ik blijf het bizar vinden dat de monteur en de helpdesk die slechte waardes niet hebben gezien...

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
NiceJerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:51:
[...]
Haha, leuk idee omdat in een grafiek te zetten. Houd er wel rekening mee dat de situatie wel wat is gewijzigd (kabel los geweest, PTS-02KK er tussen uit). Al zou ik verwachten dat het signaal zonder PTS-02KK sowieso sterker zou moeten zijn, niet zwakker zoals nu het geval lijkt te zijn. Het blijft een beetje apart. Maar zoals het er nu uit ziet lijkt het probleem gewoon zwak signaal te zijn. In ieder geval is het signaal met het modem rechtstreeks aan het AOP niet in orde. En dan kom je in Ziggo-territorium.
De eerste keer zagen de waardes er zo uit:ANdrode schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:53:
[...]
Nice. Zelfs met de waardeloze assen was het dus te begrijpen (log op y as en dat werkt niet).
Misschien heeft de helpdesk het teken gemist? +6 tot +9 dBmV is wel een goed signaal
.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 178000000 Hz -1.8 dBmV 37.1 dB -9 dBc 2 Locked QAM256 186000000 Hz -2.0 dBmV 39.7 dB -31 dBc 3 Locked QAM256 194000000 Hz -2.7 dBmV 39.9 dB -33 dBc 4 Locked QAM256 202000000 Hz -2.1 dBmV 40.2 dB -28 dBc 5 Locked QAM256 210000000 Hz -1.4 dBmV 40.5 dB -31 dBc 6 Locked QAM256 218000000 Hz -0.9 dBmV 41.0 dB -31 dBc 7 Locked unknown 226000000 Hz -0.9 dBmV 0.0 dB -0 dBc 8 Locked QAM256 234000000 Hz -1.6 dBmV 41.4 dB -30 dBc Correctables Uncorrectables 1020855713 369777 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 57.0 dBmV 2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV |
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Jerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:35:
[...]
Blauw betekent dat je modem één upstream kanaal heeft. Groen betekent dat hij er meerdere heeft. Groen is dus inderdaad beter, blauw duidt op een probleem. (Vroeger, jaren geleden, was het normaal dat modems maar één upstream signaal hadden. Met de kleur van het lampje kon je dan aan deze zien dat er "verbeterde techniek" werd gebruikt door het bundelen van kanalen (channel bonding). Nu werkt dat eigenlijk andersom: het is normaal dat je meerdere kanalen hebt; heb je dat niet, dan is er een probleem.)
[...]
Moet je wel de keuze hebben. Op veel plaatsen levert KPN niet genoeg internetsnelheid om meer dan één HD TV-zender tegelijk door te geven. Laat staan vier TV's*.
*Ik ga er even van uit dat alle vier de outputs van de versterker van haaglanden1963 zijn verbonden met TV's.
Misschien moet Ziggo eens in die straatkast van je kijken... als ze die waardes niet zien, kan het best zijn dat je op een verkeerde aansluiting zitVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:01:
Heb inderdaad vier tv's aangesloten op de versterker. en ja ik heb gedaan wat je gevraagd heb en toen was mijn lampje ineens groen terwijl ik een foto van een tijdje geleden hij op blauw stond. Het viel me nog geens op totdat ik een blik erop wierp. Ik kijk het even aan en mocht ik mezelf weer gaan irriteren dan maar weer bellen.
[...]
Daar is geen excuus voor inderdaadArcticWolf schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:00:
De helpdesk misschien... de monteur heeft het ook niet opgemerkt.
Of per e-mail/twitter. Stuur ze een linkje naar de laatste pagina van dit topic. Als ze nog aan webcare doen dan komt het goed.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:01:
Heb inderdaad vier tv's aangesloten op de versterker. en ja ik heb gedaan wat je gevraagd heb en toen was mijn lampje ineens groen terwijl ik een foto van een tijdje geleden hij op blauw stond. Het viel me nog geens op totdat ik een blik erop wierp. Ik kijk het even aan en mocht ik mezelf weer gaan irriteren dan maar weer bellen.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 09-04-2016 17:09 ]
Verwijderd
Jerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:28:
Tja, het is wel stuitend dat een stel enthousiastelingen op een forum op internet meteen zien dat er wat mis is en de mensen van het bedrijf zelf beweren dat ze niets vreemds kunnen ontdekken
Verwijderd
ANdrode schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:08:
[...]
Daar is geen excuus voor inderdaad.
[...]
Of per e-mail/twitter. Stuur ze een linkje naar de laatste pagina van dit topic. Als ze nog aan webcare doen dan komt het goed.
… en hopelijk sturen ze dan een ervaren monteur. En als hij niet ervaren is kan jij hem uitleggen wat er mis is met de waarden
Ligt er maar net aan welke modem, bij ubee is blauw channel bonding en groen enkele kanaal.Jerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:35:
[...]
Blauw betekent dat je modem één upstream kanaal heeft. Groen betekent dat hij er meerdere heeft. Groen is dus inderdaad beter, blauw duidt op een probleem. (Vroeger, jaren geleden, was het normaal dat modems maar één upstream signaal hadden. Met de kleur van het lampje kon je dan aan deze zien dat er "verbeterde techniek" werd gebruikt door het bundelen van kanalen (channel bonding). Nu werkt dat eigenlijk andersom: het is normaal dat je meerdere kanalen hebt; heb je dat niet, dan is er een probleem.)
[...]
Moet je wel de keuze hebben. Op veel plaatsen levert KPN niet genoeg internetsnelheid om meer dan één HD TV-zender tegelijk door te geven. Laat staan vier TV's*.
*Ik ga er even van uit dat alle vier de outputs van de versterker van haaglanden1963 zijn verbonden met TV's.
Wil je dit soort grapjes hier niet maken!? Straks denkt het Ziggo/UPC personeel dat het signaal in het coaxsegment routeerbaar is.ArcticWolf schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:05:
[...]
Misschien moet Ziggo eens in die straatkast van je kijken... als ze die waardes niet zien, kan het best zijn dat je op een verkeerde aansluiting zit
Zou wel eventuele capaciteitsproblemen door overboeking kunnen verhelpenArChie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:59:
[...]
Wil je dit soort grapjes hier niet maken!? Straks denkt het Ziggo/UPC personeel dat het signaal in het coaxsegment routeerbaar is.
Inderdaad:devil-strike schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:26:
Ligt er maar net aan welke modem, bij ubee is blauw channel bonding en groen enkele kanaal.
