Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 589.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:52
Tuurlijk heeft dat ding een antiskate.

Die zal idd wel helemaal verkeerd ingesteld staan.

Zeker als die op de waarden van die ortofon staan. Da's een dj element en echt totaal ongeschikt voor die dual (complantie van 7 µm/mN :X)

[ Voor 84% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 07:38 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
InflatableMouse schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 06:51:
[...]

Heeft dat ding geen anti skate om af te stellen?

Gebrek aan zijdruk moet je niet compenseren met naalddruk.
Klinkt raar, maar volgens mij zit dat er niet op.
Ik heb het nu goed voor elkaar. Hij blijft kaars recht staan als hij van de plaat komt.
Die 505-2 hebben op het tegen gewicht geen gram aanduiding

http://freespace.virgin.n...ince/dual505-2/dual4b.jpg

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Volgens mij... wordt het hoognodig tijd dat je de gebruiksaanwijzing van dat ding gaat doorlezen, want op deze manier gaat het niet goed komen.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:11:
[...]

Klinkt raar, maar volgens mij zit dat er niet op.
Ik heb het nu goed voor elkaar. Hij blijft kaars recht staan als hij van de plaat komt.
Die 505-2 hebben op het tegen gewicht geen gram aanduiding

http://freespace.virgin.n...ince/dual505-2/dual4b.jpg
Het zit er dus wel op, nummer 5 is dat en op figuur 3 zie ik ook een getalletje staan.

Anti-skate moet niet neutraal staan. Als je de arm vrij laat zweven in de lucht (dus naalddruk op 0 zodat tie balanceert) dan moet de naald naar rechts zweven. Die mag niet blijven hangen.

Met een naalddruk van bijvoorbeeld 1.6 gram moet je je bedenken dat het profiel in de groef "aan de naald trekt", dat biedt weerstand, wrijving en omdat de LP rond loopt, trekt dat de arm naar binnen. Dat effect moet gecompenseerd worden en als je AS op 0 staat "duwt" de naald dus een harder tegen de linkerkant van de groef, zodat dat signaal dus harder door komt, omdat de arm naar binnen getrokken wordt.

Dus toen je arm naar rechts schoot bij een lichte naalddruk (hoeveel was dat?) had je veel te veel zijdruk compensatie (AS). Als vuistregel kan je dezelfde AS hanteren als naalddruk, dat is vaak redelijk goed maar beter is om het te testen en zeker te weten (test LP, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Precies, 5 is de naalddrukinstelling en 6 is de antiskating.
Het contragewicht wordt alleen gebruikt om de arm in balans te zetten bij 0 gram naalddruk en de antiskating op 0. Daarna wordt de naalddrukinstelling met knop 5 ingesteld (en de corresponderende antiskating met knop 6).
Let op: Dual heeft voor elliptische naalden een andere antiskatinginstelling dan voor conische naalden.

Staat allemaal gewoon in de gebruiksaanwijzing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:58:
[...]

Ok er zit nu een Orthofon Om pro S op.
Betekend het dat ik dan alleen de stylus kan vervangen of toch het hele cartrigde moet vervangen?

overigs klinkt zo'n Super Om 20 net zo goed als een 440mlb?

En toen vond ik dus nog de oude cartrigde van mijn opa, Dat is een dual Dn165e met een hele oude naald.

Edit 4: onderhand dus de oude cartigde erop gezet en mijn pro s naald eronder, opnieuw afstellen is een bitch, elke keer bij te licht afstellen schiet de hele arm naar rechts. Dan maar iets meer naalddruk en dan blijft ie wel op z'n plaats.
Die Ortofon Pro S naald is totaal ongeschikt. Da's inderdaad een DJ spijker met vrij lage compliantie, voor een totaal ander doel bedacht dan de gewone OM serie en precies wat je niet wilt.

Je hebt er nu dus het Dual ULM65E element (ULM komt dus al terug in de naam) met een DN165E naald op zitten. Dat is gewoon een Ortofon OM10 element waar Dual zijn naampje op mocht plakken van Ortofon. Nu is het zo dat de bodies van de OM elementen vanaf de OM10 gelijk zijn. Je kan dus een OM naald naar keuze kopen: OM20, OM30, OM40. Ik zou het als je voor een OM naald kiest bij OM20 of hoogstens OM30 houden. OM10 werkt ook maar heeft een veel minder mooi diamantje, OM30 is al behoorlijk duur en OM40 is zeker overkill. Thakker heeft zelfs de 165e en 166e naalden nog, mocht je de OM20 te duur vinden. Die 166r kon wel eens heel dicht bij de OM20 komen. De specificaties van deze Dual naalden zijn allemaal nog te vinden bij Ortofon, bekijk en vergelijk ze eens.

Wat het goed klinken betreft, dat is meer een kwestie van een combinatie van de gehele keten (met name naald > element > arm > bekabeling > phono pre ) dan puur het element zelf. Er zijn zoveel goede elementen, de AT440ML is daar een van maar zeker niet de enige.
Een OM20 heeft een mooi geslepen diamantje dat de groef goed kan aftasten, en kan dus heel goed klinken als de keten goed is en de afstelling idem dito.
Wat betreft de AT440MLb en andere AT varianten. Ik zeg niet dat het niet gaat werken hoor, zo'n AT eronder, alleen bij zo'n ULM Dual denk je toch als eerste aan zo'n Ortofon OM, de klassieke combinatie.

Let trouwens wel op he, als je een nieuw element eronder zet is het niet simpelweg een kwestie van oude losschroeven en de nieuwe zo erop schroeven dat ie ongeveer recht staat. Je wel zorgen dat het element goed uitgelijnd staat, Baerwald uitlijning is mogelijk bij de Dual en aan te bevelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 30-07-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
mr_petit schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:39:
Precies, 5 is de naalddrukinstelling en 6 is de antiskating.
Het contragewicht wordt alleen gebruikt om de arm in balans te zetten bij 0 gram naalddruk en de antiskating op 0. Daarna wordt de naalddrukinstelling met knop 5 ingesteld (en de corresponderende antiskating met knop 6).
Let op: Dual heeft voor elliptische naalden een andere antiskatinginstelling dan voor conische naalden.

Staat allemaal gewoon in de gebruiksaanwijzing ;)
Dit is dus wat ik ook uitgevoerd heb,
Eerst alles op 0 gezet, zodat ie gaat zweven, echter (alles staat op 0) gaat ie al naar rechts vallen.. En dat is volgens mij niet goed.

Ik ga vanavond nogmaals alles "resetten"

Overigs weet ik dat die naald totaal ongeschikt is, echter is deze naald nog altijd beter dan een versleten dual naald, waar niets meer op zit. Had hem heel heel even eropgezet, maar alles klonk zo slisserig, en dat was al een heel stuk weg met mijn oude dj naald.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een 20 of 30 stylus ga halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-07-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Misschien staat je draaitafel niet waterpas.

