps, afhankelijk van de objectives en het speltempo. Team deathmatch, of CTF vergt meer bb's dan grotere missies etc
En voor pistool is GBB het leukst, al heb ik inmiddels voor mijn M9 3 soorten gas nodig, om afhankelijk van de temperatuur de juiste FPS te krijgen. Ist warm en doe er 3.0 gas in dan schiet ik > 400fps. Doe ik met 10'c de 2.0 gas erin haal ik de 200fps nauwelijks. Daar is de mijne erg gevoelig voor.
[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-09-2018 09:18 ]
Op dit moment is alleen mijn helm nog repro, Airframe van JC Airsoft uit USA laten overkomen. Kwalitatief ver boven de regular repro meuk. En correcte sizing.
Maar besides die helm is al mijn gear momenteel real steel.
Maar besides die helm is al mijn gear momenteel real steel.
Njah, mocht ik nog 's uitgezonden worden naar de Sahel ofzo dan prefereer ik ook echt spul, maar voor die ene zondag in de maand is m'n China meuk prima
Dat moet je natuurlijk lekker zelf weten. Ik heb mijn eigen redenen om real steel spul te kopen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:12:
Njah, mocht ik nog 's uitgezonden worden naar de Sahel ofzo dan prefereer ik ook echt spul, maar voor die ene zondag in de maand is m'n China meuk prima
Kaap schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:30:
[...]
Dat moet je natuurlijk lekker zelf weten. Ik heb mijn eigen redenen om real steel spul te kopen.
Milsim is ook een beetje LARP natuurlijk
Ik loop thuis graag rond in mijn Crye JPCNiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:48:
[...]
uiteraard, vind het tof om te zien hoe iedereen een eigen outfit bij elkaar sprokkelt. Soms classic WO2, maar ook jaren 70 NLD outfit of juist Aziatisch. Er is een groep die in een Vietcong outfit speelt, ook vet.
Milsim is ook een beetje LARP natuurlijkZo smeer ik mezelf in met camo paint als ik zin heb
Klein beetje achtergrond, een AB mosfet is niet per se nodig om overshooten op te lossen. Sterker nog, ik heb de voorkeur voor een 3034 mosfet tov een AB mosfet omdat AB in veel gevallen heel veel stress geeft.rsnubje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:32:
[...]
Inderdaad. Zijn toch best wel wat replica's die met 11.1v direct overshooten/double feeden.
En DMR schrappen zou inderdaad niet echt een optie zijn vanwege dat mensen er veel geld in steken en daarna meteen nutteloos zou zijn.
De reden dat veel Krytac's op 11.1 overshooten heeft te maken met het feit dat wij in NL met 360 fps spelen en de fabrikant de replica ontwerpt op 400 fps.
De 400 fps veer (M110/M120/M130) is dus beter opgewassen tegen de >18TPA motor op 11.1 waardoor deze niet overshoot. Omdat wij in NL 360 fps hebben, wordt er simpelweg een minder sterke veer geplaatst, waardoor die op 11.1 een enorme zwik krijgt van de motor, die veel minder weerstand heeft dan wanneer er een M120 veer is geplaatst.
Oplossing vanuit Krytac bij de Mk1 was om er een 20k motor in te zetten voor de EU markt (de zogenaamde EU modellen). Indien je een US model had (30k motor) kon je gewoon de M120 laten zitten, de spur gear iets minder strak shimmen (die staat bij Krytac door het zelfshimming systeem iets te strak) en de Sector gear en Piston te short stroken tot de gewenste FPS.
Dan is het overshooten ook opgelost.
* KillaZ inmiddels dit probleem bij 5 krytacs gezien waarbij het overshooten op deze manier werd opgelost.
K to the KillaZ
Nice! Edit: ik zie nu de lol van je reactie pad
Vesten raken wel een beetje uit de mode. Misschien is het de warmte. Ben de enige van ons squat die nog een vest draagt, de rest heeft battlebelts enzo. Ik overweg nog eens zo'n vest te nemen en te voorzien van echte ballistische platen. Niet voor de bb's, maar voor de workout
Loop zelf in een iets ander (budget) vest, maar heb 'm doorgaans afgeladen met spullen.
Heb wel gekozen voor woodland camo. Heb goed gekeken naar de foto's die bij skirms gemaakt worden en dat is in de bossen waar ik veel speel toch het minst zichtbaar, zeker als ik witte huid dus bedek of smink.
Maargoed, heb ook contact met een squat die meer een soort punk-achtige style hebben, incl bruut geschilderde replica's en dito gezichten
[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-09-2018 11:59 ]
Wat is tegenwoordig de betere site om je replica's te koop aan te bieden?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb mijn AK net op airsoft.nl Forum en Airsoftmarkt gezet.Tijgert schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:38:
Wat is tegenwoordig de betere site om je replica's te koop aan te bieden?
K to the KillaZ
Hoe nemen die 5-7 midcaps mee op hun battlebeltNiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:57:
[...]
Nice! Edit: ik zie nu de lol van je reactie padoeps
Vesten raken wel een beetje uit de mode. Misschien is het de warmte. Ben de enige van ons squat die nog een vest draagt, de rest heeft battlebelts enzo.
Maar goed, gelukkig zie ik de meeste mensen nog steeds in PCs en rigs, uit de mode zal dus wel loslopen. Ik denk eerder dat het te maken heeft met het soort skirm en de immersie beleving van het publiek die je op die skirms tegenkomt. En ja, denk dat dat ook aan Nederland zelf ligt. De sport wordt hier lang niet zo serieus genomen en gespeelt als in andere landen. En das jammer, zonder de immersie zou ik het niet willen spelen, ik beleef geen lol aan spelers die in hun skate outfit rondrennen.
