Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Bedankt voor jullie reacties, en dat zo laat (of vroeg) nog....

De befaamde steuerpimpel ken ik, tenminste daar heb ik over gelezen, en die zit onder andere op de 701 en niet op mijn 704.
Het is jammer genoeg niet iets wat los is geschoten en weer terug geduwd moet worden. Bij het terugbrengen van de arm in de steun, zit alles weer op z'n plek, tot de arm opnieuw naar binnen bewogen wordt. En het kan natuurlijk ook zo zijn dat de oorzaak ergens anders zit. Wie het weet mag het zeggen.

Had ik net een nieuw exemplaar van 'Orchards/Lupine', heb ik m'n platenspeler om zeep geholpen :F

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
Nieuwe kickstarter:
Afbeeldingslocatie: http://freshgadgets.nl/wp-content/uploads/2015/06/floating-record-platenspeler2.jpg

https://www.kickstarter.c...cordtm-vertical-turntable

Een een of andere designer heeft er ook eentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.want.nl/wp-content/uploads/2015/06/Toc-platenspeler-want-1.jpg

http://www.want.nl/de-ver...nieuwe-muzikale-dimensie/

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Het lijkt me niets zo'n speler. Mechanisch de naaldruk goed houden lijkt me het moeilijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vintage1967 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:28:

Had ik net een nieuw exemplaar van 'Orchards/Lupine', heb ik m'n platenspeler om zeep geholpen :F
Gelukkig heb ik het probleem op kunnen lossen oOo .
Op de een of andere manier is er blijkbaar iets stroever gaan lopen of klem komen te zitten door de dikkere kabel. Na het opnieuw vastzetten loopt alles weer als een zonnetje en schalt DeWolff uit de speakers.

Enig minpunt is nog steeds dat het rechterkanaal minder vol klinkt dan het linker.
Dit speelt gelukkig alleen bij hardere volumes ;) .
Dat wordt weer verwisselen, vervangen, luisteren en er uiteindelijk achter komen wat het probleem is.
Zelf denk ik aan de Azimuth, maar ga die maar eens goed afstellen als je geen apparatuur en gereedschap hebt :F .

Voorlopig maar weer genieten van mijn vinyl d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 12:10

ktf

Vintage1967 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:36:
En wat is een CD dan saaaaaaaai :Z
Nogal wiedes: als de CD naast beter in kwaliteit ook nog eens minder saai dan een LP zou zijn, is album-art werkelijk nog de enige reden om nog LPs te kopen, en dan was dit topic vast niet zo drukbezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Broodje aap :P ?????
Dan ben ik maar liever ouderwets met mijn Dual 704 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 16:41
Hmmm, ik houd het maar bij een horizontale speler :P
Overigens vind m'n vriendin 'm wel erg mooi, maar dat had ik wel een beetje verwacht...

Ik heb hier m'n versterker vervangen. Ik kwam bij de kringloop een Akai AM-2600 tegen, die staat nu in de woonkamer waardoor ik mijn NAD 7225PE verhuist heb naar de PC / platenspeler hoek. Een goede verplaatsing, de NAD is als versterker al beter maar ook de phono trap is hoorbaar beter - ik ben er dus blij mee en kan nog wat meer genieten :)
Vintage1967 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:10:
[...]
Fijn te lezen dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:10:
[...]

Enig minpunt is nog steeds dat het rechterkanaal minder vol klinkt dan het linker.
Dit speelt gelukkig alleen bij hardere volumes ;) .
Dat wordt weer verwisselen, vervangen, luisteren en er uiteindelijk achter komen wat het probleem is.
Zelf denk ik aan de Azimuth, maar ga die maar eens goed afstellen als je geen apparatuur en gereedschap hebt :F .

De azimuth setting kun je het beste wijzigen met een kleine spiegel... Meestal zit er aan de headshell een klein schroefje (is meestal aan de onderzijde te vinden)... Die kun je los schroeven om vervolgens de headshell recht te zetten... Als je de spiegel er bij het afstellen onder legt zie je ook meteen wanneer het element recht staat... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
rcor schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:55:
[...]

De azimuth setting kun je het beste wijzigen met een kleine spiegel... Meestal zit er aan de headshell een klein schroefje (is meestal aan de onderzijde te vinden)... Die kun je los schroeven om vervolgens de headshell recht te zetten... Als je de spiegel er bij het afstellen onder legt zie je ook meteen wanneer het element recht staat... :)
Dank voor je reactie.

Waar ik mee zit is dat de naald loodrecht op de LP moet staan terwijl de platter bij de 704 wat hol is.
Moet ik dan een album op de draaitafel leggen met daarop de spiegel?
Of moet de spiegel direct op de platter?

En als een oppervlakte hol loopt, heb je toch niet overal dezelfde hoek tussen de naald en het oppervlak van de platter / het album? Hoe ga je daar dan mee om? Het midden van het album als afstelpunt nemen als een soort gemiddelde? Ik bedoel, een 180 gr album zakt echt niet door op mijn draaitafel terwijl ik ook van dunne vinylplakjes heb die dat volgens mij wel doen.

Bovendien zie ik er ook tegen op om op basis van trial and error het chassis meerdere keren los te maken, de headshell te draaien, het chassis weer terug te plaatsen en te constateren dat de headshell nog niet recht zit. Ik vermoed dat ik dan alleen maar verder van huis ga raken.

Of, en dat gebeurt wel vaker, maak ik het moeilijker dan het is :S ?

Vragen, vragen, vragen 8)7 . Op dit moment blijf ik nog even van de headshell af. Lijkt me wel een pittig plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik denk dat je het moeilijker maakt dan het is.

Pak een make-up spiegeltje en leg die op je draaitafel en check het element. Je kan niet afstellen voor een plaat met hobbels of flubberdunne LP's die doorzakken als je platter krom is, dus je moet uitgaan van een situatie waarin de LP recht is en niet doorzakt. Tip: tik een rechte platter op de kop ;).

