Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55
even mijn ervaring over ziggo...

Nou geheel tevreden eigenlijk, alles werkt perfect. Gisteren een monteur over de vloer gehad
om een nieuw verdeel punt in de muur te zetten. Gelijk zo een punt voor de nieuwe frequenties,
waar ziggo volgens mij ooit mee gaat testen. Aardige kerel met verstand van zaken.

ik heb het 150/15 abbo, technicolor staat in bridge met mijn nighthawk en op alles
krijg ik ruim de geleverde snelheid. De horizon box en ps4 met een draadje ook
dit gaat eigenlijk erg fijn.

Een extra horizon box in de slaapkamer, via het eigen 5ghz netwerk - ook top ! (korte afstand)

Zelfs het upnp gedeelte van de HB werkt vlekkeloos. (ps3mediaserver)

Als ik een puntje zou moeten verzinnen om over te klagen, is het niet zo snel zijn van de HB.

Maar over het algemeen, dus TOP ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een vraag over de combinatie van een Horizon Extra en een eigen setje MOKA 32.

In ons nieuwe huis ligt een redelijk nieuw (2005) coax-netwerk, maar helaas geen ethernet. De kabels zijn niet zo eenvoudig te vervangen, dus dat doe ik liever niet.

In de meterkast staat de Ziggo-modem die WiFi, DHCP etc. en telefonie regelt. In de woonkamer hebben we een Horizon-box, en op de slaapkamer een Horizon Extra. Ik begrijp dat die zelf onderling via MoCa communiceren.

Ik wil graag in de woonkamer ethernet hebben voor de televisie en een HTPC. De verbinding via WiFi is traag en onstabiel. Klopt het dat ik uit de Horizon (woonkamer) niet de ethernetuitgang kan gebruiken? Die communiceert niet via MoCa met de modem toch?

Daarom dacht ik een setje MOKA32 te bestellen: eentje in de meterkast en eentje bij de televisie. Dan heb ik snel Internet bij de televisie. Maar nu weet ik niet of dat gaat werken, en het is wat te duur om mee te experimenteren.

De vraag is: gaat dat elkaar storen (de MoCA van de Horizons onderling, en van de MOKA32)? Of gaat dat gewoon functioneren? Het gaat immers over dezelfde coax-kabel.

Thanks goeroes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik probeer de fnv aanbieding te bestellen, maar dat lukt niet. Krijg een error. Toen ik het vanmiddag deed (werd alleen weggeroepen toen halverwege het bestellen, dus moest het later opnieuw doen) werkte het nog wel.

Hebben meer mensen hier last van?

Dit is de link: https://www.ziggo.nl/best...ntcmp=fnv&offerid=116101/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op mn mobiel werkt de link en krijg ik pagina voor postcode huisnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:52:
Op mn mobiel werkt de link en krijg ik pagina voor postcode huisnr.
Ja die krijg ik ook. Daarna is het over....

Update: nu ik nog eens goed kijk is het een 404: 'Oeps, een foutmelding 404' staat er in het lichtgrijs op een verder kleurige pagina dat er iets is mis gegaan....

Edit: En traag is niet het goede woord. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet zoiets meegemaakt. Een halve minuut kost het zeker om ziggo.nl te laden. Die webservers hebben het ergens zwaar mee.....

Update: 0900-0730 (in de foutmelding wordt aangegeven dat dat nummer gebeld moet worden) gebeld om het abo aan te passen, maar die kennen de aanbieding niet en kunnen me niet omzetten van zakelijk naar particulier. Dan maar in de rij bij de klantenservice :-(

[ Voor 64% gewijzigd door garp op 18-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

De bestelfunctie op ziggo.nl ligt er al zeker sinds afgelopen zondag uit. En daar zijn nu de trage laadtijden ook nog eens bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:30:

De vraag is: gaat dat elkaar storen (de MoCA van de Horizons onderling, en van de MOKA32)? Of gaat dat gewoon functioneren? Het gaat immers over dezelfde coax-kabel.

Thanks goeroes :D
Zeer goede vraag, ik denk dat het niet gaat werken.
De MOKA32 zal de 1100+ MHz frequenties waarschijnlijk uitfilteren en niet doorlaten naar de TV poort. Waardoor de Horizon dus zijn eigen MoCA signaal niet kan injecteren op of kan afnemen van de CAI installatie.

Ik denk dat je het beste even contact kan nemen met Hirschman voor verificatie.

EDIT:
Een workaround zou zijn het signaal bij Horizon en Extra box splitsen voor de MOKA32 en van het positieve scenario uitgaan dat de MOKA32 in een andere MoCA band gaat werkend dan de Horizon.
Maar let wel op dat er niet meer dan 40 dB demping mag zitten op MoCA

[ Voor 19% gewijzigd door Swordlord op 18-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jairdebest schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:16:
Interessante ontdekking voor mensen die Ziggo willen aansluiten/of verlengen.
De link van de ledenvoordeelfnv (https://www.ziggo.nl/best...ntcmp=fnv&offerid=116100/) is toegankelijk ook voor mensen zonder een fnv account. Blijkbaar was je ledenaanmelding enkel nodig voor deze link...

Maarrrrr, wat nog opvallender mooier is: Als je de link aanpast (116101, 116102 etc.), dan krijg je telkens een andere aanbieding/pakket!
Oftewel, 116100 is Ziggo Connect & Play Max met Ziggo Sport Totaal de eerste twaalf maanden voor 59.95 per maand.
116101 is Ziggo Connect & Play Max met heel Ziggo Sport Totaal de eerste 24 maanden voor 59.95 per maand.
garp schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:51:
Ik probeer de fnv aanbieding te bestellen, maar dat lukt niet. Krijg een error. Toen ik het vanmiddag deed (werd alleen weggeroepen toen halverwege het bestellen, dus moest het later opnieuw doen) werkte het nog wel.

Hebben meer mensen hier last van?

Dit is de link: https://www.ziggo.nl/best...ntcmp=fnv&offerid=116101/
De '24 maanden'-optie (116101) is weg. Je komt nu automatisch op de '12 maanden'-optie uit. Die 24 maanden had sowieso niet gemogen volgens een medewerker (opzeggingen). Maximaal aantal maanden met korting is 12. Grote kans dus dat als je de '24 maanden'-optie hebt gekozen, deze order geannuleerd is òf wordt. Heb je wel alles actief... knijp dan maar in je handen en wees blij :) Mocht het wel geannuleerd zijn òf worden... je hebt nog tot eind deze maand om dan gebruik te maken van het '12 maanden' aanbod.

