Kabel en connectoren (9 TS, KOSWI/KOKWI, QFC) laat ik bij Kabeltje.com of Kabeldirect vandaan komen, meestal is één van beide de goedkoopste die ik kan vinden.
Dank voor de reactie. Aangezien ik meerdere TV's (twee met een CI+ module) en één met een Horizonbox wil aansluiten, zou ik eigenlijk een drieweg splitter moeten plaatsen. Deze bijvoorbeeld (Technetix ESI-03N) ?Jim423 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:50:
Achter je AOP in de meterkast zou ik eerst een splitter plaatsen:
https://www.coaxkabelwink...litter/technetix-esi-02n/
Hier plaats je dan de antenneversterker op de 3.6dB uitgang en op de 4.0dB uitgang plaats je het modem. (indien aanwezig).
De HMV41 die je linkt is prima, alternatief is de Teleste OV-8420.
Ik ga in deze situatie wel uit dat het allemaal normale mediaboxen/tv's zijn. Mocht je Horizon extra boxjes aan willen sluiten via MoCa is dit weer een ander verhaal. Deze kun je het beste samen met de Horizon box op een 3 of 4 weg splitter zetten, dus geen van de Horizons direct aansluiten op een versterker. Als je er niet uitkomt vertel welke boxen je allemaal wilt gebruiken dan kunnen we wel een aansluitschema tekenen.
En mocht blijken dat het signaal dan niet voldoende is, dan kan er eventueel een versterker tussen gezet worden ?
Nee de driewegsplitter is alleen voor Horizon mini boxjes (indien aanwezig). Deze krijgen hun signaal van de grote Horizon maar dit systeem ga je niet gebruiken begrijp ik. Voor enkel een Horizon gateway en CI+ modules (dus zonder Horizon mini's) kun je alles direct op de HMV41 aansluiten en is er geen driewegsplitter benodigd. Enkel dus een tweewegsplitter voor de HMV41, voor het modem.
[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 13-01-2017 12:19 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
TopJim423 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:17:
Nee de driewegsplitter is alleen voor Horizon mini boxjes (indien aanwezig). Deze krijgen hun signaal van de grote Horizon maar dit systeem ga je niet gebruiken begrijp ik. Voor enkel een Horizon gateway en CI+ modules (dus zonder Horizon mini's) kun je alles direct op de HMV41 aansluiten en is er geen driewegsplitter benodigd. Enkel dus een tweewegsplitter voor de HMV41, voor het modem.
Dank voor de info !!
/me besteld de HMV41 + 2 weg splitter
Begrijp ik uit jullie reacties dat je een versterker moet aanschaffen als je een horizon wilt gebruiken met meerdere tv's?
Mijn schoonouders hebben ook een horizon gekregen, maar er moet nog een monteur komen omdat men de SQ601 niet meer standaard meelevert
Maar ze hebben 2 tv's staan en gebruiken nu een standaard splitter

Het is even afwachten wat de monteur zegt, maar wat is wijsheid ?
Mijn schoonouders hebben ook een horizon gekregen, maar er moet nog een monteur komen omdat men de SQ601 niet meer standaard meelevert

2250 WP Zuid PVoutput
Je hebt een retour geschikte versterker nodig als je gebruik ilt maken van de horizonbox. De standaard decoder kun je op wifi of ethernet aansluiten.
Ik zou de versterker direct op je AOP aansluiten en daar je modem en TV's/mediaboxen op.
Ik zou de versterker direct op je AOP aansluiten en daar je modem en TV's/mediaboxen op.
Is deze opstelling beter dan het modem op de niet versterkte poort van de versterker te hebben?Jim423 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:50:
Achter je AOP in de meterkast zou ik eerst een splitter plaatsen:
https://www.coaxkabelwink...litter/technetix-esi-02n/
Hier plaats je dan de antenneversterker op de 3.6dB uitgang en op de 4.0dB uitgang plaats je het modem. (indien aanwezig).
De HMV41 die je linkt is prima, alternatief is de Teleste OV-8420.
Ik ga in deze situatie wel uit dat het allemaal normale mediaboxen/tv's zijn.
Modem nooit achter een versterker (versterkte poort) plaatsen! Sowieso wil je het modem het liefste voor de versterker.menzo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Is deze opstelling beter dan het modem op de niet versterkte poort van de versterker te hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 13-01-2017 12:38 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ook niet bij een Technetix FRA752N, daar is poort 1 niet versterkt?ArcticWolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:37:
[...]
Modem nooit achter een versterker (versterkte poort) plaatsen!
Zo te zien laat hij niet alle frequenties door; Frequentie: 85-862 MHzmenzo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:38:
[...]
Ook niet bij een Technetix FRA752N, daar is poort 1 niet versterkt?
Dus je belemmert alsnog het modem, je AOP is nu namelijk geschikt tot 1006MHz als het goed is.
Ik zou het ook zoals Jim beschrijft installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 13-01-2017 12:44 ]
Daar heb je wel een punt, maar worden frequenties boven de 862MHz al gebuikt? Want dan ga ik er wel mee aan de slag.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:43:
[...]
Zo te zien laat hij niet alle frequenties door; Frequentie: 85-862 MHz
Dus je belemmert alsnog het modem, je AOP is nu namelijk geschikt tot 1006MHz als het goed is.
Ik zou het ook zoals Jim beschrijft installeren.
Waarom worden er geen specificaties meer gelezen? Dan zou namelijk direct duidelijk zijn dat de Tratec FRA-752/N ook retour geschikt is wat volgens mij ook een eis is voor het Kabelkeur logootje. Retour geschikt betekent in de praktijk dus dat het modem ook de frequenties van 5 - 65 MHz doorlaat.
Verder wordt er op dit wat meer technische forum regelmatig gesproken over frequentie gebieden op de kabel. Het zou bekend moeten zijn dat momenteel 5 tot 862 MHz in gebruik is voor signalen via het AOP. Dat zal op termijn gaan wijzigen als DOCSIS 3.1 bij sommige providers geïntroduceerd wordt, maar dan zal de provider wel de monteur verplicht stellen om het AOP en andere infrastructuur onderdelen aan te passen. Nauwelijks iets om je nu al druk over te maken.
Verder wordt er op dit wat meer technische forum regelmatig gesproken over frequentie gebieden op de kabel. Het zou bekend moeten zijn dat momenteel 5 tot 862 MHz in gebruik is voor signalen via het AOP. Dat zal op termijn gaan wijzigen als DOCSIS 3.1 bij sommige providers geïntroduceerd wordt, maar dan zal de provider wel de monteur verplicht stellen om het AOP en andere infrastructuur onderdelen aan te passen. Nauwelijks iets om je nu al druk over te maken.
Als het werkt zou ik het niet veranderen maar het probleem is in veel gevallen dat het signaal op het modem te hoog wordt en in het retour het modem te ''zacht'' gaat zenden wanneer deze zonder splitter achter poort 1 (0dB) wordt gezet. Dit komt omdat er een 2weg splitter is geprojecteerd achter het AOP en de FRA signaalverlies compenseert in de lange coax kabels naar de Horizon/TV. Lengte die niet aanwezig is voor het modem daar het kabeltje vaak niet langer is dan 50 of 80 cm.
Een monteur zal alleen 1.2Ghz ready (passief) materiaal gebruiken, nog niet nodig op dit moment maar als jij dus je DOCSIS3.1 modem in de toekomst aan gaat sluiten hoef je geen veranderingen in je binneninstallatie aan te brengen.
Een monteur zal alleen 1.2Ghz ready (passief) materiaal gebruiken, nog niet nodig op dit moment maar als jij dus je DOCSIS3.1 modem in de toekomst aan gaat sluiten hoef je geen veranderingen in je binneninstallatie aan te brengen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Oké ik zal er bij mijn volgende upgrade/wijziging in de meterkast rekening mee houden. Voor nu zijn mijn waardes wel prima (0dBmV Down en 41 dBmV Up) dus laat ik het zo.Jim423 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
Als het werkt zou ik het niet veranderen maar het probleem is in veel gevallen dat het signaal op het modem te hoog wordt en in het retour het modem te ''zacht'' gaat zenden wanneer deze zonder splitter achter poort 1 (0dB) wordt gezet. Dit komt omdat er een 2weg splitter is geprojecteerd achter het AOP en de FRA signaalverlies compenseert in de lange coax kabels naar de Horizon/TV. Lengte die niet aanwezig is voor het modem daar het kabeltje vaak niet langer is dan 50 of 80 cm.
Tips hiervoor? Want heb zeker interesse in 60 euro per maand connect max. Bespaart 18 euro per maand!PauseBreak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:42:
[...]
Nou ja, kijken wat je bij de concurrentie voor iets vergelijkbaars zou betalen en dat meenemen in het gesprek. Dan kom je al een heel eind.
Vandaag is de monteur geweest met een nieuw modem.
Hoera mijn internet is nu nog trager... nog maar 21 mb via de wifi.