Dat de arm een klein beetje naar rechts trekt terwijl hij zweeft is niet erg. 0 antiskating is niet altijd helemaal 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS kijk hier eens...

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=9858.0

http://www.ebay.nl/itm/OR...LM-65-E-NEU-/350328788189

Weet je wat ik zou doen in jouw geval? Niks OM20 en zeker geen OM30. Gewoon zo'n originele Dual DN 165E kopen voor weinig geld: nog geen 5 tientjes bij Thakker. Die Dual naalden waren allemaal heel precies getuned voor de bijbehorende arm, dus dat zal gewoon goed klinken. Scheelt ook weer een hele hoop geld met een AT440MLa of iets dergelijks, die in verhouding tot wat een 505-2 kost toch wel duur is.

Een duur element kopen, onder een willekeurige draaitafel knallen en dan denken "nu heb ik dus goed geluid", zo werkt het niet. Je kan met gemak een element van 1000+ euro kopen die op jouw draaitafel net zo afgrijselijk klinkt als die OM Pro S.

Dus mijn idee: eerst maar eens een draaitafel goed leren afstellen enzo, luisteren en leren. Dan weet je pas hoe goed ie kan klinken. En dan weet je ook wat je wel en niet bevalt aan je draaitafel. Heb je er na verloop van tijd meer ervaring mee en heb je bijvoorbeeld ook draaitafels van anderen gehoord, dan kan je een en ander beter beoordelen. Dan kan je altijd nog besluiten dat je het 't toch waard vindt om een verhoudingsgewijs duur element op je 505-2 te zetten. Of misschien wil je wel een andere draaitafel waar je dan wel een AT440MLa, 150MLx of misschien wel een MC element op kwijt kan. Of misschien ben je er al lang achter dat je phono-preamp eerder een upgrade kan gebruiken dan de draaitafel.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 30-07-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Helemaal eens met Cap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Is die dn165e niet meer goed dan? (dat element van de opa dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja da's natuurlijk ook nog een mogelijkheid, ik ging er vanuit dat daarvan het naaldje kwijt/kapot was en dat daarom die Pro S eronder gezet was. Maar als het originele naaldje er nog is... heel goed schoonmaken, alles afstellen en... spelen maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Cap schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:01:
PS kijk hier eens...

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=9858.0

http://www.ebay.nl/itm/OR...in_77&hash=item51913914dd

Weet je wat ik zou doen in jouw geval? Niks OM20 en zeker geen OM30. Gewoon zo'n originele Dual DN 165E kopen voor weinig geld: nog geen 5 tientjes bij Thakker. Die Dual naalden waren allemaal heel precies getuned voor de bijbehorende arm, dus dat zal gewoon goed klinken. Scheelt ook weer een hele hoop geld met een AT440MLa of iets dergelijks, die in verhouding tot wat een 505-2 kost toch wel duur is.

Een duur element kopen, onder een willekeurige draaitafel knallen en dan denken "nu heb ik dus goed geluid", zo werkt het niet. Je kan met gemak een element van 1000+ euro kopen die op jouw draaitafel net zo afgrijselijk klinkt als die OM Pro S.

Dus mijn idee: eerst maar eens een draaitafel goed leren afstellen enzo, luisteren en leren. Dan weet je pas hoe goed ie kan klinken. En dan weet je ook wat je wel en niet bevalt aan je draaitafel. Heb je er na verloop van tijd meer ervaring mee en heb je bijvoorbeeld ook draaitafels van anderen gehoord, dan kan je een en ander beter beoordelen. Dan kan je altijd nog besluiten dat je het 't toch waard vindt om een verhoudingsgewijs duur element op je 505-2 te zetten. Of misschien wil je wel een andere draaitafel waar je dan wel een AT440MLa, 150MLx of misschien wel een MC element op kwijt kan. Of misschien ben je er al lang achter dat je phono-preamp eerder een upgrade kan gebruiken dan de draaitafel.
Thanx voor je info, de draaitafel is een erfstuk, en heb hem daarom ook laten reviseren. Het apparaat is dus ook niet in waarde uit te drukken. Je kan makkelijk een bak geld er tegen aan gooien en een Pro-ject kopen, maar dan is het hele idee weg

Tevens het naaldje wat er onder zat is 30 jaar oud (naar verluid bij de aanschaf van de draaitafel) en je ziet ook met het blote oog dat er niet meer zoveel "op zit" ding is bijna kaal. (dit in vergelijking met mijn dj naald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Bijna kaal?
"op zit"

DAt zijn wel hele vage termen. Een naald slijt namelijk niet zichtbaar. op een versleten naald zit evenveel als op een niet versleten naald.
Ook leeftijd is niet zo heel relevant.

Dat er niet 'zoveel op zit' in vergelijking met de dj naald is alleen maar goed.
De duurste elementen hebben namelijk de kleinste diamantjes.
Kleine diamant=minder massa=betere hoge tonen weergave.
Oh ja, een klein diamantje is ook veel moeilijker om te slijpen dan een grotere. Dus kleine diamant=duur, grote diamant=goedkoop.

Voor een technische analyse moet je microscopische foto's plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er emotionele waarde zit aan de draaitafel snap ik helemaal. Bovendien is het helemaal geen slechte draaitafel. Juist daarom zou ik hem dus in ere houden en er opa's element met een bijpassende originele naald op zetten.

Wat de conditie van de naald betreft. Met het blote oog zien hoe een naald eraan toe is, dat is - zeker zonder ruime ervaring met naalden - lastig. De ene naald is een andere naald niet. Bij zo'n Pro S DJ element zit er een redelijk forse naald op. Bij dure elementen is de cantilever al veel fijner en dunner, maar ook het diamantje is veel kleiner. Waarschijnlijk heb jij bij mijn Denon MC's ook het idee dat er niet zoveel op zit als je met het blote oog kijkt. Waarschijnlijk denk je dat er helemaal niets meer op zit. :)

Beoordelen of een naald nog goed is doe je (nadat je zeker weet dat alles goed is afgesteld en de naald perfect schoon is) op het gehoor, en nog beter met een microscoop.

Ff voor een indruk zet ik hieronder wat voorbeelden van mijn Audio Technica AT440MLa en Denon DL-301 in vergelijk met een betaalbare Technics EPC-270c vervangingsnaald. En dan moet je je voorstellen dat alleen nog het uiterste topje (zeg 5% van de totale hoogte van de diamant) contact maakt met de plaat. Deze plaatjes zijn dus al niet goed genoeg om echte naaldslijtage te beoordelen! Ze dienen alleen om te zien of er op het eerste oog grote defecten aan de naalden te zien zijn.

440Mla
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cFcveKb.jpg

DL-301
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bKv0WWC.jpg

EPC-270c
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZzB6bVC.jpg

Edit: ehh wat mr Petit al zei dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
[b][message=44661042,noline] En dan moet je je voorstellen dat alleen nog het uiterste topje (zeg 5% van de totale hoogte van de diamant) contact maakt met de plaat. Deze plaatjes zijn dus al niet goed genoeg om echte naaldslijtage te beoordelen! Ze dienen alleen om te zien of er op het eerste oog grote defecten aan de naalden te zien zijn.
Idd.

