Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Ik heb de antwoorden wel:
Helemaal goed Cap! Alles staat perfect nu en ik heb het element nu ook opnieuw afgesteld. Het was toch net anders op die andere tafel, element moest 1,5mm naar voren. Gek genoeg doorstaat tie nu de tests net wat beter, hij doet nu de 'torture test' op +18dB nu namelijk ook goed (wat best bijzonder is trouwens), dus ik denk dat de AS van die oude tafel toch wat verslapt was. Maar waarom de overhang 1,5 mm anders is snap ik niet.

Bedankt voor de hulp, ik ben blij! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:24:
[...]
3. armbase - de arm kan je natuurlijk hoger/lager stellen met de ring. staat de arm bij de stand "0" bij beide draaitafels niet op dezelfde hoogte (dus de de hoogte vd armbase BINNEN de ring tov de ring eromheen) dan is er 1 niet goed gekalibreerd. ;) als het zwarte gedeelte BUITEN de arm niet mooi in hetzelfde vlak staat als het chassis eromheen dan is de armbase niet goed gemonteerd. ;)
Moet ik hier ook doen, na mijn reparatie (ring zat vast) aan de SL-1700mk2 en solderen nieuwe kabel (thx Wehmut) zit ie net niet lekker, as in, hij kan niet de volledige range af zoals aangegeven. Helaas zit heel die arm van onder wat lastiger in elkaar als een SL-1200. Kan dan wel gelijk de tandwieltjes even smeren, hij maakt nu ineens een stuk meer geluid als de arm omhoog/laag gaat. Wat voor spul kan ik daar het beste op smeren?

Verder lijken ineens m'n platen allemaal krom, denk dat mat niet helemaal recht is, eens testen met Sony mat, en if so, kijken wat voor alternatieven er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:02:
[...]

Moet ik hier ook doen, na mijn reparatie (ring zat vast) aan de SL-1700mk2 en solderen nieuwe kabel (thx Wehmut) zit ie net niet lekker, as in, hij kan niet de volledige range af zoals aangegeven. Helaas zit heel die arm van onder wat lastiger in elkaar als een SL-1200. Kan dan wel gelijk de tandwieltjes even smeren, hij maakt nu ineens een stuk meer geluid als de arm omhoog/laag gaat. Wat voor spul kan ik daar het beste op smeren?

Verder lijken ineens m'n platen allemaal krom, denk dat mat niet helemaal recht is, eens testen met Sony mat, en if so, kijken wat voor alternatieven er zijn.
Zit je aardedraad niet in de weg van het draaimechanisme? Dat had ik na het solderen van nieuwe kabel. Had over het hoofd gezien dat de aardedraad bleef hangen achter een hoekje waardoor de arm niet meer vrij kon draaien. Kun je met tiewrap vast zetten aan printplaatje of iets zodat alles vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zou MrPetit ons zat zijn of is tie zo vroeg op vakantie? ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59
Of heeft zich teruggetrokken in zijn vinylhok, en zit lekker te genieten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik was jullie helemaal zat.......

Oh nee, ik heb lekker 1,5 week lang met een met een dakloze sportwagen door Toscane gereden ;) :P

En ik zit nu voor zaken in de UK.

Straks is alles weer bij het oude :)
(nadat ik de stof van m'n draaitafel heb afgepoetst)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
@mr_petit:
Lijkt me echt een straf, touren door Toscane in een cabrio.
Was het net als veel van onze platenspelers, ook aan klassieker?
Heb je trouwens nog leuke aankopen gedaan in het buitenland, of had je daar geen tijd voor?

Misschien trouwens wel grappig: de komende tijd wat posts in 'vakantiesferen'.........

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mr_petit schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:18:
Oh nee, ik heb lekker 1,5 week lang met een met een dakloze sportwagen door Toscane gereden ;) :P
Zat er zo'n ding ingebouwd?

Afbeeldingslocatie: http://static3.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/cars/Chrysler-Highway-Hi-Fi-car-record-player.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ben benieuwd! Net deze box besteld:

Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall (4xLP + 2xDVD-V Limited Edition Box Set)

Afbeeldingslocatie: https://www.burningshed.com/covers/large3174.jpg

https://www.burningshed.com/store/opeth/product/179/4070/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 07-10 13:27

Wimmel

Hello

Ik heb de afgelopen week een Dual 1225 waarvan de automaat defect was onder handen genomen. Het originele vet was vergumd. Alles schoongemaakt, opnieuw op de juiste wijze gesmeerd, nieuw netsnoer en interlinks erop en een AT-95E om het af te maken. De kap is gepoetst met commandant en xerapol.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30mux44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2w53ev6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/x3b7us.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/16h22v7.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
En geen enkel onderdeeltje over??????
Petje af _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Hopelijk met wisselaar..........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
InflatableMouse schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:33:
Ben benieuwd! Net deze box besteld:

Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall (4xLP + 2xDVD-V Limited Edition Box Set)

[afbeelding]

https://www.burningshed.com/store/opeth/product/179/4070/
Mooi man!
Laat even weten hoe mooi deze box in het echt is. Ben benieuwd :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 07-10 13:27

Wimmel

Hello

Vintage1967 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:31:
En geen enkel onderdeeltje over??????
Petje af _/-\o_ !
Niks over en net zo belangrijk, niets tekort :) Het hebben van de servicemanual helpt natuurlijk wel en ik maak altijd heel veel foto's tijdens de demontage.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimmel schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:13:
Ik heb de afgelopen week een Dual 1225 waarvan de automaat defect was onder handen genomen. Het originele vet was vergumd. Alles schoongemaakt, opnieuw op de juiste wijze gesmeerd, nieuw netsnoer en interlinks erop en een AT-95E om het af te maken. De kap is gepoetst met commandant en xerapol.
Zo, grondig! Netjes man, die speler kan er weer tig jaar tegenaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 20:55

Zalmanman

So long,

Ben ik weer met wat AtD nieuws:
Al het vinyl komt van QRP!
If you've browsed for the title on Amazon recently you may have noticed that there are a multitude of options for the buyer, including three double vinyl editions, a CD+Blu-ray deluxe and a hybrid SACD. So what's going on, and which edition should the discerning music fan go for?