Ik heb onlangs zelf azimuth getest en afgesteld (samen met alle andere instellingen die van belang zijn) en ik heb het met een splinternieuwe test LP gedaan (HiFi News). Ik heb naast 'gewoon' luisteren ook opgenomen en dB's gemeten wanneer dat van belang was (overhang, hoek, AS, azimuth). Afstellingen heb ik gemaakt met hele kleine stapjes (tienden van mm's) maar ook om te testen, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Geloof me, een paar tiende millimeter maakt geen hoorbaar verschil of meetbaar verschil. Van het ene uiterste naar het andere is meetbaar, maar nauwelijks hoorbaar (totdat er vervorming optreedt, uiteraard). Het verschil tussen de uiterste zonder vervorming was bij mij minder dan 1 dB (jouw situatie kan natuurlijk anders zijn).

Maar, als jij aangeeft dat je een goed hoorbaar verschil hebt, denk ik dat jouw verschil echt meer moet zijn dan een paar dB, ik vermoed dat er nog iets anders aan de hand is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Inderdaad denk ik dat er een heleboel zaken van invloed kunnen zijn. Mogelijk tegelijkertijd.
Ik ga ook eens luisteren of ik met een koptelefoon hetzelfde verschil hoor.
Ook zal ik de platenspeler eens op een andere installatie aansluiten. Ik bedoel maar: ik heb nog wel wat werk te doen. Ik kijk er al naar uit, want ik vind dat echt leuk oOo .

Wat betreft de platter van de Dual 704 heb ik een hele verhandeling gelezen waarin wordt uitgelegd wat de filosofie daarachter is. Is wat mij betreft hogere natuurkunde 8)7 , maar het gaat er om dat het niet zo maar een willekeurige kromme platter is.

En wat zo mooi is, van elke verbetering, hoe klein ook, word ik heel enthousiast :Y.

Ach ja, je bent vinyl-gek of niet........... :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

masauri

aka qwybyte

Zie hier mijn nieuwe aankoop, de speciale testpersing van de editors:
(geleverd bij de buren toen ik ff weg was)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jx6J8bujiAfRvc2W7vQSALMH/medium.jpg

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wat is dat? Ja, een ingepakte stoel met een briefje ... ik geloof niet dat ik het begrijp 8)7 .

Je had een LP verwacht en je krijgt een stoel binnen? :F

[ Voor 77% gewijzigd door InflatableMouse op 25-06-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Effe paar mooie collectors showen hoor. Vandaag binnen gekregen >:)

(klik ploatjes voor een grotere)
Collectors
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L2b2lOgXFwKpyG4xkEwG2pOw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G48QJRIBerWt69xOdaAh9duU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VtypFOY781B19wBKqS3WeU2s/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fmZfi7UWtcktIKGYCXlz0lUC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ecQ3icWE9TEnTPpQCAKwsZvt/thumb.jpg

Van LB naar RO:
Alison Krauss - New Favorite. Was niet nieuw maar is in nieuwstaat. 1 of 2 keer gedraaid.
Elton John - Goodbye Yellowbrick Road. Nieuw in seal! Produktiedatum: 27 oktober 1980 (zit certificaatje bij) :o .
Same as above. Trifold cover binnenkant
Elton John - Madman Across The Water. Nieuw, uit 1994.
Same as above. Binnenkant cover met open booklet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
InflatableMouse schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:40:
Wat is dat? Ja, een ingepakte stoel met een briefje ... ik geloof niet dat ik het begrijp 8)7 .

Je had een LP verwacht en je krijgt een stoel binnen? :F
Wie zegt dat het een LP is? Het kan natuurlijk een 7" zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:27

Wimmel

Hello

Ik vind hem erg mooi maar wanneer ik onderstaande verklaring lees over waarom er geen anti-skating voorziening op zit, krijg ik toch een beetje het gevoel dat ze de materie niet helemaal begrijpen:
Since our tonearm is perfectly balanced radially around its main pivot bearing axis, it does not skew or favor one groove side over the other. Typically, the modulations in the groove can cause friction and this contributes to centripetal force acting on the arm and causing it to skate towards the center of the record. Our rigorous testing ensured no performance issues.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 07-10 18:41
Natuurkunde is voor ons apparaat niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Mooi roze is niet lelijk zeggen ze wel eens, dat is niet altijd zo :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bB4gIPWugYut8rETCc74LBJM/medium.jpg

Zit nu helaas nog wel met 't probleem dat m'n platenspeler 't niet doet. Sowieso niet echt naar wens aangesloten. Kabels gaan via een converter m'n soundbar in (zo'n dingetje zit er tussen :') ). Ben aan het kijken hoe ik dat op een nette manier kan wegwerken in m'n TV meubel, maar heb geen idee wat ik er tussen zou kunnen verwerken. Heb gekeken naar een versterker, maar daar heb ik weer niet de juiste kabels voor en ook niet de kennis om te weten wat ik kan gebruiken :X . Heeft iemand tips/suggesties om een platenspeler simpel aan te sluiten op een soundbar? Enige ingangen die er op zitten zijn USB, aux en optisch.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 25-06-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Wimmel schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:20:
[...]

Ik vind hem erg mooi maar wanneer ik onderstaande verklaring lees over waarom er geen anti-skating voorziening op zit, krijg ik toch een beetje het gevoel dat ze de materie niet helemaal begrijpen:

[...]
Ik vind het een fantastisch verhaal, of is het fantasierijk :?
Volgens mij heb ik het systeem van centrifugaalkrachten niet begrepen tijdens de natuurkundelessen.
Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim :F ?
Mijn persoonlijke mening is dat zo'n apparaat leuk staat bij de McDonald's.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintage1967 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Ik vind het een fantastisch verhaal, of is het fantasierijk :?
Volgens mij heb ik het systeem van centrifugaalkrachten niet begrepen tijdens de natuurkundelessen.
Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim :F ?
Mijn persoonlijke mening is dat zo'n apparaat leuk staat bij de McDonald's.........
Of op de plee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:17:
[...]

