Bedankt voor de tip! Ik ben compleet nieuw in de wereld van LP spelers, dus het zal mij benieuwen. Ik zag wel dat de enige opmerking aan de L90 is dat de auto stop functie niet goed werkt op alle platen. De oplossing; de functie uitzettenrcor schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:45:
[...]
Welkom bij de club... Ik zie dat je een Lenco L-90 hebt uitgezocht... Leuke speler en gezien de € 228,- incl. BTW dattie kost bij bax-shop , ga ik er van uit dat het lager van deze Lenco een stuk beter in elkaar zal steken dan hun € 50 - € 100,- spelers...
Ik heb zelf ooit een goedkope DJ look speler van het merk gehad, maar bij mij zat er te veel speling op... De speler heb toen geretourneerd naar de verkoper en van het teruggekomen geld heb ik toen een tweedehands Akia AP-D210 op de kop getikt welke bij mij thuis bij een bepaalde audioset nog steeds probleemloos zijn rondjes draait...
Ik hoop en mag aannemen dat de kwaliteit van de L-90 dermate goed is dat bovenstaande voor jou niet gaat gelden... Hoe dan ook: als het lager geen speling heeft is het een leuke speler om te hebben en platen mee te draaien...
Even nog een tip: volgens de handleiding zit er een spherische naald op het element gemonteerd... Als ik de plaatjes mag geloven zit op de speler een gerebrande Audio Technica, mogelijk een AT-3400... De body van dat element is gelijk aan een AT95E / AT95EX en het is daardoor mogelijk om van een van beiden de naald los erbij te bestellen en deze af te monteren in ruil voor de standaard meegeleverde naald...
Mijn vrouw wil graag ee platenspeler in deze bruine kleur, aldaar onze meubelen een walnoot finish hebben en de Jamo speakers daar ook in de buurt van komen (Apple wood brown). Ik ben geen andere spelers tegengekomen die ook deze kleur hebben, vandaar de keuze.
Bedankt voor de tip over de naald, maar nu rest mij de vraag; wat voor voordelen zou dit hebben als ik de standaard naald vervang met het type dat jij aangeeft?