Heb hem van een vriend uit GB gekregen, probleem is dat hij maar 1 of 2 maal per jaar het kanaal oversteekt. Dus het zal slechts een occasioneel plezier zijn helaas.musicfreak schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:15:
Ziet er leuk uit. Ik heb even gekeken of je 'm digitaal kan aanschaffen maar volgens mij kan dat niet. Waar heb jij 'm gekocht?
Verwijderd
Ik heb hem gewoon hier in de bladenhandel gekocht. (Donner, Rotterdam)chromium schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:13:
[...]
Heb hem van een vriend uit GB gekregen, probleem is dat hij maar 1 of 2 maal per jaar het kanaal oversteekt. Dus het zal slechts een occasioneel plezier zijn helaas.
De uitgebreidere tijdschriftenzaak zal hem vast wel hebben.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

'vangst' van het weekend, 20 Euro voor een Garrard AP 75 idler wheel -uiteraard niet zo geliefd als een 301/401- maar, leuk voor erbij. Misschien maak ik er wel mijn eigen 'Crosley' projectje van. Stylus is aan gort, het element wat eronder hangt is een Elac STS 344, straks maar eens kijken of een nieuwe stylus een beetje betaalbaar is.
Ik ben uiteindelijk in Den Haag het meest geslaagd bij Empire records, heb daar een drietal albums van Renaissance gekocht voor 7 en 8 euro. Daar had hij flink veel van staan. De man was ook erg hulpvaardig, heb leuk met hem staan kletsen. Maar misschien was het niet de eigenaar.PeterC86 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:37:
Bert's records, veel platen, goede kwaliteit, bijbehorende prijzen en een aardige eigenaar. Mijn favoriete winkel. Als je er bent kijk dan zeker even in de bakken op de grond links, daar zitten de juweeltjes. Empire records, vervelende eigenaar maar goede prijzen en redelijk aanbod.
Vinyl grove, veel nieuw spul. Eigenaar is een aardige vent maar wel een praatjesmaker en niet alles wat hij zegt klopt en heb het idee dat hij vooral praatjes maakt om te verkopen.
Aangezien ik vooral op zoek was naar 2e hands LP's kon ik niet zo slagen bij Vinyl grove. Bert's records is inderdaad een mooie winkel. Mooi ruim pand, veel keuze en een relaxte eigenaar. Alleen niks gekocht.
Toevalligerwijs liep ik zondagochtend tegen een platenbeurs van Dynamite aan. Leuk sfeer, leuk aanbod en prima prijzeen. Daar nog een Renaissance (Ashes are burning) aangeschaft. Jawel, ik ging helemaal los, voor 9 euro ditmaal. Plus voor 3 euro p/st een album van Devo en Spectral display (blij mee!), Songs of the marching children van Earth & fire voor maar 2 euro in prima staat en een beetje een miskoop, een plaat van Wax die me door de verkoper werd getipt. Maar ook die kostte dan maar 2 euro dus waar hebben we het over.
Hierna door naar de Velvet vinyl outlet. Die 5 platen die ik er dacht te scoren heb ik niet gehaald. Heb alleen de eerste Hifi testplaat van Jan kool gekocht. Vond het maar een sjofele zaak. Erg stoffig en onverzorgd, met wat audio apparatuur lukraak her en der opgestapeld. Zag eerst voornamelijk de maxi singles en klassiek, maar vond toen wat stellingen met meer popmuziek. Het viel me mee dat deze redelijk goed gesorteerd waren, met plexiglas platen met namen van artiesten er tussen. Van veel artiesten was er echter niks meer, alleen de B en C categorie was ruimer vertegenwoordigd. Voor de 2,50 die een LP daar kost kon ik op dat Dynamite marktje veel leukere platen vinden. Vandaar dat ik het maar bij die testplaat heb gehouden.
33/45 vinyl records vond ik niet zo interessant. Mooiere winkel, echter redelijk duur geprijsd qua 2e hands vinyl. Ik ben naar de bushalte gelopen met iemand die eerder in de outlet werkte. Hij vertelde me dat een Russische opkoper een jaar of 6 geleden tweemaal een enorme partij platen heeft gekocht. Daarna is er nog wel wat nieuwe aanvoer geweest maar niet zoveel. Voor deze opkoper was het aanbod flink rijker.
Geen outlet dus meer voor mij, als ik nog eens in Leiden ben dan ga ik liever The lonely hunter nog eens met een bezoekje vereren.
Klinkt als een prima weekendmusicfreak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:08:
[...]
Ik ben uiteindelijk in Den Haag het meest geslaagd bij Empire records, heb daar een drietal albums van Renaissance gekocht voor 7 en 8 euro. Daar had hij flink veel van staan. De man was ook erg hulpvaardig, heb leuk met hem staan kletsen. Maar misschien was het niet de eigenaar.
Aangezien ik vooral op zoek was naar 2e hands LP's kon ik niet zo slagen bij Vinyl grove. Bert's records is inderdaad een mooie winkel. Mooi ruim pand, veel keuze en een relaxte eigenaar. Alleen niks gekocht.
Toevalligerwijs liep ik zondagochtend tegen een platenbeurs van Dynamite aan. Leuk sfeer, leuk aanbod en prima prijzeen. Daar nog een Renaissance (Ashes are burning) aangeschaft. Jawel, ik ging helemaal los, voor 9 euro ditmaal. Plus voor 3 euro p/st een album van Devo en Spectral display (blij mee!), Songs of the marching children van Earth & fire voor maar 2 euro in prima staat en een beetje een miskoop, een plaat van Wax die me door de verkoper werd getipt. Maar ook die kostte dan maar 2 euro dus waar hebben we het over.![]()
Hierna door naar de Velvet vinyl outlet. Die 5 platen die ik er dacht te scoren heb ik niet gehaald. Heb alleen de eerste Hifi testplaat van Jan kool gekocht. Vond het maar een sjofele zaak. Erg stoffig en onverzorgd, met wat audio apparatuur lukraak her en der opgestapeld. Zag eerst voornamelijk de maxi singles en klassiek, maar vond toen wat stellingen met meer popmuziek. Het viel me mee dat deze redelijk goed gesorteerd waren, met plexiglas platen met namen van artiesten er tussen. Van veel artiesten was er echter niks meer, alleen de B en C categorie was ruimer vertegenwoordigd. Voor de 2,50 die een LP daar kost kon ik op dat Dynamite marktje veel leukere platen vinden. Vandaar dat ik het maar bij die testplaat heb gehouden.
33/45 vinyl records vond ik niet zo interessant. Mooiere winkel, echter redelijk duur geprijsd qua 2e hands vinyl. Ik ben naar de bushalte gelopen met iemand die eerder in de outlet werkte. Hij vertelde me dat een Russische opkoper een jaar of 6 geleden tweemaal een enorme partij platen heeft gekocht. Daarna is er nog wel wat nieuwe aanvoer geweest maar niet zoveel. Voor deze opkoper was het aanbod flink rijker.
Geen outlet dus meer voor mij, als ik nog eens in Leiden ben dan ga ik liever The lonely hunter nog eens met een bezoekje vereren.
Echt veel goede winkels heb je hier niet in de buurt, hoewel Planet of Sound in Enschede me wel positief verraste. Verder heb je nog Bij Klaas (duur, erg duur) en Pop Eye in Hengelo (maar daar roken ze in de winkel, dus ik blijf er vér vandaan... Verder is het er ook een teringbende)
Dat zou je denken. Echter ik verloor op de 1e dag mijn net nieuwe S7 smartphone en dat ontregelde de boel nogal.
Maar dat is eigenlijk nogal off topic hier.
