hoe meer zielen ....hardware-lover schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:48:
[...]
Het is een FNV aanbieding, het lidmaatschap nummer heb je nodig voor het openen van de aanbieding op de FNV pagina. De link die daaruit volgt is echter zo lek als een mandje. De FNV zal ook vinden dat Ziggo daar anders mee om moet gaan verwacht ik, maar Ziggo zelf zal daar wel anders tegenaan kijken.
Precies... meer zielen een jaartje bij Ziggo, wat opzich niet veel betekent. Eén wijziging en je kunt er alweer onderuit. Anyway, wel erg leuke korting!
Hmm.. voor mijn verlenging vanmorgen nog 4 smartcards. Nu na de verlenging op magische wijze nog maar 1 terug te vinden
Verder nog geen wijziging gevonden, wel de bevestiging al in mijn mailbox. Ik vind alles best, als ze maar van mijn smartcards afblijven 
/edit
Oh jawel, "order wordt geleverd - 21 januari". Dus ze zijn er wel mee bezig, kijken of die cards uiteindelijk terug komen. Helaas vergeten te screenshotten
/edit
Oh jawel, "order wordt geleverd - 21 januari". Dus ze zijn er wel mee bezig, kijken of die cards uiteindelijk terug komen. Helaas vergeten te screenshotten
[ Voor 24% gewijzigd door UltraSub op 21-01-2017 13:57 ]
Ik kan hier nog niets van HBO naar de chromecast streamen. Ziggo heeft wel aangegeven dat ze er mee bezig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:48:
[...]
Bedankt, hij doet het hier weer met de chromecast
Edit: mmm, niet bij alles. Westworld niet, hung wat ik nu kijk weer wel. Misschien zijn ze er nog mee bezig?
Helaas heeft iemand gisteren zijn werk niet gedaan, er is niets doorgevoerd of zelfs maar gelogd in het systeem. Blijkbaar is het dusdanig lastig dat ze in een ander systeem moeten gaan prutsen om het uitzetten van Wifispots voor elkaar te krijgen. ("u bent al zo lang klant") Ik mag het morgen nog een keer proberen...Tackleberry schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:45:
Vandaag een installatiepakket met Connectbox ontvangen. Modem moest wel even telefonisch geactiveerd worden, dat ging gelukkig zonder problemen. Direct gevraagd om hem in bridge te zetten, maar daarvoor moet eerst Wifispots uitgezet worden blijkbaar. Dat is nu gedaan, morgen moet ik nogmaals contact opnemen voor bridge modus.
In Mijn Ziggo staat alles bij Producten > Televisie conform de bestelde Connect Max & Play Max actie. Bij internet zie ik nog 150/15 ipv 300/30, maar dat zien we morgen wel weer verder.
Als bonus heb ik vandaag wél een Track & Trace mail ontvangen...
...van het pakketje dat ik gisteren al heb ontvangen.

Voorlopig houdt mijn router achter router verbinding nog redelijk stand. Wel apart dat een paar minuten na mijn telefoontje richting Ziggo het modem ineens herstart..
Helaas, daar is dit beestje toch echt te oud voor...Jerrythafast schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:03:
Is dat dan een HD ready televisie zonder DVB-C tuner? Als er wel een tuner in zit kun je namelijk gewoon naar digitale SD-zenders kijken zonder smartcard of nare kastjes. Gewoon een kwestie van je TV laten zoeken naar digitale zenders.
Retro!Tackleberry schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:24:
[...]
Helaas, daar is dit beestje toch echt te oud voor...
Wel een hele leuke actie die van de fnv.
Wij hebben nu ook nog bij ons bestaande abbo van ziggo het pakket FOX Sports Compleet.
Is dit met de actie van fnv ook te selecteren als extra optie of moet je dat later weer toevoegen ?
Probeer op de ziggo site te komen mij hij is super traag vandaar mijn vraag hier.
Wij hebben nu ook nog bij ons bestaande abbo van ziggo het pakket FOX Sports Compleet.
Is dit met de actie van fnv ook te selecteren als extra optie of moet je dat later weer toevoegen ?
Probeer op de ziggo site te komen mij hij is super traag vandaar mijn vraag hier.
die horizon box hier, gaat af en toe full power de ventilatoren aanzetten 
erg apart.....ik dacht wat hoor ik nou
klinkt bekend ?
klinkt bekend ?
Ja klinkt bekend, doet de horizon box en de extra box hier ook...ppeterr schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:09:
klinkt bekend ?
Verwijderd
Eerst inloggen bij Ziggo en dan via deze link is alleen voor 12 maanden.jpvk007 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:02:
welke inloglink werkt nog?
gek dat hij dat doet dan toch, apparaat is hier 98% van de tijd idle.darkrain schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:17:
[...]
Ja klinkt bekend, doet de horizon box en de extra box hier ook...
Heb wel de power save uitgezet, ivm de extra box. misschien toch eens
die setting veranderen.
ppeterr schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:09:
klinkt bekend ?
Een oudere HB kan na verloop van tijd vol stof zitten... even schoonblazen... of er is te weinig ventialtie rondom. Ik heb de HB op 4 zwarte blokjes gezet zodat er ook aan de onderkant wat ruimte is. De SMT-G7400 heeft 2 fans. Onderop en aan de rechterkant. De SMT-G7401 heeft er 1 aan de rechterkant.darkrain schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:17:
Ja klinkt bekend, doet de horizon box en de extra box hier ook...
goeie tip, maar dat is dus niet aan de orde hier. Hij is nieuw en staat vrij.CreativeS schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:52:
[...]
[...]
Een oudere HB kan na verloop van tijd vol stof zitten... even schoonblazen... of er is te weinig ventialtie rondom. Ik heb de HB op 4 zwarte blokjes gezet zodat er ook aan de onderkant wat ruimte is. De SMT-G7400 heeft 2 fans. Onderop en aan de rechterkant. De SMT-G7401 heeft er 1 aan de rechterkant.
Ik dacht eerder aan een soort getimede actie.....zo van even uit blazen
G7400 hier trouwens
Die is niet nieuw... nieuw in gebruik genomen dus..ppeterr schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:12:
goeie tip, maar dat is dus niet aan de orde hier. Hij is nieuw en staat vrij.
Ik dacht eerder aan een soort getimede actie.....zo van even uit blazen
G7400 hier trouwens
Hoogstwaarschijnlijk moet je dit later weer toevoegen. Dat was tenminste bij mijn ouders het geval. Het was niet mogelijk om tijdens het bestelproces Fox Sports (of Volop Bellen) te selecteren. Na het bestellen via de FNV actie waren deze extra diensten niet meer geactiveerd._Mitchie_ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:14:
Wel een hele leuke actie die van de fnv.
Heeft er iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat Fox Sports te zien is, na het online aanvragen? Ziggo geeft per chat een garantie binnen 48 uur, maar ik hoop dat het morgen voor 12:30 uur werkt (vanmiddag aangevraagd).
[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 21-01-2017 19:41 ]
Verwijderd
afgelopen week had ik film1 aangevraagd (en nog een pakket). Zaterdag rond 16:00 besteld en maandagmiddag was het actief rond dezelfde tijd, dus het duurde ongeveer 48 uur...outlandos schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:40:
Heeft er iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat Fox Sports te zien is, na het online aanvragen? Ziggo geeft per chat een garantie binnen 48 uur, maar ik hoop dat het morgen voor 12:30 uur werkt (vanmiddag aangevraagd).