Ik heb in onderstaande plaatje aangegeven wat ongeveer zou kunnen bepalen of een naald totaal versleten is of niet, dmv 1 van de plaatjes uit te vergroten en aan te geven wat een slijtplekje zou kunnen zijn (wit puntje rood omcirkelt):

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/4bc47bdda5669eb770807f5e9d786573.jpg

(dit is dus die bovenstaande EPC-270c)

Dat valt natuurlijk nooit met het blote oog te zien :)
Daarvoor moet je een microscoop hebben met ca. 300x vergroting, en dan ook goed met de lichtinval spelen. Meestal wordt de naald bekeken op de richting van de tip, maar dat levert minder leuke foto's op ivm de beperkte scherptediepte.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Cap schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:28:

Beoordelen of een naald nog goed is doe je (nadat je zeker weet dat alles goed is afgesteld en de naald perfect schoon is) op het gehoor, en nog beter met een microscoop.
OK, laat ik dan zo zeggen.... 30 jaar oud en veel gebruikt.
En een slissend geluid met deze naald en met mijn dj naald niet... (op exact dezelfde plaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Slissend geluid is inderdaad wel 1 van de pointers voor een versleten naald, mits hij goed ingesteld staat.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dus ik ga deze maar eensch bestellen:
https://www.thakker.eu/en...-for-ulm-65-e-oem/a-7522/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens. Tenminste... Wel heel goed schoongemaakt dat naaldje he? Dus met een fijn naaldborsteltje en wat reinigingsvloeistof (heb je geen naaldreiniger dan kan je gerust IPA of ethanol proberen) zorgvuldig schoonmaken. Als je een loep hebt nog eens goed kijken of er geen 30 jaar aangekoekt vuil op zit. :)

Als je de originele vervangende naald kan krijgen dan zou ik dat zeker doen. Kijk hier ff of je langs die weg incl. verzenden misschien nog een paar euro kan besparen:

http://www.ebay.nl/itm/OR...LM-65-E-NEU-/350328788189

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 30-07-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
IPA? Irish Pale Ale? zonde van het bier :+

Anyway thanx, ik ga straks ff bestellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-07-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isopropanol / isopropylalcohol ;)

Bij de drogist of apotheker te koop.

http://www.drogisterijdelang.nl/productCategory/153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:41

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
zo oud als de weg naar Rome
Er bestaan ook wel andere modelletjes.
http://www.radiomuseum.org/r/tamco_soundwagon.html

[ Voor 69% gewijzigd door mr_petit op 30-07-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Blijft lache dat ding.

Volgens mij ergens mid of eind jaren 80 zo'n ding voor het eerst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Yeah, kan ik eindelijk snel en goedkoop al die dure MFSL platen van me slopen terwijl ik er naar luister :X
Wel heel toepasselijk trouwens uit dat artikel van Mr. Petit even snel een stukje geknipt
The japanese razy works company started re-issuing the Soundwagon under the name Vinyl Killer
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik wil trouwens van de vakantie nog eens een dagje rond gaan shoppen in R'dam, vooral het centrum gebied (ik wil het "nieuwe" station gaan bekijken en o.a. de Markthal), welke vinyl spots mag ik dan niet missen? Liefst op loopafstand in het centrum dus. In de OP staat alleen Velvet maar dat is vats niet de enige ;).

Voorkeurssmaak is 60s/70s/alternatief 90s/indie. En ik hou wel van een klein beetje gesorteerde winkel. Geen 3 miljoen platen in onoverzichtelijke kratten gedumpt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Aan het begin van de Nieuwe Binnenweg, zit de Plaatboef. Vind ik persoonlijk de fijnste zaak in Rotterdam, prima assortiment en ook een leuke tent om door heen te lopen. Is vanaf Centraal station ongeveer 15min lopen.

Zit eingelijk vlakbij Velvet welke aan de Oude Binnenweg zit, voor beide moet je dezelfde kant op.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 30-07-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
En als je dan iets verder doorloopt zit daar Demon fuzz, ook aardig
Als je iets terug loopt op het eendrachtsplein, zit daar Clone records (maar das nieuwe house/minimal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 14:25
Servor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
Ik wil trouwens van de vakantie nog eens een dagje rond gaan shoppen in R'dam, vooral het centrum gebied (ik wil het "nieuwe" station gaan bekijken en o.a. de Markthal), welke vinyl spots mag ik dan niet missen? Liefst op loopafstand in het centrum dus. In de OP staat alleen Velvet maar dat is vats niet de enige ;).

Voorkeurssmaak is 60s/70s/alternatief 90s/indie. En ik hou wel van een klein beetje gesorteerde winkel. Geen 3 miljoen platen in onoverzichtelijke kratten gedumpt :P.
Songs for Sale aan de Meent 22a ( 2 koprollen van de Markthal af ) Hele aardige lui. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haha, fantastisch ding. lekker out of the box gedacht bij het verzinnen ervan. Lijkt me een leuke gadget om te hebben en dan lekker foute platen meenemen naar het strand ofzo en dit ding erop rond te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 12:39
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:38:
En als je dan iets verder doorloopt zit daar Demon fuzz, ook aardig
Als je iets terug loopt op het eendrachtsplein, zit daar Clone records (maar das nieuwe house/minimal)
Inderdaad ook zeker de moeite waard.
Het verschil met Plaatboef is dat ze meer vinyl van betere kwaliteit hebben en (de laatste keer dat ik er was) ook meer speciale edities en bootlegs. Ze zijn kleiner en de prijzen zijn hoger dan bij de Plaatboef. De laatste vind ik overigens wel gezelliger.

Kortom, lekker de tijd nemen om ze allebei te bezoeken.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 09:22

qntal

Omlet du fromage!

Gisteren bij The Record Hustler in Den Bosch geweest. Grote zaak, Platen zijn wel wat lastig te zoeken aangezien het redelijk onduidelijk op genre is ingedeeld. Ik zocht Portishead - Dummy bijvoorbeeld. Deze bleek in de "lowlands bak" gezet te zijn :P Wel een ruime keus aan bijvoorbeeld jazz, Blues, een krat voor Pink Floyd en aardig wat metal.
Gelijk ook even The Prodigy - Music for a jilted generation meegenomen.
Ik ga hier vaker heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

qntal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:57:
Gisteren bij The Record Hustler in Den Bosch geweest. Grote zaak, Platen zijn wel wat lastig te zoeken aangezien het redelijk onduidelijk op genre is ingedeeld. Ik zocht Portishead - Dummy bijvoorbeeld. Deze bleek in de "lowlands bak" gezet te zijn :P Wel een ruime keus aan bijvoorbeeld jazz, Blues, een krat voor Pink Floyd en aardig wat metal.
Ik ga hier vaker heen.
Het is inmiddels mijn go-to platenzaak geworden in de stad (niet dat er nog zoveel keus is ;) )
Aanbod rouleert ook goed, ook omdat hij veel op discogs in- en verkoopt.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47

masauri

aka qwybyte

Mijn nieuwste aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/1iGZaUPao0KIRb5Zdi2KcoGhed0=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-1057572-1188741589.jpeg.jpg

http://www.discogs.com/Ba...Into-Folk/release/1057572

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/iFkepdtzOfxKoeu_0y-tzt4gqFQ=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-608261-1390474691-7737.jpeg.jpg

http://www.discogs.com/Pa...d-Together/release/608261

Bart Peeters pas nog live gezien.
Heerlijk gewoon, en die andere, tja, geweldig nummer en verhaal erachter!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou kom op DeathWaltz Records, met die Twin Peaks aankondiging. :(. Over uitgesteld en verschoven vinyl aankondigingen gesproken zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481702

