Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.356 views

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

rcor schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:45:
[...]

Welkom bij de club... Ik zie dat je een Lenco L-90 hebt uitgezocht... Leuke speler en gezien de € 228,- incl. BTW dattie kost bij bax-shop , ga ik er van uit dat het lager van deze Lenco een stuk beter in elkaar zal steken dan hun € 50 - € 100,- spelers...

Ik heb zelf ooit een goedkope DJ look speler van het merk gehad, maar bij mij zat er te veel speling op... De speler heb toen geretourneerd naar de verkoper en van het teruggekomen geld heb ik toen een tweedehands Akia AP-D210 op de kop getikt welke bij mij thuis bij een bepaalde audioset nog steeds probleemloos zijn rondjes draait...

Ik hoop en mag aannemen dat de kwaliteit van de L-90 dermate goed is dat bovenstaande voor jou niet gaat gelden... Hoe dan ook: als het lager geen speling heeft is het een leuke speler om te hebben en platen mee te draaien...

Even nog een tip: volgens de handleiding zit er een spherische naald op het element gemonteerd... Als ik de plaatjes mag geloven zit op de speler een gerebrande Audio Technica, mogelijk een AT-3400... De body van dat element is gelijk aan een AT95E / AT95EX en het is daardoor mogelijk om van een van beiden de naald los erbij te bestellen en deze af te monteren in ruil voor de standaard meegeleverde naald...
Bedankt voor de tip! Ik ben compleet nieuw in de wereld van LP spelers, dus het zal mij benieuwen. Ik zag wel dat de enige opmerking aan de L90 is dat de auto stop functie niet goed werkt op alle platen. De oplossing; de functie uitzetten :+

Mijn vrouw wil graag ee platenspeler in deze bruine kleur, aldaar onze meubelen een walnoot finish hebben en de Jamo speakers daar ook in de buurt van komen (Apple wood brown). Ik ben geen andere spelers tegengekomen die ook deze kleur hebben, vandaar de keuze.

Bedankt voor de tip over de naald, maar nu rest mij de vraag; wat voor voordelen zou dit hebben als ik de standaard naald vervang met het type dat jij aangeeft?

Xbox Live ID:Notna8310

Notna schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor de tip over de naald, maar nu rest mij de vraag; wat voor voordelen zou dit hebben als ik de standaard naald vervang met het type dat jij aangeeft?
De geluidskwaliteit wordt beter. De naald die erop gemonteerd zit is een spherische naald en dat type naald gaat minder diep de groef van de plaat in en kan hierdoor minder precies de plaat aftasten...

De twee genoemde naalden zijn van het type elliptische naald... Deze zijn spitser qua tip en daardoor komt de naald dieper in de groef en kan hij beter details vanuit de groef oppikken...

Voordeel van een spherische naald is dat vuile LP's soms met dit type naald minder gaan knetteren en kraken door het vuil dat diep in groef zit...

Hoe dan ook, dit is het verschil tussen beiden soorten naalden:
Afbeeldingslocatie: https://www.tonecontrol.nl/images/blog/sferische-of-elliptische-naald.jpg
Links zie je de spherische naald. Onder de naald is nog wat ruimte vrij zoals je ziet. Hier zit meestal vuil die door de vorm van de naald niet (of in ieder geval amper) opgepikt kan worden... Rechts het elliptische naald die meer vuil oppikt, maar wel een beduidende betere geluidskwaliteit geeft als de LP goed schoon is...

Zie ook de site zelf waar e.e.a. nog wat exacter en beter wordt uitgelegd:
https://www.tonecontrol.n...elliptische-naald-kiezen/

En daarmee komt eigenlijk ook tip 2:
Koop een knosti platen wasbak en ga je platen wassen zodat ze goed schoon zijn... Qua reinigingsvloeistof raad ik zelf de Q&S vinyl cleaner aan, maar er zijn genoeg zelf gemaakte mengsels... Lees dit forum maar eens rustig door... O.a. Mr. Petit maakt zijn eigen reinigingsvloeistof en hij heeft zijn recept meerdere malen al gedeeld...

[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 01-05-2017 06:41 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:35
Waar ik best jeuk van kreeg op de beurs een paar weken geleden: een of andere klapjosti die met zo'n Fisher Price portable platenspeler de platen 'even' aan het luisteren was. Zeg maar op de manier waarop je met een CD naar het volgende track gaat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 13:12

Arethusa

Niet die server

max schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:28:
En nieuw:

[afbeelding]

Beide Tool albums zijn zo bootlegged als de neten, maar who cares. Ik zag ze liggen en die moesten mee. Voor een (waarschijnlijk) CD > vinyl release klinken ze niet eens zo slecht.
Ik heb Lateralus (die linker versie) ook liggen. Klinkt niet slecht nee en ach, dat blauwe vinyl brengt wel iets extra's ook al is het een bootleg.

[ Voor 13% gewijzigd door Arethusa op 01-05-2017 08:26 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-11 21:50
rcor schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:48:
[...]

En daarmee komt eigenlijk ook tip 2:
Koop een knosti platen wasbak en ga je platen wassen zodat ze goed schoon zijn... Qua reinigingsvloeistof raad ik zelf de Q&S vinyl cleaner aan, maar er zijn genoeg zelf gemaakte mengsels... Lees dit forum maar eens rustig door... O.a. Mr. Petit maakt zijn eigen reinigingsvloeistof en hij heeft zijn recept meerdere malen al gedeeld...
Helemaal mee eens! Het is de investering meer dan waard. Koop ook een stapeltje nieuwe, antistatische binnenhoezen en je bent helemaal klaar. Voor het reguliere onderhoud adviseer ik je een platenborsteltje aan te schaffen. Zelf heb ik ook een flesje naaldreiniger bij de platenspeler staan. Heb je die spulletjes, gebruik je ze en behandel je je vinyl verder voorzichtig, dan heb je er verder eigenlijk geen omkijken meer naar.

Reinigingsvloeistof maak ik ook zelf:
- 1/3 deel isopropylalcohol;
- 2/3 deel gedemineraliseerd water (Kruidvat);
- 2 a 4 ml wetting agent;

Ik ben hier heel tevreden over, moet ik zeggen.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• Notna

Notna

Where are you?®

@rcor en @Vintage1967 ; thanks voor de tips :Y. Is er niet een 'essential guide to keeping things clean' wat leuk is voor de TS? Adhv jullie opmerkingen en wat zoeken op het internet, lijkt mij handig om te hebben (Note: ik heb gewoon random links gepakt, niet zozeer gekeken naar de beste kwaliteit/prijs verhouding op dit moment):

1. Platenreiniger (Q&S of zelf wat maken adhv tips in dit topic)
2. Stapeltje antistatische binnenhoezen
3. Een reinigingsborstel
4. Een flesje naaldreiniger (incl. borstel)
5. Stapeltje beschermhoezen buitenkant

Niet perse nodig maar wellicht handig:

1. Een LP wasapparaat

Note; ik ga er even van uit dat zo een wasapparaat alleen maar makkelijker is, maar dat je het verder gewoon met de hand kan doen. Als die aanname verkeerd is hoor ik het graag :$

Algemene tips:

1. Platen niet beetpakken, maar alleen aan het label of de zijkanten vastpakken
2. Vermijd plekken met direct zonlicht
3. Bewaar platen verticaal, niet horizontaal

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 01-05-2017 10:07 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
De afgelopen week is mijn platenverzameling met de volgende LP's gegroeid:
Vinyl

Eerst Father John Misty met een geweldig album, gevolgd door 2 RSD releases (oa. van Dewolff en Pauw) toen Macrocosm Microcosm meebesteld om de verzendkosten te ontlopen (keep telling that to yourself) en afgelopen weekend op Dewolffest stond een stand van de Music Machine (uit Sittard) met een bak met 'cheapo's' voor 12 eu per stuk de eerste twee albums van Mister and Mississippi meegepakt.

Op de wishlist voor de komende tijd alleen maar Nederlandse (kwaliteits) muziek:
Moss - Strike
Spinvis - Trein Vuur Dageraard
Sue the Night - Wanderland
Mister and Mississippi - Mirage

discogs

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:32
@Notna Zo'n AT95 naald is goedkoop te verkrijgen bij het duitse Thakker. Via hun eigen site betaal je verzendkosten, echter ze verkopen ook via Amazon en dan worden deze niet gerekend (bij bestellingen boven de 29 euro. De AT95EX is net wat fijner geslepen dan de AT95, en kost 7 euro meer.

AT95EX op Amazon.de
AT95E op Amazon.de, een euro duurder dan bij Thakker.eu
Vintage1967 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:14:
[...]
Reinigingsvloeistof maak ik ook zelf:
- 1/3 deel isopropylalcohol;
- 2/3 deel gedemineraliseerd water (Kruidvat);
- 2 a 4 ml wetting agent;
Ik las in een topic in de Vinyl vrienden techniek groep op Facebook dat ze liever minder alcohol gebruiken (max 10% bij erg vieze platen) omdat deze langzaam inwerkt op de weekmakers in het vinyl. Weten jullie of dit klopt? Sinds een poosje heb ik een 2e knosti met gedemineraliseerd water en een drupje afwasmiddel en glansspoelmiddel voor het naspoelen dus je zou denken dat dat effect dan niet of veel minder optreed...

