Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.356 views
Chris van der G schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:31:
[...]

Zo dacht ik bij Paaspop even voor de gein te kijken bij Vinyl Mania. Toch voor een tientje de Daft Punk Alive 1997 (Reissue) LP op kunnen pikken. Het stickervel zat er bij en alles _/-\o_

[afbeelding]
Leuk om te zien dat je voor een klein bedrag een mooie LP hebt kunnen vinden... Wel even een opmerking om je kostbare Daft Punk te beschermen voor je platen speler...

Deze speler gaat zeer slecht met je vinyl om, zie ook deze link (ik heb 'm al vaak genoeg gedeeld, maar ik kan mensen maar niet vaak genoeg waarschuwen): http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

Een belangrijk advies: koop een andere, betere platen speler waar geen beitel als naald op zit en waar de kwaliteitscontrole in de fabriek stukken beter is...

Mocht je een goed advies willen: sta vrij om vragen te stellen hier, want zodra er een goede speler staat zal je verbaasd zijn over hoeveel beter die speler zal klinken nad.at je 'm goed afgeregeld hebt... Die Soundmaster / Crosley / Ion wil je daarna nooit meer terug hebben... Dat garandeer ik je!

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 20-04-2017 18:25 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 23:55

Chris van der G

Tailchakra

Mmh, goed om te weten. Zal erop letten, ik heb deze al relatief lang en er is een plaat die ik helemaal wild draai (the police) en ik heb er echter geen last van dat hij eraan lijdt.

Houd niet weg dat ik even kan blijven opletten natuurlijk. Gebruik 'm eigenlijk voor alles (Spotify, cd's, tapes etc) aan de speakers. (Soundmaster NR545)

[ Voor 3% gewijzigd door Chris van der G op 20-04-2017 19:20 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-11 21:50
Chris van der G schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:06:
Mmh, goed om te weten. Zal erop letten, ik heb deze al relatief lang en er is een plaat die ik helemaal wild draai (the police) en ik heb er echter geen last van dat hij eraan lijdt.

Houd niet weg dat ik even kan blijven opletten natuurlijk. Gebruik 'm eigenlijk voor alles (Spotify, cd's, tapes etc) aan de speakers. (Soundmaster NR545)
Als je hoort dat je album slecht(er) gaat klinken, is het helaas al te laat. Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd kijken naar een leuke 2e hands platenspeler. Die hoeven de wereld niet te kosten. Probleem, en dat zie ik ook echt wel, is dat je vaak van het ene in het andere rolt. Heb je een platenspeler, dan hoort daar ook een versterker en mogelijk een Phono-pre bij.......en een setje boxen. Tja, dan heb je het niet meer over een paar tientjes. En ook een leuke setup hoeft geen kapitalen te kosten. Let er een beetje op dat de componenten met elkaar in balans zijn. Daar bedoel ik mee dat een set boxen van € 2.000,00 waarschijnlijk niet optimaal tot zijn recht komt op een versterker van € 100,00.

Belangrijk is dat je een budget vaststelt (en daar niet te ver over heen gaat >:) ).
Verder is de vraag of je van vintage of anno-nu houdt.
En wat de platenspeler betreft zijn er ook weer veel mogelijkheden. Belt-driven, idler drive of direct drive? Volledig handbediend of een (half) automaat? Wat hier heel belangrijk is, is of je het ziet zitten zelf wat zaken op te knappen. Misschien heb je liever de zekerheid van een nieuwe speler met fabrieksgarantie.

Ik had nog nooit een platenspeler open gehad, maar vanwege de input in dit topic ben ik uiteindelijk zo ver gekomen dat ik een oude Thorens TD166 heb gekocht en vervolgens heb opgeknapt en zelfs aangepast. Hartstikke leuk om te doen........en leerzaam. Het is zo gaaf om het resultaat van een beter element te horen. Sowieso heeft het goed afstellen van het element grote invloed op het geluid en is het heel erg leuk om daar mee bezig te zijn.

Als je een beetje een idee hebt, laat het ons weten. Wij denken graag mee, gevraagd en ongevraagd O-) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
rcor schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:14:
[...]

Leuk om te zien dat je voor een klein bedrag een mooie LP hebt kunnen vinden... Wel even een opmerking om je kostbare Daft Punk te beschermen voor je platen speler...

Deze speler gaat zeer slecht met je vinyl om, zie ook deze link (ik heb 'm al vaak genoeg gedeeld, maar ik kan mensen maar niet vaak genoeg waarschuwen): http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

Een belangrijk advies: koop een andere, betere platen speler waar geen beitel als naald op zit en waar de kwaliteitscontrole in de fabriek stukken beter is...

Mocht je een goed advies willen: sta vrij om vragen te stellen hier, want zodra er een goede speler staat zal je verbaasd zijn over hoeveel beter die speler zal klinken nad.at je 'm goed afgeregeld hebt... Die Soundmaster / Crosley / Ion wil je daarna nooit meer terug hebben... Dat garandeer ik je!
Wel jammer dat die geluidsfragmenten niet meer te downloaden zijn. Ben er wel benieuwd naar. Wel interessant om te zien dat een Fischer Price speler het er beter van afbrengt dan een Crosley of Ion... Dat verbaast me eigenlijk best wel.

Overigens vind ik die genoemde Sound Master nog behoorlijk aan de prijs. Voor dat bedrag koop je ook bijna een AT-LP120 :o. Maar goed, die kan geen spotify, cd, etc...

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 20-04-2017 20:59 ]

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

ksborg schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:47:
[...]

Wel jammer dat die geluidsfragmenten niet meer te downloaden zijn. Ben er wel benieuwd naar. Wel interessant om te zien dat een Fischer Price speler het er beter van afbrengt dan een Crosley of Ion... Dat verbaast me eigenlijk best wel.

Overigens vind ik die genoemde Sound Master nog behoorlijk aan de prijs. Voor dat bedrag koop je ook bijna een AT-LP120 :o. Maar goed, die kan geen spotify, cd, etc...
Kadootjes, kadootjes.. Ik had het geld er zelf ook niet voor over gehad!
Vintage1967 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:27:
[...]

Als je hoort dat je album slecht(er) gaat klinken, is het helaas al te laat. Als je de mogelijkheid hebt zou ik idd kijken naar een leuke 2e hands platenspeler. Die hoeven de wereld niet te kosten. Probleem, en dat zie ik ook echt wel, is dat je vaak van het ene in het andere rolt. Heb je een platenspeler, dan hoort daar ook een versterker en mogelijk een Phono-pre bij.......en een setje boxen. Tja, dan heb je het niet meer over een paar tientjes. En ook een leuke setup hoeft geen kapitalen te kosten. Let er een beetje op dat de componenten met elkaar in balans zijn. Daar bedoel ik mee dat een set boxen van € 2.000,00 waarschijnlijk niet optimaal tot zijn recht komt op een versterker van € 100,00.

Belangrijk is dat je een budget vaststelt (en daar niet te ver over heen gaat >:) ).
Verder is de vraag of je van vintage of anno-nu houdt.
En wat de platenspeler betreft zijn er ook weer veel mogelijkheden. Belt-driven, idler drive of direct drive? Volledig handbediend of een (half) automaat? Wat hier heel belangrijk is, is of je het ziet zitten zelf wat zaken op te knappen. Misschien heb je liever de zekerheid van een nieuwe speler met fabrieksgarantie.

Ik had nog nooit een platenspeler open gehad, maar vanwege de input in dit topic ben ik uiteindelijk zo ver gekomen dat ik een oude Thorens TD166 heb gekocht en vervolgens heb opgeknapt en zelfs aangepast. Hartstikke leuk om te doen........en leerzaam. Het is zo gaaf om het resultaat van een beter element te horen. Sowieso heeft het goed afstellen van het element grote invloed op het geluid en is het heel erg leuk om daar mee bezig te zijn.

Als je een beetje een idee hebt, laat het ons weten. Wij denken graag mee, gevraagd en ongevraagd O-) .
Pfoeeeeeh, ik ben net van het helemaal into-speakers naar helemaal into-versterkers/amps/multirooms naar helemaal into-datahoarding/mediaservers/dockers/proxies naar een complete DIY smarthome gegaan.. Nu ik dit lees denk ik dat vrouwlief niet blij is om te horen als ik hier weer in val, namelijk moeite met mij in te houden!

Zeker interessant om een x naar te kijken. Momenteel zal ik voor de platen even iets anders gebruiken, de SoundMaster doet het echter prima met DAB+/Spotify/Tapes noem maar op. Krijg zojuist van mijn ouders te horen dat zij nog een Thorens TD 160 MK 1 op zolder hebben liggen.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Chris van der G schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:08:
[...]

