Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Wimmel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:20:
Ik heb vandaag mijn aanwinsten van de afgelopen maanden eindelijk eens in discogs gegooid en meteen maar even op de foto gezet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zien er goed uit, zitten een aantal bij die ik ook nog wil hebben.

Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met Discogs qua handelen? Is het echt een platform van vinylliefhebbers of met je toch echt wel uitkijken met wie je zaken doet. Gisteren op de platenbeurs is me wel duidelijk geworden dat voor de albums uit de periode waarin vinyl niet zo populair was ik toch wat meer online zal moeten kijken ben ik bang. Het was daar vooral jaren 70/80 en een paar nieuwe of recente albums die aangeboden werden. Maar niet uit jaren 90 begin 2000 de muziek waar ik juist zoek. De albums die je op cd hebt maar graag ook op vinyl wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Meeste vinyl van uit de jaren '90 kun je flink je buidel voor opentrekken, vrees ik. Die zijn meestal in extreem kleine oplages gedrukt ivm de opmars van de CD. Dat is ook de reden dat je ze weinig op (kleinere) beurzen ziet. 100-en euro's voor een populaire jaren '90 titel in goede staat is ook geen uitzonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Servor schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:50:
Meeste vinyl van uit de jaren '90 kun je flink je buidel voor opentrekken, vrees ik. Die zijn meestal in extreem kleine oplages gedrukt ivm de opmars van de CD. Dat is ook de reden dat je ze weinig op (kleinere) beurzen ziet. 100-en euro's voor een populaire jaren '90 titel in goede staat is ook geen uitzonderen.
Daarom vraag ik me af als ik Achtung Baby van U2 voor 18e zie staan van een aanbieder uit Griekenland of dat te vertrouwen is. Vandaar mijn vraag tekens daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ilfamo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

Daarom vraag ik me af als ik Achtung Baby van U2 voor 18e zie staan van een aanbieder uit Griekenland of dat te vertrouwen is. Vandaar mijn vraag tekens daarbij?
Ik ben niet zo (lees: helemaal niet) thuis in de U2, maar als je grote prijsafwijkingen ziet is het of een heruitgave, of een illegale persing uit het grijze circuit. Mazzeltjes kom je helaas bijna niet meer tegen, mensen weten te goed wat ze verkopen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ilfamo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:53:
[...]

Het gaat wel eens mis, maar ik heb, met uitzondering van 1 gast, nog nooit problemen gehad om het opgelost te krijgen.

Je kan bijna altijd contact opnemen met een verkoper en hem vragen of iets echt een specifieke release is en ik vraag ze ook bijna altijd of hun grading klopt volgens de Discogs uitleg (vooral als ze voor tweedehands M of NM graden want dat kan bijna nooit).

Betaal altijd met Paypal, dan ben je ook beschermd tegen oplichting.

Betaal ook altijd alleen maar aan de gegevens die rechts van een te koop staand album staat en ga niet in op rotsmoesjes dat hij z'n account nog moet bijwerken en of je de betaling naar een ander email adres wil doen.

Last but not least, reissues hoeven niet slecht te zijn (in tegendeel, kan gewoon net zo goed zijn als een origineel), maar check als je het zeker wil weten Steve Hoffman forums. Als het je om de muziek gaat en niet om de verzamelwaarde dan is het zeker de moeite waard om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
InflatableMouse schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Het gaat wel eens mis, maar ik heb, met uitzondering van 1 gast, nog nooit problemen gehad om het opgelost te krijgen.

Je kan bijna altijd contact opnemen met een verkoper en hem vragen of iets echt een specifieke release is en ik vraag ze ook bijna altijd of hun grading klopt volgens de Discogs uitleg (vooral als ze voor tweedehands M of NM graden want dat kan bijna nooit).

Betaal altijd met Paypal, dan ben je ook beschermd tegen oplichting.

Betaal ook altijd alleen maar aan de gegevens die rechts van een te koop staand album staat en ga niet in op rotsmoesjes dat hij z'n account nog moet bijwerken en of je de betaling naar een ander email adres wil doen.

Last but not least, reissues hoeven niet slecht te zijn (in tegendeel, kan gewoon net zo goed zijn als een origineel), maar check als je het zeker wil weten Steve Hoffman forums. Als het je om de muziek gaat en niet om de verzamelwaarde dan is het zeker de moeite waard om uit te zoeken.
Ik heb geen problemen met re-issues, het gaat me idd om de muziek. Music on Vinyl doet dat goed, bekende albums op mooi zwaar vinyl. Ik ga me er nog eens in verdiepen. Al blijft de jacht door de fysieke platenbak toch het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
ilfamo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:47:
[...]

Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met Discogs qua handelen? Is het echt een platform van vinylliefhebbers of met je toch echt wel uitkijken met wie je zaken doet. Gisteren op de platenbeurs is me wel duidelijk geworden dat voor de albums uit de periode waarin vinyl niet zo populair was ik toch wat meer online zal moeten kijken ben ik bang. Het was daar vooral jaren 70/80 en een paar nieuwe of recente albums die aangeboden werden. Maar niet uit jaren 90 begin 2000 de muziek waar ik juist zoek. De albums die je op cd hebt maar graag ook op vinyl wil hebben.
Ben ook weer pas begonnen met Vinyl en ook via Discogs (pas) 2 keer wat besteld.

Tot twee keer toe werd het vinyl als NM- aangeprezen
Tot twee keer had ik problemen met de geleverde waar. Niet NM-, in een geval zelfs maximaal VG.
Bij een kreeg ik korting bij volgende aankoop, de ander heeft 1 item (de slechtste) terug betaald.

Maar daar gaat het niet om: als vinyl als Nm- aanprijst worden moet dat bewust gedaan worden en niet zoiets van 'ziet er wel goed uit'.
Al met al zijn mijn eerste 'aanvaringen' met Discogs dus niet overweldigend positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:53
Vandaag per toeval er achter gekomen dat er weer een nieuwe Rowwen Hèze LP beschikbaar is die dezelfde titel draagt als de single uit begin jaren '90 "De Zwarte Plak"... Dit is een leuke verzamel LP die Hans Kuster Muziek in beperkte oplage van 500 stuks beschikbaar heeft gesteld ter ere van het 30 jarig bestaan van Rowwen Hèze... Deze verzamel album is alleen te koop via het Limburgs Museum in Venlo en beperkt op de website van Rowwen Hèze (waar hij nu al is uitverkocht)... Momenteel heeft Limburgs Museum er nog 4 en er komen nog 20 stuks binnen bij het Limburgs Museum later deze week... Daarna zijn ze echt allemaal verkocht en is het zoeken geblazen via Marktplaats waar de prijzen nu al de pan uit reizen (zie ook marktplaats: http://www.marktplaats.nl/z/cd-s-en-dvd-s/vinyl-nederlandstalig/rowwen-heze.html?query=rowwen+heze&searchOnTitleAndDescription=true&categoryId=1377)...

Als Rowwen Hèze liefhebber moest ik 'm ook hebben en ik baalde dan ook dat ik 1 dag te laat er achter kwam dat deze LP uit zou komen, want op 26-10-2015 was er een signeer actie bij het Limburgs Museum als je de LP daar kwam kopen... Een groot deel van de 500 LP's zijn dus voorzien van handtekeningen van alle bandleden... Balen voor mij dat ik de LP ongesigneerd heb, maar de muziek is er niet minder om... Die is gewoon super, zoals ik gewend ben van mijn favoriete band uit America... Dit is 'm (nummer 370 van 500):

Voorzijde hoes:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151027_16_34_21_Pro_zpsgcppxymb.jpg

Achterzijde hoes:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20151027_16_34_48_Pro_zps9sdcch8z.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 27-10-2015 17:02 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Helaas heeft de oude Lenco de geest gegeven.
Nu op zoek naar een andere platenspeler: Een Porject Debut Carbon Esprit "SB" (Ortofon 2Mred) lijkt mij een prima keus binnen mijn budget.
Daarnaast de Edwards Audio TT1 met Goldring 2100 element. Bij de laatste moet je manueel de snaar omleggen om de 45 rpm te starten.
Iemand ervaring met 1 van deze platenspelers?
technische vraag: Heeft iemand ervaring met de Edwards Audio in combinatie met de project speedbox?
evt ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Willem71 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:53:
Helaas heeft de oude Lenco de geest gegeven.
Nu op zoek naar een andere platenspeler: Een Porject Debut Carbon Esprit "SB" (Ortofon 2Mred) lijkt mij een prima keus binnen mijn budget.
Daarnaast de Edwards Audio TT1 met Goldring 2100 element. Bij de laatste moet je manueel de snaar omleggen om de 45 rpm te starten.
Iemand ervaring met 1 van deze platenspelers?
technische vraag: Heeft iemand ervaring met de Edwards Audio in combinatie met de project speedbox?
evt ander alternatief?
Wat werkt er niet meer aan de oude Lenco Willem71? Wellicht een kleinigheid om op te lossen en dan is het zonde om een oude Lenco weg te doen tegen een modernere platen speler...