• Vintage1967
Notna schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:31:

1. Een LP wasapparaat

Note; ik ga er even van uit dat zo een wasapparaat alleen maar makkelijker is, maar dat je het verder gewoon met de hand kan doen. Als die aanname verkeerd is hoor ik het graag
Ik zeg: laat de buitenhoezen en de naaldreiniger eventueel een poosje liggen als budget een issue is, en investeer in de platenwasser. Tenzij je handig bent en er zelf eentje kunt bouwen..... De eerste drie albums heb ik zelf gepoetst waarna ik heel snel op de bestelknop bij Conrad heb gedrukt. Ik heb er nooit spijt van gehad.
musicfreak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:16:

Ik las in een topic in de Vinyl vrienden techniek groep op Facebook dat ze liever minder alcohol gebruiken (max 10% bij erg vieze platen) omdat deze langzaam inwerkt op de weekmakers in het vinyl. Weten jullie of dit klopt? Sinds een poosje heb ik een 2e knosti met gedemineraliseerd water en een drupje afwasmiddel en glansspoelmiddel voor het naspoelen dus je zou denken dat dat effect dan niet of veel minder optreed...
Ik heb ook dat soort berichten gelezen. Zelf heb ik mijn eerste albums twee jaar geleden met mijn eigen brouwsel gereinigd. Tot nu toe heeft dat geen problemen opgeleverd. En het is natuurlijk niet zo dat ik mijn vinyl 2x per jaar een wasbeurt geef. Bovendien verdampt het heel snel. Het naspoelen zou theoretisch helpen bij een (volgens mij) theoretisch probleem. Als het echt slecht zou zijn, zouden er wel concrete berichten over te vinden zijn, ook binnen dit topic. Nee, ik verwacht geen problemen. Wel ga ik proberen of een lagere dosering alcohol mijn schijfjes goed genoeg schoonmaakt.

Edit: Mijn verzameling wordt de komende dagen uitgebreid met:

Pink Floyd - A Nice Pair
Pink Floyd - Atom Heart Mother
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - Meddle
Led Zeppelin - Houses of the Holy
Johnny Cash - At San Quentin

Ze zijn besteld en betaald. Nu afwachten tot ze bezorgd worden!
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

[ Voor 8% gewijzigd door Vintage1967 op 01-05-2017 11:29 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Vintage1967 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Ik zeg: laat de buitenhoezen en de naaldreiniger eventueel een poosje liggen als budget een issue is, en investeer in de platenwasser. Tenzij je handig bent en er zelf eentje kunt bouwen..... De eerste drie albums heb ik zelf gepoetst waarna ik heel snel op de bestelknop bij Conrad heb gedrukt. Ik heb er nooit spijt van gehad.

[...]

Ik heb ook dat soort berichten gelezen. Zelf heb ik mijn eerste albums twee jaar geleden met mijn eigen brouwsel gereinigd. Tot nu toe heeft dat geen problemen opgeleverd. En het is natuurlijk niet zo dat ik mijn vinyl 2x per jaar een wasbeurt geef. Bovendien verdampt het heel snel. Het naspoelen zou theoretisch helpen bij een (volgens mij) theoretisch probleem. Als het echt slecht zou zijn, zouden er wel concrete berichten over te vinden zijn, ook binnen dit topic. Nee, ik verwacht geen problemen. Wel ga ik proberen of een lagere dosering alcohol mijn schijfjes goed genoeg schoonmaakt.

Edit: Mijn verzameling wordt de komende dagen uitgebreid met:

Pink Floyd - A Nice Pair
Pink Floyd - Atom Heart Mother
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - Meddle
Led Zeppelin - Houses of the Holy
Johnny Cash - At San Quentin

Ze zijn besteld en betaald. Nu afwachten tot ze bezorgd worden!
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9
Budget is hoe dan ook geen probleem, maar ik heb ook een meevaller gekregen van het werk (een prijs gekregen voor een Award die ons team is toegekend) dus ik heb nu het volgende in de bestelling staan:

1. Lenco L90 bij Amazon.de voor 140 euro nieuw (scheelt een bak met NL shops)
2. Een AT95EX naald van Amazon.de voor 27 euro
3. 50 LP 'buiten' hoezen
4. Een antistatische borstel

Voor 199.97 euro incl. verzendkosten. (de prijs die ik gekregen heb was 200 euro vrij te besteden dus dat komt mooi uit :D )

De antistatische binnenhoezen en de platenreiniger + vloeistof en de naaldreiniger haal ik hier in NL omdat er op Amazon,de niet iets te vinden was wat niet gelijk voor bizarre leveringskosten zorgde.

Alles bij elkaar kom ik dan uit op ~280 euro. Volgens mij niet heel slecht oOo

Edit:

Net dit erbij besteld:

Platenreinigerding geval iets+ vloeistof
Naaldreiniger
Binnehoezen

Bij Conrad voor ~68 euro. Dus totaal kom ik met de spullen van Amazon.de uit op 267 euro. Zal fotos posten als het binnen is :9

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 01-05-2017 12:10 ]

• Vintage1967
Ik ben benieuwd!
Laat die foto's maar komen en vooral: GENIET!

• musicfreak
Vintage1967 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:23:
[...]
Oef, dat stelt me wat gerust. Ik wilde al haast van de L'art du son vloeistof gaan bestellen om problemen voor te zijn. Zal ook eens gaan experimenteren met lagere doseringen alcohol.
Die alcohol kan je trouwens goedkoop kopen bij Hoefer, 6 flessen voor 23 euro en nog minder als je meer stuks besteld.

@Notna Da's een mooie prijs zeg voor de L90. Via een externe verkoper zie ik.

Nog even een buitenhoezen tip, ik ben erg enthousiast over de dunne glanzende exemplaren van Planete disque. Echt een mooie kwaliteit, je ziet de hoes ook veel beter dan bij de wat mattere exemplaren.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 01-05-2017 12:20 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

musicfreak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Oef, dat stelt me wat gerust. Ik wilde al haast van de L'art du son vloeistof gaan bestellen om problemen voor te zijn. Zal ook eens gaan experimenteren met lagere doseringen alcohol.
Die alcohol kan je trouwens goedkoop kopen bij Hoefer, 6 flessen voor 23 euro en nog minder als je meer stuks besteld.

@Notna Da's een mooie prijs zeg voor de L90. Via een externe verkoper zie ik.

Nog even een buitenhoezen tip, ik ben erg enthousiast over de dunne glanzende exemplaren van Planete disque. Echt een mooie kwaliteit, je ziet de hoes ook veel beter dan bij de wat mattere exemplaren.
Ik ben nu voor deze hoezen gegaan:

https://www.amazon.de/dp/...71_38075861_TE_item_image

Meer om uit te proberen. Als het niets blijkt te zijn, kan ik later er altijd nog naar overschakelen. Maar thanks voor de tip :Y

En ja, via een externe verkoper. Krijgt goede reviews, dus ik ga er vanuit dat het wel goed zit. En anders is het heel snel retour :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 01-05-2017 12:23 ]

• musicfreak
Ah, die zijn wat dikker zie ik (0,15 mm). Zien er ook prima uit.

• Notna

Notna

Where are you?®

Wellicht het verkeerde topic, (zit the twijfelen tussen dit topic en het Pioneer topic) maar;

Ik zit te kijken bij de Lenco L90 hoe deze aangesloten moet worden. De platenspeler heeft een pre-amp en er wordt in verschillende reviews aangegeven dat je de speler niet op de Phono output moet aansluiten maar op de AUX.

Ik heb een Pioneer VSX 831, en deze heeft een Phono ingang en 2 'assignable' ingangen.:

Afbeeldingslocatie: https://cnet3.cbsistatic.com/img/dGhnvg14lvTcMZUp-DpcyKVYKi4=/770x433/2016/07/26/773bd2af-0b21-4da9-9202-5505ebcf7d9f/pioneer-vsx-831-12.jpg

Maar als ik de Phono ingang niet mag gebruiken, wat dan wel? Of is de conclusie dat ik deze platenspeler überhaubt niet kan gebruiken op deze versterker?

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 01-05-2017 14:34 ]

Verwijderd

Je kan in dit geval een van de andere Audio IN aansluitingen gebruiken.
Dus CBL/SAT of BD/DVD. :)

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:33:
Je kan in dit geval een van de andere Audio IN aansluitingen gebruiken.
Dus CBL/SAT of BD/DVD. :)
Thanks!

Ik had even de handleiding beter moeten checken :')

http://www.pioneer-audiov...31_advanced_manual_en.pdf

Pagina 9:
You can connect a turntable that has an MM-type cartridge to the PHONO jack.

If the turntable has a built-in audio equalizer, connect it to another AUDIO IN jack. Further, if the turntable uses an MC type cartridge, install an audio equalizer compatible with the MC type cartridge between the unit and the turntable, then connect to any AUDIO IN jack other than the PHONO jack.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Notna schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:31:
Wellicht het verkeerde topic, (zit the twijfelen tussen dit topic en het Pioneer topic) maar;

Ik zit te kijken bij de Lenco L90 hoe deze aangesloten moet worden. De platenspeler heeft een pre-amp en er wordt in verschillende reviews aangegeven dat je de speler niet op de Phono output moet aansluiten maar op de AUX.

Ik heb een Pioneer VSX 831, en deze heeft een Phono ingang en 2 'assignable' ingangen.:

[afbeelding]

Maar als ik de Phono ingang niet mag gebruiken, wat dan wel? Of is de conclusie dat ik deze platenspeler überhaubt niet kan gebruiken op deze versterker?
De phono ingang is voor een niet-voorversterkte platenspeler. Die twee ingangen ernaast zijn line-level.

Een draaitafel met ingebouwde voorversterker (of als je een losse voorversterker gebruikt) geeft een signaal op line level. Dus je gebruikt dan een van die twee ingangen naast de phono.

Bij de meeste draaitafels met ingebouwde voorversterker kun je die overigens bypassen en gewoon een phono signaal laten uitsturen. Dat is imo de beste optie: de voorversterker in je versterker is ws beter dan die in je draaitafel en zo heb je geen ingang verspild. Helaas lijkt dat bij de L-90 niet het geval te zijn, dus dan moet je een van die andere twee ingangen gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Notna

Notna

Where are you?®

CyBeR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:41:
[...]

De phono ingang is voor een niet-voorversterkte platenspeler. Die twee ingangen ernaast zijn line-level.

Een draaitafel met ingebouwde voorversterker (of als je een losse voorversterker gebruikt) geeft een signaal op line level. Dus je gebruikt dan een van die twee ingangen naast de phono.