Kadootjes, kadootjes.. Ik had het geld er zelf ook niet voor over gehad!

[...]

Pfoeeeeeh, ik ben net van het helemaal into-speakers naar helemaal into-versterkers/amps/multirooms naar helemaal into-datahoarding/mediaservers/dockers/proxies naar een complete DIY smarthome gegaan.. Nu ik dit lees denk ik dat vrouwlief niet blij is om te horen als ik hier weer in val, namelijk moeite met mij in te houden!

Zeker interessant om een x naar te kijken. Momenteel zal ik voor de platen even iets anders gebruiken, de SoundMaster doet het echter prima met DAB+/Spotify/Tapes noem maar op. Krijg zojuist van mijn ouders te horen dat zij nog een Thorens TD 160 MK 1 op zolder hebben liggen.
Die Thorens TD-160MKI is een prima begin... Moet zeer waarschijnlijk nog geserviced worden en als je zelf niet handig bent is Dr. Thorens uit nijmegen een prima adres: http://drthorens.nl/... Vergeet niet om er een nieuw element op te laten monteren en af te stellen... Dat zal wel nodig zijn gezien de leeftijd van het element...

Eventueel kun je er ook tulp aansluitingen op laten maken, dan kun je zelf bepalen welke kabels je toepast... Dr. Thorens kan het allemaal, hoewel dat laatste uiteraard geen must have is...
ksborg schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb die geluidsfragmenten ooit nog gehoord... Was een groot verschil kan ik je zeggen! Helaas heb ik ze zelf ook niet meer in mijn bezit... Het forum www.vinl.net die Stijn Kraft destijds had is wegens tegenvallende leden aantallen opgedoekt (forum was helaas zo dood als een pier op het einde) en daar stonden de geluidsfragmenten helaas genoeg...

[ Voor 20% gewijzigd door rcor op 20-04-2017 21:17 ]

• Vintage1967
Chris van der G schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:08:

Krijg zojuist van mijn ouders te horen dat zij nog een Thorens TD 160 MK 1 op zolder hebben liggen.
Wat zei je eerder ook al weer over Kadootjes :+ ???????
Gewoon lekker op (laten) knappen en van gaan genieten. Zo'n speler eet geen brood, dus er is geen haast bij, toch?

• Vintage1967
Jammer hoor. Krijg ik net onderstaand mailtje:

"We hebben vanmorgen nog gebeld naar de leverancier over de MOONDOG release, en daar is hij nog niet binnengekomen, hij is nog niet geperst!
We hebben er een paar in bestelling staan en reserveren er eentje voor je. Hij zal er alleen zaterdag waarschijnlijk nog niet zijn, tot onze spijt.
Maar ook in andere winkels is hij er niet op tijd."

Het goede nieuws is natuurlijk wel dat ze een schijfje apart leggen voor deze vinyl-gek oOo
Afijn, geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen.........

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
Ik ben wel even nieuwsgierig.

Eind volgende maand is natuurlijk (voor denk ik de meeste onder ons) vakantiegeld tijd.
Hebben jullie al een budget daaruit gehaald voor het halen van vinyl die net even wat meer geld kosten?
Of kopen jullie dan een heel lijstje met albums?
Of ga je dr echt van op vakantie?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ksborg
Jasphur schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:43:

Eind volgende maand is natuurlijk (voor denk ik de meeste onder ons) vakantiegeld tijd.
Hebben jullie al een budget daaruit gehaald voor het halen van vinyl die net even wat meer geld kosten?
Dakgoot, dakrand, nieuwe achterdeur...

Euh, no to all :+

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Vintage1967 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:29:
[...]

Wat zei je eerder ook al weer over Kadootjes :+ ???????
Gewoon lekker op (laten) knappen en van gaan genieten. Zo'n speler eet geen brood, dus er is geen haast bij, toch?
Heeeele lieve ouders, scheelt dan ook dat ik standaard de familie ICT ben en zij gebruik maken van mijn dataserver/cloud. Voor wat komt wat! Ik neem ze zeer zeker een keer uit eten hiervoor.

Ik woon zo'n 30km van Nijmegen af dus ga zeker een keertje langs de dr!
Bedankt! _/-\o_

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Aanrader, zo'n bezoekje aan Dr Thorens. Een onderhoudsbeurt aan die TD 160 kost je dan wel wat, maar je hebt er dan een zeer goede speler aan die weer vele jaren meekan en ook altijd nog onderhouden kan worden (wel zo belangrijk als je er geld in stopt).

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

Gaat niet naar de platenzaak, maar naar de spaarrekening. Heb genoeg platen op de want list staan maar het is ook leuk om het druppelsgewijs aan te schaffen. Heb je meerdere keren de nieuwe platen "buzz" :P

"Better ask questions before you shoot"

• Jasphur
Chocovla schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:42:
[...]

Gaat niet naar de platenzaak, maar naar de spaarrekening. Heb genoeg platen op de want list staan maar het is ook leuk om het druppelsgewijs aan te schaffen. Heb je meerdere keren de nieuwe platen "buzz" :P
haha. Die 'buzz' heb ik altijd als ik een nieuwe plaat heb gekocht. Of dat er nou 10 in 1 keer of 1 per keer zijn :P

• Vintage1967

Elk jaar vraag ik mij weer af in welk zwart gat het vakantiegeld nou weer verdwenen is. Zelfs als we een jaartje niet op vakantie gaan........

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik limiteer mezelf tot 1 nieuwe plaat per maand. Tot nu toe gaat dat goed, of vooral niet heel erg verkeerd (wel eens 2 gehaald, of 4..). Als ik dat niet zou doen dan komen ze per 10 binnen..

• ksborg
assasinbats schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:01:
Ik limiteer mezelf tot 1 nieuwe plaat per maand. Tot nu toe gaat dat goed, of vooral niet heel erg verkeerd (wel eens 2 gehaald, of 4..). Als ik dat niet zou doen dan komen ze per 10 binnen..
Heb er recent 7 gekocht en dat kostte me minder dan 1 nieuwe. Zo kan je 't ook weer bekijken. Ik moet zeggen dat ik ze tweedehands ook soms veel leuker vind. Alleen als ik echt goede kwaliteit wil overweeg ik wel om nieuw te kopen (of als het nieuw is natuurlijk)

• Jasphur
Ik koop vooral nieuw eigenlijk. Zelden nog tweedehands. Maar dat heeft meer met muzieksmaak te maken dan met kosten. :9

• assasinbats
  • Nu online
Jasphur schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:18:
Ik koop vooral nieuw eigenlijk. Zelden nog tweedehands. Maar dat heeft meer met muzieksmaak te maken dan met kosten. :9
Hehe, herkenbaar. Ik heb geen moeite 2ehands te kopen, maar in de metalcore/hardcore ben ik nog geen geniale deals tegen gekomen.

Recent bij de release show geweest van een Nederlandse hardcore band: 18 Miles. Die hebben hun laatste 2 EP's op vinyl gedrukt, en om dat te vieren traden ze op in de zolderzaal in de Melkweg. Naast dat ik t vinyl wou hebben, ken ik deze gasten al een jaar of 4, en heb ze regelmatig gezien en gefotografeerd, dus dan koop ik t graag direct, zodat ze dr zelf het meest aan over houden.

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/66hzeunq3/IMG_1962.jpg

Colored vinyl ❤

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

assasinbats schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:39:
[...]

Hehe, herkenbaar. Ik heb geen moeite 2ehands te kopen, maar in de metalcore/hardcore ben ik nog geen geniale deals tegen gekomen.

Recent bij de release show geweest van een Nederlandse hardcore band: 18 Miles. Die hebben hun laatste 2 EP's op vinyl gedrukt, en om dat te vieren traden ze op in de zolderzaal in de Melkweg. Naast dat ik t vinyl wou hebben, ken ik deze gasten al een jaar of 4, en heb ze regelmatig gezien en gefotografeerd, dus dan koop ik t graag direct, zodat ze dr zelf het meest aan over houden.

[afbeelding]

Colored vinyl ❤
Niet 2e hands, maar als je van metalcore op vinyl houd:

http://theroyal.bigcartel.com/product/the-royal-seven-lp

• ksborg
Misschien dat iemand hier raad weet. Mijn Aristona speler heeft een probleem met de autostart/-stop. Die doet het op zich wel, maar blijft hangen. Zie hier:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A-QX_pi5-VM]

Ook even een stukje muziek meegenomen, dan hoor je ook dat hij met snelheid geen issues heeft.