Bellen had ik ook gedaan, maar toen kreeg ik een lulverhaal dat het 3 uur later zou werken, nou ho maar. Die medewerker moest zeker nog 2,5 uur werken totdat zijn dienst erop zat.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 20:05 ]
Als ik jou was probeerde ik gewoon de ontvanger 1 keer helemaal te herstarten dus effe stekker eruit voor dat je vanavond naar bed gaat 30 seconden wachten en dan weer te herstarten dan is het vaak al actief of nu gelijk effe kijken je weet nooit ze zeggen 48 uur maar vaak is het na een paar uur al actief.outlandos schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:40:
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Waar precies de stekker uit dan? De TV? Ik heb verder geen ontvanger, gewoon een kaartje van Ziggo in de TV. Tot op heden werkt het helaas nog niet.Read schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:04:
[...]
Als ik jou was probeerde ik gewoon de ontvanger 1 keer helemaal te herstarten dus effe stekker eruit voor dat je vanavond naar bed gaat 30 seconden wachten en dan weer te herstarten dan is het vaak al actief of nu gelijk effe kijken je weet nooit ze zeggen 48 uur maar vaak is het na een paar uur al actief.
Ik ging er van uit dat je een horizonbox had of een aparte ontvanger wat je in jou geval kan doen is effe het kaartje eruit en dan er weer in zodat hij de gegevens weer opnieuw moet lezen.outlandos schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:35:
[...]
Waar precies de stekker uit dan? De TV? Ik heb verder geen ontvanger, gewoon een kaartje van Ziggo in de TV. Tot op heden werkt het helaas nog niet.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Verwijderd
Beste manier om het te proberen is de eredivisie app en daarop inloggen, als je kan inloggen is het abonnement actief.
Kaartje erin en eruit is niet nodig, het is waarschijnlijk makkelijker om de zenders opnieuw te laten zoeken, dam doet hij hetzelde als erin en eruit.
Maar ga maar van 48 uur uit, dat was bij mij vorige week nameljk het geval, je moet geluk hebben wil het morgen werken. Het is bizar, maar je doet er niks aan.
Kaartje erin en eruit is niet nodig, het is waarschijnlijk makkelijker om de zenders opnieuw te laten zoeken, dam doet hij hetzelde als erin en eruit.
Maar ga maar van 48 uur uit, dat was bij mij vorige week nameljk het geval, je moet geluk hebben wil het morgen werken. Het is bizar, maar je doet er niks aan.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 20:45 ]
Bedrag van de nieuwe factuur is al aangepast met de korting, want het bedrag is precies 10 euro lager dan anders.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Dit klopt niet: ik kan Fox sinds een uur bekijken op TV (dus via Ziggo), maar nog niet via de Fox app (geeft aan u heeft onvoldoende rechten).Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:43:
Beste manier om het te proberen is de eredivisie app en daarop inloggen, als je kan inloggen is het abonnement actief.
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 21-01-2017 23:24 ]
outlandos schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:23:
[...]
Dit klopt niet: ik kan Fox sinds een uur bekijken op TV (dus via Ziggo), maar nog niet via de Fox app (geeft aan u heeft onvoldoende rechten).
Kan Ziggo een modem telefonisch activeren ?
Ik heb van de week mijn Connectbox ontvangen, maar die was nog niet geactiveerd.
De boel aangesloten en kreeg een activeringspagina.
Contact opgenomen met de klantenservice, maar die gaven aan dat dit vanzelf gaat vanuit het systeem.
Als het huidige modem niet meer werkt, dan moet ik de nieuwe aansluiten.
Echter nu zie ik in dit topic voorbij komen dat men dit telefonisch ook gewoon kan doen.
Weet iemand hoe het zit ?
Ze hoeven toch alleen maar een ander MAC-adres bij mijn account te zetten ?
Ik heb van de week mijn Connectbox ontvangen, maar die was nog niet geactiveerd.
Contact opgenomen met de klantenservice, maar die gaven aan dat dit vanzelf gaat vanuit het systeem.
Echter nu zie ik in dit topic voorbij komen dat men dit telefonisch ook gewoon kan doen.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik had exact hetzelfde wanneer je belt met 1200 is er een keuze in het menu modem activeren.MdO82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:04:
Je krijgt dan de code per telefoon en die kun je op iedere modem gebruiken
Weet je nog welke keuze dat was ?mpjjansen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:17:
[...]
Ik had exact hetzelfde wanneer je belt met 1200 is er een keuze in het menu modem activeren.
Je krijgt dan de code per telefoon en die kun je op iedere modem gebruiken
Anders zal ik het vanmiddag eens proberen
2250 WP Zuid PVoutput
Straks toch maar even op pad om deze coax kabel te gaan halen, ondanks opnieuw strippen bestaande kabel hou ik storing op bepaalde kids zenders.
Mijn coax kabel is alweer wat ouder en dus niet 4G beschermend, hopelijk gaat deze kabel het oplossen!
Mijn coax kabel is alweer wat ouder en dus niet 4G beschermend, hopelijk gaat deze kabel het oplossen!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je moet de oude modem aansluiten omdat je via een vaste lijn naar 1200 moeten bellen ivm herkenning.MdO82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Weet je nog welke keuze dat was ?
Anders zal ik het vanmiddag eens proberen
de keuzes zijn dan optie 1 optie 2, optie 2 en dan de aanwijzingen volgen.
Je krijgt nu de activatiecode en wachtwoord via de telefoon.
Verwijderd
edit: volgens mij mag dit hier niet, dus ik haal het maar wegoutlandos schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:23:
Dit klopt niet: ik kan Fox sinds een uur bekijken op TV (dus via Ziggo), maar nog niet via de Fox app (geeft aan u heeft onvoldoende rechten).
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 13:44 ]
Bij mij hebben ze de Connectbox inderdaad telefonisch geactiveerd.MdO82 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:04:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een tv en internetprovider ivm verhuizing. Ik zou Ziggo alleen voor het internet kiezen, maar ik vraag me af wat voor snelheden dat gaat halen op mijn adres. Ik heb wel die postcodecheck van NLE gedaan, maar in hoeverre dat objectief is...
Waar ik uit ervaring wel tevreden mee ben bij Ziggo is dat ze altijd de snelheden leveren die ze adverteren (mits je setup goed is en je bekabeld zit, niet op WiFi). Het enige waar ik dan weer minder tevreden over ben zijn hun snelheden en de eigenwijsheid om geen glasvezel aan te bieden... maar goed, dat is weer een ander verhaal.Carnivoor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:35:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een tv en internetprovider ivm verhuizing. Ik zou Ziggo alleen voor het internet kiezen, maar ik vraag me af wat voor snelheden dat gaat halen op mijn adres. Ik heb wel die postcodecheck van NLE gedaan, maar in hoeverre dat objectief is...
Als je xDSL wil vergelijken, moet je ff je postcode op fourstack invullen;Carnivoor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:35:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Daar kan je zien wat je voor snelheid kan halen.
Snel gedaan.tiguan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:38:
[...]
Als je xDSL wil vergelijken, moet je ff je postcode op fourstack invullen;
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Daar kan je zien wat je voor snelheid kan halen.
Internet snelheid: 32Mbit/s
iTV 2HD
Adsl2+ 10Mbit/s
Vdsl2 16 Mbit/s
Binding 32 Mbit/s
Zegt me vrij weinig moet ik bekennen.
