Acties:
  • 0 Henk 'm!
grass460 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:47:
[...]

De splitter zit logische wijs in de meterkast met een twee jaar oude AOP van ziggo met dito splitter.
In de woonkamer zit een Hirschmann wandcontactdoos.

tv signaal komt vanuit de splitter in de meterkast
Weet niet of het oud-upc of oud-ziggo gebied is, maar als je bijvoorbeeld een UMU-01 of UMU-1006 hebt gaat het niet werken en moet je een andere splitter aanvragen bij Ziggo.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 02:30

grass460

[DPC] Division_Brabant

MdO82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Weet niet of het oud-upc of oud-ziggo gebied is, maar als je bijvoorbeeld een UMU-01 of UMU-1006 hebt gaat het niet werken en moet je een andere splitter aanvragen bij Ziggo.
oud ziggo, umu1006 is de splitter.

dus ziggo maar contacteren begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grass460 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:56:
[...]

oud ziggo, umu1006 is de splitter.

dus ziggo maar contacteren begrijp ik
Yup, dat gaat niet werken ;)

Bij mijn schoonouders hebben ze dit geplaatst.
Weet niet of het scheelt in de woonkamer of meterkast, maar je zal dit ook krijgen

[ Voor 31% gewijzigd door MdO82 op 23-01-2017 21:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:03:
[...]

Als die streams tot je komen via VOD transport streams dan is er geen sprake van 1080p. Zo te zien zit er wel een AC-3 geluidsstream bij de HBO OD kanalen, maar of dat Dolby Digital 5.1 is kan ik op basis van onderstaande screenprint niet afleiden:
[afbeelding]
Net even wat geprobeerd in de Ziggo Go Windows 10 app. Zowel HBO series als zogenaamde HD films (bijv. The Wolf of Wall Street) hebben stereogeluid (en beroerde beeldkwaliteit, heel flets).
Rivanov schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Maar het feit dat de HBO on Demand afleveringen geen DD 5.1 hebben is wel kwalijk.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
stormfly schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:05:
Kwam deze week ook voorbij hier, zakelijk en consumenten zijn twee totaal gescheiden afdelingen. Volgens mij is het zo dat je alles van consumenten retour stuurt en je zakelijk een nieuwe pakket krijgt opgestuurd.
Ik ben vorig jaat overgestapt van particulier naar zakelijk (60/10), maar behield gewoon mijn cisco en die bleef ook gewoon in bridge staan. Zelfde voor mijn tv en smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:52
raven22 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:36:
[...]

Ik ben vorig jaat overgestapt van particulier naar zakelijk (60/10), maar behield gewoon mijn cisco en die bleef ook gewoon in bridge staan. Zelfde voor mijn tv en smartcards.
Hoe zit dat dan, moet je kvk hebben ofzo? Of gewoon als particulier een zakelijk abbo?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:38:
[...]

Hoe zit dat dan, moet je kvk hebben ofzo? Of gewoon als particulier een zakelijk abbo?
Ik had ook als particulier ook gewoon een zakelijk abo.
Ook niks geen nieuw apparatuur gehad verder.

Dat ik weer terug ging naar particulier (wilde ook ziggo mobiel) kreeg ik wel een nieuw modem (7210) en een humax ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook Ziggo Zakelijk Connect ZZP aangevraagd en gekregen zonder KvK-nummer/registratie. Bij het aanvragen ben je ook niet verplicht deze in te vullen, dus moet goedkomen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:43:
[...]

Ik had ook als particulier ook gewoon een zakelijk abo.
Ook niks geen nieuw apparatuur gehad verder.

Dat ik weer terug ging naar particulier (wilde ook ziggo mobiel) kreeg ik wel een nieuw modem (7210) en een humax ontvanger.
Ligt meer aan de snelheid die je afneemt. Als je een abonnement van 500/40 gaat aanvragen, en je hebt nog zo'n oude Motorola kastje, dan gaat dat geheid niet werken. Vandaar dat je meestal ook een nieuwe modem krijgt toegestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb verder geen interesse, want zakelijk is duurder dan wat ik nu heb, maar was gewoon benieuwd hoe dat zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:02
Ik heb even gezocht in de laatste berichten, maar hier niets over gevonden:
Mijn ouders hebben Ziggo, en hadden lange tijd nog een oud modem. Dat oude modem haalde de downloadsnelheid die geadverteerd werd helaas niet meer, dus daarom een nieuw router/modem van Ziggo ontvangen.

Helaas is de internetkwaliteit gigantisch achteruit gegaan. Op de telefoon moet om de haverklap wifi aan/uit gezet worden om weer verbinding te kunnen maken. Zowel met een iPhone als een Galaxy A3.

De ervaring op bekabeld is wisselend, maar werkt voor zover ik tijdens een korte test heb kunnen zien wel.

Voorheen had ik een eigen router, die ik graag weer zou gebruiken. Om het modem echter in bridge-modus te zetten verlies ik de hotspots en dat vind mijn moeder weer niet zo prettig, zij gebruikt die regelmatig.

Hebben jullie ervaringen en tips mbt instabiele (wifi) verbindingen?

PS: Ik heb zelf sinds anderhalf jaar XS4All glasvezel, dus ben niet meer zo bekend met de laatste zaken omtrent Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I-King schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:10:
Mijn ouders hebben Ziggo, en hadden lange tijd nog een oud modem. Dat oude modem haalde de downloadsnelheid die geadverteerd werd helaas niet meer, dus daarom een nieuw router/modem van Ziggo ontvangen.