Wie zegt dat het een LP is? Het kan natuurlijk een 7" zijn :P
Ik verwachtte een 12" test pressing van de editors ja.
Zeldzaam dingetje en dan gebeurt zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 20:00
Deze is vandaag met de post aangekomen, jaren geleden veel naar geluisterd op cd :P
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2h5o502.jpg

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Voor mij was het laatste Offspring album wat ik veel luisterde Americana... maar lang niet zoveel als Smash... erg blij dat ik die op LP zag liggen met mooi boekwerk erbij ... die moest toen mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 20:00
Americana heb ik laatst op een rommelmarkt gevonden tussen oude rock en metal platen, ik wist eerst niet wat ik zag. Natuurlijk mee genomen, lp was nog als nieuw. Soms moet je veel geluk hebben.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 15:22
InflatableMouse schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:02:
Effe paar mooie collectors showen hoor. Vandaag binnen gekregen >:)

(klik ploatjes voor een grotere)
Collectors
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Van LB naar RO:
Alison Krauss - New Favorite. Was niet nieuw maar is in nieuwstaat. 1 of 2 keer gedraaid.
Elton John - Goodbye Yellowbrick Road. Nieuw in seal! Produktiedatum: 27 oktober 1980 (zit certificaatje bij) :o .
Same as above. Trifold cover binnenkant
Elton John - Madman Across The Water. Nieuw, uit 1994.
Same as above. Binnenkant cover met open booklet.
Ik heb laatst Madman Across the Water op de kop getikt! Een replica uit Taiwan: http://www.discogs.com/El...The-Water/release/4842072

Die en Honky Chateau heb ik in de kast staan vanwege Rocketman en Tiny Dancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Da's dan wel weer grappig, klinkt het nog een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
masauri schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:48:
Zie hier mijn nieuwe aankoop, de speciale testpersing van de editors:
(geleverd bij de buren toen ik ff weg was)

[afbeelding]

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Hoeveel ben je kwijtgeraakt en waar heb je het gekocht? discogs of marktplaats?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Schrale koop vandaag, slechts 1 plaat kunnen vinden waarvan ik had: huh..die neem ik wel mee.
Wel blij mee verder want zo komt mijn EBTG collectie steeds meer richting compleet.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zgc5j8.jpg

Voor de mensen in Den Haag en omgeving, toen ik weg liep bij Empire Records in de Korte Houtstraat zei de eigenaar nog wel even vluchtig: ''blij dat de zaak bijna verkocht is''....
Ik heb eigenlijk niet verder gevraagd (wilde voor het defilé de stad weer uit zijn) dus weet ook niet of er iets heel anders in gaat komen of dat iemand het gewoon overneemt. Het zal in ieder geval nooit meer hetzelfde zijn om door de bakken te zoeken in de rooklucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:11:
Thanks guys. En ik ga waarschijnlijk mijn originele arm+base+alles aan een med- forummer verkopen. Is bezig met een opknap project. Wordt dus weer goed besteed aan een nieuwe liefhebber.
Waarvoor nog bedankt. Krijg als het goed is aanstaande maandag de bovenkant terug die is gestraald en gepoedercoat. ook heb ik de platter laten stralen, weet nog niet precies wat ik hiermee ga doen. Zelf denk ik om er blanke lak over te spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://vroegopfotografie.com/images/Technics/PlatterA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vroegopfotografie.com/images/Technics/PlatterB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Oeh, dat is erg mooi. :9~

Ik ben nogal een fan van dat doffe gestraalde metaal. Zo erg dat ik al mijn sieraden uit gestraald titanium liet maken.

/me En draait zich naar zijn SL1210mk2 om zich een voorstelling te geven over hoe het zou staan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 28-06-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel jammer dat het strobo functie / visuele effect zo geheel verloren gaat, het vlak onder de stippen is natuurlijk niet voor niets zwart en de stippen van een schone 1200 glimmen niet voor niets. Hoe meer contrast, hoe beter de afleesbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eigenlijk heb je de strobe helemaal niet nodig op een sl1200. Je kan zo nu en dan met een test LP of zo'n geprint kaartje checken of je electronica nog in orde is.

Het zou eigenlijk best wel cool zijn denk ik als je die bolletjes er helemaal vanaf zou halen en de strobelight verzinken zodat alleen de aan/uit knop nog uitsteekt. Lijkt me een leuke mod om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Cap schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:05:
Wel jammer dat het strobo functie / visuele effect zo geheel verloren gaat, het vlak onder de stippen is natuurlijk niet voor niets zwart en de stippen van een schone 1200 glimmen niet voor niets. Hoe meer contrast, hoe beter de afleesbaarheid.
Dat ga ik uiteraard eerst is testen Cap, wil namelijk wel dat de strobe functie intact blijft. Op diverse fora en Youtubefilmpjes wel gezien dat het binnengedeelte in diverse kleuren wordt gespoten. Of het dan ook nog werkt als het metaal kleur is is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Of alleen de bolletjes polijsten en de rest zo laten. Werkt prima want ik heb weleens een witte platter gezien met gepolijste bolletjes en dat ging met een witte led prima, dus een rode moet ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:08
Afgelopen weekend m'n Technics SL-D3 opgestuurd naar Technics Vingers in Hengelo. Hopelijk komt hij goed aan, en krijgt hij een mooi onderhouds beurtje!

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

loewie1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:15:
[...]