Mocht de speler echt dermate stuk zijn dat er niets meer aan te doen is zou ik gaan voor de Edwards Audio TT1 met Goldring 2100MM element... De speler zelf ken ik niet zo goed, maar het element wel (zelf gebruikt in het verleden) en die is stukken beter dan de Ortofon 2M red... De Goldring 2100 klinkt namelijk stukken minder wollig (lees: overdreven laag, weinig midden tonen ten aanzien van het laag en het hoog is te overdreven aanwezig) dan de Ortofon 2M red en is tonaal veel beter in balans...

Hoe dan ook: succes met je keuze en hopelijk is het een kleinigheid wat ervoor zorgt dat je "oude Lenco" niet meer werkt, want die speler in combinatie met een goed nieuw element is gevoelsmatig beter dan een nieuwe speler waarbij je chirurgische ingrepen moet doen om het toerental te kunnen wisselen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
thx voor de reply,

Lenco is "dood" verklaard.
Bij vele nieuwe instapmodellen is er geen "normale"manier van ovreschakelen van RPM, anders dan de belt anders over de motor leggen. oa de Speedbox van Project kan de toerental regeling met 1 druk op de knop regelen,
Heeft iemand ervaring met zo'n setup; Platenspeler en Speedbox?
Kan uit de info van verschillende verkopers niet duidelijk krijgen welke platenspeler wel of niet daarmee kan werken.(AC of DC motor blijkt de bottleneck??, tgv verhoogde spanning en Mhz??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Willem71 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:58:
thx voor de reply,

Lenco is "dood" verklaard.
Bij vele nieuwe instapmodellen is er geen "normale"manier van ovreschakelen van RPM, anders dan de belt anders over de motor leggen. oa de Speedbox van Project kan de toerental regeling met 1 druk op de knop regelen,
Heeft iemand ervaring met zo'n setup; Platenspeler en Speedbox?
Kan uit de info van verschillende verkopers niet duidelijk krijgen welke platenspeler wel of niet daarmee kan werken.(AC of DC motor blijkt de bottleneck??, tgv verhoogde spanning en Mhz??)
Al eens nagedacht over de Onkyo CP-1050 platen speler?

Deze heeft namelijk wel een toerental regeling en gezien Onkyo een echt HIFI merk is van oorsprong, ga ik er van uit dat de 8,6 kg die hij weegt ook gebruikt is om de kwaliteit van de speler op geluidstechnisch en dempings niveau naar een hoger niveau te trekken...

Zet op deze speler in de toekomst een duurder en beter element en je zult hier nog veel plezier aan beleven... Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://www.intl.onkyo.com/products/hi-fi_components/turntables/cp-1050/i_main.jpg

Bij Foka nu ook in de aanbieding zie ik voor € 379,00:
http://www.foka.nl/onkyo-...Ozznau948gCFcXTcgodfKEIOg

Specificaties op de Onkyo website:
http://www.intl.onkyo.com...tables/cp-1050/index.html

Succes voor nu en ik hoop je hiermee een ander goed alternatief te hebben geboden die wellicht goedkoper zal uitpakken dan de Edwards Audio of een Pro-ject Debut Carbon Espirit SB waar je nog minimaal 100 euro duurder uit zult zijn door de Speedbox die je los zult moeten aanschaffen als je niet zelf de snaar wilt omleggen....

[ Voor 27% gewijzigd door rcor op 27-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:50
Afgelopen week een mooie oude thorens td-166 gekocht om de verhuisdoos met Tom Waits, Floyd en wat Jazz weer te kunnen openen en gaan luisteren.
Keurig snaar vervangen en alvast de oude din aansluiting voorzien van een betaalbaar verloop naar rca.
Tot zover geen probleem. De eerste LP's gedraaid. Na deze plezierige luistersessie tijd om af te sluiten. Plaat in de hoes, Stroom van de thorens af, en dan de kap terug plaatsen.

Oeps.. kap schiet los en tikt het prachtige trackingstaafje los. Hele avond gezocht naar het missende stukje plastic. Helaas geen succes. Weet iemand of dit de bevestiging van dit staafje aan de arm uberhaupt te vervangen is?

Afbeeldingslocatie: http://www.pasqualerobustini.com/wp-content/uploads/2014/10/hifi-Thorens_TD166_Arm.jpg
Het gaat om het zwarte blokje aan het reachter staafje. Daar is de bovenkant van verdwenen...
Afbeeldingslocatie: http://www.springair.de/media/image/thumbnail/h52426-2-52426b_1000x1000.jpg

Ik heb inmiddels al een mail gestuurd naar de DR Thorens op marktplaats maar misschien weet iemand hier ook nog wel een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
Eindelijk.. de "Banaan" van velvet underground (180 gr).splinter nieuw.

Nu alleen nog een goed speler. Van een kennis een oude Technics DD SLD-202 geleend, naaldje vervagen en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
E-3 melding van de jukebox -O-

Outercam switch probleem. :S Even de switch handmatig bewogen en hij speelt weer probleemloos. Heerlijk die goede oude simpele techniek. *O*
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/80qhaltvn/image.jpg

In het midden de inner en outer cam switch

Nu de boel toch open is meteen maar even servicen enzo.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/amtiwr6yh/E3_2.jpg

Nu weer plaatjes draaien *O*

[ Voor 42% gewijzigd door Bestla op 28-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705193

* knip *

Je hebt met Vinyl Gerelateerde Producten Businessmodel een eigen topic gestart voor dit onderwerp. Crossposten is niet de bedoeling dus deze haal ik weg.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 28-10-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mijn jukebox doet het weer heel goed.

Ook na enige tijd spelen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 30-10-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Doe je goed, Redhawk :).

Van het weekend eens kijken of ik een mooi recht rechthoek in m'n audio meubel kan hakken zodat ik de 1210 er in kan laten zakken. Foto verslag volgt wel mocht het zover komen.

Vraag: iemand hier heeft z'n 1200 met blauwe LEDs gemod. Ik ben al langer van plan het ook te doen maar ik kan geen goeie shop vinden die zo'n kitje verkoopt. Zijn die lichies en lampies allemaal standaard dingen die ik in een fatsoenlijke electra winkel moet kunnen vinden? Is er een lijst met welke er in zitten waarmee ik naar de winkel kan rennen?

Graag tips!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo, deze week weer een nieuwe bestelling geplaatst. Drie glow-in-the-dark platen van één van mijn favoriete artiesten:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSFveXLUEAA6zuk.jpg

Deze schijnen zo goed als noise vrij te zijn. Ik heb van dit label en artiest al een glow-in-the-dark LP die een beetje noisy was (maar toch uitstekend te luisteren). En het ziet er écht cool uit in het donker :D

[ Voor 15% gewijzigd door Nyarlathotep op 30-10-2015 10:50 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
InflatableMouse schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:33:
Doe je goed, Redhawk :).

Van het weekend eens kijken of ik een mooi recht rechthoek in m'n audio meubel kan hakken zodat ik de 1210 er in kan laten zakken. Foto verslag volgt wel mocht het zover komen.

Vraag: iemand hier heeft z'n 1200 met blauwe LEDs gemod. Ik ben al langer van plan het ook te doen maar ik kan geen goeie shop vinden die zo'n kitje verkoopt. Zijn die lichies en lampies allemaal standaard dingen die ik in een fatsoenlijke electra winkel moet kunnen vinden? Is er een lijst met welke er in zitten waarmee ik naar de winkel kan rennen?

Graag tips!

Bedankt!
Thanks, en zo'n mod, daar wil ik ook het fijne van weten. Al is een witte mod ook erg mooi. Een witte body, ja zelfs een witte platter ben ik eens op internet tegen gekomen.

Ik heb wel dit gevonden : http://www.djdepot.com/changing_the_technics_1200_leds.html

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 30-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Thx! Die had ik ook al een keer gevonden maar het probleem (mijn onkunde/onwetendheid waarschijnlijk) is dat ze niet specificeren wat voor LEDs, voltage, wattage, whatever. Ik neem aan dat die dingen niet allemaal gelijk zijn? Een lijstje met partnummers (of een compleet kitje) zou ideaal zijn.

Ook wil ik trouwens de popup LED vervangen voor een fel witte, in plaats van dat slappe gelige lichie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ilfamo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:47:
[...]