Gezien de snelheid op 45 toeren wat te langzaam is, maar wel stabiel (33 toeren lijkt gewoon perfect) dacht ik: dat zal vast een snaar zijn die niet helemaal lekker z'n werk doet. Opengemaakt. En toen kwam ik dit tegen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oG0M2Ls.jpg

De platter krijg ik er niet af. Die lijkt behoorlijk vastgeklemd te zitten. Ik vraag me af hoe dit systeem werkt, want ik heb echt geen flauw idee. Ik kan er geen snaar in vinden in elk geval :+. Iemand een idee hoe dat zit bij dit soort apparaatjes? Mogelijk moet er alleen ergens wat olie op. Maar waar?

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 19:08
Wellicht al voorbij gekomen. Helaas kan ik zelf niet naar Amsterdam toe, maar dat lijkt me een leuke actie.
http://www.fame.nl/record...50-korting-op-alle-vinyl/

V-Strom 650

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:39

franssie

Save the albatross

@ksborg (1) de auto stop start loopt inderdaad ergens zo stroef dat ie zelfs de platter remt - daar moet ergens smering in (maar waar en welke, white grease of olie?).
(2) het toerental is electronisch geregeld. Er zitten op een van de printplaten twee potmeters, een voor 33 en een voor 45 toeren.

Als je zoekt op het type nummer en service manual kan je vaak wel wat vinden op vinylengine.com, Zo heb ik mijn Aiwa weer helemaal functionerend gekregen (de liep ook niet meer goed op 45 toeren toen ik 'm gebruikt kocht).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

ksborg schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:55:
Misschien dat iemand hier raad weet. Mijn Aristona speler heeft een probleem met de autostart/-stop. Die doet het op zich wel, maar blijft hangen. Zie hier:

[video]

Ook even een stukje muziek meegenomen, dan hoor je ook dat hij met snelheid geen issues heeft.

Gezien de snelheid op 45 toeren wat te langzaam is, maar wel stabiel (33 toeren lijkt gewoon perfect) dacht ik: dat zal vast een snaar zijn die niet helemaal lekker z'n werk doet. Opengemaakt. En toen kwam ik dit tegen...

[afbeelding]

De platter krijg ik er niet af. Die lijkt behoorlijk vastgeklemd te zitten. Ik vraag me af hoe dit systeem werkt, want ik heb echt geen flauw idee. Ik kan er geen snaar in vinden in elk geval :+. Iemand een idee hoe dat zit bij dit soort apparaatjes? Mogelijk moet er alleen ergens wat olie op. Maar waar?
Mogelijk zit de platter net zoals bij veel Dual spelers vast met een borg veer (zichtbaar onder de rubberen mat)... Als je die dan verwijderd kun je het draaiplateau zo afnemen... Nu weet ik niet hoe oud de speler exact is, maar je moet er niet van opkijken dat er geen snaar zichtbaar is onder het draaiplateau...

De speler kan heel goed een Idler Wheel drive speler zijn (tussenwiel speler)... Dan is er dus geen snaar, maar wel een tussenwiel...

Mocht dit inderdaad zo zijn heb ik nog een aantal tips voor je:
- Reinig de motor pully met demi-water en een drupje dreft, dan is deze weer lekker stroef...
- Reinig het tussenwiel met PlaneteClene Print Roller Cleaner and Restorer... Deze kun je hier bestellen:
http://www.123inkt.nl/AF-...PCL100-i16170-t61048.html

Daarna is deze weer schoon en stroef, wat ook de stabiele loop ten goede moet komen... Oh ja, voor ik het vergeet: dat reinigingsmiddel dien je op een mooie niet pluizende doek te sprayen waarna je het tussenwiel met de ingespoten doek reinigt...

Uiteraard geld dat als er een snaar zit, deze mogelijk vervangen moet worden... Verder is het verstandig om alle mechanieken waar smering op thuis hoort opnieuw te smeren... E.e.a. zou ook in de servicemanual van je speler moeten staan (al dan niet van de Philips variant)...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 21-04-2017 23:29 ]

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 15:35
Xoxol schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:03:
Wellicht al voorbij gekomen. Helaas kan ik zelf niet naar Amsterdam toe, maar dat lijkt me een leuke actie.
http://www.fame.nl/record...50-korting-op-alle-vinyl/
Goede tip! Bedankt.

• Jasphur
Iedereen die gaat: veel plezier met RSD.

Hier in Breda staat al een rij zag ik 7(8)7

Wie is er vandaag of gaat er vandaag nog naar de recordstore day? Ik ga vandaag als ik nog tijd heb even langs bij Sounds in Venlo...

Als jullie gaan, naar welke platen zaak gaan jullie heen?

Mijn tips voor vandaag in Limburg:
- Sounds in Venlo
- Music Machine in Sittard

Dit lijstje vraagt om nog verder aangevuld te worden met meer platen zaken uit zowel Limburg als de rest van Nederland... Dus wie zich geroepen voelt om 'm aan te vullen, schroom niet om een bericht te posten... :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
rcor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:25:
Wie is er vandaag of gaat er vandaag nog naar de recordstore day? Ik ga vandaag als ik nog tijd heb even langs bij Sounds in Venlo...

- Sounds in Venlo

Dit lijstje vraagt om nog verder aangevuld te worden met meer platen zaken uit zowel Limburg als de rest van Nederland... Dus wie zich geroepen voelt om 'm aan te vullen, schroom niet om een bericht te posten... :)
Mocht je eens in Den Bosch zijn (of in de buurt) dan heb je er 2 in 1 straat.
The Record Hustler Route
De Langspeelplaat Route

Beide zitten op het Hinthamereinde

Er zou er nog 1 moeten zitten in Den Bosch maar die moet ik dan ook even opzoeken, zou ergens in het centrum zijn.

Edit: zit dus in het verlengde van de andere 2.
Nummer 3 Maestro's Recordcafé in de Hinthamerstraat

Als je de tijd binnen niet meetelt dan op ongeveer 10-15 minuten loopafstand van elkaar vandaan _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Ad de Jong op 22-04-2017 09:43 ]

Mijn profiel op Discogs

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:55

- Sounds in Venlo

Ik kom net van Sounds, daar was het echt een gekkenhuis. Volgens mij is er best veel van op, heb sowieso de laatste dingen van Bowie kunnen krijgen.

• O88088
  • Laatst online: 17:25
Ik ga straks naar Vinyl Grove (Den Haag). Hopelijk is het daar niet zo druk dat er een rij staat of dat alles gelijk weg is want dat zou ik een beetje jammer vinden.

Drukte viel mee maar ik heb niet alles kunnen kopen wat ik wilde. Misschien dat ze binnenkort nog ergens op een website verschijnen voor een zacht prijsje.

[ Voor 32% gewijzigd door O88088 op 22-04-2017 11:51 ]

• ksborg
Ugh dat record store day is ook wel een flop. 2 winkels in Enschede. Broekhuis, boekenwinkel, had ongeveer 20lps staan. Ik schat 10 verschillende. Meeste Prince... 1 single (Beatles)

Planet of Sound had er iets meer. Iets... Ook praktisch niks. En dezelfde single. Bij Broekhuis was het uitgestorven. Planet of Sound was een mannetje of 15.

Niet voor herhaling vatbaar dus in ieder geval :+

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wie is er vandaag of gaat er vandaag nog naar de recordstore day?
Nee dank je... hysterie.

• Chocovla
Geen last van drukte gehad. Voordeel van het wonen in een rustig gebied. Net even rustig op mijn fietsje naar de platenzaak, Springsteen gehaald en weer naar huis met de nieuwe aanwinst. Jason Isbell was nog niet binnen maar wordt volgende week nog nageleverd, kortom geslaagde RSD hier :)

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:31

masauri

aka qwybyte

- Music Machine in Sittard :*)
Ze waren om 09:00 al open dus voor alle drukte van t eerste optreden al men gereserveerde plaat kunnen scoren 8) (hooverphonic limited ed. in rood vinyl)
Dan ff met men vrouw wat gewinkeld en nog ff gekeken toen dewolff zich aan het opstellen was voor we door moesten.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

masauri schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:38:
[...]

- Music Machine in Sittard :*)
Ze waren om 09:00 al open dus voor alle drukte van t eerste optreden al men gereserveerde plaat kunnen scoren 8) (hooverphonic limited ed. in rood vinyl)
Dan ff met men vrouw wat gewinkeld en nog ff gekeken toen dewolff zich aan het opstellen was voor we door moesten.
Sounds in Venlo was vandaag om 08:00 uur al open...