Hoeveel ben je kwijtgeraakt en waar heb je het gekocht? discogs of marktplaats?
Orgineel gekocht via oxfam voor 12,50.
http://www.discogs.com/Ed...ng-Orders/release/7141416
"Limited Edition of 300 copies which were randomly placed in selected Oxfam charity shops in the UK, Germany and Belgium."
35 stuks voor België, 175 stuks voor de uk en de rest voor Duitsland.
Staan er nu 4 op discogs voor de prijzen van: 59, 66, 69, 99 euro.

Heb gelukkig afgelopen vrijdag telefoon gehad dat de persoon die de plaat had gekregen deze al heeft terug gestuurd en ik nu de stoel ff retour moet doen.
Dus maar zo snel mogelijk de stoel retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/rwj6yw.jpg

Hier mijn favoriete LP (Fleetwood Mac - Rumors)..

Ga dit jaar nog een nieuwe speler kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen een aantal.

Heeft iemand van jullie tips voor het cleanen van LP's? Ben vooral geinteresseerd in de "wasmachines", enkele aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Knosti met eigen vloeistof

Wat voor Sony heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
masauri schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Orgineel gekocht via oxfam voor 12,50.
http://www.discogs.com/Ed...ng-Orders/release/7141416
"Limited Edition of 300 copies which were randomly placed in selected Oxfam charity shops in the UK, Germany and Belgium."
35 stuks voor België, 175 stuks voor de uk en de rest voor Duitsland.
Staan er nu 4 op discogs voor de prijzen van: 59, 66, 69, 99 euro.

Heb gelukkig afgelopen vrijdag telefoon gehad dat de persoon die de plaat had gekregen deze al heeft terug gestuurd en ik nu de stoel ff retour moet doen.
Dus maar zo snel mogelijk de stoel retour.
Ah dus de stoel was niet voor jou bedoeld maar voor iemand anders. Dus geen sprake van oplichting?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:57:

Heeft iemand van jullie tips voor het cleanen van LP's? Ben vooral geinteresseerd in de "wasmachines", enkele aanraders?
Inderdaad een Knosti.
Ik heb er ook een en ben ook aan het rondkijken voor de spullen om mijn eigen reinigingsvloeistof te maken.
Tip: kijk eens bij Conrad. Kost net zoveel als de losse Knosti-set. Mooi meegenomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintage1967 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:48:
[...]

Inderdaad een Knosti.
Ik heb er ook een en ben ook aan het rondkijken voor de spullen om mijn eigen reinigingsvloeistof te maken.
Tip: kijk eens bij Conrad. Kost net zoveel als de losse Knosti-set. Mooi meegenomen, toch?
Thanks, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

loewie1984 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:47:
[...]

Ah dus de stoel was niet voor jou bedoeld maar voor iemand anders. Dus geen sprake van oplichting?
Nee verkeerde label door hun opgeplakt 8)7
Wel hilarisch als ge er nadien over nadenkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad hilarisch, maar ik ben blij voor je dat het goed gaat komen zoals het er nu naar uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:56:
Inderdaad hilarisch, maar ik ben blij voor je dat het goed gaat komen zoals het er nu naar uit ziet...
Yea, idd, ben al blij dat ik der een exemplaar van te pakken heb dan.
Is ook de allereerste test persing die ik in mijn handen heb dan.
Buiten "marching editors" staat er ook niks op de hoes of plaat.
Ben dan ook benieuwd hoe de eindplaat er uit gaat zien!

Dus even een algemene groepsvraag voor iedereen die zin heeft erop te antwoorden:
"Hebt ge als lp liefhebber zelf al veel testpressings gehad of gezien?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
masauri schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Yea, idd, ben al blij dat ik der een exemplaar van te pakken heb dan.
Is ook de allereerste test persing die ik in mijn handen heb dan.
Buiten "marching editors" staat er ook niks op de hoes of plaat.
Ben dan ook benieuwd hoe de eindplaat er uit gaat zien!

Dus even een algemene groepsvraag voor iedereen die zin heeft erop te antwoorden:
"Hebt ge als lp liefhebber zelf al veel testpressings gehad of gezien?"
Ik heb hier een 'musterplatte' van Radio Arabesque liggen (artiest weet ik zo een twee drie niet meer). Geen mega-hit uit de 80's, maar hij viel me op door het label van Pallas waarop stond dat het een 'unverkauftliche' testplaat betreft en de naam van het nummer wat er met viltstift op is geschreven :). Gewoon leuk om te hebben :D (voor die €1,00 haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Promo copies Not For Sale. Die heb ik wel ja. Zelfs een van Herman Brood, gekocht bij Amoeba @ Sunset Blvd LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik ook, maar dan van bijvoorbeeld Iron Maiden, "Maiden England".

Promo's interesseren mij iets minder dan bootlegs.
En dan bedoel ik liveopnames, en niet de illegale schijfjes van reguliere albums.
Tenzij het om Metallica gaat.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Oh ja van Todd Rundgren's Utopia ook.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41V5W3387ML.jpg

Met een wit Bearsville label met Not for Sale sticker op de hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik ben nooit van het verzamelen geweest van bijzondere dingen, promo's of bootlegs. Het gaat mij puur om de muziek en bootlegs klonken nooit goed genoeg en promo's hebben zelden muziek die niet op een officiele release staat maar voor veel minder geld.

Dat gezegd hebbende, ben ik wel zo gek dat ik 100 of 150 euro wil uitgeven voor een album dat ik echt heel graag wil hebben - voor de muziek dus, om te draaien. Een dagje efteling met de kids kost dat ook alles bij elkaar opgeteld maar dat hangt me na 4 of 5 uur rond banjeren zo de strot uit en als je het hek uitloopt heb je niets (ja, file naar huis en jankende kids als het tegen zit :P) - en snel vergeten doe je het ook zo'n dagje. Zo'n album draai ik de rest van m'n leven met regelmaat. Niet te vergelijken natuurlijk met een dagje uit (begrijp ik ook wel) maar zo rechtvaardig ik wel de uitgave voor mezelf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Wow, sterk argument!
Ben wel benieuwd over welk album of welke albums je het dan hebt.