Ja, kijk dat de veer het probleem is van het overshooten begreep ik welKillaZ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:52:
[...]
Klein beetje achtergrond, een AB mosfet is niet per se nodig om overshooten op te lossen. Sterker nog, ik heb de voorkeur voor een 3034 mosfet tov een AB mosfet omdat AB in veel gevallen heel veel stress geeft.
De reden dat veel Krytac's op 11.1 overshooten heeft te maken met het feit dat wij in NL met 360 fps spelen en de fabrikant de replica ontwerpt op 400 fps.
De 400 fps veer (M110/M120/M130) is dus beter opgewassen tegen de >18TPA motor op 11.1 waardoor deze niet overshoot. Omdat wij in NL 360 fps hebben, wordt er simpelweg een minder sterke veer geplaatst, waardoor die op 11.1 een enorme zwik krijgt van de motor, die veel minder weerstand heeft dan wanneer er een M120 veer is geplaatst.
Oplossing vanuit Krytac bij de Mk1 was om er een 20k motor in te zetten voor de EU markt (de zogenaamde EU modellen). Indien je een US model had (30k motor) kon je gewoon de M120 laten zitten, de spur gear iets minder strak shimmen (die staat bij Krytac door het zelfshimming systeem iets te strak) en de Sector gear en Piston te short stroken tot de gewenste FPS.
Dan is het overshooten ook opgelost.
* KillaZ inmiddels dit probleem bij 5 krytacs gezien waarbij het overshooten op deze manier werd opgelost.
Bedankt voor de extra tip tho. Al moet ik zeggen dat ik vrij rustig schiet en hij niet echt hoge stress lijkt te ervaren met AB mosfet. De Amoeba's van mij vrienden, die hebben pas stress... Die dingen worden al warm als je er 10 schoten mee lost. Overigens ook echt een ramp om onderhoud op te doen. Als je iets wilt vervangen, moet je maar hopen dat het een beetje compatible is.
[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 04-09-2018 13:03 ]
Gebruik zelf de Condor Recon Chest Rig, deze zit eigenlijk net onder de borst waardoor de warmte echt meevalt. Je kunt hier 6m4 magazijnen indoen en dan ook nog 6 pistol mags. Aan de zijkanten nog wat mole om eigen pouches om te hangen. Ander voordeel van deze chest rig is dat Condor ook een Hydro harness heeft wat je hieraan vast maakt waardoor je een compleet vest draagt en zit ook nog een erg comfortabel.NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:57:
[...]
Nice! Edit: ik zie nu de lol van je reactie padoeps
Vesten raken wel een beetje uit de mode. Misschien is het de warmte. Ben de enige van ons squat die nog een vest draagt, de rest heeft battlebelts enzo. Ik overweg nog eens zo'n vest te nemen en te voorzien van echte ballistische platen. Niet voor de bb's, maar voor de workout![]()
Loop zelf in een iets ander (budget) vest, maar heb 'm doorgaans afgeladen met spullen.
Heb wel gekozen voor woodland camo. Heb goed gekeken naar de foto's die bij skirms gemaakt worden en dat is in de bossen waar ik veel speel toch het minst zichtbaar, zeker als ik witte huid dus bedek of smink.
Maargoed, heb ook contact met een squat die meer een soort punk-achtige style hebben, incl bruut geschilderde replica's en dito gezichtenOok cool.
De Neo magneten zorgen daar niet voor, je TPA zorgen daarvoorrsnubje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:02:
[...]
Ja, kijk dat de veer het probleem is van het overshooten begreep ik welDat ligt redelijk voor de hand. De sterkere motor zorgt door de sterkere magneten ook deels voor remming, waardoor in het geval van mijn vector, hij ook niet meer overshoot en dat is precies hetzelfde als een 20k ipv een 30k motor erin zetten.
Bedankt voor de extra tip tho. Al moet ik zeggen dat ik vrij rustig schiet en hij niet echt hoge stress lijkt te ervaren met AB mosfet. De Amoeba's van mij vrienden, die hebben pas stress... Die dingen worden al warm als je er 10 schoten mee lost. Overigens ook echt een ramp om onderhoud op te doen. Als je iets wilt vervangen, moet je maar hopen dat het een beetje compatible is.
Die Amoeba's zijn overigens prima te onderhouden hoor, als je het over de AM-13 hebt. Het enige waar je op moet letten is dat je zelf de polariteit markeert en de trigger unit rustig er uit haalt.
Verder zijn Amoeba's mooie budget replica's met veel potentie. Ze moeten alleen even geshimmed worden en je moet de lomp zware piston even vervangen, dan heeft je gearbox ook veel minder stress en wordt je motor niet zo warm.
K to the KillaZ
Fair enoughKillaZ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
[...]
De Neo magneten zorgen daar niet voor, je TPA zorgen daarvoor
Als ik het me goed herinner, gaat het om een AM-015, een AM-008 en 009. Bij 1 was het een probleem om de hop-up te vervangen, daarvoor moest ik wat dremelen, maar de andere dan weer niet. Gears ben ik vooralsnog afgebleven omdat het best een gedoe is om die magneet te vervangen.
Prowin vermoed ik?
Bij de 1 ging dat zonder moeite, bij die van mij moest ik ook dremelen ja.