Ik heb heel wisselende ervaringen met Discogs. Laatst van iemand in Duitsland een paar platen gekocht waarvan 1 waar ik al heel lang naar op zoek ben (voor een redelijke prijs). Maar die kon hij dan uiteindelijk niet meer vinden. Deed ie ook twee weken over, daarna heb ik nog een week moeten wachten voordat het eindelijk op de post ging en om het af te maken nog anderhalve week voordat mijn pakketje aangekomen was.. 8)7 Maar wel iedere paar dagen beloftes dat het er nu écht aankwam :+

Maar gelukkig met name positieve ervaringen :-) Ik shop trouwens in het house en techno hoekje van Discogs :) Vaak staat er dan VG met de mededeling dat het minimaal VG is, meestal krijg ik een VG+ of NM plaat, hoezen zijn toch generiek en anders gaan die met DJ gebruik toch behoorlijk achteruit :P
InflatableMouse schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:05:
Thx! Die had ik ook al een keer gevonden maar het probleem (mijn onkunde/onwetendheid waarschijnlijk) is dat ze niet specificeren wat voor LEDs, voltage, wattage, whatever. Ik neem aan dat die dingen niet allemaal gelijk zijn? Een lijstje met partnummers (of een compleet kitje) zou ideaal zijn.

Ook wil ik trouwens de popup LED vervangen voor een fel witte, in plaats van dat slappe gelige lichie.
Let op dat het uitmaakt of je een mk2, M3D of mk5 hebt! Neem aan dat je een mk2 hebt? -> Als je een kitje ergens besteld zou je gewoon de juiste onderdelen moeten krijgen. In NL heb je ook een aantal bedrijven die onderdelen leveren, wellicht hebben zij een kitje voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Kapitein Edward schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Maar gelukkig met name positieve ervaringen :-) Ik shop trouwens in het house en techno hoekje van Discogs :) Vaak staat er dan VG met de mededeling dat het minimaal VG is, meestal krijg ik een VG+ of NM plaat, hoezen zijn toch generiek en anders gaan die met DJ gebruik toch behoorlijk achteruit :P
Ik weet niet of je deze kent, maar ze schijnen daar een aardig groot assortiment in te hebben

http://www.discogs.com/user/deeptraxrecords

Ik ben er niet zo in thuis, dus vind het wat moeilijk te beoordelen. Voordeel is dat het een winkel is en in mijn ervaring wat betrouwbaarder.

Ik ga denk ik toch maar voor de fysieke jacht en laat de handel via Discogs nog maar even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
ilfamo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Ik weet niet of je deze kent, maar ze schijnen daar een aardig groot assortiment in te hebben

http://www.discogs.com/user/deeptraxrecords

Ik ben er niet zo in thuis, dus vind het wat moeilijk te beoordelen. Voordeel is dat het een winkel is en in mijn ervaring wat betrouwbaarder.

Ik ga denk ik toch maar voor de fysieke jacht en laat de handel via Discogs nog maar even voor wat het is.
Ben ik inderdaad bekend mee! Thanks :-)

Ik vind het inderdaad ook veel leuker om in een fysieke winkel te diggen. Favo's zijn clone, thatz it, rush hour en red light records :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kapitein Edward schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Ik heb heel wisselende ervaringen met Discogs. Laatst van iemand in Duitsland een paar platen gekocht waarvan 1 waar ik al heel lang naar op zoek ben (voor een redelijke prijs). Maar die kon hij dan uiteindelijk niet meer vinden. Deed ie ook twee weken over, daarna heb ik nog een week moeten wachten voordat het eindelijk op de post ging en om het af te maken nog anderhalve week voordat mijn pakketje aangekomen was.. 8)7 Maar wel iedere paar dagen beloftes dat het er nu écht aankwam :+

[...]

Let op dat het uitmaakt of je een mk2, M3D of mk5 hebt! Neem aan dat je een mk2 hebt? -> Als je een kitje ergens besteld zou je gewoon de juiste onderdelen moeten krijgen. In NL heb je ook een aantal bedrijven die onderdelen leveren, wellicht hebben zij een kitje voor je?
Tx! Maar heb je ook een adresje voor me dan mischien?

Edit: Mischien moet ik es wat vaker op ebay zoeken:
http://www.ebay.com/itm/T...-/271032290319?rmvSB=true

Besteld! 18 euro, zijn 2 setjes.

[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 30-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
InflatableMouse schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Tx! Maar heb je ook een adresje voor me dan mischien?

Edit: Mischien moet ik es wat vaker op ebay zoeken:
http://www.ebay.com/itm/T...-/271032290319?rmvSB=true
Ebay is inderdaad in goede spot!
Uit mijn hoofd zou je green vinyl kunnen proberen. Op marktplaats is een reparateur uit brabent (den bosch dacht ik) actief en je hebt in amsterdam nog een reparateur. Ga zo tijdens de lunch even de namen voor je zoeken :) Ongetwijfeld zijn er meer actief, maar dit is wat ik weet..

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Edward op 30-10-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kapitein Edward schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Uit mijn hoofd zou je green vinyl kunnen proberen. Op marktplaats is een reparateur uit brabent (den bosch dacht ik) actief en je hebt in amsterdam nog een reparateur. Ga zo tijdens de lunch even de namen voor je zoeken :)
Tx maar is niet nodig. Heb het net besteld (heb ondertussen mn vorige post aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ook maar besteld. Blauw is erg mooi op een 1210mk2. En dan heb wat te knutselen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Van de week even langs een aantal platenzaken geweest in Rotterdam. Bij toeval een plaat gevonden die al heel lang op de wishlist stond

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5827/22413142070_d2ac4ec4bb_b.jpg

Originele nederlandse issue uit 1990 :D
Normaal vind ik het geen probleem om een reissue te kopen, maar volgens veel reviews op Discogs en op het stevehoffman forum, hebben de reissues allemaal mastering problemen. Deze problemen zijn nooit opgelost en er is geen nieuwe reissue uitgekomen nadat de problemen bekend waren.

Daarom al lange tijd op zoek naar een originele versie uit 1990, helaas zijn deze erg prijzig (minimaal 40euro) voor VG+. En opeens kom ik hem dan tegen bij Demonfuzz records in Rotterdam, voor maar 15euro.

Kon hem daar ook direct even beluisteren en hij klinkt erg goed, weinig surface noise slechts hier en daar een kraakje.

Thuis aangekomen gelijk aangezet op mijn eigen set en ik kan jullie vertellen dat is echt genieten O+
Het feit dat ik hem al zo lang wil hebben/zoek zorgt dat ik er dubbel zo van geniet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Is een erg lekkere plaat, al denkt mijn vrouw daar anders over. Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Eind volgende week (omstreeks 6 november 2015) keert mijn Dual CS 1226 terug van onderhoud. Op dit moment zit er een Audio Technica AT95E element onder gemonteerd.

Dit klinkt best leuk, maar nu herinner ik mij dat ik ook nog een body heb liggen van een Goldring 2100MM element... Nu heb ik de volgende vragen:
- Gaat de Goldring 2100MM samen met de arm van mijn Dual 1226?
- Zal een Goldring 2100MM beter klinken dan een AT95E element van Audio Technica in combinatie met de Dual 1226?

Heeft iemand hier een goed advies in?

Want wellicht heeft het zin om over een tijdje de Goldring weer te voorzien van een nieuwe naald en 'm weer in gebruik te nemen...

Dank voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Woensdag, donderdag en vrijdag ben ik met mijn pa in Berlijn, kijken of ik hem ook mee kan lokken naar de groene POI's })

Berlin Vinyl

Allemaal platenzaken *O*

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Veel plezier.

Vandaag Absolution van Muse gehaald, erg lekker. Bij de media markt, waar ze toch aardig keus in vinyl hebben voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb de volgende platen op de kop getikt (duurt wel even voordat ik ze kan luisteren, eerst maar eens het element vervangen en de loterij innen);

Frankie goes to Hollywood- Two Tribes
Duran Duran- Seven and the ragged tiger
Kool and the Gang- Cherish (amper gedraaid)
Rick Astley- Never gonna give you up

Ik kwam ze allemaal bij toeval tegen, zien er allemaal nog goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 21:16
Zojuist acht albums via MP gekocht van een voor mij nieuwe verkoper.
En nu maar afwachten of de albums allemaal goed zijn.
Als ik ze binnen heb, post ik wel een paar foto's.
Voelt elke keer weer een beetje als pakjesavond.........