Ik heb de komende zomervakantie het geluk dat mijn dochter van shoppen houdt en een dagje Rotterdam wil doen. Komt mij wel heel goed uit omdat ik dat dan kan combineren met een paar platenshops. En misschien een litertje alcohol en een Kallex in Barendrecht. Een dagje uit is zo leuk oOo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
De advertentie staat er al niet meer ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
2 Technics 1210mk2 voor €500 staat er ook.

[ Voor 66% gewijzigd door Bestla op 01-07-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vintage1967 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:23:
Wow, sterk argument!
Ben wel benieuwd over welk album of welke albums je het dan hebt.
Alison Krauss + Union Station - New Favorite
Deze was zgan nieuw, mischien 1 keer gespeeld. Niet gesealed dus maar ik ken de verkoper en vertrouw hem dat hij er eerlijk over is. De hoes is in smetteloze staat.

Er is een andere van hun die ik heel erg graag wil hebben maar dat is echt absurd, ik hoop op een reissue of een betere remaster:
Alison Krauss + Union Station - Live

375 dollar voor een met een versleten hoes, of 600 euro voor een nieuwe :X 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
En opnieuw: Wow!
Wat een prijzen. Maar zo werkt de markt.
En hé, als je ook die 2e hebt moet je het wel even laten weten, met foto!

Vandaag weer aan het zoeken naar een nieuwe PS. Word er een beetje gek van.
Van de Thorens 160 heb ik begrepen dat het een uitstekende PS is. Maar dat geldt ook voor de (goedkopere en lichtere) 165. En dan is er ook nog de leuke Technics SL-D3 die ik overigens persoonlijk minder fraai vind, maar wel stukken goedkoper is........ Dat voldoet toch ook als 2e PS, denk ik dan? Ik bedoel, dan gaat de Dual 704 toch gewoon naar de woonkamer omdat mijn vrouw Technics 'helemaal niks' vindt? Probleem is dat die een scheur in de kap heeft en dat vindt mrs. Vintage dan ook weer geen porem. Maar kom maar eens aan een mooie kap. Eentje laten maken? Dan kan ik meteen beter een Thorens kopen. En zo is de cirkel weer rond.

Afijn, eerst maar eens een nieuw tv-audio meubel kopen........

Had ik al verteld dat beslissen niet mijn sterkste kant is :Y :N :? .................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Ik kom nog maar voor 2 draaitafels mijn bed uit eigenlijk :(

Een Dual CS-5000
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2yy8ies.jpg

Micro Seiki DD40
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2eczmzl.jpg

Samen met de B&O Beogram 3500 die ik al heb (en in de kelder staat... :') )
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2nqazrc.jpg

Heb ik dan wat mij betreft een esthetisch complete collectie. Duitse degelijkheid, Japanse precisie en Scandinavisch design.

Dikke bonus foto gewoon omdat alles kon toen:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/68zorc.jpg%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Die Micro Seiki vind ik wel een mooie speler, als ik die een keer voor een leuk prijsje tegenkom is tie van mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Thanks Raymond, had die al een tijdje in de favs staan maar conflicteert op het moment een beetje met andere hobby's :(
Zojuist dat bedrag alweer uitgegeven aan travel-gear voor een aanstaande reis naar Dubai-Thailand-Australie-USA-IJsland....maar even afwachten of die advertentie nog even blijft staan en ik wat funding vrij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^ IJsland _/-\o_ Daar ben ik vorig jaar nog geweest in Maart. Toen deed het land echt zijn naam eer aan. :)

ontopic:

Vandaag alleen thuis, dus het is weer tijd om de eigen smaak te kunnen draaien. Zoals Todd Rundgren, die mijn vrouw echt niks vind.

En nadenken over wat er uit kan, en wat er leuk is om er in te doen. :P
[/cryptisch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Bestla schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 06:20:
^^ IJsland _/-\o_ Daar ben ik vorig jaar nog geweest in Maart. Toen deed het land echt zijn naam eer aan. :)

ontopic:

En nadenken over wat er uit kan, en wat er leuk is om er in te doen. :P
[/cryptisch]
Volgens mij heb je't over je jukebox :Y .

Ik begin vandaag met thuiswerken en heb Gamma 3 nu op liggen. Wel met de koptelefoon omdat de kids nog slapen. Ach ja, pubers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Same here Vintage1967....behalve de kids dan.
Vriendin de deur uit, ramen allemaal open en volume een stuk omhoog gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d1wnxw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Denken jullie even mee met mij. Wat MOET er uit, en wat wil je er in mits ik het heb natuurlijk. :P

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/nsc5d7pwz/Jukeboxselections.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
Bestla schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:28:
Denken jullie even mee met mij. Wat MOET er uit, en wat wil je er in mits ik het heb natuurlijk.

[afbeelding]
Als je hem hebt.

AD/DC - Dog Eat Dog

Vervangen met:

AC/DC - High Voltage

>:) :9

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Whole Lotta Rosie/dog eat dog blijft, maar Let there be rock gaat er uit en Highway to Hell gaat er in.

High Voltage heb ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 02-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
Bestla schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:38:
Whole Lotta Rosie/dog eat dog blijft, maar Let there be rock gaat er uit en Highway to Hell gaat er in.

High Voltage heb ik niet.
:9~ :9~ :9~ :9~

Leuke collectie die je erin hebt zitten :9

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Tring, times up.

Anouk ging er ook uit, Macy Gray - I Try er in.