Is het een privé router, zo nee koop er 1 en laat dat ding van Ziggo in bridge zetten.Liefsnoepje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:12:
Vandaag is de monteur geweest met een nieuw modem.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jurbatov in "[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1"Jairdebest schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:43:
[...]
Tips hiervoor? Want heb zeker interesse in 60 euro per maand connect max. Bespaart 18 euro per maand!
wortelsoft in "[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1"
[ Voor 13% gewijzigd door wortelsoft op 13-01-2017 19:30 ]
Zijn de Ziggo modems welke nu in het oud UPC uitgegeven worden in bridge mode te zetten? Heb nog een oud 200/20 abo met Cisco 3212 modem. Nieuw abo wordt 300/30
Goed monteur vanavond geweest en de SQ601 wordt niet meer geleverd.MdO82 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:28:
Begrijp ik uit jullie reacties dat je een versterker moet aanschaffen als je een horizon wilt gebruiken met meerdere tv's?
Mijn schoonouders hebben ook een horizon gekregen, maar er moet nog een monteur komen omdat men de SQ601 niet meer standaard meelevert![]()
[afbeelding]
Het is nu de POA 01
2250 WP Zuid PVoutput
Dacht ik mooi na abbowissel (geen 300/30) mijn Ubee (zonder wifi) te kunnen blijven gebruiken. Word ik blijkbaar gedwongen om de Connectbox aan te sluiten. Blokkeren ze mijn Ubee modem gewoon even. Waarom doet ziggo nou zo moeilijk...
Gisteren de nieuwe test telefoon binnen gehad. Deze deed het meteen!!ge-flopt schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:28:
Openstaande punten:
- Nieuwe test telefoon van Ziggo is onderweg.
- Nieuwe horizonbox van Ziggo is onderweg.
Zaterdag belt de monteur mij op of het met de nieuwe horizonbox wel lukt, anders maakt hij een nieuwe afspraak.
Ondanks de punten die nog openstaan, ben ik zeer tevreden met de monteur.
Vandaag de nieuwe horizonbox binnen gehad. Na wat geklooi om de goede kabel aan te sluiten, werkte alles vrij snel.
is het mogelijk om een versterker na de splitter (technetix pts-02kk kabelkeur) op 8 meter van de AOP aan te sluiten? Dat hij dus alleen het coaxiale tv gedeelte versterkt? Internet doet het nl. verder prima, horizon signaal woonkamer werkt ook perfect, alleen de tv in m'n slaapkamer krijgt een lousy instabiele signaal binnen)jongetje schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:33:
Je hebt een retour geschikte versterker nodig als je gebruik ilt maken van de horizonbox. De standaard decoder kun je op wifi of ethernet aansluiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Steelo op 13-01-2017 21:59 ]
Ltrz,....
Ik zou toch zo dicht bij je AOP versterken anders zit je ook ruis te versterken. Waar splitst de coax naar je slaapkamer, bij het AOP of net voor je horizon? Als het bij het AOP is kan je een FRA-752/N gebruiken en dan je horizon om een minder/niet versterkte poort. Als het net voor je horizon is kan je een simpelere 1 poortversterker gebruiken.Steelo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:54:
[...]
is het mogelijk om een versterker na de splitter (technetix pts-02kk kabelkeur) op 8 meter van de AOP aan te sluiten? Dat hij dus alleen het coaxiale tv gedeelte versterkt? Internet doet het nl. verder prima, horizon signaal woonkamer werkt ook perfect, alleen de tv in m'n slaapkamer krijgt een lousy instabiele signaal binnen)
Net voor de horizonbox, pak en beet 2 a 3 meter. Wat voor simpele poortversterker raad je aan? Een hmv 41, fra 752 of teleste OV-8420 lijkt me nogal overkill.... (waarom zijn die krengen zo duur?) En ruis versterken kan geen kwaad?menzo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:08:
[...]
Ik zou toch zo dicht bij je AOP versterken anders zit je ook ruis te versterken. Waar splitst de coax naar je slaapkamer, bij het AOP of net voor je horizon? Als het bij het AOP is kan je een FRA-752/N gebruiken en dan je horizon om een minder/niet versterkte poort. Als het net voor je horizon is kan je een simpelere 1 poortversterker gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Steelo op 13-01-2017 22:15 ]
Ltrz,....
Ik heb zelf de FRA-752/N die werkt prima voor bij ook bij hele giga afstanden (ik denk wel 30+ meter). Als we dan de discussie van net in beschouwing nemen is een Teleste OV-8420 misschien iets meer future-proof (gaat tot 1006MHz).Steelo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:14:
[...]
Net voor de horizonbox, pak en beet 2 a 3 meter. Wat voor simpele poortversterker raad je aan? Een hmv 41, fra 752 of teleste OV-8420 lijkt me nogal overkill.... (waarom zijn die krengen zo duur?) En ruis versterken kan geen kwaad?
Als het kabelkeur is, is het in de regel wel prima. Ik denk dat andere forumleden meer ervaring hebben met de overige versterkers die ze misschien willen delen.
Die Ubee is niet geschikt voor 300/30 omdat hij maar 8 downstreams en 4 upstreams tegelijk aankan.Chris Smoove schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:15:
Dacht ik mooi na abbowissel (geen 300/30) mijn Ubee (zonder wifi) te kunnen blijven gebruiken. Word ik blijkbaar gedwongen om de Connectbox aan te sluiten. Blokkeren ze mijn Ubee modem gewoon even. Waarom doet ziggo nou zo moeilijk...
Is die kabel wel in orde dan?Steelo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:14:
[...]
Net voor de horizonbox, pak en beet 2 a 3 meter. Wat voor simpele poortversterker raad je aan? Een hmv 41, fra 752 of teleste OV-8420 lijkt me nogal overkill.... (waarom zijn die krengen zo duur?) En ruis versterken kan geen kwaad?
Ik heb vanaf m'n DIO-01 / Tratec PTS-02KK combi ca. 32 meter coax; 25 meter AOP > woonkamer, 5 meter naar aansluitdoos en daarna nog 2 meter naar m'n TV en die geeft aan dat de signaal kwaliteit 99 a 100% betreft met 0% bitrate errors, sporadisch blokjes... terwijl m'n signaal waardes van m'n modem niet heel erg denderend zijn en ik woon nabij 3 LTE masten.
Anderhalf jaar geleden had ik de kabel al vervangen, nl. een Hirschmann KOKA 9 TS coax kabel van 15 meter die van de pts-02kk splitter naar m'n tv loopt + 2x Hirschmann KOKWI3 Coax plug haaks Female en 1 male. Ik neem aan dat hirschmann wel een degelijke merk is toch? Ik heb eerder in dit topic een link naar een topic gevonden over de 'gevoelige tv tuners' van sony, maar ik zag alleen 2015 modellen naar boven komen en zelfs als ik de linksys router in m'n kamer (die zit met een lange utp kabel weer aangesloten op een d-link router beneden) uitzet blijft het signaal storen. Ergens lijkt die kabel toch te lang indien er geen versterker op zit of zou het vervangen van die stekkertjes met KOK/KOSWI5 het probleem fixen? Ik ga morgen sowieso es checken wat het signaal is als ik de korte coax kabel die in m'n horizon box zit op m'n tv aansluit.ArcticWolf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:56:
[...]
Is die kabel wel in orde dan?
Ik heb vanaf m'n DIO-01 / Tratec PTS-02KK combi ca. 32 meter coax; 25 meter AOP > woonkamer, 5 meter naar aansluitdoos en daarna nog 2 meter naar m'n TV en die geeft aan dat de signaal kwaliteit 99 a 100% betreft met 0% bitrate errors, sporadisch blokjes... terwijl m'n signaal waardes van m'n modem niet heel erg denderend zijn en ik woon nabij 3 LTE masten.
Ltrz,....
Er staat dan ook dat ik geen 300/3 heb..Jerrythafast schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:10:
[...]
Die Ubee is niet geschikt voor 300/30 omdat hij maar 8 downstreams en 4 upstreams tegelijk aankan.
Oh, daar las ik even overheenChris Smoove schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:09:
[...]
Er staat dan ook dat ik geen 300/3 heb..
En ineens weg internet...
Alles herstart, ubiquiti USG zegt online, speedtest op de USG doet ~200 ms latency en een halve Mbps up en down. Maar verder is er niet te internetten in ieder geval. Er is iets kapot bij ziggo. Altijd op de meest irritante momenten natuurlijk.
Alles herstart, ubiquiti USG zegt online, speedtest op de USG doet ~200 ms latency en een halve Mbps up en down. Maar verder is er niet te internetten in ieder geval. Er is iets kapot bij ziggo. Altijd op de meest irritante momenten natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2017 13:41 ]
Kijk even op je modem 192.168.178.1 wat je up en down stream waardes zijn? Ben je wel goed verbonden met de CMTS?UltraSub schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:40:
En ineens weg internet...