Pop-eye... dat klonk bekend, had even het idee dat het een keten was dus ik ben gaan zoeken. Hierdoor zag ik dat ze in 2014 tot de beste platenzaak waren verkozen door Plastendraaier. Het jaar erop stonden ze trouwens niet meer in de Top 10.Verder heb je nog Bij Klaas (duur, erg duur) en Pop Eye in Hengelo (maar daar roken ze in de winkel, dus ik blijf er vér vandaan... Verder is het er ook een teringbende)
Moet zeggen dat hoezen met de geur van sigarettenrook me ook niet gelijk aanspreken. Aan de andere kant, het is wel retro...
Planet of Sound zit naast die broodjeszaak met gedeelde ingang?ksborg schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:03:
[...]
Klinkt als een prima weekend. Beurzen van Dynamite zijn inderdaad prima. Helaas kan ik bij de volgende in Hengelo niet omdat ik zo nodig een barbecue moet organiseren
. Maar heb inmiddels al wel weer genoeg. Moet maar even wat minder worden. Laatste haal ik vandaag op bij het postkantoor
Echt veel goede winkels heb je hier niet in de buurt, hoewel Planet of Sound in Enschede me wel positief verraste. Verder heb je nog Bij Klaas (duur, erg duur) en Pop Eye in Hengelo (maar daar roken ze in de winkel, dus ik blijf er vér vandaan... Verder is het er ook een teringbende)
Bij Klaas was meuk, gewoon alles wat 2e hands was, 10 euro minimaal.. ongeacht staat
Zelf bij een boekhandel in Enschede nog Zilver van Rowwen Heze gevonden, sealed voor 15 euro
[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 09-05-2017 17:51 ]
Geloof het wel ja, die gedeelde ingang. Vond het wel een leuke zaak om even rond te kijken. Ze hebben redelijk wat tweedehands en ook allemaal echt net spul. Bij Klaas... Sja... Het is veelal bij elkaar geraapte meuk. En inderdaad 10 Euro. Singeltjes voor 2 Euro dacht ik? Sorry, maar er zijn niet veel singeltjes waar ik tot nu toe meer dan 2 Euro voor heb betaald (behalve wat ouder near mint spul of iets van Genesis, wat standaard wat duurder lijkt te zijn)... Het is gewoon ook echt een bende. De singeltjes zitten in bakken gepropt waar je niet eens doorheen kunt bladeren. Vond het geen nette winkel in elk geval.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:50:
[...]
Planet of Sound zit naast die broodjeszaak met gedeelde ingang?
Bij Klaas was meuk, gewoon alles wat 2e hands was, 10 euro minimaal.. ongeacht staat
Zelf bij een boekhandel in Enschede nog Zilver van Rowwen Heze gevonden, sealed voor 15 euro
En dan ben ik maar 4 jaar ouder, maarja met dat spul opgegroeid door mn vader.
Mn zoontje van 3 maanden vind muziek prachtig, had kinderplaten gekocht, maar daar krijst die doorheen. Als ik een plaatje opleg met 'echte' muziek wordt die stil en gaan ze ogen wijd open. Vooral jaren 80 syntheziers vind die prachtig.
Toont maar aan dat muziek gewoon een oer eigenschap is van de mens.
Misschien ook niet de muzieksmaak van de meesten hier
Sleep - Dopesmoker

Een reissue, maar dat is niet zo erg aangezien de originele uit 2003 nogal moeilijk verkrijgbaar is. En bovendien is deze artwork vetter.
Heb hem nog niet gedraaid, daar wacht ik nog even mee. Dit is wel een album waar ik uitgebreid de tijd voor wil nemen, in mijn geval met een speciaal biertje er bij.
Beetje Don Lawrence achtige stijl.
(neemt niet weg dat die koe van pink floyd natuurlijk ook epic is
"man is not truly one, but truly two,"
Een van de charmes van vinyl, die grote hoezen waarvoor het nog loont om te investeren in mooi artwork. Ik denk dan als eerste aan albums als 'Live After Death' (Iron Maiden), 'Master Of Puppets' (van, eehhhmr_petit schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:33:
(neemt niet weg dat die koe van pink floyd natuurlijk ook epic is)
Wat ik zelf ook altijd heel gaaf heb gevonden, zijn de klassieke bootleg hoezen: wit, gewoon karton met een gestencild A4-tje in zwart-wit. Hooguit was het A4-tje gekleurd, maar dat was het dan wel zo'n beetje. Dat blijf ik toch net wat meer hebben dan een nieuwe bootleg met een prachtige hoes, al helemaal als het om opnames uit de jaren '70 uit de vorige eeuw gaat. Dat is gewoon geen match, in mijn beleving. Maar dat is mijn smaak........
En die koe......ook het verhaal er achter is natuurlijk ook leuk.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Wel raar dat het na 1h03 ineens ophoudt, dat verwacht je dan niet meerSolictice schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:37:
Van de week een verlaat verjaardagscadeautje ontvangen, een album wat ik hier nog niet (vaak) heb gezien.
Misschien ook niet de muzieksmaak van de meesten hierMaar wat mij betreft mag dit album niet ontbreken bij de metalfan.
Sleep - Dopesmoker
[afbeelding]
Een reissue, maar dat is niet zo erg aangezien de originele uit 2003 nogal moeilijk verkrijgbaar is. En bovendien is deze artwork vetter.
Heb hem nog niet gedraaid, daar wacht ik nog even mee. Dit is wel een album waar ik uitgebreid de tijd voor wil nemen, in mijn geval met een speciaal biertje er bij.
Dat album is een beest! Een aantal jaar geleden op Roadburn hebben ze dit 'album' integraal gespeeld.Solictice schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:37:
Van de week een verlaat verjaardagscadeautje ontvangen, een album wat ik hier nog niet (vaak) heb gezien.
Misschien ook niet de muzieksmaak van de meesten hierMaar wat mij betreft mag dit album niet ontbreken bij de metalfan.
Sleep - Dopesmoker
[afbeelding]
Hoe maak je een nummer, waar 1 riff centraal staat die steeds lichtelijk varieert?
Ik heb zelf de 'Hasj'-kleurige editie van dit album. Volgens mij zijn er al 20 represses en de laatste is nog lang niet in zicht.
Toevallig krijg ik vandaag een poster van het artwork binnen. Arik Roper heeft er puik werk mee geleverd. Deze poster is nog beperkt verkrijgbaar en wel hier. Verzonden vanuit NL voor 6 euro
We kregen bij de kinderopvang te horen dat ons zoontje van 3 Thunder door Op een grote paddestoel heen aan het roepen was.sugarlee89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:18:
Vandaag heeft mn vriendin van bouwjaar 1986 voor t eerst een plaat erop gelegd en aan t einde vroeg ze hoe begint de andere kant. Zalig, daarna mocht ze een laserdisc proberen. 'Oh dat is een grote CD' kreeg ik als reactie.
En dan ben ik maar 4 jaar ouder, maarja met dat spul opgegroeid door mn vader.
Mn zoontje van 3 maanden vind muziek prachtig, had kinderplaten gekocht, maar daar krijst die doorheen. Als ik een plaatje opleg met 'echte' muziek wordt die stil en gaan ze ogen wijd open. Vooral jaren 80 syntheziers vind die prachtig.
Toont maar aan dat muziek gewoon een oer eigenschap is van de mens.
Een van de leidsters herkende het en zette het waarna de hele peutergroep stond te springen op AC/DC
Kortom ook kleintjes hoeven inderdaad niet altijd van die zijige muziek te horen, reguliere muziek wil prima.
"Better ask questions before you shoot"
Het sleep logo zat op de folie, ik kon zelf ook zosnel niet ontdekken welke reissue het is. Barcode en matrix komen overeen met 2014 en 2016.birdie_man schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:32:
[...]
Wel raar dat het na 1h03 ineens ophoudt, dat verwacht je dan niet meerWelke reissue is dat, ik zie op Discogs meestal hoezen met het Sleep-logo op de voorkant, dat zit er bij jouw versdie niet op. Helaas nogal vaak bij GZ geperst, wat niet altijd goed nieuws is.