Grappig, dat is precies andersom dan hoe de EVW3200 en EVW321B het doen. Die zijn juist helemaal groen verlicht als je channel bonding en Gigabit Ethernet hebt.ArChie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:31:
[...]
Inderdaad:
[afbeelding]
In de handleiding van Ziggo/UPC niet terug te vinden.
Apart hier dus blauw bij de EVW3226Jerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:51:
[...]
Grappig, dat is precies andersom dan hoe de EVW3200 en EVW321B het doen. Die zijn juist helemaal groen verlicht als je channel bonding en Gigabit Ethernet hebt.
Wat was de uptime van je modem toen je deze waardes opzocht? Dat wil zeggen, hoe lang geleden was hij voor het laatst opnieuw gestart?
zo geplakt uit de modem: System Uptime: 0 days 03h:32m:36sJerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:21:
[...]
Wat was de uptime van je modem toen je deze waardes opzocht? Dat wil zeggen, hoe lang geleden was hij voor het laatst opnieuw gestart?
Je waardes lijken prima in orde. Ook een enkele T3 en/of T4 timeout hoeft geen probleem te zijn (maar het mogen er zeker niet meer worden na verloop van tijd).
Bij welke diensten gebeurt het?Stormcagy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:30:
[...]
hbe het modem 3 uur geleden een reboot gegeven omdat ik bedraad na 20 minuten nog steeds niet normaal voetbal kon kijken omdat om de 2 seconde gebufferd of van kwaliteit geswitcht werd
Overal waar ik 5GHz kan gebruiken doe ik het. op korte afstand (<5meter) werkt het voor even beter. maar na verloop van tijd gebeurt er precies hetzelfde.ANdrode schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:40:
[...]
Bij welke diensten gebeurt het?
Gebeurt het ook via de netwerkkabel bij ál die diensten?
Gebruik je wifi op 5 GHz? Dat kan met dat modem als het goed is. Dat werkt vaak véél beter.
Mogelijke oorzaak aan de netwerkkant:
Er was eerder een tijd terug een capaciteitsprobleem dat bij Ziggo ontstaan waardoor Netflix bij veel klanten slecht werkte.
Het kan zo zijn dat het verkeer van Fox nu via een pad loopt dat vol zit. Kan je dit uitzoeken waar het verkeer precies heen gaat?
Dat is een technisch klusje waarbij je "even" met netstat of wireshark moet kijken welke pakketten je precies verstuurd.
Het is lastig om het te debuggen. Wat je moet zien is waar de data heen gaat. Daarna moet je kijken of de verbinding in de loop van de dag dichtslibt omdat er teveel mensen heen gaan. Dit kan met smokeping alleen er zijn vast ook alternatieven die wél usable zijn.Stormcagy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:46:
[...]
als jij mij kunt uitleggen wat ik moet doen in wireshark dan ga ik dat doen. Het probleem laat zich het meest/ergst zien op twitch. als ik een livestream wil kijken
ik ga dat pingplotter wel een keer proberen mocht ik er weer last van krijgen. na de reboot van 4 uur geleden heb ik er nog geen last van gehad.ANdrode schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:52:
[...]
Ik kwam de naam pingplotter een keer tegen. Ik heb hier zelf echter geen ervaring mee. Ik vind de command line handiger.
twitch is een streaming dienst voor gamers, zodat je live game sessies kunt kijken. Als het probleem zich voordoet maakt het niet uit of ik naar een kanaal met 2 kijkers kijk of een kanaal met 500,000. hij laadt(of niet) en begint na 2-10 min te bufferen en moet ik eerst mijn wifi aan en uit zetten, of de modem resetten. en daarna de pagina refreshen voordat die het weer doet.Ik dacht eerst dat het om de officiële Fox sport app ging. Als het een derde partij is die voetbal naar Twitch streamt wordt het lastiger.
Als het juist bij álle Twitch streams gebeurt (ook iets met weinig kijkers) dan kan het een netwerk probleem zijn.
Toen die monteur kwam hebben we samen een speedtest gedaan via de speedtest.net. daar kwam uit dat er ongeveer op de helft van de download test zeg maar 1 seconde er geen signaal was (dus geen snelheid) dit heb ik gezegd maar die man zei dat het waarschijnlijk een bug in de test wasJerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:56:
Wat je als een simpele test kunt proberen, is om wanneer de stream hapert een speedtest te doen (wel even de stream afsluiten, de speedtest moet natuurlijk wel je hele verbinding kunnen gebruiken). Als die speedtest óók niet goed loopt is het een capaciteitsprobleem.
Een bug in een speedtest die 20 keer per seconde door iemand wordt gebruiktStormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:02:
[...]
Toen die monteur kwam hebben we samen een speedtest gedaan via de speedtest.net. daar kwam uit dat er ongeveer op de helft van de download test zeg maar 1 seconde er geen signaal was (dus geen snelheid) dit heb ik gezegd maar die man zei dat het waarschijnlijk een bug in de test was
ja ach, ik heb gelukkig niet veel aangenomen van wat die monteur die dag zei. op dat moment kan je wel alles tegen hem zeggen, maas als die ontkend of zegt dat het niet waar is kom ik ook niet ver. een andere monteur regel ik toch niet meteen ter plekken.Jerrythafast schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:12:
[...]
Een bug in een speedtest die 20 keer per seconde door iemand wordt gebruikt
Speedtest software waar iedere grote provider van Nederland, inclusief Ziggo gebruik van maakt
Verwijderd
Als ik zo teruglees op dit forum, en de adviezen die zijn gegeven na ga. dan zijn dit hele slechte waardes waar je überhaupt blij mee moet zijn als je kan internettenVerwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:19:
Even mijn gegevens rond 00.00 uur
Die correctables en uncorrectables zijn toch niet goed denkt deze leek...kan ik hier zelf nog wat aan doen voordat ik ziggo ga bellen?
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz -7.0 dBmV 36.2 dB -16 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz -8.9 dBmV 37.1 dB -28 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -8.8 dBmV 37.2 dB -31 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -8.3 dBmV 36.8 dB -29 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -7.7 dBmV 37.3 dB -27 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -7.8 dBmV 37.9 dB -28 dBc
7 Locked unknown 226000000 Hz -6.6 dBmV 0.0 dB -0 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -7.7 dBmV 39.4 dB -31 dBc
Correctables Uncorrectables
265330475 52157
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 51.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 51.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 51.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 2
T4 Timeout 0
Verwijderd
Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:23:
[...]
