Nice! Ik zie Analogue Productions, ik zie QRP Pressings, alle ingredienten zijn dus aanwezig voor een briljante release! Al wat kunnen luisteren?
Nice, ben benieuwd naar AtD.
@Wehmut: lijkt meer op een haakse slijp, al zal het effect ongeveer hetzelfde zijn
@Wehmut: lijkt meer op een haakse slijp, al zal het effect ongeveer hetzelfde zijn

Staat as we speak op 
Release is al met al erg goed.
De packaging is redelijk, niets bijzonders behalve de QRP anti-statische hoezen.
Plaat is kaarsrecht en vrijwel compleet stofvrij.
Wat betreft de mastering/kwaliteit, alles komt zeer helder over, Qsound natuurlijk, maar kan niet het volume al te hard zetten want vriendin ligt ziek op bed. Dus helemaal erin op gaan en genieten, alle details ontdekken zal nog even moeten wachten hier. Het voelt nu wel alweer bijna of ik weer terug ben in 2013, amsterdam arena
Release is al met al erg goed.
De packaging is redelijk, niets bijzonders behalve de QRP anti-statische hoezen.
Plaat is kaarsrecht en vrijwel compleet stofvrij.
Wat betreft de mastering/kwaliteit, alles komt zeer helder over, Qsound natuurlijk, maar kan niet het volume al te hard zetten want vriendin ligt ziek op bed. Dus helemaal erin op gaan en genieten, alle details ontdekken zal nog even moeten wachten hier. Het voelt nu wel alweer bijna of ik weer terug ben in 2013, amsterdam arena

Anoniem: 481702
Vandaag in ieder geval al 4 keer gedraaid, verveelt niet! Heerlijke plaat.Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Vettttt, deze moet ik ook nog even bestellen! Totaal andere stijl dan wat ik normaal gewent ben van Tame Impala, maar wederom echt een prachtig album om te horen. Die ga je vaak opzetten verwacht ik zo
En die Crosley lijkt idd verdacht veel op een haakse slijper LOL
Helemaal mee eens!Servor schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:23:
Koptelefoon op! Doe ik ook altijd met dit soort platen, bizar wat je dan allemaal opeens hoort.
En het houdt de oortjes warm........
Volgens mij hebben ze allemaal tekst en uitleg gegeven over de betekenis en het waarom van de betreffende symbolen......................behalve dhr. Page. Met name het waarom van zijn symbool is een mysterie:Bestla schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:41:
Euh, waar het voor staat is al sinds 1971 bekend toen album 4 uitkwam. Dat album staat bekend als 4 symbols. Van links naar rechts, Jimmy Page, John Paul Jones, John Bonham, Robert Plant.
http://www.feelnumb.com/2...zeppelin-iv-zoso-symbols/
Holy crap, de geluidskwaliteit is dikke prima hoor, vwb de heruitgave van ATD. Althans, van de normale release, van de picture discs verwacht ik niet veel bijzonders. Maar man o man. Alsof het album zich in je woonkamer afspeelt.
1 minpunt: de packaging. Een mooie lyricsheet en een foto album had dit echt een speciale release gemaakt. Het voelt nu wat 13 in een dozijn, eerlijk gezegd. Dit is nu net zo'n album waar je all out had kunnen gaan met de packaging. Maar goed, het gaat om de muziek. En die klinkt!
1 minpunt: de packaging. Een mooie lyricsheet en een foto album had dit echt een speciale release gemaakt. Het voelt nu wat 13 in een dozijn, eerlijk gezegd. Dit is nu net zo'n album waar je all out had kunnen gaan met de packaging. Maar goed, het gaat om de muziek. En die klinkt!
Dan was ie nog duurder geweest waarschijnlijk... Hoop hem vanavond of morgen te kunnen luisteren.
Had ook vandaag black album van Metallica binnen.. Maar lees allerlei issues op facebook, hoop niet dat mijne dat heeft, heb eigenlijk geen tijd om terug te sturen
Had ook vandaag black album van Metallica binnen.. Maar lees allerlei issues op facebook, hoop niet dat mijne dat heeft, heb eigenlijk geen tijd om terug te sturen
Ik hoop dat ie een beetje klinkt Kerstmanneke. De reissues van Master of Puppets en Ride the Lightning van Universal label klinken zo vlak als een wekker radio. Lijkt wel of ze de originele masters kwijt zijn.
Nou heb net AtD goed geluisterd. Hij is inderdaad errug goed. Ben het helemaal eens met de opmerkingen hierboven, packaging had mooier gemogen met apart lyric sheet bijvoorbeeld.
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het niet alleen een remaster is maar een remix. Er zitten behoorlijke verschillen in, niet alleen in klank maar ook compleet nieuwe geluiden en soms is plaatsing compleet anders. Volgens mij gaat dat allemaal niet zo makkelijk als je van een stereomix remastered. Goed, ik ben geen expert maar de verschillen zijn best groot soms.
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het niet alleen een remaster is maar een remix. Er zitten behoorlijke verschillen in, niet alleen in klank maar ook compleet nieuwe geluiden en soms is plaatsing compleet anders. Volgens mij gaat dat allemaal niet zo makkelijk als je van een stereomix remastered. Goed, ik ben geen expert maar de verschillen zijn best groot soms.
Deze is op hun eigen label... issues die ik las waren van overslaande naalden, nog geen last van gehad.Anoniem: 481702 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:57:
Ik hoop dat ie een beetje klinkt Kerstmanneke. De reissues van Master of Puppets en Ride the Lightning van Universal label klinken zo vlak als een wekker radio. Lijkt wel of ze de originele masters kwijt zijn.
Zou wel zonde zijn als ze hem verpesten, volgens mij staat dit album bekend als erg goed klinkend/opgenomen.
@kerstmanneke: Heb hem ook vandaag binnen en geen problemen, enige wat er bij mij niet helemaal 100% is is het label op Side a, maar voor de rest prima
succes met jouw exemplaar!
YupsInflatableMouse schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:27:
Is dit "de" Dr. Thorens?
http://link.marktplaats.nl/d273237
Deze is ook perfect, wellicht handiger als je meer in de randstad zit:
http://diensten-vakmensen...mmid.html?previousPage=lr
Ervaring mee? Mijn thorens moet ook nog geresiviseerd worden en dr. Thorens is een eind weg van boven amsterdam.Cap schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:06:
Vraagje mbt opbergen van vinyl (kon er niets over vinden via de zoek functie).
Ik heb mijn 10 inch en groter netjes in de platenkast staan (opvolger van de expedit), maar waarin bewaren jullie je singles?
Ik had eerst zelf een kist gemaakt, maar deze is erg lang/diep en past dus niet in de kast.
Voordat ik weer iets vergelijkbaars ga maken (wat wel in de kast past) wilde ik eerst even wat advies inwinnen om te kijken of er geen betere opties zijn.
Edit:
Huidige singles bak (zelfgemaakt), stond bij ouders thuis altijd onder het bed.

Edit2:
Ik heb zelf nog het volgende gevonden:

Meer info: http://www.planetedisque....e-wood-box-opbergrek.html
Ik heb mijn 10 inch en groter netjes in de platenkast staan (opvolger van de expedit), maar waarin bewaren jullie je singles?
Ik had eerst zelf een kist gemaakt, maar deze is erg lang/diep en past dus niet in de kast.
Voordat ik weer iets vergelijkbaars ga maken (wat wel in de kast past) wilde ik eerst even wat advies inwinnen om te kijken of er geen betere opties zijn.
Edit:
Huidige singles bak (zelfgemaakt), stond bij ouders thuis altijd onder het bed.

Edit2:
Ik heb zelf nog het volgende gevonden:

Meer info: http://www.planetedisque....e-wood-box-opbergrek.html
[ Voor 36% gewijzigd door noodel1988 op 25-07-2015 14:46 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Net gehoord dat iedereen die de lage prijs voor AtD bij NEH betaald heeft de volprijs moet gaan betalen. Iedereen die het album voor die lage prijs gekocht heeft krijgt hier nog een mailtje over, aangezien ze nog aan het inventariseren zijn wie 'm gekocht heeft en wie wat betaald heeft. Ik vraag me af wat ik nu moet doen... Ik kan hem nu natuurlijk ook gewoon nog voor €30 bij bol.com halen en NEH zeggen dat ik niet met de prijsstijging accoord ga en m'n geld terugvragen. Mijn vraag is nu of dat een mogelijkheid is.
Kijk, als NEH ons nu wat gematst zou hebben (prijs ipv €45 naar €35 verlagen voor degenen die voor €25 georeorderd hebben), zou ik het al een ander verhaal gaan vinden. Maar €45 is voor mij eigenlijk over het randje, hoe goed ik het album ook vind...
Wat betreft mijn singels: die staan gewoon bij de 12" LP's in een houder in een Lundia. Ik heb er toch maar zo weinig, dus een aparte houder ervoor vond ik niet zo nodig.
Kijk, als NEH ons nu wat gematst zou hebben (prijs ipv €45 naar €35 verlagen voor degenen die voor €25 georeorderd hebben), zou ik het al een ander verhaal gaan vinden. Maar €45 is voor mij eigenlijk over het randje, hoe goed ik het album ook vind...
Wat betreft mijn singels: die staan gewoon bij de 12" LP's in een houder in een Lundia. Ik heb er toch maar zo weinig, dus een aparte houder ervoor vond ik niet zo nodig.
and thanks for all the fish.
Het lijkt me dat als je hem niet voor het originele bedrag kunt krijgen dat je dan de koop kunt ontbinden? Immers, de koopovereenkomst is op basis van het oude bedrag?
Ik vind 15 euro verschil echt teveel. Ik betaal soms met liefde een paar euro extra voor de charme van een klein winkeltje, maar 15 euro voor een dubbelaar gaat nergens meer over. Ik zou bedanken dus.
Vandaag naar de Media Markt geweest, een en ander gescoord (Niet alles komt daar vandaan btw
)