192.168.178.1 is ook benaderbaar als je modem in bridge staat of er zelfs een USG achter zit (heb ik ook).
Lijkt in orde.stormfly schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:46:
[...]
Kijk even op je modem 192.168.178.1 wat je up en down stream waardes zijn? Ben je wel goed verbonden met de CMTS?
192.168.178.1 is ook benaderbaar als je modem in bridge staat of er zelfs een USG achter zit (heb ik ook).
Even ingelogd op MijnZiggo, heb ik ineens Internet Max én Internet Z3.
/edit
USG heeft een 198.18 WAN ip. Das apart. Lijkt wel alsof modem niet meer in bridge staat, alhoewel de statuspagina van modem rapporteert dat router uit staat. Maar eens bellen dan.
/edit 2
Opgelost, blijkbaar worden modems geactiveerd verstuurd. Krijg je een nieuw modem toegestuurd, dan kun je dat dus niet zonder meer net zoals vroeger gewoon laten liggen, je moet het aansluiten. Ze hebben een korte periode overlap waarbij zowel oud als nieuw modem actief blijven, maar na die periode trappen ze het oude modem van het netwerk, waardoor je dus offline gaat.
Ik had al zo'n vermoeden toen ik die twee internet abos zag, op Z3 niet meer kon klikken, en op Max een ander mac adres zag staan. Als dat nog nooit online is geweest (lag immers in doos) dan is het dus al van tevoren gekoppeld.
Nu maar hopen dat die Connect box stabiel is. Staat in ieder geval automatisch in bridge mode omdat het vorige modem dat ook stond. Dat vind ik wel netjes geregeld, dat ze dat automatisch overnemen tegenwoordig
[ Voor 56% gewijzigd door UltraSub op 14-01-2017 15:38 ]
Hier in oud upc gebied een ziggo connectbox en die is handmatig in bridge mode tezetten.falconxp schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:09:
Zijn de Ziggo modems welke nu in het oud UPC uitgegeven worden in bridge mode te zetten? Heb nog een oud 200/20 abo met Cisco 3212 modem. Nieuw abo wordt 300/30
Ik heb idd ook Kokwi3, maar ik meen dat pas vanaf Kokwi4 de pluggen LTE proof zijn. Koka 9 TS is idd gewoon prima.Steelo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:47:
[...]
Anderhalf jaar geleden had ik de kabel al vervangen, nl. een Hirschmann KOKA 9 TS coax kabel van 15 meter die van de pts-02kk splitter naar m'n tv loopt + 2x Hirschmann KOKWI3 Coax plug haaks Female en 1 male. Ik neem aan dat hirschmann wel een degelijke merk is toch? Ik heb eerder in dit topic een link naar een topic gevonden over de 'gevoelige tv tuners' van sony, maar ik zag alleen 2015 modellen naar boven komen en zelfs als ik de linksys router in m'n kamer (die zit met een lange utp kabel weer aangesloten op een d-link router beneden) uitzet blijft het signaal storen. Ergens lijkt die kabel toch te lang indien er geen versterker op zit of zou het vervangen van die stekkertjes met KOK/KOSWI5 het probleem fixen? Ik ga morgen sowieso es checken wat het signaal is als ik de korte coax kabel die in m'n horizon box zit op m'n tv aansluit.
Wat geeft je TV zelf aan kwa signaal sterkte en kwaliteit?
Het is sinds gisteren avond weer raak hier. Internet want meerdere keren per uur 3-5 seconden weg valt.
Heel de nacht alles eruit gehad maar helpt deze keer niet.
En dan heb je een ZZP Abo...
Contact opnemen met 08000620 (als het zakelijk is) of je lokale partnerTheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:46:
Het is sinds gisteren avond weer raak hier. Internet want meerdere keren per uur 3-5 seconden weg valt.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Ik heb al sinds december issues met m'n internet. Vorige week monteur langs gekomen, alles in orde gevonden. Nieuwe doosje geplaatst waar de kabel binnen komt nogmaals gemeten, alles goed. En sinds 't weekend internet 5 a 6 keer per dag weg (modem die random herstart net als voorheen) en m'n snelheid gehalveerd.TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:46:
Vandaag alleen al meer dan 13 keer 3+ minuten offline (herstart) en gisteren zelfs anderhalf uur. Heb ze al gemaild met alle gegevens. Straks maar 's bellen. Vorige keer ging via mail lekker snel, melding op dinsdag, vrijdag stond de monteur al op de stoep. Deze keer niet. Maar ja, niks anders vergelijkbaars hier -.- dus switchen heeft ook geen zin.
Overigens geen ZZP abbo, maar max alles.
signaal kwaliteit boven is op dit moment 100, niveau is rond de 60.ArcticWolf schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:21:
[...]
Ik heb idd ook Kokwi3, maar ik meen dat pas vanaf Kokwi4 de pluggen LTE proof zijn. Koka 9 TS is idd gewoon prima.
Wat geeft je TV zelf aan kwa signaal sterkte en kwaliteit?
Ik heb de tv beneden aangesloten op de kabel die ervoor de spliiter in gaat en dan geeft ie een niveau van 80-90 aan, kwaliteit of course 100. En toch heb ik random soms last van blokjes toen ie net ff beneden was aangesloten Op dit moment heb ik op de 1e verdieping vrijwel geen last van haperend beeld + blokjes...echt raar...terwijl het niveau rond de 60 schommelt.
[ Voor 7% gewijzigd door Steelo op 14-01-2017 16:14 ]
Ltrz,....
Hangt er toevallig een chromecast in je TV? Haal die er eens uit en test nog eens...
[ Voor 15% gewijzigd door garp op 14-01-2017 16:14 ]
Nope, geen chromecast. Zit al ingebouwd in die sony tv. Enige wat ik nog kan bedenken is om toch een sperfilter er tussen te zetten. Ik denk dat een versterker weinig uitmaakt.garp schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:14:
Hangt er toevallig een chromecast in je TV? Haal die er eens uit en test nog eens...
Ltrz,....
Moet je de optie LNA eens uitschakelen.Steelo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Nope, geen chromecast. Zit al ingebouwd in die sony tv. Enige wat ik nog kan bedenken is om toch een sperfilter er tussen te zetten. Ik denk dat een versterker weinig uitmaakt.
Die kun je vinden als je je zenders gaat zoeken.
Het is een of andere functie die het signaal "bijstelt" bij "verstoringen" om het hoogste kwaliteit beeld te garanderen. Maar schijnbaar meer kwaad dan goed doet het
Volgens mij gaat ie elke keer offline omdat een update blijft falen.TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:46:
16 01/14/17 18:01:09 82000700 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17 01/14/17 18:01:18 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18 01/14/17 18:01:18 82000300 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19 01/14/17 18:01:18 82000600 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20 01/14/17 18:01:20 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Nope, het is een T3 timeout dat hem de das omdoet. Meestal betekent dit dat je upstream signaal wordt verstoord. Kun je de signaalwaardes zien in dat ding?TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:14:
[...]
Volgens mij gaat ie elke keer offline omdat een update blijft falen.
16 01/14/17 18:01:09 82000700 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17 01/14/17 18:01:18 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18 01/14/17 18:01:18 82000300 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19 01/14/17 18:01:18 82000600 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20 01/14/17 18:01:20 82000200 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=84:94:8c:45:cd:e0;CMTS-MAC=00:1e:be:ff:4c:41;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Status downstreamkanaalJerrythafast schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:16:
[...]
Nope, het is een T3 timeout dat hem de das omdoet. Meestal betekent dit dat je upstream signaal wordt verstoord. Kun je de signaalwaardes zien in dat ding?
Force Downstream Frequency (MHz) 316 MHz
Port Frequentie (Hz) Modulatie Power (dBmV) SNR (dB) Kanaal
- 1 316000000 256QAM 10.100 36.387 50
- 2 308000000 256QAM 9.400 35.780 49
- 3 324000000 256QAM 10.400 36.387 51
- 4 332000000 256QAM 10.400 35.780 52
- 5 340000000 256QAM 10.100 35.780 53
- 6 348000000 256QAM 9.800 35.780 54
- 7 356000000 256QAM 9.300 35.780 55
- 8 364000000 256QAM 9.100 35.595 56
- 9 372000000 256QAM 9.100 35.780 57
- 10 380000000 256QAM 9.400 35.780 58
- 11 388000000 256QAM 9.600 35.595 59
- 12 396000000 256QAM 10.000 35.780 60
- 13 404000000 256QAM 10.300 35.595 61
- 14 412000000 256QAM 10.400 35.595 62
- 15 420000000 256QAM 10.100 35.084 63
- 16 428000000 256QAM 9.200 35.084 64
Port Frequentie (Hz) Bandbreedte Modulatie Power (dBmV) Kanaal
- 1 57800000 6400000 ATDMA 41.960 1
- 2 28600000 3200000 ATDMA 40.500 6
- 3 31800000 3200000 ATDMA 40.000 5
- 4 37100000 6400000 ATDMA 41.500 4
- 5 44000000 6400000 ATDMA 42.500 3
- 6 50900000 6400000 ATDMA 41.500 2
Ooef, das niet best.TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:46:
[...]