Magneetje is even boren en lijmen, zelfs DSG zou kunnen
K to the KillaZ
Mil-sim is idd gewoon 50% LARP/Cosplay en 50% sportkleding.NiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:48:
[...]
uiteraard, vind het tof om te zien hoe iedereen een eigen outfit bij elkaar sprokkelt. Soms classic WO2, maar ook jaren 70 NLD outfit of juist Aziatisch. Er is een groep die in een Vietcong outfit speelt, ook vet.
Milsim is ook een beetje LARP natuurlijkZo smeer ik mezelf in met camo paint als ik zin heb
Maar goed, ik heb alvast een simpele reflex sight + plastic beschermplaatje gekocht via aliexpress en ga binnenkort op pad met wat vets voor een outfit, ik houd het nog lekker even bij een leenreplica voor m'n volgende event. Kleding is idd een stuk belangrijker kreeg ik ook al van hun mee.
* D4NG3R haalt direct zo'n waterzak. Man wat had ik een droge bek zondag.
Haha, jup prowin.KillaZ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:25:
Prowin vermoed ik?
Volg ook een Amoeba groep op facebook en daar zag ik idd ook e.a. voorbij komen mbt magneet.
Werken jullie ook aan je conditie voor airsoft btw? Merk dat bijzonder veel spelers echt belabberde conditie hebben. Voor mij gaat het credo ‘The more you sweat in training, the less you get HIT in pewpew!’ wel op.
Houd m’n activiteit met hr en gps altijd bij en loop/ren/kruip zo’n 13-16 km op een dag buiten skirmen
Houd m’n activiteit met hr en gps altijd bij en loop/ren/kruip zo’n 13-16 km op een dag buiten skirmen
Ik zou het wel moeten doenNiGeLaToR schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:13:
Werken jullie ook aan je conditie voor airsoft btw? Merk dat bijzonder veel spelers echt belabberde conditie hebben. Voor mij gaat het credo ‘The more you sweat in training, the less you get HIT in pewpew!’ wel op.
Wat gebruik je precies om je afstand op een dag te tracken? Smartwatch? Niet bang dat een bb het sloopt?
Een amazfit bip van 50€, dat durf ik wel aandr.lowtune schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:35:
[...]
Ik zou het wel moeten doenmisschien binnenkort toch maar weer eens beginnen met hardlopen. Ben het wel met je eens, hoe beter je conditie, hoe beter/sneller je verplaatsing in het veld.
Wat gebruik je precies om je afstand op een dag te tracken? Smartwatch? Niet bang dat een bb het sloopt?
Neem ook m’n telefoon mee in hoesje in een pouch, ben een ekte badboy
Ik ben afgelopen weekend met wat maatjes naar Gasselte geweest. Georganiseerd door ACS (airsoft combat support)
Wat een ongeorganiseerde bende!
Missies werden niet uitgelegd. Ga maar naar 1 van de spawns en lees maar wat er op het kaartje staat.
Veld is nooit onderhouden. Gemaakte paden waren dichtgegroeid.
We speelden 25 vs 25 ongeveer. En onze tegenpartij was dus blijkbaar het huisteam.
Geen van de huisteam nam echt zijn hit. Na het melden bij de marshall kregen we te horen:
"We zullen vanmiddag met de lunch dit wel even bespreken"
Dus we hadden het wel gezien en zijn voor de lunch maar weg gegaan.
Nooit weer voor ons in ieder geval!
Missies werden niet uitgelegd. Ga maar naar 1 van de spawns en lees maar wat er op het kaartje staat.
We speelden 25 vs 25 ongeveer. En onze tegenpartij was dus blijkbaar het huisteam.
Geen van de huisteam nam echt zijn hit. Na het melden bij de marshall kregen we te horen:
Oh, dat is wel balen. De keren dat ik er ben geweest werden de missies best goed uitgelegd en waren er verschillende main missies op de dagdelen. Ook toen een akkefietje gehad met een speedsofter die een vlag wisselde door deze van z'n plek te trekken in cover, vraag gesteld aan de marshall hoe en wat, en tijdens de briefing voor de middag werd dit onder de aandacht gebracht.Mirr0r schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:07:
Ik ben afgelopen weekend met wat maatjes naar Gasselte geweest. Georganiseerd door ACS (airsoft combat support)
Ikzelf ben van een Specna arms, via een ares amoeba naar een custom build hpa setup gegaan en heb deze begin dit jaar verkocht en een TM gekocht.Kaap schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 06:12:
Ik vind het altijd jammer dat je iemand die nieuw is in Nederland geen winkel kan aanraden die Tokyo Marui nextgens verkoopt puur omdat geen enkele NL winkel ze verkoopt. Zal met gierigheid te maken hebben denk ik.
Ja deze dingen zijn duurder, maar wat je er standaard al voor terugkrijgt is een heerlijk apparaat. Oke de recoil is geen tippman niveau, maar geeft wel die extra feeling van het 'schieten'. Out of the box met lipo mod speelde de replica echt boven verwachting goed, en nu na diverse verbouwingen is het echt een top apparaat. Range spreek ik nooit van, maar out of the box is deze al bovengemiddeld en na wat upgrades is deze echt heel erg goed. Verdere realistische features als de bolt release die de replica "afsluit" wanneer het magazijn leeg is enzovoorts vergroten voor mij die beleving alleen maar meer.