Bij de meeste draaitafels met ingebouwde voorversterker kun je die overigens bypassen en gewoon een phono signaal laten uitsturen. Dat is imo de beste optie: de voorversterker in je versterker is ws beter dan die in je draaitafel en zo heb je geen ingang verspild. Helaas lijkt dat bij de L-90 niet het geval te zijn, dus dan moet je een van die andere twee ingangen gebruiken.
Thanks voor de extra info :Y

Ik had graag naar alternatieven gekeken aan platenspelers, maar heb helaas een WAF waar ik rekening mee moet houden. In deze is dat de kleur en dan is er maar 1 optie :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Notna schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Thanks voor de extra info :Y

Ik had graag naar alternatieven gekeken aan platenspelers, maar heb helaas een WAF waar ik rekening mee moet houden. In deze is dat de kleur en dan is er maar 1 optie :)
Welnee.

Edit: ben trouwens wel blij dat, na een poos afwezigheid, nieuwe amps weer phono ingangen hebben d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 01-05-2017 14:51 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Notna

Notna

Where are you?®

Mja die had ik ook al de revue laten passeren en 'Cherry' is in deze te rood :+.

Hé ik ben een man en bruin/rood is bruin/rood voor mij. Maar wederom; WAF factor is bepalend in deze ;)

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Welnee.

Edit: ben trouwens wel blij dat, na een poos afwezigheid, nieuwe amps weer phono ingangen hebben d:)b
En dac conversie in veel gevallen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
Wat ik heb;

Onkyo TX-NR515 Amp
Technics Sl-3200 DD player
1 set TAnoy reveal speakers.

Ik draai vnl muziek met veel elctra erin ; industrial, tekno, maar ook oude punk en wave,

Vraag ; welke leuk geprijsde phono-amp past hier bij?

• w00Dy
  • Laatst online: 07-11 15:16

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wygy086.jpg

mijn favoriete beurs vond vandaag plaats, dit is de vangst.

Eigenlijk niet gevonden wat ik allemaal zocht, maar toch leuke voormiddag gehad :)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Grappig, dat album van The Shadows draaide ik vroeger vaak. "Geleend" uit mijn vader's platenkast. Helaas was hij behoorlijk kromgetrokken door slechte opslag toen ik hem jaren later weer wilde draaien

"Better ask questions before you shoot"

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Chocovla schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:07:
Grappig, dat album van The Shadows draaide ik vroeger vaak. "Geleend" uit mijn vader's platenkast. Helaas was hij behoorlijk kromgetrokken door slechte opslag toen ik hem jaren later weer wilde draaien
Ja ik ken ze ook uit vader's collectie, 2 Euro voor de LP kon ik niet laten liggen :)

• musicfreak
w00Dy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:45:
mijn favoriete beurs vond vandaag plaats, dit is de vangst.
Welke beurs is dat, op den dag van de arbeid? :9

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

musicfreak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Welke beurs is dat, op den dag van de arbeid? :9
In het Belgische Heist-op-den-Berg
http://www.heistrecordfair.be/

2 keer per jaar, 1 mei en 1 november :)

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
M'n SL-23 gaf een beetje valse muziek. Potmetertjes voor regelen van de snelheid even goed gereinigd en nu is het bijna weer goed. Hij varieert nog heel iets in snelheid tijdens het draaien. Wil de motor nog even oliën, aangezien dat ook als reden wordt aangegeven voor de instabiliteit. Alleen waar smeer je die? Van bovenaf een drupje ertussen of maak je hem echt open?

Zo ziet de motor eruit (plaatje van google)

Aqua doet trouwens wel afbreuk aan het stijlvolle zwart :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GLWnLw.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 01-05-2017 21:19 ]

Notna schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:31:
@rcor en @Vintage1967 ; thanks voor de tips :Y. Is er niet een 'essential guide to keeping things clean' wat leuk is voor de TS? Adhv jullie opmerkingen en wat zoeken op het internet, lijkt mij handig om te hebben (Note: ik heb gewoon random links gepakt, niet zozeer gekeken naar de beste kwaliteit/prijs verhouding op dit moment):

1. Platenreiniger (Q&S of zelf wat maken adhv tips in dit topic)
2. Stapeltje antistatische binnenhoezen
3. Een reinigingsborstel
4. Een flesje naaldreiniger (incl. borstel)
5. Stapeltje beschermhoezen buitenkant

1. Een LP wasapparaat

Note; ik ga er even van uit dat zo een wasapparaat alleen maar makkelijker is, maar dat je het verder gewoon met de hand kan doen. Als die aanname verkeerd is hoor ik het graag :$

Algemene tips:

1. Platen niet beetpakken, maar alleen aan het label of de zijkanten vastpakken
2. Vermijd plekken met direct zonlicht
3. Bewaar platen verticaal, niet horizontaal
Qua platen borstel zou ik persoonlijk voor deze gaan:
https://www.conrad.nl/nl/...platenborstel-300628.html
Afbeeldingslocatie: https://www.video-naar-dvd.be/data/articles/images/big/b_417.jpg

Daar Conrad geen plaatje laat zien, heb ik even een plaatje geleend van een andere site... Is exact dezelfde platenborstel, maar dan duurder... Prijzen van deze borstel wisselen nogal en je moet gewoon voor de goedkoopste gaan, want ze komen allemaal uit dezelfde fabriek...

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 11:17
Tijd voor een nieuw element...alle meningen meer dan welkom :)

Ik heb momenteel vier "vintage" platenspelers draaien, allemaal liefdevol gerestaureerd. Eentje staat netjes opgeborgen als reserve, eentje staat in een kamer waar ik maar af en toe kom en speelt uitsluitend singels, maar twee toestellen worden wel heel regelmatig gebruikt; een Technics SL-1500 met een AT 440MLb cartridge en een Thorens TD 166 Mk1 met een AT 95E cartridge.

De Technics wordt het meest gebruikt, laat ons zeggen gemiddeld 10 uur per week.De Thorens ongeveer 10 uur per maand.
Aan de Thorens heb ik het meeste werk gehad, was een echt winterproject, en eigenlijk gebruik ik hem niet genoeg.

Zeer tevreden van de Technics met de AT 440MLb, alhoewel soms iets te "helder" voor mijn smaak, maar mijn "warme" Marantz amp compenseert dat wel en het spoort natuurlijk als een trein.

De AT 440MLb is een serieuze opstap van de AT 95E (kost natuurlijk ook 7 keer zoveel, en voor zijn geld is de AT95E schitterend), maar ik ben dus op zoek naar een beter element voor mijn Thorens zodat ik deze misschien meer ga gebruiken.

Mijn AT 440MLb heeft ongeveer 500 - 600 uur gespeeld en zit dus ongeveer in de helft van zijn leven. Mijn eerste gedachte was om de AT 440MLb op de Thorens te monteren, en er zo nog een paar jaar dienst uit te halen en de Thorens een upgrade te geven. En dus ook een nieuwe AT 440MLb te kopen voor de Technics.

Maar daar Audio Technica besloten heeft om te stoppen met de AT 440MLb, zijn de prijzen overal gestegen de laatste maand. Een jaar geleden betaalde ik €150 voor het element, nu is de goedkoopste die ik kan vinden maar liefst €200 8)7

Dus heb ik een zondagje wat gesurft op zoek naar info en een eventueel alternatief, misschien toch iets warmer maar met de zelfde fantastische tracking ability als de AT 440MLb.

Mijn keuze viel op twee elementen, Denon DL 110 of Nagaoka MP 110. De Nagaoka kost €120, de Denon maar liefst €250.

Mijn Thorens TD 166 MK1 heeft de originele TP11 arm, (16.5 gram) dus ben ik niet zeker als de Nagaoka een goede match is. Aan de andere kant is er wel een serieus prijsverschil met de Denon.

Dus eigenlijk zit ik met twee vragen, welk element koop ik nu (Nagaoka of Denon) en laat ik de AT 440MLb op de Technics zitten of zet ik ze op de Thorens en krijgt de Technics het nieuwe element l :?

• loewie1984
Alright voor de liefhebbers nog meer geldklopperij (don't get me wrong) Radiohead's 1ste album OK Computer bestaat 20 jaar. En dus komt er weer een vinyl uitgave aan van dit iconische album. Boxed ed. incl. boekwerk, artwork, casette bandje en 3 LP's: 130 ekkermannen.

edit: my bad, hoe kon ik die fout nu maken

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 02-05-2017 19:22 ]

discogs

• chromium
loewie1984 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:03:
Alright voor de liefhebbers nog meer geldklopperij (don't get me wrong) Radiohead's 1ste album OK Computer bestaat 20 jaar. En dus komt er weer een vinyl uitgave aan van dit iconische eerste album. Boxed ed. incl. boekwerk, artwork, casette bandje en 3 LP's: 130 ekkermannen.
Inderdaad pure geldklopperij, maar OK computer was hun derde album (Pablo Honey en The Bends waren eerder). Ik heb toevallig The Bends re-release deze week nieuw op vinyl gekocht voor 12 euro.. dus het kan wel als ze echt willen.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

loewie1984 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:03:
Alright voor de liefhebbers nog meer geldklopperij (don't get me wrong) Radiohead's 1ste album OK Computer bestaat 20 jaar. En dus komt er weer een vinyl uitgave aan van dit iconische album. Boxed ed. incl. boekwerk, artwork, casette bandje en 3 LP's: 130 ekkermannen.

edit: my bad, hoe kon ik dit fout nu maken
Radiohead to reissue OK Computer on vinyl with three previously unreleased tracks

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• musicfreak
chromium schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:49:
Tijd voor een nieuw element...alle meningen meer dan welkom :)
Altijd leuk dit soort zoektochten. Ik weet alleen niet of ik de juiste persoon voor advies ben aangezien ik zowel bij de Nagaoka MP-200 als een Denon DL-103 wat pit miste. Heb nu een andere phono pre, van Ifi, die meer instelmogelijkheden heeft dus misschien had dat nog gescheeld. Hoe dan ook bij deze wat gedachtes.
Maar daar Audio Technica besloten heeft om te stoppen met de AT 440MLb, zijn de prijzen overal gestegen de laatste maand. Een jaar geleden betaalde ik €150 voor het element, nu is de goedkoopste die ik kan vinden maar liefst €200 8)7
Dat de prijzen aan het stijgen zijn viel mij ook al op. Heb recentelijk een 2e hands Mlb naald kunnen kopen die rond de 75 uur gespeeld heeft. Nu je dit vertelt ben ik er extra blij mee! Is er al iets bekend over een opvolger voor de 440? Zal zelf ook nog eens zoeken hoor... Misschien klinkt die net wat milder?