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 18-01-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:58:
[...]

[...]

De '24 maanden'-optie (116101) is weg. Je komt nu automatisch op de '12 maanden'-optie uit. Die 24 maanden had sowieso niet gemogen volgens een medewerker (opzeggingen). Maximaal aantal maanden met korting is 12. Grote kans dus dat als je de '24 maanden'-optie hebt gekozen, deze order geannuleerd is òf wordt. Heb je wel alles actief... knijp dan maar in je handen en wees blij :) Mocht het wel geannuleerd zijn òf worden... je hebt nog tot eind deze maand om dan gebruik te maken van het '12 maanden' aanbod.
Heb hem nog voor 24 maanden kunnen aanvragen, maar heb nog geen bevestiging, maar al is het voor 1 jaar, dan vind ik het nog geen slechte deal :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik heb gisteren de 116103 (24 maanden) variant besteld, en is ook zo doorgekomen. Internetsnelheid is al aangepast en telefonie is al geactiveerd (beiden gisteren binnen een uur na het bestellen), en morgen verwacht ik de Horizon box (verzendbevestiging al gehad).

Nu probeer ik hetzelfde te bestellen voor mijn vader maar lukt inderdaad ook niet meer (kom niet verder als de postcodecheck).

Overigens staat er netjes in de bevestiging dat de prijs geldig is voor 24 maanden, maar dat het initieel een jaarcontract is, en daarna maandelijks opzegbaar. Ziggo Sport Totaal is altijd maandelijks opzegbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Master__R op 18-01-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:10:
Heb hem nog voor 24 maanden kunnen aanvragen, maar heb nog geen bevestiging, maar al is het voor 1 jaar, dan vind ik het nog geen slechte deal :)
Inderdaad... een jaar lang korting is óók erg lekker. Toch bijna €400,- minder en inclusief Ziggo Sport Totaal.
Als je nog geen bevestiging hebt, kan je er vanuit gaan dat de bestelling geannuleerd is. Je kunt altijd even bellen natuurlijk en hopen dat je geluk hebt. De medewerker die ik vanmiddag sprak zei nadrukkelijk dat 24 maanden met korting eigenlijk helemaal niet in de propositie zit.
Master__R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:11:
Ik heb gisteren de 116103 (24 maanden) variant besteld, en is ook zo doorgekomen. Internetsnelheid is al aangepast en telefonie is al geactiveerd (beiden gisteren binnen een uur na het bestellen), en morgen verwacht ik de Horizon box (verzendbevestiging al gehad).

Nu probeer ik hetzelfde te bestellen voor mijn vader maar lukt inderdaad ook niet meer (kom niet verder als de postcodecheck).

Overigens staat er netjes in de bevestiging dat de prijs geldig is voor 24 maanden, maar dat het initieel een jaarcontract is, en daarna maandelijks opzegbaar. Ziggo Sport Totaal is altijd maandelijks opzegbaar.
Zoals ik al zei, mocht het wel lukken, knijp dan maar in je handen en wees blij :)

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 18-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
CreativeS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:15:
[...]

Zoals ik al zei, mocht het wel lukken, knijp dan maar in je handen en wees blij :)
Doe ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:36:
[...]

Zolang die onder de 10 blijft zal er niks aan de hand zijn, anders prop je er nog een splitter tussen. :Y)
Kwam nog iets anders in me op.

In de woonkamer zat dit nog in de wand --> http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/10300135

Die heeft -9 dBmV, en nu zit ik op 3.8 met de hoogste :D

Ziet er niet echt geweldig uit in de meterkast, maar goed... over 1,5 jaar gaan we verhuizen en dit werkt voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:15:
[...]

Inderdaad... een jaar lang korting is óók erg lekker. Toch bijna €400,- minder en inclusief Ziggo Sport Totaal.
Als je nog geen bevestiging hebt, kan je er vanuit gaan dat de bestelling geannuleerd is.
Ik heb alleen nog deze bevestiging gehad.
Krijg je hierna nog een andere bevestiging ?

En ach ik zie het wel al maken ze er 1 jaar van vind ik het nog best :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mbs5yr.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Als je de code aanpast naar https://www.ziggo.nl/best...intcmp=fnv&offerid=114100 krijg je ook weer een andere aanbieding: Connect en Play start met gratis extra wifi-punt t.w.v. € 159 en tijdelijk geen activatiekosten t.w.v. € 17,50.

Steeds een cijfer hoger krijg je weer andere combinaties met dezelfde aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb de 116103 telefonisch aangevraagd daarstraks. Kon gewoon. Krijg morgen de bevestiging vertelde klantenservice me.

Moet wel zelf mijn zakelijke internet + Tv opzeggen blijkbaar. Dat zijn echt 2 verschillende afdelingen dus.

[ Voor 31% gewijzigd door garp op 18-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:23:
Ik heb alleen nog deze bevestiging gehad.
Krijg je hierna nog een andere bevestiging ?
Ja, dat alles is doorgevoerd...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YV5jIHx.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:49:
[...]

Ik vind het wel een hele interessante gedachtegang om zo de dader te achterhalen. _/-\o_ Je zult wel medewerking moeten zien te krijgen van iemand bij Ziggo die diep in - vermoedelijk meerdere - systemen kan kijken, dus ik heb weinig hoop dat dit gaat lukken.

Ik kan het niet laten om ook nog even wat posts van 4 weken geleden aan te halen O-)

[...]

[...]

[...]

[...]

Moraal van het verhaal: zeg nooit nooit. Als het kan gebeuren, gebeurt het :z
Inderdaad. Soms zitten van die popie jopies die bijna alles dom of bijna alles beter weten terwijl ze nu toch er mooi naast zitten en nu daadwerkelijk tv met smartcard is gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
garp schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:31:
Ik heb de 116103 telefonisch aangevraagd daarstraks. Kon gewoon. Krijg morgen de bevestiging vertelde klantenservice me.
Online kan je dat pakket in ieder geval niet meer bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Krijg je dan ook die error? Dat zou wel verklaren waarom ik m kreeg.