Status downstreamkanaal
Force Downstream Frequency (MHz) 316 MHz
Port Frequentie (Hz) Modulatie Power (dBmV) SNR (dB) KanaalStatus upstreamkanaal
- 1 316000000 256QAM 10.100 36.387 50
- 2 308000000 256QAM 9.400 35.780 49
- 3 324000000 256QAM 10.400 36.387 51
- 4 332000000 256QAM 10.400 35.780 52
- 5 340000000 256QAM 10.100 35.780 53
- 6 348000000 256QAM 9.800 35.780 54
- 7 356000000 256QAM 9.300 35.780 55
- 8 364000000 256QAM 9.100 35.595 56
- 9 372000000 256QAM 9.100 35.780 57
- 10 380000000 256QAM 9.400 35.780 58
- 11 388000000 256QAM 9.600 35.595 59
- 12 396000000 256QAM 10.000 35.780 60
- 13 404000000 256QAM 10.300 35.595 61
- 14 412000000 256QAM 10.400 35.595 62
- 15 420000000 256QAM 10.100 35.084 63
- 16 428000000 256QAM 9.200 35.084 64
Port Frequentie (Hz) Bandbreedte Modulatie Power (dBmV) Kanaal
- 1 57800000 6400000 ATDMA 41.960 1
- 2 28600000 3200000 ATDMA 40.500 6
- 3 31800000 3200000 ATDMA 40.000 5
- 4 37100000 6400000 ATDMA 41.500 4
- 5 44000000 6400000 ATDMA 42.500 3
- 6 50900000 6400000 ATDMA 41.500 2
Zo hoort het:
http://x264.nl/dump/ziggo...requencies_2017-01-10.jpg
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
*Aanbevolen upstream signaal niveau's zijn: +35 dBmV to +52 dBmV.
Streefwaarde (inregelwaarde) signaal niveau is: +45 dBmV.
Info mijn eigen modem en http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=18908&page=3
Kan eens kijken naar een ander AOP, heb nog een oude van UPC.neeecht schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Ooef, das niet best.
Zo hoort het:
http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/19002837
Of gaat dat niet helpen?
Gewoon Ziggo laten doen. Goede monteur heeft een signaal meter bij zich, kan je precies zien waar je verliezen zijn. Ook de groene kabel voor en na je wijkkast kan hij doormeten.TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:26:
[...]
Kan eens kijken naar een ander AOP, heb nog een oude van UPC.
Of gaat dat niet helpen?
Zit er geen data/radio TV splitter op je AOP? Die zorgt meestal ook nog voor een 3 dB verzwakking van het signaal op de data uitgang.TheDeeGee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:26:
[...]
Kan eens kijken naar een ander AOP, heb nog een oude van UPC.
Of gaat dat niet helpen?
Dit is het enige wat tussen de Groene Coax en Modem zit:ArChie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:36:
[...]
Zit er geen data/radio TV splitter op je AOP? Die zorgt meestal ook nog voor een 3 dB verzwakking van het signaal op de data uitgang.
Wij gebruiken alleen Internet van Ziggo.
Dat AOP is prima, heeft geen zin om hem te vervangen. Wel zou ik nog een splitter met f connectoren ertussen zetten. Zat als het goed is in je installatiepakket meterkast. Dan komt je signaal wat mooier uit.
Die heb ik nu net besteld want die hebben we al lang niet meer sinds Kabel TV de deur uit is.Jim423 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:49:
Dat AOP is prima, heeft geen zin om hem te vervangen. Wel zou ik nog een splitter met f connectoren ertussen zetten. Zat als het goed is in je installatiepakket meterkast. Dan komt je signaal wat mooier uit.
Zal van de week nog wel de resultaten posten.
Het signaal is hier altijd al brak geweest omdat dit een klein bedrijven/woning plan is wat er later naast een oud industrieterrein is gebouwd. Over een maand of 15 gaan we verhuizen naar een normale nieuwbouw woonwijk, hopen dat het daarmee voorgoed opgelost is.
Zit nu op een dBmV van 12.700.
Wat is er niet best aan? Hij zit op randje van het maximum (+10dB) maar er is met zijn signaalwaardes niets loos. Zijn SNR en US waardes zijn prima. Aan de hand van deze waardes zijn T3 fouten niet te bepalen.neeecht schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Ooef, das niet best.
Zo hoort het:
Ik zou ook zeker even de moeite nemen om te kijken of je AOP wel geaard is. Daarbij kom je er niet uit in deze situatie laat Ziggo een monteur sturen. Die kan veel meer zien dan wij hier kunnen zien. Niet alleen met zijn meter maar ook (en dan moet je wel een monteur hebben die dat gebruikt) metingen vanuit de cmts op het modem.
Opzich is het signaal wel goed alleen het is te sterk. Dit komt omdat alles geprojecteerd is op het gebruik van een splitter. Bij +12dBmV ds level ga je uitval krijgen, dit is echt veel te sterk. Na een splitter komt het op max +8.5dBmV dit is nog net acceptabel.
Zoals ik al zei in mijn vorige post, uitschieters naar 12.700 dBmV en op dit moment geen een onder de 11 de meeste zitten op 12 of hoger.
Ik ben het ermee eens dat de downstreams wel erg hard binnenkomen bij jou. Ik heb goede hoop dat met wat extra demping je verbinding stabiel blijft.
Verwijderd
Weet iemand hoe lang het nu duurt als je een extra zender aanvraagt?
Ik heb gistermiddag gebeld, maar de zenders zijn er nog niet bij. Dus net nogmaals maar online aangevraagd, maar die komt ook niet erbji.
Vervolgens nog andere zenders aangevraagd een paar uur geleden, maar die zijn er ook nog niet?
Duur dat tegenwoordig meerdere dagen ofzo? Het was altijd 5 minuten en dan hop, waren ze er.
Ik heb gistermiddag gebeld, maar de zenders zijn er nog niet bij. Dus net nogmaals maar online aangevraagd, maar die komt ook niet erbji.
Vervolgens nog andere zenders aangevraagd een paar uur geleden, maar die zijn er ook nog niet?
Duur dat tegenwoordig meerdere dagen ofzo? Het was altijd 5 minuten en dan hop, waren ze er.
Verwijderd
Decoder even opnieuw opstarten misschien? Normaal zou het binnen een paar uur zo zijn dat je de zenders kan kijken. Maar ik heb ook wel eens een dag gewacht voordat ik een zenderpakket kon kijken.
Verwijderd
werkt allemaal niet, heb opnieuw zenders gezocht, stroom eraf gehaald, signaal opnieuw versturen via de ziggo site. In het stappenplan dat daar staat vond ik trouwens net dat het nu 48 uur kan durenVerwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:03:
Decoder even opnieuw opstarten misschien? Normaal zou het binnen een paar uur zo zijn dat je de zenders kan kijken. Maar ik heb ook wel eens een dag gewacht voordat ik een zenderpakket kon kijken.
Ik wacht maar af, beetje triest. Van een paar minuten naar 48 uur. Wat een verbetering.. Hoop dat film1 er vanavond wel is zodat ik een filmpje kan kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 11:14 ]
Verwijderd
Dat is wel balen dan. Voorheen duurde dat een uurtje max.
Ik kreeg trouwens gisteren een nieuwe ab van Ziggo. Beetje apart want ik had er vorige maand al een gekregen. Waar ik wel van baal is dat het een universele ab is en die werkt niet helemaal. Met de originele kan je tenminste het volume controleren. Dat kan met deze weer niet. Morgen maar eens bellen voor een originele ab. Ik heb immers garantie erop.
Ik heb ook dat Royal pakket maar nog steeds geen HBO. Die zender is gecodeerd of zit niet in het pakket zegt de decoder.
Ik kreeg trouwens gisteren een nieuwe ab van Ziggo. Beetje apart want ik had er vorige maand al een gekregen. Waar ik wel van baal is dat het een universele ab is en die werkt niet helemaal. Met de originele kan je tenminste het volume controleren. Dat kan met deze weer niet. Morgen maar eens bellen voor een originele ab. Ik heb immers garantie erop.
Ik heb ook dat Royal pakket maar nog steeds geen HBO. Die zender is gecodeerd of zit niet in het pakket zegt de decoder.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 13:09 ]
Je weet dat het niveau en etc (beetje kul metingen maar goed, stel we gebruiken die) moment opnames zijn hé? Kan dus zijn dat het op dat moment 60 is, 10 sec later voor 1 sec 20 en daarna weer 60.Steelo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:12:
[...]
signaal kwaliteit boven is op dit moment 100, niveau is rond de 60.