Vette poster inderdaad! Heb helaas Sleep nog nooit live mogen meemaken, maar staan zeker op mijn lijstje.Nyarlathotep schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:51:
[...]
Dat album is een beest! Een aantal jaar geleden op Roadburn hebben ze dit 'album' integraal gespeeld.
Hoe maak je een nummer, waar 1 riff centraal staat die steeds lichtelijk varieert?
Ik heb zelf de 'Hasj'-kleurige editie van dit album. Volgens mij zijn er al 20 represses en de laatste is nog lang niet in zicht.
Toevallig krijg ik vandaag een poster van het artwork binnen. Arik Roper heeft er puik werk mee geleverd. Deze poster is nog beperkt verkrijgbaar en wel hier. Verzonden vanuit NL voor 6 euro
Of is het toch de moeite waard om de Technics SL-23 te laten repareren? Ik krijg ondanks contactsprays, schoonmaken, oliën, etc. de snelheid niet meer constant. Hij fluctueerd zichtbaar (op de strobe is het duidelijk te zien) en je moet regelmatig bijstellen om hem weer op de juiste snelheid te krijgen. Ben het een beetje zat, constant vals klinkende muziek
Mijn uitstapje AT-LP120 was trouwens minder positief, vanwege motorgeluid. Echter schijnt de 1240 dat niet te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door ksborg op 12-05-2017 12:27 ]
SL-23 is al bijna 40 jaar oud, heb m ook ooit gehad, was een instap model met hfl495, maar nooit klachten over gehad.
Verwijderd
Een direct drive motor hoor je helemaal niet. Dat is een zeer laagtoerige motor, er is immers geen overbrenging. De frequentie zit gezien de lage amplitudes (volumes) dus quasi in het onhoorbare gebiedVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:23:
Hier bij mij SL-Q3 hoor ik de motor ook helemaal niet. Alleen als ik bovenop sta en geen muziek afspeel hoor ik een heel licht gezoem.
Wat jij bij je Q3 hoort is geen motorgeluid maar het zachte zoemgeluid van de tranformator, de 50Hz trilling van het lichtnet, net als bij andere apparaten als versterkers, tuners etc. Als het goed is hoor je het zachte gezoem al zodra je de power knop aan zet.
Afhankelijk van de kwaliteit en staat van de transformator hoor je het op een afstandje (niet zo goed), of alleen zachtjes van echt vlakbij (acceptabel), of alleen als je je oor op de behuizing legt of in het allerbeste geval helemaal niet.
Omdat de omkapseling van de trafo (meestal een metalen strip) de windingen niet meer 100% stevig omsluit krijgen de windingen de kans om te gaan trillen. Dat is op zich ook nog wel voor 95% te verhelpen door die strip op nieuw te fixeren met een goede epoxyhars o.i.d.
Wat je verder hoort bij het afspelen van de plaat (als je trafo in orde is en niet enorm bromt c.q. netjes ontkoppeld is van de rest van het apparaat
De hoogtoerige motortjes van een belt drive hoor je wel met het blote oor als je een beetje in de buurt van de motor komt. Maar ook daar heb je grote (al dan niet exemplarische) verschillen in kwaliteit.ksborg schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:43:
De motor van mijn SL-23 maakt ook wel wat lawaai, maar de direct drive van de AT-LP120 had een vervelender geluid. Dat kwam soms boven de muziek uit en had een irritante toonhoogte. De lage brom uit de SL-23 hoor je van een afstandje niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 12-05-2017 21:51 ]
Alleen smeren was dus niet genoeg... Maar met dank aan Wimmel heb ik aan een nieuwe motor kunnen komen via www.dualfred.de waar de benodigde motor lager beugels op gemonteerd zaten... Nadat deze goed gesmeerd waren zijn ze op mijn motor gezet en nu speelt mijn Dual 1226 de sterren van de hemel...
Mijn Thorens TD-318MKI is nog altijd een flinke slag beter, maar toch kan ik ook erg genieten van de Dual incl. zijn Goldring 2100MM element...
mocht de motor lagers hebben (er van uit gaande dat deze Technics een aandrijf snaar heeft) is het verstandig om te kijken of deze misschien niet vervangen moeten worden door de ouderdom...
Qua wikkelingen in de motor (die een magnetisch veld opwekken om de as in de motor rond te kunnen laten draaien) ga ik er van uit dat het wel snor zal zitten... Mits er geen rare zaken gebeurd zijn in de loop der tijd schijnen die wel 200 jaar mee te kunnen gaan alvorens er opnieuw gewikkeld moet worden, althans dat lees ik overal...
@ksborgksborg schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:27:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Audio Technica AT-LP 1240? En zijn er in die prijsklasse betere alternatieven? De 1/2 inch aansluiting op die AT is wel superhandig, alleen misschien zijn er betere in deze range.
Of is het toch de moeite waard om de Technics SL-23 te laten repareren? Ik krijg ondanks contactsprays, schoonmaken, oliën, etc. de snelheid niet meer constant. Hij fluctueerd zichtbaar (op de strobe is het duidelijk te zien) en je moet regelmatig bijstellen om hem weer op de juiste snelheid te krijgen. Ben het een beetje zat, constant vals klinkende muziek
Mijn uitstapje AT-LP120 was trouwens minder positief, vanwege motorgeluid. Echter schijnt de 1240 dat niet te hebben.
Ga op zoek naar dit in je SL 23
Inmiddels al zes jaar een verzameling aan het opbouwen met vinyl.

Na lang zoeken toch de hoop opgegeven voor een originele persing uit 1967 van The Velvet Underground & Nico. Na het tegenkomen van deze reissue kon ik hem niet laten staan! De banaan is zelfs herplakbaar!
[ Voor 42% gewijzigd door JayRune op 13-05-2017 10:00 ]
Zo'n Philips 22RH734 receiver is echt een aanrader, maar houdt wel rekening met een revisie van transistors, condensators, potmeters en lampjes... De mijne is eigenlijk nog niet af, er is nog wat werk aan... Maar of ik dat nog ga doen weet ik nog niet... Het is wel een erg leuke receiver en hij klinkt beter dan mijn Integra DTR 7.9 surround receiver als er de juiste speakers op aangesloten worden...
Als je het werk van the doors ff negeert wellicht het briljantste album uit the 60's...JayRune schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:55:
Na jaren meelezen in dit topic ook maar eens een post doen.
Inmiddels al zes jaar een verzameling aan het opbouwen met vinyl.
[afbeelding]
Na lang zoeken toch de hoop opgegeven voor een originele persing uit 1967 van The Velvet Underground & Nico. Na het tegenkomen van deze reissue kon ik hem niet laten staan! De banaan is zelfs herplakbaar!
You don't need eyes to see, you need vision

Had ik er 4 uitgezocht voor € 5,00 per stuk, kom ik bij de kassa en krijg ik te horen dat ik er voor die € 20,00 nog een mee mag nemen. Dat is dan Slade geworden. Tijdens het afrekenen vertelt de eigenaar me ook nog tussen neus en lippen door dat hij weinig verstand heeft van vinyl
Sex Pistols heeft wat gebruikssporen, maar is volgens mij nog meer dan goed. Op de hoes van Wishbone Ash is wat geschreven, maar dat is toch geen bijzonder album. De rest ziet er echt héél goed uit. Ik heb mijn vrouw beloofd ff rustiger aan te doen, maar deze kan kon ik echt niet laten lopen
Ze gaan vandaag nog de wasstraat door en dan: GENIETEN!!!
Gevonden en contactspray toegepast. Dank voor de tip! Ik zal vanavond kijken of alles het nu goed doetBestla schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 03:08:
[...]