Ik heb vandaag de volgende singles weten te scoren:
- Normaal / Bökkers - Raat het niet / Wat mot ik doen
- Voor ons pap: George Baker Selection - Little Green Bag / Paloma Blanca
- Keane - Tear Up This Town

Daarnaast via marktplaats ook een videoband overgenomen:
- Rowwen Hèze - Polkaholics

Niet meegenomen, maar wel interessant voor de country muziek liefhebbers:
- Emmylou Harris LP box met als ik mij niet vergis vijf albums er in: Pieces of the Sky, Elite Hotel, Luxury Liner, Quarter Moon in a Ten Cent Town and Blue Kentucky Girl en als bonus nog een 45RMP single... Alleen erg duur voor 130 euro en daar mijn desktop pc ook nog vervangen moet worden dus maar niet meegenomen..

Foto van mijn aankopen volgt nog...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 22-04-2017 16:44 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

rcor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:38:
[...]

Sounds in Venlo was vandaag om 08:00 uur al open...

Ik heb vandaag de volgende singles weten te scoren:
- Normaal / Bökkers - Raat het niet / Wat mot ik doen
- Voor ons pap: George Baker Selection - Little Green Bag / Paloma Blanca
- Keane - Tear Up This Town

Daarnaast via marktplaats ook een videoband overgenomen:
- Rowwen Hèze - Polkaholics

Foto van mijn aankopen volgt nog...
foto van die videoband ook sowieso, hebt ge nu niet bijna alles van Rowwen?

Ik weet niet hoe het in venlo zit maar ik verwacht van hun niet dat ze vroeg open zijn :z
(iets met op leeftijd beginnen komen, maar alles stond wel heel netjes klaar)

En ligt t aan mij , maar ik vond de RSD tasjes erg, "meh" dit jaar.
Geen originaliteit in die dingen, tjeeses :F

masauri schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:42:
[...]

foto van die videoband ook sowieso, hebt ge nu niet bijna alles van Rowwen?

Ik weet niet hoe het in venlo zit maar ik verwacht van hun niet dat ze vroeg open zijn :z
(iets met op leeftijd beginnen komen, maar alles stond wel heel netjes klaar)

En ligt t aan mij , maar ik vond de RSD tasjes erg, "meh" dit jaar.
Geen originaliteit in die dingen, tjeeses :F
Nog lang niet... Dit is ook een zeer zeldzame cassetteband bijv. die je nooit meer aangeboden zult krijgen via marktplaats... Once in a lifetime chance:
https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=3

Afbeeldingslocatie: https://i.marktplaats.com/00/s/MTAwMFg3OTY=/z/kq8AAOSwSlBYxyKT/$_82.JPG
Maar de beste man vraag helaas de hoofdprijs voor dit bandje... Anders had ik 'm allang gehad (bod was al geplaatst, maar de beste man ging niet akkoord)... Hij gaf aan dat hij een bod van 100(!) euro had afgewezen... Slaat helemaal nergens op de prijzen die je tegenwoordig voor Rowwen Hèze mag neerleggen...

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 22-04-2017 16:50 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nou, dan weet je waar je vakantiegeld naar toe gaat? :p

• Chocovla
rcor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:48:
[...]

Nog lang niet... Dit is ook een zeer zeldzame cassetteband bijv. die je nooit meer aangeboden zult krijgen via marktplaats... Once in a lifetime chance:
https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=3

[afbeelding]
Maar de beste man vraag helaas de hoofdprijs voor dit bandje... Anders had ik 'm allang gehad (bod was al geplaatst, maar de beste man ging niet akkoord)... Hij gaf aan dat hij een bod van 100(!) euro had afgewezen... Slaat helemaal nergens op de prijzen die je tegenwoordig voor Rowwen Hèze mag neerleggen...
Vraag me bij deze dingen altijd af of de artiesten zelf deze releases nog thuis hebben liggen. Of dat Jack Poels dit op marktplaats ziet en ineens denkt sjips die was ik al vergeten ;-)

Jammer dat Rowwen Hèze nooit hun back catalogus heeft uitgegeven op vinyl zodat het ook nog voor normale prijzen te krijgen is ipv 100+ euro voor De Zwarte Plak. :|

Hoe dan ook vrouwlief krijgt woensdag voor haar verjaardag kaarten en overnachtingen kado voor het slotconcert, dus we krijgen onze portie wel op een andere manier. :+

Chocovla schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:58:
[...]

Vraag me bij deze dingen altijd af of de artiesten zelf deze releases nog thuis hebben liggen. Of dat Jack Poels dit op marktplaats ziet en ineens denkt sjips die was ik al vergeten ;-)

Jammer dat Rowwen Hèze nooit hun back catalogus heeft uitgegeven op vinyl zodat het ook nog voor normale prijzen te krijgen is ipv 100+ euro voor De Zwarte Plak. :|

Hoe dan ook vrouwlief krijgt woensdag voor haar verjaardag kaarten en overnachtingen kado voor het slotconcert, dus we krijgen onze portie wel op een andere manier. :+
Dat bandje is een promo bandje uit de begin periode... Jack zal deze zeker niet meer hebben liggen omdat ze altijd werden opgestuurd naar radio stations om te kijken wat ze van de muziek vinden die er op staat (er zullen er ook niet veel van zijn en dit is mogelijk zelfs de enige die er nog is)...

Daarnaast heb ik bij de zwarte plak (verzamel album, niet de nog zeldzamere single die ik ook al heb) veel geluk gehad omdat ik nog net op tijd er achter kwam dattie was uitgekomen en dat hij nog voorradig was bij het Limburgs museum in Venlo...

Naar het slot concert ga ik dit jaar ook weer (ik ga al jaren en kijk rijk halzend uit naar de voorverkoop van het slot concert)...

Ps.: nog even zoals beloofd de foto van mijn aanwinsten incl. speciaal voor Masauri de videoband die ik heb weten te bemachtigen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zjukFtYZFMrpncTdcypyOy-Anb8ztpI_yHVjWKvDsnA3oi0FxuYgHyzESV_Nefu61bqZJv4U8jE6__K60N1htmWGBbUV-Y1u1vxMyL_oNRvb7js_JTeXs0nfGSbSmBeSkyfPNQ

• ksborg
Gaaf spul! Vandaag in elk geval ook nog een album kunnen scoren dat ik graag wilde hebben: https://www.discogs.com/S...zanne-Vega/release/594181

Niet bij een winkel.

Suggesties m.b.t. de Aristona speler ga ik volgende week mee aan de slag. Thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door ksborg op 22-04-2017 18:33 ]

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 15:16

w00Dy

Make soap, not war

Helaas door werktoestanden geen tijd gehad om RSD koopjes te doen

Hopelijk liggen er nog wat restje volgende week op de beurs in Heist-op-den-Berg
ksborg schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:33:
Gaaf spul! Vandaag in elk geval ook nog een album kunnen scoren dat ik graag wilde hebben: https://www.discogs.com/S...zanne-Vega/release/594181

Niet bij een winkel.

Suggesties m.b.t. de Aristona speler ga ik volgende week mee aan de slag. Thanks!
Helaas is het mij niet gelukt om Aqua mee te scoren (al dan niet het gehele album of de single)... Van beiden hebben ze bij Sounds in Venlo er slechts twee gehad en alle 4 de LP's waren al verkocht toen ik aan kwam...

Ik werd wel verblijd met een mooi optreden van Charl Delemarre omstreeks 14:00 uur... Daar heb ik nog lekker naar zitten luisteren voor ik er wegging...

• Bestla
  • Laatst online: 07-11 10:05
Ik had ook geen tijd voor RSD ivm examen voor mijn hijsbewijs. Wel daarvoor geslaagd by the way. Ik kom het hele jaar door in platenzaken, dus een RSD hoeft voor mij niet zo, persoonlijk.

• Vintage1967
Bij ons thuis stonden er wat klusjes op de lijst. Bovendien houden ze Moondog apart..........als ze die binnen krijgen. En jammergenoeg heeft DeWolff hier niet gespeeld😩 . Ach ja, het buitengebied hè.
Ik geloof nooit dat het hier heel druk is geweest. Ik vraag me zelfs af hoeveel mensen van het bestaan van RSD afweten. Het viel mij op dat er bij de Aldi nog platen lagen, onder andere RHCP, Bowie, Fleetwoodmac en Springsteen. Ja, ja, het leeft hier echt, vinyl. Afijn, als er weer vinyl is bij de Aldi, weet ik dat ik er niet vroeg bij hoef te zijn. Das weer een voordeel.

Gelukkig zijn veel van jullie geslaagd (gezellige middag en eventueel nog wat vinyl).

• Jasphur
Goed om te lezen dat het voor sommige een geslaagde RSD was. Ik wacht even m'n vakantiegeld af en dan sla ik mijn slag.