Ik heb de tv beneden aangesloten op de kabel die ervoor de spliiter in gaat en dan geeft ie een niveau van 80-90 aan, kwaliteit of course 100. En toch heb ik random soms last van blokjes toen ie net ff beneden was aangesloten Op dit moment heb ik op de 1e verdieping vrijwel geen last van haperend beeld + blokjes...echt raar...terwijl het niveau rond de 60 schommelt.
In die 1 sec zul jij random dus blokjes gaan zien.
Ik vind blokjes bij niveau ''60'' helemaal niet raar, wel logisch.
Signaal is gewoon niet goed genoeg in jouw binnenhuis bekabeling (1e verdieping nergens last van, een andere tv wel. Oftewel je doet iets niet goed, ergens heb je storing (splitter ipv versterker, slechte kabel / connector etc etc)).
Om het nog leuker voor je te maken, in het signaal zitten verschillende transport streams. Zo kan het zijn dat NED 1,2,3 blokjes vertonen en RTL 4 en NET 5 niet, RTL 5 wel weer blokjes
Ik vind dit wel leuke dingen om na te pluizen (heb er gelukkig nooit, nja zeg nooit nooit, last van), want het zit 100% ergens in jouw huis niet goed. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ik afhankelijk ben van een 3e (ziggo monteur oid), want het zit in mijn eigen knutselwerk
Je weet dat de HBO series alleen via on-demand te kijken zijn ?Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:59:
Dat is wel balen dan. Voorheen duurde dat een uurtje max.
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Nee, dat wist ik niet. Ik dacht dat dat gewoon via het extra pakket zou gaan. Dus gewoon zappen en klaar. Verneukeratief is het dan wel dat het alleen on demand te kijken is. Nu ja, binnenkort verhuis ik en dan hoop ik dat de dsl snelheden voldoende zijn. Die prijsverhogingen en wat je er voor terug krijgt spreekt mij niet meer aan. Tv kwaliteit is top trouwens.
Ik dacht in eerste instantie dat het een zender zou zijn, maar je kan de series nu via on-demand opstarten en kijken.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:16:
Nee, dat wist ik niet. Ik dacht dat dat gewoon via het extra pakket zou gaan. Dus gewoon zappen en klaar. Verneukeratief is het dan wel dat het alleen on demand te kijken is. Nu ja, binnenkort verhuis ik en dan hoop ik dat de dsl snelheden voldoende zijn. Die prijsverhogingen en wat je er voor terug krijgt spreekt mij niet meer aan. Tv kwaliteit is top trouwens.
Beetje lullig voor de mensen die geen internet hebben, maar wel movies en series.
Maar goed het is allemaal veranderd sinds 2 jaar geleden
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Ik was ook in die veronderstelling dat het een zender zou zijn. Maar niet dus. Ik maar zappen en zappen op die HBO kanalen en geen soelaas.On demand gebruik ik nooit. Maar dan ook echt nooit. Ik zap altijd een rondje en als er iets leuks op is dan blijf ik hangen.
Want? (ninja-edit) Voor On Demand heb je geen internet nodig.. maar wel voor CI+ inderdaad.MdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:17:
Beetje lullig voor de mensen die geen internet hebben, maar wel movies en series.
Elk voordeel heeft zijn nadeel...
[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 15-01-2017 13:41 ]
Voor mensen die geen horizon hebben, maar nog in oude abbonementen zitten met bijvoorbeeld een ci+ module kunnen dat niet zien
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
En het lullige is, chromecast is uitgeschakeld voor alles van hbo en voorheen kon dat wel via de hbo appMdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Voor mensen die geen horizon hebben, maar nog in oude abbonementen zitten met bijvoorbeeld een ci+ module kunnen dat niet zien
Bagger, maarja, ik heb elke keer gezeur dat de kinderzenders en 1 zender van mijn vrouw er niet zijn als ik dit abonnement opzeg. Ik zeg het trouwens wel vaak op en neem het dan een paar dagen later weer, dan krijg je elke keer 1 maand gratis wat natuurlijk ook raar is. Maar nu activeren ze die zenders bij mij niet meer, zit inmiddels voor die zenders al 30 uur op activering te wachten en helpdesk zegt nu dat ik maar 48 uur moet wachten. Man man man wat is er met ziggo aan de hand. Het was zo goed, hoop dat ze dit jaar niet meer beste keuze van tweakers worden, want dit is echt een achteruitgang allemaal.
Van de week het met de monteur erover gehad.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:59:
[...]
En het lullige is, chromecast is uitgeschakeld voor alles van hbo en voorheen kon dat wel via de hbo app![]()
Bagger, maarja, ik heb elke keer gezeur dat de kinderzenders en 1 zender van mijn vrouw er niet zijn als ik dit abonnement opzeg. Ik zeg het trouwens wel vaak op en neem het dan een paar dagen later weer, dan krijg je elke keer 1 maand gratis wat natuurlijk ook raar is. Maar nu activeren ze die zenders bij mij niet meer, zit inmiddels voor die zenders al 30 uur op activering te wachten en helpdesk zegt nu dat ik maar 48 uur moet wachten. Man man man wat is er met ziggo aan de hand. Het was zo goed, hoop dat ze dit jaar niet meer beste keuze van tweakers worden, want dit is echt een achteruitgang allemaal.
Het komt door de verandering in bedrijfvoering.
Wij zijn het oude ziggo gewend en dat was gewoon goed en alles werd snel geregeld.
5 smartcards geen probleem kon allemaal.
UPC (het nieuwe ziggo) is meer gericht om commercie dan het oude ziggo was.
Vandaar dat zaken nu moeilijker en langer duren dan voorheen.
Het is helaas gewoon verandering in bedrijfsvoering.
Mensen die bij UPC zaten (en nu dus ziggo) zullen wellicht ook wat veranderingen gemerkt hebben, maar ik vermoed dat het voor de klanten van het oude Ziggo (@home, Casema en Multikabel) een grotere verandering is.
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Onzin . Ik heb nog een zeer oude abbo en heb eigen hd recorders met tv royaal myprime internet enz enz voor 42 euro per maand met 5 smartcards en ik kan via ziggo go app dat gewoon bekijken via hdmi op mijn tv daar heb ik die horizon ellende niet voor nodig. Mensen gaan allemaal upgraden voor die horizon meuk en betalen nu de hoofdprijs. Ik verander niks want dan ben ik 30 euro per maand meer kwijt voor hetzelfde wat ik nu heb.MdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Moet ik even herhalen dat de verslechtering van de beeldkwaliteit (een grote verandering) bij fUPC kwam door de samenvoeging met fZiggo? Van CBR naar VBR met lagere bitrate? Voor beide fBedrijven zijn er voordelen en nadelen, maar men hoeft er niet zo jankerig over te doen. Samenvoeging is nu eenmaal een feit en daar kan men heel lang over door gaan zeuren... dat vroeger alles beter was... het is niet anders!MdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:05:
Mensen die bij UPC zaten (en nu dus ziggo) zullen wellicht ook wat veranderingen gemerkt hebben, maar ik vermoed dat het voor de klanten van het oude Ziggo (@home, Casema en Multikabel) een grotere verandering is.
Verwijderd
Zo ziggo gebeld. Kost 30 minuten, maar over een uur heb ik film1 en over drie uur hbo movie series xl. Wel aardige meiden aan de telefoon, ze nemen ook wel de tijd voor je. Maar het was eerst sneller en dat vond ik goed, feitelijk is het ook gewoon 1 knopje indrukken lijkt mij. Maar het zal wel net als op mijn werk met 100 formulieren moeten verdeeld over 5 afdelingen met 7 leidinggevenden die eroverheen moeten plassen.
Vanaf morgen kan je trouwens met vodafone problemen ook ziggo bellen. Maarja, voor vodafone bel ik nooit met de helpdesk omdat dat altijd werkt en ik daar verder toch niks afneem behalve de belkosten.
Edit: nou, afspraken nakomen zit er ook niet in... er werkt nog niks
Vanaf morgen kan je trouwens met vodafone problemen ook ziggo bellen. Maarja, voor vodafone bel ik nooit met de helpdesk omdat dat altijd werkt en ik daar verder toch niks afneem behalve de belkosten.
Edit: nou, afspraken nakomen zit er ook niet in... er werkt nog niks
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 16:29 ]
Mensen even een vraag tussendoor, ik heb laatst voor m'n pa een Chromecast aangeschaft met het idee dat mochten mijn ouders nog een keer een tv op de slaapkamer ophangen ze geen kabel hoeven te trekken maar gewoon via de horizon go app konden casten.
Nu werkt het prima op de telefoon van m'n moeder maar via de telefoon van mijn vader kan ik het niet voor elkaar krijgen. Bij nader onderzoek blijkt het via de telefoon van mijn vriendin ook niet te werken.
Alle drie de telefoons zijn van het type Motorola Moto g 3rd gen. Alleen die van mijn moeder heeft android 6.0 draaien, die van mijn vader en moeder nog 5.1.1
Klopt het dus dat de horizon go app niet kan casten via een telefoon met 5.1.1 erop? Herkennen mensen dit hier, of mis ik een instelling die ik moet veranderen. Lijkt mij erg vreemd want zo verouderd is 5.1.1 toch niet.