@ksborg
Ga op zoek naar dit in je SL 23
[afbeelding] Wat kontactspray doet wonderen. Draai de 2 potmeters helemaal links en rechtsom en doet dit een paar keer. Onthoud echter goed hoe ze stonden ! Anders blijf je finetunen als je van 33 naar 45 wisselt en vice versa.
Edit: nope. Snelheid varieert nog steeds. Soms heel iets, soms gaat ie ineens een stuk sneller of langzamer. Helaas
Als ie constant blijft ziet het er zo uit (op 45rpm, 33 is eigenlijk niet veel anders). Ben ik dan een onwijze zeikerd of hoort dit echt niet?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=s47fm7Lg5js]
Overigens wisselt ie dus soms ook van snelheid. Dan loopt ie ineens te hard of te langzaam. Niet in dit voorbeeld te zien though.
[ Voor 27% gewijzigd door ksborg op 14-05-2017 20:58 ]
You don't need eyes to see, you need vision
GZ is erg wisselend van kwaliteit, heb er enkele mooie stille platen vandaan, maar veel vol geknetter en andere rommel die er helaas niet uit te wassen is.O88088 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:42:
M'n SL-5 hoor ik ook nietmaarruh, zijn platen geperst door GZ echt zo slecht joh? Veel van m'n platen zijn daar geperst en ik kan geen grote fouten of problemen ontdekken. En als er problemen zijn dan weet ik alsnog niet of het een eenmalig iets is, of dat het misschien bij de opslag van de winkel fout is gegaan.
Dacht gisteren, doe eens gek, de SL1700mk2 weer van zolder gehaald, de Edwards Audio aan de kant en spelen maar.
Qua uiterlijk en techniek een heel andere apparaat, maar wel erg tof ook, en de automatische afslag is wel fijn
Alleen is voor mijn gevoel rechts iets minder hard dan links... al is de ruimte ooo niet optimaal, linker speaker staat iets verder naar voren
Dat kan veel oorzaken hebben. Bij mij is dat vrijwel helemaal opgelost door het element nog beter af te stellen. Azimuth, maar ook een extra spacer tussen het element en de headshell deden wonderen. Kwestie van de manual lezen (soms ben ik gewoon net een peuter: 'zelf doen').KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:17:
[...]
Alleen is voor mijn gevoel rechts iets minder hard dan links... al is de ruimte ooo niet optimaal, linker speaker staat iets verder naar voren
Als je de platenspeler op een pc aan kunt sluiten, kan je met een oscilloscoop-programmaatje ook feitelijk zien hoe de balans tussen beide kanalen is.
Enige wat ik nog kan doen en eigenlijk al eerste had moeten doen, tulpje links en rechts omdraaien
Dan weet ik of het door de ruimte of de speler komt.
Mocht het door de azimuth instelling van je element / headshell komen kun je azimuth eenvoudig afstellen met een spiegeltje... Nu ik er aan denk: die zit meestal ook tussen de make up spullen... Dus mocht je een vrouw / vriendin hebben die zich op maakt is dit het moment waarop dat make up koffertje eindelijk eens echt van pas kan komen!KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:17:
Heb ook al lopen klooien met omdraaien speakers links/rechts en checken of polariteit wel klopt...
Enige wat ik nog kan doen en eigenlijk al eerste had moeten doen, tulpje links en rechts omdraaien
Dan weet ik of het door de ruimte of de speler komt.
Enfin, meestal zit aan de onderzijde van de arm (vlak voor de headshell) een schroefje die je los kunt schroeven.... Nadat deze iets los geschroefd is kun je met behulp van dat (make up) spiegeltje eenvoudig zien of het element recht staat... Daarna kun je met een software scope op de computer gaan finetunen...
Succes!
Zoals in dat filmpje is niet gek. De frequentie van 't lichtnet is niet 100% exact 50Hz, en een kleine fluctuatie daarin (en dat gebeurt constant) veroorzaakt een verschuiving van die stipjes.ksborg schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Gevonden en contactspray toegepast. Dank voor de tip! Ik zal vanavond kijken of alles het nu goed doet
Edit: nope. Snelheid varieert nog steeds. Soms heel iets, soms gaat ie ineens een stuk sneller of langzamer. Helaas
Als ie constant blijft ziet het er zo uit (op 45rpm, 33 is eigenlijk niet veel anders). Ben ik dan een onwijze zeikerd of hoort dit echt niet?
[video]
Overigens wisselt ie dus soms ook van snelheid. Dan loopt ie ineens te hard of te langzaam. Niet in dit voorbeeld te zien though.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De strobo zelf wordt direct door het lichtnet aangestuurd en deze is dus direct onderhevig aan die minieme variaties in de frequentie van het lichtnet. Als je een strobo hebt die zijn knipperfrequentie krijgt uit een generator die onafhankelijk is van de lichtnetfrequentie dan is de beweging waarschijnlijk al veel minder. Er bestaan telefoon strobo apps die de cameraled van je telefoon laten knipperen met een instelbare frequentie. Probeer die app eens en zet hem op de juiste frequentie, en kijk wat je ziet.
En dat een speler bijv 0.1% of zelfs 1% te snel loopt is in praktijk helemaal niet erg, zolang het maar constant is. Dat hoor je niet en daardoor gaat het ook niet "vals" klinken. Dat laatste gebeurt alleen als de snelheidsafwijkingen binnen een enkele omwenteling plaatsvinden, wat wordt gespecificeerd onder wow&flutter.
Een klein verloop in de snelheid over langere tijd is normaal voor spelers zonder quartz lock. Dat komt door temperatuurverschillen en wordt soms ook gespecificeerd onder het kopje "temperature drift". Dus wil je "perfecte" snelheid, dan pas na een minuutje of 5 draaien - of liever 10, of 20
M.a.w. ook als hij heel langzaam verloopt, bijv je stelt de snelheid zo af dat de stipjes stil staan maar een half uur later zie je de stipjes toch weer heel langzaam naar links of rechts bewegen, is dat niet erg. Want dat gaat over een zo lange tijd dat je het niet hoort.
Heb je toch last van het "idee van de bewegende stipjes" (komt bij veel mensen voor
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 15-05-2017 09:40 ]

Shure V15 MK 4: OVP en met originele naald. De naald zou in goede staat moeten zijn, maar ik vertrouw het niet blindelings. Het is de bedoeling een Jico SAS stylus aan te kopen voor dit element maar voorlopig houd ik de cart even opzij.
Spiegel al ooit eens eentje gekocht, wel een flinkercor schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:17:
[...]
Mocht het door de azimuth instelling van je element / headshell komen kun je azimuth eenvoudig afstellen met een spiegeltje... Nu ik er aan denk: die zit meestal ook tussen de make up spullen... Dus mocht je een vrouw / vriendin hebben die zich op maakt is dit het moment waarop dat make up koffertje eindelijk eens echt van pas kan komen!
Enfin, meestal zit aan de onderzijde van de arm (vlak voor de headshell) een schroefje die je los kunt schroeven.... Nadat deze iets los geschroefd is kun je met behulp van dat (make up) spiegeltje eenvoudig zien of het element recht staat... Daarna kun je met een software scope op de computer gaan finetunen...
Succes!
Kanalen omgedraaid, zelfde issue... kan nog kijken of het aan de phonopre ligt. voor mijn gevoel was het met de Rega arm iets minder namelijk.
Standaard bij Rega, die lopen íets sneller.Cap schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:30:
En dat een speler bijv 0.1% of zelfs 1% te snel loopt is in praktijk helemaal niet erg, zolang het maar constant is. Dat hoor je niet en daardoor gaat het ook niet "vals" klinken. Dat laatste gebeurt alleen als de snelheidsafwijkingen binnen een enkele omwenteling plaatsvinden, wat wordt gespecificeerd onder wow&flutter.