Als je meer dan 32MBit wil hebben, moet je dus voor Ziggo kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 22-01-2017 13:49 ]
Omdat dat via de kabel gaat?tiguan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:49:
Als je meer dan 32MBit wil hebben, moet je dus voor Ziggo kiezen.
Omdat je simpelweg geen andere mogelijkheid hebt om sneller internet te krijgen.
Geen enkel andere DSL aanbieder is sneller dan die 32 mBit. Ziggo begint bij 40 mBit.
[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Theopolis op 22-01-2017 14:02 ]
Hmm oké. Het dilemma zit hem er ook in dat Ziggo Fox Sports bij Ziggo erg prijzig is ten opzichte van andere providers. Het internet is verder voor een tweepersoons huishouden waar wellicht eens online gamen en RTL zo streamen tegelijk zullen plaatsvinden.
Bij mij activeerde de ConnectBox automatisch, nadat ik direct moest inloggen op het modem. Maar misschien ligt dat omdat ik een Ziggo Zakelijk Connect ZZP 180/30 abonnement heb?Tackleberry schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:30:
[...]
Bij mij hebben ze de Connectbox inderdaad telefonisch geactiveerd.
Klopt, Fox is ook prijzig bij Ziggo. Je kunt als nieuwe klant bij Ziggo wel Fox Sports alle zes de kanalen voor 19,95 krijgen ipv 24,95 voor de 1e 12 maanden. Heb zelf ook Ziggo met Fox en heb overwogen om vanwege kosten naar KPN te gaan. Heb dat niet gedaan om ik liever via de kabel kijk dan via utp en omdat opnemen en terugkijken in de cloud niet soepel loopt. Verder bevalt Ziggo mij prima(al 16 jaar klant). Lekker stabiel en doet het altijd(bij mij dan).Carnivoor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:04:
Hmm oké. Het dilemma zit hem er ook in dat Ziggo Fox Sports bij Ziggo erg prijzig is ten opzichte van andere providers. Het internet is verder voor een tweepersoons huishouden waar wellicht eens online gamen en RTL zo streamen tegelijk zullen plaatsvinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Theopolis op 22-01-2017 14:20 ]
Contract tussen Ziggo en Foxsports loopt nog wel even door (2 jaar meen ik) dus blijft het nog wel even een stuk duurder dan KPN bv.Carnivoor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:04:
Je moet zelf bepalen of 32MBit genoeg voor je is. Je kan er iig mee gamen en Netflixen tegelijkertijd bv, het is in ieder geval genoeg voor de normale gebruiker. Je moet helaas wel UTP kabels naar de TV's aanleggen.
https://thd-fpi-info.fourstack.nl deze URL is in gebruik bij de klantenservice, dit is wat je nagenoeg altijd kan halen in de praktijk. De url die je net gebruikt hebt is wat er technisch mogelijk kan zijn, vaak geven ze hetzelfde aan. Maar in mijn geval heb ik een ouder huis met 2 aderparen dus technisch kan ik 200Mbit halen maar ze bieden maar max 100Mbit aan. Dat is een voorbeeld waarin je verschil zit tussen de twee sites.Carnivoor schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Snel gedaan.
Internet snelheid: 32Mbit/s
iTV 2HD
Adsl2+ 10Mbit/s
Vdsl2 16 Mbit/s
Binding 32 Mbit/s
Zegt me vrij weinig moet ik bekennen.
Dit wist ik niet! Hier zijn ze trouwens exact gelijk.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:27:
[...]
https://thd-fpi-info.fourstack.nl deze URL is in gebruik bij de klantenservice, dit is wat je nagenoeg altijd kan halen in de praktijk. De url die je net gebruikt hebt is wat er technisch mogelijk kan zijn, vaak geven ze hetzelfde aan. Maar in mijn geval heb ik een ouder huis met 2 aderparen dus technisch kan ik 200Mbit halen maar ze bieden maar max 100Mbit aan. Dat is een voorbeeld waarin je verschil zit tussen de twee sites.
idemJerrythafast schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:32:
[...]
Dit wist ik niet! Hier zijn ze trouwens exact gelijk.
Zijn hier ook gelijk (alles)... echter mochten wij 6 iTV-decoders plaatsen, klein foutje op beide sites)
Ja, lekker die 500/500, maar weegt niet op tegen het gebruiksgemak van Ziggo.
Wat: Koper
Beschikbaar:
Distributiepunt(en): Dpl
Internet Snelheid: 50 Mbit/s
iTV: 2 HD
Wat: FttH
Beschikbaar:
Distributiepunt(en): Dpl-***/*
Internet Snelheid: 500 Mbit/s
iTV: 2 HD (maar in de praktijk -> 6HD)
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 13 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*: -
* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Wat: Koper
Beschikbaar:

Distributiepunt(en): Dpl
Internet Snelheid: 50 Mbit/s
iTV: 2 HD
Wat: FttH
Beschikbaar:

Distributiepunt(en): Dpl-***/*
Internet Snelheid: 500 Mbit/s
iTV: 2 HD (maar in de praktijk -> 6HD)
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 13 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*: -
* ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2017 14:41 ]
Welk gebruiksgemak? Een jaar geleden twijfelde ik al maar nu met het aanbod van NLE kan je echt fors geld besparen 100/30 is zat voor hier.CreativeS schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:40:
Wat is voor jou een reden om niet voor fiber te kiezen maar voor Ziggo?
Sorry dat ik inhaak (je stelt de vraag niet aan mij, maar ik ben wel al jaren upc (ziggo) klant en ik heb glas geprobeerd).stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Welk gebruiksgemak? Een jaar geleden twijfelde ik al maar nu met het aanbod van NLE kan je echt fors geld besparen 100/30 is zat voor hier.
Ik werk thuis waarbij ik sowieso non stop verbonden moet zijn met het internet. Dit gaat uitstekend met Ziggo, 1x onderhoud gehad in de afgelopen 8 jaar en dat was het, 1x een defecte versterker in de straatkast, dus 1x onderhoud, 1x een storing. Voor de rest zeer stabiel internet, en top tv kwaliteit (nja 1080, nog geen 4k). Veel opties tot mijn standaard ubee modem (zelf bridge in kunnen stellen, porten en etc wat perfect werkt)
Buiten het werk, zit uiteraard ook de vrouw erop en vind ik het leuk om weleens online een potje te gamen met de xbox.
Aangezien hier nu Glasvezel mogelijk is, dit geprobeerd met Telfort Glasvezel (op dat moment het goedkoopste om te testen). Dit heb ik naast mijn Ziggo abonnement gedaan, ik kan niet mijn werk riskeren omdat ik iets wil testen.
Nja 1. ik kon vrijwel niks instellen in het modem, en als ik het wel kon dan werd dat automatisch weer gereset.
2. gamen werkte niet goed (elke keer wel wat met de NAT).
3. VPN liep niet lekker.
4. Internet viel regelmatig uit.
5. ik vond het tv kwaliteit minder dan bij Ziggo. (zowel het beeld kwaliteit als de mogelijkheden met opnemen, afspelen, pauzeren en etc werkt allemaal zoals het hoort bij Ziggo)
Herhaaldelijk contact gehad met de Telfort klantenservice (iets wat ik nooit bij Ziggo gehad heb, 1x gebeld wegens de storing buiten en dat was diezelfde week opgelost) maar het hielp niks. Wat ze gedaan hebben: nieuw modem, 2x monteur (monteur vond ik persoonlijk niet nodig, maar goed je zult maar iets over het hoofd zien).