Nummer 1 op het lijstje is sowieso: Dramatic Funk Themes Vol. 2 om mijn serie compleet te maken. (1 tot 4)

en: Breeze van Mitch Murder :o

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Heb gisteren na 3 platenzaken in Groningen afgezocht te hebben, deze op de kop getikt (was ik ook specifiek naar op zoek :D)

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/3WhCOGjHTaSc/540.jpg

Kreeg er nog een 7" van Jett Rebel bij (leuk, maar niet echt mijn ding) en een CD singeltje van de Leif de Leeuw band (nooit van gehoord, vriendin vond het wel leuk klinken iig :p)

Was er overigens redelijk op tijd bij, met name bij Plato was het extreem druk in de loop van de middag.

Al met al ben ik in ieder geval geslaagd.

fotoblog

• Uberhood
  • Niet online
Hallo iedereen,
Na een tijdje te hebben rondgekeken in dit forum, heb ik natuurlijk heel mooi spul ertussen gezien, waaronder ook de Dual 704 wat mij persoonlijk aanspreekt. Daarom heb ik sinds kort een gebruikt model op de kop weten te tikken. Deze had echter wel wat zorg nodig. Het volgende heb ik na aanschaf nog onder handen genomen:
  • DIN naar Tulp conversie (incl. Massakabel)
  • Vervanging van de nodige condensators
  • De toonarm lagers gecorrigeerd (deze zaten te los)
  • De stofkap opgeschuurd en gepolijst
  • De naald vervangen met een redelijk nieuwe Jico SAS naald
Het eindresultaat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G2Ynkft.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1NFF6L1.jpg

• ksborg
rcor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:33:
[...]

Helaas is het mij niet gelukt om Aqua mee te scoren (al dan niet het gehele album of de single)... Van beiden hebben ze bij Sounds in Venlo er slechts twee gehad en alle 4 de LP's waren al verkocht toen ik aan kwam...

Ik werd wel verblijd met een mooi optreden van Charl Delemarre omstreeks 14:00 uur... Daar heb ik nog lekker naar zitten luisteren voor ik er wegging...
https://www.discogs.com/sell/release/10166218

Er zijn er in Denemarken een aantal te koop voor de verkoopprijs (€26,95). Of één voor 40 of zelfs 100 Euro :X. Verzendkosten gewoon 6,95, net als binnen Nederland. Dus wel verleidelijk :)

De single is overal veel te duur. Had hem graag gehad, maar niet voor 20+

Edit: inmiddels heeft die winkel er nog 1 (nadat 'k hem zelf ook heb besteld)

[ Voor 14% gewijzigd door ksborg op 24-04-2017 09:31 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
ViolatoR schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:18:
Heb gisteren na 3 platenzaken in Groningen afgezocht te hebben, deze op de kop getikt (was ik ook specifiek naar op zoek :D)

[afbeelding]

Kreeg er nog een 7" van Jett Rebel bij (leuk, maar niet echt mijn ding) en een CD singeltje van de Leif de Leeuw band (nooit van gehoord, vriendin vond het wel leuk klinken iig :p)

Was er overigens redelijk op tijd bij, met name bij Plato was het extreem druk in de loop van de middag.

Al met al ben ik in ieder geval geslaagd.
Ik heb hem ook besteld, samen met de EP van Pauw via 7inchsingles.nl benieuwd of ze nog kunnen of gaan leveren. Ik kon die dag niet de deur uit helaas. Voor de rest zat er niet veel spannends tussen voor mij.

discogs

• ViolatoR
Fingers crossed @loewie1984 :) hij klinkt in ieder geval erg leuk! Ook weer wat nieuwe namen ontdekt :)

fotoblog

• loewie1984
Ja @ViolatoR ik ga as. zaterdag naar Dewolff-fest in Tivoli daar komen ook een aantal van de bands die op die plaat staan, ben benieuwd. Heb ze allemaal wel eens gehoord, maar daarnaast verzamel ik zoveel mogelijk van Dewolff, dus dan mag ik deze niet missen.

discogs

• ViolatoR
Nice, ja ik heb DeWolff vorig jaar pas ontdekt eigenlijk door Barry Hay's Flying V Formation eigenlijk. Zag Pablo bij het optreden en was aardig onder de indruk van z'n kunnen :) Zeker wel de ontdekking van het jaar voor mij!

Have fun alvast op DeWolff-Fest :)

fotoblog

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 17:34

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Hartstikke prima elementje en met die SAS naald al helemaal!

Discogs

• PeterC86
  • Laatst online: 30-08-2020
Uberhood schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:54:
Hallo iedereen,
Na een tijdje te hebben rondgekeken in dit forum, heb ik natuurlijk heel mooi spul ertussen gezien, waaronder ook de Dual 704 wat mij persoonlijk aanspreekt. Daarom heb ik sinds kort een gebruikt model op de kop weten te tikken. Deze had echter wel wat zorg nodig. Het volgende heb ik na aanschaf nog onder handen genomen:
  • DIN naar Tulp conversie (incl. Massakabel)
  • Vervanging van de nodige condensators
  • De toonarm lagers gecorrigeerd (deze zaten te los)
  • De naald vervangen met een redelijk nieuwe Jico SAS naald
Het eindresultaat ziet er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi gedaan en een mooie platenspeler! Ik heb zelf ook een shure v 15 iii element en wil er in de toekomst weleens een jico SAS naald op proberen. Ik ben hem echter nog niet tegengekomen voor minder dan €250. Dat is vrij prijzig, mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt? Ben je tevreden met het geluid? Wat ik lees op fora is dat hij vroeger veel goedkoper was. Weet jij of die naald nog ergens goedkoper te krijgen is? Bvd.

• Uberhood
  • Niet online
PeterC86 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:24:
[...]

Mooi gedaan en een mooie platenspeler! Ik heb zelf ook een shure v 15 iii element en wil er in de toekomst weleens een jico SAS naald op proberen. Ik ben hem echter nog niet tegengekomen voor minder dan €250. Dat is vrij prijzig, mag ik vragen waar jij hem vandaan hebt? Ben je tevreden met het geluid? Wat ik lees op fora is dat hij vroeger veel goedkoper was. Weet jij of die naald nog ergens goedkoper te krijgen is? Bvd.
Dankjewel Peter. De Jico SAS naalden (vervanging voor de VN35(H)E ) zijn inderdaad belachelijk duur geworden nadat de productie gestopt is (volgens geruchten is de persoon die ze maakte in pensioen gegaan). Er zijn nieuwe SAS naalden in productie maar deze zijn net zo duur: >€250.
Ik heb de naald met een schappelijke prijs gebruikt kunnen verkrijgen. Ik wil geen reclame maken, maar heb de naald gevonden bij een bekende Nederlandse tweedehands 'Marktplaats'. Ik ben erg te spreken over het geluid van deze naald. Oorspronkelijk had ik de zoektocht naar een Jico SAS naald gestaakt en eerst een goedkopere VN35E namaaknaald gekocht van +/- €30. Met deze naald was ik echter ontevreden -> veel vervorming met een naald gewicht van <1,8g (wat al ver boven de aanbevolen 1,5g was). Misschien had ik gewoon pech met de naald die ik kreeg, maar de Jico SAS heeft dit probleem totaal niet. Of de Jico SAS de prijs van €250+ waard is, is een persoonlijke kwestie. Voor mij is dit het niet waard en voor dat geld zou ik eerder gaan voor een compleet nieuw toonelement + naald. Echter bij mij was telkens het probleem dat mijn versterker een redelijk hoge ingangscapaciteit heeft (300-400pF, kabel capaciteit meegenomen). Daar vallen de meeste moderne elementen al af.

Wat ik ook een tijdje heb gedaan is de veilingen in de gaten houden op Ebay. Met een beetje geluk kun je ene voor een goede prijs op de kop tikken, vooral als men een typfout maakt in de omschrijving en de naald door niet veel mensen gevonden wordt ;-) Varieer daarom ook eens je zoekopdracht. Over het algemeen is de Jico SAS een bekend begrip en zijn er een hoop personen die niet vies zijn om een groot bedrag daarvoor neer te leggen en daarmee de hoge vraagprijs ook nog rechtvaardigen. :(
In ieder geval zou ik voor een Jico SAS ook buitenlandse websites in de gaten houden, zoals bijv. België en Duitsland.
Nog een tip die ik je kan geven is www.dual-board.de . Op dat forum worden ook veel gebruikte artikelen (binnen de community) verkocht. Let op, je moet dan wel een account aanmaken om dit bereik te kunnen zien. Over het algemeen hanteert men daar vriendenprijzen op de verhandelde artikelen, onder het motto het moet wel leuk blijven.