Of een draaitafel zonder strobeHeb je toch last van het "idee van de bewegende stipjes" (komt bij veel mensen voor) dan koop je een draaitafel met quartz lock. Die heeft een minieme drift dankzij de quartz oscillator en de stroboscoop van een beetje quartz lock wordt ook aangestuurd door een quartz oscillator, gevolg: geen bewegende stipjes en de drift is ook vrijwel nihil. Dat wil alleen niet zeggen dat de wow&flutter significant beter is hoor, dus de muziek hoeft echt niet zuiverder te klinken. Maar je hebt geen bewegende stipjes meer en dus niet de neiging om de hele tijd obsessief compulsief de pitch control te gaan bijstellen voor perfect stilstaande stipjes.
En daar hebben we het nou net. Hij klinkt bij vlagen echt ontzettend vals. Bij bepaalde instrumenten hoor je dat ontzettend. Eerder was dat niet zo (en stond de stipjes ook goed stilCap schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:30:
Inderdaad, dat ziet er normaal uit voor een Technics draaitafel zonder quartz lock.
De strobo zelf wordt direct door het lichtnet aangestuurd en deze is dus direct onderhevig aan die minieme variaties in de frequentie van het lichtnet. Als je een strobo hebt die zijn knipperfrequentie krijgt uit een generator die onafhankelijk is van de lichtnetfrequentie dan is de beweging waarschijnlijk al veel minder. Er bestaan telefoon strobo apps die de cameraled van je telefoon laten knipperen met een instelbare frequentie. Probeer die app eens en zet hem op de juiste frequentie, en kijk wat je ziet.
Een klein verloop in de snelheid over langere tijd is normaal voor spelers zonder quartz lock. Dat komt door temperatuurverschillen en wordt soms ook gespecificeerd onder het kopje "temperature drift". Dus wil je "perfecte" snelheid, dan pas na een minuutje of 5 draaien - of liever 10, of 20- bijregelen.
M.a.w. ook als hij heel langzaam verloopt, bijv je stelt de snelheid zo af dat de stipjes stil staan maar een half uur later zie je de stipjes toch weer heel langzaam naar links of rechts bewegen, is dat niet erg. Want dat gaat over een zo lange tijd dat je het niet hoort.
Heb je toch last van het "idee van de bewegende stipjes" (komt bij veel mensen voor) dan koop je een draaitafel met quartz lock. Die heeft een minieme drift dankzij de quartz oscillator en de stroboscoop van een beetje quartz lock wordt ook aangestuurd door een quartz oscillator, gevolg: geen bewegende stipjes en de drift is ook vrijwel nihil. Dat wil alleen niet zeggen dat de wow&flutter significant beter is hoor, dus de muziek hoeft echt niet zuiverder te klinken. Maar je hebt geen bewegende stipjes meer en dus niet de neiging om de hele tijd obsessief compulsief de pitch control te gaan bijstellen voor perfect stilstaande stipjes.
Ik verdenk dan toch de snaar zelf. Is dat de originele, of een imitatie? En ik ben het ook eens met wat al gezegd is.ksborg schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Gevonden en contactspray toegepast. Dank voor de tip! Ik zal vanavond kijken of alles het nu goed doet
[video]
Imitatie, denk ik. Vervangen in oktober.Bestla schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:36:
[...]
Ik verdenk dan toch de snaar zelf. Is dat de originele, of een imitatie? En ik ben het ook eens met wat al gezegd is.
Tijdje terug de Lenco L90 via Amazon.de (externe vendor) besteld voor 140 euro. Volgende dag een verzendbevestiging gehad, zou 11 mei aankomen
11 mei kwam en geen pakketje. Ook geen tracking nummer. Bij goed nakijken blijkt het een malafide verkoper te zijn die nooit leverd. Blijkbaar was hrt gekd van de creditcard diezelfde dag al gecrediteerd. Nouja kan gebeuren.
Prijzen waren bij Amazon.de niet goedkoper dan in NL. Dus dan maar de PW van tweakers gebruiken en bij Doublepoint uitkomen voor 223 euro. Betaald met iDeal, levertijd 6 werkdagen ; prima.
Kreeg ik de volgende dag een verzendbevestiging. Ik dacht nog 'lekker vlot!'. Verzending via DHL4You, op afelopen zaterdag tussen 11.00 en 15.00. Ik was zaterdag thuis; maar weer geen pakketje. Kijk ik op de verzendpagina ' ontvanger niet thuis, aflevering eerstvolgende werkdag'
Nouja ok, gebeurt helaas wel vaker met DHL 4 You.
Vandaag kwam het pakketje dan eindelijk binnen. Ik maak de doos open en wat zit er in?
https://doublepoint.nl/au...lp-platenspeler-hout.html
Morgen maar weer aan de telefoon hangen om dit recht te breien. Wat een gezeur om een LP speler
Mooi avontuur jaNotna schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:02:
Tijdje terug de Lenco L90 via Amazon.de (externe vendor) besteld voor 140 euro. Volgende dag een verzendbevestiging gehad, zou 11 mei aankomen
11 mei kwam en geen pakketje. Ook geen tracking nummer. Bij goed nakijken blijkt het een malafide verkoper te zijn die nooit leverd. Blijkbaar was hrt gekd van de creditcard diezelfde dag al gecrediteerd. Nouja kan gebeuren.
Prijzen waren bij Amazon.de niet goedkoper dan in NL. Dus dan maar de PW van tweakers gebruiken en bij Doublepoint uitkomen voor 223 euro. Betaald met iDeal, levertijd 6 werkdagen ; prima.
Kreeg ik de volgende dag een verzendbevestiging. Ik dacht nog 'lekker vlot!'. Verzending via DHL4You, op afelopen zaterdag tussen 11.00 en 15.00. Ik was zaterdag thuis; maar weer geen pakketje. Kijk ik op de verzendpagina ' ontvanger niet thuis, aflevering eerstvolgende werkdag'.
Nouja ok, gebeurt helaas wel vaker met DHL 4 You.
Vandaag kwam het pakketje dan eindelijk binnen. Ik maak de doos open en wat zit er in?
https://doublepoint.nl/au...lp-platenspeler-hout.html
Morgen maar weer aan de telefoon hangen om dit recht te breien. Wat een gezeur om een LP speler
Verwijderd
Kijk dat wist ik dus niet, super! Zo leer ik toch telkens weer wat nieuwsCap schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:32:
Een direct drive motor hoor je helemaal niet. Dat is een zeer laagtoerige motor, er is immers geen overbrenging. De frequentie zit gezien de lage amplitudes (volumes) dus quasi in het onhoorbare gebied
Wat jij bij je Q3 hoort is geen motorgeluid maar het zachte zoemgeluid van de tranformator, de 50Hz trilling van het lichtnet, net als bij andere apparaten als versterkers, tuners etc. Als het goed is hoor je het zachte gezoem al zodra je de power knop aan zet.
Afhankelijk van de kwaliteit en staat van de transformator hoor je het op een afstandje (niet zo goed), of alleen zachtjes van echt vlakbij (acceptabel), of alleen als je je oor op de behuizing legt of in het allerbeste geval helemaal niet.
Omdat de omkapseling van de trafo (meestal een metalen strip) de windingen niet meer 100% stevig omsluit krijgen de windingen de kans om te gaan trillen. Dat is op zich ook nog wel voor 95% te verhelpen door die strip op nieuw te fixeren met een goede epoxyhars o.i.d.
Wat je verder hoort bij het afspelen van de plaat (als je trafo in orde is en niet enorm bromt c.q. netjes ontkoppeld is van de rest van het apparaat) is niet de motor maar rumble van de plaat zelf en van het plateaulager, die als contactgeluid aan de naald worden doorgegeven en enorm versterkt. Als je het plateau zelf hoort draaien via de lucht (dus zonder de naald op de plaat, versterker uit) is er iets enorm mis met je plateaulager.