Lijstje:
John Mayer - Born and Raised
The Darkness - Last of Our Kind (Groen vinyl)
Green Day - Demolicious (Rood vinyl)
AC/DC - The Razors Edge
AC/DC - Powerage
Boston - Boston
Golden Earring - Moontan

Lijstje:
John Mayer - Born and Raised
The Darkness - Last of Our Kind (Groen vinyl)
Green Day - Demolicious (Rood vinyl)
AC/DC - The Razors Edge
AC/DC - Powerage
Boston - Boston
Golden Earring - Moontan
[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 25-07-2015 16:32 ]
Nee, want ik doe dit soort dingen altijd zelf.Sijhtam schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:09:
[...]
Ervaring mee? Mijn thorens moet ook nog geresiviseerd worden en dr. Thorens is een eind weg van boven amsterdam.
Zie ook https://nl.linkedin.com/pub/rob-peeters/10/984/a89
Ehh, Cap je linkt naar ene Rob Peeters op linkedin... Dr. Thorens heet Rob Spoelstra in het dagelijkse leven en heeft zover ik weet geen linkedin site...
@Sjihtam:
Er is ook een zeer uitgebreide review te lezen op internet die exact laat zien wat Dr. Thorens doet:
http://style.oversubstanc...n-service-bij-dr-thorens/
@Sjihtam:
Er is ook een zeer uitgebreide review te lezen op internet die exact laat zien wat Dr. Thorens doet:
Die review lijkt wel geschreven alsof het 1 of andere religie is....
(die tafel ziet er prima uit hoor, daar niet van)
[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 25-07-2015 19:18 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Via MP kan je hem makkelijk vinden.rcor schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:10:
Ehh, Cap je linkt naar ene Rob Peeters op linkedin... Dr. Thorens heet Rob Spoelstra in het dagelijkse leven en heeft zover ik weet geen linkedin site...
Zoeken op Thorens en de advertenties doorlopen.
Zoveel zijn dat er niet.
Hij reageert heel snel via de mail.
Ja klopt want daar hadden we het juist over, dat er nog anderen zijn dan dr Thorens die het ook kunnen en misschien meer in de buurt zitten. Lees ff terug.rcor schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:10:
@Sjihtam:
-----------------
-------------------Cap schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:06:
Op zich niet verrassend, z'n site heet natuurlijk niet voor niets Style over Substance.mr_petit schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:15:
Die review lijkt wel geschreven alsof het 1 of andere religie is....

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 25-07-2015 20:20 ]
Zoals eerder trots gemeld, ben ik sinds een week de trotse bezitter van een Thorens TD166.
Natuurlijk ontbreken er kleine onderdeeltjes zoals het kleinste gewichtje voor de antiskating, plaatjes om de hoogte van het element te optimaliseren en de gauge, zeg maar het sjabloon dat je op de headshell plaatst om vervolgens het element af te stellen.
Mijn vraag is of er iemand is die zo'n gauge beschikbaar heeft, te leen of te koop.
Ik heb wel tekeningen met afmetingen. Maar om nou te zeggen dat ik daar een goed gevoel aan over houd........ niet echt. Haha, als jullie mij vanmiddag bezig hadden gezien, hadden jullie smakelijk kunnen lachen: tekeningen, lineaal en een timmermansoog (..NOT...)
. Afijn, ik ben weer even van de straat geweest.
Overigens heb ik al wat spulletjes gekocht om de bekabeling te vervangen. Laat de zomervakantie maar komen
.
Natuurlijk ontbreken er kleine onderdeeltjes zoals het kleinste gewichtje voor de antiskating, plaatjes om de hoogte van het element te optimaliseren en de gauge, zeg maar het sjabloon dat je op de headshell plaatst om vervolgens het element af te stellen.
Mijn vraag is of er iemand is die zo'n gauge beschikbaar heeft, te leen of te koop.
Ik heb wel tekeningen met afmetingen. Maar om nou te zeggen dat ik daar een goed gevoel aan over houd........ niet echt. Haha, als jullie mij vanmiddag bezig hadden gezien, hadden jullie smakelijk kunnen lachen: tekeningen, lineaal en een timmermansoog (..NOT...)

Overigens heb ik al wat spulletjes gekocht om de bekabeling te vervangen. Laat de zomervakantie maar komen
Vorm boven inhoud is idd een extreem slecht gekozen naam over een audiofiele kwestie....Cap schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:13:
[...]
z'n site heet natuurlijk niet voor niets Style over Substance.
Vorm boven inhoud vind ik sowieso een beetje een verwerpelijk motto, maar dat is misschien mijn opvoeding.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 25-07-2015 20:58 ]
Form follows function, zeggen ze in het engels. Andersom is niet zo nuttig, denk ik.
Mijn Excuus, ik zie nu ook dat jij het over Limmid hebt, waarbij de persoon hier achter Rob Peeters (hij noemt zichzelf Roberto zie ik) is...Cap schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:13:
[...]
Ja klopt want daar hadden we het juist over, dat er nog anderen zijn dan dr Thorens die het ook kunnen en misschien meer in de buurt zitten. Lees ff terug.

Wat spul via Discogs binnen gekregen. Nu alles van 35007 compleet en twee albums van Venetian snares erbij.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Goedemorgen! Even een vraagje voor de hobbyisten hier... ik heb het idee dat mijn Thorens TD166 neeeeeeeeet ff een tikkie te langzaam draait. Het is lastig vast te stellen hoor, maar het is me nu al 1 of 2 keer opgevallen afgelopen weekend. Wat zijn daar the usual suspects voor? Zou het snaartje (nu al?!) lam kunnen zijn oid (easy fix)? Hoe kan ik controleren of hij netjes op 33,3 tpm draait op zo'n tafel?
Goeiemorgen!Servor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:12:
Goedemorgen! Even een vraagje voor de hobbyisten hier... ik heb het idee dat mijn Thorens TD166 neeeeeeeeet ff een tikkie te langzaam draait. Het is lastig vast te stellen hoor, maar het is me nu al 1 of 2 keer opgevallen afgelopen weekend. Wat zijn daar the usual suspects voor? Zou het snaartje (nu al?!) lam kunnen zijn oid (easy fix)? Hoe kan ik controleren of hij netjes op 33,3 tpm draait op zo'n tafel?
Zie je dat de tafel te langzaam draait of hoor je het alleen?
Hoor je het bij alle platen of alleen bij enkelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 27-07-2015 09:16 ]
Ik hoor het vooral. En het is bij meerdere platen (dus ligt niet aan 1 specifieke plaat in ieder geval). Het is wel heel moeilijk waarneembaar hoor.Soundman12 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:15:
[...]
Goeiemorgen!
Zie je dat de tafel te langzaam draait of hoor je het alleen?
Hoor je het bij alle platen of alleen bij enkelen?
Hoe oud is de snaar inmiddels die op je draaitafel licht?Servor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:23:
[...]
Ik hoor het vooral. En het is bij meerdere platen (dus ligt niet aan 1 specifieke plaat in ieder geval). Het is wel heel moeilijk waarneembaar hoor.
Ik denk dat we dan wel uit kunnen sluiten dat je een off-center of een gebogen plaat hebt.
Volgens mij zit deze snaar er nu bijna 2 jaar op. Tafel wordt wel heel vaak gebruikt, gemiddeld genomen wordt er elke dag wel 1 (of 2...) plaatje mee gedraaid. Ik bedenk met net dat ik nog ergens een imitatiesnaar moet hebben liggen. Zal eens kijken of dat verschil uit maakt. (Op dit soort momenten snap je wel waar een stroboscoop voor is
- kon je die dingen ook niet uitprinten ofzo?)
Een stroboscoop? Met een 3D printerServor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:29:
Volgens mij zit deze snaar er nu bijna 2 jaar op. Tafel wordt wel heel vaak gebruikt, gemiddeld genomen wordt er elke dag wel 1 (of 2...) plaatje mee gedraaid. Ik bedenk met net dat ik nog ergens een imitatiesnaar moet hebben liggen. Zal eens kijken of dat verschil uit maakt. (Op dit soort momenten snap je wel waar een stroboscoop voor is- kon je die dingen ook niet uitprinten ofzo?)
Waarschijnlijk is je snaar dan een tikkie langer dan de bedoeling is
Nee, ik ben niet gek (ik ben een vliegtuig!): http://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml
Aah op die fietsServor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:32:
[...]
Nee, ik ben niet gek (ik ben een vliegtuig!): http://www.vinylengine.com/strobe-discs.shtml
je hebt neem ik aan geen test LP met een strakke 300hz test toon?
Indien wel, kan je met je telefoon "meten" wat de afwijking is. Telefoon is niet heel nauwkeurig natuurlijk maar het geeft je wel een goed idee, helemaal als je meerdere mobiele apparaten hebt om het mee te meten.
Indien wel, kan je met je telefoon "meten" wat de afwijking is. Telefoon is niet heel nauwkeurig natuurlijk maar het geeft je wel een goed idee, helemaal als je meerdere mobiele apparaten hebt om het mee te meten.
Geen test LP aanwezig helaas.
Maar goed, meten is weten, ik ga dus maar eens zo'n strobe disc uitprinten en heb deze besteld op Tindie: https://www.tindie.com/pr.../pocket-turntable-strobe/
Maar goed, meten is weten, ik ga dus maar eens zo'n strobe disc uitprinten en heb deze besteld op Tindie: https://www.tindie.com/pr.../pocket-turntable-strobe/
TL lamp of spaarlamp doet het vaak ook, hetzij iets minder duidelijk.
Te makkelijk_ferry_ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:11:
TL lamp of spaarlamp doet het vaak ook, hetzij iets minder duidelijk.
Anoniem: 286904
Z
Effe aanzien maar.
Heb ondertussen de 5e(!) versie van de heruitgave Sticky Fingers van the Stones gehaald. Deze is eindelijk wel goed. De vorige 4 waren allemaal erg slecht gepersd. Leek wel of ze 2e hands waren. Beetje jammer voor een plaat van €40,-.
Omruilen was gelukkig geen punt.
Het lag waarschijnlijk aan de veren inderdaad (aanlopen platter). Op een gegeven moment ging zelfs de naald schaatsen...heb het een standje hoger gezet en het lijkt nu goed te gaan.Cap schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:28:
[...]
Wat voor Pioneer speler? Indien het een model is met verend subchassis kan het ook zijn dat het daaraan ligt, ingezakte vering.
Effe aanzien maar.
Heb ondertussen de 5e(!) versie van de heruitgave Sticky Fingers van the Stones gehaald. Deze is eindelijk wel goed. De vorige 4 waren allemaal erg slecht gepersd. Leek wel of ze 2e hands waren. Beetje jammer voor een plaat van €40,-.
Holy Fuck Vsnares hoeveel kost dat daar?Grubeater schreef op zondag 26 juli 2015 @ 05:28:
[afbeelding]
Wat spul via Discogs binnen gekregen. Nu alles van 35007 compleet en twee albums van Venetian snares erbij.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het kan voor dit doel ook door even te timen. Stickertje bovenop aan de buitenzijde vh het plateau. De draaitafel laten draaien, de timer (bijv op je telefoon) op 1 minuut zetten, terwijl je naar de sticker kijkt indrukken als ie vooraan is. 1 minuut lang de omwentelingen tellen en als je timer afgaat dan zou je 33 a 33,5 toeren onderweg moeten zijn. Dat procentje marge is nauwkeurig genoeg om het niet te horen. Mits de afwijking constant is natuurlijk, variatie binnen een omwenteling van 33 naar 33,5 toeren hoor je uiteraard wél.
Je kunt het beter nieuw kopen:

IMG_20150728_103333153 by Willem Joosten, on Flickr.
Kreeg ik vandaag binnen.

Tweede hands Rossz csillag alatt született kostte mij 43 euro, Shitfuckers 12 euro.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Oei.... Hopelijk heb ik meer geluk, heb gisteren Sticky Fingers gekregenAnoniem: 286904 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:19:
Z
[...]
Het lag waarschijnlijk aan de veren inderdaad (aanlopen platter). Op een gegeven moment ging zelfs de naald schaatsen...heb het een standje hoger gezet en het lijkt nu goed te gaan.
Effe aanzien maar.
Nee ik wil alleen Rossz in ieder gevalGrubeater schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Je kunt het beter nieuw kopen:
[afbeelding]
IMG_20150728_103333153 by Willem Joosten, on Flickr.
Kreeg ik vandaag binnen.![]()
Tweede hands Rossz csillag alatt született kostte mij 43 euro, Shitfuckers 12 euro.
Al is die nieuwe ook wel fijn. Alleen nog niet geluisterd.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 251512
Wat ben ik toch weer helemaal happy vandaag
Vanochtend een pakketje in de bus gehad waar ik al een tijdje op zat te wachten.

Sufjan Stevens - Illinoise
Vessels - Dilate
Braids - Deep In The Iris
En vooral van die eerste wordt ik echt heel erg blij! Het is niet alleen een geweldig album en heerlijke mastering. Maar ook het artwork en de packaging zijn echt fantastisch

Dat wordt weer een hoop luister plezier de komende tijd

Vanochtend een pakketje in de bus gehad waar ik al een tijdje op zat te wachten.

Sufjan Stevens - Illinoise
Vessels - Dilate
Braids - Deep In The Iris
En vooral van die eerste wordt ik echt heel erg blij! Het is niet alleen een geweldig album en heerlijke mastering. Maar ook het artwork en de packaging zijn echt fantastisch

Dat wordt weer een hoop luister plezier de komende tijd
Ik kan niet wachten op 16 oktober, eindelijk komt er wat nieuws van Jean Michel Jarre uit. En dan ook op vinyl.
Ik hoop dat ze goed klinken want de laatste mastering was een loudness war niet normaal.
Moment heet het nog E-project, er zijn alleen maar samenwerkingen op deze dubbelaar, zoals Armin van Buuren, M83, Massive Attack, Tangerine Dream.
Ik hoop dat ze goed klinken want de laatste mastering was een loudness war niet normaal.
Moment heet het nog E-project, er zijn alleen maar samenwerkingen op deze dubbelaar, zoals Armin van Buuren, M83, Massive Attack, Tangerine Dream.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Heb ik eindelijk mijn Technics SL-1500 helemaal op punt gekregen en speelt ie echt lekker, haal ik me weer meer werk op de hals
Ik was dit weekend bij een oude vriend op bezoek en ik vertelde hem van mijn nieuwe vinyl hobby. Na wat biertjes stelde hij voor dat ik zijn (kleine collectie) LPs wel mocht hebben als ik ze van zolder wou halen.
Hij heeft (had!) een dertig LPs, gaande van rock, metal, wat Genesis tot Herbie Hancock, die kreeg ik allemaal met de belofte dat ik nog eens langs ging komen met een kratje bier.
En toen vroeg hij me als ik zijn "oude" platenspeler ook niet wou meenemen...Het was nog deze van zijn ouders die hij erfde, maar die toch al een jaar of 25 niet meer gespeeld had.
En toen deed hij een kast open en haalde dit er uit :

Ik was als een kind zo blij, want ik heb dit model altijd zo mooi gevonden...vooral dat hout.
Nu, de platenspeler is een vuile jongen, years of neglect and dust... maar daar ben ik niet bang voor.
Poetsen, schrobben, schuren, olieën ... bring it on.

Maar wat er me wel stoorde is dat ik nergens een aardingsdraad zag, of zit deze van dit model in de tulpaansluitingen ?
En over tulpaansluitingen gesproken, deze waren helaas afgeknipt...mijn vriend had geen idee waarvoor/waardoor.
Testen kon dus niet, wel kwam de speler relatief vlug op toeren en ook het schakelen van 33RPM naar 45RPM ging vlotjes dan verwacht.
Ik ging dus vandaag eens vlug testen hoe de unit speelt, een nieuwe tulp-naar-tulp kabel ontmantelen en deze aan de draden van de afgeknipte kabel tijdelijk bevestigen, maar als de aarding daarin zit, weet ik niet goed als dit kan/mag.

Alles is nog origineel aan de speler, mat, taartschep, gewichtje (en gewichtje in gewichtje) en ook de dustcover (die ook heel veel liefde nodig heeft). Alleen van de naald en het element weet ik het niet, maar na die ga ik toch, samen met de riem, vervangen.

Eigenlijk heb ik veel zin om deze platenspeler door Dr. Thorens onder handen te laten nemen, het poetsen, polieren etc heb ik wel zin in als winterprojectje.
Maar de goede man woont maar liefst 4 uur van mij vandaan, dus 4 uur rijden om het toestel af te leveren, daarna 4 uur terug naar huis rijden en enkele weken laten opnieuw 8 uur in de wagen om het toestel op te pikken.
Ik woon in België, heel dicht bij de Franse grens en ik weet echt van niemand dichterbij die een zelfde expertise heeft als de good doctor...
Zou opsturen een optie zijn ? Ik lees hier en daar dat je ze best niet opstuurt, maar eventueel opsturen naar hem en er dan wel om rijden zou ik al wat meer zien zitten.
Hier nog een laatste foto met stofkap

Ik was dit weekend bij een oude vriend op bezoek en ik vertelde hem van mijn nieuwe vinyl hobby. Na wat biertjes stelde hij voor dat ik zijn (kleine collectie) LPs wel mocht hebben als ik ze van zolder wou halen.
Hij heeft (had!) een dertig LPs, gaande van rock, metal, wat Genesis tot Herbie Hancock, die kreeg ik allemaal met de belofte dat ik nog eens langs ging komen met een kratje bier.
En toen vroeg hij me als ik zijn "oude" platenspeler ook niet wou meenemen...Het was nog deze van zijn ouders die hij erfde, maar die toch al een jaar of 25 niet meer gespeeld had.
En toen deed hij een kast open en haalde dit er uit :

Ik was als een kind zo blij, want ik heb dit model altijd zo mooi gevonden...vooral dat hout.
Nu, de platenspeler is een vuile jongen, years of neglect and dust... maar daar ben ik niet bang voor.
Poetsen, schrobben, schuren, olieën ... bring it on.