Heb alles natuurlijk al geprobeerd maar kan het niet werkend krijgen.
Nu werkt het prima op de telefoon van m'n moeder maar via de telefoon van mijn vader kan ik het niet voor elkaar krijgen. Bij nader onderzoek blijkt het via de telefoon van mijn vriendin ook niet te werken.
Alle drie de telefoons zijn van het type Motorola Moto g 3rd gen. Alleen die van mijn moeder heeft android 6.0 draaien, die van mijn vader en moeder nog 5.1.1
Klopt het dus dat de horizon go app niet kan casten via een telefoon met 5.1.1 erop? Herkennen mensen dit hier, of mis ik een instelling die ik moet veranderen. Lijkt mij erg vreemd want zo verouderd is 5.1.1 toch niet.
Heb alles natuurlijk al geprobeerd maar kan het niet werkend krijgen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Let op, dat is onjuist. Zie ook https://www.ziggo.nl/vodafone en https://www.vodafone.nl/support/vragen-over-vodafone-ziggo/. Voor vragen en ondersteuning dien je beiden nog apart te benaderen.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:59:
[ Voor 7% gewijzigd door RubenVerweij op 15-01-2017 17:00 . Reden: Auteur van quote per ongeluk verwijderd. Hersteld ]
Op de 1 of ander manier heb ik geen last van blokjes of haperingen meer...LopendeVogel schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:09:
[...]
Je weet dat het niveau en etc (beetje kul metingen maar goed, stel we gebruiken die) moment opnames zijn hé? Kan dus zijn dat het op dat moment 60 is, 10 sec later voor 1 sec 20 en daarna weer 60.
Signaal is gewoon niet goed genoeg in jouw binnenhuis bekabeling (1e verdieping nergens last van, een andere tv wel. Oftewel je doet iets niet goed, ergens heb je storing (splitter ipv versterker, slechte kabel / connector etc etc)).
Om het nog leuker voor je te maken, in het signaal zitten verschillende transport streams. Zo kan het zijn dat NED 1,2,3 blokjes vertonen en RTL 4 en NET 5 niet, RTL 5 wel weer blokjesOok bij dit probleem kan je het ergens in je eigen huis gaan zoeken (bekabeling/splitters/versterkers etc etc).
Ik vind dit wel leuke dingen om na te pluizen (heb er gelukkig nooit, nja zeg nooit nooit, last van), want het zit 100% ergens in jouw huis niet goed. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ik afhankelijk ben van een 3e (ziggo monteur oid), want het zit in mijn eigen knutselwerk
Het enige wat ik gedaan heb is de tv dus ff beneden op de kabel uit de AOP (bij de splitter, dus ca 8 meter van de AOP af) aangesloten, toen weer de kabel op de splitter gezet en de tv weer boven aangesloten. Verder heb ik de router beneden en boven gereboot en heb ik het kastje op m'n AOP eruit en erin geschoven... Blijkbaar heeft dat het probleem opgelost....signaalniveau blijft ong 60-65...
En het klopt dat bijv. ned 3 een zwakkere 'niveau' heeft dan rtl 4. (60 om 65)
En ik haat dus het uitpluizen van dit soort dingen, het moet gewoon in 1x goed werken haha
[ Voor 4% gewijzigd door Steelo op 15-01-2017 17:26 ]
Ltrz,....
Gisteren connect box aangesloten. Nieuwe splitter bij gekregen dus die gebruikt. Ineens overal "goed" signaal en ber 0 op zenders die eerst niet te gebruiken waren. Mooi. Probleem opgelost. Jeuj. En hop, vandaag ineens weer zenders met blokken. Zelfde signaalsterkte volgens de humax. Dat kan toch niet zeg, als je de bekabeling niet meer hebt aangeraakt 
Snelheid trouwens ook niet om over naar huis te schrijven. Nog niet hoger geweest dan 200 Mbps, upload wel altijd strak rond de 30. Download schommelt meestal tussen 100 en 160. Geen idee wat ze daar aan het prutsen zijn maar het lijkt iedere maand slechter te worden.
Snelheid trouwens ook niet om over naar huis te schrijven. Nog niet hoger geweest dan 200 Mbps, upload wel altijd strak rond de 30. Download schommelt meestal tussen 100 en 160. Geen idee wat ze daar aan het prutsen zijn maar het lijkt iedere maand slechter te worden.
Volgens mij verwissel je hier fUPC en fZiggo. Het TV-signaal dat we sinds de samenvoeging hebben komt van de oude headends van UPC. Dat was voor oud-Ziggo-klanten (waaronder ikzelf) heel erg duidelijk te merken doordat wij al onze TV's en decoders opnieuw moesten instellen en de EPG sinds de samenvoeging veel minder informatie bevat.CreativeS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:51:
Moet ik even herhalen dat de verslechtering van de beeldkwaliteit (een grote verandering) bij fUPC kwam door de samenvoeging met fZiggo? Van CBR naar VBR met lagere bitrate?
De technische jongens in het Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel topic merkten toen op dat de HD-zenders niet meer in de oorspronkelijke bitrate werden doorgegeven, maar met zijn vijven 40 Mbit/s moeten delen. Deze post bewijst dat het vóór de samensmelting bij UPC al gebruikelijk was om zo met HD-zenders om te gaan.
Verwijderd
Die aardige meid vertelde ook dat om 4 uur en om 6 uur alles aangesloten zou worden aan nieuwe zenders, nou mooi niet...RubenVerweij schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:58:
Let op, dat is onjuist. Zie ook https://www.ziggo.nl/vodafone en https://www.vodafone.nl/support/vragen-over-vodafone-ziggo/. Voor vragen en ondersteuning dien je beiden nog apart te benaderen.
Wat een slechte service toch. Bizar dat je 30+ uren moet wachten op een tv zender en dan ook onzin beweren over Vodafone. Man man man, de volgende keer bel ik die helpdesk niet eens meer.
Wordt tijd dat er hier iemand glasvezel gaat aanleggen, dan ben ik weg. Het wordt elk jaar duurder en de service wordt elk jaar minder
Ik download wel de film die ik op film1 wilde zien, dat werkt dankzij de (afkloppen) stabiele internetverbinding een stuk beter dan het legaal te willen doen via Ziggo zelf. Maar goed dat je geen eredivisie wedstrijden meer los kan kopen, moet je 2 of 3 dagen van te voren bedenken dat je een wedstrijd wilt zien
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 18:49 ]
Signaal niveau (sterkte) van 60 is helemaal niet erg hoor, zolang de signaal kwaliteit maar 100% blijft en dat gebeurt blijkbaar niet.LopendeVogel schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:09:
[...]
Je weet dat het niveau en etc (beetje kul metingen maar goed, stel we gebruiken die) moment opnames zijn hé? Kan dus zijn dat het op dat moment 60 is, 10 sec later voor 1 sec 20 en daarna weer 60.
Om het nog leuker voor je te maken, in het signaal zitten verschillende transport streams. Zo kan het zijn dat NED 1,2,3 blokjes vertonen en RTL 4 en NET 5 niet, RTL 5 wel weer blokjesOok bij dit probleem kan je het ergens in je eigen huis gaan zoeken (bekabeling/splitters/versterkers etc etc).
En dan heb je dus 2 mogelijkheden... of het signaal komt al slecht binnen of een connector/kabel in huis doet iets niet goed
Nee hoor... de beeldkwaliteit was ver daarvoor al gewijzigd van CBR naar VBR.Jerrythafast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:46:
Volgens mij verwissel je hier fUPC en fZiggo. Het TV-signaal dat we sinds de samenvoeging hebben komt van de oude headends van UPC. Dat was voor oud-Ziggo-klanten (waaronder ikzelf) heel erg duidelijk te merken doordat wij al onze TV's en decoders opnieuw moesten instellen en de EPG sinds de samenvoeging veel minder informatie bevat.
https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=54242.0
Het is altijd goed om meer keus te hebben, maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat glasvezel ook niet bepaald de heilige graal was die ik er zelf van verwachtte, en ik juist om die reden nu weer hard gillend terug ren naar kabelinternet.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:47:
[...]
Wordt tijd dat er hier iemand glasvezel gaat aanleggen, dan ben ik weg. Het wordt elk jaar duurder en de service wordt elk jaar minder
Problemen die ik ervaren heb bij iig het glasvezel abonnement van XS4ALL (100/100) waren een groter aantal landelijke en regionale storingen dan ik ooit bij UPC had ervaren, ik een UTP kabel moest leggen naar m'n TV voor de decoder (uiteindelijk opgelost met een homeplug, maar die verbinding bleek niet stabiel genoeg), de geadverteerde snelheid van 100Mbit down structureel niet werd gehaald (93Mbit at best), maar binnen de 10% 'marge' van XS4ALL viel (is overigens bij alle 100Mbit abbo's via KPN Wholesale zo), in ieder geval XS4ALL zelfs met verlengingskorting 10 euro per maand duurder was voor een netto 57Mbit lagere downstreamsnelheid dan bij Ziggo (bij UPC haalde ik hier altijd de beloofde snelheid rechtstreeks aan het modem), en last but not least de bijzonder kale TV app voor op je smartphone waar je niet eens een opname mee kon inplannen en die vaker niet dan wel werkte.
