Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.368 views

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

masauri

aka qwybyte

Heeft iemand al ooit vinyl van dit label in handen gehad?
http://teamrock.com/featu...l-thats-reinventing-vinyl
(zie ook de afbeeldingen in de lightbox)

Zien er wel mooi uit, afspeelkwaliteit is iets anders natuurlijk.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48
Vraagje have voeding Cambridge 540P.

Er moet een 12.5V AC op, ik kan een 13.8V krijgen. Zou ik dat aandurven?

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 18:39
masauri schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:59:

Ziet er inderdaad wel gelikt uit.
Maar eeuuhhhh, scheermesjes met het vinyl meedrukken ? Loszittend buskruit ?
Lijkt me toch heel wat stabiliteits issues tijdens playback te kunnen veroorzaken.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:59
Malignant schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Lijkt me toch heel wat stabiliteits issues tijdens playback te kunnen veroorzaken.
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar ik vraag me ook af hoe dik die schijfjes met graankorrels zijn. Dan moet je VTA wel gebruiken volgens mij. En misschien zijn de korrels eerst geplet, dat kan ik natuurlijk niet zien. Maar er zitten zeker gave exemplaren tussen.

Ik bedenk net: hoe lang zou een Crosley er over doen om bij de scheermesjes of het buskruit te komen :+ .?

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

blaatschaaap

schaap

masauri schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:59:

Zelf nog niet in handen gehad maar dat ziet er wel erg gelikt uit :9~

blaap

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-11 16:21
maartend schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:03:
Vraagje have voeding Cambridge 540P.

Er moet een 12.5V AC op, ik kan een 13.8V krijgen. Zou ik dat aandurven?
Ik zou dat niet doen... De phono preamp is niet op deze verhoogde spanning ingericht en kan hierdoor defect gaan (hij vereist 12V AC spanning)... Andersom ook: een iets lagere spanning kan er ook voor zorgen dat de phono preamp of de voeding stuk gaat (door het lagere voltage trekt het apparaat, als ik het goed begrepen heb, een hogere amperage dan gebruikelijk waar zowel de phono preamp als de voeding uit eindelijk niet tegen kan en defect raakt)...

Ik zou een 12V AC 1500mah voeding erbij zoeken... Die leveren de beste winst op...

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 19-05-2017 15:21 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Malignant schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Een plaat draait toch niet zo hard, dat je dat echt gaat merken?
Ik hoor niet eens dat de plaat langzaam op en neer gaat. Dan zal dit ook wel meemaken.

Ik blijf er wel van overtuigd dat gewoon zwart vinyl het beste klinkt.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Jelte schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Een plaat draait toch niet zo hard, dat je dat echt gaat merken?
Ik hoor niet eens dat de plaat langzaam op en neer gaat. Dan zal dit ook wel meemaken.

Ik blijf er wel van overtuigd dat gewoon zwart vinyl het beste klinkt.
Eens! Ik had er gisteren m'n witte Kygo LP opliggen en je hoort toch een soort van surface noise die je bij zwarte (in de meeste gevallen) niet hebt.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20

Wimmel

Hello

Vandaag kwam mijn bestelling van €21,65 binnen:

Polijstpasta en pads.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OweOujBm7ckBka3KqRaN02o9/medium.jpg

En wel hierom, er zitten nogal wat krassen op het venster die afbreuk doen aan deze mooie speler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DxBO348aopw7rxUZma2K07QW/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mil5AAL6gQGmPVNgZBhK9Dc7/medium.jpg

Omdat ik het effect op het zwarte deel niet kan voorspellen heb ik deze uit voorzorg afgeplakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qKPJvMjSIgVUS2WWLCoHNCPz/medium.jpg

En een uurtje later...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jSoSPMfd3OrXGiSVyl3uTnhx/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CQ9Qs7qLTv3UhStGR1toemoG/medium.jpg

Afgezien van 1 diepe kras heb ik alles aardig weten weg te poetsen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Wimmel op 19-05-2017 19:43 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:50
I know het is hier geen 9gag maar deze vond ik wel grappig. Fijn weekend allemaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rxe4U68sMJKeMWbsIm9YfojK/full.jpg

En is er iemand die mij aan deze plaat kan helpen? Ik wil deze erg graag aan mijn vriendin geven voor ons zoveel jaar samen zijn binnenkort.

https://www.discogs.com/V...manns-Film/release/959515

[ Voor 43% gewijzigd door Jasphur op 19-05-2017 20:47 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:31
Afgezien van 1 diepe kras heb ik alles aardig weten weg te poetsen 8)
Ziet er goed uit! Waar heb je die polijst pasta gekocht? Heb je een linkje voor me?

Ga dit weekend trouwens nog even je Behringer - Cambridge audio vergelijking beluisteren, leuk idee!

• Wimmel

Wimmel

Hello

De pasta heb ik bij polijstweb.nl vandaan.

Discogs

• musicfreak
Puur op het oog heb ik het idee dat de headshell van mijn Technics SL-D2 platenspeler wat scheef in de arm zit, en ik wil graag zekerheid om te voorkomen dat mijn naald ongelijkmatig slijt. In dit topic vond ik hierover al heel wat info maar ik heb toch nog wat vragen. :)

Mijn arm heeft twee schroefjes bij de SME connector zitten, dus ik kan de SME aansluiting stellen. Echter hoe kom je met een schroevendraaier bij die schroefjes? Schuin gaat niet werken lijkt me... Of moet dat met een mini schroevendraaiertje?

Als ik gebruik maak van een spiegeltje, moet deze dan op de draaitafelmat leggen? En dan lijkt met me vooral de kunst om er loodrecht op te kijken anders kan je niet goed zien of het element recht staat. Toch?

Alternatief voor het spiegeltje is nog het plakken van een potlootvulling op de headshell en legoblokjes. Mooi verzonnen @Vintage1967!

Andere afstel vraag:
InflatableMouse schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:28:
Ik heb onlangs zelf azimuth getest en afgesteld (samen met alle andere instellingen die van belang zijn) en ik heb het met een splinternieuwe test LP gedaan (HiFi News). Ik heb naast 'gewoon' luisteren ook opgenomen en dB's gemeten wanneer dat van belang was (overhang, hoek, AS, azimuth).
Is azimuth het afstellen van de headshell door er aan te draaien? De hoek stel je met een protrector in, maar de as?

Dan nog heel iets anders, het stofvrij maken van LP's. Bij Hifi studio 79 vond ik een aantal types. Ik heb nu een borstel wat Tonar verkoopt als de neostatic brush. Vandaag heb ik op een rommelmarkt voor 50 cent :P een variant hierop gekocht, nog nieuw in verpakking.Betreft de Allsop Carbonoptic, met naast koolstof ook optische vezels, wat dat ook moge zijn. Misschien kwam de CD net op en dat ze het wel hip vonden klinken? Op de verpakking staat iig niet wat deze vezels toevoegen.
Wel viel me iets anders anders op, nl. de waarschuwing om de borstels nooit met je vingers aan te raken, omdat het natuurlijke vet van je huid de werking van de borstel nadelig zou beïnvloeden. Laat ik nou elke keer de borstel reinigen door er met mijn vingers overheen te gaan. Hmm... Kan je die borstels ontvetten door ze in een sopje te leggen ofzo?

Hier in het topic las ik ook goede verhalen over borstels met een combinatie van fluweel en koolstof haren, dus die wil ik ook eens proberen. Op de eerder genoemde webpagina zie ik de Tonar Dust jocky en Dust away staan. Maar waar die twee in verschillen, geen idee...