Zou naast de door jou genoemde elementen een Ortofon 2M blue nog wat kunnen zijn? Of een high output MC zoals de X1 Turbo?

Die Denons zijn nogal duur geworden de laatste jaren, ook de Nagaoka's zijn wat aan de dure kant. Zelf had ik hier een poos terug ook naar de MP-110 geïnformeerd. Het is een redelijk standaard element, in die zin weet ik niet of je erveel op vooruit gaat t.o.v. een AT95. Maar goed, laat ik Cap er maar even over aan het woord laten :9 Cap in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
MLb nu al EOL? Dat ding bestaat pas een jaar of 2?

• chromium
Even twee vragen in een klap beantwoorden, de ganse AT lijn krijgt een facelift. Bijna alle elementen worden vervangen.
Op het Steve Hoffman is er al iemand die de 440MLb heeft vergeleken met de "vervanger" de VM 540m en volgens hem zijn de elementen nagenoeg identiek...enkel dat de VM 540m nu maar eventjes 260 euro kost... en als gevold hebben alle webshops die nog 440MLbs in voorraad hadden de prijs naar 200 euro opgeschroefd hebben.

https://www.thakker.eu/en...-microline-stylus/a-9086/

• chromium
musicfreak schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:51:
[...]

Zou naast de door jou genoemde elementen een Ortofon 2M blue nog wat kunnen zijn? Of een high output MC zoals de X1 Turbo?

Die Denons zijn nogal duur geworden de laatste jaren, ook de Nagaoka's zijn wat aan de dure kant. Zelf had ik hier een poos terug ook naar de MP-110 geïnformeerd. Het is een redelijk standaard element, in die zin weet ik niet of je erveel op vooruit gaat t.o.v. een AT95. Maar goed, laat ik Cap er maar even over aan het woord laten :9 Cap in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2"
Bedankt voor de link, interessant, wist niet dat de Nagaoka zo dicht bij de AT95 stond, wat er mij vooral aantrok was dat er blijkbaar heel weinig surface noise is, goede tracking en iets minder "helder" dan de 440MLb.

De Ortofon 2M blue vind ik ook interessant, maar die past niet zonder modificatie op de taartschep van mijn Thorens, maar die kan ik desnoods op de Technics monteren en dan de 440MLb op de Thorens.
Zie overigens dat deze 198 euro kost momenteel, dacht dat deze duurder was.

• ksborg
Deze persoon schijnt nogal enthousiast te zijn over de MP-110. Blijkbaar is hij in zijn oren zelfs beter dan veel duurdere cartridges. Maar goed, het blijft natuurlijk heel persoonlijk.

• KeRsTmAnNeKe
Iedereen met een Nagaoka element is er erg tevreden over... schijnbaar :P

Verwijderd

Ik heb zelf zowel de Ortofon Red en later de Blue gehad, ik was er zelf niet zo kapot van.
Misschien niet echt mijn smaak of pasten ze niet goed in mijn set. Maar ik vond ze bij beide opvallend detail tekort komen en ook tracking was niet geweldig. Maar zoals ik zeg, kan mijn smaak zijn of door mijn set komen.

Ik hoor overigens ook al heel lang goede verhalen over de Shure M97xE cartridges. Zijn ook iets gunstiger geprijst +/- 100 euro. Heb hem alleen zelf nooit gehoord, dus kan je geen persoonlijke mening geven.

En zoals je zelf al aangaf hoor ik ook goede dingen over de Denon, maar die zitten inderdaad in een andere prijsklasse.

edit: je zou ook eens met Pickupnaalden kunnen mailen. Die hebben zowel de AT-120EB als de AT-440Mlb op de website staan. De laatste is in dit geval 179euro.

http://www.pickupnaald.nl...lb-9545-mm-cartridge.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 21:33 ]

• ksborg
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:27:
Tot ik m'n vorige per ongeluk sloopte (gelukkig een hele goedkope) was ik er best tevreden over :+. De Grado Black nu ook wel, al doet ie de laatste paar minuten toch met wat vervorming. Googlend op dat probleem kom ik een hoop mensen tegen die er tegenaan lopen dus nou ja, het zal er wel bij horen.

• musicfreak
Dank voor de info over de 440. Good to know. Misschien zakt de prijs van de VM 540m over een poosje nog?
chromium schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:05:
[...]
De Ortofon 2M blue vind ik ook interessant, maar die past niet zonder modificatie op de taartschep van mijn Thorens, maar die kan ik desnoods op de Technics monteren en dan de 440MLb op de Thorens.
Zie overigens dat deze 198 euro kost momenteel, dacht dat deze duurder was.
Bij Bol.com zelfs 189 euro momenteel (via een externe verkoper). Heb ook nog even bij Amazon gekeken, daar is 'ie eind maart zelfs 158,40 geweest. Dat kan je met sites als Camelcamelcamel terugzien. Wat je niet kan zien is wie die verkoper was en of deze ook naar Nederland verstuurde, zonder al te hoge verzendkosten. En soms zitten er ook oplichters tussen, die je vragen eerst een mailtje te sturen.
Hoe dan ook, het kan lonen om de prijzen van en cartridge nog even in de gaten te houden.

Wellicht komt er ergens deze weken nog een super aanbieding vergelijkbaar met die Goldring 2100 bij Hifistudio79 een poosje terug. Dat zou mooi zijn!

• musicfreak
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:27:
Hoho, ik niet hè! }:O O-)

• musicfreak
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:28:
Ik hoor overigens ook al heel lang goede verhalen over de Shure M97xE cartridges. Zijn ook iets gunstiger geprijst +/- 100 euro. Heb hem alleen zelf nooit gehoord, dus kan je geen persoonlijke mening geven.
Ook een mooie suggestie, die was ik helemaal vergeten. Echt zo'n klassieker ook, heb hem alleen nog nooit gehoord. Een vriend van me zweert bij zijn Stanton 681/EEE MK III (hele mond vol). Ook zo'n klassieker, vind hem wel lekker klinken. Hij zit nog wel in het assortiment, maar zie zo snel geen webshops die hem nieuw verkopen.

Grappig chromium, je roept wel wat op met je zoektocht. Leuk!
Vrijwel iedereen met element X is nogal tevreden over element X, dat is een bekend verschijnsel. :)

Dus ja, dat geldt voor de Nagaoka's, een AT 440ML, een DL-110 en zelfs (:P) een Ortofon Red of Blue. De ander "zweert" inderdaad bij een Stanton nogwattes, maar de ander weer een Shure nummertjezoveel.*

Ik heb ze allemaal gehad of nog steeds, en wat mij betreft is de moraal: neem het allemaal met een korreltje zout. Vuistregel: hoe groter de lyriek / overdrijving, des te groter de korrel die men neme. ;)

*Volgens een ander weer niet haaiend genoeg, moet toch minstens een Dynavector of Benz zijn, daar begint het een beetje. Etc.

• KeRsTmAnNeKe
Goed, in vergelijk met andere elementen die ze hebben komt de Nagaoka meestal als preferred uit de bus ;p

Over Dynavector, heel gedoe geweest met iemand op "Vinyl vrienden" op Facebook, stukje mierenneuken, maar aan de andere kant groot gelijk (gezien de prijs), was steeds gewoon niet goed.

Ben zelf altijd heel blij geweest met de AT440, maar ook de Goldring 2200 (als ie niet was doorgezakt..) en nu de 2300. Maar laatste zit een dikke prijsklasse hoger (waarom heb ik dat eigenlijk gekocht ?? :P) dan de 440/2200 en de 2xxx serie van Goldring komt weer bij Nagaoka vandaan.

Volgens mij kan je (zolang element in orde is) bijna geen miskoop doen in deze prijsklasse, zolang het element maar matched met je arm. Vooral stukje smaak, meer detail willen, of juist meer een wat 'donkerder' geluid enz enz.

• chromium
Ben er bijna uit :)
Ik ga waarschijnlijk voor de Nagaoka 110... De voordelen die bijna overal worden vermeld, zijn nu net deze die mij aanspreken en voor een prijs van 125 euro kan ik het wagen. Ik wil eens een wat meer "gevaarlijke" sound, wat minder steriel, zuiver en helder dan mijn 440Mlb... gewoon om het ook eens mee te maken.

Is het toch niet wat ik zoek, dan kan ik de cartridge op een van mijn andere platendraaiers plaatsen.

De 440MLb zal dus verhuizen naar de Thorens en als ik morgen, na een nachtje slapen nog hetzelfde idee heb, koop ik de Nagaoka voor mijn Technics.

Iedereen bedankt voor het advies en de links, het heeft me enorm geholpen maar uiteindelijk zullen mijn oren het finale verdict hebben.
Nu, de discussie mag rustig voortkabbelen hoor, we hebben het nog niet gehad over het feit hoe meer populair vinyl wordt hoe duurder de elementen worden, iemand vertelde me dat de Denon 110 in anderhalf jaar met 100% is opgeslagen.

Waar gaat dat naartoe ?

[ Voor 7% gewijzigd door chromium op 02-05-2017 22:35 ]

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ksborg schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:20:
Deze persoon schijnt nogal enthousiast te zijn over de MP-110. Blijkbaar is hij in zijn oren zelfs beter dan veel duurdere cartridges. Maar goed, het blijft natuurlijk heel persoonlijk.
Die kerel doet ook een test Nagaoka 110 samen met de Schiit Mani, hij beschrijft het als super geluid voor het geld. Hij maakt zeker de bedenking dat de Nagaoka niets is voor de absolute detail-purist maar wel gewoon goed klinkt.
chromium schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:33:
Ik ga waarschijnlijk voor de Nagaoka 110... De voordelen die bijna overal worden vermeld, zijn nu net deze die mij aanspreken en voor een prijs van 125 euro kan ik het wagen. Ik wil eens een wat meer "gevaarlijke" sound, wat minder steriel, zuiver en helder dan mijn 440Mlb... gewoon om het ook eens mee te maken.