Als ik zo teruglees op dit forum, en de adviezen die zijn gegeven na ga. dan zijn dit hele slechte waardes waar je überhaupt blij mee moet zijn als je kan internetten
even hierop terugkomend. dit is precies wat er nu gebeurt. stream staat nu zo een half uur aan en werkte prima. opeens gaat die bufferen en wil ik op jou advies een speedtest doen.Jerrythafast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:56:
Wat je als een simpele test kunt proberen, is om wanneer de stream hapert een speedtest te doen (wel even de stream afsluiten, de speedtest moet natuurlijk wel je hele verbinding kunnen gebruiken). Als die speedtest óók niet goed loopt is het een capaciteitsprobleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Stormcagy op 10-04-2016 00:32 ]
Als het werkt, werkt het en zou ik er tevreden mee zijn. niet iets veranderen wat goed werkt. dat is vragen om problemenVerwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:27:
Ja dat begreep ik ook maar geloof me...het internet doet het juist heel goed. Haal met de speedtest het maximale of soms meer uit mijn abbo. Dus daarom mijn twijfel als leek die dit straks als leek moet gaan overbrengen aan de helpdesk van ziggo.
[...]
Verwijderd
Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:36:
[...]
Als het werkt, werkt het en zou ik er tevreden mee zijn. niet iets veranderen wat goed werkt. dat is vragen om problemen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
hier sinds 1 april al (Zoetermeer). al modem reboot gedaan?Pierre schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:34:
Is de beloofde update van 120 naar 150 al gedaan, ik heb hier nog steeds 120 down omg Rotterdam
Twitch wordt ook gebruikt om TV op te streamen van betaalzendersStormcagy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:59:
[...]
twitch is een streaming dienst voor gamers, zodat je live game sessies kunt kijken. Als het probleem zich voordoet maakt het niet uit of ik naar een kanaal met 2 kijkers kijk of een kanaal met 500,000. hij laadt(of niet) en begint na 2-10 min te bufferen en moet ik eerst mijn wifi aan en uit zetten, of de modem resetten. en daarna de pagina refreshen voordat die het weer doet.
bash-3.2$ netstat -W Active Internet connections Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address (state) … tcp4 31 0 192.168.178.42.60601 d.v.dropbox.com.https CLOSE_WAIT tcp4 0 0 192.168.178.42.60542 tweakers.net.http ESTABLISHED … tcp4 0 0 192.168.178.42.60470 ea-in-f138.1e100.net.https ESTABLISHED …
Dit gebeurt dus ook als je verboden bent via een netwerk kabel?als ik een spel speel dan merk ik dat het gebeurt doordat mijn ping naar boven de 500 gaat. (500 is max wat het spel aangeeft) na een reboot van modem/wifi kan ik weer verder gamen
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 10-04-2016 09:08 ]
Dit wist ik nietANdrode schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:07:
[...]
Twitch wordt ook gebruikt om TV op te streamen van betaalzenders. Ik dacht dat je het er over had dat "de illegale twitch stream van een fox sport uitzending" het niet deed.
[ Voor 18% gewijzigd door Stormcagy op 10-04-2016 09:30 ]
T3/T4 timeouts zijn het resultaat als het administratieve proces tussen modem en CMTS niet correct verloopt. Het modem heeft dan intern al diverse keren opnieuw geprobeerd om die processen te doorlopen, maar weet die telkens niet binnen de gestelde tijd af te ronden. Gevolg is dat het modem er dan vanuit moet gaan dat de verbinding met de CMTS niet in orde is en gaat dan een herinitialisatie/registratie bij de CMTS uitvoeren. Op dergelijke momenten zal het modem even geen IP verkeer voor jouw apparaten kunnen afhandelen totdat de boel weer volledig geïnitialiseerd is.
Jouw modem toont de correctable en uncorrectable waarden per downstream:en veel mensen praten over die correctables en uncorrectables, maar ik kan deze bij mij zelf niet vinden.
bedankt voor de uitleg! nu snap ik het goedArChie schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:13:
[...]
T3/T4 timeouts zijn het resultaat als het administratieve proces tussen modem en CMTS niet correct verloopt. Het modem heeft dan intern al diverse keren opnieuw geprobeerd om die processen te doorlopen, maar weet die telkens niet binnen de gestelde tijd af te ronden. Gevolg is dat het modem er dan vanuit moet gaan dat de verbinding met de CMTS niet in orde is en gaat dan een herinitialisatie/registratie bij de CMTS uitvoeren. Op dergelijke momenten zal het modem even geen IP verkeer voor jouw apparaten kunnen afhandelen totdat de boel weer volledig geïnitialiseerd is.
T3 en T4 timeouts heb je dus liever niet, maar het schijnt wel eens voor te komen dat er tijdens de initialisatie van het modem na een harde reset een T4 optreed. Als die waarden verhogen zonder harde reset is het een indicatie dat er iets niet goed gaat met je verbinding. Zoals bij al dit soort waarden die het modem toont geldt altijd dat ze natuurlijk kunnen verhogen als gevolg een tijdelijke hickup door een korte storing en/of werkzaamheden van de infrastructuur, maar het is niet de bedoeling dat ze blijven oplopen gemeten over de tijd. Dan is er iets mis. Ook geldt voor de T3/T4 waarden dat deze op 0 worden gezet als gevolg van een harde reset.
Zo te zien heb je weer een harde reset uitgevoerd (vermoedelijk na herstel van de bekabeling zodat je weer TV kan kijken) aangezien je gezien de frequenties weer op het eerste setje downstream terecht bent gekomen. In ieder geval komt channel 7 van dat setje niet lekker binnen wat mogelijk zorgt voor het nogal oplopen van de correctable/uncorrectable waarden. Je upstream waarden zitten nog altijd op het randje van het toelaatbare waardoor de kans bestaat dat je weer terugvalt naar één upstream. Gezien je nette installatie kan je hier denk ik zelf verder niets aan doen en ben je helaas afhankelijk van de kennis en kunde van Ziggo/UPC personeel om je te helpen.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:19:
Die correctables en uncorrectables zijn toch niet goed denkt deze leek...kan ik hier zelf nog wat aan doen voordat ik ziggo ga bellen?