Edit: ja dus. Verander het eindcijfer in 0 of 2 en het werkt wel. OK, geef dan ff een fatsoenlijke foutmelding.

Webdesigners......

[ Voor 49% gewijzigd door garp op 18-01-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
garp schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:36:
Krijg je dan ook die error? Dat zou wel verklaren waarom ik m kreeg.
Yep...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OrgqXid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
En je kan FNV ook vervangen door ziggo. Dan kan je het ook bestellen. Dus of het echt een FNV actie is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35
Jammer, maar zou wel prachtig zijn als het ook echt 24 maanden voor de rest blijft. En leuk om te zien dat andere tweakers weer met de ordercodes spelen, stiekem hoop je op Connect&Play Max voor een tientje per maand haha.
Master__R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:24:
Als je de code aanpast naar https://www.ziggo.nl/best...intcmp=fnv&offerid=114100 krijg je ook weer een andere aanbieding: Connect en Play start met gratis extra wifi-punt t.w.v. € 159 en tijdelijk geen activatiekosten t.w.v. € 17,50.

Steeds een cijfer hoger krijg je weer andere combinaties met dezelfde aanbieding.
Nu je het zegt.....115100 115101 115102 etc geven ook 3 maanden 34,95 én een gratis tablet ipv kiezen tussen de twee....

De zoektocht gaat verder

[ Voor 45% gewijzigd door Jaïr.exe op 18-01-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDeeGee schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:22:
[...]

Kwam nog iets anders in me op.

In de woonkamer zat dit nog in de wand --> http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/10300135

Die heeft -9 dBmV, en nu zit ik op 3.8 met de hoogste :D

Ziet er niet echt geweldig uit in de meterkast, maar goed... over 1,5 jaar gaan we verhuizen en dit werkt voorlopig.
Ach niks mis mee :P je moest mijn meterkast eens zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:31:

Moet wel zelf mijn zakelijke internet + Tv opzeggen blijkbaar. Dat zijn echt 2 verschillende afdelingen dus.
Via welk menu heb je besteld ?
Ik snap het nieuwe menu nog niet helemaal :$

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb ook de 24 maanden fnv 150/15 abo binnen. Ben nu de Horizon aan het aansluiten, kijk al een half uur tegen "een ogenblik geduld aub" aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Via welk menu heb je besteld ?
Ik snap het nieuwe menu nog niet helemaal :$
Ik ben doorgezet door iemand van Ziggo die achter dat 0900 nummer zat. Geen idee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:22:
Heb ook de 24 maanden fnv 150/15 abo binnen. Ben nu de Horizon aan het aansluiten, kijk al een half uur tegen "een ogenblik geduld aub" aan :(
welke splitter heb je zitten op je AOP ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:34:
[...]

welke splitter heb je zitten op je AOP ?
Dat kan probleem zijn?
Heb geen splitter op AOP maar wel achterin de tv zodat ik ook van mn CI+ module gebruik kan maken, haal ik die er ff tussen uit.

[edit]
Nou, op AOP kan er ook wel eentje zitten eigenlijk 8)7
Boven staat tenslotte ook een tv :D

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 18-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:42:
[...]

Dat kan probleem zijn?
Heb geen splitter op AOP maar wel achterin de tv zodat ik ook van mn CI+ module gebruik kan maken, haal ik die er ff tussen uit.
In het verleden (volgens mij zat jij ook in oud-ziggo toch ?) kreeg je een UMU-01, maar die is niet retourgeschikt, daarvoor kreeg je een SQ-601, maar die gebruiken ze inmiddels ook niet meer.

Als je geen splitter gekregen hebt moet je bellen voor een monteur of een splitter bestellen via de klantenservice

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:44:
[...]

In het verleden (volgens mij zat jij ook in oud-ziggo toch ?) kreeg je een UMU-01, maar die is niet retourgeschikt, daarvoor kreeg je een SQ-601, maar die gebruiken ze inmiddels ook niet meer.

Als je geen splitter gekregen hebt moet je bellen voor een monteur of een splitter bestellen via de klantenservice
Ja oud-ziggo.
Ik ga van het weekend wel eens rustig kijken wat er nu op de groene kabel zit en wat ik nog heb liggen.
Heb volgens mij van het najaar nog zoiets nieuw gehad van ze.

Check, zit een UMU-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal je een SQ-601 gekregen hebben, die leveren ze sinds begin dit jaar niet meer, maar als je het van het najaar hebt gehad zal je waarschijnlijk die SQ-601 gehad hebben.

De UMU werkt inderdaad niet want die is niet retourgeschikt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vind op zolder nog een SQ601 en een UMU-1006 (met aan/uit knop?).
Welke moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003

Meneer iCy

swarma

hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:07:
Vind op zolder nog een SQ601 en een UMU-1006 (met aan/uit knop?).
Welke moet ik dan gebruiken?
Mocht je vanavond willen tv kijken, sluit de horizon aan zonder splitter en stel hem in. Zet daarna de splitter er weer tussen en je kan gewoon tv kijken, niet opnemen etc, maar goed beter iets dan niets.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Slowmotion schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:39:
En je kan FNV ook vervangen door ziggo. Dan kan je het ook bestellen. Dus of het echt een FNV actie is?
Dat was volgens mij wel de doelstelling, hoewel rottig ten uitvoer gebracht schijnbaar. Als FNV lid heb ik het aanbod ook ontvangen via mail. Sterker, ik moet er bij FNV specifiek voor inloggen wil ik gebruik kunnen maken van het aanbod (via de "legale" weg bedoel ik dan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

icy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:08:
[...]

Mocht je vanavond willen tv kijken, sluit de horizon aan zonder splitter en stel hem in. Zet daarna de splitter er weer tussen en je kan gewoon tv kijken, niet opnemen etc, maar goed beter iets dan niets.
Heb nog CI+ module in tv, die werkt wel prima verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:11:
[...]

Heb nog CI+ module in tv, die werkt wel prima verder :+
Zet je SQ601 erop en de box zal het dan wel doen :)
De 1006 is ook niet geschikt

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 18-01-2017 21:17 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Slowmotion schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:39:
Ook door pietpuk, dat is enkel de code waarop ziggo ziet hoe het binnenkomt:

https://www.ziggo.nl/best...mp=pietpuk&offerid=114100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een link voor connect complete met play start en iets anders dan een gratis wifiversterker gevonden? Met een tablet of 10 euro korting?