Is het toch niet wat ik zoek, dan kan ik de cartridge op een van mijn andere platendraaiers plaatsen.

De 440MLb zal dus verhuizen naar de Thorens en als ik morgen, na een nachtje slapen nog hetzelfde idee heb, koop ik de Nagaoka voor mijn Technics.

Iedereen bedankt voor het advies en de links, het heeft me enorm geholpen maar uiteindelijk zullen mijn oren het finale verdict hebben.
Nu, de discussie mag rustig voortkabbelen hoor, we hebben het nog niet gehad over het feit hoe meer populair vinyl wordt hoe duurder de elementen worden, iemand vertelde me dat de Denon 110 in anderhalf jaar met 100% is opgeslagen.

Waar gaat dat naartoe ?
Ik zelf gebruik ook een Goldring, de 2100mm (destijds bij hifistudio 79 voor bijna de prijs van een losse naald voor dat element gekocht) en die klinkt erg goed... Maar dat doet mijn Audio Technica AT44MLa ook, dus of iets goed klinkt ligt aan veel factoren:
- Matched je element met de arm?
- Hoe past de klank van het element bij de gehele audioset (incl. eventuele losse phono preamp)?
- Hoe is de platen speler zelf opgebouwd? (Weinig demping of juist veel enz.)

En dan zal ik zeker nog een aantal factoren vergeten zijn... En de minste wijziging in de set kan ervoor zorgen dat je platen speler met bijbehorende element of andere audio component in eens niet meer lekker combineert en daardoor niet meer lekker klinkt...

Een audioset moet je dan ook als geheel zien en het is gewoon zaak om gewoon alles goed te beluisteren (liefst met je eigen componenten en als het kan bij jezelf thuis) om er zeker van te zijn dat alles goed samen gaat en naar je eigen smaak klinkt... ;)

• musicfreak
chromium schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:33:
Ik ga waarschijnlijk voor de Nagaoka 110...
Kijk eens aan! Ik heb nog even terug zitten zoeken hoe het zat met mijn MP-200 destijds. Ik heb hem van een een Spanjaard op Ebay gekocht (toen samen met de AT440Mla). Deze man had beide cartridges bij Esfera audio gekocht, een winkel in La Coruña.

De MP-200 kostte hem toen (juli 2015) slechts 225 euro. Nu kost deze bij Esfera 275 euro. Nog steeds een koopje in vergelijking met bijvoorbeeld Thakker waar hij momenteel 379 euro kost.

Bij Esfera kost de MP-110 die jij op het oog hebt slechts 79 euro! Hij is momenteel niet op voorraad staat er, dat snap ik ook wel met zo'n prijs. Ik kon zo niks over verzendkosten vinden maar dan zou je nog makkelijk een paar tientjes goedkoper uit zijn.
Wellicht zijn er ook andere Spaanse shops die de MP-110 voor dit bedrag aanbieden, dat heb ik nog niet uitgezocht.

Ik heb ook nog even op Ebay en Hifishark gekeken maar daar zag ik momenteel geen mooie deals.

Wel even goed om te weten, in 2008 (jaja, toen waren ze er al) kostte de MP-100 in Nederland 69 euro en de MP-110 89 euro, aldus een recensie op Hifi.nl. In 2014 was dit iets opgelopen tot respectievelijk 79 en 99 euro. Die prijzen zijn procentueel dus best omhoog gegaan.

• Vintage1967
chromium schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Een AT95E op een TD166 MK I heb ik zelf ook gehad. Klinkt prima, zeker voor het prijskaartje van het element. Sinds een 1/2 jaartje heb ik een Expert / Nagaoka SuperQ / JT555 onder de taartschep hangen. Ik was verbaasd over het open en helder karakter van dit element. Ik heb de AT95E nu als reserve-element opgeborgen. Ik hoor geen vervorming. Gisteravond heb ik nog Meddle en Atom Heart Mother gedraaid (jawel, net binnengekregen en nog niet eens gewassen :9 :9 :9 :9 :9 ) en daarbij was elk detail hoorbaar. Heerlijk!

Misschien kan en wil je de nieuwe naald (AT95EX of zoiets :? ) proberen. En dat is natuurlijk geen ander element..........

Wat montage betreft heb ik een aanpassing gedaan aan de headshell zodat het element van bovenaf te monteren en af te stellen is. Het is een eenvoudige aanpassing. En ik moet zeggen dat dat heel goed bevallen is. Het gevaar is wel dat je het verwijderde onderdeeltje na een paar jaar niet meer terug weet te vinden. Een goede opbergplek is dus echt heel belangrijk.

Houd ons op de hoogte, zou ik zeggen d:)b !

• loewie1984
Offtopic maar hier zitten wat fans van Dewolff, volgende week zondag ochtend eerst ff je moederdagen afraffelen en dan als de wiedeweerga naar Geleen, burgemeester Damen park voor "Mama's Pride" ben je iets later geen probleem. Dewolff speelt zondagavond rond 19:55 een set van een uur. Gratis en voor niets. Hopen dat het zonnetje schijnt!

discogs

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ligt het aan mij, of begint de kwaliteit van nieuwe releases te wensen over te laten?

Na het debacle met de beide Twin Peaks soundtracks, waarvan zelfs de replacements die ik ontving één en al noise waren is het nu de beurt aan de Record Store Day release van Goblin's Notturno. Kant A is niet om aan te horen met veel ruis en gekraak. Kant B is dan wél om aan te horen, maar nog steeds niet perfect.
Met de Riverhead soundtrack van Ulver had ik hetzelfde probleem; stille muziek waar een enorme bak ruis op te horen is. Het vervangende exemplaar was net zo erg.
In drie maanden tijd dus drie waardeloze releases. Belangrijk detail: het gaat in alle gevallen om gekleurd vinyl. Maar... Daar heb ik verder nooit problemen mee. Ik bezit tal van prachtige en perfect klinkende gekleurd vinyl releases (die puristen waanzin van 'zwart klinkt altijd beter' irriteert mij altijd mateloos).

Wat is hier aan de hand? Toeval? Of zitten de pressing plants écht aan de grens van hun capaciteit?
Ik ben nu in ieder geval voorzichtiger met het bestellen van nieuw vinyl, en zéker makkelijker met terugsturen...

Dan was mijn kringloopvangst van het derde Gandalf album verrassender. Ook wat gekraak, maar dat mag op een plaat uit 1982 die ik nog door de Knosti moet halen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
loewie1984 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:43:
Offtopic maar hier zitten wat fans van Dewolff, volgende week zondag ochtend eerst ff je moederdagen afraffelen en dan als de wiedeweerga naar Geleen, burgemeester Damen park voor "Mama's Pride" ben je iets later geen probleem. Dewolff speelt zondagavond rond 19:55 een set van een uur. Gratis en voor niets. Hopen dat het zonnetje schijnt!
Cool :D Alleen beetje ver weg voor mij (300+ km), maar wel leuke actie

@Nyarlathotep Geen idee, ik koop ook vrij veel nieuw vinyl en doorgaans klinkt het prima met een "rotte" appel her en der, zoals de heruitgave van A Momentary Lapse of Reason van Pink Floyd welke ronduit slecht is.

[ Voor 17% gewijzigd door ViolatoR op 03-05-2017 11:52 ]

fotoblog

• ksborg
Nyarlathotep schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:39:
Ligt het aan mij, of begint de kwaliteit van nieuwe releases te wensen over te laten?

Na het debacle met de beide Twin Peaks soundtracks, waarvan zelfs de replacements die ik ontving één en al noise waren is het nu de beurt aan de Record Store Day release van Goblin's Notturno. Kant A is niet om aan te horen met veel ruis en gekraak. Kant B is dan wél om aan te horen, maar nog steeds niet perfect.
Met de Riverhead soundtrack van Ulver had ik hetzelfde probleem; stille muziek waar een enorme bak ruis op te horen is. Het vervangende exemplaar was net zo erg.
In drie maanden tijd dus drie waardeloze releases. Belangrijk detail: het gaat in alle gevallen om gekleurd vinyl. Maar... Daar heb ik verder nooit problemen mee. Ik bezit tal van prachtige en perfect klinkende gekleurd vinyl releases (die puristen waanzin van 'zwart klinkt altijd beter' irriteert mij altijd mateloos).

Wat is hier aan de hand? Toeval? Of zitten de pressing plants écht aan de grens van hun capaciteit?
Ik ben nu in ieder geval voorzichtiger met het bestellen van nieuw vinyl, en zéker makkelijker met terugsturen...

Dan was mijn kringloopvangst van het derde Gandalf album verrassender. Ook wat gekraak, maar dat mag op een plaat uit 1982 die ik nog door de Knosti moet halen :)
Heb deze gehad en daar zat direct al een onwijze kras op toen ik hem er voor het eerst uit haalde. Die is terug gegaan. Nu heb ik een nieuwe die heel vies oogt, ook na de Knosti... Maar speelt verder wel goed, dus prima.

Van Phil Collins heb ik er één gehad waar de laatste nummers op kant A niet goed waren. Verschilde constant in snelheid, terwijl de speler stabiel liep. Een vervangend exemplaar (dat een maand op zich liet wachten) heeft dat opgelost.

Heb ook ergens een Dire Straits en Mark Knopfler LP nieuw gekocht recentelijk, waar één kant ook vrij beroerd speelt...

Verder 2 unofficial releases (Pearl Jam en de Bruce Springsteen van de Aldi) die minder klinken, maar daarvan vind ik het ook weer niet zo verbazingwekkend.

Koop vooral tweedehands en dat wat ik nieuw koop heb ik inderdaad niet zulke goede ervaringen mee. Gelukkig waren recentelijk Aqua en Fleetwood Mac - Alternate Mirage dan wel weer prima :*)

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
De prijzen van zoveel elementen zijn fors gestegen. Nagaoka is enorm veel duurder geworden, de nieuwe serie van AT is veel duurder dan de oude (en het staat nog maar te bezien of ze beter zijn) en ook veel Goldring elementen zijn enorm in prijs gestegen (Eroica, Elite o.a.). Terwijl ze dus nog steeds hetzelfde klinken. Van die MP110 vraag ik me af of die nou zo geweldig trackt. De naald is eigenlijk een eenvoudige bonded elliptische met een niet bijzonder scherp profiel (zelfde als de naald van de AT95). Je zou ook nog eens de ATN95EX naald kunnen proberen voor je AT95 (ben je voor 3 tientjes klaar) of de AT120eb overwegen als alternatief; nude elliptische naald voor 110 euro bij Thakker.