Ik ben zoals velen met budget spullen begonnen en zou qua kleding en gear dit ook echt aanraden, zo kom je er het best achter wat voor jou persoonlijk werkt. Ik heb ondertussen ook al zo ontzettend veel gear versleten dat ik nu eindelijk een set spullen heb die voor mij werkt en waar ik nu al een jaar mee rondloop. Alles is ondertussen wel vervangen door real steel spul en een aantal custom made spullen van wat kleinere gearmakers, maar het kwaliteitsverschil is enorm. Prijs natuurlijk ook, maar the real deal houdt natuurlijk ook wat meer restwaarde (of tenminste, dat maak ik mezelf ook altijd maar wijs
Real steel spul houdt zeker restwaarde...saikol schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:35:
en een aantal custom made spullen van wat kleinere gearmakers, maar het kwaliteitsverschil is enorm. Prijs natuurlijk ook, maar the real deal houdt natuurlijk ook wat meer restwaarde (of tenminste, dat maak ik mezelf ook altijd maar wijs)
Wat betreft custom gear, ik wou graag van warbelt naar shooters belt. Daar zijn er niet zoveel van, en dus keek ik al snel naar die Senshi belt van Ronin. Helaas is die impossible to get. Dan custom gear maker Flimmuur gecontact, maar die was aantal maanden voor werk in het buitenland. Uiteindelijk bij DBR Custom Gear gekomen, gisteren is mijn custom made belt opgestuurd. Erg benieuwd.
Maar de naam @saikol zegt me trouwens wel iets, Jij bent een vriend van Martin (Gate), volgens mij spraken jij, ik, Martin en Ray enkele maanden geleden om een aantal keer naar dat trainingscentrum van NABV te gaan om die slaughterhouse te kunnen doen als training. ik volg je zodoende op Instagram
Toch valt me de enorme hoeveelheid spullen die te koop staat op de diverse airsoft marktplaatsen me ook op - er moeten ook super veel mensen zijn die er aan beginnen, alles kopen en dan in ene toch weer stoppen. Overigens mooie kans voor ons om aan spullen te komen uiteraard
2de hands markt is inderdaad enorm. Zowel airsoft verkoopgroepen als real steel groupen. Zitten inderdaad wel wat advertenties tussen van lui die in een opwelling gekocht hebben en weer verkopen, vooral snipers zo lijkt.NiGeLaToR schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:59:
Toch valt me de enorme hoeveelheid spullen die te koop staat op de diverse airsoft marktplaatsen me ook op - er moeten ook super veel mensen zijn die er aan beginnen, alles kopen en dan in ene toch weer stoppen. Overigens mooie kans voor ons om aan spullen te komen uiteraard
Upgrades, er zijn veel lui die constant aan het tweaken zijn en vervangen gear te koop zetten. Ik denk ook dat omdat die 2de hands markt zo actief is dat veel mensen makkelijker hun overbodige spullen verkopen ipv bewaren, er valt nog iets te verdienen.
En daarnaast ook omdat gear echt iets is van trial & error. Het moet voor jou persoonlijk werken. Zo zie je dat veel mensen spullen kopen en snel weer doorverkopen omdat het niet werkt voor ze. Zo heb ik na 1 skirm een plate carrier van WAS verkocht, en idem voor een BFG sling en nog wat spullen. Ik heb BFG Tenspeed pouches op mijn belt zitten, 3 skirms gebruikt en die gaan alweer vervangen worden.
@Kaap ja mee eens, daarom loopt ons squat inmiddels niet meer in 1 outfit, maar lijken we meer 'the A-team'
Qua replica's koop ik alleen spullen die ik vast heb gehouden, een fysieke winkel heeft écht meerwaarde. Merk inderdaad dat m'n Ali spulletjes snel slijten, dus dan kom ik vanzelf bij de betere spullen.
Die sniperhype mag van mij snel over gaan. Afgelopen weekend super gespeeld, behalve dan dat elk team van 25-30 man weer 5 snipers ofzo had. Das veel te veel. Een enkele sniper was heel actief, de rest stond alleen maar achteraan op een rij vanuit de dekking te schieten. Zelf ook 1 hs mogen incasseren. Kunst is dan ook wel weer om ze te trollen natuurlijk, maar mis gewoon beweging in die gasten.
Die sniperhype mag van mij snel over gaan. Afgelopen weekend super gespeeld, behalve dan dat elk team van 25-30 man weer 5 snipers ofzo had. Das veel te veel. Een enkele sniper was heel actief, de rest stond alleen maar achteraan op een rij vanuit de dekking te schieten. Zelf ook 1 hs mogen incasseren. Kunst is dan ook wel weer om ze te trollen natuurlijk, maar mis gewoon beweging in die gasten.
Haha klopt! Heb nu een halfjaar ook zo’n SMB belt van dbr, die dingen zijn heerlijk en echt topkwaliteit, ga je heel veel plezier van hebben!Kaap schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:52:
[...]
Real steel spul houdt zeker restwaarde...
Wat betreft custom gear, ik wou graag van warbelt naar shooters belt. Daar zijn er niet zoveel van, en dus keek ik al snel naar die Senshi belt van Ronin. Helaas is die impossible to get. Dan custom gear maker Flimmuur gecontact, maar die was aantal maanden voor werk in het buitenland. Uiteindelijk bij DBR Custom Gear gekomen, gisteren is mijn custom made belt opgestuurd. Erg benieuwd.