Toch heeft er 10 uur geleden een harde reset plaatsgevonden waarbij alle waarden in het modem weer op 0 gesteld zijn inclusief de uptime. Stroomstoring? Misschien heeft het modem een DOCSIS log waarin je kan terugvinden wat er 10 uur geleden gebeurd is?Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:20:
bedankt voor de uitleg! nu snap ik het goedhet is alleen raar dat de T3 foutmeldingen weg zijn ( waar ik er vannacht nog 2 had. en 5 T4 meldingen erbij heb ( waar er er vannacht nog maar 1 was) terwijl het modem gewoon aan heeft gestaan zonder reboot of hard reset want de uptime is op dit moment 10 uur.
Zelfde geld voor de (un)Correcables. dit zijn op dit moment bijna allemaal weer 0, waar ik vannacht om 1 uur nog 100+ op sommige kanalen zag.
ik heb zelf om 00:00 vannacht een harde reset uitgevoerd omdat niks het meer deed. toen rond een uur of 1 vannacht toen ik kijk waren de T-waardes opgelopen en de (un)correctables ook.ArChie schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:26:
[...]
Toch heeft er 10 uur geleden een harde reset plaatsgevonden waarbij alle waarden in het modem weer op 0 gesteld zijn inclusief de uptime. Stroomstoring? Misschien heeft het modem een DOCSIS log waarin je kan terugvinden wat er 10 uur geleden gebeurd is?
Misschien Ziggo/UPC die toevallig een één of andere geplande modem reset uitgevoerd heeft in jouw segment? T4 fouten geven ook aan dat het modem niet de gelegenheid krijgt om het door de CMTS geïnitieerde station maintenance proces af te ronden:Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:36:
[...]
Toen ik vanmorgen om 8 uur opstond en ik ging kijken of er iets veranderd was aan de waardes bleek het aantal (un)correctables afgenomen te zijn en stonden ze bijna allemaal op 0. en opeens had ik 0 T3 time outs en 6 T4. waar dit eerst 2 om 1 was![]()
Misschien waren er teveel modems gelijktijdig in coaxsegment bezig om dit proces te doorlopen is het uiteindelijk na 6 T4 meldingen (en dus 6 keer herstarten van het registratie proces) wel gelukt.T4 Timeout ( Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received )
Explanation: The cable modem did not received a station maintenance opportunity in which to transmit a Ranging Request (RNG-REQ) message within the T4 timeout period (30 to 35 seconds). The cable modem is resetting its cable interface and restarting the registration process. Typically, this indicates an occasional, temporary loss of service, but if the problem persists, check for possible service outages or maintenance activity on this particular headend system. This error message is DOCSIS event message is R04.0, Ranging Request.
nee helaas heeft dit modem dat niet.ArChie schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:50:
[...]
Misschien Ziggo/UPC die toevallig een één of andere geplande modem reset uitgevoerd heeft in jouw segment? T4 fouten geven ook aan dat het modem niet de gelegenheid krijgt om het door de CMTS geïnitieerde station maintenance proces af te ronden:
[...]
Misschien waren er teveel modems gelijktijdig in coaxsegment bezig om dit proces te doorlopen is het uiteindelijk na 6 T4 meldingen (en dus 6 keer herstarten van het registratie proces) wel gelukt.
Waarom het modem dan toch de T3/T4 waarden op 0 heeft gesteld is mij niet duidelijk. Mogelijk dat een DOCSIS log van het modem daar uitsluitsel over kan geven, maar ik weet niet of jouw type modem een dergelijke log beschikbaar maakt voor de gebruiker.
Nog een teken dat het een wifi/router probleem is dusStormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:28:
[...]
het rare is dat als het een capaciteitsprobleem is dat er ik dan op rustige tijden geen last van moet hebben?
rond mijn huis wonen allemaal wat oudere (50+) die optijd naar bed gaan, dus dan had ik er gisteravond geen last van moeten hebben.
Je gebruikt een 2.4 GHz kanaal. Jouw Apple apparaten kunnen waarschijnlijk ook 5 GHz gebruiken. Dat werkt vaak beter.Hier doet de stream en het hele internet het niet meer. je ziet dat alle lijnen naar beneden gaan en dat er bijna geen signaal meer binnenkomt (groene lijn) Op dit punt moet ik nu dus mijn wifi uit/aan zetten of het modem reboote.
Je binnenkomende signaal is echt te zwak. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat je geen problemen met je internetverbinding ervaart. Maar aangezien je het wel nog steeds hebt over blokjes in beeld is dat duidelijk ook nog niet in orde. Wat je zou kunnen doen om Ziggo te overtuigen om nog eens langs te komen omdat het nog steeds niet goed werkt is om een TV met die FEKAB9 kabel die je daar hebt rechtstreeks op je DIO-01 aan te sluiten. Dan blokjes (op welke zender dan ook) --> bellen, signaal is niet in orde. Tegen de persoon van de klantenservice simpelweg zeggen dat je je TV met een 1,5m Hirschmann 4G afgeschermde kabel rechtsreeks op de DIO-01 hebt aangesloten, die een paar dagen terug nog is nagekeken door een monteur, en het probleem dus wel buitenshuis moet liggen. En als ze weer een monteur sturen, zet dan de TV vast met blokjes en al klaar in de meterkast. Is de diagnose gelijk gesteldVerwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:19:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz -7.0 dBmV 36.2 dB -16 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz -8.9 dBmV 37.1 dB -28 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -8.8 dBmV 37.2 dB -31 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -8.3 dBmV 36.8 dB -29 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -7.7 dBmV 37.3 dB -27 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -7.8 dBmV 37.9 dB -28 dBc
7 Locked unknown 226000000 Hz -6.6 dBmV 0.0 dB -0 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -7.7 dBmV 39.4 dB -31 dBc
Correctables Uncorrectables
265330475 52157
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 51.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 51.0 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 51.0 dBmV
Counter
T3 Timeout 2
T4 Timeout 0
Absoluut mee eens, maar in dit geval werkt het niet goed. Los van het feit dat uncorrectable errors in je modem niet goed zijn heeft hij ook last van blokjes op zijn TV's. (Het modem is vooral gewoon een heel handige manier om de signaalwaarden enigszins betrouwbaar te kunnen zien.)Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:36:
[...]