• Jasphur
Noooooo. Humanz is vertraagd. Nu komt ie 5 mei :( Hebben meerdere dit bericht ontvangen of ligt het aan bol.com

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik baal een beetje, afgelopen zaterdag twee rsd platen gescoord: Moondog en Drs. P., die vond ik bij Sounds in Delft. En iets verderop bij Velvet ook nog het album Room 29 met Jarvis Cocker te pakken gekregen. Alleen is er een renovatie bezig in m'n huis, dus heb nog niets kunnen opzetten :'( Moet nog een week of twee wachten tot die werklui weg zijn en het niet meer zo stoffig is...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• PeterC86
  • Laatst online: 30-08-2020
Uberhood schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:06:
[...]

Dankjewel Peter. De Jico SAS naalden (vervanging voor de VN35(H)E ) zijn inderdaad belachelijk duur geworden nadat de productie gestopt is (volgens geruchten is de persoon die ze maakte in pensioen gegaan). Er zijn nieuwe SAS naalden in productie maar deze zijn net zo duur: >€250.
Ik heb de naald met een schappelijke prijs gebruikt kunnen verkrijgen. Ik wil geen reclame maken, maar heb de naald gevonden bij een bekende Nederlandse tweedehands 'Marktplaats'. Ik ben erg te spreken over het geluid van deze naald. Oorspronkelijk had ik de zoektocht naar een Jico SAS naald gestaakt en eerst een goedkopere VN35E namaaknaald gekocht van +/- €30. Met deze naald was ik echter ontevreden -> veel vervorming met een naald gewicht van <1,8g (wat al ver boven de aanbevolen 1,5g was). Misschien had ik gewoon pech met de naald die ik kreeg, maar de Jico SAS heeft dit probleem totaal niet. Of de Jico SAS de prijs van €250+ waard is, is een persoonlijke kwestie. Voor mij is dit het niet waard en voor dat geld zou ik eerder gaan voor een compleet nieuw toonelement + naald. Echter bij mij was telkens het probleem dat mijn versterker een redelijk hoge ingangscapaciteit heeft (300-400pF, kabel capaciteit meegenomen). Daar vallen de meeste moderne elementen al af.

Wat ik ook een tijdje heb gedaan is de veilingen in de gaten houden op Ebay. Met een beetje geluk kun je ene voor een goede prijs op de kop tikken, vooral als men een typfout maakt in de omschrijving en de naald door niet veel mensen gevonden wordt ;-) Varieer daarom ook eens je zoekopdracht. Over het algemeen is de Jico SAS een bekend begrip en zijn er een hoop personen die niet vies zijn om een groot bedrag daarvoor neer te leggen en daarmee de hoge vraagprijs ook nog rechtvaardigen. :(
In ieder geval zou ik voor een Jico SAS ook buitenlandse websites in de gaten houden, zoals bijv. België en Duitsland.
Nog een tip die ik je kan geven is www.dual-board.de . Op dat forum worden ook veel gebruikte artikelen (binnen de community) verkocht. Let op, je moet dan wel een account aanmaken om dit bereik te kunnen zien. Over het algemeen hanteert men daar vriendenprijzen op de verhandelde artikelen, onder het motto het moet wel leuk blijven.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik zal eens op die site rondneuzen en anders houd ik het wel bij mijn huidige naald. €250 is me iets te gek.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 13:12

Arethusa

Niet die server

offtopic:
@loewie1984 @ViolatoR Leden van De Wolff en De Staat speelden 3 jaar geleden nog in mijn stamkroeg samen voor een "Tribute to The Allman Brothers" Als liefhebbers van De Wolff kunnen jullie dit vast waarderen
YouTube: 2014 Tribute to The Allman Brothers Band - Compilatie @ Oerkroeg Sch...]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Vintage1967
yodeluxe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:48:
Ik baal een beetje, afgelopen zaterdag twee rsd platen gescoord: Moondog en Drs. P., die vond ik bij Sounds in Delft. En iets verderop bij Velvet ook nog het album Room 29 met Jarvis Cocker te pakken gekregen. Alleen is er een renovatie bezig in m'n huis, dus heb nog niets kunnen opzetten :'( Moet nog een week of twee wachten tot die werklui weg zijn en het niet meer zo stoffig is...
Ach, dan heb je wat om naar uit te kijken ;) . En je woning inwijden met het luisteren naar een prachtig stukje muziek op vinyl is natuurlijk helemaal niet verkeerd. Doe je trouwens nog iets speciaals voor je setup? Kabels wegwerken in de muur, inbouwkast voor je vinyl, meubel voor je apparatuur? Ik ben benieuwd!

Helaas heeft mijn platenzaakje het album van Moondog (nog) niet binnen gekregen...........en eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat dat nog gaat gebeuren :N . En op dat vlak ben jij dan weer een van de gelukkigen. Afijn, gisteren heb ik genoten van Q65 en later op de avond van Nat King Cole. En dat terwijl eergisteren Live After Death van Iron Maiden weer eens rondjes draaide. Ik ben dus een gelukkig man, met zoveel keuze oOo .

[ Voor 6% gewijzigd door Vintage1967 op 26-04-2017 08:20 ]

ksborg schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:55:
[...]

https://www.discogs.com/sell/release/10166218

Er zijn er in Denemarken een aantal te koop voor de verkoopprijs (€26,95). Of één voor 40 of zelfs 100 Euro :X. Verzendkosten gewoon 6,95, net als binnen Nederland. Dus wel verleidelijk :)

De single is overal veel te duur. Had hem graag gehad, maar niet voor 20+

Edit: inmiddels heeft die winkel er nog 1 (nadat 'k hem zelf ook heb besteld)
He, bedankt... Daar stonden er nog gewoon te koop voor schappelijke prijzen... Ik heb er dus snel maar één besteld gisteren...

Niet de beste LP ooit door mij gescoord, maar wel een hoop jeugd sentiment! :*)
Wel balen, want ik zie nu dat Sounds Haarlem er ook een aantal te koop aanbiedt inmiddels... Dat had de levertijd flink ingekort in ieder geval... Qua prijs maakt het niet zoveel uit zie ik nu...

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 26-04-2017 08:30 ]

• ksborg
rcor schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:28:
[...]

He, bedankt... Daar stonden er nog gewoon te koop voor schappelijke prijzen... Ik heb er dus snel maar één besteld gisteren...

Niet de beste LP ooit door mij gescoord, maar wel een hoop jeugd sentiment! :*)
Wel balen, want ik zie nu dat Sounds Haarlem er ook een aantal te koop aanbiedt inmiddels... Dat had de levertijd flink ingekort in ieder geval... Qua prijs maakt het niet zoveel uit zie ik nu...
Dat viel mij dus ook op... Inderdaad beetje balen. Zeker omdat die Deen na 2 dagen nog niet heeft verzonden. Afijn, we wachten wel even af.

• ViolatoR
Arethusa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:14:
offtopic:
@loewie1984 @ViolatoR Leden van De Wolff en De Staat speelden 3 jaar geleden nog in mijn stamkroeg samen voor een "Tribute to The Allman Brothers" Als liefhebbers van De Wolff kunnen jullie dit vast waarderen
YouTube: 2014 Tribute to The Allman Brothers Band - Compilatie @ Oerkroeg Sch...]
Dat klinkt zeker lekker :) thanks!

fotoblog

• Vintage1967
Arethusa schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:14:
offtopic:
Yep! Bedankt voor de link d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

Misschien wat off-topic, maar vandaag en gisteren ben ik lekker bezig geweest met mijn audio producten... Ik heb namelijk 1 cassettedeck afgemaakt qua opknappen en twee andere decks volledig qua snaren en aandruk rollen vernieuwd... Het resultaat mag er zijn:

- Marantz DC-1000 CD / Cassette combinatie:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ktiK59lBaHqEUParozyH5sBffqFhs9tpNxsY0o5NBY7Qnx46Nxr0gFfS7sQYEqivZMiNG5VqPx5NCWJ3yCYRCUQj3FqVAwMtRt1AY9oXcLCLZABhN1jwFGQdX3PfLsEoR0pQbA
Opmerking: hier ontbreekt de tweede aandrukrol nog... Die zit er nu in waardoor het Autoreverse mechaniek nu ook weer werkt.

- Marantz SD-62 3 koppen deck:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/90Hvhm9h-6kte_5A6eJdfthBxRoBGFus_KMtDpuT4hNvIVvJLlBY7Bn_G4SXM1MHF9rkIAdgCWqeKcp6ydYx2R2jGynFGL4XLz26AU09bK5UkWIi4o4MrYv5UzQnuckKOIprwQ

- Onkyo TA-201 2 koppen deck:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vlJ--y5i4qiunlaNwSwQ6Vh1XuCVVtaPtFms1--rj5KDomsS8WR1qcQ-L1tkjdjVcB8uy1mNREou6z0Q_oibzp6ZCuis4OAvHWCE05__MHGhmXADM7LOI3-g7fK4S0VUKyh1Iw

De grap is nu dat de Onkyo na genoeg hetzelfde loopwerk heeft als de Marantz... Het enige verschil wat ik aan het loopwerk kon zien was het aantal koppen aan de onderzijde... De rest was identiek aan elkaar en daardoor ook uitwisselbaar...