Maar de naam @saikol zegt me trouwens wel iets, Jij bent een vriend van Martin (Gate), volgens mij spraken jij, ik, Martin en Ray enkele maanden geleden om een aantal keer naar dat trainingscentrum van NABV te gaan om die slaughterhouse te kunnen doen als training. ik volg je zodoende op Instagram
Ja, die SMB belt met Cobra buckle. Ik heb hem in Multicam met zwarte molle loops laten doen. Een Senshi kloon dussaikol schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:27:
[...]
Haha klopt! Heb nu een halfjaar ook zo’n SMB belt van dbr, die dingen zijn heerlijk en echt topkwaliteit, ga je heel veel plezier van hebben!
Haha netjes, heb hem zelf in multicam met tan molle loopsKaap schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:56:
[...]
Ja, die SMB belt met Cobra buckle. Ik heb hem in Multicam met zwarte molle loops laten doen. Een Senshi kloon dus#GucciOperator
Mensen, momenteel heb ik al tijden niet meer gespeeld. Nu wordt een vriend 40 en willen we een dagje met heel wat mensen gaan spelen. We zitten momenteel op 16 man. We willen ergens in november een zaterdag gaan spelen (indoor),
Ik heb zelf goede ervaringen met ghost Town, maar dat is dus al een tijdje geleden.
Welke terreinen zouden jullie aanbevelen?
Ik heb zelf goede ervaringen met ghost Town, maar dat is dus al een tijdje geleden.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Ghosttown is prima daarvoor. Home Speedsoft team en genoeg huurkitjes die gefarmed worden door ze.pietertie schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:24:
Mensen, momenteel heb ik al tijden niet meer gespeeld. Nu wordt een vriend 40 en willen we een dagje met heel wat mensen gaan spelen. We zitten momenteel op 16 man. We willen ergens in november een zaterdag gaan spelen (indoor),
Ghost town is inderdaad wel een leuke lokatie, alleen het met de speedsofters er bij is het wat minder.
Ik hoor ook veel goede verhalen over Delta airsoft in Waalwijk.
Die site heb ik gister ook even bekeken inderdaad. Is ook qua reistijd wat aantrekkelijker. Het gros van de spelers heeft nog nooit ge-airsoft... Ik hoop stiekem dat er nog meer mensen zullen aanhaken, zodat we er misschien een privé event van kunnen maken.JustM3 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:58:
Ghost town is inderdaad wel een leuke lokatie, alleen het met de speedsofters er bij is het wat minder.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Deze week mijn nieuwe custom made shootersbelt ontvangen alsmede nieuwe PTS EPM mags voor mijn Tokyo Marui. Omdat die mags ook 40 rounds meer hebben heb ik 1 mag uit mijn setup gehaald. Loop nu met 3 mags in mijn PC, 1 op belt en 1 in de replica. Die 6de mag zat dan in een mag pocket in mijn broek als echte backup.
Komend weekend naar NATO vs RUSFED in Landgraaff. 60 vs 60. Max 6 snipers per zijde, non-camo gear verboden, Dye masks etc ook verboden. Chain of command en opdrachten aanwezig. Erg benieuwd!
Komend weekend naar NATO vs RUSFED in Landgraaff. 60 vs 60. Max 6 snipers per zijde, non-camo gear verboden, Dye masks etc ook verboden. Chain of command en opdrachten aanwezig. Erg benieuwd!
Helenaveen is ook een leuke locatie.pietertie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:25:
[...]
Die site heb ik gister ook even bekeken inderdaad. Is ook qua reistijd wat aantrekkelijker. Het gros van de spelers heeft nog nooit ge-airsoft... Ik hoop stiekem dat er nog meer mensen zullen aanhaken, zodat we er misschien een privé event van kunnen maken.
Ook voor een kleine groep geen probleem om een Privé evenement te houden.
Ben ik het ook mee eens, daarbij vind ik helenaveen ook meer een afspiegeling van wan airsoft inhoud. Korte en kleine hoekjes voor veel actie afgewisseld met de langere paden waar ook replicas met meer range goed hun gram kunnen halen.Aksnes schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:43:
[...]
Helenaveen is ook een leuke locatie.![]()
Ook voor een kleine groep geen probleem om een Privé evenement te houden.
@Kaap ik heb ongeveer zon zelfde setup, 3 mags in blie force elastic pouches op mn vest en een warrior taco pouch op mn riem als nood mag. En dan nog eentje in mn replica.
Deze week mn armatus leeggemaakt om met weighted plates te kunnen gebruiken voor hardlopen. Ideaal dat velcro systeem.
Zoals de discussie over fit zijn al ging: ik deed eerst ook weinig aan mn conditie, en was ik met een klein sprintje al buiten adem. Nu werk ik aan mijn conditie voor mijn sollicitatie bij defensie maar merk ik dan ook met het airsoften en wordt mijn speeltijl ook actiever dus voor mij werkt het wel echt
@saikol als ik mensen na de lunch moe zie weg gaan en ik door het veld blijf rennen tot de allerlaatste fluit dan denk ik
blij dat ik fit ben

Zaterdag dus naar Nato vs Rusfed geweest. Ik sloot aan bij een team waar ik ambities voor heb, zij hadden nog 4 vrienden mee, al met al samen 8 man. Konden we precies een squad vormen.
Goed weer die dag, volle bak, 60 vs 60. Damn dat terrein, brutal! Wij ging offroute om om te trekken. Gewoon heuveltje van 60-70 graden omhoog, vasthouden aan takken etc. De steengroeve zelf met al dat grit was ook stevig. Goede workout die dag zeg.