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-06 21:16
loewie1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:46:
Woensdag, donderdag en vrijdag ben ik met mijn pa in Berlijn, kijken of ik hem ook mee kan lokken naar de groene POI's })

Allemaal platenzaken *O*
Ik wens je heeeeel veeeeeel plezier.
En ik lees graag welke aankopen je hebt gedaan.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 13:56
Vanmiddag bij mijn moeder op zolder een Dual H 52 N gevonden, met boekjes erbij. Ik had het met haar erover dat ik een platenspeler wilde gaan kopen. Blijkbaar heeft mijn vader hem ooit nieuw gekocht. Nu mijn vader er niet meer is mocht ik hem hebben. Een stroomkabel zat er niet bij (althans, kon ik niet vinden).

Ik kan me niet herinneren dat ie ooit heeft gespeeld, en ik doe al zo'n 30 jaar mee. Waarschijnlijk dat ie al zo'n 35 jaar stil staat, want mijn moeder weet het wel nog, maar dat het eind jaren 70 is geweest dat ie voor het laatst gebruikt is.

Tevens een bak met singles uit de jukebox gevonden (die helaas niet meer is, heeft ooit in ons café gestaan), in het kader van 'alle 13 goed'. Ergens op zolder zou ook nog een bak met LP's moeten liggen.

Nu op zoek naar iemand die hem na kan kijken, want ook al vind ik de stroomkabel, dan nog durf ik het zo niet aan.

Binnenkort draait ie hopelijk weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
4Br0k3n3rr0r schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:52:
Ik heb de volgende platen op de kop getikt (duurt wel even voordat ik ze kan luisteren, eerst maar eens het element vervangen en de loterij innen);

Frankie goes to Hollywood- Two Tribes
Duran Duran- Seven and the ragged tiger
Kool and the Gang- Cherish (amper gedraaid)
Rick Astley- Never gonna give you up

Ik kwam ze allemaal bij toeval tegen, zien er allemaal nog goed uit.
3 van de 4 heb ik nog van vroeger staan :) De 12" van Two Tribes? Ik heb de 12“ van Rage Hard ook staan, das ook een klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

TWCRay schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:27:
<>
Nu op zoek naar iemand die hem na kan kijken, want ook al vind ik de stroomkabel, dan nog durf ik het zo niet aan.

Binnenkort draait ie hopelijk weer!
Denk niet dat ie gelijk gaat roken als je 'm aanzet, en stroomkabels waren zelfs toen al redelijk standaard - dat gaat wel goed komen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
Via via ben ik aan drie platenspelers gekomen. Nu zit ik te twijfelen welke ik zou houden en welke ik ga verkopen.
1. Thorens TD166 MKII met Shure M75-65
2. Dual CS 2215 met Ortofon ON165E
3. Dual 1228 met Shure M95GLM

Ik neem aan dat de Thorens de beste van het stel is? En wat zou de verkoopwaarde van de andere twee dan ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
slico schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:42:
Via via ben ik aan drie platenspelers gekomen. Nu zit ik te twijfelen welke ik zou houden en welke ik ga verkopen.
1. Thorens TD166 MKII met Shure M75-65
2. Dual CS 2215 met Ortofon ON165E
3. Dual 1228 met Shure M95GLM

Ik neem aan dat de Thorens de beste van het stel is? En wat zou de verkoopwaarde van de andere twee dan ongeveer zijn?
De Thorens TD166 MKII is inderdaad het interessants van de drie... Dit is een goede basis speler die met enkele simpele upgrades naar een hoger niveau te tillen is... Zet hier een goed element onder (bijv. Audio Technica AT95e / AT440Mla / AT440Mlb) in ruil voor het wollig klinkende Shure element en je hebt een hele mooie combinatie... Vaak hebben de Thorens spelers van deze leeftijdsklasse wel wat onderhoud nodig, maar als je dat gedaan hebt kun je er veel plezier aan beleven...

Ook de Dual 1228 is een leuke speler... Wederom het wollig klinkende Shure element vervangen door iets beters en een beetje onderhoud plegen en je kunt veel plezier er aan hebben... De Dual heeft een aantal zwakke plekken waar je wel rekening moet houden:
- Steuerpimpel die verrot is of uit zijn houder is gevallen (zie foto hieronder om te zien wat ik bedoel)
- De Dual 1228 is een zo genaamde Idler Wheel Drive speler, dit wiel drukt tegen het draaiplateau aan en laat zo het draaiplateau rond draaien. Gezien de leeftijd van de speler zou die ook wel eens versleten kunnen zijn. Gelukkig is deze wel te vangen, evenals een snaar zoals je wellicht bij de Thorens zult moeten doen gezien de leeftijd van die speler...

Foto 1 (steuer pimpel):
Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/sebmate/dualtut/pimpel.jpg

Foto 2 (idler wheel):
Afbeeldingslocatie: http://www.nadel-shop.de/201104_a.jpg

De CS 2215 zou ik sowieso weg doen omwille van de ULM arm... Het is namelijk erg lastig om op deze arm een passend element te vinden... Gauw weg doen dus en je keuze gaan maken tussen de Dual 1228 of de Thorens... Voor mij zou dit de Thorens gaan worden gezien de upgrades die je eenvoudig kunt toepassen... Maar een mooie Dual 1228 voor erbij is uiteraard ook mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481702

Hi guys, ik zit te denken aan een nieuwe versterker. Ik gebruik nu een T-amp (met Tripath chip). Top geluid, maar ik mis wat instellingen op dat ding. Wat zouden jullie kunnen aanbevelen in de klassen € 150 - € 250? Tweedehands kan ook. Voorversterking heb ik al. Dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Anoniem: 481702 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:05:
Hi guys, ik zit te denken aan een nieuwe versterker. Ik gebruik nu een T-amp (met Tripath chip). Top geluid, maar ik mis wat instellingen op dat ding. Wat zouden jullie kunnen aanbevelen in de klassen € 150 - € 250? Tweedehands kan ook. Voorversterking heb ik al. Dank jullie!
Misschien een 2dehandse Marantz PM6005... een vriend van mij heeft deze en speelt heel zuiver.

Voor € 250 kan je overigens een Marantz PM5005 kopen, wat ook een zeer goede versterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Vorige week zondag, heb ik naar mijn eerste platenbeurs in 30 jaar geweest en wist echt niet wat te verwachten, wat tips op het forum gevraagd en gewapend met mijn lijstje (en veel te weinig geld wat later
bleek).
De beurs begon om 10 uur maar wie een duurder ticket kocht mocht een uurtjes vroeger binnen...maar daar had ik echt geen behoefte aan. Dus met een vinyl buddy netjes om 10 uur aangekomen, er stond een rij van een 50-tal mensen voor ons en door de vensters konden we zien dat er toch al een 150 man op de beurs door de bakken aan het snuisteren waren. Blijkbaar had de early-bird betaalformule toch wel succes.

Eenmaal binnen, wisten we echt niet waar te beginnen, een zee van kopers en verkopers en een drukte van jewelste. Gelukkig hadden de meeste verkopers de platen per genre gezet, want het plan was eerst bij alle verkopers de "heavy metal" sectie uit te pluizen. Mijn vriend had meer interesse in het black- en deathmetal gebeuren, terwijl ik een voorkeur had voor NWOBHM en alles van voor +- 1985. Maar we hadden hier en daar ook wat overlappingen, dus was het wel altijd wel een wedstrijdje tussen ons.

Na een uur waren we allebei platzak, ik had nog €3 en mijn vriend nog €5 (gelukkig anders konden we niet uit de parking). Voor de een of andere idiote reden was het dichtstbijzijnde pinautomaat op meer dan 3 km van de beurs. Dus om 11.30 verlieten we de beurs, gingen we pinnen, doken we een McDonalds binnen voor een vlugge hap en waren we een uurtje later terug op de beurs.

Groot was onze verbazing toen we merkten dat zeker 3/4 van het publiek ondertussen weg was, we konden nu rustig (en met verse poen) van stand tot stand gaan en moesten niet wachten om ergens in een bak te kunnen snuffelen.

Qua ervaring was het zeer aangenaam, maar qua buit nog veel beter. Ik had gehoop om ten minste 3 en hopelijk 5 platen van mijn verlanglijst te kunnen schrappen. Het werden er uiteindelijk 10 ... de keuze was indrukwekkend. Ook de prijzen vielen enorm mee, stukken goedkoper dan Discogs en de meeste online marktplaatsen en dergelijke.