Let's tackle the vinyl first. Sony are releasing a 200g double vinyl edition "in collaboration" with Analogue Productions. What that means is that the vinyl is being pressed at Quality Record Pressings, the highly regarded Kansas-based pressing plant that is owned by AP. This is for the world, so wherever you buy it, you'll have a QRP pressed vinyl.
Bron: http://www.superdeluxeedi...inyl-and-hi-res-reissues/

Ook staat in dat artikel dat het enige verschil tussen de AP en de Sony-versies de verpakking is. Het gewone vinyl is dus allemaal hetzelfde.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Goeie info, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xgJEaLiYdWjbIvvoYuXzxVaa/medium.jpg
Vandaag eindelijk weer eens tijd voor wat vinyl te luisteren, blijft er altijd wel grappig uitzien zo'n doorzichtige plaat. :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
Wat klinkt Come Away With Me toch lekker op vinyl. En dat bewijst, in deze tijd van speciale releases, dat het met 120 gram, 33 rpm en 20 minuten per kant ook gewoon kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Dat 180 grams nu is vooral een marketingding, zijn er maar weinig die er echt gebruik van maken op zo'n manier dat het echt voordeel oplevert.

Hier ook, net Endtroducing binnen, is een backtoblack release, platen lijken wel onder de confetti te zitten zoveel meuk, ook 2x180 grams en de bron schijnt te cd te zijn :P
Label heeft wel meer rare dingen, Nirvana Unplugged hebben ze ook, volgens mij knettert die plaat bij iedereen.
Dat 180 voegt echt niks toe.

Maar Come Away With Me is wel een lekker album ja... zal die ook weer eens uit de kast trekken.

Afgelopen weken wel meer uitgegeven aan lp's:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/plaatjes6.jpg
Morgen maar door de knosti duwen, is echt nodig bij nieuwe platen.

edit:
Damn, die Endtroducing... cd bron of niet... wat een lekker album :9 Alleen gekocht omdat ie overal in de top-10 trip-hop albumlijstjes stond (En die Morcheeba ook vaak ;p)

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-07-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

masauri

aka qwybyte

MilaNL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:36:
Wat klinkt Come Away With Me toch lekker op vinyl. En dat bewijst, in deze tijd van speciale releases, dat het met 120 gram, 33 rpm en 20 minuten per kant ook gewoon kan :P
Norah? :)
If so, zalige plaat!
Geniet er zelf vaak van.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Allemaal!
Voor een studie-onderzoek ben ik opzoek naar input van vinyl liefhebbers, dan ben ik hier aan het juiste adres geloof ik ;)
Voor Vinyl liefhebbers
Hier het forum met daarin meer uitleg!
Hopelijk spreek ik jullie daar!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 20:00
vorig weekend een rommelmarkt gedaan en wel enkele goeie albums mee genomen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mwz7dz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/k2kdpi.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door serial_killa159 op 14-07-2015 09:08 ]

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Dat was op een normale rommelmarkt?
Of stond daar een handelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 20:00
De zandfeesten in brugge, er staat daar altijd een nederlander die veel mooie dingen mee heeft en aan een mooie prijs. heb er 5 gekocht bij hem.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 16:41
cmndr_adama schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:37:

Het schoot me vandaag ook te binnen dat op zolder bij m'n ouders deze versie van Nevermind nog moet liggen:
[afbeelding]
Binnenkort maar eens op zolder op zoek.
En gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ATAkgZgl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bUyuTRfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

gaaf!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
serial_killa159 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:22:
De zandfeesten in brugge, er staat daar altijd een nederlander die veel mooie dingen mee heeft en aan een mooie prijs. heb er 5 gekocht bij hem.
Is dat een jaarlijks feestje?

Edit: heb net gezien dat het om 3 zondagen gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Vintage1967 op 12-07-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vraagje: welke platenzaak of platenzaken in Antwerpen raden jullie aan? Ik wil, voor ik er eventueel naar toe rijd wel een klein beetje gericht te werk gaan. Ik wil het beperken tot 2 of 3 winkels.

Ik heb gezien dat er een stuk of 12 zijn, waarvan er al een paar afvallen omdat ze of alleen nieuwe albums hebben of in de techno-hoek zitten. Maar dan nog blijven er te veel over.

Mijn muzieksmaak is hardrock, metal, thrash, maar ook prog mag ik graag horen.

Ben ben benieuwd naar jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Ga het antwoord ook onthouden voor als ik er weer eens ben. Qua nieuw spul heeft de Mediamarkt daar best veel liggen, stukken meer dan de gemiddelde MM in Nederland. Echte platenzaken helaas niet tegengekomen afgelopen keer (schijnbaar wel net langs een gelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vandaag een kadootje van mijn vrouw gekregen : Led Zeppelin - Physical Graffity Super de luxe edition box set
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/kl92w20ld/PHLZ.jpg

We gingen naar Pathe Arena en we liepen vantevoren nog even de Mediamarkt aan de overkant binnen. Na de bakken doorgenomen te hebben wilden we weg gaan toen mijn vrouw out of the blue ineens deze box uit de bak pakte, en aangaf, zo hier heb je een vakantiekadootje.

Lieve vrouw toch? O+ :>

[ Voor 47% gewijzigd door Bestla op 12-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Leuk man!

Luistert ze er zelf ook graag naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:49:
Ga het antwoord ook onthouden voor als ik er weer eens ben. Qua nieuw spul heeft de Mediamarkt daar best veel liggen, stukken meer dan de gemiddelde MM in Nederland. Echte platenzaken helaas niet tegengekomen afgelopen keer (schijnbaar wel net langs een gelopen)
Nah, ben het meest geïnteresseerd in 2e hands.
Afijn, gewoon ff de adviezen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
InflatableMouse schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:09:
Leuk man!