En daarnaast is het heerlijk om met 120 serieuze mensen te knokken om objectives met full dedication. Geen klootjes die in een bosje blijven hangen, geen dagjesmensen enzo. Echt warfare zo goed alst kon.
Genoten!
Goed weer die dag, volle bak, 60 vs 60. Damn dat terrein, brutal! Wij ging offroute om om te trekken. Gewoon heuveltje van 60-70 graden omhoog, vasthouden aan takken etc. De steengroeve zelf met al dat grit was ook stevig. Goede workout die dag zeg.
En daarnaast is het heerlijk om met 120 serieuze mensen te knokken om objectives met full dedication. Geen klootjes die in een bosje blijven hangen, geen dagjesmensen enzo. Echt warfare zo goed alst kon.
Genoten!
Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds 1,5jaar weer eens bij 3devision geweest (bunkerhill te Daarle). In die tijd is er eigenlijk helemaal niks veranderd aan het terrein. Wel hadden ze erg veel missies/objectives wat het spel interessanter maakten.
Ook voor het eerst mn krytac trident mk2 pdw buiten uitgeprobeerd. Moet zeggen dat de replica me erg goed bevalt, met .25/.30 is de range en precisie ook heel netjes!
Wel kwamen de solderingen van mn connector los, dit omdat alles zo gigantisch compact in de battery stock zit. Nou zag ik online hier een extender voor(3d print). Iemand hier enig ervaring mee?
Ook voor het eerst mn krytac trident mk2 pdw buiten uitgeprobeerd. Moet zeggen dat de replica me erg goed bevalt, met .25/.30 is de range en precisie ook heel netjes!
Wel kwamen de solderingen van mn connector los, dit omdat alles zo gigantisch compact in de battery stock zit. Nou zag ik online hier een extender voor(3d print). Iemand hier enig ervaring mee?
Afgelopen weekend zijn we naar Chambers en Fort Barchon geweest. Nu heeft het zondags toen we bij Barchon waren flink geregend en nu vraag ik mij af hoe goed dat nou eigenlijk is voor de replica's?
Nemen jullie nog bepaalde voorzorgsmaatregelen of is even goed afdrogen na de tijd ook voldoende?
Nemen jullie nog bepaalde voorzorgsmaatregelen of is even goed afdrogen na de tijd ook voldoende?
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Goed afdrogen en even je inner barrel schoonmaken lijkt me voldoende.InGen10 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:03:
Afgelopen weekend zijn we naar Chambers en Fort Barchon geweest. Nu heeft het zondags toen we bij Barchon waren flink geregend en nu vraag ik mij af hoe goed dat nou eigenlijk is voor de replica's?
Hoe beviel Chambers? Ik ben van plan om 6 oktober die kant op te gaan. Maar ik ben verder niet bekend met het terrein. Heb gehoord dat het erg verstandig is om een zaklamp mee te nemen naar dat veld ivm de vele donkere gangen.InGen10 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:03:
Persoonlijk vind ik Chambers een van de mooiste airsoftvelden waar ik ben geweest. De afwisseling tussen de bebouwing van de villa en chambers en het daar omheen gelegen bos vind ik erg leuk.arnieo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:02:
[...]
Hoe beviel Chambers? Ik ben van plan om 6 oktober die kant op te gaan. Maar ik ben verder niet bekend met het terrein. Heb gehoord dat het erg verstandig is om een zaklamp mee te nemen naar dat veld ivm de vele donkere gangen.
Daarnaast vind ik Crimi-Events (die er vaak organiseren) ook een erg goede organisator!
Een zaklamp meenemen zou ik wel aanraden; enkele gangen zijn inderdaad erg donker. Maar; ook zonder zaklamp kan je je er prima een dag (of weekend) vermaken.
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Bedankt voor de reactie!InGen10 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:05:
[...]
Persoonlijk vind ik Chambers een van de mooiste airsoftvelden waar ik ben geweest. De afwisseling tussen de bebouwing van de villa en chambers en het daar omheen gelegen bos vind ik erg leuk.
Daarnaast vind ik Crimi-Events (die er vaak organiseren) ook een erg goede organisator!
Een zaklamp meenemen zou ik wel aanraden; enkele gangen zijn inderdaad erg donker. Maar; ook zonder zaklamp kan je je er prima een dag (of weekend) vermaken.
6 oktober word inderdaad ook weer georganiseerd door Crimi-Events. Hopelijk heb ik optijd mijn portofoon binnen. Ik heb er in elk geval zin in.
zaklamp is handig voor de gangen onder de villa, verder in de beboste delen niet van levensbelang zegmaararnieo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:02:
[...]
Hoe beviel Chambers? Ik ben van plan om 6 oktober die kant op te gaan. Maar ik ben verder niet bekend met het terrein. Heb gehoord dat het erg verstandig is om een zaklamp mee te nemen naar dat veld ivm de vele donkere gangen.
[ Voor 3% gewijzigd door saikol op 26-09-2018 22:08 ]
Yep, Chambers zeker mooi veld. Hadden ze in Nederland maar eens van dat soort velden i.p.v. wat stijgerhout en doeken een veld noemen...
Ik vond een helm bij Chambers geen overbodige luxe. Plafond is soms laag en sommige stukken zijn verraderlijk glad.
Ik vond een helm bij Chambers geen overbodige luxe. Plafond is soms laag en sommige stukken zijn verraderlijk glad.