Voordelen XS4ALL waren dan wel weer de vriendelijke en technisch goed onderlegde helpdesk, maar die wil je in eerste instantie eigenlijk al niet hoeven bellen
En zo is er overal wel wat te klagen.
Je link bevestigt mijn verhaal. De oud-Ziggo-klanten klagen dat na de samensmelting de HD-zenders VBR zijn geworden en de oud-UPC-klanten bevestigen dat UPC daar enige maanden eerder mee is begonnen. Duidelijkste is waarschijnlijk deze quote van 23 januari 2015 (de samensmelting begon in Gorredijk op 5 januari 2015):CreativeS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:32:
[...]
Nee hoor... de beeldkwaliteit was ver daarvoor al gewijzigd van CBR naar VBR.
https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=54242.0
In januari 2015 zijn via de samensmelting de VBR praktijken ook in oud-Ziggo-gebied merkbaar geworden.terrestrial schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:29:
Volgens mij is UPC in November begonnen met dit VBR gebeuren
Als je dan toch iets positiefs van me wilt horen over oud-UPC (of iets negatiefs over oud-Ziggo): er is welgeteld één positief ding aan het UPC-TV-signaal te ontdekken in vergelijking met oud-Ziggo en dat is dat UPC HbbTV niet blokkeert. Maar het VBR debacle kwam bij UPC vandaan, vergis je niet!
Omdat je op een 100Mbit-poort in de POP aangesloten zat. Had je op een 1Gbit-poort aangesloten gezeten, dan had je nergens last van en die 100Mb/s makkelijk gehaald. Als je een maandje 500Mb/s had genomen, was je overgezet naar een 1Gbit-poort. Mits aanwezig natuurlijk. Wij hadden 500/500.Weemism schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:32:
de geadverteerde snelheid van 100Mbit down structureel niet werd gehaald (93Mbit at best), maar binnen de 10% 'marge' van XS4ALL viel (is overigens bij alle 100Mbit abbo's via KPN Wholesale zo)
Klopt. En dan nog eens zeer beperkt aanbod buitenshuis, opnames alleen in SD inplannen, want de HD-zenders werden pas laat vorig jaar toegevoegd aan de app... het hervatten van een opname op de decoders wat bijna nooit werkte. Geen handmatige aanpassingen aan de geplande opnametijden. Bij Ziggo is ook niet alles perfect, maar wel veel gebruiksvriendelijker. Wij zijn na 6 maanden KPN Alles-in-1 Premium 500/500 snel weer teruggegaan naar Ziggo.Weemism schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:32:
en last but not least de bijzonder kale TV app voor op je smartphone waar je niet eens een opname mee kon inplannen en die vaker niet dan wel werkte.
Hear, hear.Weemism schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:32:
En zo is er overal wel wat te klagen.
[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 15-01-2017 21:05 ]
Ik zeg alleen maar dat men bij UPC de beeldkwaliteit aangepast heeft voor het samengaan. Voordat het hele gemier met dat samengaan begonnen was, was de beeldkwaliteit top. Voor fUPC-gebied was die aanpassing zonder samengaan helemaal niet nodig. Dus nu niet omdraaien of iets dergelijks, maar inderdaad... het zal wel weer een welles-nietes verhaal worden.Jerrythafast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:48:
Je link bevestigt mijn verhaal.
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 15-01-2017 21:06 ]
Er valt niet te welles-nietesen hierover. Het feit is gewoon dat sinds de overname het UPC tv-platform is gebruikt binnen de gehele nieuwe organisatie. Dat heb je als fZiggo-klant later en duidelijker gemerkt omdat het fZiggo tv-platform merkbaar beter was dan dat van UPC.CreativeS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:55:
[...]
Ik zeg alleen maar dat men bij UPC de beeldkwaliteit aangepast heeft voor het samengaan. Voordat het hele gemier met dat samengaan begonnen was, was de beeldkwaliteit top. Voor fUPC-gebied was die aanpassing zonder samengaan helemaal niet nodig. Dus nu niet omdraaien of iets dergelijks, maar inderdaad... het zal wel weer een welles-nietes verhaal worden.
Uiteindelijk maakt dit alles in de huidige situatie niets meer uit. De mensen die niet met deze veranderingen konden leven en die konden overstappen zullen in meerderheid reeds zijn overgestapt en de mensen die geen reëel alternatief hebben voor het huidige Ziggo zitten er nu eenmaal aan vast.
Nee, merp!
Ah oké, het zou inderdaad kunnen dat de aanstaande samensmelting destijds voor iemand de trigger is geweest om de HD-zenders te gaan knijpen. Al betwijfel ik of die aanpassing vanwege de samensmelting nodig zou zijn. Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet waarom ze die aanpassing hebben gedaan, want in de niet-HD-streams zit als ik me niet vergis nog meer dan genoeg vrije ruimte. Een onbegrijpbare zet en een USP dat ze te grabbel hebben gegooidCreativeS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:55:
[...]
Ik zeg alleen maar dat men bij UPC de beeldkwaliteit aangepast heeft voor het samengaan. Voordat het hele gemier met dat samengaan begonnen was, was de beeldkwaliteit top. Voor fUPC-gebied was die aanpassing zonder samengaan helemaal niet nodig. Dus nu niet omdraaien of iets dergelijks.
Juistem!Jerrythafast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:06:
Ah oké, het zou inderdaad kunnen dat de aanstaande samensmelting destijds voor iemand de trigger is geweest om de HD-zenders te gaan knijpen.
ArChie in "[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner"Jerrythafast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:06:
Al betwijfel ik of die aanpassing vanwege de samensmelting nodig zou zijn. Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet waarom ze die aanpassing hebben gedaan, want in de niet-HD-streams zit als ik me niet vergis nog meer dan genoeg vrije ruimte. Een onbegrijpbare zet en een USP dat ze te grabbel hebben gegooid
625Mb/s ongebruikte ruimte (omgeving Alkmaar)... en maar minder zenders en de beschikbare zenders lekker een lagere bitrate.
Ehm, waar baseer je die stelligheid op? Natuurlijk zat ik op een gigabitpoort haha, alle poorten waren op gigabit geconfigureerd in de Fritzbox.CreativeS schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:52:
[...]
Omdat je op een 100Mbit-poort in de POP aangesloten zat. Had je op een 1Gbit-poort aangesloten gezeten, dan had je nergens last van en die 100Mb/s makkelijk gehaald. Als je een maandje 500Mb/s had genomen, was je overgezet naar een 1Gbit-poort. Mits aanwezig natuurlijk. Wij hadden 500/500.
[...]
Upload was namelijk ook gewoon 110Mbit, ironisch genoeg dus 10Mbit hoger dan geadverteerd, maar had het natuurlijk liever andersom.
[edit:] Case in point:

En een speedtest van zojuist:

Toegegeven, 94Mbit down dus, niet 93, lijkt marginaal, maar gezien een bandbreedte van 500Mbit op de vezel hier gewoon niet nodig.
Eens met wat je zegt over het pauzeren en resumen op glasvezel. KPN en XS4ALL regelen het 'opnemen' in de cloud, in de praktijk bleek dat behoorlijk instabiel en ben je regelmatig met een foutmelding ineens je gepauzeerde programma kwijt, vanaf het begin starten kostte vervolgens een euro. Ziggo neemt zoals bekend gewoon lokaal op op een HDD, en dat werkte altijd feilloos (enige nadeel was het hogere stroomverbruik van de STB van Ziggo vanwege de noodzakelijke standbymodus als je iets wilde opnemen).
Maar genoeg over glasvezel, we raken off topic
[ Voor 44% gewijzigd door Weemism op 15-01-2017 22:39 ]
En die 93 deed het 'm. Die verbeter jezelf al, maar 93 down is het magische getal als je wel op een 100Mbit-had gezeten. Simpel hahaWeemism schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:14:
Ehm, waar baseer je die stelligheid op? Natuurlijk zat ik op een gigabitpoort haha, alle poorten waren op gigabit geconfigureerd in de Fritzbox.
CreativeS zegt toch iets anders dan waar jij het over hebt. 100Mbit op de POP is iets anders dan de 1Gbit port van je box.Weemism schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:14:
[...]
Ehm, waar baseer je die stelligheid op? Natuurlijk zat ik op een gigabitpoort haha, alle poorten waren op gigabit geconfigureerd in de Fritzbox.
Upload was namelijk ook gewoon 110Mbit, ironisch genoeg dus 10Mbit hoger dan geadverteerd, maar had het natuurlijk liever andersom.