• rcor
musicfreak schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:01:

Dan nog heel iets anders, het stofvrij maken van LP's. Bij Hifi studio 79 vond ik een aantal types. Ik heb nu een borstel wat Tonar verkoopt als de neostatic brush. Vandaag heb ik op een rommelmarkt voor 50 cent :P een variant hierop gekocht, nog nieuw in verpakking.Betreft de Allsop Carbonoptic, met naast koolstof ook optische vezels, wat dat ook moge zijn. Misschien kwam de CD net op en dat ze het wel hip vonden klinken? Op de verpakking staat iig niet wat deze vezels toevoegen.
Wel viel me iets anders anders op, nl. de waarschuwing om de borstels nooit met je vingers aan te raken, omdat het natuurlijke vet van je huid de werking van de borstel nadelig zou beïnvloeden. Laat ik nou elke keer de borstel reinigen door er met mijn vingers overheen te gaan. Hmm... Kan je die borstels ontvetten door ze in een sopje te leggen ofzo?

Hier in het topic las ik ook goede verhalen over borstels met een combinatie van fluweel en koolstof haren, dus die wil ik ook eens proberen. Op de eerder genoemde webpagina zie ik de Tonar Dust jocky en Dust away staan. Maar waar die twee in verschillen, geen idee...
Ik zou deze niet in een sopje leggen... Daar zijn de borstels niet opgemaakt volgens mij... Maar het verschil tussen de Dust Jocky en de Dust Away zie ik ook niet...

De borstel wordt onder veel merknamen verkocht en ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan als ik jou was.... Hier gaat hij voor 16,95 over de toonbank, zonder merknaam bedrukking: https://www.4yro.nl/a-446...rbon-fibre-combi-borstel/

Op de mega CD / DVD / platen beurs in Utrecht doet die borstel 10 a 12 euro, zonder merknaam erop...

• ksborg
Vandaag even bij de Ikea geweest voor een Eket kastje (nét iets kleinere afmetingen dan Expedit/Kallax, maar m.i wat stijlvoller) en een kistje dat iemand hier al eens had gepost. Leuke combi zo. Kistje misschien nog grijs schilderen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xDofxJC.jpg

Geen aanrader als je hoge (goede kwaliteit) plastic beschermhoezen gebruikt. Dan past het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door ksborg op 20-05-2017 20:51 ]

• Wimmel

Wimmel

Hello

Heeft iemand toevallig de Sony YFSC-16 test elpee in huis? Mijn naald landt soms op de verkeerde plek (in een track ipv tussen de tracks) en volgens de service manual is dit alleen correct af te stellen met voornoemde testplaat.

Discogs

• musicfreak
rcor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:02:
[...]
De borstel wordt onder veel merknamen verkocht en ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan als ik jou was.... Hier gaat hij voor 16,95 over de toonbank, zonder merknaam bedrukking: https://www.4yro.nl/a-446...rbon-fibre-combi-borstel/

Op de mega CD / DVD / platen beurs in Utrecht doet die borstel 10 a 12 euro, zonder merknaam erop...
Dank! Nu je het zegt zie ik hem ook bij Planete disque voor 14 euro, daar bestel ik 'm wel een keer mee als ik weer hoezen nodig heb. Tenzij ik eerder op de platenbeurs kom.
Ik heb trouwens ook nog zo'n Mobile fidelity borstel liggen, dat was ik haast vergeten. Ik vond het vooral lastig om het verzamelde stof weer van de borstel af te krijgen maar ik lees nu de tip om dat met een tandenborstel te doen. Dat huidvet is dus blijkbaar toch nadelig.

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 21-05-2017 06:26 ]

• maartend
Zo'n platenborstel heb ik gewoon bij Ali besteld. Is gewoon dezelfde, enkel geen merk er op

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
maartend schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:08:
Zo'n platenborstel heb ik gewoon bij Ali besteld. Is gewoon dezelfde, enkel geen merk er op
Linkje? Zie hem er zelf namelijk niet zo snel bij staan.

"Better ask questions before you shoot"

• maartend
Chocovla schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Linkje? Zie hem er zelf namelijk niet zo snel bij staan.
Heb hem al even en werkelijk totaal geen idee meer. Weet zelfs de zoekopdracht niet meer. Zit me net te bedenken, kan ook Chinese Ebay zijn geweest.

• ksborg
Als je op Ebay zoekt op "Record brush" kom je er wel een aantal tegen voor rond de 4-5 dollar

• musicfreak
Dank voor het meezoeken! Op Aliexpress vind ik geen combiborstel, de carbon borstel kost er 3,50. Als ik een zoekopdracht op Ebay uitvoer (wereldwijd, gesorteerd op prijs incl verzendkosten) dan zie de eerste combi borstel pas voor 21,50 van Thakker. Voor 4-5 euro zie ik echt niks staan. Zoek ik verkeerd?

Met een tandenborstel krijg ik de Mobile fidelity borstel overigens niet stofvrij. Er gaat wel stof vanaf maar er blijft nog genoeg zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 21-05-2017 13:21 ]

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag creatief geweest met vinyl. Een paar 7" picture disks ingelijst en opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://klaverveld.com/Afbeeldingen/Thump.jpg

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Ziet er goed uit Suggs!

Afgelopen zaterdag met de vrouw even plantjes wezen halen bij de lokale tuincentrum, en wat zag ik daar bij de huisdecoratie ... allemaal LP covers afgedrukt op iets van plexiglas :D Zag er best leuk uit, ze vroegen er alleen wel 20 euro per stuk voor.

En gisteren op de platenbeurs in Drachten nog wat gescored:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/CJ0kCS0Zcb0l/1k0.jpg

Johnny Winter - Birds Can't Row Boats (geweldige cover :D)
Aerosmith - Pump
Ace Frehley - Frehley's Comet
Whitesnake - Come an' Get it

Wel redelijk geslaagd :)

[ Voor 13% gewijzigd door ViolatoR op 22-05-2017 09:45 ]

fotoblog

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Ik heb vorige week via Marktplaats een "in nieuwstaat verkerende" SL-1900 gekocht. Optisch is 'ie dat ook wel maar de man had zelf geen platen dus ik kon 'm verder niet testen.

Nu blijkt er geen geluid uit te komen. Verder lijkt alles te werken. Nieuwe voorversterker, verschillende tulp-kabels geprobeerd, net als verschillende ingangen op mijn receiver. Nu ga ik van de week nog even bij een vriend langs met een platenspeler om mijn versterker uit te sluiten maar ga er vanuit dat 'ie het daar ook niet gaat doen. Heb de verkoper al bericht.

Iemand een idee wat het logischerwijs zou kunnen zijn? Heb er zelf niet heel veel verstand van en met Google kom ik ook niet al te ver :) Anders zal ik 'm toch moeten laten nakijken maar dan moet ik eigenlijk eerst met de verkoper in conclaaf.

• Jasphur
Ik weet niet of Breda voor jou bereikbaar is, maar in Breda zit Green Vinyl. Zij zijn naast een platenzaak ook een Technics'dokter'. Misschien dat je even langs kunt gaan voor een diagnose?