Servor schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:09:
Nou kom op DeathWaltz Records, met die Twin Peaks aankondiging. :(. Over uitgesteld en verschoven vinyl aankondigingen gesproken zeg...
Ik zoek bijna dagelijks het nieuws over die 2 platen.. Schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11221599_875556112524820_5219944029350625055_n.jpg?oh=8095cecc19da0fd84a9795df424b03f1&oe=560E2152

Ik heb vandaag m'n versleten Denon DL300 vervangen voor een nieuwe DL103R. Leuk, weer die hele platenkast herontdekken :)

Draaitafel is een ERA 6066 aan een Accuphase C-222 preamp trouwens :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Leuk speulgoed mental. Vrij onbekende tafel (voor mij, dus dat zegt heel weinig), heb je nog meer pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11401383_852487771498321_2133335693321572871_n.jpg?oh=0e505a4fe049f8e6299290cd2679ace5&oe=55F5D4C2

Dit is de set in z'n geheel

En een oude foto van mijn tafel (toen ik 'm net had, zo'n 8 jaar geleden)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lucmiller/ERA6066.jpg

Bijzonder is de arm, die geen horizontaal lager heeft maar een dubbele gekruisde bladveer, heel maf systeem maar hij klinkt er prachtig mee.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
FF los van of deze ultrasone naaldreiniger werkt, maar ben ik nou gek of laten ze op 3:45 nou 2 verschillende elementen zien?

YouTube: Flux HiFi Sonic Nadelreiniger | FONO.DE SG Akustik HiFi-Studio

Volgens mij is de vuile naald toch echt een bonded elliptical en de schone een nude...
Ook al is de eerste vuil, is het imho toch een bonded, goed te zien aan het voorste slijpvlakje, dat mist volgens mij bij een nude die uit een rechthoekige diamant is geslepen...
We krijgen de nude niet te zien vanuit dezelfde hoek dus kan ik het mis hebben...

Vroeger had AT er eentje:
http://www.vinylengine.co...dio-technica/at-637.shtml

En Goldring.... en Denon....

imho werkt het carbonfiber borsteltje van clearaudio/analogis net zo goed of beter, èn sneller
(en goedkoper uiteraard, maar da's in hifiland natuurlijk geen geldige reden :P )

Ook zit er aan gebruik van deze apparaatjes een behoorlijk risico, zeker bij DD draaitafels. Als het plateau ook maar iets beweegt, kan het je naald verbuigen. Bij een snaaraangedreven speler is het plateau nog enigzins in bedwang. Met een borsteltje heb je dat meer in de hand vind ik.

[ Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 01-08-2015 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Ik gebruik sinds een tijdje een stukje "magic eraser" om de naald schoon te maken.
Het is te koop bij oa de Blokker.

http://www.high-endaudio.com/Magic.html

Tot nu toe werkt het erg goed en het is spotgoedkoop!

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:51
qntal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:57:
Ik ga hier vaker heen.
Waar zit die dan...? Enige wat ik eigenlijk kende in Den Bosch is stichting de Langspeelsplaat, ook een leuk winkeltje met aparte eigenaar (op goede manier)

Zit nu in Praag, nog niet gekeken wat er allemaal is, maar de ene muziekzaak die ik vond met veel vinyl is reteduur. En dan moet dat spul ook nog maar heel thuis komen ... Hou het bij mp3 komende week :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
HQvinyl schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:30:
Ik gebruik sinds een tijdje een stukje "magic eraser" om de naald schoon te maken.
Het is te koop bij oa de Blokker.

http://www.high-endaudio.com/Magic.html

Tot nu toe werkt het erg goed en het is spotgoedkoop!
Ja dat schijnt ook goed te werken.
Je zet alleen je naald erop geloof ik?

Ik ben wat terughoudender geworden met naaldreinigers die vloeistof gebruiken na sommige berichten.
Normaal zou de alcohol in deze reinigers de epoxylijm waarmee de tip is vastgelijmd niet moeten aantasten, maar een cantilever is hol (en heeft dus capillaire werking). Elke vorm van alcohol bevat ook water (water wordt zelfs onttrokken uit de lucht), en dat komt dus ook in de cantilever. Het is maar afwachten in hoeverre dat het aluminium na verloop van tijd aantast.

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 01-08-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Waar zit die dan...? Enige wat ik eigenlijk kende in Den Bosch is stichting de Langspeelsplaat, ook een leuk winkeltje met aparte eigenaar (op goede manier)

Zit nu in Praag, nog niet gekeken wat er allemaal is, maar de ene muziekzaak die ik vond met veel vinyl is reteduur. En dan moet dat spul ook nog maar heel thuis komen ... Hou het bij mp3 komende week :-)
Als je iets verder die straat in loopt zit ie aan de linker kant net na de Whiskey koning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 04:52:
FF los van of deze ultrasone naaldreiniger werkt, maar ben ik nou gek of laten ze op 3:45 nou 2 verschillende elementen zien?

YouTube: Flux HiFi Sonic Nadelreiniger | FONO.DE SG Akustik HiFi-Studio

Volgens mij is de vuile naald toch echt een bonded elliptical en de schone een nude...
Inderdaad, ik ben er 100% zeker van dat die 1e bonded is en die 2e nude. Dat is heel duidelijk te zien.

De opbouw van die 2 verbindingen is totaal verschillend. Een bonding ring op het cantilever waarin het diamantje gevat is, versus een door de cantilever gestoken diamantje + een dot lijm op de achterkant.

Ik heb er toch heel wat gezien van beide soorten, in al hun vuile en schone glorie, en echt: de eerste nude diamant waarbij het vuil zo aankoekt dat het precies een gladde, evenredig cylindrische "bonding" ring vormt aan de basis van de diamant moet nog uitgevonden worden. :)

Ik zie dat die persoon die het filmpje publiceert beweert dat het dezelfde stylus is. Dat is mijns inziens hetzelfde als beweren dat als je een vieze Hyundai maar lang genoeg wast er echt wel de originele Ferrari onderuit komt... Impressive, isn't it? :) Kom op... de hele verhoudingen van die 2 naalden zijn gewoon anders. Da's echt geen vuil.