Maar wat er me wel stoorde is dat ik nergens een aardingsdraad zag, of zit deze van dit model in de tulpaansluitingen ?
En over tulpaansluitingen gesproken, deze waren helaas afgeknipt...mijn vriend had geen idee waarvoor/waardoor.
Testen kon dus niet, wel kwam de speler relatief vlug op toeren en ook het schakelen van 33RPM naar 45RPM ging vlotjes dan verwacht.
Ik ging dus vandaag eens vlug testen hoe de unit speelt, een nieuwe tulp-naar-tulp kabel ontmantelen en deze aan de draden van de afgeknipte kabel tijdelijk bevestigen, maar als de aarding daarin zit, weet ik niet goed als dit kan/mag.

Alles is nog origineel aan de speler, mat, taartschep, gewichtje (en gewichtje in gewichtje) en ook de dustcover (die ook heel veel liefde nodig heeft). Alleen van de naald en het element weet ik het niet, maar na die ga ik toch, samen met de riem, vervangen.

Eigenlijk heb ik veel zin om deze platenspeler door Dr. Thorens onder handen te laten nemen, het poetsen, polieren etc heb ik wel zin in als winterprojectje.
Maar de goede man woont maar liefst 4 uur van mij vandaan, dus 4 uur rijden om het toestel af te leveren, daarna 4 uur terug naar huis rijden en enkele weken laten opnieuw 8 uur in de wagen om het toestel op te pikken.
Ik woon in België, heel dicht bij de Franse grens en ik weet echt van niemand dichterbij die een zelfde expertise heeft als de good doctor...
Zou opsturen een optie zijn ? Ik lees hier en daar dat je ze best niet opstuurt, maar eventueel opsturen naar hem en er dan wel om rijden zou ik al wat meer zien zitten.
Hier nog een laatste foto met stofkap

Hey, dat is precies mijn TD166, ook qua uitvoering. Ga je veel plezier van hebben. Ik heb hem ook onder handen laten nemen door Dr. Thorens (valt hier nog ergens na te lezen). Maar goed, hij woont voor mij een klein uurtje rijden weg.
Platenspelers opsturen, tsja... ik weet dta het gebeurt, ook bij Dr. Thorens, ben er nu een paar keer geweest en er staat altijd wel ergens een platenspeler in een pakket wat net binnengekomen is of net weg moet... maar ik zou me wel even bij hem melden voor pro tips omtrent verzending etc. Het blijft zeker een risico. Aan de andere kant, je hebt de speler voor (bijna) niets gekregen, dus kun je misschien ook wel een paar tientjes uitgeven aan fatsoenlijke verzending.
Platenspelers opsturen, tsja... ik weet dta het gebeurt, ook bij Dr. Thorens, ben er nu een paar keer geweest en er staat altijd wel ergens een platenspeler in een pakket wat net binnengekomen is of net weg moet... maar ik zou me wel even bij hem melden voor pro tips omtrent verzending etc. Het blijft zeker een risico. Aan de andere kant, je hebt de speler voor (bijna) niets gekregen, dus kun je misschien ook wel een paar tientjes uitgeven aan fatsoenlijke verzending.
Dit model Thorens platenspeler heeft geen aarde draad... Ik heb dit model als leen speler gehad ten tijde dat mijn Thorens TD-318 MKI in onderhoud was bij Dr. Thorens in Nijmegen en ik hoefde geen aarde draad aan te sluiten...chromium schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:04:
De aarde verloopt via de min-pool van het linker audio kanaal, iets wat je af en toe wel eens tegen komt... Het effect van de aarde nu de tulpkabels zijn afgeknipt weet ik ook niet, maar ik zou het gewoon eens proberen... Uiteindelijk moet je er toch een nieuwe tulp kabel aan solderen, dus maakt niet veel uit voor de test om 'm onderling door te verbinden met bijv. een kroon steen... Mocht niet werken soldeer je de kabel er meteen in ruil voor terug, dan ben je meteen klaar...
Anoniem: 251512
Ik zou ook als je zelf maar een klein beetje handig bent, de Thorens lekker zelf onder handen nemen.
Ik was in het begin ook erg huiverig om het allemaal zelf te doen, maar uiteindelijk toch maar gedaan met mijn TD-166 MKII. Het scheelt niet alleen veel geld, maar het is ook erg leuk om te doen en je leert er veel van.
De Thorens platenspelers zijn van binnen heel simpel opgebouwd en totaal niet ingewikkeld. Daarnaast mocht je ergens niet direct uitkomen, kun je bij genoeg mensen hier hulp en advies vragen.
Download even de service manual van vinyl-engine en haal eens de onderkant van de speler af, kun je zelf beoordelen of het iets is wat je denkt zelf te kunnen doen.
Nog even wat anders trouwens, interessant leesvoer over Vinyl. Zit redelijk wat waarheid in al weet ik niet of iedereen het graag wil horen. Ik laat me er iniedergeval niet door uit de weg slaan
http://www.stereogum.com/...ve-we-reached-peak-vinyl/
Ik was in het begin ook erg huiverig om het allemaal zelf te doen, maar uiteindelijk toch maar gedaan met mijn TD-166 MKII. Het scheelt niet alleen veel geld, maar het is ook erg leuk om te doen en je leert er veel van.
De Thorens platenspelers zijn van binnen heel simpel opgebouwd en totaal niet ingewikkeld. Daarnaast mocht je ergens niet direct uitkomen, kun je bij genoeg mensen hier hulp en advies vragen.
Download even de service manual van vinyl-engine en haal eens de onderkant van de speler af, kun je zelf beoordelen of het iets is wat je denkt zelf te kunnen doen.
Nog even wat anders trouwens, interessant leesvoer over Vinyl. Zit redelijk wat waarheid in al weet ik niet of iedereen het graag wil horen. Ik laat me er iniedergeval niet door uit de weg slaan
Nieuwe aanwinst:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Power Rangers... Daar heb ik vroeger uren naar gekeken... Ik heb er zelfs volgens mij nog wat video banden van liggen... Maar goed, dit vinyl is wel super gaaf om te hebben als herinnering aan een afgesloten jeugd tijdperk...
Afgesloten? De Power Rangers bestaan nog steeds
, zij het zonder Amy Jo Johnson
die er nog steeds mag wezen 
http://www.dorkly.com/pos...k-ranger-busking-for-cash (Dit is van eind vorig jaar, met het bekende roze pakje aan
)

http://www.dorkly.com/pos...k-ranger-busking-for-cash (Dit is van eind vorig jaar, met het bekende roze pakje aan

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 28-07-2015 19:31 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Helemaal mee eens.Anoniem: 251512 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:07:
Ik zou ook als je zelf maar een klein beetje handig bent, de Thorens lekker zelf onder handen nemen.
Ook met mijn 2 linkerhanden durf ik het aan om een TD166 op te knappen.
En je leert er inderdaad veel van. Echt hartstikke leuk om te doen.
Aanvulling: download de Thorens protractor op deze pagina om het element af te stellen als de gauge ontbreekt. Staat zo'n beetje halverwege de pagina. Let wel op de schaal, want als je het ding gewoon op A4 print, klopt het niet. Maar met wat geduld kom je een heel eind.
Ga ik ook proberen de komende weken.
Ik denk dat wanneer de hipsters hun baardjes weer afscheren en er skinnyjeans bij de kringloop gesignaleerd worden, de vinylhype ook wel op z'n einde isAnoniem: 251512 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:07:
Nog even wat anders trouwens, interessant leesvoer over Vinyl. Zit redelijk wat waarheid in al weet ik niet of iedereen het graag wil horen. Ik laat me er iniedergeval niet door uit de weg slaan![]()

Ik denk dat een artikel als dit goed weergeeft dat we nu precies op het hoogtepunt zitten.
Dus vanaf nu gaat het misschien langzamerhand weer beter worden
[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 28-07-2015 20:07 ]
Denk ook wel dat er veel waarheid in staat. Ik geloof ook dat veel van de nieuwe indie releases wel gehyped worden als "beter", omdat het analoog is en, zoals in het verhaal staat, de "warmth of vinyl" heeft maar ik denk niet dat dat waar is, en daar ligt het probleem - teleurstelling bij de hipsters en nieuwkomers door gebrek aan kennis en ervaring met de LP. Veel van die indie albums zijn relatief goedkoop digitaal opgenomen en gemastered en zijn niet speciaal voor LP gemastered en worden dus klakkeloos op vinyl geperst - indie heeft niet veel geld en het mag dus niet veel kosten. De digitale versies klinken dus gewoon zo goed als gelijk (of, wederom zoals ze terecht in het artikel zeggen, anders, maar niet per definitie beter).
Of die bubbel gaat klappen, ik weet het niet, maar ik verwacht van niet eerlijk gezegd. We zullen het meemaken
.
Of die bubbel gaat klappen, ik weet het niet, maar ik verwacht van niet eerlijk gezegd. We zullen het meemaken
Hallo! ook ik ben al jaren besmet met het vinylvirus en vooral de laatste tijd gaat het hard 
Ik draai nu nog met een oude Philips F7111 van de rommelmarkt maar er komt zeer binnenkort een andere. ben al jaren gecharmeerd door de technics SL 1200 MK2 omdat ik zelf DJ ben geweest (in de Koornbeurs op de Underground in Delft) en zodoende met deze juweeltjes gedraaid heb.Nu mijn vrouw nog even om krijgen
En geinspireerd door de rerelease heb ik het origineel nog even opgezet
Ik draai nu nog met een oude Philips F7111 van de rommelmarkt maar er komt zeer binnenkort een andere. ben al jaren gecharmeerd door de technics SL 1200 MK2 omdat ik zelf DJ ben geweest (in de Koornbeurs op de Underground in Delft) en zodoende met deze juweeltjes gedraaid heb.Nu mijn vrouw nog even om krijgen
En geinspireerd door de rerelease heb ik het origineel nog even opgezet