Helaas is de internetkwaliteit gigantisch achteruit gegaan. Op de telefoon moet om de haverklap wifi aan/uit gezet worden om weer verbinding te kunnen maken. Zowel met een iPhone als een Galaxy A3.

De ervaring op bekabeld is wisselend, maar werkt voor zover ik tijdens een korte test heb kunnen zien wel.

Voorheen had ik een eigen router, die ik graag weer zou gebruiken. Om het modem echter in bridge-modus te zetten verlies ik de hotspots en dat vind mijn moeder weer niet zo prettig, zij gebruikt die regelmatig.

PS: Ik heb zelf sinds anderhalf jaar XS4All glasvezel, dus ben niet meer zo bekend met de laatste zaken omtrent Ziggo.
Weet je nog welk modem het is ?
En is het mogelijk de modemwaardes te laten zien ?

Weet niet of het modem in de meterkast staat of in de woonkamer.
Maar als je moeder de hotspots inderdaad wil behouden dan kan je de router ook gebruiken als accesspoint achter het modem.
Het modem moet je dan aansluiten via de LAN-poort en niet via de WAN-poort.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Net even gecheckt, modem is 'Ubee evw321b'
Ik kan op dit moment geen verbinding maken met de laptop die daar staat, anders kon ik wel even inloggen. Zal proberen dit in de loop van de dag te kunnen doen.

Ik weet dat het zonder kan, maar dan heb ik 2 draadloze netwerken, ook weer een mogelijkheid tot extra storing. Het modem hangt centraal in het huis, bovenaan de deur die de kelder ingaat.

Edit: Zie beneden. Volgens mij is er niks privé aan de gegevens, maar even voor de zekerheid:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 61% gewijzigd door I-King op 24-01-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het modem geeft inderdaad wat fouten.
Over de waardes kan ik niks zeggen.
Misschien een idee voordat je verder zoekt om de witte connector de vanuit de AOP komt naar het modem (met de f-connectors) eens los te halen en opnieuw aan te sluiten.

Je kan dan kijken wat er gebeurd :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
I-King schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:10:

Hang je er toch een acces-point aan die meer stabiel is :)
En anders toch bridge-modus, maar dan ben je hotspots kwijt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Dat is inderdaad de overweging. Uitvinden waar het probleem aan ligt, is echter wel nog de vraag, of het bijv. aan DHCP/DNS of Wifi stabiliteit ligt. In het geval van WiFi is het access point een oplossing, in alle andere gevallen ontkom ik er niet aan om de bridge modus te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
I-King schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:50:
Dat is inderdaad de overweging. Uitvinden waar het probleem aan ligt, is echter wel nog de vraag, of het bijv. aan DHCP/DNS of Wifi stabiliteit ligt. In het geval van WiFi is het access point een oplossing, in alle andere gevallen ontkom ik er niet aan om de bridge modus te activeren.
Horizon box in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Nee, op dit moment nog alleen maar CI+ kaartjes in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
I-King schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:36:
Nee, op dit moment nog alleen maar CI+ kaartjes in de TV.
Oké :) signaal van de horizonbox (WiFi) kan nogal eens storen, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Ziggo Netflix app van dezelfde kwaliteit als die van je tv fabrikant. Dus met 4K en HDR kwaliteit of dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:08:
[...]

Dit klopt. Voor Kabel TV heb je geen settopbox nodig. Gewoon de kabel in je TV steken en instellen met netwerk ID 4444.
ok heb meerdere malen contact gehad met Ziggo met een vrij simpel verzoek. Ik kreeg 3 coax kabels 2x rood naar rood en 1x groen naar rood (groen is ouderwetse aansluiting voor AOP die ik dus heb) en een splitter met 2x male (dus moet ik 2 kabels hebben met groen) aangezien ik er maar 1 heb kan ik die splitter niet gebruiken. heb het nu aangesloten met de andere splitter met zowel in als uit DVB-C aansluiting maar dat is echt lelijk teveel kabels.

mijn verzoek was dus een groen naar rode kabel te sturen, dit konden ze niet. Toen gaven ze aan dat ik de kabel ergens anders zou moeten halen. nergens kan ik z`n kabel kopen. :X

anyway nu heb ik het dus wel aangesloten maar hij vind absoluut niet 1 zender 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:07:
Is de Ziggo Netflix app van dezelfde kwaliteit als die van je tv fabrikant. Dus met 4K en HDR kwaliteit of dat niet.
De Horizon box ondersteunt geen 4K en HDR. Voor zover ik weet is er niets bekend over de tijdlijn waarop Ziggo 4K wil invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:08:
[...]

ok heb meerdere malen contact gehad met Ziggo met een vrij simpel verzoek. Ik kreeg 3 coax kabels 2x rood naar rood en 1x groen naar rood (groen is ouderwetse aansluiting voor AOP die ik dus heb) en een splitter met 2x male (dus moet ik 2 kabels hebben met groen) aangezien ik er maar 1 heb kan ik die splitter niet gebruiken. heb het nu aangesloten met de andere splitter met zowel in als uit DVB-C aansluiting maar dat is echt lelijk teveel kabels.

mijn verzoek was dus een groen naar rode kabel te sturen, dit konden ze niet. Toen gaven ze aan dat ik de kabel ergens anders zou moeten halen. nergens kan ik z`n kabel kopen. :X

anyway nu heb ik het dus wel aangesloten maar hij vind absoluut niet 1 zender 8)7
Groen naar rood van Technetix bestaat niet.

Omdat er toch aardig vraag is naar dit soort kabels verkoop ik deze: IEC Female > F-connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Groen naar rood van Technetix bestaat niet.