[edit:] Case in point:
[afbeelding]
En een speedtest van zojuist:
[afbeelding]
Toegegeven, 94Mbit down dus, niet 93, lijkt marginaal, maar gezien een bandbreedte van 500Mbit op de vezel hier gewoon niet nodig.
Eens met wat je zegt over het pauzeren en resumen op glasvezel. KPN en XS4ALL regelen het 'opnemen' in de cloud, in de praktijk bleek dat behoorlijk instabiel en ben je regelmatig met een foutmelding ineens je gepauzeerde programma kwijt, vanaf het begin starten kostte vervolgens een euro. Ziggo neemt zoals bekend gewoon lokaal op op een HDD, en dat werkte altijd feilloos (enige nadeel was het hogere stroomverbruik van de STB van Ziggo vanwege de noodzakelijke standbymodus als je iets wilde opnemen).
Maar genoeg over glasvezel, we raken off topic.
Hoe het bij de POP is geconfigureerd heb ik helaas geen invloed op natuurlijk, behalve het bellen van de helpdesk, en die hebben er destijds naar gekeken en geen afwijkingen geconstateerd. Ik ben ook niet de enige die dit heeft met een 100/100 abonnement, het is een bekend euvel bij alle glasvezel abonnementen van deze snelheid die door providers bij KPN Wholesale worden afgenomen van wat ik ervan begreep.ArcticWolf schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:33:
[...]
CreativeS zegt toch iets anders dan waar jij het over hebt. 100Mbit op de POP is iets anders dan de 1Gbit port van je box.
Daarnaast lijkt het me ook vreemd dat ik bij de POP niet op 1Gbit zou zitten, aangezien de upload dus wel 10% boven 100Mbit zit op diezelfde POP, dat zou dan ook niet mogelijk moeten zijn.
Alles wat ik weet is dat ik zelf wel altijd op een 1Gbit poort zat op de Fritzbox, en dat deze rechtstreeks op de FTU is aangesloten op een glasvezellijn met een maximale capaciteit van 500/500 in het gebied waar ik zit. Waarom dit niet goed is afgeregeld is me dus een raadsel, en technisch gezien m.i. niet nodig/klantvriendelijk, zeker niet voor de prijs die voor glasvezel wordt gevraagd.
Vroeger hadden we hier in Eindhoven OnsNet die het glasnetwerk beheerde en exploiteerde, dat was inderdaad een supergoede deal, maar sinds het netwerk is overgenomen door Reggefiber (KPN) zijn de prijzen explosief gestegen en iig voor XS4ALL ook hoger dan voor een vergelijkbaar kabelabonnement. De ideeën die heersen dat glasvezel t.o.v. kabel zoveel beter zou zijn zou ik (op basis van mijn hierboven beschreven ervaringen) met een behoorlijke korrel zout nemen tenzij een hoge uploadsnelheid belangrijk voor je is. Dat was ook de boodschap aan de OP die aangaf te hopen dat het snel bij hem zou worden aangelegd zodat hij kon overstappen, dat hij niet de heilige graal moet verwachten, maar net als bij bijna elke provider tegen issues aan kan lopen.
Kun je uberhaupt wel Movies en Series XL zien met een CI module want wat ik begrijp is dit wel mogelijk maar alleen in het oud Ziggo gebied (woon zelf in oud UPC en heb alleen interactieve TV op een paar zenders).MdO82 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Als dit zo is vind ik het wel raar dat Ziggo wel één prijs rekent voor hun diensten.
En als je een extra dienst wil opzeggen online kom met je Alles-in-1 in een andere pakket terecht, duurder en langzamer internet
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Movies en series xl kan je alleen met ci+ zien als je een 1.3 module hebt. Ik heb 1.2 modules en een abonnement op movies en series. Ik mag het alleen op de ipad bekijken... en als ik wil casten naar de chromecast krijg ik melding dat ik dit niet mag en de opad met hdmi kabel aan de tv aansluiten heeft de app door.
Tof...
En dan bel je en willen ze je wel voor 2,50 per maand een horizon sturen of ik mag een 1.3 module hebben gratis die 1.3 heeft, maar mijn tv is daarvoor meen ik te oud.
Rotzooi dus, maarja. Ik steel geen energie meer in die ergernis.
Ik heb trouwens sinds net mijn aagevraagde tv zenders, duurde 40 uur van aanvraag tot levering. Bij oud ziggo was dit 10 minuten...
Tof...
En dan bel je en willen ze je wel voor 2,50 per maand een horizon sturen of ik mag een 1.3 module hebben gratis die 1.3 heeft, maar mijn tv is daarvoor meen ik te oud.
Rotzooi dus, maarja. Ik steel geen energie meer in die ergernis.
Ik heb trouwens sinds net mijn aagevraagde tv zenders, duurde 40 uur van aanvraag tot levering. Bij oud ziggo was dit 10 minuten...
Ik log net eens in op Mijn ziggo en zie onder producten > internet > beheer je internetdiensten opeens Wifispot gegevens staan. Maar mijn modem staat in bridgemode, dan heb je toch geen wifispots?
Morgen stap ik wel over naar Ziggo mobiel, heeft het daar mee te maken misschien?
Morgen stap ik wel over naar Ziggo mobiel, heeft het daar mee te maken misschien?
Ik heb begin dit jaar al 2 keer gebeld met Ziggo om mijn SmarDTV 1.0 CI module om te ruilen voor een 1.3 versie maar dat kon dus niet, ook was het niet mogelijk om een movies & series XL via een CI module te kijken volgens de helpdesk.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:21:
Wie moet je nu geloven?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Ik heb net met ziggo gebeld, de ci1.3 module mag ik wel hebben en daarmee kan ik het kijken zeggen ze iets met een rode knop op de afstandsbediening ofzo, ik weet niet of ik die heb) ,maar mijn beide tv's zijn uit 2012 en dat is te oud zeggen ze ook. Ja, ik mag een nieuwe tv kopen. Nou, dacht het niet.
Nu willen ze dat ik mijn oude mediabox terugstuur en dan krijg ik een andere die wel alles kan en die gebruikt minder stroom dan de horizon, maar ik kan wel hbo kennelijk kijken daarmee.
Echter , ik had mijn mediabox met het ziggo kaartje aan mijn zwager twee huizen verderop gegeven en die heeft het kaartje op zijn abonnement geregistreerd, kan ik dat ongedaan maken? Anders denkt ziggo dat ik niet het juiste ding terugstuur vermoed ik.
Nu willen ze dat ik mijn oude mediabox terugstuur en dan krijg ik een andere die wel alles kan en die gebruikt minder stroom dan de horizon, maar ik kan wel hbo kennelijk kijken daarmee.
Echter , ik had mijn mediabox met het ziggo kaartje aan mijn zwager twee huizen verderop gegeven en die heeft het kaartje op zijn abonnement geregistreerd, kan ik dat ongedaan maken? Anders denkt ziggo dat ik niet het juiste ding terugstuur vermoed ik.
Heb ik er ook opeens staan? Mijn wachtwoord zie je er niet en ik zie wel in een handleiding dat er een wachtwoord moet staan. Misschien is geen wachtwoord geen wifi spot actief?hjs schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:36:
Ik log net eens in op Mijn ziggo en zie onder producten > internet > beheer je internetdiensten opeens Wifispot gegevens staan. Maar mijn modem staat in bridgemode, dan heb je toch geen wifispots?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 12:41 ]
Ik ben 10 jaar klant geweest bij Ziggo, maar moest opzeggen omdat we tijdelijk gingen huren (huur was inclusief internet/tv). Nu weer verhuisd naar een koop woning en voor eind december een alles in 1 pakket aangevraagd. Drie weken later is er nog steeds niks geleverd, omdat er een leverings probleem met de hardware zijn. Al zeven keer gebeld, maar ze kunnen/willen geen harde datum/garantie geven. Wordt er een beetje moedeloos van. Nog andere mensen met deze ervaring?
Ik zie zelfs een wachtwoord.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:37:
Heb ik er ook opeens staan? Mijn wachtwoord zie je er niet en ik zie wel in een handleiding dat er een wachtwoord moet staan. Misschien is geen wachtwoord geen wifi spot actief?
Zal dus wel door mijn ziggo mobiel abo komen wat morgen ingaat.
Verder nog geen spoor van dat nieuwe abo overigens in Mijn Ziggo.
Dat klopt, on-demand via CI+ werkt alleen bij oud-Ziggo. Bij oud-UPC, waar de smarDTV-module wordt gebruikt, kun je alleen on-demand kijken via een decoder of de app.audiojunk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:05:
Ik heb begin dit jaar al 2 keer gebeld met Ziggo om mijn SmarDTV 1.0 CI module om te ruilen voor een 1.3 versie maar dat kon dus niet, ook was het niet mogelijk om een movies & series XL via een CI module te kijken volgens de helpdesk.
Dit topic is gesloten.
![]()