Als het werkt, werkt het en zou ik er tevreden mee zijn. niet iets veranderen wat goed werkt. dat is vragen om problemen
Bij een T4 timeout moet je modem het DOCSIS gedeelte praktisch opnieuw opstarten. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij daarom de correctables, uncorrectables en T3 timeouts op 0 zet wanneer er een T4 timeout plaatsvindt. ArChie weet dit beter dan ik, maar ik zou verwachten dat het mogelijk is dat het modem zelfs op een andere set downstream frequenties zou kunnen worden gezet nadat er een T4 timeout is geweest. Aangezien jouw modem de error counters per downstream frequentie bijhoudt is het logisch dat ze dan op 0 komen te staan.Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 08:59:
wat een vreemd verhaal dit. gister poste ik mijn DOCSIS waardes toen had ik 2 T3 timeouts en 1 T4.
nu heb ik zonder dat de modem gereboot is opeens 0 T3 timeouts en 6 T4 en alle correctables en uncorrectables zijn ook weer minder
weet iemand waardoor dit komt
Nee:ANdrode schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:17:
Heb je een technicolor 7210 modem? Dat heeft problemen waarbij 2.4 GHz wifi wegvalt.
Stormcagy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:56:
modem is een Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 10-04-2016 12:35 ]
ja zo een gevoel heb ik, maar denk dat ik er dus volkomen naast zit! ik ga het dus gewoon met ziggo proberen op te lossen en ze vertellen wat ik hier te horen krijg van mensen die er verstand van hebben en dat die T waardes niet heel goed zijn.ArcticWolf schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:13:
Waarom zou het dan opgelost zijn? Die snap ik even niet... jou modem heeft problemen met de verbinding naar Ziggo toe, daar heeft de router functie toch niks mee te maken?
dit ga ik even in de gaten houden, als dit zo is dan weet ik meteen waar het aan ligt!Wat je nog zou kunnen checken wanneer je verbinding weer begint te sputteren, is of rond dat moment de T3/T4 timeout counters omhoog gaan. Als ik me niet vergis kunnen T3 timeouts worden veroorzaakt door perioden waarin het modem het niet voor elkaar krijgt om data te verzenden. En als je geen data kunt verzenden kun je ook geen webpagina's opvragen. Ik vermoed dus dat het probleem wat jij hebt veroorzaakt wordt door T3 en/of T4 timeouts.
[ Voor 5% gewijzigd door Stormcagy op 10-04-2016 12:54 ]
Met 150 Mbit moet je wel 10 YouTube filmpjes tegelijk kunnen kijken (mits niet allemaal in 4K kwaliteit)Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:51:
bedankt voor de antwoorden allemaal zover!helpt me veel.
![]()
[...]
ja zo een gevoel heb ik, maar denk dat ik er dus volkomen naast zit! ik ga het dus gewoon met ziggo proberen op te lossen en ze vertellen wat ik hier te horen krijg van mensen die er verstand van hebben en dat die T waardes niet heel goed zijn.
[...]
dit ga ik even in de gaten houden, als dit zo is dan weet ik meteen waar het aan ligt!
Edit: op het moment van spreken knalt die er weer uit. gecheckt of er een T timeout bij kwam, maar helaas.
Misschien dat die niet real-time update, ik kijk er over een uurtje weer naar.
mijn vriendin kijkt veel youtube filmpjes, dat moet toch niet uitmaken met een 150Mbit verbinding? dan moet je wel 2 streams kunnen kijken toch?
ze stonden inderdaad op hetzelfde als vanmorgenJerrythafast schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:06:
[...]
Met 150 Mbit moet je wel 10 YouTube filmpjes tegelijk kunnen kijken (mits niet allemaal in 4K kwaliteit)![]()
Misschien dat de T3/T4 timeout counter juist was verhoogd voordat je keek? Of staan de tellers beide op hetzelfde getal als vanmorgen?
[ Voor 53% gewijzigd door Stormcagy op 10-04-2016 13:09 ]
Dat hij alle error counters reset is wel echt raarStormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:08:
[...]
ze stonden inderdaad op hetzelfde als vanmorgenalleen nu heeft die weer alle (un)correctables gereset
De T Timeouts staan nogwel hetzelfde
PingPlotter maar eens gedownload en laten draaien terwijl ik stream. niet zonder resultaat.
zie screenshot hieronder.
Volgens mij is gewoon heel de verbinding weg.
[afbeelding]
ongeveer 3 kanalen stonden op 20-30 correctables en 1 kanaal 100+ de rest op 0. en er was maar 1 kanaal met 1 uncorrectable.Jerrythafast schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:14:
[...]
Dat hij alle error counters reset is wel echt raarZit hij wel nog op dezelfde frequenties? En hoe ver waren je error counters ongeveer opgelopen; had je uncorrectables?
Ben het met je eens hoor. Zou d'r niet de hele dag voor blijven F5'enStormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:19:
[...]
ongeveer 3 kanalen stonden op 20-30 correctables en 1 kanaal 100+ de rest op 0. en er was maar 1 kanaal met 1 uncorrectable.
ik ga het niet in de gaten houden. heb hem nu gekopieerd en keken wat het was. ik kijk over 2 uur weer en dan kijken of ze weer gereset zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 10-04-2016 13:23 ]
[ Voor 6% gewijzigd door ArChie op 10-04-2016 13:52 ]
Exact dit is hier ook het geval. Maakt ook niks uit welke DNS servers je gebruikt, of die nou van Ziggo/UPC zijn, OpenDNS of GoogleDNS. Komt morgen een monteur voor om het AOP door te meten, een ander modem te proberen en de wijkkast na te kijken. Blijkbaar zijn er hier in mijn buurt (Groningen, oud-Ziggo) meer mensen met exact dit probleem want de afspraak voor een monteur was dit keer binnen 5 minuten geregeld.supermm958 schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:48:
Dit weekend de internet verbinding hier ook niet stabiel. TV beeld is goed, geen blokken etc.
Dit probleem speelt al langer hier, gaat soms dagen goed zonder issues, maar gisteren en vandaag is het weer niet stabiel.
[knip]
Op een Raspberry PI smokeping draaien. Deze meldt geregeld dat DNS servers niet bereikbaar zijn en dat DNS resolving niet lukt.
Ingesteld om 4 DNS resolves te doen elke 60 seconden.
In de router ingesteld dat voor DNS resolving Google en OpenDNS gebruikt wordt. Deze ook wel eens weer ingesteld op de DNS servers van Ziggo zelf, maar dat lost het ook niet op.
Nee, merp!
Vanuit Ziggo heb ik sinds 3 a 4 week een nieuw modem (Van een UBEE naar een Technicolor) na aanleiding van telefonisch contact met Ziggo na het voorleggen van deze problemen.PauseBreak schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:56:
[...]