Omdat er toch aardig vraag is naar dit soort kabels verkoop ik deze: IEC Female > F-connector
cool dus ik heb een kabel die niet bestaat 8) enige probleem dat ik heb is dat ik er 1 heb en heb er 2 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:16:
[...]

cool dus ik heb een kabel die niet bestaat 8) enige probleem dat ik heb is dat ik er 1 heb en heb er 2 nodig
Groen naar blauw... |:(

Groen - rood is er wel. Ik moet leren lezen...

Neemt niet weg dat de kabels wel te koop zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MediaZoo op 24-01-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Groen naar blauw... |:(

Groen - rood is er wel. Ik moet leren lezen...
lol geeft niet... maar goed heb dus nog steeds geen beeld heb zoals mij hier verteld is 04444 gekozen als ID maar daarop vind ik niks. ben bezig met google maar kan niet echt wijs worden. Woon in Apeldoorn kan wel allerlei IDs vinden van plaatsen in de buurt maar nog niks werkt |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:22:
[...]

lol geeft niet... maar goed heb dus nog steeds geen beeld heb zoals mij hier verteld is 04444 gekozen als ID maar daarop vind ik niks. ben bezig met google maar kan niet echt wijs worden. Woon in Apeldoorn kan wel allerlei IDs vinden van plaatsen in de buurt maar nog niks werkt |:( 8)7
Gebruik je wel frequentie 164Mhz fUPC ... 474Mhz is fZiggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Gebruik je wel frequentie 164Mhz fUPC ... 474Mhz is fZiggo...
nee maar heb het nu veranderd naar 164.000 en toen dus ID 04444 opgegeven hij is nu nog ijverig aan het zoeken maar nog 0 zenders gevonden :/

via deze site
gekozen voor 164.000 en ID 43142 ook niks

jeez hoe moeilijk kan het wezen :S en waarom staat er NIETS van dit in de handleiding

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja lachen had die inmiddels ook gevonden, maar 0 zenders volg alles precies op volgens de ziggo site moet ik 164.000 en ID 04444 gebruiken dat doe ik en zowel op aards als op kabel krijg ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:28:
[...]

ja lachen had die inmiddels ook gevonden, maar 0 zenders volg alles precies op volgens de ziggo site moet ik 164.000 en ID 04444 gebruiken dat doe ik en zowel op aards als op kabel krijg ik niks
Speel eventjes met de nulletjes...afhankelijk van het type televisie kan het wel is voorkomen dat je minder of geen nulletjes hoeft te gebruiken.

Bijvoorbeeld 164Mhz ipv 164000Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Speel eventjes met de nulletjes...afhankelijk van het type televisie kan het wel is voorkomen dat je minder of geen nulletjes hoeft te gebruiken.

Bijvoorbeeld 164Mhz ipv 164000Hz
heb ik geprobeerd dat wil dus niet ik moet bij frequentie 3 getallen voor en 3 getallen na de punt invoeren anders kan ik niet verder en bij ID hetzelfde ik moet 5 getallen invoeren om verder te kunnen

de Ziggo site geeft ook nog modulatie aan (64-QAM) en symboolsnelheid (6900) maar dat kan ik nergens invullen danwel kiezen/selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:35:
[...]

heb ik geprobeerd dat wil dus niet ik moet bij frequentie 3 getallen voor en 3 getallen na de punt invoeren anders kan ik niet verder en bij ID hetzelfde ik moet 5 getallen invoeren om verder te kunnen

de Ziggo site geeft ook nog modulatie aan (64-QAM) en symboolsnelheid (6900) maar dat kan ik nergens invullen danwel kiezen/selecteren
Ondersteunt je TV wel DVB-C, en niet alleen DVB-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey87NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Ondersteunt je TV wel DVB-C, en niet alleen DVB-T?
DVB-T, DVB-T2 en DVB-C volgens de handleiding

Sony KDL-50W809C

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Bij de oudere 42W705b hier vraagt hij zelf al welke provider ik heb en past hij daar de instellingen op aan lijkt het?

Nog nooit de televisie aan het internet gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:57:
Bij de oudere 42W705b hier vraagt hij zelf al welke provider ik heb en past hij daar de instellingen op aan lijkt het?

Nog nooit de televisie aan het internet gehad toevallig?
ja hij is vanaf dat ik hem heb al aangesloten op internet, heeft de nieuwste firmware (wacht met smart op android 6.x.x die elk moment kan komen) hij geeft inderdaad provider UPC aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je hebt geen ci+ module? Want afhankelijk van het fabrikaat daarvan moet de netwerk-ID dan soms 5555 zijn. Een weet je zeker dat 04444 correct is, want meestal (zonder ci+ module) is het zonder die voor die voorloop nul. Verder zou het moeten kloppen, behoudens, wat al is opgenoemd, dat je soms de frequentie in kHz moet invullen en soms in Mhz, resp. dus 164000 of 164. Ik zie dat dit al uitgebreid aan de orde is geweest, maar het kan geen kwaad om ze eventueel beide nog een keer te proberen als een andere id-code geen succes geeft. Verder is er nog de Symboolfrequentie 6900 en bij Operator (provider) UPC of Ziggo.
Eigenlijk vreemd dat die instellingen van geval tot geval verschillen, zou daar misschien toch een noodzaak voor kunnen zijn? Iedereen is toch gebaat bij eenduidigheid? Want dat wel of niet nullen moeten invullen is vind ik een niet uit te leggen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen CI+ module nee... de instellingen die ik kreeg zijn van de Ziggo pagina en daarin krijg je de keuze mediabox, CI+ module of zonder mediabox en zonder CI+ module dus dat is gewoon goed gekozen allemaal. snap er echt geen biet van