Luistert ze er zelf ook graag naar?
:Y
Ze wil ook nog een tattoo van Icarus ( Swan Song label ) hebben. In my time of dying is haar favoriet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En toch is Amused to Death nog niet geannuleerd bij bol. Erg benieuwd. Zal wel weer 3 seconden van tevoren gebeuren ofzo. Heb zowel de normale als de picture disc in de preorder staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Bij North End Haarlem gaat ook alles nog altijd goed. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik die zaak beter vertrouw dan een grote jongen als Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Servor schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:47:
En toch is Amused to Death nog niet geannuleerd bij bol. Erg benieuwd. Zal wel weer 3 seconden van tevoren gebeuren ofzo. Heb zowel de normale als de picture disc in de preorder staan daar.
Ze hebben zelfs een banner, album van de maand met AtD... voor 23.nogwat. Hopelijk komt ie ook gewoon voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Ik kreeg bericht van mijn platenzaak en zij gaven aan dat de platenmaatschappij tegen hun had gezegd dat Bol zeker niet voor die prijs kunnen gaan leveren. Alle backorders zijn door de maatschappij gecanceld. Afwachten of het klopt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43
@TS
Arnhem:
Play It Again (bestaat deze nog? kan geen site vinden, enkel google maps info)
Play It Again bestaat niet meer inderdaad.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Laat maar, verkeerd gelezen ;)

[ Voor 77% gewijzigd door InflatableMouse op 13-07-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik gebruik een Shure V15 III element, blijkbaar met een output van 3,5 mV / 47 Ohm.
Mijn versterker 'vraagt' voor de phono ingang 10 mV / 47 Ohm.

Betekent dat dat ik een voorversterker moet aanschaffen, of zijn er elementen die die 10 mV leveren?
Ik heb ze nog niet gevonden maar wel gezien dat een AT 440 Mlb 4 mV / 47 Ohm levert, en dat komt niet in de buurt :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Moet gewoon werken toch? 10mV zal wel de max input zijn. Geen voorversterker nodig hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 13-07-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Tja, maar feit is dat ik het volume nu op 55 moet zetten terwijl het volume voor de tv, dvd en decoder niet hoger moet dan 40. En dan is het volume van de platenspeler volgen mij nog steeds lager.
Bij de versterker waar de platenspeler tot nu op aangesloten was, is dat verschil niet zo groot. Ik zal ook eens de specs van die versterker opsnorren.
Bedankt voor je reactie, Redhawk.

Leuk trouwens dat jij en je vrouw dezelfde hobby / passie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Met een voorversterker kan je hem op een normale line in aansluiting aansluiten. Maar ik ging uit dat phono gewoon phono is en dat een platenspeler gewoon moet werken daarop. Mijn Denon receiver moet ook fors harder als ik platen draai, en dat gaat nog via een mengpaneeltje die als pre amp werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, meestal is het gemiddelde geluidsniveau van een plaat(enspeler(ingang)) lager, helemaal bij de oude platen. Die deden namelijk nog niet mee aan de "loudness wars" en zijn dus opgenomen met het uitgangspunt een maximale dynamiek in plaats van een maximale geluidsdruk vlak tegen het clipping niveau (of daarover :/). Da's vaak het geval bij CD's / MP3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik moest op mijn Denon receiver (AVR-4306) het input volume compenseren in de setup met het maximum van +12dB en iets als de HTPC moest dan nog met -6dB anders waren de verschillen ook zo groot.

Nu met de losse stereo voorversterker en 2 eindbakken heb ik die luxe niet meer en moet ik inderdaad oppassen als ik een plaatje heb gedraaid en ik schakel naar de HTPC zit iedereen met z'n kop in het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Als ik jullie reacties zo eens lees, is het geen probleem voor de apparatuur.
Het is alleen zaak om het volume weer terug te zetten na het draaien van een plaat >:) .
Gelukkig gaat de versterker weer naar een (laag) standaardvolume nadat hij uit is gezet. Dat scheelt weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Bestla schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:06:
Oh ja van Todd Rundgren's Utopia ook.
[afbeelding]

Met een wit Bearsville label met Not for Sale sticker op de hoes.
Is een van mijn nieuwe 'oude' aanwinsten!
Maar dan de gewone versie. Kan ook niet anders voor € 3,00.
Deze artiest is voor mij volledig onbekend.
Ik heb een stukje geluisterd en heb het idee dat een album is waar je aan moet wennen en wat moet groeien, zoals dat zo mooi het. Er zitten in ieder geval opvallende stukjes in. Omdat ik de laatste tijd meerdere albums op de kop heb getikt en bezig ben om te zoeken naar een nieuw tv meubel en tweede draaitafel, heb ik dit album bijvoorbeeld nog niet eens helemaal kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Naast het volume verschil maakt mijn versterker ook een enorme plof over de speakers op het moment dat ik mijn platenspeler aan zet. Ik zet hem meestal even op cd als ik hem aan zet. Wel lastig als je de platenspeler uit moet zetten na iedere kant om de draaien van de motor te stoppen. Is hier een oplossing voor dat iemand weet?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Apart, meestal is het elektrische circuit volledig gescheiden van het audio circuit, dat is gewoon een kabel die rechtstreeks de arm in gaat...

iets met aarde misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Telfordia schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:43:
Naast het volume verschil maakt mijn versterker ook een enorme plof over de speakers op het moment dat ik mijn platenspeler aan zet. Ik zet hem meestal even op cd als ik hem aan zet. Wel lastig als je de platenspeler uit moet zetten na iedere kant om de draaien van de motor te stoppen. Is hier een oplossing voor dat iemand weet?
Wat ik als eerste zou proberen is de platenspeler op een andere input van de versterker of een volledig andere versterker aansluiten, of een andere platenspeler proberen op dezelfde input als de huidige. Moet je natuurlijk wel even hebben :S . Zo kan je mogelijk een paar mogelijke bronnen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Het kan ook zijn dat er een mutingcircuit in de platenspeler zit.
dat is meestal een relais of schakelaar, en als de muting naar aarde niet goed is kan ik me voorstellen dat dat knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Net terug van een hiking trip door Mongolië. Mijn pa heeft naast het geven van water aan mijn plantjes ook nog eens mijn pakketjes bij het postkantoor opgehaald. En ik wist dat dat om een enorme stapel platen ging :D

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/zs7k1.jpg

Karnivool - Asymmetry
Karnivool - Themata
Karnivool - Sound Awake
Perturbator - I Am the Night
Perturbator - Terror 404
Xanthochroid - Incultus
Öxxö Xööx - Nämidäë
Öxxö Xööx - Rëvëürt
Gost - Behemoth
Maudlin of the Well - Leaving Your Body Map
Maudlin of the Well - Bath
Corpo Mente - S/t
Massive Attack - Mezzanine
Biosphere - Microgravity

Het gros komt uit de Blood Music stal en is zeer gelimiteerd... Het Biosphere album (3 LP's) is een crowdfunding project en bestaat uit 232 genummerde exemplaren. De 3 Karnivool platen komen uit Australië (was inclusief verzenden nog onder de 100 euro).
Al met al heb ik wat te luisteren de komende dagen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mooi spul hoor! Ik zou me best eens een dagje of twee met jouw collectie willen vermaken. Denk dat ik er een hoop nieuws van kan leren :9~ .