Contract hebben ze ontbonden.
Nja dat was het, voor mij voorlopig geen Glas, ik zie er toekomst in maar ik zie ook dat het nog in zijn kinderschoenen staat.
Daarnaast was ik fors duurder uit en was mijn download lager, mijn upload was wel goed maar daar doe ik niet veel mee.
Reden waarom ik glas wilde: ik ging uit van beter tv kwaliteit (splinter nieuwe kabel vs een 60 jaar oude coax van buitenaf) en nog stabieler internet met een lagere ping (oftewel profijt met gamen, ondanks dat die nu al goed is, en hopelijk een snellere respons met VPN). Mja helaas, Ziggo is en blijft hier beter.
Wel jammer uiteraard, want ik zit al jaren, jaren te wachten op een glas verbinding, is het mogelijk en ik snap niet wat er leuk aan is (behalve de upload, maar goed waarom ik non stop grote bestanden moet uploaden dat weet ik niet. Hoeft niet wegens mijn werk en ik ben geen piraat die van alles moet uploaden. Game/web servers draai ik ook niet).
PS. dit is een Ziggo ervaringen topic, niet een glasvezel
[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 22-01-2017 15:10 ]
Wij hebben de daad bij het woord gevoegd en hebben 6 maanden bij KPN gezeten... goedkoper is het in géén geval. Ja, als je basispakket neemt en dan 500 erbij, dan wel, maar dan kan het bij Ziggo ook weer goedkoper, dus die vlieger gaat niet op.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:45:
- Heel veel gezeik met de iTV-ontvangers (Arris'en hadden wij).
- Opnames die niet hervat konden worden. Ja wel hervat, vanaf het begin.
- Niet kunnen zien met welke opname je al bent begonnen met kijken.
- Opnames waarvan de eindtijd uitliep, konden niet aangepast worden.
- De armzalige iTV-app waarbij alleen maar opnames op SD-zenders ingepland konden worden. Pas een paar maanden geleden werden de HD-zenders toegevoegd, zodat ook HD-opnames ingepland konden worden.
- Vele zenders gewoon niet te bekijken, buiten het bereik van eigen WiFi.
- Beeldkwaliteit van de zenders (anders dan de HD Glaszenders) zijn ver ondermaats. HD kanalen van Ziggo Sport Totaal zijn dusdanig gecompimeerd dat bij F1-races het infoscherm linksboven niet scherp is. Rood is karmijnrood en de blokjes (b.v. [PIT] of [NAAM] zijn onscherp). SD-zenders zijn ronduit slecht. Echt blokjes.
- Geen gebruik mogen maken van de Ziggo Sport Totaal-app, ondanks dat je wel een abonnement hebt.
- Opnames via de app inplannen... als het al werkte, waren pas zichtbaar na een restart van de iTV-ontvanger. Ja, ze werden wel zichtbaar, maar dan duurde het minimaal 24 uur na opname.
- Factuur naar het einde van de maand? 6 verschillende mogelijkheden geprobeerd op aanraden van 6 verschillende medewerkers en al die mogelijkheden hebben tot niets geleid.
PS En niet kosteloos weg mogen van KPN ondanks dat HBO verdween. Heeft heel wat discussies gekost, maar je moet je poot stijf houden.
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2017 15:12 ]
Kabel ligt er en ruis door instraling lijkt voorlopig weg!martinusz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:27:
Straks toch maar even op pad om deze coax kabel te gaan halen, ondanks opnieuw strippen bestaande kabel hou ik storing op bepaalde kids zenders.
Kortom goede kabels zijn een must tegenwoordig!
Zagen meer mensen dat maar in...martinusz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:07:
Kabel ligt er en ruis door instraling lijkt voorlopig weg!
Kortom goede kabels zijn een must tegenwoordig!
Klopt maar een PRO Ziggo verhaal vertelt zich het beste in contrast tot een andere providerLopendeVogel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:57:
[...]
PS. dit is een Ziggo ervaringen topic, niet een glasvezel
Maar ik moet zeggen het is hier ook rocksolid met Ziggo ooit 1x echt storing gehad toen lag het er 1,5 dag uit in 6 jaar tijd. Alleen ik vindt 58euro echt een hoop geld, voor mij een afweging of ik wel zoveel geld over heb voor die ultieme stabiliteit.
Ik heb KPN hunters (omdat ik daar mobiel heb) altijd afgehouden met "ga eerst die TV iPad App maar eens voorzien van streams met minimaal 720P zoals Ziggo" Dat punt hebben ze inmiddels afgerond er zitten nu in de iPad app ook HD zenders waardoor je normaal beeld hebt op een modern device.
Met die prijs van NLE kan je het er bijna naast houden als het echt niet functioneert, en je centen proberen terug te eisen. Er zijn collegas die die 30euro elke week uit geven aan een lunch in één week ;-) om het in perspectief te plaatsen die 30e.
Bijzonder dat internet zo'n belangrijk item is geworden dat ik huiverig ben om over te stappen
Ik geef veel meer geld uit aan m'n auto dan aan internet
(ook beetje hobby...
) maar UPC/Ziggo zijn altijd al duur geweest, maar de stabiliteit en snelheid zijn wel erg goed;

En kan me niet heugen dat de snelheid ooit merkbaar lager was...

En kan me niet heugen dat de snelheid ooit merkbaar lager was...
Ik had het alleen op een paar kids zenders, had al wel goede connectoren, op zich ook goede kabel, maar die was nog van voor 4G tijdperk
Lag trouwens ook een 4G reducer
Dat is gewoon een extra schild . beschermlaag, iets wat ook in de duurdere kabels verwerkt zit.martinusz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:20:
[...]
Ik had het alleen op een paar kids zenders, had al wel goede connectoren, op zich ook goede kabel, maar die was nog van voor 4G tijdperk
Lag trouwens ook een 4G reducerMoest je om de kabel klikken, geen idee hoe dat zou werken...
Hier voldoet de gamma kabel+splitter (goedkoopste zo'n 8 jaar geleden) nog altijd
Goede kabel is geen must, tenzij je problemen ervaart met goedkopere kabels
Probleem zit hem vaak in de connectors, de kabels redden zich meestal wel
Ja maar hoe kan die een hele kabel afschermen dan?LopendeVogel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:28:
[...]
Dat is gewoon een extra schild . beschermlaag, iets wat ook in de duurdere kabels verwerkt zit.
Hier voldoet de gamma kabel+splitter (goedkoopste zo'n 8 jaar geleden) nog altijdGeen last van interferentie van 4G.
Goede kabel is geen must, tenzij je problemen ervaart met goedkopere kabels
Je andere opmerking negeer ik maar, ik had goede kabel, echter is de 4G instraling blijkbaar hier groter, dus had die extra schild in de kabel nodig.
Ja klopt, daarvan heb ik niet de plastic gepakt maar de metalen (ssssst zeg da nou nie 0,0 ).ArcticWolf schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:30:
Probleem zit hem vaak in de connectors, de kabels redden zich meestal wel
Nja het kan de kabel niet afschermen indien je dat maar op 1 gedeelte doet, dan moet die volledige kabel afgeschermd worden (zoals bij kabelbuizen).martinusz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Ja maar hoe kan die een hele kabel afschermen dan?
Je andere opmerking negeer ik maar, ik had goede kabel, echter is de 4G instraling blijkbaar hier groter, dus had die extra schild in de kabel nodig.
Welke andere opmerking? Ik zat geen grapje oid te maken, noch een belediging, of mis ik iets?