frustrerende is nu zit ik dus TV te kijken zoals we dat in 1985 deden en dat ziet er niet uit.... zelf kijk ik weinig TV en zijn mijn ervaringen met mediaboxen niet echt fijn. als ik dus een mediabox wil betaal ik meer en CI+ kost nog meer, het kan wel maar kijk zo weinig TV dus wil dit werkend hebben en dan kijken of ik dat acceptabel genoeg vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:18:
ik heb geen CI+ module nee... de instellingen die ik kreeg zijn van de Ziggo pagina en daarin krijg je de keuze mediabox, CI+ module of zonder mediabox en zonder CI+ module dus dat is gewoon goed gekozen allemaal. snap er echt geen biet van

frustrerende is nu zit ik dus TV te kijken zoals we dat in 1985 deden en dat ziet er niet uit.... zelf kijk ik weinig TV en zijn mijn ervaringen met mediaboxen niet echt fijn. als ik dus een mediabox wil betaal ik meer en CI+ kost nog meer, het kan wel maar kijk zo weinig TV dus wil dit werkend hebben en dan kijken of ik dat acceptabel genoeg vind
Als je geen CI module hebt/gebruikt kun je de eerste 30 kanalen ook zonder kijken, digitaal, check dit :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:20:
[...]

Als je geen CI module hebt/gebruikt kun je de eerste 30 kanalen ook zonder kijken, digitaal, check dit :)
ja dat is dus wat ik probeer en dat krijg ik dus niet voor elkaar. Ik woon in oud UPC gebied en zou dus andere instellingen moeten gebruiken (volgens mensen hier en ook volgens de Ziggo site) en dat is dus 164.000 en ID 04444 maar dat werkt niet heb 05555 ook geprobeerd en nu dus ook de ziggo instellingen 474.000 en 04444 en ook 05555 niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:32:
[...]

ja dat is dus wat ik probeer en dat krijg ik dus niet voor elkaar. Ik woon in oud UPC gebied en zou dus andere instellingen moeten gebruiken (volgens mensen hier en ook volgens de Ziggo site) en dat is dus 164.000 en ID 04444 maar dat werkt niet heb 05555 ook geprobeerd en nu dus ook de ziggo instellingen 474.000 en 04444 en ook 05555 niks werkt.
Heel raar, en de Ziggo web support via twitter of facebook? Misschien kunnen die helpen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]

Als je gewoon gebeld had in die tijd dat je hier al die posts heb neergezet, was je nu al lekker tv aan het kijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

Jawel, misschien word ik vervelend, maar je hebt het nog steeds over die 04444 of 05555. Heb je het nou wel of niet ook zonder die nul geprobeerd? Dus:
1. Operator UPC.
2. Frequentie 164000.
3. Netwerk_ID 4444.
4. Symboolfrequentie 6900
5. Modulatie 64QAM.
6. Selecteer Klaar en druk op OK
7. Selecteer Zoeken of Volgende en nogmaals OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaggie_NB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:46:
[...]

Als je gewoon gebeld had in die tijd dat je hier al die posts heb neergezet, was je nu al lekker tv aan het kijken.......
right, want dat had ik nog niet geprobeerd :/ breek me de bek niet open over de helpdesk van Ziggo want die is echt om te janken zo slecht. Ze zijn allemaal aardig hoor maar daar houd het wel mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

Weet je zeker dat het netwerk id 04444 (of 05555) moet zijn? Ik heb zelf een Horizon box, maar een paar maanden wel gespeeld met direct de coax in de TV stoppen en gebruik maken van de DVB-C tuner. Ik kan me herinneren dat het id 4444 was (dus zonder de 0).
Ik vond de beeldkwaliteit trouwens zeer acceptabel, natuurlijk van de 4 HD zenders, maar ook de SD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Jawel, misschien word ik vervelend, maar je hebt het nog steeds over die 04444 of 05555. Heb je het nou wel of niet ook zonder die nul geprobeerd? Dus:
1. Operator UPC.
2. Frequentie 164000.
3. Netwerk_ID 4444.
4. Symboolfrequentie 6900
5. Modulatie 64QAM.
6. Selecteer Klaar en druk op OK
7. Selecteer Zoeken of Volgende en nogmaals OK.
ja ik heb dat allemaal geprobeerd, maar ik MOET alle vakjes invullen dus 164 als frequentie werkt niet en 4444 als ID ook niet. symbool en modulatie kan ik nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Weet je zeker dat het netwerk id 04444 (of 05555) moet zijn? Ik heb zelf een Horizon box, maar een paar maanden wel gespeeld met direct de coax in de TV stoppen en gebruik maken van de DVB-C tuner. Ik kan me herinneren dat het id 4444 was (dus zonder de 0).
Ik vond de beeldkwaliteit trouwens zeer acceptabel, natuurlijk van de 4 HD zenders, maar ook de SD kanalen.
dat schijnt dus te varieren van TV tot TV ik MOET 5 cijfers invullen en heb 04444 als ook 44444 en ook 05555 en 55555 geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net de Horizon binnen gekregen. Een 7401. Dat dan weer wel :)
Wat me best verbaast is dat de bestelling gewoon op leveren blijft staan. Zelfde als toen ze me de connect box hebben gestuurd. Bleef gewoon in levering staan totdat het oude modem van het netwerk werd geknikkerd en ik de connect box aansloot. Toen stond er na een halve dag levering afgerond.
Feit dat ik mijn 4 smartcards niet meer zie maakt me nerveus om het ding aan te sluiten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
[...]

dat schijnt dus te varieren van TV tot TV ik MOET 5 cijfers invullen en heb 04444 als ook 44444 en ook 05555 en 55555 geprobeerd
Probeer ook eens 4444 en 5555? Dit wordt al eerder aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:51
Afgelopen vrijdag overgestapt van een oud abonnement (Alles-in-1 Extra) naar een Connect Max-Play Complete abonnement (1jr, 6mnd voor €34/mnd). Vrijdag komt een monteur alles aansluiten.
Nu is vandaag de Horizon geleverd (7401), maar nog geen nieuw modem, terwijl dit wel door de helpdesk is aangegeven bij het afsluiten van het abonnement.
Wordt deze apart geleverd? Neemt de monteur deze vrijdag mee?
Anders morgen nog maar eens bellen.
Zijn er nog andere zaken waar ik vrijdag op moet letten als de monteur hier is?