Ik verwacht vandaag of morgen m'n Opeth 4LP box (live Royal Albert Hall). Errug benieuwd, hoop dat tie beetje goed klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Voor de mensen in Den Haag en omgeving, toen ik weg liep bij Empire Records in de Korte Houtstraat zei de eigenaar nog wel even vluchtig: ''blij dat de zaak bijna verkocht is''....
Ik heb eigenlijk niet verder gevraagd (wilde voor het defilé de stad weer uit zijn) dus weet ook niet of er iets heel anders in gaat komen of dat iemand het gewoon overneemt. Het zal in ieder geval nooit meer hetzelfde zijn om door de bakken te zoeken in de rooklucht.
Nog meer info hierover? Zou erg jammer zijn als Empire verdween. Ik ben er 11 juli in ieder geval nog geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad jammer zijn als Empire weg gaat. Eigenaar moet je leren waarderen (vraag voor de grap ff of je mag pinnen onder een tientje..), maar heeft mooie sortering vinyl! Kom er nu een jaar of 3 (woon in de buurt) en slaag er altijd wel.

Ik heb bij hem twee weken terug onder andere de soundtrack van The Lost Boys gekocht, nice one! Ik ben een sucker voor theatrale 80's muziek.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e24mCuC.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
^die heb ik geloof ik nog ergens op heuse CD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Op een WATTE!?

:+ })

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Die film is uit 1987.
Dat is het eerste jaar dat er in Nederland meer CD's dan LP's verkocht werden.
Dat komt misschien wel door mijn CD......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik hoop niet dat je je al te schuldig voelt voor deze zwarte pagina in onze geschiedenis ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Grappige quote op een hoes uit 1977:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/108babm.jpg

Alsof ze het crossley tijdperk zagen aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Pioneer speler loopt opeens aan (platter). Geen idee hoe dit komt, net alsof het lager hangt waardoor die de bodem raakt. Je ziet dan ook wat strepen op de bodemplaat.
Kan het zijn dat een platter zakt?
Het lijkt me zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Lijkt dat de spindle oid los is gaan zitten. Die centrale as zit vast in een lagerhuis, en als dat los is gaan zitten, dan kan je dit verzakkingsverschijnsel gaan krijgen.

Controleer of alles nog vast zit zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 20:32
mr_petit schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:55:
Grappige quote op een hoes uit 1977:

Alsof ze het crossley tijdperk zagen aankomen....
Probeer Tubular Bells eens:
This stereo record cannot be played on old tin boxes no matter what they are fitted with. If you are in possession of such equipment please hand it into the nearest police station.
:D

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:57:
Mijn Pioneer speler loopt opeens aan (platter). Geen idee hoe dit komt, net alsof het lager hangt waardoor die de bodem raakt. Je ziet dan ook wat strepen op de bodemplaat.
Kan het zijn dat een platter zakt?
Het lijkt me zo raar...
Wat voor Pioneer speler? Indien het een model is met verend subchassis kan het ook zijn dat het daaraan ligt, ingezakte vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Misschien maar wat fototjes plaatsen inderdaad.

Om dat te krijgen moet je wel een vaste dekplaat hebben met los, verend plateau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen Herman..

Zojuist in Alphen aan den Rijn geweest (nooit eerder geweest, ik werd er niet vrolijk van). Heb daar de zaak "Vinyl & More" bezocht. Eerst twijfelde ik of ik wel goed zat, is indoor winkelcentrum, en ze verkopen in de winkel net zoveel kleding (voor oudere vrouwen) als vinyl. Ik ben aangenaam verrast dor de mooie collectie platen, en de prijzen vielen me ook enorm mee! Aanrader als je er eens in de buurt bent. Ze verkopen ook tweedehands spelers met AT95e's erop.
Ik heb deze van de Tom Tom club meegenomen, was ik al tijd naar op zoek, Near Mint.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zIXOKBI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Opeth is al tijdje binnen maar was niet in de gelegenheid eerder de foto's te posten. Mooie box, gatefold sleeves en mooi boek er bij. Ik heb nummertje 2916 van 4000.

Geluid is zo goed als perfect! Gasten kunnen ook behoorlijk goed spelen zeg.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QTEFePAvXgve7apbc0VTr51n/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UoE5jsx4rGoBUabYiG8aPmDI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Wow, mooi lettertype van Opeth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Het lijkt er op dat ik een mooie Thorens 166 op de kop kan tikken via MP!
De verkoper wil vandaag beslissen en het dit weekend afronden.
Uiteraard ga ik hem eerst bekijken (en dan bedoel ik de Thorens :P ) voor ik koop.
Ik bedoel, hij kost wel een paar Euri's, toch?

Hopelijk kan ik dit weekend een paar foto's posten en nog belangrijker, genieten van de Thorens. Het is de bedoeling dat deze beneden komt te staan en dat de Dual terug gaat naar boven. Die staat nu tijdelijk in de woonkamer.

Even wat anders. Klopt het dat de AT95 bij Thakker zo goedkoop is geworden, of is hier wat anders aan de hand :? :? :? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:20:
Balen Herman..

Zojuist in Alphen aan den Rijn geweest (nooit eerder geweest, ik werd er niet vrolijk van). Heb daar de zaak "Vinyl & More" bezocht. Eerst twijfelde ik of ik wel goed zat, is indoor winkelcentrum, en ze verkopen in de winkel net zoveel kleding (voor oudere vrouwen) als vinyl. Ik ben aangenaam verrast dor de mooie collectie platen, en de prijzen vielen me ook enorm mee! Aanrader als je er eens in de buurt bent. Ze verkopen ook tweedehands spelers met AT95e's erop.
Ik heb deze van de Tom Tom club meegenomen, was ik al tijd naar op zoek, Near Mint.
[afbeelding]
Ik snap even niet waarom je er niet vrolijk van werd.
Als ik je post verder lees geef je het tegenovergestelde aan.
Zelf ben ik er overigens nog nooit geweest. We komen gewoonweg nooit in die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:20:
Balen Herman..