De hoogtoerige motortjes van een belt drive hoor je wel met het blote oor als je een beetje in de buurt van de motor komt. Maar ook daar heb je grote (al dan niet exemplarische) verschillen in kwaliteit.
De speler is al even open geweest en zag er op wat uitgedroogd vet goed uit. De arm ging alleen niet meer heen en weer, de snaar van het armtransport was versleten. Vandaag kwam de vervangende snaar binnen en nadat ik deze heb geplaatst en vers vet op de juiste plekken heb aangebracht heb ik de speler opgestart. Hij werkt nu naar behoren maar de naald is hoorbaar versleten. Als vervanger een AT-311EP besteld, als het meezit komt deze aankomend weekend binnen.
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Gaaf ding! Beetje modern/futuristisch vintageWimmel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:13:
Het heeft een paar maanden geduurd maar mijn bod is uiteindelijk geaccepteerd. Ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een Sony PS-FL99.
[afbeelding]
https://www.discogs.com/2...gic-Friend/release/479066
https://www.discogs.com/T...ht-Is-Over/release/123472
https://www.discogs.com/C...I-Like-You/release/148738
Inderdaad, ik zag hem voor het eerst in januari. Het enige wat ik toen wist was dat hij niet werkte. Ik heb toen een bod gedaan van 80 euro en daar heeft de oude eigenaar lang over na moeten denken. Wellicht is hij er in de tussentijd achtergekomen dat niemand anders interesse had in een speler met een onbekend defect.Cap schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:28:
Wow, dat was toch ergens in januari ofzo? De aanhouder wint.Gefeliciteerd, mooi ding. Echt een buitenbeentje met die schuiflade, tiptoetsen en programmeerfunctie.
Discogs
Mooi man!Wimmel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:13:
Het heeft een paar maanden geduurd maar mijn bod is uiteindelijk geaccepteerd. Ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een Sony PS-FL99.
De speler is al even open geweest en zag er op wat uitgedroogd vet goed uit. De arm ging alleen niet meer heen en weer, de snaar van het armtransport was versleten. Vandaag kwam de vervangende snaar binnen en nadat ik deze heb geplaatst en vers vet op de juiste plekken heb aangebracht heb ik de speler opgestart. Hij werkt nu naar behoren maar de naald is hoorbaar versleten. Als vervanger een AT-311EP besteld, als het meezit komt deze aankomend weekend binnen.
[afbeelding]
Two can play that game

Sony PS-FL7, tonearm riempje vervangen en gaan
Thanx for sharing!!
En ff doorklikken naar de cartoons over crate digging
Hoeveel ben je voor zoiets kwijt nu?Wimmel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:13:
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Echter vond ik mijzelf vandaag in een kringloop of 2 en toen even door het vinyl gesnuffeld. Tis niet veel, maar het is een begin!
Paar verzamelalbums. Op die á gogo plaat ga ik heerlijk stofzuigen denk ik.

Tweetal klassiek (met dank aan Fantasia 2000 erg fan van Rhapsody in Blue)

En de 2 waar ik het meest zin in heb.

Voor zover ik kon beoordelen zag het vinyl er goed uit, maar dat gaan we nog wel horen. Mocht ik besluiten dat vinyl niet voor mij is, dan heb ik een vriend die daar nog wel gelukkig van wordt. Ondertussen lekker een wantlist bouwen op Discogs. Wordt vervolgd dus!
Leuk die wantlist feature, alleen is die bij mij al 1000+ items... En elke keer krijg ik het voor elkaar om dingen te kopen die niet op de wantlist staan.Micktator schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:12:
Na lang getwijfeld te hebben ook met vinyl te beginnen, door een toevalletje besloten daar toch maar mee te beginnen. Opa&Oma gaan binnenkort verhuizen en nou hoorde ik dat een oom van mij een stapel LP's had meegenomen. Waar LP's zijn is meestal ook een platenspeler , dus daar moet ik zaterdag nog even opa voor ondervragen. Mocht het óf een fabeltje zijn óf een baggerding zijn, dan pluk ik wel een tweedehandsje uit het internet of een kringloop Een versterker met phonoingang (Techincs SU-V470) en capabele speakers (Philips FB820, lelijk, groot, maar klinken zeker niet slecht) heb ik al dus heel moeilijk kan het niet meer zijn.![]()
Echter vond ik mijzelf vandaag in een kringloop of 2 en toen even door het vinyl gesnuffeld. Tis niet veel, maar het is een begin!
Paar verzamelalbums. Op die á gogo plaat ga ik heerlijk stofzuigen denk ik.![]()
[afbeelding]
Tweetal klassiek (met dank aan Fantasia 2000 erg fan van Rhapsody in Blue)
[afbeelding]
En de 2 waar ik het meest zin in heb.Vooral Simon en Garfunkel gaat er altijd wel in.
[afbeelding]
Voor zover ik kon beoordelen zag het vinyl er goed uit, maar dat gaan we nog wel horen. Mocht ik besluiten dat vinyl niet voor mij is, dan heb ik een vriend die daar nog wel gelukkig van wordt. Ondertussen lekker een wantlist bouwen op Discogs. Wordt vervolgd dus!
De speler: €80,-
Nieuwe snaar: €5,65
Nieuw element: €40,89
Smeermiddelen €2,- (ooit voor een wat groter bedrag een voorraad aangelegd van de meestgebruikte soorten)
Subtotaal: €128,54 en een paar uur werk.
Ik heb zojuist nog een investering ter waarde van €21,65 gedaan, een volgende keer zal ik vergezeld van foto's laten zien wat je daarvoor terugkrijgt...
Discogs
Ja, dat is het eeuwige gevaar, maar lijkt me vooral nuttig als je bij een verkoper nog even snel een LPtje uit je wantlist kan toevoegen, als je daar toch al gaat bestellen.Edwin__ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:13:
[...]
Leuk die wantlist feature, alleen is die bij mij al 1000+ items... En elke keer krijg ik het voor elkaar om dingen te kopen die niet op de wantlist staan.
Ja het tikt snel aan maar het is het zeker waard. Ben heel benieuwd naar de onthulling van die €21,65 investering, het eerste waar ik aan denk zijn de phono kabels maar dat zal wel niet...Wimmel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:31:
[...]
Smeermiddelen €2,- (ooit voor een wat groter bedrag een voorraad aangelegd van de meestgebruikte soorten)
Subtotaal: €128,54 en een paar uur werk.
Ik heb zojuist nog een investering ter waarde van €21,65 gedaan, een volgende keer zal ik vergezeld van foto's laten zien wat je daarvoor terugkrijgt...
Vind dat eigenlijk wel meevallen. Uiteindelijk zijn het wel allemaal kleine kostenWimmel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:31:
[...]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Welkom!Micktator schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:12:
Na lang getwijfeld te hebben ook met vinyl te beginnen, door een toevalletje besloten daar toch maar mee te beginnen. ...... Ondertussen lekker een wantlist bouwen op Discogs. Wordt vervolgd dus!
En ik verzeker je dat er nog veel albums zullen volgen als je de smaak te pakken hebt. Misschien volgen er ook nog nieuwe elementen, kabels en andere upgrades van je platenspeler. Ik ben benieuwd. Post vooral ook foto's van je setup, als je een speler hebt. Altijd leuk voor ons.
Discogs is natuurlijk een prachtige bron van informatie en vinyl. Maar ga zeker ook eens langs bij een platenbeurs en snuffelmarkt. Ook daar zijn ook hele leuke items te vinden. Waarschuwing: spreek vooraf, al is het maar voor jezelf, een budget af. Doe je dat niet, dan loop je helemaal leeg op het zwarte goud
Ik kan een Cambridge 540 krijgen, echter de voeding is weg.
Kan ik daar een willekeurige 12V wissel/0.5A voeding opzetten?
Of is er wel iets van aarding nodig?
Ik vraag dit omdat ik op die cambridge een turntable ground zie zitten.