• chromium
musicfreak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:19:
[...]

Kijk eens aan! Ik heb nog even terug zitten zoeken hoe het zat met mijn MP-200 destijds. Ik heb hem van een een Spanjaard op Ebay gekocht (toen samen met de AT440Mla). Deze man had beide cartridges bij Esfera audio gekocht, een winkel in La Coruña.

De MP-200 kostte hem toen (juli 2015) slechts 225 euro. Nu kost deze bij Esfera 275 euro. Nog steeds een koopje in vergelijking met bijvoorbeeld Thakker waar hij momenteel 379 euro kost.

Bij Esfera kost de MP-110 die jij op het oog hebt slechts 79 euro! Hij is momenteel niet op voorraad staat er, dat snap ik ook wel met zo'n prijs. Ik kon zo niks over verzendkosten vinden maar dan zou je nog makkelijk een paar tientjes goedkoper uit zijn.
Wellicht zijn er ook andere Spaanse shops die de MP-110 voor dit bedrag aanbieden, dat heb ik nog niet uitgezocht.
Is inderdaad zeer goedkoop. Spanje...land waar de elementen zeer goedkoop zijn. Who knew ? _/-\o_
Heb hem ondertussen op een andere Spaanse website gevonden voor 90 Euro
http://www.audiohum.es/es/462-capsulas-mm
Wel helaas standaard 30 euro verzendkosten.

• chromium
Vintage1967 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Een AT95E op een TD166 MK I heb ik zelf ook gehad. Klinkt prima, zeker voor het prijskaartje van het element. Sinds een 1/2 jaartje heb ik een Expert / Nagaoka SuperQ / JT555 onder de taartschep hangen. Ik was verbaasd over het open en helder karakter van dit element. Ik heb de AT95E nu als reserve-element opgeborgen. Ik hoor geen vervorming. Gisteravond heb ik nog Meddle en Atom Heart Mother gedraaid (jawel, net binnengekregen en nog niet eens gewassen :9 :9 :9 :9 :9 ) en daarbij was elk detail hoorbaar. Heerlijk!
Nou, dit is ook een leuk prijsje 129 euro voor element met een shibata naald

• Vintage1967
En opnieuw: gewoon omdat het kan!
Ff lekker mijn nieuwste aanwinsten showen :9 :9 :9 :9 :9 .
Gisteren binnen gekregen en de eerste twee schijfjes beluisterd, Discogs aangevuld en gezien dat zowel de hoezen als het vinyl optisch een hele dikke VG++ tot EX verdienen.
Vanavond ga ik de volgende schijfjes beluisteren, maar eerst een foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oK51GnUl.jpg

Deze keer heb ik mijn spaarpotje aangesproken voor een paar klassiekers en een keer geen mainstream-5-Euro-albums gekocht. En diegenen die mijn posts een beetje kennen, weten dat ik ook daar heel veel plezier mee beleef ;) . Maar man, wat een goede muziek maakt Pink Floyd zeg! Dat zijn geen liedjes, maar composities, kunststukjes, stuk voor stuk! Ongelofelijk dat ik deze albums nu pas in huis heb gehaald........ Sorry, ik laat me even meeslepen. Maar zonder dollen, heel veel muziek verbleekt wat mij betreft toch wel bij die van Pink Floyd.

Bij deze muziek wil je de details horen, de dynamiek, de rustige passages. En wat lukt dat goed met mijn TD166 met Expert / Nagaoka-element. Ik ben weer eens zó blij oOo oOo oOo.

Ik ben de komende uurtjes even niet bereikbaar.................................

• musicfreak
chromium schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Is inderdaad zeer goedkoop. Spanje...land waar de elementen zeer goedkoop zijn. Who knew ? _/-\o_
Tsja, je verwacht het niet... :?
Heb hem ondertussen op een andere Spaanse website gevonden voor 90 Euro
http://www.audiohum.es/es/462-capsulas-mm
Wel helaas standaard 30 euro verzendkosten.
Oh dat schiet niet op. Maar je zou Esfera even kunnen mailen wat zij aan verzendkosten naar NL rekenen. Als dat nou 15 euro is dan ben je alsnog een stuk goedkoper uit.

Iemand hier trouwens wel eens naar de Velvet vinyl outlet geweest, in Leiden? Denk er over om daar komend weekend heen te gaan. Ze zijn op bevrijdingsdag ook open.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

musicfreak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:16:
@Notna
Ik ben aan de jaarlijkse wasbeurt begonnen, maw elke dag na het werk 20 LP's erdoor en ondertussen luisteren :9. Nu merk ik aan de Knosti reservoirs dat de randen niet langer glad maar ruw zijn dus ik vermoed dat de vloeistof wel degelijk inwerkt (ik gebruik standaard Knosti sap). Ik ben blij dat ik sinds het begin steeds naspoel met demi-water!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:25
musicfreak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:39:
Iemand hier trouwens wel eens naar de Velvet vinyl outlet geweest, in Leiden? Denk er over om daar komend weekend heen te gaan. Ze zijn op bevrijdingsdag ook open.
Ik, toen ik nét begonnen was met plaatjes draaien. Het kost niks weinig maar het is ontzettend onoverzichtelijk en de waardevolle/populaire dingen zijn er al uitgevist voordat de platen de bakken ingaan. Het zal voor sommigen vast heerlijk zijn om een dag door de bakken te spitten maar het is niet mijn cup of tea.

• musicfreak
O88088 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Ik, toen ik nét begonnen was met plaatjes draaien. Het kost niks weinig maar het is ontzettend onoverzichtelijk en de waardevolle/populaire dingen zijn er al uitgevist voordat de platen de bakken ingaan.
Ai... Ik houd wel erg van speuren in platenbakken maar ik hoop dat het dan niet alleen maar bagger is in de trant van Kamahl, BZN, alle 13 goed en dergelijke...

Edit: hmmm niet alleen dat soort platen als ik https://thehundreds.com/blogs/content/velvet-vinyl-outlet zo lees, maar alles wat meer dan 2,50 waard is is naar de bovenburen verhuisd. Tsja...

[ Voor 16% gewijzigd door musicfreak op 03-05-2017 21:40 ]

• Vintage1967
w00Dy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:58:
[...]

Ik ben aan de jaarlijkse wasbeurt begonnen, maw elke dag na het werk 20 LP's erdoor en ondertussen luisteren :9. Nu merk ik aan de Knosti reservoirs dat de randen niet langer glad maar ruw zijn dus ik vermoed dat de vloeistof wel degelijk inwerkt (ik gebruik standaard Knosti sap). Ik ben blij dat ik sinds het begin steeds naspoel met demi-water!
Betekent dit dat jouw albums jaarlijks door de wasstraat gaan? Ik denk dat dat niet nodig is. Na een goede wasbeurt en opslag in een nieuwe antistatische binnenhoes kunnen ze er weer jaren tegen volgens mij. Verder moet je je ook realiseren dat de Knosti veel en veel meer aan de schoonmaakmiddelen wordt blootgesteld dan een album dat een keer goed gewassen wordt. Uren tegenover minuten.

En terwijl ik zo zit te typen, realiseer ik me ook dat de Knosti-vloeistof altijd een laagje achterlaat op je gewassen plaatjes. Maar dat heb je zelf al ervaren. Dus als dat ook op de binnenkant van de Knosti zit.......... Maar ik denk dat met name het eerste het grootste verschil is en er daarom geen gevaar voor je vinyl is. Nogmaals, albums die ik 2 jaar geleden heb gewassen hebben daar geen nadelige gevolgen van ondervonden.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Vintage1967 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Betekent dit dat jouw albums jaarlijks door de wasstraat gaan? Ik denk dat dat niet nodig is. Na een goede wasbeurt en opslag in een nieuwe antistatische binnenhoes kunnen ze er weer jaren tegen volgens mij. Verder moet je je ook realiseren dat de Knosti veel en veel meer aan de schoonmaakmiddelen wordt blootgesteld dan een album dat een keer goed gewassen wordt. Uren tegenover minuten.

En terwijl ik zo zit te typen, realiseer ik me ook dat de Knosti-vloeistof altijd een laagje achterlaat op je gewassen plaatjes. Maar dat heb je zelf al ervaren. Dus als dat ook op de binnenkant van de Knosti zit.......... Maar ik denk dat met name het eerste het grootste verschil is en er daarom geen gevaar voor je vinyl is. Nogmaals, albums die ik 2 jaar geleden heb gewassen hebben daar geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Veel tapijt hier, voor mij is wassen met de Knosti een heel goede manier om van statische elektriciteit af te komen. Ondertussen heb ik zo'n zerostat pistooltje in bestelling staan.

Ik heb dat laagje Knosti niet, net omdat ik naspoel met demi-water

• Vintage1967
w00Dy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:11:
[...]

Veel tapijt hier, voor mij is wassen met de Knosti een heel goede manier om van statische elektriciteit af te komen. Ondertussen heb ik zo'n zerostat pistooltje in bestelling staan.

Ik heb dat laagje Knosti niet, net omdat ik naspoel met demi-water
Ok. Wij hebben PVC (beneden) en vinyl (boven) en dat gaat prima. Ik vraag me af wat er echt opgewassen is tegen statische elektrisiteit, behalve wassen met het juiste middel. Over het pistooltje heb ik ook verschillende verhalen gelezen. Bij het jaarlijks wassen zou ik waarschijnlijk uit voorzorg ook naspoelen.
Mocht je ervaring hebben opgedaan met de Zerostat, dan lees ik dat natuurlijk graag op dit forum ;) .