Ja dat zou kunnen, ik weet niet precies hoe sterk de 4G hier is (uiteraard wel gewoon aanwezig, maar de sterkte heb ik nooit bekeken), dat kan ook het verschil maken.
Wat het echter meestal is (niet altijd), is de signaal sterkte hoe die de woning inkomt.
Dat moet binnen bepaalde grenzen vallen, zit ik bijv uitstekend, en jij net goed/positief, dan zal jij eerder last hebben van 4G storingen dan ik.
Jij kan het dan oplossen met beter kwaliteit kabels, daar waar dat hier niet nodig is.
Zoals een andere tweaker ook opmerkte: connectoren, gebruik je die plastic variant dat is ook niet bepaald prettig bij 4G. Sluit je een peperdure connector niet 100% perfect aan op een top van de top coax kabel, is ook dat vragen om problemen.
Ook met splitters, ik heb gewoon zo'n goedkope waar je de kabel op klikt. Echter is dat ook vragen om problemen, de splitters waar je de kabel indraait (in/op) zijn ook veel beter.
Maar goed, bij jou is alles opgelost, perfecto
[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 22-01-2017 15:39 ]
LopendeVogel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:28:
Dat is gewoon een extra schild . beschermlaag, iets wat ook in de duurdere kabels verwerkt zit.
Ik denk dat hij de HFK10 bedoelt. Die bedekt niet de volledige kabel (of je moet een hele pallet ervan in huis halen en dat als een soort van Schwanncellen over al je bekabeling gaan verspreiden, maar dan zou ik je aanraden gewoon een goede kabel te kopenLopendeVogel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:38:
Nja het kan de kabel niet afschermen indien je dat maar op 1 gedeelte doet, dan moet die volledige kabel afgeschermd worden (zoals bij kabelbuizen).
Ik zou ook wel eens een (natuurkundige) uitleg willen krijgen van hoe dit blokje ervoor zorgt dat LTE instraling wordt voorkomen.
Bij Ziggo is het zwakste punt het modem én dat het device niet echt in bridge kan. Hij blijft op level 3 actief. Verder ontzettend stabiel als het eenmaal werkt.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Klopt maar een PRO Ziggo verhaal vertelt zich het beste in contrast tot een andere provider![]()
Maar ik moet zeggen het is hier ook rocksolid met Ziggo ooit 1x echt storing gehad toen lag het er 1,5 dag uit in 6 jaar tijd. Alleen ik vindt 58euro echt een hoop geld, voor mij een afweging of ik wel zoveel geld over heb voor die ultieme stabiliteit.
Niet de mooiste techniek maar wel betrouwbaar
Ik ken hetIk heb KPN hunters (omdat ik daar mobiel heb) altijd afgehouden met "ga eerst die TV iPad App maar eens voorzien van streams met minimaal 720P zoals Ziggo" Dat punt hebben ze inmiddels afgerond er zitten nu in de iPad app ook HD zenders waardoor je normaal beeld hebt op een modern device.
…
Bijzonder dat internet zo'n belangrijk item is geworden dat ik huiverig ben om over te stappen
- Bij Ziggo had ik problemen met de aansluiting (geoxideerde las bij onderburen) en software van het modem. Daarna goed. Wifi eerst een ramp (Technicolor) daarna ok (Connect Box).
- Bij KPN vind ik de router een draak maar is het stabiel, routing goed, dual stack. Wifi een ramp (2.4 only)
- Bij Vodafone was de router goed (Draytek) maar wifi waardeloos (2.4 only)
Issue:
Bij uploads werder en packets gedropt als ik mijn snelheidslimiet haalde. Daardoor werd het receive window veel kleiner. Bij verbindingen met een hoge RTT duurt het daarna "lang" voordat de volledige snelheid weer gehaald wordt, daardoor haalde ik bij uploads met RTT > 100 ms maar ongeveer 30 mbit.
...en ja hier werd serieus naar gekeken
Bij Ziggo ben ik bij een crashend modem pas bij de 7e ronde door de tweedelijns heen gekomen
Haha ja bij ziggo had ik pas ook een kerel aan de lijn man man man. Wat een grote duim had hij, als tweaker stel je dan technische wedervragen maar die landen niet eens. Enige oplossing is dan een uur later weer bellen 
Goed om te lezen dat Vodafone er ook goed technisch in zit. Neigt naar xs4all beleving maar dan 2/3 van de prijs.
WiFi van de modems gebruik ik niet. Heb een volledig UBNT netwerk liggen. Onhaalbaar om een huis volledig te dekken vanaf 1 WiFi modem, my2cents.
Bedoel je dat je bij ziggo juist wel in bridge kan en juist bij de xDSL providers niet? Ik heb mijn ziggo modem gisteren uit bridge laten halen, eens kijken of ik met dubbelnat problemen krijg. Lijkt er niet op.
Goed om te lezen dat Vodafone er ook goed technisch in zit. Neigt naar xs4all beleving maar dan 2/3 van de prijs.
WiFi van de modems gebruik ik niet. Heb een volledig UBNT netwerk liggen. Onhaalbaar om een huis volledig te dekken vanaf 1 WiFi modem, my2cents.
Bedoel je dat je bij ziggo juist wel in bridge kan en juist bij de xDSL providers niet? Ik heb mijn ziggo modem gisteren uit bridge laten halen, eens kijken of ik met dubbelnat problemen krijg. Lijkt er niet op.
Wel jammer dat het niet meer bestaat. Is overgenomen door T-Mobile zodat Ziggo en Vodafone kunnen knuffelen.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:46:
Volgens mij bedoelt hij wel degelijk dat de Ziggo-modems niet ver genoeg in bridge kunnen. Ik las trouwens laatst dat je bij KPN de experiabox kunt vervangen door je eigen modem. Je hebt de box alleen nodig voor telefonie (al is dat tegen de wet dus daar wordt aan gewerkt).Bedoel je dat je bij ziggo juist wel in bridge kan en juist bij de xDSL providers niet? Ik heb mijn ziggo modem gisteren uit bridge laten halen, eens kijken of ik met dubbelnat problemen krijg. Lijkt er niet op.
Die wet kan trouwens nog interessant zijn voor Ziggo ook: wat ik ervan heb gezien is redelijk ruim beschreven en de strekking is "de provider mag geen beperkingen opleggen op welke apparaten de klant aansluit". Het is wachten op een politicus met ballen die die lijn doortrekt tot verplicht huren van spullen, geen TV op je PC kunnen kijken en aangewezen zijn op brakke modems.
[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 22-01-2017 17:27 ]
Maar dat halve-brige dat is dan modem speciefiek? Met de Cisco 3928 of ubee 321 krijg ik een echt publiek adres op de poort die naar mijn eigen router loopt?
Is dat bij nieuwere modems anders?
Verwijderd
Ik ga voor het eerst een CI+ module gebruiken, hiervoor altijd een mediabox gehad. Maar hoe zit het met het beeldkwaliteit, is dit van vergelijkbare kwaliteit (als de decorder) of juist beter? En stel Ziggo zou in 4K gaan uitzenden, zou zo'n module dit dan makkelijk moeten aankunnen? Hoe zit dat met 1080P, ik heb nog zo'n oude mediabox dat enkel tot 1080i kon, is dit met een module wel upscaled naar 1080P? Ik haal overigens binnenkort de Samsung KS7000, wat het dus gemakkelijk zou moeten kunnen weergeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 20:18 ]
De CI+ module doet volgens mij niet meer dan alleen de authenticatie slag om je smartcard te valideren, de rest hangt helemaal af van de content streams (zenders) die je bekijkt.