[ Voor 7% gewijzigd door jwjol op 24-01-2017 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Ik wil even komen inbreken in deze hele discussie...

Je klaagt dat je geen normale standaard coax aansluit kabel bij je pakket hebt gekregen (is ziggo ook niet verantwoordelijk voor overigens), dus ben je aan de gang gegaan met de rest dat erbij zat. Dus de ESX splitter met Fconnectoren.

Ik krijg het gevoel dat je de rood rood kabel hebt aangesloten vanuit de ESX splitter op de schroef connector op de TV. Sommige TV's hebben die mogelijkheid, om zo satelliet aan te sluiten rechtstreeks.
Omdat je anders niet zat te klagen over het gebrek aan groen/rood (IEC - Fconnector kabel).

Kun je dus AUB even duidelijk maken hoe je je TV überhaupt hebt aangesloten.
Want als je op die schroef connector hebt aangesloten kun je nog lang proberen, want die is gemaakt voor de satelliet, daar gaat het standaard DVB-C signaal dat op aardse coax kabel zit niet over.

Heb je je TV inderdaad op die schroef connector aan gesloten, ga dan zelf even een standaard coax kabeltje halen en de opdruk splitter gebruiken, gezien dat jouw esthetisch voorkeur ookal had.

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 24-01-2017 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:08:
Net de Horizon binnen gekregen. Een 7401. Dat dan weer wel :)
Kan je over een paar dagen eens wat feedback delen, zit er nog steeds een fan in? En zo ja wanneer hoor je die?

Ziet er wel goed uit die box. Ik wist helemaal niet dat het zon snelle zapper was zie hier de techniek: http://www.totaaltv.nl/te...-schittert-meer-dan-ooit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:57
Hebben jullie ook weer problemen met Netflix via de Ziggo-lijn? Gisteren had ik ook wat problemen. Via 4G (KPN) werkt het probleemloos. Na vele malen proberen doet 'ie het soms. Zie nog steeds niets hierover op de ziggo website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Swordlord schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:33:
[...]

Je klaagt dat je geen normale standaard coax aansluit kabel bij je pakket hebt gekregen (is ziggo ook niet verantwoordelijk voor overigens), dus ben je aan de gang gegaan met de rest dat erbij zat. Dus de ESX splitter met Fconnectoren.

Ik krijg het gevoel dat je de rood rood kabel hebt aangesloten vanuit de ESX splitter op de schroef connector op de TV. Sommige TV's hebben die mogelijkheid, om zo satelliet aan te sluiten rechtstreeks.
Omdat je anders niet zat te klagen over het gebrek aan groen/rood (IEC - Fconnector kabel).

Want als je op die schroef connector hebt aangesloten kun je nog lang proberen, want die is gemaakt voor de satelliet, daar gaat het standaard DVB-C signaal dat op aardse coax kabel zit niet over.

Heb je je TV inderdaad op die schroef connector aan gesloten, ga dan zelf even een standaard coax kabeltje halen en de opdruk splitter gebruiken, gezien dat jouw esthetisch voorkeur ookal had.
En Legolas? Ben nu wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven.w schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:42:
Hebben jullie ook weer problemen met Netflix via de Ziggo-lijn? Gisteren had ik ook wat problemen. Via 4G (KPN) werkt het probleemloos. Na vele malen proberen doet 'ie het soms. Zie nog steeds niets hierover op de ziggo website..
Wij zijn hier nu zonder problemen aan het kijken.
Valt mij de laatste dagen wel op dat het laden wat langer dan normaal duurt, maar dat is het eigenlijk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Probeer ook eens 4444 en 5555? Dit wordt al eerder aangehaald.
nogmaals dat kan dus niet... ik MOET 5 cijfers invoeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Kan je over een paar dagen eens wat feedback delen, zit er nog steeds een fan in? En zo ja wanneer hoor je die?

Ziet er wel goed uit die box. Ik wist helemaal niet dat het zon snelle zapper was zie hier de techniek: http://www.totaaltv.nl/te...-schittert-meer-dan-ooit/
Even een cross post, dit is nog de 7400 versie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:33:
[...]

ja had hem dus op de schroef aansluiting gedaan, maar daarvoor heb ik het ook analoog geprobeerd en dat werkte allemaal niet, toen (weet niet meer hoe of wat) jeez... nu werkt het wel 8)7

ik was een beetje dom ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:58:
[...]

ja had hem dus op de schroef aansluiting gedaan, maar daarvoor heb ik het ook analoog geprobeerd en dat werkte allemaal niet, toen (weet niet meer hoe of wat) jeez... nu werkt het wel 8)7

ik was een beetje dom ;w
Het was beetje kritisch en hard, maar gelukkig toch resultaten nu. :+ Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Even een cross post, dit is nog de 7400 versie:

[video]
Wauw ja dat is wel een mooi stukje sneller dan de Humax die we nu hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:58:
[...]

ik was een beetje dom ;w
Heel fijn dat het nu werkt!