Even geprobeerd met een donor-tulp kabel, was wat gesukkel want de RCA-kabel die uit de Thorens komt is toch minder dik en het "vlechten" met de nieuwe kabel was een klusje...maar het werkt !rcor schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:41:
[...]
Dit model Thorens platenspeler heeft geen aarde draad... Ik heb dit model als leen speler gehad ten tijde dat mijn Thorens TD-318 MKI in onderhoud was bij Dr. Thorens in Nijmegen en ik hoefde geen aarde draad aan te sluiten...
De aarde verloopt via de min-pool van het linker audio kanaal, iets wat je af en toe wel eens tegen komt... Het effect van de aarde nu de tulpkabels zijn afgeknipt weet ik ook niet, maar ik zou het gewoon eens proberen... Uiteindelijk moet je er toch een nieuwe tulp kabel aan solderen, dus maakt niet veel uit voor de test om 'm onderling door te verbinden met bijv. een kroon steen... Mocht niet werken soldeer je de kabel er meteen in ruil voor terug, dan ben je meteen klaar...
Speelt heel behoorlijk, totaal niet afgesteld met een 25-jaar oude riem + element, maar hij speelt !
Ik had er eerst totaal geen zin in, maar met het fixen van de bekabeling heb ik een beetje de smaak te pakken en overweeg ik er nu zelf een winterproject van te makenAnoniem: 251512 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:07:
Nog even wat anders trouwens, interessant leesvoer over Vinyl. Zit redelijk wat waarheid in al weet ik niet of iedereen het graag wil horen. Ik laat me er iniedergeval niet door uit de weg slaan![]()
Ik weet dat de Power Rangers nog steeds bestaan (dat is zeker nog geen gesloten boek), maar ik kijk er alleen niet meer naar (ik ben inmiddels ook 30 jaar oud en toen ik naar de Rangers keek zal ik wel ergens rond 8 a 10 jaar geweest zijn.. Daarnaast zijn de huidige Power Rangers totaal anders dan die van toen viel mij op toen ik bij zappen er per toeval bij uit kwam...Raven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:31:
Afgesloten? De Power Rangers bestaan nog steeds, zij het zonder Amy Jo Johnson
die er nog steeds mag wezen
http://www.dorkly.com/pos...k-ranger-busking-for-cash (Dit is van eind vorig jaar, met het bekende roze pakje aan)
Daardoor is het voor mij een gesloten hoofdstuk, waar ik met veel plezier naar terug kijk en denk...
De oude beelden van de jaren '90 hecht ik wel waarde aan (als herinnering)...
Even een heel andere vraag.
Ik wil een 3-tal hoezen ophangen in de woonkamer met gebruik van de welbekende Ikea lijsten.
Nu wil ik de hoezen van Kovacs & Selah Sua gaan gebruiken.

En je raad het al... ik zoek nog een hoes die deze zelfde trend voorzet.
Dus een vrouwlijke artieste met een foto van het vooraanzicht van haar gezicht.
(Misschien is een profielfoto ook een optie.)
Wie kan me helpen?
Ik wil een 3-tal hoezen ophangen in de woonkamer met gebruik van de welbekende Ikea lijsten.
Nu wil ik de hoezen van Kovacs & Selah Sua gaan gebruiken.
En je raad het al... ik zoek nog een hoes die deze zelfde trend voorzet.
Dus een vrouwlijke artieste met een foto van het vooraanzicht van haar gezicht.
(Misschien is een profielfoto ook een optie.)
Wie kan me helpen?
Tja... als het lokaal en van "nu" moet zijn dan is de spoeling wat dunner, Roosbeef - Kalf, Marike Jager - Beauty Around enzo.... Maar anders is er zo oneindig veel keus! Ter inspiratie even door te tijd vliegen met wat random vrouwelijke narcisten dan maar? 

Van deze zeg ik PJH of Björk, maar zoiets als Avril voldoet het best aan je eisen geloof ik.

Van deze zeg ik PJH of Björk, maar zoiets als Avril voldoet het best aan je eisen geloof ik.