Het filmpje is dus eigenlijk gewoon oplichterij. Ach ja, zo wordt de leek voor de gek gehouden... zo'n nude diamantje toont zo leuk, de leek denkt dan meteen: wow dat werkt goed!!! ;w

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 01-08-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:07
Kleine update van mijn kant.

Afgelopen week wat onderdelen binnen gekregen een nieuw naaldverlichtingornament, pitchverdeling, pitchfadervilt 2x en nieuw signaalkabel.
Op de foto zijn een paar onderdelen te zien.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen3.jpg

Vandaag het gedeelte schoongemaakt met de startknop, alleen het licht is nu wit wil ik nog blauwe leds in zetten.

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen1.jpg

Nu alleen problemen met het stroomgedeelte, lijkt wel of deze heeft gelekt, wist dat er vocht in was gekomen. Dit lijkt alleen iets anders geoxideerd lijkt het wel.

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen2.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen4.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/technicssonderdelen5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Cap schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:32:
[...]
Kom op... de hele verhoudingen van die 2 naalden zijn gewoon anders. Da's echt geen vuil.

Het filmpje is dus eigenlijk gewoon oplichterij. Ach ja, zo wordt de leek voor de gek gehouden... zo'n nude diamantje toont zo leuk, de leek denkt dan meteen: wow dat werkt goed!!! ;w
Tsja ook mijn gedachte, maar het blijft soms moeilijk om te zien.
Ik heb wel genoeg vuile en schone naalden gezien dat een goed naaldborsteltje een even effectief resultaat behaald met 1 of 2 aaitjes over de naald, dus zie ik het nut er niet zo van in.

Waar ik altijd een beetje over twijfel met dit soort apparaatjes (en daar hoort de onzow zerodust ook bij), is of je de antiskating elke keer op 0 moet zetten als je het ding gebruikt?
Ik bedoel, het ding wordt op het plateau gezet, waar de antiskating toch een merkbare kracht uitoefent, en in extreme gevallen zou hij de naald eraf kunnen trekken?
Aan de andere kant zou het borsteltje genoeg grip moeten geven. (en daarin schuilt dus weer het gevaar dat als het plateau beweegt tegen de naaldrichting in, je naald stuk is.)

Bij een naalddrukweger is het in ieder geval zeer noodzakelijk dat die antiskate op 0 staat, anders is de kans aanwezig dat je een nieuw naaldje mag kopen, zeker als het oppervlak hard en glad is ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 02-08-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 18:42
Beste Tweakers,
Mijn ouders hebben een B&O Beogram 9000 gevonden bij een oudtante en vragen zich af wat de waarde hiervan is.

Ik heb al wat rond gekeken op marktplaats en eBay.
Op eBay vond ik 3 van deze platenspelers. Van 230 tot 900 euro.
De spelers van 900 hebben allebei een 'MMC4'. Waar het standaard model geloof ik een MMC2 heeft.
Wat zijn dit precies en wat schatten jullie dat de waarde is?

Ik weet niet of ik hier een apart topic van moet maken, anders komt er wel een modje met een takelwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Het is bij B&O draaitafels een beetje ''wat de gek ervoor geeft''.
Je ziet ze inderdaad vaak tot in de 900 range maar ze worden daar eigenlijk nooit voor verkocht. Veel van die advertenties zie ik al 2 a 3 jaar online zonder beweging erin.
Realistischer zie ik ze over het algemeen weggaan van 150,- tot 500,- afhankelijk van de conditie en naald.

De 9000 is een best gewilde tafel ondanks dat hij design-wise niet bij de rest paste (de modellen met schuin aflopende cover doen het daarom beter) en als alles nog goed werkt en je hebt een MMC2 erin zitten kan je er wel zo'n 200,- tot 350,- voor krijgen. Ik zie ze op Marktplaats over het algemeen ook het meest opbrengen, eBay blijven ze vaak lang staan omdat het alleen local pick-up is en niemand de verzending aandurft.

(De MMC2 is/was een goede cartridge, enkel de MMC1 was beter maar die zag je bijna nooit. De MMC2 werd als standaard gemonteerd op de top-range draaitafels van B&O. De MMC4 is een 'standaard' cartridge, enkel de MMC5 was 'slechter')

[ Voor 17% gewijzigd door ACRNM op 02-08-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk? Het is geheel afhankelijk van de optische, maar ook technische staat ("hij gaat aan" is daarbij niet genoeg) en wat de gek er voor geeft. Er is dus eigenlijk niet zo veel van te zeggen.

Maffe uitschieters op Ebay naar boven en kun je het beste negeren, want daarvoor wordt de draaitafel nooit verkocht. Veel handelaren hebben de tactiek om daar belachelijk hoog te beginnen en hopen dat er ergens in de wereld een "gek" toehapt. Eens in de paar dagen/weken wordt vervolgens de prijs verlaagd, en dat kan dan gerust een paar maanden zo doorgaan.

Gevolg is helaas dat mensen die een draaitafel op zolder "vinden" gaan speuren naar de hoogste prijs voor dat ding op Ebay. Aldaar vinden ze dan een opgepoetste, (hopelijk) geheel gereviseerde draaitafel voorzien van de geilste foto's en grootste superlatieven, die wordt aangeboden tegen de absolute hoofdprijs aan een wereldwijd publiek. Een prijs waarvoor ie niet verkocht zal worden. En waar ook nog eens 10% verkoperskosten voor Ebay in verrekend zit.

Maar mensen negeren deze factoren als snel en denken dat ze "goud" in handen hebben. Ze gaan er vanuit dat ze wel dezelfde prijs kunnen vragen. Of 20% minder, want dan is het toch zeker wel helemáál een koopje, nietwaar? :) Terwijl ze vaak niet eens goed weten hoe / of het ding werkt. :F

Wat is dan wel reëel? Je moet bij een modelletje van zolder eerder denken aan de gemiddelde verkochte (dus niet aangeboden!) Ebay prijs gedeeld door 2 voor de Nederlandse markt waar je ook kan adverteren zonder kosten te moeten afdragen. Maar dat is maar een hele grove benadering. Als je er eentje hebt die écht volledige service gehad heeft en dus écht helemaal goed werkt, en écht niet van nieuw te onderscheiden is... dan is de prijs heel anders dan bij dat stoffige ding van zolder met gebruikssporen. Maar da's logisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Bedankt voor de hulp, ik heb even gekeken, er zit een MMC4 in. Op het oog is hij nog in prima staat, afgezien van wat krasjes.

Ik had juist het idee dat de MMC4 beter was, omdat ze daar zo veel meer voor vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
sjettepetJR. schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:00:

De spelers van 900 hebben allebei een 'MMC4'. Waar het standaard model geloof ik een MMC2 heeft.
Wat zijn dit precies en wat schatten jullie dat de waarde is?
Ga er maar vanuit dat die spelers tussen de 100 en 200 opbrengen op marktplaats.
Op ebay eerder richting de 200, maar ik denk niet boven 250.
En ebay is natuurlijk wat gecompliceerder, altijd verzenden (schade is negatieve feedback etc), paypal etc.