Exact dit is hier ook het geval. Maakt ook niks uit welke DNS servers je gebruikt, of die nou van Ziggo/UPC zijn, OpenDNS of GoogleDNS. Komt morgen een monteur voor om het AOP door te meten, een ander modem te proberen en de wijkkast na te kijken. Blijkbaar zijn er hier in mijn buurt (Groningen, oud-Ziggo) meer mensen met exact dit probleem want de afspraak voor een monteur was dit keer binnen 5 minuten geregeld.
Hier ook:ArChie schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:26:
[...]
Toch heeft er 10 uur geleden een harde reset plaatsgevonden waarbij alle waarden in het modem weer op 0 gesteld zijn inclusief de uptime. Stroomstoring? Misschien heeft het modem een DOCSIS log waarin je kan terugvinden wat er 10 uur geleden gebeurd is?
Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 10-04-2016 15:19 ]
Hij heeft geen DIO. De doos die je op de foto ziet is een TRAS1000/B die bovendien niet geaard is.Jerrythafast schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:31:
[...]
Je binnenkomende signaal is echt te zwak. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat je geen problemen met je internetverbinding ervaart. Maar aangezien je het wel nog steeds hebt over blokjes in beeld is dat duidelijk ook nog niet in orde. Wat je zou kunnen doen om Ziggo te overtuigen om nog eens langs te komen omdat het nog steeds niet goed werkt is om een TV met die FEKAB9 kabel die je daar hebt rechtstreeks op je DIO-01 aan te sluiten. Dan blokjes (op welke zender dan ook) --> bellen, signaal is niet in orde. Tegen de persoon van de klantenservice simpelweg zeggen dat je je TV met een 1,5m Hirschmann 4G afgeschermde kabel rechtsreeks op de DIO-01 hebt aangesloten, die een paar dagen terug nog is nagekeken door een monteur, en het probleem dus wel buitenshuis moet liggen. En als ze weer een monteur sturen, zet dan de TV vast met blokjes en al klaar in de meterkast. Is de diagnose gelijk gesteld
Omdat jij smokeping instelt ga ik er vanuit dat je wel een beetje met linux overweg kan. Mijn TC 7200 verliest soms log meldingen. Ik heb daarom remote syslog ingesteld.supermm958 schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:48:
Het modem gisteren een factory reset gegeven maar dat heeft niet mogen baten.
In de event log deze meldingen staan.
1
2
3
| # /etc/rc.local # Ziggo remote syslog (standards... ziggo...) iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --destination-port 512 -j REDIRECT --to-ports 514 |
Het signaal is erg sterk zonder de splitter. Google zegt dat +12 dBmV aan de bovenkant van de acceptabele waarden zit. Bij Archie dempt de Ziggo splitter ongeveer 7dB in zijn grafiek.Het modem zit nu als test direct op het AOP aangesloten (zonder de geleverde ziggo splitter)
De modem stats [... toch TC 7210, red] zijn op dit moment:
TRAS = afkeur/zwarte lijst?Timmert schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:36:
[...]
Hij heeft geen DIO. De doos die je op de foto ziet is een TRAS1000/B die bovendien niet geaard is.
Tamelijk bizar als je weet dat er een monteur langs is geweest voor DTV issues. Die TRAS is dan het eerste wat eruit gaat.
Modem is een Een TC 7200ANdrode schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:43:
[...]
Omdat jij smokeping instelt ga ik er vanuit dat je wel een beetje met linux overweg kan. Mijn TC 7200 verliest soms log meldingen. Ik heb daarom remote syslog ingesteld.
Omdat Ziggo een niet-standaard poort gebruikt moet je daar wel een ip-tables regel voor instellen.
code:
1 2 3 # /etc/rc.local # Ziggo remote syslog (standards... ziggo...) iptables -t nat -A PREROUTING -p udp --destination-port 512 -j REDIRECT --to-ports 514
[...]
Het signaal is erg sterk zonder de splitter. Google zegt dat +12 dBmV aan de bovenkant van de acceptabele waarden zit. Bij Archie dempt de Ziggo splitter ongeveer 7dB in zijn grafiek.
Als je downstream signaal 7dB zwakker wordt en de upstream geen 7dB hoger dan zijn de waarden prima. Alleen puur een DOCSIS signaal zegt helaas weinig over werkend internet.
[...]
TRAS = afkeur/zwarte lijst?
Een monteur die deze signaal waarden mist plus het verkeerde type AOP niet ziet. Auw.
[ Voor 14% gewijzigd door supermlt op 10-04-2016 15:54 ]
Oh
Sorry, een TC7210 in Bridge mode.ANdrode schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:04:
[...]
Oh. Ik dacht dat de TC 7200 alleen werd uitgerold in fUPC gebied, niet in fZiggo gebied.
Zie je op kame.net een bewegende schildpad/heb je IPv6 met 'DS-lite' gekregen?
Kan jij direct messages aanzetten?
Een DIO laat frequenties tot 1006MHz door, een TRAS1000/B gaat tot 862.supermm958 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:01:
Wat is het verschil tussen een TRAS1000/B en DIO
Van de buitenkant (Google search) lijken ze erg op elkaar.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 178000000 Hz 2.3 dBmV 42.6 dB -32 dBc 2 Locked QAM256 186000000 Hz 2.3 dBmV 42.5 dB -32 dBc 3 Locked QAM256 194000000 Hz 1.8 dBmV 42.5 dB -33 dBc 4 Locked QAM256 202000000 Hz 1.7 dBmV 42.6 dB -33 dBc 5 Locked QAM256 210000000 Hz 1.2 dBmV 42.5 dB -32 dBc 6 Locked QAM256 218000000 Hz 1.2 dBmV 42.5 dB -36 dBc 7 Locked QAM256 226000000 Hz 1.0 dBmV 42.5 dB -34 dBc 8 Locked QAM256 234000000 Hz 1.1 dBmV 42.5 dB -31 dBc Correctables Uncorrectables 24 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.0 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.0 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1 |
1
2
| Status System Up Time 22 days 15h:46m:34s |
[ Voor 100% gewijzigd door ArcticWolf op 10-04-2016 17:04 ]
Ik zag dat je de eerste reactie door gestreept hebt, maar als er een splitter tussen zat zouden de waardes toch lager moeten liggen?ArcticWolf schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:58:
Dat is wel een redelijk demping op het downstream kanaal, zit er een (extra) splitter tussen?