Dat zou heel tof zijn namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb nu een 24 maanden goedkoper abonnement. Ook de bevestiging gehad.

En vanavond de Horizon Box ontvangen, maar wat een bagger apparaat zeg...
Morgen ziggo maar eens bellen, want ik wil mijn CI+ module houden en die box terugsturen...

Om de een of andere reden denkt ziggo dat ik een extra WiFi signaal in huis wil vlak naast mijn eigen router in de huiskamer en die kan niet uitgezet worden. Daarnaast is de tv gids zo traag als stront.
Ik dacht dat het wel handig was omdat je een programma even snel kan terugvinden of terugspoelen, maar via de htpc en Windows app werkt dit toch een stuk soepeler... Voor die incidentele keer dat je het daadwerkelijk gebruikt.

Je zou denken dat ze inmiddels wel geleerd zouden hebben van internet hoe je een goede gebruikservaring kan creëren, maar helaas.. zelfs in 2017 niet gelukt. Stop er zoveel mogelijk in,zonder er echt over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FunFair schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Ik heb nu een 24 maanden goedkoper abonnement. Ook de bevestiging gehad.

En vanavond de Horizon Box ontvangen, maar wat een bagger apparaat zeg...
Morgen ziggo maar eens bellen, want ik wil mijn CI+ module houden en die box terugsturen...

Om de een of andere reden denkt ziggo dat ik een extra WiFi signaal in huis wil vlak naast mijn eigen router in de huiskamer en die kan niet uitgezet worden. Daarnaast is de tv gids zo traag als stront.
Ik dacht dat het wel handig was omdat je een programma even snel kan terugvinden of terugspoelen, maar via de htpc en Windows app werkt dit toch een stuk soepeler... Voor die incidentele keer dat je het daadwerkelijk gebruikt.
Oh, nou weet niet of ik dan van het weekend nog wel aan de slag ga :P
Benieuwd of je de Horizon mag terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FunFair schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Om de een of andere reden denkt ziggo dat ik een extra WiFi signaal in huis wil vlak naast mijn eigen router in de huiskamer en die kan niet uitgezet worden.
Die kan echt wel uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Die kan echt wel uit hoor.
Even een apparaat bedraad aansluiten dan kan je hem via de website van de box uitzetten :)
Als je via de WiFi verbonden bent met de box kan je hem inderdaad niet uitzetten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
hjs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Oh, nou weet niet of ik dan van het weekend nog wel aan de slag ga :P
Benieuwd of je de Horizon mag terug sturen.
Als ik hem niet mag terug sturen annuleer ik de bestelling. Ga liever terug naar mijn oude 40/4 abonnement dan dat ik die horizon box moet gebruiken. Wat een dom ontworpen apparaat.
MdO82 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:47:
[...]

Even een apparaat bedraad aansluiten dan kan je hem via de website van de box uitzetten :)
Als je via de WiFi verbonden bent met de box kan je hem inderdaad niet uitzetten.
Precies, maar dan kun je de WiFi cliënt dus ook niet meer gebruiken. Slecht slecht slecht.

[ Voor 31% gewijzigd door FunFair op 18-01-2017 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
Je kunt 'm ook gewoon in de doos stoppen en vervolgens op zolder zetten. Dat ga ik ook doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
garp schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:09:
Je kunt 'm ook gewoon in de doos stoppen en vervolgens op zolder zetten. Dat ga ik ook doen :-)
same here! heb ook gebruik maakt van de FNV korting, heb nu CI+ module in m'n TV en die blijft daar mooi tesamen met mijn ConnectBox.

Die Horizon doos gaat morgen (ongeopend) naar een plekje ergens ver in huis waar ie tot einde abbonement (of overstap andere provider ooit) blijft liggen en dan retour Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
ik vind hem ook wat traag, maar dat is dan naar mijn mening het enigste nadeel van de HB.

Tevens zitten er in de HB betere tuners dan in mijn sony bravia.
Duidelijk een verbetering in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

ppeterr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 06:56:
ik vind hem ook wat traag, maar dat is dan naar mijn mening het enigste nadeel van de HB.

Tevens zitten er in de HB betere tuners dan in mijn sony bravia.
Duidelijk een verbetering in beeld.
Als de tuner beter/slecht is, kan je wel fouten krijgen in beeld zoals blokken/stilstaand beeld etc. Maar beter of slechter kan het beeld niet worden door de digitale techniek. Een 0 blijft een 0 en een 1 blijft een 1. Hooguit dat je op je TV voor de HDMI poort andere instellingen gebruikt dan voor de eigen TV functie. Maar als die identiek zijn, hoort het beeld ook identiek te zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:49
Je mag er denk ik van uit gaan dat als je na twee dagen (17de besteld) niets verder meer hebt gehoord op de fnv actie (op de eerste bestel bevestigingsmail na) dat deze niet doorgevoerd gaat worden? Had twee jaar gekozen maar da's dus blijkbaar zoals reeds gezegd is voor de meeste mensen een illusie.

Het een en ander checken op de Ziggo site zelf is een complete misere. De site is trager dan voor te stellen plus volgens de Producten pagina héb ik helemaal geen producten dus dat is ook erg handig.

Ik vind het werkelijk bizar dat zo'n (groot) bedrijf zo'n brakke site heeft :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:00:
Je mag er denk ik van uit gaan dat als je na twee dagen (17de besteld) niets verder meer hebt gehoord op de fnv actie (op de eerste bestel bevestigingsmail na) dat deze niet doorgevoerd gaat worden? Had twee jaar gekozen maar da's dus blijkbaar zoals reeds gezegd is voor de meeste mensen een illusie.

Het een en ander checken op de Ziggo site zelf is een complete misere. De site is trager dan voor te stellen plus volgens de Producten pagina héb ik helemaal geen producten dus dat is ook erg handig.

Ik vind het werkelijk bizar dat zo'n (groot) bedrijf zo'n brakke site heeft :)
Je kan checken of je tv sport totaal bij je tv abbonementen hebt, als je dat er bij hebt staan ga er dan maar van uit dat het goed is gegaan.

Verdere missende opties zoals Volop bellen kan je weer zien als je je abbonement gaat wijzigen (NIET DOORVOEREN!).