• omnom
Jasphur schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:01:
Ik weet niet of Breda voor jou bereikbaar is, maar in Breda zit Green Vinyl. Zij zijn naast een platenzaak ook een Technics'dokter'. Misschien dat je even langs kunt gaan voor een diagnose?
Dat is aan te rijden :)

Thanks voor de tip, die onthou ik even.
Wimmel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:46:
Heeft iemand toevallig de Sony YFSC-16 test elpee in huis? Mijn naald landt soms op de verkeerde plek (in een track ipv tussen de tracks) en volgens de service manual is dit alleen correct af te stellen met voornoemde testplaat.
Die testplaat zal wel unobtanium zijn, althans tegen een prijs onder de 100 euro ofzo. :) Ik heb dan wel geen Sony PS-FL99 maar wel verschillende programmeerbare Technics spelers gehad. Daar was het hetzelfde verhaal: testplaat niet meer te krijgen.

Tetstplaat of niet, het probleem is niet geheel te voorkomen. Niet bij alle platen zal ie bij elke track perfect landen omdat de bij platen aangetroffen variatie in groeven, groefspacing, hoeveelheid stilte tussen muziek, etc oneindig is.

M.a.w. zet je hem zo dat ie tussen het ene nummer met een abrupt einde en nieuw nummer met abrupt begin perfect midden tussen de groeven landt, dan kan het op diezelfde plaat bij een ander nummer met een abrupt einde en een rustige intro net niet mooi zijn. En vice versa.

Bij de programmeerbare Technics spelers die ik onderhanden heb genomen (SL-15, SL-QL15, SL-J3) heb ik dus zelf maar met een aantal verschillende platen uit mijn eigen collectie gebruikt. Ik heb de beginstand van de regelaars (sensor bias, gain, clamp level etc) van het sensorsysteem gemarkeerd en ben toen zelf gaan kijken hoe de afzonderlinge instellingen reageren.
Uiteindelijk heb ik ze met wat geduld zo afgeregeld dat ie in het gros van de gevallen zowel het aantal tracks goed leest als netjes tussen de tracks in landt. Maar soms is leest ie een track teveel of te weinig, en soms landt ie net een seconde in de muziek van het vorige nummer of andersom, net te ver in het huidige nummer. Maar ja, het is ook geen CD speler met een goed gedefinieerde standaard voor trackmarkeringen. Er valt goed mee te leven.

Verder is het met deze en ook niet programmeerbare lineaire trackers (SL-7, SL-10, SL-QL1 en ook een Sony PS-X800) hetzelfde verhaal wat betreft de tracking zelf: in de service manual wordt een testplaat voorgeschreven met een bepaalde groefspacing, maar deze is niet meer te krijgen.

Wat ik toen zelf gedaan heb is in mijn collectie gezocht naar lp's met een groefspacing die daar zo dicht mogelijk bij in de buurt kwam, dat bleken bepaalde 12" platen te zijn. Vervolgens daarmee afgeregeld.
Naarmate ik meer ervaring kreeg bleek dat het ook prima ging met gewone lp's. Het doel is immers dat de naald gedurende het aflezen van een plaat steeds zo parallel mogelijk aan de groef staat. Dit kan je zelf goed zien door de naald recht van boven te bekijken en er bijvoorbeeld loodrecht een lineaal langs te leggen.

Bij de Technics elementen is het midden van de naaldhouder gemarkeerd met een lijn, dat helpt. Je ziet de naald keurig een kleine zig-zag beweging maken: de naald volgt de groef en de arm blijft achter, op een gegeven moment wordt de fouthoek te groot (hoewel nog steeds kleiner dan bij het gros van de conventionele armen ;)) en krijgt de arm een zetje van de servoregeling. Als de boel goed is afgeregeld is dat zetje zo dat de naald nu precies die fouthoek weer heeft, maar dan de andere kant op. Gemiddeld over de tijd staat de naald dan mooi parallel aan de groef, en is de fouthoek ook het kleinste. Dat is wat je wil. Als je het goed hebt gedaan dan merk je dat de arm zich ook zo gedraagt bij andere platen met een andere groefspacing, zowel bij de echt lange lp's met een stuk of 6 tracks per kant als bij een 12" met slechts 1 kort nummer op een kant gaat het dan goed.

PS hier iemand die zonder testplaat een FL-9 heeft afgeregeld:
https://www.vinylengine.c...iewtopic.php?f=97&t=66629

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
omnom schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:41:
Ik heb vorige week via Marktplaats een "in nieuwstaat verkerende" SL-1900 gekocht. Optisch is 'ie dat ook wel maar de man had zelf geen platen dus ik kon 'm verder niet testen.

Nu blijkt er geen geluid uit te komen. Verder lijkt alles te werken. Nieuwe voorversterker, verschillende tulp-kabels geprobeerd, net als verschillende ingangen op mijn receiver. Nu ga ik van de week nog even bij een vriend langs met een platenspeler om mijn versterker uit te sluiten maar ga er vanuit dat 'ie het daar ook niet gaat doen. Heb de verkoper al bericht.
Ik denk dat je de 'in nieuwstaat verkerende' speler aan de verkoper moet retourneren. Hij had moeten weten dat de speler niet in orde was. Je hebt hem ook niet kunnen testen. Jij moet dit probleem niet proberen op te lossen. Hoe langer je wacht en zelfs anderen in dit probleem betrekt, wordt de prikkel voor de verkoper steeds minder om hem terug te nemen. Er zijn genoeg prima spelende Technics draaitafels te koop van audioliefhebbers waar je wel je speler kunt testen. Mijn advies: direct terugbrengen. :(
Het lijkt er toch op alsof je iets mist. De kans dat allebei de kanalen het helemaal niet doen is toch vrij klein, dan moet iemand echt flink hard aan de kabels zijn gaan trekken of bijvoorbeeld de arm gedemonteerd hebben en daarbij niet op de bedrading gelet hebben.

Ik zou de armbedrading even doormeten met de doorgangtest (zoemertje bij geen tot geringe weerstand) van een multimeter. Dus vanaf de 4 pinnen achter het element naar het betreffende uiteinde van de tulpkabel, links/rechts en signaal/massa. Ergens geen continuiteit? Dan de headshell verwijderen en vanaf de 4 contactpunten in de arm naar de tulpkabel meten.

Nog steeds geen continuiteit? Dan is het misschien de bekabeling van de arm (intern of extern), maar dan zou ik ook nog even het voorversterker / versterker deel checken. Sluit er een mp3 speler o.i.d. op aan en speel iets af op laag volume (!), je zou dan in beide kanalen geluid moeten horen, vervormd en met teveel bas maar wel hoorbaar.

Geen multimeter? Dan de platenspeler aansluiten op de phono voorversterker ingang, voorversterker/versterker aanzetten, op laag maar hoorbaar volume zetten, en dan elk aansluitpunt in de arm even aantippen met een schroevendraaier oid, daarbij controleren of je een buzz geluid hoort zodra je dat doet. Hoor je niks dan is er toch wat mis in het voorversterker/versterker gedeelte.

Als de bekabeling en voorversterker/versterker goed blijkt na het afzonderlijk testen dan moet naald/element wel de schuldige zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 22-05-2017 16:48 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:20

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Jasphur schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:12:
I know het is hier geen 9gag maar deze vond ik wel grappig. Fijn weekend allemaal!

[afbeelding]

En is er iemand die mij aan deze plaat kan helpen? Ik wil deze erg graag aan mijn vriendin geven voor ons zoveel jaar samen zijn binnenkort.

https://www.discogs.com/V...manns-Film/release/959515
Je zou het kunnen proberen bij Plexus (het platenmannetje) in Delft https://www.discogs.com/seller/plexus-/profile

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• omnom
Cap schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:37:
Het lijkt er toch op alsof je iets mist. De kans dat allebei de kanalen het helemaal niet doen is toch vrij klein, dan moet iemand echt flink hard aan de kabels zijn gaan trekken of bijvoorbeeld de arm gedemonteerd hebben en daarbij niet op de bedrading gelet hebben.

Ik zou de armbedrading even doormeten met de doorgangtest (zoemertje bij geen tot geringe weerstand) van een multimeter. Dus vanaf de 4 pinnen achter het element naar het betreffende uiteinde van de tulpkabel, links/rechts en signaal/massa. Ergens geen continuiteit? Dan de headshell verwijderen en vanaf de 4 contactpunten in de arm naar de tulpkabel meten.

Nog steeds geen continuiteit? Dan is het misschien de bekabeling van de arm (intern of extern), maar dan zou ik ook nog even het voorversterker / versterker deel checken. Sluit er een mp3 speler o.i.d. op aan en speel iets af op laag volume (!), je zou dan in beide kanalen geluid moeten horen, vervormd en met teveel bas maar wel hoorbaar.

Geen multimeter? Dan de platenspeler aansluiten op de phono voorversterker ingang, voorversterker/versterker aanzetten, op laag maar hoorbaar volume zetten, en dan elk aansluitpunt in de arm even aantippen met een schroevendraaier oid, daarbij controleren of je een buzz geluid hoort zodra je dat doet. Hoor je niks dan is er toch wat mis in het voorversterker/versterker gedeelte.

Als de bekabeling en voorversterker/versterker goed blijkt na het afzonderlijk testen dan moet naald/element wel de schuldige zijn.
Ontzettend bedankt voor je uitleg maar ik heb inderdaad iets gemist, dus ik ga me even in een hoekje zitten schamen :D Ik hoop dat de volgende er iets aan heeft!

Gisteravond bij een vriend alles aangesloten en alles werkte prima. Na een tijdje Googelen kwam ik erachter dat op mijn receiver ofwel tijdens de setup ofwel bij de vorige eigenaar alle analoge ingangen uit waren gezet... Ik wist niet eens dat dat kon.

Maar goed, hij werkt :) Bedankt voor de hulp!

• Vintage1967
omnom schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:37:
[...]

.... dus ik ga me even in een hoekje zitten schamen :D Ik hoop dat de volgende er iets aan heeft!

...Na een tijdje Googelen kwam ik erachter dat op mijn receiver ofwel tijdens de setup ofwel bij de vorige eigenaar alle analoge ingangen uit waren gezet... Ik wist niet eens dat dat kon...
Mooi dat er geen defect aan je platenspeler of tuner is. En je moet je pas schamen als je alleen maar kennis verzamelt en nooit ervaringen deelt. Bedankt dus voor je post, want ik wist ook niet dat dat een mogelijkheid was bij tuners / versterkers.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dus; platenspeler (Lenco L90)is vandaag binnengekomen. Op zich helpt het dan wel dat, als je de boel neerzet en afstelt, dat je het gewicht er niet achterstevoren op zet :+ :$. Maar als je daar eenmaal achterkomt en dit aanpast en dan vervolgens de goede input op de receiver selecteert, dan komt er wel super geluid uit :D

Helemaal leuk.

Echter die ATN 95 EX naald die ik gekocht had, past er niet op. De aansluiting is compleet anders:

Afbeeldingslocatie: https://www.musonic.co.uk/images/e597.jpg

Iemand nog een idee of ik hier een andere naald op kan zetten of moet ik het houden bij de stock naald?

Degen die ik gekocht had en dus niet past was een Technica ATN 95 EX

Xbox Live ID:Notna8310

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt over 't algemeen niet zomaar naalden wisselen, nee. Met uitzondering van bijvoorbeeld Ortofon carts die in dezelfde serie vaak dezelfde cart zijn met een andere naald erop (2M red/blue/etc bijvoorbeeld zijn identiek afgezien van de naald, en een 2M red is dus te upgraden naar een 2M blue door de blauwe naald te kopen.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:57

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Meestal is een losse naald ook niet heel handig. Beter vooral voor de prijs haal je gewoon een nieuw element.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Notna

Notna

Where are you?®

CyBeR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:31:
Je kunt over 't algemeen niet zomaar naalden wisselen, nee. Met uitzondering van bijvoorbeeld Ortofon carts die in dezelfde serie vaak dezelfde cart zijn met een andere naald erop (2M red/blue/etc bijvoorbeeld zijn identiek afgezien van de naald, en een 2M red is dus te upgraden naar een 2M blue door de blauwe naald te kopen.)
Ik had de ATN gekocht nav een tip hier in deze thread omdat het element leek op een rebrand. Maar dat blijkt dus niet het geval :+

Voorlopig houd ik het maar hier bij. Als het heel erg gaat irriteren kan ik altijd de boel nog gaan vervangen (maar het is de vraag of ik het ga horen of niet)

Edit: na wat zoekwerk blijkt het onder de naam CN-251(Sony) en/of ST 09D(Sanyo) te koop te zijn. Iig zijn er genoeg vervangers te krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 23-05-2017 20:02 ]

• Vintage1967
Touchdomex schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:38:
Meestal is een losse naald ook niet heel handig. Beter vooral voor de prijs haal je gewoon een nieuw element.
Het vervangen van alleen de naald bespaart je het afstellen van de spullenboel en het scheelt je de inspeeltijd van een nieuw element. Een element heeft eigenlijk niets te lijden, in tegenstelling tot de naald. Dus er is zeker wat voor te zeggen om alleen de naald te vervangen. Ik heb het dan natuurlijk niet over de voordelen van het upgraden van je element........ :+ .

• ksborg
Een tijdje geleden postte ik hier of een AT-LP1240 niet een goed idee zou zijn. De features van zoiets zijn geweldig. Dus vorige week één besteld. En geleverd. Supermooi. Alleen het plateau waar de LP op ligt was superkrom. Je zag de arm op en neer gaan.

Geretourneerd, nieuw exemplaar. EXACT hetzelfde probleem... En ik weet heel zeker dat het wel een nieuw exemplaar is.

Weer RMA aangemaakt, nu voor geld terug. Back to the drawing board.
Ik val in herhaling, maar die SL-23 is echt zo gek nog niet. ;)

• ksborg
Cap schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:05:
Ik val in herhaling, maar die SL-23 is echt zo gek nog niet. ;)
Nou ja... Wat ik in elk geval geleerd heb van de AT is dat een platenspeler ook goed kan klinken, in plaats van vals ;). In dat opzicht was het dus een hele verbetering.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:27
Het internet is hier wat gebrekkig dus Spotify hapert heel de tijd. Gelukkig heb ik nog een berg 'offline' muziek :D Ik heb ook onlangs het grootste deel van m'n verzameling in plastic hoezen gestopt. Nu nog een keer een Knosti op de kop tikken en dan heb ik volgens mij alles om lang plaatjes te draaien :)

• Wimmel

Wimmel

Hello

Cap schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:06:
[...]
Een zeer uitgebreid en behulpzaam verhaal..
Dankjewel. Het is uiteindelijk gelukt met inderdaad een hoop geduld en een beetje geluk. In de beginsituatie kwam de naald altijd terecht 30 tot 60 seconden voor de stilte. Nu komt hij bij het gros van de platen netjes in de stilte terecht en incidenteel in de eerste 5 seconden van de track. Het grootste probleem bleek achteraf de tracksensor te zijn die, omdat hij niet horizontaal zat, de tracks te vroeg detecteerde.

Discogs

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ksborg schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:27:
Een tijdje geleden postte ik hier of een AT-LP1240 niet een goed idee zou zijn. De features van zoiets zijn geweldig. Dus vorige week één besteld. En geleverd. Supermooi. Alleen het plateau waar de LP op ligt was superkrom. Je zag de arm op en neer gaan.

Geretourneerd, nieuw exemplaar. EXACT hetzelfde probleem... En ik weet heel zeker dat het wel een nieuw exemplaar is.

Je weet zeker dat 't de platter was en dat je platen niet gewoon krom zijn? :P

• ksborg
CyBeR schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:30:
[...]

Je weet zeker dat 't de platter was en dat je platen niet gewoon krom zijn? :P
Nogal ja. Het zag er zo uit (zonder mat erop uiteraard) YouTube: Warped Audio-Technica AT-LP120-USB Platter

• rcor
ksborg schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:27:

Wellicht nu serieus geld gaan investeren in een Pioneer PLX-1000 of Technics SL1200 serie (nieuw of tweedehands, maakt eigenlijk weinig uit)?

Maar ook een Thorens speler zou interessant kunnen zijn, maar dan krijg je wel een totaal ander type speler...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ksborg schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Nogal ja. Het zag er zo uit (zonder mat erop uiteraard) YouTube: Warped Audio-Technica AT-LP120-USB Platter
Een kleine wiebel is op een plateau van gietaluminium niet heel gek. Je filmpje focust voornamelijk op de onderkant van de platter, maar ik heb 't gevoel dat de bovenkant (i.e., het belangrijke deel) wel ok is. In ieder geval hoor je daar niks van.

• maartend
Heya

Ik kan een Dual HS32 krijgen. Kap zit los.
Heb zelf een SL-3200. Dus jeez, wat zou ik met dat ding aan moeten?

• ksborg
rcor schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:33:
[...]

Wellicht nu serieus geld gaan investeren in een Pioneer PLX-1000 of Technics SL1200 serie (nieuw of tweedehands, maakt eigenlijk weinig uit)?

Maar ook een Thorens speler zou interessant kunnen zijn, maar dan krijg je wel een totaal ander type speler...
Thorens spelers zoals deze?
CyBeR schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:37:
[...]

Een kleine wiebel is op een plateau van gietaluminium niet heel gek. Je filmpje focust voornamelijk op de onderkant van de platter, maar ik heb 't gevoel dat de bovenkant (i.e., het belangrijke deel) wel ok is. In ieder geval hoor je daar niks van.
Klopt wel. Het heeft uiteindelijk te maken met de toleranties waarbinnen een en ander gefabriceerd is. Meestal is het grootste euvel dat het plateau simpelweg niet 100% vlak over de spindle ligt. Even los halen en weer opnieuw goed verticaal laten zakken kan de boel verhelpen. Ook vanwege toleranties in de spindle en plateau(boring) kan het zo zijn dat wanneer je het plateau net op een andere positie aanbrengt tov de spindle (bijv 90 graden verder, kwestie van trial and error) dat dit de wiebel opheft. Ik heb dit bij de verschillende SL-1200 en afgeleide modellen die ik onderhanden genomen heb ook vaak genoeg meegemaakt, hoewel de toleranties bij Technics al gering zijn.

Ook kan je een perfect vlak plateau hebben maar een mat die roet in het eten gooit. Want als je heel heel goed gaat kijken is zo'n rubberen mat ook nooit echt helemaal 100% vlak. In praktijk is dat dan niet zo erg, want de platen zijn nog een stukkie minder vlak. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 29-05-2017 10:26 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand goede aanbevelingen voor phono voorversterkers? Ik heb een MM element (een Philips GP 412) dus een gigantisch ingewikkeld apparaat is niet echt nodig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• maartend
Stoney3K schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:54:
Heeft er iemand goede aanbevelingen voor phono voorversterkers? Ik heb een MM element (een Philips GP 412) dus een gigantisch ingewikkeld apparaat is niet echt nodig.
Heb zelf net een Cambridge 540P op de kop getikt. Enkel MM, dus goed vooor jou zoiets. Ik begreep veel Bang for bucks.

• Vintage1967
Cap schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:22:
[...]

....... Even los halen en weer opnieuw goed verticaal laten zakken kan de boel verhelpen. .........
Héél herkenbaar, Cap. En als je dan de optimale plaatsing hebt gevonden, deze meteen markeren met een merkstift o.i.d. Dat is handig voor de toekomst. Ik bedoel, waarschijnlijk zal de platter wel weer een keer van de platenspeler worden gepakt. Het is dan altijd handig als je kan zien hoe het hoort te liggen.

• rcor
Dat is een hele mooie nieuwe Thorens... Is eigenlijk een Dual CS-455, maar dan met Thorens logo erop en een ander element... Helaas is hij wel iets duurder dan de Dual.... Maar het is wel een mooie Thorens...

Dit is de Thorens TD-190-2:
Afbeeldingslocatie: https://www.cinepremiumshop.com/1653-thickbox_square_zen/thorens-td-190-2.jpg

Dit is de Dual CS-455 (zoek de verschillen met de Thorens):
Afbeeldingslocatie: https://media.kieskeurig.nl/images/01/60/90/6e/c17a/41b0/96e3/79eba6a02a3c/l.jpg

Eventueel kun je ook een tweedehands Thorens kopen... Met name de TD-318 MKI / MKII / MKIII is fabriek af erg goed opgebouwd (en ik spreek uit ervaring omdat ik de TD-318 MKI heb)...

Verwijderd

Hey hoi!
Ik wil graag een lp bestellen op eci.nl (lokale verkopers hebben de plaat niet) maar ik heb geen ervaring met deze site. Heeft iemand hier ervaring met de site? Zoja, is het een goede site of toch maar ergens anders bestellen?

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:24:
Hey hoi!
Ik wil graag een lp bestellen op eci.nl (lokale verkopers hebben de plaat niet) maar ik heb geen ervaring met deze site. Heeft iemand hier ervaring met de site? Zoja, is het een goede site of toch maar ergens anders bestellen?
ECI is over het algemeen een boekenzaak, mijn schoonmoder koopt veel boeken daar naar volle tevredenheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:24:
Hey hoi!
Kijk eens bij Dodax, die heeft een ruim assortiment en is goedkoop, je betaald ook nog eens geen verzendkosten. Je moet wel geduld hebben want het duurt meestal 6 tot 10 dagen voor dat je je bestelling binnen hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:10:
[...]

Kijk eens bij Dodax, die heeft een ruim assortiment en is goedkoop, je betaald ook nog eens geen verzendkosten. Je moet wel geduld hebben want het duurt meestal 6 tot 10 dagen voor dat je je bestelling binnen hebt.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker even kijken! :)

• rcor
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik zeker even kijken! :)
Een andere online shop die interessant is, is JPC: https://www.jpc.de/?lang=en/

Met regelmaat hebben ze daar acties waarbij je geen verzendkosten hoeft te betalen en ook JPC is niet duur...

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Stoney3K schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:54:
Dynavox TC-750 is een prima keuze als je zoekt in de lagere prijsklasse (30 euro).

• rcor
Voor de liefhebbers van aparte country muziek is er een nieuw album van Daniel Romano uitgekomen: modern pressure... Het album klinkt erg leuk en kost slechts 20 euro (afgerond naar boven) incl. verzendkosten bij JPC:
https://www.jpc.de/jpcng/...sure/hnum/6414924?lang=en
Afbeeldingslocatie: http://thegreenroom.baker-taylor.com/images/indyCovers/75489-modern-pressure.jpg

Voor de mensen met Spotify is het album al te beluisteren:
https://open.spotify.com/album/0XFkcc3tg84XSTeqBbVzBc

Of voor de mensen zonder Spotify een link naar het nummer Modern Pressure van het dit gelijknamige album:
[YouTube: https://youtu.be/RuM712sds8U]

Een echte aanrader naar mijn mening!

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 31-05-2017 19:34 ]

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11 14:36
jpc.de kende ik nog niet maar is ook wel duidelijk een aanrader, dankjewel @rcor !

Ik zie dat de boxset van Kraftwerk 3-D daar bijvoorbeeld behoorlijk wat goedkoper is dan hier, en die staat hoog op mijn verlanglijstje na bij een van de concerten geweest te zijn in Antwerpen vorige week. De 'gewone' dubbelaar van de 3-D reeks heb ik afgelopen vrijdag direct gehaald op de release dag. Het concert zelf was puur genieten, we zaten op de 4e rij in het midden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/meJisdc0RRPe7EQi5Qaczvui/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JoeRUceWEIIUe9aUrosDXLZn/medium.jpg

• rcor
Kent iemand deze 5 CD-wisselaar en platen speler in één van Fisher, model DAC-145?

Ik heb hem per toeval zojuist toevallig gespot op YouTube... De platen speler oogt niet je van het, maar deze combinatie is eigenlijk best grappig en in deze vorm heb ik nog nooit een platen speler en cd speler in één gezien.... :o

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

cmndr_adama schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:07:
jpc.de kende ik nog niet maar is ook wel duidelijk een aanrader, dankjewel @rcor !

Ik zie dat de boxset van Kraftwerk 3-D daar bijvoorbeeld behoorlijk wat goedkoper is dan hier, en die staat hoog op mijn verlanglijstje na bij een van de concerten geweest te zijn in Antwerpen vorige week. De 'gewone' dubbelaar van de 3-D reeks heb ik afgelopen vrijdag direct gehaald op de release dag. Het concert zelf was puur genieten, we zaten op de 4e rij in het midden:

[afbeelding]

[afbeelding]
prachtig concert idd, jammer dat "we brengen elke CD integraal" ruim geïnterpreteerd werd. Wij zijn nl 2 keer geweest en de shows waren voor 75% gelijk...

You don't need eyes to see, you need vision

• ksborg
Iemand ervaring met de winkel vinylvinyl.nl? Ik las alleen maar goede recensies, maar mijn ervaring begint inmiddels wat minder te worden. Zal ook eens niet :+

Korte verhaal: als iets op de site staat als "op voorraad, word vandaag verzonden", ga daar dan niet zonder meer vanuit...

Wordt vervolgd, hoop ik.

[ Voor 32% gewijzigd door ksborg op 01-06-2017 20:57 ]

• w00Dy
  • Laatst online: 11:29

w00Dy

Make soap, not war

ksborg schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:56:
Iemand ervaring met de winkel vinylvinyl.nl? Ik las alleen maar goede recensies, maar mijn ervaring begint inmiddels wat minder te worden. Zal ook eens niet :+
Geen klachten van, zowel vinyl als hun accessoires

• Jasphur
rcor schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:46:
Kent iemand deze 5 CD-wisselaar en platen speler in één van Fisher, model DAC-145?

[video]

Ik heb hem per toeval zojuist toevallig gespot op YouTube... De platen speler oogt niet je van het, maar deze combinatie is eigenlijk best grappig en in deze vorm heb ik nog nooit een platen speler en cd speler in één gezien.... :o
Gaaf ding. Echt iets voor een maat van mij die onlangs begonnen is met het verzamelen van vinyl en sinds de jaren 90 een mega CD collectie heeft opgebouwd. :P

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Die is wel geinig, net als de frontloader platenspelers weer overeenkomen met de frontloader cd speler. Het was niet een begrip in het begin dat frontloaden. Eerste cd speler en laserdisc waren met zelfde idee als de de platenspeler, van bovenaf erin leggen en deksel dicht duwen, net als de discman.

• Shadowland1986
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-07-2022
Hallo,

Ik heb een mooie Philips 408 gekocht en als ik hem aansluit (tullip-aux) op de home cinema set (Lg) dan is logischer wijs zacht.

Dus ik heb een kleine voor versterker gekocht.
https://www.bax-shop.nl/p...-400-phono-voorversterker

Aangesloten op de home cinema zoals het hoort maar nu hoor ik soort tromgeroffel door het geluid heen (het overstemt ook de muziek)

Wie herkent het probleem en kan mij misschien naar een oplossing helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Shadowland1986 op 03-06-2017 12:53 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is het een brom? Is je aardedraad aangesloten?

• Shadowland1986
CyBeR schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:35:
Aardedraad vanaf voorversterker naar platenspeler is aangesloten

• Shadowland1986
CyBeR schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:35:
Ik heb een verloop din naar tullip aangeschaft

Maar kwam er 1 tegen met aardedraad.

Zou dat het schil maken? Heb nu een losse draad vanaf voorversterker naar platenspeler

https://www.onlinekabelsh...lijk-met-aarde-0-20-meter

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe je 't aardt zou op zich niet uit moeten maken. Kun je een opname maken van het geluid?

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 13:23
Hallo iedereen, voor mij is het moment dan ook aangebroken om mij hier te melden. Ik volg dit topic al een aantal maanden en heb vrij intensief alles terug zitten lezen. Inmiddels ook al flink wat platen gekocht en nu sta ik voor de aanschaf van een platenspeler en speakers. Ik ben benieuwd wat jullie van de setup vinden die ik op het oog heb.

In de eerste instantie was ik erg gecharmeerd van de Teac tn-300 en de Akai BT500 en heb op het punt gestaan een van die twee te kopen. Echter ben ik toch nog even verder gaan kijken en werd (zoals velen) verlieft op de technics sl1200. Nou zou ik die tweedehands ergens op de kop moeten gaan tikken, en aangezien ik echt een leek ben zie ik dit nog niet heel erg zitten.
Nou lijkt de Audio Technica AT-LP120 mij een heel goed alternatief, zeker voor een eerste platenspeler. Geleverd met een AT95e en verder veel opties.

Wat betreft speakers dacht ik aan de Klipsch R-15pm. Er zit een ingebouwde versterker in dus deze zijn direct aan te sluiten op de platenspeler. Eerlijk gezegd spreekt mij dat wel aan omdat ik dan geen losse versterker meer hoef te kopen. (Filmpje)
Wat is jullie mening daarover?

Ook de extra aansluitopties zoals digitaal, aux en bluetooth bevallen mij wel omdat ik dan ook Spotify kan streamen. Echter blijft geluidskwaliteit natuurlijk het belangrijkste.

De Audio Technica at-lp-120 en Klipsch R-15pm dus. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog betere alternatieven hebben.

• ksborg
Mandarijntje schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:11:
Hallo iedereen, voor mij is het moment dan ook aangebroken om mij hier te melden. Ik volg dit topic al een aantal maanden en heb vrij intensief alles terug zitten lezen. Inmiddels ook al flink wat platen gekocht en nu sta ik voor de aanschaf van een platenspeler en speakers. Ik ben benieuwd wat jullie van de setup vinden die ik op het oog heb.

In de eerste instantie was ik erg gecharmeerd van de Teac tn-300 en de Akai BT500 en heb op het punt gestaan een van die twee te kopen. Echter ben ik toch nog even verder gaan kijken en werd (zoals velen) verlieft op de technics sl1200. Nou zou ik die tweedehands ergens op de kop moeten gaan tikken, en aangezien ik echt een leek ben zie ik dit nog niet heel erg zitten.
Nou lijkt de Audio Technica AT-LP120 mij een heel goed alternatief, zeker voor een eerste platenspeler. Geleverd met een AT95e en verder veel opties.

Wat betreft speakers dacht ik aan de Klipsch R-15pm. Er zit een ingebouwde versterker in dus deze zijn direct aan te sluiten op de platenspeler. Eerlijk gezegd spreekt mij dat wel aan omdat ik dan geen losse versterker meer hoef te kopen. (Filmpje)
Wat is jullie mening daarover?

Ook de extra aansluitopties zoals digitaal, aux en bluetooth bevallen mij wel omdat ik dan ook Spotify kan streamen. Echter blijft geluidskwaliteit natuurlijk het belangrijkste.

De Audio Technica at-lp-120 en Klipsch R-15pm dus. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog betere alternatieven hebben.
Welkom! Ik heb zelf twee exemplaren van de betere AT-LP1240 gehad (en teruggestuurd). Prachtige spelers, alleen kon ik niet over het feit heen komen dat het plateau waar de LP op ligt krom was (bij beide). Bij de AT-LP120 gebeurt dit ook met enige regelmaat. Verder zijn het volgens mij geen verkeerde spelers. Ingebouwde voorversterker, lekker makkelijk :).

Dat gezegd hebbende, na mijn 2e retour van de AT-LP besloten om (na lezen van reviews en extensief googlen op "warped platter") om een Pro-Ject RPM1 Carbon te kopen. Ik ben verliefd O+. En ja, gewoon voor nieuw gegaan. En al de hele middag naar volle tevredenheid aan het luisteren :)

Past ook wel mooi op de kast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k5F4Jmt.jpg

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 13:06

Shaggy

Misantroop pur sang

Omdat het kan :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4231/34262008953_ec4709b32d_b.jpg

Making an ass of myself since the 70's

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch wel een van zjn beste albums.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ksborg schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:53:
[...]

Welkom! Ik heb zelf twee exemplaren van de betere AT-LP1240 gehad (en teruggestuurd). Prachtige spelers, alleen kon ik niet over het feit heen komen dat het plateau waar de LP op ligt krom was (bij beide). Bij de AT-LP120 gebeurt dit ook met enige regelmaat.
Dat gebeurt zoals ik al zei in enige mate bij alle redelijk geprijsde gietaluminiumplateau's vanwege fabricagetoleranties. Bij mij ziet 't er zo uit:

[Streamable: https://streamable.com/412i8]

• ksborg
CyBeR schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:37:
[...]

Dat gebeurt zoals ik al zei in enige mate bij alle redelijk geprijsde gietaluminiumplateau's vanwege fabricagetoleranties. Bij mij ziet 't er zo uit:

[video]
Als dat alles was was dan had ik ermee kunnen leven. Het was echt + 2mm tussen het hoogste en het laagste punt. Bij beide exemplaren.

• rcor
Ook hier geldt: niet omdat het moet, maar omdat het kan en leuk is om naar jeugd sentiment te luisteren:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ro8xnBNPJuUBpxLHgTWqy-X8Z4l1ICir-z7y4DVWDc9ULl9uH80NCZJYLwPEfnm5WBtYQ3u96CmS99AQ1Pl-c3Hm8xQNEhsc8J-ismXINmQwYeRIhsg81eUWwqp3igCdd8ECqQ

Met betrekking tot de licht kromme draai plateau: niet te druk om maken... Zoals velen al aangeven is dat normaal bij goedkopere DJ-achtige spelers... Zolang het plateau van boven mooi recht is en de naald de groeven van de plaat nog goed kan volgen lijkt mij dat er vrij weinig aan de hand is...

Alle waar naar zijn geld, niet waar? 't zou anders zijn als het lager van de toon arm consequent slecht is (zoals bij veel crosley / ricatech / soundmaster spelers)... Dat sloopt platen (zeker in combinatie met die goedkope safieren naalden zonder fatsoenlijke rubberen ophanging op het einde op die dingen)...

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11 11:06
CyBeR schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:37:
[...]

[video]
Ik heb mijn TEAC om deze reden ter "reparatie" aangeboden. Het plateau was vlak, maar ineens zat er een slag in. Een beetje vreemd voor een platenspeler van een paar maanden oud.

Update 18-06-2017: Het draaiplateau is onder garantie vervangen. Het probleem is opgelost. Ik ben weer tevreden.

Video:

[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 18-06-2017 17:50 ]

• rcor
Vinyl liefhebbers opgelet! Vandaag viel de folder van Big Bazar in de brievenbus en er vielen mij meteen drie dingen op de voorpagina op:
- 1 Ricatech / Crosley platen speler in de aanbieding voor € 40,-... Mooi links laten liggen deze troep, want het sloopt alleen je platen
- 2 Het plaatje van de speler stond gespiegeld in de krant waardoor je zou zeggen dat we hier een platen speler hebben die geschikt is voor links handige... :P
- 3 En dat is wel interessant: Vinyl in de aanbieding voor 14 euro correctie 15 euro...

Ik zal de advertentie zometeen eens inscannen zodat iedereen 'm eerder dan a.s. maandag kan bekijken en kan lachen om de platen speler die gespiegeld in het boekje staat...

Daar het een Vaderdag aanbieding betreft zou je uiteraard je zoon of dochter lief kunnen aankijken, maar iedereen is ook vrij om zelf naar de Big Bazar te gaan...

Edit 19:51 uur:
Hierbij het deel van de folder waarin de LP aanbieding zichtbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_Scrn2wKChh8aW3aJpq74GnnHRJvaHnG5vg69F9VVMEUo_zEbWzR5WfXQP2dWfZ0O9_WYBpMcYzUvfRmQmV1uaezhWMnZHbbfcix1MyD3ipd-l2IJdYgpi1A_h-R_wCLz5Rg1g

De digitale folder is nog niet beschikbaar, anders had daar wel even heen gelinkt...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 03-06-2017 20:10 ]

Verwijderd

Topspeler die Pro-ject, ik heb zelf de pro-ject 1xpression III comfort na een Thorens TD190 te hebben gehad en ben er zeer tevreden over.
ksborg schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:53:
[...]

Welkom! Ik heb zelf twee exemplaren van de betere AT-LP1240 gehad (en teruggestuurd). Prachtige spelers, alleen kon ik niet over het feit heen komen dat het plateau waar de LP op ligt krom was (bij beide). Bij de AT-LP120 gebeurt dit ook met enige regelmaat. Verder zijn het volgens mij geen verkeerde spelers. Ingebouwde voorversterker, lekker makkelijk :).

Dat gezegd hebbende, na mijn 2e retour van de AT-LP besloten om (na lezen van reviews en extensief googlen op "warped platter") om een Pro-Ject RPM1 Carbon te kopen. Ik ben verliefd O+. En ja, gewoon voor nieuw gegaan. En al de hele middag naar volle tevredenheid aan het luisteren :)

Past ook wel mooi op de kast

[afbeelding]

• Skunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10 21:02
rcor schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:44:
Vinyl liefhebbers opgelet! Vandaag viel de folder van Big Bazar in de brievenbus en er vielen mij meteen drie dingen op de voorpagina op:
- 1 Ricatech / Crosley platen speler in de aanbieding voor € 40,-... Mooi links laten liggen deze troep, want het sloopt alleen je platen
- 2 Het plaatje van de speler stond gespiegeld in de krant waardoor je zou zeggen dat we hier een platen speler hebben die geschikt is voor links handige... :P
- 3 En dat is wel interessant: Vinyl in de aanbieding voor 14 euro correctie 15 euro...

Ik zal de advertentie zometeen eens inscannen zodat iedereen 'm eerder dan a.s. maandag kan bekijken en kan lachen om de platen speler die gespiegeld in het boekje staat...

Daar het een Vaderdag aanbieding betreft zou je uiteraard je zoon of dochter lief kunnen aankijken, maar iedereen is ook vrij om zelf naar de Big Bazar te gaan...

[afbeelding]

De digitale folder is nog niet beschikbaar, anders had daar wel even heen gelinkt...
Thanks voor de tip! morgen gelijk even heen :9

a.k.a. Skunko3o | Skunk-o3o

• ksborg
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:56:
Topspeler die Pro-ject, ik heb zelf de pro-ject 1xpression III comfort na een Thorens TD190 te hebben gehad en ben er zeer tevreden over.
[...]
Nice. Een speler die jij nu hebt was enigszins boven budget. Maar ben er bijzonder blij mee. Geluid is meer open dan met m'n oude Technics (verder zelfde element en pre-amp). Minder bass heavy, veel minder bass heavy. En het oog wil ook wat. En het ontwerp van deze spelers is toch wel heel bijzonder :)

Verwijderd

ksborg schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Nice. Een speler die jij nu hebt was enigszins boven budget. Maar ben er bijzonder blij mee. Geluid is meer open dan met m'n oude Technics (verder zelfde element en pre-amp). Minder bass heavy, veel minder bass heavy. En het oog wil ook wat. En het ontwerp van deze spelers is toch wel heel bijzonder :)
Welk element heb je er nu opzitten, de Ortofon 2M Red?

• ksborg
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Welk element heb je er nu opzitten, de Ortofon 2M Red?
Ik wisselde af tussen een Grado Black 1 en een Ortofon OM10. Omdat ik veel singles draai heb ik de OM10 op deze speler gezet. De Grado is erg fijn en zuiver, maar bij de binnenste groeven komt ie zwaar tekort... En als je veel singles draait is dat suboptimaal.

Met de OM10 superblij. Eigenlijk valt me niets negatiefs op aan het geluid :). En goede upgrademogelijkheden (je kan naar wat ik begrijp zelfs tot de OM30 naald)

[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 05-06-2017 12:43 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 13:06

Shaggy

Misantroop pur sang

Maar een paar nieuwe aanwinsten in bad gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4203/34947170812_fa6895b707_b.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

ksborg schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Ik wisselde af tussen een Grado Black 1 en een Ortofon OM10. Omdat ik veel singles draai heb ik de OM10 op deze speler gezet. De Grado is erg fijn en zuiver, maar bij de binnenste groeven komt ie zwaar tekort... En als je veel singles draait is dat suboptimaal.

Met de OM10 superblij. Eigenlijk valt me niets negatiefs op aan het geluid :). En goede upgrademogelijkheden (je kan naar wat ik begrijp zelfs tot de OM30 naald)
Mooi man, Ortofon zijn goede elementen. Veel plezier ermee!

• Chocovla
  • Nu online
ksborg schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:56:

Korte verhaal: als iets op de site staat als "op voorraad, word vandaag verzonden", ga daar dan niet zonder meer vanuit...

Wordt vervolgd, hoop ik.
Ooit compleet verkeerd product toegezonden gekregen. Vraag of ik het even naar het juiste adres door wilde sturen. Dus.

Vervolgens week gewacht op mijn spullen en daarna nog enkele weken op een stofborstel waar ook wat creatief voorraadbeheer aan te pas kwam. Kortom niet onverdeeld positief. Heb nog geen nieuwe bestelling aangedurfd tot nu toe.

• ksborg
Chocovla schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Ooit compleet verkeerd product toegezonden gekregen. Vraag of ik het even naar het juiste adres door wilde sturen. Dus.

Vervolgens week gewacht op mijn spullen en daarna nog enkele weken op een stofborstel waar ook wat creatief voorraadbeheer aan te pas kwam. Kortom niet onverdeeld positief. Heb nog geen nieuwe bestelling aangedurfd tot nu toe.
Aha. Nou ja, mijn speler dinsdag besteld. Stond op de site als: "op voorraad! wordt vandaag verzonden (dinsdag)". Uiteindelijk bleek het product helemaal niet op voorraad, moesten ze hem bestellen bij de leverancier en werd ie uiteindelijk vrijdag verzonden. Al het commentaar over dat het product nog wel iedere dag als "wordt vandaag verzonden" op de website stond, werd volledig genegeerd.

Kortom, niet echt een positieve ervaring. Alleen waren zij de enige die de RPM1 hadden zonder element en dat scheelde simpelweg 50 Euro.

• Chocovla
  • Nu online
ksborg schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:35:
[...]

Aha. Nou ja, mijn speler dinsdag besteld. Stond op de site als: "op voorraad! wordt vandaag verzonden (dinsdag)". Uiteindelijk bleek het product helemaal niet op voorraad, moesten ze hem bestellen bij de leverancier en werd ie uiteindelijk vrijdag verzonden. Al het commentaar over dat het product nog wel iedere dag als "wordt vandaag verzonden" op de website stond, werd volledig genegeerd.

Kortom, niet echt een positieve ervaring. Alleen waren zij de enige die de RPM1 hadden zonder element en dat scheelde simpelweg 50 Euro.
Vond de communicatie ook wat stroef verlopen. Mijn borstel bleef wekenlang als "besteld bij leverancier" gemarkeerd. Pas na zeuren van mijn kant kon een andere borstel worden verstuurd van dezelfde prijs. Geen idee of ik nou net pech heb omdat anderen wel positieve ervaringen hebben.

• ksborg
Chocovla schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Vond de communicatie ook wat stroef verlopen. Mijn borstel bleef wekenlang als "besteld bij leverancier" gemarkeerd. Pas na zeuren van mijn kant kon een andere borstel worden verstuurd van dezelfde prijs. Geen idee of ik nou net pech heb omdat anderen wel positieve ervaringen hebben.
Hier werd de order gewoon op "in de wacht" gezet zonder enige communicatie. Nou ja, goede leer voor de volgende keer (ergens anders bestellen). Genoeg alternatieven gelukkig :)

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 15:35
Skunk schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Thanks voor de tip! morgen gelijk even heen :9
Hadden ze wat interessants?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rcor schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:44:

[afbeelding]

Is er ergens een lijstje te vinden met welke platen de Big Bazar aanbiedt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• rcor
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:39:
[...]

Is er ergens een lijstje te vinden met welke platen de Big Bazar aanbiedt?
Nee, wellicht alleen de getoonde platen:
- Meatloaf
- Guns 'n' Roses
- Pearl Jam
- Bruce Springsteen

Waarschijnlijk komen deze lp's van GZ af, maar dat kan ik niet zien vanaf hier...

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@rcor wat is gz? Misschien maar even binnen lopen dan. Ik geloof dat er hier in de buurt een zit.

• rcor
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:46:
@rcor wat is gz? Misschien maar even binnen lopen dan. Ik geloof dat er hier in de buurt een zit.
GZ is een bedrijf dat platen perst:
http://www.gzvinyl.com/

Als de Aldi platen in de aanbieding heeft komen ze ook van deze platen perser... ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha. Ik was net bij het zoeken al GZ media tegengekomen, wat een soort drukkerij is voor alles wat van karton is. GZ vinyl is daar weer onderdeel van kennelijk.

• Coenen
  • Laatst online: 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Afgelopen Maandag kon ik nog niks vinden bij de Big Bazar, was ik soms te vroeg?
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.