Nadat ik klaar was met de drie cassettedecks heb ik buiten de nieuwe setup opgebouwd rondom de Marantz SR-1000 en DC-1000 componenten... Toen ik klaar was, was het resultaat erg geslaagd en naar mijn zin... De Phonar Acoustics Laser 100 speakers klinken erg leuk met de Marantz:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tPMWlrDeYmzytC8naOBpJWE_QWhi7xITlpNYXSim9PxvTjpcXP8cgfFt4kbXPsGI6e2m9Qk47CE5IflpfQWU26oQjiwH5RZ2Y6eUDFREDZtTTJUW3pD3NxAsTgbCcuRYzk6AbA

Vandaag mijn eerste LP gedraaid via een losse phono preamp op de Marantz en ook klinkt erg mooi! Ik ben erg blij en zeer tevreden...

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59

kraats

Ik rol

ik denk dat de andere spelers (cassette en tapes) meestal beter op hun plaats zijn in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

kraats schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:30:
ik denk dat de andere spelers (cassette en tapes) meestal beter op hun plaats zijn in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in Kraats... Maar goed, ik had nog niet eens in de gaten dat er een topic over bestond...

Aan de andere kant, om nou te zeggen dat mijn set vintage is? Dat Marantz spul is allemaal van rond het jaar 2000 (op de SD-62 na dan, maar de jaren '90 is ook geen vintage meer)... alleen de speakers en de platenspeler kun je vintage noemen, die zijn van na de jaren '70 / '80... Al de rest is voor dat predicaat te jong eigenlijk, want ook mijn Onkyo cassettedeck is van halverwege de jaren '90...

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 27-04-2017 07:52 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 14:40
Als de techniek achterhaald is, mag je het volgens mij al vintage noemen. Ook al is het apparaat vrij nieuw. DCC, MiniDisc, VHS: allemaal vintage :)

Al lopen die twee topics ook wel een beetje door elkaar, dus zo'n issue is het ook weer niet.

Punctuality is the politeness of kings

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Upgrade:

dubbele siliconen riem, en dubbele 33rpm lichtmetalen poelie van een RP8

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7x7kw1o.jpg

De standaard Rega RP2/3 poelies zijn van plastic en niet perfect rond. Met de vervanging zou dit moeten leiden tot minder flutter, net als de dubbele riem.

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 27-04-2017 19:08 ]

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:16
Hoe heb je de oude poelie eraf gekregen? Ik heb hier al een jaar een dubbele poelie voor mijn RP6 liggen, maar ik krijg de oude (wel van metaal) er niet af. Aceton, geimproviseerde poelietrekker, niets lukt.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

coinman63 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:28:
Hoe heb je de oude poelie eraf gekregen? Ik heb hier al een jaar een dubbele poelie voor mijn RP6 liggen, maar ik krijg de oude (wel van metaal) er niet af. Aceton, geimproviseerde poelietrekker, niets lukt.
ging vanzelf, moest zelfs niet echt kracht zetten.

Die poelies van metaal zijn er wel op gelijmd met superlijm, heb ik nu ook gedaan. Je kan eens proberen met kruipolie?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:39

franssie

Save the albatross

dreamscape schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:41:
Als de techniek achterhaald is, mag je het volgens mij al vintage noemen. Ook al is het apparaat vrij nieuw. DCC, MiniDisc, VHS: allemaal vintage :)

Al lopen die twee topics ook wel een beetje door elkaar, dus zo'n issue is het ook weer niet.
Ben ik helemaal met je eens - de klassieke definitie van antiek is 100 jaar. De in mijn ogen betere definitie is 'een afgelsoten stijl periode'. Zo ook voor techniek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ad de Jong
Na een bezoekje aan Ikea weer eens wat geknutseld.
Moet nog netter afgewerkt worden maar op het moment ziet het er niet verkeerd uit.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/th_IMG_20170427_191901_zps61wog4sk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/th_IMG_20170427_204124_zps0egddkre.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Audio/Vinyl/th_IMG_20170427_212954_zpsi47kzzpd.jpg

Nu nog een aantal LP's met mooie hoezen zodat ik regelmatig kan wisselen.

Mijn profiel op Discogs

• rimave
  • Laatst online: 07-11 10:55
Nog even wat record store day 2017 vinyl gekocht. Online, want ik was te lui om naar de winkel te gaan. Ik dacht dat de Africa single van Toto hetzelfde zou zijn als de originele uit 1982. Nope het origineel heeft 'We Made It' als b-kant en de 2017 versie heeft 'Rosanna' als b-kant. Daarbij is de foto achterop anders en het vinyl 2x zo dik.

Mja, die van Aqua is gewoon leuk voor de heb. En ik had nog geen blauw vinyl. 😂 Nu nog kijken of de Barbie Girl single nog ergens te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-XH7ArWsAA5GCf.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

rimave schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:13:
Nog even wat record store day 2017 vinyl gekocht. Online, want ik was te lui om naar de winkel te gaan. Ik dacht dat de Africa single van Toto hetzelfde zou zijn als de originele uit 1982. Nope het origineel heeft 'We Made It' als b-kant en de 2017 versie heeft 'Rosanna' als b-kant. Daarbij is de foto achterop anders en het vinyl 2x zo dik.

Mja, die van Aqua is gewoon leuk voor de heb. En ik had nog geen blauw vinyl. 😂 Nu nog kijken of de Barbie Girl single nog ergens te krijgen is.

[afbeelding]
Was die Toto single in de vorm van Afrika als picture disc?

Ik hoop op een beurs The Cure - Greatest Hits RSD nog te vinden. Op ebay en dergelijk swingt de prijs al behoorlijk de pan uit.

• rimave
  • Laatst online: 07-11 10:55
w00Dy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:48:
[...]

Was die Toto single in de vorm van Afrika als picture disc?
Yup. Ik zal wel even een foto erbij halen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02
Weer wat spullen besteld bij Amazon, inmiddels de gewoonte om dan een LP mee te bestellen uit de wishlist O-)

Lijkt alleen alof er twee lp's op elkaar gedrukt zitten, ook nog nooit z'n zware LP in mijn handen gehad. Verder klinkt ie prima

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gpfn1t9.jpg

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:01
Voor ik iets in de container weggooi even checken of ik niet iets wegdoe waar nog markt voor is. Het gaat om van die kerkmuziek lps orgelwerken van bv feike asma en ook koorwerken gezangenen van die kerstliedjes

• Ad de Jong
Dat zijn LP's die je bij de kringlopen in overvloed tegenkomt.
Je zou ze aan hen kunnen schenken :D

Mijn profiel op Discogs

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Crazyanz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:33:
Weer wat spullen besteld bij Amazon, inmiddels de gewoonte om dan een LP mee te bestellen uit de wishlist O-)

Lijkt alleen alof er twee lp's op elkaar gedrukt zitten, ook nog nooit z'n zware LP in mijn handen gehad. Verder klinkt ie prima

[afbeelding]
200G lp?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• loewie1984
Als iemand die van Aqua nog zoekt zou ik even 45toeren.nl checke

discogs

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vrij recentelijk de thuis situatie een upgrade gegeven door een Pioneer VSX 831 + Jamo S626 speakers te kopen. Ik moet de platenspeler nog kopen eind deze maand (Lenco L90, vooral vanwege het design wat bij de speakers past ) maar de eerste vinyl is al binnen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DrgwCdnUT1WlEk26e1wkRXaF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18157126_10211619566061308_5458425501031342306_n.jpg?oh=650812bb6e69a9e23a111725100a535e&oe=598B1D33
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18056299_10211619566141310_6039723818350936674_o.jpg?oh=e22b60ec689bd2e2e2d08c187660b154&oe=598A6732

En nog wat oude meuk van de lokale kringloop; kinderliedjes van Dikkertje Dab etc. :D

Xbox Live ID:Notna8310

• masauri

masauri

aka qwybyte

Notna schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:04:
Vrij recentelijk de thuis situatie een upgrade gegeven door een Pioneer VSX 831 + Jamo S626 speakers te kopen. Ik moet de platenspeler nog kopen eind deze maand (Lenco L90, vooral vanwege het design wat bij de speakers past ) maar de eerste vinyl is al binnen;