[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 18-05-2017 10:38 ]
leuk leuk! Ga je geen spijt van krijgen. Pas je wel op voor Discogs? Je kunt jezelf nogal kwijtraken daar.Micktator schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:12:
Na lang getwijfeld te hebben ook met vinyl te beginnen, door een toevalletje besloten daar toch maar mee te beginnen.
En je portemonnee ook
Ik vind dat juist wel heel erg meevallen. Laatst echt een paar prachtige albums gekocht. De duurste daarvan was 4 Euro. Juist nieuw vinyl kopen vind ik gevaarlijk. Best leuk allemaal, maar 20+ Euro per album is wel vrij prijzig. Voor nieuwe albums heb ik het over, voor re-releases probeer ik vaak toch wel een oudje te vinden in goede staatJasphur schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:50:
[...]
leuk leuk! Ga je geen spijt van krijgen. Pas je wel op voor Discogs? Je kunt jezelf nogal kwijtraken daar.
En je portemonnee ook![]()
En sinds ik een Discogs verkoper heb gevonden die bij mij in het dorp woont (en best wel vaak leuk spul heeft), is dat ook wel weer makkelijk. Krijg zelfs korting als ik het kom ophalen
Ik ga zeker niet alles van Discogs plukken, vind het veel te leuk om door zo'n bak te woelen. Budget kan geen kwaad neeVintage1967 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:37:
[...]
Welkom!
En ik verzeker je dat er nog veel albums zullen volgen als je de smaak te pakken hebt. Misschien volgen er ook nog nieuwe elementen, kabels en andere upgrades van je platenspeler. Ik ben benieuwd. Post vooral ook foto's van je setup, als je een speler hebt. Altijd leuk voor ons.
Discogs is natuurlijk een prachtige bron van informatie en vinyl. Maar ga zeker ook eens langs bij een platenbeurs en snuffelmarkt. Ook daar zijn ook hele leuke items te vinden. Waarschuwing: spreek vooraf, al is het maar voor jezelf, een budget af. Doe je dat niet, dan loop je helemaal leeg op het zwarte goud.
Nou ben ik van gewoonte iemand die graag veel voor weinig heeft, dus ik zoek meestal stevig door wat meestal nog wel een betere deal oplevert. En aangezien mijn muzieksmaak vooral bestaat uit "oude" muziek zijn er zat leuke oude platen voor een prikkie te krijgen.Jasphur schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:50:
[...]
leuk leuk! Ga je geen spijt van krijgen. Pas je wel op voor Discogs? Je kunt jezelf nogal kwijtraken daar.
En je portemonnee ook![]()
Echter wat ik merk als je naar marktjes gaat... Je komt met van alles thuis, maar eigenlijk vrijwel nooit iets van de Wantlist
In de loop der jaren krijg je dan ook een hoop dubbel en die wil ik nu verkopen.
A.s. zaterdag is bij mij in de straat braderie en ik ga daar voor mijn deur staan met mijn dubbele lp’s.
Het vinyl van bijna alle lp's is in zeer goede staat
Een volle krat met lp’s voor 2 en 3 euro, daarin zitten o.a. OMD, Gruppo Sportivo, Robert Palmer, Joe Jackson, Sade, Lipps Inc, Donna Summer, Police, Madness, Heaven 17, Lou Reed, Commodores live, Alison Moyet, Everly Brothers, Level 42, Elton John, Communards, Rose Royce, van Kooten en de Bie, Mike Oldfield, George Michael, Earth, wind and fire, Doe maar en nog veel meer
En een volle krat met wat duurder spul van 4 tot 20 euro , met daarin: Marvin Gaye, Supertramp, Glenn Gould, Curtis Mayfield, Grace Jones, Prince, Dave Brubeck, Kraftwerk, U2, Anne Clark, The Pixies, The Cure, Talk Talk, Springsteen, Queen, New Order, Peggy Lee, Elvis, ELO, Tracy Chapman, Dire Straits, Michael Jackson, Beatles, Simple Minds, Ultravox, Art of Noise, David Bowie en nog veel meer
Het is in de Weimarstraat in Den Haag t.h.v. 312. Ik ben er van 8.00 tot 12.00 uur Als je in de buurt woont kom gerust langs!
Op zich wel, maar op een gegeven moment, als je wat meer tweedehands titels hebt, dan gaat die lol er bij de gemiddelde tent tegenwoordig wel snel af wat betreft dat woelen. Elke keer weer dezelfde standaardtitels (slechte muziek waarop bijna niemand zit te wachten, en als het niet is heb je ze al), prijzen aan de hoge kant en kom je dan een keer echt wat leuks tegen bij dan betaal je meteen wel heel veel voor wat welbeschouwd toch een niet zo heel zeldzame oude meuk lp is met net teveel tikjes e.d. De prijs van de hype.Micktator schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:17:
[...]
Ik ga zeker niet alles van Discogs plukken, vind het veel te leuk om door zo'n bak te woelen. Budget kan geen kwaad nee
1 x Keane - Hopes and Fears (12" Vinyl) (€24.00)
Release Date 04 August 2017 €24.00
Origineel is uit 2004 en nergens meer voor een schappelijke prijs te krijgen aangezien het een oplage van 1000 stuks was oid(zijn nu 300 euro
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 18-05-2017 19:53 ]
Je hebt misschien nog wel wat liggen. Oud modem, wifi router, netwerk switch, weet ik wat voor andere afgedankte apparaten...? Kwestie van even de specs op de voeding checken.
[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 18-05-2017 20:12 ]
Omdat het AC is en dat is iets lastiger. DC is wat je overal bij krijgt, maar dat sloopt de amp.Cap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:09:
Hoezo? Any 12V 500mA (of meer mA) will do? Er staat wel "use supplied PSU only!" maar ik zou niet weten waarom. Tenzij ze bedoelen dat ie speciaal low noise is (geloof ik niks van, in die prijsklasse is het vast zo'n ultracheap made in china switching power supply stekkergevalletje, de connector is ook standaard).
Je hebt misschien nog wel wat liggen. Oud modem, wifi router, netwerk switch, weet ik wat voor andere afgedankte apparaten...? Kwestie van even de specs op de voeding checken.
[afbeelding]
Dus zeer zeker niet any 12V....
Ah stom van mij, AC naar AC, natuurlijk. Maar dat is toch ook goed te krijgen?maartend schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:18:
[...]
Omdat het AC is en dat is iets lastiger. DC is wat je overal bij krijgt, maar dat sloopt de amp.
http://www.elektronicawer...voeding_12v_500ma/details
Deze ken ik. Maar ik zoek een goede voeding. Zeker niet met het trafoblok aan de stekkergedeelte en dan ook nog liefst 1A. Voor een beetje leuke prijs.Cap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:21:
[...]
Ah stom van mij, AC naar AC, natuurlijk. Maar dat is toch ook goed te krijgen?
http://www.elektronicawer...voeding_12v_500ma/details
Iets als dit http://www.elektronicawer...oeding_24v_1000ma/details
Maar dan 12V
[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 18-05-2017 20:25 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Thnx. Enige criterium gaat dan zijn ; 1A en blok los van stekkerdoos.kraats schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:48:
@maartend Een AC-voeding hoeft geen 'goede' voeding te zijn, maar alleen een domme trafo. Alle elektronica om er een mooie voedingsspanning van te maken zit al in het apparaat zelf
Ja, zó gaat het inderdaad wel lastiger worden ja.maartend schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:57:
[...]
Thnx. Enige criterium gaat dan zijn ; 1A en blok los van stekkerdoos.
Deze dan maar, 12VAC 2500mA, 18 euro?
http://www.tmoespot.nl/in...10000273&aid=6507&lang=nl
Omdat ik iets wil overhouden. Dus 800mA zou me ook goed zijn. Maar als er 500 wordt gevraagd, zit k er graag de helft boven. 2.5 is gelijk wel erg groot.But thnxCap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:30:
[...]