Het is trouwens een klotewerkje. Omdat het leeuwedeel ( 99% ) van onze 7" collectie nog geen titelkaartje voor de jukebox heeft. Daarom moet ik alle nieuwe input van nieuwe titelkaartjes voorzien. dwz, invoeren in een progje en printen. Uitknippen en plaatsen bij het goede keuzenummer.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/gkfzucuah/Titelkaartjes.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Bestla op 02-07-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:58:
Die Micro Seiki vind ik wel een mooie speler, als ik die een keer voor een leuk prijsje tegenkom is tie van mij :P.
De Micro Seiki mechanica is geweldig. De electronica is echter waardeloos. Roestende transistoren en absoluut instabiel. Als die DD-40 (heel) goed onderhouden is, kan het.

@Redhawk: mooie collectie in die jukebox. Vooral B-52's past er mooi bij :). Ik zeg: Link Wray erin stoppen (fifties surf guitar), Dick Dale of bijvoorbeeld Donna Summer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dick Dale & the Del tones - Misirlou , die heb ik . ( deuntje is uit Pulp Fiction ) _/-\o_

Maar heeft vanaf de vorige wissel al plaatsgemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 02-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HEBBES!

Maat van me heeft ze net opgehaald. Zijn letterlijk zo goed als nieuw, altijd in huiselijke sfeer gebruikt en ongeveer 16 jaar oud (ik krijg zo de serienummers dan kan ik het opzoeken).

Ik ruil die van mij tegen een van die, mag hij ze verkopen en de winst in z'n zak steken. Enige waar het mij om ging is namelijk dat ik er een nette aan overhield want die van mij ziet er wat afgelikt uit (maar is verder niets mis mee).

>:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:34:
[...]

HEBBES!

Maat van me heeft ze net opgehaald. Zijn letterlijk zo goed als nieuw, altijd in huiselijke sfeer gebruikt en ongeveer 16 jaar oud (ik krijg zo de serienummers dan kan ik het opzoeken).

Ik ruil die van mij tegen een van die, mag hij ze verkopen en de winst in z'n zak steken. Enige waar het mij om ging is namelijk dat ik er een nette aan overhield want die van mij ziet er wat afgelikt uit (maar is verder niets mis mee).

Zo, mooie score! Koopje! Ga je er nog iets aan doen? RCA kabel overzetten ofzo?
Benieuwd naar wat foto's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Verdomme....terug betaling van mijn pre-order bij Velvet voor ATD van Roger Waters.... Dat zal niet veel goed betekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ACRNM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:25:
Verdomme....terug betaling van mijn pre-order bij Velvet voor ATD van Roger Waters.... Dat zal niet veel goed betekenen
Hier ook. Wat IS er toch met de plaat zeg. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb hem maar bij bol in de pre-order geknalt. Zie wel wat er ooit binnen komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Servor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Zie net dat hij gewoon 20,- in prijs is gestegen...je moet nu 60,- voor die troep neer leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb de picture disc al een tijdje bij bol.com voor 38 euro in pre-order staan en de normale LP nu net voor 24 euro...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55

Zalmanman

So long,

Servor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Nja, Roger is een m**renn**kr eerste klas natuurlijk. Als hem ook maar iets niet bevalt moet en zal het veranderd worden. Bij North End Haarlem is hij ook opeens stukken duurder geworden. Ben ik blij dat ik 'm voor minder gepreordered heb. Mezelf quotende:
Aangezien ik AtD ooit gepreorderd heb voor €49.95, heb ik North End Haarlem om een refund gevraagd (€49.95-24.99=24.96, worth it) en zonder gedoe gekregen :) Ik denk ik geef efkes een heads-up voor degenen die dat album ook by North End Haarlem besteld hebben.
Overigens: Er was wat gedoe met een USA release (persing van Analogue Productions) die niet in de EU verkocht mocht worden, maar AtD voor de EU komt uit Duitsland van Sony. Misschien had je een USA-preorder staan die dus niet door gaat?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik weet het echt niet (meer) en heb ook even geen zin me er in te verdiepen. Klinkt wel aannemelijk wat je nu zegt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Servor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:54:
Ik heb de picture disc al een tijdje bij bol.com voor 38 euro in pre-order staan en de normale LP nu net voor 24 euro...?
Was bij Velvet ook het geval maar die hebben dus de prijs omhoog gegooid en de 'goedkope' pre-orders gecancelled. Sony zal wel geld ruiken. Benieuwd of Bol.com ook nog bij gaat stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TADA! Met Stanton spijker :P. De kap staat niet op de foto maar die is ook in hele nette staat verder (gebruik ik niet). De vlekken op het oppervlak is van schoonmaken, had ik niet door totdat ik de foto's had gemaakt. Effe wegpoetsen zometeen ...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J1mENtM1RwnhAcjixktVjW1A/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J2oirxp0YwQFveafN1qImJW7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M24w8kVmCjbRMN78ekkyISrx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nDd9am3MwL1n1v72DqeEv9Md/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tpHbLsmqKRlPiVAq4yKaGeU3/full.jpg

[ Voor 193% gewijzigd door InflatableMouse op 03-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Servor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:03:
Ik weet het echt niet (meer) en heb ook even geen zin me er in te verdiepen. Klinkt wel aannemelijk wat je nu zegt idd.
''Concerning the European release of the 2LP Vinyl edition, the sad news arrived today, prices have been officially updated by Sony to match (or at least become closer) the US release price. So the average retail price for the 2LP in Europe is no longer 27-31 Euros, but instead it increased to an average 44-47 Euros.''
(bron: SteveHoffman Forums)

Ik ga bij Bol.com dus ook niet meer pre-orderen die zal straks wel gecancelled worden last-minute.
Ik denk dat ik misschien die hele plaat ga laten liggen tot ze straks per 30 op eBay aangeboden worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ACRNM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:46:
[...]

''Concerning the European release of the 2LP Vinyl edition, the sad news arrived today, prices have been officially updated by Sony to match (or at least become closer) the US release price. So the average retail price for the 2LP in Europe is no longer 27-31 Euros, but instead it increased to an average 44-47 Euros.''
(bron: SteveHoffman Forums)

Ik ga bij Bol.com dus ook niet meer pre-orderen die zal straks wel gecancelled worden last-minute.
Ik denk dat ik misschien die hele plaat ga laten liggen tot ze straks per 30 op eBay aangeboden worden....
De lol gaat er ook wel een beetje af zo idd. Ik laat die bol.com order wel staan, zie wel, en anders pik ik hem wel op als -ie goed verkrijgbaar is straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik haal hem gewoon uit de US want ik heb het vermoeden dat de Sony release mischien wel gewoon de reissue is en niet de nieuwe, door AP geremasterde versie.

Dan maar iets meer betalen ... heb ik er wel voor over ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:05:
Ik haal hem gewoon uit de US want ik heb het vermoeden dat de Sony release mischien wel gewoon de reissue is en niet de nieuwe, door AP geremasterde versie.

Dan maar iets meer betalen ... heb ik er wel voor over ;).
Ja, als de bol preorder niet doorgaat dan ga ik misschien ook nog wel voor de AP versie. Maar de AP versie is toch niet apart geremasterd? Zelfde mastering toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Servor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Ja, als de bol preorder niet doorgaat dan ga ik misschien ook nog wel voor de AP versie. Maar de AP versie is toch niet apart geremasterd? Zelfde mastering toch?
Alles wat op AP uitkomt is door hunzelf (of in opdracht van hun) geremastered, zo ook AtD.

Sony vertrouw ik niet want het zou niet voor het eerst zijn dat (bv UM of een andere grote baas) in de EU een andere versie uitbrengt dan in de US (Rumors komt in me op, bv - US is door SH/KG gedaan, EU is reissue van slechte vorige remaster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:40:
TADA! Met Stanton spijker :P. De kap staat niet op de foto maar die is ook in hele nette staat verder (gebruik ik niet). De vlekken op het oppervlak is van schoonmaken, had ik niet door totdat ik de foto's had gemaakt. Effe wegpoetsen zometeen ...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi man!! Nu die AT150mlx erop en genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Yup, zit er al op en staat op z'n plek.

Ik heb hem uiteindelijk niet geruild voor de mijne maar gewoon overgenomen voor de helft. Heb er nu dus 2 staan. Tzt verkoop ik de mijne wel met leuke winst (kan ik weer ploatjes voor kopen :D).

Bediening is effe wennen, je zou denken ze zijn allemaal hetzelfde maar dat is niet zo. De platter en de armbasis heeft een andere verhouding (kleiner), dus er is minder afstand tussen het element en de plaat als de arm omhoog staat. Met laten zakken zakt tie ook iets sneller en staat de naald sneller op de plaat dan voorheen. Strobe led is ook iets feller.

Speelt verder perfect en ziet er perfect uit!

Mij is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^ Mooie 1210mk2, Lijkt wel nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Er is iets mis gegaan waardoor er een dubbele post is ontstaan. Deze reactie daarom maar aangepast*

[ Voor 92% gewijzigd door rcor op 04-07-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:34:
[...]

HEBBES!

Wat voor prijs had je in gedachten voor je oude SL-1200MKII speler?
Wellicht heb ik wel interesse als de prijs goed is, mijn budget het toelaat en de technische staat van de speler goed is...

Ik speel namelijk bij de buiten hifi-installatie nog met een goedkope Kenwood KD-42R platenspeler en een SL-1200 is toch echt een slag beter... Mogelijk voor mij een leuke upgrade bij die set en een goede direct drive is uitermate geschikt om LP's te digitaliseren... Dat kan ik met m'n Thorens TD-318 ook, maar daarvoor is de SL-1200 toch echt geschikter is omwille van de betere wow en flutter waarde in combinatie met een prima geluidskwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heel eerlijk, de hoofdprijs (sorry :$). Het is ook een 1210 (antraciet dus). Ik dacht eraan om hem voor 500 weg te zetten. De vorige keer toen ik die dual golden one had en dacht te houden, vroeg ik er 450 voor en toen had ik een koper binnen 10 minuten. Dit keer iets hoger dacht ik dus, duurt het wellicht iets langer maar ik heb geen haast.

De winst gaat volledig naar de aanschaf van platen, de MoFi's van Bob Dylan om precies te zijn >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:28:
Yup, zit er al op en staat op z'n plek.

Ik heb hem uiteindelijk niet geruild voor de mijne maar gewoon overgenomen voor de helft. Heb er nu dus 2 staan. Tzt verkoop ik de mijne wel met leuke winst (kan ik weer ploatjes voor kopen :D).

Bediening is effe wennen, je zou denken ze zijn allemaal hetzelfde maar dat is niet zo. De platter en de armbasis heeft een andere verhouding (kleiner), dus er is minder afstand tussen het element en de plaat als de arm omhoog staat. Met laten zakken zakt tie ook iets sneller en staat de naald sneller op de plaat dan voorheen. Strobe led is ook iets feller.

Speelt verder perfect en ziet er perfect uit!

Mij is blij!
Mooi toch? :)

Maarre... platter en armbasis van je SL1210MK2 is anders dan wat?

Tip: 500 gaat (met geduld) wel lukken voor een complete in zowat perfecte staat, dus ook stofkap etc. Gaat het om eentje met duidelijke sporen hier en daar dan blijft het wel steken op 400 of heel ietsje meer.
rcor schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Wat voor prijs had je in gedachten voor je oude SL-1200MKII speler?
Wellicht heb ik wel interesse als de prijs goed is, mijn budget het toelaat en de technische staat van de speler goed is...

Ik speel namelijk bij de buiten hifi-installatie nog met een goedkope Kenwood KD-42R platenspeler en een SL-1200 is toch echt een slag beter... Mogelijk voor mij een leuke upgrade bij die set en een goede direct drive is uitermate geschikt om LP's te digitaliseren... Dat kan ik met m'n Thorens TD-318 ook, maar daarvoor is de SL-1200 toch echt geschikter is omwille van de betere wow en flutter waarde in combinatie met een prima geluidskwaliteit...
Heb nog wel een SL-1500MK2 voor je staan (heb teveel draaitafels). Die is echt geen sikkepit minder dan een 1200mk2, plateau is bijv nog eens 10% zwaarder en de pitch control heeft ene grotere range. Mag voor stukken minder weg dan die SL-1200 hoofdprijs. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 04-07-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anders dan m'n ouwe :).

De platter van de ouwe die stopte als ik stop drukte, deze stopt bijna, maar draait dus nog heel langzaam door. Effe vinger er tegen voor ik de plaat er vanaf pluk.

De arm van de ouwe voelde 'minder nieuw', er is niets mis mee maar je voelt wel dat deze nieuwer is en veel minder gebruikt.

Wat er met de afstand is weet ik niet precies, maar als ik de arm omhoog zet zit er minder afstand tussen de naald en de plaat, maar de arm staat, net als bij de oude, gewoon perfect horizontaal als deze op de plaat rust. Hij komt gewoon minder ver omhoog lijkt het. De armbase staat trouwens ook een mm hoger dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor, echt mooie deal gemaakt zo te lezen. Dan ben ik benieuwd wat ik voor mijn SL-1210 MK5 kan krijgen (model juni 2008) :X Oh nee, doe ik niet meer weg, zeker niet met mijn nieuwe armpje. Luister nu: The House of Love - Babe Rainbow. Wat een genot.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOgObp7.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:53:
Anders dan m'n ouwe :).

De platter van de ouwe die stopte als ik stop drukte, deze stopt bijna, maar draait dus nog heel langzaam door. Effe vinger er tegen voor ik de plaat er vanaf pluk.

De arm van de ouwe voelde 'minder nieuw', er is niets mis mee maar je voelt wel dat deze nieuwer is en veel minder gebruikt.

Wat er met de afstand is weet ik niet precies, maar als ik de arm omhoog zet zit er minder afstand tussen de naald en de plaat, maar de arm staat, net als bij de oude, gewoon perfect horizontaal als deze op de plaat rust. Hij komt gewoon minder ver omhoog lijkt het. De armbase staat trouwens ook een mm hoger dan de oude.
Ah ok, dat is een ander verhaal, ik dacht dat je doelde op de afmetingen vh plateau zelf en de arm. Ik heb de antwoorden wel:

1. rem strakker afstellen, kwestie van topplaat onder het plateau losmaken en potmeter met BRAKE erop een klein beetje meer met de klok meedraaien. Plateau erop, mat erop, plaat erop (niet vergeten! ;)), testen. Nog niet genoeg? Nog een beetje verder draaien.
2. dat voelen kan eigenlijk alleen het heveltje van de armlift zijn, zou je het voelen bij de arm zelf (lagers) dan ziet er speling op of juist teveel weerstand, en dat is foute boel. Het mechanisme onder het heveltje kan wat te licht gaan / meer speling hebben bij een veelgebruikt exemplaar. Is trouwens zo te vervangen.
3. armbase - de arm kan je natuurlijk hoger/lager stellen met de ring. staat de arm bij de stand "0" bij beide draaitafels niet op dezelfde hoogte (dus de de hoogte vd armbase BINNEN de ring tov de ring eromheen) dan is er 1 niet goed gekalibreerd. ;) als het zwarte gedeelte BUITEN de arm niet mooi in hetzelfde vlak staat als het chassis eromheen dan is de armbase niet goed gemonteerd. ;)
Tot slot, de armhoogte met de lift naar boven is een kwestie van afstellen van de armlift. Arm locken, lift naar beneden zetten, dan met je duim de armlift bar drukken zodat ie naar beneden gaat. Dan kan je het zeskantige schroefje een slag (of meer, naar wens) aandraaien, een kleine schroevendraaier volstaat. Armlift loslaten, let hierbij op dat het zeskantige schroefje weer netjes in de armlift valt, kan dus zijn dat je hem nog een paar graden moet draaien. Testen of de hoogte nu goed is, zo niet: herhalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kijk zo leer ik ook nog es wat over mn tafeltje ;).

Dank je wel, ik zal van de week es op mn gemak kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
InflatableMouse schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:40:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een mooie Technics.

Gisteren ook mijn bovenkant van de spuiter teruggekregen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/gecoatA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/gecoatB.jpg

Nu langzaam de onderdelen bij elkaar zoeken om haar weer op de bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door VinnyAMS op 05-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ow nice!

Ga je de tekst ook terug zetten of laat je het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
InflatableMouse schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:15:
Ow nice!

Ga je de tekst ook terug zetten of laat je het zo?
Ja dat ben ik nog even aan het uitzoeken allemaal. Er zijn stickers te krijgen, maar dan zou je nog iets van een extra blanke laklaag er overheen moeten spuiten, om het hoogte verschil enigszins op te heffen.Wel al wat dingen gevonden op het internet aangaande onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Anyway ik ben dol gelukkig:
Mijn dual 505-2 is gerepareerd! Bij vinylvinyl in den haag.
Reparateur belde op en vertelde dat het bij elkaar €85 was. Kom ik hem ophalen had ie een foutje gemaakt was het €58. Gelukkig had hij mijn bestelling ook binnen. En staat nu heerlijk te draaien.
Nu even doorsparen voor de 440mla/b

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.