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

En nog wat oude meuk van de lokale kringloop; kinderliedjes van Dikkertje Dab etc. :D
Passenger, goeie keuze, geweldig album om relaxt te luisteren!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:01
Heb een hele mooie verzameling klassieke platen gekregen, best wel veel eigenlijk en voel me hier een klein beetje schuldig over. Er zitten een heleboel meesterwerkjes tussen, ook een paar weggooiers uiteraard, maar ik ben dol op symphonie piano en vioolconcerten. Dit zijn echt de krenten in de pap, uitgevoerd door toporkesten en de platen zelf puntgaaf. Ben nu 100 van die lp's aan het wassen in de disco-antistat
Zeker 30 van deze zijn van een uitzonderlijke kwaliteit. Daarom voel ik me bezwaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NATtE4aqrdzwd6jx63JaFnQW/full.jpg?nohitcount=1

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 11:17
Uberhood schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:54:
Hallo iedereen,
[afbeelding]
Mooi gedaan :)
Ik heb ook al enkele stofkappen opgepoetst, maar zo mooi krijg ik ze nooit.
Al met Commandant en ook met Meguiar`s PlastX geprobeerd, heel goed maar net niet.
Ik neem aan dat je dus eerst de stofkap hebt geschuurd ? Manueel ? Kreeg je ook de voelbare (vingernagel) er uit ?
Een korte handleiding zou ten zeerste welkom zijn O-)

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-11 14:29
Mijn vrouw wilde erg graag zo'n platenspeler in een koffer met een kek kleurtje. :F

Nu kon ik haar gelukkig er van overtuigen om dit niet te doen, omdat de platen dan behoorlijk beschadigd zouden worden door de naald. :X

Maar gelukkig wist ik van dit topic en heb haar daardoor hiervan af kunnen praten gelukkig maar.

Heb nu een technics DD draaitafel op het oog met zo'n T4P element. Deze kan ik de maandag ophalen. Heb al even op Google gekeken en deze zijn nog nieuw aan te schaffen mocht deze te ver versleten zijn.

Kortom leuk dat er beneden ook een platenspeler komt. :Y Heb al een luisterruimte op zolder

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
aljooge schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:56:
Zeker 30 van deze zijn van een uitzonderlijke kwaliteit. Daarom voel ik me bezwaard.
Je waardeerd de platen, dat is mooi toch? En je kan de gulle gever altijd nog bedanken met iets wat hij of zij mooi vind. Zou er ook vooral van gaan genieten! :)

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-10 12:43
Crazyanz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:33:

[afbeelding]
Op discogs.com kan je alle persingen van een album opzoeken aan de hand van de uitgever en nummers. Misschien staat deze er ook wel bij, of je hebt een unicum in handen _/-\o_

Edit, er staan vaak ook reviews bij van de kwaliteit, want deze laat soms bij herdrukken een beetje te wensen over. Soms hebben ze gewoon een cd geript en deze op een plaat geperst omdat de originele mastertapes er niet meer zijn of niet beschikbaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DjaRoel op 30-04-2017 11:50 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-10 21:58
Zelf heb ik ook weer een mooie plaat binnen die ik nog niet had van queen. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxJQ8e5.jpg

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Brekers schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:22:

[afbeelding]
Zowiezo een mooie hoes voor aan de muur.

How do you save a random generator ?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:57
Brekers schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:22:

[afbeelding]
Jeez. Ooit allemaal weggegeven.

• Brekers
enchion schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:29:
[...]

Zowiezo een mooie hoes voor aan de muur.
Yupppp :P
maartend schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:32:
[...]

Jeez. Ooit allemaal weggegeven.
Tja.. zonde :x

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:57
Brekers schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:35:
[...]

Yupppp :P

[...]

Tja.. zonde :x
Naah, niet echt. Mijn muzieksmaak ligt totaal ergens anders.

• Brekers
maartend schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:36:
[...]

Naah, niet echt. Mijn muzieksmaak ligt totaal ergens anders.
Geeft toch niet, haha. Ieder zijn eigen ding!

• Uberhood
  • Niet online
chromium schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:05:
[...]

Mooi gedaan :)
Ik heb ook al enkele stofkappen opgepoetst, maar zo mooi krijg ik ze nooit.
Al met Commandant en ook met Meguiar`s PlastX geprobeerd, heel goed maar net niet.
Ik neem aan dat je dus eerst de stofkap hebt geschuurd ? Manueel ? Kreeg je ook de voelbare (vingernagel) er uit ?
Een korte handleiding zou ten zeerste welkom zijn O-)
Hi Allan,
Mijn methode zal zeker niet de meest efficiënte methode zijn, het ziet er natuurlijk wel beter uit als voorheen. De grove krassen die men met de vingernagel kan voelen (ik neem aan dat je dat bedoeld) zijn vrijwel verdwenen. Het enigste probleem wat ik had is dat door het schuren steeds fijne krassen erbij kwamen. Ik ben vaker overnieuw begonnen maar het werd niet veel beter helaas. Echter deze fijne krasjes zijn alleen zichtbaar in het zonlicht.

De methode die ik heb gebruikt is als volgt:
- nat schuren (met de hand, schuurpapier om een klots piepschuim gewikkeld) van korrel 1000 tot korrel 12000 (zie hier), 1000 schuurpapier krijg je bij de meeste bouwmarkten
- bij wisseling naar een fijnere korrel de schuur richting veranderen: Horizontaal, Verticaal, Horizontaal etc.
- na afloop polijsten met polijstpasta, er zijn zelfs pasta's speciaal geschikt voor kunststof/acryl

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 11:17
Bedankt voor de info !

Ooit zal ik wel dapper genoeg zijn om het ook eens met schuren te proberen.
Uberhood schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:10:
[...]

Hi Allan,
Mijn methode zal zeker niet de meest efficiënte methode zijn, het ziet er natuurlijk wel beter uit als voorheen. De grove krassen die men met de vingernagel kan voelen (ik neem aan dat je dat bedoeld) zijn vrijwel verdwenen. Het enigste probleem wat ik had is dat door het schuren steeds fijne krassen erbij kwamen. Ik ben vaker overnieuw begonnen maar het werd niet veel beter helaas. Echter deze fijne krasjes zijn alleen zichtbaar in het zonlicht.

De methode die ik heb gebruikt is als volgt:
- nat schuren (met de hand, schuurpapier om een klots piepschuim gewikkeld) van korrel 1000 tot korrel 12000 (zie hier), 1000 schuurpapier krijg je bij de meeste bouwmarkten
- bij wisseling naar een fijnere korrel de schuur richting veranderen: Horizontaal, Verticaal, Horizontaal etc.
- na afloop polijsten met polijstpasta, er zijn zelfs pasta's speciaal geschikt voor kunststof/acryl

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
Las van alles over schuren... duurde even voor ik door had dat het over stofkappen ging :p

Gisteren weer eens een plaat gekocht, Zilver van Rowwen Heze, sealed, was maar 15 euro :-)
Notna schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom bij de club... Ik zie dat je een Lenco L-90 hebt uitgezocht... Leuke speler en gezien de € 228,- incl. BTW dattie kost bij bax-shop , ga ik er van uit dat het lager van deze Lenco een stuk beter in elkaar zal steken dan hun € 50 - € 100,- spelers...

Ik heb zelf ooit een goedkope DJ look speler van het merk gehad, maar bij mij zat er te veel speling op... De speler heb toen geretourneerd naar de verkoper en van het teruggekomen geld heb ik toen een tweedehands Akia AP-D210 op de kop getikt welke bij mij thuis bij een bepaalde audioset nog steeds probleemloos zijn rondjes draait...

Ik hoop en mag aannemen dat de kwaliteit van de L-90 dermate goed is dat bovenstaande voor jou niet gaat gelden... Hoe dan ook: als het lager geen speling heeft is het een leuke speler om te hebben en platen mee te draaien...

Even nog een tip: volgens de handleiding zit er een spherische naald op het element gemonteerd... Als ik de plaatjes mag geloven zit op de speler een gerebrande Audio Technica, mogelijk een AT-3400... De body van dat element is gelijk aan een AT95E / AT95EX en het is daardoor mogelijk om van een van beiden de naald los erbij te bestellen en deze af te monteren in ruil voor de standaard meegeleverde naald...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 30-04-2017 20:01 ]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SepnmEb.jpg

Beide Tool albums zijn zo bootlegged als de neten, maar who cares. Ik zag ze liggen en die moesten mee. Voor een (waarschijnlijk) CD > vinyl release klinken ze niet eens zo slecht.

Nirvana Unplugged en Metallica S&M zijn gewoon live performance moetjes.

S&M is echt een nette reissue van Blackened Recordings btw, klinkt erg goed.

[ Voor 10% gewijzigd door max op 30-04-2017 21:48 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.