[afbeelding]
En je weet dat T vd V hier in De Ridderhof zijn geweer leegde ? Dwz het centrale pleintje waar de roltrap omhoog komt.
Rare winkel daar. Meer een bezemkast , maar wel leuk. je kan gewoon een lp opzetten als je dat wilt. :)
Ik woon trouwens een dorp verderop, in Woubrugge. Mijn moeder heeft T zien schieten, en heeft het er nog moeilijk mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 16-07-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Vintage1967 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:39:

Even wat anders. Klopt het dat de AT95 bij Thakker zo goedkoop is geworden, of is hier wat anders aan de hand :? :? :? :? :? :? :? :?
Ja klopt wel.
ongeveer 5 euro in prijs gedaald tov een jaar oid geleden.
Koopje.

Ik ben weer helemaal blij *O*

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/sony/precise/sh-165.jpg

zeldzame headshell van sony waar ik al heel lang naar zocht (ik heb er nog 2).
Op marktplaats voor maar 25 euro :*)
Op ebay duitsland of USA komen ze regelmatig langs, maar dan kosten ze 70-80 euro, en dat vind ik gewoon teveel voor een headshell, ook al is het een aluminium/carbonfiber legering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Is die niet van de PS-X40 of 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja, ps-x50/60/65/70/75, ps-b80 en ps-p7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintage1967 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:05:
[...]

Ik snap even niet waarom je er niet vrolijk van werd.
Als ik je post verder lees geef je het tegenovergestelde aan.
Zelf ben ik er overigens nog nooit geweest. We komen gewoonweg nooit in die regio.
Het platen assortiment van die winkel vind ik top, ik doelde op de sfeer in Alphen aan den Rijn en vooral het winkelcentrum Ridderhof.
Bestla schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:27:
[...]

En je weet dat T vd V hier in De Ridderhof zijn geweer leegde ? Dwz het centrale pleintje waar de roltrap omhoog komt.
Rare winkel daar. Meer een bezemkast , maar wel leuk. je kan gewoon een lp opzetten als je dat wilt. :)
Ik woon trouwens een dorp verderop, in Woubrugge. Mijn moeder heeft T zien schieten, en heeft het er nog moeilijk mee.
Ik maakte de associatie inderdaad ter plekke maar wilde er niet naar vragen. Herkende de setting uit de verslaggeving op gegeven moment. Troosteloos gebeuren dat winkelcentrum, rare zaak. Maar wel de moeite waard!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Queen liefhebber met een goed gevulde beurs...

http://www.whathifi.com/n...-and-queen-rega-turntable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

£285 is zo'n €410 voor de boxset en £350 is zo'n €504 voor de platenspeler :|
Sorry, maar uitmelken vind ik dit wel een beetje. Zouden die platen écht beter klinken dan de al uitgegeven remasters? Ik heb echt het gevoel dat het meer een hebbeding is, een collectors item. Die platenspeler ziet er wel erg mooi uit met het Queen logo, maar volgens mij kan je voor een dikke €500 wel iets beters (tweedehands) op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Het lijkt gewoon een Rega RP-1 te zijn en daarvoor is £350 best een redelijke prijs. De boxset is natuurlijk veel te duur maar alle vinyl is veel te duur op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
410/18=22.50 Euro per plaat

Volgens mij betaal je zoiets ook als je alles nieuw zou willen kopen. Al kan je dan natuurlijk wel de albums die je niet wilt hebben eruit laten.

Dus als je alles van Queen wilt hebben en het geld ervoor over hebt kan het een redelijke deal zijn. + Extra merchandise :P

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Mooie box daar niet van, maar toekomstige platen die gaan uitkomen zitten er dan weer niet in natuurlijk.
Live At The Rainbow '74 zit er ook niet in en zo zullen er nog wel zijn.
Dat vind ik dan persoonlijk wel weer jammer.
Maar goed, voor de verzamelaar van special editions zeker?

In ander nieuws, deze wedstrijd heb ik gewonnen:
"Deze week kregen we een mailtje van een Belgisch platenlabel, met de mededeling dat er een paar dagen later een mysterieuze 7" -zeer gelimiteerd- in onze bus zou zitten. Deze zouden we dan mogen weggeven aan onze klanten. En zo geschiedde... De 7" is in ons bezit, nu is het aan jullie om dit enigma winnen!"
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11695725_861235640636796_6845382785407046280_n.jpg?oh=94c28421738987a88a5c45d8c65bea61&oe=561CEC04

Maar kan pas maandag gaan om hem op te halen, ben wel benieuwd wat het is :P
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ss
Cap schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:28:
[...]

Wat voor Pioneer speler? Indien het een model is met verend subchassis kan het ook zijn dat het daaraan ligt, ingezakte vering.
Sorry, had het een beetje druk van de week. Maar is een 112d. Weet je dan genoeg? Heb een beetje lopen klooien en platter omhoog getrokken. Doet het nu weer effe, maar ben bang dat het snel weer terugzakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even rond gezocht op internet via Google en kwam uiteindelijk een plaatje tegen van het binnen werk van de Pioneer PL-112D... De speler heeft een geveerde subchasis en de kans dat het probleem ook door de afstellingen van de veren wordt veroorzaakt is zeer aannemelijk... Maar dat hoeft natuurlijk niet perse zo te zijn...

Enfin, hieronder het plaatje van het binnen werk die ik gevonden heb:
Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll310/shaorin-chan/PIONEER%20PL-112D%20-%20PL-510A/DSC_6785.jpg

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 07:31:
Even rond gezocht op internet via Google en kwam uiteindelijk een plaatje tegen van het binnen werk van de Pioneer PL-112D... De speler heeft een geveerde subchasis en de kans dat het probleem ook door de afstellingen van de veren wordt veroorzaakt is zeer aannemelijk... Maar dat hoeft natuurlijk niet perse zo te zijn...