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:39:

Ik ken de winkel alleen beneden (sinds kort dus ook een bovenverdieping?). De inrichting is een mixed bag. Enerzijds hebben ze een deel gesorteerd op stijl en artiest, maar ze hebben ook een enorme wand ongesorteerd waar ik niet doorheen kom. Ik moet ook toegeven dat ik er het geduld niet voor heb en na 5 bakken ik m'n rug begin te voelen. Nu woon ik daar op loopafstand vandaan, dus zo af en toe loop ik even binnen.
Als je niet bekend bent in Leiden is het wel even zoeken, het ligt niet aan de weg en op het eerste gezicht lijkt het op een privéterrein. In hun winkel aan de Nieuwe Rijn hebben ze ook tweede hands, maar dat zijn wel de betere/duurdere lp's.

Verwijderd

Vintage1967 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:35:
Deze keer heb ik mijn spaarpotje aangesproken voor een paar klassiekers en een keer geen mainstream-5-Euro-albums gekocht. En diegenen die mijn posts een beetje kennen, weten dat ik ook daar heel veel plezier mee beleef ;) . Maar man, wat een goede muziek maakt Pink Floyd zeg! Dat zijn geen liedjes, maar composities, kunststukjes, stuk voor stuk! Ongelofelijk dat ik deze albums nu pas in huis heb gehaald........ Sorry, ik laat me even meeslepen. Maar zonder dollen, heel veel muziek verbleekt wat mij betreft toch wel bij die van Pink Floyd.
Helemaal mee eens, ik ben ook echt een fan van Pink Floyd! Heb alle albums ook op LP en tevens nog wat zeldzamer spul naast de studioalbums :)

• musicfreak
Suggs schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:46:
Ik ken de winkel alleen beneden (sinds kort dus ook een bovenverdieping?).
Klopt, zie deze website: www.3345vinylrecords.nl
De inrichting is een mixed bag.
Ik dacht even dat je het over het interieur ging hebben... :P

Maar goed, ik heb m'n verwachtingen wat omlaag geschroeft, als ik er 5 leuke platen uit weten te halen dan vind ik het mooi. Ik hoop dat The lonely hunter zaterdag weer open is, dat lijkt me een leuk zaakje.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Aankomend weekend ben ik in Den Haag, kent iemand daar de betere/leukere platenzaken?

• loewie1984
^^ NorthEnd Haarlem, en wat me verbaasd is dat Onno nog steeds instores weet te regelen, maar de reviews buiten zijn eigen website om bedroevend zijn.

Hij heeft alle speciale uitgaves meestal direct en tegen een scherpe prijs, maar ik durf er niet meer te bestellen vanwege de slechte reviews.

discogs

• Suggs
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Klopt, zie deze website: www.3345vinylrecords.nl

[...]

Ik dacht even dat je het over het interieur ging hebben... :P

Maar goed, ik heb m'n verwachtingen wat omlaag geschroeft, als ik er 5 leuke platen uit weten te halen dan vind ik het mooi. Ik hoop dat The lonely hunter zaterdag weer open is, dat lijkt me een leuk zaakje.
Ach, het interieur is als bij iedere tweede hands winkel: het zou wel een likje verf kunnen gebruiken :D
The Lonely Hunter is wel een aparte/interessante winkel, je moet in ieder geval niet claustrofobisch zijn :) De eigenaar is wel een geschikte vent.

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 08:10
loewie1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:44:
Hij heeft alle speciale uitgaves meestal direct en tegen een scherpe prijs, maar ik durf er niet meer te bestellen vanwege de slechte reviews.
Ik heb daar wel eens wat besteld en elke keer zeer lang onderweg. Ik heb toen op de site een review geplaatst en deze werd meteen verwijderd.... Lekker transparant...
Ik bestel er niks meer. Dodax.nl duurt net zo lang maar daar weet je tenminste dat het ook even duurt voordat het binnen komt.

• Suggs
  • Niet online
Het werd tijd om een nieuwe verzameling te beginnen 8)
Shaped disks

Verwijderd

Arethusa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:20:
Aankomend weekend ben ik in Den Haag, kent iemand daar de betere/leukere platenzaken?
Even inzoomen op de kaart op vinylhub.com/

• Wimmel
  • Laatst online: 22:03

Wimmel

Hello

loewie1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:44:
^^ NorthEnd Haarlem, en wat me verbaasd is dat Onno nog steeds instores weet te regelen, maar de reviews buiten zijn eigen website om bedroevend zijn.

Helemaal mee eens, tegen een meerprijs een Amerikaanse persing besteld. Op het moment dat hij eindelijk werd uitgeleverd kreeg ik de Europese persing terwijl mijn collega ongewild een Amerikaanse persing kreeg voor minder geld. Nadat ik hier wat van zei werd ik het bos ingestuurd. Tegenwoordig reageert hij eigenlijk ook niet meer via de mail maar moet je het via de live chat doen. Dat kan wel handig zijn maar voor een gesprekshistorie uiteraard niet. Gelukkig vind je zijn speciale uitgaves ook bij andere platenzaken die bij onder meer Velvet zijn aangesloten.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• rvankruistum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
Arethusa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:20:
Vinyl Grove, aan de Boekhorststraat (vlakbij grote markt). Aardig personeel, en soms heel verrassend goede prijzen (voor een winkel met ramen en baksteen en zo).

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Top, die ga ik checken. We zitten vlak bij het centrum dus die toko vinden zal niet al te moeilijk zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Arethusa op 04-05-2017 13:35 ]

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Ondertussen brengt Discogs op 4 mei nieuws uit over een nieuw te openen record press plant in een oude WW2 gevangenis in Nederland.
https://blog.discogs.com/...ressing-plant-ww2-prison/

[ Voor 3% gewijzigd door Arethusa op 04-05-2017 15:16 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Zo, heb al mijn spulletjes, op de nieuwe naald en de plaatspeler zelf na, binnen. Die buitenhoezen @musicfreak , zijn trouwens best goed. Ze zijn een beetje 'melkachtig' maar laten meer dan genoeg zien van de originele hoes en voelen ook goed stevig aan. Gelijk alle platen die nog geen hoes hadden voorzien van één. Eerdaags even een avondje inplannen om de platen van de kringloop winkel schoon ta maken en te voorzien van een anti-statische binnenhoes.

Helemaal zin in oOo

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weet iemand waarom de hoeveelheid bij de kringloop beschikbare DJ platen is geexplodeerd ?

Is het DJ tijdperk eindelijk afgelopen of is er iets anders aan de hand ?

Kringloop in Diemen heeft ineens 3 bakken vol staan, Mijdrecht en Zeeburg ineens ook en nog een paar hebben ineens een hele serie staan. (zien er zelfs nog erg nieuw uit allemaal ook.)

How do you save a random generator ?

• ksborg
enchion schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:40:
Weet iemand waarom de hoeveelheid bij de kringloop beschikbare DJ platen is geexplodeerd ?

Is het DJ tijdperk eindelijk afgelopen of is er iets anders aan de hand ?

Kringloop in Diemen heeft ineens 3 bakken vol staan, Mijdrecht en Zeeburg ineens ook en nog een paar hebben ineens een hele serie staan. (zien er zelfs nog erg nieuw uit allemaal ook.)
Hier bij de lokale spot ik ze nooit. In Oldenzaal laatst één trance plaat meegenomen die wel aardig is. Dat was ook de enige die ze hadden. Jammer dat ik daar niet in de buurt woon :+

• O88088
  • Laatst online: 17:25
rvankruistum schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Vinyl Grove, aan de Boekhorststraat (vlakbij grote markt). Aardig personeel, en soms heel verrassend goede prijzen (voor een winkel met ramen en baksteen en zo).
Vinyl Grove is inderdaad een fijne winkel :) nagenoeg alleen maar nieuwe (als in: niet tweedehands) platen en voor techno, house etc. hoef je er niet te zijn. De prijzen zijn soms zelfs beter dan online winkels.

• musicfreak
Aangezien ik dit weekend zowel in Den haag als Leiden ben zal ik Vinyl grove ook zeker even met een bezoekje vereren.

Iets anders, ik zag in de extra Mania nieuwsbrief dat Plato Groningen en Zwolle én Concerto Amsterdam vandaag t/m zondag een sale weekend hebben. Vooral Concerto lijkt het groots aan te pakken, getuige het feit dat de link op de platomania pagina het alleen over Concerto heeft en ze er een Facebook evenement van hebben gemaakt met nog wat extra details:

Let op: de uitverkoop met LP's vindt voor een gedeelte plaats bij Concerto Koffie (nr 52) waar we tafels met daarop platenbakken gaan neerzetten.
En we tasjes met een platenbon van 5,= euro cadeau bij een besteding van 50,= of meer. Elke dage weer een nieuwe lading op=op

In de nieuwsbrief werden de volgende voorbeelden genoemd:
Selectie met zo goed als nieuwe LP’s voor bodemprijzen
Deze LP's hebben lichte beschadigingen zoals een deukje in de hoes. Maar...ze zijn bijna allemaal gesealed en tijdens ons sale-weekend gaan ze voor mooie prijsjes weg.

O.a. Adele en Amy Winehouse voor 12,=, David Bowie - Next Day, Daft Punk - Random Access voor 15,= en veel meer. Selectie van de titels hieronder.

Plato concerto sale

Bij aankoop van een David Bowie LP of twee CD's krijg je een Bowie koffiemok naar keuze er gratis bij!

Doe er je voordeel mee!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
musicfreak schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:18:
Aangezien ik dit weekend zowel in Den haag als Leiden ben zal ik Vinyl grove ook zeker even met een bezoekje vereren.

Iets anders, ik zag in de extra Mania nieuwsbrief dat Plato Groningen en Zwolle én Concerto Amsterdam vandaag t/m zondag een sale weekend hebben. Vooral Concerto lijkt het groots aan te pakken, getuige het feit dat de link op de platomania pagina het alleen over Concerto heeft en ze er een Facebook evenement van hebben gemaakt met nog wat extra details:

Let op: de uitverkoop met LP's vindt voor een gedeelte plaats bij Concerto Koffie (nr 52) waar we tafels met daarop platenbakken gaan neerzetten.
En we tasjes met een platenbon van 5,= euro cadeau bij een besteding van 50,= of meer. Elke dage weer een nieuwe lading op=op

In de nieuwsbrief werden de volgende voorbeelden genoemd:
Selectie met zo goed als nieuwe LP’s voor bodemprijzen
Deze LP's hebben lichte beschadigingen zoals een deukje in de hoes. Maar...ze zijn bijna allemaal gesealed en tijdens ons sale-weekend gaan ze voor mooie prijsjes weg.