Ik vraag me af wie de software heeft getest, want het is inderdaad erg brak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Wat is er mis met de site nu dan?
Hier is ie gewoon snel, ook mijn Ziggo, gisteren ook trouwens :?

En dan heb ik het niet over de functionaliteit op mijn ziggo, want die is inderdaad door een drol ontworpen :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:49
icy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:16:
[...]
Je kan checken of je tv sport totaal bij je tv abbonementen hebt, als je dat er bij hebt staan ga er dan maar van uit dat het goed is gegaan.
Géén producten afgenomen volgens de Ziggo site :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/ziggoabo.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 19-01-2017 09:24 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik kan sinds begin gisteravond plots geen verbinding meer maken met mijn router (epc3925) via zowel een draadje (unidentified network/no Internet connection) als wifi (IP configuration failure). Geprobeerd te ping-en naar mijn router en Raspberry Pi zonder resultaten dus ook het hele interne netwerk ligt plat. Ik heb de router een tijdje van de stroom afgehaald maar ook dat heeft niet geholpen. Ik heb soms het idee dat ziggo zelf wat zit te rommelen in die routers van ze maar dat kan natuurlijk ook gewoon een alu-hoedje gedachte van mij zijn ;)
Maar ik zit wel een beetje met het handen in het haar want ik moet eigenlijk wel wat belangrijke dingen regelen (belasting aangifte bijv.) en dat gaat tegenwoordig natuurlijk allemaal via internet.
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen, voordat ik ga proberen met de klantenservice te bellen en ik alle bekabeling moet vervangen (die overigens nog geen 3 jaar oud zijn) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 21:28
Hier ook een Horizon, "nieuw in doos" op zolder staan. terugsturen mag/kan niet want dat ding hangt als zijnde gehuurd aan je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:43
MonkeyJohn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:38:
Ik kan sinds begin gisteravond plots geen verbinding meer maken met mijn router (epc3925) via zowel een draadje (unidentified network/no Internet connection) als wifi (IP configuration failure). Geprobeerd te ping-en naar mijn router en Raspberry Pi zonder resultaten dus ook het hele interne netwerk ligt plat. Ik heb de router een tijdje van de stroom afgehaald maar ook dat heeft niet geholpen. Ik heb soms het idee dat ziggo zelf wat zit te rommelen in die routers van ze maar dat kan natuurlijk ook gewoon een alu-hoedje gedachte van mij zijn ;)
Maar ik zit wel een beetje met het handen in het haar want ik moet eigenlijk wel wat belangrijke dingen regelen (belasting aangifte bijv.) en dat gaat tegenwoordig natuurlijk allemaal via internet.
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen, voordat ik ga proberen met de klantenservice te bellen en ik alle bekabeling moet vervangen (die overigens nog geen 3 jaar oud zijn) ;)
Toevallig een vergelijkbare voeding liggen om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Brad Pitt schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Géén producten afgenomen volgens de Ziggo site :)

[afbeelding]
Hier ook inderdaad. Gisteren FNV actie besteld, vandaag Mijn Ziggo stuk (503, onderhoud) en de order status ook stuk (500, server error). We gaan het zien in de loop van de dag.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

daxy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Hier ook inderdaad. Gisteren FNV actie besteld, vandaag Mijn Ziggo stuk (503, onderhoud) en de order status ook stuk (500, server error). We gaan het zien in de loop van de dag.
Hier is die nu ook stuk. Gisteren kon ik wel zien dat ik Ziggo Sport Totaal heb.

Je zou uiteraard gewoon naar de zenders 404 of dergelijke kunnen gaan. Kan je niet kijken, dan heb je de het FNV abbo nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben op dit moment een storing waardoor de medewerkers intern bestellingen niet goed kunnen zien en de mijnziggo website ook niet werkt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 19-01-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
TFHfony schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Als de tuner beter/slecht is, kan je wel fouten krijgen in beeld zoals blokken/stilstaand beeld etc. Maar beter of slechter kan het beeld niet worden door de digitale techniek. Een 0 blijft een 0 en een 1 blijft een 1. Hooguit dat je op je TV voor de HDMI poort andere instellingen gebruikt dan voor de eigen TV functie. Maar als die identiek zijn, hoort het beeld ook identiek te zijn.
oke thanks :) misschien doet de HB iets met het signaal ? of staat per ongeluk de hdmi
ingang beter ingeregeld. Al met al toch grappig dat ik dat zo goed opmerk, het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ik heb zoals al eerder gezegd wel via de FNV actie kunnen bestellen, en de Horizon box is onderweg, maar hoe kan ik nu gebruik maken van Ziggo Sport totaal? Waar moet ik mee inloggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:25
Ik snap even niet dat mensen een Horizon in doos op zolder bewaren. Je kan toch ook een goedkoper abonnement nemen waar die Horizon niet bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ik heb een vraag over die nieuwe horizon box en hoe deze internet afhandelt
Na een tijd in het buitenland te hebben gewoond zijn wij sinds begin dit jaar weer in Nederland en heb ik begin vorige week een nieuw Ziggo abonnement afgesloten voor internet+TV compleet. Je krijgt tegenwoordig alleen maar de Horizon box, welke alleen maar op te starten en te configureren is als er een tv aan hangt (heel handig als alles nog in verhuisdozen staat en je denkt snel even wifi te kunnen aansluiten, maar dat terzijde). Na wat gedoe uiteindelijk toch maar de tv aangesloten en de boel werkt nu allemaal prima.

Nu heb ik zelf een Asus AC-68U welke ik graag de interverbinding en het thuisnetwerk wil laten afhandelen. Voor zover ik kan zien in de horizon box zelf en in de diverse fora beschikt de Horizon box niet over een bridge modus, wel kan ik de DHCP en de wifi uitschakelen.

Ik heb 2 vragen:
- Als ik in de horizon box de DHCP en de wifi uitschakel en 1 van de netwerkpoorten aansluit op de WAN poort van de Asus kan ik dan de Asus als router gebruiken? Volgens mij krijg ik dan een tweede lan tussen de horizon en de asus, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
- Is mijn enige optie om inderdaad een los modem te bestellen zodat deze in bridge mode kan worden gezet? Ik heb een natuurlijke aversie tegen nog meer apparaten die een vervolgens niets gaan staan doen behalve stroom vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:42:
Ik snap even niet dat mensen een Horizon in doos op zolder bewaren. Je kan toch ook een goedkoper abonnement nemen waar die Horizon niet bij zit?
Aan de Horizon zitten toch bepaalde diensten gekoppeld tegenwoordig?
Voor replay tv zit je volgens mij vast aan de Horizon.