Hmm ik ben niet in het bezit van een helm. Word goed opletten dus. Is het veel CQB daar? aangezien ik ook geen facemask heb. Ik draag over het algemeen een shemag voor mn gezicht. Maar op CQB is dat waarschijnlijk niet voldoende.Kaap schreef op donderdag 27 september 2018 @ 06:18:
Yep, Chambers zeker mooi veld. Hadden ze in Nederland maar eens van dat soort velden i.p.v. wat stijgerhout en doeken een veld noemen...
Ik vind het veld in gasselte wel erg mooi. Dat is een oud bungalow park. Dat is inderdaad beter dan een paar gestapelde pallets met een zijl.
In principe draait het veld wel om 2 gebouwen. The Chambers zelf, groot gebouw met binnenplaats die gescheiden wordt door een gallerij. Aansluitend laagbouw aan 1 kant en hoogbouw aan de andere kant waar tevens het balkon bevindt. Daarnaast is er nog The Villa, het woonhuis zelf. Hier is dus best veel CQB gaande maar er is ook veel woodland, je hoeft dus niet naar binnen.arnieo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:31:
[...]
Hmm ik ben niet in het bezit van een helm. Word goed opletten dus. Is het veel CQB daar? aangezien ik ook geen facemask heb. Ik draag over het algemeen een shemag voor mn gezicht. Maar op CQB is dat waarschijnlijk niet voldoende.
Ik vind het veld in gasselte wel erg mooi. Dat is een oud bungalow park. Dat is inderdaad beter dan een paar gestapelde pallets met een zijl.
Ik kan je wel zeggen dat over het algemeen het team dat de hoogbouw maar vooral balkon in handen heeft, wel aan de winnende hand is.
Ik speel zelf met een bitje overigens.
Hebben jullie de regels per 1 januari al gezien? Op zich wel in lijn met de verwachtingen. Ik heb ook gezien wat een aantal orga's in Belgie gaan doen, belangrijkste is dat dmr daar voortaan 2sec delay hebben, 500fps schieten en een orga vrij is extra eisen te stellen aan lengte, clip size en eventueel nog meer beperkingen mogen opleggen.
Er is nog discussie in NL over de testmethode (alles met 0.30 of afwijkend per rol) en max bb gewicht icm MED. Ik zou zeggen: hou dat zo simpel mogelijk, alles meten met 0.30 en med voor sniper en dmr gelijk.
Er is nog discussie in NL over de testmethode (alles met 0.30 of afwijkend per rol) en max bb gewicht icm MED. Ik zou zeggen: hou dat zo simpel mogelijk, alles meten met 0.30 en med voor sniper en dmr gelijk.
Heb je misschien een link met de nieuwe regels? Ik zit momenteel in het inschrijfproces (Moet morgen m'n VOG maar eens insturen) en ben dus wel benieuwd naar wijzigingen.dr.lowtune schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:59:
Hebben jullie de regels per 1 januari al gezien? Op zich wel in lijn met de verwachtingen. Ik heb ook gezien wat een aantal orga's in Belgie gaan doen, belangrijkste is dat dmr daar voortaan 2sec delay hebben, 500fps schieten en een orga vrij is extra eisen te stellen aan lengte, clip size en eventueel nog meer beperkingen mogen opleggen.
Edit: https://www.nabv.nl/over-...-/wijzigingen-reglementen
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 27-09-2018 17:04 ]
http://www.nabv.nl/over-a...-/wijzigingen-reglementenD4NG3R schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:00:
[...]
Heb je misschien een link met de nieuwe regels? Ik zit momenteel in het inschrijfproces (Moet morgen m'n VOG maar eens insturen) en ben dus wel benieuwd naar wijzigingen.
En
Https://m.facebook.com/CrimiEventsAirsoft
Bedankt voor de tips, ik moet later vandaag nog langs airsoft center in arnhem om een bestelling op te halen. Mogelijk dat ik dan ook maar direct een vorm van gezicht bescherming aanschaf. Een mesh voor mn gezicht is niet het meest handige ivm de headset die ik draag en de daarbij behorende microfoon die wel in de buurt van mijn mond moet zitten.Kaap schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:13:
[...]
In principe draait het veld wel om 2 gebouwen. The Chambers zelf, groot gebouw met binnenplaats die gescheiden wordt door een gallerij. Aansluitend laagbouw aan 1 kant en hoogbouw aan de andere kant waar tevens het balkon bevindt. Daarnaast is er nog The Villa, het woonhuis zelf. Hier is dus best veel CQB gaande maar er is ook veel woodland, je hoeft dus niet naar binnen.
Ik kan je wel zeggen dat over het algemeen het team dat de hoogbouw maar vooral balkon in handen heeft, wel aan de winnende hand is.
Ik speel zelf met een bitje overigens.
Naar wat voor bitje zou ik eventueel kunnen kijken? Is dat iets wat bij de tandarts op maat gemaakt moet worden (ik heb wel een anti knars bitje, maar die lijkt mij niet geschikt) of is zoiets vrij te koop in een sport winkel bij de kickbox spullen oid.
Heb zelf ooit dit dingetje gekocht, blijkt het een lekkere felle bundel te zijn en de batterij gaat ongeveer eeuwig mee. De pressure plate die erbij zit is el cheapo, maar werkt en past in de sleuf van m'n foregrip dus kan 'm aan zetten zonder m'n hand te verplaatsen.InGen10 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:05:
[...]
Persoonlijk vind ik Chambers een van de mooiste airsoftvelden waar ik ben geweest. De afwisseling tussen de bebouwing van de villa en chambers en het daar omheen gelegen bos vind ik erg leuk.