Zover ik weet zit de CI+ module niet in het "pad" van het tv kijken, hooguit voor interactieve tv maar ook daar vraag je dan een stream op die een bepaalde kwaliteit heeft.
Zover ik weet zit de CI+ module niet in het "pad" van het tv kijken, hooguit voor interactieve tv maar ook daar vraag je dan een stream op die een bepaalde kwaliteit heeft.
Dat hangt helemaal af van je TV en helemaal niet van de module. Je kunt nu ook al NPO1-3 HD ontvangen, daar heb je geen module voor nodig, en dus ook de kwaliteit van de decoder van de TV met die van de losse doos vergelijken.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:17:
Ik ga voor het eerst een CI+ module gebruiken, hiervoor altijd een mediabox gehad. Maar hoe zit het met het beeldkwaliteit, is dit van vergelijkbare kwaliteit (als de decorder) of juist beter?
Een CI+ module is geen digitale ontvanger. Het is de decryptie module die ervoor zorgt dat jouw TV het kanaal kan weergeven indien de smartcard aangeeft dat het kanaal tot jouw abonnement behoort. De beeldkwaliteit van het weer te geven kanaal wordt bepaald door de MPEG chipset in jouw TV.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:17:
Ik ga voor het eerst een CI+ module gebruiken, hiervoor altijd een mediabox gehad. Maar hoe zit het met het beeldkwaliteit, is dit van vergelijkbare kwaliteit (als de decorder) of juist beter?
De MPEG chipset in de 4K TV moet geschikt zijn om het 4K signaal weer te geven.En stel Ziggo zou in 4K gaan uitzenden, zou zo'n module dit dan makkelijk moeten aankunnen?
Het signaal van Ziggo/UPC biedt geen 1080P.Hoe zit dat met 1080P, ik heb nog zo'n oude mediabox dat enkel tot 1080i kon, is dit met een module wel upscaled naar 1080P?
Je moet er geluk mee hebben en het ticket moet er komen. Zit vast een stuk geluk bij. Ik denk dat dit bij Vodafone/Glasoperator/nu T-mobile ook een deel geluk is. Bij XS4All zou ik het verwachten.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:46:
Haha ja bij ziggo had ik pas ook een kerel aan de lijn man man man. Wat een grote duim had hij, als tweaker stel je dan technische wedervragen maar die landen niet eens. Enige oplossing is dan een uur later weer bellen
Ik ben benieuwd hoe ver die wet uiteindelijk gaat. Als hiermee verkomen wordt dat je verplicht een doosje gebruikt dat (anoniem) kijkgedrag doorstuurt naar de provider wordt ik daar blij van.Jerrythafast schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:24:
[...]
Die wet kan trouwens nog interessant zijn voor Ziggo ook: wat ik ervan heb gezien is redelijk ruim beschreven en de strekking is "de provider mag geen beperkingen opleggen op welke apparaten de klant aansluit". Het is wachten op een politicus met ballen die die lijn doortrekt tot verplicht huren van spullen, geen TV op je PC kunnen kijken en aangewezen zijn op brakke modems.
Ik had niet verwacht dat deze inhoud er in zit.
Het is modem afhankelijk. Je kan er voor zover ik weet nog steeds naartoe surfen. Dus op level 3 actief, wat een bridge strict gezien niet zou zijn.stormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:22:
Maar dat halve-brige dat is dan modem speciefiek? Met de Cisco 3928 of ubee 321 krijg ik een echt publiek adres op de poort die naar mijn eigen router loopt?
Als je het met jouw verkeer voor elkaar krijgt dat het modem crasht (geen nieuwe flows mogelijk, huidige werken nog) dan helpt het de bridge mode niet veel
Gek broadcast verkeer dat een device veroorzaakte. Nogal rot te debuggen
Verwijderd
De Samsung KS7000 zou toch met gemak een 4K signaal moeten weergeven?ArChie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:51:
De MPEG chipset in de 4K TV moet geschikt zijn om het 4K signaal weer te geven.
Waarom geeft de Horizon box dan wel 1080P aan terwijl de oude tot maximaal 1080i ging?Het signaal van Ziggo/UPC biedt geen 1080P.
Kun je trouwens met gemak een extra mediabox omruilen voor een extra CI+ module? Aangezien beide maandelijks opzegbaar zijn zou dit toch moeten kunnen of niet?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 21:10 ]
Omdat de Horizon de deinterlacing op zich neemt (dit deed de C7140 trouwens ook). Voordeel is dat je eventueel gebruik kunt maken van hints als MBAFF en dat je niet afhankelijk bent van de deinterlacer van de TV (die bij goedkope modellen vaak slechter is).Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:05:
Waarom geeft de Horizon box dan wel 1080P aan terwijl de oude tot maximaal 1080i ging?
Hmm ja dat is maar net hoe je het interpreteert want hij heeft een mgmt ip actief waarvoor hij proxy-arpt Wikipedia: Proxy ARP Puur en alleen om de thuis gebruiker zijn COAX stats te kunnen laten uitlezen.ANdrode schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:54:
[...]
Het is modem afhankelijk. Je kan er voor zover ik weet nog steeds naartoe surfen. Dus op level 3 actief, wat een bridge strict gezien niet zou zijn.
Echter zolang je een publiek IP op het aangesloten apparaat krijgt, vaak een router met een WAN poort. Dan staat dat mgmt ip er helemaal los van, immers de gateway waar jouw verkeer heen gaat is een publiek IP op de CMTS die het via zijn uplinks weer door routeert naar de core.
Dus Ziggo heeft wel degelijk echte bridge functionaliteit voor het data/internet verkeer, maar komt gebruikers tegemoet met het actief houden van een management IP. Hij zou " op level 3 actief " zijn als jouw eigen router op de WAN port het verkeer naar het betreffende mgmt IP stuurt, maar dat is zeker niet het geval.
Modem afhankelijkstormfly schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:15:
[...]
Hmm ja dat is maar net hoe je het interpreteert want hij heeft een mgmt ip actief waarvoor hij proxy-arpt Wikipedia: Proxy ARP Puur en alleen om de thuis gebruiker zijn COAX stats te kunnen laten uitlezen.
In de opensource drop van Technicolor kiest men een andere aanpak. Als ik het goed interpreteer/goed link gaat al het verkeer daar langs de CPU. Maakt alleen niet uit zolang het modem niet omvalt.
Het is ook voor mij handig als ik bij het modem kan.
Zet dan SNMP aan op de binnenkant - zo managen ze het toch
Er wordt ook behoorlijk gefilterd om te voorkomen dat je gekke dingen jouw netwerk segment in stuurt. Bij de connect box komen wel alle DHCP/ARP responses binnen op de NIC die achter de bridge zit.Echter zolang je een publiek IP op het aangesloten apparaat krijgt, vaak een router met een WAN poort. Dan staat dat mgmt ip er helemaal los van, immers de gateway waar jouw verkeer heen gaat is een publiek IP op de CMTS die het via zijn uplinks weer door routeert naar de core.
Met wat filtering, je kan geen DHCP request versturen met rare velden er in zodat je een IP krijgt dat bij de TFTP machine kan. Ook geen SNMP. Dit is goed
Goed genoegDus Ziggo heeft wel degelijk echte bridge functionaliteit voor het data/internet verkeer, maar komt gebruikers tegemoet met het actief houden van een management IP. Hij zou " op level 3 actief " zijn als jouw eigen router op de WAN port het verkeer naar het betreffende mgmt IP stuurt, maar dat is zeker niet het geval.