Dit was de buit van de dag :

Van de verlanglijst :
  • Raven Wiped Out
  • Judas Priest British Steel
  • Judas Priest Stained Glass
  • Dio Holy Diver
  • Ozzy Osbourne Bark at the Moon
  • Angel witch Angel Witch
  • Metallica And Justice For All (originele Vertigo, Phonogram persing)
  • Holocaust THe Nightcomers
  • Danzig Lucifuge Danzig 2
  • Uriah Heep Very Umble
Dan uit de 3-5 Euro bakken
  • Neil Diamond Hot August Night
  • Simon & Garfunkel Live in Central Park
  • Talking Heads Stop Making Sense
  • Randy Newman Born Again
  • American Greatest Hits
  • Joe Jackson Im the man
  • Bruce Springsteen Born in the USA
  • Donald Fagen The Nightfly
  • Bob Dylan Bringing it all home
  • Rolling Stones Some Girls
  • Al Di Meola Casino
  • Steely Dan Gaucho
En tenslotte nieuw (sealed) :
  • The Black Keys Brothers
  • Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (180g 2 LP)
  • Led Zep Alternative Physical Graffiti 2LP white vinyl
  • Metallica Ride the Lightning Green edition
  • Nirvana Nevermind Colored blue Vinyl edition
  • Ramones Ramones (180g)
  • Massive Attack
‎– Blue Lines Box Set, : 2012 Mix/Master (2 × Vinyl, 12", 33 ⅓ RPM, Album, Reissue, Remastered, 180g + CD, Album, Reissue, Remastered + DVD, DVD-Video, Album, Reissue, Remastered, Stereo, 96khz/24bit)

Daarom duurde het ook zo lang voor ik een verslagje kon schrijven, ik moest eerst alles nog netjes wassen en beluisteren.
Tot mijn grote verbazing was de kwaliteit van dit alles over het algemeen enorm goed, stukken beter dan wat ik doorgaans op internet koop.

Ik koop liever niks lager dan VG+ en als er maar een 'tik" in zit, dan gaat de plaat in de verkoop. De plaat moet niet perfect zijn, ik kan wat ruis verdragen, maar zeker geen distortion of tikken.
Als ik op internet 20 LPs koop, zijn er misschien (na uitvoerig wassen) 10 waarvan ik echt tevreden ben, 5 waar ik mee moet leren leven en 5 die onmiddellijk terug of in de verkoop gaan.

Deze keer zat er geen enkele LP bij waar ik niet tevreden mee was, zelfs de meeste LPs die uit 3-5 euro bakken komen waren juweeltjes, die Talking Heads en Donald Fagen waren zelfs onbespeeld volgens mij.
De Simon & Garfunkel in Central Park was €3 (voor een dubbel LP) en kwam zelfs nog met een kraaknette originele 12-pagina booklet.

Maar het meeste tevreden ben ik met de volgende twee albums :
- Holocaust THe Nightcomers
- Angel Witch - Angel Witch

Dit waren resp. de nummers #1 en #2 van mijn wantlist.

De Holocaust-lp had een plaatselijke handelaar te koop voor maar liefst €60 8)7 En op discogs was de spoeling ook dun, de enige die ik in België vond was een VG+/VG+ voor €25 waarvan ik uit ervaring weet dat de verkoper soms wat "optimistisch" is.
Ik vond de mijne in een metal-bak voor €22 en... hij speelt uitstekend, puur NM.
Helaas de nummers #3 (Jimi Hendrix - Electric Ladyland nude cover) en #4 (U2 - Achtung Baby) waren nergens te vinden, bij elke handelaar nagevraagd en niemand had ze.

De buit is natuurlijk zo groot omdat dit mijn eerste beurs was en ik nog zo veel wil/wou hebben, en ik besef dat het bij elke beurs was minder zal zijn voor me, maar deze eerste keer was een enorme voltreffer voor mij. Ik heb heel veel leuk luistermateriaal bij (de nieuwe albums heb ik zelfs nog niet uit de verpakking kunnen halen wegens tijdsgebrek).

Ik denk dat ik de volgende maanden toch wat minder (oud spul) via internet ga kopen want de volgende beurs (in Gent) is alweer binnen twee maanden en daar ga ik zeker naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269390

Dit zijn mijn aanwinsten van de afgelopen maand. Naast deze nieuwe platen, heb ik ook nog een verzameling op de kop getikt met ongeveer 60 LP's. Variërend van Genesis, Peter Gabriel, Fleetwood Mac, Madness tot Prince. Maar dit zijn de (gloed)nieuwe aanwinsten uit oktober:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28kohhg.jpg
Jacco Gardner - Hypnophobia (Geel vinyl)
Jonathan Jeremiah - Oh Desire (met gesigneerde poster van het concert)
Pauw - Microcosm Macrocosm (Groen(?) gemarmerd vinyl)
Balthazar - Rats

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9izfyp.jpg
Robert Plant - Band of Joy
Beans & Fatback - Heroine Lovestruck (Wit vinyl)
Jack White - Lazaretto (Ultra LP - Ik heb alleen geen idee of er nog gewone versies van zijn)
Glen Hansard - Didn’t He Ramble (Clear vinyl)

Ik heb weer goed gewinkeld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^ Als het de ultra LP is dan speelt de B kant van binnen naar buiten geloof ik. en zijn er meer fratsen.
A kant 2 verschillende intro's

De uitloopgroef heeft een holographic angel als de plaat draait.

[ Voor 32% gewijzigd door Bestla op 31-10-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:25:
^^ Als het de ultra LP is dan speelt de B kant van binnen naar buiten geloof ik. en zijn er meer fratsen.
A kant 2 verschillende intro's

De uitloopgroef heeft een holographic angel als de plaat draait.
Inderdaad. Er zitten ook 2 special tracks in het label, een 'hologram' in de uitloopgroef, een matte en een shiny kant en een nummer met 2 verschillende intro's. Best wel gaaf hoor, maar wel een soort puzzel om alles te ontdekken.

EDIT: Precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb hem ook, vandaar mijn kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:05:
Ik heb hem ook, vandaar mijn kennis.
Fijn album, net als Blunderbuss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
chromium schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:16:

Ik denk dat ik de volgende maanden toch wat minder (oud spul) via internet ga kopen want de volgende beurs (in Gent) is alweer binnen twee maanden en daar ga ik zeker naar toe.
Houd ook rekening met de mega CD / DVD / Platenbeurs in Utrecht... Hoog op je verlanglijstje zetten, want deze is zeer groot en naast heel veel dure japans releases heb je er ook heel veel normale releases uit Europa voor normale prijzen en dan wordt de wishlist gegarandeerd flink ingekort en wellicht helemaal gereduceerd tot 0 dingen die je nog zoekt op dit moment...

Absoluut de moeite waard (ik ga nu al heel veel edities)... De beurs is er twee keer per jaar (april en november) waarbij de november editie altijd de betere van de twee is omdat er dan ook veel nieuwe releases te vinden zijn (met dank aan de winter / herfst periode waarin men vaak meer muziek luistert (en artiesten hun nieuwe albums uitbrengen) dan in de lente / zomer)... Dit najaar is de beurs er op 21 en 22 november en het is aan te raden als je kunt om te gaan op 21 november omdat er dan meer voorradig is... :) ;)

Zie ook http://www.recordplanet.nl/ voor meer informatie en een overzicht van alle stands die aanwezig zijn (en die komen echt van over de gehele wereld naar Utrecht voor deze mega verzamel beurs)...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 31-10-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
rcor schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:41:
[...]

Houd ook rekening met de mega CD / DVD / Platenbeurs in Utrecht... Hoog op je verlanglijstje zetten, want deze is zeer groot en naast heel veel dure japans releases heb je er ook heel veel normale releases uit Europa voor normale prijzen en dan wordt de wishlist gegarandeerd flink ingekort en wellicht helemaal gereduceerd tot 0 dingen die je nog zoekt op dit moment...

Absoluut de moeite waard (ik ga nu al heel veel edities)... De beurs is er twee keer per jaar (april en november) waarbij de november editie altijd de betere van de twee is omdat er dan ook veel nieuwe releases te vinden zijn (met dank aan de winter / herfst periode waarin men vaak meer muziek luistert (en artiesten hun nieuwe albums uitbrengen) dan in de lente / zomer)... Dit najaar is de beurs er op 21 en 22 november en het is aan te raden als je kunt om te gaan op 21 november omdat er dan meer voorradig is... :) ;)
Bedankt voor de tip, ik hoor al maanden niks dan lof over de beurs in Utrecht, helaas is het door en terug iets meer dan 500 Km voor me en dat is een beetje veel/ver. Maar some day d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 13:56
franssie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:38:
[...]

Denk niet dat ie gelijk gaat roken als je 'm aanzet, en stroomkabels waren zelfs toen al redelijk standaard - dat gaat wel goed komen.
Kabel zat achter een schuifje! Helaas ging hij niet aan, lampje bleef ook uit. :/

Binnenkort na laten kijken, zal vast iets simpels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Afbeeldingslocatie: http://www.nzbserver.com/?page=getimage&messageid=8ElIAz3gvCYKUk2VglYcF%40spot.net&image%5Bheight%5D=260&image%5Bwidth%5D=260

Verdorie, nog 6 weken wachten tot ie op vinyl uitkomt, maar wat een album. Ryan Adams covered het album 1989 Taylor Swift. En dan blijkt dat het hele mooie liedjes zijn. Zou de vernieuwde vraag naar vinyl de reden zijn dat er 6 weken tussen release van cd en vinyl zijn? Hoorde dat de productiecapaciteit van vinyl overuren draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
rcor schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

De Thorens TD166 MKII is inderdaad het interessants van de drie... Dit is een goede basis speler die met enkele simpele upgrades naar een hoger niveau te tillen is... Zet hier een goed element onder (bijv. Audio Technica AT95e / AT440Mla / AT440Mlb) in ruil voor het wollig klinkende Shure element en je hebt een hele mooie combinatie... Vaak hebben de Thorens spelers van deze leeftijdsklasse wel wat onderhoud nodig, maar als je dat gedaan hebt kun je er veel plezier aan beleven...

Ook de Dual 1228 is een leuke speler... Wederom het wollig klinkende Shure element vervangen door iets beters en een beetje onderhoud plegen en je kunt veel plezier er aan hebben... De Dual heeft een aantal zwakke plekken waar je wel rekening moet houden:
- Steuerpimpel die verrot is of uit zijn houder is gevallen (zie foto hieronder om te zien wat ik bedoel)
- De Dual 1228 is een zo genaamde Idler Wheel Drive speler, dit wiel drukt tegen het draaiplateau aan en laat zo het draaiplateau rond draaien. Gezien de leeftijd van de speler zou die ook wel eens versleten kunnen zijn. Gelukkig is deze wel te vangen, evenals een snaar zoals je wellicht bij de Thorens zult moeten doen gezien de leeftijd van die speler...

Foto 1 (steuer pimpel):
[afbeelding]

Foto 2 (idler wheel):
[afbeelding]

De CS 2215 zou ik sowieso weg doen omwille van de ULM arm... Het is namelijk erg lastig om op deze arm een passend element te vinden... Gauw weg doen dus en je keuze gaan maken tussen de Dual 1228 of de Thorens... Voor mij zou dit de Thorens gaan worden gezien de upgrades die je eenvoudig kunt toepassen... Maar een mooie Dual 1228 voor erbij is uiteraard ook mooi meegenomen...
Dankje voor je hele uitgebreide reactie!
De CS2215 ga ik dan in inderdaad in de verkoop zetten, wat kan ik hier ongeveer voor vragen? Weet je ook de verkoopwaarde van de Dual 1228, even kijken of dan het onderhoud er tegen op weegt..

Van die snaar voor de Thorens had ik al eerder gehoord ja, daar ga ik dus maar even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
slico schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:42:
[...]

Dankje voor je hele uitgebreide reactie!
De CS2215 ga ik dan in inderdaad in de verkoop zetten, wat kan ik hier ongeveer voor vragen? Weet je ook de verkoopwaarde van de Dual 1228, even kijken of dan het onderhoud er tegen op weegt..

Van die snaar voor de Thorens had ik al eerder gehoord ja, daar ga ik dus maar even achteraan.
Wat exact de waarde is van de CS 2215 weet ik niet... Wat ik wel weet is dat de goedkoopste CS 2215 op de Duitse Ebay 15 euro kost en de duurste 55 euro op dit moment: http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-dual-cs-2215/k0

Mijn advies: zet de prijs op 50 euro en als er iemand 40 - 45 euro bied (of met geluk de 50 euro) maak je de deal...

Veder zal het onderhoud aan een Dual 1228 niet gek duur worden, mits er technisch niets mis is met de speler... Momenteel heb ik een Dual 1226 op onderhoud staan bij de monteur die Home & Car Hifi altijd inschakelt bij reparaties voor klanten...

Door een licht technisch defect gaat mijn onderhoud hierdoor iets duurder uitvallen, maar voor 65 euro is de hele Dual weer tip top in orde en kan ik hem aan het einde van volgende deze week alweer ophalen... Daar kijk ik dan ook echt naar uit... :)

Overigens gaat die Dual niet mijn Thorens TD-318 MKI vervangen (ik zou wel gek zijn om die switch te maken), maar een plastic fantastic Kenwood KD-42R platen speler (die ook in mijn bezit is) mag het veld ruimen voor deze mooie Dual...

Oh ja, mocht je niet zelf in staat zijn om je Thorens TD-166 onderhoud te geven raad ik je aan om even contact op te zoeken met Dr. Thorens in Nijmegen: http://diensten-vakmensen...rens.html?previousPage=lr

Deze man kent elke Thorens uit zijn duimpje en kan ook zinvolle upgrades uitvoeren... Hij verkoopt ook goede zelfbouw tulpkabels welke ik ook gebruik en waar ik zeer tevreden over ben...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 01-11-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo, van het weekend eindelijk Lemonade & Brownies van Sugar Ray binnengekregen. Die werd ook elke keer maar doorgeschoven. Standaard MOV release denk ik, weinig spannends, is ook een album dat vrij standaard is opgenomen in de jaren '90 dus zal wel all digital zijn en helaas gebeurt er weinig spannends op geluidskwaliteit gebied op deze plaat. Wel een goede release verder hoor, stil vinyl, etc.

En, het is de eerste keer dat deze release op vinyl uitkomt. In de jaren '90 was het een cd only release. Dus wat dat betreft heeft MOV een primeur ;) en ach, het is gewoon voornamelijk teringherrie dus daar hoeven we verder ook niet audiofiel over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
If it's too loud, you are too old. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
ilfamo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:34:
[...]

3 van de 4 heb ik nog van vroeger staan :) De 12" van Two Tribes? Ik heb de 12“ van Rage Hard ook staan, das ook een klassieker.
Yep, de 12". Je hebt een goede smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
4Br0k3n3rr0r schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:50:
[...]

Yep, de 12". Je hebt een goede smaak :P
Valt wel mee hoor, was meer iets van vroeger. Maar ik heb ook nog Welcome to the Pleasuredome op vinyl. En heel af toe is die best lekker om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^ Recalls memories. Leuke clips op TMF en MTV na een nacht werken.

Jukebox heeft nog 1 keer gehad dat melding e-3 terug was. Alle stekkers nogeens los gehaald en weer op hun plek gedrukt en hij heeft vandaag foutloos gespeeld. Gewoon aangezet vanochtend, en af en toe een paar nummers laten afspelen.

We moeten toch weer eens de selectie verversen, ook al zit deze er nog niet zo lang in. We moeten meer afwisseling brengen, want het is nu vrij veel gitaarwerk wat er in zit.Afbeeldingslocatie: http://tribalgod.nl/brinkster/smileys/dj.gif En laat de laatste aanwinst die er in is gegaan nu veel gitaarwerk zijn : Metallica - Master of Puppets b/w Welcome Home, Sanitarium.

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 03-11-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb een beogram 3000 gekregen, maar het kabeltje waar de tulpstekkers aanzitten is eraf geknipt.
Nu wil ik het liefst de kabel helemaal vervangen, maar dat is nog niet zo makkelijk binnenin...
Wellicht dat ik het wil laten doen.
Adresje in Rotterdam?

Of denken jullie dat nieuwe tulpstekkertjes aan het oude kabeltje solderen voldoende is?
Ik heb er nu een paar aangezet met blokjes ertussen maar dat heeft een brom in het rechterkanaal tot gevolg. Logisch, er ligt een stuk kabel los, die blokjes zijn niet geisoleerd. Wat zou jullie oplossing zijn?
Verder wel een vette pick up :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-03 15:19
liffey schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:39:
Ik heb een beogram 3000 gekregen, maar het kabeltje waar de tulpstekkers aanzitten is eraf geknipt.
Nu wil ik het liefst de kabel helemaal vervangen, maar dat is nog niet zo makkelijk binnenin...
Wellicht dat ik het wil laten doen.
Adresje in Rotterdam?

Of denken jullie dat nieuwe tulpstekkertjes aan het oude kabeltje solderen voldoende is?
Ik heb er nu een paar aangezet met blokjes ertussen maar dat heeft een brom in het rechterkanaal tot gevolg. Logisch, er ligt een stuk kabel los, die blokjes zijn niet geisoleerd. Wat zou jullie oplossing zijn?
Verder wel een vette pick up :9
Ik zou gewoon iemand zoeken die handig is en nieuwe kabels eraan laten zetten als je dit zelf niet wilt doen :) heb je echt plezier van! Prachtige dingen die B&O platenspelers! Wees wel voorzichtig met de naald, als er een nieuwe op moet dan mag je de portemonnee trekken (+- 300 euro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
M0Dzilla schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:38:
[...]

Ik zou gewoon iemand zoeken die handig is en nieuwe kabels eraan laten zetten als je dit zelf niet wilt doen :) heb je echt plezier van! Prachtige dingen die B&O platenspelers! Wees wel voorzichtig met de naald, als er een nieuwe op moet dan mag je de portemonnee trekken (+- 300 euro)...
thx! 300 euro voor een nieuwe naald! WOW. Ik ga zuinig doen. Nog even riem vervangen. Die kwam ik voor 12,50 tegen. Dat is beter te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 13:51
De nieuwe Mania is uit: http://www.platomania.eu/mania-magazine
Let op Vrijdag 27 november BlackFriday!

Verwacht er niet te veel van zoals de april editie, maar er zijn wel wat exclusieve RSD releases.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 09:58

SD5k

>4&X

Ik vind Record Store Day persoonlijk commerciële onzin, voornamelijk overbodige re-releases waar ik totaal niet op zit te wachten. Gelukkig zijn er verder nog genoeg dagen in het jaar waarop ik rustig plaatjes kan zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 13:51
RSD: de instore optredens en sfeer is altijd wel gezellig, dat is mijn hoofd reden, tussen de optredens door kan je meestal nog prima plaatjes scoren (als je niet al te vroeg dat onderneemt).

Releases, sommige zijn echt uniek en niet eerder uitgebracht... Die vindt ik dan wel weer interessant, een melkkoe reissue is inderdaad minder interessant.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:57
ilfamo schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:03:
[afbeelding]

Verdorie, nog 6 weken wachten tot ie op vinyl uitkomt, maar wat een album. Ryan Adams covered het album 1989 Taylor Swift. En dan blijkt dat het hele mooie liedjes zijn. Zou de vernieuwde vraag naar vinyl de reden zijn dat er 6 weken tussen release van cd en vinyl zijn? Hoorde dat de productiecapaciteit van vinyl overuren draait.
Woah, had deze helemaal gemist, wat vet! Meteen besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Tim14ww schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:32:
[...]

Woah, had deze helemaal gemist, wat vet! Meteen besteld!
Staat al op spotify, topalbum. Wil hem natuurlijk ook op vinyl hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
M0Dzilla schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:38:
[...]

De stekkertjes zijn er inmiddels netjes aan gesoldeerd. Echter ik houd nog steeds een behoorlijke brom over. Lijkt mij dat de pickup geaard moet worden. Bij andere pickups komt er bij mij een aarde draadje uit, maar bij deze niet. Iemand een idee of dit het idd zou kunnen zijn en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:33
liffey schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:34:
[...]

De stekkertjes zijn er inmiddels netjes aan gesoldeerd. Echter ik houd nog steeds een behoorlijke brom over. Lijkt mij dat de pickup geaard moet worden. Bij andere pickups komt er bij mij een aarde draadje uit, maar bij deze niet. Iemand een idee of dit het idd zou kunnen zijn en hoe op te lossen?
Van een ander forum:
Run a wire from the casing of the DIN plug to a metal part of the beocenter phono or to a convenient earth point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Da's inderdaad de oplossing, bij DIN is de mantel de aarde. Maar jij hebt die DIN eraf gesloopt en daarmee ook de aarde, als ik het goed begrijp.

Naast de 2 tulpjes heb je dus nog een aardedraadje nodig van je platenspeler naar de versterker. Voor de hand ligt het gebruik van de interne aardeaansluiting waar de draaf van de DIN plug op gesoldeerd was. Het gaat erom dat er contact gemaakt wordt met de massa van de speler, m.a.w. een schroefje dat in het metaal van het chassis gaat, waar ook het aardedraadje van de toonarm op aangesloten is. Je kan er een simpel enkeldraads snoertje voor gebruiken, een ouderwets snoertje voor tussen dynamo en fiets is heel geschikt.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 06-11-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Hopelijk kan hier iemand mij verder helpen, ik heb een Dual CS2215 staan met een niet functioneerde pitch control, stroboscoop werkt echter aan het wieltje draaien heeft geen effect.

Nu hoopte ik dat het gewoon een geknapte riem zou zijn, maar na het downloaden van de service manual blijkt dit volgens mij niet zo te zijn (pitch lijkt niet met een riem te werken)

http://freeservicemanuals...s/viewmanual/Dual/CS2215/

Ik heb de speler al "open" gehad maar kan zo op het oog niks vinden.

Heeft iemand een idee waar verder te zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien zitten er potmetertjes op het printplaatje waar die draaiknop op bevestigd is, die bepalen samen met de snelheidskeuzeschakelaar hoe hard het motortje draait. Heb je die potmeters al een gereinigd? Doe ook meteen die snelheidskeuzeschakelaar S1 even.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
[b][message=45216332,noline]Cap schreef op vrijdag 06 november 2015
Bedankt dat ga ik in ieder geval proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

ilfamo schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:03:
[afbeelding]

Kan me vergissen maar ik heb deze vanmiddag in Record Store Berlin zien liggen voor 2 tientjes. Was de enige plaat van Ryan Adams die ze hadden...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
loewie1984 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:48:
[...]

Kan me vergissen maar ik heb deze vanmiddag in Record Store Berlin zien liggen voor 2 tientjes. Was de enige plaat van Ryan Adams die ze hadden...
Misschien is er in Duitsland een andere release datum, maar hier staat de lp bij de aanbieders op 11-12.

Vandaag wel Eels - Royal Albert Hall opgepikt. Drie lp's en bij behorende DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Eels.

Lang niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

loewie1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:46:

[afbeelding]

Allemaal platenzaken *O*
En hoeveel x ist gelukt? :p

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
rcor schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:48:
Eind volgende week (omstreeks 6 november 2015) keert mijn Dual CS 1226 terug van onderhoud. Op dit moment zit er een Audio Technica AT95E element onder gemonteerd.

Dit klinkt best leuk, maar nu herinner ik mij dat ik ook nog een body heb liggen van een Goldring 2100MM element... Nu heb ik de volgende vragen:
- Gaat de Goldring 2100MM samen met de arm van mijn Dual 1226?
- Zal een Goldring 2100MM beter klinken dan een AT95E element van Audio Technica in combinatie met de Dual 1226?

Heeft iemand hier een goed advies in?

Want wellicht heeft het zin om over een tijdje de Goldring weer te voorzien van een nieuwe naald en 'm weer in gebruik te nemen...

Dank voor de adviezen.
Iemand nog een goed advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 16:58

Shaggy

Misantroop pur sang

Net een nieuw album opgepikt.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5688/22231340893_d9116ceec4_z.jpg

180gr natuurlijk :)
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/775/22229717764_0684450ca1_z.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Twee winkels bezocht waaronder Rotation en Record Store Berlin. Die laatste ben ik twee jaar terug ook geweest en heb ik wel wat leuks gevonden. Dit jaar echter niets mee naar huis genomen.

De prijzen van LP's leken gunstiger dan je hier in een winkel tegen zou komen. En ondanks dat het leuk was om PAUW Microcosm / Macrocosm tegen te komen, zat er voor de rest geen must have tussen. Een hoop leuke / aardige LP's en dat was het.

Record Store is dus wel een aanrader maar Rotation kun je over slaan. Dat is vooral Duitse techno en al zijn genres eromheen.

Helaas volgende stad beter...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707348

Hey!

Ik ben nieuw hier en zou het leuk vinden moesten jullie me een beetje helpen met de aankoop van een platenspeler..en al de andere dingen die er bij horen!
Ik heb al veel gelezen hier maar ken er toch nog niet zo veel van..

Op 2dehands.be heb ik wel iemand gevonden waarvan ik misschien wel iets zou willen kopen.
http://www.2dehands.be/winkel/fred48/

Ik dacht dan vooral aan de Dual 704, is die prijs een beetje juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:34
Een album dat ik 20 jaar geleden grijs draaide, deze week als roze vinyl binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ftjjwtd2x/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Gisteren weer naar een kleinere platenbeurs in de buurt geweest.
Wat me begint op te vallen is dat er hier in mijn omgeving vooral veel verkopers zijn van Metal muziek.
Ik ben benieuwd of anderen dat ook ervaren?
Bij grotere beurzen zijn er wel wat meer wisselende genres maar het hoofdgenre blijft toch vooral Metal.
(Dance/trance/en de echte hardcore vind ik amper op beurzen hier)

Maar goed, deze aankopen dus gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/Zjig69X4-Yhll1B6ql5Tj-9ePzQ=/fit-in/600x598/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-1049410-1405456368-7859.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ba...-Strip-By/release/1049410
Burlesque, heerlijke type muziek om is naar te luisteren. Kan het van tijd tot tijd wel appreciëren.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/FTWqGuOZvDm86XKbjdulOrb9BHE=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6263491-1417462738-5278.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Fr...Christmas/release/6263491
Weer 1tje voor tijdens kerst op te zetten, alsook de volgende die ik via discogs gekocht had:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/yVlW2laWqAkuNEurrzrJ0Uq9_8Q=/fit-in/600x610/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6349222-1418323309-9496.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Wham-Last-Christmas/release/6349222
(Aangezien het een RSD release is en ik m nergens zo vind dan maar besteld, prijs viel is mee)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/VYv9qz0VZR6Y4ZWyG2vSdAj1egM=/fit-in/600x598/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-1150026-1327063225.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/De...rsupilami/release/1150026
Als ge in een melige bui zijt, of al wat alcohol op hebt, deze opzetten en ge komt niet meer bij!
Gisteren in nuchtere modus beluisterd, en twas al lachen!

Op discogs had ik deze ook nog besteld:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/oQ1AJbi6zAnVescB6_eVybs5QRw=/fit-in/333x333/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-6254900-1415384209-6399.jpeg.jpg
http://www.discogs.com/Ot...Pin%C3%B4/release/6254900
Héérlijke piano muziek, heerlijk ontspannen terwijl ik mijn platenkast weer is op ruim.

NAV mijn vraag omtrent de beatles had ik ook de eerste 4 albums gekocht op basis van de lijst die me was gegeven: http://www.dmbeatles.com/discography.php?category=1
1 Please Please Me 1963, March 22
2 With the Beatles 1963, November 22
3 A Hard Day's Night 1964, July 10
4 Beatles for Sale 1964, December 4

Maar wat heb ik mezelf toch aangedaan? 8)7 :X :+
Het is een ramp om exact de juiste release te vinden voor iedere lp.
Gisteren heb ik een uur ongeveer naar de eerste gezocht, en de 2e heb ik nog niet kunnen vinden...
Ge zou bijna beter via discogs kopen omdat ge dan hopelijk direct de juiste weet te vinden...

Volgens 1 van de verkopers van DIDI uit heerlen die er ook een stand had, is er schijnbaar een Rus geweest die een boek gemaakt heeft om ze makkelijk te kunnen identificeren en met extra info hierover.
Ik heb echter niks kunnen terug vinden hier van tijdens mijn zoekpogingen, weet iemand hier meer over?
Dit zou het mij wel gemakkelijker maken denk ik om alles te catalogiseren in de toekomst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, als je zo specifiek op zoek bent is Discogs natuurlijk wel heel handig. Of je moet 5 jaar willen zoeken naar die ene toevalstreffer in de used bins. Kan ook. Maar als je echt specifiek die ene persing uit dat ene jaar uit dat ene land wil... Waarom zou je dat niet op Discogs halen denk ik dan? Ja, je hebt de 'discogs bonus' maar soms is er nog wel te onderhandelen over een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Servor schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:15:
Tsja, als je zo specifiek op zoek bent is Discogs natuurlijk wel heel handig. Of je moet 5 jaar willen zoeken naar die ene toevalstreffer in de used bins. Kan ook. Maar als je echt specifiek die ene persing uit dat ene jaar uit dat ene land wil... Waarom zou je dat niet op Discogs halen denk ik dan? Ja, je hebt de 'discogs bonus' maar soms is er nog wel te onderhandelen over een prijs.
Nee tis andersom, het maakt me niet uit welke versie het is, gewoon cheap is goed.
Maar om ze dan bij discogs aan mijn collectie toe te voegen is puzzelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 09:58

SD5k

>4&X

Ik mag hopen dat je daar deze hardcore mee bedoeld: Wikipedia: Hardcore punk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
ilfamo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:57:
[...]

Misschien is er in Duitsland een andere release datum, maar hier staat de lp bij de aanbieders op 11-12.

Vandaag wel Eels - Royal Albert Hall opgepikt. Drie lp's en bij behorende DVD.
Ahh nog een Eels liefhebber.
Bij mij is vorige week de Compleet dreamworks collection op LP binnengekomen. Helaas nog wachten tot januari voordat ik er van mag genieten. Is eigenlijk mijn verjaardagscadeau, maar hij raakte zo snel uitverkocht dat mijn vrouw hem maar vast besteld heeft :P.

Nu heb ik alleen wel een reissue van Beautiful Freak dubbel, dus als je interesse hebt PB je maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Op Discogs ook besteld.
Editors - A Ton of Love ( the Weight)
Prodigy - Firestarter
Prodigy - Out of Space.

Alle zijn singletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

SD5k schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:33:
[...]

Ik mag hopen dat je daar deze hardcore mee bedoeld: Wikipedia: Hardcore punk :+
Absoluut niet 8)
De dj versie oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
rcor schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:51:
[...]

Iemand nog een goed advies voor mij?
Voor zover ik kan vinden bestaat er geen Dual CS 1226, wel een Idler wheel aangedreven 1226, dus zonder "CS". Die zou volgens de specificaties het element aan moeten kunnen (element 7.2 g, arm moet tussen de 2 en 10g kunnen hebben). Maar ik heb geen ervaring met het element, dus kan zo niet zeggen of het een goede combi is.

Edit: laat maar Dual doet soms nogal onduidelijk, maar de CS-1226 is hetzelfde als de 1226, maar dan met behuizing o.i.d..

[ Voor 11% gewijzigd door Minneyar op 09-11-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ligt het aan mij of stuurt Discogs geen mails meer? Over mijn laatste orders geen enkele mail gehad , en moest ik de invoices op Discogs zelf afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Minneyar schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:05:
[...]

Ahh nog een Eels liefhebber.
Bij mij is vorige week de Compleet dreamworks collection op LP binnengekomen. Helaas nog wachten tot januari voordat ik er van mag genieten. Is eigenlijk mijn verjaardagscadeau, maar hij raakte zo snel uitverkocht dat mijn vrouw hem maar vast besteld heeft :P.

Nu heb ik alleen wel een reissue van Beautiful Freak dubbel, dus als je interesse hebt PB je maar :D
Ik ga er even over nadenken.

Royal Albert Hall is echt een aanrader, heerlijke uitvoeringen van hun nummers voor de lange herfstavonden. En omdat het oog ook wat wil, op mooi paars vinyl geperst. De Dvd van het concert is ook een leuke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:26:
Ligt het aan mij of stuurt Discogs geen mails meer? Over mijn laatste orders geen enkele mail gehad , en moest ik de invoices op Discogs zelf afhandelen.
Ik krijg mijn dagelijkse email met wenslijstartikelen wel nog.
Vermoed een instelling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb alle instellingen nagelopen. Er is niets vreemds te zien. Sinds een storing bij mijn provider krijg geen mails meer Dit heb ik ook voorgelegd aan mijn provider (DDS)
Ook zijn ze niet in mijn spamfolder te vinden.
Dan maar zo via de site doen. Zolang ik mijn bestellingen maar krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 09-11-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Kwam deze site nog tegen in mijn zoektocht naar welke versie ik heb: http://thebeatles-collect...tles-parlophone-pcs-3045/
Kom opt moment tot de conclusie dat ik een 9e pressing heb van dit exemplaar, maar mijn matrix nummer komt niet overeen (YEX 110-6-1-* ..2.. ipv YEX 110-6-1-1)
We zoeken dus verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
En ook nog Outkast - Hey Ya gekocht op Discogs. Wel een rip uit mijn lijf, maar wel een NM versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Bestla schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:40:
En ook nog Outkast - Hey Ya gekocht op Discogs. Wel een rip uit mijn lijf, maar wel een NM versie.
Dat gevoel ken ik, maar we hebben meer ribben dan 1 he, erna kan je op je tanden over gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik hoorde hem vandaag in Die Veruckte halbe Stunde ( na 9 uur 538 ) voorbij komen, en dacht O, ja ook leuk. :P

Gewoon omdat het kan natuurlijk. :+ of ben ik seniel aan het worden met mijn 51 jaar. :X

[ Voor 46% gewijzigd door Bestla op 09-11-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Mijn jeugdsentiment, maar niet goed genoeg voor een plaat vind ik zelf ;)

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.