Sisu bitjesarnieo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:06:
[...]
Bedankt voor de tips, ik moet later vandaag nog langs airsoft center in arnhem om een bestelling op te halen. Mogelijk dat ik dan ook maar direct een vorm van gezicht bescherming aanschaf. Een mesh voor mn gezicht is niet het meest handige ivm de headset die ik draag en de daarbij behorende microfoon die wel in de buurt van mijn mond moet zitten.
Naar wat voor bitje zou ik eventueel kunnen kijken? Is dat iets wat bij de tandarts op maat gemaakt moet worden (ik heb wel een anti knars bitje, maar die lijkt mij niet geschikt) of is zoiets vrij te koop in een sport winkel bij de kickbox spullen oid.
Nice! Zelf heb ik een surefire kloon van Aliexpress; ideaal lampje met een lekker felle lichtbundel. Alleen gebruik ik de standaard aan/uit schakelaar achterop het lampje omdat ik de pressureplate met geen mogelijkheid vast krijg aan mijn G36 replica, alle lijmsoorten van de lokale bouwmarkt zijn al zo’n beetje getestNiGeLaToR schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:22:
[...]
Heb zelf ooit dit dingetje gekocht, blijkt het een lekkere felle bundel te zijn en de batterij gaat ongeveer eeuwig mee. De pressure plate die erbij zit is el cheapo, maar werkt en past in de sleuf van m'n foregrip dus kan 'm aan zetten zonder m'n hand te verplaatsen.
Ben een echte Ali-speler, dus heb nog al eens rommeltjes geprobeerd. Ms is een foregrip met een uitsparing voor de pressureplate een optie voor je? Kan die van mij typisch niet meer vinden, weet niet meer waar die vandaan komt. Is in ieder geval eentje waarvan de hoek instelbaar is met een knopInGen10 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:52:
[...]
Nice! Zelf heb ik een surefire kloon van Aliexpress; ideaal lampje met een lekker felle lichtbundel. Alleen gebruik ik de standaard aan/uit schakelaar achterop het lampje omdat ik de pressureplate met geen mogelijkheid vast krijg aan mijn G36 replica, alle lijmsoorten van de lokale bouwmarkt zijn al zo’n beetje getest
Ah, heb er eentje gevonden denk ik, met uitsparing. Zelf ff dubbelchecken of het de goede is
[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-09-2018 14:22 ]
Mijnbitje.nl is een heel stuk goedkoper dan de tandarts, kwalitatief gelijkwaardig.arnieo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:06:
[...]
Bedankt voor de tips, ik moet later vandaag nog langs airsoft center in arnhem om een bestelling op te halen. Mogelijk dat ik dan ook maar direct een vorm van gezicht bescherming aanschaf. Een mesh voor mn gezicht is niet het meest handige ivm de headset die ik draag en de daarbij behorende microfoon die wel in de buurt van mijn mond moet zitten.
Thanks voor de tip.nst6ldr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:18:
[...]
Mijnbitje.nl is een heel stuk goedkoper dan de tandarts, kwalitatief gelijkwaardig.
Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor een lower face mesh mask. Ook met het oog op eventuele andere schade in het gezicht. In combinatie met mijn bril, mesh en pet op mijn hoofd is mijn gezicht grotendeels veilig.
Hmm schade op het gezicht is net zo als eventuele schade op je arm, been, bil. Heck, ik heb gasten al in de nuts geraakt zien worden. Je ziet misschien es enkele dagen een rood plekje.
Jeugdpuistjes zien er erger uit
Dit weekend een sniper shot midden op mn neusbeentje gekregen. Toch wel even wat hoofdpijn van gehad hoor, maar ik speel gewoon lekker verder met een bitje in, veel comfortabeler enzovoortsKaap schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:03:
Hmm schade op het gezicht is net zo als eventuele schade op je arm, been, bil. Heck, ik heb gasten al in de nuts geraakt zien worden. Je ziet misschien es enkele dagen een rood plekje.
Ik raad je aan om daarvan de batterij en lader zsm weg te doen, meestal zijn die dingen niet bepaald veilig. Het beste kun je een (protected) 18650 halen, dan heb je ook meteen over/ontladingsbeveiliging ingebouwd, die heeft de zaklamp niet altijd. nkon is een goeie (nederlandse) shop met prima prijzen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:22:
[...]
Heb zelf ooit dit dingetje gekocht, blijkt het een lekkere felle bundel te zijn en de batterij gaat ongeveer eeuwig mee. De pressure plate die erbij zit is el cheapo, maar werkt en past in de sleuf van m'n foregrip dus kan 'm aan zetten zonder m'n hand te verplaatsen.
De zaklamp zelf lijkt een WF-502B model wat een prima platform is, waar je heel gemakkelijk de dropin (P60 formaat) van kan vervangen, mocht je daar ooit behoefte aan hebben.
Als je een Surefire-stijl lamp zoekt is Solarforce een prima merk om naar te kijken, mooi afgewerkte flashlight bodies waar je zo, wederom, een P60 dropin in kan zetten. Wel zou ik in dat formaat voor een X-PG(2) of XP-L gaan boven een X-ML, zodat je met dezelfde reflectorgrootte een nauwere bundel krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door citruspers op 02-10-2018 10:02 ]
Same, en het oog wil ook watsaikol schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:55:
[...]
maar ik speel gewoon lekker verder met een bitje in, veel comfortabeler enzovoorts