Enfin, hieronder het plaatje van het binnen werk die ik gevonden heb:
[afbeelding]
Is dit een kwestie van nieuwe veren (ouderdom) denk je, of kun je dit afstellen?

Legde laatst een 200 grams plaat van de Doors op de speler, was meteen vreselijk aan het aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 06:34:
Lijkt dat de spindle oid los is gaan zitten. Die centrale as zit vast in een lagerhuis, en als dat los is gaan zitten, dan kan je dit verzakkingsverschijnsel gaan krijgen.

Controleer of alles nog vast zit zoals het hoort.
Yep, heb ik gedaan. Zit een geribbeld hard plastic rondje om de as. Zou die kunnen schuiven? Lijkt muurvast te zitten namelijk...
Moet er misschien nog iets tussen de as en het lagerhuis zitten? Kogeltje of zo? In de as zelf zit wel een soort kogeltje met vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:50:
Misschien maar wat fototjes plaatsen inderdaad.
Heel dom, maar heb geen idee hoe dat moet...
Kan dit alleen via een andere service, bijvoorbeeld Dropbox of rechtstreeks invoegen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Plaatje moet ergens geupload staan (bijv met een gratis service als tinypic) en dan de [img] tags gebruiken.

zie ook
Wikipedia: BBCode

In het uitgebreide reactievenster staat denk ik ook wel ergens een knopje die de img tags invoegt

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 18-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou de 1210 is weg en de Dylan's zijn binnen. 2 staan er in backorder. Maar wow, wat zijn ze ongelofelijk mooi zeg!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LO91T1UISOaPYLkrNplsOBhW/medium.jpg

Ps. Zit op mn foon, ik zal zo het plaatje draaien (pun intended >:)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 11:34
Hallo Vinyl-lovers,

Even mezelf voorstellen, ik ben Allan en net als velen onder jullie opgegroeid met vinyl, overstap gemaakt naar CDs, dan naar MP3/FLAC om uiteindelijk weer bij de eerste liefde terecht te komen.
Een audiofiel ben ik nooit geweest, een muziekliefhebber des te meer. SACD, klinkt mooi, maar met gewone CDs was ik al meer dan tevreden, zelfde met 24-bit audio...FLAC is al meer dan voldoende voor me.

Tussen 1980 en 1986 werden de kiemen gezaaid, met twee vrienden samen waren we gek op Heavy Metal en hadden het geluk om de volledige NWoBHM mee te maken.
Als ik mijn zakgeld spaarde kon ik ongeveer om drie weken een plaat kopen, mijn vrienden ook, dus spraken we af en spendeerde we elke zaterdag uren in het luisterhokje van de plaatselijke platenboerin,
een zeer vriendelijke dame die ons uren naar alles liet luisteren en dan kocht één van ons een plaat. De week erop hetzelfde scenario en dan kocht een ander een plaat. En natuurlijk namen de twee die die week geen plaat kochten onmiddellijk de "nieuwe" plaat op, op casette (en uren leuteren wat er nu eigenlijk beter was Maxell of TDK).

Toen ik in 1986 bij iemand voor het eerst een CD hoorde,was ik verkocht en kwamen bijna al mijn platen in de verkoop..maar gelukkig niet allemaal.
En dan decennia lang CDs kopen, qua muziekkeuze evolueren en nooit meer naar de platen omkijken.

Als jongere had ik helaas slechts een brakke plaenspeler,het merk weet ik niet meer, maar het ding was gemonteerd (samen met een versterker) in wat op een oude houten reiskoffer leek. Er was ook een gigantische deksel voor, ook in hout.

Je kon dus de gehele unit toeklappen en meenemen (er was zelfs een handvat). Alleen was het ding zo zwaar en lomp (ongeveer twee keer de breedte van de platter) dat een oude tante het me als geschenk gaf. Het merk ben ik al lang vergeten, maar ik denk dat het ofwel een Duitser was of een van de vele Philips-neven (Sierra ?)

Anyway, het speelde voor geen ruk, was lelijk en onhandig en het ondererp van vele grappen van mijn vrienden, maar het speelde mijn plaatjes af en ik was er tevreden mee.
Wat ik natuurlijk wilde was een mooie Technics of Thorens, maar die waren zo duur dat het een droom bleef.

Vorige maand kwam ik toevallig op een rommelmarkt een zeer mooie Technics SL-1500 tegen, dezelfde die een vriend van me had en waar we allemaal af moesten blijven.
Tot verbazing van mijn vrouw en kinderen, kocht ik toch wel zeker, niet wetend als het werkte. Nu de stofkap was bijna krasloos en alles zag er zeer netjes uit.

Ik ben op dit moment een tuinbureau aan het (laten) bouwen waar ik van plan ben om ook wat muziek te kunnen beluisteren, en een platenspeler met mijn oude LPs leek plots een leuk idee.

Thuisgekomen bleek natuurlijk dat geen enkele van mijn versterkers een Phono ingang had (duh!)...dus testen kon niet.
In het tuinbureau komt een B&W Zeppelin om vooral muziek van mijn netwerk te streamen, maar als ik daar de Technics aan zou kunnen koppelen zou dat dus ideaal zijn voor mij.
Dus kocht ik een Art djpre ii phono pre-amp om deze aan mijn Zeppelin te koppelen. Voor velen onder jullie misschien slechts een stuk speelgoed, maar voor mij meer dan voldoende.

Eindelijk kon ik mijn Technics laten proefdraaien, hij blonk ondertussen als een spiegeltje, want meer dan poetsen kon ik niet doen.
Helaas bleek ook deze oude strijder problemen te hebben om zijn snelheid te houden, op 45 toeren speelde hij wel constant, dus redeneerde ik dat het de motor niet kon zijn en ging ik online op zoek naar info.
Alles uit elkaar gehaald, printplaat er uit en de 5 potentiemeters onder handen genomen met Deoxit, daarna alle stof weggeblazen en alle contacten goed bekeken.
Toen ik hem weer in elkaar zette, was het even spannend...maar nu draaide hij als een zonnetje.

Nu, ik merk dat ik alweer veel te veel heb geschreven en nog niet halverwege mijn verhaal zit, en zelfs mijn vraag nog niet gesteld heb (ja, er komt uiteindelijk een vraag na dit lang betoog).
Dus deel 2 komt er vandaag of morgen wel aan, als ik weer wat tijd heb.