Maar soms is het verstandig om helemaal opnieuw te beginnen vanaf het 0-punt.
Door al dat posten en discussiëren blijf je vaak hangen op een bepaald punt zoals bijvoorbeeld het wel of geen voorloop 0. Terwijl het probleem ergens anders zit. Door helemaal van scratch te beginnen los je vaak simpele problemen op.
Sorry als dit een beetje belerend overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:26:
[...]

Heel fijn dat het nu werkt!

Maar soms is het verstandig om helemaal opnieuw te beginnen vanaf het 0-punt.
Door al dat posten en discussiëren blijf je vaak hangen op een bepaald punt zoals bijvoorbeeld het wel of geen voorloop 0. Terwijl het probleem ergens anders zit. Door helemaal van scratch te beginnen los je vaak simpele problemen op.
Sorry als dit een beetje belerend overkomt...
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb de hele discussie met de nodige teleurstelling zitten lezen. Hoeveel mensen kunnen er achter elkaar dezelfde vraag stellen 8)7 Kom op jongens! Gelukkig was daar Swordlord nog die wél eerst de berichten van Legolas las voordat hij reageerde en herkende waar het fout moet zijn gegaan. _/-\o_ Want het heeft natuurlijk echt geen zin om na 4x proberen nóg eens te vragen om die voorloopnul weg te laten en die andere frequentie nog eens te proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33
[...]

Ik heb de 7401 twee weken gehad, ja er zit een fan in. Ik kreeg vervolgens een 7400 ter vervanging, die is gewoon stiller :P

Ik had de 7401 in eco modus gezet zo vervelend vond ik de fan, terwijl ik de 7400 in de middelste stand heb staan en 'm niet hoor. Misschien was het exemplarisch.

De fan zit bij de 7401 aan de zijkant, bij de 7400 aan de onderkant.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 24-01-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Als ik hem al aansluit :+
Heb je de comments onder dat stuk gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:25:
[...]

Ik heb de 7401 twee weken gehad, ja er zit een fan in. Ik kreeg vervolgens een 7400 ter vervanging, die is gewoon stiller :P

Ik had de 7401 in eco modus gezet zo vervelend vond ik de fan, terwijl ik de 7400 in de middelste stand heb staan en 'm niet hoor. Misschien was het exemplarisch.

Hmm misschien toch maar gewoon mijn 7400 houden dus :p die werkt ook prima zonder geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Als ik hem al aansluit :+
Heb je de comments onder dat stuk gelezen..
LOL ja je moet hem wel goed aansluiten op het COAX net, hier veel tips gelezen dat het heel veel invloed kan hebben.

Maar goed, ken geen box die beter zapt;-) Maar ik heb echt een enorme hekel aan draaiende fans. Mede omdat de tv hier niet altijd aan staat, als je wat anders doet in stilte hoef ik geen 740x te horen spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:25:
[...]

Die fan diameter zal kleiner zijn aan de zijkant dan de onderkant? Dat is al meestal niet zon handige keuze, zeker niet als er ook een krachtigere CPU in zit.

In een van mijn oudere post deel ik een youtube link van de nieuwe HZ box, die door Liberty wordt ontwikkeld. We worden daar genoemd als land wat meedoet, gaat nu live in UK.

Found it: YouTube: Liberty Global's new TV box.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 25-01-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Heerlijk de uitgelopen werkzaamheden, helemaal als je je niet fit voel en vanuit huis wil gaan werken, maar goed dan maar naar kantoor. Prognose is dat er thuis om 09.30 weer internet is.

Dan is de vrouw des huizes weer blij, want die moet thuis blijven ivm de kleine die ziek is. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer iCy op 25-01-2017 08:14 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:01:
Heerlijk de uitgelopen werkzaamheden, helemaal als je je niet fit voel en vanuit huis wil gaan werken, maar goed dan maar naar kantoor. Prognose is dat er thuis om 09.30 weer internet is.

Dan is de vrouw des huizes weer blij, want die moet thuis blijven ivm de kleine die ziek is. :+
Kreeg je daar netjes een email van, net als bij de aankondiging van de werkzaamheden? Of heb je het met reverse engineering zelf uitgevonden ;-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

stormfly schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Kreeg je daar netjes een email van, net als bij de aankondiging van de werkzaamheden? Of heb je het met reverse engineering zelf uitgevonden ;-) ?
Storingschecker helaas, geen extra mail. Ga er van uit dat het geen storing is maar uitgelopen werkzaamheden, gezien ze van 01.00 tot 06.00 bezig zouden zijn...

"Storing Internet en Bellen

Door een storing kun je tijdelijk niet internetten en bellen.
Storing opgelost?
Herstart dan het modem alsjeblieft.
Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
woensdag 25 januari om 7.24
Wanneer is het opgelost?
voor 25 januari, 09.30 uur"

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

Ik check regelmatig de site van totaaltv, maar dat artikel heb ik nooit gezien. Ik heb nog de horizon box van het eerste uur. Met nieuwe firmwares is de gebruikerservaring flink verbeterd, maar de snelheid bij b.v. On-demand is nog erg laag. Dat is de met de nieuwe box flink verbeterd! Ik denk dat ik maar eens ga bellen met ziggo dat ik problemen heb met mijn box. Gezien de leeftijd zullen ze deze wel gelijk vervangen. Hebben ze ook gedaan met mijn modem (van cisco 3925 naar de nieuwe Connect Box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja als je wilt verlengen dan zeggen ze altijd "het is een huur model, dus we leveren altijd de nieuwste apparatuur aan je"

Maar als je belt doe mij het nieuwste modem maar, dan moet je bijna een defect faken voordat je iets voor elkaar krijgt?

Keep us posted ;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn schoonouders hadden nog een Cisco EPC3212.
En had ook gevraagd of het mogelijk was een ander modem te krijgen en ging zonder problemen.

Het ligt er ook sterk aan welke medewerker je krijgt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vraag me af of het zin heeft om Ziggo te bellen. Ze sturen net als modems volgens mij gewoon random een Horizon op. Ik heb eerst de nieuwe gekregen en daarna de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 20:51
Ziggo is aan het onderhandelen met Fox Sport :)

http://www.totaaltv.nl/ni...per-fox-sportsabonnement/

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jezus wat een herrie maakt zo'n Horizon. Lijkt wel een playstation of xbox. En dan staat hij gewoon in installation mode niks te doen. Ik dacht laat ik hem eens insteken om te kijken waar het geluidsniveau heen gaat.

- Geluid
- Warmteontwikkeling
- Geen fatsoenlijke IR support
- Als ik de verhalen moet geloven misdraagt hij zich in een netwerk

Terugsturen is natuurlijk ook geen optie, want dan heb je al die functies niet. Zijn er geen andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
UltraSub schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:03:
Jezus wat een herrie maakt zo'n Horizon. Lijkt wel een playstation of xbox. En dan staat hij gewoon in installation mode niks te doen. Ik dacht laat ik hem eens insteken om te kijken waar het geluidsniveau heen gaat.

- Geluid
- Warmteontwikkeling
- Geen fatsoenlijke IR support
- Als ik de verhalen moet geloven misdraagt hij zich in een netwerk

Terugsturen is natuurlijk ook geen optie, want dan heb je al die functies niet. Zijn er geen andere oplossingen?
Als het model met scart is om te beginnen de pootjes verhogen zodat er meer koude lucht bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Er komt ergens dit jaar een 4K variant uit. Hopelijk hebben ze hier ook het energieverbruik (dus ook warmte ontwikkeling) drastisch in aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Ik vroeg mij altijd af waarom mijn kat ineens altijd op het tv meubel lag. Vooral tijdens koud weer :P Onder de plank waar ie op ligt staat de Horizon :X Ding is echt gloeiend heet, zelfs als ie uit staat....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wortelsoft schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Als het model met scart is om te beginnen de pootjes verhogen zodat er meer koude lucht bij kan.
Is een 7401, ventilator aan de rechterzijde gezien vanaf de voorkant. Als ik hem zou zetten waar de Humax nu staat staat hij 1 cm van de wand van het tv meubel af. Dat zou een feest worden.
jongetje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:23:
Er komt ergens dit jaar een 4K variant uit. Hopelijk hebben ze hier ook het energieverbruik (dus ook warmte ontwikkeling) drastisch in aangepast.
Ik las het inderdaad. Maar ja..
1. Ergens dit jaar wordt net zo makkelijk ergens volgend jaar
2. Als je die Horizon eenmaal hebt staan moet ik nog maar zien of je gemakkelijk die nieuwe kunt krijgen. Immers half nederland wil dan ineens die nieuwe natuurlijk.
Damian schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:27:
Ik vroeg mij altijd af waarom mijn kat ineens altijd op het tv meubel lag. Vooral tijdens koud weer :P Onder de plank waar ie op ligt staat de Horizon :X Ding is echt gloeiend heet, zelfs als ie uit staat....
Ja is echt niet normaal. Maar wat wil je met al die crap in het ding die vaak niet eens gebruikt wordt. Ik wil wifi uit, en dat modem kan wat mij betreft ook uit, als de enige functie daarvan internet is. Gewoon LAN, en dan aan het normale netwerk thuis. Denk dat dat alweer een hoop stroom en dus warmte bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
Ik heb mijn Horizon laatst totaal uit het netwerk gegooid, maar een goedkope switch er naast gezet zodat de box op eco stand kon. Dan duurt het wel 1 a 2 minuten voor je TV hebt maar het scheelt echt bakken stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb mijn Horizon aan de praat gekregen (gereset door de softkey 12sec vast te houden).
Wifi uit gezet via webinterface (bekabeld).
alles op ecomode in de instellingen
en nog verbruikte dat ding 24watt volgens mijn meter in standby.

Wat zie ik over het hoofd? Vermoed een soort timer dat hij nog een tijdje aktief blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:
Ik heb mijn Horizon laatst totaal uit het netwerk gegooid, maar een goedkope switch er naast gezet zodat de box op eco stand kon. Dan duurt het wel 1 a 2 minuten voor je TV hebt maar het scheelt echt bakken stroom.
Wat verbruikt je switch ? ;)

Oke even zonder gekheid zal ongetwijfeld minder zijn dan de box :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:38:
[...]
Wat verbruikt je switch ? ;)
bij bv een TP-Link TL-SG1005 is het verbruik laag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
hjs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:
Heb mijn Horizon aan de praat gekregen (gereset door de softkey 12sec vast te houden).

Wat zie ik over het hoofd? Vermoed een soort timer dat hij nog een tijdje aktief blijft?
Hoe lang heb je gemeten?
Hij gooit nooit direct in ecomode, hij blijft nog een tijdje "hot" standby (geen idee hoelang) voordat hij in z'n diepe slaap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

te kort vermoed ik. :9
Links achter zit nog een betere standby knop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het vervelende van die ECO modus is , dat je eigenlijk geen reet meer hebt aan dat apparaat. Opnames zouden weleens kunnen mislukken. Opnemen vanaf afstand werkt ook niet (werkt trouwens alleen in de allerduurste modus). En opstarten duurt inderdaad heel erg lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:14
Ik gooi dat ding gewoon hard uit met de power switch knop. Dan is ie tenminste echt uit, stil en trekt ie geen stroom. Ik gebruik hem te weinig om hem in een soort mode te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
hjs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:35:

De stand-by tijd voor ie echt in eco modus gaat is 10 minuten. Wellicht na die tijd even kijken wat ie verbruikt.