Ja, zó gaat het inderdaad wel lastiger worden ja.Waarom per se 1A als de specificatie 0.5A is?
Edit, oh, is maar 2A.
Ach, ik kom er wel.
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 18-05-2017 21:47 ]
Die zou ik niet nemen... Die heb ik ook besteld gehad bij tmoespot.nl... Bleek bij aankomst hier thuis een standaard AC - DC voeding te zijn die door tmoespot wordt omgebouwd tot AC naar AC voeding... De mijne brande binnen enkele minuten al door nadat ik 'm in gebruik had genomen bij een mini mengpaneel die ook een AC naar AC voeding nodig had...Cap schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:30:
[...]
Ja, zó gaat het inderdaad wel lastiger worden ja.Waarom per se 1A als de specificatie 0.5A is?
Collega op het werk (elektrotechniek docent) er naar laten kijken, knullig en verkeer omgebouwd... Kan meerdere spanningen leveren, maar het handeltje van de knop wordt weggehaald (lees: weggesneden tot net onder de plastic behuizing van de voeding) waardoor de spanning omzetten niet meer mogelijk is... Over de schakelaar heeft de beste man een sticker geplakt van zijn eigen zaak zodat het niet opvalt... Een echte afrader dus en dat is best jammer, aangezien het een echte A-merk voeding is die, mits gewoon AC - DC gelaten was een aanrader zou zijn geweest (goede opbouw + kwaliteit)..
Bij ons in Venray in het centrum is nog een elektronica zaak die er één heeft liggen van een bekend merk (ik meen MW (Mean Well voluit als ik mij niet vergis)) volledig AC naar AC fabriek af... Die zijn het veiligst... Had ook een hoog vermogen als ik mij niet vergis... Prijs weet ik zo niet meer, zal wel iets van rond de € 20,- zijn...maartend schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:23:
[...]
Deze ken ik. Maar ik zoek een goede voeding. Zeker niet met het trafoblok aan de stekkergedeelte en dan ook nog liefst 1A. Voor een beetje leuke prijs.
Iets als dit http://www.elektronicawer...oeding_24v_1000ma/details
Maar dan 12V
Mocht je interesse hebben moet je ze even bellen, daar deze winkel vreemd genoeg nog geen website heeft... Contact gegevens:
Ma's service onderdelen Venray
De Bleek 32
5801MD Venray
Provincie: Limburg
Telefoonnummer: 0478-588120
[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 19-05-2017 00:14 ]
Wimmels blog: Vinylopnamen met de Behringer UFO202
Discogs
Deze week contact gehad met Doublepoint, waar ik de speler had besteld. Ik had ene retourlabel gekregen van ze en heb de ION Max weer geretourneerd. Vervolgens krijg ikt e horen dat 'ze eerst het pakket willen inspecteren alvorens ze de Lenco versturen naar mij'
Daar was ik het niet geheel mee eens, en dat heb ik ze ook gemeld middels mail. Ook een shopreview op Tweakers achtergelaten.
Doublepoint heeft mij vervolgens vanochtend gebeld.
Ze waren not amused dat ik een negatieve shopreview had achtergelaten en vroegen de reden hierachter (want Klanteservice had ik op zeer slecht gezet, wat 'niet eerlijk was' )
Toen ik aangaf dat hij het zich vooral niet persoonlijk moest aantrekken, dat hij heel netjes was in zijn communicatie, maar dat Klantenservice voor mij toch iets anders betekende; werd het andere koek
Lang verhaal kort; Ter compensatie wilde ze mijn een TEAC TB-300 sturen ipv de Lenco L-90. Hoewel dat qua hardware zeker een upgrade is, is de Cherry kleur van dat model gewoon compleet niet passend bij de rest van de dingen. Dat was ook één van de redenen om de L90 te kiezen. Dus zodoende krijg ik nu een L90 opgestuurd met een accessoires pakket, verzonden via PostNL op mijn verzoek.
Prima
En ja de audiofielen zullen nu wel roepen 'zonde dat je die TEAC niet genomen hebt!', maar ik heb een vrouw waar ik rekening mee moet houden en die vindt de cherry uitvoering van die TN-300 niet mooi. Dan houdt het ook op
Wat is daar dan eigenlijk mis mee? Althans ik neem aan dat je bedoelt dat ze even willen kijken of ze de geleverde waar in goede orde van je terug ontvangen.Notna schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:04:
Dus, het verhaal van de platenspeler continues
Deze week contact gehad met Doublepoint, waar ik de speler had besteld. Ik had ene retourlabel gekregen van ze en heb de ION Max weer geretourneerd. Vervolgens krijg ikt e horen dat 'ze eerst het pakket willen inspecteren alvorens ze de Lenco versturen naar mij'
Daar was ik het niet geheel mee eens, en dat heb ik ze ook gemeld middels mail. Ook een shopreview op Tweakers achtergelaten.
Eerst de waar in goede staat terug en dan vervolgens een ander gewenst model sturen lijkt me geen onredelijke handelswijze, ondanks dat er ook wel winkels zijn die dingen ongezien omruilen en dan het verlies zelf nemen (lees, de gemaakte kosten van de door de koper beschadigde artikelen uitmiddelen in de verkoopprijs van de artikelen, want het geld moet ergens vandaan komen).
Verder gewoon negeren die vrouw.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 19-05-2017 10:44 ]
Wat er onredelijk aan is, is dat ik de Lenco besteld had (223 euro) en de ION Max (79 euro) toegestuurd heb gekregen. Vervolgens willen ze dus eerst dat ik het terugstuur én dat ze het controleren voordat ze het bestelde artikel mij doen toekomen. Dat is geen service imoCap schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Wat is daar dan eigenlijk mis mee? Althans ik neem aan dat je bedoelt dat ze even willen kijken of ze de geleverde waar in goede orde van je terug ontvangen.
Eerst de waar in goede staat terug en dan vervolgens een ander gewenst model sturen lijkt me geen onredelijke handelswijze, ondanks dat er ook wel winkels zijn die dingen ongezien omruilen en dan het verlies zelf nemen (lees, de gemaakte kosten van de door de koper beschadigde artikelen uitmiddelen in de verkoopprijs van de artikelen, want het geld moet ergens vandaan komen).
Verder gewoon negeren die vrouw.En ach, ik vermoed dat het allemaal niet erg veel zal schelen, van het verschil in de hardware moet je je echt niet teveel voorstellen in die prijsklasse.
In ander 'nieuws': volgende week vakantiegeld! Lekker shoppen tijdens hemelvaart! Jottum
Ik snap je frustratie wel, heb dit ook een keer gehad met een computerkast. Model A besteld, model B geleverd gekregen. Moest ik eerst model A terugsturen en wachten tot hij in ontvangst was genomen voordat ze model B wouden opsturen. Resultaat: een week langer wachten voordat de boel in elkaar konNotna schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:52:
[...]
Wat er onredelijk aan is, is dat ik de Lenco besteld had (223 euro) en de ION Max (79 euro) toegestuurd heb gekregen. Vervolgens willen ze dus eerst dat ik het terugstuur én dat ze het controleren voordat ze het bestelde artikel mij doen toekomen. Dat is geen service imo
Er zullen nog wel bedrijven zijn die wel meteen een vervanger opsturen. Maar ik ben bang dat de meeste teveel vervelende ervaringen hebben gehad met mensen die hier misbruik van maken (meld product A aan als verkeerd, ontvang product B en hou product A ook, bijvoorbeeld). Ik weet nog wel dat ik vroeger de servicedesk van Logitech had geraadpleegd omdat mijn bluetooth toetsenbord echt niet wou functioneren, na een verlengkabeltje dat niet werkte stuurde ze me gewoon een compleet nieuw toetsenbord op
blaap
Dit topic is gesloten.
![]()