Overigens werd dit alles geschreven terwijl ik naar Double Live Gonzo van Ted Nugent aan het luisteren ben, op mijn oorspronkelijk exemplaar die 35 jaar geleden kocht. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door chromium op 18-07-2015 15:28 . Reden: zpelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Mooi stukje en heel herkenbaar... ben zelf ook enorm bij dat ik mijn Lp's nooit verkocht heb.
Ben benieuwd naar de vraag!

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel herkenbaar inderdaad... Bij mij ging het iets anders, ondanks het feit dat ik vroeger als eerste radio een goedkope Sound & vision had van de Hema met platen speler, had ik geen binding met de muziek van die tijd en eigenlijk was ik destijds te jong (+- 5 jaar oud was ik toen) om te snappen wat LP's waren... Ik speelde wel wat af, maar geen benul van hoe of wat... En een echt eigen muziek smaak had ik toen nog niet...

Toen ik eind 2006 begin 2007 bij Sounds in Venlo aan kwam zag ik op de tweede etage 2de hands LP's liggen... Bakken vol, maar ook nieuwe 12 inch single's zag ik liggen... Uit die laatste bak pakte ik Freeloader - Pure Devotion en nam hem op de gok mee naar huis zonder 'm te beluisteren...

Aldaar speelde ik de single af op een chinese pruts platen speler van een of andere postorder shop die mijn vader dat jaar had gekocht om zijn eigen LP collectie weer te kunnen spelen... Ding klonk nergens naar natuurlijk... Mijn interesse in LP's was direct weg op dat moment...

Tot dat ik die LP per toeval op een veel betere speler hoorde afspelen... Wauw! Kan dat ook zo klinken? Nooit geweten dat er zoveel verschil kon zijn met spelers onderling... Mijn interesse was eind november 2007 weer helemaal terug...

Ik ben me gaan verdiepen in de techniek en na verloop van tijd wist ik het zeker: ik wil ook een platen speler... En toen kwam mijn eerste eigen platen speler: een Mc Crypt DJ-2650B van Conrad... Jarenlang lol aan beleeft,.. Maar de speler was op een gegeven moment versleten en toen heb ik 'm vervangen door een Thorens TD-318 MKI waarbij ik nog meer verrast werd over hoe goed LP"s kunnen klinken...

Zo goed als alle 12" singles (die ik gekocht had in de loop der tijd) heb ik de deur uit gedaan om zo te vervangen door volledige albums, maar de twee eerste 12" singles heb ik nog steeds (milk inc - Sunrise en Freeloader - Pure Devotion).. Gewoon ter gedachtenis aan dat eerste kennis makings moment met vinyl wat eigenlijk mij in eerste instantie op het verkeerde been zette (ik kon ze gewoon niet weg doen)... :)

Op dit moment is de LP mijn hoofd geluidsmedium... Wat inhoudt dat ik eerst kijk of het album wat ik zoek ook op LP beschikbaar is (en dat is tegenwoordig steeds vaker het geval)... Dan koop ik de LP en als er geen LP beschikbaar is dan koop het album op CD, maar dat probeer ik tot een minimum te beperken... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Ok, deel #2 ;)
Tja, dat verkopen van mijn LPs...hoe gaat dat. Je bent jong en je wilt een DVD-speler, de goedkoopste was +- 250 euro (Philips), wat vandaag al gauw 600 Euro is...en als scholier helemaal onbetaalbaar zonder het grootste deel van je collectie te verkopen. Terwijl je je vinyl verkoopt denk je stiekem "idiote koper, wie wil er nu nog vinyl, ik koop het straks toch wel op CD"... terwijl nu blijkt dat ikzelf de idioot was.
Ik heb nu nog op zolder een kleine 2500 CDs...en alhoewel ik al 5 jaar geen CDs meer speel, maak ik niet tweemaal dezelfde fout en blijven ze netjes opgeborgen.

En nu terug naar memory lane...en uiteindelijk mijn vraag.

De eerste LP die ik speelde op mijn "nieuwe" Technics SL-1500 was "Killers" van Iron Maiden, blij als een kind natuurlijk...en oh...kraakjes hier en daar, was bijna vergeten hoe dat klonk.
Geluid was gewoon goed, ik had veel minder verwacht. Dus heel blij daarmee. De rest van mijn ouwe platen van zolder gehaald (een stuk of 60) en beslist dat ze even wat liefde verdienden.
Dus een een Knosti wasstraat, anti-static binnenhoezen (zwarte, want Heavy Metal etc..) en plastic beschermhoezen gekocht. Een volledige dag alle platen gewassen (per batch van 10) en terwijl de platen droogden, alle platenhoezen gekuist met "Pledge" (meubelpoets in een aerosol) en zeker 10 oude T-shirts. Na een uur of 4 begon het echt een sleur te worden, maar gelukkig kon ik al de eerste platen beluisteren om de pijn wat te verzachten.

Een aantal LPs, vooral mijn eerste hebben een zwaar leven gehad, veel geknisper (haarvuurtje) en hier en daar een fikse TIK, maar een groot aantal waren nog in zeer goede staat. Ik denk niet dat ik iets heb dat nog in NM is, maar ook niks lager dan VG. Dus al bij al valt dat wel mee.

Maar dit vinyl-gedoe is zo gevaarlijk en verslavend dat ik al vlug mijn weg vond naar Discogs...want ik heb nu het plan opgevast om al de LPs die ik vroeger had gewoon opnieuw te kopen, oh en deze die ik van mijn vriendjes opnam op casette gewoon ook natuurlijk.

Het bleek een serieuze hersenoefening te zijn om te herinneren wat ik allemaal 30-35 jaar geleden had in mijn collectie, maar uiteindelijk had ik een lijstje met nog een plaat of 60-70.
Daarvan heb ik deze week er een goede 20 gekocht (opnieuw Knosti-time) en de rest zal ik mettertijd nog wel bijkopen.

Ik wist wel vaag dat nieuwe muziek nu weer verschijnt op Vinyl, maar had helemaal geen idee dat oude meuk ook weer wordt herdrukt en heb dus besloten dat ik de platen die ik het meest koester gewoon nieuw zal kopen, dus de eerste 6 Iron Maiden platen, de eerste 4 Led Zep albums, wat Black Sabbath, wat Judas Priest etc...