MMC4 is een goedkoop element.
Als je een goede mmc2 naald had, had alleen die naald waarschijnlijk (op ebay) 200 euro kunnen opbrengen, in gebruikte toestand.

En dat is ook gelijk de achilleshiel van b&o spelers; als je een goede naald wilt dan ben je òf aangewezen op een dure retip, of een zeer zeldzame NOS mmc2 of 1 (heel duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:18:
[...]

Tsja ook mijn gedachte, maar het blijft soms moeilijk om te zien.
Ik heb wel genoeg vuile en schone naalden gezien dat een goed naaldborsteltje een even effectief resultaat behaald met 1 of 2 aaitjes over de naald, dus zie ik het nut er niet zo van in.

Waar ik altijd een beetje over twijfel met dit soort apparaatjes (en daar hoort de onzow zerodust ook bij), is of je de antiskating elke keer op 0 moet zetten als je het ding gebruikt?
Ik bedoel, het ding wordt op het plateau gezet, waar de antiskating toch een merkbare kracht uitoefent, en in extreme gevallen zou hij de naald eraf kunnen trekken?
Aan de andere kant zou het borsteltje genoeg grip moeten geven. (en daarin schuilt dus weer het gevaar dat als het plateau beweegt tegen de naaldrichting in, je naald stuk is.)

Bij een naalddrukweger is het in ieder geval zeer noodzakelijk dat die antiskate op 0 staat, anders is de kans aanwezig dat je een nieuw naaldje mag kopen, zeker als het oppervlak hard en glad is ;)
Ik ben niet zo bang dat het naaldje er door de trillingen afgetrokken wordt, die heeft immers ook heel wat te verduren van de modulaties in de groef zelf en ook daar is de AS aanwezig. De AS op 0 is natuurlijk wel beter om te voorkomen dat de arm zich gaat verplaatsen en vervolgens schade aanricht aan de naald. Hoewel het bij de gemiddelde spijker met bonded naaldje wel los zal lopen, die overleeft het wel. Maar bij een verfijnd MC elementje van honderden euro's zou ik het niet gaan proberen. :P

Maar goed... eigenlijk boeit het niet want zo'n borsteltje werkt gewoon prima. En dat doe ik dan gewoon regelmatig "nat". Want als ik alleen droog borstel met een harder, kortharig carbon borsteltje of een langharig, zacht Denon borsteltje dan krijg ik niet alle aangekoekte prut er altijd af, zo getuigen de microscoopbeelden. Doop ik hem in Magic Eraser of een ander zogenaamd "wondermiddel" ook niet. Met naaldreiniger + borsteltje wel. Ik maak me om de cantilevers van mijn collectie ook niet teveel zorgen, die zien er onder de microscoop nog steeds prima uit. Uitzondering is misschien een oude, geoixideerde Shure V15 III, maar die was al geoxideerd toen ik hem kreeg, en ik poets hem met een gerust hart. ;)
Natuurlijk heb ik maar een beperkte collectie van voornamelijk Japanse en Deense naalden. Het kan best zijn dat er naalden zijn die slecht tegen reiniger of vocht kunnen en die spontaan in verval raken. Aan de andere kant zou ik me dan ook al zorgen gaan maken als het buiten regent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Met Mr_petit ^

Met een MMC4 zak je inderdaad al snel naar de 200,- zo niet minder.
Wanneer je in deze tijd van 'platenspelers zijn hip' een gelukje hebt kan je hem naar mijn idee voor die 200,- tot 250,- (in nette staat) wel kwijt raken aan een niet-kenner. De kenners en B&O liefhebbers zullen hem al snel links laten liggen zelfs voor 100,- daar is de 9000 niet bijzonder genoeg voor en zeker niet met een MMC4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie hier een Ebay "pro" advertentie van de Beogram 9000 + MMC4. Geheel opgepoetst, zonder krassen, met originele doos en voorzien van geile foto's en de superlatieven. Verkocht voor 560 euro, dat doet ie goed. Doe je dat door 2 dan heb je waarschijnlijk al een hele mooie vraagprijs voor eentje die "werkt", met een krasje hier en daar. Wellicht haal je die vraagprijs ook wel als je er zelf ook een professionele belichting, blauw-zijden doeken en flink wat superlatieven bij in de strijd gooit. ;)

http://www.ebay.nl/itm/B-...EF-15041306-/221751778460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal

qntal

Omlet du fromage!

Wat gebruiken jullie om je platter weer te laten shinen? tandpasta een goeie optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
^^volgens mij is die niet verkocht hoor. De advertentietermijn is afgelopen.
Het is geen gewonnen veiling

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 02-08-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je het zegt! Ik heb op ebay (ingelogd) gezocht op de "verkochte aanbiedingen" dus dan zou ie volgens de logica verkocht moeten zijn. De prijs wordt ook in groen getoond. Itt tot bij de "afgelopen aanbiedingen" waar je alles vindt incl de verkochte, de niet verkochte prijzen zijn dan rood of zwart en de verkochte groen.

Ik zie geen "Verkocht voor" staan bij de advertentie zelf. Vaag. Misschien een "best offer" geweest of iets dergelijks? Datum/tijd is 19-jun 21:38 als je zoekt op verkochte aanbiedingen. Hij wordt ook niet meer aangeboden door de handelaar, dus lijkt toch wel een keer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Kan best een best offer zijn geweest ofzo. of gewoon uit de handel gehaald. Dat is volgens mij niet duidelijk
In ieder geval geen veilingprijs. Dus is het niet duidelijk indien hij verkocht is, voor welke prijs dat is geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 02-08-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Mij lijkt dan maar het beste om hem gewoon te veilen met een startbod van €125.
Dan maar kijken wat mensen er op bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja nu ken ik ebay vrij goed, maar ik snap hem ff niet. Best offer zou je moeten zien als een knop, een veiling was het inderdaad ook niet, maar zo te zien een nu-kopen object. En als die prijs groen staat dan zou ie verkocht moeten zijn voor dat groene bedrag... maar er staat nergens "verkocht voor". Blijft vaag.

Anyway, je kan inderdaad met een startprijs werken op ebay, let wel ff op bijkomende extra kosten. Op marktplaats maakt het niet zoveel uit, biedingen zijn niet bindend dus je verkoopt hem toch pas als het bod je bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 02-08-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Best offer knop zie je niet als de advertentie is afgelopen en niet een doorlopende is (bijv. x aantal beschikbaar).