O.a. Adele en Amy Winehouse voor 12,=, David Bowie - Next Day, Daft Punk - Random Access voor 15,= en veel meer. Selectie van de titels hieronder.

[afbeelding]

Bij aankoop van een David Bowie LP of twee CD's krijg je een Bowie koffiemok naar keuze er gratis bij!

Doe er je voordeel mee!
Bert's records, veel platen, goede kwaliteit, bijbehorende prijzen en een aardige eigenaar. Mijn favoriete winkel. Als je er bent kijk dan zeker even in de bakken op de grond links, daar zitten de juweeltjes. Empire records, vervelende eigenaar maar goede prijzen en redelijk aanbod.
Vinyl grove, veel nieuw spul. Eigenaar is een aardige vent maar wel een praatjesmaker en niet alles wat hij zegt klopt en heb het idee dat hij vooral praatjes maakt om te verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterC86 op 05-05-2017 10:41 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk, Concerto zit hier een straat verderop. Dan heb ik dus wat te doen in de lunchpauze!

En me dan wel inhouden.... Het Roadburn festival leverde mij alweer 14!! platen op, en ik kreeg nog wat binnen via de post. Het was wel weer even gek genoeg zo met deze aanwinsten:

Scum - Garden of Shadows (heerlijke old school death metal)
Goblin - Notturno (RSD release met helaas veel noise)
Ayreon - The Source (perfect klinkend groen vinyl)
Dan Terminus - The rath of Code
Suma - The Order of Things
Enslaved - Roadburn Live (was ik zelf bij)
Kuro - Kuro
Zu - Carboniferous (Gekkenhuis waar Mike Patton ook een nummer meebrult)
Skuggsjá - A Piece for Mind & Mirror
Atlantis - Omens (kreeg ik gratig bij twee andere aankopen)
Locrian - Return to Annihilation
Aluk Todolo - Voix (heerlijke zwartgeblakerde krautrock)
Cobalt - Slow Forever
Trans Am - California Hotel
Ulver - The Assassination of Julius Caesar
Zu - Jhator
Teleplasmiste - Frequence is the New Ecstacy

En nog veel meer de laatste maanden... Het is een virus zeg ik jullie!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
Nyarlathotep schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:42:
Kijk, Concerto zit hier een straat verderop. Dan heb ik dus wat te doen in de lunchpauze!

En me dan wel inhouden.... Het Roadburn festival leverde mij alweer 14!! platen op, en ik kreeg nog wat binnen via de post. Het was wel weer even gek genoeg zo met deze aanwinsten:

Scum - Garden of Shadows (heerlijke old school death metal)
Goblin - Notturno (RSD release met helaas veel noise)
Ayreon - The Source (perfect klinkend groen vinyl)
Dan Terminus - The rath of Code
Suma - The Order of Things
Enslaved - Roadburn Live (was ik zelf bij)
Kuro - Kuro
Zu - Carboniferous (Gekkenhuis waar Mike Patton ook een nummer meebrult)
Skuggsjá - A Piece for Mind & Mirror
Atlantis - Omens (kreeg ik gratig bij twee andere aankopen)
Locrian - Return to Annihilation
Aluk Todolo - Voix (heerlijke zwartgeblakerde krautrock)
Cobalt - Slow Forever
Trans Am - California Hotel
Ulver - The Assassination of Julius Caesar
Zu - Jhator
Teleplasmiste - Frequence is the New Ecstacy

En nog veel meer de laatste maanden... Het is een virus zeg ik jullie!
Wel een fijn virus. Hij staat bij mij even op een laag pitje haha ivm met sparen bruiloft, maar het jeukt zo onwijs. Moet mij echt tegenhouden niet te veel te kopen. :o

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Arethusa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:15:
Ondertussen brengt Discogs op 4 mei nieuws uit over een nieuw te openen record press plant in een oude WW2 gevangenis in Nederland.
https://blog.discogs.com/...ressing-plant-ww2-prison/
Dat nieuws was al een tijdje bekend, en ik denk dat Discogs niet 4 mei op de kalender heeft staan als speciale dag. Ik ben benieuwd, ik haal wel eens wat bij Deeptraxx ondanks dat het grootste deel van het assortiment dance is. Benieuwd wat ze zelf gaan persen.
ilfamo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Dat nieuws was al een tijdje bekend, en ik denk dat Discogs niet 4 mei op de kalender heeft staan als speciale dag. Ik ben benieuwd, ik haal wel eens wat bij Deeptraxx ondanks dat het grootste deel van het assortiment dance is. Benieuwd wat ze zelf gaan persen.
Discogs heeft tegenwoordig ook een kantoor in Nederland... Dat hoorde ik in November 2016 op de mega cd / dvd / platen beurs in Utrecht bij hun stand... Er stonden dan ook deze keer Nederlanders achter de kraam...

Dit betekend dat ze hierdoor weldegelijk (al dan niet via hun Nederlandse tak als het vanuit Amerika gecoördineerd wordt) hadden kunnen weten wat 4 mei hier inhoud... ;)

• assasinbats
  • Nu online
De opnieuw uitgebrachte 'Alive or just Breathing' van Killswitch Engage staat ook in bestelling. Dit album brengt me weer terug naar de tienertijd. Kan niet wachten :D

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
rcor schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Discogs heeft tegenwoordig ook een kantoor in Nederland... Dat hoorde ik in November 2016 op de mega cd / dvd / platen beurs in Utrecht bij hun stand... Er stonden dan ook deze keer Nederlanders achter de kraam...

Dit betekend dat ze hierdoor weldegelijk (al dan niet via hun Nederlandse tak als het vanuit Amerika gecoördineerd wordt) hadden kunnen weten wat 4 mei hier inhoud... ;)
Ik wist niet dat ze ook nederlandse vertegenwoordiging hadden. Maar goed, het gaat om een nieuwe vinylfabriek die toevallig wordt gevestigd in een voormalige gevangenis die al een aantal jaar als cultureel centrum van ondernemingen wordt gebruikt. Zo gevoelig is het nu ook weer niet.

• Notna

Notna

Where are you?®

Vandaag de oude en nieuwe platen die ik heb, eerst even met een antistatische borstel schoongeveegd en toen in de platenreiniger gedaan.

15 tot 20 mintuen laten drogen (die 7 minuten op de verpakking is echt aan de te korte kant) en netjes in nieuwe, anti statische hoezen geschoven.

Vooral die oude platen knapte er, visueel, erg van op (platen uit ~1980). Ik had er wel wat teveel vloeistof in gedaan, waardoor de middensticker van de 'testplaat' wat vochtig is geworden. Geen ramp, daarom deed ik het eerst met een oude plaat van de kringloop :+

Nu alleen nog wachten op de nieuwe naald en platenspeler zelf, en ik kan los gaan :Y oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 06-05-2017 15:07 ]

• Vintage1967
Van mijn vrouw gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74mFS71l.jpg

Een nieuw blad over van alles wat (min of meer) met vinyl te maken heeft.
Zonder pretenties, niet diepgravend of specialistisch, maar gewoon lekker om te lezen.
Vooral populair. Niet alleen qua lay-out en kleurstelling, maar ook qua inhoud.
Ik ben heel benieuwd hoe dit blad zich verder ontwikkelt.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 14:40
Ik hoopte al dat iemand hier dat blaadje zou showen. Wellicht werk ik nog wel mee aan een volgende uitgave.

* dreamscape werkt bij de uitgeverij waar dit blaadje ook wordt gemaakt ;)

Punctuality is the politeness of kings

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Vintage1967 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:14:
Van mijn vrouw gekregen:

Een nieuw blad over van alles wat (min of meer) met vinyl te maken heeft.
Zonder pretenties, niet diepgravend of specialistisch, maar gewoon lekker om te lezen.
Vooral populair. Niet alleen qua lay-out en kleurstelling, maar ook qua inhoud.
Ik ben heel benieuwd hoe dit blad zich verder ontwikkelt.
Nieuw als in herrezen als een feniks denk ik eerder. In 1981 koste dit blad fl3,50 (met een flexidisc) Heeft helaas maar een paar jaar mogen bestaan. En zat vooral aan de alternatieve kant van het muziekspectrum. Wel altijd met goede/mooie zwart-wit foto's.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
pman63 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:11:
[...]

Nieuw als in herrezen als een feniks denk ik eerder. In 1981 koste dit blad fl3,50 (met een flexidisc) Heeft helaas maar een paar jaar mogen bestaan. En zat vooral aan de alternatieve kant van het muziekspectrum. Wel altijd met goede/mooie zwart-wit foto's.
Waarvan ik er dus nog een zooi heb. Inclusief de fleci's. En zaten echt aan de alternateve kant ; Pere Ube schiet me zo te binnen.

• musicfreak
Leuk initiatief zo'n blad maar wel jammer dat het niet zo diepgravend is. Dat vonden ze trouwens bij Plaatzaken ook.

Wat dat betreft is het aanbod in Duitsland echt een stuk breder. Zo heb je:
www.mintmag.de

En van dezelfde uitgever:
www.vinyl-magazine.com
www.lp-magazin.de

Wel logisch, dat bredere aanbod, het is een veel groter taalgebied. Helaas is mijn Duits niet zo goed.

• chromium
Ik vind Long Live Vinyl niet slecht, het eerste nummer was letterlijk op LP formaat en niet zo leuk om in je handen te houden, gelukkig hebben ze ingezien dat een gewoon formaat toch beter is en vanaf nummer 2 is het de normale grootte.

Afbeeldingslocatie: http://www.musictech.net/wp-content/uploads/2016/11/LLV01.Cover-sm.jpg

• musicfreak
Ziet er leuk uit. Ik heb even gekeken of je 'm digitaal kan aanschaffen maar volgens mij kan dat niet. Waar heb jij 'm gekocht?
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.