Had moeten teruglezen
Mijn waardes fluctueren ook per tijdstip (en als de warmtewisselaar het druk heeft)
Dit is een beetje mijn gemiddelde:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 178000000 Hz 2.3 dBmV 42.6 dB -32 dBc 2 Locked QAM256 186000000 Hz 2.3 dBmV 42.5 dB -32 dBc 3 Locked QAM256 194000000 Hz 1.8 dBmV 42.5 dB -33 dBc 4 Locked QAM256 202000000 Hz 1.7 dBmV 42.6 dB -33 dBc 5 Locked QAM256 210000000 Hz 1.2 dBmV 42.5 dB -32 dBc 6 Locked QAM256 218000000 Hz 1.2 dBmV 42.5 dB -36 dBc 7 Locked QAM256 226000000 Hz 1.0 dBmV 42.5 dB -34 dBc 8 Locked QAM256 234000000 Hz 1.1 dBmV 42.5 dB -31 dBc Correctables Uncorrectables 24 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.0 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.0 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1
code:
1 2 Status System Up Time 22 days 15h:46m:34s
Net toch maar even mijn AOP open gemaakt, ik heb nog een TRAS1000/B.Timmert schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:14:
[...]
Een DIO laat frequenties tot 1006MHz door, een TRAS1000/B gaat tot 862.
Van buiten kun je ze onderscheiden door de meer beige kleur van de behuizing van de TRAS.
Ook zit bij DIO het schroefje van het twist&lockplaatje boven de connector, bij de TRAS iets eronder.
Ik heb er al wat langer last van. Heb ook al minstens 4 verschillende Ziggo/UPC DNS servers voorbij zien komen in het modem (en dit is al het derde modem in drie jaar tijd). Zal je op de hoogte houden wat de monteur ervan vindt morgen.supermm958 schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:02:
[...]
Vanuit Ziggo heb ik sinds 3 a 4 week een nieuw modem (Van een UBEE naar een Technicolor) na aanleiding van telefonisch contact met Ziggo na het voorleggen van deze problemen.
Modem waardes waren toen volgens Ziggo goed (UBEE)
.
Ik zit ook in oud Ziggo gebied (Assen).
Het lijkt erop dat de problemen zijn onstaan naar de Ziggo DNS fail vorig jaar.
Het rare is dat het soms dagen zonder problemen werkt zonder onderbrekingen.... geen peil op te trekken.
Ben wel benieuwd wat er uit komt bij jou als Ziggo geweest is.
Nee, merp!
Briljant, dat schroefje inderdaad! Ik dacht altijd dat het plastic hetzelfde was en ging er in dit geval dus van uit dat het een DIO-01 is omdat er een monteur bij was geweest. Bij het volgende monteursbezoek dus ook maar even laten vervangen.Timmert schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:14:
[...]
Een DIO laat frequenties tot 1006MHz door, een TRAS1000/B gaat tot 862.
Van buiten kun je ze onderscheiden door de meer beige kleur van de behuizing van de TRAS.
Ook zit bij DIO het schroefje van het twist&lockplaatje boven de connector, bij de TRAS iets eronder.
Helaas nu alweer strak op 40/4, toch vreemd dat ik enkele uren een klein beetje meer had..gehaktstaaf schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:06:
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar sinds een half uurtje hier 50/5 ipv 40/4.
[afbeelding]
Zag ineens dat Steam met 5.2MB/s aan het downloaden was, dacht eerst dat het programma het niet helemaal juist had, maar in de taskmanager was de netwerksnelheid ook boven de 50mbit. Dus maar even een Speedtest gedaan, de speedtest van Ziggo haalt overigens hetzelfde. De Ubee is niet gereboot, die heeft inmiddels een uptime van 25 dagen..
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 10-04-2016 21:17 ]
Zonder cijfertjes, wat is iets meer?ArcticWolf schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:24:
Hier staat meer over het energieverbruik:
https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/
[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 10-04-2016 21:28 ]
Het instellen van het thuisnetwerk is inderdaad even een crime, maar het luktvalkenier schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:15:
Mijn abo overgezet van alles in 1 plus naar connect and play complete, om wat centjes te besparen.
"Verblijd" met nieuw modem (Helpdesk: Nee hoor u houdt gewoon uw bestaande modem) en een horizonbox.... Wat een gare unit is dat. Ik wilde het ding ook als kleine switch gebruiken.
1. Hij heeft een extern IP via de coax, zo raken de IPv4 adressen wel op bij Ziggo, iedere klant 2.
2. Ik stel netwerk van horizon in op: via het modem, gaat dat ding pardoes 19 IP-adressen reserveren op het modem via DHCP, en vervolgens zelf doodleuk weer een DHCP-server draaien. Dat was niet de bedoeling! En lijkt me ook nutteloos. Die instelling kun je dan natuurlijk niet aanpassen, want je hebt gekozen voor via het modem... ja nou, dan kan die dhcp toch wel uit.
Ik heb hem nu koest gekregen door in te stellen dat ik geen (nou ja!) thuisnetwerk heb, en vervolgens handmatig via de webinterface een IP adres gegeven, en de DHCP uitgezet. Desalniettemin wil hij nog wel een pool van minimaal vijf IP's....Op de TV onder thuisnetwerk status staat nu: DHCP actief, in de webinterface: DHCP uitgeschakeld. Rara wat is juist? Het lijkt het laatste te zijn.
3.Die ventilator gaat af en toe spontaan lekker op toeren, lijkt wel een kruimeldief.
4.Met die afstandbediening kan ik bijna niets met mijn TV, ja geluid en aan/uitzetten. Die humax was beter.
5.In standby kun je drie energieniveaus kiezen, geen idee wat het verschil gaat maken in Watts en of de netwerkpoorten actief blijven in de zuinige modi, dat blijft ook wat vaag.
Wat zijn jullie ervaringen?
2250 WP Zuid PVoutput
Bij Veelgestelde vragen staat wel het stroomgebruik:
Aan | Max. 59 Watt |
Stand-by Hoog (actief) | 56 Watt |
Stand-by Hoog (passief) | 38,3 Watt |
Stand-by Midden | 27,5 Watt |
Stand-by Eco | <0,5 Watt |
[ Voor 16% gewijzigd door Jerrythafast op 10-04-2016 21:48 ]
Hallo, dat is niet mis. Weet iemand of in ECO modus de netwerkpoortje nog werken? Er hangt nl nog wat ander spul aan. Anders probeer ik het wel gewoon uit.Fuwor schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:31:
[...]