[ Voor 65% gewijzigd door RHPJS op 25-01-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
hjs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:40:
[...]

bij bv een TP-Link TL-SG1005 is het verbruik laag
Het geloof ik ook echt die switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:45:
Het vervelende van die ECO modus is , dat je eigenlijk geen reet meer hebt aan dat apparaat. Opnames zouden weleens kunnen mislukken. Opnemen vanaf afstand werkt ook niet (werkt trouwens alleen in de allerduurste modus). En opstarten duurt inderdaad heel erg lang.
Jep, wil je alle functies benutten zit je al snel aan Medium of Hoog vast. Voor extra mediabox ben je zelfs veroordeeld tot Hoog.
Ik heb hem een tijd op medium gehad, maar eigenlijk nemen we zelden iets op wanneer we niet thuis zijn of wanneer de box al niet aanstaat, sinds kort dus weer in eco-modus, bevalt voorlopig nog prima. En ja je moet even 2 minuten wachten voor opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martinusz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Jep, wil je alle functies benutten zit je al snel aan Medium of Hoog vast. Voor extra mediabox ben je zelfs veroordeeld tot Hoog.
Ik heb hem een tijd op medium gehad, maar eigenlijk nemen we zelden iets op wanneer we niet thuis zijn of wanneer de box al niet aanstaat, sinds kort dus weer in eco-modus, bevalt voorlopig nog prima. En ja je moet even 2 minuten wachten voor opstarten ;)
Zit te denken, waarom zou je voor het standaard werk nog iets op willen nemen als je toch alles terug kunt kijken tot 7 dagen geleden? En is het echt twee minuten? De Humax is al heel langzaam dus ben wel wat gewend, maar heb het nooit getimed.

/edit
Goh, dat begint goed, na een 20 minuten "even geduld aub" bij installatie, een fail melding. Code 1060. "Lossen we samen op". Right :P

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 25-01-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
UltraSub schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:03:

Welke functies denk je dan te missen als je 'm terugstuurt, als je de horizon toch niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Janus Bier schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Welke functies denk je dan te missen als je 'm terugstuurt, als je de horizon toch niet gebruikt?
- Sneller zappen
- Replay TV
- Andere smart functies, via Horizon Go, remote programmeren en zo, maar ja, sowieso verhoogd stroomverbruik dan.

Weet eigenlijk ook niet echt wat behalve bovenstaand. Heb hem maar eens aangesloten om eens te kijken of er mee te werken is. Kan altijd nog terug dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Zit te denken, waarom zou je voor het standaard werk nog iets op willen nemen als je toch alles terug kunt kijken tot 7 dagen geleden? En is het echt twee minuten? De Humax is al heel langzaam dus ben wel wat gewend, maar heb het nooit getimed.

/edit
Goh, dat begint goed, na een 20 minuten "even geduld aub" bij installatie, een fail melding. Code 1060. "Lossen we samen op". Right :P
De juiste splitter op je AOP zitten :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MdO82 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:37:
[...]

De juiste splitter op je AOP zitten :P
Yup. En box heeft verbinding. Ook al gevalideerd met Ziggo. Was iets niet helemaal in orde met de order, is doorgezet. Later nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
1060 is een routerings probleem binnen het Ziggo netwerk (provisioning issues of verkeerde routering vanuit de cmts). Dit heeft totaal niets met het bekabeling te maken.

Bij 1030 is er geen retoursignaal en moet je inderdaad alles tussen hoofdaansluiting en Horiszon nalopen.

[ Voor 15% gewijzigd door MediaZoo op 25-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
martinusz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Ik heb op de ECO stand tegenwoordig het probleem dat ie dan foutcode 6010 geeft bij het starten en het relatief lang duurt voordat interactieve diensten (zoals replay TV) werken. Ik heb dus weinig zin om 10 tot 15 minuten te wachten voordat dat slome apparaat verbinding heeft met het Ziggo netwerk. Dit met een SMT-G7401 (nieuwe) mediabox. De oude was overleden (kapotte fan), maar gaf nooit code 6010, en zat altijd binnen een minuut op het netwerk. Ik heb dus de keus tussen 7,50 per maand aan stroom uitgeven in de hoog-stand om replay TV te kunnen kijken, of de mediabox een kwartier vantevoren aanzetten als ik iets terug wil kijken. Beide niet echt bevredigend en een reden om de hele meuk er misschien uit te gooien en lekker via een CI+ kaartje te gaan kijken, dan maar geen replay TV.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zit ook serieus te overwegen om de Horizon compleet uit te zetten. Replay tv kan ook via een app, desnoods casten naar de tv toe. Dat lijkt me minsten zo prettig werken en ga ik ook nog eens even proberen. Opnemen inderdaad via de TV zelf met een CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
tiguan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:48:
Ik zit ook serieus te overwegen om de Horizon compleet uit te zetten. Replay tv kan ook via een app, desnoods casten naar de tv toe. Dat lijkt me minsten zo prettig werken en ga ik ook nog eens even proberen. Opnemen inderdaad via de TV zelf met een CI+ module.
Replay TV casten is niet mogelijk, althans niet met airplay.
Pagina: 1 ... 151 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.