̈Überhaupt moet je om support te krijgen bridge mode weer uitzetten, want dan wordt er naar jouw router gewezen was mijn ervaring.
Oorzaak: Broadcast verkeer van embedded management kaart in het moederbord dat ik als thuisserver gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 22-01-2017 21:36 ]
En de streams? Als de HBO streams geen 1080p en 5.1 geluid hebben, dan zeg ik dat maar op denk ik.ArChie schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:51:
Het signaal van Ziggo/UPC biedt geen 1080P.
Na echt 4 a 5 jaar helemaal blij te zijn met ziggo, is het de afgelopen half jaar om te janken geworden.
In augustus besloten om mijn pakket te veranderen, als zijnde tv+ eraf.
Dat kon toen niet volgens de medewerker en dat ik moest overstappen naar het nieuwe connect and play.
Dat wilde ik absoluut niet, en is ook helemaal niet nodig. En ja hoor zonder akkoord te geven hoppa, opeens een totaal pakket met een telefoon nummer erbij. Dat zou dan weer terug gedraaid worden. En daar kwam opeens bij kijken dat mijn smartcards het niet meer deden.
Deze konden ze niet activeren omdat eerst de actie terug gedraaid moest worden van nieuw naar oud.
Dit heeft geduurd van augustus tot half december.
Nu was er vorige week dinsdag opeens pats, alles eruit. Ziggo gebeld, een UUR in de wacht gestaan. Smartcards doorgegeven en dit zou 48 uur duren. Vrijdag nog niets. Dus maar weer gebeld, en deze konden natuurlijk niets vinden. Toen maar gevraagd om op te zeggen. 6 maanden bezig zijn is wel erg gortig.
Tevens kon de medewerker vertellen dat zelf aangeschafte spullen binnenkort niet meer zouden werken.
Ik heb een van de eerste tv's met een CI+ module. Daarvoor heb ik toen zelf een ci+ modulle 1.1 gekocht.
Stel dat je tv dus niet zou werken met een CI+ 1.3 module ben je voortaan verplicht om een aparte decoder af te nemen.
In augustus besloten om mijn pakket te veranderen, als zijnde tv+ eraf.
Dat kon toen niet volgens de medewerker en dat ik moest overstappen naar het nieuwe connect and play.
Dat wilde ik absoluut niet, en is ook helemaal niet nodig. En ja hoor zonder akkoord te geven hoppa, opeens een totaal pakket met een telefoon nummer erbij. Dat zou dan weer terug gedraaid worden. En daar kwam opeens bij kijken dat mijn smartcards het niet meer deden.
Deze konden ze niet activeren omdat eerst de actie terug gedraaid moest worden van nieuw naar oud.
Dit heeft geduurd van augustus tot half december.
Nu was er vorige week dinsdag opeens pats, alles eruit. Ziggo gebeld, een UUR in de wacht gestaan. Smartcards doorgegeven en dit zou 48 uur duren. Vrijdag nog niets. Dus maar weer gebeld, en deze konden natuurlijk niets vinden. Toen maar gevraagd om op te zeggen. 6 maanden bezig zijn is wel erg gortig.
Tevens kon de medewerker vertellen dat zelf aangeschafte spullen binnenkort niet meer zouden werken.
Ik heb een van de eerste tv's met een CI+ module. Daarvoor heb ik toen zelf een ci+ modulle 1.1 gekocht.
Stel dat je tv dus niet zou werken met een CI+ 1.3 module ben je voortaan verplicht om een aparte decoder af te nemen.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Er is geen tv aanbieder (in nederland) die 1080p streams / kwaliteit hebben. Is maximaal 1080i (en dat waren de lineaire uitzendingen ook)Ultra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:57:
[...]
En de streams? Als de HBO streams geen 1080p en 5.1 geluid hebben, dan zeg ik dat maar op denk ik.
Zo jammer dit. Via de illegale weg is het dus nog steeds beter. Qua bandbreedte zou het geen enkel probleem moeten zijn.jongetje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Er is geen tv aanbieder (in nederland) die 1080p streams / kwaliteit hebben. Is maximaal 1080i (en dat waren de lineaire uitzendingen ook)
Maar het feit dat de HBO on Demand afleveringen geen DD 5.1 hebben is wel kwalijk.jongetje schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Er is geen tv aanbieder (in nederland) die 1080p streams / kwaliteit hebben. Is maximaal 1080i (en dat waren de lineaire uitzendingen ook)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Na alle geklaag een positieve note over ZIGGO als oud UPC gebruiker en daarvoor bART en hoe het allemaal toen heette. Ging verhuizen,melde dit en werd allervriendelijkst geholpen aan de lijn met allerlei antwoorden inzake wifi signaal,tv-internet aansluiting bij de verhuizing. Allemaal prima in orde. Verhuist,merkte wel dat het tv signaal op sommige momenten vaker wegviel dan voorheen (blauw scherm) ZIGGO gemaild met een kort en bondige inhoudelijke melding,antwoord terug met voorstel een monteur te sturen. Monteur geweest,heeft nieuw kastje geinstalleerd,kabels vervangen en alles deed het daarna perfect.
Ik heb vandaag een aardige toezegging gehad over het niet casten van HBO content.
ZIGGOWEBCARE: "Goedemorgen! We zijn inmiddels op de hoogte van het probleem. Bij bepaalde HBO content lukt het streamen niet, het wordt zo snel mogelijk opgelost. "
"Er wordt aangewerkt, ik heb geen exacte tijd maar denk dat het niet heel lang zal duren. Mogelijk vandaag of morgen dat het weer in orde zal zijn."
ZIGGOWEBCARE: "Goedemorgen! We zijn inmiddels op de hoogte van het probleem. Bij bepaalde HBO content lukt het streamen niet, het wordt zo snel mogelijk opgelost. "
"Er wordt aangewerkt, ik heb geen exacte tijd maar denk dat het niet heel lang zal duren. Mogelijk vandaag of morgen dat het weer in orde zal zijn."
Van de week maar eens een berichtje naar Ziggo gestuurd. Op mijn devices (Apple MacBooks, iMac) valt de verbinding steeds weg. Websites die binnen mijn netwerk draaien, werken gewoon maar internet werkt niet meer. Het gaat dan om alle devices waar het internet wegvalt.
Nu kregen we "bij hoge uitzondering" een nieuw modem toegezonden. Ik heb expliciet gevraagd om een Connectbox, maar men kon geen garantie bieden dat ik deze ook daadwerkelijk krijg. Toch maar de gok gewaagd, we gaan het zien. Betreft overigens fUPC, Amsterdam.
Nu kregen we "bij hoge uitzondering" een nieuw modem toegezonden. Ik heb expliciet gevraagd om een Connectbox, maar men kon geen garantie bieden dat ik deze ook daadwerkelijk krijg. Toch maar de gok gewaagd, we gaan het zien. Betreft overigens fUPC, Amsterdam.
Kom je van een Technicolor TC7200 af?oohh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:03:
Van de week maar eens een berichtje naar Ziggo gestuurd. Op mijn devices (Apple MacBooks, iMac) valt de verbinding steeds weg. Websites die binnen mijn netwerk draaien, werken gewoon maar internet werkt niet meer. Het gaat dan om alle devices waar het internet wegvalt.