Volgende maand ga ik voor 3 weken naar New York, dus zal even op St. Mark's place rondneuzen, daar kocht ik in diverse winkeltjes in de jaren '90 koffers met CDs, dus vinyl zal ik er hopelijk ook wel vinden.

Ondertussen na enkele weken leven en liefhebben met mijn platendraaier vielen er twee zaken negatief op, ten eerste als ik wat te dicht rond de Technics liep (oude houten vloeren) versprong de naald nu en dan, gelukkig kon ik dit relatief makkelijk oplossen door halve squashballen als dempers te gebruiken. Ik denk niet dat het zou lukken om te moshen en te headbangen, maar daar heb ik ook niet echt meer zin in.

Het tweede is wat serieuzer (en de eigenlijke vraag ! !), het valt me op dat de laatste tracks op elke kant vaak wat minder van kwaliteit zijn, en ik las dat een reden kan zijn dat de naald versleten is. Het huidige element is me onbekend, geen merk of nummer er op.
Na heel veel zoeken denk ik dat het nog altijd het originele Technics element is met een Tonar 940 DS (transparant oranje) vervangnaald.Een el-cheapo standaard vervangnaald dus.

Graag zou ik upgraden naar een Ortofon 2M Red element, maar ik ben wat bang om deze zelf te vervangen. Er is niet echt een winkel in de buurt, dus zou ik het online bestellen en zelf moeten vervangen. Maar ik word een beetje bevangen door al de specs en instructies en jargon om een element "goed" te plaatsen...
Dit is echt terra incognito voor mij en weet echt niet hoe en waar te beginnen. "Overhang, gewicht, tracking aanpassen Brrr scary.

Ik zie er echt tegen op om de switch te doen, maar ik wil dan ook al die LPs die ik nieuw zal kopen niet nodeloos teisteren met mijn oude naald.

En, oh ja, dit stukje werd (voor mij althans) opgefleurd door "Breaker" van Accept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Accept, goede smaak! ha ha en Killers is een machtig album.

Over het vervangen van een element/naald is erg veel te vinden en is relatief makelijk te doen.
Vinylengine is een goede plek om te kijken.
Het zijn maar vrier draadjes uiteindelijk en het afstellen natuurlijk ;-)

Kun je de splr ook aan de muur hangen? Als die van steen is kun je nog eens een vreugde sprong maken zonder de plaat te verknoeien.

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als inner groove distortion. Voor je wat nieuws koopt zou je kunnen checken of alles goed afgesteld en uitgelijnd is.
Maar een beter element kopen lijkt me interresanter. Check de Audio Technica AT95E bijvoorbeeld een in de shop van William Thakker.
Of als je meer budget hebt de AT440mla of mlb. Gelijk van die inner groove distortion af, trackt als de beste.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Bedankt voor de suggesties !
Bedoeling is, eens de garden office er staat de platendraaier aan de muur te bevestigen.

[ Voor 61% gewijzigd door chromium op 18-07-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:04:
Klinkt als inner groove distortion. Voor je wat nieuws koopt zou je kunnen checken of alles goed afgesteld en uitgelijnd is.
Maar een beter element kopen lijkt me interresanter. Check de Audio Technica AT95E bijvoorbeeld een in de shop van William Thakker.
Of als je meer budget hebt de AT440mla of mlb. Gelijk van die inner groove distortion af, trackt als de beste.
De AT440mla lijkt wat overkill voor mij, ik had al gedacht aan de AT95E maar was onder de veronderstelling dat de Ortofon 2M Red iets beter was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Heb ze beide gehad en de 2M Red trackt iets beter maar rechtvaardigt het prijsverschil helemaal niet. Uiteindelijk zijn het beide bonded elliptical naalden, dus het verschil is echt niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Heeft wen SL1500 ook geen geveerd subchassis...? Ding is wel erg goed, leuk element, goed afstellen en je hebt nooit meer wat Anders nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is eigenlijk eerst, welk (Technics) element zit er nu onder? Als het de originele, bekende EPC-270c of EPC-270C-II is dan doet die in niets onder voor de AT95E, en dan is dit een goede optie:

http://link.marktplaats.nl/m946101092

Van origine heeft de 270c een transparant groen naaldje

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/img_9112knhy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/429644/epc-270c-ii_209920.jpg

...maar in vervangerland kom je ze inderdaad transparant oranje tegen:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mVO90Hwg5ZPR5Ft0RiaIw-A.jpgAfbeeldingslocatie: http://cleorec.de/naber01/nadeln/eps52ebay200x150.jpg

Uiteraard is uitlijning, balanceren arm en de juiste naalddruk en anti-skating ook van
belang voor het zo goed mogelijk afspelen van de binnenste groeven. Maar let wel, het kan "zo goed mogelijk" maar perfect is het nooit. De naald heeft het in de binnenste groeven altijd moeilijker dan in de buitenste.
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:58:
Heeft wen SL1500 ook geen geveerd subchassis...? Ding is wel erg goed, leuk element, goed afstellen en je hebt nooit meer wat Anders nodig :-)
Nee, de 1300-1500 serie niet, da's voorbehouden aan de 1600-1800 en de mk2 series. Is overigens niet per se een nadeel hoor, geen gezeur met ingezakte / scheve vering. ;)
Motorisch en arm technisch inderdaad: erg goed. :Y

[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 18-07-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Ok, heel veel info gekregen, waardoor mijn dank :)
Ik heb even mijn element goed bekeken en daar was niks op te zien, dus alles maar gedemonteerd *zucht*.
Wat zijn die vijsjes/moeren moeilijk om weer netjes in elkaar te krijgen... nou moe.

Anyway, ook binnenin niks te zien, dus is het geen origineel Technics element weer, maar daar, aan de binnenkant, heel moeilijk te lezen want "gegoten" in het plastic...staat er
- AT-71
-Made in Japan
-034

Dus blijkbaar zit er een Audio-Technica AT-71 AT71 cartridge in... maar zonder de kenmerkende sticker Audio-Technica sticker.

Deze dus : Afbeeldingslocatie: http://www.vinylengine.com/images/cartridgedb/at_71.jpg
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.