Ik heb op die FNV link geklikt
Gevolg: ik ga 5,- meer betalen pm, krijg 150/15 ipv 40/4, movies&Series, ReplayTV, Ziggo Sport Totaal en een Horizon _/-\o_

Door die FNV aktie wordt er nu ff wat meer over de Horizon gepraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Replay TV is inderdaad een dienst dat op de Horizon zit, maar als je 'm op zolder legt kan je daar toch niks mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik heb de hele bende weer geannuleerd. Ik kreeg vandaag het doosje binnen om mijn CI+ module terug te sturen. Daarop heb ik dus gebeld of ik de Horizon kan terugsturen i.p.v. de CI+, omdat de Horizon Box voor mij gewoon niet het apparaat is dat ik zoek... is dus niet mogelijk, ook niet door met iemand hogerop te praten. Ziggo houdt zijn poot stijf dus.

Enfin, vervolgens de administratie aan de lijn gehad om de bestelling te annuleren. Conclusie, ik ga weer terug naar mijn 40/4 abonnement met CI+ module. En nu komt het grappigste... ik ontvang binnenkort een nieuwe CI+ module en dan moet ik mijn huidige CI+ module terugsturen... want deze wordt binnenkort gedeactiveerd... hoe kan dat nou? mijn eigen smart-card zit er geactiveerd en wel in.
En ik krijg een doos voor de Horizon... mooi... weg met dat ding.

Wat een rompslomp zeg... ben blij dat ik zo weer gewoon terug bij af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:20:
Replay TV is inderdaad een dienst dat op de Horizon zit, maar als je 'm op zolder legt kan je daar toch niks mee :P
Ook niet op je laptop, tablet, android tvbox of apple tv?
Daar log je toch op in met je account en aan dat account zit die dienst gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
hjs schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Ook niet op je laptop, tablet, android tvbox of apple tv?
Daar log je toch op in met je account en aan dat account zit die dienst gekoppeld?
Via de windows/ios/android apps kan dat ook gewoon inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij kan je replay tv op andere apparaten ook gebruiken als je geen Horizon huurt toch? Nou weet ik 't niet zeker moet ik zeggen. Ik kan 't ook niet testen, want ik heb zelf ook een Horizon :P

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 19-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:20:
Je kunt Replay TV ook gebruiken in de Ziggo Go app. Win10 app enz. Sterker nog je heb niet persé een horizon box nodig om gebruik te maken van Replay TV omdat deze dienst beschikbaar is voor alle ziggo klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:23:
Ik heb de hele bende weer geannuleerd. Ik kreeg vandaag het doosje binnen om mijn CI+ module terug te sturen. Daarop heb ik dus gebeld of ik de Horizon kan terugsturen i.p.v. de CI+, omdat de Horizon Box voor mij gewoon niet het apparaat is dat ik zoek... is dus niet mogelijk, ook niet door met iemand hogerop te praten. Ziggo houdt zijn poot stijf dus.

Enfin, vervolgens de administratie aan de lijn gehad om de bestelling te annuleren. Conclusie, ik ga weer terug naar mijn 40/4 abonnement met CI+ module. En nu komt het grappigste... ik ontvang binnenkort een nieuwe CI+ module en dan moet ik mijn huidige CI+ module terugsturen... want deze wordt binnenkort gedeactiveerd... hoe kan dat nou? mijn eigen smart-card zit er geactiveerd en wel in.
En ik krijg een doos voor de Horizon... mooi... weg met dat ding.

Wat een rompslomp zeg... ben blij dat ik zo weer gewoon terug bij af ben.
Is die CI+ module van jezelf of zat die in bruikleen in je abonnement ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Dr. Theopolis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Je kunt Replay TV ook gebruiken in de Ziggo Go app. Win10 app enz. Sterker nog je heb niet persé een horizon box nodig om gebruik te maken van Replay TV omdat deze dienst beschikbaar is voor alle ziggo klanten ;)
Dat bedoelde ik dus. Waarom zou je een Horizon huren als je hem niet gebruikt. Replay TV werkt dan dus ook gewoon op andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
MdO82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Is die CI+ module van jezelf of zat die in bruikleen in je abonnement ?
Ik heb hem in bruikleen, omdat ik voorheen al eens een Horizon had geweigerd. Toen heb ik een 2e CI+ module gekregen die ik dus in mijn tv boven heb gestopt. Ik heb er zelf ook ooit 1 gekocht dus dat blijft altijd nog een optie.

Maar ik ga er niet nog één kopen/huren of boven weer analoog kijken. Hoewel we boven bijna nooit tv kijken is het nu een principe dingetje geworden :P

Slechte hardware met slechte software pushen naar klanten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Ik heb hem in bruikleen, omdat ik voorheen al eens een Horizon had geweigerd. Toen heb ik een 2e CI+ module gekregen die ik dus in mijn tv boven heb gestopt. Ik heb er zelf ook ooit 1 gekocht dus dat blijft altijd nog een optie.

Maar ik ga er niet nog één kopen/huren of boven weer analoog kijken. Hoewel we boven bijna nooit tv kijken is het nu een principe dingetje geworden :P

Dan ben ik benieuwd of ze die 2 euro per maand in rekening brengen :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:27:
[...]