Als het een advertentie was met nu kopen + best offer, en de advertentie is weggehaald (dus of verkocht via ebay, of niet verkocht via ebay maar niet opnieuw ingesteld, dan zie je gewoon dit.
(ik gok dat hij via best offer is verkocht gezien de vraagprijs ;) )
Ten minste.... volgens mij zit het zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 02-08-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Het is nu waarschijnlijk wel duidelijk dat als iemand een bod wil doen, dat natuurlijk welkom is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Daar is volgens mij een apart topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

In praag zit disco duck, als ie er nog zit. Vreselijke vinyls hebben ze daar :) http://www.diskoduck.cz/shop/
(hij bestaat nog)
En verder geloof in een van de grotere winkelstraten Bontonland, is niet goedkoop

[ Voor 3% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 02-08-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
mr_petit schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:56:
Daar is volgens mij een apart topic voor ;)
Het vinyl V&A topic is volgens mij alleen voor platen, en niet voor spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik zou zeggen welke B&O freak hier maakt hem los voor 150 euro, hij een leuk bedrag jij een leuke speler... :)

Maar idd het mag hier officieel niet, probeer dat andere topic eens of nog beter V&A... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 02-08-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:51
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:20:
[...]

In praag zit disco duck, als ie er nog zit. Vreselijke vinyls hebben ze daar :) http://www.diskoduck.cz/shop/
(hij bestaat nog)
En verder geloof in een van de grotere winkelstraten Bontonland, is niet goedkoop
Bontonland had ik gevonden, wel groot, ook veel merchandise... Maar die prijzen...
Gisteren ook nog ergens in een steegje een combinatie tattoo shop, kledingwinkel en platenzaak, vooral metal leek wel... Alleen was alleen het kledingdeel Open.

Ik ga ook niet echt op zoek nu, zit in een tentje en komende week wordt goed heet... Moet ze ook maar heel en recht weer terug zien te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Bontonland had ik gevonden, wel groot, ook veel merchandise... Maar die prijzen...
Gisteren ook nog ergens in een steegje een combinatie tattoo shop, kledingwinkel en platenzaak, vooral metal leek wel... Alleen was alleen het kledingdeel Open.

Ik ga ook niet echt op zoek nu, zit in een tentje en komende week wordt goed heet... Moet ze ook maar heel en recht weer terug zien te krijgen
Ach lekker drinken en eten bij U Fleku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Rocksters is dat toch? Die combo? Toen ik er afgelopen April was was het plaatgedeelte ook al niet open.

Phono.cz is ook nog wel een aanrader (alleen cash, geen pin)
http://www.happyfeet.cz/ zit daar vlakbij (in een winkelcentrumpje) daar nog een originele persing van Computerwelt van Kraftwerk vandaan kunnen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ceased2Be op 03-08-2015 11:09 ]

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 08:57

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Heeft iemand hier toevallig de LP van Florence + the Machine / How big, how blue, how beautiful? Bij het nummer "Various Storms & Saints" oversturen/overmoduleren de s-klanken van vrouwe florence als een gek en ik vraag me af of dit bij alle exemplaren van deze LP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sibilance.

Kan verschillende oorzaken hebben, mischien kan je element het niet aan, of je naald is versleten, mispersing of gewoon een slechte uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 08:57

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik weet wat de mogelijke redenen zijn, maar daarom wil ik dus weten of er meer mensen problemen mee hebben. Ik heb een hagelnieuwe Pro-ject Debut III met Ortofon OM-5E element, niet top-of-the-line, maar geen rommel dunkt me. Het lijkt me daarmee dus in de plaat te zitten en ik wil graag weten of dit exemplarisch is en dat ik zodoende even beroep moet doen op garantie, of dat dit een algemener probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Er valt niets aan zo'n project in te stellen of wel? Behalve naalddruk dan.

Heb je al op Steve Hofmann forum gezocht voor die LP? Vaak als er structurele problemen zijn met mastering en/of persing is het daar te vinden.

Ik heb de LP in ieder geval niet maar als je in de buurt woont mag je hem best komen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:46
Momenteel lekker aan het luisteren naar Train:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150803_009_zpswwnrwcf1.jpg

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Probleemplaatje binnengekregen...

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f63/chromiumcomics/8D4D7536-B100-46F6-9127-E87BF424F8D8_zps9t0gbalo.jpg

Geen idee hoe dit gebeurde, maar goed voor mijn naald is het alleszins niet gezond, had het zelfs niet gezien toen ik de plaat voor de eerste keer speelde, goed dat ik er vlug bij was want op het eind gaat de naald natuurlijk over het papier van de label want die is gedeeltelijk over de uitspeelgroef.

Het positieve is dat het stuk verschoven label enkel over "dead vinyl" plakt en de plaat dus volledig speelt.
Enige manier om dit (of een stukje) los te krijgen ? Zit muurvast, met alcohol niet los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vandaag ben ik samen met een goede vriend naar het Limburgs museum geweest in Venlo... Aldaar hebben we de expositie van Rowwen Hèze bekeken... Erg interessant en leuk om te zien... Daarna zijn we nog even naar Sounds in Venlo geweest... Bij zowel het Limburgs museum als bij Sounds heb ik en m'n goede vriend aankopen gedaan... Dit zijn mijn nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150804_006_zpso4libnps.jpg

Wat zien we:
- Een Rowwen Hèze petje
- Een Rowwen Hèze t-shirt met hun oude logo
- 1 LP van Don Williams
- 1 LP van Willie Nelson en Ray Price
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150804_007_zpsssnotsfe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zo, ruimte! Upgrade van 8 vakken naar 25 >:)

http://static.tweakers.ne...iE5dKQKaVbqYofyl/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-08-2015 08:34 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Hele mooie setup !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
chromium schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:15:
Probleemplaatje binnengekregen...

[afbeelding]

Geen idee hoe dit gebeurde, maar goed voor mijn naald is het alleszins niet gezond, had het zelfs niet gezien toen ik de plaat voor de eerste keer speelde, goed dat ik er vlug bij was want op het eind gaat de naald natuurlijk over het papier van de label want die is gedeeltelijk over de uitspeelgroef.

Het positieve is dat het stuk verschoven label enkel over "dead vinyl" plakt en de plaat dus volledig speelt.
Enige manier om dit (of een stukje) los te krijgen ? Zit muurvast, met alcohol niet los te krijgen.
Lekker in je verzameling houden, niets aan doen en al helemaal niet proberen te 'herstellen'.
Altijd leuk, zo'n misprint :P .
Ben je geen verzamelaar en is het je alleen om de muziek te doen, dan zou ik hem proberen te verkopen.
En om te draaien zou ik een goed exemplaar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02:07
Voordat je begint te vullen, check dit even en kijk dan even hoe jouw versie in elkaar steekt.

De lange planken moeten namelijk horizontaal ipv verticaal.

Want anders dan krijg je dit: https://www.google.nl/sea...Ch386QEh&biw=1920&bih=989

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-fUZP6rYoWj0/USo8zpU985I/AAAAAAAAAt4/OAuY0Wga3IM/s1600/Expedit_collapse.JPG

Just saying :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:40
Hier speelt atm mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6kZMjQEl.jpg

Fijne plaat imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

loewie1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Voordat je begint te vullen, check dit even en kijk dan even hoe jouw versie in elkaar steekt.