Daar heb ik problemen mee gehad met broadcast verkeer. Na een tijd kon je geen verbindingen meer maken. Een uur later werkte het weer (reset/timeout van router). Simpele test: Haal alle apparaten van het netwerk af en kijk of het nog steeds omvalt…
En ja de test om te kijken of het aan de combinatie van jouw apparaten + router ligt zorgt er voor dat je de verbinding tijdelijk praktisch niet kan gebruiken.
Het gaat inderdaad om de Technicolor TC7200. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Kan best dat het aan een van mijn apparaten ligt. Ik hoop dat ik nu gewoon een Connectbox krijg en dat de problemen daarmee opgelost zijn.ANdrode schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Kom je van een Technicolor TC7200 af?
Daar heb ik problemen mee gehad met broadcast verkeer. Na een tijd kon je geen verbindingen meer maken. Een uur later werkte het weer (reset/timeout van router). Simpele test: Haal alle apparaten van het netwerk af en kijk of het nog steeds omvalt…
En ja de test om te kijken of het aan de combinatie van jouw apparaten + router ligt zorgt er voor dat je de verbinding tijdelijk praktisch niet kan gebruiken.
Volgens mij is dit trouwens een van de foutmeldingen, zelfde tijdstip als uitval van internet vandaag.
2017-01-23 14:11:08: [Minor] Map Request Retry Timeout;CM-MAC=08:95:2a:db:34:1f;CMTS-MAC=0...
Connectbox gaf bij mij in ieder geval geen problemen. Maar het is eerst handig om naar het signaal te laten kijken. Dat is verreweg de simpelste oplossing.oohh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Het gaat inderdaad om de Technicolor TC7200. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt. Kan best dat het aan een van mijn apparaten ligt. Ik hoop dat ik nu gewoon een Connectbox krijg en dat de problemen daarmee opgelost zijn.
Reboots zagen er zo uit in remote syslog. In syslog van modem zelf ontbrak het laatste stuk
Net via Twitter de Ziggo Webcare gesproken betreft een eventuele overstap naar Ziggo Zakelijk met betrekking tot behoud van apparatuur. Webcare verteld mij dat ik een nieuwe modem hoe dan ook moet krijgen, en de Technicolor TC7210 niet gebruikt kan worden.
Wat zijn hier jullie ervaringen over? Ik heb momenteel de TC7210 namelijk in bridge staan, en had vernomen dat de Hiltron dit niet toelaat nog. (Connect Box ligt hier ook, maar die ligt in de kast, vreselijk ding is dat).
@ZiggoWebcare De Technicolor TC7210 die momenteel in bridge draait kan niet gebruikt worden bij een zakelijk abonnement?
--> Nee helaas niet. Zakelijk gezien leveren wij andere modems die de upload snelheid aankunnen die wij Zakelijk aanbieden. ^PZ
@ZiggoWebcare laatste vraag. Is bij een upgrade van 150/15 naar 300/30 ook een nieuwe modem vereist?
Translate from Dutch
--> Ja! Als je naar Zakelijk gaat wel. Particulier niet.^PZ
Wat zijn hier jullie ervaringen over? Ik heb momenteel de TC7210 namelijk in bridge staan, en had vernomen dat de Hiltron dit niet toelaat nog. (Connect Box ligt hier ook, maar die ligt in de kast, vreselijk ding is dat).
@ZiggoWebcare De Technicolor TC7210 die momenteel in bridge draait kan niet gebruikt worden bij een zakelijk abonnement?
--> Nee helaas niet. Zakelijk gezien leveren wij andere modems die de upload snelheid aankunnen die wij Zakelijk aanbieden. ^PZ
@ZiggoWebcare laatste vraag. Is bij een upgrade van 150/15 naar 300/30 ook een nieuwe modem vereist?
Translate from Dutch
--> Ja! Als je naar Zakelijk gaat wel. Particulier niet.^PZ
Kwam deze week ook voorbij hier, zakelijk en consumenten zijn twee totaal gescheiden afdelingen. Volgens mij is het zo dat je alles van consumenten retour stuurt en je zakelijk een nieuwe pakket krijgt opgestuurd.
Kon de mediabox wel houden, ging alleen om de modem(router).stormfly schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:05:
Kwam deze week ook voorbij hier, zakelijk en consumenten zijn twee totaal gescheiden afdelingen. Volgens mij is het zo dat je alles van consumenten retour stuurt en je zakelijk een nieuwe pakket krijgt opgestuurd.
Goede aanvulling, dan is blijkbaar niet alles separaat.
Hebben jullie ook problemen met Netflix op de Ziggo-lijn? Netflix werkt hier niet via Ziggo. Wel prima internet. Via KPN 4G wel Netflix. Probleem lijkt dus bij Ziggo te liggen?
Doet de hele site het niet?Steven.w schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:59:
Hebben jullie ook problemen met Netflix op de Ziggo-lijn? Netflix werkt hier niet via Ziggo. Wel prima internet. Via KPN 4G wel Netflix. Probleem lijkt dus bij Ziggo te liggen?
Hier geen probleem via app op TV. Start snel en ziet er keurig uit.
Testing, one, two ...
Hier inmiddels ook weer in orde. Dank voor het meedenken in ieder geval!hardware-lover schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:30:
[...]
Hier geen probleem via app op TV. Start snel en ziet er keurig uit.
Ja hier ook en vanmorgen ook, lijkt wel of bepaalde content bronnen ineens niet beschikbaar zijn. Hetzelfde opnieuw starten werkt niet, maar een ander item wel.Steven.w schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:59:
Paar minuten later is het dan weer OK.
Als die streams tot je komen via VOD transport streams dan is er geen sprake van 1080p. Zo te zien zit er wel een AC-3 geluidsstream bij de HBO OD kanalen, maar of dat Dolby Digital 5.1 is kan ik op basis van onderstaande screenprint niet afleiden:Ultra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:57:
[...]
En de streams? Als de HBO streams geen 1080p en 5.1 geluid hebben, dan zeg ik dat maar op denk ik.

Ik heb vandaag een horizonbox ontvangen bij de aanvraag/ verlenging van de fnv aanbieding. Huidige situatie is humax 5100 in de woonkamer. Modem en router met NAS in de meterkast.
Kan ik de horizonbox de humax laten vervangen en dat de rest het oude blijft?
Welke splitter heb je op de AOP zitten ?grass460 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:33:
Ik heb vandaag een horizonbox ontvangen bij de aanvraag/ verlenging van de fnv aanbieding. Huidige situatie is humax 5100 in de woonkamer. Modem en router met NAS in de meterkast.
Je kan hem vervangen en de rest zo laten.
2250 WP Zuid PVoutput
De splitter zit logische wijs in de meterkast met een twee jaar oude AOP van ziggo met dito splitter.MdO82 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:40:
[...]
Welke splitter heb je op de AOP zitten ?
Je kan hem vervangen en de rest zo laten.
In de woonkamer zit een Hirschmann wandcontactdoos.
tv signaal komt vanuit de splitter in de meterkast
[ Voor 6% gewijzigd door grass460 op 23-01-2017 20:48 ]
Ja jong of oud maakt niet uitgrass460 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:47:
[...]
De splitter zit logische wijs in de meterkast met een twee jaar oude AOP van ziggo met dito splitter.
In de woonkamer zit een Hirschmann wandcontactdoos.
tv signaal komt vanuit de splitter in de meterkast
Staat er SQ, UMU of PTS-02KK op de AOP splitter?
Dit topic is gesloten.