hondapower schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Je kunt er van uit gaan dat al het smeervet enz van de onderdelen hard is geworden en dat je dat allemaal een keer schoon moet maken en opnieuw moet invetten.
Het is best een klusje want zo'n Dual heeft ontzettend veel onderdelen.
Ik heb afgelopen jaar een keer mijn Dual 1218 gereviseerd (die kwam ook ergen van een stoffige zolder).
Als je dan de manuals van vinylengine.com downloadt dan kan er in principe vrij weinig mis gaan (mits je handig bent). En maak veel foto's als referentie.
Voor dat opgedroogde vet ben ik ook bang... Ik ben er van overtuigd dat als ik die vervang, de automatische afslag niet alleen het naald om hoog brengt, maar dat dan ook weer de arm terug gebracht wordt naar zijn rust plaats...
Welk vet kan ik hiervoor het beste gebruiken en waar kan ik deze kopen?
Dank aan iedereen die mee helpt... Het wordt gewaardeerd...
Dan het volgende: vandaag wel wat ander werk verricht aan de Dual... Allereerst onderzoek gedaan naar wat er nu exact moet gebeuren zo op het eerste oog... Dit is mijn lijstje na een goede controle:
- Wollig klinkend Shure M95G-LM element vervangen door een Audio Technica AT95e (inmiddels uitgevoerd)
- Het hangen van diversen platen tijdens het afspelen oplossen
- Het binnenwerk in nieuw vet zetten
- De start / stop functie herstellen als die nog niet werkt na het vervangen van het vet
- De afspeelsnelheid corrigeren, zowel 33 als 45 toeren lopen niet op juiste snelheid, maar gelukkig geen overdreven wow en flutter... Dus het tussen wiel is nog goed...
Nadat ik het element goed gemonteerd had zitten en de boel goed was afgesteld heb ik het probleem aangepakt waarbij diversen LP's gingen hangen tijdens het afspelen... Uiteindelijk bleek de oplossing simpel te zijn: een stel schroef die aangeeft hoever de naald moet zakken stond niet goed afgesteld... Nadat deze goed afgesteld was hingen mijn platen niet meer en speelden deze probleemloos af...
Even ook een foto gemaakt van de speler, maar nu met AT95e element:
[
Voor 16% gewijzigd door
rcor op 16-10-2015 08:50
. Reden: Photobucket werkt weer... Foto nu via Photobucket ter beschikking gesteld... ]