Want anders dan krijg je dit: https://www.google.nl/sea...Ch386QEh&biw=1920&bih=989

[afbeelding]

Als ik de foto op groot formaat bekijk zie ik dat de lange planken inderdaad fout zijn gemonteerd.
InflatableMouse, niet te lang zo laten staan. :|

Er komt komende week een lading Venetian Snares mijn kant uit, hopelijk schiet de verzending op. *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grubeater schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:08:
[...]
Als ik de foto op groot formaat bekijk zie ik dat de lange planken inderdaad fout zijn gemonteerd.
InflatableMouse, niet te lang zo laten staan. :|
Moeten die lange planken inderdaad niet horizontaal gemonteerd worden?

-edit- sorry, is al gezegd..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 481702 op 05-08-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

loewie1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

[afbeelding]

Bekende foto. Probleem daar ligt niet aan of de lange planken horizontaal of vertikaal zitten maar dat die flapdrol z'n kast niet had verankerd aan de muur.

Dat gezegd hebbende, heb ik die van mij gisteren wel verkeerd in elkaar gezet, dat verklaard wellicht waarom er een kier blijft zitten in het bovenste horizontale deel.

Was vandaag sowieso al van plan het los te halen om dat te fixen, dan zet ik hem meteen wel goed in elkaar.

Bedankt voor het meedenken guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wow precies 1 uur!

Ben klaar, zit weer in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:48
InflatableMouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:44:
Wow precies 1 uur!

Ben klaar, zit weer in elkaar :)
TURBO TURBO :9

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Idd turbo! Nu maar lekker gaan vullen met LP's... Heerlijk zo'n Kalax / Expedit meubel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hij staat nog niet verankerd, redelijk essentieel dat dat eerst gebeurd ;).

Moet ff mn boormachine en goeie holle wand pluggen zien te vinden in de jungle op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 11:48
InflatableMouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:15:
Hij staat nog niet verankerd, redelijk essentieel dat dat eerst gebeurd ;).

Moet ff mn boormachine en goeie holle wand pluggen zien te vinden in de jungle op zolder.
Tja het risico dat je thuiskomt en alles ineens horizontaal ligt wanneer je hem niet verankerd is natuurlijk aanwezig :P .

Bij mij hangt er 1 van zo'n enkele rij (dus 4x1 vakken) horizontaal aan de wand gemonteerd :P . #PaDeKlusjesMan :*) Gelukkig gaan we van't jaar verhuizen dan komt er weer meer ruimte voor meer vinyl :9

[ Voor 8% gewijzigd door Soundman12 op 05-08-2015 10:41 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Staat nu verankerd, het grote inruimen kan beginnen.

Nu boven ruimte maken dan kan mn absurd grote bureau dat nu de halve eetkamer in beslag neemt naar boven en kan de eetkamer dienen voor wat het eigenlijk bedoelt is.

Waar een vakantie allemaal niet goed voor is... ;)

Edit:
http://static.tweakers.ne...PWoN59zv6I89SXxR/full.jpg

De onderste twee rijtjes mag zij hebben haha!

>:) 8) *O*

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 05-08-2015 13:16 . Reden: Wederom fotosize... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:27:
Nu boven ruimte maken dan kan mn absurd grote bureau dat nu de halve eetkamer in beslag neemt naar boven en kan de eetkamer dienen voor wat het eigenlijk bedoelt is.
Je bedoelt natuurlijk er een luisterhoek van maken, m.a.w. luie stoel, tafeltje voor de versnaperingen, lampje, en verder meer audio spullen en platen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Je bedoelt natuurlijk er een luisterhoek van maken, m.a.w. luie stoel, tafeltje voor de versnaperingen, lampje, en verder meer audio spullen en platen. :P
Ha! Ja dat zou mooi zijn. De woonkamer is dat eigenlijk al, een grote luisterruimte. Het feit dat er een grotere kast mag komen voor meer LP's heeft als consequentie dat het wel leefbaarder moet worden, vandaar dat mijn computerhoek moet wijken en de eetkamer weer eetkamer moeten.

Jammer maar helaas. Maar ach, zo vaak zit ik niet meer achter de computer. Ik heb 300 LP's te luisteren, die dingen moeten wel een keer grijs worden natuurlijk! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ziet er goed uit InflatableMouse! Denk niet dat ik dat er hier doorheen krijg :) moet het doen met een Kallax van 2x2 (welke al aardig vol begint te raken).

Mede dankzij mijn bestelling die vandaag gearriveerd is:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-4A7WBMDV-1.jpg

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oh shit zijn de laatste Led Zeppelins uit?!

Heb de release gemist, snel ff bestellen die dingen en m'n kast vullen!

Mooie score, ViolatoR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, niet lullen, kast vullen. Lekker bezig.

Als je toch bezig bent, of hem nog niet hebt, of het is je smaak niet: koop dan de dubbel LP uitgave van Pearl Jam - Ten. Die tweede plaat (remix door Brendan o'Brien) klinkt echt belachelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vandaag op de rommel-/snuffelmarkt 2 albums gescoord:

- Gerry Rafferty - Night Owl;
- Hair, The American Tribal Love-Rock Musikal

De eerste was voor mij totaal onbekend, behalve de naam dan, maar luistert wel lekker weg.
De tweede heb ik nog niet geluisterd. Ik ken de musical wel, dus verwacht een heerlijk jaren '60 sfeertje.

Mooie aanwinsten trouwens, Violator.
Ook vandaag weer veel prachtige albums gezien. Waaronder ook de Led Zeppelin albums die jij hebt binnen gekregen, The Doors, BTO, enzovoorts.
Alleen heb ik ze laten liggen vanwege de prijs :X .
Ik had nog meer albums mee kunnen nemen, maar wil mijn kruit (lees: Euro's) droog houden voor een dagje Antwerpen later deze vakantie :)B . Ik wil daar eens kijken wat er aan aanbod is.

En ik heb het modificeren van mijn 'nieuwe' TD 166 op het programma staan. Net als het vervangen van het haperende stroboscoop lampje van mijn Dual 704. Daarvoor heb ik gisteren een neonlampje op 230V inclusief voorschakelweerstand binnen gekregen. Hopelijk werkt het :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
InflatableMouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:27:
Staat nu verankerd, het grote inruimen kan beginnen.

Waar een vakantie allemaal niet goed voor is... ;)

Edit:
http://static.tweakers.ne...PWoN59zv6I89SXxR/full.jpg

De onderste twee rijtjes mag zij hebben haha!

>:) 8) *O*
Mooi man! Lekker ruimte voor je aanwinsten van het komende jaar >:) .
Daarna gun je je vrouw een eigen Kallax zodat jij ook weer even verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vintage1967 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:30:
En ik heb het modificeren van mijn 'nieuwe' TD 166 op het programma staan.
Leuk, wat ga je eraan doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 481702 op 05-08-2015 21:36 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.