Dat bedoelde ik dus. Waarom zou je een Horizon huren als je hem niet gebruikt. Replay TV werkt dan dus ook gewoon op andere devices.
De FNV actie is sowieso goedkoper tov een regulier abo met horizon, plus dat je daarnaast nog Ziggo Sport er bij hebt en eventueel movies xl dus die box kan dan prima op zolder als hem toch al niet wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
MdO82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Dan ben ik benieuwd of ze die 2 euro per maand in rekening brengen :P
Ja lekker.. ga me bang lopen maken :P Als het goed is dus niet... ik ga immers weer volledig terug naar mijn vorige abonnement. En daar zat de CI+ module standaard bij in ter vervanging van de Horizon.
Helemaal doemdenkend; In het ergste geval sturen ze me een nieuwe Horizon op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Ja lekker.. ga me bang lopen maken :P Als het goed is dus niet... ik ga immers weer volledig terug naar mijn vorige abonnement. En daar zat de CI+ module standaard bij in ter vervanging van de Horizon.
Helemaal doemdenkend; In het ergste geval sturen ze me een nieuwe Horizon op :X
Wil je niet bang maken hoor :D
Maar goed Ziggo en administratie ...... ;) :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
MdO82 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Wil je niet bang maken hoor :D
Maar goed Ziggo en administratie ...... ;) :P
We zullen zien wat er in de bevestiging staat. Heb al wel een mail binnen dat de annulering is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Inmiddels weer bijna een halve maand verder en nog steeds geen fatsoenlijke TV... zou voor de 20ste verholpen moeten zijn dat zijn nog een paar uren...

hoe moeilijk kan het zijn om een klant over te zetten van het ene naar het andere klantsysteem :+

ik kan geen TV kijken geen abbo wijzigingen doorvoeren (want mn gegevens kunnen niet aangepast worden)

compensatie willen ze pas naar kijken als het probleem verholpen is

gelukkig 8 januari al een ingebrekestelling de deur uitgedaan als het morgen niet opgelost is dan stop ik met betalen van mn TV signaal kijken hoe ze daar op gaan reageren (ik zal de rest gewoon netjes zelf overmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

FunFair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Tot meer dan een jaar geleden had de Horizon nog wel eens wat fouten, nu met de Horizon de G7401 en door software updates zijn de meeste fouten uit de G7400 ook weg.

Overigens levert Ziggo de G7401 wanneer je aangeeft een Horizon Extra te willen hebben, de MOCA functie schijnt op de G7400 niet altijd stabiel te lopen.

Zorg ervoor indien je een Extra besteld wel dat als je COAX componenten frequenties boven de 800Mhz band aan kunnen (tot 1200Mhz).

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
MOCA Functie? Volgens mij worden ze compleet random geleverd. Ik kreeg eerst de 7401. Na een fout kreeg ik de 7400 opgestuurd :P

[ Voor 81% gewijzigd door tiguan op 19-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wognummer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:37:
Inmiddels weer bijna een halve maand verder en nog steeds geen fatsoenlijke TV... zou voor de 20ste verholpen moeten zijn dat zijn nog een paar uren...

hoe moeilijk kan het zijn om een klant over te zetten van het ene naar het andere klantsysteem :+

ik kan geen TV kijken geen abbo wijzigingen doorvoeren (want mn gegevens kunnen niet aangepast worden)

compensatie willen ze pas naar kijken als het probleem verholpen is

gelukkig 8 januari al een ingebrekestelling de deur uitgedaan als het morgen niet opgelost is dan stop ik met betalen van mn TV signaal kijken hoe ze daar op gaan reageren (ik zal de rest gewoon netjes zelf overmaken)
https://www.ziggo.nl/voor...dendeals/abonnementcheck/

Hier even heen bellen, situatie uitleggen, vragen om doorverbonden te worden naar de administratie, verhaal nogmaals uitleggen.

Grote kans dat jij daarna snel TV kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Master__R schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:33:
Ik heb zoals al eerder gezegd wel via de FNV actie kunnen bestellen, en de Horizon box is onderweg, maar hoe kan ik nu gebruik maken van Ziggo Sport totaal? Waar moet ik mee inloggen?
Dat zal toch gekoppeld zijn aan je sim-kaart neem ik aan?
(Nog niet zelf geprobeerd eigenlijk)

Kan ook nog steeds niet inloggen op mijn-ziggo, dus niet ff checken of het er ondertussen bij staat.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 19-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Bullet NL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:40:
[...]

https://www.ziggo.nl/voor...dendeals/abonnementcheck/

Hier even heen bellen, situatie uitleggen, vragen om doorverbonden te worden naar de administratie, verhaal nogmaals uitleggen.

Grote kans dat jij daarna snel TV kan kijken
tnx voor het meedenken maar nee dat gaat dus niet ;(

omdat mijn klant gegevens nog in het oude klantsysteem staan kunnen ze geen smartcard activeren in mijn CI+ module maar omdat ik een van de zoveel duizend klanten ben die niet automatisch gemigreerd kunnen worden moet dat handmatig gebeuren...

dus ik moet nu dus wachten totdat ze me overgezet hebben en tot die tijd mag ik TV in SD kijken (of gewoon netflix :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:40:
MOCO Functie? Volgens mij worden ze compleet random geleverd. Ik kreeg eerst de 7401. Na een fout kreeg ik de 7400 opgestuurd :P
MOCO was een typo, bedoelde MoCA, het protocol/techniek waarbij de Horizon en Horizon Extra met elkaar over goede coaxkabels communiceren.

Hoezo naar een fout? Heb je problemen met je Horizon/Extra, dan kan je om een monteur vragen, heb je een 7400 grote kans dat de monteur een 7401 neer zet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee het was een administratieve fout waarbij ze m'n abonnement hadden stop gezet. Toen moest alles weer opnieuw aangevraagd worden, dus kreeg ik ook alle apparatuur weer opnieuw opgestuurd en kon ik de apparatuur die ik al had, weer terug sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 21:28
tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:23:
Volgens mij kan je replay tv op andere apparaten ook gebruiken als je geen Horizon huurt toch? Nou weet ik 't niet zeker moet ik zeggen. Ik kan 't ook niet testen, want ik heb zelf ook een Horizon :P
Eerste (alles in 1) abbo waar replay-tv bij zit, zit ook gelijk een Horizon bij,
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Met een dame van Ziggo telefonisch "gekeken" om alle diensten los af te nemen ("zelf samenstellen") zonder Horizon, maar dat levert maandelijks niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
hjs schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Dat zal toch gekoppeld zijn aan je sim-kaart neem ik aan?
(Nog niet zelf geprobeerd eigenlijk)

Kan ook nog steeds niet inloggen op mijn-ziggo, dus niet ff checken of het er ondertussen bij staat.
Ik heb het al gevonden denk ik, je moet in het lijstje Ziggo selecteren ipv Ziggo Go, en dan ga je vanzelf door naar Mijn Ziggo. Maar aangezien die eruit ligt kom ik niet verder. Vanavond maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bushie schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Eerste (alles in 1) abbo waar replay-tv bij zit, zit ook gelijk een Horizon bij,

Met een dame van Ziggo telefonisch "gekeken" om alle diensten los af te nemen ("zelf samenstellen") zonder Horizon, maar dat levert maandelijks niets op.
Het ging er nu juist om, dat je zonder Horizon ook Replay TV kan gebruiken (en je hebt dus ook geen abonnement nodig waar de Horizon bij zit, zoals het het C&P Start pakket). Maar dan wel op andere devices, zoals smartphone of pc, maar het kan wel.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 19-01-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
Bushie schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Dat middelste abo kun je ook zonder horizon nemen, scheelt 1,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik proef hier nogal wat negatieve sentimenten t.o.v. de Mediabox, maar uit de reacties van de mensen die ik hier het hardste zie klagen kan ik niet opmaken wat nu precies het probleem is die ze ermee ervaren, het gaat vooral over weigeren, meteen op zolder zetten, 'bagger apparaat' en dat soort bewoordingen. Wat ik tot dusver las ging het vooral over de interfacesnelheid, maar is dat het enige punt?