Florence + the machine http://www.discogs.com/Fl...Beautiful/release/7064888

http://www.discogs.com/Ca...th-By-Day/release/6915363

Toch een deel, makkelijkste is te zoeken via amazon vind ik.
Gewoon naar een album gaan zoals dat van kovacs, en dan kijken welke ze nog aanbevelen.
Zijn vaak cd's, maar gewoon op discogs dan kijken of ze ook een lp uitbrengen.
zo heb ik het net toch gezocht allemaal
[ Voor 41% gewijzigd door masauri op 28-07-2015 23:29 ]
Price is $7.00 for the records.
Registered mail shipping price with tracking number is $12.00 + $3.00 x 4 = $24.00.
We pay all commissions.
It will be together $31.00 USD.
+3.40$ omdat ik een plaat veranderde..
Tip bestel niks via discogs uit israel... (tenzij je echt moet en er gelijk een hoop bestelt)
Nu maar hopen dat ze echt mint zijn..
Registered mail shipping price with tracking number is $12.00 + $3.00 x 4 = $24.00.
We pay all commissions.
+3.40$ omdat ik een plaat veranderde..
Tip bestel niks via discogs uit israel... (tenzij je echt moet en er gelijk een hoop bestelt)
Nu maar hopen dat ze echt mint zijn..
[ Voor 7% gewijzigd door h4ze op 29-07-2015 03:41 ]
Ik vrees dat je 'ze' nog veel te hoog inschat ook...InflatableMouse schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:43:
Denk ook wel dat er veel waarheid in staat. Ik geloof ook dat veel van de nieuwe indie releases wel gehyped worden als "beter", omdat het analoog is en, zoals in het verhaal staat, de "warmth of vinyl" heeft maar ik denk niet dat dat waar is, en daar ligt het probleem - teleurstelling bij de hipsters en nieuwkomers door gebrek aan kennis en ervaring met de LP. Veel van die indie albums zijn relatief goedkoop digitaal opgenomen en gemastered en zijn niet speciaal voor LP gemastered en worden dus klakkeloos op vinyl geperst - indie heeft niet veel geld en het mag dus niet veel kosten. De digitale versies klinken dus gewoon zo goed als gelijk (of, wederom zoals ze terecht in het artikel zeggen, anders, maar niet per definitie beter).
Of die bubbel gaat klappen, ik weet het niet, maar ik verwacht van niet eerlijk gezegd. We zullen het meemaken.
Mijn nieuwe onderburen bijvoorbeeld, het is een enigszins gehorig appartement dus ik hoorde al één en ander aan muziek van onder komen. Tijdje later vroegen ze of ik er last van had, ach niet persé zolang het niet op vreemde tijden is. Want ja ze: ''hadden ook nogal goede speakers''.
Kom ik een tijd later daar is op de koffie en wat staat daar een stel mini-boekenplankspeakers (mag geen naam hebben 1/3de van een normale set in formaat) ingebouwd in een wandkast op ongeveer 2 meter hoogte en een *%^$%* Crosley....
Ik heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ze op een positieve manier te wijzen op de crap kwaliteit van in ieder geval de Crosley maar het volume heel hard zetten staat ook niet gelijk aan ''best goede speakers''. Mensen hebben over het algemeen helemaal geen idee of die platen nou goed of slecht klinken of dat het beter kan (onbekend maar onbemind) het is gewoon cool en voor het overgrote deel van de bevolking volstaat middelmatig geluid (ziedaar, 128kbps MP3). Dus nee ik denk niet dat de kwaliteit ook maar enig effect zal hebben en zeker geen teleurstelling teweeg zal brengen bij nieuwkomers.
Ik vraag me af hoe ge daarmee kunt leven?ACRNM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:46:
[...]
Ik vrees dat je 'ze' nog veel te hoog inschat ook...
Mijn nieuwe onderburen bijvoorbeeld, het is een enigszins gehorig appartement dus ik hoorde al één en ander aan muziek van onder komen. Tijdje later vroegen ze of ik er last van had, ach niet persé zolang het niet op vreemde tijden is. Want ja ze: ''hadden ook nogal goede speakers''.
Kom ik een tijd later daar is op de koffie en wat staat daar een stel mini-boekenplankspeakers (mag geen naam hebben 1/3de van een normale set in formaat) ingebouwd in een wandkast op ongeveer 2 meter hoogte en een *%^$%* Crosley....
Ik heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ze op een positieve manier te wijzen op de crap kwaliteit van in ieder geval de Crosley maar het volume heel hard zetten staat ook niet gelijk aan ''best goede speakers''. Mensen hebben over het algemeen helemaal geen idee of die platen nou goed of slecht klinken of dat het beter kan (onbekend maar onbemind) het is gewoon cool en voor het overgrote deel van de bevolking volstaat middelmatig geluid (ziedaar, 128kbps MP3). Dus nee ik denk niet dat de kwaliteit ook maar enig effect zal hebben en zeker geen teleurstelling teweeg zal brengen bij nieuwkomers.
Letterlijk leven boven een martelkamer...
(Ik ruik de mogelijkheid tot een bestseller, filmproductie, en merchandising!
Anoniem: 686496
ACRNM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:46:
[...]
Ik vrees dat je 'ze' nog veel te hoog inschat ook...
Dag allemaal!masauri schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Ik vraag me af hoe ge daarmee kunt leven?
(Ik ruik de mogelijkheid tot een bestseller, filmproductie, en merchandising!)
Ik lurk nu al best een tijdje mee en lees met groot plezier jullie ervaringen in vinylland. De nieuwste aanwinsten, het opknappen van die prachtige vintage platenspelers en het voor het eerst genieten van die nieuwe plaat... ik vind het allemaal prachtig.
Door bovenstaand berichtje zit ik echter met kromme tenen op het werk. Nu ben ik me er best van bewust dat de auteurs in dit topic over het algemeen een bovengemiddeld "oor" zullen hebben. Ook ik kan me ontzettend ergeren aan dramatische mp3tjes en slecht afgestelde platenspelers. Dat irriteert me, omdat ik een bepaalde standaard voor mezelf heb gezet. Maar als die onderburen van jou nu helemaal content zijn met hun crappy speakertjes, is dat dan als immer-tweakende rasaudiofiel niet juist iets om ontzettend jaloers op te zijn? Maar waarom zou iemand die alleen kan genieten van sterrenrestaurants zo neerkijken op mensen die heel blij worden van een kroketje van de FEBO?
Met andere woorden: als die onderburen van jou nu helemaal content zijn met hun crappy speakertjes en met volle teugen genieten van hun muziek, is dat dan als immer-tweakende rasaudiofiel niet juist iets om ontzettend jaloers op te zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 686496 op 29-07-2015 11:48 ]
"Nu ben ik me er best van bewust dat de auteurs in dit topic over het algemeen een bovengemiddeld "oor" zullen hebben."Anoniem: 686496 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:45:
[...]
[...]
Dag allemaal!
Ik lurk nu al best een tijdje mee en lees met groot plezier jullie ervaringen in vinylland. De nieuwste aanwinsten, het opknappen van die prachtige vintage platenspelers en het voor het eerst genieten van die nieuwe plaat... ik vind het allemaal prachtig.
Door bovenstaand berichtje zit ik echter met kromme tenen op het werk. Nu ben ik me er best van bewust dat de auteurs in dit topic over het algemeen een bovengemiddeld "oor" zullen hebben. Ook ik kan me ontzettend ergeren aan dramatische mp3tjes en slecht afgestelde platenspelers. Dat irriteert me, omdat ik een bepaalde standaard voor mezelf heb gezet. Maar als die onderburen van jou nu helemaal content zijn met hun crappy speakertjes, is dat dan als immer-tweakende rasaudiofiel niet juist iets om ontzettend jaloers op te zijn?
Met andere woorden: waarom zou iemand die alleen kan genieten van sterrenrestaurants zo neerkijken op mensen die heel blij worden van een kroketje van de FEBO?
Ik ben er nog maar sinds vorig jaar mee begonnen kwa lp's en platenspelers, dus enkel sterrenrestaurants ? no way.
Ik zoek het ook in de budgetbak of zelden iets nieuws.
Verkies liever goed 2e hands dan nieuw in dit geval.
Ik heb ook niet het beste van het beste, maar het geluid klinkt zoals het zou moeten, en daar gaat het om.
Of het nu een sl-1200mk2 is of een Pioneer PL-516x.
Het totaalplaatje moet kloppen.
Het is gewoon een feit dat de crosleys meer schade aan de lp platen toebrengen door een slechte naald ed. en daardoor niet klinken zoals het zou moeten.
Ook doen ze marketing en denken mensen daardoor dat ze "iets goed" gekocht hebben terwijl dat niet zo is.
Heb ondertussen menige platenspelers mogen aanhoren, maar van crosley's krijg ik nachtmerries zonder ze gehoord te hebben omdat ik weet wat voor schade ze aanrichten.
En ik ben gelukkig met mijn setup zoals hij is.
Van een numark ttusb (waar ik mee begonnen ben en door gebrek aan kennis niet beter wist), met als opvolger mijn Pioneer PL-516x (80 euro), met Tascam-us 122mkII (35 euro), Denon UDRA-70 setje (40 euro dacht ik) ( erbij en simpele philips boxen (20 euro).
Maakt mij een gelukkig man als ik samen met mijn lief naar een plaat kan luisteren op de zetel, met wat drinken en chips derbij.
Ach, de jongeman speelt niet onverdienstelijk saxofoon dus dat geeft wat verlichtingmasauri schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Ik vraag me af hoe ge daarmee kunt leven?
(Ik ruik de mogelijkheid tot een bestseller, filmproductie, en merchandising!)
Hooooo....allereerst welkom! ^_^Anoniem: 686496 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:45:
[...]
[...]
Dag allemaal!
Door bovenstaand berichtje zit ik echter met kromme tenen op het werk. Nu ben ik me er best van bewust dat de auteurs in dit topic over het algemeen een bovengemiddeld "oor" zullen hebben. Ook ik kan me ontzettend ergeren aan dramatische mp3tjes en slecht afgestelde platenspelers. Dat irriteert me, omdat ik een bepaalde standaard voor mezelf heb gezet. Maar als die onderburen van jou nu helemaal content zijn met hun crappy speakertjes, is dat dan als immer-tweakende rasaudiofiel niet juist iets om ontzettend jaloers op te zijn? Maar waarom zou iemand die alleen kan genieten van sterrenrestaurants zo neerkijken op mensen die heel blij worden van een kroketje van de FEBO?
Met andere woorden: als die onderburen van jou nu helemaal content zijn met hun crappy speakertjes en met volle teugen genieten van hun muziek, is dat dan als immer-tweakende rasaudiofiel niet juist iets om ontzettend jaloers op te zijn?
Ik bestempel mijzelf zeer zeker niet als audiofiel, dan had ik ook een stuk meer aan mijn setup uitgegeven.
Wel heb ik zeer degelijke mid-range componenten (Cambridge Audio en B&W) om een goede kwaliteit te halen voor een goede prijs. Ik bestempel mijn eigen gehoor als gemiddeld en ben mij daar ten zeerste bewust van, geef dus ook geen bakken met geld uit om het beste in huis te halen waarmee ik enkel mijzelf voor de gek zal houden.
Inderdaad prachtig dat ze gelukkig zijn met het geluid uit de crappy speakers, daarom schreef ik ook: "in ieder geval de Crosley". Dat is een component waarvan unaniem gesteld kan worden dat het een absurd ding is wat je platen sloopt en waarvoor je mensen zou moeten waarschuwen. Daar zou ik ze ook graag voor willen waarschuwen, welke speakers ze gebruiken is mij om het even als ze het verschil niet horen.
Mijn eigen vriendin was van mening dat het geluid van onze televisie beter was dan het geluid uit de B&W's....het heeft een tijdje geduurd voor ze heeft kunnen wennen aan natuurlijker (niet zozeer beter want dat is subjectief) geluid en het nu juist heel mooi vindt. Ik weet dus uit ervaring ook dat het vooral een gewenningsproces is wanneer je van iets 'minders' komt en nooit iets uit een hoger segment hebt gehoord.
En zal mensen dus niet zo snel op het vlak van speakers 'pushen' dat ze iets beters moeten hebben.
Overigens geniet ik zowel van een kroket van de FEBO (OK ik zal eerlijk zijn stiekem wil ik enkel croquetten van Dungelmann zo elitair ben ik dan wel weer) als van een sterrenrestaurant
[ Voor 35% gewijzigd door ACRNM op 29-07-2015 12:22 ]
Leuk zo'n discussie in een platenwinkel die ook elementen kan bestellen. Die zei dat de 440mlb niet zou passen op mijn 505-2. Dat ie te zwaar zou zijn. Volgens mij moet 6,5 gram niet te zwaar zijn.
Bedoelde die gast in de winkel niet dat de 440mlb een wat zwaardere arm nodig zou hebben?
Ik weet niet precies de dynamische massa van de 505-2 arm, maar die zal redelijk licht zijn.
Volgens de handleiding kan de 505-2 tot 8 gram aan qua elementgewicht (daarna is het contragewicht niet meer voldoende om te balanceren)
Je zou er een extra gewichtsplaatje bij kunnen monteren (al heeft dat ook nadelen).
Ik weet niet precies de dynamische massa van de 505-2 arm, maar die zal redelijk licht zijn.
Volgens de handleiding kan de 505-2 tot 8 gram aan qua elementgewicht (daarna is het contragewicht niet meer voldoende om te balanceren)
Je zou er een extra gewichtsplaatje bij kunnen monteren (al heeft dat ook nadelen).
[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 29-07-2015 13:13 ]
Die van Birdy is een mooie!masauri schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
Florence + the machine http://www.discogs.com/Fl...Beautiful/release/7064888
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.discogs.com/Ca...th-By-Day/release/6915363
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch een deel, makkelijkste is te zoeken via amazon vind ik.
Gewoon naar een album gaan zoals dat van kovacs, en dan kijken welke ze nog aanbevelen.
Zijn vaak cd's, maar gewoon op discogs dan kijken of ze ook een lp uitbrengen.
zo heb ik het net toch gezocht allemaal
Bedankt voor je voorstellen. Die van Avril komt heel dicht in de buurt alleen is dat album niet op vinyl te krijgen. Bjork is ook een hele mooie. Alleen weer wat duurder op vinyl. Wel een goede plaat overigens.Cap schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:16:
Tja... als het lokaal en van "nu" moet zijn dan is de spoeling wat dunner, Roosbeef - Kalf, Marike Jager - Beauty Around enzo.... Maar anders is er zo oneindig veel keus! Ter inspiratie even door te tijd vliegen met wat random vrouwelijke narcisten dan maar?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat lijkt me sterk inderdaadDj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:42:
Leuk zo'n discussie in een platenwinkel die ook elementen kan bestellen. Die zei dat de 440mlb niet zou passen op mijn 505-2. Dat ie te zwaar zou zijn. Volgens mij moet 6,5 gram niet te zwaar zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 481702 op 29-07-2015 13:53 ]
Hij moest hem bestellen (overigs voor €185) maar als iedereen zegt dat het past. Ga ik het gewoon doen.Anoniem: 481702 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:52:
[...]
Dat lijkt me sterk inderdaadgewoon gekocht hoop ik?
Zo, voorlopig de laatste 2 in de serie van Bob Dylan die ik wilde hebben, beide 200gr 180gr dubbel 45RPM:

Leuke aankopen! Ik wil de gewone uitgave van Bringing it All Back Home nog hebben. Deze staat al wel in m'n kast, helemaal grijsgedraaid. Ben 'm tot op heden nog niet tweedehands tegen gekomen bij mijn platenzakenInflatableMouse schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:01:
Zo, voorlopig de laatste 2 in de serie van Bob Dylan die ik wilde hebben, beide 200gr 180gr dubbel 45RPM:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie aanschaffen, InflatableMouse. Ben zelf ook een redelijk Dylan liefhebber en er staan er nog aardig wat op mijn verlanglijstje. Maar er is nog zoveel om te willen
.
(en het blijft vervelend dat je met 45rpm uitgaves aan het wisselen blíjft, imho
)
(en het blijft vervelend dat je met 45rpm uitgaves aan het wisselen blíjft, imho
Bedankt! Ben er enorm blij mee!
En weet je, het valt wel mee vind ik met dat wisselen. Ik heb 33 toeren waar soms minder op 1 kant staat dan bij sommige van m'n 45 toeren. Ik stoor me er niet aan, eigenlijk. Die Holly Cole die ik heb wel, maar dat zijn 8 plakken enkelzijdig, dat gaat nergens meer over. Het zijn bijna singles met soms 1, soms 2 nummers op 1 LP.
Maar de kwaliteit van deze BD serie maakt echt een hoop goed hoor. De hele serie behoort tot de best klinkende LP's in m'n collectie (en ik heb best een hoop echt pure audiofiele uitgaven!).
Uit de collectie Bob Dylan mist de eerste en de laatste uit jaren '60 (debut en Nashville Skyline, dus) en dan is die periode helemaal compleet. Ben me nog aan het bedenken of ik ze echt graag wil hebben.
En weet je, het valt wel mee vind ik met dat wisselen. Ik heb 33 toeren waar soms minder op 1 kant staat dan bij sommige van m'n 45 toeren. Ik stoor me er niet aan, eigenlijk. Die Holly Cole die ik heb wel, maar dat zijn 8 plakken enkelzijdig, dat gaat nergens meer over. Het zijn bijna singles met soms 1, soms 2 nummers op 1 LP.
Maar de kwaliteit van deze BD serie maakt echt een hoop goed hoor. De hele serie behoort tot de best klinkende LP's in m'n collectie (en ik heb best een hoop echt pure audiofiele uitgaven!).
Uit de collectie Bob Dylan mist de eerste en de laatste uit jaren '60 (debut en Nashville Skyline, dus) en dan is die periode helemaal compleet. Ben me nog aan het bedenken of ik ze echt graag wil hebben.
Ben afgelopen week een leuke platenwinkel tegengekomen in Nijmegen, het vinyl archief.(http://www.vinylarchief.com/)
Dikke aanrader, heel veel vinyl, aardige vrouw achter de toonbank en goede prijzen!
Aangeschaft:
Bob Dylan - Blonde on Blonde (€10)
Iggy Pop - The Idiot (€10) (Reeds in mijn bezit maar een presentje voor een maat van me)
The Allman Brothers Band - Idlewild South (€8)
Paul Mccartney - Band on The Run (€8)
edit - Voor degene die denken dat Dylan alleen in de jaren 60 en 70 goede platen heeft gemaakt, don't think twice.
Infidels, Oh Mercy, Empire Burlesque zijn dikke aanraders (jaren 80)
Dikke aanrader, heel veel vinyl, aardige vrouw achter de toonbank en goede prijzen!
Aangeschaft:
Iggy Pop - The Idiot (€10) (Reeds in mijn bezit maar een presentje voor een maat van me)
edit - Voor degene die denken dat Dylan alleen in de jaren 60 en 70 goede platen heeft gemaakt, don't think twice.
Infidels, Oh Mercy, Empire Burlesque zijn dikke aanraders (jaren 80)
[ Voor 18% gewijzigd door Polycom op 29-07-2015 14:37 ]
Die staat nogthans al vrij lang in de TSPuDy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:33:
Ben afgelopen week een leuke platenwinkel tegengekomen in Nijmegen, het vinyl archief.(http://www.vinylarchief.com/)
Aangeschaft:
Hoe genereus van ze...h4ze schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:39:
Price is $7.00 for the records.
We pay all commissions.

Zeker doen, past prima. Top element maar dan zou ik bij William Thakker bestellen voor € 159,90Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:59:
[...]
Hij moest hem bestellen (overigs voor €185) maar als iedereen zegt dat het past. Ga ik het gewoon doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 481702 op 29-07-2015 16:27 ]
Vandaag naar Eindhoven geweest en aldaar bij de Media Markt de volgende LP gekocht:

Het betreft Train met hun album Bulletproof Picasso... Straks na het spelen met onderstaande aanwinst maar eens goed beluisteren...
Daarna heb ik nog een pakketje opgehaald in m'n eigen regio bij een Kiala ophaal punt. Het betreft een Panasonic RQ-SX32 walkman met autoreverse en 0 gebruiksuren op de teller (zeg maar New Old Stock):

Vooralsnog lijk ik met de snaren van de walkman mazzel te hebben: ze zien (of beter gezegd horen) nog goed aan (hij loopt op correcte snelheid en de autoreverse functie functioneert goed)...
Qua Gumstick accu is het nog even afwachten, maar die kosten (namaak accu) 17,50 euro per stuk nieuw als deze vervangen moet worden (en die kans is best aanwezig aangezien het een Ni-Cd accu is) en dat is niet zo duur gelukkig...

Het betreft Train met hun album Bulletproof Picasso... Straks na het spelen met onderstaande aanwinst maar eens goed beluisteren...
Daarna heb ik nog een pakketje opgehaald in m'n eigen regio bij een Kiala ophaal punt. Het betreft een Panasonic RQ-SX32 walkman met autoreverse en 0 gebruiksuren op de teller (zeg maar New Old Stock):