Bij Veelgestelde vragen staat wel het stroomgebruik:
Aan Max. 59 Watt Stand-by Hoog (actief) 56 Watt Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt Stand-by Midden 27,5 Watt Stand-by Eco <0,5 Watt
[ Voor 62% gewijzigd door ArcticWolf op 10-04-2016 21:50 ]
Die hoort vanaf een meter gewoon onhoorbaar te zijn.valkenier schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:15:
3.Die ventilator gaat af en toe spontaan lekker op toeren, lijkt wel een kruimeldief.
Zo ben nu een paar uur weg van huis geweest en blijkbaar had ik pingplotter nog aan laten staan.Jerrythafast schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:22:
[...]
Ben het met je eens hoor. Zou d'r niet de hele dag voor blijven F5'en
Laat ik mijn Raspberry voor me doen
[ Voor 88% gewijzigd door ArcticWolf op 10-04-2016 23:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 10-04-2016 23:52 ]
Doe dezelfde test eens bedraad. Want alleen bedraad kan je de schuld bij ziggo neerleggen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw (overvolle?) WiFi segment/storingsbron. Of voor brakke drivers op je test device.Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:47:
[...]
Zo ben nu een paar uur weg van huis geweest en blijkbaar had ik pingplotter nog aan laten staan.
ik vind dit niet normaal. Alle rode balken zijn zulke hoge ping/latency waardes dat internet gewoon onmogelijk word. normaal als ik daar last van heb reboot ik het modem of zet mijn wifi uit/aan. ik had dat nu express niet gedaan om te kijken of die überhaupt zichzelf wel hersteld.
Blijkt dus van wel, gaan alleen 10-15 minuten overheen zoals je kan zien.
in een tijdsbestek van 4 uur 14x een uitval hebben is bizar.
ik snap dat je met wifi last kan hebben van storing, maar zo erg mag gewoon niet mogen.
Dit is gemeten op 3 meter afstand van het modem en het enige wat er tussen zat is de bank.
[afbeelding]
Is het wel uitval? Voor uitval van het internet moeten ook de T3/T4 zijn opgelopen. Als die waarden gelijk zijn gebleven en ook de correctable/uncorrectable waarden niet noemenswaardig zijn toegenomen dan heb je vermoedelijk last van traag internet mogelijk veroorzaakt door capaciteitsproblemen.Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:47:
[...]
in een tijdsbestek van 4 uur 14x een uitval hebben is bizar.
Dat is waar natuurlijk, ik zet vandaag als ik aan het werk ben ringplotter weer een keer bedraad aanstormfly schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:04:
[...]
Doe dezelfde test eens bedraad. Want alleen bedraad kan je de schuld bij ziggo neerleggen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw (overvolle?) WiFi segment/storingsbron. Of voor brakke drivers op je test device.
Stel dat is het geval? wat kan ik er dan aan doen om dat alles ter verbeteren?ArChie schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:16:
[...]
Is het wel uitval? Voor uitval van het internet moeten ook de T3/T4 zijn opgelopen. Als die waarden gelijk zijn gebleven en ook de correctable/uncorrectable waarden niet noemenswaardig zijn toegenomen dan heb je vermoedelijk last van traag internet mogelijk veroorzaakt door capaciteitsproblemen.
Ik zie dat je ook naar het modem thuis toe 33% packetloss hebt (192.168.178.1). Daarnaast gaat het verkeer over een route tussen Aorta (Liberty Global) en Level3. Daar zat eerder ook een capaciteitsprobleem met Netflix.Stormcagy schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:47:
[...]
ik snap dat je met wifi last kan hebben van storing, maar zo erg mag gewoon niet mogen.
Dit is gemeten op 3 meter afstand van het modem en het enige wat er tussen zat is de bank.
[afbeelding]
ik heb hem nu aangezet op de iMac met ziggo.nl en twitch.tv via een kabel. ik zal over een uur eens kijken wat die daar geeft.ANdrode schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:41:
[...]
Ik zie dat je ook naar het modem thuis toe 33% packetloss hebt (192.168.178.1). Daarnaast gaat het verkeer over een route tussen Aorta (Liberty Global) en Level3. Daar zat eerder ook een capaciteitsprobleem met Netflix.
Jij hebt een EPC3928AD en een Mac. Kan je via een netwerk kabel testen? Als je dan dezelfde resultaten hebt zit het in het netwerk van Ziggo.
En ik raad je aan om op dat modem met jouw mac het 5GHz netwerk te gebruiken. 2.4 GHz zit meestal heel erg vol, waardoor het traag is en er storingen zijn. Geef het eventueel een andere naam zodat je zeker weet dat je het 5GHz netwerk pakt.
Contact gehad met de WebCare van Ziggo. De garantie van de C7140 is verlopen, en aangezien een fabrieksherstel niets helpt, heb ik pech. Dat is de boodschap van Ziggo, lekker danhcQd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:22:
[...]
Dat zal het zeker niet zijn, hij vroeg immers naar een probleem met zijn C7140. De verstoringen van het geluid bij opnames met deze decoder zijn al een oud probleem en is nooit opgelost ondanks toezeggingen vanuit Ziggo.
En als je tegelijkertijd ook ziggo.nl plot dan kan je zien of het in de wijk zit, of juist ergens anders op de route naar Twitch (via level3).stormfly schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:12:
Laat hem even lopen tot 2300 vanavond. Dan kan je zien of de uitval hoger is als men thuis komt vanaf 16-23u in de wijk. Dan heb je nog meer aanknopingspunten voor een cappaciteits probleem.
Daar kan jij overigens niets aan doen, behalve klagen bij ziggo. Als dat niet helpt na een aantal monteurs bezoeken kan je naar KPN overstappen. Cappaciteits problemen in je coax segment zijn vrij lastig om aan de helpdesk uit te leggen en er daana ook een actie vanuit ziggo voor te verkrijgen.
Ja tuurlijk die ook, maar ook een heus extern IP, nl 82.73.48.*** hoor. Gewoon zichtbaar in de webinterface.CreativeS schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:33:
[...]
Die hoort vanaf een meter gewoon onhoorbaar te zijn.
Zit de fan onderop (7400) of rechts aan de zijkant (7401)?
Oja, dat IP-adres van de HZN is gewoon een intern adres, 10.*.*.* voor OnDemand, updates en dergelijke.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq