Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n vermoeden had ik al, AT plakt namelijk ook heel vaak zijn typenr op de bovenkant en dat kan je dus niet zien als de headshell erop zit. Heel veel betaalbare Japanse draaitafels kregen destijds een "merkloze" AT mee, of men plakte simpelweg hun eigen merk erop, AKAI deed dat bijvoorbeeld erg vaak.

Maar Technics niet (althans, veel later pas en toen alleen bij de T4P modellen). Op jouw Technics zat van origine een Technics EPC-270c-II, deze AT-71 is er dus later op gezet. Het is geen hoogvlieger met zijn merkloze, waarschijnlijk conische naald. Dus dan is het de 2 tientjes voor een AT-95e wel waard. Een originele AT-71 naald is namelijk wegens geringe verkrijgbaarheid duurder, en niet beter:

http://www.lpgear.com/product/ATN71E-OR.html

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 18-07-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59
Wat nieuwe aanwinsten
Humble Pie - Winterland live 1973
Arcade Fire - The Suburbs
White Stripes - Elephant

7x7" box met onuitgebracht Motown spul.

Leuk adresje dat Vinyl Grove in Den Haag. Vinyl only , geen cd's :) En, elke laatste zondag van de maand open vanaf 12 uur. Ma. gesloten
Boekhorststraat 10, 2512 CR Den Haag

[ Voor 24% gewijzigd door Bestla op 19-07-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel lekker aan het luisteren naar Rivals van Kensington:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150719_002_zpsdcmp1d4l.jpg

[ Voor 126% gewijzigd door rcor op 19-07-2015 11:12 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:20:
Wat nieuwe aanwinsten
Humble Pie - Winterland live 1973
Arcade Fire - The Suburbs
White Stripes - Elephant

7x7" box met onuitgebracht Motown spul.

Leuk adresje dat Vinyl Grove in Den Haag. Vinyl only , geen cd's :) En, elke laatste zondag van de maand open vanaf 12 uur. Ma. gesloten
Boekhorststraat 10, 2512 CR Den Haag
Leuke zaak inderdaad. De eigenaar, Ramesh, is ook een topgast met passie. Hij runt een leuke FB groep waar ik ook in zit: vinyl records & gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Mijn nieuwe aanwinsten:

- Creedence Clearwater Revival - Chronicle
- Todd Rundgrens Utopia - s/t
- Pretenders - s/t
- Gary Moore - Wild Frontier
- Santana Viva!
- Pink Floyd - The Wall
- The Beatles - s/t/ a.k.a. The White Album

Wat zo leuk is, is dat ik Todd Rundgren helemaal nog niet kende en nu voor een paar euri's een prachtig album heb.
Het album van de Pretenders zat in de euro-bak. Maar na een paar draaibeurten in de Knosti klinkt het schijfje weer prima!
Die laatste twee albums kreeg ik bij mijn nieuwe aanwinst op platenspelergebied: een Thorens 166 _/-\o_ !

Voor die laatste meteen maar een nieuwe snaar besteld. Tjee, voor dat ding op toeren was, zeg.............

Geloof mij, ik is helemaal happy *O* *O* *O* *O* *O* !

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Leuke aanwinsten hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Leuke zaak inderdaad. De eigenaar, Ramesh, is ook een topgast met passie. Hij runt een leuke FB groep waar ik ook in zit: vinyl records & gear
Leuk om te horen, wij kwamen daar voor het eerst, en gelijk een warm bad. Top gast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Oeh, mooie aanwinsten, Vintage1987!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Yep, en het wordt nog mooier.

Want vanochtend kreeg ik 'Vortex', het nieuwe album van Neil Schon als verjaardagskadootje!
En ik had al een tweede IKEA Kallax gekregen dit weekend!
De Kalax is door vrouw en dochter in elkaar gezet en 'Vortex' zit nog lekker in de folie.
Die ga ik vanavond uitpakken en beluisteren.

Ik hoop dat ik mijn gedachten en beetje bij m'n werk kan houden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Request send to join the group. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik vind het een beetje jammer dat veel zaken tegenwoordig facebook georienteerd zijn. Ja er zitten legio mensen op facebook, zo ook ik (een tijdje terug).

Maar tegenwoordig wordt je haast verwijtend aangekeken als je even gemist hebt dat de vrouw van je beste vriend een baby uitgepoept heeft, want ja dat had je kunnen lezen op facebook. Of de nieuwe LP van je favoriete band uit komt in een limited uitvoering..

Doe mij maar een mooi community forum... Van uit het standpunt van de webwinkel snap ik het helemaal. Maar als geen facebook account hebben een bewuste keuze is, mis je schijnbaar alle fun tegenwoordig.

Slinger die acties dan tenminste ook op twitter en je website..

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 20-07-2015 19:15 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Eh Loewie... Ik ben het voor een groot deel met je eens. Ik vind fora buiten FB vaak veel gezelliger. Kun je tenminste iets op terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
4Br0k3n3rr0r schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:59:
Eh Loewie... Ik ben het voor een groot deel met je eens. Ik vind fora buiten FB vaak veel gezelliger. Kun je tenminste iets op terugvinden.
Het wordt ook een stuk gemakkelijker om posts te categoriseren, op facebook zit alles door mekaar.

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
loewie1984 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:04:

Maar tegenwoordig wordt je haast verwijtend aangekeken als je even gemist hebt dat de vrouw van je beste vriend een baby uitgepoept heeft.
Lol, dat was vroeger ook wel zo hoor! (Even uit context)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:31
Vintage1967 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:56:
Mijn nieuwe aanwinsten:

- een Thorens 166 _/-\o_ !

Voor die laatste meteen maar een nieuwe snaar besteld. Tjee, voor dat ding op toeren was, zeg.............
Foto's! :P

Waar / welke snaar heb je besteld als ik vragen mag? Ik heb een vervanger van Thakker besteld voor de 165, die werkt prima en is een stuk voordeliger dan een origineel. En gefeliciteerd met je verjaardag :)

Mijn laatste aankopen:

* Kraftwerk - Computer World
* Sky - Five Live
* Thirld World - Journey to Addis

en een mint Erato Hi-Fi Test uit 1973.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:04:
Ik vind het een beetje jammer dat veel zaken tegenwoordig facebook georienteerd zijn. Ja er zitten legio mensen op facebook, zo ook ik (een tijdje terug).

Maar tegenwoordig wordt je haast verwijtend aangekeken als je even gemist hebt dat de vrouw van je beste vriend een baby uitgepoept heeft, want ja dat had je kunnen lezen op facebook. Of de nieuwe LP van je favoriete band uit komt in een limited uitvoering..

Doe mij maar een mooi community forum... Van uit het standpunt van de webwinkel snap ik het helemaal. Maar als geen facebook account hebben een bewuste keuze is, mis je schijnbaar alle fun tegenwoordig.

Slinger die acties dan tenminste ook op twitter en je website..
Gelukkig is het niet of/of maar en/en. Als je op meer plekken met elkaar over vinyl kan lullen, des te leuker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29
Ja, facebook is voornamelijk voor lullen. ( dus om te lullen bedoel ik)
Als informatie-houdend medium is het echt totaal ongeschikt. Het is heel vluchtig, dus prima voor de koetjes en kalfjes, maar als je iemand iets wilt uitleggen in een vraag/discussie, dan vind je het nooit meer terug.

Dus facebook is voor het hier en nu. Dus appels nu in de aanbieding bij albert heijn.
Maar dus geen bron voor echte informatie. Niet geschikt om te zoeken wat de effectieve massa van een bepaalde toonarm is oid, of hoe je een bepaalde platenspeler openschroeft.

Ik vind het persoonlijk niet echt een waardevolle aanvulling op m'n leven. Ik heb een account, en wordt vaak door vrienden gevraagd om er wat meer op te zetten, maar ik denk vaak: waarom?
Als ik morgen een bord macaroni opeet en dat op facebook zet, liken 50 mensen dat. Tsja...

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Tijdje hier gelurkt, tijd om eens wat actief mee te posten.

Verzamel zelf al heel wat jaren vinyl, maar de laatste 3 / 4 jaar weer wat actiever.
Hardware: Onkyo TR-515, Project Debut Carbon en 2 B&W 865 Speakers.

Mijn, bescheiden, collectie: http://www.discogs.com/user/Ceased2be/collection

En mijn aanwinsten van afgelopen maand;

Bauhaus - Bela Lugosi's Dead (12")
Haxan Cloak, The - The Men Parted the Sea to Devour the Water (12")
Human League, The - Being Boiled/Death Disco (12")
Pop Will Eat Itself - Box Frenzy
Pop Will Eat Itself - Now, For A Feast!
Pop Will Eat Itself - This is the day... This is the Hour...THIS IS THIS!
Red Lorry Yellow Lorry - Talk About the Weather
Romeo Void - Never Say Never (12")
Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (12")
Sinister Ducks, The - March of the Sinister Ducks (7")
Siouxsie and the Banshees - Hyaena
Test Dept - Legacy (1990 - 1993)

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Btw voor in de op nog een platenzaak in Den Bosch die een paar maanden terug is geopend : https://www.facebook.com/TheRecordHustler

Vooral een grote collectie Metal, maar ook veel andere genres.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Ceased2Be schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:34:
Tijdje hier gelurkt, tijd om eens wat actief mee te posten.

Verzamel zelf al heel wat jaren vinyl, maar de laatste 3 / 4 jaar weer wat actiever.
Hardware: Onkyo TR-515, Project Debut Carbon en 2 B&W 865 Speakers.

Mijn, bescheiden, collectie: http://www.discogs.com/user/Ceased2be/collection

En mijn aanwinsten van afgelopen maand;

Bauhaus - Bela Lugosi's Dead (12")
Haxan Cloak, The - The Men Parted the Sea to Devour the Water (12")
Human League, The - Being Boiled/Death Disco (12")
Pop Will Eat Itself - Box Frenzy
Pop Will Eat Itself - Now, For A Feast!
Pop Will Eat Itself - This is the day... This is the Hour...THIS IS THIS!
Red Lorry Yellow Lorry - Talk About the Weather
Romeo Void - Never Say Never (12")
Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (12")
Sinister Ducks, The - March of the Sinister Ducks (7")
Siouxsie and the Banshees - Hyaena
Test Dept - Legacy (1990 - 1993)
Mooie collectie :)

EDIT: Bedankt voor het uitlichten van die winkel, had ik compleet gemist. Super handig want ik studeer in den bosch, al denk ik dat mijn portemonnee daar anders over gaat denken wanneer het schooljaar weer begint :P

[ Voor 9% gewijzigd door Soundman12 op 21-07-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Soundman12 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:13:
[...]

Mooie collectie :)

EDIT: Bedankt voor het uitlichten van die winkel, had ik compleet gemist. Super handig want ik studeer in den bosch, al denk ik dat mijn portemonnee daar anders over gaat denken wanneer het schooljaar weer begint :P
Dank en graag gedaan! Ik woon en werk in Den Bosch en die Record Hustler (en de langspeelplaat) liggen op mijn route terug naar huis... ook niet goed voor de portemonnee :)

Overigens begreep ik dat er binnenkort nog een 3e dedicated vinyl-zaak bij komt in Den Bosch. Eindelijk weer wat meer keus in de stad na het verdwijnen van Elpee en The House of Sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Ceased2Be schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Dank en graag gedaan! Ik woon en werk in Den Bosch en die Record Hustler (en de langspeelplaat) liggen op mijn route terug naar huis... ook niet goed voor de portemonnee :)

Overigens begreep ik dat er binnenkort nog een 3e dedicated vinyl-zaak bij komt in Den Bosch. Eindelijk weer wat meer keus in de stad na het verdwijnen van Elpee en The House of Sounds.
Tot nu altijd naar Tilburg gegaan bij Sounds Tilburg, en afgelopen maand en keer naar Diggers Record Store geweest. Mooie winkels, en ze liggen ook op de weg naar huis soort van. (Trein komt er langs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
cmndr_adama schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Foto's! :P

Waar / welke snaar heb je besteld als ik vragen mag? Ik heb een vervanger van Thakker besteld voor de 165, die werkt prima en is een stuk voordeliger dan een origineel. En gefeliciteerd met je verjaardag :)

Mijn laatste aankopen:

* Kraftwerk - Computer World
* Sky - Five Live
* Thirld World - Journey to Addis

en een mint Erato Hi-Fi Test uit 1973.
Dank je wel!

De snaar is ook een vervanger van Thakker. Scheelt inderdaad best wel een paar Euro. Ik ga gewoon kijken hoe het bevalt.

Die foto's komen er natuurlijk wel, dat maakt het forum zo leuk, maar daar moet ik gewoon even tijd voor maken. Ik ben trouwens wel van plan de speler te modificeren.........maar als je terugkijkt in dit topic, heb ik die plannen ook al gehad met mijn oude vertrouwde Dual 704. En daar is tot nu toe ook niet heel veel van gekomen :F . Wat ik in ieder geval wel wil doen is de geluidskabel vervangen. Dat is echt niet veel soeps meer. Maar de zomervakantie komt er aan, dus dan kan ik lekker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, Dr. Thorens heeft mij wel eens het verschil laten zien tussen een Thorens snaar en een 3rd party... was best groot, gewoon visueel waarneembaar dus, beide zo uit de verpakking. Bleek ook de reden te zijn dat mijn TD166 niet goed van 33 naar 45 (en vice versa) omschakelde na een tijdje. Sindsien heb ik er toch maar een Thorens op zitten.

Verder 'moet' via bol over drie dagen Amused To Death in mijn brievenbus liggen en heb ik nog steeds geen annulering te pakken... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ach ja, ik probeer de Thakker-snaar. Bevalt het niet, dan kan ik altijd nog een Thorens aanschaffen.
En op de een of andere manier draai ik alleen maar albums en nooit 7" of maxi's. Dus ik verwacht eigenlijk geen problemen. En het kan altijd tegenvallen.

Gisteren kunnen luisteren naar Vortex van Neil Schon.
Je moet er echt voorgaan zitten, maar dan heb je ook wat!
Wat kan die gast spelen zeg.
En is twee albums te veel van het goede (recensie Aardschok)? Weet ik nog niet. En als het al zo is, draai ik gewoon een van beide schijfjes en daarna wat anders. Vooralsnog is Vortex een echte aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Aardig wat van mijn albums zijn ook in 45rpm uitvoering :P. Maar groot gelijk heb je hoor, maar ik lees heel vaak dat er geen verschil zou zitten tussen 3rd party en originele Thorens snaren, dat is dus niet altijd zo. Of je er wat van merkt in de praktijk, is vraag 2.

Net nog even naar mijn bestelling bij bol gekeken, ik heb daar nu de normale uitgave en de picture disc in pre-order staan, de normale voor 23,99 besteld en die staat nu op de site voor 29,99. De picture disc heb ik voor 34,99 besteld en staat nu op de site voor 50,99 (!). Erg benieuwd wat daar mee gaat gebeuren straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:

Verder 'moet' via bol over drie dagen Amused To Death in mijn brievenbus liggen en heb ik nog steeds geen annulering te pakken... ben benieuwd!
Ik hoop dat ze alles netjes afgeven :P en niet door je brievenbus duwen. Anders wordt het lastig afspelen :+ .
Laat ons weten hoe het afloopt met AtD.........of was dat de werktitel en wordt de officiële naam 'The neverending story' of 'The saga continues'? Trouwens, ik ben ook benieuwd naar de kwaliteit van beide uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31

Polycom

Poes van goud

Afbeeldingslocatie: http://www.brain-damage.co.uk/images/stories/2015/rtlvinyl.jpg

Nieuw David Gilmour album. Na On An Island is mijn interesse in het solo werk van Gilmour tot een nulpunt gedaald maar ik weet dat er hiet ongetwijfeld mensen warm voor zullen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
PuDy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:21:
[afbeelding]

Nieuw David Gilmour album. Na On An Island is mijn interesse in het solo werk van Gilmour tot een nulpunt gedaald maar ik weet dat er hiet ongetwijfeld mensen warm voor zullen lopen :)
On An Island is niet briljant, maar zijn eerdere solo albums kan ik best hebben. Deze totaal gemist (echt, het blijft moeilijk om 'bij' te blijven) dus ik zal hem eens op Spotify uitchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 20:55

Zalmanman

So long,

PuDy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:21:
[afbeelding]

Nieuw David Gilmour album. Na On An Island is mijn interesse in het solo werk van Gilmour tot een nulpunt gedaald maar ik weet dat er hier ongetwijfeld mensen warm voor zullen lopen :)
Ik vind On an Island eigenlijk wel lekker klinken, beter dan About Face en David Gilmour (het album) IMHO. Het is natuurlijk geen Pink Floyd, en dat merk je ook wel aan de lyrics, maar desalniettemin vind ik de muziek prima. Lekker rustig, fijn gitaarspel. Vooral Live at the Royal Albert Hall of Live in Gdańsk maken On an Island goed klinken.
However, nadat ik de single Rattle That Lock gehoord heb begin ik toch bang te worden. De vrouw van Gilmour (P. Samson) heeft gelopen met de lryics. En dat merk je best wel - er zitten wat rare zinnen in... Maar dat is natuurlijk maar één nummer - en er staan 10 nummers in totaal op het album. Je kunt dus onmogelijk al zeggen hoe goed dan wel slecht het album wordt. Omdat het David Gilmour is ga ik het album wel pre-orderen. Maar, en nu duik ik in een hoekje met een dienblad voor m'n hoofd tegen de vliegende objecten mijn kant op }:O, ik ga 'm halen op CD+DVD in plaats van vinyl. Waarom? Nou, deze versies zijn er (prijzen in € van de David Gilmour webstore, zonder verzendkosten):

Standard edition
  • CD – Single CD with clothbound, foil-backed cover and 22-page booklet (€18)
  • 180g heavyweight vinyl LP (€21)
    • Includes 16-page colour lyric/photo booklet and a pass to download the digital album
  • Digital download of the album in mp3 format will be available from iTunes and Amazon (iTunes normale versie: €10,99 / iTunes deluxe versie: €13,99)
Deluxe edition (CD/DVD: €23 / CD/Blu-ray: €24)
The Deluxe Edition will be available in CD/DVD and CD/Blu-ray formats and will include:
  • The album on CD
  • The album on DVD or Blu-ray Disc in 5.1 surround sound and high quality stereo
    • Discs held in coloured wallets, unique to the deluxe edition
  • 32-page hardback lyric/photo book
  • 48-page hardback copy of the book Paradise Lost, Book II by John Milton
  • Double-sided poster
  • Postcard in envelope
  • David Gilmour plectrum
DVD and Blu-ray contents
  1. Rattle That Lock 5.1 and stereo mixes
  2. Barn Jams:
    1. Barn Jam 1
    2. Barn Jam 2
    3. Barn Jam 3
    4. Barn Jam 4
  3. The Animators - Alisdair + Jock (documentary)
  4. "Rattle That Lock" video
  5. The Animators - Danny Madden (documentary)
  6. "The Girl In the Yellow Dress" video
  7. Polly Samson and David Gilmour at the Borris House Festival of Words and Ideas (documentary)
  8. The Making of the Rattle That Lock Album (documentary)
  9. Non-album audio tracks:
    1. "Rattle That Lock" (Extended mix)
    2. "The Girl In the Yellow Dress" (Orchestral version)
    3. "Rattle That Lock" (Youth mix - 12" Extended Radio Dub)
    4. "Rattle That Lock" (Radio edit)
Bron

Punt één geeft de Deluxe editie er aardige dingetjes bij (zoals een mooie poster en mooi boekwerk), maar ook zitten er Barn Jams bij - en daar kan ik best wel van genieten. Ook is de Deluxe editie maar €2 duurder dan de vinyl-versie. Waarschijnlijk scoor ik de vinyl-versie later wel, daar niet van, maar eerst de CD/DVD versie eens scoren. Misschien haal ik het vinyl wel tijdens het concert in Duitsland, als het daar wat redelijk geprijsd is. Het album is trouwens nog niet in Nederlandse webshops verschenen. Ik hoop dat dat nog gaat gebeuren, anders haal ik 'm wel van de David Gilmour-site :P.

Ik hoop dat jullie wat aan deze wall of text hebben...

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oh god, ik koop zo vaak nog cd's. Daar ga ik me echt niet voor lopen schamen ofzo. Idd in bepaalde collector's sets zitten ze er vaak bij, plus dat de 2e hands markt voor cd's echt super is momenteel. Iedereen wil van die dingen af dus je koopt voor spotprijzen echt hele leuke albums. Plus dat ik tegenwoordig het standpunt heb dat alles wat ik luister legaal 'moet' zijn (en het liefst fysiek).

Bij mij werkt het hele muziek aanschaf traject nu zo: eerst luister ik onbekend of nieuw spul via Spotify, blijft het plakken en wil ik het 'hebben', dan ga ik eens op zoek naar een CD. En als het echt een klapper is dan ook op vinyl. De CD wordt gelijk geript en gaat de Sonos library in. De plaat is voor de luistermomentjes.

Ach, je kunt maar een hobby hebben he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:30:
Oh god, ik koop zo vaak nog cd's. Daar ga ik me echt niet voor lopen schamen ofzo. Idd in bepaalde collector's sets zitten ze er vaak bij, plus dat de 2e hands markt voor cd's echt super is momenteel. Iedereen wil van die dingen af dus je koopt voor spotprijzen echt hele leuke albums. Plus dat ik tegenwoordig het standpunt heb dat alles wat ik luister legaal 'moet' zijn (en het liefst fysiek).

Bij mij werkt het hele muziek aanschaf traject nu zo: eerst luister ik onbekend of nieuw spul via Spotify, blijft het plakken en wil ik het 'hebben', dan ga ik eens op zoek naar een CD. En als het echt een klapper is dan ook op vinyl. De CD wordt gelijk geript en gaat de Sonos library in. De plaat is voor de luistermomentjes.

En dat er een periode van een aantal jaar was waarin sommige albums helemaal niet meer op vinyl uitkwamen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Overigens, voor degene die net als ik zitten te wachten op de heruitgaves van de Twin Peaks soundtracks (seizoen 1 en Fire Walk With Me), is er een soort van update:

https://twitter.com/deathwaltzrecs/status/623463461599772672

(dat er misschien deze of volgende week iets te melden zou kunnen zijn dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Ik kocht tot een paar jaar terug eigenlijk ook alleen maar cd's vooral omdat er niet veel anders te krijgen was.

Ik krijg vandaag als het goed is het nieuwste album van Korpiklaani binnen, wel op vinyl maar ik zat toch sterk te twijfelen om hem op cd te bestellen. omdat ik veel in de auto zit en toch regelmatig digitaal naar muziek luister is een cd wel zo praktisch. Drones van muse was wat makkelijker want die heeft m'n broer al op cd.

Helaas kwam ik gisteren er achter dat m'n platenspeler kapot is, ergens een kabelbreuk/los soldeersel in de draden naar de headshell. Aangezien de draden al 35 jaar oud zijn had ik daar geen vertrouwen meer in, nieuwe kabels zijn onderweg ook al lokt een mooie technics of dual ook ( heb nu een sony ps-242).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
GWBoes schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:46:

........ ook al lokt een mooie technics of dual ook ( heb nu een sony ps-242).
..........of Thorens ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:06:
Overigens, voor degene die net als ik zitten te wachten op de heruitgaves van de Twin Peaks soundtracks (seizoen 1 en Fire Walk With Me), is er een soort van update:

https://twitter.com/deathwaltzrecs/status/623463461599772672

(dat er misschien deze of volgende week iets te melden zou kunnen zijn dus...)
Eindelijk, die bestel ik echt zo snel ik kan.

-edit- en zojuist ook het Currents album besteld van Tame Impala.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:31
Ik liep hier door het centrum vanmiddag en kwam bij een vrij nieuwe winkel, waar je een kraam kunt huren en je spulletjes kunt laten verkopen als het ware. Ik was er nog niet eerder geweest, maar ik kwam een aardige collectie vinyl tegen. het is zeker niet de laatste keer dat ik er kom ;)

Voor nu zijn dit mijn nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wsiItpPl.jpg

Vooral Three Sides Live & Frank Boeijen ben ik erg blij mee! De Elton John is nog nieuw in plastic, de rest verkeerd ook in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:44:
Ach ja, ik probeer de Thakker-snaar. Bevalt het niet, dan kan ik altijd nog een Thorens aanschaffen.
En op de een of andere manier draai ik alleen maar albums en nooit 7" of maxi's. Dus ik verwacht eigenlijk geen problemen. En het kan altijd tegenvallen.

Gisteren kunnen luisteren naar Vortex van Neil Schon.
Je moet er echt voorgaan zitten, maar dan heb je ook wat!
Wat kan die gast spelen zeg.
En is twee albums te veel van het goede (recensie Aardschok)? Weet ik nog niet. En als het al zo is, draai ik gewoon een van beide schijfjes en daarna wat anders. Vooralsnog is Vortex een echte aanwinst!
Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:
Hm, Dr. Thorens heeft mij wel eens het verschil laten zien tussen een Thorens snaar en een 3rd party... was best groot, gewoon visueel waarneembaar dus, beide zo uit de verpakking. Bleek ook de reden te zijn dat mijn TD166 niet goed van 33 naar 45 (en vice versa) omschakelde na een tijdje. Sindsien heb ik er toch maar een Thorens op zitten.

Of er verschil is tussen een Thorens snaar of een Thakker vervangingssnaar weet ik niet... Wat ik wel weet is dat bij mijn Thorens TD-318MKI de snaar naar 1 jaar gebruik versleten is... Maar ja, wat wil je...

Het is geen Mc Crypt speler met een licht gewicht draaiplateau, maar een Thorens met 3 KG zware draai plateau... Binnenkort dus ook maar eens een nieuwe bestellen (en ja, ik doe alleen aan originele snaren van Thorens zelf)...

Voor het verschil van slechts 10 euro tussen het origineel en de Thakker vervangingssnaar ga ik niet moeilijk doen...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 21-07-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

masauri schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:55:
Mooie box daar niet van, maar toekomstige platen die gaan uitkomen zitten er dan weer niet in natuurlijk.
Live At The Rainbow '74 zit er ook niet in en zo zullen er nog wel zijn.
Dat vind ik dan persoonlijk wel weer jammer.
Maar goed, voor de verzamelaar van special editions zeker?

In ander nieuws, deze wedstrijd heb ik gewonnen:
"Deze week kregen we een mailtje van een Belgisch platenlabel, met de mededeling dat er een paar dagen later een mysterieuze 7" -zeer gelimiteerd- in onze bus zou zitten. Deze zouden we dan mogen weggeven aan onze klanten. En zo geschiedde... De 7" is in ons bezit, nu is het aan jullie om dit enigma winnen!"
[afbeelding]

Maar kan pas maandag gaan om hem op te halen, ben wel benieuwd wat het is :P
Iemand enig idee?
Ben je er al achter wat het was?
Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:30:

Hé, dat klinkt verdacht bekend. Nu moet ik wel toegeven dat ik mijn muziek, eer ik het legaal haal, soms wel wat, ahum, minder legaal beluister, mocht ik het niet op Spotify kunnen vinden. Ik weet dat YouTube ook bestaat, don't worry, maar die kwaliteit daar is soms echt naadje. Dan haal ik liever eerst wat 320 kbps MP3 of beter binnen om het goed te kunnen beluisteren. Als het bevalt inderdaad de CD of LP halen en dan gaat de CD op de Qnap (oudje, maar doet het nog goed genoeg) met de Logitech Media Server.

And now, something completely different:
De geïnteresseerden kunnen hier de geremasterde versie van Roger Waters' What God Wants Pt. I beluisteren. De stemmen klinken stukken helderder en de bass is ook beter te horen, ben ik ook wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 23:16

masauri

aka qwybyte

Zalmanman schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:29:
[...]
Ben je er al achter wat het was?
[...]
Jep, de cat.nr. ingeven op discogs en hij was direct gevonden :)
http://www.discogs.com/Yo...he-Knower/release/7223992

Het mooie er van is wel dat ge buiten dat echt niet snel zou weten wie het is of wat het is.
Maar het zijn 2 pareltjes van nummers vind ik zelf.
Nu ik mijn tascam heb kan ik binnenkort is gaan experimenteren met opnemen, en indien interesse wil ik m wel is delen ;)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masauri schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Jep, de cat.nr. ingeven op discogs en hij was direct gevonden :)
http://www.discogs.com/Yo...he-Knower/release/7223992

Het mooie er van is wel dat ge buiten dat echt niet snel zou weten wie het is of wat het is.
Maar het zijn 2 pareltjes van nummers vind ik zelf.
Nu ik mijn tascam heb kan ik binnenkort is gaan experimenteren met opnemen, en indien interesse wil ik m wel is delen ;)
Cool! Erg fijne muziek maakt Youth lagoon, heb hier het album Wondrous Bughouse op LP liggen.
Erg gaaf om zoiets te winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Eerlijkheidshalve kende ik de naam van de artiest niet direct, enkel een nummer hier aan daar, maar ik ga nu wel is wat meer luisteren naar die muziek :)
klinkt wel wat naar mijn genre.

En inderdaad, wie wil nu zoiets niet winnen ;)
Er word nog meer rond gedaan binnen een x aantal maanden, dus kijk regelmatig is op zen website enz.
De platenmaatschappij zei dat dit was om wat "buzz" te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Ja graag, helaas is daar op het moment geen budget meer voor naast alle andere aankopen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag naar Concerto in Amsterdam geweest, inmiddels erg lang geleden dat ik daar ben binnen gelopen. Was helemaal vergeten wat een grote en fijne zaak dat is, ik kom regelmatig bij Plato/Concerto in Utrecht en dat bevalt me altijd wel. Maar in Amsterdam is er zo ontzettend veel meer aanbod, zowel nieuw als 2ehands is er echt alles te krijgen.

Heb een stuk of 25 albums op mijn wishlist staan en ben ze vrijwel allemaal tegen gekomen. Verder nog een hoop andere albums gezien die ik eigenlijk ook wel zou willen meenemen. Het was nog lastig kiezen wat ik zou meenemen (want beperkt budget) uiteindelijk toch tevreden met de drie LP's die ik nu heb meegenomen.

Het is overigens maar goed dat ik niet echt in de buurt woon, anders zou ik daar veel te vaak naar binnen lopen (en natuurlijk naar buiten met een stapel vinyl :9)

Anyway hier de aanwinsten van de middag,

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/450/19908599632_78fd9c9d0e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Zo blij als ik ben met mijn 'nieuwe' Thorens TD166, ik ben op zoek naar het kleine gewichtje voor de anti-skating. Het grote van 2 gr zit er bij, het kleine van 0,6 gr helaas niet.

Als jullie een mogelijkheid kennen, laat het me weten. Ik kan tot nu toe niets vinden. Dus tips zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:43:

Het is overigens maar goed dat ik niet echt in de buurt woon, anders zou ik daar veel te vaak naar binnen lopen (en natuurlijk naar buiten met een stapel vinyl :9)

Anyway hier de aanwinsten van de middag,

[afbeelding]
Helaas (her)ken ik geen van je nieuwe albums
Wat ik wel herken is het altijd wel zien van albums die je mee zou willen nemen.
Dit altijd tot grote verbazing en verwondering (niet te verwarren met bewondering ;) ) van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vintage1967 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:51:
Zo blij als ik ben met mijn 'nieuwe' Thorens TD166, ik ben op zoek naar het kleine gewichtje voor de anti-skating. Het grote van 2 gr zit er bij, het kleine van 0,6 gr helaas niet.

Als jullie een mogelijkheid kennen, laat het me weten. Ik kan tot nu toe niets vinden. Dus tips zijn meer dan welkom.
Vraag het eens aan dr. Thorens. Hij kan je ongetwijfeld helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Servor schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Vraag het eens aan dr. Thorens. Hij kan je ongetwijfeld helpen.
Dank voor de tip.
Ik heb hem net een mailtje gestuurd, net als Vintage Chief (via MP).
De laatste reageerde dat hij niet kan helpen en verwees naar Ebay.
Ik schrok wel van de vraagprijs: bijna € 40,00 ..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Vergeten vermelden, deze heb ik ook aan mijn collectie toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/CJ9x6fe6akECpMtIkfApG38KyLM=/fit-in/600x598/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-921482-1184429667.jpeg.jpg

Tis moeilijk om de beste nummers van een artiest op 1 plaat te vinden, maar deze komt al aardig in de buurt!
Heerlijk luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat waren nog eens tijden dat je met sigaret in de hand op een hoes werd afgebeeld. :7

Maar de man had kwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vintage1967 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Helaas (her)ken ik geen van je nieuwe albums
Wacht even ... jij herkent uit die foto dat Stones album niet? En de Eagles? De Beatles (achter de Chemical Brothers) en Velvet Underground .. en LAST BUT NOT LEAST. ... Animals van Pink Floyd???

Ga je schamen! ;)

>:) >:) >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Inderdaad....... :F :F :F . Die van de Stones haalde ik er bijvoorbeeld niet uit. En ik lette alleen op de eerste rij van drie albums......

En waarschijnlijk ken ik niet alle albums doordat ik tot een maandje of drie geleden eigenlijk alleen maar oog (liever gezegd: oor) had voor Metal: thrash-, speed-, death en heavy metal, hardrock, enzovoort. Laten we het er maar op houden dat ik een beetje last had van tunnelvisie.

Tot een paar weken geleden zou ik de hoes van Tommy ook niet herkend hebben van en foto. Nu heb ik het album zelf en geniet ik er met volle teugen van. Ach, blijkbaar ben je nooit te oud om te leren ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Vintage1967 op 23-07-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
masauri schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:14:
Vergeten vermelden, deze heb ik ook aan mijn collectie toegevoegd:

[afbeelding]

Tis moeilijk om de beste nummers van een artiest op 1 plaat te vinden, maar deze komt al aardig in de buurt!
Heerlijk luisteren.
Nice :D, binnenkort ga ik deze waarschijnlijk ophalen/bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/yOxQ5Ej8igBkwP_5lqo7V6Sf9xk=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-7091281-1433516645-6554.jpeg.jpg

Normaal ben ik niet zo van dat soort muziek, maar zo tussendoor altijd wel rustig om naar te luisteren tussen GNR en AC/DC door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Oh dat was een RSD release blijkbaar, ziet er ook niet verkeerd uit! :o
Staan ook wel aardig wat goeie nummers op!
Thx, heb m gelijk aan men wantlist toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
masauri schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:06:
Oh dat was een RSD release blijkbaar, ziet er ook niet verkeerd uit! :o
Staan ook wel aardig wat goeie nummers op!
Thx, heb m gelijk aan men wantlist toegevoegd :)
Volgens mij was het geen RSD release. Is namelijk gereleased op 5 Juni 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vintage1967 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Ik hoop dat ze alles netjes afgeven :P en niet door je brievenbus duwen. Anders wordt het lastig afspelen :+ .
Laat ons weten hoe het afloopt met AtD.........of was dat de werktitel en wordt de officiële naam 'The neverending story' of 'The saga continues'? Trouwens, ik ben ook benieuwd naar de kwaliteit van beide uitvoeringen.
Nog steeds geen annulering te pakken. Erg benieuwd of ik morgen iets ontvang. En idd, liever niet via de brievenbus :P.

Gisteren nog de nieuwe Monster Magnet in de pre-order gezet, limited edition met slipmat, achja. En omdat ik toch aan het bestellen was gelijk Wretch van Kyuss meebesteld, dat was de enige van Kyuss die ik nog moest.

Komt de komende tijd dus genoeg leuks aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Soundman12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:38:
[...]

Volgens mij was het geen RSD release. Is namelijk gereleased op 5 Juni 2015.
Vaag, kwam m als eerste via RSD site tegen enz. met bijhorende info.
Zoekresultaten waarschijnlijk niet optimaal...
Grappig, wil ik de link opnieuw zoeken vind ik m ook niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
masauri schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Vaag, kwam m als eerste via RSD site tegen enz. met bijhorende info.
Zoekresultaten waarschijnlijk niet optimaal...
Grappig, wil ik de link opnieuw zoeken vind ik m ook niet meer terug
Gevonden:

http://www.recordstoreday.com/Item/9007271231

Maar is geen RSD release, RSD was 18 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vintage1967 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:40:
Inderdaad....... :F :F :F . Die van de Stones haalde ik er bijvoorbeeld niet uit. En ik lette alleen op de eerste rij van drie albums....
Hahaha ja dat was dan ook eigenlijk de grap ... die voorste drie herken ik zelf ook niet namelijk (en ik ging er dan ook vanuit dat jij alleen op die lette) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 08:24
Net op de chat gezeten met een medewerker van Bol over Amused to death. Zij gaf aan dat de prijs van €30 euro echt klopt. Ik ben zeer benieuwd!

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Bij North End Haarlem niet... Dit kwam net binnen:
Eindelijk dan na drie jaar wachten komt dit weekend Amused To Death van Roger Waters uit, Ik heb al heel lang voornoteringen lopen. De mensen die hem de afgelopen maanden op LP hebben besteld voor 24,99 moet ik teleurstellen, Sony heeft de prijs met Amerika gelijkgetrokken naar 44,99 omdat Analogue Productions de Master leverde en het exact dezelfde persing is. Wanneer je 24,99 betaald hebt stuur ik je een mail met verdere informatie.

We zullen wel zien wat voor mailtje er binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou heb hem dan toch maar bij Bol besteld net, morgen binnen zeggen ze. Wilde in eerste instantie US import voor de zekerheid maar met alle berichtgeving over dat de Sony/EU release ook echt dezelfde mastering zou zijn en ook bij RTI QRP geperst is, zou het dus alleen de verpakking/barcode anders zijn.

Ben benieuwd, hopelijk word ik niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Telfordia schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:16:
Net op de chat gezeten met een medewerker van Bol over Amused to death. Zij gaf aan dat de prijs van €30 euro echt klopt. Ik ben zeer benieuwd!
Ik zat juist in de 'geen slapende honden wakker maken' houding :P. Kon me voorstellen dat al die processen bij bol zo geautomatiseerd zijn dat het zomaar eens goed zou kunnen aflopen. Ach wel zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Servor schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Ik zat juist in de 'geen slapende honden wakker maken' houding :P. Kon me voorstellen dat al die processen bij bol zo geautomatiseerd zijn dat het zomaar eens goed zou kunnen aflopen. Ach wel zien wel.
En al zouden ze het opmerken, doen ze het waarschijnlijk alleen aanpassen voor nieuwe bestellingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nou, AtD ook maar even bij Bol.com besteld. Meer dan 30 euro is absurd voor een nieuwe plaat. Dit is voor mij al op het randje. De 10 euro kortingsbon die ik nog had trok mij over de streep :)

Ben erg benieuwd hoe deze gaat klinken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
InflatableMouse schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Hahaha ja dat was dan ook eigenlijk de grap ... die voorste drie herken ik zelf ook niet namelijk (en ik ging er dan ook vanuit dat jij alleen op die lette) :+ .
Ben ik ook weer gerust gesteld :Y .
Mooie set albums. Daar kan je weer uren van genieten.
Ik ga zo een nieuwe snaar plaatsen en ondertussen naar Vortex van Niel Schon luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37
Kak, Bol met hun solden :P Morgen hopelijk Skin and bones van FF binnen voor 10 euro... en met wat geluk ook nog Black Album en AtD...

Zo niet dan kan ik ze pas na mn vakantie oppikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:25:
Kak, Bol met hun solden :P Morgen hopelijk Skin and bones van FF binnen voor 10 euro... en met wat geluk ook nog Black Album en AtD...

Zo niet dan kan ik ze pas na mn vakantie oppikken :/
Black Album van Metallica >:) ?
Hopelijk heb je ze binnen morgen, anders heb je iets om naar uit te kijken d:)b

Ik heb net mijn 'nieuwe' TD166 aangesloten nadat ik de riem had vervangen en de boel provisorisch had ingesteld. Haha de oude snaar was minstens 5 cm langer dan de nieuwe :+ . Hij start i.i.g. lekker op nu!

Klinkt lekker ondanks dat er nog e.e.a. beter kan. Het spul begon wel ineens te brommen. Kwestie van een aardedraad aanleggen naar de versterker.........Hoop ik..... Kan ik meteen het netsnoer en de audiokabel vervangen. Mooi klusje voor de vakantie.

Het mooist lijkt mij trouwens om de aansluitingen in de ombouw te maken zodat de kabels los kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is altijd raadzaam... Bij mij heb ik dat ook laten doen op m'n Thorens TD-318 MKI... Ik zou zelf voor Neutrik connectors gaan, die zijn van goede kwaliteit (Dr. Thorens gebruikt deze ook op de spelers die hij hiermee mag ombouwen)... Deze connectors bedoel ik:
http://www.neutrik.com/en...assis-connectors/nf2d-b-2

Hier van is er ook een beschikbaar met een witte ingang voor het linker audio kanaal...Afgemonteerd op mijn TD-318 MKI ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140701_007_zpsb9f2ddf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 11:34
Zo, daar zijn we daar weer, heel veel advies gevraagd en gekregen vorige week en op aanraden van heb ik maandag bij William Thakker een nieuw Audio Technica AT95E element gekocht voor mijn Technics SL-1500. Minder dan €20.00 .... hoe doen ze het.
Tot mijn verbazing zat die vandaag al in de bus (in een piepklein omslagje).

Even wat moed ingedronken (Duvel !) en dan voorzichtig het Audio-Technica AT-71 element verwijderd, even een schietgebedje bij het verwijderen van de 4 contactjes, maar alles lukte.
Het nieuwe element vastzetten liep van een leien dakje. De moeren die geleverd waren met de AT95E hadden een klein inkepinkje waardoor het veel makkelijker was om het element aan de headshell vast te schroeven.

Daarna braafjes de stappen gevolg in de handleiding, de Technics Protractor van vinylengine uitgeprint en alles proberen zo precies mogelijk te regelen, daarna gewicht + anti-skate goed gezet en mijn eerste plaat gespeeld.

Klonk wel lekker, geen bolle-ogen-tong-uit-je-mond verschil maar toch een mooie heldere klank. Ik dacht ergens te lezen dat de bass-response minder ging zijn, maar ik merk toch een "diepere" basklank bij de muziek die ik speel (metal en rock)..heel heel aangenaam geluid.

En vooral...de laatste tracks van elke kant zijn nu hoorbaar beter, geen "tinnen" geluid meer, geen sis-klank maar eerlijke neutrale muziek. Misschien is het het placebo effect, maar ik denk nog altijd een klein verschil te horen in de eerste track(s) bij de laatste track, het is toch nog altijd ietsie minder zuiver, maar een wereld van verschil met wat het vorige week was. Dan had ik vaak na een minuut naar de final track te luisteren de neiging om de plaat al om te draaien.

Dus van harte bedankt aan iedereen die me op het juiste spoor zette, toen ik hier zaterdag als een complete newb (met veel te lange posts) binnenstrompelde

Oh, ja ondertussen ook gestart met het aankopen van vinyl...met de bedoeling alle albums die ik vroeger had opnieuw te verzamelen kocht ik ondertussen deze :

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/vinus_zpsywf3lnj3.jpg

En alhoewel ik het eerst mezelf gezworen had nooit of te nimmer nieuwe platen te kopen, heb ik toch maar gezwicht en een nieuwe (*) bij mijn koopregels gezet... mijn 10 (zal wel 15 worden...) lievelingsplaten uit mijn jeugd koop ik gewoon nieuw.

Dus ondertussen al met deze begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/vinnew_zpsvgqrfoyh.jpg

En terwijl ik dit allemaal typte luisterde ik, met enorm plezier overigens, naar "Spellbound" van Tygers of Pan Tang. Wat een lekker album toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Yep. Die bedoel ik!
Mooi man!
Hmmm. Ik heb veel gehoor over Dr. Thorens, maar dit kan ik denk ik ook zelf.
Eerst maar eens goed bestuderen hoe de behuizing in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37
Yes,
dan heb ik de favoriete albums uit m'n jeugd allemaal op cd en lp. Nevermind, Smash en deze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 08:29
chromium schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:09:
Misschien is het het placebo effect, maar ik denk nog altijd een klein verschil te horen in de eerste track(s) bij de laatste track, het is toch nog altijd ietsie minder zuiver,
Als je dat verschil niet zou horen, zou er wat aan je oren moeten liggen.
Dat verschil is altijd heel groot. De omtrek bij de buitenste groef is ca. 3x zo groot als bij de binnenste groef, dus heb je eigenlijk 3x zoveel ruimte om bepaalde informatie op te slaan.
Bij een opname/master/het snijden van de plaat wordt daar al rekening mee gehouden dat bij nummers op de binnenste groeven veel minder hoge en lage tonen aanwezig zijn. Eigenlijk worden op die nummers een enorme compressie toegepast. Bij de ene muzieksoort valt dit minder op dan bij de andere, en de ene technicus is de andere niet (en de ene pers is beter dan de ander...)

Een 45rpm plaat heeft hier minder last van. Een audiofiele persing zou m.i. ook beter plaatsvinden op 45rpm dan op bijv 180 grams vinyl.
Maar ja, omdat pvc niets kost en machine uren danwel manuren de kostenpost vormen laten ze dat maar achterwege....

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 24-07-2015 00:32 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Volgens bol én track & trace zijn er 2 pakketjes naar mij onderweg en volgens bol zit in 1 pakketje een AtD normale uitgave à 23,99 en in 1 pakketje een AtD picture disc à 34,99. Lijkt erop dat dat goed is gegaan dus! Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
chromium schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:09:
Zo, daar zijn we daar weer, heel veel advies gevraagd en gekregen vorige week en op aanraden van heb ik maandag bij William Thakker een nieuw Audio Technica AT95E element gekocht voor mijn Technics SL-1500.

Oh, ja ondertussen ook gestart met het aankopen van vinyl...met de bedoeling alle albums die ik vroeger had opnieuw te verzamelen kocht ik ondertussen deze :
Volgens mij mag meneer Thakker dit forum wel heel dankbaar zijn als ik lees hoe vaak 'onze' spulletjes daar vandaan komen!

Goeie smaak wat muziek betreft, Chromium d:)b .
En wat brachten ze in de jaren '70 en '80 mooi live albums uit. Wat dat betreft heb je wel een paar klassiekers te pakken. Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
@ Chromium

Ha, een Led Zeppelin liefhebber.
Ik ook , maar dat is wel duidelijk dacht ik.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/7h74icyb5/Arm2_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintage1967 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Het mooist lijkt mij trouwens om de aansluitingen in de ombouw te maken zodat de kabels los kunnen.
Ik zou aanraden om je rca kabel zo direct mogelijk met je toonarm te verbinden. Aansluiting met pluggen lijkt handig, maar is extra schakel (weerstand) in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:34:
@ Chromium

Ha, een Led Zeppelin liefhebber.
Ik ook , maar dat is wel duidelijk dacht ik.
[afbeelding]
Mooi, maar euh.... enige verduidelijking voor de niet-kenner zoals mij? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Euh, waar het voor staat is al sinds 1971 bekend toen album 4 uitkwam. Dat album staat bekend als 4 symbols. Van links naar rechts, Jimmy Page, John Paul Jones, John Bonham, Robert Plant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:41:
Euh, waar het voor staat is al sinds 1971 bekend toen album 4 uitkwam. Dat album staat bekend als 4 symbols. Van links naar rechts, Jimmy Page, John Paul Jones, John Bonham, Robert Plant.
thx, weer iets bijgeleerd _/-\o_
Klinkt alsof ge de naam van de plaat wel erg letterlijk neemt met de muahahahaha :+

[ Voor 29% gewijzigd door masauri op 24-07-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
MUAHAHAHAHA

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/n3lvt1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb echt zin in deze plaat. Uiteraard heb ik hem al 3 miljoen keer gehoord, ik heb zelfs de Mastersound CD gekocht een tijd terug, maar naar deze vinyl heruitgave kijk ik echt uit. Het is een plaat die me gevormd heeft, zowel muzikaal als anders. Een megalomane ego-trip van dhr. Waters, zeker. Er is van alles op aan te merken maar als WHAT GOD WANTS door de speakers galmt en die gitaar erachteraan scheurt... brrrrrrrr. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

AtD:

Bezorgmoment
Vandaag 24 juli
8:30 - 21:30 uur

:*) :9 >:)

Maar tot het zover is, even jeugd sentiment ophalen. Ben ouwe metal aan het draaien, Celtic Frost nu, To Mega Therion, eerder heeft Human van Death al door de kamer gegalmd. Nu even beraden wat de volgende is. Nuclear Assault denk ik ... Handle With Care! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:18:
AtD:

Bezorgmoment
Vandaag 24 juli

:*) :9 >:)
Krijg net via m'n vrouw door dat er 2 pakketjes thuis op me liggen te wachten... Grrrrrr. En ik wil ze eigenlijk ook nog eerst door de Knosti halen voor ze op de speler gaan. Wordt een latertje vanavond denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 08:27
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:18:
AtD:

Bezorgmoment
Vandaag 24 juli
Dat wordt heel lang bij de brievenbus zitten. :o

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Servor schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:22:
[...]

Krijg net via m'n vrouw door dat er 2 pakketjes thuis op me liggen te wachten... Grrrrrr. En ik wil ze eigenlijk ook nog eerst door de Knosti halen voor ze op de speler gaan. Wordt een latertje vanavond denk ik ;).
Ha! Mazzelaar ...

Maarre, QRP persingen hoeven echt niet door de wasstraat hoor ... heb het nog nooit meegemaakt dat ik een RTI, QRP of Pallas eerst moest wassen. Ze zijn eigenlijk altijd brandschoon.
rimave schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:22:
[...]

Dat wordt heel lang bij de brievenbus zitten. :o
Vrijwel altijd komen ze tussen 12 en 2. Valt wel mee dus. Werk thuis vandaag :+

[ Voor 19% gewijzigd door InflatableMouse op 24-07-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:23:
[...]

Ha! Mazzelaar ...

Maarre, QRP persingen hoeven echt niet door de wasstraat hoor ... heb het nog nooit meegemaakt dat ik een RTI, QRP of Pallas eerst moest wassen. Ze zijn eigenlijk altijd brandschoon.
Hm, zal eens zien. Ik doe het vaak ook om de statische lading die zo'n nieuwe plaat vaak heeft langdurig kwijt te raken. Vind ik ook altijd heel irritant :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die van plan waren naar de grote Fame uitverkoop in Amsterdam te gaan, bespaar je de reis: http://www.emerce.nl/nieu...redt-failliete-fame-plaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Goeie! Bedankt Wehmut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette tattoos Redhawk!

Vandaag een dag thuis werken met de nieuwe plaat van Tame Impala. Wat een album.. (Currents). En lekker veel paars (Qed kabel, AT440mla en het album).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bpl27AE.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik zie hem echt overal opduiken, die van Tame Impala. Ik snap het album denk ik niet want ik heb het nu al drie keer geluisterd maar struikel elke keer na 2 of 3 nummers. :D. Maar enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Thx Wehmut
Nu nog Purple Rain, en het feest is kompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:02:
Ik zie hem echt overal opduiken, die van Tame Impala. Ik snap het album denk ik niet want ik heb het nu al drie keer geluisterd maar struikel elke keer na 2 of 3 nummers. :D. Maar enjoy!
Ik vind het een lekker dromerige, melancholische plaat. Heb ik een zwak voor.

Iets anders, kwam net deze absurde "promo afbeelding?" van Crosley tegen. Zon, zand, alles waar platen dol op zijn. _O- _O- _O-
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OLDvrF6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Proest, hoe halen ze het in hun hoofd. Platen slopers zijn het die lui van Crosley.

[ Voor 39% gewijzigd door Bestla op 24-07-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ieks, zand op m'n vinyl :'(. En de warme zon erop. En dan nog op een Crosley slopert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik weet niet welke van de 3 het ergste is...
De crosley, het zand of de zon ja.
Ik gok op het 1e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Bezorger was erg vroeg vandaag, mijn AtD komt dus minimaal morgen.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
AWWWWW YEAH!

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4qlr83.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:49:
Vette tattoos Redhawk!

Vandaag een dag thuis werken met de nieuwe plaat van Tame Impala. Wat een album.. (Currents). En lekker veel paars (Qed kabel, AT440mla en het album).
[afbeelding]
Vettttt, deze moet ik ook nog even bestellen! Totaal andere stijl dan wat ik normaal gewent ben van Tame Impala, maar wederom echt een prachtig album om te horen. Die ga je vaak opzetten verwacht ik zo :)
Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.