Vooralsnog lijk ik met de snaren van de walkman mazzel te hebben: ze zien (of beter gezegd horen) nog goed aan (hij loopt op correcte snelheid en de autoreverse functie functioneert goed)...
Qua Gumstick accu is het nog even afwachten, maar die kosten (namaak accu) 17,50 euro per stuk nieuw als deze vervangen moet worden (en die kans is best aanwezig aangezien het een Ni-Cd accu is) en dat is niet zo duur gelukkig...
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 29-07-2015 19:20 ]
Leuke vondst die Panasonic walkman. Mag ik vragen welke voldoening je daaruit haalt? Met platen begrijp ik hem helemaal. Het ritueel, geluid, artwork etc etc etc. Maar bandjes associeer ik met inferieure geluidskwaliteit, vooral ruis en ook ongemak. Zo'n walkman vind ik juist wél inwisselbaar met modernere oplossingen. Iets dat ik met vinyl minder vind.. Oprechte vraag.rcor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:08:
Vandaag naar Eindhoven geweest en aldaar bij de Media Markt de volgende LP gekocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
Goede vraag Wehmut... Ik heb iets met analoge audio, ongeacht of het nu cassette is, LP's of zelfs Bandrecorder banden... Het is gewoon soms voor de heb of omdat ik de techniek er achter leuk vindt... En bij LP's ook voor de geluidskwaliteit en het hele gebeuren erom heen (het opzetten van een plaat is een hele happening)
Maar een goede cassettedeck / walkman kan ook best goed klinken... Deze walkman klinkt bijv. veel beter dan de Sony WM-FX40 die ik eerder in gebruik had... Daarnaast klinkt een Onkyo TA-2500 3 koppen cassettedeck in combinatie met type 4 (metall) banden ook zeer goed en hebben veel dynamiek in de muziek... Daarnaast is er nog veel muziek te scoren voor weinig op cassetteband, dus dat is ook mooi meegenomen...
Bandrecorders zijn daarentegen weer supergaaf omwille van de techniek die je ziet werken... Uren kan ik naar Youtube filmpjes kijken van bandrecorders die aan het werk zijn.. Machtig mooi is dat om te zien...
Ik heb er zelf alleen jammerlijk genoeg geen ruimte voor op dit moment... Anders zou ik het wel weten, dan kocht ik een hele mooie Pioneer RT-707 / Pioneer RT-909 bandrecorder... Dat zijn m.i. de mooiste twee bandrecorders die gebouwd zijn (en ze hebben, ook fijn, tulp aansluitingen zodat er geen omvormers van din naar tulp nodig zijn)...
Maar een goede cassettedeck / walkman kan ook best goed klinken... Deze walkman klinkt bijv. veel beter dan de Sony WM-FX40 die ik eerder in gebruik had... Daarnaast klinkt een Onkyo TA-2500 3 koppen cassettedeck in combinatie met type 4 (metall) banden ook zeer goed en hebben veel dynamiek in de muziek... Daarnaast is er nog veel muziek te scoren voor weinig op cassetteband, dus dat is ook mooi meegenomen...
Bandrecorders zijn daarentegen weer supergaaf omwille van de techniek die je ziet werken... Uren kan ik naar Youtube filmpjes kijken van bandrecorders die aan het werk zijn.. Machtig mooi is dat om te zien...
Ik heb er zelf alleen jammerlijk genoeg geen ruimte voor op dit moment... Anders zou ik het wel weten, dan kocht ik een hele mooie Pioneer RT-707 / Pioneer RT-909 bandrecorder... Dat zijn m.i. de mooiste twee bandrecorders die gebouwd zijn (en ze hebben, ook fijn, tulp aansluitingen zodat er geen omvormers van din naar tulp nodig zijn)...
[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 29-07-2015 19:46 ]
Goede tapes en goed afgestelde walkmans vallen heel erg mee met ruis en geluidskwaliteit. Het is ook een vorm van beleving.Anoniem: 481702 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:25:
[...]
Leuke vondst die Panasonic walkman. Mag ik vragen welke voldoening je daaruit haalt? Met platen begrijp ik hem helemaal. Het ritueel, geluid, artwork etc etc etc. Maar bandjes associeer ik met inferieure geluidskwaliteit, vooral ruis en ook ongemak. Zo'n walkman vind ik juist wél inwisselbaar met modernere oplossingen. Iets dat ik met vinyl minder vind.. Oprechte vraag.
Zelfde als dat met platen het geluid ook erg wisselend is vooral de nieuwere
Tapes zijn gewoon leuk en vooral nu nog goed verkrijgbaar
Fair enoughrcor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:43:
Goede vraag Wehmut... Ik heb iets met analoge audio, ongeacht of het nu cassette is, LP's of zelfs Bandrecorder banden... Het is gewoon voor de heb...

Als een Walkman extreem ruist dan kan dat verschillende oorzaken hebben:
- slechte versterker (in de walkman zelf)
- slechte / grijs gedraaide cassetteband
- gemagnetiseerde / vuile afspeelkop
Alle drie zijn op te lossen:
1. Zorg dat je een goede walkman hebt van goede kwaliteit (bijv. Sony, Panasonic) of een goede eindversterker bij je hifi cassettedeck...
2. Vervang versleten cassettebandjes door nieuwe... Dat scheelt veel ruis
3. demagnetiseer de koppen en capstangen van de walkman / cassettedeck met een demagnetiseur (http://www.mfbfreaks.com/.../tonar-tape-demagnetizer/) en reinig de koppen / capstangen met een wattenstaaf gedrenkt in Alcohol ketonatus 96%...
4. Ik zou het haast vergeten zijn: zorg ervoor dat de koppen zijn afgesteld op het door jou meest gebruikte merk en model bandje, dan klinkt het geluid altijd beter op dat model bandje...
@wehmut:
Mochten de snaren versleten zijn bestel ik via e-bay nieuwe vanuit Duitsland... Ik heb daar een adresje gevonden die beide snaren op voorraad hebben voor deze walkman:
http://www.ebay.ca/itm/Ri...in_77&hash=item25999ed7d3
Vervolgens breng ik de walkman weg naar een monteur en laat ik de snaren aldaar vervangen (volgens online filmpjes moesten er componenten los gesoldeerd worden om bij de snaren te kunnen komen en ik kan niet goed solderen, dus besteed ik het liever uit)...
Maar die snaren kom je ook zo nog wel aan als je de juiste maten weet van de snaren in je apparaat...
- slechte versterker (in de walkman zelf)
- slechte / grijs gedraaide cassetteband
- gemagnetiseerde / vuile afspeelkop
Alle drie zijn op te lossen:
1. Zorg dat je een goede walkman hebt van goede kwaliteit (bijv. Sony, Panasonic) of een goede eindversterker bij je hifi cassettedeck...
2. Vervang versleten cassettebandjes door nieuwe... Dat scheelt veel ruis
3. demagnetiseer de koppen en capstangen van de walkman / cassettedeck met een demagnetiseur (http://www.mfbfreaks.com/.../tonar-tape-demagnetizer/) en reinig de koppen / capstangen met een wattenstaaf gedrenkt in Alcohol ketonatus 96%...
4. Ik zou het haast vergeten zijn: zorg ervoor dat de koppen zijn afgesteld op het door jou meest gebruikte merk en model bandje, dan klinkt het geluid altijd beter op dat model bandje...
@wehmut:
Mochten de snaren versleten zijn bestel ik via e-bay nieuwe vanuit Duitsland... Ik heb daar een adresje gevonden die beide snaren op voorraad hebben voor deze walkman:
http://www.ebay.ca/itm/Ri...in_77&hash=item25999ed7d3
Vervolgens breng ik de walkman weg naar een monteur en laat ik de snaren aldaar vervangen (volgens online filmpjes moesten er componenten los gesoldeerd worden om bij de snaren te kunnen komen en ik kan niet goed solderen, dus besteed ik het liever uit)...
Maar die snaren kom je ook zo nog wel aan als je de juiste maten weet van de snaren in je apparaat...
[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 29-07-2015 21:47 ]
Ik vind dat advies van die platenzaak helemaal niet slecht. Hij "past" wel, die AT440, in die zin dat je hem op de 505-2 kan schroeven. Maar het is echt geen optimale combi. De arm van de 505-2 is inderdaad erg licht, een zogenaamde ULM arm. Ultra Low Mass. Daar past een complianter element veel beter bij. Daarom zag je die duals ook zo vaak met een Ortofon OM element. Een gewichtplaatje gebruiken kan wel, maar optimaal is het allemaal niet. Die AT440 en veel andere van dat soort AT's presteren goed in een Japanse S-arm of een Thorens, grofweg ergens tussen de 12 en 16 gram zeg maar. Geen 7 of 8 gram.
Zoiets past er dus echt beter bij, heef ook een mooi nude diamantje
http://www.ebay.nl/itm/Or...in_77&hash=item5b075cfa2a
http://www.ebay.nl/itm/Or...in_77&hash=item51c618b1e6
[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 29-07-2015 20:22 ]
Ok er zit nu een Orthofon Om pro S op.Cap schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:08:
Ik vind dat advies van die platenzaak helemaal niet slecht. Hij "past" wel, die AT440, in die zin dat je hem op de 505-2 kan schroeven. Maar het is echt geen optimale combi. De arm van de 505-2 is inderdaad erg licht, een zogenaamde ULM arm. Ultra Low Mass. Daar past een complianter element veel beter bij. Daarom zag je die duals ook zo vaak met een Ortofon OM element. Een gewichtplaatje gebruiken kan wel, maar optimaal is het allemaal niet. Die AT440 en veel andere van dat soort AT's presteren goed in een Japanse S-arm of een Thorens, grofweg ergens tussen de 12 en 16 gram zeg maar. Geen 7 of 8 gram.
Betekend het dat ik dan alleen de stylus kan vervangen of toch het hele cartrigde moet vervangen?
overigs klinkt zo'n Super Om 20 net zo goed als een 440mlb?
En toen vond ik dus nog de oude cartrigde van mijn opa, Dat is een dual Dn165e met een hele oude naald.
Edit 4: onderhand dus de oude cartigde erop gezet en mijn pro s naald eronder, opnieuw afstellen is een bitch, elke keer bij te licht afstellen schiet de hele arm naar rechts. Dan maar iets meer naalddruk en dan blijft ie wel op z'n plaats.
[ Voor 14% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 29-07-2015 21:59 ]
Nice, die Train plaat is goed. Ik vind hem niet zo goed als California 37, maar die is hier in Nederland niet zo makkelijk te krijgen op plaat. (Alleen 1 enkele US persing beschikbaar)rcor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft dat ding geen anti skate om af te stellen?Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:58:
[...]
Edit 4: onderhand dus de oude cartigde erop gezet en mijn pro s naald eronder, opnieuw afstellen is een bitch, elke keer bij te licht afstellen schiet de hele arm naar rechts. Dan maar iets meer naalddruk en dan blijft ie wel op z'n plaats.
Gebrek aan zijdruk moet je niet compenseren met naalddruk.
Dit topic is gesloten.