Zelf schrok ik wel van het stroomverbruik dat bij dat afhankelijk van de modus (excl. de ecostand waarmee het via de app op afstand opnames programmeren niet mogelijk is voor zover ik weet) tussen de 27,5 en 59 watt is.

Niettemin lees ik in deze review toch vooral positieve geluiden over de 7401 die stukken beter zou moeten zijn dan de oorspronkelijke 7400.

Ik krijg er vanaf volgende maand zelf een, dus ik ben benieuwd, vanwaar die sentimenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn grootste ergernissen van de Horizon-box zijn inderdaad de trage interface, en eigenlijk ook het uiterlijk. Ze hebben destijds de source van XBMC versie 9 overgenomen, en dat zie je. Het is verouderd en onhandig met al die gigaletters waarmee je door menu's scrollt. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Dat je in de webinterface moet om de extra WiFi-zender uit te zetten, en dat de instellingen vaak een zo lang durende reboot vereisen helpt ook niet. Voor gewoon tv kijken is het wel oké.
Overigens was de vorige box nog veel erger, maar goed, die is dan ook al jaren uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Weemism schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:22:
Ik proef hier nogal wat negatieve sentimenten t.o.v. de Mediabox, maar uit de reacties van de mensen die ik hier het hardste zie klagen kan ik niet opmaken wat nu precies het probleem is die ze ermee ervaren, het gaat vooral over weigeren, meteen op zolder zetten, 'bagger apparaat' en dat soort bewoordingen. Wat ik tot dusver las ging het vooral over de interfacesnelheid, maar is dat het enige punt?

Zelf schrok ik wel van het stroomverbruik dat bij dat afhankelijk van de modus (excl. de ecostand waarmee het via de app op afstand opnames programmeren niet mogelijk is voor zover ik weet) tussen de 27,5 en 59 watt is.

Niettemin lees ik in deze review toch vooral positieve geluiden over de 7401 die stukken beter zou moeten zijn dan de oorspronkelijke 7400.

Ik krijg er vanaf volgende maand zelf een, dus ik ben benieuwd, vanwaar die sentimenten?
Meeste gebruiken al de CI+ module in hun tv en dus hebben ze niet zoveel aan de Horizonbox. Maar dat moet blijkbaar altijd standaard met veel negativiteit gemeld worden :?

Behalve het stroomverbruik (ook die heb je nog enigzins zelf in de hand) is de box tegenwoordig een prima box. Zeker met de laatste toevoeging van Netflix :)

@hierboven: Trage interface? Met de huidige versie en software? Dan zit het waarschijnlijk in je bekabeling/connectie ;) hier doen zappen/menu/tv gids/Netflix het gewoon vlot zoals je mag verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 19-01-2017 16:28 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat ik als "probleem" ervaar is de grote balk als je info opvraagt of als je zap't van zender.
Voor de rest werkt hij eigenlijk zonder problemen.

Ik heb geen ervaring met de 7400.

Vind het zappen en overspringen van zender eigenlijk te snel voor mij gaan :$

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

martinusz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Meeste gebruiken al de CI+ module in hun tv en dus hebben ze niet zoveel aan de Horizonbox. [...]
Dat argument zie ik vaker terugkomen idd, maar met een CI+ module kan je toch niet opnemen, pauzeren, terug- en vooruitspoelen etc.? Lijkt me toch een behoorlijk belangrijke functie die je dan mist, en alleen daarom toch niet te vergelijken met een volwaardige STB als een Horizon of welke STB dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Weemism schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Dat argument zie ik vaker terugkomen idd, maar met een CI+ module kan je toch niet opnemen, pauzeren, terug- en vooruitspoelen etc.? Lijkt me toch een behoorlijk belangrijke functie die je dan mist, en alleen daarom toch niet te vergelijken met een volwaardige STB als een Horizon of welke STB dan ook?
Daarom heeft mijn Panasonic 2x een CI+ interface en een externe harddisk (netjes achter de TV weggewerkt). Kan ik opnemen, pauze, terugspoelen en interactieve TV kijken. Ik mis alleen Replay TV, maar dat weegt niet op tegen een extra STB met een extra afstandsbediening hoor!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn vrouw klaagde afgelopen weekend over dat alle diensten sinds 9:00 waren uitgevallen, Sinds gisteren merkte ze dat we opeens Film1 hebben. Navraag leerde dat we i.p.v. Royaal wel Movies XL hebben en Film1 als gelukje hebben. HBO werkt niet (zwart), maar zou wel on demand werken. Aardige meid aan de telefoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 19-01-2017 16:51 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

daxy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:48:
[...]

Daarom heeft mijn Panasonic 2x een CI+ interface en een externe harddisk (netjes achter de TV weggewerkt). Kan ik opnemen, pauze, terugspoelen en interactieve TV kijken. Ik mis alleen Replay TV, maar dat weegt niet op tegen een extra STB met een extra afstandsbediening hoor!
Maar dan kan je nog steeds geen opnames programmeren meen ik? Met externe opslag verbonden aan je tv heb je volgens mij toch alleen timeshift?

Afstandbediening snap ik inderdaad, heb het thuis ook nog eens aangesloten op een AV receiver, maar bedien alles gewoon met één Harmony afstandbediening, dus dat is nog wel te overkomen lijkt me (maar snap dat niet iedereen zo'n ding wil kopen natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Weemism op 19-01-2017 16:56 ]

Pagina: 1 ... 148 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.